B1 blogcsalád



A jó vita - jó eredménye

2019. június 24. - b1 blog

Az előválasztás miatt fanyalgók frappáns választ kaptak vasárnap este arról, mire is jó mindez. Az ATV-n sugárzott vita megmutatott abból valamit, mi is a demokrácia. Értelmes jelöltek értelmes elgondolásaikat fogalmazzák meg.

Mire jó a vita? Egyrészt ez adja a demokrácia alapját, az eltérő elképzelések közül ki-ki tudjon választani magának valót. Eldönthesse, kinek a programját tartja nemcsak értelmesebbnek, de megvalósíthatóbbnak. A Fidesz egyik fő politikai törekvése a vita, az értelmes párbeszéd, a tisztességes verseny megakadályozása.

elovalasztas_vita.jpg

Mindig és mindenben a főnöknek van igaza. Mert ő a király, minden úgy van, ahogy ő mondja. Verseny abban lehet csak, ki tudja alaposabban dicsérni. („Dicsér eléggé e hitvány sereg.”)

Az előválasztás tehát megmutat valamit abból, ami nagyon hiányzik innen. Ami szükséges ahhoz, hogy szabad országban élhessünk – s talán még akadnak olyanok, akik emlékeznek arra, hogy ha az nem is egyszerű, mégiscsak más, mint ez a diktatúra felé haladó állapot. Amelynek egyik helytartója éppen Tarlós István. S bizony, az ő bőrére megy most minden, hiszen az előválasztás favoritjának őt kell majd legyőznie, ez a lényeg.

A vasárnapi vitából kiderült az is, hogy a kétségkívül városvezetői gyakorlattal rendelkező Karácsony Gergely mellett (többször utalt is rá, hogy az ő tapasztalatai mennyit érnek) a két politikai újonc, Kálmán Olga és Kerpel-Fronius Gábor is beletanult a város működtetéséhez szükséges dolgokba. Legalábbis semmi jele nem volt annak, hogy ne ismernék az alapvető dolgokat – amire egy ilyen vita egyáltalán kitérhet.

Az is lényeges, hogy Budapest következő főpolgármesterének nem csak a szakmai részletekhez kell értenie – sőt, gyakran elsősorban nem is ahhoz - , hanem víziója kell, hogy legyen a jövőről, s egy kétségtelenül erős politikai ellenszélben, egy nyilvánvalóan ellenséges kormányzati közegben megmutathassa, képviselhesse a budapestieket, életben tarthassa a reményt, hogy a demokrácia visszatérhet. Kálmán Olga határozott válaszai azt mutatták, hogy igen, ha a gyakorlati politikában kezdő is, pontosan tudja, mire megy ki a játék.

Hála az előválasztásnak ez még idejében kiderülhetett.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr10014909110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kuglóf. Az 2019.06.24. 17:55:52

@GNDL: persze hogy nem érted, mit makogok, mivel kihagytad az általánosban a SZÁZALÉKSZÁMÍTÁS részt.
Tudod a százalék, az egy arányszám, és lehet hogy a magyar ARÁNYSZÁM mondjuk 35% mert IGEN KICSI az amiből számolják
Segítek:
Ha 100 helyett 133 embert számolsz, az bizony 33% NÖVEKEDÉS, de csak 33 ember.
Ha 1000 helyett 1100 embert számolsz, az MINDÖSSZE 10% NÖVEKEDÉS mégis plusz 100 emberről beszélünk, ami itt a példában HÁROMSZOR több mint a "mi" 33 emberünk.

AZÉRT használja a Momentum a féknyúzhoz a viszonyszámokat (=százalék), mert ezzel el tudja tussolni, hogy a magyar 35% TÖREDÉKE ABSZOLÚT számokban mérve, mint az általa összevetett többi.

Még a hülyegyerek is megérti, hogy sokkal könnyeb 100 Ft-ból 200%-kal TÖBBET csinálni, mint mondjuk 3millióból 200%-ot.

Neked meg majd valaki elmagyarázza.

GNDL 2019.06.24. 17:56:24

@Kuglóf. Az: „Tényleg azt hiszed, hogy beszopjuk ezt az ótvaros kamut a 6-napos-munkahétről? ”

Figyelj, előember... a magadfajta fideszes pöcsök azt is adócsökkentésnek szopták be amikor 46.6%-ról 49.5%-ra emelték az adóéket, és 25-ről 27%-ra az áfát. :D

Nem, egyáltalán nem hiszem hogy normálisak vagytok...

Kuglóf. Az 2019.06.24. 17:58:00

@dunántúli gyerek:
Ja, már mondtam én is, de ne zavarjon @GNDL nem tud többet, csak ennyit. De neked sem kell leírni még egyszer, hacsak nem vagy értelmi fogyatékos, mindannyian LÁTJUK hol, mikor és mit hazudozik @GDNL.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.24. 17:58:25

@dunántúli gyerek: Nem,nem a geci még a lopáshoz is ért.Ezért szavaztok rá folyton.

GNDL 2019.06.24. 17:59:48

@Kuglóf. Az: „Én, és mérnöktársaim”

:D Nézd, már említettem, hogy az internet mindent elbír, de próbáljatok már olyan hazugságokat kitalálni aminek van alapja... az eddigi véleményeid, a gyerekes fogalmazási készséged és a vérforraló helyesírási hibáid, főleg a bizonyítható tényektől igen távol álló fideszes propagandáid alapján te még a nyolc általánost is úgy végezhetted el hogy hatodik után kétszer megbuktál hetedikben majd meguntad és ott befejezted a „tanulmányaid”. :)

Mérnök, mi?! Mint Farkas Flórián érettségije, vagy Semjén diplomája és Schmidt doktorija. Muhahaha... :D

2019.06.24. 18:01:08

@GNDL: "Szóval: 400 túlóra napi 8 órával számolva +50 munkanapot jelent, vagyis éves szinten heti +1 munkanap, ami hatnapos munkahetet jelent. Occam beretvája ez, egy mondattal meg lehet magyarázni, nincs szükség hosszas és irracionális blablára..."

Figyi... nem kell ám neked folyton bizonyítanod, hogy totál inkompetens vagy..nem felejtünk, emlékszünk rád régebbről.

A 'lehetséges' nem 'kötelező'.. és az ország dolgozóinak csak azon részét érinti, akik ezen feltételeket a kollektív szerződésen keresztül ELFOGADTÁK. De vannak cégek, ahol ilyen nincs. Ez olyan helyeken (is) jól jöhet, ahol a pár éves időtávon belül a foglalkoztatás (iparági sajátosság, piaci kényszerűség) nem egyenletes..példának okáért az AUDI..ahol vannak, akik akár egy éven át is csak heti három-négy napon át dolgoznak..de amikor elindul egy új tipus gyártása, akkor felfut a termelés és 'törlesztik' azt, hogy több fizetést kaptak, mint mennyi a tényleges munkavégzésért járt volna. Nekik sem rossz és a munkáltatónak is jó, mert stabilabb az állomány létszáma, csökkethető a fluktuáció..
A közmunkásokat tuti nem érinti, szóval nincs okod aggódni.

2019.06.24. 18:02:48

@GNDL: Hoppp... a brossúra végére értél: Ha kifogysz a hazugságokból, ne add fel! Személyeskedj!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 18:04:10

@Kuglóf. Az: "mérnöktársaim"

Ennyi észzel? Bőcsészmérnök. :))

dunántúli gyerek 2019.06.24. 18:04:22

Orban a magyar polgari allam legfontosabb alapitoja, mecenasa, vezere.

A libbant bolsi elveket, gondolkodasmodot, trash-science-et meg a kulturabol, tortenelembol is kigazolja a kovetekzo 10 evben, ezert tamogatjuk mi magyarok. A libbant szellemi fertonek veget kell vetni, ez a magyar tuleles zaloga.

Kulfoldre viszont el lehetne csepegtetni a ballib agyrakot, ellensegeinknek.

dunántúli gyerek 2019.06.24. 18:06:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: A velt lopas huszadrangu dolog, az orszag viragzik.

