B1 blogcsalád



Aki a Fideszre voksol, Európa ellen szavaz

2019. március 27. - ashwood

17623404_074d0d87670e2096076d46a2a62c3d30_wm.jpgMagyarországon egyetlen szélsőjobboldali, EU-ellenes párt maradt/van: a Fidesz. Noha lehetne értelmes vitát folytatni olyan kérdésekről, mint a föderatív Európa kontra nemzetek Európája, az állampárt tudatosan rombolja ennek minden lehetőségét.

Az EU jövőjének valódi, meghatározó kérdése: nagyobb föderativitás vagy a jelenleginél is lazább államszövetség irányába mozduljon el az Unió? A kérdés valódi, amiről érdemes lenne valódi vitát folytatni. Erre azonban Magyarországon az állampárt nem ad teret, amikor mindent igyekszik saját, végtelenül ostoba, két bites narratívájába erőltetni, hazaffy – migráncssimogató (nem létező) dimenzióba szorítani a világot. Ha pedig már ezt is túl bonyolultnak érzik, egyszerűen Birodalomról kezdenek beszélni – márpedig azt minden gyerek tudja – ha máshonnan nem, hát a Star Wars-ból -, hogy a Birodalom, az rossz.

Érdemes lenne például megtudni, mit is rejt valójában a Fidesz a nemzetek Európája szlogenje. Ugyanis jelen pillanatban ez úgy fordítható le: adjatok pénzt és kussoljatok! Mert a pénz, az nekünk jár!

Noha szuverenitásról, állami önrendelkezésről beszélnek, valójában csak a tolvajaikat féltik például a közös európai ügyészségtől. Lehet takarózni azzal, mennyire sérülne az ezer éves magyar államiság, ha egy uniós szervezet kezdené megkaparni az Uniótól ide áramló eurómilliárdok sorsát. Annyira félnek ettől, hogy még a royalvej, Tiborcz tízmilliárdos kistafírungozását is inkább velünk fizettették meg, csak nehogy belenézhessen a számlákba bárki, akit nem a NER etet tenyérből.

A tolvajlás nemzeti hatáskörben tartásán túl azonban semmiféle indokot nem hallottunk mindeddig az állampárttól a föderatívabb Unióval szemben.

Nehéz is lenne ez ellen, a Birodalom ellen érdemben érvelni, amikor Orbán 2015-16-ban épp emellett érvelt teli szájjal. A határok közös védelmét és az egységes, uniós segítségnyújtást szorgalmazta – márpedig ez nem más, mint a jelenleginél szorosabb szövetség egyik ismérve. Ahogy a közös uniós hadsereg felállításáért is érvelt eddig teli szájjal.

Ám amikor a hatalmát akarja megtartani/megerősíteni, másról sem fröcsög, mint a gonosz Birodalom elnyomása elleni szabadságharcról. Melyet természetesen ő vezet – ki más – Isten rendelése szerint.

Orbánnak nincs ideológiája, csak zsebtolvajai, akiket kénytelen megvédeni, különben elveszti mindazt és mindazokat, akikre és amikre hatalma épül. Nem hajlandó érdemi vitában részt venni – hisz csak rombolni képes. Az örök ellenzéki, aki hatalmon is megtalálja a helyet, ahol obstruálhat, keresztbe feküdhet mindennek, bárminek.

Minél erősebb a Fidesz az Európai Parlamentben, annál nagyobb a zsarolási potenciálja a Néppárttal szemben, annál több kezdeményezést lesz képest dafke vagy oligarchái érdekeiből megfúrni.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7914719943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:09:39

@taga20: Igen, némi mazochizmusra vall, hogy ebédszünet közben benéztem ide hozzátok, de amúgy ez miért is érdekes? :-)

Már azon túl, hogy ti rajongtok a hiperpigmentált agysebészekért, és most biztos csúnya rasszistának tartotok.

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:11:11

@rasztaszív: Most ezze azt akarod mondani, hogy te nem vagy normális? Vagy?

taga20 2019.03.28. 22:12:14

@Na mi van lipsikék?: az szutyok, hogy olyan kibaszott egyenes vagy, mint a csúti geci farkincája.

előadod, hogy mennyire melózol, asztán mindenki leveszi az aktivitásodra kattintva, hogy napközben tolod a fityeszigét.

a retardált fityeszjobbágyokat tudod megvezetni faszkalap!

remélem nincs harag!:)))

rasztaszív 2019.03.28. 22:13:52

@Na mi van lipsikék?: nekem nem kell tízkor eltűnnöm,mint némely haverjaidnak,de nem is vagyok itt annyit...:)

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:15:15

@taga20: Nincs, de a meló közbe fél óra ebédszünet nekünk is jár.

Persze lehet, hogy Fletó annyira fukar, hogy nektek nem ad ki ilyet… Akkor sajnállak titeket!

Amúgy te a portás vagy a dékában, ugye? Mert látom éceszgébernek még oda is kevés lennél!

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:16:50

@rasztaszív: Hát basszus, hajnal 3-kor meg 7-kor is nyomod itt az igét.

Erre csak akkor van mentség, ha télleg Jamaikából tolod.

Vagy legalább Gyuri bácsi fizet éjszakai pótlékot!

JohnnyRebel 2019.03.28. 22:18:25

Nem akarok negereket meg muszlimokat Magyarorszagra importalva latni. Aki ez ellen van az barat, aki e mellett az ellenseg.

taga20 2019.03.28. 22:19:10

@Na mi van lipsikék?: "Igen, némi mazochizmusra vall, hogy ebédszünet közben benéztem ide hozzátok, de amúgy ez miért is érdekes? :-)"

te bazdmeg bulimiás vagy, vagy hülye vagy?

nekem eszembe nem jutna ebédidőben 888-at, vagy pestikurvákat olvasni. főleg nem kommentelni!

:)))

uploads.disquscdn.com/images/e30894269bc0acd8e5bacd1ea7d8995f63243fe3edfcd104428ff17f102c2c0e.gif

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:21:51

@taga20: Nem vok bulimiás, de közel van a kantin a melóhelyhez.

Húsz perc alatt betolom a búrámba a kajeszt, a maradék 10-ben netezgetek kicsit.

A 888-at meg a PS-t este ejtem útba.

:-)))

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:24:38

@taga20: @rasztaszív: De hogy ne csak az offolás legyen, ti kire fogtok szavazni május végén?

A lipsik szerjnt ki képviseli a leghitelesebben az európai gondolatot?

Klárika? Sneider "Roy" Tomi? Fegyőr Bandika?

taga20 2019.03.28. 22:26:00

@Na mi van lipsikék?:

luk, még nem késő, még nem vagy tök sötét, még minden lehet belőled:)))

ha nem vagyok indiszkrét, akkor mit melózol?

előre szólok, hogy a gázszerelőt nem fogadom el!:))))

rasztaszív 2019.03.28. 22:26:11

@Na mi van lipsikék?: erre nem kell semmi mentség:)én szabad ember vagyok...:)

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:26:59

@rasztaszív: Az azt jelenti nálad, hogy munkanélküli? Vagy...?

