B1 blogcsalád



Magyarország durván kettészakadt

2016. augusztus 05. - nickgrabowszki

pl1.png

Közölt az Index egy közvélemény-kutatást, amely szerint az emberek (a magyarországi választók) kétharmada (67 százaléka) tart attól vagy nagyon tart attól, hogy  a menekültválság közvetlen veszélyt jelent saját vagy családja életére, gazdasági helyzetére.

Azaz kb 5,5 millió ember hiszi azt Magyarországon, hogy a migránsok majd elveszik a munkáját.

Vagy jönnek, és lelövik/felrobbantják/megerőszakolják.

Mindezt úgy, hogy tavaly ősz eleje óta gyakorlatilag nemhogy migránsok vagy bevándorlók nincsenek, de menekültek is alig vannak Magyarországon. És amíg voltak, addig se volt eszük ágában se itt maradni, letelepedni, bevándorolni ide.

Öt és fél millió ember. Ennyien veszítették el a józan eszüket. Szemben a maradék 30 százalékkal, akik inkább nem vagy egyáltalán nem tartanak attól, hogy a menekültek veszélyt jelentenének rájuk.

Lehet, hogy nekik feltűnt, hogy egyáltalán nincsenek is.

A múltkori Századvég-felmérésből az már kiderült, hogy

  • személyes tapasztalataink jellemzően nincsenek a menekültekről,
  • inzultus jellemzően azokat se érte, akik találkoztak velük,
  • viszont ki vagyunk téve az agymosásnak,
  • ezért kiemelkedően negatív a menekültek megítélése.

Ezt mutatja az Indexnek mért kétharmados rettegési arány is a Magyarországon nem is létező migránsok miatt. Persze az is lehet, hogy majd megint lesznek migránsok. vagy valaki majd be akarja telepíteni őket. De az is lehet, hogy

előbb a mutáns sündisznók inváziója éri el Magyarországot.

Hermann Göring birodalmi marsall nürnbergi fogságában azt mondta az őt kikérdező pszichiáternek, hogy 

a népet mindig rá lehet venni, hogy kövesse a vezetők parancsát. Ez nagyon egyszerű. Nem kell mást tenni, mint azt mondani nekik, hogy megtámadták őket, a pacifistákat pedig megbélyegezni, hogy nem elég jó hazafiak, és ezért veszélybe sodorják az országot.

A támadók a migránsok. A pacifisták meg a migránssimogatók. Vagy azok, akiknek feltűnik, hogy nincsenek is migránsok.

A nép meg maradt, aki. Balek.

Bátorkodnánk idecitálni a modern propagandairodalom egyik klasszikusát is, ha már erősen úgy tűnik, hogy a Fideszben, az Orbán-kormányban, a Habony-művekben is pontról-pontra követik az útmutatást

A tömeg befogadóképessége nagyon korlátolt, értelme kicsiny és éppen ezért nagyon feledékeny. Ezekből a tényekből kifolyólag tehát minden hathatós propaganda csak néhány pontra kell, hogy szorítkozzék. Ezt a néhány pontot és néhány tételt addig kell vezérszavakban ismételni, amíg az utolsó is megérti ebből a szóból azt, amit akarunk.

Tehát uszítás az ellenség ellen, és ezt egyszerű üzenetekben ismételni a végtelenségig. Ez a lényeg.

Vajon honnan tűnik olyan ismerősnek ez?

A közvélemény-kutatási eredményekből világosan kitűnik, hogy tévedtek azok az előrejelzések, amely azt jósolták, az internet-email-Facebook-twitter és az online lapok világában már nem lehet propagandát folytatni, mert a befogadó nem passzív, van lehetősége ellenőrizni az információt, és több forrást is megvizsgálni.

A náciknak még, hogy egyirányúsítsák az információhoz való hozzáférést, be kellett tiltaniuk és gyűjteniük a a világvevő rádiókat, hogy egycsatornás, ún. néprádiót osszanak ki helyette. 

Az orbáni propagandának erre nincs lehetősége, de nincs szüksége sem, mert

  • egyfelől milliók vannak ma Magyarországon, akik csak az állami médiából, bulvárhíradókból, helyi lapokból és rádiókból, tévé- és rádiószpotokból, óriásplakátokról tudnak tájékozódni. Ők könnyű célpontjai a kormánypropaganda egyszerű üzeneteinek.
  • Másfelől tele a net a olyan emberekkel, akiknek ugyan meglenne a lehetőségük többféle forrást összevetni és hozzáférni alternatív információkhoz, de hiányzik belőlük a kritikus gondolkodás képessége, és csak a végtelenül egyszerű világképükhöz illeszkedő adatokat veszik észre. Ők olvassák a Hihetetlen magazint, és hörögnek a kommentekben.

Magyarországon ma 67:03-ra vezetnek azok, akiket átmosott a kormánypropaganda.

A német tömegek egészen a II. világháború végéig kitartottak a nácik mellett, mert elhitték, hogy az egész világ - különösen a zsidók - azért fogott össze, hogy elpusztítsák Németországot. Föl nem tűnt nekik, hogy ők támadtak meg a többieket.

A Fidesz nem náci.

Csak a nácik módszereit használja, ezért tűnik egészen annak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr178955304

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kádár vs I.István király 2016.08.07. 08:50:47

  A katolikus egyház "szent"  (Kaotikus Személyiségzüllesztő Multi Lever Pártért) címmel és érdemrenddel tüntette ki I.István királyt , de ha jobban belegondolunk, ez a "cím" többet jelent-e, mint mondjuk az 1956-os magyar forradalmat leverők szocia...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pamut 2016.08.07. 10:47:15

@Exploiter:
ja és mutass már csak olyan hülye arabot aki ide akarna jönni te hazugságkirály :D innen még az őslakos magyarok is menekülnek te idióta, ja hogy többek közt épp erről a tragikus folyamatról akarjátok elterelni a figyelmet, na meg persze a lopásaitokról mellett...

ja, de mégis jön ide pár migráns, főleg ázsiai maffiózók akik az orbánmafia offshore cégein át vesznek magyar állampogárságot, érdekes az hogy maffiózóknak árulják ki az állampolgárságot az neked nem fáj....
ja és az 1000 kopttal hogy is van? meg a 100ezer ukránnal?

phantomoffreedom 2016.08.07. 10:50:27

@chrisred: Aha. Kösz. Hát igaz, az valóban irritáló lehet.

NincsKIaKerekem 2016.08.07. 10:51:24

@chrisred: szóval hatalommal való visszaéléssel megtámogatott szabad rablás.
"Azt nevezik a liberális véleményterrornak, ha a vitatkozópartner kizárólag az észérvekről vesz tudomást, és az érzelmi befolyásolást negligálja."
ezt viszont nem teljesen tudom feldolgozni.
vagyis abban merül ki, a liberális véleményterror, hogy valakivel eszmecserét folytatok ő anyázik, de én nagyivben teszek rá, ellenben a párbeszéd féleséget észérvekkel folytatom? ha eteted a trollt liberális véleményterrort valósitasz meg?

midnight coder 2016.08.07. 10:53:23

@NincsKIaKerekem: "de azt a huncutságot muszáj megemlitenem, hogy 2006 óta szinte csak fideszes települések vannak az országban, ezek a települések pedig embertelen pofátlan mértékbe vettek fel devizahiteleket látszatberuházásokra"

Ja. Előtte pedig azok a "független" polgármesterek tették ugyanezt, akik előzőleg tanácselnökök voltak. A lopások történetében pedig mindenképp önálló fejezetet érdemel a privatizáció aminek főleg a szocik voltak a haszonélvezői, a jó elvtársi kapcsolatokkal. Ezen kívül nem kellene elfelejteni a köddé vált szovjet államadósságot, és pár más hasonló ügyet.

A devizahitelek pedig pont a szocikat erősítették. A szoci időszakban vették fel őket - ekkor erősítették a haldokló hazai építőipart - ugyanakkor a FIDESZ-es időszakban kellett visszafizetni őket, ami akkor csökkentette a belföldi vásárlóerőt. Ja, és főleg nem FIDESZ-esek vették fel őket, hanem az egyszeri átlagpolgár.

pamut 2016.08.07. 10:54:20

@NincsKIaKerekem:

segítek: aki mást mer mondani mint amit a fidesz véleményterrorja szajkóz, az:
1.: ballib
2.: ő a véleményterrorista, nem az egész országot totális állandó propagandába süllyesztő orbánmaffia.

na, már kapisgálod? :)

Boross Bence 2016.08.07. 10:54:29

@phantomoffreedom: A liberális véleményterror azt jelenti, hogy a vitapartnert pusztán a véleménye elmondása miatt hátrány éri. Például megszégyenítik. A liberálisok szeretnek virtuális pellengéreket felállítani a médiájukban, azután a vitapartnernél nagyobb hangerővel sulykolják, hogy a másiknak szégyellnie kell magát. Hogy miért? Pusztán mert nem osztja a liberálisok nézeteit. Vagyis a liberálisok a saját nézeteiket tekintik egyedül elfogadhatónak. Rosszabb esetben hecckampány kezdődik az illető ellen, hogy bocsássák el az állásából, ami sokszor sikeres. A cél minden ilyen esetben az elhallgattatás.

A liberális véleményterror általában nem a politikusok ellen működik, akiknek tűrniük kell az erősebb bírálatot, és van számos eszközük a visszavágásra. Leginkább könnyen megfélemlíthető köznapi vagy munkájuk miatt közepesen híres emberek ellen szokás használni, akik nincsenek a folyamatos támadásokra felkészülve.

Példa rengeteg akad.

midnight coder 2016.08.07. 10:57:25

@pamut: "ja és mutass már csak olyan hülye arabot aki ide akarna jönni te hazugságkirály"

Meg lehet oldani hogy itt maradjon, Pl. ha csak itt kap segílykét, mondjuk biometriai azonosító ellenében. De nekünk az sem annyira jó, ha Nyugat-Európa válik tűzfészekké a bevándorlók miatt. Erre a térségre a következő 20 évben amúgy is hanyatlás vár, ezt egyrészt csak gyorsítja az a 150 millió bevándorló aki csak arra vár, hogy ide jöhessen - és akik ezt meg is fogják tenni, hacsak az EU nem hoz nagyon drasztikus ellenlépéseket. Másrészt ha nő a nyomor, akkor az európai lakosság között is terjedhet az iszlám, különösen ha importálunk egy rakás hívőt.

