B1 blogcsalád



7 dolog, amit Orbán Viktor nagyon benézett a CEU-ügyben

2018. december 02. - nickgrabowszki

Igazi vesszőfutás ez a történet a számára: az utolsó szövetségeseit is elveszítette ezzel az üggyel, és cserébe nem nyert semmit. ceu_3.jpg

Hétfőn előbb saját hallgatóinak, majd nemzetközi sajtótájékoztatón is belejelenti a CEU, hogy feladják magyarországi bázisukat, és Budapestről Bécsbe költöznek. 7 pontban szedtük össze, milyen baklövéssorozat vezetett eddig:

1. Azt hitte, a rosszfiú megint megkapja a jutalmát

A dolog onnan indult, hogy a magyarországi autokrata nem tudott közvetlenül kapcsolatba kerülni a frissen (és meglepetésre) megválasztott amerikai elnökkel, a politikai rokonléleknek vélt Trumppal. Orbán ezt akkor annak tulajdonította, hogy az Obama idejéből ott ragadt külügyi-diplomáciai adminisztráció akadályozza ebben, amiből azt szűrte le, hogy egyszerűen meg kell kerülni, át kell ugrani őket: találkozzon vele Trump vagy legalább a külügyminiszter, ha azt akarják, hogy a CEU továbbra is működhessen Magyarországon és adhasson ki amerikai diplomát.

A példa előtte volt: az észak-koreai kommunista despotának sikerült kiküzdenie egy találkozót az amerikai elnökkel, ami se apjának, se nagyapjának nem jött össze korábban. És nem sikerült Orbánnak sem: a CEU-ügy nem érte el Trump ingerküszöbét. Ami működik nukleáris fegyverekkel, nem működik egyetembezárással.

2. Túlbecsülte a CEU (és Soros) politikai befolyását

A CEU-t tehát gyakorlatilag megzsarolták a személyreszabott (és emiatt nyilvánvalóan alkotmányellenes) törvénnyel: lobbizzon ki egy találkozót Trumppal, ha maradni akar Budapesten. Azonban se a CEU (a több ezer amerikai egyetem egyike), se Soros György (a többszáz amerikai milliárdos egyike) befolyása nem terjed eddig. Orbán elhitte a saját Soros-ellenes propagandáját, és jelentőségén messze túl értékelte Soros washingtoni befolyását.

3. Nem tudta, hogy az oktatás az Egyesült Államokban nem szövetségi, hanem állami ügy

Ráadásul a washingtoni adminisztráció akkor se köthetett volna államközi egyezményt Orbánékkal a CEU budapesti maradása érdekében, ha akar, mert az oktatás az Egyesült államokban nem szövetségi, hanem állami ügy. Az Orbán-kormánynak New York állammal és nem a szövetségi kormányzattal kellett volna felvennie a kapcsolatot, de ez nem volt érdekes, mert a CEU sorsa nem volt tétel ebben a játszmában. Az csak eszköz volt a cél eléréséhez, a vizionált Trump-Orbán szövetség megkötéséhez.

De míg az atomrakétákkal való fenyegetőzés elhárítása az elnök dolga, mert a kül- és biztonságpolitika az ő hatásköre, az oktatás nem. Hogy ezt nem tudták, jól mutatja a Szijjártó-féle magyar diplomácia inkompetenciáját.

4. Nem értette meg, hogy a CEU nem a politikára van hatással, hanem az egyetemi-tudományos világra

A CEU-tól azt várták, hogy Washingtonban lobbizzon, és komolyan megsértődtek, hogy ehelyett a világ tudományos közvéleményén keresztül akart nyomást gyakorolni. (Ennek Schmidt Mária hangot is adott.) Az egyetem nem működött engedelmes eszközként közre Orbán politikai céljaihoz, inkább oda fordult, ahol hatást tudott elérni.

Jöhet itt Sargentini-jelentés, Gruevszki-ügy, giga propagandaholding, lehet eszméletlen korrupció, minden héten van egy új botrány, de a világ véleményformáló értelmisége egyetlen ügyet tud azonnal lefordítani saját helyzetére. Azt, ha valahol bezárnak egy egyetemet. Azt mindenki érti, nem lehet kimagyarázni.

5. Azt hitte, arcvesztés nélkül ki tud hátrálni

Ha a Fidesz módosítja a törvényt vagy ha a kormány egyezményt köt New York állammal, esetleg deklarálja, hogy elfogadja a korábbi államközi egyezmény hatályát, akkor már nem lenne ügy, a CEU gond nélkül működne tovább.

Az említetteket viszont nem tehette meg arcvesztés nélkül, nyilvánvalóan egyértelmű meghátrálásnak tűnt volna, ha a kormány lép az ügyben. Volt már arra példa, hogy bevállalták az arcvesztést, hogy elkerüljék a nagyobb károkat. Ilyen volt a vasárnapi boltzár feloldása vagy az olimpiai pályázat visszavonása a népszavazásra hivatkozva. Ezúttal viszont nem értették meg az ügy súlyát.

6. Nem értette meg, hogy a CEU nem blöfföl

Orbán azt ajánlotta a CEU-nak, hogy egyezzenek ki a döntetlenben: az egyetem maradhat, de a Fidesz nem vonja vissza a törvényt és a kormány se köt egyezményt. Tegyenek úgy, mintha nem történt volna semmi: Orbán majd leállítja az Oktatási Hivatalt, ha vizsgálódni akarna.

Hiszen az a kormány alá tartozik, tehát az övé. Az ő szava többet ér a törvénynél.

Orbán nem értette meg, hogy a CEU-nak (puszta önérdekből) ragaszkodnia kell a jogszabályi garanciákhoz, nem bízhatja rá a sorsát egy ember szavára. Nem értette meg, hogy az egyetem nem hiszi el neki, hogy itt ő a törvény, és nem blöffölnek, tényleg elmennek.

Pedig Ignatieff rektor világosan közölte:

Ha nem kapunk jogállami kereteket, akkor nem maradunk, pont. Ez nem ultimátum, csak annak közlése, hogy ez így nem mehet tovább.

