B1 blogcsalád



Van valami, amit senki sem írt meg a józsefvárosi választás tanulságaként

2018. július 10. - Mr Flynn Rider

Csúnyán elbukott a fideszes jelölt is a nyóckerben. Csak ezt senki sem hangoztatja. sara_botond_gyori_peter_joszefvaros_valasztasi_plakat.jpg

Teljes érdektelenségbe fulladt a választás, dacára annak, amit a kormánypárti propaganda üvölt: hogy kétharmaddal nyert Sára Botond.

  • A Magyar Hírlapban a fideszes nyalonc politológus kapják ki egymás kezéből a diktafont, hogy elemezzék az ellenzék teljes összeomlását;
  • A 888-on „elsöprő Fidesz-győzelemről” és „ellenzéki csicska-gyászról” írnak,
  • míg az Origón a kirendelt komiszár, Kovács András ír nyilvánvaló képtelenségeket „Csúfos bukást hozott az ellenzéki trükközés” címmel.

Még a Munkások Újságja írta meg a legpontosabb  - és egyben legelszomorítóbb - helyzetelemzést a választásról. 

A történet előzménye, hogy három önkormányzati választást tartottak vasárnap: Budapest VIII. kerületében és Árpáson polgármestert, a főváros V. kerületében pedig egyéni képviselőt választottak. A legnagyobb figyelmet a józsefvárosi polgármester-választás kapta, amiről mi is írtunk.

A választást megelőzően alaposan kielemeztük a helyzetet: azt írtuk, hogy az ellenzék független jelöltje olyan,

mintha direkt fideszes céltábla lenne,

ráadásul semmilyen kampánypénzt nem kapott az ellenzéki pártoktól. Levontuk a következtetést: az egész választás így a demokrácia megcsúfolása, egy paródia. A választást tétjét az sem emelte, hogy az új polgármester csak egy rövid ideig, a 2019-es őszi önkormányzati választásig tölti be a tisztséget.

Ahogy megjósoltuk, a Fidesz-KDNP jelöltje, Dr. Sára Botond nyerte a józsefvárosi időközi polgármester-választást; 100%-os feldolgozottságnál a szavazatok 62,85%-át, míg kihívója, az összellenzéki Győri Péter a szavazatok 36,39%-át kapta. Másképp: több mint 8 ezren Sára Botondra szavaztak, míg Győrire valamivel több mint négy és félezren.

Ahogy megírtuk, nem volt kérdéses, hogy az alpolgármester be tudja-e húzni a kerületet. A Fidesztől mindent megkapott:

  • ingyenes kiadványokat,
  • naponta jelentkező interjúkat,
  • Kocsissal közös rendezvényeket,
  • az összes lehetséges állami médiafelületen való megjelenést.

Az iszonyatos fideszes nyomulást persze túl is tolták, az összellenzéki kihívó lejáratása már a bohózat szintjére húzta le a kampányt.

A győzelem óta a Fideszes média egy emberként éljenez, újabb kétharmadot emlegetnek, sorra születnek a cikkek az ellenzék teljes megsemmisüléséről. Ha csupán a szavaztok megoszlását nézzük, valóban azt láthatjuk, hogy Sára megkapta a szavazatok kétharmadát. De ha megnézzük a részvételt (amiről a diadalittas cikkek elegánsan hallgatnak) akkor láthatjuk, hogy a szavazásra jogosul polgárok 23%-a jelent meg az urnáknál, összesen 13 ezren.  

Vagyis:

senkit sem érdekelt a választás.

Ennek több oka is van:

  • egyrészt az emberek nem hülyék, pontosan tudták, hogy kik a jelöltek; érzékelték, hogy az ellenzék alapvetően feladta a harcot egy időre és a legkényelmesebb megoldásként húzták elő a kalapból – céltáblának, baleknak, mártírnak – Győri Pétert;
  • éppen csak vagyunk túl az újabb választási kampányon; a fideszes szavazókat csúcsra járatták félelemmel, gyűlölettel, hisztériával, az ellenzéki szavazók pedig hiába szavaztak orrot befogva taktikailag helyesen, a saját pártjaik hagyták őket cserben. Tehát mindkét oldal kifulladt érzelmileg;
  • a teljes a politikai apátiához az is hozzájárul, hogy uborkaszezon van; mindenki nyaral, focit néz, vagy a kert végében nézi a gyereket, ahogy a felfújható medencében pancsol;
  • az új polgármestert kicsivel több, mint egy évre választották. Ez neki jó belépő, de egy év múlva a Fidesz előhúzhat egy újabb arcot, aki hűségesebb, vagy közelebb van a tűzhöz, az ellenzék pedig kiállíthat egy (több) jelöltet, akik alkalmasabbak és karakteresebbek lehetnek. egy év alatt ráadásul alig lehet valamit végigvinni a kerületen;
  • ha valaki nem ront el nagyon valamit, akkor általában polgármesterként újraválasztják; elég, ha időnként megjelenik a kerületi sajtóban, felavat, fát ültet és megsimogatja a kisgyerekek búráját az évnyitókon, meg avatásokon. Kocsis Máté utódja mindezt képes volt gond nélkül megugrani, a fideszes kemény mag el is ment leszavazni rá.

De a megrendítő többség otthon maradt.

Nem kétharmados győzelem volt ez, hanem hatalmas bukta.

És ez sehol, semelyik fideszmédiában nem szerepel: ha a szavazást közevélemény-kutatásnak fogjuk fel, akkor a "nem szavaz/nem tudja"-kategóriát behúzók aránya (ők a kiábrándultak, az apátiába esettek tábora) immáron közelíti a 80%-ot. Nem csak az ellenzék bukott hatalmasat, hanem a Fidesz is, amelyik, dacára az iszonyatos kampánynak, képtelen volt mozgósítani az embereket. De azért most verik a mellüket a nagy győzelemre. Kérdés, hogy meddig vevő még bárki is a két oldal teljes értelmetlen, terméketlen és konstans kampányára, idegebetg háborújára, uszítására. Ideje lenne valamit kezdeni az országgal – mondják a racionálisabb elemzők lassan 6-7 éve. A sorosozásból ugyanis nem lesz jobb versenyképesség, olcsó euró, vagy éppen több magyar gyerek.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3414104961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ekrü 2018.07.11. 16:09:27

@6.Lenin: "Próbáljátok megérteni "-Nem fogják...
Amúgy üdv az SZDSZ által elárultak körében :)

kertészfijjú 2018.07.11. 16:29:03

Csak a leadott érvényes szavazat számít,ezeket kéne gyarapítani kedves ellenzék.Vagy inkább ne ,mert tökhülyék vagytok láthatóan.Azon fantáziálni,hogy aki nem szavazott kire tette volna az x-et teljesen felesleges és értelmetlen,mint ezek a posztok is.

Roan 2018.07.11. 16:31:52

@Womb Raider: Tanulj meg olvasni. Fentebb megtalálhatod, ha valóban szeretnéd.

buszrajongó 2018.07.11. 16:35:04

@Attilajukkaja: "Autokráciában nem ésszel nyer a kormány jelöltje,"

Valóban nem. De éppen az autokrácia miatt az ellenzék jelöltje csak ésszel tudna nyerni.

Ha lenne. De a mai ellenzéknél éppen észből van a legkevesebb...

exterminador 2018.07.11. 16:37:44

Dehogyisnem! Csak a sorosozás számít, meg a migránsok, a világon semmi más nincs!

2018.07.11. 16:40:03

@Roan: :)))) Perszepersze. Diszlexiás vagyok.. ha megkérlek, felolvasod?

Attilajukkaja 2018.07.11. 16:51:04

@buszrajongó:
"az autokrácia miatt az ellenzék jelöltje csak ésszel tudna nyerni."
Igaz. Valami furfangra vagy polgári engedetlenségre lenne szükség. Az ellenzék sokat tanulhatna Orbántól arról, hogy kell kijátszani, átverni az embereket!

Attilajukkaja 2018.07.11. 16:52:44

@Roan:
"az ellenzék, ha akart volna, lehetett volna jobb jelöltje is."
Lett volna?

"Másrészt lehet benne némi kiábrándultság is."
Én is ezt gyanítom.

Ellenzéki Tüntető 2018.07.11. 17:08:50

@Attilajukkaja: "Ez komoly vita tárgya. Sokan nem értünk egyet ezzel a megállapításoddal."

No most azért azt láthatjuk, hogy 8 éve jósolják meg az összeomlást, oszt 8 éve nem jött még el. Sőt IMF hitel sincs, fizuemelkedés meg van. Lassan fel kéne fogni, hogy nem lesz itt egyhamar csőd.