@taga20: Postás.

taga20 2019.03.28. 22:28:37

@Na mi van lipsikék?: ne szívass má! komolyan kérdeztem!:)))

sZulamith 2019.03.28. 22:29:52

Jó poszt, mond is valamit nem csak az oldalt tölti.
"...adjatok pénzt és kussoljatok! Mert a pénz, az nekünk jár!" Való igaz, mert nem tizedesekkel emeli a kormány tagjainak javadalmát, mint a nyugdijasoknál. Ha egy kicsit letudnánk adni a fene nagy hazafias érzületből, élhetnénk jól, mint az Osztrákok, vagy a Svédek, Észtek stb.

Tarlós elvtárs kutyaszaros és kátyus városa (törölt) 2019.03.28. 22:30:07

Hülyék vagytok. Az Orbán geci propagandista trolljait nem etetni kell, hanem kinyalatni velük a seggünket. Azért vannak itt: szeretik a libsik szarát.

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:31:33

@taga20: De, komolyan! Ha nyugger vagy, lehet még a bözsikédet is én vittem házhoz!

Hogy örültél aznap, hogy dupla adag csirkefarhátat ehetsz két hétig! :-)))

Egyébként ha én se vagyok indiszkrét, akkor ki képviseli most "Európát" a leghitelesebben a májusi szavazólapon? (Kérdést l. @Na mi van lipsikék?: )

taga20 2019.03.28. 22:32:28

@JohnnyRebel: "Nem akarok negereket meg muszlimokat Magyarorszagra importalva latni. Aki ez ellen van az barat, aki e mellett az ellenseg."

dzsoni, az a legnagyobb gáz bazdmeg, hogy a saját szöveged értése sem megy.
hozzád képest egy migráncs egyetemi tanár!

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:33:18

@Tarlós elvtárs kutyaszaros és kátyus városa: Helló lipsikém, hát te május végén kire adod a voksod? Csak nem te is Klárikára?

Az ikudon meg is láccik, hogy dékás vagy ...

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:35:51

@sZulamith: Az észtek átlagosan nem élnek jobban, mint az átlag pesti.

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:38:02

Szokatlanul csendes mindenki azzal kapcsolatban, hogy kire voksolna májusban?

Hát hogy veritek meg így a patást, ha még „esélyes jelöltet” se hoztok ki? :-)))

Vagy Klárikát már ti is szégyellitek, de nincs mit tenni, mert különben ugrik a dk-s pártigazolvány?

Tarlós elvtárs kutyaszaros és kátyus városa (törölt) 2019.03.28. 22:40:49

A büdös prosztó fideszes csürhének nem kell az EU (csak a pénz, amit ellophatnak a fideszesek). Inkább szaporodnak itthon pénzért. Sok hülye: ha most nincs pénze hülyegyerekre, később sem lesz. A suttyó telibe vágja a ribit két milláért, de a fideszes purgyét is 18 éves koráig kell eltartani. Ahhoz már nem ad pénzt a geci, akkor már olcsóbb kutyát tartani. Buta prolik.

taga20 2019.03.28. 22:40:50

@Na mi van lipsikék?: nem vagyok nyugger, de a postást itt nálunk nyakon verném, me minden nap szétkurja a murvát a házunk előtt, mikor hozza azt a kibaszott konzultációs szart, amit a geci és bandája kitalált.

te tényleg képes vagy postás létedre lecumizni a csútit?

ja és ki? egy biztos nem, a geci csútról! rajta kívül bárki.

de, hogy konkrét legyek. jávor benedek, dobrev klára, ujhelyi istván.

rasztaszív 2019.03.28. 22:41:10

@Na mi van lipsikék?: az azt jelenti,hogy nem szorulok senki másra.de miért is izgat ez téged ennyire...?:)

Tarlós elvtárs kutyaszaros és kátyus városa (törölt) 2019.03.28. 22:43:09

@Na mi van lipsikék?: Egyél szart. Megérdemled.

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:45:17

@Tarlós elvtárs kutyaszaros és kátyus városa: Aha. És, ki fogja nekem feltálalni?

Kire fogol szavaznj májusba', lipsikém?

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:49:47

@taga20: "de, hogy konkrét legyek. jávor benedek, dobrev klára, ujhelyi istván"

Hát ez kicsit zavarba ejt, mert úgy tudtam, Jávor nem is kapott befutó helyet, még a sajátjai szerint se: magyarhang.org/belfold/2019/03/28/ep-valasztas-a-publicus-szerint-javor-kiesne-dobrev-bejutna/

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 22:51:41

@rasztaszív: Nem izgat, csak jó volna tudni, hogy szépíted meg a valóságot.

Te se munkanélküli vagy, hanem két állás között? Vagy pihenőt tartottál, és továbbképzed magad? Mi ilyenkor a mese? ;-)))

rasztaszív 2019.03.28. 22:57:32

@Na mi van lipsikék?: nem izgat,csak rákattantál...:)de miért is?

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 23:00:28

@rasztaszív: Miért ne? :-)))

Egyébként arra se akarózott válaszolnod, hogy ki képviseli ma "Európát" a májusi szavazólapokon? Az amúgy bérmálkozott Feri felesége? Gondolom a bérmálás nálad rossz pont...

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 23:04:49

Na jó, úgy látom taga20 itt az egyetlen tökös lipsi gyerek, aki meg meri mondani, hogy kire szavaz, a többiek nagyon szégyellősek. Pedig így nehéz lesz valakit favoritnak kihozni a lipsik közül, ha még a sajátjaik is ennyire totál gáznak tartják őket...

Remélem Klárika nem is olvassa a háziblogjukat, mert ennyi pipogya alaktól biztos elszontyolódna! :-)))

Na csá, lipsikék!

rasztaszív 2019.03.28. 23:05:40

@Na mi van lipsikék?: igazad van.végül is birtokoljátok a hazudozás jogát.

alapba dk,de ha nagyon a határon billeg valaki,akkor ők.

taga20 2019.03.28. 23:07:37

@Na mi van lipsikék?:

asztán holnap nehogy azt olvassam a 888-ban, hogy a postás mekharaptad a kutyát!:))

Lakatos Rodolfó 2019.03.28. 23:28:27

@Na mi van lipsikék?: Ha már muszáj a lipsi választékból szemezgetni, akkor én arra a csini-buta momentumos tyúkra voksolnék, de nem az urnánál, hanem a hálószobámba dekorációként:
mindenszo.hu/majdnem-elelvezett-a-momentumos-no-guy-verhofstadtol-video1/

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.03.28. 23:37:04

@Na mi van lipsikék?:

Na mi van másik illibbant elmebeteg, Ménár bácsi kidölt a 120-ik lealázása után, aztán most téged dobtak be helyetette a Faszelitaszból? Téged is tud valamivel zsarolni a rogán meg a habony hogy neked is el kell viselned hogy a nyolc osztálynál többet végzettek (tehát a nem orbán farok szopók) napont 250-szer aláznak meg?

darlacko 2019.03.29. 06:07:20

Az európaiak lassan felébrednek és nem hagyják majd, hogy népességcserékkel kiszorítsák őket az életterükről. A nemzetek feletti háttérhatalom nyüszít ettől. A Kalergi-terv lelepleződött.