Exploiter 2016.08.07. 11:00:04

@pamut:

Elolvastad, amit írtam, te szubhumán? Persze, hogy volt kampány, de nem az határozza meg, hogy az emberek hogyan álltak eleve a kérdéshez. A fidesz egy opportunista, populista gyülekezet, ha az emberek 90%-a muzulmánokkal akarna élni, akkor 100%, hogy a gyűlöletkampány helyett itt is befogadási kampány lett volna, az ellenzék meg az ellen kampányolna, mert orbán ellen kell menni.
A lényegre pont nem reagáltál, bár nem tudom, mit vártam tőled.

pamut 2016.08.07. 11:00:46

@Boross Bence: hahaha, amit leírtál 100%-ig igaz, csak a liberális ki kell cserélni fideszesre.

amúgy mondj már valaki aki liberális? vagy az olyan mint a boszorkány, tuti van valahol csak még nem fotózták le? :D

a fideszes véleményterrorról, hogy mindenkit csípőből lelibsiznek és le sosor-bérenceznek, hazaárulóznak aki nem nyomatja a fideszes gyűlölködést, mi a véleményed?
arról hogy bő egy éve állandó gyűlölet-propaganda folyik a csapból is, a teljes magyar médiából, óriásplakátokból, tv-ből, mindenhonnan ömlik az uszítás és félelemkeltés, arról mi a véleményed? és arról hogy mindenkit lelibsiznek akiknek nem tetszik a fideszbűnözés az ország kirablása és szétverése? mesélj már nekem kérlek.

chrisred 2016.08.07. 11:01:40

@NincsKIaKerekem: Ez elég bonyolult dolog. Az interneten alapvetően nem véleményt cserélni, hanem másokat meggyőzni/legyőzni szokás. Ennek a fárasztóbb módja, ha tényekkel operál valaki, és a másik elfogadja azokat; az erőszakosabb, ha olyan indulati/érzelmi alapállásba helyezkedik, amivel a másik nem akar vagy nem mer szembeszállni.

pamut 2016.08.07. 11:04:41

@midnight coder: a fideszes haverod azt hazudt hogy ide akarnak jönni az arabok, noha eszük ágában sincs. azt kértem mutass csak egy olyan hülye arabot aki annyira ostoba hogy ide akarna jönni. tudsz mutatni nem tudsz. a hülye biometrikus baromságaiddal meg fárassz mást, a fideszes haverod hazudozásait igazold ha már mellé álltál.
meg mesélj arról hogy mi van az innen menekülő több százezer magyarral. ja az neked nem fáj. akkor mesélj arról az 1000 koptról akiket az orbánmaffia hozott ide. ja neked az se gond, amikor a fidesz azt gondolja jó idehozni az arabokat akkor jó, amikor mást gondol akkor te is mást gondolsz. meg mesélj az ázsiai maffiózóknak kiárusított letelepedési bűnözésről is....

pamut 2016.08.07. 11:06:57

@Exploiter:
" Persze, hogy volt kampány, de nem az határozza meg, hogy az emberek hogyan álltak eleve a kérdéshez."
:DDD
tehát te azt gondolod a totális propaganda az nem számít :9 az csak úgy elszáll a szélben, kikerülve az embereket :) és minden politikus hülye akik pénzt adnak kampányokra hisz az lepattan a sok felnőtt, autonóm gondolkodású, befolyásolhatatlan és manipulálhatatlan, és a a félelem- és gyűlöletkeltésre immunis magyarokról :))) jót röhögtem, köszi :)

Exploiter 2016.08.07. 11:08:25

@pamut:

Utoljára írok neked, ha megérted, megérted, ha nem, nem.
A fidesznek nincsenek elvei, a fidesz populista. Ha úgy érzi, úgy lehet megszólítani új szavazókat, a zsidók ellen az arabok mellé áll, mint ahogy meg is tette pár éve. Ha úgy érzi, hogy az iszlám ellen kell fordulni, megteszi.
A koptok meg az ukránok pont nem zavarják Józsit, meg azok se, akik megveszik a letelepedésit. Ennyi.
Az ellenzéknek sem elvei vannak, hanem dogmái és ráadásul még hülyék is. Ennyi a különbség, ezek a tények.

NincsKIaKerekem 2016.08.07. 11:08:30

@midnight coder: 2002 fidesz bukás után ugyan ez volt, amit 1998-2002 között felvettek a mszp-s időszakban csapódott le, kb 8 évente eljátszák a kereszt xopatást egymással, mert ami a másiknak rossz az nekik jó, és ami nekik jó az nekünk rossz :)

2002 után ott tett keresztbe a fidesz az mszp-nek ahol nem szégyelt, bármilyen országszámára fontos lépést megfúrtak, aztán 2010 után megcsinálták.

stadion épitéseket is már rég gyúrcsányra kenték, hiszen ő igérte meg anno, orbán csak elhozza a kánaánt.

2010 után azért kellett kommunikálni, hogy süllyed az ország, mert igy több eu támogatás jött az országba, nagyobb bödönből lehetett nyúlni, kisemberek nyűge a miniszterek gazdagodása.

Nehezemre esik a szocikat bűnössé tenni olyanban amiben vastagon benne van az összes párt.

lehet eddig nem derült ki, de nem orbánnal vagy fidesszel van bajom, hanem a zsigeri gyökérséggel, és az erkölcs, becsület újrakalibrálásával amit elhangolnak a béka segge alá.

már az se kelt botrányt az emberekben amikor fideszes politikus (bár sztem kdnp-s volt) azt nyilatkozza, hogy nincs semmi baj a korrupcióval meg a lopással, mert ez kell ahhoz, hogy 2018ban nyerhessenek. ruboviszky volt az talán?

Az olyan frázisok mint extra profit, gonosz multik, közös kötelezettség vállalás és egyebek... erre ott a MET, az MNB s alapitványok, újonan született posztok ami mögött nincs semmi, de rengeteg számla születik ott... és még lehet sorolni.

Erkölcsi és morális fertő az ország egyre inkább.

rendszerszinten van bajom azzal, hogy pár ember mondja meg hogy éljek, és nincs semmi kötelezettsége, de rengeteg pénzt költünk arra, hogy elmondják nekem nap mint nap 1000x hogy ők tutijók és mindent hiperszüperül csinálnak, ami hiba van az meg a liberálisok gondolkodásának a hibája.

inkább hasonlit ez a kormány egy dúrcás óvodás csoportra mint bármi másra.

lásd kisvasút, ha támadják meghosszabitjuk... stb...

chrisred 2016.08.07. 11:09:49

@midnight coder: A hiteleknek az a jellemzője, hogy folyamatosan kell törleszteni, tehát ez a szociknál felvették és a Fidesznél kellett törleszteni elméletnél némileg differenciáltabb. A devizahiteleket azért vették fel az emberek, mert a forinthiteleket nem tudtak volna felvenni a magas kamatok miatt. És akkor kezdtek bedőlni, amikor a válság miatt a túlértékelt forint értéke zuhanni kezdett a devizákhoz képest. (Mikola nem volt Fideszes? Ismereteim szerint sok Fideszes is vett fel hitelt, de 2010 után gyorsan bedugták egy jó pozícióba, és a végtörlesztéssel ki tudtak mászni a csávából.)

NincsKIaKerekem 2016.08.07. 11:09:58

@Exploiter: "A koptok meg az ukránok pont nem zavarják Józsit, meg azok se, akik megveszik a letelepedésit. "
Az a gond, hogy Józsit csak azok zavarják akire az állam rámutat.

phantomoffreedom 2016.08.07. 11:10:03

Az, hogy te kit mondasz liberálisnak - ezen gondolom, amolyan "brancsbelit" értesz --, egy dolog, és másik dolog az, hogy ki valóban az. A liberális értékrend lényege a mássággal, a más véleménnyel szembeni tolerancia. Aki nem ennek a talaján áll, az ebben a tekintetben nem a szabadelvű értékrend szerint cselekszik, még ha ezt is hiszi vagy állítja magáról.

Érdekes lenne tudni, mit értesz liberális médián. Csak nem az ATV-t? Csak nem mondjuk Kálmán Olga az, akinek a mintáját te azonosítod a liberalizmussal? csak találgatok.

De gyanítom, a jelenség mögött, amiről írsz, inkább a műveltségbeli, felkészültségbeli különbség állhat, ami megfélemlítően hat arra, aki ezzel nem rendelkezik. és igen, ahogy az előbb valamelyik kommentelő írta, maga a racionalitásban való hit, az indulati elem lehetőség szerinti kizárás önmagában inzultust jelent azok számára, akik főleg érzelmi elemekkel operálnak.

Különben kösz, sokat olyat mondtál, ami számomra segít megérteni a téveszméknek azt a rendszerét, ami ma a liberalizmus fogalmához kapcsolódik. A magam részéről azon vagyok, hogy ezeket eloszlassam.

pamut 2016.08.07. 11:16:31

@Exploiter:
ja hogy te a totális uszítást és félelemkeltést, egy egész ország tömegpszichózisba kergetését ecerű kis populizmusnak hazudod, és persze hozzáteszed hogy a te véleményed az tény :)))

pamut 2016.08.07. 11:19:18

@Exploiter:

és akkor az amit Hitler és Göring művelt a 30-as években az is populizmus volt ugye, meg a németek maguktól akartak zsidókat üldözni, nem a politikusok gerjesztették a borzalmat szerinted ugye kihasználva társadalmi frusztrációt a saját sötét céljaikra manipulálva és hergelve a tömegeket?

mesélj már, azért is érdekel mert amit te mondasz az maga a tény mint tőled megtudtuk :D

Exploiter 2016.08.07. 11:28:45

@NincsKIaKerekem:

Az állam tudja, kikre érdemes rámutatni és kikre nem.
Ki szereti az iszlámot? Senki. Könnyű célpont, ezzel lehet valamit kezdeni. A koptok nem jó téma, mert egyrészt nincsenek annyian, az emberek fele nem is ismeri őket, akik igen, azok tudják, hogy keresztények, akiket muzulmánok irtanak. Kampányolnál velük ép ésszel? Az ukránok meg akármennyire se kedveljük őket, egyrészt mégiscsak európaiak, másrészt szomszédok, harmadrészt valóban háború elől menekülnek, negyedrészt az ellenfelük a gonosz oroszország.

pamut 2016.08.07. 11:32:46

@Exploiter:
"Ki szereti az iszlámot? Senki. Könnyű célpont, ezzel lehet valamit kezdeni."

Ez csak azóta van így mióta a fidesz totális gyűlölet-propagandával borította be az országot. Korábban le se szarták őket.

A mondatod így lenne igaz:
"Ki szereti a zsidókat/cigányokat? Senki. Könnyű célpont, ezzel lehet valamit kezdeni."

Másrészt meg láthatóan csak technikailag nézed a dolgokat, nincs erkölcsöd. Gondolom egy gyilkosságot is úgy nézel, hogy a gyilkosnál fegyver volt, szóval könnyű dolga, volt, ennyi.

Exploiter 2016.08.07. 11:34:35

@pamut:

Pontosan, egyszerű populizmus volt. Ezt miért tagadod? Demokratikusan megválasztották a náci pártot és kész.

A mostani plakátkampány morálisan kifogásolható? Igen. Hatékony és populista? Igen. Hülyeség volt? Nézőpont kérdése, szerintem igen, mert sok kárt okozott egyéb téren. Segített a fidesznek? Ezek valóban tények.

