B1 blogcsalád



Orbán nem enged Lázáréknak, és nem rúgja ki Rogánt

2020. január 09. - nickgrabowszki

Ellenben Tarlósékra kente az őszi önkormányzati vereségeket. orst.jpg

A Fidesz elnöke sok mindenről beszélt nemzetközi sajtótájékoztatóján, melyek közül a legfontosabb alkalmasint az volt, hogy nem ismerte el az általa vezetett kormány politikájának kudarcát az októberi önkormányzati választási eredményben.

Ez a téma tűnik a legégetőbbnek a kormányoldalon. A B1 blog is írt arról, hogy a Fideszben kitört a belháború, és többen - köztük a tavaly menesztett Lázár János - komoly irányváltást és személycseréket sürgetnek a párt politikájában és a kormány vezetésében.

Orbán viszont a kormánypárti jelöltekre hárította a vereség felelősségét az ellenzék Budapesten, a fővárosi kerületekben és a megyei jogú várásokban aratott győzelmei miatt. Azt mondta, 

az ellenzék egyszerűen azért nyert, mert jobb jelölteket állított és jobb kampányt folytatott.

Tehát Tarlós István és egyéb fideszes polgármesterjelöltek hibáztathatók a vereségekért.

Generálisan - mint a párt elnöke - elismerte ugyan a saját felelősségét is, de konkrét ügyekben, például Borkai vissza nem léptetése dolgában már nem. Szerinte Borkai jó döntést hozott azzal, hogy nem lépett vissza (noha a döntést sokkal inkább maga Orbán hozta), és amúgy sem lehet tudni, hogy győri polgármester szex- és korrupciós botrányának mekkora hatása volt a választási eredményre.

A kormány ugyanakkor azon a választáson - legalábbis szerinte - megkapta a felhatalmazást a munkája folytatásához, amit azzal indokolt, hogy a Fidesz jelöltjei összességében több szavazatot kaptak

Különös logikájából az következik, hogy

  • ahol a Fidesz nyert, ott a kormány politikája miatt nyert, 
  • ahol a Fidesz veszített, ott a jelöltek alkalmatlansága miatt veszített.

Orbán mindezzel összefüggésben kizárta a kormányzati személycseréket, tehát hogy fejek hullása követné a választási vereséget.

Nix ugribugri.

Nem akarok kapkodni a kormányátalakítás területén, és ha nincs rendkívüli nyomós ok, akkor nem szoktam változtatni. A stabilitás egy nagyon fontos érték.

Ezek szerint nem tekinti nyomós oknak Lázár, tovább Navracsics Tibor és a jobboldali sajtó kritikáit - elsősorban -Rogán Antal kormányzati túlhatalmát illetően, és - nevének említése nélkül - kizárta a kabinetminiszter menesztését vagy lefokozását.

Navracsicsról megemlítette, hogy a Fidesz-tag, és a Közszolgálati Egyetemen adtak neki állást, Lázárnak pedig sok sikert kívánt Hódmezővásárhely visszaszerzéséhez, amivel jelezte,

mindkettejüket évekre talonban tette.

Az önkormányzati vereséget - a jelöltek alkalmatlanságán túl - annak tudta be, hogy túl hosszú volt a kampány, és nem sikerült megismertetni az emberekkel a kormány intézkedéseit. Ezért 2020-ban két, nemzeti konzultációnak nevezett, közpénzből folytatott kormánykampányt is tervez, amit nem tekint kampánynak.

Ebből következik, hogy Orbánnak csak akkor van baja a kampánnyal, ha (ahogy fogalmazott) "az ellenzék is a pályán van".

Ha kizárólag a Fidesz-kormány kampányolhat - természetesen közpénzből - az már nem is kampány.

Orbánt láthatóan érzékenyen érintették az életkorát és a fizikai állapotát érintő kérdések. De ő nem tartja magát öregnek és megfáradtnak, és - bár a Fideszben még nem született erről döntés - készen áll a következő miniszterelnök-jelöltségre is.

Ehhez képest a sajtótájékoztató azért ért véget, mert a miniszterelnök jelezte, elfáradt. Most van egy éve kipihenni magát, mert idénre le is tudta az egyetlen megjelenését a potenciálisan kritikus nyilvánosság előtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6015401036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2020.01.11. 11:53:22

@Tényelek: nekem nincs szükségem a mesére, papám... meséld el ezt azoknak, akik tényleg fillérekből nyomorognak, sokszor önhibájukon kívül. kíváncsi vagyok, szerinted elhiszik? :D

egyébként ha olvastad volna a mérce cikkeit, tudhatnád h rossz kategóriába soroltad

2020.01.11. 11:54:16

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:
Mindenféle médiát olvasok, defüggetlennel még nem találkoztam.
Elárulná, hogy hol lellhetek ilyenre, mert nagyon szívesen olvasnék olyan híreket, amelyek mindentől függetlenek!
Szerintem itt többen vagyunk, akik akár még fizetnének is érte.

Muhammad Balfas 2020.01.11. 12:04:15

@sZulamith: A '90-es évek módszerváltását az elvtársak már a '80-as évek közepétől készítették el..Egyfajta békés átmenet, amelyben az egykori párt és Kisz nómenklatúra ráteszi a kezét az állami vagyon egy részére, majd az első kamikázekormány után visszaszerzi a politikai hatalmat is, szövetkezve az áruló liberális értelmiséggel. Minden ment is a maga útját 2010-ig. Ekkor következett be a valódi rendszerváltás.Ez Orbán nagy államférfiúi tette..

