B1 blogcsalád



A németek felajánlották Orbánnak, válasszon a pénz és az autokrácia között

2020. február 14. - nickgrabowszki

Egyszer már bejött. meror.jpg

Pár napja írtunk arról, nem lehet tudni, miről tárgyalt és megállapodott-e egymással a német kancellár és a magyar miniszterelnök hétfőn Berlinben. Azt valószínűsíteni lehetett, hogy a legkurrensebb európai téma, az Unió 2021-2028 között költségvetésének ügye volt a középpontban.

Arról azonban nem sokat lehetett tudni, megállapodott-e Merkel Orbánnak, és ha igen, akkor miben. Előtte semmitmondóan nyilatkoztak, utána meg sehogyan sem.

Most alighanem megvan a válasz. Az Európai Parlament 4 frakciójának (a jobbközép-néppárti, a balközép-szociáldemokrata, a liberális-centrista és a zöld) vezetői levelet írtak az Európai Tanácsban, amelyben arra az esetre, ha nem teljesítenék a feltételeiket

az EP vétójával fenyegetőztek.

A fenyegetést komolyan kell venni, mert az EP hozzájárulása nélkül a költségvetés nem tud életbe lépni, a fenti 4 frakciónak pedig együtt többsége van a testületben. A kvázi kormánytöbbségnek két érdemi feltétele van a költségvetés elfogadásához:

  1. nem csökkenhetnek a mezőgazdasági és kohéziós támogatások,
  2. egyértelmű jogállamisági feltételekhez kell kötni a pénzek folyósítását.

Magyar szempontból az első feltétel pontosan megegyezik Orbán Viktoréval, aki tisztességtelennek és elfogadhatatlannak nevezte a még a finn soros elnökség által készített eredeti tervezetet, amely szerint a Magyarország számára juttatott támogatások akár 20-25 százalékkal is csökkentek volna, és - a 4 többségi frakcióhoz hasonlóan - ugyancsak vétóval fenyegetőzött arra az esetre, ha az a változat kerül a Tanács elé.

A második feltétel viszont tökéletesen ellenkezik Orbán szándékaival: ő nem fogadja el, hogy Brüsszel és a többi tagállam korlátozni akarja uralmi szándékait. A többségi frakciók ugyanakkor a költségvetés védelmében prioritásnak nevezik egy új mechanizmus létrehozását azzal szemben, aki

rendszerszinten fenyegeti a jogállamiságot és/vagy az uniós értékeket.

A frakcióvezetők leveléből az következik, hogy nincs vagy-vagy. A kettő párban repül:

csak akkor nem csökken a támogatás, ha a folyósítását jogállamisági feltételhez kötik.

A képviselőcsoportok levelét elsőként a német Manfred Weber írta alá, 

  • akinek bizottsági elnökké választását Orbán megakadályozta,
  • a frakcióvezetőségét viszont ugyanő (illetve emberei) már támogatták,
  • és aki a Fidesz EP-képviselőinek (akik a néppárti frakcióban ülnek) a nevében is nyilatkozott a vétóról a jogállamisági feltétel nem teljesítése esetére.

mw.jpgAz messzemenően valószínűtlen, hogy Weber saját kormányának felhatalmazása nélkül részt vett, sőt élére állt volna egy akciónak. Az sokkal inkább elképzelhető, hogy Berlin kifejezett kérésére tetteÍgy hát alkalmasint ez a merkeli ajánlat Orbánnak (és egyúttal a lengyel kormánynak is):

marad a pénz, ha visszavesznek a despotikus, diktatórikus, autoriter törekvéseikből.

Ezt Merkel egyszer már eljátszotta Orbánnal, és akkor bejött. Hogy a felcsúti nemzetvezető ne csatlakozzon Putyinhoz, és ne vezesse ki Magyarországot az EU-ból, a német kancellár 2014-ben közbenjárt annak érdekében, hogy az előző büdzséből mostanáig Magyarországra jutott a legtöbb uniós támogatás lakosságszám alapján elosztva. (Amit Orbán a következő évtől a menekültügyi ámokfutással hálált meg neki.)

Berlin Magyarország meg- és benntartására irányuló szándékait Webernek az múlt heti nyilatkozata is alátámasztja, miszerint azért nem tették ki a Fideszt az EPP-ből, mert az (a toryk és a britek analógiájára) Magyarország uniós kilépésének kezdetét jelentené.

Ennek alapján úgy tűnik, Merkel azt az örökséget akarja hátrahagyni, hogy nem engedi szétesni az Uniót. Walpole nyomán úgy gondolhatja, ahogy mindenkinek, Orbánnak is megvan az ára, és a németek (meg a többi nettó befizető) hajlandók anyagilag is áldozni azért, hogy ne legyenek további távozók.

Most Orbán kezében a döntés, hogy elfogadja-e a német ajánlatot, vagy úgy gondolja, szuverenitásának (kevésbé eufemisztikusan: önkényuralmának) fenntartása megéri neki néhány milliárd euró elvesztését.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4915474790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klimahisztiverseny győztes 2020.02.14. 19:16:38

negyedik !

ma nincs esélyetek, a győzelmem megkérdőjelezhetetlen.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.14. 19:17:36

Azért tök jó, hogy a geci németek szokásuk szerint agyatlanul beleálltak megint egy halálraítélt ideológiába és most a nácizmus túltolása után a liberalizmus eszméje a kísérlet tárgya! Már nem is mennek Moszváig, hogy magukkal csalogassanak egy hordát ami itt marad a nyakunkon, hanem ők hívják be őket és természetesen megint a mi nyakunkra is szeretnének adni ebből is! Most a pénz, vagy autokrácia a jelszó, az helyettesíti a Magyarországot elfoglaló Tolbuhin által szétrúgott seggű csapataikat, akik miatt ment a lecsóba Budapest! Most Merkel a kancellár, teljesen más mint Adolf, de csak első látásra, mert a végsőkig kitartás a nyilvánvaló vereség ellenére benne is meg van és szintén ügyel arra is, hogy másokat is magával rántson és ő már végleg szétbassza ezt a balfasz Európát a degenerált, összefogni nem képes népeivel együtt!

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.14. 19:18:33

A fantáziátok az baromi élénk, helyes kis mesét rittyentettetek ide, csak az a baj, hogy a fele sem igaz.

Pl. a támogatások mértékének kérdésében érdemi véleménykülönbség van a tagállamokat képviselő Tanácsban a nettó befizetők kormány- és államfői, valamint az Európai Parlament képviselői között, ami az érdekek különbségéből következik. Az előbbiek a költségvetés kurtításában érdekeltek (hiszen akkor több pénz marad otthon az adóbevételekből), utóbbiak meg a szinten tartásban, növelésben (hiszen az európai szint súlya a pénzelosztásban az ő befolyásukat is érinti). Ezen nem változtat az sem, ha a pártok-pártcsaládok révén az erős emberek között is van összefonódás, érdek- vagy értékalapú szövetség. Az EP-képviselők, akár Weber aligha nyilatkozhatnak az összes nettó befizető kormány- és államfő helyett.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.14. 19:45:27

@Szergej Szergejevics Szergejev: Ugyan már, ezt a szart nem is kell cáfolni, elég ha a feltételezéseik vonalán kezdünk el gondolkodni!
Itt van ez az autoriterség, despotizmus és diktatúra vád Merkeltől, aki a minap avatkozott be a választásokba? Bizarr!

élveteg 2020.02.14. 21:20:02

"Az messzemenően valószínűtlen, hogy Weber saját kormányának felhatalmazása nélkül részt vett, sőt élére állt volna egy akciónak.Az sokkal inkább elképzelhető, hogy Berlin kifejezett kérésére tette."

Nem úgy van hogy Ep képviselő pláne frakcióvezető az nem fogadhat el utasításokat kéréseket stb a nemzeti kormányoktól ? De hamár autokrácia..... hogy is volt Thüringiába a minap ? Mikor a nép ott megválasztott vezetői nem úgy ugráltak ahogy Berlin fütyült

Egyből ment a führerbefehl

eszti..... 2020.02.14. 21:32:34

@Grimbusz Makszimusz:

Hagyd már ezt a liberalizmusozást! :D
Amíg a magyar gazdaság kulcsa német kézben van / és nem Merkelében/, addig kár keménykedni.
Vagy úgy gondolod, hogy a német befektetők, akik Merkelnek is diktálnak, bármennyire is vonzók a magyarországi opciók, a jövőben is látnak fantáziát egy olyan kis kelet-európai államban, amely folyamatosan feszültséget generál?
Ha lehet, ne kezd el a lengyelekkel példálózni!
A két ország gazdasága fényévekre van egymástól.

élveteg 2020.02.14. 21:34:56

Idézet Grabowski pajtás mostani ködevéséből

"Magyar szempontból az első feltétel pontosan megegyezik Orbán Viktoréval, aki tisztességtelennek és elfogadhatatlannak nevezte a még a finn soros elnökség által készített eredeti tervezetet, amely szerint a Magyarország számára juttatott támogatások akár 20-25 százalékkal is csökkentek volna, ......

Csak azért, mert említi a finn elnökséget amiről nemrég ezt harangozta be a nagyéredeműnek :

"A finn soros elnökség nem kegyelmez."

b1.blog.hu/2019/06/11/brusszelben_elkezdodik_az_eljaras_az_orban-rezsim_ellen

Aztán a finn elnökségnek vége a nemkegyelmezésből semmi nem lett Szóval ennyit a Grabowski mai mostaztánvéglegsarokbaszorítottákazorbánt húúú dejó ökörségéről

élveteg 2020.02.14. 22:06:50

@alöksz róz:

Grbowsikék képtelenek felfogni hogy brüsszelből nem fogják megbuktatni az orbánt Ha valaki elolvassa a belinkelt cikket akkor világos hogy a hetes cikkelyes eljárásból nem lesz a világon semmi, a pénzek ilyen olyan feltételekhez kötéséből ( amit persze bizonyítani kellene mert az csak belefingás a nulláslisztbe hogy ellenkezik az unió alaelveivel ) megint nem lesz semmi

alöksz róz 2020.02.14. 22:12:46

@eszti.....: "Amíg a magyar gazdaság kulcsa német kézben van / és nem Merkelében/, addig kár keménykedni." - kár, mi? :D ez a csicskamentalitás még eddig sose jött be.
láthatóan sokkal több eredménye van, ha kiállunk az érdekeinkért, mint ha a legszarabb lehetőségekre is rábólintunk

"Vagy úgy gondolod, hogy a német befektetők, akik Merkelnek is diktálnak, bármennyire is vonzók a magyarországi opciók, a jövőben is látnak fantáziát egy olyan kis kelet-európai államban, amely folyamatosan feszültséget generál?" - persze hogy látnak, ők nem a lippsi hiszti alapján döntenek
a bosch például nem győzi hangsúlyozni, mennyire bízik az országban, az itteni befektetésekben (de erről lehet a migiri cum laude tigiri haverod többet tudna mesélni)

eszti..... 2020.02.14. 22:13:03

@alöksz róz:

vajon, ez a jogi finomság mibe kerülhetett Orbánnak? :D

eszti..... 2020.02.14. 22:28:23

@alöksz róz:

tudod mi a csicskamentalitás?
mikor habzó szájjal szájkeretéznak a nyugat ellen és közben a seggüket is kinyalják
egy-egy összeszerelőgyár idetelepítéséért.
na, ez csicskamentalitás. :D

FCUK6 2020.02.14. 22:36:50

közben kijött az új tervezet, kicsit másként néz ki a jogállamisági feltétel :) megint szoptok, balfaszok?

nincs1itt 2020.02.14. 22:44:38

@nickgrabowszki: ez most ritka nagy baromság volt... ameddig 2 eur/óráért + állami dotációért = 1 eur/óra(kínai színvonal, az eu-n belül), tudnak bármit gyártatni mo.-on, érdekképviselet nélkül, egy kis schmiergeld-del megtámogatva, addig marad o.v. magasról lexarják a banánköztársaságot. profit baz+! ameddig 3000 euróval megvehető bárki, mo.-on, na jó időnként kell egy kicsit több, érdekel bárkit, hogy jogállam? az a jó, ha minél kevésbé az! ebben meg o.v. verhetetlen! el chapo(és családja) marad a compadre, ameddig biztosítja a megfelelő keretet a profit kitermeléséhez.

nincs1itt 2020.02.14. 22:46:24

@eszti.....: neeem! ez nem csicska mentalitás! ez fröccsöntött hazaffyschág!