Semmit sem lattunk bizonyitva abbol a lopasbol, a ballib meseken kivul.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.24. 18:06:21

@GNDL: Valakinek csak át kell vinni a tervrajzokat a másik irodába!
Tudod,ő a showbusinnesben dolgozik:Takarítja a porondról a lócitromot a lovak után.

GNDL 2019.06.24. 18:08:30

@Kuglóf. Az: Fentebb direkt kiemeltem, hogy még egy most elballagott nyolcadikos is megértené mit lát az ábrán, csak neked vannak vele problémáid kedves „mérnök” úr. :D

Az ábra elég jól mutatja, hogy _arányaiban_ Magyarországról vándoroltak ki a legtöbben a 2010-ben kivándoroltakhoz képest, és míg a cseheknél és lengyeleknél _arányaiban_ csökken a kivándoroltak száma 2010-től, addig a szlovákoknál kisebb, de a magyaroknál óriási mértékben nőtt tovább, és ma sem csillapodik megnyugtató mértékben. Tehát azért százalékban fejezik ki, mert így lehet _arányaiban_ feltüntetni azt, hogyan változott a kivándorlás 2010-hez képest.

Kedves „mérnök” úr... :D

GNDL 2019.06.24. 18:12:03

@Womb Raider: 400 / 8 = 50

Ennyit bazmeg, ennyit nem vagytok képesek megérteni. Kitalálom, te is valami fideszes mérnök vagy, nem?! :D

GNDL 2019.06.24. 18:13:33

@dunántúli gyerek: „Orban a magyar polgari allam legfontosabb alapitoja”

Gondolom azért indították a hetes cikkes eljárást is, mert annyira „polgári” és „demokratikus” a főtitkár elvtársatok... :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.24. 18:14:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
@GNDL:
Bátyám dolgozott egy fazonnal,aki jött azzal,hogy neki grófi rangja volt.
Valamivel később egyszer észrevett egy utcaseprőt,aki ismerős volt neki.
Azon gondolkodott,hogy rá köszönjön e,hogy :Jó napot gróf úr!
XD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.24. 18:18:34

@dunántúli gyerek: Bocs még egy kicsit:Egy putriból-soros által-kivakart kisz komcsi cigánygyerek,mióta lehet polgári?

Na de tényleg viszlát!

Kuglóf. Az 2019.06.24. 18:18:59

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Azért kommentelek, mert ELŐBB elkészültem a munkával de ÜGYELNI is kell, pénzért, ami azt jelenti hogy BEUGROM ha valami nem menne, de megy, mert jól dolgozunk. És igen, most még FIZETNEK is hogy verem a billentyűt, de fizetnének azért is a pornót néznék és rejszolnék, b+ ez egy ilyen meló, ajánlanám bárkinek, ha hajlandó érte annyit tenni, mint amennyit én az elmúlt XXXXXXXX évben munkában, tanulásban, erőfeszítésben, vérpisálásban.

Most jöttem haza egy munkáról, itt van előttem az elszámolásom, 16 nap alatt SZÜNET NÉLKÜL (nix hétvége!) összeszedtem 188 KIFIZETENDŐ munkaórát (vasárnap + 100%, szombat + 50%) leszámolok majd ha itt végeztem és két hétig be se jövök dolgozni, mert inkább szabadidőt kérek cserébe nem pénzt.
128 normál óra az 16x8, ehhez jön 60 túlóra, ez kérlek holnaputántól kezdve a 3 + 5 munkanap és két hétvége, 14 napig lógathatom a pecsem, mert MEGKERESTEM a pénzt a munkaadómnak. Fogadok neked szabadságod nincs annyi, mint amit én 16 nap intenzív munka után lecsúsztathatok. Imádom a munkámat, ennyi az egész.

És mire visszajövök, fogadok hogy itt lesz az asztalon az újabb megrendelés, mert a büdös kapitalisták igen jól megfizetik azt, akin ők halálra keresik magukat.

S bár kicsit illegális majdnem három hetet egyvégtében lehúzni, de ha MINDENKI jól jár vele, akkor nem lehetetlen.
Te meg itt varnyékolsz a 400-óraaz-hatnapos-munkahét-g****cifidesz. A magamfajták pedig duplán meg triplán jól járnak. Istenál-gyafidesz!

dunántúli gyerek 2019.06.24. 18:19:17

@GNDL: Seggukbe dughatjak a 7es cikket a brusszeli komcsik, senki nem szavazott rajuk.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 18:20:56

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: :))

Én meg hercegi családból származom. Na, azt megenni nem lehet, pöffeszkedni vele nem elegáns, az utódaimra hagyom inkább. :))

Nálam az számít, amit az ember maga ér. Utcsaseprő vagy agysebész, mindegy. Volt a nyolcvanas években az utcánkban egy utcaseprő, roppant jól el lehetett beszélgetni vele, nagyon művelt volt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 18:22:03

@Kuglóf. Az: "jól dolgozunk"

Hány hambit adtál el na, te bőcsészmérnök? :))

dunántúli gyerek 2019.06.24. 18:23:28

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: dontsd el hogy cigany a putribol, vagy gazdag komcsi kadergyerek zorban.

ha ezt eldontotted, akkor mar csak arrol kell meggyoznod, hogy miert jo nekem (vagy barkinek), ha a miniszterelnok tamogatja soros (aki nem is az orszagban el, plane nem olyan szinvonalon mint a szavazok 99,99%-a) teveszmeit.

GNDL 2019.06.24. 18:25:21

@dunántúli gyerek: „A velt lopas huszadrangu dolog, az orszag viragzik.”

Vélt lopás?! Magyarország miatt fogják jogállami feltételekhez és EU-s ügyészséghez csatlakozáshoz kötni az EU-s források folyósítását a következő uniós költségvetési ciklusban, és Magyarország miatt akarják kivenni a tagállami kormányok kezéből az EU-s források pályáztatását és elosztását. :D

Az meg hogy az ország virágzik... khm... hát nem tudom, ha valóban így van, akkor nem kéne végre eltörölni a Gyurcsány által 2006-tól és az Orbán által 2010-től bevezetett megszorításokat?! Nem kéne végre csökkenteni a versenyképességet alapvetően korlátozó rekord adóterheket? Nem kéne végre visszaadni számos ágazatnak, többek közt az egészségügynek, oktatásnak és szociális szférának azokat a költségvetési forrásokat amelyeket 2010 óta vontak el tőlük? Nem kéne végre rendezni az egészségügyi dolgozók bérét hogy ne legyenek válsághelyzetben traumatológiák, nem kéne ugyan így a pedagógusok bérét is rendezni hogy felsőfokú végzettséggel végre többet kereshessenek mint egy Lidl/Spar árufeltöltő, nem kéne végre rendezni a belügyesek bérét hogy ne hiányozzon több ezer hivatásos rendvédelmis, és ne hagyják el a pályát havonta százasával a rendőrök mert megalázóan keveset keresnek?

Tudod, ha valóban virágozna az ország annak lennének jelei, de ostoba fideszes kampányszlogeneken kívül konkrét bizonyítható adatokat nagyon nem lehet felhozni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 18:26:23

@dunántúli gyerek: "az orszag viragzik."

Köszönd meg Soros Györgynek, aki a legerősebb és leghosszabb világgazdasági konjunktúrát csinálta.

A geci gazdád eközben annyit ért el, hogy a legkevésbé fejlődünk, lecsúsztunk a legszegényebb országok közé.

"Magyarországnál csak Horvátország (63%) és Bulgária (56%) van jobban lemaradva az uniós átlagtól az egy főre eső fogyasztásban."

www.portfolio.hu/gazdasag/zakatol-a-magyar-gazdasag-de-azert-van-egy-rossz-hirunk.328335.html

GNDL 2019.06.24. 18:27:02

@dunántúli gyerek: „senki nem szavazott rajuk”

Te mit csináltál május 26-án?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 18:28:25

@dunántúli gyerek: "gazdag komcsi kadergyerek zorban"

Cigány mentalitással. Pénztől nem lesz kultúra.

Kuglóf. Az 2019.06.24. 18:28:34

@GNDL:
Nézd, amennyiben neked a 610ezer TÖBB mint a csehek 880ezre, vagy a lengyelek 4,4milliója, úgy igazad van, tanítóbácsi!

