B1 blogcsalád



3 jel, hogy Orbán elkezdte kiléptetni Magyarországot az EU-ból

2018. december 21. - Mr Flynn Rider

Ne legyen igazunk, de azt vettük észre, hogy az állampárt elkezdte előkészíteni a „Huxitet”.orban_brusszelben.jpg

Úgy néz ki, hogy Orbán Viktorban megérett a döntés, hogy kilépteti Magyarországot az Európai Unióból. (Ennek katasztrofális hatásait Nagy-Britannia esetében már látni: ha nem lesz megegyezés a britek és az EU között, az ország GDP-je 8%-ot eshet.) Orbán két út között hezitál:

  1. Kiprovokálni, hogy kirúgják az országot;
  2. Megsértődve, önként kilépni.

A Fidesz-kormány évek óta eredménytelenül uszít „Brüsszel” ellen (Emlékezzünk a plakátokra: „Állítsuk meg Brüsszelt!”, vagy Orbán október 23-i beszédére, amiben a Harmadik Birodalomhoz hasonlította az EU-t), most is euroszkeptikus halandzsával készülnek az EP-választásokra. Ennek ellenére a magyarok egyáltalán nem euroszkeptikusak: a Republikon Intézet felmérése szerint hazánk jól reprezentálja az egész európai társadalomra vonatkozó arányokat:

  • 31 százaléknyi euroszkeptikus,
  • 33 százaléknyi mérsékelt EU-támogató és
  • 36 százaléknyi föderalista nézetet valló polgárral.

A magyarok között tehát egyáltalán nem nagyobb az Unió iránt bizalmatlan, szkeptikus polgárok aránya, a társadalom bő harmada pedig kifejezetten pártolja az integráció mélyítését. Érdemes látni azonban, hogy bár uniós viszonylatban a magyarok EU-szkepszise átlagosnak mondható, a közép-kelet-európai régióban egyedül Csehországban van szélesebb tábora az euroszkeptikusoknak. A szomszédos – valamint a balti – országokban a szkeptikusok aránya jellemzően 25 százalék alatt marad. 

(Ehhez képest a kormánypárti Magyar Idők és az Origo is megpróbál néha egy-egy ilyen témájú cikket lehozni, de a szövegből kiderül, hogy nincs szó arról, hogy a magyarok euroszkeptikusok lennének.)

A kilépésnek három - kezdeti - jelét vettük észre:

  1. Szijjártónak fel kell bontania a kétoldalú beruházás-ösztönző szerződéseket az EU-s országokkal;
  2. Budapestre költözik a közép és hosszú távú beruházások finanszírozásával foglalkozó orosz Nemzetközi Beruházási Bank (International Investment Bank);
  3. Orbán bejelentette, hogy leállítjuk az euró, ill. a dollár alapú hitelfelvételeket, kötvénykibocsátásokat, kínai jüan alapú államkötvények kibocsátását tervezzük a jövőben.

Az első hír pár napos csak: szűkszavú, indoklás nélküli miniszterelnöki határozat jelent meg a Magyar Közlönyben, amelynek lényege, hogy Orbán Viktor felhatalmazta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert, hogy készítse elő az Európai Unió egyes tagállamainak kormányai közötti beruházások ösztönzéséről és kölcsönös védelméről szóló kétoldalú megállapodások felmondásáról szóló megállapodást – vette észre a Portfolio.hu. 

Ugyancsak decemberi hír, hogy az orosz Nemzetközi Beruházási Bank (International Investment Bank) székhelye Budapestre költözik – közölte Varga Mihály a bank kormányzótanácsának december 4-i ülésén egyhangúlag meghozott döntésről. A moszkvai székhelyű Nemzetközi Beruházási Bank fejlesztési projektekre, beruházásokra ad közép- és hosszútávú hiteleket. 1970-ben a KGST tagjai közül a Szovjetunió, az NDK, Csehszlovákia, Lengyelország, Magyarország, Bulgária és Mongólia alapította. Amikor 2012-ben Vlagyimir Putyin orosz elnök újraélesztette a a Nemzetközi Beruházási Bankot, a lépés jól illeszkedett Oroszország nagypolitikai törekvéseihez, hogy újra kiterjessze a nemzetközi befolyását, különösen a korábban általa uralt kelet-közép európai térségben – írta az Index. A növekvő orosz befolyást Paks2 indította el, de az a projekt mintha csak időhúzás lenne.

A jüan-alapú kötvénykibocsájtás pedig elég gyenge lábakon áll: ahogy ugyancsak az Index cikkéből kiderül, ennek a lépésnek nincs komoly reálgazdasági alapja (egyelőre). Nem tudni, hogy ezt a kijelentést mennyire kell komolyan venni.

A kérdés az, hogy hogyan jutott arra Orbán, hogy ki kell léptetnie az EU-ból? Jövőre Európai parlamenti választások lesznek, ennek két lehetséges kimenetele van: 

  1. Ha megerősödik az uniószkeptikus, a szuverén nemzetállamok közösségében gondolkodó irányvonal az EU-ban, akkor az egyes tagálami vezetők ambíciói, a képviselt országok gazdasági, politikai erejére támaszkodva megnő. Ebben a versenyben Orbán Magyarországa versenyképtelenné válik.
  2. Ha a szorosabb együttműködés pártján állók erősödnek meg (föderalisták), akkor könnyen előfordulhat, hogy újabb integrációs hullám indul meg az EU-ban, harmonizálhatják a hadsereget, vagy akár az igazságszolgálatást is. Most még nem kötelező az Európai Ügyészséghez csatlakozni, de lehet, hogy hamarosan az lesz. Azaz, Orbán féktelen korrupciós rendszerének hamar vége lehet. De az is előfordulhat, hogy az EU-s vezetők egyszerűen leverik rajta mindazt a "kellemetlenséget", amit okoz és okozott az elmúlt években.

Akármi is történik, az EU-s támogatások mértéke várhatóan drasztikusan csökkenni fog, illetve a feltételek egyre keményebbek lesznek. Egyre nagyobb az elvárás, hogy transzparensen költsük el az EU-s pénzeket. Ez pedig a lopásra épített orbáni rendszer érdekeit, működési logikáját súlyosan sérteni fogja. Orbán pedig – ha már nem reménykedhet semmilyen eu-s vezetői szerepben – csak azért maradt idáig is az Unióban, mert az finanszírozta a stadionépítési őrültségeit, meg a kisvasútját. Az az Unió, amelyik nem járul hozzá a megalomán terveihez és a korrupt rendszeréhez, már nem lesz annyira vonzó.

UPDATE: az Index is megvizsgálta a kérdést, finoman fake-nek minősítve a cikkünket. De ők csak az egyes pontot vizsgálták, a többit nem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2214504894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2018.12.22. 19:05:44

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: "Magyarország 6% kivándorlás. A legalacsonyabb a régióban."

jaj te hülye, abban a régióban amihez te hasonlítod a magyar kivándorlási arányt, szinte mindenki fény´évnyi lemaradásban volt Magyarországtól 1990-től. Ezeknél már 1990-től nemzeti sport volt a kivándorlás. Úgyhogy elég IQ hiámyos az összehasonlításod!

Viszont a kivándorlás sebességét tekintve, minden más ország lassított, Orbanisztán viszont 2010 után iszonyatosan belehúzott. Kivándorlási arányban Orbanisztán a legjobban teljesít 2010 óta. Ráadásul 2010-től GDP növekedésben, életszínvonal növekedésben szinte mindegyik lemaradt ország elhúzott Orbanisztán mellett.

Ha agyilag ezt nem fogod, akkor majd kérdezd meg a lengyelt, románt, meg akit akarsz hogy ha náluk akkora az elvándorlás és emiatt a munkaerőhiány, akkor náluk biztosan 800 túlórás rabszolga törvényeiknek kell lenniük. Ja, m´égsem.

midnightcoder2 2018.12.22. 19:52:16

@Orbán veje: Ezzel szemben a valóság:

https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&hl=hu&dl=hu#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:HUN:SVK:ROU:CZE&ifdim=region&tdim=true&tstart=1008975600000&tend=1513897200000&hl=hu&dl=hu&ind=false

Ebből szerintem még te is fel tudod fogni hogy ha valaki valamikor elkúrta azt ki és mikor tette.

midnightcoder2 2018.12.22. 19:55:25

@kolomparlole1114: "Mi ez a feltételes mód?"

Ehhez képest hányadik ciklusban is veri szarrá az ellenzéket ?

"A 10k-s erzsicsekkes vik-tor-vik-tor cigányoknál szerinted számít bármit is a józan ész?"

Pont annyit mint a sárga csekket beváltani akaró nyugdíjasoknál akik 2002-ben hatalomra juttatták a szocikat. Vagy akik a Horn kormány idején elhitték hogy 3.60 lesz a kenyér.

midnightcoder2 2018.12.22. 19:59:16

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: "Viszont a kivándorlás sebességét tekintve, minden más ország lassított, Orbanisztán viszont 2010 után iszonyatosan belehúzott."

Nem is csoda. Nálunk az index ezerrel propagálja a kivándorlást, Pl. a Határátkelő az egyik leggyakoribb blog a főoldalon, márpedig az a réteg aki leginkább képes kivándorolni az inkább az indexet olvassa.

taga20 2018.12.22. 20:05:26

@midnightcoder2: a telibe baszott kurvaanyádat fityeszretek!

midnightcoder2 2018.12.22. 20:28:06

@taga20: Gratulálok, ez egy igen szép, kulturált baloldali megnyilvánulás volt, ami híven tükrözi a szellemiségeteket, becsületére válik az oldalnak amit képviselsz. Csak gratulálni tudok ahhoz a brilliáns érvelési technikához és logikai készséghez, amivel a mondanivalómat cáfoltad.

midnightcoder2 2018.12.22. 20:32:20

@taga20: Ps. Nem vagy te véletlenül rokona a matyinak meg a kutyaszaros városnak ? Mert ők képviselik még ezt a kifinomult intelligenciát itt a blog.hu-n.

Mickey Pearce 2018.12.22. 20:41:21

@a nagy hohoohooo:

Neked fogalmad nincsen a UK választási rendszerről. Egyfordulós és csak egyéni körzetek vannak. Ebből elképesztően igazságtalan eredmények születnek (szavazók aránya versus képviselői helyek). A legszürreálisabb az utolsó előtti volt (keresd ki: google), főleg a kisebb pártok esetében (UKIP, SNP). Egy 35-40%-os népszerűségű kormánypárt bőven tud egyedül és erőből kormányozni.
A két nagy párton kívül mindenki szeretné megváltoztatni a rendszert, de a két nagy pártnak ez így jó, ezért nem lehet megváltoztatni. Simán el bírják viselni hogy igazságtalanul jutnak aránytalan hatalomhoz és nem ég le a pofájukról a bőr, sőt, bátran leckéztetnek másokat.

És a UK-ben nincsen Alkotmány.

