B1 blogcsalád



Határozatlan időre eltörli a Fidesz az önkormányzatiságot Magyarországon

2020. április 01. - nickgrabowszki

A tiltakozás hatására egyelőre mégis meghátrál a kormánytöbbség.csafi_1.jpg

Lépésről lépésre haladt a Fidesz-KDNP kormány és parlamenti többsége az önkormányzatiság felfüggesztésében.

Előbb a veszélyhelyzetet hirdették ki, amely esetén a katasztrófavédelmi törvény az önkormányzati képviselőtestület hatáskörét a polgármesterre ruházza.

Veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének, a fővárosi, megyei közgyűlésnek feladat- és hatáskörét a polgármester, illetve a főpolgármester, a megyei közgyűlés elnöke gyakorolja. Ennek keretében nem foglalhat állást önkormányzati intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti. (46. paragrafus 4. bekezdés)

Amivel kiskirályokat és lokális diktátorokat csináltak helyi polgármesterekből, akik - a kormányhoz hasonlóan - rendeletileg bármilyen kontroll nélkül hozhatnak tetszőleges döntéseket, amelyeket eddig a képviselőtestület vagy a közgyűlés leszavazott.

Vissza is élt ezzel a helyzettel Ócsa, Szekszárd és Nagykanizsa fideszes - ám a testületeben vagy közgyűlésben kisebbségben lévő - polgármestere.

Azonban aligha őket akarja megrendszabályozni a kormány, inkább a tavaly ősszel győztes ellenzéki politikusokat célozták meg azzal a március utolsó napján benyújtott törvényjavaslattal (benyújtó: Semjén, előadó: Gulyás), amelynek fő célja, hogy az ügyfelek életét nehezítse, mert az államigazgatásnak ezután nem kell pénzbüntetést fizetnie, ha nem tartja be a közigazgatási határidőket.

Továbbá - és egyáltalán nem mellesleg - a törvényjavaslat

  • megjutalmazza Schmidt Máriát két állami tulajdonban lévő ingatlannal (az alapítványa eddig bérelni volt kénytelen az államtól);
  • eltörli a zuglói fővárosi önkormányzat építési tilalmát a Városliget lebetonozására azzal az indoklással, hogy

a kormány jobban tudja, mi az önkormányzat, a zuglóiak és a fővárosiak érdeke, mint saját maguk.

A törvénytervezet leglényegesebb pontja azonban kétségtelenül az a teljesen oda nem illő, elbujtatott szakasz, amelyik a veszélyhelyzet időtartamára a kormányhivatalok alá rendeli a polgármestereket (és ezáltal a teljes önkormányzatot):

A polgármester, a főpolgármester, illetve a megyei közgyűlés elnöke (4) bekezdés szerinti döntéséhez szükséges a megyei, fővárosi védelmi bizottság előzetes jóváhagyása. A megyei, fővárosi védelmi bizottság az előzetes jóváhagyás tekintetében a döntési javaslat beérkezését követő 5 napon belül köteles dönteni, amely határidő jogvesztőnek minősül.

Figyelemre méltó, hogy a polgármestert nem az helyi védelmi bizottság alá rendeli a javaslat: annak ugyanis ő az elnöke. Hanem a megyei/fővárosi védelmi bizottság alá, amelyeket a kormányhivatalok vezetői, köznyelveben: a főispánok vezetnek.

A Fidesz rájött, hogy a veszélyhelyzet kihirdetésével az ellenzéki polgármestereknek adott hatalmat. Most ezt elveszi tőlük és

átruházza a senki által meg nem választott főispánokra.

Ráadásul nem azt vezeti be a javaslat, hogy a polgármester döntése megvétózható utólag, hanem már előzetesen be kell nyújtani a főispán elé.

Tehát az demokratikusan választott képviselőtestület vagy közgyűlés hatáskörét előbb a polgármesterekre, azután gyakorlatilag a kormányhivatalok vezetőire ruházták: érdemben felfüggesztették az önkormányzatiságot Magyarországon. Senkinél semmilyen hatalom nem maradhat: mindent át kell adni Orbánnak és embereinek.

A törvénymódosítás arra mutat, hogy a Fidesz nem hónapokig, hanem

évekig tervezi fenntartani a veszélyhelyzetet és vele a rendeleti kormányzást.

Erre utalt már az is, hogy hamis indoklással elutasították, hogy a határidőhöz kössék a felhatalmazást.

Ez meg is magyarázza, hogy miért a Fidesz-kormány a miért pusztán a koronavírus terjedésének lassítására törekszik a teljes felszámolás, megfékezés, megállítás helyett.

Minden jel arra mutat, hogy a cél járvány ürügyén a hatalom teljes központosítása, aminek eszköze a veszélyhelyzet elnyújtása: az Orbán-rezsim tartósan a rendkívüli állapotra rendezkedik be.

Frissítés:

Meghátrál a Fidesz, és a felháborodás hatására visszavonja a törvényjavaslatot (vagy csak ennek az inkriminált részét).

"Továbbra is az eddigiek szerint lesznek gyakorolhatók a polgármesterek jogosítványai veszélyhelyzetben, a kormány eltekint az erre vonatkozó módosítási szándékától" - közölte Gulyás az MTI-vel. A miniszter arra hivatkozott, hogy "a kormány a veszélyhelyzetben a lehető legszélesebb körű, pártpolitikai határokra tekintet nélküli összefogásra törekszik".

De nyilvánvalóan a széleskörű tiltakozás a valódi ok: Orbánnak nem hiányzik egy újabb támadási felület maga ellen az uniós tagországok részéről.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3315580120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.04.04. 00:19:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "ükanyánkat nem érték utol a törökök"
Ez nem volt vicces , sőt kifejezetten sértő is azzal szemben, akinek írta, mert nemrég azt is idepötyögte, hogy ő török is :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 00:19:42

Ez a hülye program Csomád= csak!
De legalább a fideszbirkákat riherongyot meg az anyádat legalább megjegyezte.meg a fideszgecit is

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 00:22:08

@Tényelek: "A Magyar Királyságban csak és kizárólag magyarok lehettek nemesek, pláne főnemesek.
Az, hogy mellette németek, horvátok vagy bármilyenek voltak már senkit sem érdekelt, de ha nem magyar volt, akkor nem lehetett nemes."

te mi az apád faszát delirálsz? mégis csak anyád mellén kellett volna felnőnöd bulangiu;-)..

akkor ezek szerint Vajk színmagyar sereg élén puccsolta meg a nagybátyját, mi? B+ tényleg melléd harap éjjel a kutya...

