B1 blogcsalád



5,3 százalék - hát még, ha korrupció sem lenne

2019. május 15. - ashwood

7dg0o01cxe1dqlf3s.jpgMagyarországon nincs korrupció, hiszen ha ellopnák a pénzt, nem növekedne a gazdaság - szól az örök kormányzati hazugság. Márpedig 5,3 százalékkal nőtt a GDP - mennyivel nőtt volna, ha tényleg nem lenne korrupció?

A KSH legfrissebb adatai szerint 5,3 százalékkal nőtt a magyar gazdaság január és március között, 2018 első negyedévéhez képest. Ezt az impresszív adatot az sem homályosítja el, hogy az előző negyedévet csak 1,5 százalékkal múlta fölül a GDP - igaz, épp annyival, mint az EU átlag, de hát a propagandát is etetni kell, ezért az 5,3 százalékkal kezdődik most a roadshow.

Tökéletes pajzsa ez – a propaganda szempontjából – Mészáros Lőrinc és Tiborcz István, meg a többi NER-rablólovag vagyonosodását firtató kérdésre. Hiszen – ahogy az állampárt korifeusai szoktak érvelni: ha korrupció lenne, ha a pénzt ellopnák, nem lenne gazdasági fejlődés. Minthogy van - és milyen látványos -, nem létezhet korrupció. Sőt, Lörke maga adja be a jachtra valót a GDP-be.

Kétségtelen, hogy az egszeri honpolgár, aki nemhogy 300, vagy 30 milliárdos vagyont, de 3 milliót sem nagyon látott még egyben, úgy képzeli a korrupciót, hogy jön Mészáros az otthonról hozott párnacihával, belegyömöszköli a Belgrád-Budapest vasútvonal felújításáért kapott 750 milliárdot, majd platós IFA-val hazaviszi. Az aréna is csak azért kellett Felcsútra, hogy valahol elférjen a della.

Aztán amikor megújul a vasútvonal, azt lehet mondani: lám, nem lehetett elleopni a 750 milliárdot, különben miből épült volna?

A korrupció természetesen nem így működik az oligarchák szintjén - még akkor se, ha az orvost borítékokkal fizetjük le a jobb ellátásért. Sőt, itt épp fordítva van: egyáltalán nem biztos, hogy a megkent közbeszerzések végén a jobb szolgáltatás lesz a nyerő. Sőt.

Az intézményesített, állami korrupció nem borítékokkal működik, hanem telefonhívásokkal. “Bélukám, Lőrinc is indul a pályázaton.” Ennél többet nem kellett mondani az illetékesnek. Mára pedig megfordult a rendszer: “Lőrinc, ezen a pályázaton elindulsz.” És persze Lörke megépíti a kis- vagy nagyvasútat, a stadiont, az utat, a bármit. Ebben rendelkezésére állnak a megfelelő beszállítók, kavicsbányák, miegymások. Mert ma Magyarországon csak Mészáros tud építeni. Meg Tiborcz.

Nem volt ez minidg így. Volt, hogy csak Simicska tudott építeni, reklámozni, mindent is csinálni. Ő aztán hirtelen elfelejtett, és jött helyette másik kizárólagos.

Aki elhiszi, hogy ezeke az emberek, Orbán régi barátja, az apja, a veje önerejéből lett tíz- vagy százmilliárdos vagyon ura 2010 óta, az nem egyszerűen vak. Az hülye akar lenni.

Simicskák és Mészárosok drágán dolgoznak - mert kell a pénz a pártalapba, a horvát nyaralóba. Mert a NER erős bástya, de a téglái között az közpénz a habarcs. Ha az megszűnik, ha nem sikerül betömni a sok éhes - és sokat tudó - szájat, akkor borul.

Nem a gazdasági lendülettől fosztja meg az országot az Orbánhoz hű és enyves markú rablólovagok hada. Hanem a fenntartható fejlődéstől - mert a stadion egyszeri pénzkiáramlása jól mutat a statisztikában, de aztán évtizedekig veszteséges lesz a fenntartása -, a cégek közötti valós versenytől, amely nem csupán az árakat nyomná le, de innovatív technológiák alkalmazására is rábírná a cégeket. Ám amíg erre semmi szükség ahhoz, hogy bármelyik pályázatot megnyerje valaki, bőven elégséges a narnacs párttagkönyv - addig marad a foglyuk ejtett állam és a patyomkin növekedés.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2514828758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojszipupi 2019.05.16. 15:11:47

@Ma is mentek gecizni?: Ne viccelődjünk negyed éves adatokkal :) Írtam hogy szép eredmény, de a releváns adat az, ha az elmúlt évek átlagát nézzük a régióban. Bármennyire is erőlködsz, nincsenek csodák, nincs orbáni varázs oligarchikus "magyar" modell. Egy sodródó, versenyképességéből folyamtosan vesztő gazdaság vagyunk, amit nem fog egy jobb negyed évi adat semmiben sem módosítani, mert a többi szomszédunk és régiós társunk is nagyon hasonlóan teljesít

ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00115

mojszipupi 2019.05.16. 15:16:27

@konrada: Akkora csapdába voltunk az IMF el, hogy a gecik fele akkora kamattal adtak pénzt, mint az oroszok :DD

+1 ráadás : Jelentős részért már az Orbán kormány hívta le :DD

Hogy az a geci Gyúcsány!!! :D

konrada 2019.05.16. 15:22:08

@mojszipupi:
Azt írtam én is: tényleg az elmúlt évek átlagát kell nézni onnantól, hogy egyik gazdaság sem mozog kényszerpályán túlzott deficit-eljárás miatt.
...mondjuk úgy 2012-től...

...egyébként meg: hidd el, nem mindegy, hogy pénzt arra veszel fel, amire szükséged van, vagy arra, hogy tudjad fizetni azt a kiesést, amit a kölcsönadó a hitel fejében mgszorí5tásként előír...
...ezen azért gondolkodj el...

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 15:26:50

@mojszipupi:
"Ne viccelődjünk negyed éves adatokkal :)"

Hűha, vannak nálad gondok! Év/év! Teccikérteni?
Te a posztíró vagy, csak álnicken? :D :D Ő is ugyanígy cseszte el! Gyanús!

De ránézhetsz az egy évvel ezelőtti adatra is, linkelem! Ezzel már akkor két évet fedünk le!
www.portfolio.hu/img/upload/2018/05/eurgdpimg2-20180515.png

Szóval akkor tehát, melyik szomszédunk az, amelyiknek szebb a növekedési adata?

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 15:34:04

@mojszipupi:
"Akkora csapdába voltunk az IMF el, hogy a gecik fele akkora kamattal adtak pénzt, mint az oroszok :DD"

"A készenlétben álló pénzre 0,25, a lehívottra 5-6 százalék volt az éves kamat."
Forrás: 444.hu/2013/08/12/imf

"3,95-4,95 százalékos kamatú orosz hitelt veszünk fel Paksra
Forrás: index.hu/gazdasag/2014/02/05/megallapodtunk_paks_penzugyi_reszleteirol/

IMF hitel: 5-6 % (a le sem hívottra is 0,25%!)
Orosz hitel: 3,95-4,95 %

Szóval a 3,95-4,95% fele az 5-6%.
Hűha gecc, ez még a prím számoknál is jobb!

Méltó lehetnél a baloldal matematika "szakértője"címre!

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 15:49:09

@mojszipupi:

"+1 ráadás : Jelentős részért már az Orbán kormány hívta le :DD"

Vannak erről forrásaid?
Nekem ez van:
www.portfolio.hu/gazdasag/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt.229691.html

Azaz:
1. 498,6 milliárd forint ment a Mol-részvények megvételére
2. 262 milliárdot költöttek a 2008-as költségvetési hiány fedezésére
3. 770 milliárdot vitt el a 2009-ben lejárt állampapírok finanszírozása
4. 567 milliárdért vett vissza állampapírt az ÁKK 2009-ben
5. 511,5 milliárd forintot vitt el 2009-ben a bankmentő csomag, azonban ezt később visszafizették az érintett pénzintézetek
6. Mintegy 470 milliárd forint ment el a 2009-es deficit finanszírozására
7. A 2010-es költségvetési hiány is felemésztett 327,6 milliárd forintot
8. A fennmaradó mintegy 500 milliárd forintot nem igazán lehet megpántlikázni, akár tekinthetjük úgy is, hogy a kormányzat számláján a mai napig ott pihen.

