B1 blogcsalád



Orbán magával akarja rántani az országot

2019. április 07. - nickgrabowszki

Magyarország csak akkor menekülhet meg, ha Olaszország elesik. orb_3.jpeg

A Fidesz elnöke pénteki kampányindítóján gyakorlatilag - mert ki nem mondva - azt jelentette be, visszautasítja a németek ajánlatát. Már nyomokban sem volt meg a március 15-ei visszafogottsága, a Fidesz kampánya folytatja az aljas, rasszista uszítást, harcát a fiktív apokalipszis és a képzelt ellenség ellen. Orbán nem kíván konszolidálódni, nem akar és nem tud letérni az illberális útról.

Ezzel viszont két szék között a pad alá esik.

Egyfelől ezek után a Néppártban biztosan nem maradhat. A maradásra maga mondott nagy, hangos és határozott nemet pénteken. (Bár a sameszaival már korábban megüzente ugyanezt.)

Az EPP egy hónapja azért nem zárta ki a Fideszt, mert nem lett volna meg ehhez a kellő támogatottság. A pártcsalád szétszakadása fenyegetett. A felfüggesztéssel viszont elérték Orbán kiszorítását, de anélkül, hogy többen kiléptek volna vele együtt.

A kizárás majd csak az EP-választás után esedékes, amikor már világos lesz, hogy nem nyert a szélsőjobb, nincs szükség Orbánra és pártjára, mert a Néppártnak a szocialistákkal és a liberálisokkal együtt kényelmes többsége lesz a parlamentben.

De az EPP-t domináló németek még akkor is jobban szeretnék, ha Orbán sértődötten maga léptetné ki a Fideszt és a szövetségeseit, és nem kellene erővel kizárni onnan. (Van is esély arra, hogy nem tévednek nagyot, amikor a magyarországi miniszterelnök egójával kalkulálnak.)

Jelenleg nincs olyan közvéleménykutatás, amelyik ne azt prognosztizálná, hogy

Brüsszelben megvalósul a a centrális erőtér európai verziója,

de úgy, hogy pont nem Orbán áll középen, hanem kiszorul szélsőjobbra.

A formálódó szélsőjobboldali koalícióhoz viszont ő maga nem csatlakozna szívesen.

  • Azért nem, mert az újnáci populistáknak nem lesz elég szavazatuk május 26-án, hogy elég, az Unió sorsát befolyásolni képes hatalmuk legyen.
  • Továbbá azért sem, mert ott Orbán Viktor csak sokadrangú szereplő lenne Salvini, Le Pen vagy Kaczynsky mögött, akiknek vagy több szavazójuk és képviselőjük van/lesz, vagy nagyobb, ezért fontosabb és befolyásosabb országokat reprezentálnak.

Orbán olyan a szélsőjobb számára, mint egy brand. Egy celeb érdemi politikai súly nélkül. Ő az európai szélsőjobboldal Schmitt Pálja vagy Deutsch Tamása: ismertség (és a bázison elismertség), minden súly és érdemi befolyás nélkül.

Orbán Viktor számára ez lose-lose pozíció. 

Ahol maradni akar, oda nem kell, ahol befogadnák, oda ő nem akar menni. Egyedül marad, elveszíti befolyásos patrónusait, végképp elszigetelődik.

A helyzetét egyedül az menthetné meg, ha legalább valamelyik nagy országban bekövetkezne a szélsőjobb áttörés. Erre egyedül Olaszországban van esély. Ebben az esetben borítékolható volna, hogy a Liga kilép a koalícióból, amivel új választásokat kényszerít ki, ami után Salvini alakíthat kormányt.

Ennek esélye nem elhanyagolható. Ekkor máris nem Orbán, hanem egyszerre Salvini lenne az Uniót fenyegető legnagyobb veszély.

Ide jutott hatalmas európai ambíciótól: már nem az van, hogy "mi jövünk", hanem az, hogy bárcsak ne mi jönnénk. Orbán most arra bazírozik, hogy megszűnjön tényezőnek lenni.

De ezért ő maga nem sokat tehet. Amit mégis, hogy megpróbálja azt bizonyítani, legalább a Fidesz és a magyar választók többsége xenofób, rasszista, neofasiszta politikája mögött áll, és őt nem lehet leváltani:

ha meg akarnak szabadulni tőle, az egész országot ki kell rúgni az EU-ból.

Az intenzív kampánnyal mozgósítja a híveket, és ami ugyanolyan fontos: a Fidesz józanabb arcait is beelekényszeríti a rasszista politika melletti kiállásba, nehogy eszükbe jusson az ország érdekére (nota bene: a párt és a saját érdekeikre) tekintettel mérsékelt hangvitelt, konszolidációt és a szélsőjobb helyett a jobbközép mainstreamhez való igazodást követelni.

  • Ha Salvini komolyan megerősödik, az egész Unió léte veszélybe kerül. 
  • Ha Salvini nem nyer nagyot, Orbán viszont igen, akkor Magyarország uniós tagsága kerül veszélybe.

Mert ebben az esetben az illiberális látszatdemokrácia marad a fő ellenfél, de mivel Orbánt nem lehet eltávolítani, nyilvánvalóan felerősödnek majd a Magyarország kizárását követelő hangok.

Orbán stratégiája a győzelem vagy halál. Ha neki bukni kell, bukjon vele mindenki. 

Bő kétmillió szavazó, akik fogékonyak a mesére, a végletekig szimplifikált világmagyarázatra, amit Rogán feltálal nekik, minden bizonnyal most is bejelenti majd, hogy a bukásba is követi a vezért.

Nem volt ez másként régebben, más vezérek és híveik esetében sem. És ahogy akkor, most is velük bukik majd mindenki más is.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2214746309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2019.04.08. 16:26:10

@Willkommenskultur: Csak az a probléma, hogy még emese is értelmesebb nálad. Lehet, hogy le tudná írni, hogy köszönjük. Téged nem zavar meg, hogy a több sávos adózást nem az „elQrok” találták ki, működik Németországban is, Svájcban is pl. Semmi gond, tőled nem vár senki társadalmi szolidarítást. Ahhoz kéne némi érzelmi intelligencia. Arra meg ne fogadj, hogy neked valamit is megköszönök valaha is.

Willkommenskultur 2019.04.08. 16:32:47

@élhetetlen: Figy, mar kampanyolt es bukott a ballib a tobbsavos adoval, raadasul kiprobaltuk, szar volt.

Az hogy nyugaton mi van, tokmind1. Ok nem fejlodnek, stagnalnak. Oket nem fenyegeti az elvandorlas nyugatra. A regioban levo adozas meg az orbanihoz hasonlo (cseheknel, szlovakoknal van par %-kal nagyobb kulcs havi 3000 euro felett - ez nem ordogtol valo de ertelme nincs)

Raadasul annyira ecceru vagy hogy annyit sem tudsz, hogy nem a kulcsok szama a lenyeg, hanem a savhatar.

Azaz olyan also savnak kene lenni, ami minden az osztrak atlagberig. Annak meg semmi ertelme, bevetel nincs belole, akkor nyugodtan maradhat 1kulcsos.

orbántrollirtó 2019.04.08. 16:34:36

@arabok balrol: @VT Man: @Willkommenskultur: @Ménár Atya:

Te nyomorult orbánpropagandista troll! Miközben mások dolgoznak te egész nap csak hányod ide a fideszes moslékot!

Nem loptatok még eleget? Nem elég orbán ráhel 12 milliós karórája, Tiborcz 50 milliós terepjárója, meg a 13 milliárdos lámpabiznisze? Nem elég mészáros gázszerelő yactja, és a 300 milliárdos vagyona. Nem elég még Lázár vadászkastélya sem, és Rogán százmilliői? Mennyit akartok még lopni ti gazember fideszesek?

Takarodj innen te rothadék troll az origóra, a köztévére, vagy a fideszes szennymédiába. Az orbáni moslékra sem Európa sem a magyar nép többsége nem kíváncsi. Menj a kurva anyádba.

Ménár Atya 2019.04.08. 16:34:55

@Homo fideszbirkusz: iGAZ LEHET, MIRE IS JUTOTTAK A SZOCIK AZ IGAZSÁGOS ADÓJUKKAL? :)
Elvonták az emberektől a bevételt, és lelasstották a belső fogyasztást, megoldás, hitellel pörgetni a gazdaságot, abba meg bele is rokkantunk.............
Magas ez a fajtádnak cimbora.
Tudod, az a kormány, aki a vállakozásokat agyonadóztatja, aztán tolvaj rablónak álltja be, az halálra van ítélve, főleg ha a az aktív korban lévő családoktol csak elvon.
Ez történt a szocikkal.
Ne cáfold.
Nem tudod.
Több sávot majd talán akkor kell bevezetni, ha megközelítjük a nyugati béreket x szintre.
De akkor sem szoci módra 38 % al.

teéjesenmindegy 2019.04.08. 16:34:59

@élhetetlen: Okoska! Az azért megvan, hogy amikor adózatlan volt a minimál, akkor konkrétan a fél ország minimálra volt bejelentve? De nem ám csak a kisboltban a pultos, hanem komoly mérnökök meg informatikusok is. Bankban fő rendszergazda a fizetése felét borítékban kapta, azért ott nem merték elsütni a minimálbért.

