B1 blogcsalád



5 dolog, amit tudnia kell, ha lakást bérelne

2015. május 20. - Spectra

Albérletet kivenni ma pont olyan nehéz, mint állást kapni.

Sőt, albérletnézőbe menni is olyan, mintha állásinterjúra menne. Vegye fel legjobb öltönyét, készüljön önéletrajzzal, munkáltatói igazolással, és az sem árt, ha szülei is önnel tartanak.

Adunk pár jó tanácsot, hogy ne érjék meglepetések.

jj.jpg

Úgy felmentek az ingatlanárak az utóbbi időben, hogy csak pislogunk. Nem ritka, hogy 10 millió forint egy sötét lyukra sem elég.

Még horrorisztikusabb az ár-érték arány az albérletek esetében. Ráadásul olyan abszurd szituációkkal találkozhat, ha most fog bele az albérlet keresésbe, amilyenre még nem volt példa.

  • Licitálás

Míg korábban a lakástulajdonosok értünk, vevőkért, bérlőkért versengtek, ma már nekünk kell versengnünk az albérletekért.

Felejtse el, hogy a kiírt árnál kedvezőbb összegért bérelhet. A bérlőknek ma már szó szerint licitálniuk kell egy-egy jobb lakásért. (A jobb lakást úgy értem, hogy van ablaka, és még ki is látni rajta.) Ne lepődjön meg tehát, ha önnel egy időpontba hívják a többi érdeklődőt is lakásnézőbe. És hajrá: már indulhat is a licitálás. Ha ön kínálja a legnagyobb összeget, ön bérelheti ki a lakást. Persze csak abban az esetben, ha a tulajdonos többi elvárásának is megfelel.

  • Interjú

Nem ritka, hogy mielőtt pénzről szó esne, egy elbeszélgetésen kell részt venni. Sok esetben, míg ez nem történik meg, a lakást nem is láthatja. Már rég nem az a lényeg, hogy önnek szimpatikus-e a lakás, hanem az, hogy a főbérlőnek szimpatikus-e ön.

Ettől a felállástól kezdve pedig adott, hogy albérletnézőbe is úgy érkezzen, mint egy állásinterjúra. Vegye fel legmegnyerőbb ruháját, mert nem lesz túl bizalomgerjesztő, ha koszos melósruhában megy.

  • Munkáltatói igazolás

Ugyanakkor fontos, hogy melós legyen, pontosabban legyen munkája. Ugyanis senki nem fogja kiadni önnek a lakását, ha nem tudja garantálni, hogy minden hónapban lesz miből fizetni a lakbért. Éppen ezért legyen önnél munkáltatói igazolás, sőt, ha tutira akar menni, akkor önéletrajz is.

  • Megfelelő öltözet

Fiatalok, illetve fiatalos felnőttek esetében sokszor ez sem elég, mivel általánosságban nem tartják őket megbízhatónak.

Éppen ezért a hölgyek fogadják meg kislányos arcú, alacsony - amúgy 28 éves és jól kereső - barátnőm tanácsát, és albérletinterjún viseljenek magassarkút, és (nem túl kurvás) sminket, hogy egyáltalán felnőttnek nézzék önöket.

  • Megbízható családi háttér

Ha fiatal, és ez sem jön be, akkor legközelebb vigye magával szüleit. Nem viccelek. Ciki - nem ciki, a főbérlőnél nagyobb eséllyel indul, ha tud maga mögött felsorakoztatni olyanokat, akik megbízhatónak néznek ki, és a főbérlő szemével nézve tudnak majd maga helyett fizetni, ha ön esetleg olyan helyzetbe kerülne, hogy nem.

Ja, és korántse gondolja azt, hogy ezek a legrosszabb dolgok, amikbe belefuthat albérletkeresés közben. Az utóbbi időben több albérletcsalóról is lehetett hallani. Ők a kétségbeesett lakáskeresési versenyt kihasználva már az állítólag kiadó lakás megmutatása előtt kauciót kérnek, így verve át több százezer forinttal áldozataikat.