Mekkora is az a "jelentős" rész akkor?

mojszipupi 2019.05.16. 15:53:53

@Ma is mentek gecizni?: Hú de ügyes, micsoda égés tényleg a Q1 et első negyedévnek venni, most aztán jól behúztál a csőbe :D
Nézd, nem érdemes vitatkozni, tizedeken, mint mondtam nagyon hasonló növekedéseket produkálnak ezek az országok, és mivel mi most 10 éves időszakról vitatkozunk, nem nézem hajszálra az éveket. Szlovákia, Szlovénia, Csehország bőven felettünk jár, mind bérszínvonal, mind egy főre jutó vásárlóerőben, és ez a lényeg nem két tized gdp növekedés. Honnan nőtt hova, ez a lényeg. A gödörből a gödör közepéig szép eredménnyel , vagy a tetejétől pár tizeddel kevesebbel

mojszipupi 2019.05.16. 16:02:25

@Ma is mentek gecizni?: A MOL t szerinted ki vette meg és miből? Nem is értem, most azt akarod eladni, hogy a MOL t még a korábbi kormány vette vissza?
Az IMF hitel harmadik részét már nem hívta le a Bajnai kabinet. Az már Orbánnak jött jól, és gyorsan el is költötte

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 16:07:12

@mojszipupi:
"minden szomszédunk szebb növekedési adatokat produkál, mint mi"
ebből indulva most itt tartunk:
"nagyon hasonló növekedéseket produkálnak ezek az országok"
Na, csak haladunk azért az igazság felé. ;)

"Szlovákia, Szlovénia, Csehország bőven felettünk jár, mind bérszínvonal, mind egy főre jutó vásárlóerőben"
Igen, ez így van. De ez nem az elmúlt 9 évben fordult meg! Annyi történik, hogy egészen 2010-ig távolodtunk tőlük, mostanra pedig közelítünk hozzájuk. Tudom, rohadjak meg, meg micsoda náci vagyok, de én csessze meg a közelítek feléjüket jobban szeretem, mint amikor távolodok tőlük.

"Honnan nőtt hova, ez a lényeg." Na ez az!
https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:SVK:SVN&hl=hu&dl=hu#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:SVK:HUN&ifdim=region&tstart=1021500000000&tend=1273960800000&hl=hu&dl=hu&ind=false

mojszipupi 2019.05.16. 16:09:40

@Ma is mentek gecizni?: "Alapvetően a hitel után 2,71 százalékos kamatot számít fel az IMF. A már Magyarországra utalt, de fel nem használt 4,215 milliárd SDR úgy kamatozik, hogy 2,076 milliárd SDR-ig a kamat 2,71 százalék, a következő, 1,038 milliárd esetében 3,71 százalék a ráta, majd a legutolsó, 1,099 milliárdos részlet után 4,71 százalékos kamat jár"

Behaton 2019.05.16. 16:23:23

Nem sokáig kell már aggódnunk a korrupció miatt, mert nem véletlenül rendelték be Orbánt Washingtonba. Megunták a packázásait és közölték vele, hogy vége. Ezzel egy időben a German Marshall Fund bekérette Márki-Zay Pétert és Kész Zoltánt, ahol valószínűleg közölték velük, hogy ki lesz Magyarország új miniszterelnöke. És azért ez a szervezet, a German Marshall Fund, nem akármilyen szervezet! Nem kisebb személyiség, mint a Zsidó Világkongresszus társalapító Nachum Goldmann fia, Dr. Guido Goldman vezeti.
Nagyon reméljük, hogy az új miniszterelnöknek, a jelenlegi ellenzék legtehetségesebb, legelhivatottabb és legalkalmasabb alakját, Gyurcsány Ferencnét választották.
Márki-Zay a 168 Órának azt nyilatkozta: „tárgyalópartnereink arra voltak kíváncsiak, ha Orbán Viktor aláír velük egy megállapodást, bízhatnak-e abban, hogy azt be is tartja”. Ezt nem véletlenül kérdezték, mert az szinte biztos, hogy a Fehér Házban megalázott, kioktatott és megfélemlített Orbán aláírt mindent, amit elé toltak, de ha hazatérve megmakacsolja magát, akkor az amerikai kormányzat illetékeseinek tudni kell, hogy szükség van-e katonai beavatkozásra, a demokratikus átmenet érdekében.
Ugyanaz a German Marshall Fund, amely most Márki-Zay Péternek és Kész Zoltánnak tartott eligazítást Washingtonban, 1992-ben "tanulmányútra" vitte ki Orbánt Amerikába. Amint az Dr. Kende Péter: A Viktor című, 2002-ben megjelent könyvének 163. oldalán olvasható: „Úgy kezelték, mint két év múlva lehetséges miniszterelnököt, így lesték óhajait, s minden olyan külön programot lehetővé tettek számára, amit igényelt. Végigvitték például az összes katonai, elhárítási, kémelhárítási, biztonsági és a hasonló vonalon, a legbelső, legtitkosabb ügyekbe is beavatták” – olvasható a kötetben.
Az amerikai illetékesek akkor hibáztak. Nagyot.
De most már tisztán látják a helyzetet, és tudják mi a megoldás, mi jó Magyarország népének.
Látták és figyelemmel kísérték a tavaly december óta folyamatosan tartó több tízezres, gyakran százezres tüntetéseket, mely tüntetések tömegéhez csatlakoztak a szülésre kényszerített fiatalok, az éhséglázadásig jutott szegények, a rabszolgatörvény által sújtott dolgozók, és a déli határnál terrorizált, kétségbeesett menekültekért aggódó civilek ezrei, tízezrei...százezrei. Látták Washingtonban, hogy a Fidesznek annyi. Az ellenzék most májusban és ősszel az önkormányzati választásokon megrendítő csapást mér majd a Fideszre. De az őszit már nincs idő megvárni. Most kellett a demokráciáért aggódó amerikai barátainknak lépni, mert félő, hogy a májusi EP választási vereség után Orbán kínai és orosz csapatokat hív be, hogy ők védjék meg hatalmát.

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 16:24:09

@mojszipupi:
"A MOL t szerinted ki vette meg és miből? Nem is értem, most azt akarod eladni, hogy a MOL t még a korábbi kormány vette vissza? "
Nem mondtam, hogy a MOL-t nem az Orbán kormány alatt vették meg! Pontosabban vissza.
Az más kérdés, hogy nem kellett volna visszavenni, hiszen 2002-ben még állami tulajdonban volt az a pakett... De ugye azt elprivatizálták 2004-ben, majd 2006-ban, várjunk csak, kik is...
Szóval csak azért kellett visszavenni, hogy ismét ugyanott legyünk, mint előtte. Persze visszavehettük volna abból a pénzből is, amit akkor 2004-ben és 2006-ban kaptunk érte, de ugye azt addigra már eltüntették aaa... kik is??

mojszipupi 2019.05.16. 16:35:21

@Ma is mentek gecizni?: Orbánnak kapóra jött az IMF hitel harmadik része. Majd rákente a korábbi kormányokra. Majd jött, hogy csődben az ország, mire bedőlt a ft. Nyilván ezzel is jól jártak egyesek. Aztán még behúzott 3000 mrd manyupot. Olyannyira nem voltunk csődben, hogy Orbán Merkelnek és Barrosonak dicsérte, hogy Magyarország két egymást követő kormánya-Gyurcsány-Bajnai jobban oldotta meg a pénzügyi ingatlanhitelválságot és az abból kialakult gazdasági válságot mint Európa bármelyik kormánya. Persze vissza lehetne menni évtizedekre, ki mit baszott el. Nekem nem tisztem senkit se védeni vagy támadni, én alapvetően a számokból dolgozom és értek, azok meg makacs dolgok

2019.05.16. 16:36:27

@mojszipupi: "7 év kellett, hogy Orbánék beérjék Gyurcsány utolsó évét! "
A 2006-os államháztartási hiányt, amit sikerült elérnie Gyurcsánynak, meg még meg sem tudják közelíteni a béna fidszeseknek az elmúlt 9 évben, sőt ebben az évben sem lesz rá esélyük, .. hiába a tudás odaát van!!
24.hu/fn/gazdasag/2007/02/16/allamhaztartasi_hiany_gdp/
Egy világválság idején még elég szép eredménynek számít a GDP 8,9 Í%-át összehozni hiányként, de egy olyan időszakban, amikor minden közgazdasági ág felmenőben van a világon, igazi tehetséget igényel.
Gyurcsány mindent meg tett, hogy ez világcsúcs legyen abban az évben, de az akkor éppen háborúval és polgárháborúval sújtott Libanon megelőzött minket , 0,3%-al, de akkor sem szabad megkérdőjelezni Gyurcsány szakértelmét a hiány halmozásának területén!
Kár, hogy nem ő van hatalmon, mert akkor legalább az világ élvonalában lehetnénk, büszkén, fennhordva a tekintetünket, nem úgy mint most!