B+ továbbra se érted mi az a százalék, mi?
A csehek vannak 10millióan, tőlüg 2017-ig 880ezer ember volt külföldön. Ez b+ 8,8%
A magyarok vannak 10millióan, tőlünk 2017-ig 610 ezer ember volt külföldön. Ez b+ 6%

Ha szerinted a 6% több mint a 8,8%, akkor te elmebeteg vagy.
Ha szerinted a 610ezer több mint a 880ezer, akkor te elmebeteg vagy.
És ott van még a lengyelek adata, akik közül 4,4millióan vannak külföldön, ez a 42milliós ország lakosságának 11%-a.

Miközben a 610ezer kevesebb mint a NYOLCADA a lengyel értéknek, de még a cseh számoknak is csupán a 80%-a.

Ettől még a NÖVEKEDÉS mértéke lehet durván aránytalan, amint mondtam, ha a 600ezres adat 500ezer után jött, a cseh 880ezer meg csupán 760ezerből, akkor EBBEN az arányszámban (Momentum féknyúz) valóban vertük őket.

De ha téged megüt a guta, akkor is KEVESEBB magyar van külföldön, mint cseh és töredék annyi, mint pl. lengyel. Pedig nekik nincs is Orbánlyuk.

dunántúli gyerek 2019.06.24. 18:33:34

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az hogy a fogyasztas alacsony, a legkivalobb hir. Ez a meggazdagodas kulcsa.

dunántúli gyerek 2019.06.24. 18:38:07

@GNDL: "Magyarország miatt fogják jogállami feltételekhez és EU-s ügyészséghez csatlakozáshoz kötni az EU-s források folyósítását a következő uniós költségvetési ciklusban"

- persze a bukottlipsik szeretnenek sok mindent, eddig a 7es cikkkes eljarasukbol se lett semmi

versenykepesseg - ne hasznalj olyan kifejezeseket, amiknel egyszerubbekhez sem ertesz, pl. hogy mi a %

"Tudod, ha valóban virágozna az ország annak lennének jelei"

A legfob jele a visitozasotok, ez csalhatatlan jele annak, hogy jo iranyba megy a zorszag.

Kuglóf. Az 2019.06.24. 18:38:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Nálad biztosan kevesebbet, mit mondjak.
Biztos tudod, milyen könnyű lehet hambisütés közben B1 blogozni, de nem várom hogy ilyen eccerű dolgokat is megércsé.

Én akkor örülök, ha titeket megüt a guta. Remélem Orbán Viktor még legalább száz évig így lop, b+ most olvastam egy ilyen kormánytámogató 444hú, vagy nem is tudom, Index volt-e, EGEKBEN a földárak (g****ciorbán ellopta, azért), meg rettenetesen gazdagodik a magyar elit komcsi elit éppúgy mint az orbánhaverok (g****ciorbán EZT is ellopta).
Sőt, Orbán Viktor három hónap alatt ellopta a teljes magyar GDP-t, és a java csak most jön! Meg a g******cinyugdíjasok 700milliárdért jegyeztek szuper államkötvényt, ezek a g******cinyugdíjasok MEGTALÁLTÁK orbánkincsét és abból vették, b+ KIZÁRT hogy másból vették, itt mindenki nyomorog ebben az országban és nyolcmillió ember éhezik, akár naponta háromszor is. Mielőtt leülne enni.

Meg a kiskereskedelmi index az egekben, tudod, ami a hajléktalanok zsömlevásárlásaiból meg a kofidiszhitelesekbből, meg a "kérek-egy-nyugdíjas-játékkonzolt" médiamárk vásárlókból, a hosszú hétvégén a dupla szállásárakat alig kinyögni tudó üdülők, meg a seggüket hathónapig termálfürdőben áztató nyuggerekből, stb. stb. stb. stb. áll őssze.

Úgyis megüt titeket a guta, de hát ennek így kell lennie, valószínűleg ezt betervezte a jóisten, különben nem lenne ennyire látható.

Kuglóf. Az 2019.06.24. 18:40:00

@dunántúli gyerek: A kulcsmondat valóban a liberális visítozás és a gutaütés.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 18:45:12

@Kuglóf. Az: "Biztos tudod, milyen könnyű lehet hambisütés közben B1 blogozni"

Gőzöm sincs. De még hambit se sütöttem soha. :))

"de nem várom hogy ilyen eccerű dolgokat is megércsé."

Próbáld azért elmagyarázni. Mindig is érdekelt a prolik élete. :))

arabok balrol 2019.06.24. 18:55:56

"Walter Lübcke CDU-s politikust a saját teraszán lőtték le, feltételezett gyilkosa szélsőséges fegyveresekkel állt kapcsolatban. A neonácik egyre aktívabbak, a radikálisok térnyerésében a rendőröknek is lehet szerepük."

na, mar azt hittem sosem ebrednek fel a nemetek

2019.06.24. 19:01:06

@GNDL: "400 / 8 = 50"

Nem érdekel, hogy képes vagy a guglival kiszámoltatni.. mert nem ez a lényeg. Hozzál lécci hiteles példát, hogy hol dolgoztatnak 400 órákat rendszeresen és ingyen embereket, oké?
Másfelől.. az ég egy adta világon nincs senki a munkahelyéhez láncolva. Az egész EU nyitva, meg kell próbálni másutt. (Bár másutt dettó ezek a korlátok.. de egyszer már elmagyaráztam, nem értetted..nincs sokadik esély..)

GNDL 2019.06.24. 19:09:39

@Kuglóf. Az: Ha valaminek a változását arányaiban akarjuk kifejezni, mert a trendszerű változásokat akarjuk felmérni, akkor nincs mit tenni, százalékokat kell használnunk. Konkrét számokat már csak azért sem lehet mert a lengyelek a közel 40 milliós és a szlovákok az 5 milliós lakosságukkal alapvetően értelmezhetetlen diagramot adnának.

Tehát az ábra jó, tökéletesen szemlélteti hogy míg a V4-ek közt mérséklődik vagy arányaiban egyenesen csökken is a kivándorlás mértéke, addig Magyarországon 2010-től kilőtt mint egy kibaszott rakéta ez az arány... tehát gyakorlatilag menekülőre fogták a magyarok, ezen nincs mit szépíteni.

Te gondolom azt a fajta kampányhazugságot erőltetnéd, amit a fideszes elvtársak használnak, például az orvosok elvándorlása esetében. Mutatom, de csak kitalált példával hátha te is megérted (bár nem hiszem):

- 2015-ben Magyarországon 10 ezer kiszeraméra dolgozott, de az év végére elvándorolt az 5%-uk, szám szerint ugye 500 kiszeraméra.
- 2016-ban már csak 9 500 kiszeraméra dolgozott Magyarországon, az év végére ugyancsak elvándorolt az 5%-uk, szám szerint 475-en.
- 2017-ben már csak 9 025 kiszeraméra dolgozott Magyarországon, az év végére elvándorolt az 5%-uk, 451-en.
- 2018-ban 8574 kiszeramérából elvándorol újabb 5%, 428-an.

A végére 2019-ben már csak 8146 kiszeraméra dolgozik Magyarországon, akadozik a kiszeraméra ellátás, az emberek sorban állnak mert nincs elegendő kiszeraméra. Az ellenzéki és szakmai kritikákra a kormányzat azzal válaszol, hogy nem értik mi a probléma, hiszen évek óta csökken az elvándorolt kiszeramérák száma, hiszen míg 2015-ben 500-an hagyták el az országot, addig 2018-ban már csak 428-an, és mivel 2019-ben csak 407 kiszeraméra jelentette be távozási szándékát, így a helyzet tovább fog javulni.

Holott a lófasz, a kiszeramérák elvándorlásának aránya nem változott az évek során, csak annyi történt hogy a kevesebből kevesebben tudnak elmenni változatlan arányokkal.

