B1 blogcsalád



Orbán még nincs nagy bajban, de már fél és bizonytalan

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. december 23. - Szelestey

• Lengyelország példája azt mutatja, hogy ha a lakosság az unió mellett van, akkor az EU le tudja törni az illiberális próbálkozásokat 

• Orbán Viktor a rabszolga törvénnyel még a saját híveit is maga ellen fordította, de egyelőre nem kell izgulnia, bár ha nem vigyáz, könnyen rajtaveszthet 

• A határkerítések szezonja leáldozott, így most klotyópapír készül ömlesztve a márianosztrai börtönben

Washington Post

washington_post.jpg

A vezércikk arra figyelmeztet, hogy Lengyelország a tekintélyuralom felé sodródik, ám most majd kiderül, hogy képes-e megállítani az EU. A demokratikus visszalépés már jó pár államra jellemző a térségben, így a hataloméhes magyar, lengyel és román kormányra. Valamennyi leszerelte a jogi fékeket és ellensúlyokat, elhallgattatta a független sajtót és cinikus módon felszította az érzelmeket az idegenekkel szemben, az EU-tól kezdve Sorosig. Ezért volt szívet melengető a héten, hogy a lengyel vezetés meghajlott Brüsszel, illetve a saját lakosság akarata előtt és visszakozott a bírák nyugdíjazása ügyében. Ám az országban változatlanul veszélyben van a demokrácia. Merthogy átpolitizálták a titkosszolgálatokat, az állami médiából hivatalos propaganda szócső lett, és nyomás nehezedik a civil társadalomra, valamint a be nem hódolt újságírókra.

De hogy a PiS beadta a derekát az uniónak, abból kiderült, hogy Európának vannak eszközei, mégpedig azért, mert a lengyelek nagy része azt akarja, hogy az ország az integráció tagja maradjon. A politikai visszacsúszás lefékezéséhez az kell, hogy az ellenzék győzelmeket arasson a választásokon, közben pedig az EU többet tehet a károk feltartóztatására. Továbbra is fel kell lépnie, hogy a Jog és Igazságosság vonja vissza az igazságszolgáltatás ellenőrzését szolgáló intézkedéseket.  Ezzel párhuzamosan a Trump-kormányzatnak felül kell vizsgálnia, hogy a lengyel nacionalistákra tette tétjét. Ez az egész egy gusztustalan történet, de lehet, hogy már megindult végjáték felé.  

The Times

the_times_1.jpg

Terjed a nyugtalanság Európában és ez elvonja az unió figyelmét a Brexitről. A fagyos budapesti utcákon sok ezer tüntető WC-papírtekercsekkel dobálta meg az elnöki palotát és általános sztrájkot helyezett kilátásba. Franciaországban ismét barikádra keltek a sárga mellényesek. Belgiumban az erőteljes tiltakozások elősegítették a kormány bukását. A földrésznek évek óta nem volt ilyen rosszkedvű tele, ám ez szinte kivétel nélkül megdöbbentette az államokat. A populista és hagyományos vezetők egy sor hazai válsággal küszködnek, ha együttvéve nézzük ezeket, akkor a brit kilépés igazából eltörpül mellettük. A londoni UCL egyik professzora azt mondja, a migráció, a magyar és a lengyel jogállam helyzete, valamint az eurózóna jövő jelent létveszélyt az EU számára.

A magyar és a lengyel vezetés nem tudott segíteni a briteknek a kiválási folyamatban, mert lekötötte őket, hogy Brüsszellel birkóztak az illiberális reformok kapcsán. Magyarországon a munkások elutasítják a rabszolga törvényt, ám az akut munkaerő ínséget csak tetézi a nagyarányú kivándorlás, miközben a hatalom nem enged be migránsokat. Orbán keményen kézben tartja az irányítást, de a tiltakozásokra adott válasza idegességről árulkodik. Szél Bernadett szerint a rendszer a valódi arcát mutatta meg, amikor Hadházy Ákossal együtt kihajították az állami tévéből.  

A magyar események vegyes hét csúcspontját jelentették a populista vezérek szemszögéből. Az olasz Salvini azt közölte, hogy kompromisszumra jutottak Brüsszellel a költségvetés ügyében, ám ily módon veszélybe kerültek a két kormánypárt hazai ígéretei, így nem kizárt, hogy új választásokat kell kiírni. A franciáknál a Macron által tett engedmények beleütközhetnek az unió szabályaiba, ám ha Brüsszel szemet huny felettük, akkor újabb felháborodás célpontja lesz. Talán egyedül Merkel gondolhatja végig nyugodtan az ünnepek alatt a stratégiai teendőket, de az nem szokott jól elsülni a többiek számára, ha csakis tőle várják a saját problémáik megoldását.

New York Times

new_york_times.jpg

Orbán Viktor, a szélsőjobbos miniszterelnök már sokszor keltett riadalmat különféle lépéseivel Európában és odahaza is, ám ritkán okozott akkora dühöt, mint a rabszolga törvénnyel. Ennek megfelelően most már jó ideje tartó utcai tiltakozásokkal kell szembenéznie. Pedig idáig már korlátozta a bírói függetlenséget, a sajtószabadságot és sokszínűséget, pofátlanul teletömte üzleti szövetségeseinek zsebét. Az új jogszabályról Köllő János, a Közgazdaságtudományi Intézettől azt véli, hogy sok százezer olyan dolgozó van, aki nem mondhat nemet a munkáltatónak, ha az jelentős többletmunkára akarja kötelezni őket. Elemzők hozzáteszik, hogy a változás ritka húrt pendített meg az átlag magyaroknál, az ellenzék fészkének számító Budapesten kívül is, mert a mindennapi életet érinti. Az OECD szerint a magyar lakosság már így is többet dolgozik, mint a nyugati szomszédok - nagyjából fél pénzért.  

Juhász Attila a Political Capitaltől úgy értékeli, hogy az elégedetlenség olyan rétegeket is elért, amelyek idáig nem jártak tüntetésekre. Csakhogy a kormány rákényszerült a húzásra, mert nincs elegendő munkaerő. Legalább 350 ezren mentek Nyugatra, amit nem ellensúlyoz a bevándorlás. Orbán - a kerítéssel és a nemzetközi sajtóban folytatott idegengyűlölő hadjárattal - ismételten elriasztja a külföldieket attól, hogy Magyarországra jöjjenek. Köllő János szerint azonban a munkáskezek hiánya mögött ott van a közmunka program is, mert ez a 200 ezer ember a körülmények folytán nemigen törekszik arra, hogy a versenyszférában találjon magának állást. A helyzetet csak súlyosbítja születések alacsony száma. Közben az emelkedő bérek rontják a magyar gazdaság vonzerejét a külföldi befektetők szemében. Egyes források szerint a hatalom éppen ezt a hátrányt igyekszik ellensúlyozni a sok túlóra lehetőségével.

Frankfurter Rundschau

frankfurter.jpg

A magyar helyzet egyik legjobb német szakértője szerint a túlórák szabályozása azért kényes dolog, mert olyan szociális kérdésről van szó, amely elvileg mindenkit érint, nem csupán a hatalom ellenfeleit. Így azokat is, akiket a hatalom az egyszerű népnek szokott nevezni, mondja Kai-Olaf Lange, a berlini Wissenschaft und Politik Alapítvány elemzője. A harag ily módon kiterjed kisebb városokra is. A kormány láthatólag nem tud mit kezdeni azzal, hogy sokan kivándoroltak, és így nincs elegendő munkáskéz. Az itthon maradtak közül sokan nem látják be, hogy ennek a levét nekik kellene meginniuk. Ebben a helyzetben az ellenzék esélyt szimatol és a túlórák miatti felháborodást összekapcsolja más témákkal: az igazságszolgáltatás zsugorodó függetlenségével, a civil társadalom megzabolázásával, a sajtó egyoldalú, kormánypárti ténykedésével.

Lange úgy látja, nehéz megjósolni, milyen irányban alakulnak az események. Kérdés, hogy az ellenzék mit hoz ki belőle. De a kormány valószínűleg nem fog meginogni. Ezzel együtt erősödik az Orbánra nehezedő nyomás. Még a Fidesz-hívek is elégedetlenek, és ezt a miniszterelnök nem hagyhatja figyelmen kívül. Ugyanakkor a hatalom mindenért most is  Sorost teszi felelőssé. Legalábbis ezt igyekszik elhitetni, hogy bagatellizálja a mozgalmat. Tény, hogy voltak már a mostaninál sokkal nagyobb tüntetések is, ám ezek gyorsan elhaltak. A kormányfő általában nagy nyugalommal kibekkelte ezeket, ám mintha most másként volna.