2020.01.11. 12:05:04

@alöksz róz:
Szoktam olvasni a Mércét, ismerek is közülük párat, ezért írtam a besorolási minősítésem róluk.

Ön szerint, ha a mostani keretrendszerben megemelnék a minimálnyugdíjat, mondjuk a duplájára, ahogyan azt mostanában a liberálbolsevik pártok felvetették, hány százezer ember esne ki a közgyógyellátásból, mert, hogy azt is az alapján számolják?

alöksz róz 2020.01.11. 12:05:09

@Tényelek: "A megkenés azért nem működött, mert a NATO katonák is járőröztek, háboru volt" - a magyar-szerb határon? olajszállítmányokat ellenőrizve?

2020.01.11. 12:07:46

@alöksz róz: El van tévedve szerintem, a Milosevics-NATO háboru időszakáról van szó, amikor teljes gazdasági blokád alá is vették Jugoszláviát.

2020.01.11. 12:13:45

@Muhammad Balfas:Horn Cölöpök című könyvében leírja, hogy szándékosan adósították el az országot, hogy megbukjon a rendszer,...., ezt később Megyo is megerősítette, ... nagy ötlet volt a mi kontónkra.

alöksz róz 2020.01.11. 12:26:58

@Tényelek: na és az mikor volt? meg az olajbiznisz mikor volt?
szóval ki is van eltévedve? :D

2020.01.11. 12:41:17

@alöksz róz:
Egyértelműen ön, ugyais kettő logikusan egy időponra esett.
Nem nekünk kellett az olaj, a jugók voltak teljes zár alatt.
Csak az volt az országban, amit becsempésztek, több milliárdosunk is ekkor szedte meg magát.

alöksz róz 2020.01.11. 12:44:05

@Tényelek: "Ön szerint, ha a mostani keretrendszerben megemelnék a minimálnyugdíjat, mondjuk a duplájára, ahogyan azt mostanában a liberálbolsevik pártok felvetették, hány százezer ember esne ki a közgyógyellátásból, mert, hogy azt is az alapján számolják?" - rizsa... de válaszolok :-)
1. miért kellene a keretrendszernek pont ugyanolyannak maradni?
2. aki kiesne a duplájára emeléssel, az is egyértelműen sokkal jobban járna.
egyébként a mostaniban sem sokan esnének ki (2-3 ezer forint a különbség, ezt mérd össze a gyógyszer-kötszer-kezelés árakkal)

szerinted hány százezer ember esne ki? és miért?

alöksz róz 2020.01.11. 12:47:35

@Tényelek: logikusan :D

mikor futott az olajbiznisz?
mikor volt a szerbia-nato háború?

2020.01.11. 13:01:34

@alöksz róz:
Az igazán nagy oljbiznisz a jugoszláv háboru idején volt, ön valószínűleg keveri az 1991-1998 közötti olajszőkítési trükközésekkel
Az utóbbin nagyot bukott a költségvetés, míg a jogó csempészésen a többszörösét nyerte.

2020.01.11. 13:05:54

@alöksz róz: Közgyógyellátási kártyát nagyjából 80.000 ft nyugdíj környékén adnak, ha dupláznák a minimálnyugdíjat akkor ez a határ 160.000 ft lenne, az összes nyugdíjas kiesne a rendszerből.

2020.01.11. 13:11:54

@alöksz róz:
Most vettem észre, nem az ellenzék, henem a Fidesz álláspontját támogatja, miszerint az egész rendszert át kell alakítani és leválasztani a szociális elemek a minimálnyugdíjról.
A végén még ott fogjuk látni a Békemenet első sorában :-)

alöksz róz 2020.01.11. 13:12:40

@Tényelek: gondolom forrásokkal is alá tudod ezt támasztani. meg a határon járőröző olajcsempészeket ellenőrző nato-katonákat is.

alöksz róz 2020.01.11. 13:15:05

@Tényelek: "Közgyógyellátási kártyát nagyjából 80.000 ft nyugdíj környékén adnak, ha dupláznák a minimálnyugdíjat akkor ez a határ 160.000 ft lenne, az összes nyugdíjas kiesne a rendszerből." - na ne mondd... forrás?

alöksz róz 2020.01.11. 13:16:04

bazmeg te hasraütésre írogatsz mesebeli számokat :D

alöksz róz 2020.01.11. 13:18:10

@Tényelek: pont leszarom, hogy az adott dolog kinek az álláspontja

2020.01.11. 13:28:14

@alöksz róz:
Javaslom a "Délszláv háboruk" tanulmányozását, ne várja el tőlem, hogy történelemórát tartsak önnek. Többen ilyenkor a goglitól kérnek segítséget,..., lehet önnek is beválna.
A Pancsovai olajfinomitó szétbombázása után a bolgárok és mi láttuk el Kis-Jugoszláviát gázolajjal, benzinnel, de minden egyébbel is.
A háboru idejére Magyarország átadta légterét a NATO-nak, illetve szabad felvonulási területként az érintett határszakaszát.

2020.01.11. 13:34:17

@alöksz róz: Mérce, vagy már az sem teszi meg forrásként, hülye lbsik, mi? :-)
Egyébként valóban nem számoltam ki rendesen, de most megtettem mert látom nem megy a matek sem, 71250 ft, aminek a kétszerese 142500,..

2020.01.11. 13:39:15

@Tényelek:
Ja és ez alatt kell lenni nyugdíjnak,.., szóval a lényeg marad, az összes csóró nyugger megszívná.