A görögöknél pl. olyan rendszer van a kormányzóképesség biztosítása érdekében, hogy a legtöbb szavazatot elért párt kap plusz 50 (ÖTVEN) képviselői helyet (akkor is ha csak 1 szavazattal kapott többet mint a második helyezett), így került hatalomra a Sziriza és egyből be is döntötte az éppen lábadozó gazdaságot a Vaufakisz nevű degenerált Újbalos ikon 6 hónapos ámokfutásával.

Aztán vannak jó kis arányos rendszerek sok párttal akik kormányválságtól kormányválságig vegetálnak és amortizálják le az országukat.

Boycie 2018.12.22. 20:44:22

@midnightcoder2:
A CEU-n oktat buzulást, neki van a legnagyobb impact factora az egész magyar egyetemi világban, hatalmas veszteség lesz ha elköltözik.

taga20 2018.12.22. 20:56:40

@midnightcoder2: nem vagy te a gecinek a sleppje, me annyira csavarod a szart?

a kurvaanyádat inszinuáld fityeszparaszt! azt tetvedék!

taga20 2018.12.22. 21:00:11

@Mickey Pearce: te ma is leszoptad a fityeszt, vagy csak önálloskodsz?

midnightcoder2 2018.12.22. 21:04:15

@Boycie: A vicces az, hogy a szerencsétlen azt nem látja át, hogy én nem is igazán a FIDESZ-szel vagyok, csak vele ellentétben reálisan látom a valóságot, míg ő nem lát ki a saját kis véleménybuborékából. Én is szívesen elküldeném Orbánt börtönbe a lopásokért, és mellé ültetném mindjárt Fletót is meg egy rakás más gazembert jobbról-balról, ha lenne erre reális alternatíva és esély. Csak ez a szánalmas.hu amit ellenzéknek nevezünk jelenleg, nem igazán az. És amíg ezek így ebben a formában léteznek, addig Orbánék is maradni fognak. És ha valami szentségtelen csoda folytán ezek hatalomra kerülnének, akkor Obánék ugyanúgy sértetlenek maradnának mint Fletóék, és ez a banda is ugyanott folytatná ahol Orbánék abbahagyták. Csak ezeket felfogni már intelligenciára lenne szükség, Taga barátunknak viszont csak az anyázásig tart ki az intellektusa.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.22. 21:04:25

@Mickey Pearce: "a UK választási rendszerről. Egyfordulós és csak egyéni körzetek vannak. Ebből elképesztően igazságtalan eredmények születnek"

Igen, az angol rendszer egyfordulós, mert hagyományosan két párt versenyez. Az angoloknál nem egyvalaki választási csalással vezette be ezt a rendszert, hanem konszenzusosan így alakították ki. Semmi köze az angol politikának a magyarhoz, a választási rendszert se lehet emiatt összehasonlítani.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.22. 21:05:29

@Mickey Pearce: "UK-ben nincsen Alkotmány."

De tartják magukat hozzá. HU-ban van alkotmány, de a fideSSmaffia nem tartja be.

Orbán veje 2018.12.22. 21:08:42

@Mickey Pearce: Haver! Már ne haragudj de neked fingod nincs az UK választási rendszeréről.
Például a 2017- es választásokon győztes konzervatívok 42%-os szavazattal 48% mandátumot kaptak. A második munkáspár 40% szavazattal a mandátumok 40%-át.

Na és nálunk? A tolvaj diktatúraépítő orbán 49%-kal 67%-ot. Vagyis nálunk a népakarat torzítása brutális.

midnightcoder2 2018.12.22. 21:09:16

@taga20: Rossz az, aki rosszra gondol.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.22. 21:11:25

@midnightcoder2: "ha valaki valamikor elkúrta azt ki és mikor tette. "

Aha, jól látszik, hogy a csúti geci 2012-ben.

De az ábra nem mutatja, hogy minden mást is elbaszott a gazdid. Arra itt van ez:

"Egyetlen ábra összefoglalja, hogyan csúszunk le a régióban"

hvg.hu/gazdasag/20170707_Egyetlen_abra_osszefoglalja_hogyan_csuszunk_le_a_regioban

midnightcoder2 2018.12.22. 21:12:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A magyar választási rendszer a gengszterváltás óta torzít a győztes javára.

taga20 2018.12.22. 21:17:54

@midnightcoder2: miről ugacc fityeszretek?

a kurvaanyád is a geciről álmodik és te poénkodsz a tetves kurvaanyádat fityeszparazita!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.22. 21:20:55

@midnightcoder2: "A magyar választási rendszer a gengszterváltás óta torzít a győztes javára."

Ha téged ez zavar, szólja a geci gazdádnak.

A magyar választási rendszerrel nem ez a baj, hanem hogy csalással írta át a geci gazdád olyanra, amiben csak ő nyerhet.

midnightcoder2 2018.12.22. 21:40:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Azért ez elég trükkös infografika.

2008-as bázis év ? Ha Orbánék tevékenységét akarja méltatni, akkor miért nem 2010-től teszi ? Ha igazán csúnya adatokat akarna mutatni akkor viszont 2002-t kellene venni kiindulási alapnak, azóta Pl. a szlovákok sokkal durvábban húztak el mellettünk mint 2008 óta.

Ráadásul vannak picit furcsa adatok is ebben: Pl. jóval magasabb az egészségügyi kiadásunk egy főre mint a románoknál, jóval több az orvos egy főre, a kórházi ágyak száma is magasabb, ráadásul jóval kevesebb ember beteg de nincs pénze orvosra mint a románoknál, de mégis jóval több nálunk a megelőzhető halálesetek száma. Ezek szerint az orvosok ennyit ártanak a betegeknek ?

midnightcoder2 2018.12.22. 21:41:13

@taga20: Szerintem vedd be a gyógyszered.

midnightcoder2 2018.12.22. 21:42:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Egészen pontosan mit írt át ami megakadályozza hogy az ellenzék nyerjen ?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.22. 21:43:51

@midnightcoder2: Olvasd el a törvényt. A legfontosabb, hogy egyfordulóssá tette.

taga20 2018.12.22. 21:45:26

@midnightcoder2: szerintem szopd le a geci gazdádat féreg!

midnightcoder2 2018.12.22. 22:09:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Igazából ezeknek a módosításoknak egyike sem magát a FIDESZ-t erősíti, hanem a legerősebb pártot. Ami most történetesen a FIDESZ, de semmi elvi akadálya nincs annak, hogy ez megváltozzon. Gyakorlati van, az amit úgy hívunk hogy a mostani ellenzék.

Amúgy a több fordulós választás igazságosságán is el lehetne vitatkozni. Ez a visszalépkedős dolog, hogy X körzetben is 40% az A párt és 30-30% a B és a C párt, és az Y körzetben is hasonló a helyzet, mégis B és C párt nyer mert az egyik körzetben C lép vissza B javára, a másikban pedig fordítva. Holott mind a két körzetben A-ra szavaztak többen. Persze ez így a gyakorlatban ritkán megy ennyire szépen, de azért az SZDSZ szerintem esett volna ki régebben, ha az MSZP nem segít be nekik itt-ott.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.22. 22:14:34

@midnightcoder2: "ezeknek a módosításoknak egyike sem magát a FIDESZ-t erősíti, hanem a legerősebb pártot."

... vagyis a fideSSt. A csúti csüngőhasú tesz róla, hogy ez örökké így is maradjon. Ez a választási csalássorozatának másik pillére.

taga20 2018.12.22. 22:20:02

@midnightcoder2: a kurvaanyádat az x y z, szemét tróger!
döbbenet, hogy mekkora egy szaralak vagy fityeszork!

Orbán veje 2018.12.22. 23:36:06

@midnightcoder2: Te rohadék orbántroll. Egy ország nincs Európában a miénken kívül, ahol a választási rendszer egyetlen párt hozta volna létre.

Takarodj a kurva anyádba te szarházi orbánbérenc.

alöksz róz 2018.12.23. 00:03:58

@midnightcoder2: ráadásul a jogosan felvetett érdekességeken kívül erősen gyanús, hogy a munkavállalók adóterheinek összehasonlításnál az adatok nem felelnek meg a valóságnak

kolomparlole1114 2018.12.23. 02:27:51

@midnightcoder2: Rákosi és Kádár apád is hány ciklusban verte szarrá az ellenzéket? Ez a mostani csüngőhasú cigány komcsi se okosabb nála semmivel, ugyanoda, a teljes csődbe juttatta az országot. Szétlopta a vagyonunkat, minket meg túlórára kötelez, mert már nem talál senkit aki kinyalná a seggét.

kolomparlole1114 2018.12.23. 02:28:55

@lobaszopiatej: Ha még csak Kádár lenne... Ez a Csűngőhasú Rákosi 2.0! Az igazi zsidókommunista.

kolomparlole1114 2018.12.23. 02:30:41

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

Az Eurostat adatai szerint Magyarországon 2018 utolsó negyedévében az iparvállalatok 93 százaléka panaszkodott arra, hogy termelésüket korlátozza a munkaerőhiány, miközben Lengyelországban csak 51, Szlovákiában 37, Csehországban pedig 46 százalék ez az arány.

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/rabszolgatorveny-tulora-munkaido-munkaeropiac.675574.html

Szóval ennyit a hazudozásodról, fidesztróger!

Ménár Atya 2018.12.23. 08:52:27

@kolomparlole1114:
:D:D:D
Szánalmas marhaságokat állítasz fiam:)
Meséld már el milyen csődben vagyunk :)
De jelzem, hogy utoljára bolond fletó juttatta az országot csődközeli helyzetbe.
Most ennnek úgy kb semmi jele, a kamatok alacsonyan , az adósság csökken, a munkanélküliség alacsonyan, a bérek növekednek, a megtakarítások növekednek, annak ellenére, hogy ezek szétlopnak mindent, képzeld mi lesz ha majd nem lopnak? :)
Bolond fletóék, akik pedig ugye tudjuk, hogy milyen becsületes igazmondó, és gazdasági géniuszok voltak....hát B+ úgy buktak meg, mint az orosz súlyemelők a dopping vizsgálaton.
Kiderült hogy csaltak,meg hazudtak.........
Na pubi,ezek a tények.
Boldog Karit!
Ámen

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.23. 09:34:04

".........a teljes csődbe juttatta az országot. "

Tudod te mi az államcsőd?

Amikor az állam nem tudja teljesíteni a pénzügyi kötelezettségeit.

2008-2009 környékén volt az ország olyan helyzetben, hogy az IMF és EU segítsége nélkül csődbe kerülhetett volna, mert az állam a hiányát fedező, illetve az államadósság megújítását szolgáló államkötvényeire nem talált vevőt.
Az akkori kormány ámokfutása miatt az ország óriási mértékben eladósodott -akkora államadósság növekményt halmozott fel, mint Horvátország háborús vesztesége -, közben eljátszott minden bizalmat, és már senkit sem tudott meggyőzni arról, hogy hitelezzen neki, bármekkora felárat is kínált érte.