Deutsche Welle

deutsche_wellw.jpg

Folytatódnak a demonstrációk a rabszolga törvény ellen, a felvonulók az ellenállás évének nyilvánítják 2019-et, az érdekképviseletek országos munkabeszüntetést akarnak szervezni. Orbán Viktor gyakran és szívesen hangoztatja, hogy kormánya odafigyel a nép hangjára, ám most a lakosság többsége ellene fordult. Ráadásul sokan cinikusnak találták, hogy Áder János egy füst alatt Boldog Karácsonyt kívánt mindenkinek, amikor átengedte a túlórák nagyfokú megemelését engedélyező szabályozást. Orbán igencsak megvető módon minősítette a demonstrációkat, hisztérikus sikongatásnak nevezve azokat. Egyben megismételte, hogy az egész Soros műve. Mindez alighanem csak tovább tüzelte a tiltakozásokat.

Hatalomellenes sztrájkok 2010 óta nem voltak Magyarországon. Az is újdonság, hogy magas rangú egyházi méltóságok szolidárisak a felvonulásokkal. Lásd Fabinyi Tamást és Beer Miklóst. Mindketten élesen bírálták a kormány konfrontatív politikáját. Az ellenzéki pártok, a szakszervezetek, a civilek, az egyház és a hatalommal szemben álló helyi önkormányzatok soha nem látott egysége veszélyes lehet Orbán számára. A politikus ugyanis semmi jelét nem adja a kompromisszum- vagy tárgyalási készségnek. Ez pedig még inkább összeforrasztja az ellenzéket.

NZZ

nzz.jpg

A magyar ellenzéket egyesítette a tiltakozás, de a megmozdulások egyelőre nem veszélyesek az Orbán-kormány számára. A kedélyeket azonban csak még jobban felszította, hogy Áder János aláírta a rabszolga törvényt, illetve a közigazgatási bíróságok létrehozatalát. Ezek elutasítása keveredik a Fidesz uralmával szembeni általános elégedetlenséggel. A demonstrációkon gyakran lehet hallani a szlogent: „Viktátor”. A hatalomhű sajtó, valamint a kormánypárt az utóbbi csaknem két hétben kizárólag a kilengéseket taglalta a tüntetések kapcsán. Továbbá, hogy az egész mozgalom jelentéktelen, hiszen elhanyagolható a részvevők száma. Ám egynémely elemzők éppen ellenkezőleg azt gondolják, hogy az ország választóvonalhoz érkezett, noha különösen vidéken csupán pár százan vonultak az utcára.  

Lényeges, hogy a tiltakozás kiterjed mind a szakszervezetekre, mind a pártokra. Az együttműködés újdonság, és az ellenzék vezetői egységesen azt hangsúlyozzák, hogy erősíteni kívánják az összefogást. Hogy ez így lesz-e, az majd kiderül az EP-választás előtt. Az esélyek mindenesetre most jobbak, mint korábban. A kormányellenes tábor ugyanis rájött, hogy Orbán ereje éppen az ellenoldal reménytelen megosztottságában rejlik. Másrészt immár hitelesebbnek tűnik a Jobbik mérséklődése. De ettől még alapvető gyenge pont marad, hogy az ellenzéknek nincs semmiféle koncepciója a miniszterelnökkel szemben, sem széles körben elfogadott, karizmatikus vezetője. Ezért a hatalom nem csak azért nyugodt, mert az ünnepek miatt csitulni fog az elégedetlenségi hullám.

Neue Kronen Zeitung

kronen_zeitung.jpg

A különtudósító azt jelentette a pénteki tüntetésről, hogy az más volt, mint a többi. A gazdaságnak jól megy a sora, így itt nem a szociális igazságtalanság, az éhség vagy a szegénység, hanem a korrupció, az uniformizált sajtó, az igazságtalan igazságszolgáltatás és az új túlóra jogszabály ellen tiltakoztak. Sokan attól tartanak, hogy a rabszolga törvénnyel burkoltan a hatnapos munkahetet állítják vissza.  És a megmozdulásoknak még nem látszik a vége, a célpont az orbáni rendszer. A kormányfő a teljhatalom bűvöletében elérte, ami 8 éve lehetetlennek tűnt: egyesült az ellenzék. A szakszervezetek január 5-re általános sztrájkot akarnak hirdetni. Utána megint utcára vonulnak a magyarok. A gazdasági helyzet most még jó, de ha életbe lépnek a kilátásba helyezett uniós szankciók és elmaradnak a brüsszeli pénzek, akkor gyorsan tovább rosszabbra fordulhat az amúgy is izgatott közhangulat.  

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

„Aki nem ugrál, az Orbán Viktor!” Ezt a szlogent választotta szubjektív helyszíni beszámolója címeként Kemény Zsófi, aki esszéjében a saját lelkében keresi a forradalmi tüzet a tüntetések kapcsán. Mert az ifjú irodalmár azt szeretné, ha a passzív keserűségből aktív reménnyé válna nála. Ezért ment el a Parlament elé, ahol a mínusz 6 fokban, eléggé alulöltözve, kesztyű nélkül látta, amint az ’O1G’-logót rávetítik az épületre. A lelkesedése azonban nem a régi, azt elvesztette még áprilisban, valahol az Oktogon és a Deák tér között. De azért csatlakozott a tömeghez az állami televíziónál. A mamáját – úton a Kunigunda útja felé – telefonon nyugtatja, hogy vigyázni fog. Ám abban maradnak, hogy úgy nem lehet forradalmat csinálni, ha félreáll, ha netán a tömeg benyomul a székházba.  

Ezrek toporognak a helyszínen, erős rendőri fedezet mellett. Tízpercenként hangzik el a jelszó: aki nem ugrál, az Orbán Viktor. A felhívást rengetegen követik, mert nem akarják, hogy egy lapra kerüljenek a miniszterelnökkel. Utána valamelyest kevésbé fázik a 15 ezer ember. Közben a szerzőnél újra felbukkan a forradalmi tűz. Az ellenzéki képviselők bemehetnek, de a biztonsági erőkön kívül senki sem fogadja őket. A tévéműsorban egyetlen szó sem esik arról, hogy nem egészen 50 méterre a demonstrálók be akarják olvastatni ötpontos követelésüket.

Közben a rendőrség már 8 sorfalat állít fel és Kemény Zsófinak lassan elege lesz abból, hogy egyszerűen kiadják magukból a dühöt, majd szépen hazamennek. Ezért a barátaival előrenyomul. Ilyen közelről még sosem látott zárt rendőroszlopot. Viszont ekkor a tömeg hátulról meglódult és a lány úgy érezte: egyszerűen szétnyomják. Szerencsére egy jobbikos férfi kimentette szorult helyzetéből. A következő este már az étel- és italellátást is megszervezik, az idő még keményebb, mint korábban. A hangulat azonban egészen fesztiváli, a feliratok mókásak. A 24 éves lány úgy összegzi élményeit, hogy sokat nem tud tenni, de legközelebb ismét kimegy az utcára. Amíg vannak utcák, amelyeken lehet valamit találni.

Spiegel

der_spiegel.jpg

Orbán vadonatúj sajtóegysége kapcsán megfigyelők maffia forgatókönyvet emlegetnek, hiszen a médiaóriás a miniszterelnökhöz közeli üzletemberek „önkéntes” adománya folytán jött létre. A szóban forgó orgánumok javarészt olyanok, mintha egymás klónjai lennének. Ha pl. valaki végignézi a 14 legnagyobb megyei lap online változatát, ugyanazt találja ott a tüntetésekről, természetesen negatív tálalásban, de még a közzététel ideje is egyezik. Valószínűleg kénytelen-kelletlen cinikus válasz ez a sajtószabadság helyreállítását sürgető követelésekre. Ám a hatalom számára láthatólag nem elegendő az egyforma külső és tartalom. Ezért vonták össze jóformán az összes kormány közeli szerkesztőséget egyetlen konglomerátumba.

Polyák Gábor és Urbán Ágnes a Mérték Médiaelemzőtől úgy kommentálja a fejleményt,  inkább a maffiafilmekben, semmint a valóságban történik meg, hogy a legkülönfélébb tulajdonosok egyetlen alapítványnak adják át sok milliót érő vállalkozásaikat. Ilyen a világon sehol másutt nincs. Orbán döntése nyomán azonban a Versenyhatóság nem nyilváníthatott véleményt az egyesülésről, noha a hatóság korábban fontos szerepet játszott, igaz, akkor a független média szétverése volt a feladat. Hogy a médiabirodalom politikailag milyen irányba húz, az nem titok: Vezetője, Liszkay Gábor rendkívül lojális Orbánhoz. De a Kuratóriumban helyet kapott Bajkai István, a Fidesz képviselője, a miniszterelnök családjának ügyvédje is.  