Dickon 2020.01.11. 13:45:49

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

"Nemzetépítőkre. Vagy akár az ördögre is..."

Az önkormányzati választáson leadott támogató szavazatod akkor most a nemzetépítőkre vagy az ördögre ment?

2020.01.11. 13:53:46

@Dickon: Szombathelyen lehetett szavazni az ördög ügyvédjére is, szóvalt választék.

alöksz róz 2020.01.11. 14:02:13

@Tényelek: mondjuk a kormányzati portál megtenné forrásnak... de ott egészen más számok szerepelnek, mint amiket itt mesélsz, igaz? :D

alöksz róz 2020.01.11. 14:12:59

@Tényelek: ha nincs forrásod, hát nincs, megesik az ilyesmi, de akkor nyugodtan nevezhetem hasraütésnek
vagy tippelgetésnek, de akkor az én tippem sokkal valószínűbb :-)

az se tiszta, hogy mióta ellenőrzi a nato egy tagország kereskedelmi szállítmányait

2020.01.11. 14:22:28

@alöksz róz:
A minmálnyugdíjat a jövedelemnél és a kiadásnál is figyelembe veszik. Eddig az előzőről beszéltünk, de az nem azt jelenti, hogy csak ezek vannak!
A kiadási oldalon a minimálnyugdíj tíz százalékát meghaladó rendszeres kiadás után igényelhető közgyógy kártya, ami most 2850 ft, ön szerint mennyivel lenne jobb, ha ezt innentől kezdve csak 5700 ft után lehetne igényelni?
Lassan úgy néz ki, hogy libsi csak az lesz, aki alapból nem képes logikusan gondolkodni. Nemrég kitalálták milyen jó buli, ha a gyöngyöspatai cigányok közül miliomossá tesznek 30-40 embert, de meg sem fordult a fejükben, hogy ennek az lesz a következménye, hogy 20-25 évig egy fillér szociális segélyt sem tud majd fizetni a becsődőlt önkormányzat senkinek sem.

2020.01.11. 14:27:40

@alöksz róz:
Jugoszlávia teljes gazdasági blokád alatt volt, oda se ki, se be nem érkezhetett kereskedelmi szállítmány csak és kizárólag segélyek mehettek, de ezeket is ellenőrizték a natoval közösen.
Ahhoz, hogy ne haljanak éhen, legyen gatyájuk, benzinjük, stb. a zöld határon csempésztek mindent.

alöksz róz 2020.01.11. 14:45:02

@Tényelek: jó, elfogadom.
de nekem még mindig nem jön ki a végeredményre az alagútban lefektetett olajvezeték.

alöksz róz 2020.01.11. 14:54:55

@Tényelek: "A kiadási oldalon a minimálnyugdíj tíz százalékát meghaladó rendszeres kiadás után igényelhető közgyógy kártya, ami most 2850 ft, ön szerint mennyivel lenne jobb, ha ezt innentől kezdve csak 5700 ft után lehetne igényelni?" - ha az alap 28500 forinttal számolunk, akkor pont 25650 forinttal lenne jobb az érintettnek :D

bazmeg pont ezt írtam fentebb, hogy akkor is jobban jár...

2020.01.11. 14:55:03

@alöksz róz:
Akkor még a nyomsávos redszerrel tudták követni, hogy átment-e valaki vagy valami a másik oldalra, ennek folyamatos nyomtalanítása lehetetlen lett volna, ezért ami folyt annak vezetéket építettek, amit meg kénytelenek voltak teherautón vinni, annak alagutat, bár ez utóbbit úgy is megoldották, hogy egyszerre rengeteg teherautó átment egy adott helyen, majd azt a pár méteres szakasz visszaegyengették.
Gondolom nem volt ez ennyire egyszerű, mert komoly szervezést, kapcsolatrendszert igényelt.
Így láttak el 4-5 millió embert és egy háboruban álló hadsereget, szóval ez bődületes tételeket jelentett.

alöksz róz 2020.01.11. 14:57:56

@Tényelek: a mérce meg inkább kommunista, mint liberális. rossz kategóriába sorolod.

2020.01.11. 15:01:56

@alöksz róz: Na, a bazmeg megállapítása, pont, hogy önre nézve degradálo :-)!
Most komolyan, ...., akkor kap a csóringer támogatást, ha most több a havi gyógyszere, mint 2850 ft, ezentúl csak akkor kapna, ha minimum 5700 ft lenne rendszeresen. Csak itt kiesik az eddig támogatottak harmada.
Írjak valami szaftosat az agyi képességeire vagy megoldja ön.

alöksz róz 2020.01.11. 15:02:19

@Tényelek: nato határzárról semmit sem ír a gugli, papám. kétszer is megnéztem.

alöksz róz 2020.01.11. 15:08:42

@Tényelek: aki kiesik is jobban jár a dupla összegű ellátás miatt :D

2020.01.11. 15:11:48

@alöksz róz:
Azért, mert nem határzár volt, hanem fokozott ellenőrzés. A határzár a kereskedelmi forgalomra vonatkozott, az meg a határátkelőkön történik, ott állandóan voltak amcsi katonák.
Határzár a jugoszláv oldalon volt, ahol végig telepítették aknákkal, ezért csak a komminter tudott csempészni, mert kinti kapcsolatok nélkül elszálltak volna.

