B1 blogcsalád



A lesajnált németek így alázzák Orbánt

2018. július 11. - ashwood

orban-es-merkel2-e1505130667815.jpgA kormányzati narratíva szerint Németország haldoklik, belefullad a menekültek áradatába, míg a V4-ek, és főként Magyarország az Unió motorja. A valóságban Berlin fényévekkel jár az orbáni gazdaságpolitika előtt.

"Vagyis valakik elérkezettnek látták az időt, hogy felszámolják Németország maradék, a második világháború után még megengedett és megtűrt identitását, nemzeti önazonosságát, a maradék megtűrt, kicsike német lelket. 2014 óta mindössze annyi történt, hogy Németország maradék németségét belefojtották a Wilkommenskultur bűzös mocsarába, és nekiláttak a végső megoldásnak, nekiláttak felszámolni az európai nemzetállamokat, illetve azok maradékát. S ezt nyilvánvalóan a legerősebb euró­pai gazdasággal bíró Németországgal kellett kezdeni." – így adta zanzáját a napokban Bayer Zsolt a pártlapban, mit is kell gondolni a propaganda szerint Németországról.

A német végromlás természetesen a migránsokra vezethető vissza, akik no-go zónákat, terrorizmust, bűnözést, és gazdasági hanyatlást hoznak maguk után – lényegében a bibliai sáskajárással hasonlítható össze csupán az általuk okozott pusztítás.

Azonban akad egy-két apróság, amely nem fér bele a propagandába – nem véletlenül. Ha ezekről is beszámolnának, szerte foszlana az apokaliptikus kép, amelytől Orbán kerítés állítólag megóvja hű magyarjait.

Amiről Németországgal kapcsolatban még véletlenül sem beszél a propaganda: Berlin az elmúlt két kormányzati ciklus alatt fényéveket vert a magyar gazdasági csodára. A leglátványosabb előrelépés pedig épp Orbán kedvenc szabadságharcában, az államadósság csökkenésében történt. Ennyit arról, ki is valójában az EU motorja.

A kormánypropaganda által eltitkolt tények Németországról:

– A globális gazdasági krízis óta egyetlen évben sem zsugorodott a német gazdaság – ezzel szemben a magyar GDP 2009 után 2011-ben és '12-ben is csökkent.

– A német gazdaság tavaly jóval az uniós átlag felett, 2,5 százalékkal bővült. Kétségtelen, hogy ez nem éri el a látványosnak számító, hazai, 4 százalék körüli bővülést, ám érdemes fejben tartani: nem is ugyan arról a bázisról mérik a gyarapodást.

– A legalább 1,5 millió menekültet befogadó Németországban a munkanélküliségi ráta tavaly 3,6 százalékos volt, szemben a magyar 4,1 százalékos tavalyi átlaggal.

– Orbán nagyon büszke arra, hogy a költségvetési hiányt a 3 százalékos szint alá tudta csökkenteni. Berlinben 6 éve nem csupán eltűnt a központi büdzsé hiánya, de az elmúlt két évben a német GDP-hez viszonyítva másfél, illetve 1,8 százalékos többletet produkál.

– És a legfájóbb pont: a gyűlölt és lenézett Angela Merkel vezette német állam idén elérheti a GDP-arányos államadósságban a 60 százalékos álomhatárt. Mindezt úgy, hogy 2010-ben még 81, 2012-ben pedig 80 százalékon állt ez a mutató. Tavaly már 64 százalékon, és a számítások szerint a jövő évet 56 százalékon zárják. Érdemes ide tenni a magyar adatokat: a 2011-es, 81 százalékos csúcshoz képest most 74 százalék a GDP-arányos államadósság. Nominálisan pedig sosem volt még ennyire magas az állam tartozása. A megvetett németeknél ezzel szemben számszerűen is csökken az adósság. Mindehhez pedig nem volt szükség olyan állami tolvajlásokra, mint idehaza a magánnyugdíj-pénztári befizetések elsíbolása.

Ennyire zuhantak meg a németek Merkel regnálása alatt.

Ám aki csak a propagandából tájékozódik, az soha nem hallhat olyasmiről, ami ellentmondana az orbáni fantazmagóriáknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1214106617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.12. 22:14:28

@putris72: "2010-es évet 80% államadósaggal kezdtük"

A geci 71%-al vette át az államadósságot - 81% mínusz 10%, ami a manyupban volt - és valahova 74%-ra tornászta fel.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.12. 22:20:46

@Minden ballib bérretteg: "origo.hu"

:))

Újabb szép példája az origó hazugsággyárnak. Pont az ellenkezőjét mondta: annak érdekében kell lépéseket tenni, hogy ez NE forduljon elő.

morph on deer 2018.07.12. 22:36:56

@Orbán veje:
“Lölö nem véletlenül vette meg a horvátoknál az eszéki futballklubbot.”

Na várjá’ várjá’!
Ma megtudtuk, hogy a Nárcisz horvátul fialt, és ezért mostantól büszkének kell lennünk a horvát focira!

Vagy mi.
Hőn szeretett vezérünk ugyanis úgy döntött, hogy igazából miénk a horvát siker, mer’ a Nárcisz a jelek szerint tizenegyet fialt..

Szegény!
És mindezt egy zakkant elméjű gazdival a háta mögött!

Hát normális az ilyen kutya?
De most tényleg!

MIÉRT NINCS MlNDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN (törölt) 2018.07.12. 22:42:32

@morph on deer: Horvatország a Magyar Kiralysag resze, így moszani ezust vagy arany minket illet!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.12. 22:49:35

@morph on deer: Ez egy imposztor. Úgy látszik túl jókat mondok, hogy már a fideSSfasszopók is engem másolnak. :))

"MINDEN" ≠ "MlNDEN"

morph on deer 2018.07.12. 22:52:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
“Már csak árnyéka vagy önmagadnak.”