Az összevonással a miniszterelnök a Simicska-botrány után azt akarja elérni, hogy a jövőben senki se fordíthassa ellene a jobboldali sajtót. Igaz, a mostani vállalkozó-kegyencek szellemi kapacitása messze elmarad az egykori szürke eminenciás képességeitől. Mészáros üzleti adottságai pl igencsak korlátozottak, nincs benne politikai becsvágy sem. De ettől még Orbán újabban bizalmatlan a saját környezetével szemben. Azon kívül előzőleg versengtek egymással a vállalkozók, akik most beadták a közösbe a lapjukat, rádiójukat, tévéjüket, internetes portáljukat. Úgy hírlik továbbá, hogy a kormányfő dühös volt, mert az állami hirdetésekkel életben tartott sajtó nagyrészt veszteséges volt, túl sok pénz elfolyt a tulajdonosok zsebébe.

Die Presse

die_presse.jpg

A menekültválság lecsillapodott, a konjunktúrának vége, így szögesdrót és határkerítés helyett újabban WC-papírt gyártanak Márianosztrán. A tudósító már akkor fel akarta keresni a börtönt, amikor Orbán Viktor kitűnő exportcikként méltatta a falak mögött előállított acélportékát, ám akkor nem engedélyezték számára a látogatást. Így azt most pótolta. A rabok már korábban is dolgoztak: söprűt, futball labdát, papírt termeltek. Az őrök különben nem viszonyozzák a köszönést, amikor az újságíró felbukkant. A faluban pedig egy vörös képű öregember azt hajtogatta, hogy a határokat meg kell védeni, ide ne jöjjenek migránsok! 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr114508346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.12.24. 13:17:06

@rallus:

Én személy szerint nem lennék büszke egy olyan győzelemre, amit a Himalája lejtőire épített pályán arat egy általam támogatott párt.
Arra meg végképp, ha jogtalan előnyüket saját vagyonosodásukra használnák fel, s konteókkal mosnák agyát a szavazóiknak, terelésként.
Valóban! Hol vannak a magyarországi jobboldali pártok?

2018.12.24. 13:20:07

@Ménár Atya:

Értem. Kérdésem viszont figyelmen kívül hagytad:

"Szerinted az átlagpolgár kizárólag saját kis rongyos életével van elfoglalva és nem kíváncsi a kertkapun túl történő eseményekre?"

Ekrü 2018.12.24. 13:25:40

@felucca02: Nézd,nem a tüntetgetésekkel van a baj,elvégre miért ne tüntethetne bárki,akinek nem teszik valami.A baloldallal ellentétben én pld.nem gondolom,hogy bűn az utcára vinni a politikát.(Illetve nekik is csak akkor bűn,ha nem ők teszik.:)) )A baj a trágársággal van,azt pedig nem hiszem el ,hogy az ellenzéki tüntetők nem látták,hogy mennyire ciki volt amit az ellenzéki képviselők előadtak.De persze ki vagyok én ,hogy szóljak,csináljátok nyugodtan,csak aztán nem kell csodálkozni,ha majd jön a negyedik 2/3.

2018.12.24. 13:28:01

@rallus:

"Ps. Van már saját migránsod a havi 250-ből?"

Tegnap azt írtam, hogy Szlovákia januártól 250 menekültet fogad be. Sajnálom, ha nem ment át az infó. :D:D
Igen, az én adómból is fogják fizetni az ellátásukat. Viszont nálam ezt semiiféle lelki törést nem okoz. Úgy gondolom, legalább így segítünk azoknak az országoknak, akiket valóban sújt a menekült probléma.
Szolidaritásnak hívják.

Orbán veje 2018.12.24. 13:29:06

@Ménár Atya: Haver te még karácsyonykor sem tudsz leállni a tolvaj orbán seggének nyalasával? Édes öregem, hogy te mekkora egy degenerált barom vagy! Énszerintem te már egy külön evolúciós faj vagy, egy beszélő WC kefe.

sZulamith 2018.12.24. 13:30:19

@Ménár Atya: "...valamiért mégis rengetegen szavaznak orbánékra, azon kellene elgondolkodni hogy miért." OK! Orbánéknak meg azon, hogy miért is a tüntetés dömping. 1:l

sZulamith 2018.12.24. 13:31:37

Kellemes Ünnepeket, Szép Karácsonyt!

Orbán veje 2018.12.24. 13:33:18

@Ekrü: Haver köztudott rólad hogy te egy szarházi, hazug orbántroll vagy. Ezért ha te az ellenzékért aggódsz,akkor biztosak lehetünk benne, hogy jól csinálták.

De azért arra nagyon figyelj a nap hátralévő részében, hogy szép fényesen csillogó legyen ám az orbán gazdád segge a mai Szent Estére!

felucca02 2018.12.24. 13:34:49

@rallus: Igen, kicsit hiányzott már, hogy a migránsos kártyát még nem húztátok ma elő. De ez is elkövetkezett.
Mondd, van valami a fejedben a migránson kívül? Mi ennek most az aktualitása?

Ménár Atya 2018.12.24. 13:35:29

@Ms.Cunnesburry:
Ó bocs.
Kb addig kíváncsi, amíg nem érzi a kertkapun kívüli rossz döntések,események hatásait a saját bőrén.
Alapból a saját életével van elfoglalva, a gyerekeivel ,munkájával, a megélhetésével.
Ha ezeket meghekkeli a kormány,ott kezdődnek a gondok.
Ha a túlóra törvényre nézve nézzük, addig semmi gond nem lesz, amíg kifizetik a túlmunkát.
Ha valaki előrébb akar jutni amúgy is valami pluszt vállal, sok embernek kényelmesebb ha ezt a melóhelyén csinálhatja.
Amerikában pl nem ritka a másod,harmad állás sem.
A multik, autógyárak, szerintem kifizetik inkább,mint hogy sztrájk legyen, mert 2 nap sztrájknál többet buknak mint az egész évi túlórapénz.
Ha ember hiány van nem nagyon ugrálhatnak.
Igazság szerint most lehet kiharcolni jelentősebb béremelést szerintem.
Szóval ez a probléma még nem probléma.
Ettől függetlenül , én ostobaságnak tartom, mert azt a réteget teszi kiszolgáltatottá, annak ellenére, hogy ugye a munkavállalónak is bele kell ebbe egyeznie, aki a munkaerejéből él, és ez nem helyes.
A baj csak az, hogy akik tüntiznek, azok a rozsadombi ájfonos guccis forradalmárok, akik csak hatalomhoz akarnak jutni ennek a kiszolgáltatott rétegnek a hátán.
Gondolom feltűnt, hogy ma a jobbik,holnap az lmp,utána a momentum, majd a kétfarkú tüntizett, a baj csak az volt, hogy mindig ugyan azok az arcok nyomultak, és nem a szakszervezet.
Arról ne is beszéljünk, hogy kb semmi támogatottsággal pár ezren lézengtek, és kivivták kari előtt az emberek rokonszenvét, mert épp nem értek a dolgukra időben.

Ménár Atya 2018.12.24. 13:39:16

@sZulamith: Arra az ezer emberre gondolsz akik pár alkalommal kimentek vonulgatni........hát ez gyengécske volt nagyon.
Jól hangzik a dömping, de ha ma meghirdetem a nagy ellenállást, és tíz napig vonulgatok a városban, még nem nevezném dömpingnek, max több alkalommal elkövetett szándékos dugó okozásnak :)

felucca02 2018.12.24. 13:41:06

@Ekrü: Tudod, nincsen tüntetés trágárság nélkül. Most szeretnéd, ha ugye lenne egy ilyen trend, hogy igen, az ellenzék trágárabb, mint a kormánypárti. De ez mitől is lenne?

Az igazság valahol középtájon van, hogy igen, az ellenzéki tüntetésen is helyet kap a trágárság, ahogy egy kormánypártin is, elég megnézni néhány videót az elmúlt évből.

És igen, még az is lehet, hogy ahol hetvenéves nénikbácsik vonulnak, ott kevesebb a trágárság, mint ott, ahol húsz-harmincévesek. Életkori sajátosság.

Szavazni viszont mindkettő szavaz, tehát a négyötöddel való riogatásod alkalmatlan. Persze, lehetséges, de nem ezért. Én például arra szavazok, aki a trágársági versenyt nyeri. Tudod, egy olyan országban, ahol normális kötőszó a bazmeg a népesség nyolcvan százalékánál, ott ezen nem kell fennakadni. Úgyhogy elég az álszenteskedésből.