Európai téridő 2020.02.14. 22:56:11

"Álmodik a nyomor", internáci balfax hülyelvtárs Grabovszki úr.

alöksz róz 2020.02.14. 23:24:16

@eszti.....: gondolom valamit engedni kellett a diktátorizmusból, kábé tökmindegy mit, csak jól járunk vele. kivéve ha a ceu-t kell visszafogadni :-I

eszti..... 2020.02.14. 23:34:34

@alöksz róz:

hülye! :D
ezt most túltoltad.

eszti..... 2020.02.14. 23:40:35

@nincs1itt:

kb olyan, mint mikor mecsiar bebeszélte a szlovákoknak, hogy nekik külön állam kell.
mert szuverenitás, meg nem leszünk szolgák....
aztán 10 év múlva fél Szlovákia Csehországban dolgozott, úgy elhúztak mellettünk.

nincs1itt 2020.02.14. 23:46:43

@eszti.....: megkapták. de azért "mókás" azt látni, amikor azt magyarázzák, hogy ez neeeeem csicska/szolga lét, ááááá dehogy! ez függetlenség!

alöksz róz 2020.02.14. 23:49:19

@eszti.....: ebben nőttetek fel, nem tehettek róla... jaaaj az elvtársak mit fognak szólni. jaaaj a nyugat mit fog szólni. adjunk oda nekik mindent, majd megjutalmaznak érte. hát jól meg is jutalmaztak: éltanuló vagy, mondták a hülyegyereknek. az meg boldogan vigyorgott...
többet értek el most az érdekeik melletti határozott közös kiállással, mint amiben ti valaha reménykedhettetek, ez fáj nektek, de nagyon

alöksz róz 2020.02.14. 23:50:53

@nincs1itt: oroszokkal is gond nélkül üzletelnek, krími megszállás se probléma

nincs1itt 2020.02.14. 23:59:45

@alöksz róz: ja a krímet, meg hruscsov kollega csapta az ukrán tagköztársasághoz... mert egyébként közük sem volt hozzá az ukránoknak... még magyar fennhatóság is volt. a krími tatárokról nem is beszélve. ájvé!!! még a kipcsákok is...

nincs1itt 2020.02.15. 00:01:09

@alöksz róz: itt most mo.-ról beszélsz? mert stimmel.

eszti..... 2020.02.15. 00:05:52

@alöksz róz:

ez szép volt. a fan klub értékelni fogja. :DD

alöksz róz 2020.02.15. 00:12:25

@eszti.....: tények ezek, nem is tudsz velük mit kezdeni

eszti..... 2020.02.15. 00:32:12

@alöksz róz:

nyilván. :D
ha egy percig is komolyan venném, amit írsz, azért megkérdezném:
nem nagyon zsenánt, hogy az érdekeik melletti határozott közös kiállás az esetek 99%-ban abból áll, hogy először kígyót-békát kiabálnak az unióra, kilépéssel fenyegetőznek stb.
aztán bizonyos feltételek mellett / több pénz/ mindig megegyeznek.
a többi tagállamnál azért ez kissé másként zajlik.
értem én, hogy unortodox, meg illiberális.
de azért, mégis......

alöksz róz 2020.02.15. 01:37:19

@eszti.....: veheted komolyan, mert a tartalmi része azért megállja a helyét. mellé meg jár egy kis szórakozás... a határozott közös kiállásban benne vannak a k-k-európai országok, attól közös. se kígyó-béka nincs benne, se illiberális, se kilépés (azt amúgy is csak ti kiabáljátok, túl sok grabowszkit olvasol). meg az eredményeket se lehet elvitatni, akár a pénzügyeket nézzük, akár a politikai gesztusokat. az lehet h nem nagy eredmények önmagukban, de mihez képest? mert elég csekélyke a mai napig büszkén emlegetni azt az osztály előtt kapott buksisimit :D

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 07:10:13

@eszti.....: "Hagyd már ezt a liberalizmusozást! :D
Amíg a magyar gazdaság kulcsa német kézben van / és nem Merkelében/, addig kár keménykedni."

Bírom ezt a vitataktikát, amikor próbáljátok leszabályozni a vitát és egy szót, vagy fogalmi csoportot kijelöltök kerülendőként!
Te csak bekapcsolódtál önként, ha nem tetszik nem kötelező vitázni, amit írtam az meg a liberalizmusról szól! Azt már régebben megírtam, hogy ez ál liberalizmus, a hirdetőinek semmi köze a szabadgondolkodókhoz, sőt gyakorlatban mindig ennek az ellenkezőjével buknak le, de ez most ide elég róluk!
A magyar gazdaság pedig valóban függ a némettől, de ezen megjegyzésed kiválóan tükrözi ismét a libsi mentalitást, miszerint akkor cserébe ne keménykedjünk, nyeljük be a nem gazdasági függést is, engedjük őket beavatkozni belügyekbe! A nagy lóf.szt!
Először is a gazdasági együttműködésük velünk nem jóakaratból történik, hanem előnyös nekik az olcsó munkaerő, az adókedvezmények, miegyéb, szó nincs itt szeretetről, tehát hálásnak sem kell lenni,megbecsülni és elismerni, hogy ez jó nekünk lehet és kell, de beállni csicskásnak és eladni magunkat, ahogy a szocik tették, soha!
Végül ez a Merkel figyelmeztetgetés és oktatgatás is ordítóan undorító, az EU partneri közösség, országok között nincs alárendeltségi viszony, tehát a mutti nem ugathat Orbánnak, pláne nem oktathatja ki pont ő, aki most kúrta szét a thüringiai választások eredményét hatalmi szóval felülről, a legtipikusabb diktátori módszerekkel!

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 07:26:46

@eszti.....": kb olyan, mint mikor mecsiar bebeszélte a szlovákoknak, hogy nekik külön állam kell.
mert szuverenitás, meg nem leszünk szolgák...."

Szép példa Trianon bölcsességére ahogy összerakta a két "testvérnépet" és megalkotta Csehszlovákiát,, mert az első adandó alkalommal szétváltak! A csehek hozzáállása a szétváláshoz még üdítőbb, mert minden ország ragaszkodik a legszarabb utolsó semmire sem jó madarak lakta szigetéhez is, a csehek meg boldogan vetették le magukról a visszahúzó koloncot és elkezdtek szárnyalni! :P

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 07:39:04

@nincs1itt: " megkapták. de azért "mókás" azt látni, amikor azt magyarázzák, hogy ez neeeeem csicska/szolga lét, ááááá dehogy! ez függetlenség!"

Jaj komám, te, aki elmész egy idegen országba szolgálni, adót fizetni, a szülőföldedről, hogyan is tudnád, miért van ez! :D
Én nem vagyok egy szlovákfan, de becsülöm aki boldogulni próbál saját erejéből a saját földjén! Az most zárójeles, hogy az a föld államilag soha nem volt addig szlovák és egy kis ország teljesen független soha nem tud lenni, de a törekvés mindenképpen becsülendő! Neked meg mókás!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2020.02.15. 07:49:03

A nép nem kérdezi azonban Soros frakcióit, s pont.

Mertkell pedig örül, hogy még mindig kormányfő.

nu pagagyí 2020.02.15. 08:10:16

Orbánt sajnos nekünk kellene megfékeznünk, nem az EU-nak.
Nem vagyok optimista, képtelenek vagyunk nemzetként funkcionálni. hiányoznak a polgárok. Minden olyan fordulópontnál, ami egy modern nemzet kialakulása felé (szabadság, egyenlőség, testvériség) mutatott volna, saját elitje árulta el saját népét, Deák Kossuthot, Horthy Károlyit, Orbán a liberálisokat. Gyáva értelmiség, államon (közpénzen) élősködő hűbéresek, pénzért mindenre kapható hivatásos bűnöző csürhék és kiszolgáltatott, hatalom által manipulált tömeg. Ez nem nemzet.

Amíg Trianon visszacsinálásáról álmodozik az éppen fungáló diktátor és bűnözői köre, addig sajnos nem jut idejük arra, hogy azzal a tízmillió emberrel kellene valamit kezdeni, ami Magyarország határai közé szorult, pedig hát ők lennének a nemzet alapja. Helyettük tízezer erkölcstelen tetűláda nemzetét építgeti a diktátor elvtárs, aztán megint lesz csodálkozás, amikor nem nyerjük meg a következő háborút, mondjuk egy kétmilliós ország ellen, amelyben minden polgár szabad ember és nem kell erőszakot alkalmazni ezért, hogy részt vegyenek országuk megvédésében. Magyarország, egy olyan ország, ahol nem voltak partizánok és mindig akadt olyan helyi tótumfaktum, amelyik lelkesen kiszolgálta az aktuális megszállót. A jövőben sem lesz ez másképp.

rallus 2020.02.15. 08:23:08

@nu pagagyí: Már megint tévedsz! Például:
" 1948 február 28-án összevonták a szervezeteket Magyar Szabadságharcos Szövetség név alatt.
Az egyesülés idejére az 1500 partizánnal együtt a Magyar Szabadságharcos Szövetségnek már mintegy 50,000 tagja volt."

Szóval rengeteg partizán volt, természetesen nem akkor, amikor még itt voltak a nácik, hanem nagyon bölcsen utána és a számuk is egyre csak nőtt....

Ők voltak a mostani antifasiszták elődei és az köztük a hasonlóság, hogy ezek is azonnal illegalitásba vonulnának valós veszély esetén, de valószínűbb, hogy beállnának nácinak megfelelő javadalmazás esetén...

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 08:45:17

@nu pagagyí: "Amíg Trianon visszacsinálásáról álmodozik az éppen fungáló diktátor és bűnözői köre, addig sajnos nem jut idejük arra, hogy azzal a tízmillió emberrel kellene valamit kezdeni, ami Magyarország határai közé szorult,"

Akik között ilyen szellemi szintű marhák vannak, akik egy kibaszott mondatot nem képesek érthetően leírni a nagy hevületükben, csak diktátoroznak, meg bűnözői köröznek!
Trianont senki sem akarja visszacsatolni te elmeroggyant, mert az Párizs mellett van, a diktátor meg leváltható lett volna bármelyik választáson, csak nem a ti akaratotok érvényesült, hanem a többségé, mert ilyen a demokrácia, amit csak akkor ugattok, amikor nektek jó valami, de ha a demokratikus folyamatok nem nektek kedveznek, akkor egyből elűzés, meg diktátorozás megy!

rasztaszív 2020.02.15. 09:02:19

@Grimbusz Makszimusz: a valóságban ezzel szemben ti csináltok kultúrharcot,és vizionáltok közben keresztényüldözést.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 09:30:53

@rasztaszív: " ti csináltok kultúrharcot,és vizionáltok közben keresztényüldözést."