Namir 2018.07.11. 17:10:18

a vesztes oldal megint magyarázkodik
legközelebb arra fordítson inkább energiát, hogy nyerjen

Orbán veje 2018.07.11. 17:17:16

@Ellenzéki Tüntető:

Jól mondod haver. És most olvasom hogy még az elios ügyben sem indít nyomozást az ügyészség. Remek gyerek a Polt Peti fidesz alapító tag volt az elején, tehát a mi kutyánk kölke, kitűnő választás volt a viktor részéről őt kinevezni fő ügyésznek. Tehát csak jó hír minden felől nincs itt semmi látnivaló az a lényeg hogy mi nagyon gazdagodjunk a libsiknek meg fájjon a fejük. Örüjjenek hogy a viktor ad nekik egyáltalán munkát.

2018.07.11. 17:25:07

Már csak azt nem olvashattuk, hogy az ezüst is szépen csillog, nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos.. vagy: az ellenzéki jelölt túlszárnyalva a várakozásokat a dobogó második fokára állhatott, ám a fidesz teljesítménye csak az utolsó előtti helyre volt elég,

Roan 2018.07.11. 17:29:59

@Womb Raider:

1, Ezt írtam: "Mondjuk a nyár/foci/alacsony tét valóban megtette a hatását, de ahhoz képest, hogy a kerületben még a csapból is ez folyt, ez nem sok" - ha ebből neked az jött le, hogy "Orbán már egy nappal előbb elvitette az ellenzékieket", akkor gratulálok. Segítek, annyit írtam, hogy kevesebb ember ment el, mint szokott, részben a fenti okok miatt.

2, "Nem kell annyit matekozni.. Aki nem szavaz rátok, az nincs veletek" - megint csak: mutasd már meg, hol is írtam (vagy akár a poszt hol írta), hogy a távolmaradók kire szavaznak? Sehol, ez csak a te prekoncepciód, amitől nem tudsz szabadulni, tök mindegy, hogy ki mit ír, akkor is ezt válaszolod.

Attilajukkaja 2018.07.11. 17:31:02

@Ellenzéki Tüntető:
"8 éve jósolják meg az összeomlást, oszt 8 éve nem jött még el. Sőt IMF hitel sincs, fizuemelkedés meg van. Lassan fel kéne fogni, hogy nem lesz itt egyhamar csőd."
Nem kívánom a csődöt, de a fizuemelkedés csak a statisztikákban létezik, IMF hitel helyett pedig más, nem túl előnyös kölcsönöket vett fel a kormány (pl. a letelepedési kötvények).
Szóval?

ételizésítő 2018.07.11. 17:31:17

@Attilajukkaja:
Ja, meg arrafelé nincs se tévé, se rádió,d e még internet se.
Hagyjuk már a faszságokat.

"Az LMP mikor volt ellenzéki párt? "
Ők azt mondják, azok.

@Trednar:
Egyetértek.

@Roan:
A választás napján NEM volt focimeccs. Készültek a keddi meccsre?
Nyári idő se igazán.
További okos gondolatok?

Attilajukkaja 2018.07.11. 17:43:27

@ételizésítő:
"Hagyjuk már a faszságokat."
Felőlem el is kezdhetnéd!

"Ők azt mondják, azok."
Ja! Akkor nyilván azok is! :o)))))))9

élveteg 2018.07.11. 19:20:14

Akkor fordítsuk meg a dolgot A választáson ugyanekkora részvétel mellet ugyanilyen arányban a fideszes jelölt veszít Akkor az index címlapon ilyen címek harsognának "Akkora pofont kapott a fidesz hogy a fal adta a másikat" "Működik az összellenzéki össszefogás "Megreccsent a NE"," Orbán tombol az eredményeket látva" stb stb stb....

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.11. 19:42:27

@élveteg: "Akkor fordítsuk meg a dolgot A választáson ugyanekkora részvétel mellet ugyanilyen arányban a fideszes jelölt veszít"

Hát annak valóban nagy hírértéke lenne.

Van egy biliárdasztal, ami öblösen van kialakítva, az a lyuk, ami a fidesz győzelmét jelenti, a lavór alján helyezkedik el, ha csak simán elgurítod a golyót, az abban a lyukban köt ki, a legmagasabb ponton meg van az ellenzék győzelmét jelentő lyuk, száz gurításból jó, ha egyszer sikerül véletlenül beletalálni. Na most melyik a nagyobb teljesítmény? Elengedni a golyó, ami magától belegurul az egyik lyukba, vagy pont úgy eltalálni, hogy mégis a másikba menjen?

Szóval messze nem szimmetrikus a dolog, a fidesz felé erősen lejt a pálya, minden erőforrás az övé, míg az ellenzék kezéből minden erőforrást kivesz a diktatúra.

VT Man 2018.07.11. 19:47:55

Rohadt nagy bukta lesz 2022-ben az ellenzéknek, ha ilyen cikkekkel folytatjátok...

trtr 2018.07.11. 20:21:31

@sZulamith: Én nem szavaztam senkire legutóbb, segítek:

Ebben a gecinagy diktatúrában a fideszesek a rejtőzködőek, mert nektek van ilyen kibaszott agresszív, számonkérő, mindentjobbantudó, a másikat leugató stílusotok.

Akkor baszott nagy diktatúra van.

FB-on is más sincs, csak a hőbörgés a balos szektásoktól, akiknek scak más balos szektások az echo chamber lakótársai.
Azért nem találkozol senkivel baszki, mert egy véleménybuborékban élsz.

trtr 2018.07.11. 20:23:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Azt már sikerült a ballibáknak bazmeg, azokra szavaztam, baszki.
Azóta inkább nem szavazok, mert az tisztán látszik, hogy totál alkalmatlanok voltak mindenre, ettől bizony a fidesz fényévekkel jobb.
De hazudjatok tovább magatoknak főleg, mert a kognitív disszonancia nagy úr.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.11. 20:48:28

@trtr: "sikerült a ballibáknak "

Ja, tudhattam volna, gyúrcsányi a hibás. Persze. Száz év múlva is ez lesz a kifogás?

"azokra szavaztam"

A szocikra szavaztál? Oszt mifaszér?

"a fidesz fényévekkel jobb"

Tolvajlásban? Az oszág lecsúsztatásában Románia szintjére? ÁFA emelésben?

Na mindegy. A lényeg, hogy a fidesz szerinted is szar, de találsz valami még szarabbat, aminél szerinted nem rosszabb. Gratulálok!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.11. 20:52:27

@trtr: "FB-on is más sincs, csak a hőbörgés a balos szektásoktól"

Próbálj nem csupa agyhalottal barátkozni. :))

sZulamith 2018.07.11. 21:34:58

@trtr: ".....mert egy véleménybuborékban élsz." Hála Istennek nem, mert akkor olyan lenne a szókincsem, mint a Tiéd:)

2018.07.11. 22:30:37

@szekertabor: Ha Kedd van, akkor biztosan megbukott! Tudhatod, hogy minden Kedden megbukik.

Roan 2018.07.11. 23:25:47

@Attilajukkaja: Dr Erőss, Jakabfy már eddig is helyi önkormányzati vonalon voltak, és nem csak szociális politikusként ismertek, szerintem, ha komolyan gondolták volna, közülük választottak volna.

0dzsud0 2018.07.11. 23:28:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A szocikra szavaztál? Oszt mifaszér?" nem mindenki lát fantáziát a kutyapártban (persze még mindig sokkal inkább, mint a szocik, de a viccpárt attól még csak egy viccpárt)

@sZulamith: a véleménybuborékban való létből egyrészt nem tudunk következtetéseket levonni a szókincsre vonatkozóan (itt valamit félreértesz szerintem), másrészt aki véleménybuborékban él, az jellemzően nem tud róla. simán benne lehetsz te is egyben vagy többen. igazság szerint, aki baloldali liberális elveket vall, és a b1 blogot fogyasztja, az elég valószínű, hogy véleménybuborékban él.