Ha érdemei, pénze vagy valamilyen szerencsés véletlenből kifolyólag mégis sikerülne kivennie az álmodott albérletet (vagy egy elviselhető mértékben szarabbat) akkor se legyenek illúziói: kutya, macska, gyerek nem jöhet. A nagymamaszagú szekrényeknek maradnia kell. Az ágyakat nem tolhatja át, és még egy szöget sem verhet be a falba. Ne hívjon vendégeket, ne dohányozzon, és ha lehet, levegőt se vegyen a lakásban, mert azzal is csak rongálja és oda a kaució.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr187472548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.05.20. 16:28:25

Jelenleg Budapesten sokkal nehezebb albérletet találni, mint állást, és ezt az elmúlt hónap tapasztalatai alapján mondom, mert mindkét keresésben volt részem.

surja 2015.05.20. 16:41:33

Amíg számlát sem adnak és a kauciót is kb. azonnal elköltik (és később azon agyalnak,hogy milyen ürüggyel ne kelljen visszaadni),és akkor jönnek-mennek a lakásban,-ha otthon vagyok,ha nem-,amikor akarnak,addig szarjanak sünt.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.05.20. 17:21:48

Így megváltoztak az idők? Lassan újból kiadnám lakásom, hosszútávra... 60 nm, 1 szoba + nappali. Tetőráépítés, 8 éve. Udvarra néző. Üllői út, 200 méterre Klinikák. Mi az árfolyama az ilyesminek manapság?
(ps: Írunk szerződést, a kauciót nem költöm el, és nem járkálok oda)

2015.05.20. 17:29:34

azért szerintem az interjú meg a licitálás túlzás de az, hogy az ember normálisan felöltözve, ápolt külsővel megy egy albérletet megnézni alap

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.05.20. 17:34:47

@Alec: Megnyerted, legyen 110 plusz rezsi. És tényleg, még képeket sem láttál róla, nem hogy a lakást:)

2015.05.20. 17:57:06

@Eltévelyedés: amúgy pont keresek és még a környék is éppen megfelel :) küldök üzenetet ha gondolod küldhetsz fotókat

videki gyerek 2015.05.20. 18:22:53

Beszaras, hogy tenyleg ilyen tragikus a lakas helyzet Magyarorszagon.
Aztan csodalkoznak, hogy a fiatalok, de mostmar, a nem is annyira fiatalok nem tudnak onnalo eletet elni. Nem semmi bassza meg, hogy mostmar nem csak a sajat lakas, de mar egy szar berlakas is az elerhetetlen alomkategoriaba tartozik.
Az allamnak kene beavatkozni, es ezer szamra epiteni az olcso berlakasokat.

2015.05.20. 19:32:57

Mikor albérletet kerestem, és jöttek a hülye elvárások, akkor azt mondtam, hogy oké, ha Nyugatot játszunk, az is rendben, hozok igazolást a német munkahelyemről, meg, amit akarnak, DE. A kauciót nem adom a kezébe, hanem elballagunk kettecskén a tulaj számára legszimpibb bankba, és nyitunk egy közös letéti számlát, a pénz meg ott marad szépen a bérleti időszak lejártáig. Na, aki ilyenkor visszatáncolt, az mehetett az idióta tulajok levesébe. Végül két tulaj maradt fenn a rostán, az egyiknek viszont nagyon nem tetszett a kedves neje, olyan szimatoló típusnak tűnt, aki bizony bejárkál. Maradt a másik, és mivel előtte is bérlő lakott a lakásban, zárcserét követően megegyeztünk.

2015.05.20. 19:38:10

@surja: Most olvastam .. közös letéti számla, te sem férsz hozzá, ő sem fér hozzá egyedül. Problem solved, a kauciót nem költheti el.
Nagy csodálkozó szemeket láttam, amikor megemlítettem a hű-de-igényes :P tulajoknak, pedig természetes, ha ő nem bízik bennem, én sem benne, és nem adok a kezébe 600 eurót.

HaCS 2015.05.20. 20:44:39

Én mindössze annyit nem értek, mitől szálltak el így az árak, ha sem a keresletben, sem a kínálatban nincsen számottevő változás.

porthosz 2015.05.20. 20:58:16

@HaCS: A fővárosban rengeteg ingatlant vettek/vesznek meg befektetői csoportok a rendkívül alacsony árak miatt. Mert rákölt 1 millát a felújításra és el lehet adni 2-3-mal többért.
Ez felnyomja a lakás árakat, és igy a bérleti díjakat is.

Erre jön még rá hogy a rendkívül alacsony betéti kamatot miatt (<1%) mindenki más is lakást akar vásárolni befektetési céllal, mert ott sokkal magasabb hozam is elérhető. Ez megint csak felfelé hajtja az árakat.

A másik oldalról a hitelek kamatai is nagyon alacsonyak, lakástakarékkal kombinálva kvázi 0% lesz a kamat mondjuk 3-4 milliós forintnál. És akkor jön még a belengetett szocpol is ami szintén felhajta az árakat.

Összegezve a fentiek miatt mindenki nagyon lakást akar vásárolni, főleg a fővárosban.