Egyébként is voltak jelei, hogy nem blöffölnek: Soros Kurz osztrák kancellárral találkozott, épületet vettek Bécsben, határidőt szabtak az egyezmény aláírásához. De Orbán azt hitte, ez csak blöff, úgyse mennek el. Nagy tétben mert volna fogadni. De ha fogadott volna, akkor elbukja.

7. Nem fogta fel, hogy mekkora kárt okoz neki ez az ügy

Mert, ugye, hány hadosztálya van a CEU-nak? Orbán nem értette meg, hogy egy egyetem bezárása nem szimpla ügy. A sötét középkor kb. azzal kezdődött, hogy a bigott Iusztinianosz császár bezáratta a platóni akadémiát, és azzal ért véget, hogy a X. században az egyetemek autonómiát kaptak, se a világi, se az egyházi hatóságok nem szólhattak bele az ügyeikbe.

A CEU elűzését még a pártharcokban korábban Orbán mellé álló konzervatív-jobboldali értelmiségi se tekintheti másnak, mint sötét náci tempónak, ami tagadja a felvilágosodás minden értékét. Orbán az utolsó értelmiségi szövetségeseit is elveszítette ezzel az üggyel, és cserébe nem nyert semmit.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5714410902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.03. 20:31:32

@vanRob:

"Észak-Amerikában maradt a legtőbb valóban őslakos indián"

S mi a valóság?

Kanada + USA indián lakosság: 7 millió.
Volt spanyol gyarmatok: 55 millió.
Brazília: 1 millió.
Volt francia gyarmatok: 30 ezer.
Volt angol gyarmatok (kivéve USA, Kanada): 50 ezer.
Volt holland gyarmatok: 30 ezer.

MTA rendes tagja 2018.12.03. 20:32:10

@Sir Bates dö Hól:
"te etnicizmust preferálsz, én a szabad választáson alapuló közösségi tagságot"

Ez nem választás kérdése. Már a téma ilyen megfogalmazása is nagyfokú, előrehaladott kreténségre vall. Bélyeggyűjtő klubot vagy madárnéző társaságot választhat az ember, családot, etnikumot nem, mert abba beleszületik.

6.Lenin 2018.12.03. 20:38:53

-Miért sír Lajos bácsi?
-Elment, itt hagyott minket. Elment Bécsbe.
-Igen, szegényebbek lettünk.
-Tudom, elvitte az aranyunkat is.
-A CEU?
-Nem, a Béla.
-Milyen Béla?
-Hát a Kun Béla. Ki az a CEU? Ő is vele ment?
-Nem, a CEU most ment, szintén Bécsbe.
-Mindenki oda megy, a sógor is oda ment, 56-ban, de ő nem vitt aranyat.
-Lajos bácsi, maga siratja Kun Bélát?
-Siratja a nyavalya.
-Akkor örömében?
-Miért örülnék, nem ismertem, ahogy a CEU-t se.
-Akkor miért sír?
-Hát, akik elmennek azokat mind megsiratom.
-A CEU-t is?
-A CEU-t is, de szerintem be is fejezem, ennyi pont elég is lehet nekik.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 20:44:38

@lac1: komolyan ilyen kemény vagy? fater edukációs módszere a makarovi pofon és nadrágszíj volt? méltatlan hozzád az a sok bullshit, amit ma itt összehordtál, arról nem is beszélve, hogy azt az érzést kelted, mintha nem igazán mélyültél volna el sem a szociológia, sem az etnológia, antropológia területén, pedig ezek nélkül azért elég nehéz elfogadható kritikáját adni a gendertudományok külön szakként való oktatásának...

(tudod, a piaci szereplő citoyen vagy proletár a munkaidő lejárta után is az marad, ellentétben az államigazgatás fiókos oldalán tevékenykedő 16 óra után már csak egy a tömegből, nem pedig hivatalos személy;-))

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 20:47:29

@MTA rendes tagja: hogy funkcionális analfabéta vagy, az valószínűleg a generációk óta tartó családon belüli összefekvésnek tudható be...

MTA rendes tagja 2018.12.03. 20:49:09

A komisszárképző angol része eltakarodik végre, a magyar még marad egy ideig, aztán elhal diákok és megújított akkreditáció híján. Aztán az egyik főuszító TGM sem uszíthat tovább a komisszárképzőben.
Jól van ez így, örülhetünk, lépésről lépésre foglaljuk vissza az országot.

MTA rendes tagja 2018.12.03. 20:50:42

@Sir Bates dö Hól: Tegnap már megtárgyaltuk, hogy a családodon belül csak seggbekúrjátok egymást naponta, de azt nem árultad el, hogy négerekkel fedeztettek-e.

lac1 2018.12.03. 20:56:34

@Sir Bates dö Hól:

Mert nem is mélyültem el. Nem ezt tanultam, másfelé orientálódtam, ennyi.

Mert nem tudod, hogy kik dolgoznak az államigazgatás és/vagy kapcsolt munkaköreiben. Van olyan is akiket megénekelsz, de azért van olyan is, mint én.
Pl.
Amúgy én kilógom a sorból, ennyit elárulhatok. Én nem azért dolgozom, hogy élhessek.
Nekem nincs ingerenciám nyomot hagyni magam után.
Ha valami pedig nem ízlik, nem akarom kutatni az okait, miért nem ízlik. Ami nem jó, kivágom az ablakon. Ha megismerném az okokat, azért még nem fog ízleni...
Ugye érted?

Gábris szomszéd 2018.12.03. 21:03:39

@Sir Bates dö Hól: Újabb "menekült" a láthatáron? - A már börtönviselt volt szlovén miniszterelnök, Janez Janša és a börtön elől menekülő volt macedón miniszterelnök, Nikola Gruevszki után Orbán Viktor újabb régi barátja és sorosozós partnere került a hatóságok érdeklődésének célkeresztjébe. A rendőrség ugyanis vádemelést javasol Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök ellen, akiről azt gyanítják, hogy kenőpénzeket fogadhatott el és a média működésébe is beleszólt. Szerintetek Orbán őt is befogadja, ha szükséges? :)

444.hu/2018/12/02/az-izraeli-rendorseg-vademelest-javasol-netanjahu-miniszterelnok-es-felesege-ellen?