MACISAJT 2019.03.29. 06:23:03

@Na mi van lipsikék?: "Na jó, úgy látom taga20 itt az egyetlen tökös lipsi gyerek, aki meg meri mondani, hogy kire szavaz, a többiek nagyon szégyellősek."

Őszintén: lehet ezen csodálkozni?

Hogy lehet szemrebbenés nélkül azt látni hogy a nemrég még az apró antal-féle proletár internacionalista moszkoviták ma "európai" brüsszeliták , a 2004-es határon túli magyarokat elutasító gyurcsanyisták ma arab bevándorláspártiak, a pár éve még zsidószámláló gyöngyösi-féle operettnáciktól minden hazai és nemzetközi óbégató ballibák meg ma összefekszenek azokkal akik megszámolták őket....:P

Muhaha

MACISAJT 2019.03.29. 06:35:47

"Orbánnak nincs ideológiája"

Ellentétben a vele szemben álló, Dohány-utcai lakodalmas kutyahányásra emlékeztető "összefogással", melynek igenis van, mégpedig két pontból álló:

1. Az elmebeteg Orbán-gyűlölet
2. A manifeszt hazaárulás, bárhol, bármilyen eszközzel.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.03.29. 06:46:18

Ha Orbán valóban szabadságharcot folytatna a Fidesz például nem szavazta volna meg az elmebeteg szerzői jogi törvényt.

Orbán veje 2019.03.29. 07:00:29

@MACISAJT:

Jól mondod haver! Totál hazugság, hogy a Geci Gazdádat nem látják már sehol szívesen a világban.

Képzeld! Elutazott a Zöld-foki Szigetek bennszülötteihez (fél millió lakos), részt vett valami törzsi szertartáson, és ezért cserébe adott nekik 10 milliárd forintnyi vissza nem térítendő támogatást a magyar adófizetők pénzéből, amit egyébként a Magyart Tudományos Akadémia finanszírozásából sikerült elvennie.

És a gazdasági kapcsolatokat erősítendő bevállalta azt is, hogy a Macisajt nevű tetves, hazug orbán trollnak ezentúl a Zöld-foki bennszülöttek seggét is rendszeresen fényesre kell nyalnia.

Sok sikert Macisajt!

Ménár Atya 2019.03.29. 07:06:42

@JohnnyRebel:
"Nem akarok negereket meg muszlimokat Magyarorszagra importalva latni. Aki ez ellen van az barat, aki e mellett az ellenseg."
:D:D
Azért ezt én átgondolnám még egyszer a helyedben.
Bár értelmes, csak ez alapján négereket és muszlimokat betelepíteni akarók a legnagyobb barátaid :D
Addig próbált meg ezt kibogozni, milyen időjárásnál lesz buli:
Vasárnap este buli lesz, ha eső nem lesz, ha lesz,nem lesz,ha nem lesz, lesz! :D

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.03.29. 07:07:27

@Orbán veje: "Gazdádat nem látják már sehol szívesen a világban."

Jaj, be ügyes kis dk-s propagandista vagy te, barátom,öröm a szívemnek az ilyen.

Légyszi add át Klarának és a férjének az üdvözletemet, hogy megdobtak, nagyon hálás vagyok nekik, hogy megdobtak egy kis zsozsóval, amikor zárolták a bankszámláimat és menekültem az Interpol elől!

Viszonzásul én őket is nagyon szívesen látom vendégül itt Szerbiában vagy a Kajmán-szigeteki bungalómban, ha netán Czeglédy Csaby köpne, és már nagyon forró lenne a számukra a talaj.

Tudom, hogy most a Klara elsődlegesen inkább a strasbourgi mentelmi jog mögé bújna EP-képviselőként; de ha netán beütne egy kis gikszer és elhasalnak a bejutási küszöbben, rám akkor is számíthatnak!

Ölel, csókol barátod:
Cvetan

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.03.29. 07:10:16

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: Jaj, te is milyen ügyes DK-s propagandista vagyol, barátom. Az ajánlat előtted is nyitva áll, nemcsak Klaráék előtt, ha netán a Czeglédy Csaby köpne, és bajba kerülne a DK-s vezetés, mindannyiótokat szívesen látunk itt nálunk. Csak arra figyeljetek légyszi, hogy az Interpolt rázzátok le, mielőtt bejöttök, mert nem szeretem a hívatlan vendégeket!

Ölel, csókol barátod:
Cvetan

Orbán veje 2019.03.29. 07:19:44

@Cvetan Vaszilev:

Haver! De jó hogy itt vagy! Már én is kerestelek!

Ugyanis a Nemzeti Geci nem csak egyszerűen 10 milliárd forintot adott a MAGYAR ADÓFIZETŐK PÉNZÉBŐL a Zöld-foki bennszülötteknek, hanem egyúttal a gazdasági kapcsolatokat fejlesztett.

Ennek a fejlesztésnek egyik fontos eleme annak bevállalása, hogy a Cvetan Vaszilev nicken hazudozó tetves orbán troll rendszeresen fogja leszopni a Zöld Foki bennszülöttek faszát!

Sok sikert Cvetan!

Ménár Atya 2019.03.29. 07:19:46

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: Ez csak a fejedben van így nyugger, a valóságban kapálózhatsz, 10 éve nem rúgtok labdába! :D:D

Ménár Atya 2019.03.29. 07:22:49

@rasztaszív:
B+ te vagy a DK nyugger seregében a fekete lovag mi?! :D:D:D

MACISAJT 2019.03.29. 07:24:57

@Orbán veje: "adott nekik 10 milliárd forintnyi vissza nem térítendő támogatást a magyar adófizetők pénzéből, amit egyébként a Magyart Tudományos Akadémia finanszírozásából sikerült elvennie. "

Valóban? Már megérte...:P

Valójában kutatásokra az akadémia irdatlan mennyiségű közpénzt kapott. Hogy mennyit, az elmúlt három évben több mint 4 ezer projekt összesen 640 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert a hazai és uniós finanszírozású innovációs tendereken. Ami valljuk be, sok. És hogy milyen "eredményekkel", lásd az EU-s kimutatásról szóló cikket(alább linkelem).
Az ettásak egy része kiválóan elkutatgatott (kedvencem a gender- valamint a buzi, speciálisan a cigányok buzulásáról szóló kutatások), oszt jól elosztották maguk között a dohányt. Na , ennek úgy tűnik most vége, az állam- teljes joggal- egy minisztérium illetve annak vezetőjével, aki maga is akadémikus, ránézne a k. ettársak körmére és megkövetelne valamilyen hasznos, érdemi tevékenységet is, nemcsak belterjes lufi hámozásokat. Mert kutatni azt bármit lehet- no de ha az adófizetők száz - és ezermilliárdjaiért hadd legyen már már némi elvárható teljesítmény is.
Ettől az ötlettől természetesen kitört a gágogás a libaúsztatóban. Mert naná hogy az előző rendszer kényelmesebb volt-nekik- Pálinkás &Co úgy szórta a ballib holdudvarnak a közpénzt mintha nem lenne holnap.
Sivalkodnak egy darabig, fenyegetőznek, zsarolnak, oszt nagyot koppannak és elhallgatnak.