A másik része, hogy aki minimált keres az ne fizessen adót? Miért? Neki nem megy ki a rendőr, a tűzoltó, vagy az ő gyerekét nem tanítja a tanár? Az hol igazságos, hogy a rohadt gazdagok (tanultak és dolgoznak tisztességgel) fizessenek mindent, a lusta lump meg adómentesen elkarcoljon? Ez volna az igazság?

teéjesenmindegy 2019.04.08. 16:38:39

@Homo fideszbirkusz: Ja. Itt is volt progresszív adó ugye? Aztán pont svéd életszínvonal volt, ugye?

teéjesenmindegy 2019.04.08. 16:41:35

@orbántrollirtó: Mi van kicsi trollírtó? Nem megy az irtás? Senki nem ment el se az origóra se a kurva anyjába azért mert te itt puffogsz? :D
Ejj, nehéz lehet neked. Még nevet is választottál keményet, hirtelen tolltartónak olvassa az ember, aztán eredmény meg semmi? Ráadásul copypasteled a nagy okosságaidat? :D

6.Lenin 2019.04.08. 16:42:05

@élhetetlen:

Először tudatosodni kéne, ha többet tanulsz, többet kereshetsz, több marad.
Aztán vitáztok a sávoson anélkül, hogy tudnátok sávokat, és a kereseti lehetőségeket, és ismernétek a környezetet, amiben az emberek élnek. Köcsögök vitáznak a semmin.

A nyugati országokban nem kellet megtanítani az embereket, ha dolgozol gazdag is lehetsz, ha nem, éhen döglesz. Nem segélyen felnőtt szülőket láttak a gyerekek, hanem azt, ha a szülők dolgoztak, jól éltek, ha nem, lecsúsztak.

A gondolkodás megváltoztatásához több generáció kell (sok évtized)

élhetetlen 2019.04.08. 16:47:50

@Ménár Atya: Nem szólítanálak Méná Ratyának, mert nem érne fel a „szar gentini”-zéssel. Ez csak így bevezetőként. „Ezt most elkezdte kifehéríteni az egységes szja.„. Nincsenek statisztikáim, de nem hiszem, hogy egy fejlesztő mérnök elfogadott egy állást minimálbéren bejelentve, és ezzel kilőve, hogy valaha is normális állása lesz. Ez a fehérítés, legfeljebb a volt alsó sávra igaz, ha igaz. Az a vállalkozó, aki a saját cégéből csak az adózatlan összeget vette ki, a többit költségként kezelte, pl. fizetett magának, mert az irodája a lakásában volt, az most mind több adót fizet, mert az egy kulcsos hatására megtért? Nincs több kérdésem, mondanivalóm sem.

Ménár Atya 2019.04.08. 16:55:45

@orbántrollirtó:
Drága agyhalott dk ember.
Megértjük a mentális problémáidat, de most kár tolnod ezt a baromságod, fingod sincs miről folyik a beszélgetés.
Örülök, hogy ennyire ráérsz, hogy mindenkit ellenőrzöl, de tudod 3 probléma is van a gondolatmenetedben, egyrészt manapság mobilról,laptopról bárhonnan netezhetsz, vagy a munkahelyedről is.
Másrészt, nem nehéz lekövetni és cáfolni ki mikor van itt, de ehhez sincs sok közöd, ne szabd már meg ki hol mikor mit csinálhat, ez már nem a kommunizmus.
Harmadrészt pedig ostoba vagy, ez a legnagyobb baj veled.
Na kisfiam, most nyugodj meg, attól majd megnyugszol! :D

élhetetlen 2019.04.08. 17:00:36

@Willkommenskultur: Persze, hogy „értve vagy”. Akinek van pénze, az menjen másfél milláért egy magánkórházba egy csípő protkóra, akinek nincs, az szenvedjen, vagy akár haljon bele egy nem fogadott vakbélgyulladásba. „A tarsadalmmi szolidaritas az, hogy en odaadom a penzem annak, aki megerdemli”. Nem, nem annak, aki megérdemli, hanem annak, aki rászorul. Érteni értelek, de értékelni soha nem foglak, és a hozzád hasonlókat sem. Nem gond, elég vastag a védőrétegetek ahhoz, hogy a véleményem áthatoljon rajta, és ezt tudom.

Ménár Atya 2019.04.08. 17:05:22

@élhetetlen:
Az az igazság, hogy azért az országban sajnos nem a fejlesztő mérnök állás a jellemző.
Igazság szerint szar fizetések voltak( vannak) nagy átlagban, viszont ha a valamivel több bért akkora adóval sújtod, hogy majdnem akkora jövedelmed marad, mintha nem kerestél volna jóval többet, hát az eléggé demoralizáló.
Nem is működött.
Ha majd a minimálbérből is megtudsz élni, akkor lehet rendesen adóztatni az ez feletti béreket.
Amúgy, a vállalkozók valóban több adót fizetnek most, ha kifizeted az adódat és cserébe nem csesztetnek, akkor kifizeted, ehhez 20% alatt kell lenni a kulcsnak.
Ez nem fidesz találmány, ezt már tőlünk gazdaságilag fejlettebb részeken kitalálták.
20% felett elkezd az ember gondolkozni, hogy lenyúlják.
38 % nál meg kilopja a kormány a szememet gondolkodás jön.
Ráadásul, nálunk ezért cserébe nem is kapsz jó szolgáltatást.

Willkommenskultur 2019.04.08. 17:12:38

@élhetetlen: „A tarsadalmmi szolidaritas az, hogy en odaadom a penzem annak, aki megerdemli”. Nem, nem annak, aki megérdemli, hanem annak, aki rászorul."

A lenyeg, hogy a Fidex-adorendszerben en dontom el hogy adok-e es kinek. Ram van bizva.

ha ha ha

élhetetlen 2019.04.08. 17:17:28

@VT Man: Egy nem létező rendszer nem megbeszélt feltételiről mondod azt, „hanem mondjuk netto 600 ezer helyett 400 ezer maradna.”. Meggyőző. Én azt is belátom, hogy a forint gyengülése jó az exportra rendesen dolgozóknak, de mi van, az itthon vásárlókkal? Nem számít. Hozzáfüzném, semmilyen programmal nem akarok győzni, mert sem párt, sem párttag, sem független jelölt nem vagyok. Azért elmondhatom a véleményemet, akkot is, ha nem vagyok csordában?

teéjesenmindegy 2019.04.08. 17:19:26

@élhetetlen: "nem hiszem, hogy egy fejlesztő mérnök elfogadott egy állást minimálbéren bejelentve, és ezzel kilőve, hogy valaha is normális állása lesz. "
J igen. Ha te nem hiszed, akkor az úgy is van.

VT Man 2019.04.08. 17:20:54

@élhetetlen:
"a több sávos adózást nem az „elQrok” találták ki, működik Németországban is"

Nemetorszag, effektiv SZJA adozas:
240 ezer Ft/ho es az alatt: 0% kulcs, majd novekszik,
530 ezer Ft/ho-nal kb. 15% effektiv (a teljes osszegre vetitett %),
1.4 millio Ft/ho: 25% effektiv SZJA,
Efelett emelkedik meg, egesz 40% effektiv ertekig

Ilyen kulcsokkal a magyarok 90-95%-a nem fizetne SZJA-t, egy nagyon kis csoport pedig 15-25% kozott, ami nagyjabol a mostani SZJA kulcs.

Azaz ertelme nem sok lenne.
Forras: Wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_Germany#Income_tax_rates_in_2019

VT Man 2019.04.08. 17:23:31

@élhetetlen:
"Egy nem létező rendszer nem megbeszélt feltételiről mondod azt, „hanem mondjuk netto 600 ezer helyett 400 ezer maradna.”"

Valoban, lehet, hogy az ellenzek ugy gondolja a ketkulcsos adorendszert, hogy havi 3 millio Forintig 0%, es afelett 40% savosan.

Csak nem valoszinu.

A multbeli tapasztalatok alapjan (MSZP) ez mindig is arrol szolt, hogy minimalberre 0%, akar kamu minimalber, akar igazi, es dupla ado az atlag korul es felett keresokre, hogy meg legyen a bevetel.

élhetetlen 2019.04.08. 17:35:03

@Willkommenskultur: Óh , zsenikém! „Raadasul annyira ecceru vagy hogy annyit sem tudsz, hogy nem a kulcsok szama a lenyeg, hanem a savhatar. „. Ezt honnét szürted le, szoptad az ujjadat, és onnét jött? Egy előző mondatom másnak. „Az egyik, hogy a sávhatárok változtathatóak, nem biztos, hogy a tíz évvel ezelőttivel kell számolni”. Amíg nem érted meg, hogy nem az osztrák átlagbérhez kellene egy adómentes alsó sávot létrehozni, hanem a magyarhoz, ezt is leírtam már, élhetetlen 2019.04.08. 15:37:55., addig nincs miről beszélni. Ha nem érted, hát nem érted, felőlem akármilyen okosnak képzelheted magad, nem zavar.

