B1 blogcsalád



Orbán Viktor beismerő vallomást tett

2019. július 27. - nickgrabowszki

Tusnádfürdőn két dolog történt: egyfelől Orbán Viktor elismerte, nem teljesültek a tavalyi álmai, másrészt beismerte, hogy rezsimje a szabadságjogok korlátozásán alapuló pártállami autokrácia. otus.jpg

A vereség beismerése persze burkoltan, a sorok között történt. Csak azok értették, akik emlékeztek egy éve ilyenkor, ugyanott elmondott beszédére, amiben totális európai fordulatot és hatalomátvételt vizionált. Arról beszélt

  • "nagy pillanat előtt állunk",
  • "az esély itt van",
  • "mi jövünk",
  • "jönnek a ’90-esek, a ’68-asok helyett jönnek a ’90-esek, az antikommunista, keresztény elkötelezettségű, nemzeti érzelmű nemzedék következik most az európai politikában",
  • "mi vagyunk Európa jövője". 

Ehhez képest a pillanat elmúlt, az esély elszállt és nem ők jöttek, de erről most már szó se esett.

Az EP-választáson nem történt populista (valójában persze: szélsőjobboldali) hatalomátvétel. Orbán burkoltan el is ismerte a kudarcot, amikor az idén ugyanott már arról beszélt, hogy

kormánya és rezsimje defenzívára kényszerül:

Ez egy igazságtalanul nehéz küzdelem volt eddig is, és igazságtalanul nehéz küzdelem lesz ezután is. (...) Az előttünk álló 15 évet azzal fogjuk eltölteni, az lesz a nemzedéki küldetésünk, hogy szembeforduljunk a liberális korszellemmel, és a liberális internacionalizmussal.

Ugyanakkor arra lehet következtetni, Orbán úgy ítéli meg, a győzelem ugyan nem sikerült, de az iksz még tartható: a magyarországi pozícióból nem kell kell feladnia.

Sőt, még meg is akarja erősíteni őket, ezért nem hátrál, hanem inkább beleáll egy narratíva-vitába, és megpróbálta megvédeni az "illiberális demokráciát". Teljesen nyíltan felvállalta, hogy a rezsimje a nemzet közösségként való felfogásán alapul, azaz esze ágában sincs tiszteletben tartani

  • se az egyéni szabadságjogokat,
  • se a politikai pluralizmust,

amik köztudottan a szabad egyének társulásának, a liberális demokrácia alapkövei. Eközben azt próbálta magyarázni, hogy a liberálisok gyűlölik őt, illetve őket, mert meg akarják szabni, hogy hogyan lehet gondolkodni. (Miközben persze nem: csak azt akarják megszabni, hogy hogyan nem lehet. Éspedig úgy nem, hogy elvitatod másoktól, hogy ők is gondolkodhassanak, azaz a szabadság- és politikai jogokat.)

A liberális rendszerben egyének egymással versengő halmaza a társadalom, nincs nemzet, legfeljebb politikai nemzet. Ehhez képest az illiberális vagy nemzeti nézőpont szerint a nemzet történetileg és kulturálisan meghatározott közösség, amelynek tagjait védelmezni kell, fel kell készíteni a világban való közös helytállásra, és az az egyéni teljesítmény érdemel elsősorban elismerést, amely a közösség javát is szolgálja.

Zavaros és ellentmondásoktól hemzsegő ideológiai iránymutatásában így nyilatkozott meg a vátesz, ami úgy fordítható le, hogy a NER nyíltan magának vindikálja a zsűrizést. A közösség javának megállapítását majd az állam vállalja magára, amit a Fidesz ural, amit viszont ő maga irányít. Azaz az Orbán Viktor ízlésének és céljainak megfelelő egyéni teljesítményt honorálja a NER, a többit meg üldözi (vagy ellehetetleníti).

Ennél nyíltabb beismerése az autokratikus, pártállami hatalomgyakorlásnak eddig még nem történt meg;

korábban vehemensen tagadták, hogy bármi szándékuk volna a szabadságjogok korlátozására (bár a gyakorlatban számtalanszor megtették), most viszont a NER capo di tutti capija felvállalta, hogy az állam és ő maga bele kíván szólni az egyéni életstratégiákba.

Pusztán a közösség érdekében. Azt persze ő maga dönti el, mi ez az érdek.

Azt viszont elárulta, hogy mi a mérce:

az illiberális politika értelme nem más, mint a keresztény szabadság.

Ami meg úgy dekódolható, hogy csak annak lesz (illetve már van is) szabadsága, aki az általuk megkívánt ideológiát vallja (legalább nyilvánosan), a többieknek coki. Ez csak abban különbözik a totaliter rezsimektől, hogy csak korlátozza a szabadság- és politikai jogokat, de pillanatnyilag nem akarja kiirtani az egyet nem értőket, a nem együttműködőket, a "másként gondolkodókat".

Arra Orbán nem adott választ, hogy

  • a keresztények szabadságát mennyiben korlátozná, ha a taoisták, muszlimok, hinduk, sámánisták, továbbá - és horribile dictu - az ateisták is ugyanolyan szabadok lehetnének;
  • valamint arra sem, hogy ki hatalmazta őt vagy őket fel arra, hogy az állam döntési jogot vindikáljon magának az emberek élete, az egyéni teljesítmények megítélése fölött.

Mert, hogy a választók nem, az biztos.

  • Idén, amikor az EP-választás előtt azzal kampányolt, hogy a jónép támogassa az ő programját, a 8 millió választókorú kevesebb mint negyede, alig 1,7 millió döntött úgy, hogy mögé áll.
  • Tavaly pedig egyenesen ellene szavazott a többség: még a külföldről importált és a megvásárolt magyarországi szavazatokkal együtt sem érte az 50 százalékot az Orbán által vezetett Fidesz-lista.

Innen szép elhitetni, hogy a nemzet egységes egész, és a nagy többség mögötte áll. Pedig dehogy: 

a tábor nem egy, nagyon nem.

A rossz hír az, hogy Orbán még további 15 hosszú évig akarja vívni a harcot a "liberális korszellemmel", meg a magyar választók többségével szemben.