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 16:59:04

@mojszipupi:
"Orbánnak kapóra jött az IMF hitel harmadik része. Majd rákente a korábbi kormányokra."
Kire kenje, ha nem azokra, akik szerződtek az IMF-fel??
Nem kellett volna akkor az IMF-hez fordulni a mentőövért, ha tényleg "olyannyira nem voltunk csődben" akkoriban, nemdebár...

"Majd rákente a korábbi kormányokra."
vs.
"Orbán Merkelnek és Barrosonak dicsérte, hogy Magyarország két egymást követő kormánya-Gyurcsány-Bajnai jobban oldotta meg a pénzügyi ingatlanhitelválságot és az abból kialakult gazdasági válságot mint Európa bármelyik kormánya."
Tehát először ráken, majd aztán dícsér. Aha, értem én, biztos így volt ám! Mindegy, hogy reggel volt, vagy este vagy éjjel! Ez teljesen logikus :D

antiinternáci 2019.05.16. 17:17:34

@mojszipupi:

De miért 2008-ról beszélsz, és miért nem 2009-ről, amikor a EU (a görög melletti) legdurvább visszaesése volt?
Csak nem azért, mert ha a 2008-hoz képesti 7% visszaeséstől számolsz, akkor egész más eredmény jött volna ki, és az nem illik a képbe? És akkor a szadeszmp-s szörnyetegkormányzás egyéb förtelmes bűneiről még nem is beszéltünk. Ha még ezt is figyelembe vetted volna, akkor még sokkal jobb osztályzat jött volna ki.
A várt 20 év helyett már 2013 után elkezdtek jönni az eredmények, és onnantól a számok egyre jobban korreláltak a térséggel, amelytől a szadeszmp, Gyurcsány Apró Vadai idejében borzalmas mértékben lemaradtunk, és reménytelen helyzetből indultunk.
Ehhez képest az utóbbi években a gdp adatok számos alkalommal meghaladták a nem csak az EU átlagát, de a V4 adatokat is.
Igaz, aranyat a szarból Orbán se tudott csinálni.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 17:29:59

@antiinternáci:

"Igaz, aranyat a szarból Orbán se tudott csinálni. "

nem is csinált, maradt a szar, csak mellette lopnak is, egyre durvábban.

vagy a száguldó gazdaság egyik jele a 140 ezres bruttó minimálbér, amiből egy albi nem jön ki, erre vállaljon gyereket egy fiatal, a kib..ott staddion főstróman cziggányodnak, akinek a családja ( a macskák is) is milliárdos már?

tudod, annak kell a szaros gatyáját mosni, akinek valóban szaros, és az O1G. mert ha szűz lenne és nem egy főstróman, nem kellene ennyire kapálózni érte. ugyike?

retkes fidesstrollok

lopassátok el a szemünket is, mészaros lölővel, az se baj, ha 1500 ft egy kiló krumpli, a fidesskurv@@nyátok

Aranka1973 2019.05.16. 17:33:19

@Mickey Pearce: "az utolsó NEGYEDÉVES 1,5% növekedés épp annyi mint az EU átlag ÉVES szintje"

@sírjatok: "Az EU-nak az ÉVES átlaga a másfél százalék növekedés, ami nálunk a NEGYEDÉVES növekedés, te brutálhülye propagandista!"

Teljesen igazatok van, de ennél mondok jobbat is!

Az a 1,5%-os n gyedéves adat a LEGMAGASABB az egész EU-ban, azok között az országok között, akik időben szolgáltattak adatot (Luxemburg és az írek még nem)!

És pont háromszor akkora, mint az EU-28-ra becsült átlag!

Ezt tessék kommentelni, kedves ballibbant bérkommentelők!
ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9786896/2-15052019-AP-EN.pdf

élhetetlen 2019.05.16. 17:34:23

@konrada: “Aztán jött az elqrás, az IMF gyámság”. Próbáld meg elmagyarázni nekem, hogy mi a különbség jó hitel, és rossz hitel között. Úgy tűnik, hogy az IMF hitelt rossz hitelnek látod, mert beleszóltak a felhasználásba. Most pl. a kínai hitel, amit csak egy dologra lehet felhasználni, az egészet ki kell fizetni Kínának, és Mészárosnak a kivitelezésért, és utána majd törleszteni kell, az mennyivel jobb? Lesz egy vasútvonalunk, mert már csak ez hiányzott az országnak?

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 17:35:20

@Behaton:

"Látták és figyelemmel kísérték a tavaly december óta folyamatosan tartó több tízezres, gyakran százezres tüntetéseket, mely tüntetések tömegéhez csatlakoztak a szülésre kényszerített fiatalok, az éhséglázadásig jutott szegények, a rabszolgatörvény által sújtott dolgozók, és a déli határnál terrorizált, kétségbeesett menekültekért aggódó civilek ezrei, tízezrei...százezrei."

a közönyös magyarral magyarázod a tetves staddioncziggány csutti lopásait? :D

azért szánalmas nem?

Aranka1973 2019.05.16. 17:36:28

@csüngőhasú norvégbáró: "erre vállaljon gyereket egy fiatal"

Az a fiatal, aki a mai munkserőpiaci helyzetben csak a minimálbért keresi meg, valamit nagyon szarul csinált!

Tetszettek volna jobb szakmát tanulni!

(Nem is kell diplomás, a jó szakmunkást is megfizetik.)

taga20 2019.05.16. 17:37:18

AZ VOTMÁ, HOGY A HOMOFÓB KÖVÉREVTÁRS BASSZA POFÁN MAGÁT?!

coub.com/view/1k8os2

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 17:37:47

@Aranka1973:

"Az a 1,5%-os n gyedéves adat a LEGMAGASABB az egész EU-ban, azok között az országok között, akik időben szolgáltattak adatot (Luxemburg és az írek még nem)!"

kérdem újra, ha igy száguldunk, ebből 140 ezres bruttó minimálbérre futja? ennyit tud kitermelni a magyar vállalkozó,

valami itt büdös te fidesspaddkány marishka.. :D

Aranka1973 2019.05.16. 17:39:06

@élhetetlen: "Úgy tűnik, hogy az IMF hitelt rossz hitelnek látod, mert beleszóltak a felhasználásba. Most pl. a kínai hitel, amit csak egy dologra lehet felhasználni"

Az egy dolog, hogy maga a hitel kötött felhasználású!

Viszont a kínaiak az IMF-fel szemben a gazdaságpolitika általános alakításába nem akartak beleugatni! Az IMF-hitelcsomag feltétele az általuk diktált megszorítások benyelése volt, gyakorlatilag a gazdaságpolitikai szuverenitásunk feladása!

Aranka1973 2019.05.16. 17:42:32

@csüngőhasú norvégbáró: Igen, a te zoknid az, lippsikém.

A minimálbért jogszabály határozza meg, ez valóban azt biztosítja, hogy a magyar kkv-k akár a legképzetlenebb, leggyengébb munkaerőt is foglalkoztatni tudják!

