B1 blogcsalád



Mészáros Lőrinc kiborult, mert érdeklődni mertek a pénze után, ami valamikor a miénk volt

2020. február 13. - nickgrabowszki

Az egyszerű polgár igazságérzete.ml_5.jpg

10 évvel az Orbán-kormányok megalakulásának kezdete után azzal már nem lehet a lapok címoldalára, hogy valamelyik Fidesz- és miniszterelnök-közeli kliens, stróman,és oligarcha újabb milliárdokat kapott az állami vagyonból. Mert a hír az, ami eddig ismeretlen, váratlan és meglepő. Ebben meg semmi új nincs, hogy pénzzel (közpénzzel) tömik a klientúrát és vagyonkezelőket, az csak a szokásos.

Címlapra már csak azzal lehet kerülni, ha valamelyik közülük megsértődik  azon, hogy az adófizetőket érdekelné, hogy lesz az ő (ti. az adófizetők) pénzéből magánvagyon, és kiakad a zaklatáson, mint Mészáros Lőrinc:

Ne zavarjanak, legyenek szívesek. Nem vagyok közszereplő, úgyhogy ha lehet, akkor egy kicsit távolodjon el tőlem, jó? (...) De még egyszer, távolodjon el tőlem, jó? Azonnal távolodjon el! (...) Mondom, távolodjon már el tőlem!

Hát kicsoda maga, hogy engem zaklat? (...) Én meg egy polgár vagyok, nem közszereplő, nagyon kérem, hogy fáradjon el.

A veszteséges vállalkozóból dollár- és euromilliárdossá vált egykori gázszerelőnek formálisan igaza van. A törtvény szerint ugyanis az számít közszereplőnek (2013-tól még szűkebben: közéleti szereplőnek), aki 

  • közhatalmat gyakorol, gyakorolt vagy közhatalom gyakorlásával járó tisztségre jelölték,
  • illetve aki a politikai közvéleményt feladatszerűen alakítja vagy alakította.

Innen nézve egyértelmű, hogy Mészáros két éve miért hagyta ott idő előtt a felcsúti polgármesterséget. Pedig 2011-ben még törvényt is módosított a Fidesz-KDNP annak érdekében, hogy helyet csináljanak neki. (Megtiltották, hogy köztartozással választott pozíciót lehessen betölteni, ezért az előző felcsúti polgármesternek le kellett mondania.)

Az egykori gázszerelő azonban ennek ellenére is elhagyta a posztot. Tehát már nem politikus, és miután Orbán Viktor elvette tőle (névlegesen Mészáros maga ajánlotta fel a propagandaholdingnak) a médiáit, már a másik feltétel sem áll: nem alakítja a "politikai közvélemény feladatszerűen"

A törvény ugyanis ilyen. Talán nem teljesen véletlenül.

Közszereplőnek minősül egy falusi polgármester, egy járási rendőrkapitány (közhatalmat gyakorolnak), egy újságíró, és akár még egy színész is (befolyásolják a közvéleményt), de a törvény szerint

nem minősül közszereplőnek az az oligarcha-stróman kör, amelyiknek az elmúlt néhány évben többezer milliárd forintot játszottak át az állami költségvetésből

jórészt haszontalan beruházásokra (például kongó stadionok és üresen járó kisvasutak építésére), egyes esetekben a bűncselekmény gyanúját is felvetve (elég csak a Tiborcz-féle közvilágítási projektról készül OLAF-jelentésre utalni).

Azonban a törvény szerint az ebben érintett kör, Szíjj, Garancsi, Varga, Paár, Balásy, Jászai, Tiborcz, etc. és persze főleg Mészáros urak nem közszereplők, hanem egyszerű polgárok, akiket nem lehet megkérdezni arról, 

  • miként élik meg, hogy 10-15 évvel ezelőtt ismeretlen vagy egyenesen veszteséges vállalkozóból mára felfoghatatlan és összeszámolhatatlan vagyonhoz jutottak;
  • milyen érzés, hogy a közvagyonból egyenként tíz- százmilliárdokat szerezve luxusrepülőgépek, luxusjachtok és luxusvillák háromszögében élik az életüket.

Mert zaklatásnak élik meg. Az egyszerű polgárok. Pláne Mészáros. Lásd még:

nincs itt semmiféle korrupció, amit annak neveznek, az az Orbán-kormány legfőbb politikája.

Ilyenformán akit az oligarcha- és strómankör viharos sebességű és elképzelhetetlen mértékű meggazdagodásáról szintén meg lehetne kérdezni, az maga a NER tótumfaktuma és atyamestere, Orbán Viktor. De őt meg szintén nem lehet, mert

  • csak évente egyszer áll a sajtó elé;
  • akkor is kikerüli a kérdést;
  • azt állítja, neki semmi köze azoknak a sorozatos tendergyőzelmeihez, akiknek időnként igénybe veszi a lusxusjetjét és luxusjachtját;
  • és különben is, ő nem foglalkozik üzleti ügyekkel.

Amivel viszont láthatóan foglalkozik, az közvélemény befolyásolása, és a kormánypártokat hátrányosan érintő válsághangulat megfordítása. Ezért indítanak (persze közpénzből) olyan propagandakampányt, amire az ellenzéknek nincs válasza. Mert nem is lehet, mert se pénze, se joga nincs ellenkampányt indítani.

Az Orbán-kormány és kitartottja, csicskái, valamint felszopói azzal indokolják, az ún. nemzeti konzultáció témáit, hogy

Az elmúlt időszakban olyan társadalmi problémák kerültek a felszínre, amelyek nemcsak a magyar emberek igazságérzetét, de közvetett módon a pénztárcáját is érintette.

Most akkor egyrészt felvetődhet, hogy minek megkérdezni az embereket, ha már eleve tudható, mi a véleményük.

Másfelől viszont a propagandakampányban sulykolt börtön- és iskolakártérítési ügyek még a kormány szerint se fájnak többe 10 milliárdnál (ami ráadásul nem egy vagy néhány, hanem sok száz ember között oszlik meg).

A legbiztosabbra a kormány akkor mehetne, ha azt a kérdést  tenné fel, hogy

Ön támogatja vagy ellenzi, hogy az Orbán Viktorhoz köthető oligarcha-, stróman- és vagyonkezelői kör az utóbbi néhány évben többszáz milliárd forintos vagyonra tett szert az adófizetők pénzéből nekik juttatott többezer milliárd forintnyi állami megrendelésből?

A kormány nyilván nem fogja feltenni ezt a kérdést, pedig minden feltételnek megfelel:

  • érinti az emberek pénztárcáját,
  • sérti az igazságérzetét.