Ménár Atya 2018.12.24. 13:43:47

@Orbán veje: Na most fordítsd meg a helyzetet, te is itt vagy, cimbora és véded a légvárad :D
Én csak épp ráérek úgy kettőig még, végre nem dolgozok, és elég jól áll itthon minden, fa befaragva, ujjaim is megmaradtak, hát had szórakozzak a magadfajta fanatikusokon,akik épp proletár forradalmat csinálnak :D:D
Tudom jó lenne ha csak a fajtád véleményével találkoznál,, de azért így jobb, mert kiderül hogy nem minden fekete, van fehér is a világon.
:D

rallus 2018.12.24. 13:59:45

@Ms.Cunnesburry: Bizonyára elkerülte mindenre kiterjedő figyelmedet, hogy VALÓDI menekülteket az én hazám is befogadott, emlékezetem szerint 1300 -at.
A mélyen humánus ellenzék ettől is úgy üvöltött, mintha az agyát élesítenék, valahogy ezt te kihagytad. Most pótolhatod, hogy szinkronban maradjatok.

2002 előtt minden gazdasági mutatóban megelőztük Szlovákiát, de aztán az elvbarátaid zseniális gazdaságpolitikájának köszönhetően minden környező sorstársunk fejlődése brutálisan felgyorsult---a miénkhez képest.
Most újra javulunk és ez nagyon tud fájni némelyeknek, de már megszoktuk...

Ekrü 2018.12.24. 14:02:06

@felucca02:" Én például arra szavazok, aki a trágársági versenyt nyeri. Tudod, egy olyan országban, ahol normális kötőszó a bazmeg a népesség nyolcvan százalékánál, ott ezen nem kell fennakadni."-Szerintem te rossz környezetben forogsz.Az én társasági körömben bizony NEM divat a trágár beszéd.Nem ,hogy 80,de 10 % se beszél csúnyán.Ha neked normális az téged minősít.Mint ahogy azt sem hiszem,hogy egy fiatalnak minden 2. szava a "bazdmeg" kéne legyen.Van gyerekem,nem beszél így.Igaz,nem is a CEU gender szakára hanem orvosnak készül. :)))

nemecsekerno_007 2018.12.24. 14:05:35

@felucca02: Meglátjuk milyenek lesznek az országos sztrájok januártól...

Eddig ez egy mesterségesen szított műbalhé á lá EP választás...

paraszthajszal 2018.12.24. 14:30:25

@Buchhalter: „Kár itt gúnyolódni ,de szép lassan távolodtok a 2/3-tól. Tolhatjátok hogy de igen meg lesz az.”

Ha így haladunk, meglesz a 4/5 is: mindenszo.hu/mintha-nem-is-lettek-volna-valasztasok-az-ellenzeki-partok-a-mediaja-es-a-valasztok-ugyanott-tartanak-mint-aprilis-8-elott-erik-a-4-5/

„Szerintem örúltők legközelebb egy 51%-nak is.Csak akkor ,hogy fogják átverni a gazdáid a 2/3-os törvényeket?”

Az a „legközelebb” 2022-ben lesz, szóval addig még van több mint három évük, hogy kitalálják és megszavazzák, milyen sarkalatos törvényeket szeretnének. (Persze közbejöhet addig egy-két időközi választás is, ha nagy pechje van a kormányoldalnak, akkor ez esetleg lehet kevesebb is, de a rendszer lényeges elemei már a helyükön vannak, és ha nagyon kéne, akkor minden bizonnyal a Mi Hazánk is „meggyőzhető” lenne pl. egy önálló frakció, némi pluszpénz ígéretével.)

Arról már nem is szólva, hogy a választások óta eltelt idő eddig nem éppen az ellenzéket erősítette (Jobbik-pártszakadás, LMP-kiszavazóshow, Párbeszéd-frakció körüli balhé)…

2018.12.24. 14:36:51

@Ménár Atya:

"A baj csak az, hogy akik tüntiznek, azok a rozsadombi ájfonos guccis forradalmárok, akik csak hatalomhoz akarnak jutni ennek a kiszolgáltatott rétegnek a hátán."

Ezek szerint a vizitdíj elleni népszavazást azok kezdeményezték, akiknek problémát jelentett a kifizetése? Vagy azok, akik "csak hatalomhoz akarnak jutni ennek a kiszolgáltatott rétegnek a hátán?"

Miért nem lehetett végigvinni a túlóra emelésről szóló törvény normális vitáját a parlamentben? Miért Kósáék nyújtották be a kormány helyett, ezzel kikerülve a kötelező egyeztetéseket?

2010 előtt is utcára vitte néhányszor az ellenzék a népet. Polgári körök szerveződtek, tojással dobálták vagy kifütyülték az akkori miniszerelnököt.
Mégsem kiáltott senki farkast, nem volt bérencezés. Most miért zajlik lejárató propagandahadjárat a tüntetők ellen? A KÖZTÉVÉBEN!!!!!

Hagyjuk már a semmi támogatottság és a pár ezer tüntetőről szóló olcsó dumát! Ugyanez vonatkozik a többszörös kétharmadra is.
Ez a két téma max. anyázásra jó, az meg nem szokásom.

2018.12.24. 15:01:39

@rallus:

"Most újra javulunk".

Nemcsak a magyar gazdaság, hanem az összeurópai. Gazdasági elemzők szerint elértük a plafont, jön a recesszió.
Amennyiben csökkentik az uniós támogatásokat és a német autógyárak termelését, összeomlik a magyar gazdasági csoda.
Nem hiszem, hogy a közmunkások és az OKJ-s gyorstalpalók abszolvensei fogják emelni a magyar GDP-t.
Ehhez reformokra lenne szükség, szakemberekre.
Na meg kormányzati stratégiára. De a kormány jelenleg azzal foglalkozik, hogyan nyerjen EP választást.
A magyar adófizetők pénzét önti kifelé, nemzetstartégia címen. Pedig a magyar vállalkozókat, munkavállalókat kellene felkészíteni egy esetleges válságra.

rallus 2018.12.24. 15:10:06

@Ms.Cunnesburry: Nem akartalak leleplezni, de te Bangóné vagy! (vagy vele egyenértékes....)
"2018. augusztus 7. - 05:35

Öt éven belül megközelítheti Magyarország a maastrichti kritériumokban foglalt 60 százalékos GDP-arányos adósságrátát - állapítja meg a Nemzetközi Valutaalap (IMF) friss elemzése, melyet a szokásos éves felülvizsgálat során készítettek. "

Orbán veje 2018.12.24. 15:15:09

@Ménár Atya: Haver! Szóval egész délelőtt ezen a nicken rohadtál itt, ám kettő után már más nickeken fogsz! A lényeg az, hogy a Szent Estére csilli-villi legyen ám a tolvaj orbán gazdád segge!

Szebben ragyogjon, mint a gyertyák a karácsonyfán. Tudom, hogy számíthatunk rád ebben.

:)))))))

2018.12.24. 15:33:16

@rallus:

Idehozol egy augusztusi hírt, forrás megjelölés nélkül és csak a neked tetsző mondatot idézed belőle. A folytatást már nem.
Grat! :D :D

"Öt éven belül megközelítheti Magyarország a maastrichti kritériumokban foglalt 60 százalékos GDP-arányos adósságrátát - állapítja meg a Nemzetközi Valutaalap (IMF) friss elemzése, melyet a szokásos éves felülvizsgálat során készítettek. Persze elképzelhető olyan alternatív forgatókönyv, ami mentén újra emelkedésnek indulna az adósságráta, ehhez elég lenne csak átmenetileg megtorpannia a növekedésnek. "
www.portfolio.hu/gazdasag/kiszamoltak-hogyan-nyerheti-meg-legnagyobb-haborujat-magyarorszag.293978.html

rallus 2018.12.24. 15:57:17

@Ms.Cunnesburry: Az is elkerülte a figyelmedet, hogy a minősítgető világcégek (és a ballib hazaiak is..) mindig erősen pesszimisták velünk kapcsolatban 2010 óta, aztán később javítanak és hozzáteszik hogy: deazonbanellenbenha. "010 előtt pontosan fordítva volt, ki érti ezt.
Gondolom bennetek akarják tartani a lelket ezekkel a huhogásokkal, pedig ez rohadtul kevés...
Az 1300 konkrét, már megfogható migránsunk és a szolidaritás közti összefüggésre viszont nem tértél ki!

paraszthajszal 2018.12.24. 16:12:07

@Ms.Cunnesburry: „Gazdasági elemzők szerint elértük a plafont, jön a recesszió.”