Na, csikorgasd meg azokat a fogaskerekeket, kedves „mérnök” úr, tessék ezen elgondolkozni. :)

GNDL 2019.06.24. 19:16:05

@dunántúli gyerek: „eddig a 7es cikkkes eljarasukbol se lett semmi”

Mert eddig a románok voltak a soros elnökei az EU-nak, és éppen komolyabb kormányválságokban fetrengtek, így például ezt sem tudták intézni. :) De július 1-től finn EU-s elnökség jön, és már jó előre bejelentették, hogy a hetes cikkes eljárásokkal kezdenek.

„versenykepesseg - ne hasznalj olyan kifejezeseket, amiknel egyszerubbekhez sem ertesz”

Pedig te is olvashatnál versenyképességi jelentéseket, annak ellenére hogy alapjaiban ellentmondanak az alaptalan fideszes sikerkampányoknak. :) Például a WEF, az EU vagy az OECD szerint pont hogy a rekord adóterhek miatt is zuhan a magyar gazdaság versenyképessége, mindamellett hogy a kormányzat ötletszerű, dilettáns, és senkivel nem egyeztetett így kiszámíthatatlan és önkényes intézkedései, vagy éppen a rekord szintű állami korrupció sem igazán versenyképességet javító tényezők. :)

„legfob jele a visitozasotok, ez csalhatatlan jele annak, hogy jo iranyba megy a zorszag”

Aha, csakhogy nem mi „visítozunk” hanem a szakemberek. :) De tényleg, ügyet se vessetek rá, padlógáz elvtársak, padlógáz... mi szóltunk hogy ott a betonfal, de ha szerintetek ez csak visítozás, akkor menni kell előre, nem igaz?! Meg kell hosszabbítani Bicskéig. :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 19:21:36

@GNDL: "az orvosok elvándorlása"

A kétfarkúak szerint nem baj, ha kivándorolnak, csak minden orvos vigyen magával egy beteget. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 19:23:18

@Womb Raider: "nincs senki a munkahelyéhez láncolva"

Persze, csak a geci által kinevelt deprivált összeszerelő munkások. Szétbaszta az iskolarendszert, nehogy elveszítse a szavazóit.

GNDL 2019.06.24. 19:24:26

@Womb Raider: „Hozzál lécci hiteles példát, hogy hol dolgoztatnak 400 órákat rendszeresen és ingyen embereket”

Legfőképp azért vezették be a fideszes elvtársak a hatnapos munkahetet, mert bizonyos szektorokban (jellemzően a betanított segédmunkát igénylő szalagok mellett) már eleve túlóráztatták a dolgozókat, csak ugye a munkaügyi ellenőrzéseken nagy számban buktak meg ezzel... így hát hozzá reszelték a törvényt is, mert ugye Magyarországon jellemzően nem lehet megélni egyetlen, 8 órás munkával keresett bérből, a melósok jellemzően 10 de akár 12 órákat dolgoznak, hogy megéljenek. Illetve a szakképzett munkaerőhiány legfőképp a közigazgatást és az állami szektorokat érinti, lásd rendőrségtől tűzoltókon egészségügyön és oktatáson át a konkrét közigazgatást, de ők is már évek óta túlóráznak.

Azt hogy ingyen tennék az égvilágon senki nem említette rajtad kívül, de azért láttunk már nem kevés példát arra vonatkozóan hogy belügyesek vagy ápolónők bérét úgy emelték, hogy eltörölték a túlórapénzeiket, tehát gyakorlatilag több munkáért kaptak ugyan annyit mint addig... vagyis inkább csökkent a bérük így ebben a formában.

Ha képes lennél önállóan tájékozódni, akkor több tucatnyi ilyesféle botrányról olvashattál az elmúlt években. :)

„az egész EU nyitva, meg kell próbálni másutt”

Na, ezt pont nem kell ajánlgatnotok, elvtársak, elég hogy csak hatalmon van a fasiszta söpredéketek, évente kisvárosnyian menekülnek a magyarok előletek... :D

arabok balrol 2019.06.24. 19:25:52

@GNDL: Hiaba kezdenek a finnek akarmit, vetozhato.

A gdp emelkedes, amibben EU elsok vagyunk, es amit elkolthetunk, ellentmond a versenykepessegi jelenteseknek.

Nem merheto dolgokat meseknek szoktak hivni.

"Aha, csakhogy nem mi „visítozunk” hanem a szakemberek. :)" - a lipsik honnan tudjak, mi az a szakember? Amikor kormanyon voltak, akkor nem volt meg ilyen?

GNDL 2019.06.24. 19:34:21

@arabok balrol: „hiaba kezdenek a finnek akarmit, vetozhato”

Nem, töki, ezt már a meghallgatásoknál bukták Orbánék, ki lesz teregetve a szennyes. Nem kell eljutni a konkrét szavazásig, bár mire eljutnának odáig a tárgyalások és vizsgálatok, lehet hogy nem is lenne aki vétózzon, mivel ugye Orbán lengyel fasiszta barátai ősszel bukhatják a kormányzást... de még az sem biztos, hogy ha feltárják a vizsgálatok az extrém mértékű orosz befolyást Magyarországon, akkor Orbán lengyel fasiszta barátai vétóznának, mert a lengyelek hagyományosan rosszban vannak a muszkákkal... egyébként a magyarok is, szóval tessék kétszer is meggondolni hogy a Fidesz valóban a magyarok érdekeiért tevékenykedik. :D

„gdp emelkedes, amibben EU elsok vagyunk, es amit elkolthetunk, ellentmond a versenykepessegi jelenteseknek”

Majd egyszer akkor elolvasol egy-két ilyen versenyképességi jelentést, de egyébként egyrészt nem vagytok elsők mert a régióban a magyar GDP növekedés inkább csak középmezőnyt jelentett az elmúlt évek átlagában; másrészt a GDP növekedésetek struktúrája 1/3 német autóipar, 1/3 EU-s forrásokból finanszírozott állami beruházások, és 1/3 belső fogyasztás, amihez a GDP 2-3%-ának megfelelő forrásokat utalnak haza a külföldön dolgozó magyarok.

Szóval ez is benne van a versenyképességi jelentésekben, német multik és EU-s források nélkül nincs magyar gazdaság, nem lélegzik, nincs pulzusa... gyakorlatilag halott.

„Amikor kormanyon voltak, akkor nem volt meg ilyen? ”

Említettem fentebb, hogy Magyarországon még nem voltak liberálisok kormányon... különben a Fidesz-KDNP jelenlegi vezérkarának legalább harmada lenne eltiltva a közélettől egy lusztrációs törvénnyel, ugye a sötét szocialista és muszka besúgó múltjuk miatt. :)

arabok balrol 2019.06.24. 19:40:55

@GNDL: minek irsz nekem meseket? 1 veto, es kesz.

Orosz befolyas nana, mint Trumpnal, amugy errol szo sem lesz.

Az elmult 2 evben elsok vagyunk GDP novekedesben, a merhetetlen meseket meg meghagyjuk a lipsiknek.

"német multik és EU-s források nélkül nincs magyar gazdaság, nem lélegzik, nincs pulzusa.."

- ezt a lipsik demonstraltak kormanyon, ugyhogy nekik elhisszuk

"Említettem fentebb, hogy Magyarországon még nem voltak liberálisok kormányon.."

Lipsik viszont igen, te minek tolod az ocska lipsi mantrat, nem eg le a pofadrol a bor? Honnan a faszombol tudja egy lipsi, hogy mi az a szakerto azt mondd meg.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 19:46:27

@Womb Raider: "Hozzál lécci hiteles példát, hogy hol dolgoztatnak 400 órákat rendszeresen és ingyen embereket"

Szóval szinte sehol nincs szükség a 400 órás limitre? Akkor azt regéld el, ha nincs rá szükség, akkor miért hoztak róla törvényt? Unatkozott a jogalkotó??? :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 19:53:00

@arabok balrol: "Az elmult 2 evben elsok vagyunk GDP novekedesben"

Ja, hogy volt honnan fejlődni. A geci igazán betett a gazdaságnak.

Ha vásárlóerő paritáson nézed, akkor meg eléggé hátul kullogunk.

Sőt, a fogyasztás szerint a legszegényebbek vagyunk.