A jó meg az, hogy maga is arra számít, a következő egy évben komoly nyomás alatt lesz Európából (ahogy ő fogalmazott: kívülről). Mert a legjobb persze az, hogy nem sikerült a hatalomátvétel, és nem nyílt meg az út, hogy egész Európa olyanná váljon, mint Orbán Magyarországa, a szabadságjogok korlátozásán és kollektivista ideológián alapuló, közpénzekből finanszírozott pártállami autokrácia.

És így még él a remény, hogy egyszer majd Magyarország se lesz ilyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9914982544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.29. 16:49:59

@ZX: Ja, és ahogy látszik, a növekedés mostanában volt olyan gyors, mint a régiós átlag, korábban viszont nem.

Azaz egyértelmű, hogy kinek köszönhető a lemaradásunk.

És a GDP-adatoknál még sokkal látványosabb a helyzet az államadósság/GDP-adatok terén, ahol látszik a ballib kormányok kártékony, a jobboldali kormányok pozitív hatása:
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

ZX 2019.07.29. 16:55:16

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: És neked nem tűnik fel ezen a táblázaton, hogy bár 9 éve a kis geci kormányoz és a gazdaságunk "hasít mint az állat" mégis egyre inkább lemaradunk? Azért vicces, mikor belinkeltek valamit és a valóság pofán vág benneteket izomból.

ZX 2019.07.29. 16:59:32

@antiinternáci: @A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:
index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2019/07/29/koltsegvetes_oktatas_egeszsegugy/

"oktatásra 2020-ban a GDP 4,3 százalékát költené a kormány a 2010-es 5,5 százalék helyett
egészségügyre pedig 4 százalékot 4,6 helyett.
A lap szerint úgy általában "jóléti kiadásoknak" nevezhető tételekre kevesebbet szán a kormány, mint 2010-ben....Több jut viszont az állam gazdasági funkcióira, honvédelemre és rendvédelemre,"

Mire készül a kisgömböc?

Cycmen 2019.07.29. 17:17:04

@ZX: Te figyu már! Tudom hogy már sokszor mondták mások, másoknak, de most én is mondom neked, ha szerinted le vagyunk maradva, akkor költözz el a gecibe Romániába, vagy Szlovákiába!

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.29. 17:34:02

@ZX: Tudom, hogy a liberráltaknak a matek nem erőssége, de ez simán csak baromság.

Az biztos, hogy 2010 után a kárelhárításra, a gazdaság stabilizálására sajnos ráment egy pár év, de most már gyorsan robog a szekér.
m.portfolio.hu/gazdasag/felrobbant-a-magyar-gazdasag-mindenkit-megeloztunk-europaban.324269.html

És ha a növekedésünk jobb (vagy legalább ugyanolyan) mint a régiós átlag, akkor relatív értelemben a lemaradásunk csökken (vagy legalább stagnál), nem nő.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.07.29. 18:40:58

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: "most már gyorsan robog a szekér"

A halottas szekér. Láttál kórházat belülről, faszkalap? Hullanak az emberek, mint a legyek.

Az iskolákban meg oktatják a jövő összeszerelő robotjait. Téged persze nem érint, 80-as IQ alatt tök mindegy.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.07.29. 18:44:06

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: "a növekedés mostanában volt olyan gyors, mint a régiós átlag, korábban viszont nem."

Tehát relatíve nézve változatlan a korábban kiharcolt lemaradásunk, abszolút értékben meg nő. Igazán jó dolog, ha a geci "kormányoz".

KERESZTÉNY SZABADSÁG 2019.07.29. 18:57:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Amit eloadtok, az nem mast, mint eszement ketsegbesett gyulokodes, amiert elveszttetetek az orszagunk felletti uralmat. Az orszag minimum a trianoni orszagvesztes ota var erre a erosodesre stabilizalodasra, normalizalodasra. Akarmit hazudoztok is, a tenyek azt mutatjak, hogy az orszag minden teren nagysagrendileg jobb helyzetben van, mint barmikor az elmult 100 evben.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.29. 19:43:37

@rasztaszív: Hagymázas hülyeségeid helyett több értelme van a valódi okok feltárásának..Szlovákia GDP-jének kb. 12%-a az autóipari export,a magyarénak 7..De ami emnél is fontosabb,hogy nekik az osztrákokon kívül olyan szomszédaik vannak,mint Csehország és Lengyelország, míg nekünk Szerbia és Románia jutott.
Egyébként a két ciklust kapó szociszadesz brigád alatt is szakítva lett az „ordenáré populizmussal”,aztán mi lett a vége?Pedig a válságig volt hat évük..

rasztaszív 2019.07.29. 19:50:11

@Veszéjben a lyogállamiság !: hát persze,igazából nálunk lett szakítva vele...:)orbánt meg csak álmodjuk...?!:)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.29. 19:52:09

@antiinternáci: Az EP-ben vége a szocdem- néppárti összeborulásnak.Ez az igazi jelentősége a két csúcsjelölt bukásának..:)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.29. 19:55:10

@rasztaszív: 2002 után két összefüggő ciklust kaptak.Ők kormányztak,de már az első után bejelentette a miniszterelnök,hogy elkúrták..

rasztaszív 2019.07.29. 20:02:08

@Veszéjben a lyogállamiság !: erősködj csak,úgysem tudod úgy kifacsarni a valóságot,hogy az egész világ ne az orbánodat lássa ordenáré populistának...:)

Cycmen 2019.07.29. 20:23:18

@rasztaszív: ",úgysem tudod úgy kifacsarni a valóságot,hogy az egész világ ne az orbánodat lássa ordenáré populistának...:)"

Várjá má he! Akkor most nem úgy van hogy Orbán olyan jelentéktelen, hogy senki nem foglalkozik vele?:D
Erre most meg az egész világ? Gondolom a lappok tök idegbetegek miatta!

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.29. 20:24:57

@rasztaszív: Legyen Orbán ordenáré populista, ha alatta jók vagy javulnak a gazdasági eredményeink, miközben a szocik mindent szarrá változtattak, amihez hozzáértek.