De az átlagbérek ettől még szépen emelkednek, aki egy picit is kurrens szakmával rendelkezik, és pláne, ha tapasztalt, jó munkaerő, ennek simán keresheti a 2-3*-osát diploma nélkül is!

Hiába, a mai munkaerőpiac relatíve leértékeli a hozzád hasonló betanított szalagmunkásokat, de ezzel nincs mit tenni, tanultál volna szakmát, aranyom!

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 17:42:35

@Aranka1973:

"Tetszettek volna jobb szakmát tanulni!"

melyik szakmára gondolsz fidesszar? linkeld a fidess szakmunkásiskolákat. :D

a minimálbért úgy kell meghatározni, hogy abból a kukás is megéljen, de nem él meg. más kérdés, hogy a kukás most pont jól keres.

de akkor kinek is szól a minimálbér, ha senki nem keres ennyit, csak nem az 1500 forintos krumplit betakarító éhbéres földmunkásnak?

tényleg, olvastátok, hogy a pézszaros lölö milyen komoly földterületekkel rendelkezik? megművelni ugyan nem műveli, de ha már lopható volt....

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 17:46:20

@Aranka1973:

"A minimálbért jogszabály határozza meg, ez valóban azt biztosítja, hogy a magyar kkv-k akár a legképzetlenebb, leggyengébb munkaerőt is foglalkoztatni tudják!"

nem a jogszabály határozza meg te tahó, mert a jogszabály 300e bruttót is meghatározhatna, hanem a piac, annak szeplői, akik képlenek többet kitermelni. pontosabban a döglődő hazai kkv.

a multikat kiszolgálja a cziggányod, mert TISZTESSÉGES fizetést a magyar nem kap, de legalább hétvégén is túlórázhat. :D

a keresztény országban, keresztény családi ebéd helyett, keresztény túlóra.

ostoba vagy, mint a gázbeton. :D

Aranka1973 2019.05.16. 17:48:05

@csüngőhasú norvégbáró:

Olvassá újságot, aranyom! Legalább lesz valami képed a világról!

"Egy jó mester hazavisz fél milliót

A hivatalos statisztikák (amelyek szerint idén január és július között 12,1 százalékkal volt magasabb a bruttó átlagkereset a tavalyi év hasonló időszakához képest), azt mutatják, hogy még mindig messze elmaradnak a jövedelmek a nyugati fizetésekhez képest az iparosmesterségek világában. Ám nem árt tudni, hogy a valóságot ezek a felmérések közel sem tükrözik, hiszen a béren kívüli juttatásokkal együtt egy jól képzett mesterember ma a hivatalos számoknál jóval nagyobb összeget vihet haza, ha pedig vállalkozóként űzi az ipart, akkor kifejezetten irigylésre méltó színvonalon tarthatja el a családját."
24.hu/belfold/2018/10/17/ennyit-keres-ma-egy-jo-mesterember-magyarorszagon/

"más kérdés, hogy a kukás most pont jól keres."

Na, ha már ők is, akkor olyan nagy baj csak nem lehet, ugye?

Anyád is azt hitte, hogy vinni fogod annyira, mint egy kukás, de sajna csalódnia kellett, mert te még újságkihordónak se mentél el!

Ez azonban egyéni szoc. probléma!

Aranka1973 2019.05.16. 17:50:11

@csüngőhasú norvégbáró: "nem a jogszabály határozza meg te tahó"

De, sajnos ki kell ábrándítsalak, mert igen!

Viszont ha túl magas lenne a minimálbér, akkor a magadfajta ügyefogyott félnótásokat nem tudná foglalkoztatni senki, mert a teáltalad megtermelt jövedelemből ennél többet kéotelenség fizetni!

Aranka1973 2019.05.16. 17:53:56

@taga20: Lippsikém, itt nem a te eltévelyedésed a téma, hanem a GDP-növekedés, pl. az első negyedéves 1,5%-os adatról!

Csakhát a blogíró valamit nagyon benézett, mert összekeverte az EU-28-ak ÉVES átlagával!

Az a 1,5%-os negyedéves adat a LEGMAGASABB az egész EU-ban, azok között az országok között, akik időben szolgáltattak adatot (Luxemburg és az írek még nem)!

És pont háromszor akkora, mint az EU-28-ra becsült átlag!

Ezt tessék kommentelni, kedves ballibbant bérkommentelők!
ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9786896/2-15052019-AP-EN.pdf

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 17:54:18

@csüngőhasú norvégbáró:
"vagy a száguldó gazdaság egyik jele a 140 ezres bruttó minimálbér"

Teljesen mindegy mennyi az az érték, amennyiért senki sem megy már el dolgozni. Lehetne az 160, 170, 180, 190 ezer is, annyiért se mennek már el dolgozni.

élhetetlen 2019.05.16. 17:55:02

@Behajtó70: “Meg ugye az is lehet, hogy nem is olyan mértékű a korrupció, mint ahogy hazudjátok, azért ilyen magas a növekedés.” Vagy én nem értem, vagy te nem érted. Nézzük elnagyolva. Van egy project, amit ötven millából meg lehet valósítani, de a tendert az nyeri, aki 100 millás ajánlatot tett. Hogy miért, azt rád bízom. A GDP-t a 100 milla gazdagítja, csak 50 milla eltűnt a tender nyertes, és az alvállakozóknak történő kifizetés között. Ebből lehet papíron harminc milla az alvállalkozók tendereztetése, akik már megvannak, 20 milla akármi.

taga20 2019.05.16. 17:56:59

@Aranka1973: jobbágykám, nem én tévedtem el, hanem a köcsög kövérevtársad!

antiinternáci 2019.05.16. 17:57:31

@csüngőhasú norvégbáró:

Azt hallottad már, hogy az ufók keresik a Föld legbutább emberét, hogy megvizsgálják az agyát?
Szerintem rejtőzz el...

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 17:58:39

@Aranka1973:

"mert a teáltalad megtermelt jövedelemből ennél többet kéotelenség fizetni! "

mennyit termelek meg szerinted, te darab fidess trágya? nem jön össze a logikád.

Magyarországon az is minimálbért fizet, aki még mellé zsebbe teszi as dupláját, mert senki nem akar adózni a STADDIONCZIGGÁNYNAK (rendszerének) AZÉRT hogy ellopja, vagy staddiont építsen, akár e kertje végibe.

a nem létező eü ellátást, oktatást meg hagyjuk.

egyébként 325 az euró, tudom, a kancsal geci azért teszi, mert a kiáramló bértömeget rohasztani kell, és az ellopható árfolyamnyereséget (mnb alapítványok)

ugye ismered az MNB szőnyegvásárlásait?

engem nem etetsz meg, mert ahhoz durván buta vagy, sétálj le zalába, ossz krumplit, szerezz szavazót a tolvaj gecidnek.

Cycmen 2019.05.16. 18:00:32

@taga20: AZ VOTMÁ, HOGY A HOMOFÓB KÖVÉREVTÁRS BASSZA POFÁN MAGÁT?!...........

Mibe állsz már megint bele? Tényleges buzi vagy, vagy csak a Kövér miatt játszod a Konchita Wurstot? Nem mindenki van oda a buznyákokért,pláne nem kíváncsi senki a nyomorukra, meg a hozzád hasonló látens buzik ajvékolására!

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 18:00:39

@antiinternáci:

"Azt hallottad már, hogy az ufók keresik a Föld legbutább emberét, hogy megvizsgálják az agyát?"

láttál már ufo t fidesstroll?

és MILLIÁRDOS FIDESS-EST???

az érvelésedtől, és a poénodtól behugyoztam, annyira jó vagy., jól nyalod a csuti seggét, csak kevés...

Aranka1973 2019.05.16. 18:02:35

@csüngőhasú norvégbáró: "mennyit termelek meg szerinted, te darab fidess trágya? nem jön össze a logikád."

Hát, ha az a kérdés, hogy a te itteni bérkommentelő tevékenységed mennyi szavazót hoz a politikai oldaladnak, akkor én őszintén szólva egy kanyi vasat se fizetnék neked!

Sőt, inkább veled fizettetnék kártérítést!