Az a szék amit te látsz!
Árnyékszék.
...
Most, hogy viktorka “találkozott” Trumppal, hirtelen megvilágosodott!
Bezonyám!

Azonnal rájött, hogy a ‘conflicting’ bránerek közül nem az a nyerő, amelyiket eddig annak tartott, hanem egypár másikat kell mostantól - egy ideig - kényeztetnie!

Ezért aztán már megint muszlimbarát lett, - kérdezd csak meg Erdogant, - és rajtaütészerűen felfedezte magában a hadvezéri képességeket is, aminek alapján felajánlotta “tudását” bocsánat: tudásunkat az összeurópai haderő vezetését illetően!

Szóval úgy meg fog védeni bennünket, meg mindenkit, ha hagyják, hogy a (kínai nagy)fal adja a másikat..!

Eközben Vlagyimír Vlagyimírovics könnyes szemekkel tépdesi a százszorszép szirmait: “szeret, nem szeret, szeret, nem szeret...”

Jaj!

morph on deer 2018.07.12. 22:58:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
“Úgy látszik túl jókat mondok”
:)))
Még a végén beadják mint ‘saját’ törvényjavaslat!
Volt már ilyen, ne csodálkozz!
Szerintem kapd őssze magad, mert lehet, hogy te leszel a fideszes csodafegyver, amivel az öntökönlövést sikerül elkövetniük!
Ki tudja?!
:)

Tenkes Kapitánya 2018.07.12. 22:58:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
A francot hazudsz továbbra is pofátlanul! Azt írod, Románia felettünk van, megelőzött.
"Alátámasztásul" belinkelsz egy cikket, amikben a következők vannak:
Magyar GDP/fő :11,5 ezer EU/fő, a román: 8,6 ezer Eu/fő. A többi minőségi mutató is sokka jobb Magyarországon.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.07.13. 04:49:21

Lesz mit megörökölniük az araboknak és négereknek.

nu pagagyí 2018.07.13. 07:35:21

Emlékezzünk meg a friss magyar focisikerekről. A BL/EL selejt-selejtezők első fordulójában 2 vereség, 2 döntetlen szintén nem jegyzett csapatok ellen. Azt hiszem ismét rövid lesz a kupakaland, de legalább lehet majd koncentrálni a magyar bajnokságra.

chrisred 2018.07.13. 07:37:30

@nu pagagyí: A horvátok képviselik a dunamenti focikultúrát, mi meg a dunamenti focikulturálatlanságot.

nu pagagyí 2018.07.13. 07:44:06

Most, hogy Orbán keletei veszélyként megnevezte Putyin birodalmát, időszerű lenne ezt a kijelentést egy Békemenettel nyomatékosítani, nehogy elfelejtse.

lobster thermidor 2018.07.13. 08:28:53

@nu pagagyí:
Roszatom, jó atom!
Egyébként senki ne ringassa magát hiú álmokba, Orbántól csa a szokásos pávatáncot láthattuk. Most ezt kellett előadnia, mert Trump testközelsége, és az ebből eredő seggnyalási kényszere erre sarkallta. Majd ha Putyinnal találkozik, akkor azt fogja előadni, hogy mennyire nyomasztó az USA agresszív viselkedése, különösképpen a NATO keleti irányú terjeszkedése.

chrisred 2018.07.13. 08:48:03

@lobster thermidor: Különösen pikáns, hogy a terrorizmust se merte iszlám terrorizmusnak nevezni, és lazán déli irányba helyezte a nyilvánvaló délkelet helyett. Talán mert a másik nagy cimbora, Erdogan viszont ott volt a NATO csúcson?

Minden ballib bérretteg 2018.07.13. 09:35:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Az a probléma, hogy az Origó az origós cikk közepébe kiemelte direkt a magadfajta ballib hírhamisítók hazugsággyárosok kedvéért az ominózus mondatot, aholis saját szájával mondja a PM-es képviselő azt amit leírtak.

Minden ballib bérretteg 2018.07.13. 09:36:06

@Minden ballib bérretteg:
Ott a videó, ahol mondja:

www.origo.hu/itthon/20180711-kocsiscake-olivio-tomeges-migracio-atv.html
"mi azt gondoljuk, azt kell elérni, hogy tömegesen elhagyják emberek a saját hazájukat, szülőföldjüket."

Minden ballib bérretteg 2018.07.13. 09:40:23

Erről egyébként mi a véleménye a ballib Sorosseggnyalóknak ?

www.origo.hu/nagyvilag/20180712-egy-muszlim-politikus-szerint-a-hollandok-el-kell-hagyjak-a-hazajukat.html
Egy muszlim politikus felszólítja a hollandokat, hogy hagyják el hazájukat

A Denk egy szélsőbaloldali, iszlámbarát párt, amelyet két Munkáspártból kivált török migráns, Tunahan Kuzu és Selçuk Öztür alapított 2015-ben – közölte a Voice of Europe.

A fiatal politikai tömörülés már rendelkezik 3 parlamenti képviselővel a holland törvényhozásban,
és valamennyi nagyobb városban vannak önkormányzati képviselőik is.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 09:41:46

@Minden ballib bérretteg: "az Origó az origós cikk közepébe kiemelte direkt"

Én is kiemeltem direkt. Pont az ellenkezőjét mondta: annak érdekében kell lépéseket tenni, hogy ez NE forduljon elő.