Ha ma Magyarországon valami okkal sértheti az emberek igazságérzetét, akkor az az, hogy a miniszterelnök barátja és volt iskolatársa veszteséges vállalkozóból dollár- és eurómilliárdossá vált közpénzből.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8415473038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomic power 1986DucaDuca 2020.02.14. 14:54:38

@Nekoashi2005:

"Én csak kizárólag a 2010 óta bejutó pénzről beszélek!"

Én is a 2010 után beérkező pénzekről beszéltem. Ebből ment veszendőbe 9.715 milliárd FT /29,8 milliárd euró/ olyan kiadásokra, amelyek oka a 2003-2010 közötti időszakban található meg. Egy normális vezetésű országban nem képződhetett volna ekkora veszteséghalmaz, amit a 2010 utáni kormánynak kellett finanszírozni.

"Hagyjuk már az "elmúlt nyócévezést!"

Ezekután azért már nagy arc kell egy ilyen állításhoz! Hagyjuk, mert fel se fogod a jelentőségét vagy csak azért akarsz átsiklani rajta, mert kiderül, hogy kedvenceid, akiket most is a hatalomba szeretnél küldeni, mennyire szétlopták az országot?

Mutass még egy országot vagy országokat a KKE országok közül, amelyek ekkora hendikeppel indultak 2010 után!!

"Mondjuk akkor volt egy világválság is, amit a Bajnai kormány jól kezelt."

Ehhez is nagy arc kell, hogy állandóan a világválságra hivatkozzatok!

2007-ben még nem volt világválság, Magyarország GDP növekedése ennek ellenére 20-szor alcsonyabb volt, mint a KKE országok átlaga. Pontosan 0,4%. Ekkor Szlovákiában a növekedés 10,8% volt, de még a legfejlettebb Szlovénia is 6,9%-ot produkált.
Szégyen-gyalázat.

A Bajnai kormány már csak tűzoltást végzett, mikor már rég égett a ház. A válságot ennek a kormánynak kellett menedzselni, súlyos euró milliárdok felhasználásával.

"Mondjuk ezt a csuti is elismerte, persze csak külföldön, mert tudja, hogy egy ilyen mondattal kisüthetné a tipikus fidess szavazók agyát, mint amilyen te vagy...."

Igen, megszorításból nem vizsgázott túl rosszul a Bajnai kormány. Ehhez értenek a balliberálisok. Ahhoz, hogy államcsőd felé kormányozzák az országot, majd mindent visszavegyenek. A te agyad van kisütve, nem az enyém! Nem látod a fától az erdőt! Ahhoz elég hülyének kell lenni közgazdasági szempontból, hogy valaki nem képes felfogni, hogy a 2003-2010 közötti kormányzás mennyire visszavetette Magyarországot!

Vagy csak pimasz módon trollkodsz!

"privatbankar.hu/migracio/orban_megint_kulfoldon_dicserte_a_bajnai-kormanyt-231457"

Nekem ilyen linkeket ne tegyél be, mert ezzel nekem semmi újat nem tudsz mondani. Nyugodtan lobogtathatod, a lényeg az, amit írtam fentebb az országot ért veszteségekről. Bajnai nem oldott meg semmit, nem is volt rá lehetősége az idő rövidsége miatt. Azonban ő is csak a klasszikus neoliberális megszorítás politikát tudta felmutatni!

"Volt tíz éve a bandádnak, hogy javítson az oktatáson, az egészségügyön vagy a nyugdíjasok helyzetén! És a javítottak? Nem, még sikerült rontani!"

Azok után, amilyen örökséget hagytatok az országra, még van képed ilyeneket számonkérni?
A nyugdíjak megőrizték reálértéküket, nem is ígértek nekik mást. Még nőtt is bizonyos mértékig a nyugdíjak reálértéke. A rezsiköltségek befagyasztása is pozitív fejlemény volt az alacsonyabb nyugdíjakkal rendelkezők számára.
A nyugdíjakat ti csökkentettétek, az egészségügyből, oktatásból ti vontátok ki a pénzt.
Néhány éve már növekszik a két ágazat finanszírozása.

Ez azért lehetséges, mert a kormánynak minden visszahúzó erő és minden káros örökség ellenére sikerült a makrogazdaságot olyan pozitív állapotba hozni, amilyenben
100 éve nem volt.

Ez persze nem tetszik nektek, mert csökkenti az esélyeteket, hogy visszakerülhessetek a hatalomba, hogy újra szétlophassátok az országot, hogy végleg lemaradjunk!

Úgyhogy elég a hablatyból!

Isten óvja Magyarországot tőletek!

6.Lenin 2020.02.14. 14:57:24

@Etniez:

Mindenhol a világon a regnáló kormány azokat részesíti előnyben, akik támogatják.
Nyilván Mészáros is ilyen alapon nyert több pályázatot is. Most azt, hogy ő irányítja ezeket a cégeket, vagy nem, ezt eddig senki nem bizonyította. Személyesen nem ismerem, ezért ebben nem tudok hitelt érdemlően nyilatkozni.
De, én még azt is el tudom képzelni, hogy ő irányítja a cégeit. Az, hogy gázszerelő, semmit nem jelent. Ismerek olyanokat, akik teljesen más téren sikeresek, mint ami az eredeti-esetleg tévesen választott "szakmája".

Mellesleg az, hogy néhány irigy seggfejnek mi a véleménye-amíg nem bizonyítja az ellenkezőjét-a gyakorlatban szart ér.

Németországban sem az AfD nyeri a közbeszerzéseket sorozatban.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.14. 15:02:40

@György Csaba Nagy: A közszereplő téma már túl is van tárgyalva, mert nem közszereplő és ha nem akar, akkor az utcán nem ad interjút a HVG firkászának tartalmatlan provokatív kérdésekre!
De mert nagyon ugrálsz, ezért a figyelmedbe ajánlom Karigeriteket, aki közszereplő és megtagadja a Hír tv-nek az interjút, de a legdurvább az ok, ugyanis nem tetszik neki,, ahogy az tudósít! Nesze neked libsik által bálványozott sajtószabadság, nesze neked közszereplőkre kirótt nyilatkozatkényszer!

alöksz róz 2020.02.14. 15:08:08

@Etniez: igen igen, ti mind egyéniségek vagytok, saját egyéni egyforma véleménnyel

György Csaba Nagy 2020.02.14. 15:17:19

@Grimbusz Makszimusz: Láthatólag izgalmi állapotba kerültél, noha erre semmi szükség, a nélkül is elég korlátolt vagy. Karigerit előhozni egyszerű terelés, szokott ócska Fidesz-manír gondolkodásképtelen hívektől. Mészivel nem a nyilatkozat megtagadása a baj, hanem áradó primitívségének és a nagy magyar éjszakában betöltött szerepének kiáltó ellentmondása. Inkább egy ló.