2020.01.11. 15:14:12

@alöksz róz:
Nem kap dupla összeget, mert nincs olyan aki jogosűlt rá, innen indultunk, az volt a 69 érintett!

alöksz róz 2020.01.11. 15:39:52

@Tényelek: nem, az csak az öregségi nyugdíj. onnan indultunk, hogy az összes szociális támogatás változatlan maradt!

te hoztad ide teljesen hibásan a duplára emelt összeget, hogy zsákutcába fussunk, csak sajnos nem figyeltem és hagytam magam elterelni :D
de erre írtam, hogy sok ellátás függ a minimálnyugdíj összegétől.
meg azt is, hogy ugyan miért kellene mindennek ugyanabban a keretben történni

alöksz róz 2020.01.11. 15:43:50

@Tényelek: én nem találtam semmit arról, hogy a nato-katonák ellenőrizték volna a közúti és vasúti forgalmat

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.01.11. 15:56:58

mit fog ehhez szólni lenin...
itt pörgetik fel a napi 30-as nézettségű buz1et

alöksz róz 2020.01.11. 16:09:02

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: ha annyira tartasz ettől, ne írj a többi nickeden :-)

2020.01.11. 16:49:47

@alöksz róz: Itt egy forrás a háborúval kapcsolatban, igaz itt is inkább kikövetkeztető, hogy mi hogyan történhetet, illetve utalnak rá.
www.es.hu/old/9919/riport00.htm

A minimálnyugdíjnál arra vonalra álltam, hogy a nyugdíjasok veszteségeit mutassam meg.
Ez nem terelés, mert hiába jár jól. 300000 ember az emeléssel, ha félmillió nyugdíjast meg megszívatnak.

Hova fogják elásni KariGerit?! 2020.01.11. 16:56:47

VÉGRE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ITT VOLT MÁR AZ IDEJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Jó hír a magyaroknak! Totális összeomlás zajlik a Jobbikban – Lemond a Jobbik pártigazgatói posztjáról Szabó Gábor – LMP felkészül

Esik szét a párt???"
mindenszo.hu/jo-hir-a-magyaroknak-totalis-osszeomlas-zajlik-a-jobbikban-lemond-a-jobbik-partigazgatoi-posztjarol-szabo-gabor-lmp-felkeszul/

SZÉGYEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hova fogják elásni KariGerit?! 2020.01.11. 17:39:46

Attól félek, az baj, hogy nem van ma elegendő

SZÉGYEN!!!!!

nincs1itt 2020.01.11. 18:05:25

@Tényelek: te jááános, nem unod még? tényleg az üzemanyagcellát már sikerült behatárolnod? vagy még mindig azt gondolod, hogy abban tartják a bűnöző üzemanyagokat?
nato határzár? te italbolti szókratészek pitagórásza, te...

alöksz róz 2020.01.11. 18:15:10

@Tényelek: dehogynem tereltél... én meg jól beugrottam, látszik h kijöttem a gyakorlatból.

amúgy mennyien veszik igénybe a közgyógyellátást szerinted? (és az miből jött, hogy a harmaduk kiesne, ha csak 5600 ft felett vehetnék igénybe, hasadra ütöttél? de mintha már írtam volna erről. hányan veszítenék ezt a kevesebb mint 3000 forintnyi összeget, amit elég röhejesen jól megszívatásnak titulálsz?)
na és a lényeg, vajon honnan származik a kis pénzük azoknak, akik igénybe veszik? véletlenül nem pont a fent említett támogatásokból (amelyek jó része a nyugdíjminimum összegéhez van kötve)?
és akik helyzetük szerint rászorulnának, de nem tudják igénybe venni a nyugdíjminimumhoz kötött határok miatt, azokkal mi van?

sZulamith 2020.01.11. 18:38:01

@Muhammad Balfas: " A '90-es évek módszerváltását az elvtársak már a '80-as évek közepétől készítették el."
Nem mondanám elvtársamnak azokat, akik pártállásukat, úgy váltják mint más a gatyáját. Meggyőződésük a szél irányával változik. /Szili Katalin/

Egyébként a 80- as évek végén az addig sunnyogók valóban dolgoztak a saját zsebükre ügyelve. Nagyon gyorsan megtörtént a privatizáció. /Érdekes, csak most mernek beszélni róla, hogy mekkora hiba volt/ Akik nem voltak anyagiasak, azt hitték rossz dolguk van. Hát most megtudták mi a különbség:) /kétkezi munkások, cigányok/

2020.01.11. 18:50:37

@alöksz róz:
Kezd lefárasztani .......
Akkor kaphat kkártyát, ha a gyógyszerköltsége eléri a minimálnyugdíj összegének a 10 százalékát, ez a szabály.
De nem 2850 forintot kap a csóri, hanem havi 12.000 ft-ig költhet.
Ha dupláznának, akkor ez is duplázódik, mert arányokban van meghatározva.
Aki egy forinttal is alatta marad a szabályban előirtaknak az megszívta.

2020.01.11. 18:57:29

@Tényelek: Tehát nem 34.000 ft jut nekik évente, hanem 144.000, ezt buknák el.

alöksz róz 2020.01.11. 19:23:16

@Tényelek: jól van, nem a dupláját írtam. tehát akkor kevesebb mint 5600 forintot bukik havonta, ha alatta marad. de mégis örül neki, mert több pénzt kap, mint amit elbukik :-)
meg azok a csórik is örülnek, akik nem tudták igénybe venni, mert 28500 forintnál több volt az egy főre eső jövedelmük (illetve ha egyedül élő akkor 42750 forintnál).

alöksz róz 2020.01.11. 19:25:57

@Tényelek: hát ha havonta minimum 12 ezret költene rá, akkor már felette van a 10%-nak, nem gondolod?