Kutatások, avagy mire és kinek mennek el az adófizetők százmilliárdjai:
www.figyelo.hu/szoveg/v/bevandorlas-homoszexualisok-jogai-es-gendertudomany--ezek-foglalkoztatjak-leginkabb-az-mta-munkatarsait--/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201807

MACISAJT 2019.03.29. 07:28:53

@Cvetan Vaszilev: "@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: Jaj, te is milyen ügyes DK-s propagandista vagyol, barátom. "

Ez speciel tévedés... Igaz hogy manapság nyilas-ávós (újra) dvá brátánki, azaz ismét nem nagyon lehet őket megkülönböztetni a csürhében, de azért mégiscsak meg kell próbálni...:-)

Trollie 2019.03.29. 07:39:13

@Fülig José: Az megvan, hogy pontosan 2 éve szüntették be a letelepedési kötvények értékesítését?
Esetleg jöhetnél még aktuális dolgokkal fogyatékos, pl. keresztes háborúk, ilyesmik... :DDDD

Orbán veje 2019.03.29. 07:46:57

@MACISAJT:

"Valójában kutatásokra az akadémia irdatlan mennyiségű közpénzt kapott"

Haver! A hazug fideszes retkes kurva anyádnak hazudozzál.

Az MTA kutatóintézeteinek éves költségvetése 27 milliárd forint.

Ennek felét most a Nemzeti Geci odaadta a Zöld-foki Szigetek bennszülötteinek!

Nálatok mocskosabb gazembert nem sokat hord a hátán a föld!

midnight coder 2019.03.29. 07:52:37

@darlacko: Lófaszt ébrednek fel. Majd akkor, amikor már nem lesz visszaút, azaz több lesz az országban a bevándorló mint amit kezelni tud a karhatalom. Na akkor lesz a nagy menekülés onnan, már ha lesz hová. Persze az elitnek ez nem lesz gond, a csóró átlagpolgár fogja megszívni.

midnight coder 2019.03.29. 07:58:23

@Orbán veje: Ne zavarjon, hogy 11 milliárd forint, és nem adomány hanem segélyhitel.

Fülig José 2019.03.29. 08:06:22

@Trollie: jaaaaaaaaaa, hogy abbahagyták! akkor nincs is semmi látnivaló, he, fitymaharcos?! na ezé' tartanak titeket az univerzum legostobább képződményeinek...

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 08:07:07

@midnight coder: Ja, ráadásul kötött felhasználású, magyar vállalkozók fogják ebből a pénzből az öntözőrendszereket modernizálni, ami jó referencia lehet számukra a későbbiekben, amikor már más országbeli cégekkel is versenyezniük kell a megrendelésekért.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 08:10:05

@Fülig José: A speciális kötvényeket addig használták, amíg úgy tűnt, hogy ez jól jöhet a magyar államadósság refinanszírozásához. Minthogy azóta a normál államkötvények is szépen fogynak, nem túl magas hozam mellett is, erre immár nincs szükség.

Persze egyáltalán nem lett volna szükség rá, ha a szocik nem teljesen lerohasztva, 80%-os államadósággal adták volna át az államháztartás kasszakulcsát.

Fülig José 2019.03.29. 08:12:05

@midnight coder: tiszta szerencse, hogy ez orbánisztánt nem érinti! mer a köpcös focibajnok keleti-pályaudvarnál táboroztatott 56 migráncsán kívül még SOHA SENKI egy darabot se látott errefele (leszámítva a tajgetosz-pozitív orbánista nyugger, aki MINDENHOL az ellenséget vízionálja, 70 éve...)
én csak azt nem értem, hogy a sok húgyagyú fideSSf@sz akkó mitől retteg...?

Fülig José 2019.03.29. 08:13:52

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: bocs, a nick után el sem olvaslak. gyuuuuuuuuuuuurcsány, igaz? pfff.....úúúúúúúúncsí

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 08:17:37

@Fülig José: "56 migráncsán kívül még SOHA SENKI egy darabot se látott errefele"

Minthogy azóta megépült a kerítés, vigyáznak a határra a rendőrök-honvédek, valóban nem láthatsz itt nálunk illegális bevándorlókat.

De olyan nagy baj ez? Szerintem nem.

Amúgy, ha akarsz látni párat, nyugodtan utazz el Nyugat-Európába, ott annyit láthatsz, amennyit akarsz. Még jobb, ha te is odaköltözöl velük egy albérletbe, úgy hallottam, Berlinben úgy is utcaseprőket keresnek...

Fülig José 2019.03.29. 08:19:12

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: mint mondtam, nem ütöd meg a mércét. te vagy a 123456789 - ik orbántroll, ide vezényelve hülyeségeket hörögni. szevasz.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 08:21:13

@Fülig José: Na, csak nem ideges lettél, lipsikém?

Az érvek elfogytak, marad nektek a fröcsögés? :))))))))))

"nem ütöd meg a mércét"

Na, majd május 26-án meglátjuk, a választók szerint ti vajh megütitek-e....

Fülig José 2019.03.29. 08:22:39

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: "lipsikém" vö. elfogytak az érvek
balfasz.
namajd máju.... ásít.

Kivlov 2019.03.29. 09:39:04

Aki az ellenzékre szavaz, az meg a káoszra.
Saját magukkal nem tudnak kiegyezni, saját pártjaikat nem vállalják, saját támogatóikat tagadják meg. "sohatöbbé..."

Homo fideszbirkusz 2019.03.29. 10:19:33

@MACISAJT:

Ezt a komcsiból lett, Soros bérencből lett, libsiből lett, náciból lett, komcsivá lett libsit ismered Homo fideszbirkuszom?

Orbán Viktor

1989–1990-ben a Soros Alapítvány ösztöndíjával Oxfordban tanult. 1990-től lett országgyűlési képviselő. 1992-ben a Liberális Internacionálé alelnökévé, majd 1993-ban a szervezet végrehajtó bizottságának tagjává választották.

Orbán 1992-ig liberális elveket vallott, a pártja is ebben az időben szorosan együttműködött az SZDSZ-szel.