Nem csak ez az egy példa van, az origónak, prostisrácoknak, 888-nak minden szava hazugság. Ne olvasd, mert kiég a maradék agyad is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.13. 09:46:15

@Tenkes Kapitánya: nem csak. az EU segílykéről is beszéltem, te nyomorult! annak nagy részét is a németek fizetik. ezen élősködtök, ti ingyenélő faszok!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.13. 09:52:51

@Minden ballib bérretteg: ha vévigmész a linkeken, akkor látod, hogy

1) eredetileg Gert Wilders küldte el a törököket Törökországba

2) A válasz csak annyi volt, hogy akik nem tudják tolerálni a kulturális sokszínűséget, azok "get lost". Ami nem az ország elhagyása, hanem egy általános lesajnálás, aminek a jelentése nem konkrét. És ez is feltételes volt.

Így hazudik az origo, és a náci lakájmédia.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.13. 10:03:43

@Tenkes Kapitánya:

"A magyar GDP növekedés tavaly 1500 milliárd forint volt. Ez a 15 ezer embert foglalkoztató német autógyáraknak köszönhető szerinted."

www.vg.hu/vallalatok/ipar/rekordevet-zart-a-kecskemeti-mercedes-gyar-900801/

" az árbevétel ugyancsak több mint 4 százalékkal, 3,6 milliárd euróra emelkedett "

www.vg.hu/vallalatok/ipar/rekordevet-zart-a-kecskemeti-mercedes-gyar-900801/

tehát csak a Mercedes nyeresége egy évben, az kb felér a magyar GDP növekedéssel egy évben.

putris72 2018.07.13. 10:05:03

@blah: Kár,hogy a német statisztikai hivatalok szerint a migránsok 85-90% még mindig nem dolgozik! Mert nem is akar! De tényleg az Orbán a hibás!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 10:07:13

@putris72: "De tényleg az Orbán a hibás! "

Így van. 2015-ben beengedett 200000 illegális migránst az EU-ba.

putris72 2018.07.13. 10:14:52

@math0: Ebben a szövegkörnyezetben az jelenti,hogy elmehetnek eltűnhetnek,eltakarodhatnak! Ne rizsáz megint!!

putris72 2018.07.13. 10:16:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Te faék egyszerűen gondolkodsz!Csak hülyeségeket beszélsz,és túl sokat! Összekeversz mindent,és úgy adod elő,mintha azok tények lennének!Nem unalmas?

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 10:40:55

@math0:
Szerinted az árbevétel szerinted egyenlő a nyereséggel. Analfabéta vagy.

Másrészt szerinted az árbevétel egyenlő a magyar GDP növekedéssel, miközben az árbevétel NÖVEKEDÉSÉvel kellett volna számolnod. Persze, mint írtam, az árbevétel nem egyenlő a nyereséggel. Közgazdasági analfabéta vagy, de legalább most megtanultál tőlem valamit.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 10:41:46

@putris72: "mintha azok tények lennének"

Még közszemlére is tett a geci párezer illegális migránst a Keletinél. A saját szemednek se hiszel, inkább a geci hazugságait szopod. Guglizz rá.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 10:41:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
A francot hazudsz továbbra is pofátlanul! Azt írod, Románia felettünk van, megelőzött.
"Alátámasztásul" belinkelsz egy cikket, amikben a következők vannak:
Magyar GDP/fő :11,5 ezer EU/fő, a román: 8,6 ezer Eu/fő. A többi minőségi mutató is sokka jobb Magyarországon.

Karipapa01 2018.07.13. 10:47:23

Szeeegény németek.... Legyünk velük empatikusak, mutassuk meg, hogy milyen a Magyar Virtus! Például építsünk nekik ajándék stadionokat, hogy legalább a focijuk legyen megye-II szintű, ha már a gazdaságuk a béka segge alatt van. És ne sajnáljuk le őket nagyon! Egyszer még hálásak lesznek, a világ pedig ámélkodva és irigykedve fogja bámulni az általunk nyújtott védő kart!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 10:47:37

@Tenkes Kapitánya: Kiragadsz egy lényegtelen mutatót, és azzal őrjöngsz. Egyre több gazdasági mutatóban maradunk alul Romániával szemben. A legfontosabbakban is, az egy főre eső fogyasztásban is. De a GDP-ben is, amit itt tolsz, vásárlóerő paritáson nézve. Nézz magadba, milyen eltúlzott szerelembe estél a gecivel, nem látsz tőle.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 11:10:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Nézd, saját magadat járatod le állandó pofátlan hazudozásoddal. Annyira se becsülöd, tiszteled magad, hogy nyilvánvaló hazugságot legalább ne ismételgess. Gondolom, nincsenek barátaid, családod, szeretteid. Megkeseredett egyedülálló vagy, aki itt éli ki súlyos világellenes frusztrációit. A vásárlóerőparitásos GDP/fő, 2018: Magyarország: 31369 USD
Románia: 26498 USD

És 2017-ben, 2016-ban, stb, minden évben sokkal magasabb a vásárlóerőparitásos GDP Magyarországon. Sőt, Magyarország leelőzte Görögországot, beérte Portugáliát, amely 2010-ben még 4500 dollárral vezetett előttünk.
Forrás: en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GDP_(PPP)_per_capita)

A belinkelt cikkedben szereplő további adatok:
Átlagos órabér:
Mo: 6,7 euró
Ro: 45, euró
Digitális alapkészségek megléte:
Mo: 49%
Ro: 26%
100 főre jutó személygépkocsi:
Magyaro: 316
Rom: 247
Kórházi ágyak 10 ezer főre:
Mo: 70
Ro: 67

Beteg, de nincs pénze orvosra:
Mo: 2,2%
Ro: 8,3%

putris72 2018.07.13. 11:18:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja még véletlenül sem Merkel szabadította ránk ezt!Papirok nélküli csürhét! Ez azóta már Merkel is elismerte!Jelenleg ugyanez zajlik a volt Jugoszlávia jelenlegi területén!Ha nem tűnt volna föl,az összes ottani ország az EU nyugati felét teszi felelősé a náluk kialakult tarthatatlan helyzetért!Az meg különösen vicces,hogy a Merkel mami 80-90 % vissza zsuppolná ide ha hagynánk,ugyanis nem menekültek!! Tudatlankám!Merkel ez nyilatkozta röviddel a válság kezdete előtt:444.hu/2015/07/18/egy-hatodikos-palesztin-kislany-dontotte-romba-merkel-nemzeti-konzultaciojat Aztán meg rászabadította a csürhét az unióra!

putris72 2018.07.13. 11:21:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja biztos azért dolgozik a cégnél ahol én vagyok sok romániai vendégmunkás! A jólét elöl menekülnek ide hozzánk!