2020.01.11. 19:32:29

@alöksz róz:
De, egyértelműen.
Egyáltalán hogy merűlt fel önben ez kérdés, aminek a trivialitását én igazolhatom,..., megtisztelő rám nézve, de önre nézve ettől még kínos.?!

2020.01.11. 19:37:46

@alöksz róz:
A jogosúltság függ a minimálnyugdíj összegétől, ezért, akit érint annak az jó, ha az minél alacsonyabb!
www.kormanyhivatal.hu/hu/bekes/jarasi-hivatalok/jarasi-hivatalokban-intezheto-ugyek/hatosagi-ugykorok/kozgyogyellatas

alöksz róz 2020.01.11. 19:52:34

@Tényelek: tényleg függ a jogosultság, de magasabb nem lehet a jövedelem, nem alacsonyabb :D

2020.01.11. 19:56:56

@alöksz róz:
Egyik oldalon a jövedelmet viszonyítják hozzá, a másik oldalon meg a havi gyóggyszerköltséget, az igazán csórikat ez utóbbi érinti nagyobb mértékben.

alöksz róz 2020.01.11. 19:58:08

@Tényelek: és itt van ugyanezen a portálon, hogy mennyi ellátás függ a nyugdíjminimum összegétől, és kb hány ellátást érint, itt 100 ezer körülire becslik
www.nyugdijguru.hu/nyugdij/oregsegi-nyugdij/miert-nem-emelik-a-minimalis-nyugdijat-lassan-10-eve?amp=1

alöksz róz 2020.01.11. 19:59:33

@Tényelek: az igazán csórik csak szociális jellegű juttatást kapnak, őket pont kedvezően érintené

2020.01.11. 20:11:45

@alöksz róz:
100 ezer ember jobban járhatna, míg 3-400 ezer megszívná, ezt magyarázom az elejétől fogva.
Erre hoztam fel példának a miliomossá tett cigányokat.
Szerintem a minimálnyugdíj úgy jó, ahogy van, a többit meg szabályozzák külön!

PuniValdes 2020.01.11. 20:12:10

Ram vajúdásból egy férfi vár aki tövet ér edda állókkal.

2020.01.11. 20:15:53

@alöksz róz: Az igazán csórik öregségi nyugdíjat kapnak 80 ezer alatt, amiből 12 ezret vagy még többet elvernek gyógyszerre, egy huszast átlagban rezsire, ugyanennyit utazásra a dokihoz, stb. a maradék 5 ezerből meg lakmároznak egy hónapig.

alöksz róz 2020.01.11. 20:57:02

@Tényelek: igen, láttam, hogy hasadra ütve beírtál egy mesebeli számot.
milyen 3-400 ezerről beszélsz, aki megszívná?

ma 300 ezernél nem nagyon lehet több összesen a közgyógyosok száma
frissebb adatot hirtelen nem találtam (ha gondolod kijavíthatod :D), de 2013-ban volt 338 ezer a medicalonline szerint, folyamatosan csökkenő (kb évi 10 ezer fővel) tendenciával
szerinted ebből mennyi lehet, aki pont 2850 forint és 5700 forint közötti összeget költ a gyógyszerre kötszerre stb, úgy gondolod, mindegyikük? :D
szerintem meg elenyésző a számuk.

alöksz róz 2020.01.11. 21:00:22

@Tényelek: jogos, ez már tényleg nekem kínos, hogy szerinted egyszerre költ 12 ezernél többet és 5700-nál kevesebbet...

alöksz róz 2020.01.11. 21:06:09

@Tényelek: hát akkor miért nem szabályozzátok külön, papám? ti vagytok kormányon, csak rajtatok múlik.
senki nem akarja visszasírni az ingyenélők tobzódását, de ez ami most van, méltatlan. vagy inkább egyenesen vállalhatatlan.

2020.01.11. 21:47:09

@alöksz róz:
A jogosúltságokat betettem csak el kellett volna olvasni,......., feladom.

Az nem lenne rossz, ha én lennék hatalmon, ahogy azt ön feltételezi :-)
Lenne pár ötletem, de inkább hagyjuk, realista vagyok!

No libsi no cry 2020.01.11. 21:48:16

@alöksz róz: "meséld el ezt azoknak, akik tényleg fillérekből nyomorognak, sokszor önhibájukon kívül. kíváncsi vagyok, szerinted elhiszik? :D"

Hogy kell érteni azt, hogy önhibájukon kívül nyomorognak?!

Ha aktív korukban fogyaték nélkül élő nyugdíjasokról van szól, akkor valaki megtiltotta nekik, hogy aktív korukban többet tanuljanak, többet dolgozzanak, többet takarékoskodjanak?!

A nyugdíj mértékét, nagyon helyesen, alapvetően az aktív korban megkeresett (és leadózott!) jövedelem és a jogosultsági idő határozza meg. Az egyén által élete során meghozott döntések mindkettőt képesek befolyásolni.