A másik oldalról nézve viszont nincs eladó lakás, mert a bedőlt hiteleseket már elárverezték, aki eddig nem dőlt be ezután sem fog valószinüleg, a szocpol és a forintosítás miatt nem lett sürgös az eladás.
Az új lakásépítés meg beállt a földbe, ami meg nem az horror áron van csak a hülyék veszik.

zobod 2015.05.20. 21:08:11

LOL, közös letéti számla, meg a többi fontoskodás, mintha ő aki lakást keres diktálná a feltételeket, nem pedig én, aki kiadom... abban a pillanatban köszönném meg az érdeklődését, és tessékelném ki a lakásomból.

Egyébként korrekt, a lakást hosszútávra kibérlő, bérleti díjat és rezsit pontosan fizető, a szomszédokkal konfliktust nem generáló, a lakást rendben tartó, a bútorok és gépek állagára vigyázó bérlőt nehéz találni. Ha akad ilyen, azt a tulajdonos meg is becsüli, nem nézi a családját, életkorát, és nem két hónap alatt akar róla egy évnyi pénzt legombolni. Ha konfliktusa van valakinek a tulajjal, akkor magában keresse az okot.

HaCS 2015.05.20. 21:16:09

@porthosz:

Értem.

Tehát gyakorlatilag a kamatpolitikával sikerült egy újabb hatalmas lufifújásba kezdeni, és ezért szívnak most azok, akik csak lakni, dolgozni, tanulni szeretnének.

Hatalmas gól!

porthosz 2015.05.20. 21:22:44

@HaCS: Igen, legalábbis a fővárosban. De a fő probléma nem is a kamatpolitika hanem az hogy jól fizető munka szinte csak budapesten van. Ez miatt ide áramlik az összes munkaerő és igy nem oszlik el a lakásra vágyok tömege.

Mert vidéken ugyanezek a folyamatok nem indultak be, egy-két népszerübb vidéki nagyvárost leszámítva az árak ott továbbra is stagnálnak vagy esnek (nyilván az ugyannek a másik fele, ha onnan mindenki itt akar lakást venni akkor ott meg szinte senki sem)

2015.05.20. 21:23:13

@zobod: Szívem, senki sem diktál, de tőled tuti nem vennék k lakást. Lehet, téged is a levesbe raktalak, amikor kerestem. Figyelj, ez egy bizalmi dolog, ha te tőlem fzetési iagzolást, erkölcsi bizonyítványt, banki hteltörténetet kérsz, mint teszik itt Németországban, rendben van. De akkor játszuk teljesen úgy , mint Németországban. A közös letéti számla a kaucióval. Ott a tulajnak eszébe sem jut, hogy elkérje kápéban a kaució összegét, az megy a számlára. A bérlési időszak végén megtörténik a lakás állapotának felmérése, ha minden oké, a bérlőé a teljes kaució, ha valami gáz van, akkor fizetni kell (és nem, nem arról van szó, hogy kifesteti a tulaj a volt bérlő költségén a lakást, azt meg kell tennie minden bérlője után). Ja, és még valami, ha valami elromlik a lakásban a rendeltetésszerű használat mellett, 100 euróig a bérlő fizeti a javítását, felette a tulaj.
Szóval, veled normális ember nem köt bérleti szerződést, az tuti, mert úgy állsz hozzá, hogy még te teszel szívességet, miközben se be nem jelented a bérlódet, se nem adózol utána, és gondolom a kauciónak is hamar a seggére versz, majd mondvacsinált indokokkal sosem fizeted vissza.

HaCS 2015.05.20. 21:33:01

@porthosz:

Mondanám, hogy nem a kamatpolitika az indok, de az az igazság, hogy jól fizető munka 5 éve is csak a fővárosban volt, tehát a változást nem ez okozta. (Bár hatalmas probléma az tény.)

telkoe 2015.05.20. 21:54:31

@videki gyerek: Az allamnak kene beavatkozni, es ezer szamra epiteni az olcso berlakasokat.

Mindenre megoldas az allam adjon olcsoert / ingyen, mert neked jar....

@HaCS: Ez a kamatpolitika nem magyar sajatossag, hasonlo kamatpolitikat folytat a a FED / ECB / BoE is. (lehet naluk a hatalmas golrol panaszkodni ). Az ingatlan arakat egyreszt a szabad penzek emelik, masreszt a lassan megjeleno inflacios varakozas is emeli a biztos befektetesnek tekintett ingatlank erteket.

@Pink Petsch: 600 EUR az jo esetben ket honap lakber, ha lelep a berlo fizetes nelkul es nemi kozuzemi szamlahatralekkal akkor a berbeado sem akar meg bankban arra varni hogy mikor meltoztatik ujra elokerulni es talan rendezni a az adossagat a letetbol. Berlot egyebkent a berbeadonak nem kell bejelenteni.