Etniez 2020.02.14. 15:23:10

@alöksz róz: Hát, nálad mindenképpen.
Múltkor is néhány kommentelő elkezdte nyomni, hogy az új NAT POLITIKAI támadások kereszttűzébe került (ami faszság, mert szakmai gondok merültek fel), erre két napra rá mit mond Gulyás a kormányinfón?
Hogy a NAT POLITIKAI támadások áldozata.
Szóval pontosan tudjuk, hogy kinek ment email az alkalmazandó panelekről, szépen, folyamatosan buktatjátok le magatokat.

Nem is értem, mi értelme annak amit csináltok, mert ez itt nem az egybites fideszkárosultak gyülekezete, ide érvelni kellene.
Így teljesen eredménytelen amit csináltok, nem tudjátok a narratíváitokat ránk erőltetni, az egész komment-kommandó teljesen felesleges.
És ennek a kommandónak vagy te is a tagja, én viszont semelyiknek, már ennyivel több vagyok, mint te.

Etniez 2020.02.14. 15:27:24

@Grimbusz Makszimusz: Karácsony Gergely döntésével sem értek egyet.

Meg azzal sem, ahogy a Hírtévé azt mondja a náci csőcselékről, hogy megemlékezők, nem azt, hogy náci csőcselék.

Egyébként mit kérdezne a Hír tévé tőle? Olyan okosakat, mint a köztévé? :D

www.facebook.com/illiberalmemes/photos/a.1344002632358697/2751441401614806/?type=3&theater

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.02.14. 15:33:38

@Etniez: goglézd ki gyorsacskán a nárcisztikus személyiség zavart

Grimbusz Makszimusz 2020.02.14. 15:34:06

@György Csaba Nagy: . Mészivel nem a nyilatkozat megtagadása a baj, hanem áradó primitívségének és a nagy magyar éjszakában betöltött szerepének kiáltó ellentmondása. Inkább egy ló..........................

Karigeri tényleg terelés, mert ő közszereplő, igazad van és elterelem a nem közszereplőről a figyelmet! :DDD Mészáros meg akkor miért is nyilatkozzon, mire vagy kíváncsi, ha ezt gondolod róla? Mondjuk az előbb még úgy tűnt, hogy nyilatkozatot vársz, de mindegy!
Aztán! Mészáros hülye....de megteheti, viszont nektek profi politikusaitok hülyék, Niedermüller nem tudja mit mond, Gyurcsányról ne is beszéljünk, patkányozó Bangóné, Kunhalmi alytónak szaladó Ági a kiNyírő Gyulájával, Nagy Blanka, Lófaszos Hadházy, Újhülye, Tordai, Jákob, Kocsis kék soroljam, estig lehetne!

György Csaba Nagy 2020.02.14. 16:07:05

@Grimbusz Makszimusz: Örülök, hogy egyetértésre jutottunk: Mészáros hülye. Bár én inkább primitívnek nevezném, aki fényesen igazolja Parkinson mondatát: előbb-utóbb mindenki olyan tisztséget ér el, aminek betöltésére tökéletesen alkalmatlan. Hát ő nagyon, és nem mehetünk el a mellett, hogy került oda, és mit árt vele.
A balos politikusok leszólásával ismét terelsz, de belemegyek az utcádba. Kontrasztnak nézzünk jobbra: nálatok pedig egyáltalán nincsenek politikusok. Csak Orbán van, és kész. Nincs párt, nincsenek honatyák, alkotmánybírák, ügyészek, számvevők, csak akarat, gerinc, személyiség nélküli bábok, szolgai végrehajtók. Egyetlen akarat érvényesül, a maga csapatmunka-ellenességével, korlátozott intellektusával, személyiségzavarával, szeszélyeivel. Ez az uralkodó rendszer, ez vezeti a hajót. Mintha nem lenne egészen tökéletes.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.14. 16:46:29

@Etniez: "Szóval pontosan tudjuk, hogy kinek ment email az alkalmazandó panelekről, szépen, folyamatosan buktatjátok le magatokat."

Ennyi erővel akkor én meg a sorosista liberális trollkommandó tagja vagyok, ahonnan ti "kapjátok a sorvezetőt".

Fentiekben, 14:43-kor írtam, hogy a bírói gyakorlat (és a Kúria hasonló ügyekben, pl. egy budapesti, ingatlanfejlesztéssel foglalkozó cég tulajdonosa/vezetője ügyében hozott döntései) erőteljesen arra mutatnak, hogy itten egyesek megint tátott szájjal rohannak a faszerdőbe, de a TASZ jogászok így is biztos beleállnak abba, hogy Mészáros Lőrinc közszereplő.

Erre, mit ad Isten, 15:56-kor nem lehozza az Index a TASZ-os Dojcsák Dalma cikkét arról, hogy márpedig Mészáros annyira közszereplő, hogy nála közszereplőbb ember nincs is? Csúnya lebukás...!

alöksz róz 2020.02.14. 16:51:45

@Etniez: papám, azt mondasz magadról, amit nem szégyellsz, csak érdekes h véletlenül pont mindenben megegyezik a véleményetek

eszti..... 2020.02.14. 17:20:05

@alöksz róz:

az internacionalista vezetésű európához képest?

tessék szépen végigírni a sormintát!
internacionalista, bevándorláspárti, balliberális, keresztényellenes, sorosista vezetésű európához képest?
még a végén valakinek hiányérzete támad.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.14. 17:21:03

@Etniez: Nem az én személyes véleményem az irányadó a kérdésben (amire nem is hivatkoztam érvként, szóval ezzel csúnyán likra futottál), hanem a Kúria határozata. Vagy éppen az Alkotmánybíróság határozata: "A közszereplői minőség megállapítása mindig egyedi mérlegelés kérdése. (...) Az Alkotmánybíróság ezért hangsúlyozza, hogy a közszereplői minőség megállapításának nem az a döntő szempontja, hogy az érintettnek mi a státusza, hanem az, hogy a közügyeket érintő, illetve közéletinek minősülő nyilvános vitában résztvevők önkéntes elhatározásuk folytán váltak-e a közügyek, a közélet alakítójává, rendszeres vagy időszakonként megjelenő szereplőjévé." alkotmanybirosag.hu/kozlemeny/pontositotta-a-kozszereploi-minoseg-megallapitasanak-szempontrendszeret-az-alkotmanybirosag/

Szóval, sivalkodhattok, ajvékolhattok akármilyen hangosan, Mészáros jogászai a bíróságon ugyanúgy feltörlik veletek a padlót, ahogy a korábbiakban. Mi pedig ugyanúgy a képetekbe fogunk röhögni.

alöksz róz 2020.02.14. 17:27:42

@Etniez: már késő, az index lebuktatott
gyorsan szedd elő a másik nickedet

alöksz róz 2020.02.14. 17:33:26

@eszti.....: na, mellébeszélsz, mert nem jött be a kampányszöveged?
már bizonyították h semmit nem várhatsz tőlük

Muhammad Balfas 2020.02.14. 17:36:58

@chrisred: Ettől még lehet véleményed..Szóval egy diktatúra konszolidálódása mentség e a bű neire..?