Willkommenskultur 2019.04.08. 17:37:21

@élhetetlen: A szocik soha a budos eletben nem csinalnak olyan adorendszert, hogy az atlagber ne erjen bele a bunti-zonaba.

Kulonben nem tudjak a lumpen-proletarjaikat kifizetni. Ez a baj.

teéjesenmindegy 2019.04.08. 17:40:55

@élhetetlen:
Egy nyomorult dolgot érnél el. Megint mindenki minimálra, vagy a sávhatár aljára lenne bejelentve. Ismét mondom, attól mert te nem hiszed, hogy fejlesztőmérnökök is zsebbe kaptak fizetést még igaz volt.
Van jó dolog is abban, hogy ha magas a fizetésed - pl. kapsz hitelt. De azért igen, a 38%nál baszod, majdnem a fele! már elgondolkodott mindenki, hogy annyira nem kell a hitel neki.

A kérdésem továbbra is ott van, hogy szerinted az az igazságos, ha a minimálbéres nem fizet semmit, neki ingyen a tanár, a rendőr meg a tűzoltó is? A jól kereső, tehát tanult és szorgalmas tartsa el az országot?

élhetetlen 2019.04.08. 17:50:09

@6.Lenin: Nem mondom, hogy kedvelem az ilyen gyöpösöket, mint te vagy. „ha többet tanulsz, többet kereshetsz, több marad.„ B+, nézz már meg egy pedagógusi bértáblát, hogy mennyit keres egy diplomás az első négy évben, azután beszélj hülyeséget a tanulj többetről. Jogos lenne a minimálbérig adómentesség, és a jól keresők felsőbb sávjánál magasabb adókulcsból ennek a kompenzálása.

Willkommenskultur 2019.04.08. 17:54:10

@élhetetlen: Minek ment oda?

Marmint komolyan, a pedagogusok mindig szarul kerestek, szarul fognak 20 ev mulva is. Meg hat mindenki mas is, aki bertablahoz kotott.

Ugyhogy ezt akkor kene vegiggondolni amikor tovabbtanulnak. Pl. villany vagy
gazszerelokent siman kereshetnenek 1 miLiot

élhetetlen 2019.04.08. 18:02:32

@Ménár Atya: „Igazság szerint szar fizetések voltak( vannak) nagy átlagban, viszont ha a valamivel több bért akkora adóval sújtod, hogy majdnem akkora jövedelmed marad, mintha nem kerestél volna jóval többet, hát az eléggé demoralizáló". Nem vagyok képben, de a 0 kulcsos feletti első sáv már elvitte a plusz keresetedet? Ezért nem kell a 0 %-os sáv? „Ha majd a minimálbérből is megtudsz élni, akkor lehet rendesen adóztatni az ez feletti béreket.”. Mert addig a minimálbérből, ha adózik, nyilván jobban megél. Jaj.

midnight coder 2019.04.08. 18:09:27

@élhetetlen: Ha van mondjuk havi 450 ezer forintod, és ehelyett kapsz 400-at mert rohadt megfejni való burzsuj vagy a szocik szerint, akkor igen, ez egy elég jó impulzus az induláshoz, pláne ha előzőleg is kacérkodtál a gondolattal, és amúgy a váltás kb. annyi, hogy ezentúl a kávét is angolul kéred a büfében, mert ahhoz hogy ennyi pénzt megkapj kis hazánkban, általában már tudni kell külföldiül is. Egy norvégnak vagy egy svédnek nincs ilyen problémája, ő annál amit otthon keres máshol sem kap sokkal többet.

midnight coder 2019.04.08. 18:11:29

@midnight coder: Szerk. Persze nettóról beszélek.

élhetetlen 2019.04.08. 18:15:18

@VT Man: Te tényleg komolyan gondolod, hogy Magyarországon a német sávhatárokat kéne alkalmazni, ha bevezetnék a sávos adózást? Nincs több kérdésem. Tudod, mit dobd hozzá, hogy milyen igazságos az rezsicsökkentés, ahol valaki havi 300 ft, és van aki 30 eft nyer havonta. Ennek így sok értelme volt.

élhetetlen 2019.04.08. 18:21:58

@Willkommenskultur: Ja, hogy szerinted már a minimélbér feletti sáv az már bünti kategória volt, mert egyáltalán adózott? Sajnálom, hülyeség ellen nincs orvosság.

6.Lenin 2019.04.08. 18:24:17

@élhetetlen: Szerintem te vagdalkozol össze-vissza, de tulajdonképpen nem értesz semmit az egészből.
90-ig azt tanulta meg mindenki, hogy miként kell átverni, meglopni a közösséget (államot).
szinte a géneket is átalakította ez a mentalitás.
Aztán te elképzeled, hogy az emberek (többség) az egyik napról a másikra elkezd tömegesen teljesen másként gondolkodni. Nagyon tévedsz.

A másik, egy szétlopott országban talán elsőnek meg kellene teremteni, hogy miből, és mennyit adjunk.
Az embereknek nem tudsz annyi pénzt adni, hogy azt mondják, kösz, de ez már elég lesz.
Még ma is rengetegen vannak segélyen, de mellette rengeteget seftelnek, lopnak az államtól (a közösből)
Írtam már, de látom az agyadig nem jutott el, a gondolkodásmódot megváltoztatni hosszú évtizedekre lenne szükség. A nálunk beidegződött felfogást megváltoztatni nem lesz egyszerű. Ne hasonlítsd a nyugati emberek felfogását a munkához, megélhetéshez, adózáshoz. Teljesen más világ. Másként kezdték élék ezt meg. Majd egyszer talán mi is eljutunk oda, de ez nem holnap lesz.
Úgy állsz ehhez a kérdéshez, hogy az összefüggéseket nem nagyon látod, így meg semmi értelme.
A lányom pedagógus, ismerem a problémákat. Mellesleg minden pedagógus alkalmas a pályára? Vagy bárki?
Ne foglalkozz olyasmivel amihez nem értesz.

Ménár Atya 2019.04.08. 18:28:24

@élhetetlen: Láthatóan nem akarod megérteni a problémát.
Nem akarok minimálbérből élni!
Tudom ez a fletó kormány nagy vívmánya volt, hogy mindenki éljen minimálbéren és azt majd nem adóztatjuk, de hát épp ez a hiba.
38% szja az igazságtalan ezeknél a béreknél.
Ha a minimálbéred majd akkora, hogy abból szerényen de azért emberhez méltóan megtudsz élni , akkor lehet más sávokról beszélni.
Viszont ha én többet vállalok, több állásom van, esetleg éjszaka melózok pluszban, míg a másik szimpla 8 órában elvan a minimálbérén, miért is fizetek többet mint ő?
Mert ő lusta volt, én meg nem? :)
Viszont mivel én így másik sávba tartozok, ezért nekem nem jár juttatás, mert jobban keresek szegénynél, neki ingyen kaja ingyen tankönyv ingyen orvos ingyen gyógyszer, ingyen utazás, nekem meg ezért fizetni kell, plusz a magasabb adó.
Tehát a végére ott vagyok, hogy amíg én megszakadtam mert előrébb szerettem volna jutni, ugyanannyi pénzem maradt,mint aki minimálbérből otthon nézte a a szocialista kormányokról elnevezett brazil ,Gyökerek c.sorozatot.
És még el sem fáradt, csak leszázalékolták, mert az ücsörgéstől szívbeteg lett, már 22 évesen..............
Na ez volt a baj.
Ehhez képest, ha most többet vállalsz több marad, plusz kapsz adókedvezményt a gyerekeid után.
Nekem pl ez sokkal jobban tetszik.

élhetetlen 2019.04.08. 18:31:20

@Willkommenskultur: Ez már a b+ kategória. „Minek ment oda?”. Minek ide a tanár? Majd a mostani villanyszerelők megtanítják írni, olvasni, meg a mostani technikával villanyt szerelni a gyerekeket, és működő képes lesz az ország. Azt hiszem, hülye vagy.

törppicur 2019.04.08. 18:33:06

@élhetetlen: értsd már meg, a 0%-os sáv, ami szerinted minden embernek jár, az nem hoz bevételt az államnak
Ha az 5 millió dolgozó az általad meghatározott alsó sávban nem fizet 15%-ot, akkor a a 1,5 millió sáv fölöttinek, meg az 1 millió még jobban keresőnek mennyit kell a sáv felett adózni, hogy betolja a közösbe az 5 millió*alsósáv*15% hiányt?
Ez mekkora örömet fog nekik okozni?

élhetetlen 2019.04.08. 18:41:28

@midnight coder: Hülyeséget beszélsz. Sok minden miatt elhagyhatja valaki az országot, de annak nem a sok százezer mínusz ötven ezer lesz az oka. Ne győzködj, inkább gondold át.