2015.05.20. 22:05:57

@telkoe: Igen, az pont annyi. És alapesetben nem szoktam ezen pörögni, de ha nekem azzal áll elő a tulaj, hogy fizetési igazolás, meg banki hiteltörténet, meg az aranyhalam neve .. akkor én meg ezzel állok elő, hogy bizony, nem kapod meg a kezedbe a kauciót, ha te ennyire bízol bennem, hogy lekáderezed a gyerekkoromat is.
Tehát, ha átvesszük a német módszert, akkor vegyük át teljesen, ne csak azta részét, ami a tulajnak előnyös.
Csak ennyit szerettem volna jelezni ezzel.
Ja, persze, hogy nem köteles, de ha esetleg a bérlő be szeretne jelentkezni, akkor a tulaj kézzel-lábbal tiltakozik, ugyanis a bérbeadást feketén nyomja. Szóval, na, kicsit visszás, amikor ő alapból csal. Persze, valszeg ezért tételezi fel a bérlőről is.
Mondjuk, én alapból mondtam, hogy csak fehér jöhet szóba, mert másképp nem térít a cég, és egyébként is én voltam az ideális bérlő, mivel havonta 10-12 napot vagyok csak ott. A hoteleket meg annyira nem szeretem ...

2015.05.20. 22:13:50

@telkoe: Jah, a másik, amire szerintem a "vidéki gyerek" kommentelő gondolhatott az az osztrák, német önkormányzati bérlakás rendszer lehet, ami valóban nem lenne hülyeség. Persze, azok a bérlakások nem úgy néznek ki, mint az otthoniak, amelyek gyakorlatilag lyukak.

zobod 2015.05.20. 22:26:41

@Pink Petsch: ha egy komolyan vehető potenciális bérlő látni akarja a kiadandó lakásnak a bérleti szerződés (igen, szerződés bejelentés ami kell) szempontjából releváns összes iratát, a közüzemi szolgáltatóknál az aktuális egyenleget stb - természetesen állok elébe. A bérlőt az érdekli, mit vesz ki és mennyiért illetve tiszteletben lesz-e tartva az intim szférája. Engem meg az, hogy képes-e, van-e jövedelme a bérleti díjat rendszeresen megfizetni, illetve fog-e rendben fizetni, és megbízható-e, át merem-e neki adni használatra a nem csekély értékű tulajdonom. Ha valaki nem ismerős ajánlásával kerül képbe, vagy nem cég bérli ki neki a lakást, akkor egy vadidegen esetében a fizetési képességet egy jövedelemigazolás/számlakivonat remekül bizonyítja, a fizetési hajlandóságot és egyéniséget meg pár perc beszélgetésből le lehet szűrni, fellépés, viselkedés, beszédstílus alapján. Ha nem szimpatikus a jelölt, akkor hiába a jó munkahely, vagy a meggyőző(nek szánt) fellépés, nem egymást kerestük. Természetesen ha az én elképzelésem a bérlőjelöltnek nem tetszik, akkor nem lesz üzlet, nem kötelessége tőlem lakást bérelni, és akkor kölcsönösen keresünk majd tovább. Nem kell ezen felszívni magad, meg önérzeteskedni, csak el kell fogadnod hogy egy tulajdonosnak sincsen lakáskiadási kötelezettsége, pláne nem olyan feltételekkel ahogy te akarod. Szívem.

telkoe 2015.05.20. 22:39:40

@Pink Petsch: Ez a te szived joga, csak ne csodalkozz ha a gyakorlatilag hasznalhatatlan leteti kondiciokkal nem te kapod a lakast.

osztrák, német önkormányzati bérlakás rendszer lehet, ami valóban nem lenne hülyeség. Persze, azok a bérlakások nem úgy néznek ki, mint az otthoniak, amelyek gyakorlatilag lyukak.
Jo otlet, mindossze csak a nemet / osztraknal egy kicsit gazdagabb allam/onkormanyzat kellene ami a semmibol ezt pikkpakk felepitene. A nemet -osztrak berlakasallomany a haboru elottrol indult, a magyar meg kb 0 lett a rendszervaltasi privatizalassal.

HaCS 2015.05.20. 22:53:03

@telkoe:

Köszönöm szépen a finom tanácsokat a sok hárombetűsről, majd megfontolom, bár azt én nem állítottam, hogy magyar sajátság. Ettől függetlenül lehet itt terelni a témát, csak a tények makacs dolgok.
Mi bizony itthon, ill. Budapesten lufit fújunk nagy erőkkel, valós kereslet nélkül.

A kíváncsiság kedvéért utánanéztem most egy kicsit az áraknak, és tényleg elképesztő, hogy rezsivel együtt egy átlagbért kell kifizetni most Budapesten egy másfél-kétszobás lakásért havonta(átlagár). Ilyen sem itthon nem volt eddig, de egyetlen az általad felsorolt államban(ill. EU) sincs.