"Ami azt illeti a 2/3 -os győzelem inkább 1/3, Érdekes módon, jártamban-keltemben, fideszest nem hallok, még egy szófoszlány erejéig sem. Szerintem azt jelzi, tudják nem ők a többség, félnek talán?:)"

privát kis felmérésed ugyan mitől lenne reprezentatív? :) ez nagyon sima echo chamber, trtr-nek pedig abban kétségtelenül igaza van, hogy az internet hangja jellemzően ballib (néha jobbik, de semmiképp sem fidesz), akik akkora pofával osztják az észt, mintha ők legalább egy 90 %-os többség lennének, aztán meg "10 %-os para van" a választás éjszakáján, lol

btw akit meg én hallok fennhangon pofázni munkában, villamoson, vendéglátóhelyen, az mind méltatlankodó ballib, fideszest még soha, semmiről nem hallottam nyíltan hőzöngeni, nem csak, hogy a vitába beszállni, de még azt felfedni sem, hogy a fidesszel szimpatizálnak. valamiért a ballib réteg érzi úgy még kisebbségben is, hogy nála a bölcsek köve, ő lát át a szitán, ő a megtestesült intelligencia (hiszen ez nyilván pártállás kérdése), ezért nyugodtan mondhatja, amit akar, hiszen neki van igaza, nyíltan szidhatja nem csak a kormányt, de a szavazóit is, mert azok m1-en és origón elbutított ostobák mind, ő viszont bármikor összeszoroz két számot, amivel lebuktatja a kormányt. neki ezt a szent cél érdekében lehet, hiszen a geci és a szavazói ellen minden megengedett. uszít, gyűlölködik, majd megvádolja a fideszt azzal, hogy uszít és gyűlölködik, tipikus lippsi tempó. ők azok, akik azt hiszik, hogy ha nem szopják be az origót, a 888-at és a lokált, akkor ők már nem is hülyék (az index-444 tengely szerintük az objektivitás netovábbja), kb. olyan ez, mint amikor a fb-n terjed valami primitív fejtörő azzal a beetető szövegezéssel, hogy "az emberek 99%-a nem tudja megoldani", hát a ballib meg tudja, buzgón meg is osztja, hogy csak azért ilyen lassan, mert közben lefagyott a számítógépe, így őt, aki az élet iskoláján tanult, de tudása (melyet pl. az index cikkei alatt írott hozzászólásaiban szépen be is mutat) többet ér bármilyen papírnál, innentől kezdve nem győzi meg senki és semmi arról, hogy mégsem feltétlenül tartozik IQ alapján a felső 1%-ba. sztereotípia, tudom. de kurvasok ilyet látok, és bármerre megyek, ezek ott vannak. :D

Roan 2018.07.11. 23:34:01

@ételizésítő: Ha nagyobb a reklámzaj, kevésbé üti meg az ingerküszöböt a reklám. Márpedig egy foci-vb mellett elég erősen kell sulykolni bármilyen üzenetet, hogy átmenjen.

Ha pedig valakinek lefoglalt nyaralása van, akkor az elutazik, főleg, ha pl. a horvát tengerpartra megy, ahol indifferens, hogy milyen a hazai időjárás. Egyéb magasröptű komment?

arty1977 2018.07.11. 23:40:26

@trtr: te talán be mered vallani ÉRTELMES társaságban, hogy fideszbirka vagy? :D

ilyet akkor csinál ember, ha le akarja magát járatni... maximum. de még az is jobb, ha befosik, az se annyira "jóvátehetetlen"...

(igen, a fideszmaffia diktatúrája civilizált körökben védhetetlen, ezért is nem próbálkozik meg vele soha, sehol, senki. csak itt a blogok alatt nagy a trollsereg pofája, névtelenül....)

arty1977 2018.07.11. 23:42:34

@Ellenzéki Tüntető: orosz hitel, kínai hitel, egyéb diktatúra hitele viszont van és lesz is, hiszen évente -1000 MRD FT a költségvetés egyenlege (azaz hiánya).

Jahogy ezt az m1-en nem mondták a pofádba? Naigen... ott nem szokták.

arty1977 2018.07.11. 23:46:51

@6.Lenin: nincs jobb a fidesznél??? 1 bites birka, aki így gondolja, ill. egy erkölcsi hulla (szó nélkül nézni a lopást? sőt, hitet tenni mellette (rászavazni)... normális vagy bazmeg?)

(és hogy értsd: 1 bites -> ha nem fidesz, akkor emeszpédéká, hánáluk még a naracsmafia is jobb (pedig nem: egykutya, bitóra valók))

HgGina 2018.07.12. 00:19:52

Nem az indulók buktak meg, hanem a szavazók.

mgdé 2018.07.12. 01:10:58

Egy járási másodosztályú focimeccs a hazai csapatnak kedvező eredményén vitatkoztok, ahol ráadásul a bíró, a partjelzők, a kocsmáros, de még a megyei lap tudósítója is le volt fizetve?

Miközben - a szomszédos, de nálunk jóval kisebb - Horvátország VB döntőt játszik?

Úgy, hogy nálunk a foci a fő-fő politikai bizalmi kérdés, talán még a lenyúlásnál is fontosabb?

Nem érzitek, hogy ez mennyire s i r a l m a s ?

KalmanBlog 2018.07.12. 01:11:23

Kellementlen lehet, hogy folyton magyarázni kell a bizonyítványt. Egyébként megmondom én, hogy miért nincs részvétel az önkielégtős választásokon: azért mert a határkerítés kérdését nem a Bp. kerületi önkormányzatoknál tárgyalják, ezért aztán kvázi lényegtelennek gondolják a szavazók.

Az önkormányzati szintű kérdések a legtöbb embert nem érdeklik, illetve ami érdekli őket azt nehéz előre megondani, hogy melyik fogja jól csinálni. Játszóteret elvben még talán egy SZDSZ-es is építhetne jót. Mondom, elvben.

Persze egy karigeri képes volt iszlám imaházat tető alá hozni Zuglóban. Sikerült tehát még egy látszólag veszélytelen pozícióban is kárt okoznia.

mgdé 2018.07.12. 01:16:40

@KalmanBlog:
Koptokat és kaldeusokat kellett volna befogadni. Csak hát, ahhoz fel kellett volna ismerni, hogy az a nyakukban lógó furcsa valami, az bizony a propagandadumában oly sokszor meghivatkozott kereszt.

Infamous 2018.07.12. 01:37:54

“ az emberek nem hülyék “ - ezt gondold át mégegyszer kérlek.

ételizésítő 2018.07.12. 03:32:45

@Attilajukkaja:
Édes szívem, de nem én írok kettőnk közül azokat (jelen esetben).

Nehogy azt hidd, hogy nekem tetszik a kormány tevékenysége. De ennyire töketlen ellenzéket a világ nem baszott, tényleg még szarabbak, mint a kormány.
Pár éve Amerikából ajánlottak munkát zöld kártyával, lehet, hogy el kellett volna fogadnom, mert ami itt van, az agyrohasztó (vagy hívni őket, hogy meggondoltam, nem akarnak-e még most is :-) - bár nem igazán szeretnék ott élni, éltem már, nem tetszett), az embernek egyformán utálnia kell szíve szerint minden pártot.
Sajnos, ma már a kétfarkú kutyákat is, mert most március-áprilisban kiderült, hogy ők sem jobbak semmivel, mint az LMP.

ételizésítő 2018.07.12. 03:37:59

@0dzsud0:
"fideszest még soha, semmiről nem hallottam nyíltan hőzöngeni"
Na igen, 2006-ban sem gyújtották fel a fél várost.
Vagy az nem számít nálad nyílt hőzöngésnek?

Most mitől hőzöngenétek, hiszen nektek láthatóan jó, ha kilopják a szemeteket is azok, akiknek a seggét ilyen hevesen nyaljátok. Mert elárulom, nemcsak a mi pénzünket lopják, a tieteket is. Csak ti túl hülyék vagytok ahhoz, hogy ezt felfogjátok.

ételizésítő 2018.07.12. 04:00:47

@Roan:
Tudsz még ekkora faszságokat?
Jó, mondjuk olvasva amiket eddig írtál, csak azokat tudsz.

@Én de genere Mi:
Hogy a költőt idézzem:

Azt mondod, ez itt nem műfaj,
Azt mondod, kis ország, jól van,
Tanultam én is, hogy kicsi,
De mindig élen járt a sportban.