Muhammad Balfas 2020.02.14. 17:41:40

@György Csaba Nagy: Ezt a kérdést tkp. a világ bármely országában fektehetnéd..
Emlékszünk még arra , amikor a ballibsi aranykorban a hidegben bekrepáló hév kijelzőkre a vállalkozó utólag szigszalagozott hősugárzókat..?:)

alöksz róz 2020.02.14. 17:44:29

@eszti.....: ne a jelzőkkel foglalkozz, mondtam már :-)

Grimbusz Makszimusz 2020.02.14. 17:48:31

@György Csaba Nagy: "Örülök, hogy egyetértésre jutottunk: "

Korántsem jutottunk, csak a vágyvezérelt hülye lumpenproli szemüvegen keresztül nem érzékelsz a környezetedből semmit!

eszti..... 2020.02.14. 18:15:27

@alöksz róz:

mi mellé, apafej? :D
ha már a helyretevésnél tartunk, összekeversz a magyar ellenzékkel. én nem várom el sem Brüsszeltől, sem az uniótól, de még a magyar kormánytól sem, hogy védje vagy kiharcolja kisebbségi jogaimat.
az az én dolgom.
viszont egy vérnacionalista szélsőjobboldali nemzeti kormány, főleg Kotlebáék, néhány adminisztratív intézkedéssel simán boríthatja az eddigi status quo-t.
elég, ha heves nemzetállam építésbe kezdenek, törvénybe iktatják az államnyelv védelmét, eltörlik az anyanyelv használatához való jogom.

azt nem hiszem, fontosabb dolgaik is lesznek egymás baszogatásánál :-) - írod.
vagy nem. nézd csak meg! fico és a szlovák nemzeti párt tíz év alatt szelídült meg.
már elfelejtetted a 2010 környékén történt eseményeket vagy a mecsiari időket?
különben is. egy erős nemzetállam nem hagy belepofázni saját belügyeibe- jogállam, miegymás. azt tesz az állampolgáraival, amit akar.
Szijjártó max. küld egy tiltakozó jegyzéket, te meg kimész tüntikézni, míg nálunk bevezetik az alternatív oktatást. NATO, EU tag vagyunk, nincs mivel fenyegetőzni.

Etniez 2020.02.14. 18:19:36

@eszti.....: Ne zavar össze őket, kifagy a szoftverük.

Etniez 2020.02.14. 18:21:38

@Szergej Szergejevics Szergejev: Akkor lássuk azt a pert!

Az MTVA ügyben sem lett igaza a fidesz-kommandónak, jogosan tartózkodtak ott a képviselők és jogtalanul lettek kidobva.
Szegény kidobók el lesznek meszelve, pedig ők csak végrehajtották Papp Dániel (Orbán Viktor?) utasításait.

eszti..... 2020.02.14. 18:36:09

@alöksz róz:

az internaionalistánál magasabb labdát rég dobtál. :D

alöksz róz 2020.02.14. 18:55:11

@eszti.....: azt magad nehezen fogod tudni megvédeni, ha kifejezetten ellened dolgoznak uniós csoportosulások (pl renew barátaidék).
egy kicsit lecsúsztál a lejtőn ezzel a fasisztázással eltörléssel, ha így folytatod hamar eljutsz a népirtáshoz...
saját belügyeikben független államok is faszán tudnak együttműködni egymás tiszteletben tartásával, nem tudom hallottál-e róla, de még az európai uniót is képesek voltak létrehozni :-)

rasztaszív 2020.02.14. 18:55:31

nem lennék ennek az embernek a helyében.nem is értem,mit remél.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.14. 18:55:46

Kamu Geriék 59 milliárd forint hitelt hívnának le 2023-ig
Elkészült Budapest 2020-as költségvetése, ezzel kapcsolatban nyilatkozott a Népszavának Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes, aki elmondta, hogy nagyon kell figyelniük, mire van pénz és mire nincs.

Ahelyett, hogy Mészáros közszereplő e, vagy nem! Már van amire nincs pénz, Olgára meg a Draskovicsra és a tetves Havas Szófiára igen, a buszvezetők bérére nem, viszont hitel, az lesz! Honnan ismerős ez?

alöksz róz 2020.02.14. 19:01:16

@eszti.....: sose a jelző a lényeg, az csak megfűszerezi

vagy szebben mondva olyan magas volt a labda, hogy alatta csapkodtad a levegőben az árnyékát :-)

alöksz róz 2020.02.14. 19:04:29

@alöksz róz: hülye vagyok, az asztalon az árnyékát.
nem a levegőben, ott nem látszik :D

György Csaba Nagy 2020.02.14. 19:16:28

@Grimbusz Makszimusz: De bizony, érzékeltem és írtam. Sajna téged is érzékellek, vak csirketolvaj.

György Csaba Nagy 2020.02.14. 19:21:01

@Muhammad Balfas: Komoly visszamaradottságot mutat, ha még mindig elmúttnyócévezel.
A hazának és népének igazán az épp hatalmon lévők tudnak. Teszik is.

Muhammad Balfas 2020.02.14. 19:40:35

@György Csaba Nagy: Akkor is csaholtál a korrupció ellen? Vagy mégse? Ha jól emlékszem akkoriban a "más zsebében nem turkálunk" rigmus volt divatban a ballisbsi birkakórusnál..:)

eszti..... 2020.02.14. 19:45:17

@alöksz róz:

aha! :D
szép próbálkozás volt.