2010 óta legfőbb politikai szövetségese Putyin, annak parancsait végrehajtva ténykedik az EU bomlasztásásáért. 2019-ben a Néppárt mint külföldről pénzelt, idegen hatalmaknak ténykedő áleurópait felfüggesztette.

Homo fideszbirkusz 2019.03.29. 10:24:01

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:

Homo fideSSbirkusz, Magyaroszágra sose bevándorlók jöttek, hanem ´ÁTVÁNDORLÓK.

Majd hülyék lettek volna megállni ´es veletek kretén orbán f.rokszopó Homo fideszbirkuszokkal egy országban lakni. Ehelyett 2-3 nap alatt már tovább is álltak.

Attilajukkaja 2019.03.29. 10:28:28

"Érdemes lenne például megtudni, mit is rejt valójában a Fidesz a nemzetek Európája szlogenje."
Ez számomra is egy nyitott kérdés. Mi az, ami hiányzik Orbánnak jelenleg a nemzeti szuverenitásból? Úgy, hogy az embereknek tetszik az EU tagság, mert sokat kapnak tőle. Mi az a népnemzeti motívum, amiben korlátozza őket az EU? Miféle szuverenitásra gondol, amikor ő egyedül keresztbe tehet az EU döntéseinek, bármilyen hasznosak is lennének azok egész Európára nézve? Mi hiányzik neki?
(Bocsánat, de nem volt időm végigolvasni az első 200+ kommentet.)

Attilajukkaja 2019.03.29. 10:34:36

@Kivlov:
"Aki az ellenzékre szavaz, az meg a káoszra."
Ez csak egy blöff. Ez a kormánypropaganda, de aki a Fideszre szavaz, az is a "káoszra" szavaz, hiszen Orbánt nem érdekli az ország jövője, csak a családi oligarcha keltetőgépe. Abba viszont minden energiáját és pénzünket belefekteti, akármennyibe is fáj ez majd a gyerekeinknek, unokáinknak. Ő a sajátjai jövőjét biztosítja be, nem a sok millió magyarét.

élhetetlen 2019.03.29. 11:41:25

@szepipiktor: Próbálj meg inhalálni, hátha kitisztul a fejed. „Miley mocsadék európaellenesek azok, akik heterók, akik családot és gyerekeket akarnak”. Mikor szólt valaki valamit is a heterók, vagy a család, vagy a gyerekek ellen? Az csak egy sajnálatos tény, hogy annyira zavart vagy, hogy, ha valaki az mondja, hogy a homoszexuális is ember, azt te heteró ellenes támadásnak látod.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 12:18:48

@Homo fideszbirkusz: "Homo fideSSbirkusz, Magyaroszágra sose bevándorlók jöttek, hanem ´ÁTVÁNDORLÓK.

Majd hülyék lettek volna megállni"

Figyelj, lipsikém, az speciel igaz, hogy amíg a "menekülteknek" Németország vagy még inkább Svédország több segélyt, jobb ellátást ígér, addig az elsődleges célország ők lesznek, és nem pedig mi.

DE: ettől még kár lenne megnyugodnunk, mert ha a döntés NEM az ő kezükben van, és ez az opció kiesik, akkor ettől még gondolhatják azt, hogy azért Magyarország is sokkal jobb, mint a világ segglyuka, ahonnan jöttek, és ha már eljöttek idáig, fárasztó és költséges lenne visszamenni, így inkább maradnának nálunk...

Sőt, pl. azon kb. 1200 "menekült" esetében, akiket nekünk a Tanács (Council Decision (EU) 2015/1601 of 22 September 2015 establishing provisional measures in the area of international protection for the benefit of Italy and Greece (OJ 2015 L 248, p. 80)) döntése (és egy ezt megerősítő, Európai Bíróság áktal hozott ítélet) értelmében Görög- és Olaszországból kellett volna átvennünk, olyan migránsokról volt szó, akik még csak nem is jártak soha nálunk, de ránk kényszerítették volna, hogy átvegyük őket, és a kérelmük elbírálásáig az országot biztosan nem hagyhatták volna el. (Ha [már] megkapják a menekültstátuszt, akkor elvileg ugyan utazhattak volna, de attól még az ellátásukról nekünk kellett volna gondoskodni.)

A kormány ennek a döntésnek a végrehajtását ugyan szabotálta, de az EB-ítélet miatt ezt sajnos jogszerűen nem tehette volna meg, és így egyébként büntetés is fenyeget minket e szabotázs miatt.

Márpedig az igazi probléma mégcsak nem is ez a kb. 1200 migráns (bár őket sem szeretnénk), hanem az, hogy ez egyfajta precedenst is jelent, és ha ennyi embert ránk tudnak oktrojálni, akkor később akár tízszer ennyit is megpróbálhatnak; bár a kötelező átvételi/befogadási kvóta egyelőre (=az új Bizottság trónra lépéséig) szerencsére lekerült a napirendről, de ahogy a mai lapszemléből is láthatod, a francia elnök Macron pl. aligha tett le arról, hogy lenyomja a torkunkon ezt vagy valami hasonló agyrémet.

élhetetlen 2019.03.29. 12:31:59

@MACISAJT: „És hogy milyen "eredményekkel"”. Persze, az utolsó értelmes kutatás az volt, hogy hogyan lehet sajtból ömlesztett sajtot csinálni, mert így létrejöhettél te. „kedvencem a gender- valamint a buzi… kutatások.”. Gender. Miután nyilvánvaló, hogy az országban nem lehet megélni egy családnak egy keresővel, tényleg felesleges azt kutatni, hogy hogyan lehet a dolgozó nő és a családanya szerepet összeegyeztetni, megkönnyíteni, segíteni. Elég annyit mondani, hogy maradjon otthon, és főzzön minden este rántott levest, mert másra nem telik. Buzik. Legális házasság kellene, a női pároknál támogassák a mesterséges megtermékenyítést, legális béranyaság, hogy a férfi pároknak lehessen akárhány természetes gyereke. Lehet, hogy hatásosabb lenne, mint a CSOK.

Orbán veje 2019.03.29. 12:32:38

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:

Haver! Énszerintem te egy főállású orbán seggnyaló vagy. Folyamatosan hazudsz és mentegetni próbálod a tolvaj gazdádat, akit már a saját pártcsaládja is kiebrudalt.

A Geci Orbánt már csak olyan helyeken fogadják, mint a Zöld-foki szigetek, és csak az olyan szaremberek mentegetik mint te.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.29. 13:45:33

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: "maradnának nálunk"

Csak az olyan idióta román dezinformátorok maradnának, mint te. Akinek volt annyi esze, hogy 6000 km-en átküzdje magát ide, annak maradt még annyi, hogy innen elhúzzon a picsába.