Jó, mondjuk amikor ezt a költő költötte (1980), még nem volt Horvátország, csak Jugoszlávia, és egyébként is Magyarországra gondolt költés közben.
De biztos náluk is stadionra költik a közpénzt, azért ilyen jók.
(Egyébként igen: Mészaros Lőrinc nyitott ott egy akadémiát, magyar közpénzből vagy 2 éve. És ez alatt a 2 év alatt felneveltek olyanokat, akik a Real Madridban, Barcelonában, Juventusban, Liverpoolban, Interben, Milanban, Atletico Madridban játszanak, de hát menjen ezekbe a szar csapatokba a faszom, amikor itt a MolVidi, a Ferencváros, a Debrecen, meg a színvonalas magyar bajnokság; hát verte már meg a horvátokat egy éven belül Andorra, Luxemburg meg Kazahsztán? Nem hát, a lófaszban sincsenek. A magyar válogatott még nem szenvedett vereséget az idei vb-n, sőt, egyetlen gólt sem kapott. A horvátok már vagy 5-öt.)

@KalmanBlog:
Az ugye megvan, hogy 2016-ban meg a fideszes Erzsébetvárosban (VII. kerület) létesült fideszes polgármesteri támogatással iszlám imaház (mecset)?
És mi is van a 2015 óta a Fidesz által fű alatt behozott 5000 migránssal, akik magyar állampolgárságot is kaptak?
Orbán Interpol által körözött, tavaly meghalt arab terrorista szomszédjáról nem is kérdezlek.

Fazakas László 2018.07.12. 05:34:17

@gyurmicsek:
2200-ban? Talán még akkor is a Fidesz lesz itt kormányon?
Szép jövő. Hajrá magyarok!
Mellesleg - hiába sivalkodik az ellenzék, hogy újabb 2/3, meg csak "a szavazásra jogosul polgárok 23%-a jelent meg az urnáknál, összesen 13 ezren. "
"Teccettek volna" mozgósítani az agymosott és agyhalott büdösbolsi baloldali rajongókat! Vagy kötelezővé tenni az ilyen szavazásokon való részvételt, mint volt az az átkosban ...
Igaz, én akkor egyszer direkt nem mentem el az éppen aktuális és esedékes országgyűlési választásra, s vártam, hogy akkor mi fog történni? Kijönnek értem?
De nem történt semmi!

2018.07.12. 06:24:42

@ételizésítő: "Mert elárulom, nemcsak a mi pénzünket lopják, a tieteket is. Csak ti túl hülyék vagytok ahhoz, hogy ezt felfogjátok."

Nagy titokról lebbent ám le most a fátyol. Jó, hogy ti vagytok! Akkor hol voltatok, amikor az aranycsapat másfél ciklus alatt megduplázta az adósságunkat, eladta a maradék családi ezüst nagy részét és két paks II-re való hitellel tette fel az i-re a pontot és angolosan távozott.. Ezt hagyták örökül.. A mostaniak meg csak lopnak, lopnak, lopnak.. Cicus már össze sem tudja számolni, de az ÁHT fele, mint anno, épül a stadionokon kívül is sok minden, a GDP is emelkedik, a reálbérek,a reálnyugdíj ... tisztára mint a gyerekmondókában. Mindent ellopnak, de vaahogy a pénzünk is megmarad.

Semper Fidelis 2018.07.12. 06:28:44

Bezzeg ha az ellenzéki jelölt nyert volna ugyanígy, az fényes győzelem lenne....

SZÁ-NAL-MAS

nu pagagyí 2018.07.12. 08:04:56

Az a helyzet, hogy az úgynevezett ellenzéki pártok csak paródiák. Egy részét a Fidesz alapította, a maradékot pedig megszállta és dróton rángatja. Diktatúrában csak díszlet ellenzéki pártok lehetnek, ahogy az egykori NDK-ban. Szánalmas, ahogy asszisztálnak a demokratikus látszat fenntartásáért.

Egy diktatúra nem dönthető meg "választáson". Nem "ellenzéki" pártokkal lehet véget vetni egy gátlástalan állampárt hatalmának, csakis a nép természetes elégedetlenségét képviselő mozgalommal, amelyik meghallgatja őket, fellép a hatalom túlkapásai ellen, megvédi azokat, akiket üldöznek, dokumentálja a hatalom bűneit és számon tartja bérenceit a későbbi elszámoltatás végett, a valóságról beszél, ellensúlyozandó a mindennapi agymosást. A nép valódi akaratát kell képviselni és ennek széles terepe van, mert kevesen akarnak kiszolgáltatott szolgaként vegetálni, az emberek jogokat akarnak, nem kegyet, valódi lehetőséget a jobb életre, nem pedig egy kiporcíózott semmit.

Talán a Momentum lehet az amiből kinőhet valami, mivel a bázisuk, vezetésük - külföldön dolgozó, tanuló fiatalok - nehezebben zsarolhatók és korrumpálhatók a hatalom által. Azért arra oda kell figyelniük, hogy ne fogadjanak soraikba álcázott fideszeseket, mert úgy járhatnak, mint a magukat ellenzékinek nevező többi párt. De nem is kell a pártformát erőltetni, mert jobb ha nem asszisztálnak az áldemokráciához.

nu pagagyí 2018.07.12. 08:20:12

@Semper Fidelis: Mivel a Fidesz kicsinálta az önkormányzatok autonómiáját is, a szavazók leszarják az ezügyben celebrált formaságot. A Fidesznek rövidesen be kell vezetnie a kötelező választást, mert érdektelenségbe fog fulladni az áldemokráciájuk és nehéz lesz eladni micsoda nagy támogatottságuk van a "zemberek" között. Mindenki utálja őket, de mára világos lett, hogy totálisan reménytelen egy helyi lázadás, mert a bosszúálló hatalom az egész városrészt/települést elsorvasztja inkább, mint hogy tudomásul vegye az emberek akaratát.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.12. 09:23:53

@0dzsud0: "fideszest még soha, semmiről nem hallottam nyíltan hőzöngeni, nem csak, hogy a vitába beszállni, de még azt felfedni sem, hogy a fidesszel szimpatizálnak."

Ki lenne olyan bolond, hogy ország-világnak kikürtölné, hogy a hazaáruló maffiát támogatja? Ezek a gecik sunyik mind.

sZulamith 2018.07.12. 09:24:40

@0dzsud0: Nem igazán szeretem a hosszú kommenteket, mert sem időm sem kedvem hozzá, de ezt elolvastam, nem untatott:)

Egyáltalán aki bármilyen buborékban él, szerintem azt jelenti, hogy bezárkózott. A véleménybuborékra azt gondolom, hogy szavakban is zárkózottá vált, kevés szót használ. illetve ugyanazt /baszki/ mindenre.

ben2 2018.07.12. 09:31:01

@nu pagagyí:

Ezek szerint a Momentumot nem a Fidesz alapította vagy azt pont nem rángatja dróton?
Csak mert sok ballib blogger elég rendesen ekézi a Momentumot pont azzal, hogy álellenzéki Fidesz kreálmány.

Ami a diktatúrát illeti: egy diktatúra ellen valóban nem lehet választásokon nyerni, mert egy diktatúrában nincsenek szabad választások. Nálunk viszont nincs diktatúra és a választás is szabad.

"a nép természetes elégedetlenségét képviselő mozgalommal, amelyik meghallgatja őket (...) a valóságról beszél, ellensúlyozandó a mindennapi agymosást "

Mégis ki akadályozza meg egy ilyen mozgalom létrejöttét? Nyilván nem a regnáló hatalom, hanem a balliberális politikai és média elit, aminek nem érdeke egy az érdekszférájukon kívül eső ellenzéki mozgalom sikere.
Az ellenzék ma teli van kicsi és még kisebb szervezetekkel, amik süketek a választók igényeire és ahelyett, hogy a valóságról beszélnének, a kormánypárti agymosást ellenzéki agymosással próbálják ellensúlyozni. Már amikor nem egymás ekézik.

n3spr3ss0 2018.07.12. 09:31:27

Egy fideszes seggnyaló sem dicsekszik a 330 Ft-os euróval, pedig ez mutatja milyen fasza minden.

n3spr3ss0 2018.07.12. 09:32:32

@Fazakas László: 05.34
Mert a pártgyűlésen az első sorban tapsoltál.

6.Lenin 2018.07.12. 09:49:51

@arty1977:

Nincs jobb a Fidesznél, az ellenzékhez képest. Ezt írtam.
Köcsög, tanulj meg szöveget értelmezni.

6.Lenin 2018.07.12. 09:55:47

@nu pagagyí:

"Az a helyzet, hogy az úgynevezett ellenzéki pártok csak paródiák. Egy részét a Fidesz alapította, a maradékot pedig megszállta és dróton rángatja. Diktatúrában csak díszlet ellenzéki pártok lehetnek, ahogy az egykori NDK-ban. Szánalmas, ahogy asszisztálnak a demokratikus látszat fenntartásáért. "

Ez nagyon lesújtó vélemény az ellenzéket támogató 5 millió állampolgárra nézve.