És pont a náci párhuzam miatt kurva fontos, hogy a mindenkori ellenzék mederben tartsa a dolgokat és ne fajuljon el szélsőséges irányba a helyzet. Ehhez az kell, hogy az ellenzéknek mérhető támogatottsága legyen.
Amit úgy nem tud soha elérni, ha ilyen kaliberű kérdésekben az általános közvélemény ellen lép fel, habzó szájjal nácizva és hülyézve a reménybeli szavazóit.
Ésszel kellene már csinálni a dolgokat, nem hagyani, hogy orbán olyan helyzetbe kényszerítse újra és újra a többieket, amiből csak rosszul jöhetnek ki.
Csak ehhez nem elég hülye mantrákat ismételgetni, hanem valami valódi politikai véna is kéne hozzá, meg 80 feletti IQ.

pamut 2016.08.07. 11:40:33

@Exploiter: azt a pofátlan mindenedet :D a világtörténelem egyik legközismertebb uszítását, be is ismert, be is vallott félelemkeltését, egy egész nemzet komplett pszichózisba kergetését sima populizmusnak hazudod :) van bőr a képeden :) miért tagadod a tagadhatatlant, a még be ismertet?

"A mostani plakátkampány morálisan kifogásolható? Igen."
hőőő, miket nem mondasz? :D egész biztos jól vagy? :D de ugye azért addig nem jutsz el hogy ez maga a sötét gonoszság és aljasság, a magyarok szétmanipulálása, széthülyítése, gyűlölet-gerjesztés, az egész nemzet elleni támadás, ugye azért inkább maradnál a cuki kis populizmus szóbál, ami amúgy kb annyi hogy "csökkentsük az adókat", és a nácik sem csupán populisták voltak, ez kb, olyan mintha egy gyilkosnak a piszkos cipőjét kifogásolnád...

Exploiter 2016.08.07. 11:41:45

@pamut:

A politikában soha nincsenek erkölcsök, az egész a hatalomról szól. Én ezt megértem és ha ez lenne a szakmám, mint politikai tanácsadó, pontosan azokat a lépéseket javasolnám a fidesznek, amiket megtett (kicsit jobban figyelve a külpolitikára, mert abban nagyon bénák voltak mindig is). És pontosan az ellenkezőjét javasolnám az ellenzéknek, mint amit most csinál.
Meg lehet nézni, hogy a mostani támogatottsági adatok alátámasztják-e a véleményem, vagy sem. Az ellenzék még 2016-ban is kizárólag ideológiai alapon akar politizálni, szemellenzősen, vakon minden külső tényezőre. Ez nem jön be már lassan egy évtizede, talán ideje lenne átgondolni.
Ha a bevándorlás kérdésében a kvóta ellen foglalnának állást, talán elvesztenének némi szavazatot, akik valóban hisznek az ilyen hülyeségekben, de talán megnyílna előttük az a réteg, aki nem hithű fideszes, jó eséllyel nem is szereti őket, egyszerűen csak nem lehet nagy szavakkal rávenni, hogy a saját érdekei ellen lépjen fel, nehogy nácinak nézzék. Ez a réteg amúgy legalább akkora lehet, mint a fidesz core csapat, ezeknek nincs most képviselete egyáltalán. És nagyon régóta nincs, de nem úgy tűnik, mintha a következő ciklusra bárki is akarná őket.

Exploiter 2016.08.07. 11:46:32

@pamut:

Ha szerinted a populizmus cuki kis szó, akkor nem sokat tanultál a történelemből, se a jelenkorból.

A nácikra visszatérve: az, hogy később tömeggyilkos őrült ideológiává váltak, nem változtat azon a tényen, hogy populista eszközökkel, demokratikusan jutottak hatalomra, mivel egyszerűen csak akkor és ott azt mondták az embereknek, amit hallani akartak. És a szavazóik jó része egyáltalán nem akart vérben fürödni délutánonként, csak megoldást akartak a valódi, rövid távú problémáikra, amit ők ígértek nekik meggyőzőbben.
Nálunk itt most a fidesz azt ígéri, hogy megold egy problémát, a másik oldal pedig azon vitatkozik, hogy vagy nincs is probléma, vagy azt mondja, hogy a probléma nem megoldható, mert erkölcsileg muszáj a nyakunkba venni az egészet.
Szerinted ki fog nyerni?

NincsKIaKerekem 2016.08.07. 11:46:44

@Exploiter: Értem mire akarsz kilyukadni és pont ezért kéne elitélni az ilyet. emlitett példa is mutatja, hogy jóra nem vezet, de a végén még akár sok jóvátételt is fizethetünk majd... akkor ez most előre megfontolt népelleni bűntett, (fidesz) saját haszonszerzés céljából avagy sem?

pamut 2016.08.07. 11:51:00

@Exploiter:

"A politikában soha nincsenek erkölcsök, az egész a hatalomról szól."
Ja, akkor a gyilkosokra se mondj gy rossz szót sem, hisz nekik sincs erkölcsük. Sőt, tulajdonképpen te ítéld meg a politikusokat azon szempontok alapján amit ők maguk mondanak neked....

"ha ez lenne a szakmám, mint politikai tanácsadó, pontosan azokat a lépéseket javasolnám a fidesznek"
na látod ebben most kivételesen teljesen egyetértünk, én is pontosan azt nézem ki belőled hogy képes lennél ilyen aljasságra.

"Meg lehet nézni, hogy a mostani támogatottsági adatok alátámasztják-e"
igen, Hitlert is támogatták, az erkölcstelenek mint te is, mindig a hasznosságot helyezik az erkölcs, és az emberi minimum felé.

amúgy meg lehet nézni, hogy egy rablógyilkosság eredménye alátámasztja-e a gyilkosságot, hiszen általában sokat lehet rabolni egy hullától, szóval eredményes és hasznos.

ja és mi a faszért beszélsz annyit az ellenzékről, ez a másik becsípődésed az erkölcstelenséged mellett?

Exploiter 2016.08.07. 11:54:06

@NincsKIaKerekem:

Azért túlzásba ne essünk, most nem játszik a jóvátétel, ugyanis ezzel semmilyen bűnt nem követ el az ország, itt nem arról van szó, hogy a fidesz népirtást tervezne.
Azt is megkockáztatom, hogy rövid időn belül európában a fidesz a "mérsékelt baloldali" csapatba kerül, ugyanis amíg nálunk a társadalom kiengedi a gőzt plakátozós hülyeségekkel, és a szélsőjobb nem erősödik (a jobbik sem tudott megerősödni, pedig ebben a helyzetben minden mellettük állt), addig nyugaton sok helyen még mindig az itthoni ellenzékhez hasonló csapat önti az olajat a tűzre és könnyen lehet, hogy a végén túltolják az ingát, ami elsöpri az egészet visszafelé.

Tehát népelleni bűntett lenne? Nem, ez nem az. Az egészségügyi, oktatási ámokfutásuk pl. valóban az és itt nem nagy szavakról van szó.
A kvótás népszavazás? Ugyan már.

Exploiter 2016.08.07. 11:58:16

@pamut:

Hogyhogy miért beszélek annyit? Mert kurvára utálom, hogy a fidesz egyeduralkodóként bassza szét az országot, az ellenzék pedig még mindig fontosabbnak tartja néhány jöttment migráns problémáját, mint hogy megerősödve valódi többpártrendszerrel mérsékelje az ámokfutást és oldja meg azokat a problémákat, amik nekem is fontosak.
Érted már? Ha éhen hal egymilliárd közel-keleti, az nem az én gondom, szarok rá. Ha az anyámat hagyják meghalni a kórházban, mert szar a rendszer, az már az én gondom. Ha az utcán agyonvernek, mert emberek milliói süllyednek a nyomor felé, az is az én gondom. Ha a gyerekemet nem tudom normális iskolába vinni, az az én gondom. Ezek ellen kellene tenni, de hogy lehet, mikor bárki, aki szembeszállhatna a fidesszel, azzal van elfoglalva, hogy hülyeségeket írogatva ássa alá a saját támogatottságát?

pamut 2016.08.07. 11:58:18

@Exploiter:
a populizmust ezerszer enyhébb dolgokra mondják mint ami most ebben az országban folyik vagy mint ami Hitlerék alatt folyt.
kb mintha tyúktolvajlásnak neveznéd mondjuk a 3000 milliárdos manyup-rablást, vagy a trafikok, a komplett dohánykiskereskedelem egész országos lenyúlását. mentegeted, bagatellizálod, nevetségesen kicsi színben tünteted fel. látszik hogy nem sokat tanultál a történelemből, se a jelenkorból.

"A nácikra visszatérve: az, hogy később tömeggyilkos őrült ideológiává váltak, nem változtat azon a tényen, hogy populista eszközökkel, demokratikusan jutottak hatalomra, mivel egyszerűen csak akkor és ott azt mondták az embereknek, amit hallani akartak."
kibaszott nagy hazugság, és ez még a jobbik verzió, mert ha tényleg ezt hiszed akkor extrém hülye vagy, ráadásul töri érettségin is ki fognak vágni ha egyáltalán eljutsz addig. először is az uszítás, gyűlöletkeltés, és részben fizikai agresszió már a nácik megválasztása előtt is volt részükről, másrészt kibaszott nagy hazugság azt mondani hogy a németek tulajdonképpen tök maguktól nácultak be és váltak egy hisztérikusan gyűlölködő tömeggyilkos néppé, Hitlerék csak visszhangozták amit a németek hallani akartak. ez valami oylan szintű baromság (vagy hazugság) amira szó sincs.
de a legszebb hogy maguk a nácik is bevallották hogy őrjítették meg a német népet, ott a Göring-idézet a posztban is, vegytiszta hideg számításon alapuló tömegmanipuláció volt, aljas önös szándékkal. de te még így is szebbnek akarod őket lefesteni mint ők saját magukat....

pamut 2016.08.07. 12:03:21

@Exploiter:
akkor ezt magyarázd az ellenzéknek én nem róluk beszéltem engem nem érdekel a hasfájásod, nem mellesleg nekem nem úgy tűnik hogy téged zavarna a fidesz, mivel amiket leírtál az a mentegetésük.

mondjuk én meg rád szarok mert aki így leszarja hogy a magyarokból, a hazámból egy gyűlölködő, megvezetett, szétuszított népet csinálnak, annak tőlem bárkije felfordulhat a kórházban. nem mellesleg pont az egészségügy kivéreztetéséről is tereli el a figyelmet azzal a gyűlöletkampánnyal az orbánmaffia, mely kampányt te mentegetsz/relativizálsz, sőt igazolsz a hasznosságával te iq bajnok...

