B1 blogcsalád



Nyugdíjért gyereket?

2019. március 11. - jdesi

Ma Magyarországon az átlagos nyugdíj összege 130 491 forint. Persze ezt az átlag igen csalóka, hiszen ma már akadnak meglehetősen magas nyugdíjak is, vagyis az „átlagos” nyugdíjas minden valószínűség szerint ennél kevesebbet kap. Nagy a területi egyenlőtlenség is, egy budapesti az átlagnál 19 százalékkal többet kap, míg egy dél alföldi például 9 százázalékkal kevesebbet, a különbség bő 35 ezer forint.

grandma.jpg

Most az MNB azzal az ötlettel állt elő,

(nem állt elő, félreértés volt a dolog. ez szerepel a tervben:

Az induló nyugdíj összegének megállapításakor a felnevelt gyermekek számának figyelembevétele: Azt javasoljuk, hogy a felnevelt gyermekek száma alapján kapjanak a szülők egy bizonyos mértékű nyugdíj-kiegészítést. A nyugdíj-kiegészítés lehet fix összegű, a nyugdíj százalékában megállapított mértékű vagy a gyermek keresetének százalékában meghatározott összegű. Franciaországban például a három vagy több gyermeket felnevelő anyák 10 százalékos nyugdíjnövelést kapnak. A gyermekek bruttó béréhez kötött nyugdíjkiegészítés azon gyermekek után járna, akik munkát vállalnak Magyarországon, ami a munkaerőpiac fehéredéséhez (a tényleges munkabér alapján megvalósuló adó- és járulékfizetésre való ösztönzés által) és a külföldön dolgozó munkavállalók hazatéréséhez is hozzájárulhat. A bruttó béren alapuló kiegészítés azt is figyelembe veszi, hogy a gyermekek felsőfokú végzettségének megszerzése a szülők számára jellemzően többletköltséget jelent, és a magasabban képzett munkavállalók általában véve nagyobb összegű járulékfizetéssel gyarapítják a nyugdíjkasszát. A gyermeket nevelő szülőket pedig hosszú távon arra ösztönzheti, hogy minél több erőforrást allokáljanak gyermekeik oktatására, mivel az ahhoz társuló magasabb hozadékból nemcsak az állam, hanem a család is részesül.) hogy a többgyerekesek kapjanak magasabb nyugdíjat, míg a gyermektelenek 20 százalékkal kevesebbet. (Vagyis mai értékekkel számolva, ha nincs gyereked, akkor 26-27 ezer forint ugriuk havonta és a nyugdíjad 103 ezer forint körül alakul statisztikailag. Kétségtelen, nem kell ajándékot venni az unokáidnak, igaz cserében ők se segítenek neked, de hát az élet kegyetlen.)

Az ötlettel megint Botos József és Botos Katalin állt elő, s nem is először.  

Tételük faék egyszerűségű. Több gyerek kell, már csak azért is, hogy legyen, aki megtermeli a következő generációk nyugdíját. A gyereknevelés pénzbe kerül, akkor ezt tessék honorálni, akinek meg nincs gyerekem az ezen annyit spórolt, hogy ihaj.

Igaz, 2012-es tanulmányukban ehhez azt is hozzáteszik, hogy akinek nincs gyereke, az amit ezzel megtakarít, fektesse nyugdíjbiztosításba, amit akár az állam is támogasson. Pici hiba, hogy a magánnyugdíj pénztárakat az Orbán rezsim már hatalomra jutása legelején elvitte, de semmi nem lehet tökéletes.

Botosék egy időben kidolgoztak egy pontrendszert, amelyben igen sokat ért volna, ha valakinek gyerekei vannak. Más kérdés persze, hogy egy efféle rendszer megint elsősorban azokat segítené, akik relatíve magasabb jövedelműek, míg az alacsony képzettségűek, munkáűval nem rendelekzők, a szegények – még ha sok utódjuk születne, akkor sem profitálnának ebből,d ehát tuxdjuk, mindenki annyit ér amennyit össze tud szedni magának.

Most egy pillanatra tegyük félre azt, hogy mennyire igazságos egy effajta rendszer. Nézzük csak azt meg, mennyire lenne hatékony.

Valóban, valaki azért vállal huszonévesen gyereket, mert majd 35-40 év múlva akkor több nyugdíjat kap majd?

2012-ben a szakértők úgy vélték, hogy nem működne ez a szisztéma. Alapvetően azért, mert a magyar ember már régen megtanulta a világ, a szabályok nem kiszámíthatóak. Ma így van, holnapután meg másként lesz és kész. Ma megígérik a több nyugdíjat, amikor odajutunk a kikfizetéshez pedig majd mondanak valamit, hogy miért nincs többlet – véli a többség és nem is teljesen alaptalanul. A magányugdíj pénzek elrablása óta tudjuk, semmi sem lehetetlen.

Az ország munkaerő helyzetét,a nyugd00EDj járulékot fizetők számát nemcsak a születések száma befolyásolja, hanem a ki- és bevándorlás egyenlege is.

Ma Magyarországot nagy tömegben hagyják el a szakképzett, sokszor kifejezetten magasan iskolázott emberek, hogy aztán máshol keressenek, fizessenek nyugdíj-járulékot. Elmennek aaz alacsony bérek, a kiépülő diktatúra és részben nyilván a kiszámíthatatlanaság, a társadalmi igazságtalanságok miatt.

Amit most tapasztalnak. Hogy mi lesz 20-30 vagy 40 év múlva, azt meg ki tudja?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2914682386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GNDL 2019.03.12. 15:22:04

@Willkommenskultur: „oriasit nott a brutto atlagber, meg tobbet a netto atlagber”

Ennek aztán végképp semmi alapja nincs, mivel az adóék a 2010-es szja „egykulcsosítástól” fogva egészen a tavalyi évig folyamatosan magasabb volt, mint 2010 előtt. 2010-ben 46.6% volt az adóék, az „egykulcsosítás” után 49.5% (adócsökkentés:), és ezt sikerült a tavalyi évre 46.2%-ra „csökkenteni”, tehát Orbánék évek óta hangoztatott adócsökkentése valójában 4 tized (!!!) százalékpontot jelent... de az #elmúltnyolcévben mindvégig többet adóztak a magyarok a bérükből mint 2010 előtt.