Na ez a magyar sajátság.

HaCS 2015.05.20. 22:57:37

@zobod:

"A bérlőt az érdekli, mit vesz ki és mennyiért illetve tiszteletben lesz-e tartva az intim szférája. Engem meg az, hogy képes-e, van-e jövedelme a bérleti díjat rendszeresen megfizetni, illetve fog-e rendben fizetni, és megbízható-e, át merem-e neki adni használatra a nem csekély értékű tulajdonom."

És gondolom cserébe te is adsz neki kauciót, ha esetleg mégse annyi az annyi.

telkoe 2015.05.20. 22:59:52

@HaCS: Igen, a tenyek makacs dolgok. Az egesz vilagon alacsonyak a kamatok, sok a likvid penz es ez a teny betort a burokban tartott kis vilagodba. Meg mielott beleesel a kovetkezo vilagfajdalmas megdobbenesbe, a budapesti aremelkedesnek a valos, fizetokepes kereslet az oka. Ugy latszik van eleg sok ember hajlando kifizetni azt a lakbert ami nalad az elkepeszto ilyen meg nem volt kategoria. Tudod, a tenyek makacs dolgok.

HaCS 2015.05.20. 23:02:11

@telkoe:

Azt, hogy kifizetik-e a többségéért, majd még meglátjuk, egyelőre csak ennyiért kínálják.

telkoe 2015.05.20. 23:06:02

@HaCS: A lakberek es a berbeadasra alkalmas 10-15 M koruli lakasok ara is megugrott az elmult kb 12 honapban. Probalj meg felhivni elado / kiado lakast es alkudozni.

2015.05.20. 23:06:42

@zobod: Nem önérzeteskedem, csak az a gond, hogy a hozzád hasonló mentalitású tulajok azok, akik végül nem fizetik vissza a kauciót, mert lett egy (plusz) karcolás a konyhaszekrény ajtaján, vagy meglátszik a kilincs nyoma a falon (amit tisztasági festés keretében amúgy is el kellene tüntetniük minden egyes bérlő után, csakhát .. ugye ..). Arról nem is beszélve, hogy az ő lakásaik azok, amelyekben 10-15 éves (tehát már rég nem garanciás) gépek vannak, amelyek bármikor felmondhatják a szolgálatot, és természetesen eszük ágában sincs megjavíttatni saját költségen, hanem ráterhelik a bérlőre a matuzsálemi gépeik javíttatásának költségeit. Persze, ha a bérlő erre nem hajlandó, mert legyünk őszinték, egy 10 éves mosógép bármikor bekrepálhat már, akkor jön a zsarolás a kaucióval (amit amúgy sem terveztek visszaadni, hiszen réges rég elköltötték már).
Szóval, mi tuti nem egymást keresnénk ezen a piacon, mert az örülj-neki-hogy-fizethetsz-a-lakásért mentalitású tulajokat mmesszire kerültem mindig is. És gen, ez is kiderül egy beszélgetésből. Hogy is mondtad? Szimpátia, fellépés.
Különben meg ha annyira félted a lakásod, hogy bekoszolódik a fal, karc lesz a bútorokon, akkor rendezd be múzeumnak, és ne add ki.

HaCS 2015.05.20. 23:11:27

@telkoe:

Én nem azt állítottam, hogy nem nőnek az árak (sőt), hanem hogy a bérlői piacon erre nincs valós fizetőképes kereslet. Hiszen a jellemző bérlők, azaz a dolgozók, ill. a tanulók jövedelme mindeközben nem emelkedett közel sem ilyen mértékben.

Tulajdonképpen így definiálják a buborékokat.

2015.05.20. 23:12:11

@telkoe: Khm, 5 nap alatt találtam 1 szoba nappalis bútorozott gépesített lakást Budapesten, havi 300 euróért. Csak mondom, hogy tudd, nem minden tulaj úgy áll a bérlőjéhez, hogy tuti lelép, meglopja, átveri, tönkreteszi és különben is örüljön, hogy fizethet.

Jah, meg talán egy olyan kormány kellene hozzá, amelyik nem a százmilliárdok elsíbolásában fejti ki egyetlen tevékenységét.

telkoe 2015.05.20. 23:19:10

@HaCS: Te azt allitod, hogy az altalad ismert fizetesekbol nem lehet ezeket a lakasokat kiberelni. Ezek szerint a lakasok uresen allnak es hobbibol hirdetgetik oket vagy van olyan reteg akinek a jovedelmet nem ismered es meg akarjak es tudjak fizetni ezeket a lakasokat.

telkoe 2015.05.20. 23:25:44

@Pink Petsch: Ket het alatt adtam kb ennyiert egy szoba / amerikai konyha lakast kb 2 eve, es minden okoskodas nelkul kezbe letettel. Azon a heten 3-4 kereses volt hogy megvan-e meg.