Jelenleg viszont a makrogazdasági mérlegek rendben vannak, nincsenek egynsúlyi problémák.

novekedes.hu/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag/

alöksz róz 2018.12.23. 10:19:20

@kolomparlole1114: nem talál? pontosabban olyan kevés pénzért olyan szar melóra nem talál...
emelje a bért, javítsa a körülményeket, bánjon normálisan a dolgozóval, majd ha így se talál, akkor panaszkodhat.
addig nem.

kolomparlole1114 2018.12.24. 06:07:11

@Ménár Atya: Tudjuk hogy faszságokat beszélsz, de azért kössz hogy elismerted.

Nem tudod mi az a csőd? Hát az egy olyan dolog amikor Orbán ellopja az ország pénzét és épít belőle magának kisvasutat, stadiont a kert végébe, a többit meg odaadja a strómanjának, te meg nem fogsz kapni nyugdíjat mert nincs miből, és a kórház is a fejedre omlik tatarozás híján, de mondjuk sok értelme nincs is oda menni, mert már orvos, nővér sincsen benne. You know?

Ha Feri csődközelbe juttatta volna, akkor most a gazdád mit tudna még ellopni? Látom a logika sosem volt az erősséged.

"a kamatok alacsonyan"
Már ez is fejlesztés, a kurva anyjukat? Alacsony persze, mert a bankadót abból fizetik, ami nekem kamatként járna a pénzemre. Kurvára köszönöm a Csüngőhasú Kommunista Cigánynak hogy még a zsebemből is kilopja az aprót. Remélem a kurva anyjának kell, koszorúra!

"az adósság csökken"
Az övék igen, mert közpénzből kimentették magukat a frankhitelekből, de a magyaroké nagyon nem, csak nő.

"képzeld mi lesz ha majd nem lopnak?"
Igazság.

"Bolond fletóék, akik pedig ugye tudjuk, hogy milyen becsületes igazmondó, és gazdasági géniuszok voltak"
Pontoan! Ők legalább őszintén bevallották azt amit a Cigányführered letagad.

"Az akkori kormány ámokfutása miatt az ország óriási mértékben eladósodott"
Blablablablablablablablabla... Egyéb beolvasandó hazugságot nem nyomott a kezedbe a Habony Művek?

"hát B+ úgy buktak meg, mint az orosz súlyemelők a dopping vizsgálaton"
Jaja, 2002-ben egyszer már elkergettük ezeket a hazaárulókat. Sajnos a lámpavas elmaradt, most nem lennénk ekkora szarban.

"Kiderült hogy csaltak,meg hazudtak"
Naponta kiderül, trafikmutyi, földmutyi, stadionmutyi, kisvasútmutyi, strómanok, sorosozás (pedig Ofxfordban milyen szépen aláírtak neki...), orrba(n)-szájba hazudozás, stb.

"pubi"
Ez biztos anyád megszólítása lehet...

KKÜK tróger, használd ki amíg még szabadlábon töltheted! :)

kolomparlole1114 2018.12.24. 06:09:59

@atomic power 1986DucaDuca:

"Amikor az állam nem tudja teljesíteni a pénzügyi kötelezettségeit."

Menj be egy kórházba és kérdezd meg hogy tudja-e!!!

"Jelenleg viszont a makrogazdasági mérlegek rendben vannak, nincsenek egynsúlyi problémák."

Ja, hát papíron már a Tocsik ügy is rendben volt...

kolomparlole1114 2018.12.24. 06:13:59

@alöksz róz: Azt kéne, de ez a kommunista rezsim csak lopja, meg pazarolja stadionokra, baszik a melósnak adni. Múltkor is behazudták a rendőröknek hogy béremelés, aztán a felét se fizették ki, behazudtak egy 2019-es dátumot, de az mindjárt itt van, kíváncsi vagyok most mi lesz a következő céldátum. Mert hogy pénz nem lesz, az biztos. Mondjuk a tanároktól kezdve a többiek is így jártak, csak papíron volt emelés, mikor már 10-15 éves elmaradásban voltak, és akkor is csak a fele (se), amit azonnal el is vitt az infláció. Aztán csodálkoznak ha holnap már megint tűntet valaki hogy megint kell emelni.

kolomparlole1114 2018.12.24. 06:15:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Jaja, 10 év ámokfutás után ezek még mindig itt tartanak, csodálkozom hogy Kun Bélát még nem vették elő, bár lehet hogy annak most épp szobrot fognak állítani, Rákosi apjukkal együtt.

kolomparlole1114 2018.12.24. 06:30:05

@atomic power 1986DucaDuca:

"és már senkit sem tudott meggyőzni arról, hogy hitelezzen neki, bármekkora felárat is kínált érte."

Erre kínált volna garanciát az IMF, de nekünk nem kellett, majd mi önerőből... Sikerült is, mint ÉKoreának! Lófasz nem hoz ide lóvét, még a fidesznyikek is offshoreba mentik, mint a Rogán a migránskötvényes lóvét, nemhogy jönne ide bármi is. Már a németek is vinnék el a gyátósorokat, csak a rabszolgatörvény miatt tekintenek most el ettől. Az elmúlt 8 évben mindenki aki ide akart jönni, inkább egy szomszédunkat választotta. Inkább Románia, mint Hungarisztán. Ez azért sokat elárul.

Ja, és az EU-ból a sok lóvét nem arra kapjuk hogy szinten tartsuk a csóróságunkat, hanem hogy felzárkózzunk. Majd ha elzárják a csapokat a folyamatos brüsszelezés miatt, akkor majd a fideszhívők is észre fogják venni mennyit loptak a gazdáik, mert már a fizetésetekre se fogja futni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.12.24. 11:23:39

@kolomparlole1114: Nézd!Medgyessy már kapott tőlük kitüntetést.
Egyszer fecónak is megbocsát a vezér és a birkái lelkesen bégetnek akkor is.
A fidesz egy olyan híg képződmény,hogy szinte bárkit befogadnak.

FCUK5 2018.12.24. 12:47:49

A legszebb, mikor a “függetlenek” már egymást is alázzák:) boldog karácsonyt:)

index.hu/kulfold/eurologus/2018/12/24/tenyleg_itt_a_jel_hogy_orban_kileptetne_minket_az_eu-bol/

Boycie 2018.12.24. 13:04:43

@Orbán veje:

Te szerencsétlen bérhazudozó, azt írtam hogy az utolsó előtti választást érdemes megnézni, az volt teljesen szürreális:

www.electoralcommission.org.uk/find-information-by-subject/elections-and-referendums/past-elections-and-referendums/uk-general-elections/2015-uk-general-election-results

Tory 36.9% absolut többség 331 képviselő
UKIP 12.6% 1 (EGY) képviselő
Lib Dem 7.9% 8 képviselő
SNP 4.7% 56 képviselő

Rémlik már valami?? Ennél igazságtalanabb rendszer nincs.

Pöff 2018.12.24. 16:40:53

sose fog kilépni
és ezt ellenzékiként mondom.
ez az írás egy büdös nagy nulla.

Még a Brexit is nagyon nehezen ment... pedig ott azért valós indokok voltak.
Amit a fidesz csinál max szájkaraté, ha kilép ugrik az EU támogatás.. a német cégek rebbennek románba.
Orbánt meg agyonverik a munkahiány miatt.
szóval nem lesz kilépés
a B1 blog író meg szarjon sünt, alap dolgokat se ért.
Mondom ezt ellenzékiként

kolomparlole1114 2018.12.24. 17:03:37

@Pöff: Kilépni csak akkor nem fog, ha nem hagyjuk neki. Ha a 10k-s nyuggerek tapsikolnak neki, akkor simán lehet, bár jó kérdés hogy utána ki fizetné a nyugdíjukat, mert a magyar mind nyugaton lesz, a tapsikolók meg csak vinnék a pénzt, nem hozzák.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.12.24. 17:37:24

”Kiprovokálni, hogy kirúgják az országot"
Eddig érdemes olvasni. Azért mert a bal oldal riogat állandóan azzal, hogy kiraknak minket. Azzal mondjuk ezek szerint nincsenek tisztában, hogy az EU-ban semmiféle jogi lehetőség nincs a tagok kirakására! Lehet hosszú és nem féltem sikeres eljárásokkal megpróbálni a támogatásokat csökkenteni, esetleg a szavazati jogot megpróbálni felfüggeszteni. De akaratán kívül senkit nem lehet kirakni. Egyetlen út van a kilépéshez, és azbaz önkéntes. Na most ha egy cikk a második sorában ekkora hazugsággal nyit, akkor felesleges őt tovább olvasni.

Rwindx 2018.12.24. 17:54:23

ja, hazudtok megint.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.24. 19:23:43

@FCUK5: ejha, megelőztél, én is ezért jöttem :D

index.hu/kulfold/eurologus/2018/12/24/tenyleg_itt_a_jel_hogy_orban_kileptetne_minket_az_eu-bol/

Le lettetek alázva az index által, féknyúz terjesztő lippsik :D

"az EU-n belüli egyezmények felbontása pont nem az uniós kilépésünket készíti elő. ellenkezőleg: a tagságunk miatt kötelező."

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.24. 20:34:45

@kolomparlole1114:

/"Amikor az állam nem tudja teljesíteni a pénzügyi kötelezettségeit."/

"Menj be egy kórházba és kérdezd meg hogy tudja-e!!!"

Nézd meg ezt a beszélgetést az ATV-n! A 8. pectől érdekes igazán.
Mihályi Péter közgazdász, az MTA doktora, a Budapesti Corvinus Egyetem Makroökonómiai Tanszékének tanszékvezető egyetemi tanára, a Közép-Európai Egyetem vendégprofesszora nyilatkozik a magyar egészségügyről.

Ő egyébként liberális elkötelezettségü közgázdász. Tagja volt az SZDSZ Liberális Egészségügyi Tanácsának is és helyettes államtitkár volt a Horn kormányban.
Tagja volt az MTA Elnöki Bizottság az Egészségügyért szervezetnek és az Államreform Bizottság Egészségügyi szakmai Munkacsoportjának.
Van valamennyi rálátása az egészségügyre.

m.youtube.com/watch?v=sm1o4fRckWM

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.24. 20:41:47

@kolomparlole1114:

/"Jelenleg viszont a makrogazdasági mérlegek rendben vannak, nincsenek egynsúlyi problémák."/

"Ja, hát papíron már a Tocsik ügy is rendben volt..."

Van valamennyi valószínűsége annak, amit mondasz, mint ahogy annak is, hogy egyidőben két helyen tartózkodok.
Ebben az esetben azonban hazudik az EUROSTAT. Megjegyzem, hogy ez a szervezet az Európai Bizottság kontrollja alatt áll, tehát azok is vagy hülyék bagy hazudnak. És persze tévedhetnek a hitelminősítők is. Csak te nem!