Erről a magyar gazdaságpolitika irányítói, az ország vezetői is tudnak, ezúttal szerencsére nem várjuk letolt gatyával a válságot, mint El Qró Ferkó alatt, akinek a saját elmondása szerint már a konjunktúra időszakában is „trükkök százaira” volt szükség az államháztartás lélegeztetőgépen tartásához:
„Orbán Viktor miniszterelnök és Matolcsy György jegybankelnök szerint is egy újabb válság közelít felénk - ez derült ki a Kína és a kelet-közép-európai országok jegybankelnökeinek részvételével zajló 16+1 csúcstalálkozón. Abban is egyetértettek, hogy a nemzeti kormányok és jegybankok együttműködése ma elengedhetetlen, mert csak együtt tudják kivédeni a válsághelyzeteket.” www.napi.hu/magyar_gazdasag/orban-szerint-ujabb-valsag-kozeleg.673026.html

A közelgő válság miatt is különösen fontos, hogy még időben lecsapoljuk a mocsarat.

„A napokban tartott ellenzéki tüntetésekkel kapcsolatban Orbán Viktor azt emelte ki: a politika olyan világ, ahol akár karácsony estéjén is dúlhatnak a küzdelmek, a tüntetések is hozzátartoznak a demokrácia mindennapjaihoz. Az erőszak, a rombolás, a vandalizmus viszont nincs rendben. A miniszterelnök szerint a helyzet könnyen átlátható: a kormány képviseli a munkát, az otthont, a családot, a biztonságot, ezzel szemben áll az ellenzék politikája, amely egyszer már tönkretette Magyarországot. Az egyik oldalon az országot megvédeni akaró nyugodt erő, a másikon pedig az agresszió, az erőszak, a bevándorlás támogatása és az adóemelések. (…)

A válság lehetőségére vonatkozó újságírói kérdésre a kormányfő úgy válaszolt: »Nem dughatjuk homokba a fejünket.« Kifejtette: létező kérdés, hogy a magyar gazdasági sikerek fenntarthatók lesznek-e egy európai vagy világméretű gazdasági válság idején. Emlékeztetett 2008-ra, amikor Magyarország »az elsők között került a padlóra«. Most azonban a magyar gazdaság erős lábakon áll, és képesnek tartja arra – tette hozzá –, hogy nehezedő körülmények között is megállja a helyét.

Orbán Viktor szerint válság idején felértékelődik, ha egy országnak stabil a kormánya, ilyenkor felértékelődik a kétharmad, mert a cselekvőképesség fontos erőforrás. »Nyolc évbe telt, amíg a magyaroknak sikerült meggyőzniük egymást, hogy van értelme a munkájuknak. Lassan ott tartunk, hogy többen dolgoznak, mint valaha. Ezért a magyar gazdaság ma ütésálló« – mondta.” mandiner.hu/cikk/20181224_orban_viktor_magyarorszag_megindult_felfelev

csakegyvalaszto 2018.12.24. 16:17:51

@rallus: "Bizonyára elkerülte mindenre kiterjedő figyelmedet, hogy VALÓDI menekülteket az én hazám is befogadott, emlékezetem szerint 1300 -at.
A mélyen humánus ellenzék ettől is úgy üvöltött, mintha az agyát élesítenék, valahogy ezt te kihagytad."

A mélyen humánus ellenzék nem a befogadást támadta, hanem O1G hazudozását. Előtte azzal kampányolt, hogy 1 migránst se fog beengedni Magyarország, fel is rántatott egy méregdrága kerítést, elmondta, hogy mi nem leszünk befogadóország, nyíltan kiállt az őcsényi panzióssal szembeni erőszak mellett (migránsügyben), kijelentette hogy semmiesetresefogadunkbeegymenekültet se, aztán kiderült, hogy de. És nem azzal volt a baj, hogy az ország teljesítette a kötelezettségét, hanem az ez előtti hazudozás és nyálverés, emiatt mentek neki O1G-nak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.24. 16:38:28

@csakegyvalaszto: Bocs rossz helyre ment.

@paraszthajszal: Hehehe.. okostojás. Úgy állunk mint 2010-ben.
index.hu/gazdasag/2018/12/24/heteves_melyponton_egy_nagyon_fontos_gazdasagi_mutatonk/

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.24. 16:40:59

@rallus: "2002 előtt minden gazdasági mutatóban megelőztük Szlovákiát"
2010-ben meg életszínvonalban előztük Romániát.

Bаndibacsi34 2018.12.24. 16:44:39

@Ménár Atya: Hazudsz. A magadét ecsetelted, te pedofil faszfej.

"Megnéztem a sárga csekkeket a hűtőm falán, de egyet sem találtam, már mind befizettem hó elején, és maradt annyi, hogy a karácsonyi költségeken kívül már a januárit akarom fizetni, de nem jön pedig úgy szeretném"

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.24. 16:45:53

@Illibsi: Csak vigyázz, mert mindjárt meghív téged egy "gyónásra"!

2018.12.24. 16:46:20

@rallus:

Ne csodálkozz a pesszimizmuson. 2010-ben kipaterolta Orbán az IMF-t azzal, hogy ezután a piacról finanszírozza az országot, aztán ellopta a manyup vagyont.
:D

2018.12.24. 16:49:26

@paraszthajszal:

Olvastam az interjút, még reggel.
Leginkább a keresztény Európa megvédése tetszett és az új korszak beharangozása. :D

rallus 2018.12.24. 16:54:56

@csakegyvalaszto: Hol jelent meg az a kijelentést, hogy semmiesetresefogadunkbeegymenekültet se?
Ezért vagytok szánalmasak és okoz nektek libidót egy lecsúszott alkoholista aranyköpése. Legalább olvasni megtanulhatnátok ahelyett, hogy minden vaklármára ugratok, mindent elleneztek, amit a kormány tesz.
Ha Orbán hozna egy törvényt, hogy december 10 és február 25 között tilos az Erzsébet hídról a Dunába ugrani, másnap már nem lenne ellenzékünk...

paraszthajszal 2018.12.24. 17:01:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: „Úgy állunk mint 2010-ben.”

Persze hazug libbantkám, hogyne:
„Száguldanak a beruházások Magyarországon – A harmadik negyedévben a beruházások volumene 22%-kal haladta meg az egy évvel korábbi szintet”
www.portfolio.hu/gazdasag/szaguldanak-a-beruhazasok-magyarorszagon.4.306039.html
„A harmadik negyedévben (a szezonálisan és munkanap tényezővel igazított adatok szerint) 5%-kal bővült a magyar gazdaság. A kiigazítatlan GDP-növekedés 4,8% volt, az erre vonatkozó piaci konszenzus 4,3% volt. Az adat nagy pozitív meglepetést jelent, a magyar gazdasági növekedés szemlátomást egyelőre nem követi a lassuló európai trendet”
www.portfolio.hu/gazdasag/oriasi-meglepetes-itt-a-friss-magyar-gdp-adat.4.304278.html
„A mostani növekedési ciklus a magyar gazdaságtörténetbe óriási sikertörténetként fog bevonulni. Nem csak azért, mert hosszú ideje, már 7 éve növekedési szakaszban van az ország. Azért különleges ez a mostani helyzet, mert most fordul elő először, hogy van egy tartós növekedési ciklusunk, 7-10 év minimum, és a legfontosabb makro mérlegek rendben vannak.”
mandiner.hu/cikk/20181204_patai_mihaly_ennel_jobb_allapotban_meg_soha_nem_volt_a_magyar_gazdasag

A ballibbant rémhírterjesztőknek persze semmise lehet elég jó,

rallus 2018.12.24. 17:03:05

@Ms.Cunnesburry: Mégsem Bangóné vagy, mert azért ennél már ő is egy kicsit előrébb van.
Itthon már csak a nagyon hülyék manyupoznak, ők is csak egymás között, de messziről jött embernek minden új...

"Napjainkban az intézményi befektetőknek rövid futamidőre már alacsony, sőt, negatív hozammal is megéri magyar állampapírokat, köztük 3 hónapos diszkont kincstárjegyet venni – mondta Barcza György, az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) vezérigazgatója a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, arra a felvetésre, hogy a héten történelmileg a legalacsonyabb szinten, 0 százalékos átlaghozammal sikerült a 3 hónapos diszkont kincstárjegyet (DKJ) eladni."
Tudom, te az IMF mellett maradtál volna Veressel, Kókával, Gyurcsánnyal és Bajnaival...