MTA rendes tagja 2018.12.03. 21:03:43

@lac1:
Győztünk.
De van még munka, a Helsinkiéket, Taszékat és egyéb felforgatókat is ki kell utálni, el kell lehetetleníteni. Meg nem sorolom a tudományos-kulturális intézményekkel kapcsolatos további feladatokat,, de a Ceu-ügy egy jelentős győzelem.

lac1 2018.12.03. 21:09:43

@MTA rendes tagja:

A többi tanul ebből talán.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 21:19:47

@lac1: mert spencer mondja, azért létezik? ezek szerint a románok életképesebbek nálatok... kötelező altruizmus alatt, nekem úgy tűnik, hogy önfeláldozást értesz, de még mindig élsz és mozogsz, így ez kérdéses, esetleg azért nem a piacon mozogsz önálló birodalmat építve, mert áldozat hoztál Nemzetedért? vagy csupán ez a könnyebb út, vagy függetlenség megrémít? ezt te tudod, én nem minősítek, nem ítélek, mégcsak nem is személyeskedem, csak az egyén szintjére vittem a szociáldarwinista szemléleted;-)...

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 21:27:35

@MTA rendes tagja: nem, azt tárgyaltuk meg, hogy az anyádat baszod, ezt fogadtuk el axiómaként, a seggbekúráshoz te ragaszkodsz a négerekkel, valamilyen rejtélyes indokból kifolyólag...

Nagy Anita Sv 2018.12.03. 21:28:25

@lac1: nehogy a gyermeked, unokad az legyen..

lac1 2018.12.03. 21:33:22

@Sir Bates dö Hól:

Tudtam, hogy nem érted.
Én a kötelező altruizmus alatt azt értettem, hogy azt várják el tőlünk.
(Holmi álságos világjobbító faszságok miatt.)
Azért nem a piacon mozgok, mert én amikor akarom akkor kiesik a kezemből a munka, motorra ülök és világot látok. Nem hívnak, nincs álmatlan éjszakám, nem izgulok ilyenek miatt. Piaci szereplőként ezt nem nagyon tehetném meg.
Tudod, hogy mi az igazi szabadság? A régi görögök ezt megírták, csak el kellett volna olvasnod. Az az igaz szabad, akinek nem a születése határozza meg a társadalomban elfoglalt helyét, hanem maga választhatja meg.
Én nagyot kacagok amúgy a a félkegyelmű hasznos idióták pár száz fő "tömegén", akik a konkrét példa okán a ceu maradása mellett tüntetnek.
Tudod mit mondott egykor a gyurcsányi erre?
Majd megunják, hazamennek.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 21:33:38

@lac1: persze, hogy értem; ilyenkor maszatolódik a szar...

(pontosan tudom, hogy kik dolgoznak az állam- és közigazgatásban; én sem szeretem tengeri sünt, viszont biztos, hogy nem tiltanám meg senkinek, hogy azt fogyassza; tücsköt meg még sosem ettem, így arról meg nem formálok véleményt, mint te a gendertudományokról; valószínűleg külföldön is pörköltet rendelsz, mert azt ismered)

lac1 2018.12.03. 21:35:32

@Nagy Anita Sv:

Nem örülnék neki az biztos. De ezért nem leszek elvtelen.

lac1 2018.12.03. 21:39:25

@Sir Bates dö Hól:

""...mert spencer mondja, azért létezik?""

Ezzel a mondattal vigyázz, mert ezt nagyon könnyen felhasználhatom én is BÁRMIRE.
Szerintem ezt te nem szeretnéd.

lac1 2018.12.03. 21:49:20

@Sir Bates dö Hól:

A pörköltes példád az majdnem áll is, nyilván a bizalomgerjesztő kajákat kipróbálom, de maradok a jól bevált tápláléknál ha nem is pont a pörkölt, de viszont ezért nem volt soha cigány alkalmazottam sem amikor még az ipar istenét szolgáltam.
És jól is tettem így visszagondolva.
Amúgy ha sokat mozognál Európában, akkor megfigyelhetted volna, hogy az eleve elutasított alapanyagokat - macska, béka, gyík, csiga stb - leszámítva a legtöbb helyen ugyanazt zabálják mint mi és most a húsra hegyezem ki ezt.
Az arányokban van eltérés.

rasztaszív 2018.12.03. 21:53:49

@rasztaszív: mit ellenkezőleg,te baromállat?!az maradhatott életben,aki keresztény lett.méghozzá azért,mert a pápa kiadott egy ilyen bullát.a többieket állatokként lemészárolták.hiába akarod átírni a történelmet,te mocskos klerikális patkány.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 21:55:40

@lac1: "A régi görögök ezt megírták, csak el kellett volna olvasnod. Az az igaz szabad, akinek nem a születése határozza meg a társadalomban elfoglalt helyét, hanem maga választhatja meg."

sok mindent kellett volna még elolvasnom, ebbe beleférhetett volna még egy antik oravecz nóra is akár...

akkor tán helyesebb lenne a társadalmilag elvárt vagy szociókulturálisan determinált altruizmus kifejezést használod, s az egoizmus még nem önmegvalósítás, de nem is az altruizmus ellentettje...

reméljük, hogy motorozás közben mindig egy kötelező altruista furgonos jön balról, különben csattanós tapasztalatod lenne az egyéni szociáldarwinizmus mibenlétéről;-)...

jó éjt (nem kellene erőltetni a habonyi bullshittet, ennél jóval szofisztikáltabb gondolatmenetre lennél képes, de te tudod)

rasztaszív 2018.12.03. 21:58:38

@balcán maxval bircaman: mit ellenkezőleg,te baromállat?!az maradhatott életben,aki keresztény lett.méghozzá azért,mert a pápa kiadott egy ilyen bullát.a többieket állatokként lemészárolták.hiába akarod átírni a történelmet,te mocskos klerikális patkány.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 21:59:46

@lac1: felőlem, miért ne? csak arra késztetne, hogy elgondolkodjak az állítás kritikáján, érvek pro és kontra, az elme ettől edződik, aki mindent győzelemre hegyez ki, az hülye seggfej, mint orbán is...