Bulangiu, ha te vagy a magyar intellktus, akkor a sírt, hol nemzet süllyed el/népek veszik majd körül/s az ember millióinak/ az ajkáról felszabadult sóhaj hallatszik "na végre, elmentek a retardáltak"...
B+, milyen hazafiak vagytok, lehettek ti, ha a legalapvetőbb tudásotok sincs a múltunkról, ha naponta gyalázzák az anyanyelvét, ha b+ egyeztetni képtelenek vagytok igeidőt... B+ ennyi erővel orángutánok vagy bonobók is lehettek, kb. ugyanannyi ismeretetek van arról, hogy mit jelent magyarnak lenni, mint azoknak!
Csak a nagy pofa, a melldöngetés

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 00:26:29

@Tényelek: bulangiu, baszom szájba anyádat, pontosan ott írtam: mi közöm ahhoz? nekem nem kellett, én nem az ősökből élek, én magam keresem kenyerem... du-te dracului...

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 00:30:33

@Tényelek: jobb egy török, mint ha egy hegyi kecske éri utól az ember lányát, miként ez anyáddal történt...

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 00:39:22

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: hát tulajdonképpen Görgey is lemészárolták aztán volna magát és seregét, s az milyen dicső halál lett volna, nem? csak az a gond, hogy ez csak innen nézve dicső múlt, ott egy igen szopatós jelen;-)... főleg, ha csak Görgey neve marad fenn, s én meg tömegsírban végzem, mint az ismeretlen katona;-/...

csípem a kölköket, van is egy szakajtóra való... majd'mindegyik másik anyától, sz'al programra nem volt egyszerű összelogisztikázni őket: elment rá a fél napom;-)...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 00:44:39

@Sir Bates dö Hól: aszittem az ismeretlen katona valamelyik ősöd volt!

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 00:53:08

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: á, az öt perc/purdé volt, minek húzni az időt,

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 00:56:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: de volt egy haverom, akinek egy időben szült a neje és a sógornője is, egy kórház, két kórterem, s mindkettőnél ő volt az apa

eszti..... 2020.04.04. 01:04:13

@Tényelek:

nem mondod! bakker, eddig hol a p'csába volt állambácsi? mert márc. 20-án egy porszívómotorral indították be a prototípust. ez a csapat versenyt fut az idővel, hogy emberéleteket mentsen, állambácsi meg először kitömi mészáros lölö szállodáit, aztán kegyeskedik beszállni a projektbe.
grat! ez aztán a példás hozzáállás!
büszke lehetsz rá!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 01:07:55

@Sir Bates dö Hól: ja a csajnak is volt annyi ideje hogy elmenjen nem igaz?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 01:10:56

@Sir Bates dö Hól: mikor bukott le?ha egyáltalán.
Hasonlóan jó mikor gyerekkori barátnők egy napon szültek!

eszti..... 2020.04.04. 01:13:15

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

lesznek zaftos részletek is? mert addig nem vetem meg a nyoszolyámat..

eszti..... 2020.04.04. 01:17:18

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

nyilván!
a régiek már nem lopnak, az újak még nem... na, de majd bepótolják...:D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 01:18:34

@eszti.....: -Apa! Nézhetem a pornóújságot?
- Igen de csak ha két kézzel fogod!
-De ha két kézzel fogom, elejtem az újságot!

eszti..... 2020.04.04. 01:22:26

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

lökött! :D
jó'cakát! még a végén zavarba jövök.....

mgdé 2020.04.04. 01:29:27

@Tényelek:

"A Magyar Királyságban csak és kizárólag magyarok lehettek nemesek, pláne főnemesek." :)

Te naon hüle vagy.

Kezdjük mondjuk a sort Orseolo Péterrel.

Kérdezzünk rá mondjuk Brankovics Györgyre.

Említsük meg mondjuk Jan Giskrát.

Felezzük el Cillei Ulrikot, jusson belőle Ausztriának is.

Savoyai Jenő hercegtől vegyük el a birtokait, kastélyát.

Stb.

:D

mgdé 2020.04.04. 01:33:55

@Sir Bates dö Hól:

Vecelin, Hont, mind magyarok voltak, csak az apjuk török, most mit értetlenkedsz. :D
Meg Gertrúd öccse is.

mgdé 2020.04.04. 01:38:05

@Sir Bates dö Hól:

Óhitű mormon lehetett ... :D

Orbán 1 GÉNIUSZ 2020.04.04. 02:13:05

Index cikk:
"Borsodba előbb érkezett meg az éhezés, mint a koronavírus"

Lipsiknel kurva nagy gaz van. A virus jol beszaratta oket, hogy veget vet a globalista almaiknak. Ezert most mindent be kell vetni. Mostmar nem eleg az, hogy Orban fasiszta naci raszista diktator (es persze mocskos cigany), hanem mostmar eheznek a gyerekek.
Az ehezo gyerekek mindig sulyos valsagot, es panikot jeleznek a lipsiknel.
Persze nem csoda a ketsegbeeses, most hogy Europai egyesult allamok eszmeje vegleg elveszni latszik, miutan az Unio csunyan belebukott a virusvalsag kezelesebe, es csak a nemzetallamok tudtak cselekedni.

chrisred 2020.04.04. 06:27:04

@Szabó Miklós János: A kormány nem nyújtotta be a vészhelyzeti rendeleteket a parlament elé, hogy az döntsön a meghosszabbításukról, ahogy az alaptörvény szerint kellett volna. Helyette általános felhatalmazást kért, hogy saját maga hosszabbíthassa meg.

Egyébként az iskolák digitális munkarendre való átállásáról a kormány határozatban döntött, mivel a közoktatási intézmények az államhoz tartoznak. Azokra nem vonatkozik a 15 napos határidő.

chrisred 2020.04.04. 06:35:06

@Tényelek: Félreérted. A "magyar nemes" így egyben közjogi kategória volt, nem származásbeli, egyből magyar státuszt adott, bármilyen népből is származott az illető. Kicsit úgy működött, mint a letelepedési kötvény. Akinek meg nem volt nemesi rangja, az meg nem rendelkezett ilyen státusszal, hiába volt magyar az összes felmenője.