2018.12.24. 17:19:00

@rallus:

De én nem ott élek, hanem itt. Nagyon dühös lennék, ha állambácsi elvenné a számlámra eddig befizetett összeget. Mert az az enyém, hallom esetén a családomé lesz.

rallus 2018.12.24. 17:26:28

@Ms.Cunnesburry: Az ünnepek alatt lesz időd, olvasd el a kötelező önkéntes nyugdíjpénztár történetét, aztán pirulj el... A történet azért nem végződhetett teljes sikerrel, mert a Fidesz meg tudta akadályozni, hogy Gyurcsányék a tőzsdére vigyék .... Na akkor most sok jogosult embernek nem lenne nyugdíja.....mert most van, akármit gondolsz...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.24. 17:57:23

@paraszthajszal:

2010
államadósság 78 milliárd euró
manyup 10 milliárd euró
valutatartalék 34 milliárd euró

mérleg -34 milliárd euró

2018
államadósság 91 milliárd euró
manyup 0
valutatartalék 24 milliárd euró
Eximbank adóssága 2 milliárd euró

mérleg -69 milliárd euró

paraszthajszal 2018.12.24. 18:58:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az államadósság értékét a ballibbant kontárokon és rémhírterjesztőkön kívül mindenki, ideértve az Európai Uniót is, a GDP arányában (százalékában) tartja nyilván, ezekből az adatokból is jól követhető a ballibbantak elkúrása, a takarékos nemzeti kormányokkal szemben (a maastrichti kritérium a GDP 60%-a):
A Horn-kormány utolsó teljes évében, 1997-ben: 61,8%; 1998-ban: 59,7%
Az I. Orbán kormány utolsó teljes évében, 2001-ben: 51,4%, 2002-ben: 54,6%
Az Elqró rezsim (D-209, Ferkó és Gordon) utolsó teljes évében, 2009-ben: 77,2%, 2010-ben: 79,7%
Az új Orbán-éra legutolsó konszolidált adata a KSH-adattáblában, 2016: 73,9%
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

A következtetés egyértelmű: a ballibbantak elkúrják a legfontosabb indikátorokat, a nemzeti kormány rendbeteszi őket. A kedvező trendek idén is folytatódnak:
„Magyarország egyre jobban teljesít, a gazdaság erőteljes fejlődésének köszönhetően eredményes évet tudhatunk magunk mögött. A kormány legfrissebb számításai szerint az előzetes várakozásokat meghaladó, 4,6 százalékos növekedés valósulhat meg idén.
Az államháztartási hiány a kitűzött cél alatt teljesülhet, és az államadósság is a vártnál nagyobb mértékben csökkenhet. A kedvező folyamatok a jövőben is fennmaradnak, így stabil költségvetés mellett folytatódhat a gazdaság dinamikus bővülése.”
www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/a-vartnal-magasabb-novekedes-es-alacsonyabb-hiany-lehet-iden

csakegyvalaszto 2018.12.24. 19:25:23

@rallus: "Hol jelent meg az a kijelentést, hogy semmiesetresefogadunkbeegymenekültet se?"

"Nem fogjuk hagyni, hogy a megélhetési bevándorlók veszélyeztessék a magyar emberek munkahelyeit és megélhetését" /Nemzeti konzultáció a bevándorlásról/

" Ők dolgozták ki azt a tervet, amellyel Európát kevert földrésszé akarják alakítani. Már csak mi állunk ellen. Oda jutottunk, hogy Közép-Európa maradt az utolsó európai migránsmentes övezet. Ezért van az, hogy az Európa jövőjéért folyó küzdelem éppen ide összpontosul." /O1G 2017 október 23./

khm, ezt Te se gondolod komolyan, egy teljes választási kampányt fűzött fel geci gazdid a "Soros terv" nevű hazugságra, aminek keretében nem egyszer hangoztatta, hogy nem Magyarország nem fog menekülteket befogadni, és ha Magyarországra jön valaki nem veheti el a magyar emberek munkáját. A nagy "Soros terv" egyébként kezdetben a kötelező kvótáknak elfogadásáról szólt, amelynek migránsmennyisége véletlenül pont megegyezik O1G által befogadott létszámmal.
Ebben esetben gazdid mégis végrehajtotta a Soros tervet?
Nem érzed annak, hogy bort iszik és vizet prédikál, amikor közpénzmilliárdokat költ el nemzeti konzultációra, plakátkampányra a soros terv ellen, amikor gyakorlatilag végrehajtja, és közben sunnyog, úgy kell megtudja az embereknek, hogy Máltán véletlenül kikotyogja Altusz?
Miért nem saját zsebből finanszírozza ezt O1G (Bár a fideszes pártpénz is valamikor közpénz volz), miért a közösből költ hazugságokra?

rallus 2018.12.24. 20:17:03

@csakegyvalaszto: Ha majd egyszer eljutsz odáig, hogy egy ilyen egyszerű kérdést megértsél, akkor nem maradsz ballib szavazó...,de ez még nagyon messze van....

2018.12.24. 21:47:52

@rallus:

"a Fidesz meg tudta akadályozni, hogy Gyurcsányék a tőzsdére vigyék" :D :D
Mikor??

Ha jól emlékszem, a fidesz örökölhető, egyéni számlás állami nyugdíjrendszert ígért az átlépőknek. Amiből semmi sem lett. A 3 ezer milliárd forint felszívódott a nagy közös láthatatlan kasszába.
Viszont akik maradtak a magannyugdíjpénztáraknál, azoknak megtakarítása 2011-2017 között 70 százalékkal nőtt.

csakegyvalaszto 2018.12.24. 21:54:30

@rallus: Ha majd eljutsz odáig, hogy kérdésre válaszolsz, vitázol és nem a másikat skatulyázod, akkor nem nevez mindenki narancstrollnak.
Egyébként nem vagyok ballib szavazó.

seepheerd 2018.12.24. 23:46:06

@Ménár Atya:
Akkor -ha már ilyen szépen elsoroltad az erényeid- csak egy kérdés maradt: miért szopod ilyen vehemenciával a fidesz faszát? :D

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.12.25. 01:02:22

@Farkasvölgyi: nem, nem szárnyal a gazdaság. Hazugság, de jó kövér. Dollárban kifejezve az államháztartási hiány nő. Sose volt még ilyen magas. Ha levonod az EU támogatást, akkor kiderül, hogy a gdp nem nőtt.
A növekedés a német vállalatok idetelepülése miatt van. Tudod, ezek lopják meg a magyart, talicskázzák ki a pénzt.

A gazdasági összeomlás csupán a nemzetközi pénzügyi helyzet alakulása miatt nem következett be.
Sajna már többször kifejtettem, miért van ez így, de egy fideszkárosult úgysem fogadja el.
Tény, a hitelt hitelből fizetjük...Mivel a kamatokat is fizetni kell, így egyre több hitelt kell felvenni.
Ne gyere a gdp arányos hiánnyal, mert az egy viszonyszám.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.12.25. 01:04:43

@rallus: igen, a ner szellemi szintjét elérni hosszú idő...leépülésnek hívják.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.25. 01:06:31

@balfaszokkal sáncoló: Hahaha.. ennél nagyobb növekedést adtak elő a szocik, kisebb költségvetési hiánnyal és kisebb EU támogatással.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.25. 01:09:25

@paraszthajszal: Öcsike! A GDP arányos államadósság csak akkor szép amikor megy a gazdaság és jó a pénzügyi/gazdasági környezet. Ha beüt a válság, akkor sajna a puszta szám, a 78 milliárd euróról 93 milliárd euróra hízott marad. Na meg az eltűnt manyup és az erősen megfogyatkozott devizatartalék.

csakegyvalaszto 2018.12.25. 09:09:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ha egy gazdasági válság jön az ország nagyon gyorsan fog sajnos összeomlani, és ennek a legfőbb oka rossz és nagyon kiszolgáltatott gazdasági struktúra.

A magyar gazdasági termelésének közel 30%-át az autóipar teszi ki! És ez nagyon nem jó, mert elképesztő érzékennyé teszi az országot a külső hatásokra. Elég annyi, hogy Trump gondoljon egyet és kivessen egy importvámot az autóbehozatalra és beláthatatlan katasztrófát okoz a gazdaságban. Ha európai/világ válság jön, akkor is az első dolog amin mindenki spórol, hogy nem új autót vesz, hanem ha mindenképpen vásárolni a használt autókat nézi, és nagyon gyorsan visszaesik a kereslet. Lehet verni a mellet, hogy pár százalékos gazdasági növekedésünk van úgy, hogy jelenleg a világpiac szárnyal és minden rendben van. Ez sajnos nem mindig lesz így, és ahogy az autók iránti kereslet csökken mi érezzük meg először.