Ezek. A. Kibaszott. Tények.

chrisred 2019.03.12. 15:22:10

@nemecsekerno_007: Értelmetlen, amit írsz. A felosztó-kirovó rendszert 1947-től vezették be, vagyis pont a kommunisták hozták be az addigi várományfedezeti rendszer helyére, lényegében a központositott hadigazdálkodás egyik elemeként.

nemecsekerno_007 2019.03.12. 15:25:42

@chrisred: "Értelmetlen, amit írsz. A felosztó-kirovó rendszert 1947-től vezették be, vagyis pont a kommunisták hozták be"

Értelmetlen? Mert a kommunistákat mi választottuk? Választottuk egyáltalán? De beszélsz baromságokat. Az, hogy '47-ben vagy előbb vezették be a rendszert, a mondanivalóm szempontjából tök mindegy...

De befejeztem, nincs értelme... Rinyáljatok csak a patás miatt....

nemecsekerno_007 2019.03.12. 15:27:32

@GNDL: Jó lenne a linket is tolnál a számok mellé....

Ha igaz amit írsz, akkor nem ennyien lennének a tüntetéseken....
... és nem kaptunk volna felminősítéseket...

GNDL 2019.03.12. 15:28:42

@nemecsekerno_007: „félmillió külföldön dolgozó fizeti az ottani nyugdíjakat, a Mo. helyett”

Esetleg meg kellett volna próbálni visszacsábítani őket, vagy nem kellett volna hagyni hogy százezrével meneküljenek, nem?!

Egyébként meg annyira nem negatív ez a dolog, mivel a külföldön dolgozók már az MNB számításai alapján is éves szinten sok százmilliárdos nagyságrendben utalnak haza itthon maradt családjaiknak, ami elérheti akár a GDP 2-3%-át is.

„megnyitottuk a piacaninkat amit szépen le is taroltak”

De még mindig nem tetted ki a relációs jelet, hogy ki nyitott meg és milyen piacot. :D Te magyarként _piacot szereztél_ az EU csatlakozással, fogd már fel.

„az adórenszerünk megakadályozta, hogy a helyi kkv szektor fejlődhessen. egyenlőtlen verseny”

És akkor ezért is az EU-s csatlakozás felelős, még véletlenül sem az évtizedek óta egymást váltó posztkommunista magyar kormányok, mi?! :D

„így b@szhattuk a 400 milliós piacot”

Lásd, több százezer magyar képes volt élni a lehetőséggel. Legközelebb talán meg kéne fontolni, hogy hozzájuk hasonlóan jól vagy jobban képzett, gyakorlott és rátermett szakembereket kellene kormányra szavazni, nem?! Végül is elég nyilvánvaló, hogy több százezernyi sikeres magyar van külföldön... tehát akkor alapvetően nem a magyarokkal vagy az EU-s piaccal van probléma, hanem a magyar politikai „elittel” amely kormányon kibaszottul nem előre viszi az országot, csak visszahúzza...

„nem vagyok EU ellenes”

Ennek ellenére faszán felmondod a fasiszták/populisták EU-ellenes ostoba szlogenjeit... :D

Mia and me (törölt) 2019.03.12. 15:34:28

@VT Man: irónia megvan?

Willkommenskultur 2019.03.12. 15:34:36

@GNDL: "2010-ben 46.6% volt az adóék, az „egykulcsosítás” után 49.5% (adócsökkentés:), és ezt sikerült a tavalyi évre 46.2%-ra „csökkenteni”

ha ha ha

forras?

Willkommenskultur 2019.03.12. 15:35:59

"de majd arra figyeljetek, hogy az utolsó szakember aki elhagyja az országot miattatok tényleg le fogja kapcsolni a villanyt is... :D"

Egyelore tolunk kevesebben vandoroltak ki, mint az osztrakoktol, nem beszelve az osszes tobbi szomszedrol.

ha ha ha

www.indy100.com/article/map-europe-number-people-living-abroad-emigration-jakub-marian-7556876

GNDL 2019.03.12. 15:36:49

@nemecsekerno_007: „ Jó lenne a linket is tolnál a számok mellé”

Ezek konkrétan az OECD adatai, de az Eurostat adatai is megegyeznek ezzel. Ennyi elég lesz, képes vagy önállóan tájékozódni, vagy valakinek ki kéne még nyalnia a seggedet is?! :D

„ha igaz amit írsz, akkor nem ennyien lennének a tüntetéseken”

A magyar kádárista társadalom már csak ilyen... hányszor de hányszor mondtuk 2006-ban is, hogy semmi nem igaz a kormányzat sikerkampányaiból. Elhitték? Nem. Ennyi. :D

„és nem kaptunk volna felminősítéseket”

Annak mi köze a bérek adóékéhez? A németeknek és belgáknak elég jó a hitelminősítésük, mégis náluk a legmagasabbak az adóékek EU-s szinten. :D

Egyébként meg inkább „visszaminősítésről” beszélhetünk, mivel a leminősítések sorát Orbánék „unortodox” ámokfutása tetőzte be amikor bóvliba vágták a magyar osztályzatot... és nem, nem Gyurcsány meg a Húsvéti nyuszi miatt vágták bóvliba, igen egyértelműen a bankadók, tranzakciós adók, a manyup lenyúlások és Orbánék kiszámíthatatlan és ötletszerű intézkedései miatt jött a bóvli. Nem én mondom, ez olvasható a hitelminősítők intézkedésükhöz fűzött magyarázatában is... :)

chrisred 2019.03.12. 15:38:32

@nemecsekerno_007: Nem. Azt írtad, a kommunisták változtatták meg a felosztó-kirovó rendszert. Nem, ők hozták be. 1990-ig tényleg nem mi választottuk magunknak a kommunistákat, de azóta igen.

GNDL 2019.03.12. 15:40:56

@Willkommenskultur: „forras?”

Azt nem értem, hogy ha lövésed sincs hol lehet ilyen adatoknak utána nézni, akkor hogy van pofád egyáltalán beleszólni ilyesféle vitákba?! :D

Említettem, 2010-ben 46.6% volt a bérek adóéke, az szja „egykulcsosítása” (és az adókedvezmények eltörlése) után 49.5%-ra nőtt, majd csak a tavalyi évre sikerült visszacsökkenteni közel a 2010-es adóékhez, 46.2%-ra...