Attilajukkaja 2018.07.13. 11:23:04

A populista-autokrata Orbánnak nem számítanak a tények. Saját bevallása alapján az sem, hogy ő maga mit mond. Hitelesség = nulla.
Akkor meg miről beszélünk?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 11:25:51

@putris72: "még véletlenül sem Merkel szabadította ránk ezt!Papirok nélküli csürhét"

Még véletlenül se. Mutti EGY illegális migránst nem engedett be Európába, a geci KÉTSZÁZEZRET. Miről beszélsz?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 11:26:59

@putris72: "azért dolgozik a cégnél ahol én vagyok sok romániai vendégmunkás!"

Pontosan. Ugyanazt az összeget kapják mondjuk, mint te, és otthon sokkal többet tudnak vásárolni rajta.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 11:27:52

@Tenkes Kapitánya: Hja, ha elfogytak az érveid, jön a személyeskedés. A fideSSfasszopók kedvelt módszere. :))

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 11:35:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ez nem érvelés kérdése, egyszerű és mindenki által nagyon könnyen ellenőrizhető tényt nem vagy hajlandó elismerni. Kórosan hazudozol, majd még most is visszatámadsz. Hulladék.

putris72 2018.07.13. 11:35:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Te figyel!Minden tényre válaszolsz egy hülyeséget,és még vállon is veregeted magad!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.13. 11:45:04

@putris72: de ellentétben Gert Wilders-szel, aki feltétel nélkül küldött el mindenkit, ő csak feltételesen tette. tehát Gert Wilders még mindig nagyobb náci.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.13. 11:48:45

@Tenkes Kapitánya: ok, az árbevétel nem nyereség, ezt figyelmetlenül írtam. viszont, az árbevétel végül is, ha nem viszik ki a nyereség jelentős részét, az bizony a magyar GDP-be számít bele. tehát a nagy része bizony GDP.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 12:15:49

@math0: "az árbevétel végül is, ha nem viszik ki a nyereség jelentős részét, az bizony a magyar GDP-be számít bele"

1. Az árbevétel semmiképpen nem számít be semmilyen GDP-be; ez egy halmozott mutató, le kell belőle vonni a termelő felhasználást, hogy a hozzáadott értéket megkapd. Hiába van árbevétel, ha nagyobb a kiadás, akkor még negatív is lehet a hozzáadott érték, mint az pl. a Malévnál volt.
2. A nyereség kivitele/nem kivitele nem befolyásolja azt, hogy beleszámít-e a GDP-be. Semmi köze hozzá. Még a GNI-hoz sem. Az egyik az egy flow jellegű mutató, a másik pedig egy pénzügyi transzfer. A külföldi tőke (jelen esetben német Mercedesz) hozzáadott értéke beleszámít a magyar GDP-be, a magyar GNI-ba pedig nem, a német GNI-ba igen.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 12:21:03

@putris72: Ha kellően buta vagy hozzá, akkor hülyeségnek hangzik. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 13:17:25

@Tenkes Kapitánya: "egyszerű és mindenki által nagyon könnyen ellenőrizhető tényt "

Tessék, itt van néhány mindenki által ellenőrizhető tény:
hvg.hu/gazdasag/20170707_Egyetlen_abra_osszefoglalja_hogyan_csuszunk_le_a_regioban

Nincs olyan mutató, amiben ne lenne jobb Szlovákia vagy Románia nálunk.

De ha ki tudnád mutatni - nem tudod -, hogy MÉG fél évig nem hagyjuk le Romániát, akkor se jutsz sehova, mert az utolsó előtti helyért vergődsz. Nem sokára Bulgária is lehagy, és az utolsó hely miatt vergődhetsz. A csúti geci meg nem vállal felelősséget az ország lecsúszásáért, mindenki hibás, Soros György filantróp, a négy évszak, a zsidó háttérhatalom, az emútnyócév, csak a geci nem tehet semmiről.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 13:31:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ezt a saját állításodat cáfoló ábrát már belinkelted korábban. Tehát csak meg kell ismételnem, mi van rajta, te meg továbbra is hazudozol, mert nem tiszteled saját magadat:
GDP/fő
Mo: 11,5 ezer Euró
Ro: 8,6 ezer Euró
(Ez több mint 30%-os különbség Magyarország javára)
Átlagos órabér:
Mo: 6,7 euró
Ro: 4,5 euró
Digitális alapkészségek megléte:
Mo: 49%
Ro: 26%
100 főre jutó személygépkocsi:
Magyaro: 316
Rom: 247
Kórházi ágyak 10 ezer főre:
Mo: 70
Ro: 67
Beteg, de nincs pénze orvosra:
Mo: 2,2%
Ro: 8,3%

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 13:40:21

@Tenkes Kapitánya: "már belinkelted korábban"

Akkor olvasd el végre. EGYSZER!