Ahogy a Biblia is írja:
"Most mégis azt halljuk, hogy némelyek rendetlenül élnek, semmit sem dolgoznak, hanem haszontalanságra fecsérlik idejüket.
Az ilyeneknek megparancsoljuk, figyelmeztetjük őket Urunkban, Jézus Krisztusban, hogy békésen dolgozva a maguk kenyerét egyék."

alöksz róz 2020.01.11. 22:17:00

@No libsi no cry: "Ha aktív korukban fogyaték nélkül élő nyugdíjasokról van szól, akkor valaki megtiltotta nekik, hogy aktív korukban többet tanuljanak, többet dolgozzanak, többet takarékoskodjanak?!" - ez a klasszikus libsi érvelés :-)

alöksz róz 2020.01.11. 22:18:27

@Tényelek: "A jogosúltságokat betettem csak el kellett volna olvasni" - mit és hova?

alöksz róz 2020.01.11. 22:22:56

@Tényelek: én nem láttam semmit, aminek köze lenne ahhoz, amit írsz.

jó, már így is meglepődtem a kitartásodon

2020.01.11. 22:35:23

@alöksz róz: A kormányablak honlapján az összes jogosultsági feltétel, a nyugdíjas honlapon a teljes létszám, ahol látható, hogy nem vagy-vagy alapon hat a duplázás a nyugdíjasokra, náluk ritka kivétellel csak elvonást jelent.
Nem igazán díjazom a reménytelen eseteket, de legalább megpróbáltam.

alöksz róz 2020.01.11. 22:44:24

@Tényelek: egy betű nincs arról, hogy hány embert érint a közgyógyos téma.
a kormányoldal adatait meg pont ellentétesen sikerült értelmezned.
az egyszerre többet 12k-nál és kevesebbet 5,7k-nál meg egyenesen zseniális :D

nagyon ritkán lehet ilyet leírni, de úgy látszik, nincs1itt-nek igaza van :-)

2020.01.11. 22:59:12

@alöksz róz:
Azt el tudom képzelni, hogy egyszer-kétszer félreért valaki valamit, de ön a sokadik helyre billentési kisérlet után is az eredeti baromságait írja, ...., amihez persze joga van, de ón azt akarja velem elhitetni, hogy ón miattam barom, ...., nem, önmaga az oka, nem én.

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2020.01.11. 23:28:32

Gombát ettem, pörköltöt. Szerintetek?

No libsi no cry 2020.01.12. 00:53:09

@alöksz róz: Nem, a libsi érvelés az, hogy szegény cigányoknak alanyi jár a segíly, mert őket diszkriminálják, és különben is, milyen dolog az, hogy dolgozniuk kell a megélhetésért?!

A libsiket ne keverjük össze a libertariánusokkal, akik valóban a választás szabadságát, az egyéni felelősséget és öngondoskodásra való ösztönzést hangsúlyozzák, amit a Biblia is.

"Most mégis azt halljuk, hogy némelyek rendetlenül élnek, semmit sem dolgoznak, hanem haszontalanságra fecsérlik idejüket.
Az ilyeneknek megparancsoljuk, figyelmeztetjük őket Urunkban, Jézus Krisztusban, hogy békésen dolgozva a maguk kenyerét egyék."

(Egyébként, ettől függetlenül is, a címkézéssel még nem válaszoltál a kérdésre...)

morph on deer 2020.01.12. 01:27:58

@No libsi no cry:
“ és különben is, milyen dolog az, hogy dolgozniuk kell a megélhetésért?!”

Ez majdnem jópofán hangzik, csupán két gond(om) van vele.

Azokban az elátkozott kádári időkben mindenkinek, a romáknak is volt létbiztonsága, és/mert kellett, hogy legyen valamilyen munkahelye.
Jó, mindketten tudjuk, hogy ez érdemben mit jelentett, de akkor ez azzal is járt, hogy nem volt egy többszázezres réteg, akik közül már csak az öregek láttak olyat élőben, hogy valakinek tisztességes munkája és jövedelme volt!
Most már generációk nőnek úgy fel, hogy nem is ismernek olyan személyt, aki rendesen és folyamatosan dolgozott volna, és abból meg tudott élni..!

És még megkérdezzük, hogy miért nem akar a többé-kevésbé analfabéta fiatal dolgozni???

A másik gondom, hogy ha tetszik, ha nem, ők mindannyian magyar állampolgárok, és a magyar nemzethez tartoznak!
Akkor hogyan lehet azt magyarázni, hogy kirekesztjük és számkivetettként kezeljük őket a saját hazájukban?
És mindeközben sikítozunk, hogy a románok hogy bánnak a székelyekkel!

Itt senkit nem zavar, hogy mi még rosszabbak vagyunk náluk is, a saját kassebbségeinkkel való bánásmód tekintetében?

Az ugyanis teljesen biztos, hogy a jelenlegi hozzáállás csak ront a helyzeten, ahelyett, hogy a megoldás felé vezetne.
Pedig anélkül nem megy.

Ha támadják Gréczy Zsoltot, meghosszabítjuk Bicské 2020.01.12. 06:29:48

"Ehhez képest a sajtótájékoztató azért ért véget, mert a miniszterelnök jelezte, elfáradt. "

Hat jobban birta, mint a sorosek altal idekuldott ket tucatnyi libbant propagandista, akik 3 ora allatt sem tudtak egy ertelmes kerdest feltenni.

nincs1itt 2020.01.12. 08:50:59

@Ha támadják Gréczy Zsoltot, meghosszabítjuk Bicské: várjál már haver! ez nem fidesz propaganda blog! titeket küldtek ide, fidesz-tálibokat. remekül hozzátok is azt a szintet, amit elvárhatunk a fidesz szavazóktól.

alöksz róz 2020.01.12. 10:14:26

@No libsi no cry: de bizony ez a libsi felfogás és érvelés, pont ezt és pont így hallottuk tőlük, amikor ők voltak kormányon.

nem is akartam válaszolni a kérdésre, csak ezt az orra alá dörgölni valamelyiknek ha beleszól...
(nagyon bájos, hogy ez pont egy no libsi no cry nickről érkezett)

alöksz róz 2020.01.12. 10:24:34

@morph on deer: hát miért nem tanult, akkor nem lenne analfabéta

6.Lenin 2020.01.12. 10:54:17

@morph on deer:

Ennél nagyobb marhaságokat ma Mo-on csak a Feri képes mondani. Még egy kicsit jobban kell olvasnod őt, hogy teljesen utolérd.