Grimbusz Makszimusz 2020.04.04. 08:18:41

@rallus: Pedig ezt a problémát egyszer már megoldotta Kuncze a "megélhetési lopás" értékhatárának 20 000 forintra emelésével, ahogy azt a választások előtt megígérte nekik...
Nem halat kell adni a szegényeknek, hanem megtanítani halászni...

Remek példa!

rallus 2020.04.04. 08:44:01

Ha esetleg valamelyik budapesti kommentelő kapott már a Karácsonyék által megígért maszkból, vagy pláne tesztelték is, akkor kérem, hogy jelezze!
Aki ellenben megfertőződött a zsúfolt tömegközlekedés miatt, az hallgasson, nehogy mi itt falun azt higgyük, hogy rosszul választottak...

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 09:45:42

@mgdé: reméltem, te leírod ennek a tufláknak... bár, látom mástól is kaptál egy listát;-)... Batistuta;-)... azért ott is elgurult a gyógyszer;-)...

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 09:57:26

@mgdé: valami hasonló volt a "természeti népeknél" is... de hornnak is voltak ezirányú kötelezettségei moszkvában;-)...

(más: remélem a győrinek a hóna alá nyúlnak, s nem hagyják magára: a kockázatot és veszteséget társadalmasítjuk, a nyereséget magánosítjuk, ez a ner elit szerint a piaci logika... és mindenkit leprolizunk, kioktatunk, inszinuálunk... bicskanyitogató egy retkes kurva;-)... )

2020.04.04. 09:59:42

@Sir Bates dö Hól: ""A Magyar Királyságban csak és kizárólag magyarok lehettek nemesek, pláne főnemesek."
Látom a dákóromán primitív elméletén kívül nem megy a történelem :-) .
Hiába, ha valakinek nincs köze a magyarokhoz a nyelven kívül az nem tudhatja ezeket.
Egy normális családban ezt minden gyerek tudja, ..., ebből a kritériumból ered az is, hogy a Svájcból, franciáktól, britektől idejött nagytőkéseink is tovább vitték ezt a szokást, .., ezért szopatta pl. Ganz Ferenc-Józsefet a gyáravatóján a magyar zászlóerdővel, .., több, hónapot csúszott az avatás, mert Jóskánk nem akart így avatni, .., a válasz az volt, hogy akkor nem jöhet a világ akkori legmodernebb gyárába, ..., végül ment és meg kell nézni a képeket.

2020.04.04. 10:09:12

@chrisred: Nem értek félre semmit.
Csak az tartozhatott a magyar korona alá, aki magyar, volt mert az a magyar korona.
"Szent Korona tan"
Minden nemes magyarnak vallotta magát, Zrínyi is, ha nem ezt teszi, akkor elveszti a nemesi címét, ..., az akkor az államrendszeri összetartozást jelentette és maximális biztonságot adott minden itt élő embernek.
De ezt nem csak egyes emberekkel oldották meg így, hanem népekkel is, a kunok úgy maradhattak itt, hogy magyarokká váltak, mellette, mint kunok külön jogokat kaptat, .. meg volt itt minden szervezve rendesen, nem véletlenül maradtunk fenn itt a frontvonalon.
Na mondjuk ezt egy liberális vallású, egyébként is tudatlan ember fel sem tudja fogni, .., ahogy látom ez önre nem vonatkozik.
Ha leül az ember beszélgetni egy baranyai svábbal vagy egy szarvasi szlovákkal ők ezt még pontosan el tudják mondani, .., mert ők mind magyarok és szlovák vagy sváb nemzetiségűek.

2020.04.04. 10:18:42

@mgdé: "Savoyai Jenő hercegtől vegyük el a birtokait, kastélyát."
Ő is magyar volt, egyébként nem kaphatott volna nemesi címet , .., az hogy mellette francia főnemes is, az a rendszert nem zavarta.
Az itteni nyilatkozatait is mindig magyarként adta ki, .., meg kell nézni a levéltárakban!
és ez érvényes az összes többire is, akiket idecitált, ...,
Ha valaki ennyire hülye egy témához, legalább lapítson, .., erre fel oktat :-) !

2020.04.04. 10:31:22

Így működik a védekezés, ha a liberális demokrácia szabályai szerint oldják meg ;
index.hu/kulfold/2020/04/03/vasarnapra_elfogynak_a_szabad_lelegeztetogepek_new_yorkban/

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 10:57:40

Az én személyes véleményem az, hogy Magyarország megköszönheti minden gyermekéért aggódó szülőnek, akik nyomása nélkül nem függesztik fel az iskolák megszokott működését (!), hogy moon nem robbant a járvány. Mert ez az elsődleges oka ennek, semmi más.

mgdé 2020.04.04. 11:08:05

@Tényelek:

Szóval Brankovics egy egyszerű csereüzlettel MAGYAR-rá vált. :D

Szerb fejedelemből magyarrá CSERÉLTE magát. :D

Átadta a szerb határvárakat, kapott értük cserébe magyarországi birtokokat és várakat.
(Amiket később aztán Hunyadi erővel elvett tőle. Megteremtve ezzel a tartós családi jóbarátság alapját.)

Hülye vagy, kisfiam ...

Persze az viszont teljesen igaz, ha egy sólyomért cserébe adok neked egy szamarat, te szamárrá válsz, én pedig tudok repülni. :P

(Amúgy meg, maradjunk abban, külhoniak is kaphattak magyarországi birtokot - időnként morogtak is emiatt a honi főurak -, függetlenül attól, hogy máshol is volt nekik, máshova tartoztak. Vagy pl. a lovagrend a Barcaságban - amíg ott volt - Magyar Lovagrend néven futott, te úgy ismered? Akkor meglehetősen silány könyvecskéket lapozgatsz ... :D )

Nem akarjátok inkább Lenyinbácsival EGYMÁST szórakoztatni? Pont összeilletek.

6.Lenin 2020.04.04. 11:11:51

Amit elhallgat a lakájmédia...

Tegnap hajnalban egy megható, szívszorító üzenetben köszöntöttek a ballib nagyságok a neten keresztűl Lottyadt Mária nénit a 12 gyermekes szingli mamát, mert ő volt az, aki hatalmas csöcseivel addig szorította Orbánt a Karmelita kolostor gender wc-jének a falához, míg nem intézkedett, a haladók akaratának megfelelően. KariGeri Bp főpolgármestere kint szorította a kilincset a klozetajtón, nehogy valaki közbe tudjon lépni.

