B1 blogcsalád



Pénztáros Lőrinc okosabb, mint Zuckerberg

2017. február 28. - nickgrabowszki

A 4 legerősebb mondat a Nemzet Gázszerelőjétől.ml_2_1.jpg

Újságírók csípték el a felcsúti községházán, a hvg.hu tudósítása szerint arra a felvetésre, miképpen lehet, hogy miközben Mark Zuckerberg Facebook-tulaj árbevétele 10 év alatt a hatszázszorosára nőtt, az övé 1000-szeresére, Orbán Viktor főbérlője azt bírta válaszolni, hogy

hát lehet, hogy okosabb vagyok Zuckerbergnél, nem gondolja?

A tisztes, szerény vidéki vállakozótól megkérdezték, hogy tudja-e hány cége van. És tudja:

Természetesen, ezt vezetik az embereim.

Azt is tudakolták, mi a helyzet azzal, hogy a vagyonosodását Orbán Viktornak, a Jóistennek és a szerencsének köszönheti, mint ő maga mondta korábban. Most viszont már Orbán kimaradt:

Orbán Viktornak annyiban köszönhető, hogyha Orbán Viktor nem lenne miniszterelnök, akkor ez az ország nem boldogulna.

Az ország viszont kiválóan boldogul, sőt erősödik és jobban teljesít. Ez már csak abból is látszik, hogy van, aki Londonban mosogat, és van, aki egyetlen cége mellé harmincnál többet vásárolt föl vagy alapított 2010 óta.

De nem átlagember Lőrinc barát akkor is boldogulna, ha nem is lett volna 2010, fülkeforradalom, rendszerváltás, a NER megalapítása:

Én előtte is gazdag voltam.

A többi mondat legfeljebb kínos,

  • hogy zseninek tartja magát, mert Zuckerberg köztudottan az
  • miközben a cégei számát is csak onnan tudja, hogy az emberei számon tartják,
  • meg hogy letagadja, mit köszönhet híres falubelijének.

Az utolsó azonban némileg őszinte.

Ha ugyanis nem tud különbséget tenni a NER előtti egycéges és a NER utáni 30+ céges, luxusjachtos, 1000-szeresére nőtt vagyona között, az

nem arra utal-e, hogy tudja, az a vagyon nem is az övé?

Bár persze azt is jelezheti, hogy egyszerűen nem képes számon tartani, hová lőtt ki meggazdagodása 2010, de különösen 2013, az Orbán-Simicska cicaharc kezdete óta.

De akkor talán mégse mondható, hogy okosabb volna Zuckerbergnél.

Szavazzon!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3012301443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.03.02. 13:39:17

@para_noir:
"amint eléri a számlaegyenlegem a mondjuk negyedmilliárdot, fognám a famíliámat, és kiköltöznék valami fehérhomokos tengerpartú országba"
Nem tennéd, mert vérszemet kapnál. Ezeknek semmi sem elég. Minél többet lopnak, annál többre vágynak. Ja, és még véletlenül sem boldogok tőle, mert folyton rettegniük kell, hogy jön valaki, aki seggbe rúgja őket, hogy elvegye a vagyonkájukat. És még nem is az ellenzéktől félnek a legjobban, hanem a sajátjaiktól! Lásd Simicska esetét.

Attilajukkaja 2017.03.02. 13:40:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
" A selyemhernyó kövérre hízta magát, begubózik, és arról álmodozik, hogy lepke lesz belőle. De orbán megbukik, kell a pénz, leforrázza, és lefejti róla a selymet."
:o)))))
Ez nagyon jó!

para_noir 2017.03.02. 13:42:01

@Attilajukkaja: meggyőződésem, hogy meg tudnék állni. Sokkal többre értékelem a nyugit meg a lazulást, mint a folytonos harcot a még többért, eléggé alacsony az ambíciófaktorom. De azt hiszem, a gyakorlatban ez sosem fog kiderülni :)

a Zamboni nem egy tészta 2017.03.02. 13:47:07

@Ballib cenzúrázók réme 25: Alapvetően nem szeretem azokat, akik képtelenek megérteni, hogy egy-egy dolgot lehet relativizálás nélkül is megítélni és képtelenek az adott cikkhez hozzászólni, de sebaj.

Hanem amit és ahogy írsz: "Gyurcsány alatt beazonosíthatatlan rendőrök vertek szarrá több tízezer embert, csak mert mást gondoltak a világról, és Gyurcsány ellen merészeltek tüntetni.

A kommmunits adiktatúrában spicliskedő Gyurcsány így megveretett mindenkit verőlegényeivel."

Nem vertek meg több tízezer embert. Nem tudjuk spicliskedett-e a diktatúrban Gyurcsány. Nem tudjuk, hogy ő veretett-e. Nem verőlegény, hanem rendőr.

Én tudom, hogy nem csak te fogalmazol így, hanem sokan... minden oldalról, de alapvetően meg kell tanulni tényszerűnek, pontosnak lenni és a beszélgetés tárgyához hozzászólni.

Attilajukkaja 2017.03.02. 13:47:12

@para_noir:
"többre értékelem a nyugit meg a lazulást, mint a folytonos harcot a még többért"
Akkor szvsz eleve nem így akarnál meggazdagodni. ;o)

para_noir 2017.03.02. 13:59:45

@Attilajukkaja: én nem is akarok igazán meggazdagodni :) Legyen sör meg lóvé bringára, és chill van :)

Attilajukkaja 2017.03.02. 14:08:51

@para_noir:
Hát ez az! Mi így vagyunk náluk is sokkal gazdagabbak. :o)

high up! 2017.03.02. 14:09:16

Szerencs´étlen kőbuta gázszerelője, ez még azt se fogja fel, hogy bünözik. Ráíratják már nemcsak a teljes magyar vagyonleltárt, hanem a horvát luxushoteleket, horvát meg szerb focicsapatokat, az orosz bacon exportot meg mindent.

Azért azt már előre röhögm, amikor ez a suttyója egy nap ott fog állni a bíróság előtt, oszt majd azt fogja zokogni, hogy
"Há ´én ártalan vagyok kegyelmes bíró úr, én csak azt csináltam amit a Viktor mondott. Há tuttam vóna mást csinálni? Há nem vagyok én bünöző, nem értek én ezekhez a jogi dolgokhoz, én csak egy gázszerelő vagyok"

Azétt a 20 év börtön a teljes vagyonelkobzással majd megérteti vele és a családi maffiájával, hogy érdemes volt-e beállni Orbneszku hasznos hülyéinek a táborába.

FOLYTASSUK!

Attilajukkaja 2017.03.02. 14:30:47

@dr. mesterséges színezék:
Beleolvastam és nagyon aranyos!

"Két New York-i hölgy, két régi barátnô, akik nem találkoztak,
amióta kikerültek az iskolából, véletlenül összefutnak, és
beülnek egy kávéházba beszélgetni. Egyikük kábítóan gyö-
nyörû gyûrût visel. Amikor a barátnôje már ötödször kezd
áradozni a csodálatos briliánsról, a gyûrû tulajdonosa megjegyzi,
hogy hát igen, a híres Platnik-briliánsok valóban
nagyon szépek. A másikra nagy hatást tesz a közlés, de be
kell vallania, hogy bizony sohasem hallott eddig a Platnik briliánsokról.
– Ez a gyûrû is a Platnik-briliánsokkal van kirakva - mondja a gyûrû viselôje. – Nagyon szépek és egy vagyont érnek. Ámde sajnos átok terheli ôket.
– Milyen átok?
– Mister Platnik."