Régebben ezt részletesen kifejtettem a diplomamunkámban is, hogy vidéken ahelyett, hogy minden település egymástól függetlenül az idegenforgalom fejlesztésében gondolkozott, minden adott lett volna a helyi erős mezőgazdasági termelés mellé kiépíteni a termékek elsődleges és másodlagos feldolgozóiparát. Ugyanis hiába erős a vidéken a mezőgazdasági termelés nincs helyben kiépítve a feldolgozóipar.
Ehelyett amikor kistérségi ülésen voltam mint megfigyelő (szakmai gyakorlaton) végighallgattam, hogy mindenki fürdőt akar építeni, mert arra van nyitva pályázat, egymástól függetlenül több település is épített fürdőt, amit már sok helyen a kutya nem használ. Ha turista jön erre nem fogja végigjárni a környék összes fürdőjét, hanem tölt egy napot a környéken a legnagyobb, utána más programot keresne, ha lenne. Mai napig nem értik, hogy miért nem tudják megszólítani a turistákat, mikor minden településen ugyanazzal fejlesztették az idegenforgalmat...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.25. 10:29:30

@csakegyvalaszto: Pontosan. Egy német példa. A közétkeztetést úgy oldják meg, hogy minden alapanyagot a környékbeli gazdáktól szereznek be, azért h életben tartsák az ottani feldolgozó ipart. Az ország a magasabb államadóssággal és az alacsony tartalékokkal, export függőséggel, nagyon kiszolgáltatott. A manyup államosítását helyesnek tartom, de abból színtisztán államadósságot kellett volna csökkenteni!

konrada 2018.12.25. 10:45:22

@csakegyvalaszto:
Ketten közösen leírtátok a kérdéseitekre a választ: az EU nem arra ad pénzt, hogy versenyképesek legyünk a befizetőkkel, hanem arra, hogy piac legyünk, és bértermelők...

csakegyvalaszto 2018.12.25. 10:54:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
A rossz gazdasági struktúra nem újkeletű, már 30 éve el van baszarintva. A szegénységi bizonyítvány, hogy ezen egyik regnáló kormány se a jó irányba váltott. Ez a 30 év az elmaradásunk a nyugati államokkal szemben. Soha még életemben senkitől nem láttam/olvastam egy átgondolt, egymásra épülő gazdaságfejlesztési stratégiát.
Azóta is rossz irányba tartunk, lehet örülni újabb és újabb autógyártó multik megjelenésének, amik rövid távon megnyomják az adott területet gazdaságilag, cserébe a nagy állami támogatás miatt torzítják a helyi versenyt, elszívják az erőforrásokat a helyi KKV-k elől, és világpiaci helyzethez való kiszolgáltatottságot erősítik.

Egyébként nem azzal van baj, hogy sok az autógyártó multi az országban, hanem hogy az ország termelésének nagy részét adják, nincs B terv arra, hogy mi van ha nem megy az autóiparnak. A megoszlás magas száma a baj, ha 3-4 erős lábon állna a gazdaságunk már nem érintene minket annyira negatívan, ha éppen valamelyik iparágnak nem megy.
Az pedig nettó gáz, hogy itt ülünk a nagy mennyiségű jó minőségű termőterületen, és nyugaton a sokkal szarabb minőségű és kisebb területű földeken hatékonyabb termelést folytatnak mint mi, ráadásul ott helyben fel is dolgozzák a nyersanyagokat, így sokkal magasabb hozzáadott értékű termékeket bocsátanak ki mint ki.

csakegyvalaszto 2018.12.25. 11:01:28

@konrada: "az EU nem arra ad pénzt, hogy versenyképesek legyünk a befizetőkkel, hanem arra, hogy piac legyünk, és bértermelők... "

Fogalomzavarban vagy. Az EU struktúrális és szociális alapokon meghatároz egy támogatási keretet, amit a fejlesztési minisztériumban alakítanak át pályázatokká. Azaz a kormány dönti el milyen operatív programokat fognak támogatni és azon belül milyen pályázatokat írnak ki. Ismét egy felülről érkező vízfejjel meghozott döntés alapján írnak ki pályázatokat, és nem a helyi igényeket, erősséget-gyengeséget nézik. Szoktak lenni helyileg kiírt és támogatott pályázatok, csak picsánnyi volumenűek az összes forráshoz képest.
Szóval a pénzt az EU adja, de a kormány dönti el mire fordítja. Jelenleg próbálja minél nagyobb mennyiségben lenyúlni...

rallus 2018.12.25. 11:14:45

@csakegyvalaszto: Te legalább tapintatos vagy, nem holnapra jósolod Orbán és vele együtt az ország elkerülhetetlen bukását!
Aki valaha döntött legalább egy közepes gazdasági egység stratégiájáról, az tudja, hogy
a 70% körüli megvalósulás már szinte csoda. Egy országéról nem is beszélve... Ha marad a kormány eddigi találati aránya, akkor a popsinkat a földhöz verhetjük örömünkben...

csakegyvalaszto 2018.12.25. 11:29:39

@rallus: Ha kormány továbbra is folytatja a szerepvesztését, hogy ők az ország egyeduralkodói, akkor hamarabb eljön a hurráoptimizmusod vége mint gondolnád. A politikusok is, a miniszterelnökkel és köztársasági elnökkel együtt a köz szolgái. Ha tovább folytatják az agresszív politikát és hergelést, elég hamar ezt a nép a tudtukra fogja adni. Egyébként nem hinném, hogy O1G hamar bukni fog, de előbb-utóbb biztos vagyok benne. Remélem megérem, hogy lássam, amikor ő lesz a sarokba szorulva levegő, mozgástér és szabadság nélkül, reménytelen helyzetben, mint amit jelenleg a nép nagytöbbségének osztott ki...

paraszthajszal 2018.12.25. 11:50:40

@csakegyvalaszto: „Ha tovább folytatják az agresszív politikát és hergelést, elég hamar ezt a nép a tudtukra fogja adni”

Igen, az egyszerű nép, a melósok is tudtára adják a ballibbant elkúróknak, hogy az ő nevükben ne sivalkodjanak:
„Fogadatlan prókátorok!

Tüntiző diákok, nyugdíjasok, aktivisták, és mindenki más!

Ne féltsétek a melósokat, ne akarjatok kéretlenül képviselni minket.”
Folytatás: 888.hu/article-egy-magyar-melos-uzenete-a-tuntetoknek

„Amikor behozták a kötelező vasárnapi munkaszünetet az volt a baj.

Most, hogy aki akar többet dolgozhat több pénzért, az a baj.

Amikor a határon túli magyarok állampolgárságot kaptak az volt a baj.

A migránsokkal viszont szolidárisnak kell lenni.

Legalább lenne egy logikailag követhető baloldali ideológia, de nincs. De ennek a szegény országnak még ellenzékből is ilyen silány jutott.” 888.hu/article-ha-jot-akartok-a-becsuletes-dolgozoknak-akkor-ne-tuntessetek

Szóval érdemes lenne kicsit szerényebben, visszafogottabban produkálni magatokat, libbantkáim. Mert az egyszerű nép most még türelemmel visel benneteket, bár már most is viszket a tenyerük. De ha egyszer elfogy a türelem, akkor ki lesznek egyenesítve a kaszák, ti pedig jobban teszitek, ha felhúzzátok a nyúlcipőt!

rallus 2018.12.25. 12:09:32

@csakegyvalaszto: "Remélem megérem, hogy lássam, amikor ő lesz a sarokba szorulva levegő, mozgástér és szabadság nélkül, reménytelen helyzetben"
Év közben azt kívánnám neked, hogy csak akkor legyen orgazmusod, ha ez megvalósul!
Tekintettel a szeretet ünnepére azt javaslom, hogy addig álljál féllábon...

Ps. Ha te összeállnál a szintén rendkívül ötletgazdag Gyurcsánnyal,( akinek hetente több nagyszerű gondolata támadt, mint Leonardónak egész életében) akkor felvállalhatnátok a Soros alapítvány pénzügyeinek kezelését! Had gazdagodjon végre rendesen szegény barátunk... Mi meg valahogy megleszünk...

morph on deer 2018.12.25. 12:10:26

@csakegyvalaszto:
Teljesen korrekt összefoglalása a helyzetnek, köszönet!

Egyértelműen egy történelmi esélyt sikerült elcseszni, a térkövezett főterekkel, buta emlékművekkel, stadionokkal meg a számtalan hasonló értelmetlen pénzpocsékolással elszórt ezer meg ezer milliárdok nem az ország felzárkóztatására fordításával!

Ehelyett az a “zseniális” koncepció alakult ki, hogy mi leszünk az európai Kína, ahol olcsó és engedelmes munkástömegek hűségesen követik a pártvezetés utasításait, és boldogan menetelnek a fényes jövő felé...