Attilajukkaja 2019.03.29. 13:48:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Akinek volt annyi esze, hogy 6000 km-en átküzdje magát ide, annak maradt még annyi, hogy innen elhúzzon a picsába."
Hacsak be nem zárják valami tranzitzónába, hogy napokig-hetekig ott éheztessék és ne engedjék tovább.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 14:29:37

@Attilajukkaja: @MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Hivatalosan nem engedhetjük tovább (másik uniós országba) őket, illetve nem távozhatnak mindaddig, amíg a beadott kérelmük elbírálása folyamatban van.

Ha szabadon hagynád őket kóricálni, akkor hogy ellenőrzöd, hogy hol van és mit csinál?

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 14:32:16

@Attilajukkaja: Egyébként ellátás azoknak nem jár, akiknek az ügyét elsőfokon már elbírálták és elutasították, és a döntés ellen fellebbeztek (de a kismamák, gyerekek ilyenkor is kapnak enni). Viszont bármikor lehetőségük van elhagyni a tranzitzónát Szerbia felé, ahonnan jöttek (azzal, hogy így akkor a menekültstátuszt biztosan nem fogják megkapni).

Attilajukkaja 2019.03.29. 14:50:53

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:
"Hivatalosan nem engedhetjük tovább (másik uniós országba) őket, illetve nem távozhatnak mindaddig, amíg a beadott kérelmük elbírálása folyamatban van."
Ez nem is gond. Az embertelen bánásmód a probléma, amit egy köztörvényes bűnözőnek nem kell elviselnie, ha előzőleg letejel Rogán Antallnak.

"Egyébként ellátás azoknak nem jár, akiknek az ügyét elsőfokon már elbírálták és elutasították"
A gond az, hogy továbbra is fogva tartják őket, akaratuk ellenére. Akkor az étkezés egy minimális emberi követelmény lenne, nem gondolod? Főleg egy keresztény kormány részéről!

"Viszont bármikor lehetőségük van elhagyni a tranzitzónát "
Nem, mert kitoloncolásra várnak.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.29. 15:38:23

@Attilajukkaja: „»Viszont bármikor lehetőségük van elhagyni a tranzitzónát«
Nem, mert kitoloncolásra várnak.”

Szerbia felé elhagyhatják a tranzitzónát. Ezt még a Magyar Helsinky Bizottság sem vitatta, csak azt, hogy az elsőfokon elutasítottak ügyét már nem menekültügyi, hanem idegenrendészeti eljárásként kezelik (így a nagykorúakat már nem etetik). De ettől még Szerbia felé nyitott és szabadon elhagyható a tranzitzóna, ott pedig annyi ételt vásárolnak maguknak, amennyit akarnak.

élhetetlen 2019.03.29. 16:33:48

@Ménár Atya: „10 éve nem rúgtok labdába”. Bezzeg ti! Igaz, az öngól is gól. Nem megyek nagyon bele, csak pár példa. Offshor cégeken keresztüli letelepedési kötvény értékesítés, mert ők aztán biztosan alapos nemzetbiztonsági ellenőrzést végeztek, és még rá is fizettünk, mert övék a haszon, miénk a fizetési kötelezettség. Majdnem eltörölték az átutalási díjakat, de mégsem, mert kell a pénz a családtámogatásra. Hányan mozgatnak pénzt a bankokon keresztül? Nem tudom, de sokan, de már 50 család ígért 3 gyereket. Vagy a TAO egy jó dolog? Az tény, hogy jogotok van rugdalózni, csak nem biztos, hogy ezzel a joggal vissza kéne élni.

Attilajukkaja 2019.03.29. 16:44:45

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:
"Szerbia felé elhagyhatják a tranzitzónát."
Nem, mert Szerbia nem veszi át őket.

élhetetlen 2019.03.29. 16:55:20

@MACISAJT: „A manifeszt hazaárulás, bárhol, bármilyen eszközzel.”. Csak kérdezem, pár példa. Aki szeretne egy Európai Ügyészséget az miért is hazaáruló? Anno voltak fotók arról, hogy Tiborcz fát lopott, és ugyanazzal a géppel, amivel ezt tette, fotózkodott az esküvőjén. Volt ügy? Nem. Elios. Van ügy? Nincs, két nap vizsgálat után minden rendben. Hazaárulók, akiknek ez nem tetszik? Persze, ha elfogadjuk, amit te, hogy Orbán, vagy a NER a haza. De a haza, az több nálatok, és az sem úgy van hogy az a magyar, akiről ti azt mondjátok, még akkor sem, ha azt hiszitek.

6.Lenin 2019.03.29. 17:01:42

@élhetetlen:

Létezik egy nagyon 1xű megoldás mindenre. Azt a sok jót, amit hatalmon soha nem tudtatok megoldani, most hátha sikerülne, csak választást kell nyerni (elhitetni a választókkal, hogy most tényleg megcsináljátok). Aztán el lehet felejteni, hogy valaha létezett egy Fidesz névre hallgató tolvaj banda.
Ha nem sikerül elhietetni a választókkal, akkor szopás még néhány évtizedig.

Mi a fene ebben olyan bonyolult?

élhetetlen 2019.03.29. 17:08:46

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: Szuper, és emberséges megoldás. Hagyja itt a terhes feleségét, vagy a gyerekeit, menjen vissza, vagy dögöljön éhen, mert, ha visszamegy, nem kaphat menekült státuszt a fellebezés után sem, nem látja többet a családját, akkor sem, ha pozitív elbírálást kapna, csak addig nem bírta az éheztetést. Ja.

gigabursch 2019.03.29. 17:34:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Cicus! Te mikor fogsz elkotródni Brendel haveroddal együtt???

élhetetlen 2019.03.29. 17:35:15

@6.Lenin: Nem, ez nem bonyolult, csak siralmas. Én soha nem fogom megérteni azokat az embereket, akik a most létező rezsicsökkentésnek tapsolnak (kivéve persze a gazdagokat), akik tapsolnak a TAO-nak, és akik úgy látják, hogy Mészáros, és Tiborcz egyszerűen csak üzleti zsenik. „amit hatalmon soha nem tudtatok megoldani”. Orbán mit tudott megoldani? Stadion építést, várba költözést, és a gazdagok kényeztetését? Mert az egy kulcsos adó is sok embert sújtott, és a családi adókedvezménnyel is csak a jobban keresők járnak jól. De ez nem szempont, sem nálad, sem a többi hozzád hasonlónál. Itt még ígérni sem érdemes, ennyi szűk látókörű embernek. (Valami videó volt, mikor kaptam én azelőtt Bözsi utalványt, krumplit, sőt, már fél disznót?) Itt minden tökéletes, és már a CEU is elment. Neked minden egyszerű, mert te is egyszerű vagy, mint egy faék.

6.Lenin 2019.03.29. 17:41:24

@élhetetlen:

Nem tudtál meggyőzni az igazadról. Ez nagyon gyenge volt.
Te mit tennél ? Ha Fidesz mindent rosszul csinál, akkor nincs 1xűbb, mint ismertetni azt a sok jó megoldást, amit te/ti tennél/tennétek.