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 22:03:53

@lac1: ugyanazt a húst? vagy az elkészítés módja? az elkészítés módja szerint pörkölt nem nagyon van, a fűszerezés is egyedi, főzelék meg nem is nagyon ismert, levesek is mások... ja, utazgattam sokat, s nem is moon élek...

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 22:05:59

@MTA rendes tagja: erekciód is lett azonnal, mi? irány anyád picsája!...

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 22:06:59

@Gábris szomszéd: inkább a ceu-ról nyilatkozzál!;-)...

Gandosz 2018.12.03. 22:07:17

@rasztaszív:
Nem volt semmilyen mészárlás, a spanyolok termelőerőként tekintettek az indiánokra, érdekükben sem állt kiirtani őket. A spanyolok majdnem mindenhol egybeolvadtak az indiánokkal. Már megint monomádiádat ismételgeted, hogy minden rosszat a vallásra kensz, miközben a spanyol állam terjeszkedéséről volt szó.
A kolera, tífusz, pestis, himlő szedte az áldozatait az indiánok között.
Egy helyen volt jól dokumentált népirtás, a Tűzföldön, ahol egy zsidó kalandor, Julius Popper által verbuvált fejvadász csapat irtotta ki az indiánokat.

Gandosz 2018.12.03. 22:09:50

@MTA rendes tagja:
Ne törődj a Sir Bates nevű sejtcsomaggal. Vannak sejtcsomagok, akiknél fel kell adni a próbálkozás, hogy embert faragjunk belőlük, és ő ilyen.

lac1 2018.12.03. 22:10:59

@Sir Bates dö Hól:

Ez éppen nem késztet gondolkozásra, ha valamit azzal próbálok cáfolni, hogy a származtatójának kompetenciáját kétségbe vonom.
Amúgy nem azért igaz a szociáldarwinizmus, mert Spencer mondta, mert Spencer csak összegyűjtötte az észleléseket és a tényeket levonta a konklúzióját, hanem azért igaz és létező folyamat a szociáldarwinizmus, mert a történelmi megfigyelések alapján ez következik az életképtelen egyedekkel, a sok ilyen egyedet kinevelő társadalmak esetében pedig azzal a társadalommal.
Olvashatsz kicsit a történelmi hullámelméletről mondjuk elsőnek egy magyartól, Dr. Péchy tollából. Ott sok egyébre is magyarázatot lelsz.

Hidd el, a sok genderfaszságban hívőknek nem a ceu Bécsbe költözése lesz a legrosszabb, nekik a baj kifizetetlen számlákban és az alantas munkák elvégzésében manifesztálódik nemsokára.
Materializálódni meg a behajtó cégek munkatársaiban.

lac1 2018.12.03. 22:14:27

@Sir Bates dö Hól:
nem ugyanazt, hanem marha, sertés, különféle lábasjószág, birka, halak.
A főzeléket ne emlegesd, azokat direkt nem írtam. Speciel nem vagyok egy nagy kulináris élményeket kereső ember.

rasztaszív 2018.12.03. 22:14:28

@Gandosz: na,a másik klerikális féreg!csak las casas ötmillió áldozatról beszélt,akit a kereszt nevében bestiálisan meggyilkoltak!ma a történészek zöme 80 millióról beszél...

olvasgasd a fila brasiliero történetét - ha van gyomrod hozzá.

Gandosz 2018.12.03. 22:15:03

@lac1: Majd lopják a szalámit, mint Bakács Tibor Settenkedő, akinek legnagyobb intellektuális teljesítménye Orbán Viktor nyilvános lecigányozása volt.

lac1 2018.12.03. 22:19:12

@Gandosz:

Az egy buzi. Csodálkoznék is, ha a tolvajlásnál többre tellene neki.
De egyébként remek példával álltál elő, ide jut az, aki képtelen valódi értéket letenni az asztalra és felmarkolni a munkája ellenértékét, legyen az csak egy zipzár javítása egy bőrkabátban.
Most gondoljátok el, mi lesz azokkal, akinek csak arra fussa, hogy a tegnap végigüvöltözött estében megemlített rettentő érdekes témájú disszertációra fussa.

Ha-ha-ha.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 22:19:56

@Gandosz: baribaszó ner-cseléd, szar, ha mindig torkoztatnak? s ráadásul még a libbantak is? húzzá' bőrt a fogadra, azt menjél szopni!...

Gandosz 2018.12.03. 22:21:45

@rasztaszív: Kedves giliszta, egyetlen demográfus sem becsüli a Kolumbusz előtti Amerika népességét 80 millió főre, amennyit te áldozatként írsz. Még az 50 milliós becslés is nagyon a túlzók közötti.
Az áldozatokat (milliós nagyságrendben) a járványok okozták, plusz (ezres nagyságrendben) a zsidó Julius Popper zsoldosai, plusz egyéb háborúk.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 22:23:05

@lac1: itt elvesztettem a fonalat, de nem is lényeges:-)...

Gábris szomszéd 2018.12.03. 22:24:53

@Sir Bates dö Hól: "inkább a ceu-ról nyilatkozzál!;-)."

Kósalala után szerinted mit lehet még hozzátenni?

"Én Torontóba költözök attól, hogy vettem egy torontói képeslapot és hazaküldöm? Nem fognak elköltözni. Nem is akarnak elköltözni, mert jól látják: Budapest jobb hely, mint Bécs."

alfahir.hu/2018/11/28/kosa_lajos_ceu_rabszolgatorveny

Gandosz 2018.12.03. 22:27:28

@Sir Bates dö Hól: nincs neked fonalad, kivéve a standard ner-cselédezésen és trágárkodáson kívül.

lac1 2018.12.03. 22:28:16

@Sir Bates dö Hól:

Nem is az.
Lényeg hogy nagyjából ugyanazt zabálják, a fűszerezést leszámítva.
Persze a horvát tömi magába a sprotnit, én kevésbé, de ő meg a körömpörköltet teszi ritkábban az arcába. Az idegen országokban is van, amit nem eszek meg, de szerintem a disznóvágáskor nálunk fogyasztott nyers - de amúgy mégsem nyers - disznóbőrkét nem ennék meg, amit én rettentő jónak gondolok, viszont a velőt kerülöm mint a rohadás.

lac1 2018.12.03. 22:33:15

Amúgy érdekes, amikor idelinkeltem, hogy ceu-t hogyan vágták ki már más szomszéd országokból, arra nem reagált senki.
Nem volt ajvék meg kárpiért jajveszékelés.