Exploiter 2016.08.07. 12:06:02

@pamut:

Tényleg? Szerinted azzal kampányoltak, hogy megsemmisítenek pár millió embert?
Amikor a propagandagépezet valóban beindult, akkor már nem nagyon volt se ellenzék, se semmi fék. Persze, hogy megőrjítették a népet, a teljes körű, általános propaganda volt az egyik legfontosabb állami feladatuk, mindent ennek vetettek alá, a filmektől kezdve a művészeten át a sajtóig mindent.
De szerinted sikerült volna, ha a náci párt az elején azzal nyit, hogy mindenki törődjön bele, hogy megalázták és kifosztották az országot, majd lesz valahogy?

Ha azon akarsz vitatkozni, hogy meddig tart a populizmus, akkor mondj rá jobb szót, amivel fokozni lehet. Trump pl még populista? Vagy ha jövőre atomrakétákat küld moszkvába, akkor majd retrospektív megszakértjük, hogy ő már nem populista volt, hanem... mocskos trumpista?

bétaverzió 2016.08.07. 12:07:32

Már felmérés értelmezése oltári nagy butaság, Egyszerűen nem szeretnék az emberek, hogy saját hazájukban idegenek között éljenek. Semmiféle gyűlölet nincs. Amikor naponta 15 000 migráns érkezett az EU-b, annyi, mint ahányan születnek naponta, az értelmesebbje el kellett hogy gondolkodjon.

Exploiter 2016.08.07. 12:11:33

@pamut:

Majd ha egyszer felnősz, akkor rájössz, hogy a világon fontosabb dolgok is vannak, mint hogy a mellünket verve játsszuk a jófiút.

A fidesz csak azért tudja elterelni a figyelmet, mert a többiek belemennek a játékba és ott szállnak szembe vele, ahol nem nyerhetnek.

Nem mentegetek senkit, egyszerűen elmondom, hogy a fidesz okos, az ellenzék hülye. Pedig mivel a fidesz valóban egy immorális, kártékony szarhalmaz, jobb lenne, ha nem így lenne.

De mindegy, amit akartam, leírtam, úgyis minden megy tovább, ahogy eddig, a fidesz marad még sokáig, az ország meg baszhatja, a hozzád hasonló erkölcsi szupermenek meg majd siránkozhatnak, hogy miért van ez. Hát, most írtam le, de szard le nyugodtan.

pamut 2016.08.07. 12:12:47

@Exploiter:

:DDDD
szerinted a népirtásnak nem volt semmi előzménye? :D csak egy kis kampány, aztán bumm-bumm-bumm? :D

"Persze, hogy megőrjítették a népet"

hőőőőőőőőőőőőőőő!!!
vájá máááá!! :D
véletlenül nem te írtad ezt itt fenetbb? :D

"egyszerűen csak akkor és ott azt mondták az embereknek, amit hallani akartak"

Akkor most eldöntenéd mi is az álláspontod végre? :D

mirtil 2016.08.07. 12:13:11

@bétaverzió: Te a trianoni országcsonkítás nagy pártfogója lehetsz. Ez volt az egyetlen valós megoldás arra a problémára hogy a magyarok saját hazájukban ne idegenek között éljenek. hihihi

Bár ez az előtt sem volt probléma jól megvoltak.

Sötét mélymagyaroknak semmi se jó.

pamut 2016.08.07. 12:18:38

@Exploiter:
"Majd ha egyszer felnősz, akkor rájössz, hogy a világon fontosabb dolgok is vannak, mint hogy a mellünket verve játsszuk a jófiút."

ilyen béna semmitmondó önigazolást találtál ki arra hogy leszarsz magasról mindent és mindenkit önmagadon és a családodon kívül? :D mások legalább kicsit jobban kidolgozzák mit hazudjanak önfelmentésül önmaguknak saját erkölcstelenségükre, totális önzésükre, arra hogy leszarnak másokat, a saját országukat is, hogy nincs bennük semmi együttérzés csak a közöny.

mirtil 2016.08.07. 12:22:04

@pamut: Sose fogja megétreni. Olyanok mint a keresztények vagy a muzulmánok csak az igaz, amit a vezető mond legyen az akármilyen bárgyúság.

A Hitler jó példa. Lehet naponta gyűlölködni jót tesz a májuknak. Időnként az ellenségképet a lámpavasra felhúzni.

Hallgattam mostanában sok véleményt a népszavazásról egyik sem értette meg a szó szerinti kérdést. Oldaltól függetlenül. Ez az igazi aljasság benne.

eßemfaßom még áll 2016.08.07. 12:28:49

És nem értik a csekélyértelműek, hogy miért vannak ott ahol vannak :)

Boross Bence 2016.08.07. 12:38:08

@pamut: Nem az a véleményterror, ha valakire, aki liberális véleményt fogalmaz meg, azt mondják, hogy liberális. Tessék megcáfolni! Az sem véleményterror, ha negatívan minősítik a vitapartnert, ami nem szép dolog, de önmagában nem jelent fenyegetést, csak terelés. A véleményterror célja a megfélemlítés és az elhallgattatás.

A legjobb példák a balliberális véleményterrorra Németországhoz köthetők, talán nem véletlenül. Az egyik híres eset Thilo Sarrazin szocdem(!) bankáré, aki írt egy nem liberális könyvet a bevándorlásról, és egyből szétszedte a bnémet alliberális média, még az állását is elvesztette. Itt tudsz róla olvasni:

mno.hu/migr_1834/thilo-sarrazin-szelenceje-nyitva-882998

Magyarországon tavalyi példa Ákos ügye, aki egy nyilatkozata után elvesztette a fő szponzorát, mégpedig közvetlenül az éves nagy koncertje előtt, és ezzel 50 millió forintot bukott. A fő szponzora egy német tulajdonú távközlési multicég volt.

És számos visszajelzés jön arról, hogy a menekültekről nem lehet negatív véleményt megfogalmazni Németországban, mert az állásával játszik, aki ilyet tesz nyilvánosan. Hogy a szilveszteri kölni zaklatás utáni sajtóbeli öncenzúrát ne is említsem!

De akár a közelmúltból Gór Nagy Máriát vagy a mai napra kiszemelt balliberális gyűlölködés-alanyt, ifj. Knézy Jenőt is szóba hozhatnám.

Egy másik dolog, amit idekevertél, a kormány félelemkeltő propagandája, ami azonban nem a különféle vélemények nyílt kimondását fenyegeti, hanem éppen hogy vitát kelt, és a félelmek kibeszélésére ösztönöz, mint ahogy ezen a blogon is látszik. Bárki szabadon kiállhat a migránsok mellett, vagy érvelhet a betelepítés humánus volta mellett, vagy a béke vallásának nevezheti az iszlámot: tudtommal semmiféle retorzió, fenyegetés vagy megszégyenítés ezért nem ért senkit, Az pedig, hogy sokan hülyének vagy hazaárulónak nevezik, még nem véleményterror, hanem minősítés.

lüke 2016.08.07. 12:43:00

Munka sincs,migráns sincs
Ezt a demagóg marhaságot!

chrisred 2016.08.07. 12:51:14

@Boross Bence: Mitől véleményterror az, ha egy magáncég a vagyonából nem finanszíroz tovább egy olyan személyt, akinek a nyilvánosan hangoztatott véleménye ellentétes azzal az imázzsal, amit a cég felépített magáról? A véleményterror az, ha a kormányzat, ami elvileg nem magánvállalkozás, a cég üzletpolitikája miatt retorziót alkalmaz, ha a neki kedves személyek számára nem kedvező.

A németországi állítólagos veszélyben lévő állásokról nem csak kósza híreket, hanem konkrétumokat is meg kellene említeni. Egyébként ez Magyarországon politikai okok miatt teljesen általános volt a kormányváltások után, azzal a különbséggel, hogy Németországban nem kellett azokkal a kockázatokkal szembenéznie azzal a munkát vesztett személynek, amivel Magyarországon. A nemi bűncselekmények utáni sajtózárlat mindenhol általános jelenség, méghozzá a sértett személyiségi jogai miatt.

Boross Bence 2016.08.07. 12:54:45

@Exploiter: Alapvetően egyetértek veled. De: sokáig én is azt hittem, hogy a balliberális pártok, pártocskák politikusai hülyék, azért nem képesek alternatívát állítani a Fidesznek, azért nem a valódi problémákkal foglalkoznak. Ma már inkább arra hajlok, hogy valójában nem is akarnak nyerni, mert meg vannak véve. Beálltak Thürmer Gyula mögé a pénztár előtti sorba. Legfontosabb feladatuk, hogy gátolják meg az új szerveződések létrejöttét. Cserébe pénzt kapnak (pl. a Népszavát Simicska tartotta fenn évekig), szereplési lehetőséget, mentelmi jogot, enyhébb bírósági ítéletet vagy felmentést, mint Molnár Gyula, egyéb kiváltságokat. És a legszebb, hogy közben teli szájjal szidhatják Orbánékat meg diktatúrázhatnak, hiszen ezzel tartják fenn a NER-t. Ha ma mind eltűnnének a holdudvarukkal együtt, szerintem egy éven belül megbukna a Fidesz.

NincsKIaKerekem 2016.08.07. 13:02:04

@Exploiter: félreértettél, nem a migránsokkal kapcsolatos lépéseiket cimkéztem népelleni bűntetnek. Hanem a több éves manipulálás folytán 2010ben megszerzett hatalom és azzal való visszaélést minősitettem annak. Elismerem jelezték már számomra, hogy a tárgy, alany meg ilyesmit nem mindig sikerül eltalálnom.

Boross Bence 2016.08.07. 13:02:26

@chrisred: Ákos már korábban is mondott olyat, ami elhangzott, nem ért senkit sem meglepetés a cégnél. Kifejezetten a hirtelen kerekedő balliberális cirkusz miatt bontottak vele szerződést.

A kormányváltások után általában ezért cserélik le a kormányzati garnitúrát, hogy megbízható emberek vezessék az intézményeket, és nem azért, mert más a korábbi garnitúra tagjainak a véleménye egyről s másról.

Végül: Németországban januárban nem a sértettek miatt hallgatták el az elkövetők kilétét, hanem az elkövetők miatt, pontosabban a migránsbarát Merkelhez fűződő lojalitás miatt.

Exploiter 2016.08.07. 13:02:50

@Boross Bence:

Nem látok a színfalak mögé sajnos. Lehet, hogy ez is benne van. Ugyanez a problémám Merkellel is. Kizárt dolog, hogy hülye legyen, nem illik a világképembe, hogy az egyik legnagyobb gazdasági hatalom élére lehet kerülni úgy, hogy valaki nem átlag feletti intelligenciával rendelkezik. Tehát valami lehet a háttérben, amiről nem tudunk. De lehet, hogy ez csak a megnyugtató hazugság lenne, különben el kell fogadnunk, hogy a világ fontos kérdéseiben olyan emberek döntenek, akik nyilvánvaló tényeket hagynak figyelmen kívül, ideológiai alapon.
Közveszélyes őrültek.

Abban mondjuk többé-kevésbé biztos vagyok, hogy azok a kommentelők, akik a legnagyobb hangon szidják a fideszt, valójában onnan kapják a fizetésüket, különben nem átlátszó hazugságokkal próbálnák lejáratni a másik oldalt.