Eddig ugyanis azt valljátok, hogy aki nem a Fideszre szavaz, az az ellenzéket támogatja.
Ennyire hülyék lennének, ha ezt beveszik?
(át szoktad gondolni mielőtt leírsz valamit?)

6.Lenin 2018.07.12. 10:01:27

@n3spr3ss0:

Nem dicsekvésként, de nekem jó. A nyugdíjam bizonyos %-át €-ban kapom.

langesz 2018.07.12. 10:08:44

Ez lenne a tanulság? Ez ostobaság.

ben2 2018.07.12. 10:08:46

@n3spr3ss0:

Persze, persze, ismerjük a mantrát: ha felmegy az EUR árfolyam, akkor szar az ország, ha lemegy, akkor a piac korrigálta önmagát, az egésznek semmi köze a politikához.

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.12. 10:10:05

@6.Lenin:" még ha sokmindenben egyet is értek a fidesz politikájával, akkor is van igényem egy tisztességes ellenzékre, amely egyrészt jobb kormányzásra késztetné a kormányt, másrészt, ha ez nem teljesül, akkor leváltaná."

Nem tudlak mgérteni. Mert az ellenzék is emberekből űll. Márpedig azok érekedek és kiszámíthatatlanik.

Lakókörnyezetünkben van egy személy, aki a kezdetek óta indul a helyi választásokon. Egyszer hozzánk is becsöngetett, és beszélgettem vele az esélyeiről. Elmondta, hogy ő minden, a körzetébe tartozó választót személyesen felkeres, a körzetben lakik, ennek ellenére soha meg sem közelítette a nyertes első helyet. Maga sem értette.

Én értem, mert itt érhető tetten a tömegkommunikáció birtoklásának fontossága. Magyarul, ha nem egyenlőek az esélyek, akkor hol van a demokrácia? Ahol a pénz. Talán ha a pénzügyi esélyek is egyenlőek lennének, és a pártoknak a tagdíjakból kéne megélni, akkor a fidesz is kevesebbet kapányolna nagyplakátokkal. Ha tilos lenne pl- kormány hirdetésekkel támogatni a szimpatizáns sajtót, akkor kiegyenlítódnének az esélyek. Ebben pedig az ellenzéknek kevés a szerepe, mert a pénzt nem ő osztja. A fidesznek meg nem érdeke, hogy a keze ne maga felé hajoljon. Mint ahogy az ellenzéknek sem lenne érdeke, ha kormányra kerülne. Mert minden szentnek maga felé hajik a keze.

ben2 2018.07.12. 10:29:53

@látjátok feleim szümtükkel:

A világ jelenlegi összes demokráciájában tömegkommunikáción keresztül működik a választás és mindenhol költséges.
A hozzád becsöngető jelölt a tömeg társadalom lényegét nem érti: ahogy mosópor eladásban sem tudsz piacvezető lenni azzal, ha mindenkire személyesen próbálod rátukmálni a termékedet, úgy a képviselő jelöltet sem lehet ilyen eszközökkel "eladni" a népnek.
Ugyanakkor ha valamire valódi társadalmi igény van, akkor minimális költségekkel is sikeres lehet. Ahogy sok startup volt képes közösségi finanszírozással, közösségi médián keresztül komoly sikereket elérni, úgy a politikai térbe is könnyen be lehet törni nagyobb befektetés nélkül, olyan hiteles személyekkel és olyan politikai koncepcióval, amire vevő a nép.

Pont a Fidesz történetében volt olyan időszak, amikor egy bukott választás után 1994-ben legatyásodva indult neki a ciklusnak és 4 évre rá a 2/3-os parlamenti többség és a 99%-os kormányzati médiafölénnyel szemben is meg tudta dönteni a kormányt.

6.Lenin 2018.07.12. 10:32:14

@látjátok feleim szümtükkel:

Ezt a szövegrészt én is csak idéztem, mert tökéletesen 1etértek vele.

Ha minden tv, media egész nap hazugsággal bombázná a választókat, azok elfogadva a szavazataikkal támogatnák a hazudozókat, az elfogadható irány lenne?

Az kevés, hogy mindenkit felkeresek, és elmondom nekik személyesen a hazugságaimat esetleg.

Valószínűleg nem volt hihető az elmondott. Vagy a saját életvitele nem teszi hihetővé.
Sok minden dologtól függ.

A hamis propaganda sokkal károsabb, szerintem, mint a legkisebb rossz elfogadása.
Rövidtávon elég nehéz sikert elérni.

90-től önkormányzati képviselő voltam, tudom milyen nehéz meggyőzni az embereket, még a saját érdekeikről is. Nagyon kemény, és összetett munkát igényel (ne).

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.07.12. 11:48:46

@eßemfaßom meg áll: :))

Az összes hazug fideSSfasszopóval ezt kéne csinálni.

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.12. 12:37:02

@6.Lenin:

Pont ezért írtam, mert egyetértettél az idézettel.

Ezt viszont nem értem, mert ez ellentmondás, és nem oldottad fel: "A hamis propaganda sokkal károsabb, szerintem, mint a legkisebb rossz elfogadása."
Szerintem nem is igaz, mert a hamis porpaganda eredményezte a legutóbbi kétharmadot is, és azt meg ki dönti el, hogy az országnak mi a legkisebb rosssz? Kádár 40 évig volt a legkisebb rossz? Akkor miért akartuk leváltani? Vagy nem is akartuk, csak új hatalmi elit törtetett a régi helyére, mi választók meg bevettük a hamis propagandájukat?

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.12. 12:53:30

@ben2: "a politikai térbe is könnyen be lehet törni nagyobb befektetés nélkül, olyan hiteles személyekkel és olyan politikai koncepcióval, amire vevő a nép."

Szerintem ez nem egészen igaz, pénz nélkül nem megy. Ezért kéne egyenlő gazdasági esélyt biztosítani az indulóknak. Mert a kormányzati háttér anyagi hátteret biztosít a kormánypártnak. Lásd az áprilisi választást.

Azon kívül egyet értve 6.Lenin kartárssal, miszerint "90-től önkormányzati képviselő voltam, tudom milyen nehéz meggyőzni az embereket, még a saját érdekeikről is. Nagyon kemény, és összetett munkát igényel (ne)." Kiemelném a nagyon kemény, és összetett munkát. Akinem nem a kormánypárt kormánya ad kenyeret, a nem tudja ezt az összetett munkát csinálni, mert mindenkinek élni kell, sőt a családjának is. Lásd a legújabb politikai alakulatokat. Küzdenek, de anyagiak híján csak szenvednek. Ha meg anyagiak miatt eladják a lelküket, akkor nem kellenek a választóknak, mint mostanság a magyar ellenzék legtöbb párja.

Szoktam néha libsikbolsokomcsi írásokat olvasgatni. V.I.Lenin egyik írásában azt folvastam, hogy aki hatalomba kerül, annak a legfontosabb dolga a gazdasági hatalom megszerzése. Valamiért ő is fontosnak tartotta ezt a témát.;D
Ezt valószínűleg a fideszben is olvashatták, mert 2010-ben már teljesen másként álltak a hatalomhoz, mint az első alkalommal, a cél pedig egészen jól sikerült. Gondolom példákat nem kell sorolni ennek igazolásához.

0dzsud0 2018.07.12. 13:01:51

@sZulamith: ennek szívből örülök, már nem volt kár írnom.

a fentebb említett véleménybuborék (filter bubble) vagy visszhangkamra (echo chamber) inkább abban az értelemben használatos fogalmak, amiről szó volt trtr kommentjében is. ha valaki pl. DK-párti, és azt mondja, hogy ő egyszerűen nem érti, miképp nyerhetett áprilisban a fidesz, pláne kétharmaddal, hiszen ő keresve sem talál olyan embert a környezetében, aki bevallása alapján a fideszre szavazott volna, ezért szervezett választási csalást gyanít, az visszhangkamrában él. ő képviseli a saját véleményét, rendre azzal megegyezőket hall vissza, és nem feltétlenül tudatosan, de olyan embereket is gyűjt maga köré, akik az övéhez hasonló véleményen vannak, érzetére pedig az index, a 444, és a blogketrec jócskán rá tud erősíteni. ez nem feltétlenül primitív dolog, nem is pártszimpátia kérdése, bárki élhet visszhangkamrában, és ráadásul a legtöbb esetben nem jön erre rá. a baloldal esetében szerintem különösen nagy fail, ahogy egymást vezetik félre. ezt arra írom, hogy te jártadban-keltedben nem találkozol fideszesekkel. az érdekes az, hogy én sem, ami pedig még érdekesebb, hogy baloldaliakkal viszont lépten-nyomon, pedig marhára nem értek velük egyet szinte semmilyen kérdésben.