Gandosz 2018.12.03. 22:36:26

@rasztaszív: Ez a portugál és spanyol gyarmatosítók kutyáiról szól.

rasztaszív 2018.12.03. 22:37:32

@Gandosz: és arról,hogy mire használták őket.

lac1 2018.12.03. 22:37:50

Mondjuk érdekes, hogy Bécsben egy volt elmegyógyintézetet szánnak a ceu-nak.
Tökéletes.

Gandosz 2018.12.03. 22:43:11

@rasztaszív: Klerikális kutyák voltak, mi?

lac1 2018.12.03. 22:49:21

@Gábris szomszéd:

Lehet, azért nem adták.
Ott is jó régen voltam, az egyik kedvencem a császári pékség.

https://www.google.hu/maps/@47.0725281,15.4391667,3a,60y,106.35h,93.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRzDC009A0rLK2fmM79atxg!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

Ott az a faragott homlokzatú ház.

Sir Bates dö Hól 2018.12.03. 22:52:33

@lac1: inkább nem de péchyre, hál'istennek nem ma él, az internet korában viszont biztos lájkolták volna sokan elméletét, még a püski is kiadhatta volna; spencer darwinból kiindulva tendenciózusan válogatott a történelmi események között, azokat figyelembe véve, mely igazolja elméletét; a társadalmak nem azért omlottak össze, mert "dekadens" tanok kaptak lábra, sok minden más ok játszott közre más és más társadalom végében;

egzisztenciád egy pillanat alatt összeomolhat, s te is lehetsz hirtelen mások által manifesztált "buzi és nyomi", kicsivel több megértés, szolidaritás, humánum és kisebb arc (bocs, ezt nem tudtam kihagyni, tudom, nem szép) esetén nem szükséges a kognitív disszonancia;-)...

tényleg jó éjt...

Anti Balliberális 2018.12.03. 22:53:30

Soros-lobbista Kukoricakövi Dávid, aki másodállásban USA-nagykövet, azt mondta a Retek Klubnak, hogy ő most nagyon, nagyon szomorú, mert tényleg mindent megpróbált,hogy maradhasson a bugyikereskedés Budapesten és Orbán még csak fogadni sem volt hajlandó őt...
Biztos azért, mert Orbán antiszemita. :)

élhetetlen 2018.12.03. 23:04:58

@pina noir: „aki ugyan elvégezte valamelyik híres amerikai egyetemet, de nagyon rossz a véleménye.”.Komoly érv. És van, aki undorodik a kaviártól, és az osztrigától, mert nyálkás és puha. Biztosan neki van igaza a fél világgal szemben, tehát a kaviár és az osztriga nem jó.

Gandosz 2018.12.03. 23:09:33

Szívemet melengetőek a különféle angol nyelvű újságok Ceu költözéséről szóló hírei alatti hozzászólások.
Sir Bates do Hol nevű sejtcsomó szerint nyilván ner-cselédek örülnek a hírnek, éltetik Magyarországot és Orbán Viktort, és bírálják Ignatyevet:

why have a foreign university in any country? If you so badly want to help the education do it by helping their own schools and universities financially and by research cooperation rather than installing politically oriented propaganda nests and using student naivete to disturb the peace and influence the governance.

We have much we can learn from Orban when it comes to dealing with globalists like Soros.

Meddling in other nations affairs by western liberal POLITICAL HACKS must end, if we are to have a peaceful coexistence with other nations.
I applaud the government of Hungary to legislate this festering nest of North American liberals, out of existence.
All the best,
With Love and Peace from Canada.

Good, Liberal ideology has no place in higher learning.

Remember the goal of the left wing professors, who are running the Faculty of Arts in most universities, is to indoctrinate not to educate. The graduates of today have no knowledge of history, or economics, and are completely unaware, and this is by design, that the left wing mush they are being taught is Marxist theory.

Seems like Ignatieff is not even welcome in his own home country anymore. Not welcome in Canada either unless he wants to open a ice cream parlor in Tuktoyaktuk this December. Opps, best not to lend him ideas.

It was totally biased to his way of thinking, good it's gone.

Countries that refused to allow a single Syrian refuge: Bahrain, the UAE, Saudi Arabia, Qatar, Egypt, Iran, Iraq, Pakistan, Indonesia, Malysia etc... Yet not a peep from "progressives" calling them intolerant, they target Hungary who are half a world away as the intolerant country. Why do progressives defend and even lower the " humanity" bar for Muslim countries and demand non-Muslim countries must meet much higher standards?

lac1 2018.12.03. 23:13:49

@Sir Bates dö Hól:

Te szelektíven fogadsz el írásokat, ami tetszik vagy a véleményeddel összhangban van azt igen, a többit nem?
Nem jó ez így.

Összeomolhat az egzisztenciám, én azonban tudatosan alakítottam úgy, hogy ne a tárgyak mennyisége vagy értéke határozza meg az életemet.
Semmi olyanom nincs, amit ne lehetne előteremteni még egyszer, persze ez nem jelenti azt, hogy szívesen. Van kötődésem a tárgyakhoz, ám ez nem beteges ragaszkodás mértékű.

Nagy Anita Sv 2018.12.03. 23:17:34

@lac1: nem tartom magam elvtelennek mert utalom orbant es bandajat...

BéLóg 2018.12.03. 23:40:39

Ha valami jó történt mostanában Magyarországon, akkor a CEU eltávozása a bécsi 3,14csába AZ.
Ott eleve meg fogják hamar tudni, mit jelent az hogy több kukazsákos nő járkál mint Egyiptomban, ők aztán rettentően vevők a női jogokra meg a melegekre, a travikra és a hozzájuk kapcsolódó JOGOKRA.