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.24. 21:03:15

@kolomparlole1114:

/"és már senkit sem tudott meggyőzni arról, hogy hitelezzen neki, bármekkora felárat is kínált érte."/

"Erre kínált volna garanciát az IMF, de nekünk nem kellett, majd mi önerőből... "

De hisz Gy.F. kormánya felvette az IMF hitelt! Igaz, hogy nagy részét ennek a kormánynak kellett visszafizetni.

"Az elmúlt 8 évben mindenki aki ide akart jönni, inkább egy szomszédunkat választotta. Inkább Románia, mint Hungarisztán."

Példákat tudsz erre mondani?

"Ja, és az EU-ból a sok lóvét nem arra kapjuk hogy szinten tartsuk a csóróságunkat, hanem hogy felzárkózzunk."

Bokros L. közgazdasz szerint a 2002-2010 közötti gazdaságpolitika legalabb 10 évre vetette vissza Magyarországot!

Bokros Lajos 2013-ban a pápai Petőfi Asztaltársaság összejövetelén a következőket mondta:

"..............a 2001-es évtől kezdődően - nagyrészt szocialista kormányok által - olyan gazdaságolitika folyt az országban, mely felélte a jövőt. Az 50%-os GDP arányos államadósság 80%-osra emelkedett nyolc év alatt, mely óriási teher."

Ezekután ne várj csodákat. A gazdaság csak 2013-tól tud növekedni fenntartható módon.

"Majd ha elzárják a csapokat a folyamatos brüsszelezés miatt, akkor majd a fideszhívők is észre fogják venni mennyit loptak a gazdáik, mert már a fizetésetekre se fogja futni."

Úgy, mint 1998-2002 között, amikor nem voltunk tagja az uniónak.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.24. 21:39:17

@kolomparlole1114:

"Ennyire van rendben az államkassza!!!"

A várható eredményszemléletű hiány 3% alatt lesz 2018-ban. Az Európai Bizottság ezt nézi. Ez nem minden országnak sikerül.

Magyarországon a korrupcióérzékelés szintje kb. a szlováknak felel meg. Egy bizonyos szint után a haveri kapitalizmus és a nyomában elharapódzó korrupció politikai tőkeveszteséget okoz a kormányzat számára és csökkenhet a gazdaság hatékonysága. Ennek jeleit egyenlőre nem látom.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.24. 21:40:57

@atomic power 1986DucaDuca: "De hisz Gy.F. kormánya felvette az IMF hitelt! Igaz, hogy nagy részét ennek a kormánynak kellett visszafizetni. "

Igen, az előző kormányok által felvett hitelt a következő kormámynak kell visszafizetnie. A csúti geci is eddig már 30+ milliárd euróval növelte az államadósságot. Egy fillért nem fog belőle visszafizetni.

A libajnai az IMF hitel nagy részét a pénztárban hagyta, a geci nem utasította vissza, hanem boldogan elköltötte. Csak nem beszél róla, ezért nem tudnak róla a fideSSfasszopók.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.24. 22:16:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A magyar gazdaság robusztus növekedése, a maastrichti államháztartási tűréshatár betartása melletti kormányzati elkötelezettség és a külső sérülékenység ebből eredő jelentős mérséklődése támasztja alá Magyarország szuverén adósprofilját" - áll a Moody's Investors Service Londonban ismertetett decemberi éves helyzetértékelésében."

A veled való "vita" egy Möbius szalagon való végtelen ciklusú meneteléshez hasonlít, amikor minden tény ellenére a virtuális világodban mindig ugyanabba a valóságtól idegen állapotba jutsz, ahelyett, hogy előrehaladnál.

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:31:41

@dorian gray:

"az EU-ban semmiféle jogi lehetőség nincs a tagok kirakására"

Az államkassza ellopására se, mégis megoldotta a diktátorod. Majd Európa is alkalmazza veletek szemben az illiberalizmust. Igazából nem kell sokat tenni, csak kiküldeni a határőröket az osztrák határra, meg elzárni a pénzcsapot. Aztán majd mondhatjátok Pityinnak hogy nem lesztek megint gyarmat... :DDD

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:33:17

@atomic power 1986DucaDuca: Nekünk magyaroknak nem kell Dr. Prof. Közgazdász hogy elhiggyük a szemünknek hogy amit látunk az a valóság!!!

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:34:11

@atomic power 1986DucaDuca:

"Van valamennyi valószínűsége annak, amit mondasz"

Igen, úgy 100% legalább.

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:35:44

@atomic power 1986DucaDuca: A hitelminősítők szerint a bóvli kategóriában vagyunk, a bóvli diktátorunk miatt. Amúgy meg mióta hisztek egy brüsszeli statisztikának? :DDD

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:47:17

@atomic power 1986DucaDuca:

"De hisz Gy.F. kormánya felvette az IMF hitelt! Igaz, hogy nagy részét ennek a kormánynak kellett visszafizetni."

Senki nem vett fel semmit, ez csak a diktátorod fakenews mantrája, szokásos 0 valóságalappal! Ez egy hitelKERET lett volna, amit nem mi veszünk fel, hanem azok a külföldi befektetők akiknek a pénzét ellopják a gazdáid. Amit aztán persze tőlünk vasaltak volna be mint elkövetőktől, nade ha nincs lopás, nincs mit bevasalni, ugyebár. Orsós Viktátornak azért nem kellett, mert hát nála aztán VAN lopás, rengeteg. Visszafizetni meg nem akar semmit, csak lopni. Akkor is ha beledöglik az ország. Majd ő kisdobosbecsszóra megvédi más pénzét, higgyék el neki. Hát nem hiszik, azért is nincsenek itt új befektetések, csak pénzkivonás. Még a fideszes elvtársaid is offshore számlákra pumpálják ki a közpénzünket, még azok se bíznak saját magukban, nemhogy mi magyarok.

"Példákat tudsz erre mondani?"

Persze, ha már a Googlet se tudod használni:
femina.hu/terasz/romaniat_vasztottta_magyarorszag_helyett_orban_kedvenc_cege
vagy:
www.korkep.sk/cikkek/gazdasag/2018/08/24/itt-az-ujabb-pofon-bmw-utan-linglong-kinai-abroncsgyar-sem-szlovakiat-valasztotta

"Bokros L. közgazdasz"

Az az MSZP tag, aki utólag még azt is lehazudja hogy a párt tagja volt? 2013-ban már legújabb fideszgazdáihoz dörgölőzött, miután az MSZP után az MDF-nek se kellett? Muhaha! :DDD

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:51:35

@atomic power 1986DucaDuca:

"Magyarországon a korrupcióérzékelés szintje kb. a szlováknak felel meg."

Lehet hogy a fíling ugyanaz, de amíg ott a teljeset látod, mert megírják az újságok, itt kb. semmit, mert eltussolja a fideszpropaganda. Tehát ami fílingre ugyanaz, az a valóságban itt 100x akkora.

"A várható eredményszemléletű hiány 3% alatt lesz 2018-ban. Az Európai Bizottság ezt nézi. Ez nem minden országnak sikerül."

Irigylem azokat az országokat ahol az oligarcha tolvajoknak nem sikerül a GDP 3%-át magukévá tenni...

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:54:10

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: 30??? Csak a paksi putyinhitel 3000 milliárd! És nem a csúti csüngőhasú szándékozik visszafizetni a lopott közpénzünkből, hanem azt is velünk akarja. Az ellenzék helyében én már rég megüzentem volna Putyinnak hogy úgy adjon pénzt ezeknek, hogy az Orbán magánhitele, nem a miénk, a rendszerváltás után automatikusan semmissé válik a szerződés, majd Viktorka visszafizeti ha akarja. Ha nem, mi szívesen átadjuk szibériai kényszermunkára.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.12.25. 00:56:13

@kolomparlole1114: gratulálok. Látod ez a baj, mindkét oldalon. Ha valaki tényszerűen rámutat egy hazugságra, akkor az csakis a másik fél seggnyalás lehet a szemedben. Annyira szanalmas ez a szint....

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:56:21

@atomic power 1986DucaDuca: Még annyit hogy ennyi brüsszeli segély mellett hogy lehet itt egyáltalán 1 fillér költségvetési hiány? Már ha nem lopnák el a kommunista elvtársaid.

kolomparlole1114 2018.12.25. 00:58:19

@dorian gray: Ez a szint valóban... Még a briteket is kibasszák az EU-ból a brexit szavazás után, hiáby könyörgik már most vissza magukat, majd pont egy félázsiai törpediktatúrával ne fognák megtenni, mi?

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.12.25. 01:02:36

@kolomparlole1114: Újfent gratulálok. A britek nincsenek kibaszva, egészen a végső aláírásig bármikor mondhatnák, hogy mégse lépnek ki. Nyilván a politikai meg gazdasági bizalom szempontjából ez más kérdés. De mindegy is, mert csak vagdalkozol.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.25. 09:08:10

@kolomparlole1114:

„ Nekünk magyaroknak nem kell Dr. Prof. Közgazdász hogy elhiggyük a szemünknek hogy amit látunk az a valóság!!!”

Mindig a magyar nép dönt. Hol rosszul, hol jól. 2002-ben például rosszul döntött.

„ A hitelminősítők szerint a bóvli kategóriában vagyunk, a bóvli diktátorunk miatt. Amúgy meg mióta hisztek egy brüsszeli statisztikának?”

2016 óta mindhárom hitelminősítőnél a befektetési ajánlású kategóriában van a magyar államadós-besorolás.
A legtöbb intézményi befektető szempontjából Magyarország már a Moody's 2016 –os döntése előtt is befektetésre ajánlott szuverén adósnak számított.
A statisztikánál fontosabb a befektetői hangulat változása, ami a konjuktúra- felmérések szerint javul.

/"De hisz Gy.F. kormánya felvette az IMF hitelt! Igaz, hogy nagy részét ennek a kormánynak kellett visszafizetni."/

„Senki nem vett fel semmit, ez csak a diktátorod fakenews mantrája, szokásos 0 valóságalappal!”

Összesen 20 milliárd eurós hitelkeretet kapott Magyarország 2008-ban, amelyből
két év alatt összesen 14,2 milliárd eurót hívott le.

2008-ban 1824,8 milliárd forintot, 2009-ben pedig további 1726 milliárd forintot. a magyar állam kiadásainak finanszírozására.

www.portfolio.hu/gazdasag/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt.229691.html

„ Visszafizetni meg nem akar semmit, csak lopni.”

Visszafizetés: 2011-ben 2 milliárd euró
2012-2013-ban 6,8 milliárd euró
2014-ben 2 milliárd euró
2016-ban 1,5 milliárd euró

„Hát nem hiszik, azért is nincsenek itt új befektetések, csak pénzkivonás
femina.hu/terasz/romaniat_vasztottta_magyarorszag_helyett_orban_kedvenc_cege”

Ha már a Bosch-t említetted, akkor meg kell említeni, hogy 37 milliárdos beruházás indul Budapesten a Bosch új kutatás-fejlesztési központja létrehozásával.
Vagy a legújabb beruházásuk a miskolci akkumulátor kompetencia központ létrehozása, és a szerszámgép összeszerelő kapacitásbővítése 14 milliárd forint értékben.