Addig is rágódj azon, hogy hogy lehet, hogy az általatok leszólt Orbán-kormány hozta az elmúlt negyedévben a LEGJOBB növekedési adatot (az időben jelentők közt)!
ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9786896/2-15052019-AP-EN.pdf

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 18:03:16

@Cycmen:

"Nem mindenki van oda a buznyákokért"

de a staddioncziggányt szeretni kell, igaz?

szóvel te egy meleget embert, mérnököt, színészt, jó fidesz-nyikesként pl. leköpnél?

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 18:06:05

@Aranka1973:

"Orbán-kormány hozta az elmúlt negyedévben a LEGJOBB növekedési adatot"

ugyanezen patklány kúrmány mellett egy fiatal vállaljon be 3-4 gyereket, hogy képes legyen ingatlant venni az önálló élethez, egy száguldó gazdaságban. :D

ha egy fiatal a cziggányod csok-ja miatt röghöz köti magát, meg is érdemli, hogy megszakadjon.

szopatod magad piroska, a logikád 0, az érveiddel önmagad ütöd. nem zavar az ostobaságod??

taga20 2019.05.16. 18:07:54

@Cycmen: na befutott a homár és zsidó szakértő fityeszpatkány!

meséjj, kibe akartok még belerúgni, ti rohadék állatok:)

taga20 2019.05.16. 18:09:14

@antiinternáci: szerintem te már jelentkeztél is, de patakiattist választották, mer nála még találtak valamit:)))

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 18:09:47

@élhetetlen:
Nézzük elnagyolva. Van egy project, mondjuk legyen az egy uszodakomplexum építés.
Legyen egy magyar. Mondjuk a Duna Aréna. 6500 fős befogadó képességgel. Kerüljön ez 43 milliárd forintba.
Aztán legyen egy brit, mondjuk a London Aquatics Centre. Igaz ez kisebb, csak 2500 fő befogadására képes, de legyünk nagyvonalúak na. Na ennek az építése viszont 100 milliárdba került.

Na és akkor jöttök ti, hogy a 43 milliárd az bizony kojjupció!!
Mi meg röhögünk egyet rajtatok, és megyünk szavazni, amikor kell.

Cycmen 2019.05.16. 18:10:17

@csüngőhasú norvégbáró: szóvel te egy meleget embert, mérnököt, színészt, jó fidesz-nyikesként pl. leköpnél?.................

Mellőzd a találgatást, eleve nem szoktam leköpni senkit, az a hozzád hasonló parasztok jellemzője. Nem érdekel senkinek a nemi identitása, magánügy, ha kiteregeti, vállalja a következményeit. Nagyon hülye libsik vagytok, a seggbekúrás undorító ti meg ezzel dicsekszetek!

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 18:13:50

@Cycmen:

"Nem mindenki van oda a buznyákokért,pláne nem kíváncsi senki a nyomorukra, meg a hozzád hasonló látens buzik ajvékolására! "

most írtad fidess-féreg, de gyorsan felejtesz. homofób vagy tán fizetett fidesspatkány?

szégyelld magad.

persze aki nem nyalja O1G valagát, az rögtön soros bérenc, meg buhzi. mocskok vagytok, jellemhulladékok.

taga20 2019.05.16. 18:15:12

@csüngőhasú norvégbáró: ez a szardarab fityeszpatkány egy normális meleget (pl. lakner zoltánt) inzultál avval, hogy egy pedofillal helyezi egy szintre.

undorítóak a fityeszpatkányok, az ország rákfenéi!

taga20 2019.05.16. 18:16:52

@Cycmen: "a seggbekúrás undorító ti meg ezzel dicsekszetek!"

hányszor dicsekedtél itt búza, hogy a gőzben miket csináltál!:)))

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 18:21:59

@Ma is mentek gecizni?:

"Mondjuk a Duna Aréna. 6500 fős befogadó képességgel. Kerüljön ez 43 milliárd forintba."

a duna aréna üresen kong, gyakorlatilag az adóforintjainkból tartják fent, mint a staddioncziggány összes staddionját.

de milyen tájékozott vagy, nyilván nem korrupció gyanús az se, hogy a pénztáros lölö 500 milliárdos vagyont harácsolt össze 10 év alatt kizárólag pályázatokból, közpénzből... olyan hasznot vett ki a cégekből, amire egy magyar vállalat/vállalkozó sem képes.
egy gázszerelő, történetesen a főgeci haverja, gondolom utóbbi csupán hazaszeretetből tömi a falubélije zsebit.

elvállalom 1 milliárdért, haszon 500 millió? az nem korrupció, vagy, ha jobban teccik, LOPÁS??

élhetetlen 2019.05.16. 18:24:37

@Ma is mentek gecizni?: “Tehát először ráken, majd aztán dícsér. Aha, értem én, biztos így volt ám!“. Nincs időrendiség, csak a szokásos. Ennyire te sem lehetsz tájékozatlan. A tényeket külföldön elismerte, aztán itthon azóta is megy a rákenés. Ugyanúgy, ahogy megy a duma, hogy magukat függesztették fel az EPP-ben, csak úgy önként, nem csak elkerülendő a felfüggesztést. Ez is teljesen logikus.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 18:27:37

@élhetetlen:

érdekes, ahogy a főgeci üzenget Brüsszelnek, azért duzzogva, de zsebreteszi annak pénzét..

hogy van ez? :D

Cycmen 2019.05.16. 18:29:15

@csüngőhasú norvégbáró: Nem vagyok kíváncsi a buzijaitokra. Annyira tipikus hogy ha családtámogatásról van szó, akkor nyomjátok a mocskot, de a buzulást reklámozzátok!
Ti mindannyian ti hülye ellenzékiek az aberrációt, az antiszociális életmódot folytatókat és az élősködőket bálványozzátok, mert ugyanolyanok vagytok, A LIBSI AZ EMBERISÉG SZEMETE!

taga20 2019.05.16. 18:40:42

@Cycmen: a libsi az emberiség tükre, TE SZARHÁZI HOMOFÓB FITYESZPATKÁNY!

Cycmen 2019.05.16. 18:48:16

@taga20: Maximum a görbe tükre lehet, nyomorék elfajzott gnómok a libsik. A homofóbia pedig természetes a fajfenntartás szempontjából.

élhetetlen 2019.05.16. 18:51:49

@Ma is mentek gecizni?: Ez szép okfejtés. Ha Londonban forintra átszámolva többe kerül valami, mint Magyarországon, az azt jelenti, hogy Magyarországom nincs túlárazás és korrupció. Ez teljesen logikus következtetés, de csak szerinted. Na, ezt hagyhatjuk.

élhetetlen 2019.05.16. 19:16:48

@csüngőhasú norvégbáró: “a főgeci üzenget Brüsszelnek, azért duzzogva, de zsebreteszi annak pénzét”. Nehéz kérdés ez. Vannak fideszesek, akik ezt úgy látják, hogy Orbán büszkén áll a vártán, küzd értük, és a szabadságért, függetlenségért, mellesleg miért ne fogadná el a pénzt. Elfogadja, de nem hagyja megvesztegetni magát. A csapat másik fele komolyan hiszi, hogy mi tartjuk el Nyugat-Európát. Ezzel sem lehet mit kezdeni. A kommentekben hónapokig hivatkoztak egy interjúra, már nem keresem elő, egy német mondta, hogy igaz, hogy a lengyel támogatások zöme visszakerül Németországba, mert tőlük vesznek erőgépeket. Annyi maradt, hogy visszakerül. Próbáltam magyarázni, hogy, ha valaki ad neked húsz millát, és abból megveszed a nyaralóját, akkor ugyan visszakerült a pénz hozzá, de lett egy nyaralód. Vagy nem értik, vagy nem akarják érteni. Így van ez.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.16. 19:21:52

@Aranka1973: "az elmúlt negyedévben a LEGJOBB növekedési adatot"

Látom, nem értesz a gazdasághoz segítek. NEM a legjobb növekedés, hanem csak százalékban a legjobb. Alacsony bázisról a kis növekedés is nagynak látszik százalékban kifejezve. Másrészt nem negyedévet kell nézni, hanem több éves időszakokat. Ondó Viktor 0,2%-os növekedést hozott az uralkodása alatt, ha nem számítjuk az EU-segílyt. Harmadrészt a GDP-t nem lehet megenni. Magyarországot a legszegényebb EU államok közé csúsztatta le a geci.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.16. 19:25:05

@Ma is mentek gecizni?: "a Duna Aréna. 6500 fős befogadó képességgel. Kerüljön ez 43 milliárd forintba."