NJincs a világon még egy olyan egyetem, amelyik EGY szak elvégzése után KETTŐ diplomát állít ki. A sorosceu kivételével. A kempingsátorba bejelentett mesterképzésével.

apro_marosan_petergabor 2018.12.04. 00:10:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
- Senki sem jegyzi a CEU-t a világon (500? - városi legenda)...
- 10B? - Soros ennél több kárt okoz...
- Valahogy túléljük...:))

2018.12.04. 00:10:41

@lac1:

Egyedül Csehországból jött el a CEU és nem vágták ki. Olyannyira nem, hogy tavaly az új cseh kormány vissza akarta hívni az egyetemet.

apro_marosan_petergabor 2018.12.04. 00:15:24

@asebes: Nálatok ez a szokás? Édesanyáddal, barátaiddal ebben a hangnemben acsarkodsz? De ismétlem, sem rokonod, sem barátod nem vagyok...

mgdé 2018.12.04. 00:26:41

@lac1:

"mert én amikor akarom akkor kiesik a kezemből a munka, motorra ülök és világot látok. .... Piaci szereplőként ezt nem nagyon tehetném meg."

Te tényleg a Kósalala vagy személyesen? Úgy könnyű mocin letudni a napi 8 órát ... :P

Sir Bates dö Hól 2018.12.04. 00:40:57

@Gandosz: hazamegyek megbaszlak anyád hátán...

linkeld már be, baribaszó ner-cseléd, hogy honnan vannak a kommentek; az első olyan, mint aki csak a habonyi propagandából tájékozodó ner-cseléd; a második nincs tisztában a globalizmus definíciójával; a harmadik tisza alt-rightos barom, aki meg azzal nincs tisztában, hogy mi a liberalizmus; a negyedik dettó; ötödik:: fogalmam sincs, hogy milyen a helyzet az észak-amerikai egyetemeken, neki még moról, de ez az alt-rightos túlzás nettó faszság; moon meg pl. lánczit se nézi egyetlen írástudó szarba se; szerintem meg a katolikus klérus által irányított, ám ténylegesen közpénzből fenntartott intézmények gondolkodása elfogult, mégsem akarom, hogy eltakarítsák azokat, a kommentet jegyző egy bigott faszkalap; az arab világ jelzett részével kapcsolatban igaza van, ám moval kapcsolatban fogalma nincs a valóságról.

na, miva' baribaszó, torkozni jársz ide?

Sir Bates dö Hól 2018.12.04. 00:50:42

@lac1: nem, miként talán te sem, kritikával olvasok, s a racionalitást az elvek, a morál írhatja csak felül, lázár például lehet hasznos vagy tehetséges szereplő, de amoralitása okán csak egy szarember aljanép... majd térjünk vissza az egzisztencia újbóli felépítésére, ha elvesztetted, majd ha mínuszba mész, s valóban sikerül, akkor;-)... lehet ez önhibán kívül is, szerb vagy, nyaraló dalmáciában, majd jön a délszláv balhé, s mindennek vége, nem egy ilyet ismertem...

(még jó, hogy ignorálok bizonyos tanokat, szimpla faszokkal, akik fajelméleti alapokon állnak, miről beszélgessek?)

Gandosz 2018.12.04. 01:20:47

@Sir Bates dö Hól: Ennyire buta emberrel, mint te, aki ilyen mértékben képtelen elképzelni, hogy a saját véleményéhez képest más véleményt is megfogalmazhat egy másik ember, soha nem találkoztam. Most egy kanadai újság kanadai hozzászólóit ner-cselédezted, csak mert ennyire buta vagy.
Sajnálom a családodat és a környezeted, akiknek a való életben kell elviselniük egy ilyen turbótahót. Ezt a legkomolyabban, emberileg együttérezve velük írom.

Gandosz 2018.12.04. 01:42:22

Még néhány kanadai komment:

If Soros has his name attached to anything, it's toxic to the West. Bravo Hungary, BRAVO!!

Billionaire funded agenda driven propaganda centres are "education and free thought" LOL

Independent nation kicks out foreign funded "university"... GOOD

Last I checked there was no "UNIVERSITY" run by RUSSIAN or HUNGARIAN OLIGARCHS in Canada.
So what was a Canadian politician doing running a political university in another country anyway?

Question:
Why is it ok for Canadian and American LIBERALS to setup political centers in other countries and MEDDLE in their politics, but it is not OK for "RUSSIA" to meddle in our politics.

Orban is the the best thing for Hungary and Europe. I'm not going to get into details here. All I can tell is that the collapse of communism created vacuum that need to be filled. And the actors are...secular western europeans ideals with George Soros, Islam , Marxism ( as thats were western secular "values" are heading now ) or Christian values .Orban took bet on the culture of Christianity that is not perfect but builded Europe for centuries. And the same happens in Poland, Czech, Austria . I'm 100% supporting this man.

Saying "NO" to no go zones. Pland ,Hungary and Romania the last hold out for Europe.

too funny! seems like they chase mikey out wherever he goes!! even Canada chased him out, and that's sayin' a lot!

Iggy was forced out of Canada too by the voters .

Sir Bates dö Hól 2018.12.04. 01:54:43

@Gandosz: küldd a linket vagy húzzál bőrt a fogadra, baribaszó! ki a faszomat érdekel, hogy milyen nemzetiségű és milyen nyelven ír, ha baromságot ír, aki bigott, az meg seggfej, te meg egy ner-cseléd propagandista vagy, így baszhatod anyádat...

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.04. 05:54:48

@rasztaszív:

Azaz magadnak mondasz ellent. Eddig azt állítottad, a római pápa megparancsolta az indiánok kiirtását.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.04. 05:59:27

@rasztaszív:

Az indián lakosság 90 %-a meghalt, ez tény.

Csakhát a kiirtottak ebből kb. 10 %, nem több. Az európai betegségek okozták a tömeges halált, melyek számunkra kis gondok, de számukra halálosak.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.04. 06:04:18

@Gandosz:

Az egybeolvadás későbbi történet. S bizony a karibi szigeteken ténylegesen tömeges kiirtás volt, de a kontinensen már nem.