És ha már a versenytárs Romániát említetted, akkor el kell mondani, hogy a befektetőkért folyó versenyben nyerésre állunk. Sokkal jobb az infrastruktúránk /770 km autópálya Romániában, Magyarországon ennek hossza megközelíti a 2000 kilométert/ és a földrajzi fekvésünk, és hatékonyabb az ország érdekérvényesítése a befektetők irányába / van iparpolitikai stratégia és egy állandó, saját költségvetéssel rendelkező kormányzati szerv a Hungarian Investment Promotion Agency HIPA, ezen kívül Magyarországon kedvező a nyereségadó -10 évre szóló 80 százalékos mentesség - duális oktatási rendszer az autóipari ágazatban/.

Elég, ha csak a Daimler és BMW legutóbbi beruházásaira gondolunk. De ez igaz a korábbi autóipari beruházásokra is. 2016-ban nettó 2,4 milliárd euró volt az autóiparba (autó- és autóalkatrész-gyártók) áramoló közvetlen külföldi befektetés (ISD) Magyarországon, míg Romániába ugyanabban az évben csak 0,928 milliárd eurónyi befektetés érkezett.
Romániának csak két autóipari befektetőt sikerült magához vonzania a rendszerváltás után.
Magyarországon pedig ennél több, nagy hozzáadott értékkel rendelkező, prémium kategóriájú gépkocsikat gyártó cégek vannak jelen, mint az Audi és a Mercedes-Benz, Opelekben használt motorokat gyártanak és hamarosan BMW-járműveket is.

Az autóipari árbevétel 2016-ban Magyarországon 55%-al volt magasabb, mint Romániában.

Az autógyártás mellett olyan cégek hajtottak végre még beruházásokat, mint az említett Robert Bosch, a Thyssenkrupp, a Borg Warner, a Delphi, a Delco Remy, a Halla Visteon, a Bridgestone, a Continental, a Denso, a Hankook, a Lear, a LUK és a Michelin.

A lényeg, hogy a románok a legutóbbi időszakokban is óriási befektetéseket buktak el a velünk folytatott versenyben.

„ Még annyit hogy ennyi brüsszeli segély mellett hogy lehet itt egyáltalán 1 fillér költségvetési hiány? Már ha nem lopnák el a kommunista elvtársaid.”

Sorold fel azokat az országokat légyszíves, ahol „nullás a költségvetés”

kolomparlole1114 2018.12.25. 09:53:26

@dorian gray: Újfent gratulálhatsz magadnak. Ha nem értesz egy témához, minek szólsz hozzá? Theresa May már visszakozott volna, de Macron és Merkel megmondták neki hogy nincs visszaút. Google a barátod.

kolomparlole1114 2018.12.25. 10:18:53

@kolomparlole1114:

"Mindig a magyar nép dönt. Hol rosszul, hol jól. 2002-ben például rosszul döntött."

Az 2010-ben volt! A magyar nép döntött, csak nem engedték szavazni (londoni magyarok, pl.), ellenben a 400.000 román importszavazóval elcsalták a választásokat, mint Rákosi apjuk. A kékcédulát minden kommunista ismeri, a KISZ titkárok (Orbán, Rogán) is.

"2016 óta mindhárom hitelminősítőnél a befektetési ajánlású kategóriában van a magyar államadós-besorolás."

Legalábbis a propaganda fakenews szerint, és még ott is csak a "hogyan bukjuk el a teljes pénzünket" kategóriában.

Néha el is olvashatnád amit linkelsz, még a végén kiderülne számodra is hogy nem 20 milliárd volt az IMF hitel, hanem csak 6.5, a többit Brüsszel adta, Brüsszelnek fizettük vissza! Meg azt hogy mire költöttük, és hol állnánk valahol Szomália és Afganisztán között, ha nem vettük volna fel.

Inkább azt mondd meg, mikor rakják vissza az államkasszába azt az ellopott 162 milliárdot az elvtársaid! (És a többit? Stadion, kisvasút, mutyik?)
index.hu/gazdasag/2018/12/21/162_milliardot_hozott_fidesz-kozeli_cegeknek_a_letelepedesi_kotvenyprogram/

"a befektetőkért folyó versenyben nyerésre állunk"

Hát ha neked az a nyerés hogy elüldözzük mindet a szomszédba különadóval, sorosozással, "nem leszünk gyarmat"-ozással, napról napra változó kiszámíthatatlan "törvények"-kel, akkor ja...

"Sokkal jobb az infrastruktúránk /770 km autópálya Romániában, Magyarországon ennek hossza megközelíti a 2000 kilométert/"

Kínában ennyit építenek évente, és ott nem töredezik szét az aszfalt már átadás előtt min nálunk. Ja, ott nem lopják ki az anyagot belőle, de ha mégis, akkor megy az egész brigád a bányába 40 évre.

"Az autóipari árbevétel 2016-ban Magyarországon 55%-al volt magasabb, mint Romániában."

A többi meg ennyivel alacsonyabb. Az a baj hogy autóipari gyarmatosításon kívül másunk sincs. Ezért kell lenyomni a magyarok torkán a rabszolgatörvényt is, mert az autóipar egyet füttyentett, Viktorescu pincsikutyájuk meg egyből lelkesen csaholt hozzá.

"Sorold fel azokat az országokat légyszíves, ahol „nullás a költségvetés”"

Németország, DKorea, Hollandia (igen, a Sargentini ország!), Svédország, Svájc, Tajvan, Izalnd, stb. Ja nem jó, ezek POZITÍVban vannak... GIYF, mondtam már.

"A lényeg, hogy a románok a legutóbbi időszakokban is óriási befektetéseket buktak el a velünk folytatott versenyben."

Osztán miket? Még erdélyi aranybányából is több van nekik. :D

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.25. 14:54:24

@kolomparlole1114:

" A magyar nép döntött, csak nem engedték szavazni (londoni magyarok, pl.)”

Én nem tudok olyan passzusról a magyar választójogi törvényben, amely tiltaná a külföldön élő magyar állampolgárok szavazását csak annak az okán, hogy külföldön él. Regisztráció kell és személyes megjelenés.

„ellenben a 400.000 román importszavazóval elcsalták a választásokat, mint Rákosi apjuk”

Az Európai Unió 28 tagállama közül 24-ben van lehetőség arra, hogy a külföldön élő állampolgárok szavazzanak az állampolgárság szerinti ország parlamenti választásain.

„Néha el is olvashatnád amit linkelsz, még a végén kiderülne számodra is hogy nem 20 milliárd volt az IMF hitel, hanem csak 6.5, a többit Brüsszel adta, Brüsszelnek fizettük vissza!”

Egy szóval nem említettem, hogy a 20 milliárd az IMF hitel volt.

„Meg azt hogy mire költöttük, és hol állnánk valahol Szomália és Afganisztán között, ha nem vettük volna fel.”

Hol állnánk akkor, ha kompetens gazdaságpolitika folyt volna 2002-2010 között és nem kerültünk volna az államcsőd szélére.

„Inkább azt mondd meg, mikor rakják vissza az államkasszába azt az ellopott 162 milliárdot az elvtársaid! (És a többit? Stadion, kisvasút, mutyik?)”

Nem fogják visszarakni, te is tudod.

A nullás költségvetésről:

Ha nem lennének az államadósságból eredő még mindig magas kamatkiadások, akkor a magyar költségvetés elsődleges egyenlege többletben lenne.

Boldog karácsonyt kívánok!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 15:39:48

@atomic power 1986DucaDuca: "a maastrichti államháztartási tűréshatár betartása"

Nabazmeg, a geci szénné adóztatja a magyarokat, hogy kedvezzen a karvalytőkének. Plusz kiszolgáltatja nekik a dolgozókat. És közben az ország lecsúszik, már mindenki lehagyott minket, még a románok IS.

"Az Eurostat által alkalmazott egyéni fogyasztási mutatót tekintve, amit az uniós statisztikai hivatal a háztartások által megvásárolt javak és szolgáltatások alapján számol, hazánk a legszegényebbek közé tartozik: tavaly utolért bennünket Románia, és csak a horvát és bolgár háztartások állnak mögöttünk. Mi az EU-átlag 63 százalékát érjük el, a bolgár háztartások átlagos fogyasztása alig több, mint az uniós átlag fele."

24.hu/fn/gazdasag/2017/06/18/lehagyta-a-roman-eletszinvonal-a-magyart/

"A veled való "vita" egy Möbius szalagon való végtelen"

Kelelmetlennek érzed, hogy állandóan az igazsággal szembesítelek? Ha abbahagyod a hazudozást, én se hozom fel többet a számodra kellemetlen tényeket. OK? :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 15:56:48

@atomic power 1986DucaDuca: "Regisztráció kell és személyes megjelenés."

Hehe. Azoknak a magyaroknak és ukránoknak, akik fideSS szavazók, de sose éltek Magyarországon, megengedik a levélben szavazást. Fura, hogy te ilyenről nem tudsz. :))

paraszthajszal 2018.12.25. 17:14:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: „És közben az ország lecsúszik, már mindenki lehagyott minket, még a románok IS.”

Ja, egyetlen, általatok istenített mutatóban, amiről amúgy 2016 előtt a kutya se hallott, csak mióta a gazdasági növekedésünk üteme már messze felülmúlja a ballib elkúrókét ( 444.hu/2018/12/05/a-vartnal-jobban-nott-a-gdp ), ez az utolsó mentsvár, amibe kapaszkodtok.

Miközben a gazdasági növekedésünk EU-szinten már a top 4-ben van, húsz éve nem volt ilyen magas, rátaláltatok Kádár atyuskánk kedvenc gazdasági csodafegyverére, a fogyasztásra. Kádár atyuskánkat is csak ez a csodálatos mutató, a dolgozó nép jóléte érdekelte, amit mindenáron minden időszakban növelni kellett, ennek az ára volt az az eladósodás, amit Magyarország a mai napig nyög (na meg persze az adósságfinanszírozással kapcsolatos balfaszkodás is hozzáadódott); amely „sikertörténetet” a Medgyessy- és Gyurcsány korszakban is sikerült részben reprodukálni:

„A Kádár-korszak legfontosabb konszolidációs eszköze az volt, hogy az életszínvonalat a lehetőségeken bőven túlmutatva igyekezett emelni az állam. Ennek a nagy, társadalmi megvesztegetésnek elég súlyos, máig ható következményei lettek.