:o))))) Köszi!

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 14:34:22

@Attilajukkaja: Annál, hogy közösen ismert dolgra utalok csak annak örülök jobban, ha sikerül újat mondanom, és értékelik. ;)

Attilajukkaja 2017.03.02. 14:40:55

@dr. mesterséges színezék:
Ezt muszáj értékelni! Na jó, Mister Platniknak nem biztos, hogy tetszene.

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 14:47:45

@Attilajukkaja: Na tessék: ennyire pocsék gazdagnak lenni.

Attilajukkaja 2017.03.02. 14:55:12

@dr. mesterséges színezék:
Az! :o)

"Fiatalabb éveimben, amikor még nem akartam ôszintén és igazán szegény lenni, arról álmodoztam, hogy fiatal és szép nôk szeressenek a pénzemért. Nem vált valóra. Saját
magamért kellett hogy szeressenek. Szegények."
[Mikes György. Hogyan legyünk szegények. Illetve, George Mikes. How to be poor. 1983]

nu pagagyí 2017.03.02. 15:12:59

@Ballib cenzúrázók réme 25: Járai fideszes küldetése az volt, hogy megakadályozza a szocialisták programját. Azért emelte teljesen indokolatlanul duplájára a jegybanki alapkamatot, hogy megdrágítsa az állam és a jegybank közti tranzakciókat. Az állam ugyanis sokszor vesz fel rövidlejáratú hitelt a jegybanktól (most is), mivel az adók más ütemben folynak be, mint ahogy fizetési kötelezettségek keletkeznek.

Mindenesetre, ha sikerül elzavarni a rendszerváltás útjában álló utolsó posztkommunista pártot a Fideszt, minden pártkatonát ki kell majd söpörni az államból. Ki kell zárni a lehetőségét, hogy a politikából katapultálhasson valaki állami posztra. Az államnak minden polgárt egyformán szolgálnia kell, senkit nem érhet hátrány a nézetei miatt. Az állam minden polgáré. A politizálás terepe a parlament.

inebhedj - szerintem 2017.03.02. 15:24:42

Ajj már, nem szoktátok meg, hogy teli vagyunk zsenikkel?

Zseniális és sikeres vállalkozók, közgazdászok, (szépség)nagykövetek, személyi edzők, táplálkozási és életvitel tanácsadók, újságírók, zenészek, művészek, szakértői kormányok, filozófusok, jogvédők, ortodox és unortodox értelmiségiek*, celebek, családanyák, családapák, és így tovább.

Mivel azonban sok bába közt elvész a gyerekek, az ország közállapotán (gazdaság, társadalom, stb) nincs mit csodálkozni: kevesebb zsenivel ugyan többen lennénk, na de most akkor mi legyen velük? Rakjuk fel őket az Ebayre?

* kakukktojás, az értelmiségieket csak nyomokban tartalmazunk

nu pagagyí 2017.03.02. 15:36:26

Mészáros zsenijét a felcsúti focicsapat eredményei igazolják.

Attilajukkaja 2017.03.02. 15:38:09

@inebhedj - szerintem:
" kevesebb zsenivel ugyan többen lennénk, na de most akkor mi legyen velük?"
A valódi zsenik innen szinte mindig elmentek. Nem csak a mindenkori Nobel-díjasainkra gondolok, hanem Rubik Ernőre, Fischer Ivánra,

Indriq 2017.03.02. 15:39:02

@Ballib cenzúrázók réme 25:
Te amúgy el is hiszed amit írsz? És akkor csak szimplán kretén vagy, vagy csak mantrázod amit kiadott a PÁRT, és akkor gerinctelen kretén vagy. Javadra írandó a második esetben, hogy legalább pénzért csinálod. :) ( ne szívd mellre, a hülyékre is szükség van)

Attilajukkaja 2017.03.02. 15:42:26

@inebhedj - szerintem:
és megannyi más művészre, mérnökre, orvosra, tudósra. Persze itthon is maradt néhány mutatóban, de ez az ország mindig csak az ilyen Sojbejt Nojbejt, Gázszerelő Lőrinc és Rogán típusú zsenikecskéket hordozta a tenyerén. Megérdemeljük!

Attilajukkaja 2017.03.02. 15:43:57

@nu pagagyí:
"Mészáros zsenijét a felcsúti focicsapat eredményei igazolják."
:o)))) Nem csak az övét!

HorseFucker 2017.03.02. 17:25:33

Üllői úti fuck tele lesznek még himbálódzó fideSSes gazemberekkel .....
meglássátok !

HorseFucker 2017.03.02. 17:29:08

Edvin marton is egy darab szar....
Kötnék fel észekkoreában

Attilajukkaja 2017.03.02. 17:37:33

@HorseFucker:
"Üllői úti fuck tele lesznek még himbálódzó fideSSes gazemberekkel ....."
Remélem, hogy nem. Nem vagyok híve ennek a magyar népi szórakozásnak. Egy honfitársamat sem szeretném felkötve látni.
A börtön viszont biztosan kijár egyiküknek-másikuknak!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.02. 17:39:40

@HorseFucker: "Edvin marton"

Csűry Lajos.

"egy darab szar"

Csak idegesítő. Ignoráld.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.02. 17:41:54

@Attilajukkaja: "Nem vagyok híve ennek a magyar népi szórakozásnak."

Pedig olcsó,

örül neki a nép,

és a fidesztrollok is nagyon meglepődnek.

Attilajukkaja 2017.03.02. 17:49:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Pedig olcsó,

örül neki a nép,

és a fidesztrollok is nagyon meglepődnek."

Te kis genya!! :o))))

Az Edvin Martonon pedig nem tudom, hogy én meglepődjek-e vagy sem. Elsőre meglepődtem, mert azt hittem, hogy egy ilyen jól menő művésznek már nincs szüksége ilyesmire. De úgy látszik, van, akinek semmi sem elég, és tényleg van az a pénz.....
Dennis Rodman is simán bevette ezt az é-koreai kanyart.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.02. 18:00:32

@Attilajukkaja: @HorseFucker: Ja, most olvasom. Hát. Jószívű. Ingyen zenélt a nyomorgó észak-koreai népnek. Nem? :))

Az. Egy darab szar. És akkor finom voltam és szűzies.