Muhammad Balfas 2020.02.14. 19:47:26

@eszti.....: A világ szinte mindegyik országa figyelemmel követi sorsát és védi jogait határon túli kisebbségeinek .Kivéve persze a hazai szoci-szadesz katasztrófa kormányokat..

nemzeti.net/kurz-szelet-vetett-olaszorszagban-vihart-aratott-11039512.html

"Az új osztrák kabinet beiktatását jelző dokumentumon még szinte meg sem száradt a tinta, máris kisebb külpolitikai botrányt kavart az új, minden tekintetben friss és fiatal osztrák kancellár – Sebastian Kurz – bejelentése, miszerint Bécs lehetőséget ad az olaszországi német ajkú őshonos közösségnek, hogy igényelhessék az osztrák állampolgárságot."

Grimbusz Makszimusz 2020.02.14. 19:51:17

@György Csaba Nagy: "Komoly visszamaradottságot mutat, ha még mindig elmúttnyócévezel."

Miután ennél komolyabb teljesítményt nem tudtok felmutatni, nincs mihez hasonlítani, annál is inkább, mert ugyanaz a buzi banda várakozik a koncra ismét, akiknek az "elmúttnyócévet" is köszönhetjük! Hidd el, mindenki nyugodtabb volna, ha nem így lenne!

György Csaba Nagy 2020.02.14. 19:57:40

@Muhammad Balfas: Nekem valahogy a mai fejem fáj, nem a tavalyi.

György Csaba Nagy 2020.02.14. 20:05:39

@Grimbusz Makszimusz: Semilyen szempont szerint nincs igazad: az ellenzék messze nem ugyanaz, de bárki váltja is előbb-utóbb kedvenceidet, az ha beleszakad, se tud annyit ártani, az országot úgy a múltba visszalökdösni, és iparszerűen és szégyentelenül lopni.

eszti..... 2020.02.14. 20:21:04

@Muhammad Balfas:

Kivéve persze a hazai szoci-szadesz katasztrófa kormányokat..... na, ne mondd!

A szlovák- magyar alapszerződést mégis Horn Gyula hozta össze Mečiarral.

"Szlovák-Magyar Alapszerződés:

Szlovákia és Magyarország között sokáig húzódott az alapszerződés megkötése, ami a Pozsony és Budapest közötti kapcsolatok teljes elhidegüléséhez vezetett a második Mečiar-, ill. Antall-kormány idején (1992-1994). A két ország közötti viszony szerződésszerű rögzítésének gondolata Jozef Moravčík 1994-es kormányfői kinevezését követően kezdett körvonalazódni, ám a Horn Gyula vezette szociálista-liberális magyar kormány a tárgyalásokat már a Vladimír Mečiar vezette Demokratikus Szlovákiáért Mozgalom, a Szlovák Nemzeti Párt és a Munkásszövetség alkotta koalicióval, lényegében azonban Vladimir Meciar kormányfővel folytatta le. A Szerződés a Magyar Köztársaság és a Szlovák Köztársaság között a jószomszédi kapcsolatokról és a baráti együttműködésről végül 1995. március 19-én Párizsban köttetett meg. A magyar-szlovák szerződéshez az eddigi gyakorlattól eltérően nem csatoltak egy külön nyilatkozatot, amely a kisebbségek jogait rögzítette volna, mert ezeket a felek a szerződésbe foglalták.

Az alapszerződés, mint a „jószomszédság és a bizalom szellemében” fogant dokumentum kimondja, hogy a „Szerződő Felek kölcsönös együttműködésükben elősegítik egymás számára, hogy figyelemmel kísérhessék e cikk tartalmának megvalósulását…” és „…e célból az általuk szükségesnek tartott összetételű tagozatokból álló, ajánlási joggal felruházott vegyes bizottságot hoznak létre”. Ezzel azonban ellentétes volt az a hivatalos szlovák hozzáállás, amely megelőzte a dokumentum pozsonyi parlament általi ratifikálását. A szerződést csak egy évvel az aláírása után, 1996. március 26-án ratifikálta a szlovák törvényhozás, részben azért, hogy az alapszerződés a magyar kisebbségnek nyújtotta vélt bőkezűséget legyen idő ellentételezni nacionalista szűkmarkúsággal. Ilyen célt szolgált a nyelvtörvény elfogadása, valamint az közigazgatási jogszabálytervezet erőltetett elfogadtatása, mely nem vette figyelembe a Magyar Koalíció észrevételeit. Paradox módon az alapszerződés megkötése után egyre inkább elhidegültek a szlovák-magyar kapcsolatok. Hosszantartó vitát gerjesztett a szerződés 15-ik pontjának, - az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlésének 1201-es ajánlását illető - eltérő értelmezése, mely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy elmaradt az alapszerződésben meghatározott célok teljesítése."

www.kbdesign.sk/cla/projects/slovak_hungarian_treaty/cla_analysis/szlovak_magyar_roviditett.htm

alöksz róz 2020.02.14. 21:20:53

@eszti.....: mire nem késztette ezeket a kormányokat, hogy az erős független államokból álló európai unióhoz csatlakozzanak :-)

Muhammad Balfas 2020.02.14. 21:26:23

@eszti.....: Bla-bla-bla..Az Orbán-kormány biztosított magyar állampolgárságot a határon túliaknak , éppúgy , ahogy a Kurz-kormány a dél-tiroli osztrákoknak..

Muhammad Balfas 2020.02.14. 21:29:02

@György Csaba Nagy: Mert akkoriban nem is fájt a fejed..Nem őrjöngtetek Kóka piros helikopterén , a botrányos pályáztatási rendszeren , a kilométerenként 3 milliárdba kerülő autópályákon stb. "Más zsebében nem turkálunk"-ez volt a jelszó..:)

eszti..... 2020.02.14. 21:43:55

@Muhammad Balfas:

Ja! Mindenkit biztosítottak arról, hogy bátran vegyék csak fel e kettős állampolgárságot, hisz megvédik őket.
Aztán mikor ezer valahányszázan elveszítették a szlovák állampolgárságukat, szartak rájuk.
10 év alatt Orbán évente többször is találkozott Ficoval, mégsem próbálta rendezni a helyzetet. 10 év alatt magyar részről egyik közjogi méltóság sem tett lépéseket a kétoldali találkozókon. De még javaslatot sem.
Na, ennyit az álompolgárságról. :D

morph on deer 2020.02.14. 21:44:40

@Grimbusz Makszimusz:
“ Kamu Geriék 59 milliárd forint hitelt hívnának le 2023-ig”

Merthogy csak annyi maradt abból a 90-ből, ami rendelkezésükre állt, a többit már Tarlós elköltötte. Meg hagyott még 118 milliárd tartozást.
Gondolom az meg elkerülte a figyelmedet, hogy közben viktorka drága, meg a többi faszszopó próbálja megszívatni a főváros másfél milliós népességét, mert elzavarták a fideszcselédet a hivatalából.