Egyrészt a magyar államadósság már a nyolcvanas években hatalmasra duzzadt, 1984-88 között például megduplázódott. A nyomasztó teher azóta is gyötri a magyar gazdaságot. (…)
A Kádár-korszak sikere árnyékot vet a magyar demokráciára. Hiába volt az előző rendszer gazdasága fenntarthatatlan, és hatalmi módszereiben erkölcstelen, ha kiszámíthatósága és a környékbeli országokéhoz képest relatív kényelmessége utólag sokak számára erősen felértékelte. A magyar demokrácia sikerének egyik akadálya Kádár sikere. Az elmúlt 20 évben ezen nem tudtunk túllépni.
index.hu/belfold/2012/05/25/kadar_zsirjat_nyogi_a_magyar/

Eladósodás nélküli, hosszú távon is fenntartható, tartós életszínvonal-növekedést csak a gazdaság teljesítményünk, a GDP-nk növelése alapozhatja meg. Ha a beruházások kárára nő a fogyasztás, azzal a jövőben rendelkezésre álló tőkeállományt, a termelési lehetőségeinket kurtítjuk meg. Ha importból dőzsölünk vagy az exportra szánt termékeket is mi fogyasztjuk el, akkor a külföld felé adósodhat el a nemzetgazdaság. (Ezen a téren a szükséges mértékű lazítást már megengedték a gazdaságpolitika irányítói, további mozgástér az egyensúly megtartása mellett már nincs.) Ha az államháztartás gyeplőjét eresztjük el a magasabb fogyasztásért, akkor maga az állam adósodhat el. Mindegyik „könnyű út” a Kádár- és a Gyurcsányi-korszak elkúrásainak megismétléséhez vezetne, amelyet a nemzeti kormány nem engedhet meg magának.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.25. 17:38:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

„……….szénné adóztatja a magyarokat, hogy kedvezzen a karvalytőkének. Plusz kiszolgáltatja nekik a dolgozókat."

Ki vagy te, hogy a magyar dolgozók nevében beszélsz? Ne féltsd őket, majd eldöntik, hogy mi a jó nekik. O.V. vagy GY.F.

„ És közben az ország lecsúszik, már mindenki lehagyott minket, még a románok IS.”

Ha a vásárlóerő paritáson számított egy főre jutó GDP 14%-al magasabb Magyarországon, mint Romániában, akkor hogy hagytak le a románok bennünket?
Ne gyere a fogyasztással meg a bérekkel, mert az csak részben függ össze a GDP-vel. Magyarország a jövedelmének egy részét a korábbi adósságainak törlesztésére fordítja, így nyilván kevesebb jut fogyasztásra. Románia pedig hitelből fogyaszt. Ennek következtében amíg Magyarország a külső adósságát intenzíven leépítő szakaszban van, addig a román folyó fizetési mérleg deficites.

„Azoknak a magyaroknak és ukránoknak, akik fideSS szavazók, de sose éltek Magyarországon, megengedik a levélben szavazást. Fura, hogy te ilyenről nem tudsz.”

Melyik kijelentésemből következtetsz arra, hogy ezt nem tudom? Már a kérdésed sem igaz.

kolomparlole1114 2018.12.25. 17:50:53

@atomic power 1986DucaDuca:

"Én nem tudok olyan passzusról a magyar választójogi törvényben, amely tiltaná a külföldön élő magyar állampolgárok szavazását csak annak az okán, hogy külföldön él."

Mi se. Ennek ellenére aki Nyugatra menekült, azt minden eszközzel igyekeztek megakadályozni a szavazásban, a román bérszavazók meg levélben is szavazgathatnak egymás helyett, kékcédulával is. Mert az innen elmenekültek tuti nem a Cigányra szavaznak, a románok meg csak arra. Ez már alapból választási csalás, és még így is csak 40% jött össze nektetk. Mi lett volna csalás nélkül? Be se jut a zsidesz a parlamentbe?

"Hol állnánk akkor, ha kompetens gazdaságpolitika folyt volna 2002-2010 között és nem kerültünk volna az államcsőd szélére."

És pláne hol állnánk ha akárcsak szar, de valamiféle gazdaságpolitika folyna itt 2010 óta, nem csak és kizárólag lopás.

"Nem fogják visszarakni, te is tudod."

Ezért kell erővel kiverni belőlük. 1-2 millió kiegyenesített kasza a parlament előtt, és már térdre is rogynak a tolvajok.

"Ha nem lennének az államadósságból eredő még mindig magas kamatkiadások, akkor a magyar költségvetés elsődleges egyenlege többletben lenne."

Ha nem lopnák el a brüsszeli pénzeket a gazdáid, akkor még plusszban is lennénk. Mi most kapjuk a Marshall segélyt, amit a németek 45-ben, náluk nem lopták el, meg is látszik hol tartanak, nálunk ellopják, meg is látszik hol tartunk. Nem kisvasútra, meg strómanok zsebébe adták össze a német és francia adófizetők, hanem hogy felzárkózzunk ebből a szarból! Szal kurvára nincs rendben hogy utána is csak ugyanarra a színvonalra futja mint előtte. Majd ha leállnak a segélyezéssel, és a gazdáid ugyanígy lopnak tovább, akkor fog felnyílni a szemed hogy mekkora ipari volumenben megy itt a lopás. Csak akkor már késő lesz, lesz vagy 150%-s adód.

kolomparlole1114 2018.12.25. 17:52:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Így van, a románok szavazhatnak név nélkül is, a londoni magyarok meg csak személyesen, ha hazajönnek. Kettős mérce!

kolomparlole1114 2018.12.25. 18:02:29

@paraszthajszal:

"a gazdasági növekedésünk üteme már messze felülmúlja a ballib elkúrókét"

Te el vagy tájolva, nem kicsit, hanem nagyon! Mióta számít Pénztáros Lőrinc meg az Offshore Luxustóni magánközpénzlopása gazdasági növekedésnek??? Fogalmi zavaraid vannak!

"Miközben a gazdasági növekedésünk EU-szinten már a top 4-ben van"

Tehát már csak 4 ország van itt Európában Szomália szintjén. 1 Ft-ról nem nehéz 2-re jutni, milliárdokaban már nem megy ilyen könnyen. Ez is csak azt jelzi hogy mennyire a béka segge alatt vagyunk.

"rátaláltatok Kádár atyuskánk kedvenc gazdasági csodafegyverére, a fogyasztásra"

Mi? A te gazdád, Rákosi bolseViktátor intézte így, legalább hazudni tanulj már meg rendesen, ne fejjel lefele tartsd a Habonytól kapott propaganda sorvezetődet!!!

"A Kádár-korszak legfontosabb konszolidációs eszköze az volt, hogy az életszínvonalat a lehetőségeken bőven túlmutatva igyekezett emelni az állam."

Most annyival másabb hogy csak a "kiválasztottak" emelik a saját életszínvonalukat.

"a magyar államadósság már a nyolcvanas években hatalmasra duzzadt, 1984-88 között például megduplázódott. A nyomasztó teher azóta is gyötri a magyar gazdaságot."

Na, akkor például a stadionokból lehetett volna törleszteni! Miért nem tettétek meg? Akkor meg ne rinyálj hogy magas, ez már a ti saratok 8 éve! Elmútnyócév!!!!!!!!!!!

"A Kádár-korszak sikere árnyékot vet a magyar demokráciára. Hiába volt az előző rendszer gazdasága fenntarthatatlan, és hatalmi módszereiben erkölcstelen, ha kiszámíthatósága és a környékbeli országokéhoz képest relatív kényelmessége utólag sokak számára erősen felértékelte."

Ugye milyen ismerős ez a mai fideszből? Nem hiába Kádár alatt volt KISZ titkár a Viktorkád meg a Luxustónikád!

"A magyar demokrácia sikerének egyik akadálya Kádár sikere. Az elmúlt 20 évben ezen nem tudtunk túllépni."

Pedig 2002-ben egyszer már sikerült. Te mit tettél azért hogy túljussunk ezeken a kommunistákon? Szavaztál a rendszerváltásra? Nem? Akkor meg mit rinyálsz?

kolomparlole1114 2018.12.25. 18:07:11

@atomic power 1986DucaDuca:

"Ki vagy te, hogy a magyar dolgozók nevében beszélsz? Ne féltsd őket, majd eldöntik, hogy mi a jó nekik."

Ha egy csüngőhasú román cigány beszélhet más nemzete (magyarok) nevében, akkor mi magyarok méginkább!

"hogy hagytak le a románok bennünket?"

Nem lopták el a brüsszeli pénzeket, és nem pazarolták stadionokra!

"Románia pedig hitelből fogyaszt."

Mi is, brüsszeli támogatásból. Ezt akarja megállítani a gazdád, amikor "állítsuk meg Brüsszelt" szavakat makog a tévében.

"Ne gyere a fogyasztással meg a bérekkel, mert az csak részben függ össze a GDP-vel."

Hát igen, csak annak aki odafér a zsírosfazékhoz, a magyar népnek valóban nem nő a fizetése a brüsszeli segélytől, csak a kommunista fidesztolvajoknak!

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.25. 19:42:14

@kolomparlole1114:

„Ennek ellenére aki Nyugatra menekült, azt minden eszközzel igyekeztek megakadályozni a szavazásban, a román bérszavazók meg levélben is szavazgathatnak egymás helyett, kékcédulával is.„

A Demokratikus Koalíción kívül valamennyi parlamenti párt támogatja a külhoni magyarok szavazati jogát. A postai úton való szavazás bevett gyakorlatnak számít az Európai Unióban.

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) tagjai mellett a pártok által delegált tagok, valamint a nemzetközi megfigyelők is figyelemmel kísérhetik a szavazási iratok ellenőrzésének teljes folyamatát. A levélszavazatokat az NVB felügyelete mellett az NVI számlálja meg. A folyamatot a pártdelegáltak, nemzetközi megfigyelők, valamint a sajtó is figyelemmel kísérheti.

A választási eljárásról szóló törvény rögzíti, hogy a Nemzeti Választási Bizottság tagjai, a pártdelegáltak, illetve a nemzetközi megfigyelők a magyarországi lakcímmel nem rendelkező választók a névjegyzékébe is betekinthetnek, és a Nemzeti Választási Iroda által vezetett adatbázisok segítségével ellenőrizhetik a névjegyzékbe vétel törvényességét, a regisztráltak és a levélszavazatot leadók hitelt érdemlő azonosítását.

Az ellenzék problémáját nem a „csalás” jelenti, hanem az, hogy a 2004-es, a határon túli magyarok kettős állampolgársága kapcsán megtartott népszavazáson a külhoni magyarság érdekeivel szemben kampányolt. Ez nyilvánul meg abban, hogy a kormánypártok listájára adják a szavazataik túlnyomó többségét.

„És pláne hol állnánk ha akárcsak szar, de valamiféle gazdaságpolitika folyna itt 2010 óta, nem csak és kizárólag lopás.”

Akkor mi volt 2003-2009 közöt?

2003 és 2009 között a magyar államháztartás bruttó GDP arányos konszolidált államadóssága olyan mértékben nőtt, hogy az 3,7 szer nagyobb volt, mint a V3-ak és Románia átlaga. Eközben a magyar GDP növekedés 2,5 szer kisebb volt, mint a másik négy ország átlaga.

Mindemellett:

1999–2002-es évek között Magyarország felzárkózásban volt az uniós átlaghoz az egy főre jutó vásárlóerő paritás alapján számolva.

2002-vel az ország letért erről a makropályáról. Addig a régiós elsők között voltunk. 2003-2010 között ettől a trendtől eltértünk.