Exploiter 2016.08.07. 13:06:09

@pamut:

Az álláspontom következetes.

1 - egyszerű populizmussal kerültek hatalomra
2 - miután ez sikerült, brutális propagandával fanatizálták a népet

De még mindig adós vagy azzal, hogy milyen szót használnál esetünkben a populizmus helyett.

Exploiter 2016.08.07. 13:10:22

@pamut:

Miért lenne szükségem önigazolásra? Az csak a gyenge embereknek való, akik hazudnak azért, hogy ne kelljen elfogadniuk a tényeket, vagy a tetteik következményét.
Leírtam: számomra fontos a családom életminősége, utána tágabb értelemben az ismerőseimé, utána az ország lakóié, utána az európai civilizációé és utána jön csak mindenki más, ebben a sorrendben. Ha dönteni kell egy kérdésben, ezt a sorrendet veszem figyelembe és őszintén nem értem azokat, akiknél a fontossági sorrend másképp alakul. Számomra nem logikus,
Persze én nem érzelmi alapon közelítek meg MINDEN kérdést, mert közönyös gonosz ember vagyok.

tomcsicsi 2016.08.07. 13:12:02

Azt hiszem rátapintottál a lényegre. O. Viktor felismerte - hajlok rá, hogy inkább mondták neki tagolva többször, hogy megértse valamennyire -, hogy ellenségképet kreálva kell önmagát és a pártba rendezett tanulatlan haverjait megjatározni. Mindig valaminek bagy balaminek az ellenében. Legyen ez Soros bácsi, az elmyomó oligarchák, menekültek, Gyurcsány-, vagy a keze alatt működő rendőrség satöbbi-satöbbi. Tökéletesen működik az állami propagandagépezet; egyszerű, érthető tőmondatol hadával. Goebbels mind a tíz ujját megnyalná látva ezt a hatékonyságot amibel ezt a birka népet egy birka képes manipulálni.

Exploiter 2016.08.07. 13:22:29

@tomcsicsi:

Hagyjuk már a birka népezést. A csoportdinamika első törvénye, hogy az emberi közösségek valami ellen határozzák meg magukat.

A magyarok lehet, hogy hülyék, de Anglia már bizonyította, hogy semmivel se jobbak és épp most készül az USA is bizonyítani. Kiváncsi vagyok, ki lesz a következő, utána pedig kire lehet mutogatni a végén, hogy bezzeg ők.

Itt élünk, magyarok között. Nem a szabályokat kell szidni a meccsen, hanem nyerni kell, ahogy lehet. A fidesztől meg kell szabadulni, rövid távon már nem lehet, de hosszú távon igen. Először azzal kéne kezdeni, hogy elengedi mindenki a vesztes csatát, visszaszerzi a többség bizalmát. Ebben nagy segítség, ha befejezi mindenki a nép fikázását, aki komolyan gondolja, hogy jobb hellyé akarja tenni az országot.

chrisred 2016.08.07. 13:34:36

@Boross Bence: Fogalmazzunk úgy, hogy a potenciális fogyasztók közötti általános felháborodás miatt. Szörnyű, de egy cégnek a baloldali, vagy a liberális (mert a balliberális kizárólag politikai szinten értelmezhető fogalom) szemléletű fogyasztóktól származó bevétel egyenértékű a nacionalista fogyasztóktól származóval.

Egyértelműen nem kinevezett vezetőkről beszéltem, hanem munkavállalókról. De akkor a németországi példát úgy értetted, hogy egyes kormányzati szereplők a magánvéleményüket nem hangoztatják, ha az eltér a kormányzati által közvetített irányzattól? Mert akkor ne a kirúgástól való félelem vezérelje őket, hanem igenis kutyakötelességük lemondani arról a vezető pozícióról.

Végül: ezt meg honnan veszed? Ismereteim szerint két nap volt, amíg a hivatalos sajtókommunikációban nem jelentek meg hírek, ebből az egyik újév napja.

na4 2016.08.07. 13:35:01

Az agresszív, kereszténygyűlölő migránscsürhe takarodjon ki az országainkból, a kontinensünkről. Migrants get the fuck out of Europe!

Conchobar 2016.08.07. 13:51:53

"A német tömegek egészen a II. világháború végéig kitartottak a nácik mellett, mert elhitték, hogy az egész világ - különösen a zsidók - azért fogott össze, hogy elpusztítsák Németországot" - Pedig azok csak jót akartak Németországnak, különösen azok a zsidók, akik részt vettek a Manhattan-projectben

Conchobar 2016.08.07. 13:58:02

" Vagy azok, akiknek feltűnik, hogy nincsenek is migránsok" - Nincsenek is migránsok? Akkor kikről írta 2016.07.01-én a Blikk, hogy "Brutálisan összeverte egymást húsz fiatal migráns a fóti gyermekotthonban", meg hogy " jelenleg az országban mintegy 7 ezer migráns tartózkodik, akiknek ügyei különböző szakaszban vannak"

Csabi90 2016.08.07. 14:04:18

Háphápháp... Ez a nácizás már rohadt szánalmas...

Boross Bence 2016.08.07. 14:07:07

@chrisred: A helyi sajto kozolte a hirt 2-an, azutan azt a FB-on osztottak meg sokan, majd atvette az orszagos media is, de csak 5 nap mulva.

$pi$ 2016.08.07. 14:25:13

@tomcsicsi: "hogy ellenségképet kreálva kell önmagát és a pártba rendezett tanulatlan haverjait megjatározni. "

Vicces, hiszen tudjuk, hogy lehetne ezt enélkül is. Ott van például az ún. demokratikus baloldal, akik soha nem beszélnek senki ellen. Ők soha nem valaki "ellen" vannak, soha nem mondanának egy rossz szót sem senkire, soha nem gyűlölnének senkit.

A "takonygerincű náci", meg "orbán f.sszopó", meg "fidesscsürhe" és hasonló színes kifejezések is jelzik, ezt. Meg persze az, hogy nem legyőzni akarják a fideszt, az állampolgároknak akarnak jót.

Ezért is van, hogy támogatják az adócsökkentést, a rezsicsökkentést, a közmunkát, meg persze azt, hogy az állampolgárok szabadon dönthessenek népszavazáson. Nem akarják elvtelenül gyűlölni a politikai ellenfeleiket, nem rágalmaznak bizonyíték nélkül, nem fognak idegeneket hívni magyarok ellen segítségül. :D

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2016.08.07. 14:27:54

Minek hadsereget tartani békeidőben? Miért spájzolunk, ha van mit ennünk? Miért teszünk félre az előre nem látható kiadásokra, ha nem látjuk előre?
Ezek a kettészakadt Magyarország nem náci felének kérdései. A válaszok:
1. Ha békét akarsz, készülj a háborúra.
2. Ne csak a mának élj.
3. Ne becsüld le őseid felhalmozott tudását.
Az előbbi intelmek állhatnának sárga háttérben, "heading 1" méretben, de teljesen felesleges lenne így kiemelni, hiszen a nácik tudják ezt maguktól, nem kell a szájukba rágni. Azt a régi bölcsességet is ismerik a nácik, hogy "messzitől jött ember azt mond, amit akar". Én is náci vagyok. Annyira, hogy ezt a bölcsességet tovább gondolom: messziről jött ember azt csinál, amit akar. Szétszórja szemetét, gondolkodás nélkül rondít mindenhová. Eltérő nézeteink és világlátásunk megvitatásával nem bajlódik. Ehelyett egy alkalmas szerszámmal elvágja torkomat, esetleg felrobbant, vagy elgázol teherautóval.
Békésen tűri mindezt, aki nem náci. Le a kalappal előttük, de én nem vagyok ilyen jó ember.

chrisred 2016.08.07. 15:17:44

@udvaros: Julius Caesar semmilyen formában nem tartozott az őseim közé, ezért a rómaiak más népekhez való viszonyát nem tartom kötelességemnek tovább éltetni. Arra ott vannak a fegyvercsörtető amcsi politibushok. Nem lehetne inkább valamelyik Marcus Aurelius gondolatot felhímezni a falvédőre? Mondjuk azt, ami szerint, ha valaki jót tesz egy másik emberrel, akkor ne várjon jutalmat, csupán azt teszi, amire rendeltetett.

Horatiust annál közelebb érzem magamhoz, bár ő pont azt mondta, hogy carpe diem, vagyis használd fel a mai napot is.

Nem kell izgulnunk, miután felhúztuk a drótkerítést, Magyarországon többé nem lesz olyan, aki elszórja a szemetet, mindenhová odarondít, torkot vág, autóval gázol. És olyan se, aki nőkkel erőszakoskodik, hiszen az csak a vak komondor lehet.

HaCS 2016.08.07. 15:20:36

"Közölt az Index egy közvélemény-kutatást, amely szerint az emberek (a magyarországi választók) kétharmada (67 százaléka) tart attól vagy nagyon tart attól, hogy a menekültválság közvetlen veszélyt jelent saját vagy családja életére, gazdasági helyzetére.
Azaz kb 5,5 millió ember hiszi azt Magyarországon, hogy a migránsok majd elveszik a munkáját."

Ez a leegyszerűsítő logikai ugrásokkal és érvelési hibával terhelt mondat pontos diagnózisa annak, hogy milyen egyszerűnek, és butának is tartjátok a magyar választópolgárokat. (Megjegyzem másik oldalon ugyanez a helyzet a bevándorlók megítélésével.)

Azt az egyszerű képet sugalljátok itt, hogy a válaszadók az életüket, gazdasági helyzetüket a bevándorlóktól főleg a munkájuk miatt féltik. Pedig a kérdésben ilyen nem szerepel. A kormány propaganda plakátjait hozzátok a kérdéssel kizárólagos(!) ok-okozati összefüggésbe. Pedig ennek semmi valóságalapja nincs.

Én speciel attól tartok, hogy a bevándorlásban részt vevő emberek bármikor hajlandóak lesznek a szabályok teljes semmibe vételére, a hatóságok félrevezetésére, azok munkájának akadályozására, személyi azonosságuk letagadására, vagy megváltoztatására a saját önös érdekeik mentén. A felelősség elkerülésére, a rendbontásra, saját vélelmezett igazuk miatti agresszív érdekérvényesítésre.

És azt hiszem, erre a közvetlen tapasztalatok alapján minden okom megvan.

torcida 2016.08.07. 16:09:15

A f.szom se fèl attol,h egy tudatalan,szemetelő szar szir v.afgàn migràncs elveszi a munkànkat......a baj akkor lesz ha majd annyian lesznek,h nàlunk is kezdenek kialakulni a no-go zonàk.....làttam idèn Brüsszelben ilyet,meg Pàrizsban is......sokkolo.....de akkor ez a sok balliberàlis migràncs simogatonak azt fogom kivànni,h lakjon majd ott a jo èdes anyjâval együtt...etesse itassa őket ès majd együtt nosztalgiàzzonak a règi szèp időkröl.......nàci propaganda.....az anyjàtok büdös picsàja.....szerencsètlen barmok......menjenek a f.szba az afgàn ès eritreai agysebèszekkel együtt

midnight coder 2016.08.07. 16:10:57

@chrisred: "Nem kell izgulnunk, miután felhúztuk a drótkerítést, Magyarországon többé nem lesz olyan, aki elszórja a szemetet, mindenhová odarondít, torkot vág, autóval gázol."