Istenem, ha ők nem lennének már csak a csontvázak kopogását hallanánk a kies, elmaradott magyar pusztaságon. Írták könnyezve a bal oldalon.

Uram, hallgasd meg imáinkat és................. őket a P-ba, hallatszott reggel, jobbról.

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 11:20:24

@Tényelek: bulangiu, mit akarsz megmagyarázni a baromságaidon‽ nincs megalapozott tudásod/ismereted a témában (miként másban sem, az eddig mutatottak alapján), csak a google és a lózungok: ennyi a "tudásod"... eklatáns példája vagy annak, miként vulgarizálódik a tudás, a műveltség...
du-te dracului bulangiu...

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 11:26:22

@mgdé: "Nem akarjátok inkább Lenyinbácsival EGYMÁST szórakoztatni? Pont összeilletek."

;-) na arra a brainstormingra kíváncsi lennék!;-)...

egyszerűen képtelen az asszociácira, az abszrahálásalra, az absztrakcióra... s még csak az "a"-nál tartok;-)... de ilyen a ner szinte teljes holdudvara... de a magja is;-)...

2020.04.04. 11:26:36

@Sir Bates dö Hól: "Magyarország megköszönheti minden gyermekéért aggódó szülőnek, akik nyomása nélkül nem függesztik fel az iskolák megszokott működését (!),"
Hüha, a dákós román milyen komoly járványügyi ismeretekkel is rendelkezik :-) .
Azt hittem, hogy zsufolt budapesti tömegközlekedés ad esélyt a járvány berobbanására, .. a járvány ebben a szakaszában, ..... erre fel nem :-) .
Orbán hat óra alatt megváltoztatta a véleményét és radikálisan döntött, úgy, hogy a lehető legtöbb embernek jó legyen, .., szerencsére nem azt a lehetőséget választotta, amit az ellenzék követelt, hogy iskolai szünet , .. , .., Karácsony meg csak öt napi zsúfoltság után, hétfőn dönt arról, hogy szerinte problémát okoz-e, ha az összes ápolót, orvost megfertőzheti, az jelent-e veszélye Budapestre és az országra.
Ami azt jelenti, hogy öt napon keresztül fertőzi a legfontosabb embereket Budapesten, .., az idősotthonok ápolóit is, .., ilyet véletlenül nem lehet csinálni!

2020.04.04. 11:38:08

@mgdé: "Szerb fejedelemből magyarrá CSERÉLTE magát. :D"
Ha nem így történik, akkor nem kaphatott volna birtokot Magyarországon,persze cserélni nem kellet, mert az senkit sem érdekelt, hogy Szerbiában minnek vallotta magát, itt viszont csak magyar lehetett.
Ahogy nézem igencsak hülye a témához, .., ami nem gond, de, amint látható a leghülyébbek tartják magukat a legokosabbak :-) .
Persze ez nem annyira meglepő, mert az ős liberálisok sem értették a lényeget, ezért gondolták azt, hogy ha már magyar, akkor beszéljen is magyarul és bevezették a kötelező magyar oktatást mindenkinek, .., ebből lett elege azoknak, akik csak az egyik kategóriában voltak magyarok, ...., azóta eltelt 150 év és az idióta libsik a mai napig nem értik, hogy a magyar megnevezést két kategóriaára használták, .., 1, mindenki, aki itt él vagy jelentős tulajdont birtokol, kiemelten a földterületet, abból egy négyzetméter is elég volt a magyarsághoz tartozáshoz, másként nem kaphatta meg.,
2, azok, akik anyanyelve magyar

2020.04.04. 11:43:31

@Sir Bates dö Hól: " bulangiu, mit akarsz megmagyarázni a baromságaidon‽ nincs megalapozott tudásod/ismereted a témában (miként másban sem, az eddig mutatottak alapján), csak a google és a lózungok: ennyi a "tudásod"... eklatáns példája vagy annak, miként vulgarizálódik a tudás, a műveltség...
du-te dracului bulangiu... "
Mutasson egy ellenérvet ebben a betűhalmazban, kedves dákós román barátom!
Aki a hozzászólásainak ilyen nagy részét románul írja attól természetes, hogy teljesen tájékozatlan a magyarokkal kapcsolatban csak a beleégett magyargyűlölet süt belőle, mint önből is, .., de miért szól bele egy másik néppel kapcsolatban pl, történelmi vitába vagy a járvánnyal kapcsolatban, amikor látható, hogy ez utóbbival kapcsolatban annak szurkol, hogy a lehető legtöbb magyar ne élje túl?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 11:53:11

@Tényelek: "annak szurkol, hogy a lehető legtöbb magyar ne élje túl?"

Ez pontosan te vagy, fideSSfasszopó. Azt akarod, hogy minden magyar megkapja a vírust. Csak azért nem írom rád, hogy hazaáruló, mert rohadt magyargyűlölő román dezinformátor troll vagy.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 11:54:48

@Tényelek: "Orbán hat óra alatt megváltoztatta a véleményét"

Igen. Láttuk már pár hasonló megfutamodását a geci gazdádnak. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 11:55:42

@Sir Bates dö Hól: "képtelen az asszociácira, az abszrahálásalra, az absztrakcióra... s még csak az "a"-nál tartok"

:))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 11:59:25

@Tényelek: "Nem értek félre semmit."

Tanúsítom. A barom kommentjeid alapján látszik, hogy nem félreérted, hanem semmit nem értesz. :))

eszti..... 2020.04.04. 12:01:12

"mert az ős liberálisok.."

ma is jó napunk lesz... :D :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 12:03:08

@Tényelek: "magyarnak vallotta magát"

"A középkori nemzetfogalom

Az etnikai közösségtudat - vagyis az, hogy egy ember melyik néphez tartozónak érzi magát - már a legrégibb társadalmakban megjelent. Egy-egy népcsoport mindig megkülönböztette magát a más nyelven beszélő, más hitet valló, más szokásokat követő népektől. Ennek azonban az újkor előtt semmi köze nem volt a politikai közösség fogalmához.