Annyira tervezték, aztán lett 120 milliárd. MAGYAR árszinten, nem angolon.

Aranka1973 2019.05.16. 19:30:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Harmadrészt a GDP-t nem lehet megenni."

Hát de, egy részét meg lehet!

A GDP ugyanis az országban adott időszak (1 év vagy 1 negyedév) alatt megtermelt, végső felhasználásra rendelkezésre álló termékek és szolgáltatások összértéke! Azaz benne van a pékek által sütött kenyér is!

"Másrészt nem negyedévet kell nézni"

Hát jól van, lippsikém, nézheted akár az egyéves időszakot is ! (2019Q1/2018Q1)

Nosza, keresd meg ebben a doksiban, hogy hányan futottak egy év alatt 5,2%-nál jobbat az EU-ban!

Aztán ha meglesz, akkor szólj !
ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9786896/2-15052019-AP-EN.pdf

"Ondó Viktor 0,2%-os növekedést hozott az uralkodása alatt"

Hát kisfiam, azt hiszem örülhetsz, hogy nem én vagyok a matektanárod, mert nálam bizony megbuknál !

" Alacsony bázisról a kis növekedés is nagynak látszik "

Na, az alacsony bázis miatt meg reklamáljál a megyónál meg a d-209-nél, Kádár Papánál, meg a többi kutyaütőnél !

Sajnos a bázis – nekik köszönhetően – olyan, amilyen, de legalább Viktor tesz róla, hogy jövőre magasabb legyen az a bázis !

Ti meg ehetitek a kefét továbbra is !

Aranka1973 2019.05.16. 19:32:53

@Aranka1973: Ja, majd nem elfelejtettem, a kedvenc Ferikédnél is reklamálhatsz !

(Az alacskny bázis miatt is, meg amiatt is, mert egy évszázadra eladósította az országot !)

élhetetlen 2019.05.16. 19:33:28

@Aranka1973: Egye fene, tekints ballibnek, már ha a gondolkodás képessége oda sorol. Fújd fel a GDP-det. Nincs köze az ország fejlődéséhez. Idézem magamat: “Nézzük elnagyolva. Van egy project, amit ötven millából meg lehet valósítani, de a tendert az nyeri, aki 100 millás ajánlatot tett. Hogy miért, azt rád bízom. A GDP-t a 100 milla gazdagítja, csak 50 milla eltűnt a tender nyertes, és az alvállakozóknak történő kifizetés között. Ebből lehet papíron harminc milla az alvállalkozók tendereztetése, akik már megvannak, 20 milla akármi.”. A GDP-t az is növeli, ha valaki épít egy vendégházat támogatásból, ahova egy vendég sem tette be a lábát, csak öt évet kell kihúzni, és az övé lesz szolgáltatási kötelezettség nélkül. Ettől termelőképesebb, prosperálóbb lesz az ország? Ugye nem gondolod komolyan, hogy a penge agyad ellen nincsenek érvek?

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 19:42:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Alacsony bázisról a kis növekedés is nagynak látszik százalékban kifejezve."

Nem Orbán Viktor tehet róla, hogy alacsony bázisra kúrták le az országot 2010-re. Amikor átvette az országot, nagyobb értékek voltak, csak sajnos negatívban. :) Orbán a negatív zuhanás értékét az első években csökkentette, majd megállította magát a zuhanást, végül mostanra már emelkedünk, jelenleg pedig mindenkinél gyorsabban.
Egy jól menő gazdaságot nem nehéz még gyorsítani, ellentétben egy zuhanórepülésben lévővel. A görögnek sajnos nem jutott egy Orbán. Nekünk szerencsénk volt.

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 19:47:08

@élhetetlen:
"Ha Londonban forintra átszámolva többe kerül valami, mint Magyarországon, az azt jelenti, hogy Magyarországom nincs túlárazás és korrupció."
Ha a megvásárolni kívánt autóm Magyarországon 5 millióba kerül, Londonban ugyanaz 20 millióba, akkor nem az az első gondolatom, hogy Magyarországon van túlárazás, mert nekem az 5 millió is soknak néz ki.

élhetetlen 2019.05.16. 19:55:47

@Aranka1973: “Tetszettek volna jobb szakmát tanulni!”. Igazad van. Minek ide tanár, védőnő, kezdő orvos, legyen mindenki burkoló, vagy szobafestő. Vagy minden tanár menjen el takarítónak, mert azt is jól megfizetik, a gyerekek meg majd felnőnek, mint a gaz? Ez a NER NAT? Hülye.

taga20 2019.05.16. 19:58:39

@élhetetlen: szerintem gázszerelőnek kéne mindenkinek lennie, és az ország kilőne:)

arankát ne báncsd, me őt már megverte az élet. fityeszes patkány lett:)))

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 20:00:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"NEM a legjobb növekedés, hanem csak százalékban a legjobb."

Persze persze!
Tehát akkor pl. Luxemburg GDP:
2016: 58,6 mrd USD
2017: 62,4 mrd USD (+3,8 mrd)

Svájc:
2016: 668,7 mrd USD
2017: 678,8 mrd USD (+10,1 mrd)

Aztán mi:
2016: 125,8 mrd USD
2017: 139,1 mrd USD (+13,3 mrd)

+13,3 mrd USD!! Mind elbújhatnak mellettünk!

Hát, sok libsi kretént láttam már itt, de ekkorát nemigen!
Egy igazi gazdasági "SZAKÉRTŐ"!!!! :DDDDDD

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 20:03:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Annyira tervezték, aztán lett 120 milliárd."

Mi lett 120 milliárd, te szerencsétlen balfasz???

Na itt a másik "szakértő" emberek!!

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!
Ennyi kretént szabadon!

élhetetlen 2019.05.16. 20:08:37

@Ma is mentek gecizni?: “akkor nem az az első gondolatom, hogy Magyarországon van túlárazás”. Azt gondolsz, amit akarsz, ha nem értetted, hogy a londoni áraknak semmi köze a magyarországi túlárazásokhoz, és az ebből meggazdagodókhoz, az magánügyed. Már írtam, hogy ezt hagyhatjuk.

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 20:09:48

@élhetetlen:
"Van egy project, amit ötven millából meg lehet valósítani, de a tendert az nyeri, aki 100 millás ajánlatot tett. Hogy miért, azt rád bízom."

Hogy miért? Mert eddig a 150 milliás nyerte, de most jött egy olcsóbb. És ha sok ilyen project van, akkor az előbb utóbb kibukik ott például, hogy az államadósság nem növekszik annyira. Nem duplázódik 8 év alatt, mint a "szakértők" alatt.

élhetetlen 2019.05.16. 20:13:14

@taga20: “arankát ne báncsd”. Igyekszem nem foglalkozni vele, de néha tényleg tenyérbemászó.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 20:16:39

@Ma is mentek gecizni?:

"Hogy miért? Mert eddig a 150 milliás nyerte, de most jött egy olcsóbb.+

lölő nem olcsóbb, 500 milliárd közpénzt vett ki a tenderekből, persze nem magának, a geci markába is jut belőle.

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 20:19:25

@csüngőhasú norvégbáró:

De, a 100 millás olcsóbb, mint a 150 millás. Attól, hogy külföldi az ajánlat tevő, mondjuk nevezzük Alstomnak ;) a 150 millás ajánlata az drágább lesz.

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 20:30:47

Az 500 milliárd elenyésző ahhoz képest, mennyi közpénz vittek el a külföldiek 2002 és 2010 között!