Csak éppen nem számolnak azzal, hogy azért nem mindenki olyan hülye, mintha fideszes lenne, és képesek használni a rendelkezésükre álló forrásokat.

Hát még akkor mekkora hiszti lesz, ha az EU-s támogatások direkt a fővároshoz mennek, és nem lehet se lefölözni őket, se zsarolni velük!

Most képzeld el azt a szituációt, hogy akkor sem orbán dönt valamiről, ha fene fenét eszik, akár fejre is állhat a kis pöcs..!

De legalább a Kastanienhof még többször lesz képes vendégül látni őfelségét, és azért ez is valami, nem?

maxvall bircaman a teknőcbaszó 2020.02.14. 21:49:35

Pártolnám ha bárki bekapná a faszom.

morph on deer 2020.02.14. 22:08:28

@eszti.....:
“ Aztán mikor ezer valahányszázan elveszítették a szlovák állampolgárságukat, szartak rájuk.”

Ez egy rémhírterjesztés, semmi több!
Mert nem csak akkor: azóta is!
Naugye!

De legalább a mostani elnök sétálhatott a nemzetthy kerítés mentén, ami például sem Ficoval, sem Meciarral nem történt meg!
Hát mi ez, ha nem a jószándékú testvérbarátságoskodás kifejeződösségeskedése?
Na de elvtársak, most komolyan..!

nincs1itt 2020.02.14. 23:52:33

@atomic power 1986DucaDuca: na mi van? ostoba gyökér magyar! megpróbálod megmagyarázni, hogyan lesz egy iskolázatlan(ezt közelről ismered) szakmunkásból 10 év alatt dollár milliárdos? a világ 2050. leggazdagabb embere, egy olyan országban ahol az átlagbér nem éri el a 700 eur-t???

István Tamasi 2020.02.15. 06:36:48

Aki a közpénzt lopja - mint strómanlölő - az közszereplő.

atomic power 1986DucaDuca 2020.02.15. 08:18:31

@nincs1itt:

----nincs1itt 2020.02.14. 23:52:33

@atomic power 1986DucaDuca: na mi van? ostoba gyökér magyar! megpróbálod megmagyarázni, hogyan lesz egy iskolázatlan(ezt közelről ismered) szakmunkásból 10 év alatt dollár milliárdos? a világ 2050. leggazdagabb embere, egy olyan országban ahol az átlagbér nem éri el a 700 eur-t???----

----nincs1itt 2020.02.13. 12:02:09

@atomic power 1986DucaDuca: te érted ezt, vagy csak ennyit tudsz? tavaly szept. 1 este 9 óra, idén február 2 délután 6 óra... vagy esetleg az ostoba gyökér magyarral van bajod? szerintem mindhárom jelző igaz rátok nézve!-----

---nincs1itt 2020.02.12. 17:55:29

@atomic power 1986DucaDuca: figyelj nem vagyok fideszes, elsőre is láttam! figyelj jobban, már válaszoltam is! de azért kösz, mert szabó miklós jános azóta már más neveken maradt pont olyan gyökér magyar, veled együtt!---

----nincs1itt 2019.09.01. 20:54:41

@atomic power 1986DucaDuca: szerencsére te és @Szabó Miklós János teljesen tisztában vagytok ezzel és mérvertstájer fogalmával. húzz a matolcsi picsájába, te ostoba gyökér magyar!----

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2020.02.15. 09:57:24

Nagymester fokozatú sunyisággal, halkan, alig roppantva fingtam le egy öregasszonyt a tesco mellett.

Muhammad Balfas 2020.02.15. 10:24:24

@eszti.....: Jóval több cseh-szlovák kettős állampolgár vesztette el szlovák állampolgárságát. Mindössze 97 magyart érintett ez az ostoba törvény , amelynek korrigálása folyamatban van..

György Csaba Nagy 2020.02.15. 11:12:49

@Muhammad Balfas: Mondd, téged odaláncolt vki a tizenéves napárhoz, és nem tudod forgatni? Remélem, vki azért etet. De hogy Mészi kapcsán Kókázol és autópályázol (jé, akkor is épült? A költségeknek azért nézz utána, szép karriert találsz), az csőlátás.

György Csaba Nagy 2020.02.15. 11:38:44

@MAXVALL bircaman közíró: Ezzel elvesztetted éned legértékesebb részét. Az esemény pedig föltétlen közérdekű.

Muhammad Balfas 2020.02.15. 12:46:04

@György Csaba Nagy: Csak arra akarok utalni , hogy vannak dolgok , amelyek nem változnak..:)

nincs1itt 2020.02.15. 12:46:08

@atomic power 1986DucaDuca: na ezt dumáld ki, de gy.f. és a zemúttnyóccév nem ér ám!

Leggyorsabban dráguló termékek, szolgáltatások (éves változás, %)
Sertéshús 27,6
Friss hazai és déligyümölcs 21,9
Párizsi felvágott, kolbász 17,4
Friss zöldség 14,1
Hús-, halkészítmények 13,8
Járműüzemanyag 13,5
Szalonna 13
Járműalkatrész 12,9
Postai szolgáltatás 12,1
Ékszerek 11,9
Dohányáruk 11,3
Lakbér 10,3
Forrás: KSH

atomic power 1986DucaDuca 2020.02.15. 12:58:33

@nincs1itt:

----nincs1itt 2020.02.15. 12:19:49

@atomic power 1986DucaDuca: ostoba gyökér magyar!----

@nincs1itt:

----nincs1itt 2020.02.13. 12:02:09

@atomic power 1986DucaDuca: te érted ezt, vagy csak ennyit tudsz? tavaly szept. 1 este 9 óra, idén február 2 délután 6 óra... vagy esetleg az ostoba gyökér magyarral van bajod? szerintem mindhárom jelző igaz rátok nézve!-----

----nincs1itt2020.02.12. 17:55:29

@atomic power 1986DucaDuca: figyelj nem vagyok fideszes, elsőre is láttam! figyelj jobban, már válaszoltam is! de azért kösz, mert szabó miklós jános azóta már más neveken maradt pont olyan gyökér magyar, veled együtt!----