A középkorban azok alkottak egy politikai közösséget, akik egy rendhez tartoztak, azonos jogokkal, kiváltságokkal rendelkeztek. A politikai közösséghez való tartozás nem feltétlenül esett egybe az etnikai származással: Buda szabad királyi város német anyanyelvű polgára elsősorban polgár volt, ugyanolyan polgár, mint pl. Kassa város magyar származású polgára.

Az etnikai és politikai közösség tudata mellett létezett egy harmadik nagyon fontos azonosságtudat is a középkorban: a személyes hűség. Az embereket a hűség kötötte a király személyéhez, a koronához, a hűbérúrhoz, a földesúrhoz és az egyházhoz. Jól érzékelteti a hűség fontosságát, hogy e kor legsúlyosabb bűncselekményének a hűtlenség számított.

Ha 1300–1500 körül egy kérdőívet osztottak volna ki, melyben megkérdezik, hogy ki hova tartozónak vallja magát, akkor a tipikus feleletek így hangzottak volna:

1. a Római Anyaszentegyház tagja vagyok (vagy ortodox, muszlim, zsidó stb. vagyok),

2. az Aba nembeli Amadé úr familiárisa vagyok (vagy York úr vazallusa vagyok),

3. somogyi (vagy normandiai) vagyok,

4. pap, báró, nemes, polgár vagy paraszt vagyok,

5. a magyar (vagy francia) korona alattvalója vagyok,

6. magyar (vagy francia) vagyok.

A válaszok sorrendjéből kiderül, hogy azok a kötelékek, amelyek egy embert egy nagyobb közösséghez kötöttek, egészen mások voltak mint ma. A középkor embere számára ezek a kapcsok a következők voltak: vallási hovatartozás, hűség az úrhoz, kötődés a szűkebb értelemben vett szülőföldhöz, a politikai közösséghez való tartozás, hűség a koronához és az országhoz, végül az etnikai hovatartozás.

A fent vázoltakhoz hasonlóan a magyar nemzet fogalmán is egészen mást értettek a középkorban, mint korunkban. A “magyar nemzet” (natio Hungarica) korabeli eszméjén csak a nemeseket értették, ők alkották azt a politikai közösséget, melynek tagjai csak szabad, fegyverforgató, földtulajdonnal rendelkező személyek lehettek – e fogalomba természetesen beleértették a papságot is. A középkori nemzetfogalom magába foglalhatta a más néphez tartozókat is. “Hungarus” nemes, vagyis a magyar nemesi nemzet tagja lehetett valaki, miközben “natione Latinus”, azaz vallon, francia vagy itáliai volt. De a “nemzet tagja” volt a német lovag és a román kenéz is. A magyar nyelvű jobbágy ugyanakkor nem tartozott a nemzethez. A középkorban a nemzethez való tartozás tehát nem az etnikai származástól függött, hanem attól, hogy ki melyik rendhez tartozott."

tudasbazis.sulinet.hu/hu/tarsadalomtudomanyok/tortenelem/a-kozepkor-tortenete-476-1492/a-kozepkori-magyar-tarsadalom/a-kozepkori-nemzetfogalom

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 12:08:24

@Grimbusz Makszimusz: Pedig ezt a problémát egyszer már megoldotta Ondó Viktor a "megélhetési lopás" értékhatárának 50 000 forintra emelésével, ahogy megígérte, 2 hét alatt rendet csinált, kevesebb lett a küszöb feletti lopás. :))

2020.04.04. 12:08:59

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
"Igen. Láttuk már pár hasonló megfutamodását a geci gazdádnak. :)) "
Mekkora szerencséje az országnak, hogy Karácsony egyenes jellem és ha törik, ha szakad öt napon keresztül szándékosan segítí a fertőzés elterjedését és bármit megtesz, hogy a védekezésben aktvak essenek legelőször a járvány áldozatául.

2020.04.04. 12:11:20

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
"A középkori nemzetfogalom"
Na bakker :-) , miért nem teszi ide a tudásbázisból a fenyőfa leírását, az legalább annyira ideillik :-) .
Mert, hogy nem erről beszélünk :-) !
Talán nem kellett volna hozzábüfizni :-) !

mgdé 2020.04.04. 12:11:45

@Tényelek:

Amatőr tök.

Brankovics, mint olyan, szerb fejedelem maradt.
Csak a határvárait cserélte magyar birtokokra, a címéről nem mondott le Zsigmond javára.

Azt ugye nem állítod még te sem, még tök létedre sem, hogy innentől Jó Durad barátunk nem derék szerb fejedelemnek, hanem magyar nemesnek tartotta magát? Ha meg Ő nem magyar nemesnek tartotta magát, akkor nem mindegy, hogy te mit gondolsz, mit hadoválsz? :D

A barcasági Magyar Lovagrendről mikor írsz?

Az orosz cárok is "magyarok" voltak? Tokaj hegyvidéken volt ingatlanuk.
Szerintem annak volt legalább 1 nm-es a kertje. :) S a lengyel Lubomirski hercegek? Nekik is volt magyarországi birtokuk is ...

Ugye megengeded, hogy innentől csak az Agitpropos néven emlegesselek?
A bulangiu-nél biztos jobban esik.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 12:12:18

@chrisred: "az iskolák digitális munkarendre való átállásáról a kormány határozatban döntött,"

Ez könnyű döntés volt. Csak a tanulók harmadának nincs otthon gépe vagy internettye. Olyat kellett volna döntenie Ondó Viktor gazdádnak, hogy legyen nekik. Miért nem döntött úgy?