Plusz Dél-Amerikai déli részében nem volt egybeolvadás, ott bizony még a XIX. sz. során is irtotték az indiánokat. Ezért is van az, hogy ez a 3 ország - Argentína, Uruguay, Chile - szinte teljesen fehér.

Viszont Paraguaytól Mexikóig nem volt soha tömeges kiirtás, s ott már a XVI. sz. második felétől megindult a tömeges keveredés, miután a spanyol király egyenjogú állampolgároknak minősítette az indiánokat.

lac1 2018.12.04. 08:57:21

@Sir Bates dö Hól:

Felebredtem...
Nem tartom a horvat ingatlant okos dontesnek, nem szeretnek mindig ugyanoda menni, nem adom ki a sajatomat idegennek, igy az arabol 100 evig nyaralhatok, ha azz evi szokasos 1-2 hetre kulonmegyek.
Patikamerlegen merek mindent.
Minuszba lehet kerulni, de ahhoz olyan bajnakkellbekovetkeznie, ami viszi a penzt, viszi a betet, viszi az ingatlant. Akkor meg mar ugy is nagy a baj.
De lehetseges valoban.

lac1 2018.12.04. 09:02:05

@Nagy Anita Sv:

O hat az elvek kemeny dolgok. En viszont nem utalom oket, mert nekem rosszat nem tettek. Ne amindenkori kormanybol akarj megelni es akkor nem lesz miert utalkozni.

rasztaszív 2018.12.04. 09:55:08

@balcán maxval bircaman: a retek kurva anyádnál próbálkozz azzal,hogy a szájába adsz dolgokat.és leszarom,ha meghalt.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.04. 09:59:35

@rasztaszív:

Már megint érvek nélkül maradtál. Átérzem helyzetedet, valóban nehéz részt venni történelmi vitábna történelemi ismeretek nélkül.

rasztaszív 2018.12.04. 10:04:11

@balcán maxval bircaman: te utolsó büdös féreg,mikor állítottam,hogy a római pápa megparancsolta az indiánok kiirtását?ne lázadj,te hazudós patkány!bújj el a büdös lukadban!

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.04. 10:09:53

@rasztaszív:

"dél-amerikában pápai felhatalmazással,a kereszt nevében irtották ki a kontinens őslakosságának a zömét"

rasztaszív 2018.12.04. 10:23:17

@balcán maxval bircaman: ami mást jelent,magyarul,magyarok közt.

rasztaszív 2018.12.04. 10:49:03

@balcán maxval bircaman: "Már megint érvek nélkül maradtál. Átérzem helyzetedet, valóban nehéz részt venni történelmi vitábna történelemi ismeretek nélkül."

CSOKKI MÁLNA 2018.12.04. 10:59:53

@Én de genere Mi: Ki a CEU? Ha kivonul innen a Nokia, az is migráncs?

CSOKKI MÁLNA 2018.12.04. 11:02:03

@Attilajukkaja: A csehek be se engedték a CEU-t.. Akkor tehát ők is nácikok?

N. Barbie 2018.12.04. 11:12:29

@Gandosz: Hadd ne szamitson mar tul sokat az, amikor kulfoldiek eljenzik viktort, csak azon 1-2 perces osszevagott video vagy par vikitol kimazsolazott mondat alapjan, amit eppen latnak.
Lattam valamelyik nap viki FB oldalan is a kulfoldieket eljenezni meg mondtak, barcsak nekik is ilyen politikusuk lenne. Hat hogyne, igy irnak azok, akik csak annyit latnak egy par mondatban, hogy a hos viktor odamondogat Brusszelben, mert mondani mindent szabad. A tobbit, a sok eves amokfutasat, nagyuzemi lopasat, a nagy odamondogatasok utani valodi cselekedeket stb. stb. mar nem. Ne azt nezzek mit mondok, hanem, hogy mit csinalok, megvan ugye?
Mintha peldaul egy tomeggyilkosrol csinalnek egy kepet, amin etelt ad egy hajlektalannak es csak az alapjan varnam el az emberektol a megitelest.

asebes 2018.12.04. 13:27:46

@apro_marosan_petergabor: Hála istennek, hogy ilyen gyökér parasztokkal nem vagyok rokonságban.

Gandosz 2018.12.04. 14:18:56

@N. Barbie: bármi egyéb is van, a Ceu kitakarodásáért jár a taps Orbánnak. Mert itt ez a konkrét kérdés, nem a rágalmak.

mgdé 2018.12.04. 15:34:19

@pina noir:
Ha nem haza megy, hanem Bécsbe vonul át, vagy mondjuk Bulgáriába (az még EU ...), vagy Indonéziába, akkor bizony megélhetési migráncs ... EU-n belül legális megélhetési migráncs, EU-n kívül meg az, amit a fogadó ország beléptető kerítésének őre gondol ...
Általában beengedik, mert a Nokia éppenséggel több nyelven beszélő, diplomás, tapasztalt agysebésznek számít a cégek között ... Viszont nincs életveszélyben Finnországban, s üldözni se nagyon üldözik.
:P

2018.12.04. 15:35:34

@pina noir:

"A csehek be sem engedték.."

Honnan szedted ezt az álhírt?
Kicsit korán van még az esti meséhez.

mgdé 2018.12.04. 16:05:00

@lac1:

Hát mit? :)

Korábban (mintha ..., de most nem keresem vissza) azt, hogy közigazgatásban, illetve az államnak.

Utána meg azt, hogy ha épp nincs kedved dolgozni, fölállsz az asztaltól, s mocira pattansz.

Melyik sima közalkalmazott teheti meg, hogy otthagyja munkaidőben a melót,
mert épp motorozni támadt kedve? Esetleg egy motoros közterület felügyelő?

Tehát, te akár olyan vidéki_főfityeszes hivatalvezető típusnak is tűnhetsz, mint Lala volt.
(Csakis ez utóbbi esetben: Kirúgtad már a rád eső 15 %-ot a beosztottjaidból, szimpla fűnyíró alapon? Vagy - mint komoly ember, s nem holmi büfészakos szociológus - racionálisan megvizsgáltad, ki sógor, ki koma, ki jómellű miniszoknyás, s csak a maradékot. :P)

ui.:
S képzeld, a thébaiak hadrendjét nem is azért hívták "ferde ék"-nek ...