Nem is kampányol Ondó Viktor soha a "csodálatos" gazdasági teljesítménnyel, inkább az elképzelt migránsáradattal. :))

GNDL 2019.06.24. 19:54:26

@arabok balrol: „veto, es kesz”

Remélem azt tudod, hogy Orbán nem szavazhat majd saját kormányáról... :D

„elmult 2 evben elsok vagyunk GDP novekedesben”

Hát mondjuk többek közt a románokat sem sikerült felülmúlni, de akkor ha már megint így „dübörgünk”, akkor például a traumatológusok miért hirdettek vészhelyzetet, a fővárost miért lepik el a patkányok, és a rendőrök miért szerelnek le százasával mert szerintük megalázó a bérük?! És még sorolhatnám, ugye... pont ezért nevezik Orbán ámokfutását Patyomkin-gazdaságnak, mert bár papíron lehet hogy jól mutatnak az eredmények, de közelebbről vizsgálva elég világos, hogy nem más csak színes kartonpapírok és némi ragasztó... de egyébként nem létezik.

„ezt a lipsik demonstraltak kormanyon, ugyhogy nekik elhisszuk”

Hőböröghetsz meg trollkodhatsz, de a tények makacs dolgok: német autóipar és külső EU-s finanszírozás nélkül Magyarország gazdasága a legjobb esetben is stagnálna, de nem elképzelhetetlen 1-2%-os recesszió sem, lásd ugye 2011-13 közt, vagy például a GDP növekedés visszaesését 2015-16 magasságában amikor átmenetileg EU forráshiányos időszak következett az új EU-s költségvetés miatt. Nincs. Magyar. Gazdaság.

„Lipsik viszont igen”

Jó, hát miért is gondoltam volna hogy lesz majd egy fideszes troll akinek magasabb az intellektusa mint egy óvodásé... :D

arabok balrol 2019.06.24. 19:54:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ez jo hir.

"Nem is kampányol Ondó Viktor soha a "csodálatos" gazdasági teljesítménnyel" - mer most nyert 1 even bbelul 2x2/3dal, most pihen

arabok balrol 2019.06.24. 19:58:29

@GNDL: egyelore meg a holdban van a szavazas, szerintem eljaras se lesz

"Hát mondjuk többek közt a románokat sem sikerült felülmúlni"

De mindenki mast igen. Meseket anyadnak, de ezt mar mondtam.

"német autóipar és külső EU-s finanszírozás nélkül Magyarország gazdasága a legjobb esetben is stagnálna"

Ja, es ha a magyar emberek nem ennenek, vagy gygalog jarnanak, akkor az is visszahuzna a GDP novekedest.

Te kulonben normalis vagy?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:07:48

@arabok balrol: ""Nem is kampányol Ondó Viktor soha a "csodálatos" gazdasági teljesítménnyel" - mer most nyert"

De NEM a "csodálatos" gazdasági teljesítménnyel. :))

Téged se az eszedért raboltak el az UFO-k. :))

arabok balrol 2019.06.24. 20:11:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "De NEM a "csodálatos" gazdasági teljesítménnyel. :))"

Akkor eselyes lenne az ellenzek is, de azert erre ne fogadj!

GNDL 2019.06.24. 20:12:36

@arabok balrol: „egyelore meg a holdban van a szavazas, szerintem eljaras se lesz”

Már idén vélhetően lesz egy szavazás, mert bizottsági 2-3 szavazás előzi meg azt hogy a Tanácsban felfüggesszék Magyarország szavazati jogát... de itt ezen a ponton a magyar kormány megítélése már teljesen padlón lesz, főleg ha időközben a Fideszt „önként” kivágják a Néppártból is, ugye a német vállalatok ettől teszik függővé a befektetéseiket, nyilatkozataik szerint. Szóval erre próbáltam utalni fentebb, de látom képben vagy... nem. :D

Az eljárás pedig tavaly szeptember 12 óta folyamatban van, csak szólok. A Sargentini-jelentés kétharmados megszavazásával kezdődött, ugye, ha jól emlékszel. :)

„De mindenki mast igen.”

Mondjuk a szlovéneket sem sikerült, de mindegy. :D

„Meseket anyadnak, de ezt mar mondtam.”

Mondjuk érdekes, hogy pont a fideszes keresztények a legpofátlanabb suttyó parasztok... nem tudom mikkel tömik a fejeteket a keresztény templomokban de nem is akarom megtudni. :D

„ha a magyar emberek nem ennenek, vagy gygalog jarnanak, akkor az is visszahuzna a GDP novekedest”

Csak ismételni tudnám magam, német autóipar 1/3 arányban, EU-s külső finanszírozás 1/3 arányban, és a belső fogyasztás amihez a GDP 2-3%át utalják haza a külföldön dolgozó magyarok ugyancsak 1/3 arányban teszi hozzá magát a magyar GDP növekedéshez. Ebből ha leveszed a német autóipart és az EU-s forrásokat, az 5%-os GDP növekedésed papíron mindjárt csak 1.8% marad, de még annyi sem mert az előbbiekhez kapcsolódó ágazatok nélkül már rég megállt az ország...

„Te kulonben normalis vagy?”

A magadfajta semmihez nem értő általános műveltség és eziránti tisztelet híján vegetáló fideszes csőcseléket olvasva egyenesen egy istencsászárnak érzem magam 400+ IQ-val, ne viccelj... a marék lepke jut rólatok eszembe, annyira ostobák vagytok. :D

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.06.24. 20:15:47

@GNDL: "Orbán sem jelent nemzetbiztonsági kockázatot, bár valamiért még soha életében nem világították át"

Miért, szerinted mit találnának, ha átvilágítanák?!

Kisdobosként besúgta a trockista elhajló Pistikét a helyi párttitkárnak? Vagy milyen mesével jönnétek elő a rendszerváltáskor 25 éves Orbánnál?!

"400 túlóra napi 8 órával számolva +50 munkanapot jelent, vagyis éves szinten heti +1 munkanap, ami hatnapos munkahetet jelent."

Na, talán annyira reménytelen nem vagy, mert a számtan már megy, csak a gondolkodás nem annyira.

Először is, ha már a szocik alatt is volt 250 óra túlórakeret az Mt-ben, akkor ne 8 órás munkaidővel tessék számolni a vetítési alapnál se, ráadásul a 400 óra eleve csak kollektív szerződésben, azaz a munkavállalók beleegyezésével írható elő, ráadásul sokkal gyakoribb, hogy a túlórát már eleve az öt "alap" munkanapon dolgozzák le, mint az, hogy heti hat napot dolgoztassák a dolgozókat. (Egyébként pedig senkinek nem kötelező ilyen cégnél dolgozni, a mai munkaerőpiacon már a diploma nélküli, harmadéves informatikus hallgatókért sorban állnak a cégek, de a jobb szakmunkások is válogathatnak az ajánlatok között.)

"hamarosan valakiknek el kell menniük dolgozni"

Ja, neked meg a ciccusnak kell hamarosan állást keresni, mert a leamortizálódott MSZP már nem tud "valódi jobboldali" bérkommentelőket megfizetni. Lehet, hogy hamarost be kell állnod a rettegett szalag mellé? Ajvék!

2019.06.24. 20:20:00

@GNDL: Szakadj már le erről a "külső finanszírozásról".. mert azt mindenütt beleszámolják és nagyon nem csak mi hívhatunk le helyesebben 'kárenyhítésnek' nevezendő támogatást..@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Sőt, a fogyasztás szerint a legszegényebbek vagyunk. "
Hűűűű..a románok 100 év után 1 évben (akkor is brutális hitelekből..) megelőztek minket..tehát rögtön gazdagabbak is lettek..hmmm.. teljesen logikus.
www.maszol.ro/index.php/hatter/98320-szegenysegi-bizonyitvany-romaniaban-europai-atlag-folotti-a-nelkulozes
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Income_poverty_statistics/hu&oldid=413316
www.portfolio.hu/gazdasag/csokkent-a-szegenyseg-magyarorszagon-de-egyre-jobban-szetszakad-a-tarsadalom.306215.html

arabok balrol 2019.06.24. 20:23:28

@GNDL: "de itt ezen a ponton a magyar kormány megítélése már teljesen padlón lesz, főleg ha időközben a Fideszt „önként” kivágják a Néppártból is, ugye a német vállalatok ettől teszik függővé a befektetéseiket"

persze hogy ettol teszik fuggove, csak eddig nem tunt fel nekik hogy Orban diktator, de majd most

Te NOOOORMALIS vagy?