A CEU-s szakértő is azt mondja, hogy a konjunkturális hatások kiszűrése után a GDP-arányos államadósság változása terén messze a Fidesz-kormány nyújtott jobb teljesítményt:
index.hu/gazdasag/defacto/2018/05/31/akkor_most_no_az_allamadossag_vagy_csokken/

Itt vannak a nyers, ksh-s adatok is:
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

Miközben a gazdasági növekedés terén sem panaszkodhatunk:
m.portfolio.hu/gazdasag/felrobbant-a-magyar-gazdasag-mindenkit-megeloztunk-europaban.324269.html

És vajon mit eredményezett a "nempopulista, mérsékelt, haladó" balliberális kormány országlása?

Államcsődöt és szemkilövetést?
"2006 szeptember-októberében Gyurcsány Ferenc kormányfő balatonőszödi beszédének nyilvánosságra kerülése kapcsán Magyarország a rendszerváltás utáni időszak legmélyebb politikai válságát élte át, amit tüntetések, utcai zavargások, gyújtogatások és rendőri brutalitás jellemzett"
www.feol.hu/cimlapon/gyurcsany-hazudtunk-reggel-ejjel-meg-este-1148861/

Hát ezek után hallod, inkább legyen nálunk ordenáré populizmus! (Tőlem akár fasizmus is!)

antiinternáci 2019.07.29. 21:21:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Látom, nem sikerült értelmezni.
De a múltkor volt egy jó mondatod, úgy hogy nálam majdnem OK vagy

antiinternáci 2019.07.29. 21:34:44

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Hát majd megnézheted magad, ha jönnek az antifaszisták...
Mostanában a két legfontosabb bűn, ami ellen harcolnak a "haladó" eeeftááásak a pupulizmus és ha valaki rossz választ ad a "Lehet -e a kecskével..." kérdésre.

BiG74 Bodri 2019.07.29. 21:40:39

Tábor nem egy, egyre inkább nem egy, mert részemről elismerek eredményeket az ork kurmánynak, de erősen erodálja az értéküket, hogy a faszságokat, a szar dolgokat bagatelizálják, elhallgatják, hazudnak. Hogy nulla emberi és szakmai értékkel rendelkező bólogató szar alakok kerülnek egyre több és több pozícióba. Hogy csak a fityiszes (viktoreszku) igazság létezik,a többi hazaárulás. Igy soha nem lesz egy a tábor.

rasztaszív 2019.07.29. 21:48:12

@Cycmen: attól,hogy mindenki látja,milyen ordenáré populista, nem lesz nagyobb tekintélye.a lappok például pont leszarják,szerintem.

rasztaszív 2019.07.29. 21:53:02

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: a szocik autópályákat építettek,amiből most vaskos hasznunk van.ez valahogy csak a ti szátokban változik szarrá...:)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.29. 22:52:13

@rasztaszív: "a szocik autópályákat építettek,amiből most vaskos hasznunk van"

Nocsak! Csak nem a Strabagnál tetszik dolgozni? Mert akkor valóban igaz lenne ez a mondatod...

Csak sajna a magyar adófizetők számára nem ilyen kedvező a mérleg:

"Tavaly 114 milliárd forintot fizetett a magyar állam az M5-ös és M6-os autópályák tulajdonosainak. Ezek a legdrágább magyarországi köz- és magánszféra közti koncessziók, avagy a közismertebb angol rövidítéssel ppp-szerződések. Ezt a liberális közgazdászok szerint előnyös konstrukciót a 2002-2010 közötti MSZP-SZDSZ kormányok alkalmazták, és az Európai Unió is erőltette (...)

Az M6-os sztráda pedig az MSZP-SZDSZ kormányok valószínűleg legrosszabb beruházása volt: különösen Szekszárdtól délre olyan gyér a forgalom, mint egy másodrendű főúton. (...)

Érdemes Kóka János megmosolyogtató indoklását elolvasni 2007-ből – nem igazán látszik, hogy az elvárt hatások akár töredéke teljesült volna. Az erre szakosodott európai tanácsadó cégek bármilyen projekthez gyártanak megalapozó tanulmányokat, ezeket az M6-hoz is elkészítették. A beruházás megkoronázása volt a négy dombba fúrt alagút, amelyeknek azóta is csodájára jár az ország. (...)

Úgy is megközelíthetjük ezt a kérdést, hogy mi lett volna, ha a ppp-szerződések helyett a rendelkezésre állási díjakból – az elmúlt években jellemző, 3 milliárd forintos kilométerenkénti áron – minden évben autópályát építettek volna. Mivel az M5-ös esete kicsit eltér – hiszen itt egy részesedésvásárlást cseréltek ppp-re -, vegyük csak az M6-os esetét! A rendelkezésre állási díjakra szánt összegből 2018-ra készülhetett volna el az M6-os, de 2040-ig összesen több mint 900 kilométer új autópályát lehetett volna építeni, így nyolc év előnyért cserébe 710 kilométer autópályát kellett feláldozni."
g7.hu/kozelet/20190723/negy-szerzodessel-annyit-dobott-ki-az-allam-mint-a-nyugdijpenztari-vagyon/

És nem, a fenti tényfeltáró cikk nem a Magyar Nemzetben jelent meg, hanem egy kőlipsi "oknykmozó" portálon (kivételesen viszonylag alapos munka, bár a felelősséggel próbál maszatolni).

rasztaszív 2019.07.29. 23:00:37

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: figyu,én nem kétlem,hogy nagyon felkészítettek,hogy hogyan kell szarozni a szoci autópálya-építéseket,de már a görcsös igyekezet is árulkodó...:) mindenki számára nyilvánvaló,hogy szükséges,és hasznos volt megépíteni őket.ma komoly mértékben hozzátesznek a gazdasági növekedéshez.de mivel semmi hasonlót nem tudtok felmutatni,marad nektek a szarozás.

eszti..... 2019.07.29. 23:42:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Érvdús magyarázatából kimaradt a 2004-es adóreform, ami máig röpteti Szlovákia gazdaságát.