Persze, mert az egyik féreg kijelenti, hogy a magyar kultúra bőgatyából és fütyülős barackból áll, a másik, meg hogy a fehér hetero keresztények rémísztő képződmények!
Ezek után még pofátlanul te vádaskodsz? Igen öcsém, vége a libsi világnak, amiben nektek szerintetek mindent szabad! :D Hajrá Viktor, amíg ezen az úton haladsz, veled tartunk!

rasztaszív 2020.02.15. 10:04:42

@Grimbusz Makszimusz: persze...?:)ezzel el is helyezted magad.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 10:10:05

@rasztaszív: " persze...?:)ezzel el is helyezted magad."

Pontosan! Tudod én a libsikkel ellentétben utálom a képmutatást és a mellébeszélést!

rasztaszív 2020.02.15. 10:14:27

@Grimbusz Makszimusz: lehet,hogy utálod,de csinálod,és másra fogod.és még büszke is vagy rá...:)

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 10:34:56

@rasztaszív: Rendkívül elmés az állítás visszaforgatásának a módszerével vitatkozni, de nálam ez nem fog menni!
Szedd össze magad, mert igen gyér vagy!

rasztaszív 2020.02.15. 10:37:33

@Grimbusz Makszimusz: neked itt eszed ágában sincs vitatkozni...:)pont az a dolgod,hogy lehetetlenné tedd.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.15. 11:19:00

@Grimbusz Makszimusz: "Végül ez a Merkel figyelmeztetgetés és oktatgatás is ordítóan undorító, az EU partneri közösség, országok között nincs alárendeltségi viszony, tehát a mutti nem ugathat Orbánnak, pláne nem oktathatja ki pont ő, aki most kúrta szét a thüringiai választások eredményét hatalmi szóval felülről, a legtipikusabb diktátori módszerekkel!"

Hát komám, felfedezted a fábol vaskarikát?

Mert ugyé előszőr írsz minden marhaságot, majd a végén annak ellenkezőjét.

Merkel akkor is német gazdaság főnöke, ha ez neked nem teccik, és ha nem is saját szájával, de végül is megüzente Orbánnak, hogy ha sokat ugrál, akkor a seggébe rúgják a gatyát.
Mert ugyé kurva jó lesz az nekünk, ha elviszik a német temelő üzemeket tőlünk? Merkelnek egy szavába kerül olyan törvény megszavazása, ami kihúzhatja alólunk a szőnyeget. Tudod úgy, ahogy Orbán szokja az itthoni vállalkozókkal, hogy aki nem borul térdre, imához, azt majd kitörvénykezik, és elveszik mindenét. Kérdezd csak meg erről Lajost. Ő tudja. Mellesleg Orbán mikor mond valamit saját szájával? Mindig mással üzeni meg a népének, hogy mi az irányvonal, hol a mazzag, amit fogni kell mindenkinek? Ez nem undorít téged?

Utána meg jöjjenek vissza az oroszok, akiket Orbán kipaterolt ( állítása szerint )? A gazdaságot meg adjuk nemzeti gázszerelő kezédbe, aki az erőművét sem tudta nyereségesen üzemeltetni, pedig jó hétszele volt hozzá? Kellenek ezek nekünk megint? Közben meg szágult az infláció, meg a forint árfolyama, oszt még sem mond le, pedig régen Gyurcsánynak ilyenért azt ajánlotta.

Tudomásul kell vennünk, hogy saját nemzeti érdek ide, vagy oda, mi kis pont vagyunk európai mértékkel mérve. A nagy játékot mások jáccák. Labdaszedőnek jók vagyunk, ezért nem kéne beköpködni abba a tála, amiből cseresznyézünk.

alöksz róz 2020.02.15. 11:24:09

@látjátok feleim szümtükkel: jaaaj az elvtársak mit fognak szólni. jaaaj a nyugat mit fog szólni. jaaaj a merkel csettint egyet, nekünk végünk.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.15. 11:24:15

@Grimbusz Makszimusz: "@nu pagagyí: "Amíg Trianon visszacsinálásáról..."

Szövegértés nincs? Nem Trianon visszacsatolásáról írtak, mint te. Ha gondolod, menj el hétfőn az orvosodhoz, nehogy az extra vírus kiüssön!

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.15. 11:32:01

@alöksz róz:

Pontosan Mit szól a nyugat, akikkel egy közösségbe vagyunk, ott kötelezettségeket vállaltunk, pl. a bírósági ítéletek vérehajtásáról, amit pont most fúr maga a miniszerelnök. Pedig állítólag járt a jogi egyetemre. De lehet, hogy csak nézelődni?

Tudod a miniszterelnöknek az emberek védelme érdekében viselkednie kell, de nem úgy, hogy azt mondja az elefántnak bolhaként, ugye milyen jól dübörögtetjük a hidat. Azt nem a bolha, hanem az elefánt rombolja le. Az oroszokat sem mi küldtük ki, mentek azok maguktól. Meg a világ eseményeinek hatására, de legkevésbé a magyar nép, és vezetői hatására, ugyan úgy, ahogy ide is hasonló módon jöttek.

nincs1itt 2020.02.15. 12:14:11

@Grimbusz Makszimusz: látod, ezt sem érted! ameddig mo.-on éltem, addig ott "szolgáltam" és fizettem mindent. már máshol élek... erre mindig volt lehetőség, hol egyszerűbben(eu), hol kicsit bonyodalmasabban(nem eu). te, aki maradtál a szülőföldeden, hogy érthetnéd ezt: "A magyar hazafiság – ha nem műhazafiságról beszélünk – kulturális fogalom. Más nem is lehet a sokfélesége miatt.

Így aztán ha politikává silányítjuk, értelmét is veszti, valami olcsó, fröccsöntött utánzat lesz belőle, made in Bóvli, ami tömegek feltüzelésére alkalmas ugyan, mint a bundapálinka, de csak ideiglenesen, mert ahogy a részegség elmúlik, a tömeg is kijózanodik és másnaposságában nagyon bánja, amit ittas fővel, elszabadult indulattal tett."
innen az idézet: forgokinpad.blog.hu/2020/02/14/froccsontott_hazafisag

Muhammad Balfas 2020.02.15. 12:26:20

Éhes disznó makkal álmodik..:)

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 12:57:13

orbant királlyá csinálják a germannok, ha a lidliben engedi csak nemmagyar ételt árulni

ely gradlopszki ezt ilyen röviden is le lehet írni

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 13:01:02

@látjátok feleim szümtükkel: Egyszerűen az a különbség köztünk Merkel megítélésében, hogy te a szokásos libsi mentalitásoddsal elfogadod a kettős mércét, hogy a németek demokráciáról és jogállamról papolnak, ajd hirtelen otthon telibeszarják a demokráciát!
Az tény, hogy a fritzek kihúzhatják alólunk a szőnyeget bazmeg, de azzal is az a fő problémám, hogy akkor mondják ki, hogy az erősebb kutya baszik, azt csinálnak velünk amit akarnak az unióban és azt mi megértjük és kilépünk a picsába!

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 13:09:25

@látjátok feleim szümtükkel: : "@nu pagagyí: "Amíg Trianon visszacsinálásáról..."
Szövegértés nincs? Nem Trianon visszacsatolásáról írtak, mint te."

Így van, lelepleztél, felületesen olvasok és néha még végig sem olvasok kommenteket és úgy válaszolok, aminek ez az eredménye, jár neked a kockacukor!
Amúgy ez a Trianonozás szintén köcsög libsi trükk, senki nem akarja igazából megváltoztatni a döntést, mert nincs realitása! Ahhoz katonailag erősebbnek kéne lennünk az összes szomszédunknál, hogy visszaadják és a nagyhatalmak támogatását is magunk mögött kéne tudni! Ezekből semmi nincs meg, a Trianonról megemlékezés pedig nagyon nem egyenlő a revízióval!

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 13:18:36

@nincs1itt: " látod, ezt sem érted! ameddig mo.-on éltem, addig ott "szolgáltam" és fizettem mindent. már máshol élek... erre mindig volt lehetőség, hol egyszerűbben(eu), hol kicsit bonyodalmasabban(nem eu). te, aki maradtál a szülőföldeden, hogy érthetnéd ezt: "

Jól megideologizáltad, fel sem foghatom röghözkötött parasztként, a te kitágult univerzumodat ugye? Jaj, köszönöm, hogy leereszkedsz hozzám de felesleges, mert én nem a nagy világjárót látom benned, csak a csavargó hazátlan cigányt, aki azt hiszi hogy érdekel valakit az a sok ócska szarság, amit felböfög önteltségében! Mit vered magad, az megy el aki akar, nem különösebb dicsőség ez ha akarnék már holnap melletted mosogathatnék én is vazze valami német konyhán!

nincs1itt 2020.02.15. 13:25:39

@Grimbusz Makszimusz: most tökéletesen hoztad, amit ostoba, gyökér + irigy magyarként lehet aposztrofálni. soha, sehol nem mondtam, hogy "világjáró" lennék, de az tény hogy minden kontinensen megfordultam már.
te mit látsz bennem, szerinted ez érdekel bárkit? de üvölt a mondókádból a gyűlölet, irigység és az igazi proli bárki, bármi ellen ami, aki több nálad. ritka szar életed lehet, mert csak olyasmi létezik a világban, ami több és értékesebb nálad.

eszti..... 2020.02.15. 13:26:02

@alöksz róz:

ne félj, nem rontom el a szórakozásod. :D
mivel nemcsak a magyar, hanem szlovák és cseh sajtót is olvasok, V4 szinten a populizmus dívik leginkább. minden ország kormánya szárnyaló gazdasági eredményeivel castingol.
azt már elfelejtik megemlíteni, hogy ehhez épp az unió segítette hozzá őket és a kedvező világgazdasági környezet.
mi mással magyarázhatnánk, hogy egy időben, egy aránylag szűk régióban ennyi zseniális kormányfő bukkanjon fel?

Muhammad Balfas 2020.02.15. 13:31:53

@eszti.....: Kurz elment a V4 találkozójára , megválasztása után pedig a határok megvédéséről beszélt..

Muhammad Balfas 2020.02.15. 13:38:37

@Grimbusz Makszimusz: A német nagytőke majd úgyis elmagyarázza a muttinak , meg Webernek , hogy hisztizhetnek egy kicsit , de a kohéziós támogatások tekintetében marad minden szépen a régiben..:)

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 13:40:09

@nincs1itt: Ne húzd fel magad..............mármint képletesen, mert amúgy megtehetnéd! :D
Ki a fasz irigyel téged szerencsétlen lakcímnélküli büdöstojás? Szánalmas vagy!

eszti..... 2020.02.15. 13:43:39

@Grimbusz Makszimusz:

tegnap már definiáltam, mit jelent számomra a csicska mentalitás.
oszthatod Merkelt, ahogy akarod. azt hiszem, bárki is lesz az utódja, nem igazán fog eltérni az általa képviselt hozzáállástól.

nyeljük be a nem gazdasági függést is, engedjük őket beavatkozni belügyekbe! - ez a keménykedés, az erőskezű vezér szerepkör kifejezetten bájos. mindenki számára nyilvánvaló, hogy a magyarországi választók részére lett kitalálva.
politikai marketing.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 13:45:47

@Grimbusz Makszimusz: én pl. irigylem
a teljes felelősség nélküli, konyhai segédmunka igencsak stresszmentes

eszti..... 2020.02.15. 14:03:11

@Grimbusz Makszimusz:

komolyan? a csehek vesztesége mostanában látszik igazán. elveszítették a szlovák munkaerőt. olyan hatalmas munkaerőhiány van Csehországban, ami sok üzem termelését veszélyezteti.
hiába kísérleteznek ukrán vagy szerb vendégmunkások alkalmazásával. még az egyszerű szalagmunkások betanításánál is hatalmas gond a nyelvismeret hiánya. a filippínókról, vagy kínai, vietnamiakról nem is beszélve.
a csehek nem igazán szeretik az idegeneket, egyre több konfliktus keletkezik a vendégmunkások és a lakosság között.

jelenleg nincs nagy különbség Szlovákia és Magyarország gazdasága között. gondolj csak bele, mi lenne, ha egyben marad Csehszlovákia!:D

nincs1itt 2020.02.15. 14:05:09

@Grimbusz Makszimusz: te irigyelsz, te lakcímkártyás szerencsétlen fidióta!
egyetlen érvet ismersz, azt is más írta le neked. @csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: de nem ez a másik fidióta... kellemes felköpködést és aláállást! stresszmentes trollkodást...