Ménár Atya 2019.04.08. 18:43:02

@Willkommenskultur:
Azért ez így marhaság.
Alapból a tanárokat meg kellene fizetni sokkal jobban.
Persze ehhez tegyük hozzá, hogy sokkal jobban képzettnek is kellene lenniük.
De egyik hozza a másikat.
Ha nincs jó oktatás, nincs versenyképes munkaerő sem, ezt azért be kell látni.
Ha meg sarkítok kicsit, akkor ha mindenki gáz,meg villanyszerelő lesz, túlkínálat lesz a piacon, és máris nem egymillát keresel, hanem 10 ezret :)
A legnagyobb probléma, amikor valaki elkezdi fontosabbnak érezni a munkáját a másiknál, holott lehet , hogy csak átmenetileg felkapott.
Be kellene látni, hogy egymásra vagyunk utalva, a gázszerelő a tanárra a tanár a szerelőre, és mindkettő az utcaseprőre is.
Ismerek embereket,akik nem szeretik az irodai munkát, és vannak akik nem szeretik a mobil munkát, nem hinném hogy jó lenne belekényszeríteni bárkit olyanba amit nem akar.

sutyerák 2019.04.08. 18:52:42

@Pipas: szabadság,egyenlőség,testvériség

élhetetlen 2019.04.08. 18:56:30

@6.Lenin: Így van, ki mint él, úgy ítél. Te nem tudod elképzelni, hogy a családomból senki nem lopott, nem ügyeskedett, de mivel a te családod így érvénysült, így általánosítottál. „A másik, egy szétlopott országban talán elsőnek meg kellene teremteni, hogy miből, és mennyit adjunk„ . Világos, Mészáros Lőrincnek milliárdokat. Nincs miről beszélnünk.

törppicur 2019.04.08. 19:02:38

@Ménár Atya: tudod, Atya az a baj, hogy élhetetlen a tipikus alsotagozatos tanerő 25-30 év tanitás után
Régen szocializálodott, nem tul okos, de tanitoi "diplomája " van, érzékeny, de nem kreativ, de legalább mindezek alapján makacs, meggyőzhetetlen és sértődőtt
A sávok, %-ok, meg a hatszámjegyű számok értelmezhetetlenek számára
Még az is aranyos, ahogy kőnnyedén lemond mások jövedelméről, mondván nekik az sok, majd ő okosan elosztja

Szabványok 2019.04.08. 19:06:22

@arabok balrol: Miket hordasz itt össze?
* Az SzDSz-nek az vetett véget, hogy '92-ben elment balra, de annyira, hogy '94-ben összeállt az MSzP-vel. Azt már sokaknak nem vette be a gyomra. Balliberális párttá vált, az utódpárt szatellitjévé, aztán kiderült, hogy tényleg semmi igény egy baloldali *s* liberális pártra, feszívódott, eltűnt.
DK az MSzP-ől kiutált Gyurcsánypárt.
A MoMa egy jó kezdeményezés volt, de mivel elvi alapokon állt, hamar marginalizálódott. Ki szavaz itt elvek szerint?
A MOMO-t nem ismerem, az Együttről sem sokat tudok.

Nem vergődöm és nem vagyok cseléd.

Én szelíd, keresztény ember vagyok, nem harcos. Épp ezért a "győzelem vagy halál" számomra nagyon taszító jelszó. Én élni akarok, nyugodtan, békében, szabadságban, nem akarok harcolni, sőt győzni sem akarok. Mert ahol győztes van, ott vesztes is. (Ezért nem szeretem a versenysportot sem, mert a nyertes mellett én mindig látom a veszteseket is.)

Willkommenskultur 2019.04.08. 19:08:39

@Ménár Atya: Szerintem nyugaton sehol nem keresik meg a tanarok az atlagbert az allami iskolakban. Itt az alap-kozep oktatasrol beszelunk.

Szoval az egy mitosz hogy a tanarsag jol fizet MASHOL. Nem fizet jol, az a tudas fizet jol, amit kozvetlenul dollarra lehet valtani. Ilyet meg nem lehet szerezni az allami oktatasban, meg egyetemen is ritkan.

6.Lenin 2019.04.08. 19:10:15

@élhetetlen:

Aki 90 előtt dolgozott valahol, az valamilyen szinten tuti meglopta a közösséget, a te szüleid, nagyszüleid is.
Nem is lehetett másként csinálni.

Elég lenne tudni, hogy milyen munkakörben dolgoztak, és elmondom, hogy miként rövidítették meg a közöst.

Pl a 70-es évek végén tolmácsként részt vettem egy kiküldetésen, az üzem párttitkárával, 4 féle jogcímen adtak pénzt a kiküldetésre. volt amivel el kellett számolni, számlákkal igazolni, pl szállást. Külön kértem számlát mindannyiunknak, de egy helyen laktunk mindannyian. Természetesen a számlát kiállító is elkérte a maga részét.

azt mondja ezek után a pártitkár úr: a kurva pacák meglopott minket. Én meg azt mondtam neki: mi meg az államot a többszörösével. 3 napig nem szólt hozzám, de azért rájött, hogy igazam van.
Nem nagy dolog, de szorozd be néhány millióval.

Mellesleg te egy elég primitív, rosszindulatú seggfej lehetsz, már az írásaid tartalma alapján ítélve.

arabok balrol 2019.04.08. 19:13:01

@Szabványok: jo, akkor SZABACCSAG vagy HALAL

olyan nincs, hogy te nem harcvolsz, majd mas meg kiassa a gesztenyet neked

te kUUtya

morph on deer 2019.04.08. 19:15:51

@teéjesenmindegy:
“az igazságos, ha a minimálbéres nem fizet semmit, neki ingyen a tanár, a rendőr meg a tűzoltó is”

Ezt hívják - máshol - társadalmi szolidarításnak.
Elhiszem, hogy magyar fülnek furcsán hangzik, de sok helyen van ilyen.

Mert erről szól az a történet, hogy egy ország népe EGYÜTT alkot egy társadalmat, nem pedig mindenki mindenki más ellen, mint ami nálunk van.
Tudod, máshol még arra is van példa, hogy emberek a saját szabad akaratukból együttműködnek egymással közös cél érdekében! És a “közös cél” nem az, hogy ki tud lenyúlni többet a másikról, hogy neki legyen jobb, hanem hogy mindnyájan jól járjanak, hosszú távon is..!

Hihetetlen, ugye?
Ugyanezek az emberek hajlandóak több adót fizetni azért, hogy több jusson a közös célokra, - pl oktatás, egészsségügy, - vagy éppen a környezet megóvása érdekében, ami mindenkinek, azaz másoknsk is jó! Gyakran ennek az eredménye még nem is jelentkezik az életük folyamán, de hosszú távon számít a KÖZÖSSÉGNEK!

Mondom, van ilyen.
Máshol. :(

inteligencs elenzeki 2019.04.08. 19:16:46

@Ménár Atya:

"Ehhez képest, ha most többet vállalsz több marad, plusz kapsz adókedvezményt a gyerekeid után.
Nekem pl ez sokkal jobban tetszik."

Nekem is, sok egyéb más mellett.
Végre van egy pragmatikus kormányzás, amire a rendszerváltás óta nagy igény lett volna.
A ballibsik gazdasági összeomlást vízionáltak 2010 után. Egy része ennek propaganda volt, de én simán el tudom képzelni, hogy volt egy két "szakember" is köztük, aki őszintén el is hitte, hogy államcsőd lesz, annyira nem értette mi történik.
Na ezek a balf.szok ne kerüljenek vissza a kormányzásba, ez számomra a legfontosabb.
Akár mi is történik a ladikunkkal, a kormányos ne legyen balf.sz ez a lényeg.

midnight coder 2019.04.08. 19:25:35

@morph on deer: 4x annyi fizuból mint ami a magyar átlagpolgárnak van, az emberek könnyebben szolidarítanak. Az ember alapvetően egy olyan állatfajta, aki elég nagylelkű ha tele a hasa. Viszont ha kiürül, akkor jönnek az ordas nézetek, hogy előbb nekem és a családomnak aztán valahol nagyon hátul a többi polgártárs, és kb. sehol a világ többi része. És várhatóan a következő 30 évben ez fog előtérbe kerülni Európában, mert hogy a nagy jólétnek előbb-utóbb vége lesz.

6.Lenin 2019.04.08. 19:27:55

@morph on deer:

Csak ezekben az országokban nem volt hatalmon 40-50 évig a ballib tolvaj, gazember banda. Erről írtam fentebb. Másként indultak, gondolkodnak. ezt csak sok évtizedes "kényszerítéssel" lehet megváltoztatni.
A kényszerítés alatt azt értem, hogy körülményeket kell úgy alakítani, hogy az emberek maguktól érezzenek rá, melyik is jobb nekik.