polgariszemle.hu/archivum/19-2006-februar-2-evfolyam-2-szam/79-a-19-egy-eve-a-szlovak-adoreform-2004-ben

www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/mi-all-a-sikeres-szlovak-adoreform-hattereben.51608.html

Gondolom, azt is az szdsz-mszp bűne, hogy sokadik kétharmaddal sem sikerült vmi hasonlót lépni. :))))

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 07:25:15

@eszti.....: "Gondolom, azt is az szdsz-mszp bűne, hogy sokadik kétharmaddal sem sikerült vmi hasonlót lépni"

Arrafelé Szlovákiában lassú lehet az infornációáramlás, mert volt adóreform, csak éppen a magyar gazdaság sajátosságainak, a kormány prioritásainak megfelelően nem ugyanolyan, mint a szlovák:
"Azért, hogy megvásárolhassák a nemzetközi üzleti-politikai közösség támogatását, 2010 előtt a kormányoknak sok pénzre volt szükségük. Ezt például a magyar vállalatok megsarcolásából szerezték, amelyek átlagos adóterhelése 52 és 56 százalék között ingadozott. Ezt 2010 után 2019-ig fokozatosan 36 százalékra [csökkentették] (...)

Ma a legmagasabb adóék 44 százalék, ami a gyermekek számával arányosan csökken, 2 gyermek esetén már csak 36 százalék, 3 gyermek esetén 19 százalék, a legalább négy gyermekes anyák pedig már életük végéig mentesülnek a jövedelemadó megfizetése alól. "
www.google.com/amp/s/www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/a-magyar-gazdasagpolitika-jovojenek-7-uj-pillere.331143.html%3famp

Mindez, és más reformok, gazdaságpolitikai húzások pedig szintén röptetik Magyarország gazdaságát is:
[2019. május közepén] "tette közzé a Központi Statisztikai Hivatal az idei első negyedéves előzetes GDP-adatot, ami meglepetést okozott, hiszen a magas várakozásoknál is gyorsabb ütemben, a szezonálisan és naptárhatással igazított éves mutató szerint 5,2%-kal bővült a GDP. Ez a második legnagyobb szám 1996 óta, amióta összehasonlítható adatok állnak rendelkezésre. (A legmagasabb adat sem régi, tavaly a harmadik negyedévben mért 5,3%-ot a KSH.)"
m.portfolio.hu/gazdasag/felrobbant-a-magyar-gazdasag-mindenkit-megeloztunk-europaban.324269.html

Szólj, ha valamit nem értenél...

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 07:29:09

@rasztaszív: "mindenki számára nyilvánvaló,hogy szükséges,és hasznos volt megépíteni őket"

Hát, nekem úgy tűnik, még a lipsike hírportáloknak se volt egyértelmű, pláne az, hogy ott és úgy kellett megépíteni, finanszírozni...
"Az M6-os sztráda pedig az MSZP-SZDSZ kormányok talán legrosszabb beruházása volt, Szekszárdtól délre alig jár rajta valaki, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hogy élénkíteni fogja Tolna és Baranya gazdaságát. A ppp-konstrukcióban épült út a G7 számításai szerint évi 50 milliárd veszteséget termel az államnak. Csak az M6 éves rendelkezésre állási díjainak kumulált összegéből majdnem 1000 km autópálya épülhetne 2040-ig a lap becslése szerint."
index.hu/gazdasag/2019/07/23/ezermilliardokat_veszteget_el_az_allam_a_koncesszioba_adott_autopalyakkal/

De cáfold meg a számaikat, ha tudod! Engem megnyugtatna! Így ugyanis felforr az ereimben a vér...

antiinternáci 2019.07.30. 07:52:21

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Máskor, ha libbantaknak írsz, javaslom az alábbi záróformulát:

"Szólj, ha valamit megértettél..."

antiinternáci 2019.07.30. 08:18:47

@ZX:

Arra készül, hogy az internáci hazugságokkal szemben továbbra is sok pénzt tegyen az eü és oktatási szektorokba.
A GDP úgy 40%-ot nőtt 2010 óta.
Miután grafikonolvasásból buktál, talán ezt az egyszerű pótvizsgakérdést képes leszel megérteni.
Mert az van, hogy a szadeszmp-s, Gyurcsány-dúlásos katasztrófa-teljesítmény 5,5%-a az oktatásra drasztikusan kevesebb, mint a mostani GDP nominálisan kisebb előirányzata.

antiinternáci 2019.07.30. 08:22:17

@Cycmen:

És ha már úgy benne vagy a szar arannyá érlelésében: összehasonlítanád a családok és gyernekek támogatására fordított összegeket is az LQróék idejében erre fordítottakkal is?

2019.07.30. 08:31:15

ahogy látom az illib papagáj-kommandót olyan jól fizetik, (persze közpénzből), ha nincs már kit, egymást térítgetik, kommunista műszakban is.

2019.07.30. 08:33:14

nyugodjatok már le, már a kádári 40 évet megszoktuk, orbánét is elfogadjuk, pihenjetek nyugodtan.

6.Lenin 2019.07.30. 09:28:09

@rasztaszív:

Igen , vaskos hasznunk van az M5, és M6 autópályákból. Nézz már utána, hogy meddig, és mennyibe kerül ez nekünk még néhány évtizedig.

6.Lenin 2019.07.30. 09:31:32

lemaradt:

" Az AKA eddig összesen 12,4 milliárd forint állami támogatást kapott kiesett bevételei pótlására. A koncesszió 35 évre szól, ebből tíz év telt el. Ha az állam nem vásárolja meg a részvények maradék 60 százalékát, 25 év alatt több százmilliárd forintot fizethet ki a koncessziós társaságnak. "

Kurva jól jártunk
index.hu/gazdasag/magyar/palya040212/

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.30. 09:31:44

@rasztaszív: Itt te próbálsz erőltetni egy teljesen téves elképzelést,amely szerint attól függ a gazdaság fejlődése,hogy te populistának minősítesz egy vezetést vagy sem.Ráadásul önellentmondásban vagy,hisz szociszadeszék súlyos helyzebe manőverezték a magyar gazdaságot.Az meg csak hab a tortán,hogy Orbánt populistának tartod,míg Ficot nem..