Attilajukkaja 2017.03.02. 18:10:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
" Ingyen zenélt a nyomorgó észak-koreai népnek. Nem? :))"
Na ja! Mert a nyomorgó é-koreai népnek csak úgy megengedik, hogy ilyen felforgató nyugati zenét hallgathassanak. Vagy koreai népdalokat játszott? Mit olvastál?

valkyre 2017.03.02. 18:23:30

Írjuk már le mindannyian ide, (ingyen) meg minden létező cikkbe, sőt a cikkek címébe alcímnek, hogy minden mszp, szdsz, kisgazda, miépes, jobbikos, fideszes, elempés, mdf-es, momentumos stb. tolvajnak börtönben a helye! és minden feljelentést, nyomozást, eljárást támogatunk! ...de, igen mi is tudjuk, hogy egyelőre - egyelőre(!) - ebből úgysem lehet semmi, mert akkor már kénytelen lennének a saját házuk táján is körbenézni. DE akkora a szar, hogy még egy poltpéterrel a hátuk mögött sem mernek belevágni. Nekik még ennyit is megér a gyurcsány mint szavazat elszívó kellék.
Az meg, hogy kisebbik rosszként (bár, ezt vitatnám) még a PénztárosGázszerelő is jobb annál, hogy vmi értelmeset kitaláljon/kitaláljunk/találjunk azzal meg csak magát minősíti!

2017.03.02. 18:33:36

@karandash: "Lorinc annyiban jobb, mint Zuckerberg, hogy o nem lopja a felhasznalok adatait,"

Zuckerberg nem lop semmit. A regisztráció során mindenki jóváhagyja az adatainak felhasználását.
Lőrinc viszont az emberek pénzét lopja, amire senki nem hatalmazta fel. Remélem a sitten döglik meg a gazdájával együtt.

2017.03.02. 18:37:35

@Legeslegalja: "személyeskedtek mindenkivel, aki mást gondol a világról."
Már bocs, de a fidesz és csürhéje az, akik szerint velük mindenki szembe megy az autópályán. Ha nem érted, akkor keress rá a viccre.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.03.02. 18:39:56

@Ylim:

Ismerem a viccet.
Onnan lehet tudni, hogy tevagy az aki szembemegy, hogy jóval többen jönnek veled szembe, mint abba az irányba mint pl te.

És bizony pl a migránsseggnyalás tekintetében a Soros féle ballib elit az egész Unióban elhanyagolható mennyiségileg, csak kibaszott nagy autókban mennek szembe a forgalommal ez a gond.

Mert mind megdöglünk, ha a ballib marhákat nem állítjuk meg időben !

valkyre 2017.03.02. 19:09:38

@Legeslegalja: úgyis megdöglesz. mert az nem véd meg, hogy azt vizionálja a pár ezer forinttal kimosott agyad, hogy a te irányodba mennek többen. vagy mert csak narancssárga autók mennek veled egy irányba az akkor csak jó irány lehet. mert 3 millió narancssárga autó nem tévedhet, hiába jön szembe másik 7 millió különböző színű, amíg megfizetnek te csak a zöld autókat fogod látni szembe jönni.
Minden marhát meg kell(ene) állítani időben a ballibet is, de persze te színvak vagy, meg matekból is 1-es! (fekete/fehér) ( 3>7)

felső határ nincs 2017.03.02. 20:12:16

@valkyre: 'úgyis megdöglesz. mert az nem véd meg, hogy azt vizionálja a pár ezer forinttal kimosott agyad, hogy a te irányodba mennek többen. '

Persze, sőt a kerítés se véd meg, és efféle okosságok.

Gyorgy Nagy 2017.03.02. 20:17:24

Lörinc barátnak a váltás után sok melója akad majd a gyorskocsiban meg a többi bv-ben.

felső határ nincs 2017.03.02. 20:21:22

@Gyorgy Nagy: Jja. Tele vannak a börtöneink oligarchával.

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 20:48:22

@Attilajukkaja: Tulajdonképpen igazad van, de amikor kézbe jutnak az utcakövek és az évszakra való tekintet nélkül előkerülnek a fészerből a kerti szerszámok, az általános forgatókönyv szerint a legritkább esetben állnak a szakmáért elkötelezett jogászok az első sorban.

Tkp. ezért nem értem, hogy nálam messze több történelmet tanult fickók hogyan merészkednek olyan társadalmi rulettbe kezdeni, amelyen idő kérdése, hogy mikor, de egyszer mindenképpen kijön a nulla.

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 20:59:51

@Attilajukkaja: Lehet éppen szarrágó is, de azt azért tudni kell, hogy nem egy művész a tehetsége mellett buta, mint a segg, vagya akkora az egója, hogy az egységsugarából nem tud, de nem is akar kilátni, mert a világ belőle (tán még a feltétlen rajongóiból) áll és kész.
Nem tudom, hogy itt ez-e a helyzet, de ez súg: "másfajta rendszer van ott, de nem diktátorok. (...) A diktátorság nézőpont kérdése."
Vagyis: _engem_ nem basztattak, hanem szerettek, etettek-itattak, tehát minden nagyon gromek.

F.Piszok 2017.03.02. 21:02:58

@Ballib cenzúrázók réme 25:
Már nem először olvasom tőled az idézett ökörségeket:

"Viszont ha két tolvaj banda közül kell választani, akkor azt választom amelyik gazadaságilabb jobb az országnak.
- A komcsi elkúrók alatt 54%-ról 82%-ra nőtt az államadósság, most 75%-ra csökkent."

Még ha a számok igazak is, a komcsik nem vettek el a polgároktól 3000 Mrd-t. Abból mondjuk kijöhetett.

"- A komcsi MSZP-SZDSZ alatt az EU legdrábább rezsijét fizettük, most az egyik legolcsóbbat."

A komcsik kormányzása során a földgáz-, és kőolajárak minima duplájába kerültek a világpiacon. Szerinted szeretett vezíred intézte el a világpiacon az árak felére csökkentését? Ha tökös csávó lenne, - és nem a haveroknál képződne az extra profit - akkor nem 20 hanem 50%-os csökkentést kellett volna végrehajtatnia. És akkor még csak X lenne. (A magyar kitermelés meg kb az országház fűtésére elég).

"- Hazaáruló Gyurcsányék alatt a munkanélküliségi ráta megduplázódott, most 20 éve nem látott mélységbe csökkent."

Az hogy Orbánék alatt kozmetikáztuk egy kicsit a statisztikát, beszámoljuk a külföldön munkát vállalókat, valamint a havi 45.000-ért "foglalkoztatott" munkanélkülieket megszámoljuk mint munkavállalót, még nem történt előrelépés a munkaerőpiacon.
Kb annyival dolgoznak ma többen amennyivel javult a világpiaci helyzet 2008 óta.
A Fityusz és kerestyén haverjai sem tudtak semmi érdemit alkotni ezen a téren.

"- A banki alapkamat és infláció a Hírhamisító Gyurcsanyisták rémuralma alatt, kétszámjegyű volt, most mindkettő rekord méretűen alacsony."

A magyar jegybanki kamatok a nemzetközi pénzpiacon uralkodó kamatszintekhez igazodnak, tehát szintén nem a haverjaid érdeme, hogy most alacsonyabbak. Az inflációs helyzetnek meg lesz még a böjtje, fogsz még ezen keseregni.

"- Az országot és emebereket rommá adósították az Elkúrók devizába, a Fidesz kivezette a devizaadósságot."

Az emberek magukat adósították rommá, tudtommal az előző kormányzat nem kötelezett senkit a devizahitel felvételére. Hozzáteszem nagy vezíred top embere egy komplett várost adósított el devizában, amit a mi adónkból finanszíroztak (A mi alatt téged is értlek). A fidesz semmit nem tett a devizahitelesek megmentése érdekében, az egészet ráterhelte a bankokra és az emberekre. Az MNB váltotta át forintra a devizát, abból a tartalék alapból ami az MSZP kormányok alatt képződött. Mért várt vele addig amíg ennyi hitel bedőlt?