élhetetlen 2019.05.16. 20:39:50

@Ma is mentek gecizni?: “Hogy miért? Mert eddig a 150 milliás nyerte, de most jött egy olcsóbb.”. Na, erre még válaszolok, aztán befejeztem. Vagy azért, mint pl. a közvilágítási tender, ahol referencia kellett, hogy már csinált ilyet a cég. A referenciát Lázár János biztosította, tehát csak egy nyertes lehetett. Nem rémlik valami? Ha az OLAF nem figyel fel rá, akkor semmibe sem került volna, fizeti az EU, így most fizetjük mi, az adónkból. Lehet, hogy ettől nem növekszik az államadósság, de ez a pénz mehetett volna jobb helyre is, mint Tiborcz zsebébe, vagy lehetett volna működő világitás is belőle. Azért dobom a témát, mert nem hiszem el, hogy ezeket te nem látod, ahogy nem hiszem el a társaidnak sem, pedig látom, hogy nem látjátok. Már az agyam a saját szememnek sem hisz.

Nagykörúton túli magyar 2019.05.16. 21:37:27

@élhetetlen:
"ahol referencia kellett, hogy már csinált ilyet a cég."
Általában így működik egy közbeszerzés. Én sem bíznám egy műkörmös cégre.

"tehát csak egy nyertes lehetett."
Általában így működik egy közbeszerzés. Csak egy nyertes van egy pályázaton.

"Ha az OLAF nem figyel fel rá"
Az OLAF-nak minden gyanús, amin nem az ő haverjaik tudnak keresni. Annak a világnak vége, az országot többé nem árusítjuk ki!! Ez meg is látszik a gdp arányos államadósság folyamatos csökkenésében!

Sir Bates dö Hól 2019.05.16. 22:05:48

@Cycmen: "A homofóbia pedig természetes a fajfenntartás szempontjából."

lófaszt, attól félsz, hogy valaki megfarkal, s még élvezni is fogod;-)...

eszti..... 2019.05.16. 22:34:29

@taga20:

Nem vagy jó troll. Mindig védelmedbe veszed az elesetteket. :)))

taga20 2019.05.16. 22:39:45

@eszti.....: pedig igyekszem, de nem tudok fityeszpatkány lenni:)

te meg látom, az erdésszel és a traktorossal próbálsz haverkodni, de nem engedik azok az elvetemültek:))

miért 2019.05.16. 22:58:03

....van olyan gondolkodó ember, aki elhiszi a csüngőhasú statisztikáit? A KSH bármit, és az ellenkezőjét is bebizonyítja, ha ezt kéri a baltásvezér...

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.16. 22:58:03

@Ma is mentek gecizni?:

"Ez meg is látszik a gdp arányos államadósság folyamatos csökkenésében! "

hja, és a fő fidessgeci alatt az ingatlanárak növekedésében is, kellett nekünk ennyi letelepedési kötvényes, amiből a rogérosz ántélosz és a csutti cziggány is tollasodott rendesen, mi?

tényleg, az is korrekt, hogy a kancsat köcsög 2 fia még kimentette a tesóka bankjából a lét, érdekes, hogy pont a fidesspatkányok úszták meg a bukót a Quaestornál is.

próbálkozol hülyének nézni, de nem megy,. :D köcsög fidesstroll

alöksz róz 2019.05.17. 05:20:22

@élhetetlen: "ha valaki ad neked húsz millát, és abból megveszed a nyaralóját, akkor ugyan visszakerült a pénz hozzá, de lett egy nyaralód" - csak az övé maradt a haszonélvezeti jog ;-)
nem jó a hasonlatod.
a német forma arra próbált rávilágítani, hogy mindkét fél nyer vele

Cycmen 2019.05.17. 10:41:36

@Sir Bates dö Hól: lófaszt, attól félsz, hogy valaki megfarkal, s még élvezni is fogod;-)..............

Jó duma, de én attól félek hogy megfarkalnak és nem fogom élvezni!

élhetetlen 2019.05.17. 13:08:35

@alöksz róz: Kicsit bővebben. “ad neked húsz millát”. Jó, legyen megkötés, azért adta, hogy vegyél egy nyaralót a családodnak. Van öt eladó a kinézett terepen (szájbarágás: vehetsz német traktort, magyart, lengyelt, stb.). , köztük az övé is. Az övét veszed meg, mert közel van a strandhoz, kényelmes. Miért is marad az övé a haszonélvezeti jog? Te úgy szoktál ingatlant venni, hogy aztán a lábadat sem teheted be, mert az előző tulajé marad a haszonélvezeti jog?
Jó a hasonlat. “a német forma arra próbált rávilágítani, hogy mindkét fél nyer velee”, ahogy a nyaralós példánál is. Az előző tulajnak nem kell hirdetni, mutogatni a vevőknek a kérót. Ha nem az övét veszi meg, akkor nem jár jól, de nem is ez volt a szempont. Ahogy a német cég sem járna jól, ha a támogatásból orosz traktort venne a támogatott. Mi nem passzol?

alöksz róz 2019.05.17. 16:17:29

@élhetetlen: nem kötelező ragaszkodni egy rossz hasonlathoz, papám...
a haszonélvezeti jogot azért hoztam fel, hogy jobban látszódjon, mennyire szar a hasonlat. anélkül a te példádban a világon semmit nem nyer aki ingyen neked adta a nyaralóját...

nem szoktam úgy venni ingatlant. de hát az eu-s támogatás se hasonlítható egy ingatlan adásvételhez.

élhetetlen 2019.05.17. 17:39:20

@alöksz róz: Ne zagyválj! A haszonélvezeti jognak semmi köze nem volt a példámhoz. Azért hoztad fel, mert azt hitted, mondasz valami okosat, hát nem sikerült. “anélkül a te példádban a világon semmit nem nyer aki ingyen neked adta a nyaralóját....”. Így van, de ezt már írtam. Az EU sem nyer semmit, ha orosz traktort veszel a támogatásból, és a föld alapú támogatáson sem, főleg, ha a gazda , ellenőrzés hiányában nem is termel, csak zsebre teszi a pénzt. Ettől még a valaki adott valakinek húsz millát, vagy az EU ad nekünk többet, és ez vagy jó, vagy nem, annak aki adta, jó párhuzam. “az eu-s támogatás se hasonlítható egy ingatlan adásvételhez.”. Így van az EU-s támogatás a kapott húsz millához hasonlítható. És mindkét esetben az adott termékkörön belül azt veszed megy, amelyik neked megfelel. Mit nem értesz még?

Aranka1973 2019.05.17. 17:43:59

@élhetetlen: " És mindkét esetben az adott termékkörön belül azt veszed megy, amelyik neked megfelel. Mit nem értesz még? "

Ezek szerint te nem érted az EU " versenyjogi " és közbeszerzési szabályokat !

Ha te kizárnád a német céget a tenderből, mert magyar termelőt akarsz a megrendeléssel segíteni, kifogást emelhetnek és elvonhatják a pénzt (v. egy részét).

Ha cselesebben akarod csinálni, és mondjuk magyar kamarai tagságot írsz elő feltételként, arról is kihozzák, hogy diszkriminatív !

Vért kell izzadj, ha át akarod vinni, hogy mindenképpe magyar nyertes legyen, és az EU ne kötekedjen, de már annak is örülhetsz, ha 10 kálóval megúszod !

alöksz róz 2019.05.17. 18:29:36

@élhetetlen: nem zagyválok, annyira ragaszkodsz a totál értelmetlen hasonlatodhoz, hogy nem bírod felfogni.
a haszonélvezet azért kell az elbaszott hasonlatodba, hogy az is nyerjen valamit, aki odaadja a pénzt.
te hoztad fel a német miniszterhelyettes érvelését, de azt már nem tudtad megérteni mégse, hogy azt jelenti, mind a két fél nyer.
különben neki teljesen mindegy, hogy odaad 20 milliót hogy vegyél másvalakitől egy 20 milliós nyaralót, vagy odaadja neked ingyen a saját 20 millió értékű nyaralóját, egyik esetben se nyer.
(és egyébként se adja oda az egész 20 milliót, neked kell kipótolni)

élhetetlen 2019.05.17. 18:49:21

@Aranka1973: Lehetsz hülye, de engem ne nézz annak. Nem kell “kizárni” a német céget, elég olyan kiírást csinálni, hogy ne rúghasson labdába. “Vért kell izzadj, ha át akarod vinni, hogy mindenképpe magyar nyertes legyen”. Miért kell magyar nyertes, ha más olcsóbban és jobban csinálja meg? Ez lehetne szempont egy tendereztetetésnél. Mert kell valakinek a nemzeti tőkés réteg? Tudod, nekem mindegy, hogy egy francia, vagy Mészáros vesz külföldi focicsapatot a hasznából.