Cycmen 2019.07.30. 09:59:17

@rasztaszív: Jaj papu, eleve röhej ez a ballib populistázás, nem jelent semmi rosszat!
Neked is agyadra ment a liberálfasiszta retorika és azt sem tudod hogy miről beszélsz!
Mi a populista Orbánban, miről beszéljen, megszorításokról, migránsok betelepítéséről, a buziság kötelezővé tételéről?

alöksz róz 2019.07.30. 12:07:41

@antiinternáci: "mélyfagyasztotta a gazdaságot, ezzel hosszú távra visszavágta a növekedési lehetőséget" - meg kiépítette a jelenlegi gazdasági rendszert, az olcsó munkaerő országát, a külföldi cégeknek relatíve kevés hozzáadott értékkel bedolgozó "modellt".
a baloldal bálványa, bajnai még 2014-ben is képes volt ezzel kampányolni

alöksz róz 2019.07.30. 12:10:46

@Cycmen: "Szerintem kohnzervatív lesz az inkább!" - meg lieberális :-)

alöksz róz 2019.07.30. 12:19:02

@atomic power 1986DucaDuca: szerinted ha megkérdezik tőled h pénzt vagy életet, az szabad választás? :-)

alöksz róz 2019.07.30. 12:35:43

@Tényelek: "A népidemokráciában bármit szabadon gondolhatott az ember" - ez igaz. csak kussolnia kellett róla, ha nem akart kellemetlenséget magának. mint most magyarországon. (meg svédországban, németországban is persze, csak ott más ideológiai alapon)
egy az egybe ugyanaz a túlbuzgó fogalmatlan seggnyaló hozzáállás megy most is, mint akkor.. rohan rögtön betiltani, megbüntetni, ellehetetleníteni, cenzúrázni a kis szolgalelkű tehetségtelen kontraszelektált, párt által benyomott fasz, ha úgy gondolja, hogy párttitkár úrnak nem tetszene valami... messze túlteljesítve az elvárásokat

alöksz róz 2019.07.30. 12:49:31

@alöksz róz: ja meg apró kis szívességeket elintézni...

rasztaszív 2019.07.30. 12:57:36

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: igen,van olyan autópálya,ami mellé még nem települt nagyobb gyár.a hozzáállásotokat éppen az mutatja,hogy ti csak azt veszitek észre...:)

rasztaszív 2019.07.30. 13:01:57

@6.Lenin: az infrastruktúrát jobb helyeken szokás a fejletlenebb részeken is fejleszteni,éppen azért,hogy fejlődhessenek.
az autópálya-hálózat egészében pedig bőven vaskos hasznot hoz.

6.Lenin 2019.07.30. 13:02:42

@rasztaszív:

index.hu/gazdasag/magyar/palya040212/

rasztaszív 2019.07.30. 13:10:06

@Veszéjben a lyogállamiság !: tény,hogy a szlovákok azóta hagytak állva minket,mióta letudták a saját ordenáré populizmusukat,meciarral.
ti most arra a növekedésre veritek a melleteket,amit a szocik infrastruktúra-beruházásai alapoztak meg.azért ömlik a szar a szátokból,mert belátni kínos lenne...:)

rasztaszív 2019.07.30. 13:12:17

@6.Lenin: mert te aztán sosem használod,mi?elvből...:)

6.Lenin 2019.07.30. 13:16:34

@rasztaszív:

Hú, de megengedő vagy, ha ti loptok. Gondoltam. Most már tuti, hogy egy nagy seggfej vagy.

rasztaszív 2019.07.30. 13:24:51

@6.Lenin: legyél következetes.ne használd a szocik lopott autópályáit!:)))

6.Lenin 2019.07.30. 13:34:49

@rasztaszív:

Még mindig próbálkozol mentegetni magad? Minek, ezzel már nálam elkéstél.

Tudod vannak, akik tényleg lopnak (sokat), másokra ráfogják (a keveset is soknak igyekeznek mutatni). Vannak, akik vissza is osztanak (sokat), mások keveset (nagyon keveset, de soknak szeretnék mutatni).
Ezeket kell(ene) egymás mellé tenni, és értékelni. De te süketelni szeretnél.

Más, amit emberek csinálnak, bármelyik oldalon is, dőreség elvárni, hogy az tökéletes, hibáktól mentes lesz valaha is. A különbség másban kereshető. Az emberek ezt önként, vagy kényszerből fogadják el, és hányan, pl.

rasztaszív 2019.07.30. 13:41:10

@6.Lenin: aha.mit is akartál mondani...?:)az valahogy nem derült ki.

6.Lenin 2019.07.30. 13:44:50

@rasztaszív:

Igazad van, egy hülyének minek is magyaráznék bármit is. Te egy kis szarzsák vagy. Ezt most tökéletesen igazoltad. Továbbiakban érdektelen-nekem-, hogy miket is írogatsz itt, vagy bárhol.

rasztaszív 2019.07.30. 13:46:10

@6.Lenin: ezt már párszor eljátszottad...:)

6.Lenin 2019.07.30. 13:53:16

@rasztaszív:

Az kellett, hogy te bizonyítsd, hogy ki is vagy. Ez most megtörtént. Ennyi.
Egy pitiáner szar alak vagy. Régen éreztem ezt, de neked kellett bizonyítanod, nem nekem.
A többi már érdektelen.

rasztaszív 2019.07.30. 14:02:21

@6.Lenin: az miért lehet,hogy ilyenkor mindig neked kell bonyodalmas ráolvasásokat kitalálnod...?:)
ezen gondolkozz,a többi érdektelen.

6.Lenin 2019.07.30. 14:37:49

@rasztaszív:

Na még utoljára, mert faszfej vagy.
Én nem a politika miatt vagyok itt. Engem más érdekel. És ez itt egy kincsesbánya ehhez.
Nem érted, leszarom azt is a továbbiakban, te már érdektelen vagy. Pá.

rasztaszív 2019.07.30. 14:43:50

@6.Lenin: bármennyire is szeretnéd,nem te vagy itt a téma.