Pl. senki nem használna takarékos égőket, ha ingyen lenne az áram, vagy az üzemanyag.

enrikokaruszo 2019.04.08. 19:29:53

@morph on deer: hülyeség, itt is rengetegen lógnak a rendszeren

inteligencs elenzeki 2019.04.08. 19:30:20

@morph on deer:

"Ugyanezek az emberek hajlandóak több adót fizetni azért, hogy több jusson a közös célokra, - pl oktatás, egészsségügy, - vagy éppen a környezet megóvása érdekében, ami mindenkinek, azaz másoknsk is jó! "

Nem mindegy az, hogy mennyi jövedelemből történik az adózás. Ha nekem azt mondanák, hogy a bruttó jövedelmem 6000 euro, abból adóba be kell fizetnem 2000-et, én is lesz.rnám. De itt a ballibsi gondolkodás szerint már a bruttó 500000 is magas fizu, amiből fokozottan kell adózni.
Magasabb bérkategóriában pedig nagyon kevesen vannak nálunk.
Szóval ami a skandinávoknál remekül működik, az nálunk egyszerűen nem tud opció lenni.
Ez a gond veletek, nem gondolkodtok, csak másolni akartok más fejlett gazdaságú országok adózási rendszeréből, mintha attól nálunk is egyből minden f.sza lenne.

arabok balrol 2019.04.08. 19:33:19

@morph on deer: "Ezt hívják - máshol - társadalmi szolidarításnak.
Elhiszem, hogy magyar fülnek furcsán hangzik, de sok helyen van ilyen. "

az erre utazokat meg migrancsnak hivjak masjhol, itthon lumpen-prolinak

Mellesleg a netto minimalber ugyanugy kb. 80%-kal tobb most mint 2010ben, mint az atlagber, szoval igaz, nem lehet belole megelni, de nem is muszaj minimalbert keresni, lehet valogatni, tudas es tapasztalat nelkul is

6.Lenin 2019.04.08. 19:39:13

@Comte de Gippaud:

Szerintem a jövedelem nagyságához ezeknek nem sok köze van. Nyugaton is milliókat, milliárdokat keresők a legnagyobb adócsalók is néhányan, kivéve akinek balfácán a könyvelője. Adóparadicsomokat is ott találták ki.
Más az összefüggés lényege, szerintem.
Más a tapasztalat, ha van jó jövedelem, vagy , ha valami történik, munkanélküliség, betegség, vagy más tragédia. Aki ezt átgondolja, nyilván másként éli meg a közösség, adózás összefüggéseit.
Szerintem.

élhetetlen 2019.04.08. 20:08:49

@6.Lenin: Hogy te, vagy ti, mint család, csak lopásból tudtatok megélni, ez nem jelenti azt, hogy nem volt más út. És az, hogy részt vettél mocskos dolgokban, nem jogosít fel, hogy mindenkit mocskosnak minősíts. És igen, én is loptam a cégtől, egy guriga celluxot, mert nem volt kedvem elmenni egy papírboltba, de ennyi. „Mellesleg te egy elég primitív, rosszindulatú seggfej lehetsz”. Bezzeg te, aki az ország népességét ítéled meg úgy, hogy csak lopásra képesek, arra vannak szoktatva, te egy igazán jóindulatú, galamblelkű, nagyon művelt ember vagy. Ja.

teéjesenmindegy 2019.04.08. 20:18:23

@morph on deer:
Bocs hülyegyerek, szerintem nem ez a szolidaritás. A szolidaritás nem arról szól, hogy vannak potyautasok, akik semmiért nem fizetnek, de van nekik, és vagyok én, akiről legombolják az utolsó bőrt is.
Baszod, ha én egymilliót keresek, te meg százezret, akkor te adózol 13-t én 130at. Ez nem elég szolidáris veled? Ha belőled van 10, belőlem meg egy, akkor 260 megy az államnak. Nem, te ne adj semmit a közösbe, meg a másik 9 se, tőlem vegyenek el 260at, ugye? Ez az igazságos, meg közösségépítő. Te semmit, én duplát.
Menj a picsába.

Aranka1973 2019.04.08. 20:19:06

@élhetetlen: "És igen, én is loptam a cégtől"

Na, akkor ezek után egy szavad se lehet.

Ez a mentalitás egyébként a mai napig él, én még a 2000-es években is bőven láttam olyat, hogy anyuka a minisztériumban a gyerek iskolai jegyzetét nyomtatta ki a minisztérium papírjára és eszközeivel.

Kis lopás nem lopás?

Aranka1973 2019.04.08. 20:22:26

@orbántrollirtó: "Nem loptatok még eleget? Nem elég orbán ráhel 12 milliós karórája, Tiborcz 50 milliós terepjárója, meg a 13 milliárdos lámpabiznisze?"

A jól menő vállalkozók feleségének tőlünk nyugatra meg keletre is drága karórája meg kocsija van.

Erről szól a kapitalizmus.

Te is vállalkozhatnál (vagy vállalkozhattál volna), de ezek szerint nem volt meg hozzá a tehetséged, az üzleti érzéked, a kockázatvállalási hajlandóságod, hogy felfuttass egy Tiborczéhoz hasonló magyar középvállalkozást.

Pedig sok ilyen cég kéne még, mint az övéké, enélkül csak a nyugati multik összeszerelő bázisa leszünk örökké.

6.Lenin 2019.04.08. 20:23:48

@élhetetlen:

Látod, hogy igazam volt. Mikor írtam, hogy lopásból éltünk, te seggfej? Én annyit írtam, hogy akkor mindenki ellopott valamit a közösségtől. Szorozd be, hányan loptak "csak " egy celluxot, más egy egész üdülőt.
Gimnazistaként (5+1- es rendszer) egy gyárban dolgoztunk (szombatonként, és nyári szünetben) ahol elvittek a gyári üdülő építéséhez. Ugyan abból az anyagból az összes górénak ott épült kisebb-nagyobb vityilló, a közösből. A gyárban minden melós, kis, és nagyobb góré valamit mindig hazavitt, a hivatalokban szintén. Mindenki, amihez hozzájutott.

És a legszebb , hogy ahogy neked is, nekik is megvolt a magyarázat, miért is volt "jogos". Te lustaságból. Szerintem lenne ott még több is.

Én nem ítélem alaptalanul, láttam, hogy mik is történtek anno. Én nem magyaráztam meg a "jogosságát", én úgy vettem, hogy ellopták a közösből.

Természetesen tudom, hogy az emberek bármit képesek kimagyarázni, amit elkövettek.
Erre van kitalálva az erkölcs, ahol mindig a másik a gazember, én soha.

Aranka1973 2019.04.08. 20:25:45

@Szabványok: "Én élni akarok, nyugodtan, békében, szabadságban, nem akarok harcolni, sőt győzni sem akarok. Mert ahol győztes van, ott vesztes is. (Ezért nem szeretem a versenysportot sem, mert a nyertes mellett én mindig látom a veszteseket is.)"

Ha nem mersz részt venni a versenyben, akkor már eleve csak vesztes lehetsz.

Legalábbis a magad ura nem, csak valakinek a csicskása, jó esetben egy multinál, rossz esetben egy agrárgazdaságban napszámos.

Erről szól a kapitalizmus.

Aranka1973 2019.04.08. 20:28:55

@morph on deer: "Ezt hívják - máshol - társadalmi szolidarításnak.
Elhiszem, hogy magyar fülnek furcsán hangzik, de sok helyen van ilyen. "

Sok helyen van ilyen, az eredményt meg látjuk.

Odamegy a sok léhűtő, ahol sok a segély, beilleszkedni nem tudnak, dolgozni nem akarnak, csak a gond van velük.

Olyan, egykor gazdag és jól működő országok, pl. Svédország csúsznak le:
www.origo.hu/nagyvilag/20181021-nem-sikertortenet-a-migransok-integracioja-svedorszagban.html

Ezek után nem csoda, ha az embernek ökölbe szorul a talpa, amikor a német köztévében arról beszélnek, hogy velük nem vagyunk szolidárisok, merthogy mi nem akarunk ingyenélőket befogadni és eltartani.

Nekik se kellett volna magukhoz hívni őket, de ha már megtették, ne kenjék másra a saját bélsárjukat!

Ménár Atya 2019.04.08. 20:29:18

@törppicur: Nem tudom kicsoda, én csak próbálom meggyőzni miért jobb a mostani adózás a mostani fizetések mellett.
Amúgy azért mert alsó tagozatos tanár volt esetleg, még nem lenne vele bajom.
Szerintem az egyik legfontosabb az alsó tagozatos tanerő.
Ha ő megszeretteti a sulit, akkor rendben az életed, ha megutáltatja, akkor csak kínlódsz.
Inkább generációs probléma lehet csak.
A ma nyugdíjasokkal teljesen kiszúrt ez az egész elkúrt rendszerváltás, nagyon sok ember, aki sokat dolgozott, méltatlanul kevés pénzt kap.
Ez nekik sem jó, és az aktívaknak sem.
És megértem a csalódottságukat.
Persze ettől még beláthatnák, hogy a sávos adó jelenleg nem jó, feleslegesen venne el pénzt, hiszen attól hogy a zsebembe kerül és nem az államhoz, valószínűleg nem a párnacihába gyűjtöm, hanem elköltöm, abból pedig megvan az állam bevétele,hiszen az áfa mindenkit érint .
Szóval ezt most csak vitának tekintem, és nem akarom megbántani, vagy megalázni,mert másképp látja.
Bár van azért olyan gyökér ellenzéki aki nem ért a szép szóból :)

apro_marosan_petergabor 2019.04.08. 20:33:39

Ugyan kampány időszak van, de ez nem magyarázza, hogy a szerző ennyi zöldséget hordjon össze. Úgy feltüntetve, mint tuti tényt. Ez a vágyvezérelt kommunikáció vitte sírba a szadeszt is (na, nem kár érte).
Röviden:
- Sem OV, sem a magyar centrumpártok (F + KDNP) nem rasszisták, egy ISMERETLEN ellenég ellen (ahogy a szerző írja) - ezt elég nehéz elképzelni
- A néppárt erősen balra húzódott, megtagadta a keresztény alapokat nyomás hatására, a magyar polgári koalíció maradt ott, ahol eddig volt
- Hogy az EP választás után mi lesz, majd meglátjuk
- Aki nem fogja fel, hogy a jelenlegi bevándorlási politika a Európa identitásának elvesztésével jár közép távon, az óvodás szinten áll a politikában, az előre látásban
- Premissza, hogy Mo meg akarja tartani hagyományait, nemzetiségi összetételét, vallási struktúráját
- Szintén premissza, hogy Mo meg akarja tartani identitását, nem akar USE-t (európai egyesült államokat)
Mindezek elég józan programot jelentenek az EU-magyar jövőre, azt a hörgést, amely ebben a cikkben össze-vissza csapong nem indokolják