Nem mindegy a mennyiség, és a minőség. Párizsban egy turista nyugodtan kimehet az utcára sétálni, legalábbis amíg elkerüli az iszlamisták által lakott zónákat. A Közel-keleten nem annyira. Ahol én jártam, ott nem egy-két szemét van eldobva az utcán a városokban, hanem az egész egy nagy szemétlerakó, és csak a szállodák környékén van összeszedve. Nem hiszem, hogy szeretnél arra élni.

midnight coder 2016.08.07. 16:27:03

@NincsKIaKerekem: "002 fidesz bukás után ugyan ez volt, amit 1998-2002 között felvettek a mszp-s időszakban csapódott le"
Én itt a polgárok által felvett devizahitelekről beszélek, nem az állam bácsi által felvett hitelekről. Ez utóbbival a szocik megszívatták magukat is, és mindenki mást.

"2002 után ott tett keresztbe a fidesz az mszp-nek ahol nem szégyelt, bármilyen országszámára fontos lépést megfúrtak, aztán 2010 után megcsinálták."
Egyetlen dolgot fúrtak meg, a Hordágy Ágica-féle egészségügyi reformot. Amiért azóta is hálásak lehetünk nekik - most is egy kalap szar az egészségügy, de ez rengeteget rontott volna rajta.

"stadion épitéseket is már rég gyúrcsányra kenték, hiszen ő igérte meg anno"
Ilyenről nem hallottam. Úgy tudom, hogy a stadion építés miatt az Orbánt kell csak szidni.

""2010 után azért kellett kommunikálni, hogy süllyed az ország, mert igy több eu támogatás jött az országba, nagyobb bödönből lehetett nyúlni, kisemberek nyűge a miniszterek gazdagodása."
Az ország már 2005 magasságában erősen süllyedt. 2009-re érte el a mélypontot. Bajnai aztán elzárt pár pénzcsapot, és mindenki lábujjhegyen állt 2010-ig nehogy történjen bármi is.

"Nehezemre esik a szocikat bűnössé tenni olyanban amiben vastagon benne van az összes párt."
Nem csak a szocik bűnösök. A szarkupac már 2001 körül kezdett halmozódni, és igen, a FIDESZ a választások miatt állította az országot erre a pályára. A gond az volt, hogy Megyóék 2002-ben nem hogy nem korrigáltak, de még tovább döntötték be a repülőgépet a zuhanó pályára. 2002-ben még nagy áldozatok nélkül ki lehetett volna mászni a szarból. 2006-ra már nem, akkor már csúnya dolgokat kellett volna csinálni. Ezért volt az Öszödi beszéd, ahol Fletó pontosan kifejtette hogy mi a helyzet. Valószínűleg életében először, és utoljára minden szava igaz volt. De a szocik ezeket a lépéseket már nem vállalták be, szépen kihátráltak Fletó mögül.

"már az se kelt botrányt az emberekben amikor fideszes politikus (bár sztem kdnp-s volt) azt nyilatkozza, hogy nincs semmi baj a korrupcióval meg a lopással, mert ez kell ahhoz, hogy 2018ban nyerhessenek. ruboviszky volt az talán?"

Sajnos, ez a működő demokrácia lényege. Mit gondolsz, a szocik hogy kerültek hatalomra az MDF kormány után ? Úgy, hogy a kezükben volt a teljes média. És hogy került oda ? Jó pénzért. És honnan volt ezeknek az elvtársaknak a szocializmus bukása után 4 évvel jó pénze ? Találgass.

"rendszerszinten van bajom azzal, hogy pár ember mondja meg hogy éljek, és nincs semmi kötelezettsége, de rengeteg pénzt költünk arra, hogy elmondják nekem nap mint nap 1000x hogy ők tutijók és mindent hiperszüperül csinálnak"
Ez a demokrácia lényege. A politikus csinálhat akármekkora szart, felelőssége egy szál se. És igen, elmondják neked hogy minden fasza. Sőt, még helyes kis Patyomkin falut is építenek neked a pénzedből. Ezért nyertek Fletóék 2006-ban.

midnight coder 2016.08.07. 16:29:01

@chrisred: "A hiteleknek az a jellemzője, hogy folyamatosan kell törleszteni, tehát ez a szociknál felvették és a Fidesznél kellett törleszteni elméletnél némileg differenciáltabb."

Na ja. Csak ha én a választás előtt fél évvel felveszek egy hitelt, aztán a következő két ciklusban törlesztem, akkor azért a hitel elköltésének nagy része csak az előző, míg a visszafizetése a következő ciklusra esik.

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2016.08.07. 17:32:48

@chrisred: Ha becsöngetnél hozzám, mert fázol és nincs mit enned, valószínűleg beengednélek. Falatoznánk, iszogatnánk, diskurálnánk. Feltételezem, hogy nálam műveltebb vagy - hallgatnálak estig, jól telne az idő. Úgy gondolom, hogy akik egy csípőfogóval átvágják magukat a határon épített kerítésen, azok társaságában leginkább a menekülési útvonalat keresném. Addig jó nekem, amíg ezek a népek elkerülik a környékünket, mert ők nem csöngetnének. Civilizálatlan, nagyrészt analfabéta, erőszakos, követelőző, barbár horda: simán rám törnék az ajtót. Nem hiszek abban, hogy kéréseket fogalmaznának meg illedelmesen. Elvennék azt, amire szükségük van.
A kerítés nyilvánvalóan alibiből épült, nincs sok haszna. Annak volna haszna, ha azok, akik úgy érzik, hogy az állam, aki nem gondoskodik megfelelően a békeidőben szokásos alapellátásokról, és adott esetben nem képes megvédeni a polgárságot az ellenségtől sem, nos, ők nem fizetnének ezért adót. Átlátható méretű közösségekbe tömörülve, forrásaikat saját belátásuk szerint felhasználva lenne esélyük észszerű gazdálkodásra, hatékony védekezésre. Annál csak észszerűbb és hatékonyabb lehetne, mint amit az ország jellegi irányítóitól, ezektől az elpuhult, jogászkodó városi ficsúroktól és a sleppjüktől várhatunk.

2016.08.07. 19:21:10

Nézzük a migrókérdést hogyan látják Lengyelországból:
www.youtube.com/watch?v=biHdMDjK9OE

steampunk 2016.08.07. 19:22:27

Hozzátenném, ez az iromány is pont olyan ócska és uszító mint a másik oldal kormány-retorikája... ezért mindkettő hiteltelen és manipulatív ráadásul bulvár színtű. Jelezném: az ellentétes vallási kultúrák meginvitálása ( javarészt tanulatlan, képzetlen, analfabéta, agresszíven hithű milliós csőcselék képében ) és a lakosságra citálása sajnos valós probléma ... itt Németországban már most is az, és ha a 7-es buszon még ez nem jelentkezik problémaként, majd fog pár év múlva a társadalom teljes keresztmetszetében, mivel + 3-5 millió ( bármilyen ) lény nem válik vízzé. Ez persze nem menti fel a kormány öncélú, gusztustalan és törvénytelen eszköztárát, csupán nem volna haszontalan, ha cikk írója ( nickgrabowszki ) előbb tájékozódna a más országok gyakorlatát illetően ( ez egyébként egy publicista irománytól egyébiránt is elvárható ) akkor talán nem írna kinyilatkoztató sületlenségeket és talán a németeket vagy a német történelmet sem ily primitiv egy mondatban vázolhatná fel.... És azt is tudná. hogy jelenleg a német politika pontosan evvel a nácizással tartja sakkban és hallgattatja el a lassan felébredni látszó németeket. Jelezném azt is, hogy a német politikai vezetés ugyan más, de sajnos semmivel sem jobb , vagy kevésbé sunyi, álszent és hazug mint a magyar...Ráadásul ők is az adó-és biztosítást fizető lakosság kontójára akarnak eltartani, etetni, itatni és úgymond taníttatni több millió semmirekellő bevánd... bocs : betolakodót ... annyi hogy ők kevesebb stadiont építenek kisvasúttal. A politika sajnos ez a fajta biznisz lett... Én üdvözítőnek tartanám, ha egy szavazás keretében nemet lehetne mondani a migrációra és az Orbán-kormányra is együtt ... Ja és Merkel-Anyu agymenésére is ... de az sajnos nem most lesz... és akkor a fene tudja , melyik másik politikai alvilág kapna erőre akkor inkább a Mé-szaros Lőrinc , gáz-disznó és aszfaltguru baráti köre most ( az legalább belátható időn belül elpusztul ) mint hogy a gyerekeimnek félve kelljen iskolába menniük ... ( mert azt is csak jelzem, hogy a német iskolákat már vegyítették, minden tanterembe pánik-gombot szereltek , és bizony a német gyerekek már félnek... )

2016.08.07. 19:59:08

Egyébként a cím is téves. Nem Magyarország szakadt durván ketté, hanem politikailag Nyugat Európa és Kelet-Közép Európa. Nyugat-Európa politikai elitje támogatja az iszlamizációt, ezzel szemben Kelet-Közép Európa politikai elitje nem támogatja. Itt ki kell emelni, hogy Csehországban és Szlovákiában a baloldal van hatalmon és nem támogatják sem az iszlamizációt, sem az illegális bevándorlást.
Ilyen lehetne az igazi nemzeti baloldal, dehát itthon teljesen életképtelen dolog ez.
Illetve Nyugat-Európában is órisási szakadás van. A regnáló politikai elit és a nép között, aminek a vége az lesz, hogy multikulti nyelven "nácipártok" kerülnek hatalomra Nyugat-Európában. Vagy nem, akkor megválasztanak majd egy radikális terroristát kancellárnak, elnöknek, miniszternek.
Londonisztán polgármestere már muszlim, Belgisztánban már egy rakat város muszlim kézen van.

tomcsicsi 2016.08.07. 20:22:42

@$pi$: Az a tény, hogy a másik fél is hasonló elveken politizál még nem legitimizálja a regnáló kormány- és pártja politikáját.