Laciiiii55 2018.12.04. 16:48:41

Ha Killary nyert volna még azt mondom ok, de te vagy az egyetlen idióta aki azt hiszi, hogy Trump bármit is tenne Sorosért. Trump legfeljebb felgyújtani jönne a CEUt, a genderfluid migrisimogatás nem Trump műfaja. Az egész okfejtésed alapja ostobaság.

Laciiiii55 2018.12.04. 16:54:14

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: egy CEUs diplomást ne engedjenek a műtőbe, még barbár mód levágná a szerszámom, mert az olyan genderfluid világpolgárok szerint fehér férfinek lenni bűn.

lac1 2018.12.04. 18:26:08

@Én de genere Mi:

Savanyú a szőlő, mi?

Azt írtam, hogy az államnak. De mivel ezek után úgy gondolom, lövésed sincs az állami gépezet felépítéséről, ez a topik nem is arról szól, de javaslom gondold át.
A munkától felpattanás is áll, a motorozás is is áll, csak nem úgy ahogy előadod. Amúgy ha akarnék tényleg elmehetnék úgy is, de én direkt nem adok okot senkinek a baszakodásnak úgyhogy nem teszem ezt meg.

lac1 2018.12.04. 18:31:16

Az Oxfordi Egyetem kutatói szerint az egyik vérnyomáscsökkentő a rasszizmust is csökkenti.

Így néz ki 80mg propranolol.(Wikipédia)
Az oxfordi tanulmányban 36 fehér férfi vett részt - az alanyok fele 40mg propranolol nevű béta blokkolót kapott, míg a csoport másik fele placebót. Két órával később egy olyan tesztet kellett kitöltsenek, melynek során a "boldog", "gonosz" és egyéb kifejezéseket fehér és színes bőrű arcokhoz kellett társítsák.

A tudósok szerint statisztikailag is releváns különbség mutatkozott a két csoport eredményei között, ezért azt feltételezik, hogy a propranolol hatással lehet a negatív faji előítéletekre - igaz, csak a velünk született, vegetatív idegrendszerünk által kiváltott változatra, a belénk neveltre valószínűleg nem.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a kutatást egy viszonylag kis mintán végezték el, így az egyelőre inkább érdekesnek mondható eredmények pontosságát további kutatásoknak kell megerősíteni vagy megcáfolni.

Amennyiben a propranolol (és egyéb gyógyszerek) tudatalattit befolyásoló mellékhatása igaznak bizonyul, kétségkívül tucatnyi erkölcsi problémával nézünk majd szembe. A mérleg egyik oldalán a negatív előítéletek, a másikon a szabad akarat gyógyszeres manipulálása lehet.

Hát tessék, gondolom ezt a "kutató"-t is az eszéért szeretik.

:-)

mgdé 2018.12.05. 00:00:26

@lac1:
Savanyú :D , és lövésem sincs! :D Sőt, még kicsi sárga babettát sem láttam soha ...
Tudod én nagggyon szerencsés vagyok, se kicsi, se nagy, se gyenge, se erős államot nem láttam még soha egyet sem, csak és kizárólag istenekkel, félistenekkel, héroszokkal és finom, ennivaló repülő oroszlánokkal találkozom. :P

Gandosz 2018.12.05. 09:38:04

Szétnéztem egy kicsit azügyben, hogyan is értékelik az osztrákok a Ceu érkezését. Sir Bates (az agyhalott turbóobszcén, ezentúl így nevezem, mert kiérdemelte ezt a jelzőt) terminológiájával élve ner-cselédként.
Nézzünk néhány kommentet:

"Dieses Gebilde als Universität zu bezeichnen und in Österreich anzusiedeln ist die Abwertung aller einheimischen Bildungseinrichtungen. Die Anerkennung und Gleichstellung der von diesem Verein ausgegebenen akademischen Grade und Titel ist eine Beleidigung aller österreichischen Akademiker. Den Ungarn kann man zu ihrer Entscheidung, dieses unseriöse Gebilde los zu werden, gratulieren."

Vagyis: egyetemnek nevezni ezt a fost a létező egyetemek súlyos leminősítése, gratulál Magyarországnak a döntéshez.

"Jeder halbwegs belesene Mensch kann aus den international bekannten Abhandlungen über Soros „Central European University“ (CEU) erkennen, dass dies gar keine Universität ist und sich dieses Soros-Gebilde in den USA auf ein Büro beschränkt. Das Wesen des Soros-Modells ist eine Offshore-Diplomfabrik, die aufgrund der amerikanischen und liberalen Soros-Kontakte ungerechtfertigte Privilegien genießt und nur aus diesem Grund berechtigt ist, amerikanische Diplome zu vergeben – obwohl gleichzeitig ein tatsächlicher Universitätsbetrieb einer amerikanischen Universität fehlt. Und hier bekommen die lieben Studenten auch noch ein nettes Extra: Eine liberale Gehirnwäsche, damit sie später dann ideologisch entsprechend ausgebildete Mitglieder der Soros-finanzierten Chaos-Truppen sein können, welche man politisch korrekt und etwas verschämt auch als „Zivil“-Organisationen oder NGOs bezeichnet. Diese stehen auch hinter der muslimischen Migration, die Europa gerade aufgezwungen wird. Ob Herr Kurz, Herr Faßmann oder Andere - sie alle werden aufwachen - wenn es zu spät ist und die europafeindlichen Machenschaften des Herrn Soros zu wirken beginnen!"

Röviden: A CEU Soros nepotista zsoldosképzője a társadalom elpusztítására.

"Linke NGO-Kaderschmiede für verwöhnte reiche Rotzlöffel."
Baloldali káderképző.

"Schon wieder eine unnötige Privatuni für noch mehr arbeitslose Akademiker!"

Ez kedvező értékelés: végre még egy szükségtelen magánegyetem még több munkanélküli akadémikusnak.

"Und wer braucht das in Österreich ?"

Kinek van erre szüksége Ausztriában?
süti beállítások módosítása