Innentől jönne az, hogy ha eddig nem voltál tisztában ezekkel a számokkal akkor utána nézel. A barátnődnek már említettem, hogy ezek OECD adatok, de megegyeznek az Eurostat adataival.

Innentől fogva pedig az önálló tájékozódási képességeidre vagy rábízva... :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 15:41:30

@nemecsekerno_007: "Mert a kommunistákat mi választottuk? Választottuk egyáltalán?"

A 47-es kommunistákat nem ti választottátok, fideszes férgek. De a Kádár rendszert, amibe az evolválódott, most ti hoztátok vissza.

chrisred 2019.03.12. 15:42:20

@nemecsekerno_007: A felminősítésekkel együtt sem érjük el a Fletó korszak hitelminősítési szintjét. Ők akkoriban mire kapták? Ja, tudjuk, hiszen Őszödön elmondta: "a világgazdaság pénzbősége".

szamaritánus 2019.03.12. 15:46:58

b1 szerint:
- 200000 netto folott gazdag vagy, fizess tobb jarulekot
- sok gyereket szulj, kapj erte sok segelyt alanyi jogon
- ne is szulj gyereket, az tul jobboldali, legyel homar, az a trendi es europeer!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 15:47:04

@Willkommenskultur: "Magyarország lett az EU legnagyobb adócsökkentője"

Elég nagy szégyen az, hogy olyan kurvasok adót vetett ki a vajdád, hogy egy kicsit a normálishoz közelítve az már a legnagyobb relatív adócsökkentésnek számít. Szégyelldd magad, hazaáruló fideSSfasszopó, hogy örülsz a magyarok megnyomorításának.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 15:48:52

@Willkommenskultur: "a közvetlen versenytársnak számító régiós országok között még mindig a magyar mutató a legmagasabb."

GNDL 2019.03.12. 15:50:50

@Willkommenskultur: Csakhogy ezzel nem cáfolsz, töki, sőt, csak hát halvány lila fingod nincs hogy miről van szó. :D

Mivel a 2010-es 46.6%-ról az szja egykulcsosításával 49.5%-ra növelték az adóéket Orbánék, ennek 46.2%-ra csökkentése 2017-18-ra már valóban nagyobb arányú adócsökkentésnek tűnt. De nem a 2010-es szintről csökkentették az akkor is már igen magas adóéket, hanem az általuk az szja egykulcsosításával felemelt 49.5%-ról csökkentették 46.2%-ra. :) Ezért említettem fentebb, hogy az #elmúltnyolcévben folyamatosan többet adóztak a magyarok mint 2010 előtt... és akkor te most éppen alátámasztottad az állításaimat. :)

(Továbbra is alapvetően kizárom hogy érted amit írok:)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 15:53:22

@Willkommenskultur: "elQroknak"

Én értem, hogy meggyűlölted a korábbi szerelmedet, mikor megcsalt, de 13 év után illene már továbblépned. :))

Buchhalter 2019.03.12. 15:55:58

@Willkommenskultur: a kérdésemre hogy hány gyereket vállalsz basztál válaszolni Orbán sepredéke!Olvasás értés az nincs mi ,te agyatlan!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 15:56:26

@GNDL: "kizárom hogy érted"

Ők nem "értenek", hanem hisznek. A geci propagandájának. Ha bármit megpróbálnának megérteni, állandóan feloldhatatlan logikai paradoxonokba kerülnének.

élhetetlen 2019.03.12. 15:58:04

@nemecsekerno_007: Júj, ez már fáj. „Ukrajna nem EU-tag, így nem releváns„. Csak arra volt példa, hogy hogy vettek rá bennünket. EU-n belül melyik itt dolgozó szüleinek fizetünk nyugdíjkiegészítést, hogy ilyen igénnyel mi is felléphessünk? A nyugdíjnak van egy általánosan elfogadott értelmezése, és ennek semmi köze a dolgozó szüleinek a nyugdíjához. Technikailag hogy képzeled? Minden EU-s ország átírja a nyugdíjrendszerét, tárolják az akár egy, akár tíz évig ott dolgozók felmenőinek adatait, amit ellenőrizni sem tudnak, és ez alapján fizetnek? Bejárják Törökországot, hogy tényleg élnek-e ott szülők, vagy a dolgozó egy bankszámlára kéri az nyugdíjjáruléka egy részét, mert az már megvan, most?
„Próbálhatod magyarázni ezt a nyugdíj kérdést, de nem fog menni.”. Már magyaráztam párszor, csak nem érted. Több, mint húsz éve ketyegne a MANYUP, a most nyugdíjba menők a fele nyugdíjat már onnét kapnák. Ezt a saját lábra állást megszüntették, és nem én tettem. Most az van, ami maradt. Te ezt úgy oldanád meg, hogy egyik napról a másikra közölnéd 500 ezer nyugdíjassal, hogy nem jár nekik semmi, dögöljenek éhen. Azokról már ne is beszéljünk, akinek a nem létező gyermeke nem fizet adót. Lapátra velük is. Ezt kéne egy értelmes embernek elfogadni, mint a te megváltó ötletedet?

Willkommenskultur 2019.03.12. 15:58:18

@Buchhalter: Ne sivalkodj, ki bantott? Zorban szulesre kenyszeritett?

Ha ha ha

Mia and me (törölt) 2019.03.12. 15:58:52

@Khonsu: ja már mikor munkába álltam, akkor az volt hogy pár év és majd mindent átvesznek a robotok...
ehelyett viktor kijárta, hogy a magyarok a robotoknál is olcsóbban dolgozzanak és többet ;-). Nem az AI-k miatt nem lesz nyugdíj, max csak amiatt hogy ellopták.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 16:06:08

@Willkommenskultur: "Zorban szulesre kenyszeritett?"

Hubazmeg! Már itt tartunk? Ennyire kell a gecinek az adófizető, akitől majd lophat? :))

chrisred 2019.03.12. 16:07:48

@élhetetlen: Mondjuk az egyéni nyugdíjszámla bevezetése sokat segíthetne rajta, nem is nagyon erőltetik. :)

Willkommenskultur 2019.03.12. 16:10:46

@chrisred: Az egyeni nyuggerszamla nem az allam dolga. Bemesz a manyup boltba azt veszel magadnak.

2019.03.12. 16:15:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Én már csak azt nem értem, hogy a hívek miért itt baccák a rezet? Miért nem a gyermekgyártáson ügyködnek?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 16:25:44

@Ms.Cunnesburry: "Én már csak azt nem értem, hogy a hívek miért itt baccák a rezet?"