2020.01.12. 11:05:45

@morph on deer: Meg kell nézni a gyöngyöspatai iskola példáját, ahol 2007-2014 között "szegregálták" a cigány gyerekeket,... A gyakorlatban azért, hogy a magyarok tanulni tudjanak.
Pár évig nem volt elkülönítés és ez azt eredményezte, hogy most megint van "szegregáció" csak nem úgy, ahogy Soros bandériumai állították eddig, hanem úgy, hogy a magyar gyerekeket kimenekítették az iskolából és most a cigány gyerekek megint maguk között vannak, önmagukat "szegregálták".
Persze, aki követi az eseményeket az tudja, hogy ugyanez a folyamat már sok-sok településen lejátszodott, a libsi patkányoknak egy arany bánya csak azt a pillanatot kell kivárniuk, amikor a helyi magyar közösség meg próbálja megvédeni a önmagát az elkülönítéssel,..., ez eddig még sohasem sikerült, de legalább próbálkoznak.
Valószínűleg ezután kénytelenek lesznek alapítványi iskolát csinálni a saját gyerekeiknek, hogy tudjanak tanulni az érintett településeken a gyerekei, a cigányok meg az önszegregáció áldásait szüretelhetik.
Az azért több, mint meredek állítás, hogy a románok jobban bánnak a nemzetiségeikkel, mint mi, mert ott sorban zárják be a magyar iskolákat, míg nálunk van olyan szlovák és román iskola, ahová évfolyamonként csak egy-két gyerek jár.
Gondolom azzal tisztában van, hogy a kulturális jegyeken kívűl semmi olyan megkülönböztető jel nincs egy cigányként besorolt emberen, ami miatt őt cigánynak nézik?

Sir Bates dö Hól 2020.01.12. 12:30:18

@Tényelek: " a libsi patkányoknak egy arany bánya"

te patkányozol, hordázol, miért nem baszod inkább szájba anyádat?

(mondjuk engem legalább annyira zavar, hogy eddig még egy kommenteted nem tudtad helyesen központozni, képtelen vagy az igekötőket ahhoz az igéhez rendelni, ahová kontexus alapján kellene, s mindezt állítólagos egyetemi (osztrák!) kutatóként, s a magyar nyelv, kultúra és identitás hangos szószólója és harcos védelmezőjeként)
madtrka

Grimbusz Makszimusz 2020.01.12. 12:44:26

@morph on deer: "És még megkérdezzük, hogy miért nem akar a többé-kevésbé analfabéta fiatal dolgozni???"

Mert egy rohadt tróger és az ilyennek ki kell taposni a belét! Már a hülye mentegetésnek is vannak határai, nyolc év után "többé-kevésbé" analfabétán kikerülni az iskolából csak állatok tudnak!

No libsi no cry 2020.01.12. 13:02:54

@alöksz róz: Sajnos fiam, te nagyon műveletlen vagy. Talán többet kellett volna tanulnod, képezned magad, akkor nem tévednél el ennyire a politikai irányzatok rengetegében. Dehát sajnos te nem tanultál, ezért is lettél ilyen buta.

"Jaj azoknak, akik maguknak bölcseknek látszanak, és eszesek önnön maguk előtt!"

@morph on deer: "És még megkérdezzük, hogy miért nem akar a többé-kevésbé analfabéta fiatal dolgozni???"

Már bocs, de az, ha többé-kevésbé analfabéta, még nem igazán mentség semmire.

Fizikai munkát akkor is tud végezni, pl. az utcasepréshez, takarításhoz nem kell a nagy írás-olvasás tudás; a szalag mellett is vígan el tud dolgozgatni.

Egyébként a "nem akar" sem kell érdekeljen senkit: nem kell eltartani őket; ha munka nélkül felkopik az álluk, akkor kénytelenek lesznek dolgozni.

Manapság, amikor alacsony a munkanélküliség, sok a betöltetlen munkahely, még az alacsonyabb képzettségűek is tudnak maguknak munkát találni, ha valóban kitartóan keresnek.

Ha meg rendes munkát nem talál, közmunka akkor is van, még mindig jobb, mintha munka nélkül segílyeznék őket, és a kocsmában lógnának egész nap.

morph on deer 2020.01.12. 13:21:37

@Tényelek:
“ Az azért több, mint meredek állítás, hogy a románok jobban bánnak a nemzetiségeikkel, mint mi, mert ott sorban zárják be a magyar iskolákat, míg nálunk van olyan szlovák és román iskola, ahová évfolyamonként csak egy-két gyerek jár.”

Valóban az - lett volna, ha azt mondtam volna. Csakhogy én nem a nemzetiségekről beszéltem, hanem a magyar roma kisebbségről.

Nem ugyanaz!
Mögöttük nincs “anyaország”, sem kulturális, sem gazdasági támogatást nincs honnan kapniuk, stb.