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 13:42:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Neked kellene elolvasnod az adatokat, amiket a belinkelt cikkből átmásoltam. Ne a HVG alcímét olvasd csak el, ami egy pofátlan hazugság: "Ha Szlovákiával és Romániával vetjük össze a mutatóinkat, szinte sehol sem leszünk elsők."

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 13:46:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Te beteg vagy.
A románokon kívül a bolgárok, lettek, horvátok, görögök is jóval alattunk, mi egy szinten vagyunk a lengyelekkel és portugálokkal.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 13:48:03

@Tenkes Kapitánya: Az egyéni fogyasztás alapján csak Bulgáriát és Horvátországot előzzük meg.

Az egyéni fogyasztásból levezetett életszínvonal-mutató alapján Románia beérte Magyarországot – írja a Portfolio.hu.

A 2016-os előzetes adatok alapján a kelet-közép-európai térség legfejlettebb országa Csehország, ahol az egy főre jutó GDP eléri az uniós átlag 88 százalékát. A legszegényebb ország Bulgária, 48 százalékkal. Magyarország 67 százalékon áll.

Az Eurostat által alkalmazott egyéni fogyasztási mutatót tekintve, amit az uniós statisztikai hivatal a háztartások által megvásárolt javak és szolgáltatások alapján számol, hazánk a legszegényebbek közé tartozik: tavaly utolért bennünket Románia, és csak a horvát és bolgár háztartások állnak mögöttünk. Mi az EU-átlag 63 százalékát érjük el, a bolgár háztartások átlagos fogyasztása alig több, mint az uniós átlag fele.

Az egy főre jutó GDP és az egyéni fogyasztási mutató közti különbséget az okozza, hogy a megtermelt GDP-t nem feltétlenül ugyanolyan arányban használják fel mindenütt – például ha egy ország a jövedelme egy részét korábbi adósságainak törlesztésére fordítja, kevesebb jut fogyasztásra, ha viszont hitelből fogyaszt, akkor több. Az egy főre jutó román GDP 13-14 százalékkal elmarad a magyartól, de míg Magyarország leépíti külső adósságát, a román folyó fizetési mérleg deficites – mutat rá a gazdasági portál.

Larry Silverstein 2018.07.13. 13:51:41

@Tenkes Kapitánya: Meg tudod mondani, honnan vannak az adatok?

Tényleg érdekel.

Larry Silverstein 2018.07.13. 14:16:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: a link továbbhivatkozik egy másikra mi nem elérhető, a 24.hu romániáról említést se tesz /nyilvánvalóan szegényebbek vagyunk a csehektől bár ez 90 óta így van/

féknyúz, sajnos egyéni fogyasztási mutató nincs, nem létezik

GDO/PPP/fő van, persze az sem pontos

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 15:06:40

@Larry Silverstein: Elérhető. Bemásolom.

Utolérte a román életszínvonal a magyart
2017. június 18. 11:22

Egy főre jutó GDP tekintetében a románok utolérték a horvátokat, az egyéni fogyasztásból levezetett életszínvonal-mutató alapján pedig beérték a magyarokat. Így Magyarország 11 év alatt a harmadik helyről hátulról a harmadik helyre csúszott vissza.

Tavaly látványosan elakadt a kelet-közép-európai országok felzárkózása. Az uniós források ideiglenes elapadása visszavetette a növekedést, így az egy főre jutó (vásárlóerő-paritáson számolt) GDP nem, vagy csak alig közeledett az uniós átlaghoz. Valójában már a megelőző években is lanyhult a felzárkózás üteme, amit pedig vélhetően az magyaráz, hogy az Európai Unió fejlettebb gazdaságai is élénkülni kezdtek.

Ahogy az alábbi ábránkon látható, a 2016-os előzetes adatok alapján a térség legfejlettebb országa Csehország az uniós szint 88%-án, a legszegényebb Bulgária pedig a 48%-án áll. A magyar érték 68%-ról 67%-ra csökkent, de ennek egy előzetes adat esetében önmagában nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani. Annak a hosszabb távú tendenciának már sokkal inkább, hogy az utóbbi 10 évben megelőzött minket Szlovákia, Észtország, Litvánia és Lengyelország is. A válság előtt (az akkor még nem EU-tag) horvátok is beértek minket, ám ők a következő években nagyon rossz pályára csúsztak. Mostanra kicsit derűsebb a horvát kép, de a lendületben lévő románok így is beérték őket. Így aztán szinte biztosak lehetünk benne, hogy jövőre már nem tudjuk kapásból rávágni, hogy az EU két legfejletlenebb gazdasága a bolgár és a román, mert utóbbi helyét Horvátország veszi át.

A 2004 óta csatlakozott tagországok még mindig az uniós fejlettségi rangsor alsó felében találhatók, de ezt a képet két fejlemény árnyalja. Egyrészt a legfejlettebb csehek és szlovénok egy főre jutó GDP-je már igen közel van a spanyolhoz, vagyis ők egy nagy nyugat-európai gazdaságot érhetnek be. (Málta egyébként már előzött is, de mivel a szigetország nem a régiónk része, ezért kívül esik a fókuszunkon.) Másrészt a térség fejlettségi szintjére szakadt vissza a válság két nagy vesztese, Portugália és Görögország. Utóbbi egy főre jutó GDP-je tavaly éppen a magyarénak felelt meg.

GDP vagy fogyasztás?

Az unió statisztikai hivatala előszeretettel használ még egy alternatív mutatót az egy főre jutó GDP mellett. Ez a magyarra kissé nehézkesen fordítható "actual individual consumption" (hívjuk egyéni fogyasztásnak), amit az Eurostat a háztartások által megvásárolt javak és szolgáltatások alapján számol. Ez egy szélesebb értelemben vett fogyasztási kategória, mivel olyan tételek is benne vannak, mint az egészségügyi és oktatási szolgáltatások.