"- A szomszédos országok viszonylatában az ország GDP-je nálunk fejlődött az egyik legtöbbet a Fidesz alatt, szemben gyurcsány véle elkúrókkal akik az egész EU legszarabbjai voltak ebben is. "

Ez a mondatod számomra mindaddig nettó hazugság és félrevezetés amíg nem linkelsz be egy ellenőrizhető forrásból származó adatsort vagy ábrát állításod igazolására (A fidesz honlap nem az). A környező országok, főleg a V4-ekhez tartozók, de még Románia is ,mintha hétmérföldes csizmában szaladgálna körülöttünk.
Neked már egy +0-és GDP növekedés is pozitívnak hat az egybites agyaddal, de ez a jelenlegi környezetben édeskevés. Ha levonjuk az Uniós támogatás gyorsított felhasználásának hatásait, akkor örült nagy bukta van.

$pi$ 2017.03.02. 21:03:48

@a Zamboni nem egy tészta: "Nem vertek meg több tízezer embert."

Korrekt becslés, szerintem biztos, hogy sok ezer embert megvertek.

"Nem tudjuk spicliskedett-e a diktatúrban Gyurcsány."

Ó, pontosan tudjuk. Nagyon is tudjuk. Szemtanúval, egyetemi oktatókkal beszéltem erről, 100%, hogy spicliskedett. Tett rosszabbat is, de, hogy jelentett az biztos.

"Nem tudjuk, hogy ő veretett-e."

Igen, tudjuk. Ő maga mondta, hogy folyamatosan kapcsolatba volt velük és "kéréseket" fogalmazott meg. Személyesen felelős, ez nem kétséges.

"Nem verőlegény, hanem rendőr."

Nem öreg, a rendőr nem használ viperát, a rendőr azonosítószámot használ, a rendőrnél nincs nem rendszeresített fegyver. Verőlegények voltak, verőlegényként viselkedtek, verőlegénynek hívjuk őket.

$pi$ 2017.03.02. 21:06:29

@F.Piszok: "Még ha a számok igazak is, a komcsik nem vettek el a polgároktól 3000 Mrd-t. Abból mondjuk kijöhetett."

A magyar kormány minden évben körülbelül 15 000 milliárdot költ el. Az mszp 8 éven keresztül volt hatalmon, kb. 120 000 milliárdot költöttek el. Ezt az utolsó fillérig a magyar polgároktól vették el, egyetlen filérrel sem számoltak el jobban, mint a fidesz a manyup pénzzel.

$pi$ 2017.03.02. 21:10:30

@F.Piszok: "még nem történt előrelépés a munkaerőpiacon."

De igen, hatalmas előrelépés történt. A versenypiacon rengeteg új munkahely született és folyamatosan születik is.

"Az hogy Orbánék alatt kozmetikáztuk egy kicsit a statisztikát, beszámoljuk a külföldön munkát vállalókat"

Valahányszor változik a gazdasági mutatók számítási módja a közelmúltat újraszámolják. Senki sem olyan ostoba, hogy összehasonlítsa az egyik módszerrel számolt évet a másik módszerrel számolt évvel. Csak tanulatlan emberek hisznek ilyet, csak ők ismételgetik ezt magyarázatként.

F.Piszok 2017.03.02. 21:15:20

@$pi$:
"A magyar kormány minden évben körülbelül 15 000 milliárdot költ el. Az mszp 8 éven keresztül volt hatalmon, kb. 120 000 milliárdot költöttek el. Ezt az utolsó fillérig a magyar polgároktól vették el, egyetlen filérrel sem számoltak el jobban, mint a fidesz a manyup pénzzel. "

A Fidesz kormány 2010 utáni költségvetése egy évben sem volt kevesebb mint a megelőző MSZP-s években. Tehát a 3000 Mrdt azon felül vette el. Abból kijön a 7%-os adósságcsökkentés.

$pi$ 2017.03.02. 21:16:27

@F.Piszok: "Az emberek magukat adósították rommá, tudtommal az előző kormányzat nem kötelezett senkit a devizahitel felvételére."

Több százezer család adósodott el külföldi valutában számolt hitellel. Ennek az oka kettős, egyrészt a kormány gazdaságpolitikája teljesen ellehetetlenítette a forinthitelezést, másrészt a gazdasági adatok kozmetikázásával elérték, hogy az emberekben hamis pozitív kép alakuljon ki a gazdasági helyzetről.

Gyurcsány mindkettőt bevalotta, ő maga mondta, hogy "megöl minket a magas kamat", ő maga beszélt az adatok kozmetikázásától.

"A fidesz semmit nem tett a devizahitelesek megmentése érdekében, az egészet ráterhelte a bankokra és az emberekre."

A kormány tett. A kormánynak nem feladata, hogy a bűnös által okozott kárt megtérítse, az a feladata, hogy elérje, hogy a bűnös kártalanítson. Ezt a fidesz által alakított magyar kormány tette, kaptak is érte a pofájukra rendesen.

F.Piszok 2017.03.02. 21:20:02

@$pi$:
"De igen, hatalmas előrelépés történt. A versenypiacon rengeteg új munkahely született és folyamatosan születik is. "
Nem mondtam, hogy nem csökkent a munkanélküliség, nincsenek új munkahelek:
"Kb annyival dolgoznak ma többen amennyivel javult a világpiaci helyzet 2008 óta."

"Valahányszor változik a gazdasági mutatók számítási módja a közelmúltat újraszámolják. Senki sem olyan ostoba, hogy összehasonlítsa az egyik módszerrel számolt évet a másik módszerrel számolt évvel. Csak tanulatlan emberek hisznek ilyet, csak ők ismételgetik ezt magyarázatként. "

Ha elmondod, hogyan sikerült a közmunkásokat módszertanilag illeszteni az előző statisztikákhoz, meghajlok és igazat adok neked.

$pi$ 2017.03.02. 21:21:10

@F.Piszok: "A Fidesz kormány 2010 utáni költségvetése egy évben sem volt kevesebb mint a megelőző MSZP-s években."

Nem jól számolsz, mert nem vetted figyelembe az inflációt. A helyzet az, hogy az mszp pl. 2006-ban 9,5% hiányt csinált, ami körülbelül annyi reálértéken mint a manyup. És akkor még volt 30% a többi években is. Plusz volt vagy 1000 - 1500 milliárd privatizálás, csak ezekről nem szokás beszélni.

"Tehát a 3000 Mrdt azon felül vette el. Abból kijön a 7%-os adósságcsökkentés. "

Kijött volna az adósságcsökkenés, de a gazdaság és a költségvetés stabilizálása fontosabb volt. A kormány dönti el mire költ, a kormány csinálja a költségvetést. Az, hogy nem értesz vele egyet rendben van, de végül nem te döntesz.

$pi$ 2017.03.02. 21:24:24

@F.Piszok: "Kb annyival dolgoznak ma többen amennyivel javult a világpiaci helyzet 2008 óta."