A saját hazájuk meg, Magyarország, többed-rendű problémaként kezeli őket, akik vannak ugyan, de csak a gond van velük.
Így aztán, biztos ami biztos alapon mindent meg is tesz a többségi társadalom és drágalátos vezetője, hogy ez a helyzet nehogy véletlenül javulhasson a romák számára, mert hogy nézne már az ki, ha netán eltűnne a különbség magyar magyarok és magyar romák között! Hogy lehetne akkor széltében-hosszában bizonygatnunk a “magyar“ domináns felsőbbrendűségét, ugye?
Még hogy a végén a hithű orbanisták is kénytelenek lennének egyenrangúnak tekinteni magukat az ország többi állampolgárával?!
Ez egyszerűen blaszfémia lenne, az pedig megengedhetetlen, a mindenhatónk rossz néven venné, nem?

2020.01.12. 13:31:52

@Sir Bates dö Hól: Látom jól sikerült összeraknom az érveimet mert nincs ellenérv csak helyesírás :-)

Honnan vette már sokadszorra ezt az osztrák egyetimi kutatós dolgot :-) ?

Egyébként én nem tehetek róla, hogy nem sikerűlt elsajátítanom az igazán magas kultúrát tükröző fro, mo, bú vagy bá valamiket használó libsi kulturát, ......., na nem is igyekeztem eléggé ezért kell most szégyenkeznem :-)

2020.01.12. 13:42:25

@morph on deer: Olvassa el lassabban, amit Gyöngyöspatával kapcsolatban írtam, mint folyamatot, ami már több száz településen lezajlott!
Mint profi romániai cigányszakértő, gondolom tudja, hogy ott olyan cigánytelepekkel van tele az ország, amilyeneket itt a hatvanas években számoltak fel.
Iskolába ott se nagyon járnak, a rendőr a vajdától kér engedélyt, hogy bemehessen a cigánynegyedbe.

Tényelek 2020.01.12. 14:08:43

Tanuljak már meg rendessen irní, hogy a fene a jó kurvaanyámat.

2020.01.12. 14:14:58

@Tényelek : Kedves Klón!
Szerintem már az óriási előrelépés lenne, erkölcsileg fejlődne és nem írogatna mások nevében, amikor valamelyik nick nevén befúrdik egy vitában.
Persze ehhez előbb tudni kellene, hogy mit jelenthet az a szó, hogy erkölcs , amit úgy általában a libsik alapból nem ismernek.

eszti..... 2020.01.12. 14:15:05

@Tényelek:

"Az azért több, mint meredek állítás, hogy a románok jobban bánnak a nemzetiségeikkel, mint mi, mert ott sorban zárják be a magyar iskolákat...."

létezik erről valamiféle adat, vagy ez is csak egy legenda?

2020.01.12. 14:20:47

@eszti.....: Többször állította, hogy szakember, ezért nem okozhat gondot önnek, hogy rákeressen az erdélyi szorványmagyar oktatással kapcsolatos információkra.
Siralmas helyzet.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.01.12. 14:25:19

@eszti.....: A szórványmagyarok iskolái valóban sokszor kerülnek a megszűnés szélére, azon el lehet vitatkozni, hogy az asszimiláció mennyiben spontán vagy mennyiben a központi állami akaratot tükrözi (sajnos az utóbbi mellett is szólnak nyomós érvek).

"A szórványba szinte a huszonnegyedik órában érkezett a jelentős segítség, mert ott az utóbbi 25 esztendőben a magyar nyelvű iskoláink 48,7 százaléka szűnt meg, a tanulólétszám pedig a még működő iskolákban 34,7 százalékkal lett kisebb."
www.3szek.ro/load/cikk/121060/murvai--laszlo:-az-erdelyi-magyar-oktatas-nehany-jellegzetessege-4

"Több helyszínen is felolvasták azt a petíciót, amelyben az erdélyi magyar történelmi egyházak kijelentették: a marosvásárhelyi katolikus gimnázium elleni ügyészségi eljárás után úgy érzik, hogy Erdély valamennyi magyar iskolája veszélybe került."
m.eduline.hu/kozoktatas/Erdely_osszes_magyar_iskolaja_veszelybe_ker_S7L7B3

alöksz róz 2020.01.12. 14:37:09

@No libsi no cry: jaja, csak én lehetek a buta, és még véletlenül se az, aki nekiáll egy "no libsi no cry" nickkel libsi szöveget tolni :DD

alöksz róz 2020.01.12. 14:46:40

@morph on deer: jaja, jól beszélsz.
a cigányok nem lehetnek hibásak semmiben. csak mi tehetünk arról, hogy se tanulni se dolgozni nem akarnak, senki más.
elnyomó kirekesztő nácifasiszta aki mást mond, teljesen igazad van.

maxvall baribaszó 2020.01.12. 16:15:43

Egyszer megbasznám ezt a lófejű futógépet.

Aztán megnézném, mekkorát kakil, szerintem hosszú vékonyat. Világos barnát.

Muhammad Balfas 2020.01.12. 17:06:23

@morph on deer: Milyen különös, hogy a szomszédos országokban is hasonlóan élnek a cigányok.. Lehet, hogy mégse a gonosz magyar nácikok miatt van ez így?(Szlovákiában a hadsereget kellett mozgósítani, amikor a kelet-szlovákiai cigók elkezdték kifosztani a szupermarketeket..)
Egyébkén nálunk lehet saját iskolájuk (pl.Gandhi gimnázum), és egyetemi szak romológia is..
süti beállítások módosítása