----nincs1itt 2019.09.01. 20:54:41

@atomic power 1986DucaDuca: szerencsére te és @Szabó Miklós János teljesen tisztában vagytok ezzel és mérvertstájer fogalmával. húzz a matolcsi picsájába, te ostoba gyökér magyar!----

nincs1itt 2020.02.15. 13:01:50

@atomic power 1986DucaDuca: ostoba gyökér magyar, ennyire futja? vagy csak igen nagyon a lelkedbe gázoltam? 4,7% infláció, beszakadó forint... és 10% felett vastagon az árak emelkedése. és te magyarázod a bizonyítványát o.v.-nek? na ezért nevezlek ostoba gyökér magyarnak! melyik nem vagy a fentiek fényében?

atomic power 1986DucaDuca 2020.02.15. 13:58:04

@nincs1itt:

----nincs1itt 2020.02.15. 13:01:50

@atomic power 1986DucaDuca: ostoba gyökér magyar, ennyire futja? vagy csak igen nagyon a lelkedbe gázoltam? 4,7% infláció, beszakadó forint... és 10% felett vastagon az árak emelkedése. és te magyarázod a bizonyítványát o.v.-nek? na ezért nevezlek ostoba gyökér magyarnak! melyik nem vagy a fentiek fényében?----

----nincs1itt 2020.02.15. 12:19:49

@atomic power 1986DucaDuca: ostoba gyökér magyar!----

----nincs1itt 2020.02.14. 23:52:33

@atomic power 1986DucaDuca: na mi van? ostoba gyökér magyar! megpróbálod megmagyarázni, hogyan lesz egy iskolázatlan(ezt közelről ismered) szakmunkásból 10 év alatt dollár milliárdos? a világ 2050. leggazdagabb embere, egy olyan országban ahol az átlagbér nem éri el a 700 eur-t???----

----nincs1itt 2020.02.13. 12:02:09

@atomic power 1986DucaDuca: te érted ezt, vagy csak ennyit tudsz? tavaly szept. 1 este 9 óra, idén február 2 délután 6 óra... vagy esetleg az ostoba gyökér magyarral van bajod? szerintem mindhárom jelző igaz rátok nézve!-----

----nincs1itt 2020.02.12. 17:55:29

@atomic power 1986DucaDuca: figyelj nem vagyok fideszes, elsőre is láttam! figyelj jobban, már válaszoltam is! de azért kösz, mert szabó miklós jános azóta már más neveken maradt pont olyan gyökér magyar, veled együtt!----

----nincs1itt 2019.09.01. 20:54:41

@atomic power 1986DucaDuca: szerencsére te és @Szabó Miklós János teljesen tisztában vagytok ezzel és mérvertstájer fogalmával. húzz a matolcsi picsájába, te ostoba gyökér magyar!---

György Csaba Nagy 2020.02.15. 18:19:57

@MAXVALL bircaman közíró: Végtelenül ostoba, primitív, perverz és ízléstelen véglény vagy. Értékeid csak negatív előjellel írhatók le. Gazdag gyűjtemény, érdemes kiteregetned.

nincs1itt 2020.02.15. 21:16:56

@Muhammad Balfas: feltűnt, hogy az árakat forintban adták meg viszont szlovákiában euróval fizetnek... tehát minden stimmel...

alöksz róz 2020.02.15. 21:38:08

@nincs1itt: akkor a fizetéseket se euróban számold :-)
de nyilván a szlovákok se állnak túl jól a bérek/árak viszonyában, bár erről inkább esztit kell megkérdezni

Muhammad Balfas 2020.02.15. 21:50:54

@nincs1itt: Lehet , hogy átváltották ?(Az eurót forintra..:)

nincs1itt 2020.02.15. 22:08:24

@alöksz róz: @Muhammad Balfas: melyik árfolyamon? a tegnapin? esetleg egy közép értéken... mert lehet, hogy 1 "szlovák" euró tegnap még több forintot ért, mint ma... tehát ez elég necces így... de gondolom nincs messze atomerős kollegátok, neki biztos van rá legalább egy megfejtése: "gy.f., 2003-2010 között soros!" és ezzel OK is minden!

alöksz róz 2020.02.15. 22:20:58

@eszti.....: de te hogy érzed, hogy élnek az emberek? mondjuk ausztriához képest, ehhez van összehasonlítási alapod.
azt nem tudom, a magyarhoz képest van-e

Muhammad Balfas 2020.02.15. 22:40:56

@nincs1itt: Az nem úgy működik , hogy változik az árfolyam és rögtön elkezdik átcímkézgetni az árakat. Egyébként világosan szerepel a cikkben , hogy "* a Szlovákiában tapasztalható árakat február 12-i MNB forint-euróárfolyamon váltottuk át.."

nincs1itt 2020.02.15. 22:47:44

@Muhammad Balfas: jaj, ez most komoly? ha változik az euró árfolyam, az euróhoz képest... te balfas... ugye nem akarsz nagyon hülyének látszani? 2020.01. nyitó mnb 329,99, 2020.02.12. 338,06... tehát akár egy hét alatt lehet a szlovák lidl olcsóbb és drágább is mint mo.-i lidl...

eszti..... 2020.02.16. 00:08:35

@alöksz róz:

van.
aki dolgozik az normálisan meg tud élni. az ország nyugati és északnyugati felén van a legtöbb munka. kelet felé haladva egyre kevesebb.
a minimálbér 520 euró.
egy kezdő tanító bruttó alapbére 800 eu plusz a juttatások.
a szalag mellett dolgozó munkás - nem autógyárban- nettó 600-700-at keres.
kb. ugyanez a helyzet az eü dolgozókkal is.

alöksz róz 2020.02.16. 01:00:15

@eszti.....: hát ki mit tekint normálisnak. szerintem ezek is kimondottan szar fizetések. nem tudom milyen életszínvonalat lehet ebből finanszírozni, de így ránézésre nem raknám nagyon a magyar fölé :-)

eszti..... 2020.02.16. 10:24:24

@alöksz róz:

ez van az ország keleti felén, a végeken.
a hivatalos átlagbér 2019 végén országosan 1077 eu.
Pozsony megyében volt a legmagasabb 1368 eu,
Eperjes megyében a legalacsonyabb 841 eu.

eszti..... 2020.02.16. 10:44:57

@alöksz róz:

azt nem tudom neked megmondani, jelenleg milyen életszínvonalat lehet havi nettó 700 euróból finanszírozni.
szerintem egy szolid alap, amire lehet építeni.
minden attól függ, hol laksz, milyenek az igényeid.
most, közalkalmazottként jóval a hivatalos átlagbér fölött keresek. de évekkel ezelőtt dolgoztam havi 600-ért is és abból is ki lehetett jönni.