élhetetlen 2019.03.29. 18:30:06

@6.Lenin: „Nem tudtál meggyőzni az igazadról”. Nem is gondoltam, hogy meg tudlak győzni. Vannak emberek, akik úgy gondolják, hogy az az erkölcsös, ami nekik jó. Lehet neked ilyen az egy kulcsos, vagy a rezsicsökkentés, hogy a TAO-ból hogyan jövedelmezel az oktatás, egészségügy támogatással szemben, azt nem tudom. Ha szerinted ez mind jó, és a haza üdvét szolgálja, akkor erre a sok jóra nem lehet ráígérni, és még az sem megy, hogy azt ígéri valaki, (nem én) hogy ezeket visszavonja, mert a stadionok állnak, a működtetésük eszi a pénzt. Ha a több kulcsos szóba kerül, felhördül az a horda, akinek ez jó, és leszarja a többi embert, mert azok nem érnek semmit. Erkölcsi érzékkel meg nem lehet kampányolni, tehát tiétek a jövő, csak én nem örülök ennek.

6.Lenin 2019.03.29. 18:36:16

@élhetetlen:

Még te faékezel, B+.
Azt kérdeztem te/ti mit tennél/tennétek. ez olyan bonyolult kérdés?

Nekem mi a jó, azt én el tudom dönteni, eddig is képes voltam rá, de, ha valaki kritizál, nyilván vannak jobb megoldási javaslatai. Erre kérdeztem rá.
Nincsenek?

élhetetlen 2019.03.29. 19:20:40

@6.Lenin: Világosan leírtam, hogy amit a fidesz rombolt, azt nem lehet már jóvátenni. De, ha konkrét változásokra gondolsz, akkor a TAO helyett az oktatásra költenék, a stadionok fűtése helyett az egészségügynek adnék annyi pénzt, hogy wc papírra, és egyszer használatos eszközökre is teljen. Nem Farkas Fróriánra bíznám a roma felzárkóztatást, hanem megfizetném azokat a kezdő tanárokat, akik még nem helyhez kötöttek, hogy az első három évben foglalkozzanak az iskolásokkal, mert ha már akkor leszakadnak, utána nincs hová. Én egy hétköznapi ember vagyok, és fogalmam sincs arról, hogy van-e olya párt, amelyik egyetértene velem. De azért mondhassam el a véleményemet, legalább egy kommentben, anélkül, hogy számon kérik, hogy mit tennék, ha én lennék Orbán, vagy valaki Orbán helyett. Neked könnyű, te beéred azzal, hogy mit aptyuk tész, mindig jó az, és megvan hozzá a támogató háttérközeged.

6.Lenin 2019.03.29. 19:38:09

@élhetetlen:

Rád biztosan nem fogok szavazni a közeljövőben. Nem vagy tisztában a nagyságrendekkel.
Sem az oktatás, egészségügy valódi problémaival sem.

Miért nézel közel 3 millió embert hülyének? A szavazatuk viszont jól jönne.
Kíváncsi voltam a véleményedre, de lebuktál vele.
A véleménynek akkor van "értéke", ha a felrótt problémákra megoldást is kínál. Enélkül üres, megalapozatlan fröcsögés.
Szerintem.
Mind1.

élhetetlen 2019.03.29. 20:20:29

@6.Lenin: „Rád biztosan nem fogok szavazni”. Nehéz is lenne, mert nem csak jelölt nem vagyok, mégcsak párttag sem. Nem nézek közel három millió embert hülyének. Van egy tömeg, akik kiszolgáltatottak, és ha nem az adott emberre szavaznak, akkor közmunka sincs. Nem hallottál még ilyet? Aztán van egy réteg, aki jól él a NER-ből. És van egy csomó hülye, akinek elég a havi 300 forint rezsicsökkentés, mert azt hiszi, kapott valamit. Nem vagytok egyformák az érdekeltség tekintetében. Egyébként mivel buktam le? És te mit is mondtál azon kívül, hogy én nem vagyok tisztában a nagyságrendekkel? És? Ettől még ami ott van, az nem itt van. De te mit mondtál, ami lényeges, és nem megalapozatlan fröcsögés? Semmi épeszűt nem mondtál, csak fröcsögtél. Nem számít.
„A véleménynek akkor van "értéke", ha a felrótt problémákra megoldást is kínál.”. Írtam pár dolgot, de úgy tűnik nem értetted, de nem számít. A lényeg, hogy elégedett vagy magaddal. Már nem kell gondolkodnod, vívodnod, te már készen vagy.

6.Lenin 2019.03.29. 20:28:28

@élhetetlen:

Én nem mondtam (írtam9 semmit), kérdeztem tőled, hogy te mit tennél. Mi ebben a fröcsögés a részemről?
Te kritizáltál mindent, gondoltam tudsz jobbat.
Amit megoldásként írtál, az azt mutatja, hogy még a problémákkal se vagy tisztában.

élhetetlen 2019.03.29. 21:06:05

@6.Lenin: „Amit megoldásként írtál, az azt mutatja, hogy még a problémákkal se vagy tisztában.„ Szerinted. De ez nem megalapozott vélemény, csak fröcsögés, hogy én nem értek semmit, miközben a legegyszerűbb dolgokat sem érted meg. Na, ebből elég, zsenikém.

Attilajukkaja 2019.03.30. 10:18:52

@gigabursch:
"Te mikor fogsz elkotródni Brendel haveroddal együtt???"
Talán zavar, hogy valakinek más a véleménye? Rögtön kotródjon is? Miért nem te mész máshová?

6.Lenin 2019.03.30. 14:58:52

@élhetetlen:

Természetes, hogy szerinted mindent tudsz, de amit írsz, abból világosan látszik, nem érted a problémákat. Rákérdeztem, és csak általánosságban írtál olyasmiket, amik szintén az előzőket igazolják.
Mit kéne cáfolnom? Én csak kérdeztem. Nincs szándékomban téged meggyőzni bármiről is, csak gondoltam tudod a megoldást, hiszen vérmesen kritizáltál mindent.
Tévedtem, nem tudod a megoldásokat.
Ennyi érdekelt, más nem.