A pedagógusok meg nincsenek erre kiképezve. Amit én látok egy kisiskolás mellett, az annyi, hogy a tanár feladja a házit, és osztályoz rá.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 12:14:07

@Tényelek: "nem erről beszélünk"

Ja, te azt se tudod, miről van szó? Nincs több kérdésem. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 12:15:56

@Tényelek: "Mekkora szerencséje az országnak, hogy Karácsony egyenes jellem"

Szerencsének szerencse. A baj az, hogy a tudatlan - ő maga mondta - Ondó Viktor gazdád dönt minden egye szájmaszk ügyében. :))

2020.04.04. 12:28:45

@mgdé: "Brankovics, mint olyan, szerb fejedelem maradt."
Nem mondja, .., főként, hogy én is ezt írtam :-) ?!
A magyar államiság alapja a föld volt, mint mindenütt abban az időben.
A földek nem a király tulajdonában voltak, ha nem a MAGYAR Szent Koronához voltak kötve, ezért, csak akkor kaphatott bárki földterületet, ha magyar volt vagy magyarrá vált, .. de nem nemzeti alapon, mint azt a tájékozatlanabbak gondolnák, .., a nemzeti felfogás az ezzel párhuzamosan futott, amiben egy volt a magyar a sok közül.
Gondolom azt akkor már ne is írjam, hogy ez nemcsak nálunk volt így, hanem pl. a lengyeleknél is, .. ebből adódóan Nagy Lajos és Báthory István lengyel /IS!/, .., csakhogy beájuljon a tudatlanságán :-)

2020.04.04. 12:34:04

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
"A baj az, hogy a tudatlan - ő maga mondta - Ondó Viktor gazdád dönt minden egye szájmaszk ügyében. :)) "
Ha valakinek szólnak többen a szakemberek közül, hogy több, mint százezer embert fog így megfertőzni és azt mondja, hogy nem érdekli, majd öt nap múlva meglátja, hogy változtat-e, az nem tudatlanság, az bűncselekmény.
Orbánnak semmi köze ahhoz, hogy ki hord szájmaszkot, a védekezésben dolgozóknak kell biztosítania, azt megteszi, .., önnek sem kell megkérdeznie, hogy felveheti-e, szóval nyugodtan vegye fel, ha akarja, mert már tejesen begárgyúlt attól, hogy csak a negatívumokat toló liberálbolsevik médiát olvassa, nézi.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 12:40:56

@Tényelek: "Ha valakinek szólnak többen a szakemberek közül, hogy több, mint százezer embert fog így megfertőzni és azt mondja, hogy nem érdekli, majd öt nap múlva meglátja, hogy változtat-e, az nem tudatlanság, az bűncselekmény."

Oké. Akkor bűncselekmény miatt jelentsd fel a geci gazdádat.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.04.04. 12:44:38

"A Kína-Magyarország légihíd szombati mérlege: mintegy 4 millió maszk, több mint 400 ezer védőruházat, 100 ezer védőszemüveg, 30 ezer pár kesztyű és több mint 6 ezer arcvédő plexi "

chrisred 2020.04.04. 12:56:02

@Tényelek: Dehogynem. Továbbra is keveri a jogi és a leszármazási státuszt.

"Csak az tartozhatott a magyar korona alá, aki magyar, volt mert az a magyar korona."

Ez tévedés, a magyar szent korona joghatósága alá sok ország és sok nép tartozott, ezek közül Magyarország és a magyar nép csak egy volt. A kunoknak, ahogy a jázsoknak sem, egyáltalán nem kellett magyarokká válniuk, mint nép, közöség rendelkeztek kiváltságokkal.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.04. 13:58:23

@Tényelek: Figyelj, barom. Valamit félreértettél, nincs ezzel baj. Engedd el, mert csak egyre nagyobb állatot csinálsz magadból. :))

mgdé 2020.04.04. 14:14:06

@Tényelek:

Agitpropos tök koma ...

Báthoryt MEGVÁLASZTOTTÁK - s ehhez a lengyel törvényeik szerint joguk volt - lengyel királlyá.
Nem földbirtokot kapott ...
Mint ahogy megválasztottak pl. egy Valois-t is. Aki aztán megunta és hazament. (A francia trón hevesebben izgatta az alfelét.) Ő most akkor, francia király korában is lengyel? Vagy csak ex lengyel_király ... ? Nos?

Ha a magyar király elkobozza - mondjuk - Móré László összes birtokát, akkor Móré már nem magyar, hisz nincs 1 nm-e sem? Akkor micsoda? Bantu?

Mit írtál te Brankovicsról??? Max. olyasmit, hogy magyarrá lett, ha egyszer volt itt IS birtoka ...
Pedig maradt, mi volt, SZERB fejedelem.
Olyat, te kedves A.t., ugyanis itt le nem írtál, hogy: ... "Brankovics szerb fejedelem" ...
Legalább arról ne hantáznál, hogy mit írtál, lévén azt mindenki pontosan látja.

Nagy Lajos, igen, lengyel király lett. Ezek szerint Szent László horvát ember, a Habsburgok pedig - kedves A.t.-séged legjobb cimborái -, meg egyenesen színmagyarok. Ebből következően Ganznak egyesen kötelessége volt a magyar zászlókat kirakni egy Habsburg látogatása alkalmával, nem is tehetett mást. :P

A cár alattvalója lett a magyar királynak, mert ingatlana volt a Magyar Szent Korona területén?
Nem mondod ...

A logika szó a "logosz"-ból ered.
No, nálad pont az alapok, a logosz hiányzik. Hát ezért nem kenyered a logika.

Nekoashi2005 2020.04.04. 14:30:43

csuti:
"Orbán Viktor emlékeztette Luca Visentinit arra, hogy az elmúlt tíz évben Magyarországon - talán egyetlenként Európában - sikerült felépíteni egy munkaalapú gazdaságot. „

Ez Elmebeteg! Van olyan idióta aki ezt benyalja! A skandináv államok gazdasága milyen alapú? A benelux államoké? A németeké, osztrákoké, britteké? Nyomtatják a lóvét és senki nem dolgozik?

És most valamelyik fidess-troll nehogy azzal jöjjön, hogy "most meg sírnak, hogy nincsenek vendégmunkások a földeken!"

Először is ott is munkából élők veszik meg a termékeket.
Másodszor elég szégyen, hogy ott ilyen betanított munkával is többet lehet keresni, mint itt....

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.04.04. 14:39:14

"Mint bizonyára Ön is tudja, ezzel térdre kényszerítettük a munkanélküliséget, amely a mi kormányzásunkat megelőző időszakban jóval meghaladta a tíz százalékot. Ez azt jelenti, hogy a magyar kormány, a mostani válságkezelő intézkedései során bátran támaszkodhat a 2009-es válság idején kialakított politikájának tapasztalataira"

Viktor! viktory!

Neokakshi2005 2020.04.04. 14:50:46

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: apám, nyald már ki a seggét nyilvánosan....