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.15. 14:07:50

@Grimbusz Makszimusz:

Akinek esze van, az nem kimond, hanem megcsinál. Diplomáciában, nem az unortodoxban ezt úgy szokják. Orbán is ezt mondta a népének, ne arra figyeljünk, hogy mit mond, hanem mit csinál. Látjuk. Kiröhögteti magát a németekkel. Is.

Tudodd a pávakakas i tertyegeti szép farkát, közben meg a róka megfogja.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.15. 14:08:31

@nu pagagyí: "Magyarország, egy olyan ország, ahol nem voltak partizánok"

Basszus, komcsikám, ez már nem a szocialista világ, ahol a jó pontokat ezek alapján osztották, vagy nem osztották. (A rossz pontot meg az "utolsó csatlósnak".)

Amúgy, ha partizánok nem is voltak, antifasiszta ellenállók azért igen, még ha kevesebben is, mint máshol. (Tetszik, nem tetszik, a németek renoméjának azért itt anno nem tett rosszat, hogy Észak-Erdélyt, a Felvidék déli részét nekik köszönhetően kaptuk vissza.)

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.15. 14:12:51

@Grimbusz Makszimusz:

Gondolom neked itthon nem jutott államtitkár-helyettesi poszt, ezért kommentelsz itt.;D

eszti..... 2020.02.15. 14:15:07

@Muhammad Balfas:

minden bizonnyal megvilágosodott ottan. :D

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 14:49:43

@eszti.....: oszthatod Merkelt, ahogy akarod. azt hiszem, bárki is lesz az utódja, nem igazán fog eltérni az általa képviselt hozzáállástól.................

Én is erre fogadok, mert a kancellárnak annyi a mozgástere saját döntések szintjén, mint Karigerinek itthon, egy végrehajtó, semmi több, bármikor repül, ha nem felel meg az urainak!

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 14:52:27

@látjátok feleim szümtükkel: Gondolom neked itthon nem jutott államtitkár-helyettesi poszt, ezért kommentelsz itt.;D.....

Gondolod. :D Hát nem jutott, de kommentelni az ilyen benyögések miatt járok ide, gyönyörködöm az ilyen következtetéseitekben! :P

eszti..... 2020.02.15. 15:01:08

@Grimbusz Makszimusz:

úgy látom, a német belpolitikai viszonyokat is ugyanolyan kristálytisztán ismered, mint pl. a munkavállalás körülményeit. :D :D

eszti..... 2020.02.15. 15:02:33

@Muhammad Balfas:

aha! zászlót bont Orbán seregében. :D:D

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 15:03:45

@eszti.....: - ez a keménykedés, az erőskezű vezér szerepkör kifejezetten bájos. mindenki számára nyilvánvaló, hogy a magyarországi választók részére lett kitalálva.
politikai marketing.............

Ismét csak leadtad a libsi kánon szerinti mantrát Orbán rejtett szervilizmusáról, de elég ingatag! Volt amiben vissza kellett táncolnia? Nyilván, de nézünk már körül, üzletel a kínaiakkal, Putyinnal, készül Paks 2, áll a kerítés, lófaszt mutatott a kvótára, szopatja a néppártot az után, hogy ők akarták megszopatni! Most hirtelen ennyi, de nézhetek még ha akarod! Gyurcsányék már rég tövig kapták volna a faszt és ők lennének az éltanulók, mint Rákosi! Apropó, Rákosi mindenben engedett, aztán a népnek nem lett jobb, lehet, hogy mégis Orbánnak van igaza?

Grimbusz Makszimusz 2020.02.15. 15:09:48

@eszti.....: úgy látom, a német belpolitikai viszonyokat is ugyanolyan kristálytisztán ismered, mint pl. a munkavállalás körülményeit. :D :D..............

Mi a gúny tárgya tót drágaságom? Merkel nem csicska? Nincsenek főnökei? Az amcsik lehallgatták mint a szart és meg sem mert szólalni, pedig ez két ország között elég komoly összetűzéshez vezethetne, egy hatalmát gyakorló német kancellár nem lapított volna! Munkavállalást meg nem értem, részemről van munkám, úgyhogy nem is különösebben is foglalkoztat.

alöksz róz 2020.02.15. 15:11:37

@eszti.....: teljesen másról beszélsz, nem a politikai reklamról van szó meg világgazdasági környezetről, hanem a hatékonyabb érdekképviseletről

alöksz róz 2020.02.15. 15:15:14

@Grimbusz Makszimusz: "Az tény, hogy a fritzek kihúzhatják alólunk a szőnyeget" - csak nem a német politikusok és főleg nem merkel csettintésére

alöksz róz 2020.02.15. 15:22:00

@látjátok feleim szümtükkel: semmi eredményt nem értetek el a diplomáciában sem a lapítással, teljes önfeladással.

alöksz róz 2020.02.15. 15:27:25

@eszti.....: hát gyakorlatilag igen, bár ő nyilván nem zászlóvivő szeretne lenni, hanem a régi habsburg mintában gondolkodik :-)

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2020.02.15. 15:42:31

Az én fingom közfing.

Beszélgessünk közös fingjainkról.

morph on deer 2020.02.15. 15:42:34

@Muhammad Balfas:
“ V4-->V5 :)”

Ez igen!
Ez lesz az igazi csodafegyver!
Még viktor példaképe is csak a V 2-ig jutott el! Bár igaz, azzal már Londont is támadta.

Muhammad Balfas 2020.02.15. 15:52:14

@morph on deer: A humorod színvonalából ítélve Hócipő előfizető lehetsz..:)

Muhammad Balfas 2020.02.15. 15:57:22

@eszti.....: Csatlakozik egy prosperáló politikai közösséghez..

morph on deer 2020.02.15. 16:16:46

@Muhammad Balfas:
“ Hócipő előfizető lehetsz..:)”

Hát nem. Évtizedek óta nem fizetek elő semmire, előtte is csak a szaklapok érdekeltek.
Rosszabb hír: nem is olvasok papír alapú sajtót, - rohadtul védem az erdőt! :))

nincs1itt 2020.02.15. 16:17:01

@Muhammad Balfas: na, ja! de legalább előfizet egy újságra... veled ellentétben
ja, kurz, amint hátrahagyja a 100 milliós német közösséget és az eu-t, v4-ek kedvéért és beáll kipcsáknak... maxi-val együtt olyan tájékozottak vagytok, a fal adja a másikat!

nincs1itt 2020.02.15. 16:17:54

@morph on deer: én is védem! hódot eszek harkállyal!

morph on deer 2020.02.15. 16:23:23

@Grimbusz Makszimusz:
“ egy hatalmát gyakorló német kancellár nem lapított volna”

Biztos igazad lehet, qrvára tarthat a főnökeitől, hiszen orbánra is csak munkaidő után tudott kis időt szakítani!
Első a munka, aztán a szórakozás!
Nyilván nem tűrik, ha hiábavalóságokra cseszi el a drága munkaidőt..:))

nu pagagyí 2020.02.15. 16:24:23

@rallus: Erre gondoltam. Most is kik lettek a rendszerváltás hősei? Utólag.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 16:27:12

index.hu/kulfold/2020/02/15/macron_hagyjuk_abba_a_dacoskodast_az_oroszokkal/

hát balfaszok fordul a szél
hamarosan azt kell óbégatnotok, az orban orosz ellenes diktátor, háborúra uszít putin ellen

nu pagagyí 2020.02.15. 16:29:05

@Grimbusz Makszimusz: Látom, olvasni sem tudsz, pedig beidézted a mondatomat. Olvasd el újra.

nu pagagyí 2020.02.15. 16:40:50

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: A franciák, vagy németek más pozícióból tárgyalhatnak az oroszokkal, mint a potenciális prédának számító Magyarország. Esetünkben az oroszok addig kedvesek, amíg ki nem kigolyózzuk magunkat az EU-ból, utána szőröstől-bőröstől bekapnak. Már keresik Rákosi elvtársat, de lehet, hogy talonban tartják, amíg Orbán elvtárs is megfelel nekik.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 17:03:37

@nu pagagyí: hülyeség
a nem túl távoli jövőben ez lesz a felállás:
eutópa oroszországgal és észak-afrikával szövetkezve, ámerika angliával japánnal, kóreával és délkelet-ázsiával összefogva próbálják megállítani a kínai úthengert
india, arab világ kapálózik a függetlenség látszatát keltve, délámerika nem tényező

nu pagagyí 2020.02.15. 17:19:30

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: És a kipcsak-magyar szövetségnek hol a helye? Satuba fogtuk az oroszokat, plusz még a ruandai csirkegyár.

morph on deer 2020.02.15. 17:22:04

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:
“ hát balfaszok fordul a szél”

Majd ne felejtsd el ezt Salvinival is tudatni, hátha nem vette észre.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 17:23:44

@nu pagagyí: a kipcsakok jól elvannak a kiskunságban és a nagykunságban, miket is róluk neveztek el

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 17:28:29

@morph on deer: salvinyl nem tudom, mióta balasz, ezt talán beszéld át sorstársaiddal, akik szerint sötétbarna

morph on deer 2020.02.15. 18:17:11

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:
Én a megfordult széljárásra gondoltam, ami bizony jelzi, hogy többen kezdenek ébredezni ott is.
A testvérek mintha fogyogatnának, nem gondolod?

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.15. 18:24:31

@Grimbusz Makszimusz:" Én is erre fogadok, mert a kancellárnak annyi a mozgástere saját döntések szintjén, mint Karigerinek itthon, egy végrehajtó, semmi több, bármikor repül, ha nem felel meg az urainak!"

Gondolod, hogy Orbánnak nincs mazzag a kezén-lábán? Őt is hátulról irányítják, nehogy eltévedj már ebben a nagy Orbán imádatban!

Muhammad Balfas 2020.02.15. 19:02:12

@nincs1itt: Fentebb írta , hogy nem fizet elő semmire. Szóval ez mellé ment..:)

" és beáll kipcsáknak"

Miért , a lengyelek , csehek , szlovákok beálltak kipcsáknak? Mindenesetre Kurz legutóbbi megválasztása után a határok megvédéséről , és a politikai iszlám elleni harcról beszélt , majd elment a V4 csúcsra..