Muhammad Balfas 2020.02.16. 10:48:54

@nincs1itt: Spekulatív manőverek nyomán előálló kiugrásokkal számolni megtévesztő.
Több értelme van vásárlóerő paritáson összehasonlítani a két ország jövedelmeit..

nincs1itt 2020.02.16. 11:32:35

@Muhammad Balfas: szerintem is, de nem kellenek a közgáz szakszavak. egyszerű ez mint a faék. átlag órabér ott és mo.-on 1 órai munka mennyi terméket képvisel.
modjuk 10 eur a német átlag órabér(nem ennyi, csak példa ca 20 eur), 1 liter benzin 1,49. 1 kg hús csirke 4,5 eur.
ebből már lehet számolgatni. 1 nm lakás ára, persze nem nyomor- és nem a luxusnegyedben, ez viszonyítva havi nettó bevételhez.

alöksz róz 2020.02.16. 12:56:05

@eszti.....: magyarországon ennyiből szar életszínvonalat lehet biztosítani, és nem hiszem h a szlovákoknál olcsóbb lenne az élet

Muhammad Balfas 2020.02.16. 13:16:15

@nincs1itt:

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/keresetek_eu.pdf

Látható , hogy a szlovákokat , és az észteket is megelőzzük..

nincs1itt 2020.02.16. 13:29:31

@Muhammad Balfas: ez az a ksh számítás, ahol magyar átlagbér kiszámításánál "kifelejtették" az 1,7 millió alacsony jövedelműt? mert még így is 25-ből a 21. mo. ami azért nem annyira fényes helyezés.

eszti..... 2020.02.16. 13:34:37

@alöksz róz:

nem olcsóbb. viszont okosan kell élni. nem muszáj mindent megvenni a boltban, pl. a 8. pár cipőt.:D

alöksz róz 2020.02.16. 14:28:13

@eszti.....: ja, milyen okos dolog is a krumplistésztán élés, a kézzel mosás, meg a leggagyibb kínai deichmannos cipő vásárlása

eszti..... 2020.02.16. 15:18:27

@alöksz róz:

épp fordítva. minőségi árukat kell vásárolni, ritkán.
mivel az utóbbi években sokat utaztam, kapszula gardróbom van. a lábbeliket cipészhez hordom. ő tanított meg, melyik cipő jegyszeri használatos és melyik javítható.
a sütés-főzés régi szenvedély /mi bajod a krumplis tésztával?/. nemcsak én, a családom többi tagja is szívesen és jól főz. nyáron a kertből, vagy a piacról szerezzük be az alapanyagokat.
nem szívesen dobunk ki régi tárgyakat, ruhákat. inkább újrahasznosítjuk, elajándékozzuk vagy elcseréljük.

Muhammad Balfas 2020.02.16. 15:39:46

@nincs1itt:

""kifelejtették" az 1,7 millió alacsony jövedelműt?"

Erről nem hallottam , de remélem , hogy nem a 18 év alattiakról van szó..:)

ujszo.com/gazdasag/a-fizeteseinkhez-kepest-draga-az-elelmiszer

"Az élelmiszerek megfizethetőségét és minőségét vizsgáló globális toplistán Szlovákia, legalábbis régiós összehasonlításban, csúnyán leszerepelt."

---

nincs1itt 2020.02.16. 15:44:49

@Muhammad Balfas: nem a 18 év alattiak, hanem bizonyos jövedelem alattiak... az meg 1,7 millió fő.
hát szlovákia nem kimondott mezőgazdasági ország. de mo. viszont jó adottságokkal bír a mezőgazdasághoz. szerintem olcsónak és jó minőségűnek kellene lennie a mo.-on megtermelt élelmiszereknek, a minőségben nem kételkedem, mivel találkozom itt is magyar élelmiszerekkel.

alöksz róz 2020.02.16. 15:52:34

@nincs1itt: "a minőségben nem kételkedem, mivel találkozom itt is magyar élelmiszerekkel." - a jót viszik külföldre :-)

nincs1itt 2020.02.16. 15:56:43

@alöksz róz: a pick téliszalámi, meg a pick gyulai kolbász. nem tudom összehasonlítani a mo.-on árulttal, de nem hiszem, hogy lenne különbség. de pl. a paprika, na az 1000x jobb, az egyszerű tv paprika, mint bármelyik a világban! a fűszer paprikáról ne is beszéljünk!

eszti..... 2020.02.16. 16:13:04

@alöksz róz:

közben rájöttem, mi bajod a krumplis tésztával. biztos azzal a szar boltival készíted.
úgy ehetetlen.
de frissen gyúrt tésztával isteni!

alöksz róz 2020.02.16. 16:29:01

@nincs1itt: bolti és piaci tv paprika olyan ízű mint a nedves krepp papír :-)
milyen lehet a többi országban

alöksz róz 2020.02.16. 16:30:08

@nincs1itt: mennyi kint a pick szalámi, gyulai kolbász?

nincs1itt 2020.02.16. 16:35:15

@alöksz róz: a tv paprika kifejezetten jó, amit itt árulnak. nem akarok hülyeséget mondani, de 1 pár gyulai a rewe-ben 3,49 vagy ez a téliszalámi 250 dkg-s. de mutatom a "helyi" magyar bolt árait, tőlünk kb 70 km-re van: www.ungarikumdelikatesse.de/arlista-preisliste/

alöksz róz 2020.02.16. 16:52:12

@nincs1itt: "nem akarok hülyeséget mondani, de 1 pár gyulai a rewe-ben 3,49 vagy ez a téliszalámi 250 dkg" - akkor nem olcsóbb mint itt, volt egy ilyen proli legenda, kíváncsi voltam rá

nincs1itt 2020.02.16. 17:05:41

@alöksz róz: láthattad az árakat. a lófaxot olcsóbb.

Muhammad Balfas 2020.02.16. 18:26:17

@nincs1itt: Sertés , csirke , vagy gabona tekintetében ők sem szorulnak rá senkire:

magyarmezogazdasag.hu/2019/10/11/atlagos-gabonatermes-szlovakiaban

"Az országban mintegy 2 millió tonna étkezési- és takarmánybúza termett. A belföldi szükségletet már 800 ezer tonna fedezi, a többit exportálják."

nincs1itt 2020.02.16. 18:31:25

@Muhammad Balfas: ez olyan, mint hofinál volt a 14 malac? na jó, komolyan, a búza fontos, de azért van még egy-két-há' termény ami fontos.

Muhammad Balfas 2020.02.16. 20:49:00

@nincs1itt: A gyümölcs valóban nem terem olyan mennyiségben ,mint nálunk valószínűleg.Ehhez képest az alma olcsóbb náluk valamivel- a cikk szerint.
süti beállítások módosítása