Az Eurostat úgy véli, hogy ez a mutató hasznosabb akkor, amikor az állampolgárok jólétét más országokkal kívánjuk összehasonlítani, hiszen ez leginkább a fogyasztási lehetőségekhez kötődik. Az egyéni fogyasztási mutató kiábrándítóbb képet mutat a magyar helyzetről. Ez alapján ugyanis 2016-ban utolért minket Románia, és így az uniós átlag 63%-án állva már csak a horvát és bolgár háztartások tűnnek szegényebbeknek a magyaroknál.

Talán meglepő, de az egyéni fogyasztás (AIC) alapján a régión belül Litvániában lehet a legjobb élni. A bolgár háztartások átlagos fogyasztása alig több mint az uniós átlag fele, a litvánoké viszont 86%-on áll, ezzel előzik a portugálokat, és közelítik a spanyolokat. A mutató magyar értéke hosszabb ideje stagnál, így nem csoda, hogy még több ország hagyta le Magyarországot. 2005-ben még csak a cseh és a szlovén háztartások fogyasztása haladta meg a magyarokét, vagyis 11 év alatt a toplistás dobogóról a leggyengébbek dobogójára értünk.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi magyarázza az általánosabban elfogadott egy főre jutó GDP, illetve az egyéni fogyasztás alapján kialakuló listák közötti különbséget. A fogyasztás csak az egyik alkotóeleme a GDP-nek, igaz, abból a legnagyobb. Mint látható, a két mutató között nagyon erős az összefüggés, de nem tökéletesen feleltethetők meg egymásnak.

A különbséget az okozza, hogy adott mennyiségű megtermelt GDP-t nem feltétlenül ugyanolyan arányban használnak fel a gazdasági szereplők. Például ha egy ország a jövedelmének egy részét a korábbi adósságainak törlesztésére fordítja, akkor kevesebb jut fogyasztásra. Ha viszont éppen hitelből fogyaszt, akkor több. A román egy főre jutó GDP 13-14%-kal elmarad a magyartól, de míg Magyarország a külső adósságát intenzíven leépítő szakaszban van, addig a román folyó fizetési mérleg deficites.

Bár az egyéni fogyasztási mutató jobban közelíti az életszínvonalat, mint az egy főre jutó GDP, azt mindenképpen szükséges elmondani, hogy (1) az életszínvonalat a közvetlen fogyasztáson túli tényezők is befolyásolják, mint például az épített környezet minősége, a környezetszennyezés, a különféle állami szolgáltatások színvonala stb., (2) a jólétérzet nagyon szubjektív fogalom, ami az egyéni preferenciáktól függően nagyon eltérő lehet.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 15:07:36

Így a címben tett állítás, miszerint a román életszínvonal utolérte a magyart csak a fenti korlátozásokkal együtt értendő. Mindenesetre a válság előtt kevesen fogadtak volna arra, hogy 20106-ban a fogyasztás alapján számolt életszínvonal utoléri a magyart.

www.portfolio.hu/img/upload/2017/06/untitled_5-20170616_1.PNG

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.13. 16:05:31

@Tenkes Kapitánya: persze, nyuszókám, mert a dolgozóknak kifizetett bér, vagy utána fizetett adó, vagy nyugdíjjárulék, amiből az állam másoknak nyugdíjat fizet, és mindez fogyasztást generál, továbbá a magyar beszállítóknak kifizetett pénzek nem tartoznak a magyar GDP-be?! hót hülye vagy!

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 16:16:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Jól van, örüljél, az aktuális reál fogyasztás mutatóban Románia megelőzte Magyarországot.
Hogy mennyire fenntartható a jövedelmeken felüli fogyasztás, az nyilvánvaló: ideig-óráig (ez években mérhető).
Magyarország külkereskedelmi többlete 2017-ben több mint 8 milliárd euró volt, Románia külker hiánya 13 milliárd euró. Innen származik a román "gazdasági csoda" - ugyanaz a recept, mint amit Medgyessy csinált az ország eladósításával. A termelés és a jövedelem számít, hitelt felvenni, azt elfogyasztani bárki tud.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 16:22:55

@math0: Cica, összevissza beszélsz. Ki mondta azt, hogy a Mercédesz munkabére nem számít bele a GDP-be? Te állítottad azt a baromságot, hogy a Mercédesz árbevétele=GDP. Meg korábban, hogy 15 ezer autóipari alkalmazott generálja a magyar gazdasági növekedést.
A magyar beszállítóknak kifizetett pénzek megint árbevétel a másik oldalon, halmozott mutató, levonandók belőle a termelő felhasználások.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 16:29:24

@Tenkes Kapitánya: "örüljél, az aktuális reál fogyasztás mutatóban Románia megelőzte Magyarországot. "

A fideSSfasszopók örülnek, hogy a geci szétbassza az országot.

Nem az a baj, hogy Románia lehagyott minket. Az a baj, hogy már Románia IS lehagyott minket. Nemsokára Bulgária is. Régió vezetőből régió sereghajtók lettünk. Mindezt egy világgazdasági konjunktúra közben sikerült a gecinek abszolválni.

"hitelt felvenni, azt elfogyasztani bárki tud."