Pénzért Kubatov egy dezinformációs hadsereget igazgat, ide is jut belőle. Az egyik be is vallotta, havi kis pénzért árulja el a hazáját.

"Miért nem a gyermekgyártáson ügyködnek?"

Ezek nyuggerek, diákok, felnőtt embernek ritkán van ideje egész nap a hazájának ártani.

Tőlem egyébként szaporodhatnának, a génekben talán nem tudják átadni a hülyeséget. :))

chrisred 2019.03.12. 16:26:00

@Willkommenskultur: Majd ha az állam átutalta a manyup boltba az eddigi befizetéseimet.

Willkommenskultur 2019.03.12. 16:27:51

@chrisred: Nem utalja at. Jol kibasztal vele.

ha ha ha

élhetetlen 2019.03.12. 16:31:02

@chrisred: Nem lehet egyéni nyugdíjszámla, ha nincs nyugdíj befizetés. Adó van, és azt akkor, és arra költik, amire akarják.

Arcade Macho 2019.03.12. 16:32:20

@élhetetlen: "60 nm, két gyerek, elférnek. Ennyi kell egy egyedülállónak is, mert konyha, előszoba, fürdő neki is kell. És kell egy nappali, és egy háló, hogy, ha ott alvó vendége van, ne egy légtérben kelljen aludni a vendéggel. Nos, a rezsi ugyanakkora, mint a két keresős családnál, legfeljebb a vízfogyasztás kisebb."

latod latod...
ez a undorito nyugger tipusa amit itt prezentaltal...
nem kell valaszoljal, de az ilyen kocsogbe remelem minel tobb ember beletorli a labat, majd ha ven fasz leszel, vagy esetleg ha mar az vagy jusson eszedbe hogyha ezek a vendegek lekoptak akkor majd egy combnyaktoresben szomjanhalsz aztan a ruhes macskad meg elkezd felzabalni

Arcade Macho 2019.03.12. 16:34:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: mi van farok az atomellenes vonal nem sikerult annyira jol, kell mashova jonni es elcseszni a dolgokat?

Willkommenskultur 2019.03.12. 16:34:32

@Arcade Macho: "ha ven fasz leszel, vagy esetleg ha mar az vagy jusson eszedbe hogyha ezek a vendegek lekoptak akkor majd egy combnyaktoresben szomjanhalsz aztan a ruhes macskad meg elkezd felzabalni"

....:)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 16:42:43

@Arcade Macho: "atomellenes vonal"

Elég nagy fasság zsigerből atomellenesnek vagy atompártinak lenni. Én soha egy szóval nem voltam atomellenes, a te esztelen atompártiságod meg csak téged minősít, ne próbáld rám kivetíteni. Azt, hogy hogy jön ez ide, végképp nem értem. Ne az én vállamon sírj, hogy a hazug aszódit kibaszta a gazdád, mint macskát szarni. :))

BiG74 Bodri 2019.03.12. 16:45:20

@alöksz róz:
Képzeld, pont az értelmes ember tudja azt, hogy a jelen pillanatban fennálló, gyermekvállalási kedvet csökkentő gazdasági gondok megoldása nem az ötven év múlva talán esedékes nyugdíjban keresendő.
" pont fordítva értelmezed, mint ahogy kellene. az a cél, hogy a gazdasági szempont ne legyen a gyerekvállalás akadálya."

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 16:46:55

@élhetetlen: "Nem lehet egyéni nyugdíjszámla"

Ja, az nem számít, hogy a geci gazdád megígérte. Ígért az sok mást is, mind beszoptátok, és nem tartotta be. Most azon vagytok elájulva, hogy 2030-ra lehagyjuk Ausztriát. Ti nem vagytok komplettek. :))

Bár lehet. Nem tudom. Elképzelhető, hogy azért húzta le a geci gazdád a magyar gazdaságot az EU aljára, hogy legyen honnan nekifusson a Nagy Ugrásnak. De sokkal valószínűbb, hogy csak hazudott egy nagyot, mert a kicsit már ti se hiszitek. :))

2019.03.12. 16:47:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Szerintem pont a fan-klubnak kellene példát mutatni. Ha már annyira fontos a Kárpátok géniuszának a termelékenységi ráta növekedése, elhivatottságuk okán épp legfőbb támogatóinak kellene boldoggá tenniük vezérüket.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 16:49:36

Három éve már beígérte a 60 ezer bölcsődei férőhelyet. Nem lett belőle semmi, így beígérte megint. Eszméletlen farkak ezek a fideSSfasszopók :))

"korábban 2018-ra ígért 60 ezer bölcsődei férőhelyet"

444.hu/2019/02/11/az-emmi-korabban-2018-ra-igert-60-ezer-bolcsodei-ferohelyet-novak-katalin-most-azt-mondta-sosem-tettek-ilyen-igeretet

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 16:52:03

@Ms.Cunnesburry: :))

Eggyel több okuk lenne e mellé:

A dohányzás 7 perccel rövidíti meg minden ember életét, a szex pedig 15 perccel hosszabbítja. Üzenjük hát minden dohányosnak: BASSZATOK AZ ÉLETETEKÉRT!!!

Mia and me (törölt) 2019.03.12. 16:54:17

@Willkommenskultur: az fasza, amit egyszer már megvettem a manyup boltban az hol van? Merúgyemlékszem valaki elvette és megigérte hogy "nyilvántartja"... mondjuk tanulhatnánk a zsidóktól, pénzt -aranyat csak záloglevél ellenében adunk át megőrzésre... mi meg elhittük jóatyánknak (mondjuk kicsit kellett hozzá zsarolnia, hogy aki nem adja át az mindent veszít)

Willkommenskultur 2019.03.12. 16:57:59

@Mia and me: Nem vettel meg semmit, kenyszer-manyup volt. Verseny nelkul, nana.

A valodi manyupot a bankokban/penzugyi szolgaltatoknal lehet venni, mint mas orszagokban.

ha ha ha

chrisred 2019.03.12. 17:00:43

@élhetetlen: Akkor csak a 2011 előtt befizetett járulékot utalják át, tekintettel a visszamenő hatály tilalmára.

2019.03.12. 17:03:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ez egy elég nyilvánvaló üzenet. Erről érdemes lenne plakátkampányolni.
Viszont eléggé individualista, nem nerkompatibilis.
Hiányzik belőle a nemzeti fíling.