"Ebből ha leveszed "

Ha leveszel 5%-ot Orban gdp novekedesebol, akkor megkapod a lipsiket. De ehhez ilyen tanulmanyt rittyenteni, nem semmi. Kar hogy mar senki nem fizet erte, meg Soros se...:)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:24:05

@Womb Raider: "a románok 100 év után 1 évben"

Eddig tartott a gecinek és az elkúrónak lecsúsztatnia az országot. Hamar munka ritkán jó. :))

De nem csak a románok. MINDENKI lehagyott.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:26:10

@Womb Raider: "Szakadj már le erről a "külső finanszírozásról""

Nem tud leszakadni róla, mert ez az, ami a gazdaságot lélegeztetőgépen tartja. Oktatás szétverve, egészségügy romokban, versenyképességünk a béka segge alatt...

2019.06.24. 20:27:41

@GNDL: "Ha képes lennél önállóan tájékozódni, akkor több tucatnyi ilyesféle botrányról olvashattál az elmúlt években. :)"
Osztán mégsem sikerült egy linket sem prezentálnod..

Lövésed nincs a témáról, nem érted magát a törvényt sem csak tolod a lózungokat, büfized amit a brossúrákból felolvastak neked.

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "zóval szinte sehol nincs szükség a 400 órás limitre? Akkor azt regéld el, ha nincs rá szükség, akkor miért hoztak róla törvényt? Unatkozott a jogalkotó??? "
Fogd már fel, hogy NINCS olyan cég (se kicsi, se nagy) ahol folyamatosan élnének a törvényi lehetőséggel. Olyan van, hogy kampányszerűen, de ott sem kényszer. Viszont vannak olyan helyzetek, amikor a munkaadó és a munkavállaló KÖZÖS érdeke a munkaidő-keret rugalmassága. Egy a lényeg: nem egyedi a helyzet, EU-szerte találni példát.. de ott sem jellemző, hogy halálra dolgoznák magukat a németek, vagy a csehek..
Vagy esetleg azt próbálod sugallni, hogy a nagy túlóra kerettel rendelkező országokban nyomorognak és csak túlmunkából képesek megélni az emberek? Ezt a németek is tudják?
Ki kellene már húznod a fejed a saját vagy mások seggéből, mert láthatóan oxigénhiányra utaló tüneteket produkálsz..még a végén újra kell, hogy élesszen a magyar eü.

GNDL 2019.06.24. 20:28:24

@Szergej Szergejevics Szergejev: „Vagy milyen mesével jönnétek elő a rendszerváltáskor 25 éves Orbánnál?!”

Hát, pont ezt lenne jó megtudni, mivel ugye a fideszes elvtársak eddig 2 alkalommal szavazták le a Jobbik lusztrációs törvényjavaslatát, több mint tucatszor az LMP állambiztonsági múlt feltárására vonatkozó javaslatát, Orbánt gyakorlatilag a fülénél rángatja az exKGB-s Putyin évek óta, és például nem csak Simicska állítja hogy Orbán besúgó volt a sorkatonai szolgálata alatt... ezeknek töredéke elég lenne ahhoz, hogy Nyugaton nem hogy miniszterelnök de állami vállalatnál vagy a közigazgatásban portás sem lehetne Orbán. :)

„ha már a szocik alatt is volt 250 óra túlórakeret”

Nézd, én a hátam közepére kívánom a posztkommunistákat, de tényleg, Fidesszel és MSZP-vel együtt... szóval, már nekem kellemetlen hogy a magadfajta trollok képtelenek saját állítólagos jól felfogott érdekeik vagy állítólag meglévő értékeik alapján megvédeni a fideszes elvtársaik ámokfutását, nálatok bazmeg a szocialisták egyszerűen hivatkozási alap... hozzájuk méritek magatokat, nálatok ők az etalon. :D Nem érzed kínosnak, töki?! :)

Szóval, továbbra is ott tartunk, hogy nem a szocik vezették be a hatnapos munkahetet hanem a Fidesz-KDNP.

„a jobb szakmunkások is válogathatnak az ajánlatok között”

Ti tényleg valami olyan mozit néztek ami nem ezen a csatornán megy amit rögvalóságnak nevezünk... :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:29:40

@arabok balrol: "Ha leveszel 5%-ot Orban gdp novekedesebol"

Ha leveszem az EU-segílyt, a GDP növekedés NULLA. És ezt a nullát úgy tudja csak teljesíteni a geci, hogy az egészségügyből és az oktatásból is elvett 3-3 GDP százalékot. Ezért hullanak az emberek, és lesznek a gyerekek olyan hülyék, mint te. Szép példája vagy, öcsi a gazdád balfaszságának.

arabok balrol 2019.06.24. 20:30:48

@GNDL: "Nézd, én a hátam közepére kívánom a posztkommunistákat, de tényleg, Fidesszel és MSZP-vel együtt.."

Akkor megesz a kivancsisag, hogy kire szavaztal...

2019.06.24. 20:31:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Oktatás szétverve, egészségügy romokban, versenyképességünk a béka segge alatt..."

A mondat eleje üres szólam.. a másodikban meg magadnak mondasz ellent. Hiszen pár sorral ezelőtt arról vekengtél, hogy a Zorbán kiszolgáltatja a magyar munkaerőt a gaz multináci kizsákmányolóknak..
(Mellesleg, a csehek azért kellett lemondjanak a BMW-ről, mert a bajorok úgy ítélték meg, hogy ők bizony nem telik nekik cseh munkaerőre :)
És hogy kicsit a jövőbe is nézzünk..nem adok 10 évet, de a Mercedes is elkezdi a termelését kivonni Németországból, max a R&D szektor marad..ha...

arabok balrol 2019.06.24. 20:31:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Mindezek az osszes orszagban bevetelek, meg 2010 elott is azok voltak.

ne gyengezzel

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:31:38

@Womb Raider: "Olyan van, hogy kampányszerűen"

Kampányszerűen 1200 óra túlmunka. 3 évig folyamatosan kommunista szombat. Illetve fideSSes szombat. Nem hallod magadat?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:34:39

@Szergej Szergejevics Szergejev: "mit találnának, ha átvilágítanák?"

Ellopott milliárdokat, zsarolhatóságot... Amivel Putyin rá tudja venni a 2009-ig harcos ruszkiellenes Ondó Viktort, hogy adja el a hazáját.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:36:28

@Womb Raider: "Ezt elmagyaráznád?"

Az egészségügyből és az oktatásból is elvesz 3-3 GDP százalékot. Ettől hullanak az emberek, és lesznek olyan buták, mint az itteni fideSSfasszopók.

GNDL 2019.06.24. 20:37:29

@Womb Raider: „mert azt mindenütt beleszámolják és nagyon nem csak mi hívhatunk le helyesebben 'kárenyhítésnek' nevezendő támogatást”

Egyrészt az EU-s források felhasználásának hatékonyságában Magyarország a tök utolsó, mert lásd például nem olyan beruházásokat finanszírozunk amelyek a felzárkózást segítenék elő, hanem csak olyat amivel a gazdasági növekedést fűtve el lehet égetni ezeket az EU-s forrásokat és ki lehet tömni a korrupt holdudvart. Ezért is lásd Magyarország 7 régiójából 4 az EU 20 legszegényebb régiójában van folyamatosan, annak ellenére hogy a legnagyobb arányban Magyarország használja fel ezeket az EU-s forrásokat.

Másrészt meg „kárenyhítés”... az te szerencsétlen pöcs, gondolom most jönne az a fóliasisakos náci összeesküvés elmélet, hogy mi meg „átadtuk piacainkat”. :D Az EU-s piac egy 500+ milliós piac, a magyar meg egy kevesebb mint 10 milliós... tedd már ki azt az általános iskola alsó tagozatos relációs jelet, hogy az 500 alma több vagy a 10 alma, és mindjárt meglátod hogy te nem piacot adtál fel hanem ötvenszer nagyobb piacot szereztél a sajátodnál a saját termelésednek te pöcsfej... :D Más kérdés, hogy annyira hitványak vagytok hogy képtelenek vagytok élni ezzel a lehetőséggel, ezért veri még a szlovák meg lengyel mezőgazdasági termék a magyart is, saját piacán...