Okés, nyilvánvalóan blődség, hiszen többen dolgoznak most mint 2007-ben. Vagy mint 2006-ban.

"Ha elmondod, hogyan sikerült a közmunkásokat módszertanilag illeszteni az előző statisztikákhoz, meghajlok és igazat adok neked. "

A közmunkaprogram az mszp alatt is létezett. Egyszerűen csak sokkal kevesebb közmunkás volt. Az mszp, ha tényleg munkát akart volna adni az embereknek, akkor adhatott volna. Nem adtak, kevés volt a közmunka, annyi, amennyit ők eldöntöttek. Annyival számolunk, mennyivel számolnánk?

F.Piszok 2017.03.02. 21:26:38

@$pi$:
A devizahiteles témát szerintem már sok-sok topikban körüljárták anno pro és kontra.
A hitelek átváltása nem volt rossz ötlet, csak 2 évvel korábban kellett volna elkövetni és akkor rendben lenne. Mint ahogy felhívtad figyelmem nem a Fidesz, hanem a kormány intézkedése volt. Ha így van a kormány miért nem érezte magát hibásnak (még ha most a Fidesz+KDNP adja is a tagjait) egy előző kormány által elkövetett bűnökért? Részt kellet volna vállalni a károkból a kormány részéről is. Ekkor lennének tisztelhetők részemről.

$pi$ 2017.03.02. 21:27:07

@F.Piszok: "A környező országok, főleg a V4-ekhez tartozók, de még Románia is ,mintha hétmérföldes csizmában szaladgálna körülöttünk."

Az egy főre jutó GDP tekintetében a románok nagyon súlyosan el vannak maradva mögöttünk. Alacsony bázisról nyilván könnyebb növekedni, ezért nem meglepő, hogy a román növekedés pár éven keresztül nagyobb volt. A külöünbség azonban igencsak kevés. Kiszámoltam, hogy cirka 40 éven keresztül kellene ugyanennek a különbségnek fenállnia, hogy utalérjenek minket.

Nos, ez nem hétmérföldes csizma, nagyon nem!

F.Piszok 2017.03.02. 21:29:47

@$pi$:
"A közmunkaprogram az mszp alatt is létezett."
Igaz, de belekényszerítették az embereket? Munkanélküli segélyt nem adtak?
Ha azt mondod, hogy az MSZP idején munkanélküli segélyen élőket megszámolták mint munkavállalót, én elhiszem és megkövetlek.

$pi$ 2017.03.02. 21:31:32

@F.Piszok: "Ekkor lennének tisztelhetők részemről. "

Nem igazán az volt a mondás, hogy nem lehetett volna jobban csinálni. Ilyet senki sem mond, mindig lehetett volna jobban csinálni, pláne utólag lehet ezt tudni. Ráadásul kibicnek semmi sem drága, nekik egyensúlyban kellett tartani a gazdaságot.

A kérdés az volt, hogy tettek -e valamit, előnyükre vehetjük -e figyelembe, hogy tettek lépéseket a probléma megoldására. Igen, tettek és ezt előnyükre lehet beszámítani. Lehet mondani, hogy többet, jobbat vártunk. Jogos, azt pedig a hátrányukra lehet felróni.

Én is jobban örültem volna egy olyan csapatnak, amelyik ezt a problémát gyorsabban, profibban, alaposabban, korrektebben oldja meg. Sajnos ilyen csapat nem nagyon volt és most sincs.

F.Piszok 2017.03.02. 21:31:43

@$pi$:
"Nos, ez nem hétmérföldes csizma, nagyon nem! "
Ok, alacsony szintről valóban könnyebb "nagyobbat" lépni, a többiekről is van infód?

$pi$ 2017.03.02. 21:33:57

@F.Piszok: "Igaz, de belekényszerítették az embereket? Munkanélküli segélyt nem adtak?"

Azt mondani, hogy 1. senki sem kényszerítette a devizahiteleseket 2. a fidesz kényszeríti a közmunkába az embereket ellentmondásos dolgok. Senki sem kényszeríti őket a közmunkába, ha pénzt akarnak mennek dolgozni. Frankó, ezt csinálom egész életemben: kell a pénz ezért melózok.

"Ha azt mondod, hogy az MSZP idején munkanélküli segélyen élőket megszámolták mint munkavállalót, én elhiszem és megkövetlek. "

Nem, a segélyes nem munkavállaló. Ez nyilvánvaló, miért lenne az? Otthon ül és nem dolgozik. A közmunkás meg megy és melózik.

felső határ nincs 2017.03.02. 21:33:58

@F.Piszok: Közmunkások 2010 előtt is voltak, külföldön dolgozók is, és 2010 előtt is beleszámolták őket a foglalkoztatottak közé. Úgyhogy nem kellett semmit sem kozmetikázni, ez csak egy bevett ellenzéki hazudozás.

Viszont a mélyponton, 2009ben 3,7 millió foglalkoztatott volt, most 4,5 millió van, több mint 1990 óta bármikor.

Az 800ezer ember, és családokkal együtt vagy 2,5 millió érintett. ebből a közmunkás növekmény 200ezer, a külföldön dolgozók növekménye 100ezer, a versenyszféra meg 500ezer. Ma már az a gond, hogy ukránokat hozzanak-e, vagy a közszolgákat rúgják-e ki, mert a versenyszféra több embert tudna foglalkoztatni, mint amennyi elérhető.

2014 óta sem a közmunkások, sem a külföldön foglalkoztatottak száma nem nőtt.

Igaz, a munkakeresők és a munkahelyek nem ugyanott bukkannak fel regionálisan, itt még sok tennivaló van.

F.Piszok 2017.03.02. 21:37:38

@$pi$:
"Én is jobban örültem volna egy olyan csapatnak, amelyik ezt a problémát gyorsabban, profibban, alaposabban, korrektebben oldja meg. Sajnos ilyen csapat nem nagyon volt és most sincs. "
Látom közelednek az álláspontok, nem vagyok baloldali szavazó, az első beírásom is csak azért volt, mert az eredeti idézeteket nem először látom, és kb annyira ferdítő és hangulatkeltő volt, mint az én válaszaim.
Egy józan ész alapján működtetett, kicsit jobban átgondolt kormányzásnak tudnék örülni. Csak van egy olyan érzésem, hogy sosem tudunk felülni a lóra, mindig le kell esnünk valamelyik oldalán.

$pi$ 2017.03.02. 21:37:49

@F.Piszok: "Ok, alacsony szintről valóban könnyebb "nagyobbat" lépni, a többiekről is van infód?"

Igen, van. Elég bonyolult, mert ahány forrás annyiféle számítást meg értékeket mutat, az egyik forintban, a másik dollárban és így tovább.

A lényeg: magyarország leszakadása a régiótól 2006-ban kezdődött. Onnan a régió fejlődött, mi stagnáltunk. A fidesz ezt a trendet megfordította, most körülbelül együtt m ozgunk a régióval. De persze ilyen 1% meg 1.3%-os különbségek vannak, amire egyszer lehet mondani, hogy hú, de nagyon jó, máskor meg azt, hogy hú, ez jelentős különbség. Ezeknek én nem tulajdonítanék nagy jelentőséget.