Willkommenskultur 2019.03.12. 17:05:54

@chrisred: "Akkor csak a 2011 előtt befizetett járulékot utalják át"
- miutan alairtad, hogy kilepsz a manyupbol?

ha ha ha

Istvan Denes 2019.03.12. 17:07:10

A nyugdij járulék a mi szüleink nyugdijának a fedezete, nem a miénk. A mi nyugdijunk fedezete az, hogy vannak még gyerekek. Ha végleg nem lennének gyerekek, bármennyi nyugdijat kapnánk, felkopna az állunk öregkorunkban. Ezért ha valaki beleöl 10-15 millió forintot egy gyerek felnevelésébe, ne fájjon senkinek, ha kicsit többet kap, mint aki félre tudta tenni ezt a pénzt. Persze nem ezért vállaltam én sem 4 gyereket, de nincs ellenemre az igazságosság.

chrisred 2019.03.12. 17:07:36

@Willkommenskultur: Szóba sem került itt semmilyen magánnyugdíj.

élhetetlen 2019.03.12. 17:08:46

@Arcade Macho: Nem hiszem el, hogy azt írtad, amit olvastam tőled. „vagy jusson eszedbe hogyha ezek a vendegek lekoptak akkor majd egy combnyaktoresben szomjanhalsz aztan a ruhes macskad meg elkezd felzabalni”. Csak azt nem értem, hogy mi a felháborító abban, ha feljön a keresztapám (aki nem biztos, hogy a nagybátyám) a feleségével, és két gyerekkel, akkor jobb, ha a nappaliban meg tudok ágyazni nekik, és nem egy szobában kell aludni. Ha ezt szeretném, mint minimum, akkor az "undorito nyugger tipusa" vagyok. Miért nincs joga egy egyedülállónak vendéget fogadni, vagy egyáltalán élni? Azt már értem, hogy szerinted, akinek nincs gyereke, az legyen öngyilkos, még akkor, amikor képes rá, hogy ne törölje bele akárki a lábát, ahogy reméled, és ne a macskái zabálják fel. Gondolom, ebben a szellemben nevelted fel a gyerekeidet, majd a te szádról letörlik a nyálat, ha odajutsz, az utcán meg kirúgják a mankót egy öreg alól, mert minek él, ha nincs gyerek, aki kísérgesse. Bravó.

Willkommenskultur 2019.03.12. 17:09:09

@Istvan Denes: Gratulalok Istvan, jo magyar vagy!

Egy szep feszekalja magyart ajandekoztal a vilagnak.

2019.03.12. 17:15:15

@élhetetlen:

Úgy látszik beköszöntött az "Akinek nincs gyermeke, annyit is ér!" korszak. Kell egy újabb célközönség, akit lehet utálni.

chrisred 2019.03.12. 17:17:09

@Istvan Denes: Kár, hogy ezt a zenét akkor kezdték el játszani, amikor már visszafordíthatatlanná vált, hogy hosszú távon nem fenntartható rendszert üzemeltetnek. Az első verzió ugye az volt, hogy a járulékfizetés a biztosítéka annak, hogy az ember a nyugdíjrendszerben a keresetével arányos megfelelő szintű nyugdíjat kapjon. Aztán jött az, hogy nincs járulék, csak adó, nincs biztositék, csak annyi, hogy lesz valamilyen nyugdíjrendszer, amiben lesz valamilyen nyugdíjosztogatás. Aztán a mostani, hogy oké, fizettél adót, de ha nincs felnőtt, munkaképes gyereked, akkor a nyugdíjra kereszthet vethetsz.

Komolyan, mintha egy cigány lókupeccel alkudozna az embet.

Willkommenskultur 2019.03.12. 17:17:28

"Weber azt is mondta, hogy jó lépés lenne, ha Orbán bocsánatot kérne más EPP-tagoknak okozott problémákért, és azt mondaná, hogy sajnálja, nem a jó úton járt.

Ezen az első sajtótájékoztatón kérdésekre nem válaszolt."

Ugy tunik nem jott be a barbatrukk, megint hoppon maradtak a lippsik....:)

ha ha ha

444.hu/2019/03/12/weber-targyalt-orbannal-de-nincs-teljes-megoldas

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.12. 17:21:50

@Willkommenskultur: "hoppon maradtak a lippsik"

:))

Tudtommal a lippsik nem a néppártban dekkolnak. A fasiszta orbán a néppártnak vállalhatatlan, ők vergődnek, nem tudják se lenyelni, se kiköpni. :))

élhetetlen 2019.03.12. 17:22:11

@chrisred: Nem tudom, miről beszélsz. Nem emlékszem, mikor zsarolták vissza a tömegeket az államiba. Akkor volt az a szöveg, hogy aki nem lép vissza, az hiába fizetett akár húsz évig az államiba, abból egy fillért sem lát. Aztán ezt visszavonták. Most a maradéknak az van, hogy amig az államiba fizetett, annak arányában onnét kap, a többit a magánból. Hagyni kellett volna a magánt, még tíz-húsz év, és kikopott volna az állami.
Miért van az, hogy, ha írok valamit, arra nem reagálsz, csak másik témát hozol fel? Így van értelme?

Istvan Denes 2019.03.12. 17:22:33

@Willkommenskultur: én is gratulálok azoknak, akik azzal járulnak hozzá az emberiség jövőjéhez, hogy megfelelő önkritika birtokában inkább nem szaporodtak. Evolúciós zsákutcákra is szükség van.

Willkommenskultur 2019.03.12. 17:25:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Tudtommal a lippsik nem a néppártban dekkolnak."

De. Weber 2 helyre ment latogatoba, a Mazsihiszbe, meg a CEUba.

chrisred 2019.03.12. 17:28:14

@élhetetlen: Talán azért, mert nem arra reagálsz, amit írok. Az egyéni nyugdíjszámláról volt szó, nem a magánnyugdíjról.

élhetetlen 2019.03.12. 17:33:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Lehet, hogy neked van gazdád, nekem nincs. Az, hogy nem lehet egyéni nyugdíjszámla, ha nem nyugdíjalapot fizetünk, hanem adót, ez egyszerű tény. Valahol eltévedtél. Nem szoptam be semmit, és nem tudom, miből következtettél erre. Nem vagyok az az ember, akinek elég, hogy Gyurcsány azt mondta, hogy hazudtunk, Orbán meg azt, hogy ő soha. Lehetsz hülye, de engem ne nézz annak. És továbbra is egy személy vagyok.