élhetetlen 2019.05.17. 19:21:38

@alöksz róz: Nem megy az, hogy a támogatás nem arról szól, hogy a támogató nyerjen, legyen szó akár magánszemélyről, akár az EU-ról? “a haszonélvezet azért kell az elbaszott hasonlatodba, hogy az is nyerjen valamit, aki odaadja a pénzt.”. Nem kellett, csak te erőlteted, hogy az adományozó is kell, hogy nyerjen. Nem kell. Ha nyer is rajta, az csak jó neki, de nem kell hogy nyerjen rajta. Aki egy megszorult családnak átutal valamekkora összeget, mert teheti, az mit nyer rajta? Mégis megteszi. Én már nyugger vagyok, nincs sok felesleges pénzem, csak egy családot támogatok havi 10 eft-tal, pedig semmit nem nyerek vele. Felesleges ezt folytatni, mert csak a lényeget nem érted, sem kicsiben, sem nagyban.

alöksz róz 2019.05.17. 20:58:41

@élhetetlen: csak itt nem arról szól a dolog, hogy egyszerűen támogatnak egy rászoruló családot, ezt nem vagy hajlandó elfogadni.
elméletileg talán nem lenne muszáj hogy nyerjen, de mégis nyer. hogy nem arról van szó, hogy csak úgy odaajándékoznak egy valag pénzt, ez egy komplexebb dolog, erről beszélt a német miniszterhelyettes. hogy nekik miért éri meg, és miért nyer rajta mindkét fél. (pontosabban egy részéről beszélt annak, hogy nekik miért éri meg.)
pont csak ezt a lényeget nem sikerült megértened.

élhetetlen 2019.05.17. 21:29:48

@alöksz róz: Mert te érted a lényeget. De arról van szó, hogy az EU támogat egy rászoruló családot, Magyarországot. “elméletileg talán nem lenne muszáj hogy nyerjen, de mégis nyer”. Mennyit is nyer a föld alapú támogatásokon? Mégis kapjuk. Te azon lovagolsz, hogy mivel a német erőgépek jók, azt veszik a lengyelek a támogatásból. ez egy dolog, de a támogatás nem erről szól, és nincs olyan kitétel, hogy a németektől kell vásárolni. “nem arról van szó, hogy csak úgy odaajándékoznak egy valag pénzt”. De, pl. turisztika fejlesztésére, amiből egyes magyarok “vendégházat” építenek, ahol még egy szem vendég sem volt, és ha kihúzzák így öt évig, akkor már szolgáltatási kötelezettségük sem lesz, csak egy nagy, ingyen házuk. Kezdelek unni, tarsd meg az összes ismeretedet, részemről befejeztem.

alöksz róz 2019.05.17. 22:13:16

@élhetetlen: "Mert te érted a lényeget" - ja, kicsit már kapisgálom. te meg csak egy elnagyolt torz képet látsz hozzám képest, néhány apróbb részletet esetleg ki tudsz venni élesebben.

"Mennyit is nyer a föld alapú támogatásokon?" - például olcsóbban jutnak hozzá a polgáraik jobb minőségű élelmiszerhez, meg az élelmiszeripari cégeik az alapanyaghoz... nem kell ehhez nagy ész, csak egy kicsi gondolkodás :D

egyáltalán nem hegyeztem ki a dolgokat a német erőgépekre, mert tisztában vagyok vele, hogy azok csak egy kis részei a dolognak. nem tudod a maguk összetettségében látni/megérteni a dolgokat, ez a te bajod.
túl bonyolult ez neked... ezért ragadtál le most is egy kis piti foltnál, a vendégháznál

élhetetlen 2019.05.17. 23:27:39

@alöksz róz: Hogyne, a nem is művelt területeről is olcsón szállítanak terméket nyugatra. És az EU akadályozza meg, hogy néhány milliárdosunk létrehozzon olyan üzemeket, ahol feldolgozzák a magyar, szuper nyersanyagot olyan minőségben, hogy versenyképes legyen nyugaton. Pénz lenne, szakértelem meg azért nincs, mert ha egy szakember jobban ért valamihez, mint a tulaj, azt kirúgják. Nem kell a minőség, csak a bevétel, és pár év múlva eladjuk a céget, és így tovább. Más, “egyáltalán nem hegyeztem ki a dolgokat a német erőgépekre”, csak öt kommentben ragoztad a nézeteidet ezzel kapcsolatban. Értem. “túl bonyolult ez neked... ezért ragadtál le most is egy kis piti foltnál, a vendégháznál”. Hogyne, szerinted te sokkal okosabb vagy nálam. Ez csak a te véleményed. És nem ragadtam le sehol, csak megemlítettem egyszer egy példát, mert az összes disznóságot nem lehet felsorolni. Szerintem most már maradj magadnak, tömjénezd magadat, de nekem ennyi hülyeséghez nincs türelmem. Vége.

alöksz róz 2019.05.17. 23:37:16

@élhetetlen: "Hogyne, szerinted te sokkal okosabb vagy nálam." - ez így van. de ezt egyszerűen csak megállapítottam. eszembe se jutott hogy ezzel fényezzem magam! ennyi erővel azzal is büszkélkedhetnék, hogy okosabb vagyok egy asztallapnál...

látjátok feleim szümtükkel 2019.05.18. 11:58:52

@élhetetlen: "Én már nyugger vagyok, nincs sok felesleges pénzem, csak egy családot támogatok havi 10 eft-tal, pedig semmit nem nyerek vele."

De nagyon is sokat nyersz. Jó lelkiismeretet, nyugalmat, elégedettséget. Amitől majd az utolsó percedben is sikeresnek találatod az életed. Ezt lehet tőled irigyelni.

Tudod mit mond az istenük? Azt, hogy boldogok a lekik szegények, mert övék a mennyek országa, gondolom azért, mert a földiből nem jut nekik. Így utolsó peceikben is másokra irigyek, mert a mennyei boldogságban ők sem hisznek.

Azok a boldogok, akiké a földi ország, de nem a hatalom birtoklóira ra gondolok, hanem pl. rád, magamra, meg az összes libsibolsikomcsira, akik szerint itt a földi létben kell bolgodnak lenni a hatalom birtoklása nélkül is.

látjátok feleim szümtükkel 2019.05.18. 12:08:18

Mellesleg én láttam olyan közbeszerzési iratanyagot, amelyben a ma már állami sóhivatalt vezető személy volt a pályázat kiírója. Hogy-hogy nem, a pálya a ner felé lejtetet, mert olyan feltételeket írtak elő, amit más nem tudott teljesíteni. Kapaszkodj Malvin, jön a kanyar, akkor még nem is a fidesz volt kormányon, de fideszes polgik vezényletével a fideszes önkormányzatok nyakig el adósodtak devizában, amit a fidesz kormány szépen kifizetett kormányra kerülése után, az adófizetők pénzéből. Közben meg a szocikat szidták, hogy ő miattuk adósodtak el az önkormányzatok. Szóval nem véletlen, hogy ki adta az örök fényesség referenciáját.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.05.18. 16:08:44

@Aranka1973: Anyád picsáját hülyegyerek!Havi 300 óra melóval te bérkommentelő faszfej!

Aranka1973 2019.05.18. 16:13:28

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Most döntsétek má el, hogy mi is a bajotok ?!

Kevés a fizu vagy csak büdös a munka ?

Jól akartok keresni, vagy laza, lógós melót akartok ?! Mert a kettő egyszerre valóban nem megy !

Nincs ingyen ebéd !

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.05.18. 16:24:45

@Aranka1973: Mi van ?Nem fizetik meg jól a bérkommentelést?:))
szegénykém...
süti beállítások módosítása