2019.07.30. 15:48:35

@6.Lenin:
ahhoz képest elég (túl) sokat vagy itt, mi lenne ha érdekelne? :O O,O

6.Lenin 2019.07.30. 15:52:35

@vitéz Beverneky:

Ha érdekelne a politika, akkor most nem itt lennék. Mi köze a politikának az itt zajlóhoz?
Neked pláne. Van rá befolyásod?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.30. 16:45:33

@6.Lenin: Na,ha nincsenek érvek,jön a személyeskedés,ugye.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 17:41:49

@rasztaszív: "igen,van olyan autópálya,ami mellé még nem települt nagyobb gyár"

Az M6-os mellett nem csakhogy gyár nem települt, hanem forgalom sincs, amellett, hogy egy vagyonba került.

"Ez az a magyar autópálya, amit kár volt megépíteni

Megtette hatását az olcsóbb üzemanyag, a mind több használtan behozott autó és a reáljövedelem-emelkedés: tavaly többet használták autóikat a magyarok, főként az autópályák forgalma nőtt. Az évente egy vagyonba kerülő M6-oson így is csak lézengenek az autók, pláne a Budapesttől legtávolabbi szakaszokon."
www.napi.hu/magyar_gazdasag/ez_az_a_magyar_autopalya_amit_kar_volt_megepiteni.602733.html

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 17:49:06

@rasztaszív: Nemcsak mi nem vesszük észre, hanem a közgazdász-kutatók, szakértők is egyre inkább azon a véleményen vannak, hogy a balliberális kormány túl egyszerű receptre alapozta a gazdaságfejlesztést.

Ráadásul annyit loptak, hogy az nem tudott nem feltűnni.

"Így lopják szét az M6-os autópályát - "De mi ezen a meglepő?"
Portfolio 2008. július 25., 7:00

Elképesztő mértékű pazarlás folyik az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának építésénél - derül ki a Portfolio.hu helyszíni körképéből. A kialakult feketepiacon 9-10 ezer forintért vásárolhatjuk a beton köbméterét, több száz liter gázolajhoz juthatunk 220 forintos egységáron, de többek szerint az építkezésről igazából mindent be lehet szerezni, ami mozdítható. (...)

A kérdésen elgondolkodtunk majd érdeklődtünk tovább, hogy ki milyen visszaélésekről hallott, mit lopnak még rendszeresen az M6-os építésénél.

"Igazából mindent, ami nincs lebetonozva" - hangzik egy újabb, immár utolsó interjúalany válasza."
m.portfolio.hu/gazdasag/igy-lopjak-szet-az-m6-os-autopalyat-de-mi-ezen-a-meglepo.100130.html

2019.07.30. 19:03:16

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
ja, elfelejtettem.
na majd kap az illibsi gazditól!

2019.07.30. 19:04:52

bár a helyzet(hangulat)jelentést így is letudja adni.

rasztaszív 2019.07.30. 19:22:55

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: valóban,egyszerű recept.de a fideszed már tíz éve ennek a hozadékaiból él,nulla saját innovációval.ha pedig végre sikerül megszabadulni tőlük,majd élhetünk a templomok és stadionok hasznából.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.30. 19:25:00

@rasztaszív: Ja értem,hogy szted Fico nem populista,Orbán meg igen.Sztem tanulmányozd egy kicsit a szlovák belpolitikát..
Érdekes,hogy azok az inrastruktúra berhuázások miért nem kamazoztak saját nyolc évük alatt? Lehet,hogy azért,mert az ország gazdaságának működtetéséhez nem értettek közel se annyira,mint az autópálya pénzek szétlopásához..?

rasztaszív 2019.07.30. 19:33:41

@Veszéjben a lyogállamiság !: szerintem az obánod ordenárésága csak meciarhoz mérhető.ezt a szintet a szlovákok azóta meg sem közelítik.

például,mert mire elkészültek, jött egy világválság?vagy az nálad kiesett?

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 19:45:04

@rasztaszív: A Fidesz nem ebből él, és nem csak a válságon múlt, hogy a ballibbantkák az autópályákból képtelenek voltak növekedést csinálni – ehhez ugyanis egy egyszerű (akár széles és jó minőségű) betoncsík önmagában még nem elég, és erre szakértők már akkor is felhívták a figyelmet.

"Sokan ma is csodát várnak az autópályaépítéstől, ugyanakkor felelőtlenség azt állítani, hogy azok építése közvetlenül maga után vonja a gazdasági fejlődést - állapítja meg könyvében Tóth Géza, a KSH szakértője. (...)

Tóth vizsgálódásának fontos megállapítása, hogy a közlekedés és az autópályaépítés csak akkor képes a gazdaságot dinamizálni, ha van mit. Önmagától az autópályaépítéstől csodát nem lehet várni. (...)

A hosszú távú hatások más gazdaságösztönző intézkedésekkel tudnak pozitív irányban kibontakozni."
m.portfolio.hu/gazdasag/autopalyaepites-es-csodavaras-dinamizal-ha-van-mit.61319.html

Szerencsére a jelenlegi kormány ezt is felismerte, és komplexebben közelíti meg a területfejlesztési, gazdaságdinamizálási kérdéseket.

rasztaszív 2019.07.30. 20:57:29

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: tényleg,tiszta szerencse,hogy azóta inkább stadionokat építenek.az dinamizálja majd igazán a gazdaságot,nem az autópályák...:)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 21:08:05

@rasztaszív: Ez butaság. Továbbra is épülnek autópályák, autóutak.

Folyamatosan, és már most megvan, hogy négy év múlva mi épül majd: m.portfolio.hu/gazdasag/uj-autopalya-szakaszt-kap-magyarorszag.329501.html

Ami különbséget jelent, hogy ezúttal már nem ez az egyetlen eszköz, amelytől a gazdasaság felpörgetését, a vidéki térségek felzárkóztatását várják, hanem ezt komplex stratégia keretében más gazdaságösztönző, vidékfejlesztési eszközökkel kombinálják (ahogy Dr. Tóth Géza is javasolta), nem csak "azt remélik", hogy valahol a "piac láthatatlan keze" egy szép betoncsík láttán munkahelyeket hoz létre. Ez ugyanis elég alacsony hatásfokú stratégia volt...

rasztaszív 2019.07.30. 21:22:30

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: szükség volt rá,megépült,hasznot hoz.ez a három kőkemény tény a lényeg.