„Osztán mégsem sikerült egy linket sem prezentálnod.”

Mert minek szemeteljem össze a poszt alját önkényes sajtószemlével?! Google a barátod, ha érdekel a téma keress rá... nem tudom, anyád erre tanított, hogy mások dolgozzanak helyetted? Remélem a seggedet már nem ő törli ki.... :D

„nem érted magát a törvényt sem”

400 / 8 = 50

Erről szól a törvény, töki. Azzal a további sokkal, hogy nem 1, hanem 3 éven belül „ráér” elszámolni a túlórát...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.24. 20:39:50

@arabok balrol: "Mindezek az osszes orszagban bevetelek"

Amit ellop az oktatásból és egészségügyből az csak kifordított gondolkodással lehet bevételnek tekinteni. És nem, sehol se csinálnak ilyet, ez az ország szándékos tönkretétele. Csak a bolsevik hazaáruló fideSSfasszopók tapsolnak hozzá.

arabok balrol 2019.06.24. 20:40:12

@GNDL: "400 / 8 = 50

Erről szól a törvény, töki. Azzal a további sokkal, hogy nem 1, hanem 3 éven belül „ráér” elszámolni a túlórát..."

Ezt hazudoztatok mult decembertol, aztan azota a Fidesz 2/3-ot kapott. Ugyhogy a melosok nem kajaltak a feknyuzt.

arabok balrol 2019.06.24. 20:41:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: persze, ellop az okktatasegezsegugybol

ezt mondtatok a tavalyi, meg az idei 2/3 elott is

GNDL 2019.06.24. 20:43:36

@arabok balrol: „persze hogy ettol teszik fuggove, csak eddig nem tunt fel nekik hogy Orban diktator, de majd most”

Tájékozódni meg smafu, mi, töki?! A Fidesz kizárása a Néppártból lehet a határ a német cégeknél, nem a Sargentini-jelentés: mfor.hu/cikkek/makro/a-fidesz-kizarasa-a-neppartbol-lehet-a-fordulopont-a-nemet-cegeknel-nem-a-sargentini-jelentes.html

„Ha leveszel 5%-ot Orban gdp novekedesebol, akkor megkapod a lipsiket.”

A 2008-as válságig a hasonló mértékű EU-s konjunktúrában hasonló volt a GDP növekedés mint manapság, mint említettem az MSZP és a Fidesz kormányzati ámokfutása miatt túl sok különbség nincs... legfeljebb annyi, hogy a Fidesz egy fasiszta párt önkényuralmi törekvésekkel és nagyságrendekkel többet lopnak, de „eredményeik” ugyan azok:
www.portfolio.hu/img/upload/2018/12/eurozonamagyar181205-20181205.png

arabok balrol 2019.06.24. 20:52:07

@GNDL: mfor feknyuz

a nemet cegek nem a demokracia miatt vannak itt, ballibam...:)

"A 2008-as válságig a hasonló mértékű EU-s konjunktúrában hasonló volt a GDP növekedés mint manapság"

kiveve, hogy 2007ben a szlovak novekedes 10% volt, a magyar meg 1% (adossagbol)

"mint említettem az MSZP és a Fidesz kormányzati ámokfutása miatt túl sok különbség nincs."

de a meseidnel a szamok tobbet mondanak

arabok balrol 2019.06.24. 20:52:50

@GNDL: fordulj Europahoz csalas ugyben, lipsi.,...:D

arabok balrol 2019.06.24. 20:58:45

@Womb Raider: nem ertek ra a lipsikre szavazni, mert a banyaban tuloraztak

atomic power 1986DucaDuca 2019.06.24. 21:36:05

@GNDL:

„A 2008-as válságig a hasonló mértékű EU-s konjunktúrában hasonló volt a GDP növekedés mint manapság, mint említettem az MSZP és a Fidesz kormányzati ámokfutása miatt túl sok különbség nincs... legfeljebb annyi, hogy a Fidesz egy fasiszta párt önkényuralmi törekvésekkel és nagyságrendekkel többet lopnak, de „eredményeik” ugyan azok”

Hogy az ég nem szakad le az ilyen kijelentések után!!

A konjunktúra az hasonló volt, de a magyar gazdaság 2003-2008 között nem fenntartható növekedési pályánvolt, azaz a gazdaság nagyobb arányban növelte az adósságot, mint amilyen mértékben növekedett.

A magyar GDP volumenindexei 2003-2008 között:

2003- 3,8%, 2004-5,0%, 2005-4,4%, 2006-3,9%, 2007-0,4%,2008-0,9%

Összesen: 18,4%
GDP arányos államadósság változás: plusz 13,7%

Az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságának változása (százalékpont, 2003-2009)

Cseho. 28,1 28,5 28,0 27,9 27,8 28,7 34,1
Mo. 57,6 58,5 60,5 64,6 65,6 71,6 77,8
Lengyelo. 46,6 45,0 46,4 46,9 44,2 46,3 49,4
Szlo. 41,6 40,6 34,1 31,0 30,1 28,5 36,3
Rom. 21,3 18,6 15,7 12,3 12,7 13,2 23,2

Cseho. 6 %
Mo. 20,2 %
Lengyelo. 2,8 %
Szlo. -5,3 %
Románia 1,9 %

Visegrádi hármak és Románia átlaga: 5,4 %.

Magyarország GDP arányos államadóssága 3,7-szer nagyobb mértékben nőtt 2003 és 2009 között, mint a másik négy ország átlaga.

Egy főre jutó GDP volumen növekedése 2003-2009 (%)

Cseho. 3,6 4,9 6,3 6,5 5,0 1,6 –5,4 össz. : 22,5
Mo. 4,1 5,2 4,6 4,0 0,6 1,1 –6,4 össz. : 13,2
Lengyelo. 3,7 5,2 3,5 6,3 7,1 4,2 2,7 össz. : 32,7
Szlo. 5,4 5,2 6,7 8,4 10,7 5,4 –5,6 össz. : 35,8
Románia 6,0 9,0 4,8 8,7 8,5 10,3 –6,3 össz. : 41,0

Visegrádi hármak és Románia átlaga: 33 %. 2,5 -szer több, mint a magyar növekedés.
Mo. úgy halmozott fel 3,7-szer nagyobb államadósság növekményt, hogy eközben 2,5-szer kisebb mértékben növekedett.

Magyarországon minden 1 százalékpont GDP növekedéshez 1,53 százalékpont államadósság növekedés társult.

A másik négy országban átlagosan minden 1 százalékpont GDP növekedéshez csak 0.16 százalékpont államadósság növekedés társult.

Magyarországon minden 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 9,5-szer nagyobb GDP arányos államadósság növekedés társult, mint a másik négy országban.

Jelenleg az ország lépést tart a régiós országokkal a makrogazdasági adatok alapján. Sőt, ha azt nézzük, hogy Magyarország folyamatosan csökkenti GDP arányos államadósságát, akkor a teljesítménye még nagyobb is, mint a régiós versenytársaké.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.06.25. 02:43:07

@atomic power 1986DucaDuca:
ez a számsor kimeríti a hazaárulás fogalmát

Egy főre jutó GDP volumen növekedése 2003-2009 (%)

Cseho. 3,6 4,9 6,3 6,5 5,0 1,6 –5,4 össz. : 22,5
Mo. 4,1 5,2 4,6 4,0 0,6 1,1 –6,4 össz. : 13,2
Lengyelo. 3,7 5,2 3,5 6,3 7,1 4,2 2,7 össz. : 32,7
Szlo. 5,4 5,2 6,7 8,4 10,7 5,4 –5,6 össz. : 35,8
Románia 6,0 9,0 4,8 8,7 8,5 10,3 –6,3 össz. : 41,0

Épüljön STADION a CEU helyére.. 2019.06.25. 03:18:00

Remelem karigeri nyer, megneznem ahogy a Gyurcsany fogcsikorgatva ujra tamogatni, kezdi es elmondja, hogy valojaban O mindig is karigerit tamogatta. Es bepereli aki mast mond. :)

De az is roppant szorakoztato lesz, ami sokkal valoszinubb, hogy az eredmenytol fuggetlenul mindenkit elarulva tovabbra is Kalman Olgat fogjak tamogatni.