Muhammad Balfas 2020.02.15. 19:04:12

@morph on deer:

"Rosszabb hír: nem is olvasok papír alapú sajtót, - rohadtul védem az erdőt! "

Remélem , hogy wc papírt azért használsz..Vagy azt se? :)

Muhammad Balfas 2020.02.15. 19:06:04

@nu pagagyí: Gyurcsány milyen pozícióból tárgyalt az oroszokkal , amikor eladta nekik a Mol-t..? :)

alöksz róz 2020.02.15. 19:25:59

@látjátok feleim szümtükkel: "Gondolod, hogy Orbánnak nincs mazzag a kezén-lábán? Őt is hátulról irányítják, nehogy eltévedj már ebben a nagy Orbán imádatban!" - hát akkor miért rajta kéred számon a dolgokat? nehogy eltévedj már ebben a nagy orbán utálatban :-)

nincs1itt 2020.02.15. 21:04:53

@Muhammad Balfas: látom, nem erősséged a szarkazmus sem...
elment, mert a v4-ből mennyivel is határos ausztria?

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 21:10:22

@nincs1itt: az ukrán akkor mér nem ment el
tán mazzag van a lábán?

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.15. 21:13:43

"Oscar Wilde a szellemesség legalacsonyabb rendű formájának nevezte. 1983-ban Leonard Rossiter megjelentetett egy könyvet ezzel a címmel (The Lowest Form of Wit"

eszti..... 2020.02.15. 21:30:37

@alöksz róz:

A hatékony érdekképviselet az jó dolog. Csak le kellene választani a V4 imidzséről ezt a speciálisan magyar választóknak szóló forradalmi hevületet, miszerint Salvinivel összefogva megreformálják az uniót. mert erre Magyarországon kívül senki sem kíváncsi.
Kurz talán egy éve vállalta fel a híd szerepét kelet és nyugat között. Elég élesen bírálta az unió vezetőit a kke-i államokkal szemben tanúsított magatartásukért.
Nem tudom miben gondolkodik , viszont kiemelten fontosnak tartja a regionális együttműködést. Ezért is hozták létre kb. 5 éve az S3-t Csehország, Szlovákia és Ausztria részvételével. A V4 mellett plusz egy láb a regionális projektek megvalósítására.

eszti..... 2020.02.15. 21:36:15

@Muhammad Balfas:

Aha! Szóval az az Ausztria, amely felszívja a kelet európai egészségügyi,mezőgazdasági, dolgozók + szolgáltatóipar és szezonális munkások nagy hányadát, csatlakozzon a V4-hez, mert az egy prosperáló politikai közösség. :D

Soros csicskák húzzatok haza! 2020.02.15. 21:51:23

@eszti.....: Logikából egyes, leülhetsz.

A két dolog között (az ausztriai bérek kelet-európai munkások számára vonzó volta és a V4 politikai közösség hasznossága Ausztria számára) nagyjából semmilyen összefüggés nincsen.

Mellesleg mondjuk a '90-es években az osztrák és a kelet-európai gazdaságok fejlettsége, bérszínvonala között még nagyobb különbség volt, csak akkor még több volt az ausztriai munkavállalás útjában álló akadály (jogi, nyelvi stb.) is.

Muhammad Balfas 2020.02.15. 21:56:30

@eszti.....: Mi az összefüggés a gondolatmenetedben? Közös külpolitikai érdekek mentén szerveződik a V4 , amely ma a bevándorláskritikus politikai gondolkodás centruma Európában..Mi köze ehhez annak , hogy EU-s állampolgár vendégmunkások dolgoznak Ausztriában?

Muhammad Balfas 2020.02.15. 22:01:23

@nincs1itt: És azért miért kellene elmennie , mert határosak Ausztriával? Korábban miért nem ment el?

alöksz róz 2020.02.15. 22:08:46

@eszti.....: hogy a lippsik nem kíváncsiak, az egy dolog, de nem csak ők léteznek :-)
az epp-ből se véletlenül nem sikerült kirakni a fideszt.
az unió "túlhatalma" vagy szebben fogalmazva az erősebb integráció sokaknak nem tetszik k-k-európában. meg nyugaton se. az integrációs élharcos macron is szépen alávágott a hatalmát növelni kívánó európai parlamentnek orbán támogatásával, nem derogált neki vigyorogva ölelgetni utána.
örülnek h nem nekik kell bevállalni a kellemetlen szerepet, ennyi :-)

alöksz róz 2020.02.15. 22:10:08

@eszti.....: van benne potenciál, gondolom ezt látja kurz

nincs1itt 2020.02.15. 22:11:45

@Muhammad Balfas: teccik tunni, balfas bá', mert kurz politikus. de szerintem tallózd az osztrák sajtót, ha lehet eredetiben osztrákul. sokkal többet meg fogsz érteni!

eszti..... 2020.02.15. 22:15:41

@Muhammad Balfas:

Hagyd már ezt a bevándorlást!
Mi a közös a V4 országaiban és Ausztriában?
Semmi.
Minek lenne Ausztria egy olyan klubnak a tagja, ahol a gazdaságilag legfejlettebb tagállamnak - Csehország - ő az egyik legnagyobb befektetője?

nincs1itt 2020.02.15. 22:17:11

@alöksz róz: azért azt ne felejtsd el, hogy a kis huncut macron, csak a szokásos flanszija hatalmi törekvéseket élesztgeti. a brittok kilépésével ismét kialakulni látszik a megszokott német-francia szembenállás. gazdaságilag a németek jobbak, viszont katonailag a flansziják... érthető okokból. merkel gyengén muzsikál 2015 óta, a nemzetközi és a német belföldi porondon is... ursula sem volt a legjobb hadügyér, olyan sikeres volt, mint lampert maunika belügyesként... akk, na az most izmosat rúgott a mami alá... egyenlőre, hál' Istennek, merz a befutó a cdu élén, onnan meg egyenes az út a kanzellári székbe. végre egy gazdasági szakember!

nincs1itt 2020.02.15. 22:21:43

@eszti.....: esetleg azért, hogy irányító szerepet töltsön be? ezzel a saját súlyát is növelje az eu-s jáccótéren?

eszti..... 2020.02.15. 22:24:27

@alöksz róz:

Erről beszéltem.
Azért hozták létre a slavkovi hármakat, hogy még szorosabbra fonják az együttműködést. Nemcsak kormányfői, hanem házelnöki szinten is.
Az S3 parlamenti bizottságai számára is szerveznek közös üléseket.
Ettől már csak akkor lenne szorosabb az együttműködés, ha összeköltöznének.

Soros csicskák húzzatok haza! 2020.02.15. 22:25:15

@eszti.....: A politikai érdekérvényesítés terén nem csak az számít, hogy ki milyen fejlett. Pl. az Európai Tanácsban Ausztria szavazata önmagában elég kevés az érdekérvényesítéshez a minősített többséget igénylő kérdéseknél. Szövetségesekre mindenképpen szükségük van az osztrákoknak is.

Mellesleg, ha nem csak a szintet nézed, hanem a dinamikát is, akkor könnyebb megérteni, hogy miért értékelődik fel a KKE-térség az EU-n belül:

A vásárlóerő-paritáson számított GDP/fő az uniós átlag százalékában:
2007 - Ausztria: 127%; Csehország 84%; Szlovákia 68%; Magyarország 61%; Lengyelország 54%
2018 - Ausztria 128%; Csehország 91%; Szlovákia 78%; Magyarország 71%; Lengyelország 71%
ec.europa.eu/eurostat/web/products-datasets/-/tec00114

Nem rossz dolog a befektetés egy olyan térségben, ahol a növekedés akár évi 1 százalékponttal magasabb, mint Ausztriában (ill. az EU egészében). A jó gazdasági kapcsolatok megőrzéséhez, fejlesztéséhez pedig nem jön rosszul, ha a politikai szinten megvan a harmónia.

eszti..... 2020.02.15. 22:30:03

@nincs1itt:

az irányítói szerep így is megvan.
Kurz folyamatosan kommunikál a V4 országaival, kiáll mellettük.

nincs1itt 2020.02.15. 22:34:15

@Muhammad Balfas: tudod, a németek és svájciak felé nem nagyon tud gazdaságilag terjeszkedni ósztrija, de a v4 felé van még keresni valója. a monarchia rémlik még? na szóval, le sem szarja a bevándorlási kérdést, ameddig a gazdaság működik, hogyan képes működni? keres olyan országokat az eu-ban, ahol 3. világ beli bérekért dolgoztathat, banánköztársaság szinten van a jogállamiság, magyarul: azt csinálhatnak az osztrák cégek, amit nem szégyellnek... szlovákia, mo., cseho., lengyelo. alkalmas? de még mennyire! mi az hogy! közel vannak? naná! kell még magyarázat?

nincs1itt 2020.02.15. 22:37:46

@eszti.....: addig áll ki a v4-ek mellett, ameddig azok nyújtják azokat az előnyöket, amivel az osztrák gazdaságnak is jót tesznek. zérus érdekképviselet, jogállamiság, adó és egyéb kedvezmények... ameddig 1-2 eurós órabérért lehet alkalmazni a munkásokat... usw

eszti..... 2020.02.15. 22:38:28

@Soros csicskák húzzatok haza!:

2016-ban az osztrák parlament már elvetette a V4 tagságot. A prágai találkozón az is kiderült, hogy az atomenergia felhasználása Ausztria számára kardinális probléma.

nincs1itt 2020.02.15. 22:39:30

@Soros csicskák húzzatok haza!: jujj! de nagyon ostoba vagy! kuszaszem 2 hetes pénzsámánképzésén tanították ezt nektek?

Muhammad Balfas 2020.02.15. 22:44:27

@nincs1itt: Emiatt nem kellene a V4 összejövetelén részt vennie , enélkül is igen prosperáló , kölcsönös előnyökön alapuló gazdasági kapcsolatai vannak a térséggel.

nincs1itt 2020.02.15. 22:51:37

@Muhammad Balfas: akkor jó, ha te tudod... mert más okot nem nagyon találni, mint ezeknek "kölcsönös előnyökön alapuló gazdasági kapcsolatokat" baxottul kell ám ápolni! nehogy a németnek, svájcinak, tajvaninak stb több jusson... ha kell, akkor még a menekült kérdésben is támogatja a v4-ket, csak adják az olcsó munkaerőt és a támogatásokat.

eszti..... 2020.02.15. 23:11:43

@nincs1itt:

azt jól látod, hogy Kurz valamiféle befolyásra törekszik az unióban. amennyiben megszelídíti a V4 országait, vagy legalább is azokat akiket lehet, megkapja azt. itt konkrétan Csehországra gondolok, aki húzza magával Szlovákiát.

az sem lehet véletlen, hogy két napja a slavkovi hármak pozsonyi ülésén részt vettek a csatlakozásra váró balkáni országok házelnökei. Horvátország, Szerbia, Montenegró.

ez így már S6. amennyiben létrejön, nem Kurz lesz a szószóló, hanem Babis. a cseh kormányfőnek hatalmas ambíciói vannak. és dörzsöltebb, mint Orbán.
viszont Kurz lesz a főnök,, mert Babist nem fogadnák el a németek, franciák, ő nem közülük való.

Soros csicskák húzzatok haza! 2020.02.15. 23:15:12

@nincs1itt: Ezt a csodálatos panelt már vagy 8-szor elsütötted itt Atomicnak is.

Esetleg valami újat is kitalálhatnál néha, lipsikém. Inkább szóljál Gyuri bácsinak, hogy küldjenek helyetted valakit, aki nem csak a zöld gombot tudja nyomogatni, hanem képes érvelni is az álláspontja mellett!