élhetetlen 2019.04.08. 20:45:23

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka: Na jól, van higgadj le. Egy guriga cellux már elég ahhoz, hogy egy életre tolvajnak minősítsenek? Ha bevittem volna, amit meg akartam ragasztani, akkor meg jogtalanul használtam a cég celluxát? Kíváncsi lennék, hogyan élted le az életedet. Van gyereked, aki néha bement a dolgozóba? Nem engedted meg neki, hogy a céges filccel rajzoljon a céges papírra? Vagy, ha bement hozzád egy ismerősöd, és elment wcre, akkor, ha volt is a mosdóban wc papír, te az ismerősödnek a saját bevittet adtad, hogy ne lopjon már a cégtől? Nevetséges, és nem hihető. Vagy nincs gyereked, ezért minősíted tolvajnak, aki a gyerekét engedi céges tollal céges papírra rajzolni néha? „Kis lopás nem lopás?”. De, de ha be akarod adni, hogy te soha, ennyit se…

Ménár Atya 2019.04.08. 20:49:45

@Comte de Gippaud:
Szerintem nem propaganda volt.
Nagyon tudták mit hagytak itt, és hogy abban a helyzetben mozgástér nélkül nem lehet teljesteni az imf,és eu hitelek teljesítését.
Csak azt nem vették figyelembe, hogy 2/3 allehet törvényeket módosítani,alkotmányt, és a manyup pénzt, felhasználják, valamint megadóztatják a bankokat, multikat.
Lett is akkor nagy sipítozás ,azt hitték hogy egy báb állam leszünk, de ezt orbi keresztül húzta.
Még emlékszem amikor itt srt a bankszövetség hogy ezt nem lehet,mert kivonulnak meg jujj de rossz lesz, aztán mégsem mentek.
És valahogy csak nem akartunk összeomlani.
Ezt jónak tartottam.
Persze azért azt is hozzáteszem, hogy elég korruptak is lettek közben, semmivel sem jobbak ebben mint a szocik voltak, de még így is jobbak más miatt.

Aranka1973 2019.04.08. 20:53:24

@élhetetlen: "Ha bevittem volna, amit meg akartam ragasztani, akkor meg jogtalanul használtam a cég celluxát?"

Így van, ráadásul a munkahelyedet magáncélokra használtad.

Persze a szocializmusban ez még úgy-ahogy elfogadott volt, de valódi kapitalista viszonyok között elképzelhetetlen lenne.

A vállalat eszköze nem a tiéd, tessék megvenni a celluxot a boltban!

"Nem engedted meg neki, hogy a céges filccel rajzoljon a céges papírra?"

Nem, ilyet soha nem engedtem volna, és a főnököm se engedte volna!

Ha behozom a gyereket rendetlenkedni, úgy rúgtak volna ki, hogy a lábam se éri a földet!

Ismerősöket se a céghez hívtam, hanem a lakásunkra, vagy esetleg étterembe, cukrászdába.

"De, de ha be akarod adni, hogy te soha, ennyit se"

Én soha, és ennyit se!

Ha a kis lopás nem lopás, akkor hol van a határ?

A kicsi lopásokból lesz a nagy, a nagyból meg az óriási panama!

Mert ha az erkölcsi parancs nem számít, akkor az összeghatár se!

Ménár Atya 2019.04.08. 20:55:57

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka: Ez csak egy fasz copy droid.
Ne foglalkozz vele.

6.Lenin 2019.04.08. 20:56:14

@élhetetlen:

Szerintem Gyurcsánynak, Demszkinek és mindenkinek megvan a jogos magyarázata. Csak te 1 guriga celuxot igyexel tisztára mosni, ők esetleg milliókat, milliárdokat.
Az ősök hol is dolgoztak? Elég egy A4-es ív az összeírásra?

Nem ítélem el őket sem, ez volt a trend, becsípődött az emberekbe ez a gondolkodásmód, ettől a legnehezebb megszabadulni, hosszú évtizedek kellenének hozzá. Adósávokkal lehet variálni, de egy másfajta gondolkodásra kell "kényszeríteni" az embereket, Aztán lehetne akár sávos is, vagy bármi.

Remélem lassan rájössz te is az összefüggésekre. Az embereket kell ismerni, milyenek is valójában. Nem meséket kitalálni.

6.Lenin 2019.04.08. 20:58:54

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka:

Akkor te 90 előtt még nem dolgoztál, talán nem is éltél még.

Aranka1973 2019.04.08. 21:00:30

@6.Lenin: Élni éltem már, de dolgozni tényleg nem dolgoztam.

'91-ben álltam munkába az első munkahelyemen.

6.Lenin 2019.04.08. 21:05:00

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka:

Akkor jól gondoltam. Gondolom nem állami cégnél.
Mind1.

Jó8!
Mindenkinek.

élhetetlen 2019.04.08. 21:19:50

@6.Lenin: Huh, Nem azt írtad, hogy lopásból éltetek, csak azt, hogy mindenki lopott, te is. Én is, és nem mondtam, hogy jogos volt. És persze ettől dőlt össze az előző rendszer. Nem magyaráztam ki semmit, sem a nagyszüleimnek, sem a szüleimnek nem volt semmi köze semmilyen „közöshöz”, ergo nem loptak belőle, mint te és szerinted mindenki. De fontosak az erkölcseid, amik azon szocializálódtak, hogy mindenki lop.

orbántrollirtó 2019.04.08. 21:23:43

@Ménár Atya: @6.Lenin: @apro_marosan_petergabor: @teéjesenmindegy: @Furulyás Ferencné Tóth Aranka: @arabok balrol:

Te nyomorult fidesz propagandista troll! Azt hiszed ha 5 nicken hazudozol itt egész nap, akkor már tömeg vagy és hisz neked valaki?

Takarodj az orbáni moslékkal az origóra vagy a Ripostra esetleg a köztévébe. Mennyit akartok még lopni? Mészáros 300 milliárdja nem elég? Orbán vejének 50 milliós terepjárója nem elég? Orbán ráhel 12 milliós karórája sem elég? És Lázár vadászkastélya sem elég nagy, lopnátok még többet? Még még és megint csak még?

Ti szemét fideszes tolvajok! Elloptátok az emberek pénzét! Menj a kurva anyádba az összes nickeden te gazember orbán troll!

élhetetlen 2019.04.08. 21:31:53

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka: Értem, fából vagy faragva, és szálkás is vagy, vagy csak fested magad. Ha létezik ilyen merev ember, min te, nem szeretnék találkozni vele.

Aranka1973 2019.04.08. 21:37:59

@élhetetlen: Te hívhatod merevségnek, de szerintem hívjuk inkább tartásnak.

Erkölcsi tartásnak.

A Tízparancsolat is mondja, hogy "Ne lopj!", szerinted azt nem kell komolyan venni?

Mi lesz a következő? Már ölni is szabad lesz?

Aranka1973 2019.04.08. 21:39:34

@orbántrollirtó: Mocskos a szád kisfiam, moderáld már magad kicsikét!

Örüljél, hogy nem az én gyerekem vagy, mert ha nekem bármelyik így beszélt volna, mosószappannal mostam volna ki a száját!

élhetetlen 2019.04.08. 21:48:56

@6.Lenin: Nem igyekszem tisztára mosni a guriga celluxot, csak elmondtam. És nem tartozik rád, de a családi vállalkozás független volt, a tsz-be sem léptünk be. És nem loptuk meg a saját állatainkat. A lopás csak nálad, meg a hozzád hasonlóknál csípődött be. És képzeld el, én is emberek között élek, velük érintkezem, és szerencsére nem olyanok, mint te. Ha ilyenek lennének, mint te, nem érintkeznék velük.