Menj, keress grafikonokat 2002-től napjainkig és látni fogod a megbicsaklást 2006-ban és az elmúlt évek párhuzamos haladását.

felső határ nincs 2017.03.02. 21:37:54

@F.Piszok: Szerintem pozitív a közmunka a munkanélküliséghez képest, és a munkanélküli segély csak pár hónapig járt, utána már csak a szocsegély maradt, aminek a közmunkás minimum a 3xosát keresi meg.

Szerintem ez adófizetői oldalról is korrekt, meg a másik oldalról is, senki sincs belekényszerítve, ha otthagyja nem kap pénzt, de munkanélküli segélyre korábban sem volt jogosult 3 hónap után.

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 21:38:38

@F.Piszok: Gyakorlatilag megszűnt minden munkaerőpiaci aktív eszköz: az összes többi együtt nem kap annyi forrást, mint a közmunka, amelynek munkaerőpiaci visszatérési rátája 15% alatt marad. (Érdemes észrevenni, hogy annyiban mégsem munka a közmunka, hogy számontartjuk, hogy onnan ki helyezkedik el. Nehéz tükörsímán hazudni.)

$pi$ 2017.03.02. 21:40:16

@F.Piszok: "Egy józan ész alapján működtetett, kicsit jobban átgondolt kormányzásnak tudnék örülni."

Sok baj van a fidesszel, hogy a csodába ne lenne. Persze pár dologban meg én is tévedek, lehet, hogy pár dologban nekik van igazuk, meg aztán pár dolog, amire úgy gondolom, hogy jól csinálták tulajdonképpen nem igazán jó.

Az is jó lenne, ha a fideszt más csapatok szorongatnák.

Sajnos ilyen nincs. :( Sajnos nem tudok jobbat mint a fidesz. Ha tudnék, akkor rájuk szavaznék. :D

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 21:41:33

@felső határ nincs: A kamu ott van, hogy nem a járadékot (amit átkereszteltek segélyre) kell összevetni a közmunkával, hanem az összes korábbi munkaerőpiaci eszközt a jelenlegivel. Csak momentán az összes eszköz közelítőleg egyenlő a közmunkával.

$pi$ 2017.03.02. 21:42:51

@dr. mesterséges színezék: "közmunka, amelynek munkaerőpiaci visszatérési rátája 15% alatt marad."

A 15% szerintem hatalmas siker. Még a fele is az. Olyan emberekről van szó, akik sokan életükben nem dolgoztak és nem is akartak dolgozni. Olyan emberekről, akikről a szocialista kormány sem tudta elképzelni, hogy dolgozni fognak.

F.Piszok 2017.03.02. 21:44:20

@$pi$:
"Menj, keress grafikonokat 2002-től napjainkig és látni fogod a megbicsaklást 2006-ban és az elmúlt évek párhuzamos haladását. "

Ok, megyek keresni.

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 21:47:00

@$pi$: Szerintem nem szeretnél minden olyan ex-közmunkástól egy-egy seggberúgást kapni, aki egyáltalán nem fér be a sosemdolgozottborsodi profilba, csak szopóágra tette az élet.

felső határ nincs 2017.03.02. 21:49:27

@F.Piszok: 'Csak van egy olyan érzésem, hogy sosem tudunk felülni a lóra, mindig le kell esnünk valamelyik oldalán.'

Nézd, ilyenkor az jön, hogy az ember próbáljon saját magán segíteni, ne várjon másra.

Ma már semmivel nem megy rosszabbul az ország, mint Csehország, Lengyelország, szlovákia, minden téren versenyben vagyunk velük, kivéve azt a 10% életszínvonalbeli hátrányt, amit korábban összeszedtünk, mert túl kevés dolgozónak kellett túl sok herét eltartania.

Márpedig ezek az országo európa leggyorsabban fejlődő országai, ha tetszik, ha nem.

De ha még be is jön, amit Vargáék ígérgetnek, hogy fenntarthatóan régióelső lesz a növekedésünk, és mondjuk 0,5-1%kal gyorsabban növünk majd, mind a leggyorsabbak, akkor sem jön el az El Dorado.

Amivel optimista esetben számolni lehet, ha az elmúlt 2 év béremelkedése folytatódik még 10 évig, mert nem lesz válság meg háború meg elqrás, akkor a mai átlag nettó 200 lesz nettó 300, 10 év múlva. A többi már a te dolgod.

Nyugaton akkor is magasabb lesz az életszínvonal, akinek az kell, próbálja ki magát külföldön, itt ez van, ezt kell szeretni. Nyugaton viszont semmilyen életszínvonal emelkedés nincs, már a stagnálásnak is örülnek, és nem a bevándorlóknak jutnak a fogyóban levő jó állások, az tuti.

F.Piszok 2017.03.02. 21:50:46

@felső határ nincs:
Ingyen ebéd sincs. Nem a közmunkával van bajom, hanem azzal, hogy egy nettó aprópénzes közmunkást, járulékbefizetés nélkül megszámolunk ugyan úgy egy az egyben munkavállalónak, mint akár egy minimálbért keresőt (aki azért ma már legalább a közmunkás bérének dupláját hazaviszi és egy közmunkás bérnyit befizet adókban és járulékokban). Aztán nyugodtan hátradőlünk, ni, nincs is munkanélküliség nálunk, minden rendben.

$pi$ 2017.03.02. 21:53:19

@F.Piszok: "Aztán nyugodtan hátradőlünk"

Szerintem senki sem mondja, hogy nyugodtan hátrdőlhetünk, még az Orbán sem, pedig azért neki nagyon optimistán kell nyilatkoznia. :)

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 21:53:23

@dr. mesterséges színezék: Ja, a lényeg lemaradt.
A kamu.

Ha a közfoglalkoztatott nem munkanélküli, akkor nem kell nyilvántartani, ha foglalkoztatottként tér vissza a munkaerőpiacra. De meg vannak számlálva.
Konok buborék a tapéta alatt.

felső határ nincs 2017.03.02. 21:56:45

@F.Piszok: Ha kivonod a közmunkásokat a foglalkoztatottak közül, még mindig 600ezerrel több foglalkoztatott van most, mint 2009ben.

És közben még a népesség is fogyott. Ezek pedig nagyon jó tendenciák a további adócsökkentésekre. És akkor megint jobban megéri majd dolgozni, ez egy pozitív spirál.

$pi$ 2017.03.02. 21:58:28

@dr. mesterséges színezék: "Ha a közfoglalkoztatott nem munkanélküli, akkor nem kell nyilvántartani, ha foglalkoztatottként tér vissza a munkaerőpiacra."

Logikai hiba van a gondiolatmenetedben, feltételezed, hogy csak munkanélküli és foglalkoztatott lehet. A kormány álláspontja nyilván az, hogy a közfoglalkoztatott nem munkanélküli, de a helyzete különleges, ezért külön statisztikákban is szerepel.

A közalkalmazottakat és a versenyszféra dolgozóit is megszámolják külön, pedig mindkét csoport alkalmazott és nem munkanélküli.

dr. mesterséges színezék 2017.03.02. 21:59:08

@felső határ nincs: De, azok. Mint ahogy a bértámogatás vagy a megváltozott munkaképességű támogatása.
Még egyszer: az összes többire szánt pénz fasorban sincs a közmunkára fordítottal.