Hova fogják elásni KariGerit?! 2020.02.15. 23:16:58

HIVATALOS: SNEIDER TONYÓ FIAI BŰNÖZŐK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Zaklatás miatt több százezer forintos pénzbüntetésre ítélte a Betyársereg öt tagját, köztük Sneider Tamás, a Jobbik volt elnökének fiait az Egri Járásbíróság"
mindenszo.hu/hivatalos-sneider-tonyo-fiai-bunozok/

SZÉGYEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hova fogják elásni KariGerit?! 2020.02.15. 23:18:02

VÉGLEG LELEPLEZŐDÖTT KAMU GERI HAZUG KAMPÁNYÍGÉRETE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Vége! Nem lesz 20 ezer forintos fűtési támogatás! Karácsony átverte a nyugdíjasokat!

Várható volt"
mindenszo.hu/vege-nem-lesz-20-ezer-forintos-futesi-tamogatas-karacsony-atverte-a-nyugdijasokat/

SZÉGYEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hova fogják elásni KariGerit?! 2020.02.15. 23:19:38

REMEK HÍR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ELINDULT A NYOMOZÁS NIEDERMÜLLER ELLEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Nyomozást rendeltek el Niedermüller Péter (Momentum, DK, MSZP, Párbeszéd, LMP) erzsébetvárosi polgármester egy januári, az ATV egyik műsorában tett kijelentése miatt"

IDEJE PAKOLNI A BŐRÖNDÖT , LIPSIKÉM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nincs1itt 2020.02.15. 23:20:33

@eszti.....: kurz előrehozott választások után van, ausztriában is meg kell erősítenie a pozícióit, az eu-ban is. a v4-kel 2 legyet is üthet, ha tudja "vezetni" őket, akkor az eu-s kérdés letudva, ha pedig befolyása is van akkor az az osztrák gazdaságnak jó... azután, hogy babis vagy orbán fog hangoskodni, durvára mindegy. mert mindegyiken lesz minimum 2 szájkosár. 1/eu, 2/ a "befektetők", továbbá a saját szavazóik és nemstrómanjaik... zajosak lesznek, de semmi több. fröccsöntött hazzaffyschág

nincs1itt 2020.02.15. 23:28:58

@Soros csicskák húzzatok haza!: nem én tehetek arról, hogy a szezont a faxommal keveritek. nektek a paradicsom és pumpa tök egyforma! sajnos ez van, ha 2 hetes kuszaszem tanfolyamon képeztétek magatokat. milyen érvekre vagy kíváncsi? A vásárlóerő-paritáson számított GDP/fő, miként aránylik az 1 eur/órás munkabérhez? hülyegyerek, nem a "A vásárlóerő-paritáson számított GDP/fő" növekedése miatt fektetnek be, barom arc, hanem az 1 eur/órás bér miatt, amihez még kapnak 50 centet az adott államtól, adó és egyéb kedvezmények formájában. ez meg "A vásárlóerő-paritáson számított GDP/fő", attól nő, hogy a nyugati befektető oda megy... mert a mészáros és mészáros nemstróman zrt, nyrt, kft kb 100 főt foglalkoztat idény jelleggel...
gyuri bá' meg köszöni jól van, és szorít a további "sikeres" forint óccsításért, mert azon is gennyesre keresi magát. te meg olyan sötét vagy, hogy a pitbull éjszaka melléd harap!

Soros csicskák húzzatok haza! 2020.02.16. 00:19:58

@nincs1itt: "1 EUR/órás bér miatt"

Látod, ha legalább egy kéthetes pénzsámán képzést elvégeztél volna, akkor neked sem csak 1 EUR lenne az órabéred... Amúgy sajnállak, elég szűkmarkú veletek a Gyuri bácsi, ha valóban csak ennyit fizet.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.16. 07:55:23

@látjátok feleim szümtükkel: "Gondolod, hogy Orbánnak nincs mazzag a kezén-lábán? Őt is hátulról irányítják, nehogy eltévedj már ebben a nagy Orbán imádatban!"

Milyen irányításnak a jeleit véled felfedezni? Ez a poszt is arról szól, meg szinte az összes többi is itt a B1-en, hogy már megint ezt csinálta, ahelyett, hogy azt csinálta volna, de most majd jól el lesz picsázva, majd megmondja neki a Weber, az amerikai külügyminiszter, majd a Merkel, vagy a Macron, vagy jól nyakon legyinti a Juncker, mondjuk az megtántorodik és melléüt! :D Ki irányítja akkor? A Putyin mi? Persze az intézte szerintetek Trumpnak is az elnökséget, tehát az gyanuss! :DDDDDD

élveteg 2020.02.16. 09:33:42

@nincs1itt:

"A vásárlóerő-paritáson számított GDP/fő, miként aránylik az 1 eur/órás munkabérhez? hülyegyerek, nem a "A vásárlóerő-paritáson számított GDP/fő" növekedése miatt fektetnek be, barom arc, hanem az 1 eur/órás bér miatt, amihez még kapnak 50 centet az adott államtól, adó és egyéb kedvezmények formájában. "

Te öreg te milyen egy eurós bérről hadoválsz itt ?

Targonca vezetők figyelem!

"Március 1-kezdéssel keresünk 3 hónapos munkavégzésre érvényes vezető üléses targoncavezetői engedéllyel-3324 illetve ollós emelői engedéllyel-4221 rendelkező embereket. 1 műszak van (8-17-ig), hétfőtől-péntekig tart, túlóra nem jellemző. Bruttó 2.600Ft/óra fix fizetés, napi 8 óra munka."

logisztikaallas.com/allas/ace-service-kft-komarom-4-targoncavezeto-es-ollos-emelos-allas/?fbclid=IwAR2ec5PwyOIWSZtRcduUo9O2TbsPmRA3Bxyh4xxcryoHXTp4prQVuM47Ias

Muhammad Balfas 2020.02.16. 09:55:02

@nincs1itt: Vajon Faymann , közel nyolc éves kancellári működése alatt , miért nem látogatott el egyszer sem a V4 összejöveteleire az általad vázolt okokból?

nincs1itt 2020.02.16. 10:00:23

@élveteg: na akkor nézzük a hirdetést, fizetés: 250-300 ezer, 8-17-ig. 3 hónapig tart. ez jelent naponta 8 óra fizetett munkát, 1 óra szünettel. 21 munkanappal számolva 168 fizetett óra.
436800 ft/hó bruttót jelent, tehát a 250000-300000 = 436800??? esetleg azt, hogy ez nem egy állandó munka(építkezés valószínűleg), éppen az átlagos próbaidőt tölti ki a munkavállaló, utána viszlát?
mit szerettél volna mondani?

nincs1itt 2020.02.16. 10:04:54

@Muhammad Balfas: ha jól rémlik faymann szoci volt, esetleg más politikai környezetben volt kancellár? másként gondolkodott mint kurz?

élveteg 2020.02.16. 10:31:12

@nincs1itt:

Csak annyit hogy ostobaság amit itt összehordasz az 1 eurós órabérekről

Namost én aki veled ellentétben itt élek és melósként dolgozom pontosan ismerem a helyzetet

Úgy meg pélána hogy én is targoncás -raktárosként melózom győrben logisztika cégnél ( Nem autóipar nem is kapcsolodik hozzá )

Akkor figyu én leírom hogy keresek

Két műszakba melozom a bruttó alapbérem 480800 ft erre jön a műszakpótlék Aztán van a teljesítménybónusz Ez az éves műszakpótlék nélkül számított bruttó alapbérem 20 százaléka ha a max kategóriát elérem ( idáig mindig sikerült ) err jön még minden negyed éveben bruttó 18 ezer forint ruhapénz amivel nem kell elszámolni nem kell róla számla az a lényeg hogy az elirt munkaruhába melózzak Plusz havonta 15 ft km pénzt fizetnek Ha a 3 nyűri hónapban egy nap táppéénzen sem vagyok akkor a 3 hónap műszakpótlék nélkül számított alapbérének fizetik pluszban egy bizonyos százalékát ezt még nem tudom mennyi most számolják aztán December ( a tavalyit tudom mondani ) az éves bruttó fizetés 305 százalékát adták oda plusz ha valaki egy nap táppánzen sem volt decemberben ( én nem ) akkor még plusz 1,5 százalékot Aztán a következő juttatások vannak még Ha porsche hungáriánál vásárolnék autót az ott forgalmazott bármelyik autóra -típustól függően 10-12-15-18 % -os kedvezmény jár az adott típus listaárából Ha valakinek gyereke születik a cég bruttó 300 ezer forintott fizet Ha valakinek egyenesági hozzátartozója hal meg akkor a cég a temetési költségekhez bruttó 200 ezer forintal járul hozzá Kétévente nettó 40 ezer forintik fizeti a szemüveget a cég ( ha szükséges .erről számla kell 4 havi mukaidőkeretben melózom ha a meghirdetett munkaidőkereten kivül kell maradna azt a törvénynek megfelelően túlóraként fizeti a cég ( tavavaly 7 óra túllórám volt Céges flottakedvezmény jár a telóra cég minden egyes dolgózójának Hát nagyjából ez van Namost édes öregem akkor elmondom én tenéked hogy ugyan mi is volt itt 2006 ban mondjuk egy konnjunktúra kellős közepén a rühes balosok alatt

Teljesen ugyanilyen munkakörben dolgoztam akkor is ( más cégnél ) A fizetés minimálbér ............. Kész ennyi Nameg kifizetetlen túlórák garmadája és nekem még szerencsém is volt mert legalább bejelentett állásom volt De te csak nyomd tovább az a marhaságaidat az egy eurós órabérekről

élveteg 2020.02.16. 10:32:58

Bocs kisöreg elüttöttem A bruttó alapbérem 408 800 ft

élveteg 2020.02.16. 10:36:45

Bocs de gyorssan gépelek és ahogy látom sok hibával

Tavaly decemberben az éves fizetés 3,5 százalékat adták, erre jött még az éves fizetés1,5 százaléka mert nem voltam a hónapban táppénzen

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.16. 10:54:39

a mémetek felajánlották orbannak a citromos nápolyit és a csokisat
orban a csokisat választotta
azóta tudják a mémetek hogy nazy

eszti..... 2020.02.16. 11:09:22

@nincs1itt:

"azután, hogy babis vagy orbán fog hangoskodni, durvára mindegy."

végül is valóban mindegy. mindig lesz valaki, aki csörgeti a kolompot. :D

nincs1itt 2020.02.16. 11:19:49

@élveteg: semmi baj, nagyjából világos volt! most akkor kérlek egy átlagos hónap fizetését ha idebiggyesztenéd. kb. nagyságrendileg. bruttóban.
a szocik meg 10 éve voltak. értem, hogy a durvaannyukat.

élveteg 2020.02.16. 11:31:18

@nincs1itt:

Pontosan is meg tudom mondani

408800 alapbér + 34000 műszakpótlék + 4400 ft ( ez nettó ) kilóméterpénz

nincs1itt 2020.02.16. 11:47:36

@élveteg: köszönöm! ez 447200 bruttó, ezt elosztom 335-vel, mivel nem nagyon jobb a forint. 1335 euró, bruttó. gondolom kb 170 órát nyomsz 1 hónapban, ez kb 7,85 eur/óra. bruttó minden. ha jól rémlik 16%-os az adókulcs mo.-on. kb, 375-380 ezer a netto... persze durván. gondolom ez nem rossz fizetés. viszont ha a te munkakörödben dolgozó osztrák/német targoncást nézem, kezdőként legkevesebb a duplájával számolhat, hasonló kiegészítő kifizetések és juttatások mellett. viszont az itten órabér megállapodások rögzítik, hogy (ebből van egy pár) rendszeresen és automatikusan emelkedik a bér.