élhetetlen 2019.03.12. 17:49:35

@chrisred: „Akkor itt csak az új építésű óvodába, iskolába járó gyerekek szüleiről van szó?”, „Ha társasházban laksz, a közös költség rettenetesen megugrik, ha vannak gyerekeid„, stb. Válaszoltál arra mit írtam? „Az egyéni nyugdíjszámláról volt szó”, erre is válaszoltam, miután a nyugdíjalap befizetést adóvá minősítették, milyen nyugdíjszámlát vársz? Nincs nyugdíjalap befizetés, nem lehet róla számla. Kezdelek unni.

BiG74 Bodri 2019.03.12. 17:56:23

@Istvan Denes:
Ebben még semmi igazságosság nincs, mert van ahol világra sz..tak 6-7 gyereket is, abból minimum 5-6 megjárta már a büntetésvégrehajtási intézményeket, de nem belügyesként. Gyerekkoruk nem volt, végzettségük 8 általános, az alsó tagozat, meg 2 ötödik és két hatodik osztály. Amúgy apuka, anyuka párszáz munkahelyen összehozta a piára, cigarettára valót, tehát dolgos szülők voltak. Esetleg vegyük a fordítottját, jó anyagi körülmények közötti szülők frankón kineveltek 2-3 pszichopata emberkét, akik biztos egálban vannak igazságosan veled.
A közteherviselésben szintén részt vevő, komolyan adózó emberrel szemben is igazságos, akinek nincs, vagy csak 1 gyereke van.
Az a baj, hogy nem tudtok lejönni a fityisz által kijelölt, láthatóan már működésképtelen modellről. Annyira szerettek igazságosan és objektíven szemlélődni? Akkor rá kellene jönni, ami most folyik az nem az ország helyzetének javítása, hanem ismét egy gumicsont, amivel az embereket meg lehet osztani.

John Brennan 2019.03.12. 18:00:25

@chrisred: semmi értelme az egyéni nyugdíjszámlának egy szolidaritási rendszerben
vagy azt akarod, hogy valakinek 1 milliós, másnak meg 30 ezres nyugdíja legyen?
jó lenne leszállni már erről a baromságról

2019.03.12. 18:14:22

@Istvan Denes:

"megfelelő önkritika birtokában inkább nem szaporodtak"

És mi van azokkal a családokkal, akiknek nem lehet gyermekük? Ahol az apa vagy az anya meddővé vált egy onkológiai kezelés miatt. Nők ezrei nem tudják kihordani gyermeküket. A harmadik, negyedik vetélés után már nem próbálkoznak tovább. A pár együtt marad, tisztességben éli le életét. Ők értéktelenebbek, mint a gyemekvállalók?
Vagy azokkal az egyedülálló nőkkel, akiknek produktív életszakaszuk rámegy beteg szüleik gondozására? Tehermentesítik a már családos testvéreiket és az öregek halála után azoknak gyermekeit támogatják, nevelik. S ha valamelyik szülő kilép a házasságból vagy kényszerűségből külföldön vállal munkát, pótanyák lesznek. Beállnak egy-egy család mögé, működtetik, mert így érzik helyesnek.
Ők is B kategórás nők lesznek, mert nem szültek?
Nagyanyáink idejében élt a régi rend. Akkor is voltak gyermektelenek párok vagy vénlányok. De mindenkinek megvolt a szerepe egy-egy közösség életében. A sokgyermekes családok mellett mindig volt egy "nene", aki tehermentesítette az anyát. És a közösség ezért megbecsülte őket.

Ui. szaporodni a nyulak szoktak....

BiG74 Bodri 2019.03.12. 18:14:53

@John Brennan:
Ahogy mondja kolléga!
Persze, aki ezt érti, az már akkor tudta, hogy hazugság az egyéni számla, mikor először benyögték.

Istvan Denes 2019.03.12. 18:19:37

@BiG74 Bodri: Aki nem tud gyereket vállalni, félre tudja tenni a gyereknevelés költségét és még mindig jobban él öregkorában, mint egy sokgyerekes, bárhogyan is alakitják a rendszert.

BiG74 Bodri 2019.03.12. 18:32:09

@Istvan Denes:
Ez csak elsőre jó logikai kapcsolat, amúgy fals.

Arcade Macho 2019.03.12. 18:33:51

@Willkommenskultur: bakker de erre mit mondjak hogy 2 szulore es 2 gyerekre eleg a 60 negyzetmeter, es az egyedulallonak is ennyi kell mert csak?

Arcade Macho 2019.03.12. 18:39:55

@BiG74 Bodri: "Ebben még semmi igazságosság nincs, mert van ahol világra sz..tak 6-7 gyereket is, abból minimum 5-6 megjárta már a büntetésvégrehajtási intézményeket, de nem belügyesként."

felhivnam a becses figyelmedet a POSZT eredeti temajara, aminek az ertelme az hogy az eleve meglevo nyugdijat altalanos esetben nem emelik vagy emelik a gyermekek sokasagatol fuggoen
azaz a 6 gyermek apjaanyja, az pontosan 28.500 * 1.6 -ot fog kapni nyugdijkent

en inkabb a megfelelo gyermekvallasnak a tarsadalom altali eldonteset forsziroznam ilyen esetekben es nem azt hogy azt a PLUSZ 0.6 * 28.500 -at ne kapja meg :)

Willkommenskultur 2019.03.12. 18:41:06

@Arcade Macho: Lefosom, nem neztem vissza a threadet.

Aki nem hazudik maganak, az tudja, hogy a gyerek nem penzkerdes, nem m2 kerdese. A haboru utan atlag 3 gyereket neveltek, sokszor tarsberletben, kozos furdo-konyhaval finom ertelmisegi csaladok is. Megoldottak.

A ma elo magyaroknak anyagilag sosem ment olyan jol, mint most. Kifogast mindig mindenre lehet talalni.

Az meg rendes dolog a kormanytol, hogy segiteni probal.

BiG74 Bodri 2019.03.12. 18:48:39

@Arcade Macho:
Mit értesz az alatt, hogy a társadalom általi eldöntés?