6.Lenin 2018.07.12. 13:08:04

@látjátok feleim szümtükkel:

Kádár nem volt a kisebbik rossz, mert nem volt választási lehetőség.
90 ben sem volt választási lehetőség. Egy hamis illúzió volt a választás lehetősége.
Hamis propaganda. Ez már bonyolultabb kérdés. De eldönthető, a választók általában el is döntik, vagy esetleg később korrigálják a tévedésüket.
2002-ben bejött még a hamis propaganda, de 2010-ben már nem.

3x kétharmados győzelem után, egyre csökkenő támogatottság mellett hamis propagandát emlegetni a kormányon lévők részéről, elég nagy politikai (nem csak az) hiba.

De visszatérve a Kádár korszakhoz talán az is megérne egy misét, hogy kik is buktatták meg a rendszert, és ez a választóknak (polgároknak) miként is vált a javukra, vagy nem?
Érdekes lehetne higgadtan ezen elmerengeni. Mondjuk nekem előtte se volt rossz, de aztán mindenképpen jobb lett, de valószínűleg ezeket mások, másként élik meg.

Mindig a többség (aktívan rész venni akarók) által elfogadott a lényeg, ha van választási lehetőség is rá. Most van, bár sokan ezt igyekeznek félremagyarázni, hiszen az ő érdekeik kisebbségben vannak. És ez így van jól-szerintem-mert ez a fejlődés lehetőségének a záloga.

Már csak az hiányzik, hogy valaki a jelenleginél jobbat kínáljon (nem a saját elképzelése szerint, hanem a mások által elfogadható szerint). Itt is a kereslet kínálat dönt(het)

Valójában egy véges életben lehet ábrándozni valós választási lehetőségen, vagy minden hamis propaganda csupán?
Jó kérdés.

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.12. 13:58:38

@6.Lenin:

Ja, látom te a kormánynak és a fidesznek kommentelsz.
Kár, mert itt-ott egészen jó gondolataid vannak. Elfogultságod okán viszont ezek értéke is elenyésző. Van egy régi mondás, amit nem kell a fideszhívőknek sem figyelmen kívül hagyni, miszerint más szemében meglátni a szálkát, sajátban meg a gerendát sem, az mindig rossz végre vezet.

Mellesleg a kádárizmusban is aki símult, annak jó volt az a rendszer. Akinek meg egyesen volt a gerince, az gürizhetett, és nem jutott ötröl a hatra. Pesze vadászni mindig tudni kell, mikor és kivel. Meg főleg mit.
Ezek nem libsibolsikomcsi gondolatok, már előttük is ismert fogalmak és jelenségek voltak. Egyszer viszont túl kéne lépni ezeken, le kéne győzni pl. a sógór-koma-jóbarát effektust, meg a kéz kezet mos jelenséget, mert a fejlődés kulcsa az előre lépés. Ehhez viszont minden oldal polgárai kellenének, nem csak az agyon szidott libsibolsikomcsik, meg azok akik nem is azok, de nem fideszesek. Mert állítólag egy a haza. A zászlónak nem feltétlenül kell egynek lennie.

6.Lenin 2018.07.12. 14:49:15

@látjátok feleim szümtükkel:

Mi a faszért magyaráztok bele mindig olyasmiket, ami nincs benne?
A kádár rendszerben voltam fiatal, tojtam a politikára. Éltem a fiatalok életét, farmerben , vastagtalpú cipőben, vagy csőnadrágban, rokit hallgatva a szabad Európa rádión, és tánc közben csöcsörésztem,(ha lehetett).
Az embereknek volt munkájuk, valamilyen jövedelmük, éltek valamilyen életet.

Később láttam a felszín alatti indulatokat is, de azt is, hogy voltak, akik a helyzetnek megfelelően megpróbáltak normális életet élni.

56-ban 12 éves voltam, és nagyon sok mindent láttam személyesen is. A forradalmárokat, ellenforradalmárokat, a ruszkikkal csencselő lakósokat is. Majdnem elmentem én is nyugatra, 10 percig várt a teherkocsi, aztán elment, nélkülünk.

90 -ben én próbáltam az emberekkel megértetni, hogy majd most olyan világ jön, ahol semmi nem lesz ingyen, mindenki a saját sorsáért lesz felelős, ha másra vár, semmije se lesz. Ez játszódott le az NDK-ban is, azt hitték ugyanannyi munkával, ugyanúgy fognak élni, mint a nyugatiak. Nekik se jött be.

Minden rendszernek vannak lakájai, még a nyugati "demokráciáknak" is. Már írtam, hogy a lényeg az, hogy aki képes magának megoldani az életét, az miként élheti ezt meg. Ma adott ehhez sok minden. És ehhez nem kell fideszesnek lenni. Hamis az általánosítás. Hiba is van bőven.

"Már csak az hiányzik, hogy valaki a jelenleginél jobbat kínáljon (nem a saját elképzelése szerint, hanem a mások által elfogadható szerint). Itt is a kereslet kínálat dönt(het)"

Látom ezt a részt (sem) gondoltad át rendesen, abból, amit írtam.

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.12. 17:25:08

@6.Lenin:

Na, ez már szerintem az igazi 6. Lenin.

Csak éppen népzőpontjaink mások. Én másként látom, hogy "aki képes magának megoldani az életét, az miként élheti ezt meg.", mert sajnos n vidéken nem tapasztalom a nagyon sok adottságot, ami ehhez kell. Te biztosan nem a szegényebb vidéken oldod meg a magad életét, a másokéről nem is beszélve.

2018.07.12. 17:32:10

@6.Lenin: "90 -ben én próbáltam az emberekkel megértetni, hogy majd most olyan világ jön, ahol semmi nem lesz ingyen, mindenki a saját sorsáért lesz felelős, ha másra vár, semmije se lesz. Ez játszódott le az NDK-ban is, azt hitték ugyanannyi munkával, ugyanúgy fognak élni, mint a nyugatiak. Nekik se jött be."

Érthetetlen módon ma is rengetegen várják a csodát.. és szidnak mindenkit, akit érnek azért, mert csak nem jön a sültgalamb, pedig ők arra szavaztak '89.-ben és 2003.-ban is..

Fura olvasnom egy, apámmal kb egykorú ember véleményét, és ugyanazt gondolni erről.. a pesszimista, akit max kellemes meglepetés érhet.

6.Lenin 2018.07.12. 18:02:58

@Womb Raider:

Hmm...
Két dolog biztosan nem jellemező rám. A pesszimizmus, és a megalkuvás. Rengeteg problémám volt ezek miatt, főleg az utóbbi okozott sok-sok gondot, de valahogy mindig jól jöttem ki belőle. Talán mert mindig elfogadtam mások jogát is a saját meggyőződésükhöz (csak a jogukat fogadtam el, nem a hitüket)

"Érthetetlen módon ma is rengetegen várják a csodát.. és szidnak mindenkit, akit érnek azért, mert csak nem jön a sültgalamb, pedig ők arra szavaztak '89.-ben és 2003.-ban is.."

Igen ez a legnagyobb gond ma is. 90 után, amikor A. József azt merte mondani, hogy majd 10 millió vállalkozó országa leszünk, legyintettem, és halk " lófaszt leszünk Józsikámmal" nyugtáztam.

Törekedni kéne a lehető legnagyobb szám elérésére, de nem mindenki alkalmas ilyesmire. Kell-egy lehető legminimálisabb- állami gondoskodás is.
Nehéz és szép feladat, és hosszútávú munkát igényel. Kell még hozzá egy fontossági sorrend is.
2010 óta ez aránylag elfogadható szinten zajlik is. Kár lenne most megszakítani valamilyen homályos ígérgetéssel az ellenzék részéről.
Én az ellenzék helyében hagynám a Fideszt, hogy ezt a gondolkodásbeli átnevelést levezényelje, közben felépítenék egy hasonló nagyságú szövetséget, ha, netán......

6.Lenin 2018.07.12. 18:15:33

@látjátok feleim szümtükkel:

Semmi gond, hogy sok mindent másként látunk. Más utat jártunk be eddig. Láttam olyanokat is, akik nagyon mélyről jöttek fel, mert akartak valamit kezdeni az életükkel. Ha volt rá lehetőségem, támogattam is őket.
A potyalesőket mindig és mindenhol megvetettem.
Jelenleg talán már a 6-7. helyen lakom az országon belül, sőt volt benne egy 6 éves kiruccanás is külföldön.