1998 előtt is megvolt,hogy mi épül majd.a fideszed meg szépen félretolta,rá a következő kormányokra.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 21:25:15

@rasztaszív: Mondd, te write only mode-ban próbálsz vitatkozni? Ott van fönt nyolc link, hogy milyen gyorsforgalmi fejlesztések folynak jelenleg, és vannak beütemezve a következő évek fejlesztési programjaiban... És azért csak ennyi, mert a linkekre a spam-szűrés miatt van egy korlát.

rasztaszív 2019.07.30. 21:27:17

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: inkább kilométerben számoljunk,ne linkekben.

másrészt ez már szinte mind eu-s pénzből épül.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 21:28:52

@rasztaszív: A kőkemény tényekről meg annyit, hogy pl. az M6-osra nem ott, nem úgy lett volna szükség, és biztosan nem olyan finanszírozási modell mellett.

És ebben, ahogy korábban adtam is hozzá linkeket, gyakorlatilag teljes a konszenzus a szakértők között, még ballibbant újságokban se nagyon találsz ezzel ellentétes értékelést...

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.07.30. 21:30:39

@rasztaszív: Persze, hogy uniós pénzből épül, miért ne abból épülne? Ha egyszer erre le lehet hívni támogatást, akkor miért ne tennék. (Egyébként a köv. ciklusban már valószínűleg kevésbé lehet, mert másfajta prioritásokat akarnak a nagy országok az uniós költségvetési tervbe kódolni.)

rasztaszív 2019.07.30. 21:38:55

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: ha a fideszed 1998 után nem állít le minden nagyobb fejlesztést,akkor legalább elkezdhették volna,és akkor az ő terveik alapján épült volna meg.de persze fikázni könnyebb...:)

Minden ballib bérretteg 2019.07.31. 10:46:07

Semmiféle zavar nincs a beszédben.
Orbánnak teljes mértékben igaza van. A liberális dogmákkal és a liberalizmus nevében garáézdálkodó tolvajokkal hazaárulókkal itt az ideje leszámolni.

A bérrettegés és szokásos ballib hazudozás közepette Orbán és Merkel együtt tervezi ünnepelni a határnyitást.. :D

Szabó Miklós János 2019.07.31. 10:49:48

@Minden ballib bérretteg: Hát ha ti tényleg politikai alapú leszámolást terveztek, és végre is hajtanátok, akkor arra azért ne számítsatok, hogy Frau Merkel |vagy bármely komolyan vehető európai vezető| hajlandó lesz érdemben szóba állni veletek.

Minden ballib bérretteg 2019.07.31. 11:15:25

@Szabó Miklós János:

Senki nem tervez ideológiai leszámolást. Azaz a ballibek ezzel kampányolnak, és itt a B1 blogon is számtalanszor leírják, hogy az összes Fidesz szavazó számíthat majd számonkérésre, de az agyhalott ballibeken túl senki nem akar ilyesmit.

Én arról beszéltem, hogy a Soros által irányított embercsempész, és migrációt támogató szervezeteket kell számonkérni, illetve azokat akik a nemzeti érdekek ellenében cselekednek, hogy tolvajlásaikat maximalizálhassák, és teszik ezt a liberalizmus nevében. Pl Gyurcsány Altus, ilyesmi...

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.31. 12:04:53

@rasztaszív: Továbbra sem vagy hajlandó szembenézni a tényekkel.Meciar `98-ban elvesztette a választást. A szlovák GDP 2006-2007 táján kezdte jelentősen beelőzni a magyart.Amely időszakban egyébként Meciar pártja éppúgy koalíciós társa volt Ficoéknak,mint a Slota-féle Szlovák Nemzeti párt..
A hazai autópályákhoz meg annyit,hogy 2006-ban alig 300 km-rel volt kevesebb,mint 2010-ben,a válság pedig 2008 második felében kezdődött itthon..Csakhogy a böszme már 2006-ban bejelentette,hogy nincs tovább,mert elkúrták..

rasztaszív 2019.07.31. 15:10:44

@Veszéjben a lyogállamiság !: te nem vagy hajlandó azzal szembenézni,hogy akik megszabadultak a meciar-féle ordenáré alakoktól,azok most simán állva hagynak minket.az orbánod a rendszerváltás óta mérgezi itt a levegőt,hol ellenzékben,hol kormányon,ha valakinek,hát neki kell legyen köze az ez alatt megvalósult lemaradásunkhoz!

az autópályákhoz meg annyit,hogy szükség volt rá,megépült,hasznot hoz,és ha lenne valós saját teljesítményetek,nem kellene ezt ilyen görcsösen eltagadnotok.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.31. 16:27:16

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: Látom ezen a neveden is szorgalmasan nyalod a gazdi seggét.
Helyes.
Csak így tovább!
dolgozz meg rendesen a pénzünkért!

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.01. 07:37:44

@rasztaszív: "az autópályákhoz meg annyit,hogy szükség volt rá,megépült,hasznot hoz"

Ebből kb. a "megépült" az, ami megáll, bár ennyi pénzből, amit erre az államnak összességében ki kell(ett) adnia, sokkal többet is ki lehetett volna hozni.

Viszont a "szükség volt rá" az alacsony kihasználtság miatt már erősen kérdőjeles, az pedig egészen biztos, hogy a PPP-s konstrukcióban hasznot csak az üzemeltető cégeknek hoznak.

Azaz valójában az általad hirdetett "teljesítmény" (amit még a libsi lapok is totális kudarcnak tartanak) abban mutatható ki, hogy egységnyi kilométerre hogyan lehet minél értelmetlenebbül minél több pénzt elverni.

Ebben viszont akár világrekordot is felállíthattatok...