Történetesen az első munkahelyem a munkaügyi központ volt, ezért kb. tudom, hogy mi sansza volt egy tényleges munkáltatónál maradni annak, aki ott bértámogatást kapott max. 1 évig, és mi esélye tényleges munkáltatóhoz kerülni valakinek a jövedelempótló támogatásért árok mellett lapátot támasztónak.

felső határ nincs 2017.03.02. 22:00:12

@dr. mesterséges színezék: Akkor ne a munkanélkülieket hanem a foglalkoztatottak számát nézd közmunkások nélkül, az is qrva sokat nőtt, sőt nagyjából tetőzik, ennél többen már nem fognak dolgozni.

Azért hozatnak ukránokat, és azért terveznek közszolgákat kirúgni, mert az a 200ezer közmunkás aki van semmire sem alkalmas. Őket így vagy úgy mindig el fogja tartani a társadalom.

$pi$ 2017.03.02. 22:00:18

@felső határ nincs: "És közben még a népesség is fogyott."

A Bajnai Gordon által hozott megszorító intézkedések több százezer fővel növelték a munkaerőpiacot. Ha a százalékos munkanélküliség nem változott volna, akkor is vagy 200 000 új munkahelyre lett volna szükségük.

F.Piszok 2017.03.02. 22:01:46

@felső határ nincs:
"Nyugaton akkor is magasabb lesz az életszínvonal, akinek az kell, próbálja ki magát külföldön, itt ez van, ezt kell szeretni. Nyugaton viszont semmilyen életszínvonal emelkedés nincs, már a stagnálásnak is örülnek, és nem a bevándorlóknak jutnak a fogyóban levő jó állások, az tuti. "
A másra várással nincsen gond, én elvagyok köszi.
Nekem mindössze az első hozzászólásom előtt elvakult jobbos szöveggel volt bajom, mert ahogy az eredeti bejegyzés írója csak a feketében és narancssárgában gondolkodott, mindössze rámutattam, hogy a másik oldalról is lehet ilyeneket találni.
Ha nagyon akartam volna elmehettem volna, évről évre van külföldi állásajánlatom.
Esetemben a kint elérhető jövedelem és a megélhetés költségei nem jobbak az itthoninál.

Azért sokan szeretnék magukénak tudni mondjuk egy Holland stagnálást.

felső határ nincs 2017.03.02. 22:06:14

@dr. mesterséges színezék: 'Még egyszer: az összes többire szánt pénz fasorban sincs a közmunkára fordítottal.'

És mit akarsz ezzel mondani?

Korábban nem került többe a segély, mint az átképzések? Vagy ott jobb volt a tartósan munkanélküliek visszatérési aránya a versenyszérába? Megannyi kérdés. Nyilván sokkal rosszabb volt a munkaerőpiacra lépés esélye akkor mint most, amikor sokkal több a munkalehetőség.

F.Piszok 2017.03.02. 22:07:34

@felső határ nincs:
"Ha kivonod a közmunkásokat a foglalkoztatottak közül, még mindig 600ezerrel több foglalkoztatott van most, mint 2009ben.

És közben még a népesség is fogyott. Ezek pedig nagyon jó tendenciák a további adócsökkentésekre. És akkor megint jobban megéri majd dolgozni, ez egy pozitív spirál. "

Ok, nem vagyok képben adatokból, 2006-al hasonlított adatot légyszíves. 2009-ben már erősen érezhető volt a válság. De holnapra utána is nézhetek.
A második résszel egyetértek.

felső határ nincs 2017.03.02. 22:11:43

@$pi$: Én hagyom Bajnait nyugodjon békében, valakinek el kellett intézni a kellemetlen megszorításokat is.

Ha nem qrták volna el már 2002től az egész gazdasági koncepciót, amiért Bajnai csak kis részben felelős, akkor is megszorítások lettek volna 2009től, csak kevesebb, és nem tartott volna 2012ig, hogy a gazdaság valamennyire magához térjen.

Ha valamit fel lehet róni neki az az hogy ők nem mertek a multikhoz meg a bankokhoz hozzányúlni, amikor kellett a pénz.

$pi$ 2017.03.02. 22:13:47

@felső határ nincs: "Én hagyom Bajnait nyugodjon békében"

Nem minősítettem, csak mint tényt megjegyeztem.

felső határ nincs 2017.03.02. 22:14:35

@F.Piszok: Nézz utána lécci, én már nagyon le vagyok zsibbadva. De amiket írtam azt a portfólió.hu gyüjtötte össze 2 hónapja, többnyire a ksh adatait felhasználva.

$pi$ 2017.03.02. 22:15:05

@felső határ nincs: "amiért Bajnai csak kis részben felelős"

Mondjuk miniszter volt. Azért az nem olyan kis rész.

F.Piszok 2017.03.02. 22:16:28

@felső határ nincs:
"Korábban nem került többe a segély, mint az átképzések? Vagy ott jobb volt a tartósan munkanélküliek visszatérési aránya a versenyszérába? Megannyi kérdés."
Látom, hogy nem nekem szól a bejegyzés, de nem tudom szó nélkül hagyni.
Az előzőekben nem a közmunka program problémáit feszegettem, illetve pozitív hatásait sem méltattam. Mindössze igazságtalannak érzem, hogy a közmunkásokat egy kalap alatt számláljuk az aktív munkavállalókkal. Akkor tudnám elfogadni ha a minimálbért elérné a jövedelmük + az adók és járulékok is meg lennének fizetve.
(Akkor is ha ez a mi adónkból megy.)

felső határ nincs 2017.03.02. 22:21:08

@$pi$: Igen, miniszter volt, de a 8 évből csak 2 évet asszem, és 2006 után, amikor már bőven kényszerpályások voltunk.

felső határ nincs 2017.03.02. 22:26:57

@F.Piszok: Szerinted mi értelme lenne, ha az állam adót és járulékot fizetne saját magának a közmunkások után?

De értelek, a közmunka nyilván kényszerpálya, ezért nyilatkozgatják egyik nap azt, hoyg megszüntetik, másnap meg azt, hogy mégse. Mert igazából aki ebben a munkaerőpiaci szituban nem tud elhelyezkedni a versenyszférában, azzal igen nehéz bármit kezdeni, ennél nem lesz soha jobb.

De a komolyabb statisztikák mindenhol megemlítik külön a közmunkások számát is. És az EU i beszámolja, gondolom nem hungarikum, Hitler és Roosevelt is vitt ilyen programokat a válság után.

$pi$ 2017.03.02. 22:32:01

@felső határ nincs: "már bőven kényszerpályások voltunk"

Mondjuk ez jogos.

felső határ nincs 2017.03.02. 22:38:12

@$pi$: Ő egy intelligens muki, mint mondjuk Varga Mihály, nem egy showman, nem való igazán politikusnak. Rosszkor volt rossz helyen, korpa közé keveredett, ez van. Gyurcsány sem hülye, csak messze nem volt olyan vezetői tekintélye, hogy az ezer felé húzó MSZPvel megvalósíthassa, amit elképzelt. Pláne nagyon erős a kontrasztja ilyen szempontból Orbánnal.