A kormanyra mutogatas nagyon szorakoztato potcselekves.

2015.05.20. 23:30:05

@zobod: Illetve hát ezt most láttam:
" ha egy komolyan vehető potenciális bérlő látni akarja a kiadandó lakásnak a bérleti szerződés (igen, szerződés bejelentés ami kell) szempontjából releváns összes iratát, a közüzemi szolgáltatóknál az aktuális egyenleget stb - természetesen állok elébe."
Hogy tetszetted mondani? "Látni akarja"? Szóval, külön kérnie kell, hogy egyáltalán megmutasd pl. a bérbevétel napján aktuális közüzemi egyenleget, és nem csatolod automatikusan a másolatát a szerződéshez????
Szóval, a bérlő mindent igazoljon le, és ha az oviban meghúzta Évike haját, akkor már nem megbízható, de neked külön könyörögjön, hogy ugyan már mutasd meg a az egyenlegeket?
Mondd, te nem balatoni vendéglős vagy az átkosból? Azoknak volt ilyen mentalitásuk, hogy a vendég örüljön, hogy kap valami kaját, és fizethet érte.

HaCS 2015.05.20. 23:31:00

@telkoe:

Miféle általam ismert fizetésekről beszélsz?
Szerinted nem ismerem a számokat 70000-től 10000000-ig?
Idézem magam: "átlagbért".

A mondanivalód második felét hasonlóképp nem értem.
A hirdetett lakások bizony általában üresen állnak, bár nem hobbiból hirdetgetik őket.

Te amúgy biztos sok olyan pénzügyi zsenit ismersz, aki (ha már megteheti) egy tizenkét év körüli (nem 20-30, mint pár éve, ráadásul jóval alacsonyabb kamatozású) hitel helyett inkább a más zsebébe tömi a pénzt, Ezt a réteget mondjuk tényleg nem ismerem.

telkoe 2015.05.20. 23:34:52

@HaCS: Ha lesz par lakasod nehany ev lakaskiadas utan kicsit jobban fogod erteni.

lobaszopiatej 2015.05.20. 23:36:40

És lécci ne jelentsd be magad, mert akkor rábaszhatják az adót.
Mer a mocskos gazdag aki megengedhet magának havi 70-ért egy ablakos lukat, azt szarrá kell adóztatni. Nekem, a politikus elitnek, hogy lehessen alamizsnával etetni az igazán szegényeket.

telkoe 2015.05.20. 23:43:18

@Pink Petsch: Foloslges kozozemi szamlakat csatolgatni. Az atadas / atvetel napjan egyutt leolvassuk a fogyasztast, lejelentem reszszamlara a szolgaltatonal es az elso szamla pont annyira jon ki amit a berlo fogyasztott. Ha nem megy akkor legfeljebb kell egy kicsit matekozni az elso ho vegen.

HaCS 2015.05.20. 23:43:23

@telkoe:

Elnézést kérek, nem akartam szétverni az illúziódat, hogy itt a kánaán. De azért készülj fel!

Amúgy sok sikert! Nyugtasson a tudat, hogy balekot mindig lehet találni!

2015.05.20. 23:46:12

@telkoe: Ha szétnézel a jófogáson 85-90 ezer forint egy ilyen lakás. Ja, azt nem is mondtam, hogy erkélyes, tégla és zöldövezeti. Szóval, mégcsak nem is panel, és nem a nyóckerben van vagy a bulinegyedben. Szerencséd volt, mert valszeg kifogtál egy ingatlanlufi buborékot 2 éve.

Bárcsak szórakoztató pótcselekvés lenne, és nem a valóság.

telkoe 2015.05.20. 23:47:17

@HaCS: En nem tegnap ota adok ki lakasokat. Balek mar csak a fingja sincs rola de mondja a hulyeseget internetes fotelokoskodot konnyebb talalni.

2015.05.20. 23:48:03

@telkoe: Tudod, ha a lakástulaj eleve úgy áll hozzá, hogy én mindent papírozzak le neki, akkor én is úgy állok hozzá. Bár igaz, én ilyen lakástulajjal nem tárgyalok, mert voltam én is fiatal és naív. Egyszer.

telkoe 2015.05.20. 23:49:16

@Pink Petsch: Igen, 2 eve ingatlanlufi buborek volt :) mindig tanulok valami ujat :)

telkoe 2015.05.20. 23:51:39

@Pink Petsch: Ketelkedtem en valaha is benne hogy te barmit kerhetsz ami csak az eszedbe jut? Legfoljebb valaki mas veszi ki helyetted a lakast. Nem nagy ugy.