2016.08.07. 20:36:20

Egészen szélsőséges esetben, azaz milliók megindulásakor én nem zárnám ki fekete koporsók kifüggesztését a határra. Legyen ez intő jel az illegális bevándorló iszlám horda számára, amely ismerős lehet 1552-ből Egerből.

tomcsicsi 2016.08.07. 20:43:46

@Exploiter: "A csoportdinamika első törvénye, hogy az emberi közösségek valami ellen határozzák meg magukat. "
Ez a definícó erősen könyvízű, mégha sok helyen sok szakitól olvashatjuk. Mindezek ellenére vannak igen megbecsült pszihomókusok akik Freud bácsit nemes egyszerűséggel totális dilletánsnak tartják. Szóval ez a tudomány nem egy erős konszenzusos fundamentumon alapul.
Sajnos birka ez a nép; és birka vagyok én is, mivel tűröm ezt a rendszert ( értsd: ebben dolgozom, a gyerekeim ebben tanulnak stb.).
Mint ahogy komcsi Orbán Atyánk is és mindenki aki felnőtt fejjel próbált boldogulni. Kivéve az Andrassy úton megkínzottakat- és agyonverteket, a bebörtönzetteket, az ellehetetlenítetteket, no meg persze a több százezer hazdasági ötvenhatos menekültet és az azután kiszökötteket stb.
A rendszerváltás óta eltelt egy-két év; mégsem sikerült ezt valahogy kimondani. Hamár a náci propagandához hasonlította a posztoló kormányunk kommunikációját, akkor felhívnám a figyelmet; a németeknek nem kellett öt év a II. Vh. után, hogy kimondják/elismerjék: mindenki náci volt!
Kisért a múlt..

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.08.08. 08:47:57

@a BircaHang Média szerk.: "Nem az ellenfélnek írok, hanem a semleges csendes többségnek. Őket pedig erősen befolyásolja az, amit írok."

Szóval ez egy ilyen küldetésed neked, amit sikerrel teljesítesz bulgár létedre itt Magyarországon, ugye?

Na akkor álmodozz csak. Én azért megkockáztatom, hogy a kommenteket senki nem olvassa, aki nem szokott kommentelni, szóval sokra nem mész. Bár mivel ebből élsz, szóval végülis elvagy a bérkommenteléssel.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.08. 08:52:53

@Kampánymigráncs:

A blogcikkek hatása manapság óriási, s ezek része a komment is. Ha nem így lenne, a pártok nem szponzorálnának blogokat.

Magyarország lakosságának kb. 10 %-a nem magyar nemzetiségű, azaz miért érv, hogy nem vagyok magyar? Magyarországi kisebbségi vagyok. Ha zsidó vagy cigány lennék, mérnéd ezt az érvet használni ellenem? Ugye nem? De mivel "csak" szláv vagyok, semmi gondod, ugye?

Egyébként pedig van 1 darab magyar dédszülőm, azaz részben magyar vagyok.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.08. 08:56:34

@chrisred:

"Nem kell izgulnunk, miután felhúztuk a drótkerítést, Magyarországon többé nem lesz olyan, aki elszórja a szemetet, mindenhová odarondít, torkot vág, autóval gázol. És olyan se, aki nőkkel erőszakoskodik, hiszen az csak a vak komondor lehet."

Csupa álérv.

Kb. olyan, mintha azzal érvelnél a pedofília kriminalizálása ellen, hogy nem segít a mélyszegény gyermekek éhsége ellen.

Boross Bence 2016.08.08. 16:00:06

Ma végre elhangzott a vitában az "ultima ratio" Tamás Gáspár Miklós szájából:

"Elmenni és nemmel szavazni az gonosztett, természetesen."

www.atv.hu/videok/video-20160808-tgm-a-bojkottnal-tobbet-nem-lehet-javasolni-de-kevesebbet-sem

2:26-tól.

A filozófus mostani megnyilvánulása még önmagához mérten is színvonaltalan, a szokásos balliberális csúztatások és valótlanságok közlése után oda lyukad ki, hogy a vitát fejezzük be, mert nem állnak rendelkezésre jó válaszok. Ez egy hivatásos politikai gondolkodótól, entellektüeltől szánalmas.

Boross Bence 2016.08.08. 16:08:11

@a BircaHang Média szerk.: Erre a "nem is vagy magyar" vádra az 1849-es aradi tizenhármakat szokták válaszolni, akik között szintén nem sok etnikai magyar volt, mégis kiálltak a magyar szabadság (vagy Magyarország szabadsága, ha az jobban tetszik) ügye mellett. Most is erről van szó: nem a nyelvtudás vagy az állampolgárság, nem is a lakóhely számít abban, hogy kik állnak ki a magyarság (Magyarország) szabadsága, döntési szabadsága, önrendelkezése mellett és kik az idegenek szekértolói, idegen kultúrák szálláscsinálói a kis Kárpát-medencében.

mirtil 2016.08.08. 16:27:03

@Boross Bence: Tamás Gáspár Miklóst a sokszor valóban nehéz megérteni, Most viszont szokatlanul világos volt: erre a hazug uszító kérdésre nincs egyszerű jó válasz.

Boross Bence 2016.08.08. 17:38:28

@mirtil: Nem azt mondta TGM, hogy nincs egyszerű jó válasz, hanem hogy nincs jó válasz. A közértelmiségi filozófusnak az a dolga, hogy jó válaszokat dolgozzon ki a problémákra, és a bonyolult gondolatokat plasztikusan elmagyarázza az embereknek. Ő azonban kifejezetten kizárta a vita lehetőségét, vagyis sem a dolgát nem végezte el, sem nem mutatott megértést a vitapartnerei gondolatai iránt. Egyszerű megbélyegzéssel intézte el a vitapartnereit (bolondok, gonosztettet végrehajtók). Ez a szánalmas benne, s nem az, hogy balliberális állásponton van, Még a mostani poszt szerzője sem intézte el ennyivel a dolgot, hanem legalább megpróbálta a gonosz Fidesz ármánykodása által becsapott "végtelenül egyszerű világképű", passzív tömegnek láttatni a szavazni szándékozók 90%-át. Sajnos azt nem árulta el, hogy konkrétan miben is áll ez a becsapás, de talán majd legközelebb.

mirtil 2016.08.08. 19:14:54

@Boross Bence: Látom, még mindig nem érted. Aki rátérdel a mellkasodra és kést szegez a torkodnak az nem a vitapartnered.

Itt már a kérdésfeltevés is hazug aljas.

Ahogy olvasom a kommenteket valóban a tömeg 90%-a végtelenül egyszerű világképű.

Boross Bence 2016.08.08. 20:11:22

@mirtil: Na, ez érdekes. Te konkrétan mire gondolsz, amikor arról írsz a népszavazási vita kapcsán, hogy valaki "rátérdel a mellkasodra és kést szegez a torkodnak"? Mit szeretnél ezzel a plasztikus metaforával közölni?

Mindenesetre TGM nem osztja az álláspontodat, nem a vélt vagy valós egzisztenciális fenyegetettség miatt utasítja el a népszavazásról szóló vitát, hanem mert szerinte nincsenek jó válaszok a feltett kérdésre, a felvetődő kérdésekre. Szerintem ez nem igaz, vannak jó válaszok, és TGM tudja, hogy a jó válaszok nem az ő balliberális válaszai, ezért gyávaságból megfutamodik a vita elől, az arcvesztés elkerülése érdekében pedig a szokásos balliberális módszert veti be, vagyis magyarázat nélkül gonosznak hazudja az övétől eltérő álláspontot,

pamut 2016.08.09. 07:33:15

@Exploiter: ja hogy előbb még csak magaddal törődtél, aztán amikor ezt a szemedbe vágták akkor hirtelen eszedbe jutott hogy neked sorrended van :D látod, mondom én hogy megy neked az önámítás, fél pillanata alatt tudsz teljesen más mondani, nehogy már szembesülj azzal mekkora faszkalap vagy :)

pamut 2016.08.09. 07:37:30

@Exploiter:
az álláspontod nem hogy nem következetes de önmagadnak ellentmomdó. előbb ezt írtad:
"Persze, hogy megőrjítették a népet"
aztán meg:
"egyszerűen csak akkor és ott azt mondták az embereknek, amit hallani akartak"

Ez a kettő finoman szólva nem fedi egymást, de mondjuk rólad messziről bűzlik hogy még ahhoz is gyenge vagy hogy leglátványosabb felsülésedet legalább önmagadnak beismerd :D
kibaszott nagy, ráadásul a dolgok súlya miatt szemét és aljas hazugság hogy pusztán populizmus lett volna az elszabadult gyűlölt és gonoszság, ez ezerszer több volt annál, már 20x leírtam, de neked persze mindegy, látom a legvédhetetlenebb hülyeségeidhez is ragaszkodsz a végtelenségig, eh de száni....

pamut 2016.08.09. 07:40:52

@Boross Bence:
Bocs, csak eddig jutottam de már röhögnöm kell :DD

"Nem az a véleményterror, ha valakire, aki liberális véleményt fogalmaz meg, azt mondják, hogy liberális. Tessék megcáfolni! "

Ember, a gyűlölködés elutasításának, keresztényi vagy éppen emberies viselkedésnek semmi köze a liberalizmushoz, de még a politikai fogalmak egyikéhez sem :D Ti már a pápát is libsizitek!
Ennyire fájna szembesülni az elembertelenedésetekkel és antikereszténnyé válásotokkal?

Tessék megcáfolni....

pamut 2016.08.09. 07:46:27

@Boross Bence:
hahahaha, de jó hogy tovább olvastam! :DDDD

"Magyarországon tavalyi példa Ákos ügye, aki egy nyilatkozata után elvesztette a fő szponzorát, mégpedig közvetlenül az éves nagy koncertje előtt, és ezzel 50 millió forintot bukott. A fő szponzora egy német tulajdonú távközlési multicég volt."

tehát kiderül egy celebről hogy egy hímsovoniszta fasz (mondjuk nem volt meglelő a lebukása, eddig se néztem ki belőle többet), erre mind a józan ész, mind a józan erkölcs, mind a nyers üzleti önérdek miatt a szponzora kimenekül a számára kínossá, és üzletileg is kárt okozó támogatottja mögül hogy önmagát védje, na meg hogy erkölcsileg se járjon a rossz úton, erre neked az hogy egy macsó gyökeret nem tömnek ki pénzzel az libsi véleményterror :DDD hát neked már teljesen elmentek otthonról :DDDDD tudod mi a véleményterrort bazdmeg? az hogy elvárod hogy tömjenek ki lóvéval egy olyan embert aki a nőkről ilyen véleménnyel van.

ebben az országban antikeresztény, anitliberális, antihumasita fideszes véleményterror van, ami arról szól hogy mindenkit gyűlölni kell aki a fidezsnek nem tetszik, vagy akiknek a gyűlöletéből a fidesznek politikia haszna van, és aki nem hajlandó gyűlölködni, na adj isten meg tud maradni embernek/kereszténynek, akkor azt is gyűlölni kell és lelibsizni, verni a hisztériát hogy még ő terrorizál másokat :DDD ti már teljesen kész vagytok bazdmeg.....