Nna, de ez már a múlt, hál' Istennek.

F.Piszok 2017.03.02. 22:50:36

@felső határ nincs:
"De amiket írtam azt a portfólió.hu gyüjtötte össze 2 hónapja, többnyire a ksh adatait felhasználva. "
A portfóliós cikket nem találtam, a KSH-nál pedig csak 2015-ig vannak foglalkoztatási adatok.
A KSH adatsor szerint a 2006-2007-es évek foglalkoztatása 2008-2009-re több mint 200 ezerrel csökkent. A 2006-os szintet 2013. III. negyedéveben sikerült megismételni.
2015 év végére sikerült további 250 ezer foglalkoztatottat felmutatni. (Megjegyzem, hogy ebből kb 50 ezer teljes munkaidős állás részmunkaidős lett.)
Mivel 2016-os adatot nem találtam és az előző írásod is helyes akkor 2016-ban 350 ezerrel kellett nőnie a foglalkoztatottak számának (közmunkások nélkül).

F.Piszok 2017.03.02. 22:53:06

@felső határ nincs:
"Szerinted mi értelme lenne, ha az állam adót és járulékot fizetne saját magának a közmunkások után?"

Értem, hogy zsebem-zsebem, de a járulékfizetés általában valamilyen jogosultságot is keletkeztet, pl: táppénz, különböző ellátások.

F.Piszok 2017.03.02. 23:31:55

@felső határ nincs:
"Meglett, de már előfizetői tartalom, ami nem vk.....a mobilos verzió azért olvasható"

Köszi szépen, tanulságos.
Volt igazságod, meg nem is:
Foglalkoztatottak száma (KSH) (15-74 éves korosztály)
(www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/mpal2_01_02_11.html)

2006: 3.928 ezer fő
2007: 3.902 ezer fő
A további években jelentős csökkenés, majd lassú emelkedés (Én nem írnám egyik oldal számlájára sem)
2014: 3.892 ezer fő (Itt érjük el a 2006-2007-es átlagot)

(www.ksh.hu/gyorstajekoztatok/#/hu/document/fog1612
sajna ez csak gyorstájékoztató)
2016. október–december: 4.411 ezer fő (Ebből közmunkás: 218 ezer fő)

Az előzőleg hivatkozott cikk szerint:
2016: kb: 4.180 ezer fő (közfoglalkoztatottak nélkül)
2016: kb: 4.400 ezer fő (közfoglalkoztatottakkal)

Nekem ez azt mutatja - számoljunk a KSH adattal -, hogy 265 ezer fővel nőtt a foglalkoztatottság 10 év alatt.
(Ha a közmunkásokat is számoljuk, akkor 483 ezerrel)
Tehát a 600 ezerért még tenni kell egy kicsit, közmunkások nélkül többet.

F.Piszok 2017.03.02. 23:34:31

@F.Piszok:
"2014: 3.892 ezer fő (Itt érjük el a 2006-2007-es átlagot)"
Elnézést kérek, így helyes:
2013: 3.892 ezer fő (Itt érjük el a 2006-2007-es átlagot)

felső határ nincs 2017.03.02. 23:55:59

@F.Piszok: 'Nekem ez azt mutatja - számoljunk a KSH adattal -, hogy 265 ezer fővel nőtt a foglalkoztatottság 10 év alatt.
(Ha a közmunkásokat is számoljuk, akkor 483 ezerrel)
Tehát a 600 ezerért még tenni kell egy kicsit, közmunkások nélkül többet.'

Ez korrekt így, mert én a mélyponthoz mértem a mait, nem a 10 évvel ezelőttihez. És volt közben 10 év alatt legalább 200ezernyi népességfogyás.

És ha messzebb mennél vissza mint 2006, akkor látnád hogy korábban még több foglalkoztatott volt, mint 3,9 M, de 4,4 M még nem volt soha. És ez azért durva, mert - nem Magyarországon - a 2004-08 időszak volt a világgazdaság egyik aranykora, a mainak a duplájával bővült a világgazdaság is, meg a szomszédok is, ma messze nem olyan jó a külső gazdasági helyzet, Magyarország viszont jobban áll akkori önmagánál, legalábbis foglalkoztatottságban.

F.Piszok 2017.03.02. 23:56:11

@felső határ nincs:
"Szerinted mi értelme lenne, ha az állam adót és járulékot fizetne saját magának a közmunkások után?"

Még azt is meggondolhatnánk a fenti logika mentén, hogy az egyéb állami alkalmazottak, (köztisztviselők, közalkalmazottak) után sem kéne adót meg járulékot fizetni.

F.Piszok 2017.03.03. 00:05:45

@felső határ nincs:
"És ha messzebb mennél vissza mint 2006, akkor látnád hogy korábban még több foglalkoztatott volt, mint 3,9 M, de 4,4 M még nem volt soha."

Egyetértek, a többivel is. Csak az volt a célom, hogy a két oldal "produkcióit" valami hasonló időszakban mérjük. A 2009 egy válság közepe, a 2016 meg 4-5 évvel utána.
Ezért javasoltam az MSZP top 2006-ját hasonlítani a maihoz.

Számomra nem is annyira az eddigi emelkedés a teljesítmény, hanem a helyzetben lévő potenciál, ami alapja lehet egy tisztességes előrelépésnek.
Meglátjuk

felső határ nincs 2017.03.03. 00:18:03

@F.Piszok: 'Számomra nem is annyira az eddigi emelkedés a teljesítmény, hanem a helyzetben lévő potenciál, ami alapja lehet egy tisztességes előrelépésnek.'

Hát tekintve hogy behozzák az ukránokat, és nem szünik meg a közmunka, ebből arra következtek hogy azt a 200ezer embert vagy nagyon drága vagy lehetetlen lenne bármi használhatóra megtanítani sajnos. Szóval én már túl nagy további foglalkoztatás-bővülést nem várok idén.

De ilyen helyzetben van remény béremelésekre, adókönnyítésre, és talán arra is, hogy ne néptelenedjenek el egész országrészek azért, mert oda nem települ semmilyen munkahely.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 00:33:20

@felső határ nincs: "de 4,4 M még nem volt soha. És ez azért durva, mert - nem Magyarországon - a 2004-08 időszak volt a világgazdaság egyik aranykora, a mainak a duplájával bővült a világgazdaság is, meg a szomszédok is,"

Igen, ebből is látható, hogy a 4,4M adat nettó hazugság.

2017.03.03. 03:36:21

Gázszerelő.
Mégis mit vártok tőle?!
Szofisztikált közgazdaságtudományi disszertációt a cégei menedzsmentjéről?
Addig álljatok féllábon, még a végén könyvet is kiad: Hogyan legyél miniszterelnöki stróman, avagy a seggnyalás alaptörvényei címmel.
Na jó a seggnyalás szót kicserélhetitek valami "szofisztikáltabbra". :-)

Larry SiIverstein 2017.03.03. 07:09:38

A libsiknek az fáj, hogy nem Felcsútra születtek és nem férnek hozzá Orbán seggéhez, mert ott már nagy a tolongás.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2017.04.29. 01:15:19

"libsi"
"ballib"
Ezeket a szavakat még használja valaki?
Retardok...
süti beállítások módosítása