élveteg 2020.02.16. 12:01:51

@nincs1itt:

ausztriaimunkakereso.hu/hu/ausztriai-munka-ajanlat/targoncavezetot_keres_a_mls_personaldienstleistung_gmbh_munkavegzes_helye_gaishorn_am_see-11234789.html#amk

€ 10,65 Brutto pro Stunde

Ez nem azt jelenti 10,65 brutto óránként ?

De ha már idecitáltad az osztrák meg a német fizetést Azt is megmondnanád hogy ugyan mikor verte le az orbán az itthoni osztrák/német szintű fizetésemet a mai szintre ?

Igen valóban nem rossz fizetésem meg azt is tökéletesen tudom hogy egy orsztráké németé meg jobb Viszont én nem ott élek hanem itt ahogy itt éltem 10 meg 15 éve is ugyanúgy melósként mint ma és pontossan emlékszem hogy éltem én akkor ,meg milyen különbség volt az akkori fizetésem meg a német/osztrák közt

nincs1itt 2020.02.16. 12:47:42

@élveteg: ez egy munkaerő kölcsönző hirdetése, ez is több (de azért nagyon alacsony a német/osztrák átlaghoz) mint a te 7,85 eur/órád. németo.-ban a műszakpótlék mindig nettó! ausztriában nem tudom. 25-50-100-150%-a lehet az órabérnek. itt nem beszélnek a hirdetésben az auslöse-ről, ami 300-500 eur/hó nettó is lehet, mert pl. mo.-on van a lakhelyed ezért napi 15-25 eur közötti pénzt kapsz a szállás és étkezés fedezésére. ausztria drágább a megélhetés szempontjából, mint németo.
a fizetésed a német minimálbér alatt van. ez sajnos tény. számolj utána, 9,35 eur/óra brutto, 170 órával ez kb 1590 eur bruttó, pótlékok és egyéb juttatások nélkül, amik németo.-ban nettó, fentebb írtam, hogy mekkora műszakpótlékokkal számolhatsz. de ha csak a 25 és 50%-ot vesszük, mint általánost akkor is legkevesebb 1700 eur bruttóra számíthatsz. de ez a legalja! gondolom, nem teljesen vagy tisztában a német megélhetés költségeivel. 2 fő élelmiszer és tisztálkodó, tisztító szer kb 400-500 eur. cigipia nincs benne. a szállás, leginkább bérlakás, 400-csillagos égig. átlag 700 de ez már rezsivel. manapság "kicsit" emelkedtek a bérlés árai.

alöksz róz 2020.02.16. 13:02:40

@nincs1itt: ha a szlovák áraknál szóvá tetted a forintosítást, akkor a magyar bért se eurósítsd, mert nem euróval fizetünk a boltban

nincs1itt 2020.02.16. 13:13:13

@alöksz róz: stimmt! de tán veled, vagy wombraider-rel vitattuk meg, hogy kb, azonos árakról beszélünk. de tényleg, mondjuk a nettó órabér 1500ft az kb 4 liter diesel mo.-on, ha 13 eur nettót veszek az 10 liter diesel itt, mai átlagárakon. 390ft 1 liter diesel mo.-on, átlag itt 1,26 ami 335-ös eurnál = 422ft ca 10 centtel drágább.

Muhammad Balfas 2020.02.16. 13:19:05

@nincs1itt: Nem közeledett a V4-hez..Kurz megjelenése a találkozón egyértelmű politikai üzenet.

nincs1itt 2020.02.16. 13:33:54

@Muhammad Balfas: kérdés csak annyi, hogy mit is akart és kinek üzenni kurz! szerintem sem te, sem én nem látunk a fejébe... meglátjuk... de elsősorban a szavazóinak üzent, hogy az ellenőrizetlen bevándorlást megfékezi...

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.16. 13:40:45

@nincs1itt: "1500ft az kb 4 liter diesel mo.-on, ha 13 eur nettót veszek az 10 liter diesel itt, mai átlagárakon"

Ha az árakat hasonlítod össze, akkor félrevezető csak a nemzetközi kereskedelmi forgalomban résztvevő, magas importhányadú áruk árával számolni; ezeknek az ára persze nem szakadhat el nagyon egymástól (ez triviális közgazdasági szempontból, ehhez nem kell pénzsámán tanfolyam sem).

Ellenben pl. a személyi szolgáltatások ára (a hajvágástól a manikűrösön át a fogorvosig) az olcsóbb bérű országban alacsonyabb; a jövedelem vásárlóerejének összehasonlításban ezért használják a vásárló-paritással korrigált értékeket.

alöksz róz 2020.02.16. 13:49:12

@nincs1itt: velem. wombraiderrel a magánéleteteket beszéltétek ki. szarok a magyar fizetések, szerintem ezen nem fogunk összeveszni.

meg az úgynevezett munkaerőhiányról is megvan a véleményem, az csak egy jó nagy hiszti a munkáltatók részéről. tényleg sok a betöltetlen állás, de egyrészt leginkább a fizetési sávok legalján lévő állásokat nem tudják feltölteni, de hát milyen elvárás az, hogy a megélhetési költségek alatti bérért menjen el az ember dolgozni... (jó, ha a full totál nyomor vagy a szar munkáért szar bér közül kell választani, akkor igen. kivéve a cigányok, azok még akkor se, mert hozzászoktatták őket az ingyenéléshez)
másrészt meg a kvalifikáltabb munkaerőnek se akarnak fizetni lófaszt se, pl. képesek mérnököknek kevesebbet kínálni, mint a fent említett targoncás bér.
hát nem is töltik be, de akkor nyilván nem is kell annyira az ember, mint amekkora hisztit vernek körülötte.
az elvárásaik meg az egekben. magyarországon nem kap adott végzettségnek tapasztalati szintnek megfelelő állást a hiányszakmákban sem, ausztriában németorszagban meg két kézzel kapnak utána ugyanarra a munkakörre, hogy van ez? nem irigylem az álláskeresőket

nincs1itt 2020.02.16. 13:58:04

@Szergej Szergejevics Szergejev: szerjóska, a fodrász ára, mivel kopasz vagyok lövésem sincs, de ha jól rémlik az asszony 40 eur körül szokott fizetni. a fogorvosom a legtöbb kezelést ingyen végzi, a betegbiztosításom terhére, a professzionális fogtisztításért fizetek 20 eur-t(de mivel preventív ezért a betegbiztosítóm későbbi, fizetős beavatkozásoknál beszámítja jelentősen olcsóbb lesz, vagy akár ingyenes is, nem csak a fogorvosra igaz, hanem a fitnesz bérlettől kezdve a sport klub tagságig sok egyébre). a fogpótlásért legutóbbi alkalommal, beültetés bla, bla, bla 200 eurót fizettem.
a gyógyszerem 2x5 eur/hó. egy mezei 15 ezer kilométeres szerviz, olaj csere, átvizsgálás, mosás+belső takarítás, minden benne, márkaszervizben 220 eur. 1 tonna keményfa brikett a kandallóba, 180 eur. ha valami még eszembe jut leírom, vagy kérdezed szívesen válaszolok.

eszti..... 2020.02.16. 14:01:55

@Muhammad Balfas:

Beleszerettél Kurzba? Ilyen könnyű téged megvezetni? :D

Nyilvánvalóan tervei vannak a V4-gyel.
Kurz tett egy gesztust, amitől nem kellene hasra esni.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.16. 14:15:39

@nincs1itt: a pisziátered mennyit nyakal csendesebb ill. mókásabb időszakodban
zirka

nincs1itt 2020.02.16. 14:17:04

@alöksz róz: na baz+! ez nem gyenge kórkép! itt sem jobb a helyzet, csak másképp szar. itt sincs szak!munkás, mert liebeskind baxik tanulni, inkább beáll a szalag mellé és közben a telefonját macerálja, mint megtanulja pl. a cnc-s szakmát. mert ott "felelősség" van, meg "stressz"... mérnök is egyre kevesebb, mert a gimnáziumig sem jut el... orvos hiány ugyanezért. persze, hogy aki hajlandó megtanulni németül, és van egy szakmája, diplomája annak fizetni fognak és örömmel várják. az alja munka itt is minimálbéren fizetett, de abból el lehet karistolni...
elvárások mo.-on? amikor eljöttem, már akkor is 2 idegen nyelv anyanyelvi ismerete, friss diplomás mérnöknek 5 éves szakmai tapasztalat, persze a megpályázott területen de nem baj, ha máshol is volt 5 éve... az viszont több mint érdekes, hogy tapasztalattal, hiányszakmában sem tud elhelyezkedni mo.-on... ezt nem is értem.

nincs1itt 2020.02.16. 14:22:02

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:
nem tartom számon és nem is kérem számon, azon egyszerű okból, hogy nem szükséges pszichiáterhez fordulnom.
tényleg, amikor te elmesélted a tiednek az életed, akkor kezdett el keményen inni...

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.16. 14:32:20

@nincs1itt: hiányzik belőled a betegség belátás
így már nem egyszerű

nincs1itt 2020.02.16. 14:36:55

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: nem megy neked a magyar nyelv... ennek fuss neki még egyszer... bátran kérdezz olyasvalakiktől, akik okosabbak nálad, tehát bárkitől!

alöksz róz 2020.02.16. 14:48:02

@nincs1itt: "amikor eljöttem, már akkor is 2 idegen nyelv anyanyelvi ismerete, friss diplomás mérnöknek 5 éves szakmai tapasztalat, persze a megpályázott területen de nem baj, ha máshol is volt 5 éve.." - ez nem változott :-)
"az viszont több mint érdekes, hogy tapasztalattal, hiányszakmában sem tud elhelyezkedni mo.-on... ezt nem is értem" - tapasztalatának végzettségének megfelelő pozícióban és bérezéssel, így a pontos.
bár a szakik helyzetét nem annyira vágom sok területen, de némelyikről van infóm az iparból, pl cnc megmunkálás - nem zöldgombos :-) - vagy elektronikai mechatronikai terület

nincs1itt 2020.02.16. 14:56:36

@alöksz róz: értettem mire gondolsz. a cnc-es, mechatronikai és elektronikai szakemberekért itt verekszenek. persze nem a zöldgombosokért + gyorstalpaló 2 hetes...
ez azt jelentené, esetleg, hogy nincs szükség jobban képzett munkaerőre? vagy csak szeretnék alacsony bérért alkalmazni a jobban képzett munkaerőt. jó, néha itt is "érdekes" elvárások vannak a fiatal mérnökökkel szemben. de talán ez nem annyira jellemző. itt rendkívüli módon specializált és meglehetősen szűk keresztmetszetben dolgozik a mérnök és a szaki is. eleinte meglepett, hogy ennyire "felszeleteltek" egy adott munkafolyamatot. de van értelme...

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.16. 15:36:30

@élveteg:

Szép amit elmondtál/meséltél(?), de egyet elfelejtettél hozzátenni, hogy 2006. pontosan 14 évvel ezelőttt volt. Azóta a világ megváltozott. Ja, és 2009-ben a gyerekemnek sem volt egy ideig munkája, pedig a németeknek dolgozott a cége, kvalitatív munkát.