élhetetlen 2019.04.08. 21:58:08

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka: Ha úgy gondolod, hogy életed során még soha sem vétettél, botlottál, akkor egyszerűen elmebeteg vagy. Ha mégis botlottál, de meggyóntad, és már tiszta vagy, akkor katolikus vagy. Engem nem érdekel. Az erkölcsi tartásod ilyen szinten legfeljebb önáltatás.

teéjesenmindegy 2019.04.08. 22:15:41

@orbántrollirtó: Ja. Nem elég. Még kell. És akkor most mit csinálsz kicsi kazán? Puffogsz tovább? :D

Aranka1973 2019.04.08. 22:16:15

@élhetetlen: Szívecském!

Csak azért mert neked enyves a kezed, ne álltasd magad azzal, hogy mindenki másnak is az!

Van, aki csak akkor érzi jól magát, ha nem élősködik a társadalmon, hanem hasznos tagja lehet annak!

teéjesenmindegy 2019.04.08. 22:17:27

@élhetetlen: Öhöm. Tehát te a családi vállakozásodtól loptál celluxot?

6.Lenin 2019.04.08. 22:20:39

@élhetetlen:

Szerintem kicsit túlliheged ezt a dolgot. Más összefüggésre szerettem volna inkább rávilágítani, de nem értetted meg. Gondoltam erre , ezért jöttem vissza, és bejött.

Itt valaki hivatkozott a másként gondolkodó nyugatra, megint összehasonlítva az almát a dinnyével. Erre hoztam példának a 90 előtti Mo-ot.
Itt beívodott az emberekbe egy teljesen más hozzáállás. Az érzékeny lelkivilágod miatt legyen inkább az, hogy kialakult egy érdekes felfogás, minden a mienk, tehát nálam otthon van a legnagyobb biztonságban.
Sok szerencsés(?) nyugati országban meg más volt a szokás, ami náluk csípődött be.

Aki dolgozott az akár jól is élt, addig, míg volt munkája, jövedelme. Azt is megtanulta, hogy a jövedelme után adót kell fizetni, és a még jobb helyeken ebből az adóból nyújtottak egy biztonságot is, ha netán valami nem várt esemény történt a polgár életében, és megcsappant a jövedelme.
Szerencséjükre megúszták a komcsik és lipsik uralmát.

Namármost, ott se a sávok miatt alakult ki ez a becsípődés, hanem sok-sok év tapasztalatai alapján az emberek ezt elfogadottnak tartották, önszántukból, mert biztonságot is adott nekik. És még egyet, a szolidaritás érzetét is. most nekem jól megy, adok a közösbe, mert talán valaki jelenleg rá van szorulva, lehet, legközelebb én leszek hasonló helyzetben, és akkor más fog helyettem hozzájárulni az én megélhetésemhez is.

Ezt a kétféle gondolkodásmódot nem lehet csupán technika megoldásokkal , rövid időn belül összehozni, úgy, hogy nálunk is hasonló módon működjön.

Nálunk első lépésként- nagyon hosszú idő alatt- ezt a rossz becsípődést kéne megváltoztatni. Utána jöhetnének bármiféle technikai megoldások, de addig ezek nálunk nem fognak működni. Szerintem.

Erre szerettem volna rámutatni, Sem téged, és a szüleidet, nagyszüleidet megbántani, bár az estedben bejött. Ha nagyon zavar téged, élnézésedet kérem, az őseidtől is.

Szerintem abban tévedsz, hogy ilyen kérdésekben csak egyes, soxor lényegtelen dolgokat veszel figyelembe. Mindig ajánlatos -szerintem- szélesebb körben is megvizsgálni az összefüggéseket.

Remélem sikerült megnyugtatnom, a celuxot meg ha kell kifizetem helyetted, vagy közösen tojjunk rá, régen volt, spongyát rá.

teéjesenmindegy 2019.04.08. 22:42:15

@6.Lenin: "Mindig ajánlatos -szerintem- szélesebb körben is megvizsgálni az összefüggéseket."
ehhehhe sok sikert hozzá. Szerintem egy macskávalelőbb megérteted a Pitagorasz tételt...

apro_marosan_petergabor 2019.04.09. 00:34:27

@orbántrollirtó:
trollirtó? nem, csak egy bunko vagy, a stilus maga az ember, ez pedig nem stílus...

Orbán 1 GÉNIUSZ 2019.04.09. 01:49:25

"Orbán magával akarja rántani az országot"

A gonosz Orbán magával rántja az országot a felvirágzásba, gazdasági erösödésbe meg a szuverenitásba.
És a libbantak legnagyobb bánatára, az ország örömmel ugrik vele.

tisztviselőként dolgozó arcszörzet szakállamtitkár 2019.04.09. 05:11:19

@élhetetlen: A lopas az lopas.
Ha te atleped a ceg kapujat egy, a ruhadba bele akado papir sarkabol kihullo, elgorbult tuzokapoccsal, az mar LOPAS. Az pont ugyan olyan lopas, mint amikor Gyurcsany Ferenc 800 millios allami udulot szerzett meg 16 millio forintert, majd fel evvel kesobb 2.5 milliardert vissza vasarolta tolle az allam 1990-ben.
Nincs duma a lopas az lopas.

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.09. 06:13:14

@Orbán 1 GÉNIUSZ:

"A gonosz Orbán magával rántja az országot a felvirágzásba, gazdasági erösödésbe meg a szuverenitásba. "

nincs gazdasági erősödés, összeszerelő üzem vagyunk. EU pénzek nélkül végünk te kis majom. a magyar kkv képtelen a garantált bérminimum kitermelésére is, ami amúgy sem elég arra, hogy egy fiatal kifizesse az albérletét, azért kell hogy szüljön, a cziggányod segílyes hiteléért, a kuszaszemű geci meg rohassza a forintot 320 majd 330+ felé, mert a kiáramló béreket akarják értékteleníteni.

nincs gazdaság, lóf@sz van meg fidessadó hegyek, 27% os áfa, és cziggányunk hazugságokkal és staddionokkal, jó sok staddional.

fidessssbarma

Ménár Atya 2019.04.09. 06:32:39

@orbántrollirtó:
Ne aggódj okoska, majd a választások után is nyekeregj, hogy 3 millió nicken szavaztak orbira :D:D:D
B+, téged most védetté nyilvánítalak.
Egy ilyen ritka állatot mint te mutogatni kell egy ketrecben,mielőtt kihal! :D

arabok balrol 2019.04.09. 06:45:45

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka: Ujabb mitosz. A kulfoldi kollegaim -nem ex-szoci orszagbol- ugyanugy nyomtatnak magancelra a ceges nyomtaton, hasznaljak magancelra is a ceges netet, stb.

orbántrollirtó 2019.04.09. 09:31:27

@arabok balrol: @Ménár Atya:

Te nyomororék agitpropos hazudós fidesz troll! Takarodj innen a fideszes szennysajtóba, a köztévébe, vagy az origóra, mert itt errefelé az orbáni moslékot nem veszi be senki.

Ti fideszes gazemberek szégyent hoztatok Magyarországra, szégyen hoztatok a magyar népre! Menj az összes nickeden a kurva anyádba.

Szabványok 2019.04.09. 10:20:43

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka: :-)
Kevered a dolgokat!
Más a gazdaság. Nem, nem nagyon vagyok multi csicskája, régóta, nagyon régóta független szereplője vagyok(vagyunk) a gazdaságnak.
Miért más, mint a sport? Azért, mert itt nem az a cél, hogy ki tud messzebbre pisilni, hanem egy jól cél van, a vevő kielégítése.
Miért más, mint a sport? Mert nem a másik *embert* győzöm le, hanem egy multit. Nem egyszer győztünk multival szemben. Mert jobbak, okosabbak voltunk.
Miért más mint a sport? Mert racionálisak a szereplők. Nem érzelemvezérelten "győzni minden áron, akkor is ha belepusztulok" küzdenek.
A versenynek célja van: a fejlődés. Az, hogy olcsóbb legyen a villany, az, hogy biztonságosabban utazz a vonaton. A végeredmény win-win. Jól jár a vevő is(pl. az E.On, meg az ő vevője: Te, és jól járok én is, mert csinálhatom és pénzt kapok érte. De a sportban? Ha nyernek az Csúzlik, akkor az kinek jó? Kapnak egy arany kupát egy évre és? Miért versenyeztek? Azért, hogy ki kapja el a cikeszt? Micsoda ostobaság ezért küzdeni, az embernek az egészségét, sőt életét kockáztatni, hogy ő repüljön leggyorsabban és ő kapja el a cikeszt? Az egészen más, ha van egy koncepcióm, hogy hogyan lehet egy üzemzavar esetén gyorsan csökkenteni a kiesett terület nagyságát és erre teszek egy ajánlatot az ELMÜ-nek. Mert azon nyerek én, nyer az ELMÜ, nyersz Te.