A lenyeg hogy a nemzeti oldal kivaloan szorakozik az elo SAS kabaren.
Holnap le szavazok Karigerire.

Eltiltott Vélemény 2019.06.25. 09:18:22

@GNDL: " ... De július 1-től finn EU-s elnökség jön, és már jó előre bejelentették, hogy a hetes cikkes eljárásokkal kezdenek. ... "

Erre majd ősszel térjünk vissza. Elég karcsú a valószínűsége, hogy a kleptokratákat rendesen szopóágra tegyék, túl sok cimborájuk van... ez a hátránya az egyhangú döntéskényszernek...

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Tudod, ezzel az a bajom, hogy csak folytatták azt, amit az előttük levő bagázs csinált. Szomorú, hogy egy esetleges forradalom esetén, csak a jelenlegi kurzus tagjai kerülnek bitóra, az előttük levő kevesebbet lopó, de mindamellett sokkal agyatlanabbul kártékony bagázs megússza, pedig nekik is mellettük van a helyük....

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.25. 09:20:41

@Épüljön STADION a CEU helyére..: "Remelem karigeri nyer, megneznem ahogy a Gyurcsany fogcsikorgatva ujra tamogatni, kezdi es elmondja, hogy valojaban O mindig is karigerit tamogatta. Es bepereli aki mast mond."

:))

Több év és sok ezer komment után megértük végre, hogy egyszer valami jót mondjál.

Eltiltott Vélemény 2019.06.25. 09:26:13

@GNDL: " ... A Sargentini-jelentés kétharmados megszavazásával kezdődött, ugye, ha jól emlékszel. :) ... "

Ne legyél teljesen debil! Az a szavazás már az EP választási kampány része volt. Kurvára ment a helyezkedés, őrjöngve harcoltak a vaskos jövedelemmel kecsegtető EP képviselői székekért. Valahogy most a választások után pár héttel, hirtelen eltűntek a mindennapos Csuti Suttyót érő kritikák, amikkel a választások előtt tele volt a sajtó, valahogy el tudott telni egy hét anélkül, hogy a EPP vs Csuti Rabló Bandája szerepelt volna benne....

Azt hiszem, hogy nálatok a realitás 20-ad rangú lett, a "Wishful Thinking" pedig csúcsra van járatva.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.25. 09:26:30

@Kitiltott Vélemény: "csak folytatták azt, amit az előttük levő bagázs csinált."

Ezerszeresére növelve. Persze nem mindent, de sok mindent, amit Ondó Viktor csinál, annak az előképe megtalálható az elkúrónál. Most az oktatás pont nem jó példa, mert az elkúró alatt enyhén javult, a geci alatt kezdett meredek zuhanásba. Ha azt az enyhe javulást is ezerszeresére növelte volna a geci, mint minden más genyaságot, akkor most a világ élvonalába tartoznánk, és versenyképességünk az egekben lenne. De Ondó Viktor csak a romboláshoz ért, az könnyen, gyorsan megvan.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.06.25. 09:30:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Én úgy emlékszem,hogy Gyurcsány volt az,aki eladta a Molt az oroszoknak és nem Orbán..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.06.25. 09:40:32

@Épüljön STADION a CEU helyére..: Sztem ezt azért nem meri már meglépni.Ha karigeri nyeri az előfasságot,akkor fletó valahogy úgy fogja kommunikálni,hogy ő csak fel akarta szopni az érdeklődést zolgicskával, „felpezsdítve a demokratikus közösségen belüli vitát”..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.25. 09:45:53

@Veszéjben a lyogállamiság !: És? Ezzel az elkúró bűneit akarod nagyobbítani? Hordhatnál inkább tengerbe vizet.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.06.25. 10:01:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ha zsarolhatóságról fantáziálsz,az sokkal inkább Gyurcsánnyal kapcsolatosan merül fel mint Orbánnal..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.25. 10:27:08

@Veszéjben a lyogállamiság !: "zsarolhatóságról fantáziálsz,az sokkal inkább Gyurcsánnyal"

És mivel lehetne zsarolni? Hogy oszlassa fel a dékát? :))

Idióta, nem vetted észre, hogy tizedik éve nem az elkúró kormányoz. :))

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.06.25. 10:53:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Értelemszerűen a kormányzati időszakáról beszéltem seggfejkém..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.25. 11:46:53

@Veszéjben a lyogállamiság !: "a kormányzati időszakáról beszéltem"

:))

Idióta, már tizedik éve vége van a kormányzati időszakának, minden elévült. És ha nem évült volna el, akkor se számítana, az elkúró már soha nem lesz az ország szempontjából döntési helyzetben.

@Kubatov baszd meg anyád: Idiótákat küldesz csak ide?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.25. 15:18:30

@Veszéjben a lyogállamiság !: "főpolgármesterré választani"

Ez kész. :))

Megcsináltad a napom, idiótám. :))

Putyin zsarolással sakkban tarja az elkúrót, hogy az támogassa Putyin titkosügynökét, Kálmán Olgát, aki majd ha megválasztják, berobbantja a 7 kilométeres minimetró alagútját, elrontja a 17 év átlagéletkorú romos buszokat, tankkal végigmegy a körúton, és emiatt megint fel kell újítani az elmúlt évtizedben már 5x felújított villamospályát, és általában gallyra küldi amúgy is Európa legszegényebb államát, hogy... Miért is?

Túl sok összeesküvés elméletet szopatott be veled a gazdád. :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.06.25. 16:04:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "gallyra küldi amúgy is Európa legszegényebb államát"

1. Szerintem kevered Kálmán Olgát Dobrev Klárával, utóbbi a bolgár származású, de bár Bulgária valóban az EU (nem Európa!) legszegényebb állama, nem tudok róla, hogy ott politikai szerepre készülne. Kálmán Olga nem Magyarország, hanem csak Budapest jövőjét készül épp elcseszni.
2. Ha már jiddis jövevényszavakat, kifejezéseket használsz, legalább használnád helyesen: www.e-nyelv.hu/2012-03-30/gaj-gajra-megy/

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.06.25. 16:14:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Egyszer már eladta nekik a Mol-t és beengedte őket a hazai titkosszolgálatokba..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.06.25. 16:17:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Azt meg remélem sejted,hogy Zolgicska csak egy gyurcsányista báb.Megválasztása esetén az Apró villából fogják irányítani a fővárost..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.25. 17:35:17

@Veszéjben a lyogállamiság !: "Zolgicska csak egy gyurcsányista báb"

:))

Annyira zizik vagytok, ti laposföld hívő fideSSfasszopók. :))

Ondó Viktor gecije úgylátszik mérgező rátok. :))

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.06.25. 20:05:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Tényleg komolyan gondolod te fasszopó,hogy zolgicska zéró politikai és városvezetési gyakorlattal irányítja majd a vátost.Francokat..Majd kap maga mellé egy helytartót,hogy mit és hogyan és az Apró villa lesz a városháza gyakorlatilag..

DR. Smit Pal 2019.06.25. 20:27:19

Harom szanalmas bohoc, hazug szinjatekot, jatszik, ugy tesznek, mintha komolyan egymassal kuzdenenek, mikozben csak politikai toket probalnak csinalni a polgarmester valasztas koruli felhajtasbol. Valojaban szarnak Budapestre, mert pontosan tudjak, hogy NULLA eselyuk sincs Tarlossal szemben.

Bankkártyát minden arabnak !!! 2019.06.26. 18:39:00

Gyurcsany megfog veszni, karigeri nyerte a bohoc valasztast.
Kivancsi leszek mikor jelenti be, hogy tovabbra is Kalman Olgat futatjak.
süti beállítások módosítása