De, ha te felismered a valódi 6.lenint is, bennem, majd 1x egy sör mellet szívesen meghallgatnálak róla.

2018.07.12. 18:17:22

@6.Lenin: "Igen ez a legnagyobb gond ma is. 90 után, amikor A. József azt merte mondani, hogy majd 10 millió vállalkozó országa leszünk, legyintettem, és halk " lófaszt leszünk Józsikámmal" nyugtáztam."

Azért voltak, akik képesek voltak kontrázni AJ-t

"Bécsben is nyithatok cukrászdát ?"
A jó kérdés az lett volna, hogy: Mekkora az esélye, hogy Bécsben nyithassak cukrászdát?
(Mondjuk ezt meg nehezebb lett volna frappáns egyszerűséggel megválaszolni :)
Maradtak a vágyak és az illúziók. de ez van, ha akkor hajtunk ki a boxutcából, amikor a futamot már leintették..

6.Lenin 2018.07.12. 18:59:05

@Womb Raider:

Azért volt halk a megjegyzésem mert kamunak kamu az ilyen szöveg, de néha kell valami faszság is biztatásként, és, ha csak néhányan megvalósítják, már az is siker.
Mint írtam, nem vagyok pesszimista. Mészáros Ausztriában is vett szállodákat. Másnak is bejöhet.
Nyilván kell néha hátszél is, de biztosan megy anélkül is.

Másoknak is volt/van nyugaton számlájuk/befektetésük. Akkor rossz ez, ha az országnak semmi előnye nem lesz belőle.

Az, hogy ilyesmikkel heccelik a potyaleső/irigy embereket, az más kérdés. Nem mindig hoz hasznot, lásd a jelenlegi ellenzék helyzetét. Nem jön be ez a szöveg, ha közben megy is a szekér. Bonyolultabb dolgok ezek.

ételizésítő 2018.07.12. 22:38:17

@Womb Raider:
Mindig elfelejted, hogy akkor egyrészt gazdasági világválság volt, meg nem adott ezermilliárdokat évente az EU, most meg ad, ráadásul erős a világgazdaság.
Ja, meg eltűnt 3000 milliárd Ft manyup-pénz.
Tudom, nehéz ezt felfogni, mert megingatná a vezérbe vetett hiteteket.
Már persze ha lenne mákszemnyi eszetek, és tudnátok gondolkodni.
De nincs, és ti hisztek, mint a templomban.

ételizésítő 2018.07.12. 22:41:57

@6.Lenin:
Való igaz, megalkuvás nélkül nyalod a Fidesz seggét, optimistán, hogy tutira lesz még holnap is elég szar a számodra, amit nyalhatsz.

6.Lenin 2018.07.13. 09:29:24

@ételizésítő:

Nyalnám a tiédet is, de olyan hülye vagy, hogy félek, én is elkapnám.

Mellesleg valóban optimizmusra ad okot, ha téged (is) olvaslak. Amíg ilyen barmok az ellenfelek nagy gond nincs. És szerencsére ez nem túlzás, ha a gyakorlatot nézzük.
És az is fokozza az optimizmusomat, ha rátok (néhány tucat köcsögre, ami lassan megmarad belőletek) gondolok, hogy semmiféle sajnálatot, vagy szánalmat nem érzek.
Simán tudomásul veszem, mint szükséges rosszat. Fokozza az ember önbizalmat, mégis jól csinálom, ha csak ennyi marhának nem tetszik.

Attilajukkaja 2018.07.13. 10:57:57

@ételizésítő:
"Mindig elfelejted, hogy akkor egyrészt gazdasági világválság volt, meg nem adott ezermilliárdokat évente az EU, most meg ad, ráadásul erős a világgazdaság.
Ja, meg eltűnt 3000 milliárd Ft manyup-pénz."
Milyen igaz! De vannak még, akik nem felejtenek. ;o)

2018.07.13. 11:37:33

@Attilajukkaja:

Ne légy dedós. "Eltűnt" Az öreganyátok térdekalácsa tűnt el. Ócska suttogópropaganda. Mintha nem lehtne 2 kattintással kibogozni, mire is ment el.. Az adósság törlesztésére, amit az idolotok szépen felhízlalt 8 év leforgása alatt.
A világválságot MEGELŐZVE esett vissza a magyar gazdaság és ebben a bénult állapotban érte a válság. Ezért viselt meg minket messze jobban, mint másokat. Erről is szerettek elfeledkezni..
Azkban az években szakadtunk le a környező országoktól (data.worldbank.org/indicator/NY.GNP.PCAP.CD?locations=AL-HU-DE-SI-RO-SK-CZ-AT) most tartjuk velük a lépést. Az EU ezermilliárdjai egyrészt hosszú időszak alatt oszlanak el, másrészt a díszes kompánia ahhoz sem értett, hogy lehívja azokat, csak ültek bambám és hallgatták Sipánkát, Szilit, meg a félnótást.
És másik dolog, hogy a maszop szép csendben, alattomosan rombolt. Nem kellettek euró milliárdok, ők kiárusították az országot, ami messze hosszabb távú károkozás.

www.politikaievkonyv.hu/online/mp20/MP20/e20_16.jpg
Nabasszus.. egy év alatt több zsét nyúltak le, mint a fidesz 4 alatt..persze, hogy nem kellett az eu támogatás.

Nézd csak, milyen meredek is a görbe 2002 után: kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1910/19102/191023/19102333_a853463943245a169b59e62fda6fdbe9_wm.png

Vagy nézd ezt: kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1910/19102/191024/19102469_145d89022d6537bc127942bf4bd9b514_wm.png
Ezek vagytok ti...
index.hu/gazdasag/2017/12/30/ev_chartja_grafikon_2017_valogatas_legjobb_kozgazdasz_elemzo/

lehetne hozni a munkanélküliség kérdését, a reálbérek , a családtámogatások növekedését.

Attilajukkaja 2018.07.13. 12:18:29

@Womb Raider:
"Ne légy dedós."
Miért? Csak te lehetsz az?

"Az öreganyátok térdekalácsa tűnt el. Ócska suttogópropaganda. Mintha nem lehtne 2 kattintással kibogozni, mire is ment el."
Úgy tudom, MOL részvények vásárlására, meg állítólagos adósságcsökkentésre, .... ami azóta sem csökkent igazán. A MOL vásárlás pedig tiszta bukta volt. Te másképp tudod?

(data.worldbank.org/indicator/NY.GNP.PCAP.CD?locations=AL-HU-DE-SI-RO-SK-CZ-AT) most tartjuk velük a lépést. Az EU ezermilliárdjai egyrészt hosszú időszak alatt oszlanak el, másrészt a díszes kompánia ahhoz sem értett, hogy lehívja azokat, csak ültek bambám és hallgatták Sipánkát, Szilit, meg a félnótást.
És másik dolog, hogy a maszop szép csendben, alattomosan rombolt. Nem kellettek euró milliárdok, ők kiárusították az országot, ami messze hosszabb távú károkozás.

www.politikaievkonyv.hu/online/mp20/MP20/e20_16.jpg
Nabasszus.. egy év alatt több zsét nyúltak le, mint a fidesz 4 alatt..persze, hogy nem kellett az eu támogatás.

"Ezek vagytok ti..."
Én biztos, hogy nem így nézek ki! :o)))
Amúgy meg a képeken jól látszik, hogy a gazdasági világválság hogyan tett be Magyarországnak. Ennyike!

"lehetne hozni a munkanélküliség kérdését, a reálbérek , a családtámogatások növekedését."
Hozzad! A NER statisztikák bizonyára óriási növekedést mutatnak majd. :o))))

Attilajukkaja 2018.07.13. 12:20:27

@Womb Raider:
Bocsi, a válaszomban benne hagytam néhány elvadult eszmefuttatásodat. Nem volt szándékos.

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.13. 12:55:46

@6.Lenin:

Nertársaknak ajánlott olvasmány hályog gyógyítási céllal.

Nem én mondom amit leírtak.

24.hu/belfold/2018/07/13/orbannak-fogalma-sincs-a-videk-agoniajarol/

Neked,és sok hosszúnyelvű nertársadnak sincs fogalma sok mindenről. Pedig előbb-utóbb ki kell húzni a fejeteket a homokból, mert sajnos nagyon kevés az ilyen ember, de sok a behódolt hosszúnyelvű.