Ja, a geci is. Nem hogy nem fizetett be a manyupba, hanem felélte az addigi befizetéseket. És felélte az EU-segílyt. Amiből az államadósság 2/3-át vissza lehetett volna fizetni. Ja, és növelte az államadósságot abszolút és relatív értelemben is.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 16:44:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Hülyeségeket beszélsz, a legutóbbi évben a harmadik legjobb a magyar növekedési adat Európában, miközben az államadósság csökken. Már öt éve folyamatosan az eurózóna növekedési üteme fölött növekszik az ország. A horvátok szakadnak le.

www.portfolio.hu/gazdasag/europa-elmezonyeben-a-magyar-novekedes-a-romanokat-lehagytuk-a-lengyeleket-viszont-nem.285498.html

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 16:53:23

@Tenkes Kapitánya: Huh, öröm és bódottság, a növekedés nagy, mert a béka segge alatt vagyunk, onnan csak növekedni lehet.

2016-ban 20%-ot esett vissza a beruházás. Tudod mikor volt 20% alatt legutóbb? Mikor Nagy Imre visszavágta a Rákosi megalomán beruházásait.

"az eurózóna növekedési üteme fölött növekszik az ország"

Nagy öröm, ha közben a térségtől leszakadunk.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.13. 17:09:47

@Tenkes Kapitánya:

cica, összevissza beszélsz. te írtad, hogy:

"le kell belőle vonni a termelő felhasználást"

most meg bevallod, hogy a hozzáadott értékhez lehet, hogy le kell vonni belőle, de azt a kurva anyád se kérdezte. a GDP volt a kérdés, ott meg nem kell levonni belőle a termelői felhasználás nagy részét, kivétel az importált dolgokat.

így a GDP-hez hozzáadott érték közelebb van az árbevételhez, mint a nyereséghez.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.13. 17:10:58

@Tenkes Kapitánya: Az általad hivatkozott cikkből idézek: "Minden idők legnagyobb növekedési ütemével, 16,7 százalékkal nőttek a beruházások 2017-ben az előző évi 16 százalékos visszaesést követően."

Tehát két év alatt 0,7%-kal nőttek a beruházások, azaz éves szinten 0,35%-kal. Ez NULLA!

Legalább magadnak ne mondj ellent!

Unalmas vagy az izzadtságszagú erőlködéssel és a folytonos pofáraeséssel. A geci 8 éves elbaszott gazdaságpolitikáját, a leszakadásunkat nem tudod dumával kimosakodni. Végeztem veled.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 17:18:38

@math0: A hozzáadott értékről illene tudnod, hogy vállalati szinten vizsgálva a GDP másik elnevezése. Elképesztően amatőr vagy ezekben a kérdésekben. Jószándékúan mondom, alapdolgokkal sem vagy tisztában. Hihetetlenül buta vagy.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 17:23:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: az idősort nézd, 2016 előtti három évben brutális volt a beruházások növekedése, csak 2014-ben 19%-os. Ne egy év adatát ragadd ki.

Tenkes Kapitánya 2018.07.13. 17:27:53

@math0: Foglalkozz inkább az ateizmussal, az neked való. A GDP számítás módszertanánál azonban nem lehet mellébeszélni, nyuszi.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.14. 07:20:40

@Tenkes Kapitánya:

"A hozzáadott értékről illene tudnod, hogy vállalati szinten vizsgálva a GDP másik elnevezése."

1) Az ország összes cégének "hozzáadott értékének" összesítése lehet, hogy jó közelítése a GDP-nek.

2) De ahogy már elismerted, a Mercedes hozzájárult a magyar GDP-hez azzal is, hogy a dolgozóknak például fizetést adott, ami nem hozzáadott érték, hanem a dolgozók ezzel más cégek áruinak hozzáadott értékét vették meg, növelték a fogyasztást, és ezzel hozzájárultak a GDP-hez.

3) Ugyanígy, a Mercedes vásárolt fel magyar beszállítóktól árút, ami nem a Mercedes hozzáadott értéke, de ha nem volna Mercedes, akkor azt az árút a magyar beszállító lehet, hogy nem tudta volna eladni, sőt, lehet, hogy le se gyártotta volna, mert hát minek.

Szóval a "Mennyivel járult hozzá a Mercedes a magyar GDP"-hez kérdésre a "hozzáadott érték" csak egy elég szűkös válasz, másrészt pont ez az érték nem szerepelt a cikkben, tehát feleslegesen lovagolsz a semmin, húgyagyúkám!

Elképesztően amatőr vagy ezekben a kérdésekben. Jószándékúan mondom, alapdolgokkal sem vagy tisztában. Hihetetlenül buta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.14. 07:34:34

@Tenkes Kapitánya: Az ország összes cégének "hozzáadott értékének" összesítése lehet, hogy jó közelítése a GDP-nek.

Ehhez hozzátenném, hogy szerintem még ez teljes, mert nem véletlenül szokták a fogyasztást emlegetni a GPD-nél, és valószínűleg az import és export mérleg is számít. Ha valaki importál külföldről egy laptopot, az a magyar GDP-be beleszámít, ráadásul ez tényleg egy gazdaságilag hasznos dolog lehet. Ez a laptop semelyik magyar cégnél sem jelenik meg hozzáadott értékként. Sőt, valószínűleg semelyik részéhez sem járult hozzá egyetlen magyar cég sem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.14. 07:39:09

@Tenkes Kapitánya:

te írtad azt a baromságot, hogy a hozzáadott érték a GDP, és, hogy a Mercedes ennyivel járul hozzá a magyar GDP-hez, miközben elismerted, hogy egy csomó dolog van, amivel a Mercedes a hozzáadott értéken túl is hozzájárul a magyar GDP-hez. a Mercedes hozzájárulása az árbevételhez közelebb áll, mint ahogy te sugalltad, ráadásul a hozzáadott értékről nincs is összegszerű adatod.

úgyhogy fasznak fárasztasz itt a baromságaiddal?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.14. 07:39:47

@Tenkes Kapitánya: te ne foglalkozz semmi komoly dologgal, nem neked való! te hülye vagy.