Nem mindig öszehasonlítgatni kéne a multat a jelennel, hanem a jelen hibáit szóvá tenni, hogy ne legyenek. Mert a jelen sem hibátlan. Különösen a közpénz elköltése területén. Amihez te is hozzájárulsz, de nem tudsz mégsem úgy élni, mint egy görbe lábú focista.
Vagy neked az teccik, hog a falusi polgármester, és a falu teheneit egy istállóba tartják, és az összeset közmunkások gondozák? Amiért persze a polgármester semmit nem fizet. Ez a neked megfelelő világ?

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.16. 15:42:39

@alöksz róz:

Rajtad nem kérhetem számon, mert nem vagy miniszterelnök, és nincs gázszerelő barátod sem.

alöksz róz 2020.02.16. 16:07:43

@nincs1itt: "ez azt jelentené, esetleg, hogy nincs szükség jobban képzett munkaerőre? vagy csak szeretnék alacsony bérért alkalmazni a jobban képzett munkaerőt." - fene tudja, annyira nem vagyok benne, lehet mindkettő egyszerre is

Grimbusz Makszimusz 2020.02.16. 16:17:34

@látjátok feleim szümtükkel: "Nem mindig öszehasonlítgatni kéne a multat a jelennel, hanem a jelen hibáit szóvá tenni, hogy ne legyenek. "

Aham, itt állnak a múlt emberei a koncra várva és a ti támogatásotokkal már Budapest az övék és ott folytatják a jelek szerint ahol abbahagyták, de arról ne beszéljünk!
Persze értem, ugyanis az általad említett jelen hibái szenzációs sikerek a múlthoz képest!

nincs1itt 2020.02.16. 16:18:23

@alöksz róz: de melyik lennél szívesebben?

alöksz róz 2020.02.16. 16:32:35

@nincs1itt: hát az attól függ h van-e miniszterelnök barátom

Muhammad Balfas 2020.02.16. 18:30:10

@eszti.....: Igen , olyan tervei , hogy együtt lépnek fel az illegális bevándorlás ellen EU-s szinten..Ő is látja , hogy a V4 plusz Salvini igen komoly erőt képvisel a jövőben a brüsszeli eurobürokráciával szemben..

nincs1itt 2020.02.16. 19:38:49

@Muhammad Balfas: öööö, ezt merte mondani kurz:
"Wir müssen wettbewerbsfähig bleiben und den Zusammenhalt in unseren Gesellschaften stärken, um unser westliches Lebensmodell zu bewahren. Das habe ich bei der Münchner Sicherheitskonferenz betont."
szóval a v4...

eszti..... 2020.02.16. 20:03:07

@Muhammad Balfas:

baromi jól nyomod, apafej! ezzel a műsorral bármelyik szórakoztató színpadon megállnád a helyed. :D

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.16. 20:34:07

@Grimbusz Makszimusz:

A múlt hibáihoz képest a jelen sikrei mi a f*tól lennéneek szenzációsak?

Szenzációs volt az, mikor az 1970-es évek elején elkezdték tömegével épteni a panelokat, hogy a városi munkásnak legyen saját lakása, ne vidékrők ingázon, minden gyerek ingyen tanult, még a egyetemen is, az anya 3 évig otthon lehetett a gyerekével, olcsó hitelt adtak lakás, és háztartási cikkek vásárlására. Ez most annyiban változott csak, hogy nincs állami bérlakás csak a várban, ott is a haveroknak, minsztereknek piaci ár alatt, pedig ők ki tudnák fizetni, az adónemtességet meg a vidéki, főleg falusi anyák nem is tudják igénybe venni, mert nincs munkahelyük. A kis falvakban nincsenek szolgáltatók, még fodrász sem, mert 1700 ember után nincs akkora jövedelm, hogy az adók után meg is élhessenek a bevételekiből.
Kurva nagy siker, hogy a vidéki ember száz éves tv-je ha tönkre megy, nincs továb, mert újra a kevéske közmunkabérből, kicsi nyugdíjból nem futja.

Ja, mellesleg Orbán azt mondta ma, hogy addig kell nyújtózni, amíg a takaró ér. Erre szlovéniában welnes központot vett az állam 3 milliárdért, és oda foci akadémiát akar épteni. A te közpénzedből is. De te csak addig nyújtózkodj, amíg a kevéske jövedelmed ér. Ez az a szenzációs siker?

Soros csicskák húzzatok haza! 2020.02.16. 20:57:44

@látjátok feleim szümtükkel: "Szenzációs volt az, mikor az 1970-es évek elején elkezdték tömegével épteni a panelokat, hogy a városi munkásnak legyen saját lakása, ne vidékrők ingázon, minden gyerek ingyen tanult, még a egyetemen is, az anya 3 évig otthon lehetett a gyerekével, olcsó hitelt adtak lakás, és háztartási cikkek vásárlására."

Ja, baromi jó volt, csak EGY kis szépséghiba volt az egésszel: mindezt a fogyasztás-növekedést HITELBŐL sikerült fedezni az elvtársaidnak, évtizedekre eladósítva az országot (merthogy a gazdasági teljesítmény az stagnált a csodás életszínvonal-növelés közben). Azóta is nyöghetjük ennek a terheit, na persze ne legyünk igazságtalanok, azért Megyó + az ElQró is hozzátette a magáét a 2000-es években...

Ehhez értetek ti: hogyan kell felélni a jövőt, és mindezt sikerként eladni a proliknak!

Isten óvja Magyarországot attól, hogy még egyszer a kormányrúdhoz közel kerüljetek...

Muhammad Balfas 2020.02.16. 21:05:55

@eszti.....: @nincs1itt:

gondola.hu/hirek/250174-Sebastian_Kurz__Ausztria_szigoruan_elutasitja_a_hajok_jarorozesenek_ujrainditasat.html

"Mint mondta, az EU-s haditengerészeti művelet a polgárháború dúlta országba irányuló fegyverszállítások megakadályozásában eddig is "gyakorlatilag hatástalan" volt. Az egész misszió "mindenekelőtt mentési művelet volt, amely illegális migránsok ezreinek jelentett menetjegyet Európába" - mondta Sebastian Kurz."

Grimbusz Makszimusz 2020.02.17. 07:18:16

@látjátok feleim szümtükkel: Hogyne, csak ugyebár a 70-es éveket is lehetne feszegetni, másrészt a Fletóékra gondoltam amikor a múltról beszéltem és szerintem te is.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.17. 09:31:26

@Soros csicskák húzzatok haza!: @Grimbusz Makszimusz:

Nem kell már a 70-es éveket feszegetni - abból már nem lesz semmi eredmény - csak levonni a következtetést, hogy ami akkor nem sikerült, az most sem fog.

Orbán tegnap meg is mondta, hogy addig kell nyújtózni, ameddig a takaró ér. Nem ígért senkinek semmit régi szokása ellenére, ami most kivételsen egy pozitív pont. De a takaró előtt vett az állam Szlovéniában egy welness szállót, ahol fociakadémiát fognak csinálni.

Azért gondoljatok bele, mekkora összeg van állampapírban, ami a lakosság pénzéből lett vásárolva. Magyarul majd a nép nem fizeti vissza saját magának sem a tőkét, sem a hozamát, ha az a kurva takaró már csak térdig takar. Mert a külföldi befeketetőnek, meg a haveroknak hamarabb visszafizetik, mint a népnek. Tudjátok úgy, ahogy a bankügyekben tették.

nincs1itt 2020.02.17. 13:46:40

@Muhammad Balfas: kurz, v4 helyett s(sparsamer)4-ről beszélt, osztrák, dán, holland, svéd... azokról, akik valóban többet fizetnek be, mint amennyit visszakapnak, de minden előnyét élvezik az eu-nak...

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.17. 15:50:12

@látjátok feleim szümtükkel: "Azért gondoljatok bele, mekkora összeg van állampapírban, ami a lakosság pénzéből lett vásárolva. Magyarul majd a nép nem fizeti vissza saját magának sem a tőkét, sem a hozamát, ha az a kurva takaró már csak térdig takar. Mert a külföldi befeketetőnek, meg a haveroknak hamarabb visszafizetik, mint a népnek. Tudjátok úgy, ahogy a bankügyekben tették."

Már bocs, de ez leginkább minden alap nélküli rémhír-terjesztésnek tűnik. Sem a magyar gazdaság, sem az államháztartás nincs olyan rossz helyzetben, hogy rövid távon csődhelyzettől kéne tartanunk.

Ha viszont netán tényleg beütne a krach, az sem csak a magyar államkötvények tulajdonosait értintené, hanem a következmények miatt mindenkit.

Nem mellesleg: igen ritka dolog az, hogy egy állam a saját lakossága felé, saját állam kontrollálta fizetőeszközben keletkezett adósságot ne tudja törleszteni; az államcsődök mögött legtöbbször a külföldiek felé, devizában való eladósodás szokott állni.

Soros csicskák húzzatok haza! 2020.02.17. 18:56:36

@látjátok feleim szümtükkel: "ami akkor nem sikerült, az most sem fog"

Miről ismerkszik meg a Soros-csicska lipsi?!

A hervasztó dumájáról!

"Merjünk kicsik lenni!"

"Úgysem fog sikerülni!"

Öreg, ilyen hozzáállással még soha senki nem vitte semmire!

Orbán legalább valamilyen víziót, perspektívát vázol az ország elé; ami nektek valahogy sosem szokott sikerülni! (Na jó, ha a "Fájni fog!" perspektívának számít, azt már többször sikerült nektek is felmutatni!)

Muhammad Balfas 2020.02.17. 19:00:04

@nincs1itt: Az illegális bevándorlás kérdésében viszont egyre inkább a V4 álláspontját teszi magáévá..

nincs1itt 2020.02.17. 19:08:39

@Muhammad Balfas: inkább mondanám azt, hogy az osztrák szavazók véleménye megegyezik, ebben a kérdésben, a v4 országok szavazóinak véleményével. és az enyémmel is, de ezt csak halkan merem mondani! ezért kurz, természetesen, a szavazóit is megnyugtatja.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.17. 20:48:58

@Szergej Szergejevics Szergejev:

Postabank nem államcsőd miatt ment csődbe, meg a Matolcsy rokon bankja sem. Az államnak sem kell kifejezetten csődbe menni, csak kevesebb úniós pénzt kapni, és azonnal nem fussa mindenre

Nem azzal van a baj, hogy a képezlet magasan szárnyal, hanem azzal, amit már 10 éve is modtak többen, hogy hatástanulmányok nélkül nem lehet felelőtlenül ígérgetni. Orbán nem túl régen azt lengette, hogy a 3 gyerekes anyák is megkapján a négy gyerekesek kedvezményét, és kiderült, nincs rá pénz. Bezzeg szolvéniai welness üdülőre van. Ráadásul azt sem a népnek, hanem a focistáknak szánják akdémiának. Orbán úgy kezeli a magyar közpénzt, mintha az obánbukszából szedné ki. Ezért fog idő előtt elfogyni, és majd jusson eszedbe, amit mondtam. Már felnőtt voltam, amikor még mindig volt vissza nem fizetett békekölcsön a lakosságnál.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.17. 20:57:10

"Orbán legalább valamilyen víziót, perspektívát vázol az ország elé;"

Nos, és akkor hol is van a korábban vázolt szociális piacgazadság? Vagy ha valami nem jön be, akkor azonnal változik a perspektíva? Most pl. arra, hogy addig nyújtózunk, ameddig a takarónk ér? Ezt valahogy én eddig is tudtam Orbán víziója nélkül is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.19. 20:56:05

@Soros csicskák húzzatok haza!: Anyád picsája hülyegyerek ezen a neveden is.
Mer ugye megmutattuk brüsszelnek...aha abból a pénzből amit ők adtak.
süti beállítások módosítása