2019.03.12. 18:51:39

@élhetetlen:

Gratulálok a kormánynak. Ettől jobban nem lehet megalázni a gyermektelen nőket.

Arcade Macho 2019.03.12. 18:55:45

@Ms.Cunnesburry: "Nagyanyáink idejében élt a régi rend. "

ez igy van!!! bravo!!!
nem volt nyugdij
ez egy jo dolog lenne most is, te is erre gondoltal ugye? hogy aki nem nevelt gyereket es nem allt be semmi csalad moge ingyen keccsolni aktiv koraban az ma ehenpusztuljon

akkor ezzel az erdemi kerdest amit a hozzaszolasod elejen fejtegettel ugye egybe megvalaszoltam?

Arcade Macho 2019.03.12. 18:57:27

@BiG74 Bodri: 2 problemas gyerek utan tegyen vizsgat apuka es anyuka is

2019.03.12. 19:00:00

@Arcade Macho:

"te is erre gondoltal ugye"

Én arra gondolok, hogy 0 szövegértéssel mi a fenét keresel itt? :D

2019.03.12. 19:02:07

@BiG74 Bodri:

Nyilván, hogy leszarják. Mondj egy dolgot, amit nem. :D

Arcade Macho 2019.03.12. 19:20:53

@Ms.Cunnesburry: nem nulla a szovegertesem te majom hanem REGEN a nagymutterjeink idejeben amikor meg minden jo volt, ott az oreget a svabok pl. hatrabasztak az oreg hazba es elvettek a belepofazasi jogat is a gazdasagba, azaz megvontak a szavazati jogat!!!
es ott aki renitenskedett hogy nem hajtja be a fejet a csaladi kotelekbe az kemenyen rakurt, mert senki nem vedte meg utana

ja hogy ez mar nem kell? csak a szep es jo nyalas dejovot regen nagymutterjeink idejeben a szeretet meg a mittudomen volt es de jo volt, az megy, de a helyzet kritikus szemlelete mar nem...

2019.03.12. 19:26:48

@Arcade Macho:

Ezek szerint te ilyen miliőben szocializálódtál. Nekem másféle emlékeim vannak arról a korról.
De miért nem beszélünk inkább a kommentem első feléről?

élhetetlen 2019.03.12. 19:26:58

@Arcade Macho: „2 szulore es 2 gyerekre eleg a 60 negyzetmeter, es az egyedulallonak is ennyi kell mert csak?”. Látom, nem jutott el az agyadig, hogy mit jelent egy lakás. Nem tudom, hol élsz, egy barlangban? Ha négyen élnek egy lakásban, attól nem kell négy konyha, és négy fürdőszoba, négy előszoba. Viszont ezekből ugyanúgy kell egy-egy az egyedül élőnek is, mint a négy személyes háztartásban. Ja, szerinted nem. Elég 20 nm, egy wc-vel az előszobában, és, mivel nem költ gyerekre, menjen zuhanyozni egy konditerembe, enni meg vendéglőbe, és spóroljon öreg korára, nem érdemel többet. Vendéget meg ne fogadjon, nem jár neki, csak neked. Menj a fenébe, gyöpös agyú!

John Brennan 2019.03.12. 20:30:25

@Ms.Cunnesburry:
"Úgy látszik beköszöntött az "Akinek nincs gyermeke, annyit is ér!" korszak. Kell egy újabb célközönség, akit lehet utálni."

Mindent az utálat, gyűlölet, politika szemüvegén át látsz. Minden jó szándékú terv mögött gyűlöletet, utálatot vizionálsz. Ilyen vagy, ilyen a természeted.

BiG74 Bodri 2019.03.12. 20:42:14

@John Brennan:
Ja,ja meg a pokolba vezető út ezzel a jóakarattal van kikövezve!
Ez képmutatás a javából!

Billy Hill 2019.03.12. 20:56:13

Ájjájj, 300+ komment. Ennek megfelelően csak belevauvau, hogy (lásd piros mondat a cikk vége felé) nyilván senki nem _azért_ vállal majd gyerekeket, hogy később talán jobb nyugdíja legyen... Viszont _ha már_ felnevelt egyet-kettőt, akkor legyen (kicsit / sokkal - eldöntendő...) több nyugdíja, ha megoldható...

Billy Hill 2019.03.12. 20:59:27

"Ma Magyarországot nagy tömegben hagyják el a szakképzett, sokszor kifejezetten magasan iskolázott emberek, hogy aztán máshol keressenek, fizessenek nyugdíj-járulékot."

Az ő még élő, de nyugdíjas szüleikkel mi a helyzet? Mert az "ő" nyugdíjukat már széjjel... ö, lapátolta az Antall-Boross-Horn-Orbán1-Medgyessy-Gyurcsány1-Gyurcsány2-Bajnai-Orbán2-Orbán3-Orbán4 kormány, az már nincs sehol. Azt honnan vegye a rendszer? Mert nagyon jó, hogy elmentek, csak akkor mi légyen? Hol a suska?

kunzoo 2019.03.12. 21:29:47

@Ms.Cunnesburry:
Örökbefogadásról hallott már? Nyilván azokra is gondoltak. A csok érvényes az örökbefogadott gyermekekre is, ezért várható itt is hogy figyelembe veszik.

John Brennan 2019.03.12. 21:34:13

@BiG74 Bodri:
Van egy "kis különbség" a szakmai, objektív bírálat, és aközött, amit MsCunnesbery csinál, vagyis hogy úgy fordítja le a terveket, hogy: "Úgy látszik beköszöntött az "Akinek nincs gyermeke, annyit is ér!" korszak. Kell egy újabb célközönség, akit lehet utálni."

Lakatos Rodolfó 2019.03.12. 23:42:27

@midnightcoder2: "Az a korosztály aki gyereket vállal, nem igazán hiszi el, hogy állam bácsitól bármiféle nyugdíjra számíthat."

Egy biztos: ha nincsenek gyerekek, akkor tényleg nem lesz elég fedezet ahhoz, hogy tisztességes nyugdíjat lehessen fizetni. Ha sikerül a jövő járulékbefizetőit biztosítani, akkor lehet. Ebből az máris következik, hogy akinek nincs gyereke, az ne tartsa a markát – ezt vehetik akár fenyegetésnek is.