élhetetlen 2019.03.30. 18:41:11

@6.Lenin: Kár beléd, de megpróbálom. Te nem írtál semmit, csak azt, hogy én nem értem a problémákat. Tény, nem lehet végigmenni az összes problémán, de egy példa, amit írtam: „Nem Farkas Fróriánra bíznám a roma felzárkóztatást, hanem megfizetném azokat a kezdő tanárokat, akik még nem helyhez kötöttek, hogy az első három évben foglalkozzanak az iskolásokkal, mert ha már akkor leszakadnak, utána nincs hová”. Ez szerinted általánosság. Nem az. Ha a gyerek az iskolában kapja meg az eső három évben azt a segítséget, amit a szülő nem tud, vagy nem akar megadni, akkor már haladhat az osztállyal, tud írni, értően olvasni, számolni. Ha már a második év végén lemarad, akkor persze, hogy nem érti, miről van szó, unatkozik, és rendetlenkedik. Ezzel nem mondtam semmit? Ez nem lenne megoldás a következő generáció jobb helyzetbe hozására?
Az andragógiát ki akarták venni a támogatott képzésből (remélem, ez elmaradt). A felnőtt képzést nem adnám ki előre kiválasztott csapatoknak fejpénzért, akik aztán napocskát rajzoltatnak, mert a pénzt így is, úgy is megkapják. Bármilyen csapat jelentkezhetne képzőnek, egy felmérés az elején, egy a végén, és akinek a „diákja” képes elolvasni adott szöveget, és a saját szavaival elmondani, hogy mit olvasott, csak az kap utána pénzt. Érdekelt a képzésben. Ez sem megoldás?
„Tévedtem, nem tudod a megoldásokat.Ennyi érdekelt, más nem.”. Nem, én nem tudom a megoldásokat, ennyit fogtál fel, sajnálom.
________________________________________

6.Lenin 2019.03.30. 19:15:45

@élhetetlen:

Beszéltél már élő cigánnyal? Voltál már putriban?

Miért is menne egy kezdő pedagógus közéjük? Vagy vidékre? Minden pedagógus valóban szereti, és érti a szakmáját?

Minden gyerek egyforma képességű? Az iskolában szorgalmas, aztán hazamegy a putriba , alkoholista, munkakerülő szülők közé.

Az egészségügy sokszereplős, más-más érdekekkel. Elképzelhető, hogy olyan közös érdeket találjunk, melyikkel minden résztvevő elégedett lenne?

Általánosságokat írtál, a valós problémák ismerete nélkül.

élhetetlen 2019.03.30. 20:28:51

@6.Lenin: Ez reménytelen. Igen, beszéltem már élő cigánnyal. Nyolcadikos ballagásnál én vállaltam be, hogy párban megyek a cigány sráccal, a többi lány nem. Tehettem, mert végig kitűnő tanuló voltam, szép is, a családom a nagyközségben elismert család volt, tehát szóba sem jöhetett, hogy csak azért, mert… A családom meg normális volt, nem szóltak ellene. Nem, nem voltam putriban, viszont ismertem olyan családokat, akik megvettek a faluban egy lepukkant házat, helyrehozták, és minden gyerekük elvégezte legalább a 8 általánost. Nagyon jó tanáraink voltak, akik a szabadidejüket sem sajnálták. „Miért is menne egy kezdő pedagógus közéjük?”. Már mondtam, pénzért, szobáért, hogy összeszedjen valami indulót, és nem a putriba kéne menni, hanem az iskolába, délután, hogy a gyerekeket felkészítse a következő napra, azaz, ha valamit aznap nem értett, azt feldolgozzák.
„Minden pedagógus valóban szereti, és érti a szakmáját?”. Nem. De akkor egyáltalán nem kellenek pedagógusok, mert hátha nem szeretik a szakmájukat? Ez mi volt?
„Minden gyerek egyforma képességű?”. Nem. De a gyerekek nagy része egy kis törődéssel megtanítható, írni, értő szövegolvasásra, számolásra. Ha ez megvan, vagy lesz belőle valaki, vagy nem. Kap egy másik mintát is, választhat. Azt határozza meg a családi minta, aki nem lát mást életközelből, vagy lát, csak nem látja elérhetőnek.
Persze a konkrét ötleteim is általánosságok, szerinted. De látom, te tudod a megoldást, hagyjuk őket a francba, aztán szidjuk őket, hogy nem lett belőlük semmi. Ez egyszerű, mint a faék és te.
Egészségügy. Egy egyszerű példa, hátha megérted. Kiválasztják a céget, aki a műtéti lepedőket szállítja. Kiderül, hogy nem tud nedvszívó lepedőt gyártani. Nem másik beszállítót keresnek, kiveszik a feltételekből a nedvszívási képességet. Normális? És lehet egy kórháznak csilli-villi számítógépes időfoglalásos rendszere, (mert sokat költöttek az egészségügyre, vagy a haverokra), ha nincs egyszer használatos eszköz, elég fertőtlenítő szer, és elképesztően magas a kórházi fertőzések száma. De ez mind csak általánosság. Tudom, ez falra hányt borsó volt, tovább nem strapálom magam.

6.Lenin 2019.03.30. 20:44:50

@élhetetlen:

Egyedi esetekből próbálsz általános következtetéseket levonni, úgy, hogy tényleg nem ismered a problémákat.
Egészségügy...beteg, háziorvos, egészségházak, kórházak, laborok, orvosok, nővérek gyógyszert forgalmazók, gyógyszert gyártók, stb mind-mind más érdekkel, te meg a lepedőn vagy fennakadva. Ezeket az érdekeket kéne közös nevezőre hozni, úgy, hogy a legtöbb esetben ellenérdekeltek a résztvevők.

Olvastam a hozzászólásaidat (kritikáidat) gondoltam vannak jó megoldási javaslataid.
Nem volt szándékomban sem megvitatni ezeket veled, sem meggyőzni valamiről.
A megoldásokra voltam kíváncsi, nem voltak. Ennyi.
Mi ebben a bonyolult?

élhetetlen 2019.03.30. 22:04:28

@6.Lenin: Ez van. „A megoldásokra voltam kíváncsi, nem voltak. Ennyi.” . Igen, amit te nem értesz, az nem létezik, úgy egyszerűbb. A pár említett problémára adott megoldási javaslatom, az nem az. Bezzeg te képben vagy. Látom. Ne zavarjon meg, hogy a beteg, háziorvos, egészségházak, kórházak, laborok, orvosok, nővérek gyógyszert forgalmazók, gyógyszert gyártók közös érdeke lenne az egyszer használatos, steril eszközök tartása. Sajnálom, hogy agyi kapacitásod csak ennyit enged meg, nem a lepedőn voltam fennakadva, az csak egy példa volt. Az sem az én problémám, hogy sem a kritikákat nem érted, de ezek szerint az arra adott válaszokat sem. Nekem ez nem okoz gondot, csak neked nem magyarázom tovább, hogy az élet nem olyan egyszerű, mint a te agyadban. Ennyi.

6.Lenin 2019.03.31. 09:31:59

@élhetetlen:

"Ne zavarjon meg, hogy a beteg, háziorvos, egészségházak, kórházak, laborok, orvosok, nővérek gyógyszert forgalmazók, gyógyszert gyártók közös érdeke lenne az egyszer használatos, steril eszközök tartása. "

Közös érdeke? Te tényleg nem vagy tisztában még alapvető problémákkal sem.
Nem kell ezt 100x bizonyítanod még.
Mind1.
süti beállítások módosítása