Nekoashi2005 2020.04.04. 14:52:27

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:
"Mint bizonyára Ön is tudja, ezzel térdre kényszerítettük a munkanélküliséget, amely a mi kormányzásunkat megelőző időszakban jóval meghaladta a tíz százalékot. Bár mielőttünk pont gazdasági világválság volt, majd a mi kormányzásunk alatt annyian mentek ki külföldre dolgozni, hogy már munkaerő hiány volt.... De hála istennek - ez maradjon köztünk - szavazó táborunk olyan buta, hogy ezeket a tényeket fel sem fogja! Most a teljes stábom azon dolgozik - bár 10 év kormányzás után elég nehéz, de bízom habony árpiban (majd kap egy kis havat, ha érti mire gondolok, attól mindig beindul az agya) - hogy hogyan fogjuk rákenni a megugró munkanélküliséget az ellenzékre"

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.04.04. 14:52:40

legtöbb haláleset 1M lakosra

Spain 251
Italy 243
Belgium 111
France 100
Netherlands 96
Switzerland 72
UK 53
Iran 41
Sweden 37
Denmark 28
Portugal 26
Ireland 24
USA 22
Austria 21
Germany 15

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.04.04. 14:55:33

felizgultá nekroass
járvány idelyén nem illdomos
na mind1, Viktor téged is megvéd!

2020.04.04. 15:15:40

@mgdé: Látom ha már egynél több kombináció van azt már képtelen felfogni, ..., ebben én nem tudok önnek segíteni.
Próbáltam a triviálist magyarázni, .., mert hát kellett, .., de még így sem érti, ....... ezzel nem lehet mit kezdeni.
Mondjuk jól megkavarodott, mert László királyból horvátot csinált, ..., szóval nagyon érti rendszert :-) , ..
és hát igen a Habsburgok, Ulaszlók is mind magyarok voltak, mert a koronát meg abszolút nem kaphatta volna meg, ha nem az.
A Habsburgoknál előbb a családban volt kötelező, hogy tudjanak magyarul, később már a királynak is bírnia kellet a nyelvet. Ezért tudott magyarul Ottó és most György is, mert tartják a hagyományt.
Az hogy egyébként cseh, meg lengyel és egyéb királyok is voltak nem számított.
Ganz akciója csak azért volt fricska, mert FeriJózsi verte le a szabadságharcot és nem igazán kedvelte a lázadó magyarokat, azok sem őt még abban az időben, ..., A sok egyezkedés, hogy ne legyenek magyar zászlók, miatt a gyár már hónapok óta működött, amikor a császár úgy döntött, hogy így is elmegy, .. Ganz bepipult a szarozáson és az eredeti tervtől eltérően, ahol csak jelezte volna, hogy ez Magyarország, gyakorlatilag minden lehetséges helyre zászlókat rakatott, egy zászlóerdőn kellet végig kocsikáznia a császárnak, a fák lombjait sem lehetett látni tőlük.
Ja és Ganz Svájcból jött magyar volt, aki nem is tudott magyarul, csak hogy mégjobban megkeverjem :-)

Nekoashi2005 2020.04.04. 15:16:24

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:
A reakciódból tisztán látható, hofy ez cáfolhatatlan szellemi KO volt!

Próbáld cáfolni, hogy gazdasági világválság idején volt magas a munkanélküliség, és az elmúlt 10 évben többszázezren mentek dolgozni külföldre....

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 15:19:19

@Tényelek: "mert az senkit sem érdekelt, hogy Szerbiában minnek vallotta magát, itt viszont csak magyar lehetett."

sz'al ha jön a migránsok, s magyarnak vallja magát akkor azzal sincs gond...

Bulangiu, du-te dracului, mondtam már: logika≠ló gika...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 15:19:46

@Nekoashi2005: na ott a pont de nagyon!
Na most azt képzeld el mikor a munkatársam apja üvölt mikor a vikit szidják( mer ugye ha bármi rosszat mondasz akkor a vikit bàntod)!

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 15:22:25

@Tényelek: sz'al habonyművek kiadta a direktívát: ha gond van, akkor az karácsony miatt van...

Egyébként miért is nem szoronghatnak az egészséges egészségügyisek, mint a heringek? ja, tesztelni hülyeség... menj anyádba...

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 15:28:05

@Tényelek: "azóta eltelt 150 év és az idióta libsik a mai napig nem értik, hogy a magyar megnevezést két kategóriaára használták, .., 1, mindenki, aki itt él vagy jelentős tulajdont birtokol, kiemelten a földterületet, abból egy négyzetméter is elég volt a magyarsághoz tartozáshoz, másként nem kaphatta meg.,
2, azok, akik anyanyelve magyar"

aha, sz'al az ősliberálisok, vitéz nagybányaival az élen csak a vagyontalan zsidókat vagonirozták '44-ben, s zsidóvagyon nem is volt, így zabrálás sem...

baszom anyád száját (jobban, mint te, ezért preferál engem), fél pillanat alatt dől össze gondosan felépített érvrendszered bulangiu;-)...

2020.04.04. 15:34:41

@Sir Bates dö Hól: Kedves dákós román barátom!
Látom, mint ösztönlény egyre nehezebben viseli a mozgáskorlátozást, ezért szinte minden hozzászólásában az anyanyelvén próbál meg buzitársat találni, ... , ez az ösztönlényeknél természetes, amíg nem bírja rendesen a nyelvet, aminek az elsajátításával kisérletezik, ha a nyúltagya átveszi a hatalmat, egyből visszajön a reflex és az anyanyelvén fogalmazza meg a deviáns ványait.
De, ahogy látom itt nem igazán fog fekáliához jutni, bármennyire is szeretné, .., inkább próbáljon meg átmászni az arabokhoz vagy maradjon a saját fajtájánál, egy önnél is csóróbb oláh cigány biztosan megengedi, hogy seggbe kúrja pár euróért.

2020.04.04. 15:37:06

@Sir Bates dö Hól: "az ősliberálisok, vitéz nagybányaival az élen "
Na szerintem hiába van még csak április, ez az év kommentje, .. Horthy, mint liberális :-)

2020.04.04. 15:41:56

@Sir Bates dö Hól: "Egyébként miért is nem szoronghatnak az egészséges egészségügyisek, mint a heringek? ja, tesztelni hülyeség"
Mert a tesztelés megvédené őket a tíz centire álló fertőzöttől :-)
Látom megy a járványügy is ezerrel nemcsak a buzulási inger :-)

chrisred 2020.04.04. 15:44:10

@Tényelek: Két különböző értelemben használták:
1. magyar nemes (közjogi fogalom, ők alkották a magyar nemzetet a rendi társadalomban)
2. magyar nép (leszármazás és nyelv alapján)

2020.04.04. 15:54:56

@chrisred: Ez így majdnem jó, de az első kategóriába tartoztak a betelepült népek is, akik kollektív jogokat kaptak, mint pl, kunok, székelyek, besenyők, szászok, ..
Na ezt már nehezebb megérteni, hogy egy népcsoport úgy lesz magyar, hogy közben kun :-) .
Mondjuk ennek az a logikája, hogy maga a csoport jogalanyként jelent meg, ezért "egynek" számított, így már ugyanaz vonatkozott rá, mint egy nemes emberre.