6.Lenin 2018.07.13. 13:11:02

@látjátok feleim szümtükkel:

Elég sokfelé járok az országban, és szerencsére a látásom még elég jó, és szeretek beszélgetni is az emberekkel.
A 24.hu-t meg talán egyszer olvastam el régebben, akkor is feleslegesnek tartottam.
Ha ellenzéki véleményt szeretnék hallani, inkább 1-2 általam is elfogadott emberkének a véleményét hallgatom meg pl Horn Gáborét.

látjátok feleim szümtükkel 2018.07.13. 14:53:30

@6.Lenin:

Mert Horn Gábor az eccerűek közt él, és ismeri a gondjaikat, bajaikat? No, ez a ti legnagybb bajotok Horn Gáborral együtt. Hisztek valamit, ami nem igaz. :(

Tudod szerintem a gödör alja, amikor egy fiatal visszautasítja az ajándék külfödi kiárándulásra szóló ingyenes ajándékot azzal, hogy oda ő nem megy, mert ott terrorveszély van. Szóval eddig juttattátok a hívőiteket.

6.Lenin 2018.07.13. 14:59:09

@látjátok feleim szümtükkel:

Buta emberekkel nem tudok mit kezdeni.
Gondolom a kormány se sokat.

Attilajukkaja 2018.07.13. 15:04:16

@látjátok feleim szümtükkel:
"Szóval eddig juttattátok a hívőiteket."
Sajnos igazad van!!!!

2018.07.13. 15:39:11

@Attilajukkaja: "A MOL vásárlás pedig tiszta bukta volt. Te másképp tudod?"
Látod, csacsi.. besétáltál a kelepcébe...
22 467Ft-on vették a részvényeket.. ám mivel el nem adták, így eleve nehéz "veszteségről" vagy "nyereségről" beszélni..az ugyanis akkor realizálódik, amikor gazdát cserélnek a részvények . Na, most 2016.-ig 56milliárd osztalékot hozott a részvénypakett és jelenleg 24 400 Ft környékén billeg. :) Ne tőzsdézz, inkább locsold a yukkádat.

A manyuppal sem boldogultál.. de ha a számok nem is mennek, azért azt talán belátod, hogy nem az a feketeseggű, aki megpróbálja kifizetni az adósságot és ezért drasztikus megoldásoktól sem riad vissza.. hanem az, akinek herdáló "gazdálkodása" oda juttatta az orsazágot, ahova 2010.-környékére került. Annak a bődületes összegnek kamatai is vannak ám, azokat is törleszteni kell, kisbutus. Ez mondjuk sok 'devizahiteles' számára újdonság volt anno.. de neked úgy tűnik, manapság is az.
Na, most ezek után nem csodálom, hoyg ilyeneket írsz:
"Amúgy meg a képeken jól látszik, hogy a gazdasági világválság hogyan tett be Magyarországnak. Ennyike!"
Bizony, látszik azon egészen sok minden, pl. az is, miként és mikor kezd elszakadni a magyar gazdaság teljesítménye a szomszéccságétól.. akiket nagyjából azonos időpontban ért a válság :) Ne csak nézz, láss is (meg az sem árt, ha értelmezni is sikerül a látottakat)

Attilajukkaja 2018.07.13. 16:08:14

@Womb Raider:
"Ne tőzsdézz, inkább locsold a yukkádat."
Eszem ágába sincs tőzsdézni, de azt tudom, hogy a részvényeknek akkor is van értékük, amikor éppen nem veszik őket.
Amúgy meg mi az a yukka?

"A manyuppal sem boldogultál."
Miből gondolod?

"nem az a feketeseggű, aki megpróbálja kifizetni az adósságot"
Persze, hogy nem. A feketeseggű, aki azt hazudja, hogy megpróbálta kifizetni az adósságot, de közben elherdálta a pénzt.

"az, akinek herdáló "gazdálkodása" oda juttatta az orsazágot, ahova 2010.-környékére került."
Picit szerettek megfeledkezni arról, hogy közben volt egy világgazdasági válság!

"Annak a bődületes összegnek kamatai is vannak ám, azokat is törleszteni kell, kisbutus."
Nem kell a haverkodó hangnem, nem vagyok a cimbid! Amúgy meg Orbán miért nem azokat a kamatokat fizeti ahelyett, hogy elszórná a pénzt mindenféle hóbortjaira?

" Ne csak nézz, láss is (meg az sem árt, ha értelmezni is sikerül a látottakat)"
Ilyen közhelyeket én is tudnék írni, de túl gyerekesnek tartanám. Nem az én stílusom.

2018.07.13. 16:22:42

@Attilajukkaja: "Eszem ágába sincs tőzsdézni, de azt tudom, hogy a részvényeknek akkor is van értékük, amikor éppen nem veszik őket."
Ééés??? Kit érdekel a névérték? A Magyar Állam számára a tulajdonhányad fontosabb egy stratégiai cégben, mint az amúgy hullámzó árfolyam. Persze, valamilyen értéken nyilván tartják a "könyvekben" de az "óriásit bukott" szimpla bulvárközgazdászkodás.

"Amúgy meg mi az a yukka?"

Yucca..akart lenni..

"A feketeseggű, aki azt hazudja, hogy megpróbálta kifizetni az adósságot, de közben elherdálta a pénzt."

Ez ugyebár olyan állítás, amit neked illenék bizonyítani. Tudsz valamit? Te is kaptál a lopott pénzből? Vagy honnan a pontos infó?

"Nem kell a haverkodó hangnem, nem vagyok a cimbid! Amúgy meg Orbán miért nem azokat a kamatokat fizeti ahelyett, hogy elszórná a pénzt mindenféle hóbortjaira?"

Önérzeteskedhetsz, az nem eliminálja a szamárságokat. Tőlem a kisujjadat is eltarthatod, de értelmezhetetlen amit összehordasz.
index.hu/gazdasag/defacto/2018/05/31/akkor_most_no_az_allamadossag_vagy_csokken/
Olvasgass, mert én már lusta vagyok újfent elmagyarázni...
Lop, rabol, de a számok javuló gazdasági környezetről mesélnek (annak, aki érti..) Remélem , jövőre kétszer ennyit "lopnak" és szórnak el "hóbortokra" ;)

2018.07.13. 16:23:39

""A manyuppal sem boldogultál."
Miből gondolod?"

Abból, hogy hajtogatod a szamárságaidat.

tomtyi 2018.07.13. 21:27:43

„Nem csak az ellenzék bukott hatalmasat, hanem a Fidesz is, amelyik, dacára az iszonyatos kampánynak, képtelen volt mozgósítani az embereket.”
Libsikéim, ismeritek azt a viccet, amikor egy oroszlán két embert kerget és az egyik lehajol, hogy megkösse a cipőfűzőit?

„Ideje lenne valamit kezdeni az országgal”
Nektek meg ideje lenne már nem a Fidesszel és Orbánnal foglalkozni, hanem – így 12 vagy talán lassan 30, esetleg 100 év után – a libbolsi elméletgyártókat és a politikusokat pofán baszni, elhajtani a vérbe és valami normális hozzáállással új embereket kinevelni, új elméleteket kidolgozni, leginkább az emberek valós szükségleteire alapozva, nem valami kitalált vágyálmot erőltetni az emberekre.

„mondják a racionálisabb elemzők lassan 6-7 éve”
Ezek azok, akik elfelejtettek szólni, mikor 2002. után gyorsulva száguldottunk a szakadék felé?

ételizésítő 2018.07.14. 18:58:27

@6.Lenin:
Bármit kapnál is el, seggnyaló, ennél hülyébb már nem lennél tőle, mert az már a létezést kizáró ok lenne.

ételizésítő 2018.07.14. 19:00:59

@Womb Raider:
Ha nem tűnt el, akkor hol is van?
Hol vannak a magánnyugdíjszámlák, amiket ígértek? Merthogy úgy volt, azokra csoportosítják át az elrabolt 3000 milliárdos mnyp-vagyont, nem Orbán magánszámlájára.

Szóval persze, nem eltűnt, hanem csak elvesztette közpénzjellegét, hogy a gazdád mondását idézzem.
További jó segnyalást!

ételizésítő 2018.07.14. 19:01:59

@6.Lenin:
Akkor saját magaddal kurva nagy gondod lehet. Meg a kormánynak is.

ételizésítő 2018.07.14. 19:03:10

@Womb Raider:
Pedig jukka lett volna a megfelelő.
süti beállítások módosítása