@Buchhalter: "A rendszer potyautasait be kell vonni a közteherviselésbe, ha gyereket nem vállalnak, akkor vállaljanak arányukban magasabb közterheket. ez enyhén náci idézet a részedről"

Nem idézet, és nem hiszem, hogy náci lenne. A nyugdíjrendszer járulékfizetők nélkül nem fog működni, a nyugdíjasokat ténylegesen nem az általuk évekkel korábban befizetett járulékokból fizetik, hanem azokból a járulékokból, amiket a következő generáció fizet be. Ha ennek a következő generációnak a rendelkezésre állását nem biztosították, akkor maguknak köszönhetik, ha kisebb lesz a nyugdíjuk. (Ez az összefüggés, ha nem is egyéni, de társadalmi szinten már most is fennáll, ezt a realitást nem lehet figyelmen kívűl hagyni.)

@Szelid sunmalac: "a logika allasa szerint a karrierista hulye fasz fogja eltartani a genetikai hulladekokat es nem forditva..."

Hülyeség ebben az összefüggésben genetikai hulladékokról beszélni, itt emberekről van szó. Nem mellesleg az asztalon lévő javaslat se arról szólna, hogy gyerekenként fix összeget kapjanak a családosok nyugdíjként, hanem arról, hogy az egyként a járulékbefizetéseikkel (valamennyire) arányos várományukat térítsék el annak megfelelő mértékben, hogy mennyire gondoskodtak a munkaerő-utánpótlásról. Egyébként a családi adózás (szja) előnyeit is akkor tudja teljesen kihasználni egy családos, ha a minimálbérnél azért többet keres. Azaz nem a megélhetési gyerekgyártás támogatásáról van szó.

2019.03.13. 23:04:01

@kunzoo:

Akkor a gyermektelen párok gyors ütemben fogadjanak örökbe minimum három gyereket, hogy teljes nyugdíjat kaphassanak?
Esztelen és embertelen az a törvénytervezet, hisz azokat a szülőket is bünteti, akik egy gyereket neveltek fel.
Tegyük fel, egy fiatal pár 10 évig próbálkozik sikertelenül. Ha nem kerül be az államilag támogatott kvótába, kifizeti a lombikprogram százezres költségét. Tisztességesen felnevelik egyszem gyermeküket. Aztán a nyugdíjigénylésnél azzal szembesülnek, hogy -20%-kal kevesebb nyugdíjat kapnak, fejenként.
De a 3-4 gyermekes családok sincsenek biztonságban. Mi van, ha a fiatalok nem Magyarországon vállanak munkát, fizetnek adót? A szülőktől a gyermektelenekhez hasonlóan ugyanúgy elvonnak 40%-ot?

2019.03.13. 23:27:37

@John Brennan:

Talán ösztönözni kellene a gyermekvállalást, nem büntetni azokat az állampolgárokat, akik nem teljesítik a kormány által elvárt gyermeklétszám teljesítését.
A gyermektelen egyedülálló nőknek és férfiaknak épp elég az élethosszig való teher, hogy nincsenek utódaik.
Viszont ők aktív korukban már kivették részüket a közteherviselésből. Hisz az ő adójukból is fizette állam bácsi a nagycsaládosoknak járó kedvezményeket. Kvázi így támogatták a családos honfitársaikat.
Dolgoznak egy életen át, nincs gyed, gyes, adókedvezmény, kevesebbet vannak táppénzen.
Ezek után visszatartják nyugdíjuk 40%-át, bónuszként.

Arcade Macho 2019.03.14. 08:59:23

@Ms.Cunnesburry: szep dolog a hozzaallasod hogy felvazolod szivszaggatoan hogy kinek miert rossz, ugyanakkor a masikrol szot sem ejtesz...

nezzuk a mai helyzetet...
van egy 3 gyermekes hazaspar aki eron felul felnevelik gyerekeiket, hogy legyen kovetkezo nemzedek, persze annyira jo allast nem tudnak magas fizetessel prezentalni mint a gyermektelenek, hiszen csak el kell betegallomanyra menni, es csak az iskolaban is delutan el kell menni a gyerekert, amig a gyermektelen meg eppen azon filozik hogy este melyik trendy etterembe menjen el mert kb ugyanott van a koltseg
erre egy egesz elet ledolgozasa es 3 gyerek felnevelese utan a nyugdijnal szolnak hogy FELEANNYIT fog kapni a haromgyerekes apuka mert o nem tudott annyit melozni a gyerekei miatt
ez szerinted egyaltalan nicnsen ezzel gond, hogy az joval kevesebbet kap
szerintem meg gond van... es orulok hogy ezen VALTOZTATNAK igy !!!

Lakatos Rodolfó 2019.03.14. 16:43:04

@Ms.Cunnesburry: "Mint már írtam, támogatom a gyermekvállalás ösztönzését, de az elvonásokkal nem értek egyet"

Közgazdasági szempontból ez teljes nonszensz.

A pénz nem a fán terem.

Ha valakinek többet akarsz adni a tortából, akkor valakitől azt a szeletet el kell venned: Vagy egy másik (gyerektelen) nyugdíjastól vagy az adófizetőktől, de ha a bérekre rakódó járulékterheket növeljük, annak versenyképesség- és foglalkoztatás-rontó hatása lesz.

Nincs más út, csak az, hogy a gyermektelenek fizessenek az általuk okozott demográfiai problémákért.

Arcade Macho 2019.03.15. 01:41:49

@Ms.Cunnesburry: "Arra már te sem tértél ki, mi lesz azokkal a szülőkkel, akiknek gyermekei külföldön telepednek le? Az ő szankcionálásukat is igazságosnak tartod?"

persze
es azt is esetleg figyelembe lehet majd venni hogy a gyermek az itthon mennyi adot fizet, de ezek reszletkerdesek, finomitasok
jelen pillanatban az idiota kifuto elv miatt ez a rendszer majd a mai 30-40 eveseknel lesz csak ervenyes, addig meg meg jon 5 kurmanyvaltas es szanaszet masszirozzak ezt a torvenyt

Arcade Macho 2019.03.15. 23:55:56

@Ms.Cunnesburry: az alaposabb reformmal az a baj, hogy van a sok nagypofaju nyugger akik verik a blattot ha a nyugdijukhoz hozzanyulnak

en amugy a negyedet adjuk le manyupba es majd a piac megoldja megoldassal is elegedett voltam, azaz lettem volna, hogy legalabb a NEGYEDE nem a sok ven kadari nyuggernek megy el
süti beállítások módosítása