2015.05.20. 23:55:06

@telkoe: Azt mondtam, hogy valszeg ... azaz valószínűleg, ha ismered a szót és a jelentését. Jézusom!

Khm, elkerülte a figyelmedet, hogy idén pár hete, 5 nap alatt béreltem ki Budapesten egy ugyancsak 1 szoba nappalis lakást, 300 euróért, amennyiért te 2 éve adtad ki. Ezért feltételeztem, hogy akkor valamiért megugrottak az árak. De ezek az árak most is ugyanazok. Tájékozódj már, ne velem ironzálj.

telkoe 2015.05.20. 23:59:24

@Pink Petsch: Khm, egy lakas berlesebol 2 eves artrendeket feltetelezni kicsit meresz. A tajekozodast neked is javasolnam, hatha rajossz miert ironizalok veled (is).

HaCS 2015.05.21. 00:00:46

@telkoe:

Már hosszú ideje lakásokat adsz ki, és ebből látod milyen piaci folyamatok indultak el?

Mostantól felnézek rád!

telkoe 2015.05.21. 00:02:22

@HaCS: Koszi, de nincs ra szuksegem. Probald inkabb a sajat eleted annyiban rendbehozni hogy egy jobb lakasberles ne a hubazzegdedraga reflexet valtsa ki beloled.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.05.21. 00:02:50

Ez a bejegyzés csak valami vicc lehet. 1,5 év alatt két albérletet vettem ki. Kb. 1,5 pont ami ebből igaz. Egy és kb. az egyik fele. A többi egyenesen ökörség.

HaCS 2015.05.21. 00:03:24

@telkoe:

Már az életem is ismered!

Egy zseni vagy. Iszom a szavaid.

2015.05.21. 00:04:55

@telkoe: Figyelj, most direkt kötözködsz? Tavaly ősz óta figyeltem az árak alakulását. Az én feltételeimnek megfelelő lakások 85-95 ezer forint között mozogtak és mozognak most is. Tehát nem úgy történt, hogy nagyhirtelen ráböktem most ápilisban az első lakásra, amelyet megláttam.
Szóval, ha te 2 éve ennyiért adtad ki a hasonló lakásod, akkor nagy valószínűséggel akkoriban vagy az előtte levő periódusban valamiért felszöktek az árak, és beálltak erre a szintre.
Tényleg nem lehet ezt megérteni, vagy csak nem akarod?

telkoe 2015.05.21. 00:06:07

@HaCS: Majd igyekszem tanulni toled hogy hogyan lehet kicsi fotelkembol az ingatlanlufit csalhatatlanul felismerni. Vagy ha nem, akkor sirni hogy a vilag jegybankjai milyen csunya ongolt lottek.

telkoe 2015.05.21. 00:08:01

@Pink Petsch: Tehat az teljesen kizart dolog hogy most mar tobbert is ki tudnam adni?

2015.05.21. 00:11:25

@telkoe: Nem kizárt, megpróbálhatod. Ha rendesen felújítod, még garanciáls gépek vannak benne, és jó környéken van. Én is láttam 100-110 ezerért. Ahogyan láttam 65-75 ezerért is. De az átlag, és a nagy többség a 300 euró.

Boka1 2015.05.21. 00:16:26

Albérlő és főbérlő? Ma is be kell jelentkezni a kerületi Tanács szocpol osztályára?

telkoe 2015.05.21. 00:18:14

@Pink Petsch: Ha masnak akarnam kiadni aug´ban mar tobbert menne el egy tisztasagi festes utan. De koszi a tippet, mindig orulok ha hosszu evek tapasztalatabol, hozzaertotol tanulhatok.

HaCS 2015.05.21. 00:20:17

@telkoe:

Bocsánat, ha kijavítani merészellek innen a fotelből, de nem ők lőttek bakot, hanem mi. Azzal nem számoltak ugyanis honatyáink, hogy míg egy német, vagy egy brit a felszabadult likvid tőkéből a gazdaságba fektet (részvényt vesz, vállalkozást indít), addig a magyar bizony lakást vásárol. Így aztán a német gazdaság húzóerejét is Mercedesnek hívják, meg a magyarét is.

De ezt te több éves főbérlői rutinnal biztos jobban tudod.

2015.05.21. 00:23:22

@telkoe: Figyelj, felőlem 150 ezerért is meghirdetheted, a te dolgod. Úgy látom, eldöntötted, hogy egyedül csak te értesz hozzá.
Azért ne téveszd szem elől, hogy a 100-en felüli lakásokban nemcsak egy tisztasági festést végeztek, és nem évek óta használt bútorokkal vannak tele. De persze, tudom, de ebben ász vagy ... hát hajrá! :P

2015.05.21. 08:11:04

@zobod:
"Nem kell ezen felszívni magad, meg önérzeteskedni, csak el kell fogadnod hogy egy tulajdonosnak sincsen lakáskiadási kötelezettsége, pláne nem olyan feltételekkel ahogy te akarod."