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 16:02:32

@Neokakshi2005: azon már túl van, miként azon is, hogy lecidázza... a felhatalmazási törvénnyel pedig nyilvánosan seggbe is kúrták, csak még nem vette észre...

chrisred 2020.04.04. 16:09:43

@Tényelek: Nem, egyáltalán nem tartoztak oda, pont azért, mert csoportkiváltságokat kaptak. Például a kunok között is voltak nemesi rangot viselők, és ők teljesen más kategóriába tartoztak, mint a magyar nemesek, mert ők nem a magyar koronától származtatták a nemesi címüket.

chrisred 2020.04.04. 16:11:53

@Tényelek: De tényleg volt olyan, hogy közösségek, falvak kollektíve kaptak magyar nemesi rangot, elsősorban a Habsburgok éltek ezzel a lehetőséggel, hogy a vármegyéken belüli befolyásukat növeljék.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 16:43:41

Trollok már megtalálták az új posztot!

mgdé 2020.04.04. 17:01:33

@Tényelek:

"mert László királyból horvátot csinált, ..., szóval nagyon érti rendszert :-) , .. "

Agitprop koma,
mennyivel kevésbé "horvát" Szent László horvát király, mint "lengyel" Nagy Lajos lengyel király?

"Az hogy egyébként cseh, meg lengyel és egyéb királyok is voltak nem számított."
Akkor meg miért is volt baj a magyar zászlók?
& ugyanott:"fricska"
Egy-egy bekezdésen belül rendszeresen önellentmondani ..., hát ügyes ... :D

A barcasági "Magyar" Lovagrendről még mindig semmit nem írtál: Miért? :D

Igyekezz jobban, így nem kapsz jutalmat!

mgdé 2020.04.04. 17:09:29

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

S pont szegény Eleket hagyták itt hátvédnek?
Hogy akarnak így "győzni"? :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.04. 17:47:53

@mgdé: Áááh ő feláldozható!
Még töltényt se kap!

Grimbusz Makszimusz 2020.04.04. 18:03:51

@Sir Bates dö Hól: Az én személyes véleményem az, hogy Magyarország megköszönheti minden gyermekéért aggódó szülőnek, akik nyomása nélkül nem függesztik fel az iskolák megszokott működését (!), ........................

A bezáráskor a szülők legalább annyira, ha nem jobban azon aggódtak, hogy ki fog vigyázni a gyerekre!

alöksz róz 2020.04.04. 18:18:00

@Nekoashi2005: "ott ilyen betanított munkával is többet lehet keresni, mint itt" - hát ki mondta bárkinek, hogy betanított munkás legyen, lehetne szívsebész meg vezérigazgató is, mé nem ment annak

Sir Bates dö Hól 2020.04.04. 19:53:50

@mgdé: mert, a gúgli arra nem dob ki semmit, hogy barcasági "Magyar" Lovagrend;-)...

eszti..... 2020.04.04. 22:30:44

@Grimbusz Makszimusz:

talán azért aggódtak jobban, mert az akkori kormányinfón elhangzott, hogy gyerekekre nem veszélyes a vírus. ami ugye egy légből kapott kijelentés volt.

mielőtt vagdalkozni kezdenél, olvasd el Bencsik sorait:

"A világban évente egymilliárd ember lesz influenzás, és félmillió hal bele. Mégsem félnek az emberek. Akkor most mi történt? Nem értettem.

Aztán megértettem, és ezzel a példával szeretném érzékeltetni az olvasónak, milyen nagy a baj, illetve a kormányzati kommunikációs stábnak, hogy mit mulasztottak el az első napokban. Azt jelesül, hogy értelmesen és főleg szemléletesen elmagyarázzák, miért olyan veszélyes a járvány fenyegetése akkor, amikor még nincs járvány, hiszen csak pár ember betegedett meg. Talán ha ezzel kezdik, hamarább megértjük mi, mindig kételkedők is, akik állandóan azon spekulálunk – mint Fülig Jimmy Rejtő regényében, ahogy az öreg Piszkos Fredet figyeli, amint kevergeti a málnaszörpöt –, hogy mi van a dolgok hátterében."

demokrata.hu/velemeny/mese-a-2-buzaszemrol-224363/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202004

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.05. 07:51:30

@alöksz róz: "hát ki mondta bárkinek, hogy betanított munkás legyen"

Ondó Viktor gazdád, aki meggátolja, hogy rendes oktatást kaphassanak a gyerekek. És szegregál, hogy azt a szart se kaphassa meg minden gyerek egyenlően.

alöksz róz 2020.04.05. 12:43:01

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: saját sorsáért mindenki maga felel, papám, mindenki előtt nyitott a lehetőség, nem az államtól kell várni mindent, szabad verseny és piacgazdaság van, ja hogy egyszerűbb másokra mutogatni, senki sincs eltiltva a szorgalmas tanulástól, senkinek nincs előírva mi legyen, legyen vezérigazgató vagy szívsebész ha nem tetszik neki a betanított munka

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.04.05. 19:40:54

@alöksz róz: "senki sincs eltiltva a szorgalmas tanulástól"

Finnországban igen. Ott a tanuló tehetsége, szorgalma határozza meg a tanulmányi előmenetelét. A magyar rendszerben elsősorban a szülő státusza határozza meg.

Amit a gazdád alaptantervnek hazudik, az egy részletes poroszos oktatási terv. Telipakolja adatokkal a tanulnivalót, nem hagy teret a gyerek fejlődésének.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.06. 18:56:29

@alöksz róz: te bérkommentelóként kitől kapod meg a csirkefarhátra valót ha nem az államtól te faszkalap?!
süti beállítások módosítása