A trendeltérés következményeit gazdasági matematikusok kiszámolták.

2010-re:

Több mint 17.000 milliárd forint kieső jövedelem nemzeti szinten,

436 000 forint munkavállalói jövedelem kiesés, ami havi 36 000 forintnak felel meg,

Elmaradt adózott vállalkozási jövedelem (az amortizációval együtt): 1500 milliárd Ft,

Az államháztartás elmaradt halmozott jövedelme a két kormányciklusra /2002-2010/ közel 9500 milliárd forint,

Az elmaradt vállalkozói jövedelem azt jelenti, hogy vállalati beruházásokra, fejlesztésekre és osztalékokra 1500 milliárd Ft hiányzott 2010-re.

És most ennek a kurzusnak a képviselőivel tüntet együtt az ellenzék.

„Ezért kell erővel kiverni belőlük. 1-2 millió kiegyenesített kasza a parlament előtt, és már térdre is rogynak a tolvajok.”

Nem! Jobb alternatívát kell nyújtani. Törvényes hatalomátvétel után a jogszabályoknak megfelelően kell eljárni. A 2002-2009 közötti politikai erőket nem szabad a hatalomba segíteni és erre garanciákat kell adni.

"Ha nem lopnák el a brüsszeli pénzeket a gazdáid, akkor még plusszban is lennénk."

Ez azért nem hiteles, mert a másik ellenzéki állítás szerint az uniós pénzek mozgatják a magyar gazdaságot. A kettő egymást kizárja.

paraszthajszal 2018.12.25. 21:54:52

@kolomparlole1114: „Mióta számít Pénztáros Lőrinc meg az Offshore Luxustóni magánközpénzlopása gazdasági növekedésnek??”

Ha nem tudod, hogy az Eurostat és a KSH mit ért gazdasági növekedés alatt, akkor nézz utána! „Short Description: Gross domestic product (GDP) is a measure of the economic activity, defined as the value of all goods and services produced less the value of any goods or services used in their creation. The calculation of the annual growth rate of GDP volume is intended to allow comparisons of the dynamics of economic development both over time and between economies of different sizes. For measuring the growth rate of GDP in terms of volumes, the GDP at current prices are valued in the prices of the previous year and the thus computed volume changes are imposed on the level of a reference year; this is called a chain-linked series. Accordingly, price movements will not inflate the growth rate.”

Láthatóan nem szerepel a definícióban sem luxustóni, sem pénztároslőrinc.
A legfrissebb gyorsjelentés, ahol az éves növekedési ráta a 7. oldali táblázat bal oldalán látható: ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9437650/2-07122018-AP-EN.pdf (Magyarország az adatokkal rendelkező országok közül a 3. a 2018Q3/2017Q3 index alapján [5,2%], bár az ír adat, ami még nincs meg, ennél valószínűleg jobb lehet.)

„Tehát már csak 4 ország van itt Európában Szomália szintjén”

Nulla darab ország van Európában Szomália szintjén. Magyarország az Eurostat 2017-es adata szerint a vásárlóerő-paritáson számított, egy főre jutó GDP alapján az EU-28-ak átlagának 68%-át éri el, ami kétségtelenül az uniós mezőny hátuljára helyez minket (de Bulgária, Románia, Horvátország, illetve kicsivel Lettország és Görögország elé), ezért is fontos és örvendetes a legutóbbi időszakunk gyors növekedése, ami segíthet közelebb jutni a 100-hoz. Az is tény, hogy az EU-ban a lemaradók (kevésbé fejlettek) a többieknél nagyobb arányban kapnak az uniós forrásokból; de ez így volt már az El Qróék alatt is, és annál szomorúbb, hogy akkor az EU-támogatások és az eladósodás ellenére IS képesek voltunk még jobban lemaradni.

„»rátaláltatok Kádár atyuskánk kedvenc gazdasági csodafegyverére, a fogyasztásra«

Mi? A te gazdád, Rákosi bolseViktátor intézte így”

Te kevered a szezont a fazonnal. Az életszínvonal, a fogyasztás folyamatos, erőltetett (lehetőségeken felüli) növelése az érett kádári rezsim (kádári konszolidáció) legitimációs alapja volt, Rákosi kemény diktatúrájának erre még nem volt szüksége, ha valaki akkor pattogott, hogy valami nem tetszik, akár már másnap jött érte a fekete Pobjeda.

Másrészről az a kommentelőtárs (akinek a hozzászólására reagáltam), éppen azt emelte ki, hogy Magyarországon túl alacsony az Eurostat által számolt tényleges egyéni fogyasztás (AIC) szintje (alacsonyabb néhány olyan országénál is, akinél a GDP-nk magasabb), szóval ezek szerint ennek mesterséges felpörgetése már csak ebből kiindulva sem lehet a „Viktátor” (gondolom itt Dr. Orbán Viktor miniszterelnök úrra gondoltál) receptje.

„Na, akkor például a stadionokból lehetett volna törleszteni! Miért nem tettétek meg? Akkor meg ne rinyálj hogy magas, ez már a ti saratok 8 éve!”

Igen, a nemzeti kormányok lassan faragják is a GDP-arányos államadósság szintjét, csak az a baj, hogy a kádári és a gyurcsányii örökség eltüntetése nem megy egyik napról a másikra, mert igencsak méretes szarkupacot halmoztak fel.

A KSH maastrichti módszertannal számolt konszolidált államadóssági adataiból is jól követhető a ballibbantak elkúrása, a takarékos nemzeti kormányokkal szemben (a maastrichti kritérium a GDP 60%-a):
A Horn-kormány utolsó teljes évében, 1997-ben: 61,8%; 1998-ban: 59,7%
Az I. Orbán kormány utolsó teljes évében, 2001-ben: 51,4%, 2002-ben: 54,6%
Az Elqró rezsim (D-209, Ferkó és Gordon) utolsó teljes évében, 2009-ben: 77,2%, 2010-ben: 79,7%
Az új Orbán-éra legutolsó konszolidált adata a KSH-adattáblában, 2016: 73,9%
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

A következtetés egyértelmű: a ballibbantak elkúrják a legfontosabb indikátorokat, a nemzeti kormány rendbeteszi őket.

„Pedig 2002-ben egyszer már sikerült.”

Igen, azokat az elkúrókat beszavazni, akik legatyásították, eladósították az országot (lásd a fenti adatokat), belőlük többet nem kérünk!!

paraszthajszal 2018.12.25. 21:57:47

@paraszthajszal: Korrigendum: „A legfrissebb gyorsjelentés, ahol az éves növekedési ráta a 7. oldali táblázat bal oldalán látható: ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9437650/2-07122018-AP-EN.pdf
– helyett: a 6. oldali táblázat jobb oldalán található a linkelt doksiban.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 22:19:47

@atomic power 1986DucaDuca: "„……….szénné adóztatja a magyarokat, hogy kedvezzen a karvalytőkének. Plusz kiszolgáltatja nekik a dolgozókat."
Ki vagy te, hogy a magyar dolgozók nevében beszélsz?"

Magyar hazafi. Ezt egy magadfajta hazaáruló nem is értheti.

"majd eldöntik, hogy mi a jó nekik."

Igen, 2010 óta nagyot nőtt a nyugatra menő magyar migráncsok száma.

"hogy hagytak le a románok bennünket?"

Jobban fejlődnek. Mindenki jobban fejlődik nálunk.

"Egyetlen ábra összefoglalja, hogyan csúszunk le a régióban"
hvg.hu/gazdasag/20170707_Egyetlen_abra_osszefoglalja_hogyan_csuszunk_le_a_regioban

Ne gyere a GDP-vel, mert az csak részben függ össze a fogyasztással meg a bérekkel.

Magyarország jövedelmének egy részét a csúti geci ellopja, így nyilván kevesebb jut fogyasztásra.

"Melyik kijelentésemből következtetsz arra, hogy ezt nem tudom?"

Minden kijelentésedből látszik, hogy fogalmatlan bagy. Vagy gátlástalan hazaáruló. De inkább mindkettő.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 22:22:43

@paraszthajszal: "ezért is fontos és örvendetes a legutóbbi időszakunk gyors növekedése, ami segíthet közelebb jutni a 100-hoz."

Ami elszomorító, hogy ez csak pillanatnyi kilengés, a mérhetetlen építőipari költések miatt, valójában a geci uralkodása alatt leszakadóban vagyunk.

kolomparlole1114 2018.12.25. 22:23:28

@atomic power 1986DucaDuca:

"A postai úton való szavazás bevett gyakorlatnak számít az Európai Unióban."

Jó, akkor fordítsuk meg! A londoni magyarok szavazhatnak levélben is, a románoknak pedig személyesen kell elzarándokolniuk Pestre leadni a szavazatukat. Oké?

"Akkor mi volt 2003-2009 közöt?"

Kevesebb lopás, több pénz a magyaroknak.

"határon túli magyarok kettős állampolgársága"

Szavazgassanak otthon romániában, a helyi fideszre! Mi a faszt akarnak beleugatni egyáltalán mások dolgába? Könnyen szavazgatnak ilyen hazaárulókat a nyakunkba, nem az ő bajuk lesz. Más faszával könnyű verni a csalánt. Csak az szavazhasson, aki viseli is annak a következményeit! A rendszerváltás után sürgősen rendezni kell a helyzetet, megszűntetni a román bérszavazók belepofázási lehetőségét. Ha itt akar szavazni, költözzön ide, és ITT FIZESSEN ADÓT!

"1999–2002-es évek között Magyarország felzárkózásban volt az uniós átlaghoz az egy főre jutó vásárlóerő paritás alapján számolva. 2002-vel az ország letért erről a makropályáról. Addig a régiós elsők között voltunk. 2003-2010 között ettől a trendtől eltértünk."

1/x. Pont fordítva.

"És most ennek a kurzusnak a képviselőivel tüntet együtt az ellenzék."

És ennek a kurzusnak a képviselőviel voltak együtt KISZ titkárok a jelenlegi kommunista kurzus képviselői!
www.youtube.com/watch?v=1fVIWQNlavI

kolomparlole1114 2018.12.25. 22:25:35

@paraszthajszal:

"azokat az elkúrókat beszavazni, akik legatyásították, eladósították az országot (lásd a fenti adatokat), belőlük többet nem kérünk!!"

Pontosan, 2002-ben ezeket az elkúrókat egyszer már elkergettük, és most se kérünk belőlük. Mégis a románokkal visszacsalta magát a nyakunkba, a magyar nép ellenében.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 22:25:49

"Hétéves mélyponton egy nagyon fontos gazdasági mutatónk

A folyó fizetési mérleg harmadik negyedéves statisztikája szerint tovább romlott a magyar gazdaság külső egyensúlya, írja a Portfolio.hu. Ebben a negyedévben már csak a GDP 2,5 százaléka volt a külfölddel szembeni nettó finanszírozási képesség – vagyis a folyó fizetési mérleg és a tőkemérleg együttes egyenlege –, és ez az arány hétéves mélypontot jelent."

index.hu/gazdasag/2018/12/24/heteves_melyponton_egy_nagyon_fontos_gazdasagi_mutatonk/

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 22:26:39

@paraszthajszal: "azokat az elkúrókat beszavazni, akik legatyásították, eladósították az országot (lásd a fenti adatokat), belőlük többet nem kérünk"

Kubatov nem fog örülni, ha így beszélsz a csőti geciről!!!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 22:31:59

@atomic power 1986DucaDuca: "2002-vel az ország letért erről a makropályáról."