Ahogy a potenciális bérlőnek sincsen bérlési kötelezettsége, és miután a kétoldalúan korrekt feltételeket nem vagy hajlandó elfogadni (a kaució letétbe helyezése teljesen jogos lenne egy kulturált országban), ne csodálkozz, hogy nehezen találsz normális bérlőt. Aki azt hangsúlyozza, hogy ő diktál, azzal nem lehet korrekt üzletet kötni.

2015.05.21. 08:19:29

@telkoe:
De ha eleve olyan tulajjal akar bérelni, aki korrekt, akkor miért bánná, hogy nem sikerült kibérelnie egy olyan lakást, ahol a tulaj egyoldalú feltételek mellett, tipikus szocializmusbeli bérbeadó?

Void Bunkoid 2015.05.21. 08:45:49

@telkoe: "Mindenre megoldas az allam adjon olcsoert / ingyen, mert neked jar...."

Nem, nem "jár", de amíg ott tartunk, hogy állambácsi minden járulékkal-hóbelevanccal számolva zsebre rakja minden hónap elején a munkabérem közel FELÉT, akkor azé' igazán adhatna nekem is valamit _olcsón_, nemcsak a habonyárpinak regisztrálatlan mikrobuszt üzemanyagkártyával, örökélettel _ingyen_.

para_noir 2015.05.21. 10:46:41

@Eltévelyedés: hátha segít, én a Klinikáktól pár percnyire, az üllőiről nyíló utca üllőihez nagyon közeli részén egy 41 nm-es, pazarul felújított másfél szobásat bérlek 70+ rezsiért, a rezsi nincs 30, második emelet, erkély, minden fullos állapotban. A tiéd szerintem max bő egy tizessel többért mehet kb.

para_noir 2015.05.21. 11:01:41

A lakást kiadók legfőbb baja, hogy a többségük úgy tekint a kiadandó lakásra, mint a koronaékszerre, ami egy kincs, és hát kénytelen kelletlen ugyan beengedi oda a bérlőt, de egy szöget ne verjen a falba, ne tolja odébb a nagymama foteljét, ne hívjon vendégeket, lábujjhegyen járjon, és persze ő, a tulaj, bármikor mehessen raportra, hogy lássa, mit csinálnak az ő szeme fényével. Költeni a lakásra persze nem akar, jó az, ahogy van, máshol se festenek évente, jó lesz tizenötévente az, a mosógép is elmegy, jobbak ezek a régi hajdúk, mint a flancos újak, és egy ikeás ágy is hatalmas kiadás lenne, hol maradna akkor a haszon? Bejelntkezni, na neee, azt neeee, hát akkor jön a NAV, dehogyis, maradjon ez köztünk, úgy lesz a jó. A bérlő meg álljon haptákba, örüljön, hogy ott lakhat, ahol régen a drága nagypapa élt, és kussoljon. Ez a tipikus magyar lakáskiadó. persze a bérlőket sem kell félteni, rengeteg az igénytelen, tulajdonra vigyázni nem tudó, nagypofájú, bulikirály, kutyabuzi, stb. idióta, de mindkét oldalon sok a probléma, messze vagyunk a nyugattól.

megvagyhadnagy 2017.09.19. 10:57:43

@surja: Számlát miért is kell hogy adjanak? Nem kötelességük, max írtok egy átváteli elismervényt.

Monica Schuster 2018.03.11. 13:50:59

@Pink Petsch: milyen igazad van!!! Kössz,hogy végre megmutatod milyen is nyugaton lakást bérelni. Mo-on soha nem lesz ilyesmi, mert a "nyugat-féle" gazdaság - persze közel nem az, elvette az eszüket és kérnek értelmetlen összegeket lakásokért kerületekben, ahova még testőrséggel se merészkedne be senki. Mi rendszerváltáskor béreltünk MO-on egy házat és 3 hónap után közölte a tulaj, hogy vagy megvesszük - HUF 20 Mio- , megvehettük volna, de nem volt betervezve, vagy elköltözünk. Költöztünk... és sok ilyen van, csak az a szomorú, hogy ennek a soha semmi nem elég, adót nem fizetek, mert megvettem a lakást-vagy örököltem, az enyém és az ér amit én mondok...A szegény bérlő pedig csak pislog, hogy hogyan is tud majd bérleményt szerezni,mikor a tulaj minden adóvonzat nélkül adja ki a lakást...sajnos ez egy olyan mult rendszerbeli -nyuljunk le amit lehet mindenkitől- hozzáállás
süti beállítások módosítása