A valós teljesítmény, lipsikém az ez:
m.portfolio.hu/gazdasag/felrobbant-a-magyar-gazdasag-mindenkit-megeloztunk-europaban.324269.html

rasztaszív 2019.08.01. 08:27:05

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: próbáld meg ne használni az akkor épült autópályákat - majd rájössz,hogy szükséges-e...?:)hirtelen észre fogod venni,hogy nem csak az m6 létezik.
az akkor megvalósult fejlesztések nélkül a ma hasznot hozó beruházások töredéke sem érkezett volna az országba.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.01. 08:43:11

@rasztaszív: Továbbra sem veszed figyelembe a szlovák belpolitikai tényeket.Meciar már `98-ban megbukott,ehhez képest úgy 10 év múlva lépett el a szlovák GDP a magyarhoz képest.Magyarul olyan dolgok között próbálsz meg összefüggést kimutatni ,amelyek között nincs.Ráadásul nálunk a szted nyilván nem ordenáré szoci-szadesz kettős tevékenysége egy szép nagy elkúráshoz volt elég.Szóval az ellenpróbán is megbuksz..:)

rasztaszív 2019.08.01. 09:10:28

@Veszéjben a lyogállamiság !: a fideszed is épp 98-ban kezdte az országrontást,a tervezett,előkészített nagyberuházások leállításával.amivel,persze,lehetett spórolni,meg az adósságadatokat szépíteni,de ezt egyrészt később másnak be kellett pótolni,másrészt négy évnyi konkrét fejlesztési lemaradást jelentett.kb itt kezdődött.
azután a fejlesztési lemaradások pótlása emelte az államadósságot,és erre kaptuk be a világválságot.10 év múlva.ennyi volt az átfutási ideje a fideszed 98-as ténykedésének.
a válság után pedig elkezdtek hatni a fejlesztések.
de semmi vész,tíz év múlva majd élvezhetjük a stadionok hasznát.

Szabó Miklós János 2019.08.02. 06:50:48

@rasztaszív: "később másnak be kellett pótolni"

Na, például a 4-es metrót bepótolták, éppen a II. Orbán-kormány alatt fejeződött be. És olyan marha nagy szükség volt rá, tényleg?!

A mai napig Budapest legkihasználatlanabb metróvonala. A 7-es buszcsalád és a 47+49-es villamos bőven el tudta látni azt a forgalmat, ami azon a vonalon van. Aztán persze ezeket kellett ritkítani (a lakosok bosszúságára), hogy ne kelljen az alacsony utasszám miatt büntetést fizetni a 4-es után.

Ráadásul loptak is a szocik abból is.

Az M6 ugyanez a történet, nagyobb méretben, több pénzért, még kevésbé kihasználtan.

Dehát persze a szociknak eleve nem az észszerűség, hasznosság szerepelt a célfüggvényben, hanem az, hogy minél többet lehessen lopni. És erre volt jó nekik a nagyberuházás, mert abból lehet nagyokat is lopni.

Te meg persze beszoptad az egészet...

rasztaszív 2019.08.02. 07:20:10

@Szabó Miklós János: a szociknál még legalább szempont volt a célszerűség.a stadionépítések már csak arról szólnak,hogy minél többet lehessen lopni.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.02. 19:25:12

@rasztaszív: Ismét a tényeket figyelembe nem vevő alternatív valóságértelmezés,amit előadsz..
Még az akkori baloldali ellenzéki pártok is elismerték,hogy a gazdaság állapota jó,és 2002-es választási kampányukban arra helyezték a hangsúlyt,hogy az elért gazdasági eredmények hozadékaiból jobban kell részesednie az egyszerű embereknek.
Elmaradt beruházások? Gondolom a 4-es metro beruházásra gondolsz. Hát a győztes szociszadeszék sem hamarkodták el a projekt újraindítását,éveket kellett erre várni,és Gyurcsányék csak a minimálisan szükséges forrást biztosították a beruházáshoz a fővárosi pénzeken túl,és épp emiatt maradtak el más fontos beruházások Bp-en..
A válságig hat évük lett volna megépíteni azt a kurva 4-es metrót,amivel Demszky gyakorlatilag a módszerváltás óta kampányolt..Nem sikerült..Ezt is elkúrták,mint mindent..

rasztaszív 2019.08.02. 20:17:09

@Veszéjben a lyogállamiság !: akkor félrebeszélés helyett talán mutass rá arra,hogy milyen tényeket nem vettem figyelembe.mert így eléggé úgy néz ki,hogy csak te nem akarsz tudni arról,ami nem férne bele az általatok sulykolt világképbe.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.05. 00:10:20

@rasztaszív:

2002-ben jó állapotban volt magyar gazdaság,amit az akkori ellenzék sem vitatott,és elérhető közelségbe került az euro bevezetése-tény..
Innen 2006 májusára odáig jutottunk, hogy a miniszterelnök sajátjai körében elismerte,hogy nincs tovább,azért nincs,mert elkúrták-tény.
2002 után a válságig bő 6 évük lett volna arra,hogy azt a kurva 4-es metrót megépítsék,de nem tették neg-tény.
Nyolc éves regnálásuk alatt 30 százalékponttal szállt el a Gdp arányos államadósság-tény..

Egyéb kérdés..?

rasztaszív 2019.08.05. 04:33:02

@Veszéjben a lyogállamiság !: barátocskám,ezek vagy tények,vagy nem,de se így,se úgy nem cáfolják,vagy akár érintik az általam leírtakat.a fideszed már 98-ban is szart az ország jövőjére,csak az újraválasztásuk számított,meg a szép adatok produkálása ehhez.az ő akkori országrontásuk,a beruházások leállítása,és a következő kormányokra tolása volt a leszakadásunk kezdete.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.10. 13:30:41

@rasztaszív: Barátocskám az általam felhozott tényekből semmit nem voltál képes cáfolni. elfogadom a fehér zászlót..! :)

rasztaszív 2019.08.10. 14:04:15

@rasztaszív: barátocskám,az általam írtakhoz érdemben hozzászólni sem tudtál.

rasztaszív 2019.08.10. 14:06:51

@Veszéjben a lyogállamiság !: barátocskám,az általam írtakhoz érdemben hozzászólni sem tudtál.
süti beállítások módosítása