Boross Bence 2016.08.09. 09:51:36

@pamut: "a gyűlölködés elutasításának, keresztényi vagy éppen emberies viselkedésnek semmi köze a liberalizmushoz". Egyetértek, nem ez a liberalizmus. Még nem találkoztam olyannal, hogy a gyűlölködés elutasítását, keresztényi vagy éppen emberies viselkedést bárki liberalizmusnak nevezte volna. Liberalizmusnak inkább az individualizmust, az anyagiasságot, a kommercializmust, a piacpártiságot, a tőkebarátságot, a kozmopolitizmust, az univerzalizmst, és a hagyományos értékek kétségbe vonását, az értékek relativizálását, a technikába és a tudományba vetett túlzott bizalmat, a technológiai kockázatok iránti érzéketlenséget, az elitizmust, a társadalom felsőbb osztályok érdekében történő rombolását szokás nevezni.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.08.09. 10:54:51

@Exploiter: Egy ponton hibádzik az érvelésed: hosszú távon az erkölcsi relativizmus súlyos károkat okoz és működésképtelenné tesz minden rendszert.
Van ugyanis egy olyan dolgo, hogy átrsadalmi tőke (nagy irodalma van mostanában) és kimutatták, hogy csak ott megy normálisan a világ, ahol az emberek bíznak egymásban.
Egy szétbaszott országban nem. És a migráns az első lépés, a szolidaritáshiány nem marad egy célon, pont azért sem, mert a migránsokra nem megy el akkora pénz, tehát meg kell találni, hogy kitől lehet elvenni (és már veszik el, csak a nagy migráncsozásban nem veszik észre, és nem is bánják): a szegényektől, az áplónőktől, az improduktív kiadásokból (nyugdíj, egészségügy) és már meg is érkeztünk a kórházban meghaló rokonodhoz. infovilag.hu/hir-22501-quot_amikor_ertem_jottek_mar_senki_sem_m.html

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.08.09. 10:56:47

@Boross Bence: "vannak jó válaszok" - miután csak két lehetséges válasz van, igen vagy nem, eszerint mindkettő jó.

Boross Bence 2016.08.09. 12:27:58

@Kuviklacz: Igazából 6 lehetőség van:

1) szavazz igennel!
2) szavazz nemmel!
3) szavazz érvénytelenül!
4) szavazz a lelkiismereted szerint!
5) szavazz találomra!
6) ne szavazz!

A balliberálisok a 6)-ost javasolják (Fodor Gábor kivételével).

chrisred 2016.08.10. 05:54:55

@Boross Bence: 7) hallgass a szívedre! :)

Tényleg érdekes kérdés, hogy valójában hány értékelhető variáció létezik. Eldöntendő kérdésre alapesetben kettő. Ugyanakkor, ha megnézzük a kérdés jellegét ("Akarja-e, hogy...", és utána felvázol egy konkrét egyedi lehetőséget) szerintem nyilvánvaló, hogy konkrét véleményformáló válasz csak egy létezik, az igen. Az összes többiről csak az derül ki, hogy nem támogatja ezt a lehetőséget, de hogy valójában mit akar, az nem.

Ezzel a logikával élnek az euroszkeptikusok is, akik azzal érvelnek, hogy Magyarországon a népszavazáson nem támogatták eléggé az uniós csatlakozást, mert sokan nem mentek el szavazni. Holott, ha azt akarták volna, hogy Magyarország uniós tag legyen, akkor elmentek volna, és behúzzák az igent. Ugyanakkor a két népszavazás között az a különbség, hogy akkor sok variációs lehetőség nem létezett, egy ország vagy uniós tag, vagy nem az. Míg itt a kényszerbetelepítésről való döntéshozatalra jogosult szervek kiválasztása a kettőnél több variációt is elképzelni enged. Mint a fagylaltospultnál, ha csak csoki és vanília van, akkor arra a kérdésre, hogy akarsz-e vaníliát, a nem válasz nagyjából behatárolja, hogy mit szeretnél; míg ha van pisztácia és citrom stb. is, akkor a fagyiárus ezzel a válasszal nem sokkal jutott előrébb (ebben a példában vegyük úgy, hogy csak egy gombócos fagyit lehet venni).

Egyszóval a jelen kérdésre az igenen kívül a többi lehetséges variáció között nem látok ügydöntő különbséget.

pamut 2016.08.10. 09:51:33

@Boross Bence:
"Egyetértek, nem ez a liberalizmus. Még nem találkoztam olyannal, hogy a gyűlölködés elutasítását, keresztényi vagy éppen emberies viselkedést bárki liberalizmusnak nevezte volna"

Dehogynem legalább egy éve folyton ezt csináljátok és itt ebben a blogban te magad is ezt csináltad, pont ezért válaszoltam neked azt, amit.

"Liberalizmusnak inkább az individualizmust, az anyagiasságot, a kommercializmust, a piacpártiságot, a tőkebarátságot, a kozmopolitizmust, az univerzalizmst, és a hagyományos értékek kétségbe vonását, az értékek relativizálását, a technikába és a tudományba vetett túlzott bizalmat, a technológiai kockázatok iránti érzéketlenséget, az elitizmust, a társadalom felsőbb osztályok érdekében történő rombolását szokás nevezni."
Frászt, te nevezed ennek, ez már a 2. bizonyíték rá hogy totális fogalmi káosz van a fejedben és nem tudod mi mit jelent.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.08.10. 21:05:43

@Boross Bence: Ami a liberalizmusdefiníciódat illeti, a piacpártiság és a tőkebarátság a konzervativizmusnak inkább jellemzője, mint a baloldali liberalizmusnak (különösen TGM nem vádolható ezekkel). A konzervatívok jobban pártolják a felsőbb osztályokat, mint akárki más. Az univerzalizmus és a kommercializmus értelmetlen műszavak. Ami az anyagiasságot illeti, a FIDESZ természetesen egyáltalán nem anyagias. A liberálisok olyan rendet képzeltek el, ahol az anyagiasságot úgy lehet irányítani, hogy a közösségnek is hasznára váljék. A technikába és tudományba vetett bizalom túlzottságát nem tudom értelmezni, aki nem bízik a tudományban, az sarlatán. Persze használhatod saját fogalmaidat és definícióidat, csak akkor ne lepődj meg, hogy csak a zavaros agyúak és a hívők fognak Veled egyetérteni.
Ami a 6 válaszverziódat illeti, a 4. és 5. az 1. és 2. közötti választást jelenti (de lelkiismereti kérdést nem lehet csinálni egy értelmetlen kérdésből), a 3. és 6. nem válasz. Tehát marad válasznak az 1. és a 2.

Boross Bence 2016.08.11. 15:19:49

@Kuviklacz: Ezek nem a saját fogalmaim, mindegyik ismeretlen vagy általad értelmezhetetlen kifejezés jelentését megtalálhatod a lexikonokban vagy a wikipédián.

TGM-et joggal lehet a balliberálisok közé sorolni, mert bár szavakban szakított a liberalizmussal és manapság szociáldemokrata nézeteket hirdet bizonyos osztályelméleti manírokkal társítva azokat. mégis univerzalista, értékrelativizáló, hagyományellenes és kulturálisan elitista, amivel osztozik a liberalizmusban.

Boross Bence 2016.08.11. 15:32:48

@chrisred: Valóban nincs olyan lehetőség, hogy "ezzel és ezzel a feltétellel támogatom, különben nem". Én azokat a válaszlehetőségeket soroltam fel, amelyeket egy politikus adhat egy eldöntendő kérdés feltétele esetén a szavazónak arra az előzetes kérdésére, hogy "Hogyan szavazzak?" Maga a szavazás egy politikai tett, az azt megelőző vita egy másik politikai tett (ezt csináljuk most), az utólagos értékelés pedig egy harmadik politikai tett lesz. A megelőző és a rákövetkező azonban közösséget definiál, vagyis alkalmas a politikai csoportképzésre, mert véleményeket ütköztet, míg maga a népszavazás pusztán egy aktus, amit egy bürokratikus apparátuson keresztül mindannyian közösen hajtunk végre. A politikusnak csak a második és a harmadik politikai tettben van aktív politikai szerepe, magában a szavazásban a politikus is csak egyetlen szavazópolgár. Vagyis az 1)-7) politikai válaszok csak megelőzően és utólag érdekesek, magában a szavazásban nincs értelmük, mivel ott nincs beszéd, vita, vagy más politikai jellegű kommunikáció, csak tollak mozognak papírlapokon, csak számolás van és összesítés.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.08.11. 22:29:07

@Boross Bence: Wikipédia mint tudományos hivatkozás... Gratulálok. Univerzalizmusod letaglózó.

chrisred 2016.08.12. 05:57:20

@Boross Bence: Rendben, az teljesen más kérdés, hogy egyes politikusoknak milyen érdeke fűződik a szavazáshoz, és ehhez hogyan próbálja mozgósítani a szavazókat. Nálam az volt a kiindulópont, hogy a szavazópolgár a saját érdekeit nézve hogyan közelíthet meg egy kérdést, nem pedig egy politikai közösségnek a szempontjait figyelembe véve. De el kell ismernem, a valóságot tekintve sokkal jobb a megközelítésed, és ehhez nem is kell magát a kérdést elemezni, a lapon akár az is szerepelhetne, hogy "blablabla?". Vagy lehet, hogy most tényleg az is szerepel. :)

Boross Bence 2016.08.12. 17:11:43

@chrisred: Főleg olyan véleményekkel találkoztam, hogy a jogkövetkezmény nélküli kérdés értelmetlen, vagyis egyesek a jogkövetkezményt azonosították az értelemmel. Olyan véleménnyel is találkoztam, hogy a kérdésfeltevés gonosz, de ebből nem következik, hogy értelmetlen lenne a kérdés. Olyan vélemény is volt, hogy a kérdésre nincs jó válasz (TGM), ami szerintem nem igaz, mert nem osztom TGM balliberális 'jó"-fogalmát, ami kizárja a Fidesz politikai megerősödésével járó válaszokat az etikailag elfogadható alternatívák közül,

lifecracker 2016.08.28. 23:01:15

"A német tömegek egészen a II. világháború végéig kitartottak a nácik mellett, mert elhitték, hogy az egész világ - különösen a zsidók - azért fogott össze, hogy elpusztítsák Németországot. "

Hát igen, erről szól az egész "menekült" invázió. Így akarják kiirtani a németeket.

A Hooton-terv a németek kiirtását szorgalmazza a fajkeveredés elősegítésén keresztül:

en.wikipedia.org/wiki/Earnest_Hooton

Jelenleg ez folyik Németországban. De egész európára ki akarják terjeszteni, az egész fehér fajt meg akarják semmisíteni.

Mint ahogy a Kudenhove-Kalergi tervben szerepel. Mellesleg ő volt az első ember aki megkapta az a Charlemagne-díjat, amelyet Angela Merkellel egyetemben több népirtó patkány is megkapott.

chrisred 2016.08.29. 05:15:33

@lifecracker: Akkor a németeknek már nem kell izgulniuk, hiszen a második világháborút az egész világ - különösen a zsidók - nyerték, vagyis értelemszerűen már akkor kiirtották őket.
süti beállítások módosítása