Igen, mert a fasz meggyesi be akarta váltani a kampányígéreteit, nagymértékű életszínvonal emelkedést hozva. El is bukott a csúti geci hazug - mindig hazug, mást se tud - kampánya, hogy rosszabbul élünk, mint 4 éve. Szerencsére a csúti geci 2010 óta visszatért a pályára, sanyargatni a magyarokat, kiszolgálni a karvalytőkét.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.25. 22:34:52

@paraszthajszal: "egyetlen, általatok istenített mutatóban"

Szinte MINDEN mutatóban lemaradtunk.

"Ha Szlovákiával és Romániával vetjük össze a mutatóinkat, szinte sehol sem leszünk elsők."

hvg.hu/gazdasag/20170707_Egyetlen_abra_osszefoglalja_hogyan_csuszunk_le_a_regioban

paraszthajszal 2018.12.25. 23:43:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: „Egy pöttöm balti állam 25 év alatt lehagyott minket”

Ja, még egy ország, amelyik az I. Orbán-kormány regnálása végén még velünk kb. egy szinten volt, aztán az El Qró országlása alatt húzott el mellettünk jó messzire:
data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.KD?end=2008&locations=EE-HU&start=2001

paraszthajszal 2018.12.25. 23:46:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja, ez az a kedvenc manipulatív hvg-s ábrád, ahová a kezdő évhez (2008) még jól beintegráltak két év elkúrást – így könnyű.

paraszthajszal 2018.12.25. 23:55:52

@kolomparlole1114: „Pontosan, 2002-ben ezeket az elkúrókat egyszer már elkergettük, és most se kérünk belőlük”
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: „"»azokat az elkúrókat beszavazni, akik legatyásították, eladósították az országot (lásd a fenti adatokat), belőlük többet nem kérünk«

Kubatov nem fog örülni, ha így beszélsz a csőti geciről!!!”

Haha, hiába terelsz, az adatok világosan mesélnek arról, hogy ki volt az elkúró, és ki teszi rendbe a ballibbant elkúrást:

A KSH maastrichti módszertannal számolt konszolidált államadóssági adatai (a maastrichti kritérium a GDP 60%-a):
A Horn-kormány utolsó teljes évében, 1997-ben: 61,8%; 1998-ban: 59,7%
Az I. Orbán kormány utolsó teljes évében, 2001-ben: 51,4%, 2002-ben: 54,6%
Az Elqró rezsim (D-209, Ferkó és Gordon) utolsó teljes évében, 2009-ben: 77,2%, 2010-ben: 79,7%
Az új Orbán-éra legutolsó konszolidált adata a KSH-adattáblában, 2016: 73,9%
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

Ja, és mielőtt valamelyik ballibbant faszfej a „na de a válság, csak az a felelős” dumával jönne, annak javaslom, hogy válasszon akár egy tetszőleges, válság előtti utolsó évet elkúróék érájának, ha akar, a magyar államadósság GDP-arányosan már a válság előtt is MINDEN ÉVBEN nőtt:
2002: 54,6% 2003: 57,1% 2004: 58,0% 2005: 60,0% 2006: 64,1% 2007: 65,0% 2008: 71,0% 2009: 77,2% 2010: 79,7%

A számok nem hazudnak, a ballibbantak igen.

kolomparlole1114 2018.12.26. 00:36:19

@paraszthajszal:

"Haha, hiába terelsz, az adatok világosan mesélnek arról, hogy ki volt az elkúró, és ki teszi rendbe a ballibbant elkúrást"

Jaja, mindenki tudja ki a csúti tolvaj és ki teszi rendbe az elkúrását.

"A számok nem hazudnak, a ballibbantak igen."

Ja hogy te a zsidókommunista tartótisztjeidet hívod ballibbantnak... Végülis KISZ titkárok azok is, III/III besúgóskodással súlyosbítva.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.26. 08:37:28

@kolomparlole1114:

„Jó, akkor fordítsuk meg! A londoni magyarok szavazhatnak levélben is, a románoknak pedig személyesen kell elzarándokolniuk Pestre leadni a szavazatukat.”

Ezt nem lehet alkotmányosan megoldani. A szavazásra jogosult magyar állampolgárok ugyanis különböző jogi státusszal bíró csoportokat képeznek, melynek alkotmányos alapja a magyarországi lakcím, illetve annak hiánya. Ami még külön csoportokba rendezi alkotmányossági szempontból a választókat, az annak a lehetősége, hogy a magyarországi lakcímmel rendelkezők két szavazatot adhatnak le, míg a határon túliak csak egyet.
Tehát két homogén választói csoport van: a magyarországon lakcímmel rendelkezők és a határon túliak.
A magyarországi lakcímmel rendelkezők önálló , homogén csoportot képeznek, függetlenül attól, hogy életvitelszerűen hol élnek. Ha a külföldön élő, dolgozó, de magyarországi lakcímmel rendelkező választásara jogosult magyar állampolgároknak megadnák a levélben történő szavazás lehetőségét, de a Magyarországon élőknek nem, akkor ez alkotmányellenes lenne. Egy homogén csoporton belül nem lehet ilyen megkülönböztetés.
Tehát vagy minden, lakcímmel rendelkező választópolgár számára biztosítania kellene a leveles szavazás lehetőségét vagy senkinek. Az első variáció átláthatatlan helyzetet eredményezne.
Ugyanakkor az Alkotmánybíróság kimondta, hogy az eltérő választói csoportok közötti eltérő szabályozás alkotmányos , éppen az lenne hátrányos megkülönböztetés, ha lényegesen eltérő helyzetben lévő csoportokra azonosan vonatkozna.
Az minősülne alkotmányellenesnek, ha a szavazás napján külföldön tartózkodók és a határon túliak ugyanúgy szavazhatnának, mivel a külföldön tartózkodás ténye önmagában nem jelenti azt, hogy azonos választói csoportba tartoznak.
Az államnak nem kötelessége tudni, sőt, nem is tudhatja, hogy a lakcímnyilvántartásban szereplő állampolgára éppen hol tartózkodik, mivel az állam joggal azt feltételezi, hogy állampolgára a lakcímén tartózkodik és a választási szervek oda is küldik meg a választási értesítőt. Ezért kell a külföldön tartózkodóknak jelezni, hogy a szavazás napján külföldön fogja leadni voksát.
Egyébként 2004-ig a külföldön tartózkodó magyar választópolgárok egyáltalán nem szavazhattak a válaszásokon, annak ellenére sem, hogy az Alkotmánybíróság 1990-ben alkotmányellenesnek mondta ki a külföldön tartózkodók választójogból történő kizárását. Ennek az alkotmányellenes állapotnak a megoldása 1994-ben sem történt meg, amikor a kormánypártok számára rendelkezésre állt a kétharmados többség. Sőt, az Országgyűlés egy akkor elfogadott, a választójogi szabályozáshoz kapcsolódó alkotmánymódosításban fenntartotta a választás napján külföldön tartózkodó választópolgárok kizárását a választásra jogosultak köréből.

Ennyit a választásról.

A többi kérdést meg már kitárgyaltuk. Minden témában a pandantját állítjátok annak, amit adatokkal alátámasztva elébetek tárunk. Átjárás nincsen ugyanannak a valóságnak a kétféle értelmezése között, így a további diskurzusnak sincs semmi értelme.

kolomparlole1114 2018.12.26. 09:21:14

@atomic power 1986DucaDuca:

"Ezt nem lehet alkotmányosan megoldani."

Eddig meg lehetett, de érdekes hogy csak pont mostantól nem lehet... Megváltoztak a fizika törvényei, felfele mutat a gravitáció, vagy mi?

"A szavazásra jogosult magyar állampolgárok ugyanis különböző jogi státusszal bíró csoportokat képeznek"

Látod, pont ez a baj. A magyarok másodrendű állampolgárok a román importfidesznyikekhez képest. Nem a zsidók vagy a migránsok foglalják el a hazánkat...

"magyarországi lakcím, illetve annak hiánya"

Mégis miben rosszabb egy külföldön dolgozó magyar, mint egy külföldön élő román? Vajon melyiknek van több köze Magyarországhoz?

"a magyarországi lakcímmel rendelkezők két szavazatot adhatnak le, míg a határon túliak csak egyet"

Nyilván nem a kisebbségi önkormis bohócszavazás számít itt bármit is...

"Tehát két homogén választói csoport van: a magyarországon lakcímmel rendelkezők és a határon túliak."

Meg vannak a magyarorzági lakcímmel rendelkező, külföldön dolgozó MAGYAROK, akiknek a szavazását minden lehetséges eszközzel gátolja a rezsim, míg a ROMÁNOK kékcédulás, levélben bárki által feladott szavazatát meg mindenben segíti. ezt hívják választási csalásnak.

"Ha a külföldön élő, dolgozó, de magyarországi lakcímmel rendelkező választásara jogosult magyar állampolgároknak megadnák a levélben történő szavazás lehetőségét, de a Magyarországon élőknek nem, akkor ez alkotmányellenes lenne."

Pont annyira mint a külföldön élő, külföldön adózó ROMÁN bérszavazóké!!! Tehát te is elismerted végre hogy a románok szavazati joga = választási csalás. Örülök hogy végre beláttad!

"Az államnak nem kötelessége tudni, sőt, nem is tudhatja, hogy a lakcímnyilvántartásban szereplő állampolgára éppen hol tartózkodik, mivel az állam joggal azt feltételezi, hogy állampolgára a lakcímén tartózkodik"

Ja, tehát nyugodtan feltételezheti azt is hogy oda szavazgathat csak ahol lakik, tehát a románok Magyarországon NEM!

"Ugyanakkor az Alkotmánybíróság kimondta, hogy az eltérő választói csoportok közötti eltérő szabályozás alkotmányos"

Ja, a náci kormány is kimondta hogy a Holokauszt alkotmányos...

Látványosan hülyének tetteted magad, mindenben a valóság ellentétjét szajkózod - nyilván felsőbb habonyi utasításra, ezért tényleg tök felesleges itt trollkodnod. Igazad úgysem lesz.

Eltiltott Vélemény 2020.03.10. 13:26:19

" ... 3 jel, hogy Orbán elkezdte kiléptetni Magyarországot az EU-ból ... "

Hát, B+ eltelt vagy 2 év, és sehol semmi eredmény, még mindig EU tag az ország....
Ez B+ nagyon nem jött be.
süti beállítások módosítása