Még egy érdekesség, amit megtanultam a kapitalizmusban: A vevő nem hirdet abszolút győztest és kukázza a vesztest. Miért? Mert akkor ő segítené monopólium létrehozását, ami hosszú távon neki lesz rossz. Két példa: Az E.On-nál (igen-igen kemény feltételek mellett) nyertünk egy multival szemben. Mert olcsóbbak tudtunk lenni és olyan szolgáltatásokat találtam ki, amiket a multik nem tudtak implementálni. Mit csinált erre az E.On? Nem azt, hogy ezentúl csak tőlünk rendelt, mert akkor a multi (Konrétan a Landis & Gyr, illetve a LangMac), hagyja a fenébe ezt az egészet mást csinál és két év múlva olyan árat kérhetek, amilyet akarok. Hanem a kétharmad megrendelést az első helyezettnek, egyharmadot a második helyezettnek adta.
De ugyanezt tapasztalom például a vasúti biztosítóberendezések területén. Mit csinál a MÁV? (Az ÖBB dettó!) Nem azt, hogy aki nyer, az építhet mindent ezentúl. Hanem két vasat tart a tűzben (jelen esetben a Siemenst és a Thalest). A vesztest sem rúgja ki.

Szóval a gazdaság az más. Van ott verseny, de az más verseny, mint a sport, vagy a háború. Észjáték, mint a sakk. Tudom, 40(!) éve (sikeresen) vállalkozom. Kezdtem PJT-vel (ugye megvan még ez a fogalom?) utána GMK (de nem vállalati!), aztán KFT, majd Rt. Nagyon sok mindent csináltam, nem egyszer előfordult, hogy multival szemen győztünk, igaz volt olyan is,hogy multi beszállítói, társai voltunk. Igaz, én alapvetően műszaki ember vagyok, az üzleti tárgyalásokon általában, mint műszaki szakértő vettem részt, aki megcsinálja a cuccost.
Mára kiszálltam. Egyrészt a korom miatt, másrészt azért, mert Magyarországon az üzleti élet átalakult. Ma nem az számít, hogy mit tudsz, hanem az, hogy milyen viszonyban vagy Mészáros Lőrinccel. Nem akarok részt venni abban, hogy semmit csinálunk, de osztozunk a pénzen és majd elmismásoljuk a teljesítést. Egyre több cég állami (vagy fideszes) és ott kevésbé vannak kapitalista körülmények, mint a '80-s években. Racionálisabb tárgyalásokat lehetett folytatni pl. a MÁV-val a '80-s években, mint ma. Akkor azt mondtam ezt tudom nyújtani, ennyiért, kell? Ma... inkább nem mondom, ki tudod találni, ha elég piszkos a fantáziád.

Szabványok 2019.04.09. 10:23:08

@arabok balrol:
* Nem kutya, hanem Medve vagyok már vagy 50 éve.
* Nem kaparja ki a gesztenyét nekem senki. mindig is én kapartam ki magamnak a gesztenyét. De nem úgy, hogy a másikat félrelöktem, amikor már félig kikaparta. Hanem önállóan, magamnak, másokkal való harc, halál nélkül.

élhetetlen 2019.04.09. 13:19:18

@tisztviselőként dolgozó arcszörzet szakállamtitkár: @Furulyás Ferencné Tóth Aranka: Mi van? Osztódással szaporodtok? Csapatbővítés van?

Ménár Atya 2019.04.09. 14:35:03

@orbántrollirtó:
Jól van kisfiam, kissé bomlik az elméd :)

élhetetlen 2019.04.09. 14:53:03

@6.Lenin: Nehéz úgy vitatkozni, hogy, ha nem értek egyet veled, akkor azt mondod, hogy nem értem, amit mondasz. „minden a mienk, tehát nálam otthon van a legnagyobb biztonságban.”. 74-ben kezdtem el dolgozni, de egyik munkahelyemen sem tapasztaltam ezt. Nem vitték haza darabonként az R40-t, és az irodai székeket sem, sőt később a már mozgathatóbb asztali számítógépeket sem. Lehet, hogy sokan loptak, de nem hiszem, hogy az egész ország. És a szabad rablással is csak a rendszerváltáskor, és azután találkoztam. Tegyük fel, elfogadom, amit mondasz, hogy a magyar alapvetően önző, nem képes a szolidarításra, és mindenki lop, mert a komcsik. Ettől függetlenül egész jól elketyegett a többsávos. És nem azért váltottak egy kulcsosra, mert százezrek tiltakoztak a több kulcsos ellen. A széles világlátásoddal ezt te is biztosan tudod.
Más. teéjesenmindegy úgy ugrál körülöttem, mint egy felhergelt csivava, de nyugodtan egyezzetek meg, hogy buta vagyok, nem zavar, és nem változtat semmin.

6.Lenin 2019.04.09. 15:14:29

@élhetetlen:

"Tegyük fel, elfogadom, amit mondasz, hogy a magyar alapvetően önző, nem képes a szolidarításra, és mindenki lop, mert a komcsik. Ettől függetlenül egész jól elketyegett a többsávos."

Látom nem érted amit írtam. Sehol nem írtam, hogy alapvetően, hanem az akkori rendszerben más rögzült (általánosan, kivételek mindig lehetnek), mint az akkori nyugati polgárokban. ez nem az emberek hibája , hanem rendszerhiba volt. ezt megváltoztatni csak generációkon keresztül lehet általánosan. Egyes embereknél hamarább is, de a közösség szempontjából mindig a tömeges a meghatározó. nem egyes egyedek.
Ilyen esetekben az egykulcsos ösztönzőbb lehet. A sávos, ha már szinte mindenki érti a lényegét, és inkább a szolidaritás lesz a lényegesebb.
Ezeket vagy elfogadod, vagy nem, a te dolgod. Én így látom, ennyi a lényege.

Mellesleg volt már többkulcsos, és nem oldott meg semmit. Ugyanúgy csődbe vitték az országot.

élhetetlen 2019.04.09. 15:53:42

@6.Lenin: Persze, megint én nem értem az eszmefuttatásodat, ha azt mondom, hogy nem lopott az egész ország. De, szerinted ilyen a magyar. „. A sávos, ha már szinte mindenki érti a lényegét, és inkább a szolidaritás lesz a lényegesebb.„. A sávos működött, anélkül is, hogy mindenki „értette volna a szolidarítás lényegét”. „Mellesleg volt már többkulcsos, és nem oldott meg semmit.”. De, annak segített, aki száz eft-ből 100 eft-t vihetett haza, mert neki számít a 15 eft. És nem a többsávos vitte „csődbe” az országot. „az egykulcsos ösztönzőbb lehet”. Persze, az egy kulcsos megszüntette az adócsalásokat is. Ja. Azt hiszem, itt abbahagyhatjuk.

6.Lenin 2019.04.09. 17:05:02

@élhetetlen:

OK! Nyertél, lehet, hogy volt 10 ember, akik nem loptak, mert tök mozgáskorlátozottak, és szellemi fogyatékosok voltak.
A többsávos működött, persze, mindenki igyekezett papíron egy alacsonyabb sávba tartozni, a többi zsebből-zsebbe ment, mondjuk sokan rá is csesztek, amikor elérték a nyugdíjkorhatárt.
szerintem is abba lehet hagyni, hiszen nem ismered az embereket, csak esetleg egy szűk körön belül. Beszélsz össze-vissza.

élhetetlen 2019.04.09. 17:54:33

@6.Lenin: Jaj. Ilyen rossz a véleményed a magyarokról? „, lehet, hogy volt 10 ember, akik nem loptak, mert tök mozgáskorlátozottak, és szellemi fogyatékosok voltak.”. Ehhez nem tudok mit hozzáfűzni.” A többsávos működött, persze, mindenki igyekezett papíron egy alacsonyabb sávba tartozni, a többi zsebből-zsebbe ment,„, Ez csak az alkalmazónak érte meg, a kiszolgáltatott legfeljebb elfogadta. Viszont nem ismerek egy szem mérnököt, vagy informatikust sem, aki minimálbérre bejelentve elment egy gagyi céghez. „hiszen nem ismered az embereket, csak esetleg egy szűk körön belül. Beszélsz össze-vissza.„ Te bezzeg az összes embert ismered, bár csak azt a réteget, aki egész életében lopott. Meggyőző vagy. Ennyi.

6.Lenin 2019.04.09. 18:23:44

@élhetetlen:

Nem írtam, hogy mindenkit ismerek, de a foglalkozásomnál fogva sok ezer családot ismertem meg az ország sok körzetéből, a putriktól a fényűző palotákig. Volt merítési lehetőségem. A jelentéktelentől, országgyűlési képviselőkig, sőt külföldön is,hiszen több, mint 6 évet éltem ott is, és a hobbimból kifolyólag szintén megismerhettem fél Európából sokféle embert.
Mind1.

élhetetlen 2019.04.10. 23:15:56

@6.Lenin: Bocs, csak visszanéztem, nem vettem észre a válaszodat. Szóval azt mondod, hogy „A jelentéktelentől, országgyűlési képviselőkig, sőt külföldön is,hiszen több, mint 6 évet éltem ott is, és a hobbimból kifolyólag szintén megismerhettem fél Európából sokféle embert.”, és mind tisztességes adófizető volt csak Magyarország az, ahol „lehet, hogy volt 10 ember, akik nem loptak, mert tök mozgáskorlátozottak, és szellemi fogyatékosok voltak”. Kemény kijelentés, és nem hiszem, hogy megalapozott. Nehéz komolyan venni, amit összehordasz. Ennyire még nem szar az egész ország erkölcsi helyzete.
süti beállítások módosítása