Tenkes Kapitánya 2018.07.14. 13:32:52

@math0: "Ha valaki importál külföldről egy laptopot, az a magyar GDP-be beleszámít, ráadásul ez tényleg egy gazdaságilag hasznos dolog lehet."

Mondtam, hogy inkább az ateizmust szakértsed, mert segghülye vagy ebben a témában. Mellette arrogáns kismalac is, ami szórakoztató.
Az import a fogyasztásba számít bele.
Tudod, cica, a GDP-t meg lehet közelíteni a termelés, a jövedelem és a fogyasztás oldaláról. Ha a fogyasztás oldalról közelítik, akkor a külkereskedelmi mérleggel korrigálnak. Azzal nem lehet növelni a GDP-t és a jvöedelmet, ha importálsz, az a fogyasztást növeli.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.15. 00:37:35

@Tenkes Kapitánya: amilyen hülye vagy, azt mondod, hogy nincs igazam, majd elmondod, hogy miért van igazam. miért nem iratkozol be egy elmegyógyintézetbe, te faszfej?!

0dzsud0 2018.07.15. 09:35:22

@math0: abban mondjuk semmi meglepő nincs, hogy te valami primitív elmetrükkel sikeresen elhiteted magaddal, hogy ez tényleg így történt, de ettől még nem így történt. legalább a szövegértési problémáidról is képet kapunk.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.15. 19:36:07

@0dzsud0: 9-es H-indexszel nem valószínű, hogy nekem vannak szövegértési problémáim.

0dzsud0 2018.07.16. 00:15:15

@math0: e tekintetben irreleváns, hogy szerinted mi valószínű rád nézve, és mi nem.

Tenkes Kapitánya 2018.07.16. 00:33:23

@math0: szövegértési problémáid teljesen természetesek, hiszen egyáltalán nincsenek közgazdasági tárgyi ismereteid. Fel se fogod, miről van szó, amikor a GDP, hozzáadott érték, termelő felhasználás, jövedelem, fogyasztás fogalmakat használják a nemzeti számlák kapcsán.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.16. 08:30:31

@0dzsud0: e tekintetben irreleváns, hogy mi a véleményed. te egy ostoba fasz vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.16. 08:31:09

@Tenkes Kapitánya: szövegértési problémáid teljesen természetesek, hiszen egyáltalán nincsenek közgazdasági tárgyi ismereteid. Fel se fogod, miről van szó, amikor a GDP, hozzáadott érték, termelő felhasználás, jövedelem, fogyasztás fogalmakat használják a nemzeti számlák kapcsán.

Tenkes Kapitánya 2018.07.16. 10:57:37

@math0: egy értelmes megnyilvánulásod nem volt a nemzeti számlák témakörében

Arroganciád persze határtalan.

0dzsud0 2018.07.16. 12:37:26

@math0: nem-nem, matyika, neked bizony kuss a neved :) a szövegmásolós erőlködésed külön megmosolyogtató :)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.16. 13:17:56

@Tenkes Kapitánya: egy értelmes megnyilvánulásod nem volt a magyar GDP és német cégek témakörében

Arroganciád persze határtalan.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.16. 13:18:35

@0dzsud0: nem-nem, dzsudzsika, neked bizony kuss a neved :) az érvelés nélküli erőlködésed külön megmosolyogtató :)

Tenkes Kapitánya 2018.07.16. 13:49:18

@math0: Óvodás szinten vagy. Gondolom, apukád nagyobbat tud fingani, mint az enyém.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.16. 13:59:08

@Tenkes Kapitánya: Óvodás szinten vagy. Gondolom, apukád nagyobbat tud fingani, mint az enyém.

Tenkes Kapitánya 2018.07.16. 15:15:34

@math0: A majmok is többre képesek az utánzásnál.

0dzsud0 2018.07.16. 15:48:52

@Tenkes Kapitánya: ő azonban kicsit primitívebb, mint egy majom. de mint látod, addig válaszol (táncol), amíg írsz neki (fütyülsz), remekül idomított példány.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.16. 16:26:56

@Tenkes Kapitánya: az utánzás tükröt tart eléd. nem írsz érveket, tehát visszaírhatom rád. egy majom lehet, hogy felfogta volna. te nem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.16. 16:29:22

@0dzsud0: te vagy a remekül idomított példány. amíg te ez összes neuronodat (1) arra használod, hogy kitalálj valamit, amit nekem írjál, de nem sikerül érvet írnod, nekem nincs más dolgom, mint visszaírni neked, mivel pont annyira érv ellened, mint ellenem. remek szórakozás, te izzadsz, én szórakozok.

Tenkes Kapitánya 2018.07.16. 17:24:06

@math0: Már többször konkrét példákkal alátámasztva írtam és nem ismétlem, de rég leleplezted magad, hogy nincsenek tárgyi ismereteid; tárgyi ismeret nélkül nincs értelmes eszmecsere.

0dzsud0 2018.07.16. 17:40:55

@math0: "remek szórakozás, te izzadsz, én szórakozok." így van. én izzadok, te szórakozol, én izzadok. :D lassan azért pihenj, csimpi

0dzsud0 2018.07.16. 21:31:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: nézőpont kérdése. én egy picit többször olvastam az ismételgetett faszságaidat, mint te az enyéimet. szerintem neked fogalmad sincs arról, hogy mi az unalmas :)

egyébként téves magatokat viszonyítási pontként kezelni. nem a maroknyi ballibhez mérjük a többi embert, hanem fordítva. ti vagytok unalmasak nekünk.

Mindeni náci, kivéve Elek Gábort (jotundert) 2018.07.16. 21:59:18

Aki Orbánnal bármiben egyetért, az náci. Az fasiszta. Az gázkamrákat követelő. Fúj!
süti beállítások módosítása