Eközben vezetőik szorgosan pancsolnak az összeharácsolt vagyonokban, és gondoskodnak róla, hogy a “család” még generációkkal később se szűkölködjön, biztosítva jólétük jogi- és pénzügyi hátterét. Cserébe elég néhány “jóléti” látszatintézkedést hozni, nemzetthy szólamokat puffogtatni, fenntartani a kommunikációs nyomást, és gondoskodni róla, hogy kizárólag a pártpropaganda jusson el a néphez.

Ami igazán megdöbbentő, hogy mindez zökkenőmentesen kivitelezhető Európa közepén, a huszonegyedik században!
Ráadásul egy olyan néppel, amelyik az állítólagos szabadságszeretetéről és forradalmi hevületéről közismert!

Bár igaz, én már láttam oroszlánokat is parancsra ugrálni - egy másik - cirkuszban, pedig róluk is az a hír járja...

csakegyvalaszto 2018.12.25. 12:20:51

@paraszthajszal: Ugyanazt az agresszív retorikát folytatod mint a kormány. Megpróbálhatod őket védeni, de ez egyre nehezebb. A politika magyart magyar ellen fordított. Részemről én tisztelem a véleményed, mindennel elégedett vagy, és ez tökjó. Én nem.

Biztos baromi nehéz elhinni, de nem vagyok "libbant" ha az előző posztjaimat is elvolvasod én az elmúlt 30 év kormányzását bíráltam, többek között az mszp és a fideszét is. Biztosan túl nagy kérés, hogy jogállamban, igazságosságban, piacgazdaságban és nyugalomban szeretnék élni és felnevelni a gyermekeimet. Itt Magyarországon, mert nekem ugyanaz a hazám, mint Neked. Ugyanaz a történelmünk, és akkor is ugyanaz a jövőnk ha éppen nem értünk egyet bizonyos dolgokban. Politikusok és kormányok, ideológiák, gazdasági modellek jönnek-mennek, ami állandó azok a honfitársunk. Szomorú, hogy azt mondod, hogy magyarként magyart akarsz verni csak politikai alapon. Ehhez külön is hadd gratuláljak.

Korábban is leírtam, van egy közös Nemzeti Dalunk, ami mindkettőnknek ugyanazt kell jelentse, nekem jelenleg minden szava a tüntetéssorozat igazi indokát jelenti, és a harmadik strófát a kormány, illetve Orbán.

morph on deer 2018.12.25. 13:28:50

@Ms.Cunnesburry:
"a Fidesz meg tudta akadályozni, hogy Gyurcsányék a tőzsdére vigyék"

- Gondolom, amikor zsebrevágták.
Egyébként a svédeknél kb húsz éve így megy: a nyugdíjakat befektetik, mégoedig úgy, hogy te magad is eldöntheted, hogy milyen részvényekben legyen, vagy ha nem, akkor a pénzkezelő teszi ezt meg, és értesít róla, hogy éppen miben van a pénzed, és mennyit keresett eddig. Összességében is, meg éves bontásban is. Amúgy bármikor ellenőrizheted magad is, van személyes hozzáférésed.

Ebben a portfolióban általában hosszabb távú, stabil papírok, államkötvények, stb. vannak, de mondom, ha valaki akarja, akkor bárhova máshova befektetheti.
Ami nekem ott van, az átlagban cirka 8,5%-os hozamot produkált, beleértve a 2008-as válságot, meg az utóbbi idők negatív kamatait is, ami akárhonnan nézve sem rossz, húsz éves viszonylatban.
Ezen túl még természetesen lehetnek és vannak is magánnyugdíj befektetések is, ami ajánlott ahhoz, hogy gond nélkül éljenek a vikingek, átlagban 80-90 éves korukig.

Hülye kapitalisták, én tudom, hiszen ők sehol nincsenek a matolcsysta/orbanista zsenialitáshoz, csak éppen náluk működik a rendszer. A franc érti. :)

2018.12.25. 19:17:27

@morph on deer:

Az eltőzdézés egy újabb esti mese a gyűjteményből.

John Brennan 2018.12.25. 21:26:34

@Ms.Cunnesburry:
Ha mindenkinek egyéni számlája lenne, óriási különbségek lennének a nyugdíjak nagysága között. Lenne, akinek havi 15 ezer forint, másnak havi 500 ezer lenne a nyugdíja. Akik ezt a nagy különbséget szeretnék (mint te), ők szeretnék az egyéni nyugdíjszámlákat. Akik pedig társadalmi szolidaritást, ők azt hogy az állam tompítsa a különbségeket a nyugdíjasok között.

2018.12.25. 21:42:20

@John Brennan:

Nem baj, ha ezt nem hiszem el? ))))
Szlovákiában manyup tag vagyok. II. és III. pillér.
Számomra komoly ügy az öngondoskodás. Mint már említettem, igazán dühös lennék, ha az állambácsi bármi okból lenyúlná a magtakarításom.
Mert ez az én pénzem, halálom esetén az örököseimé. Akár most is elverhetném, nem teszem.
Állambácsi /bármely párt színeiben/ legyen szíves respektálni ebbéli igényem.

alöksz róz 2018.12.25. 21:54:27

@morph on deer: "Ami nekem ott van, az átlagban cirka 8,5%-os hozamot produkált, beleértve a 2008-as válságot, meg az utóbbi idők negatív kamatait is" - éves szinten?
vagy összesen? :D

alöksz róz 2018.12.25. 21:58:26

@Ms.Cunnesburry: "II. és III. pillér." - na de nem I. és egyetlen pillér...
azt azért remélem vágod, hogy nem ugyanaz

2018.12.25. 22:33:50

@alöksz róz:

???
Munkavállaló vagyok. A munkáltatóm havonta bruttó jövedelmem 14%-át befizeti a Szociális biztosítóba / Mo-n ez a TB/, én 4%-t. Az továbbküldi 4,5%-t a magánpénztárba. 2024-ig évente 0,5%-kal emelkedik ez az összeg, míg eléri a 6%-t.
Aztán nyugdíjasként az állami alapból és a magánpéztárból is kapok nyugdíjat.
Így szól nálunk a törvény.
A III. pillér önkéntes, évente emelhetem vagy csökkenthetem a befizetett összeget.

alöksz róz 2018.12.26. 11:19:53

@Ms.Cunnesburry: mert itt nálunk hogy szólt szerinted? itt se egy pillér volt, ezért faszság a gyurcsány elbaszta volna az emberek nyugdíját, meg értelemszerűen ugyanígy faszság az orbán ellopta az emberek nyugdíját. és mire kellett volna vonatkozzon az örökölhető egyéni számla, csak az addigi manyupos részre (kb 1/4 rész mint ahogy eredetileg a manyupos rendszerben volt) vagy rögtön az egészre (ami eredetileg sehol nem volt még tervben sem)?

John Brennan 2018.12.26. 11:48:48

@Ms.Cunnesburry:
Az állam nem tudja lenyúlni a nyugdíjmegtakarítást. Az állam garantálja a nyugdíjfizetést, az aktuális befizetésekből levonva a hónap elején, kifizetve utána pár nappal.
Egy magánnyugdíjpénztár bármikor csődbe mehet (ez történt számos esetben, most ott állnak nyugdíj nélkül a tagok), háború elsodorhatja (ez történt a 2. világháborúban), költségei miatt veszteséges lehet (ez is tipikus, nekem a "vagyonkezelés" miatt fogy a pénzem az önkéntes pénztáramban az egyéni számlámon, mióta nem fizetek be). Maradok más megtakarítási formáknál, kihagyva a pénzügyi közvetítők sarcait.
De ha nem is megy csődbe mindegyik magánnyugdíjpénztár a tipikus helyzet a következő: ahogy demográfiai okok miatt csökken az aktív befizetők száma és a befizetések összege, úgy vagy elkezd fogyni a vagyon és felélik a megtakarításokat, vagy csökkentik a kifizetések nagyságát. Ez a jellemző ma már az összes amerikai magánnyugdíjpénztárra - a szlovákokra még nem, mert a rendszer kiépülésének elején még több a befizetés, mint a kifizetés. Aztán majd jön a kijózanodás és csalódás.

John Brennan 2018.12.26. 11:53:58

@alöksz róz: "örökölhető egyéni számla"
Nyugdíjbalépés előtti időszakra volt érvényes, ha nyugdíjbalépést követően egy nappal hal meg valaki, az egész megtakarítás elúszott. Szerencsére a rendszer nem ért el oda, hogy ilyen igazságtalanságok a gyakorlatban megtörténjenek. De lehetett vele (az örökölhetőséggel) hülyíteni az embereket, és lehet még ma is. Egyébként özvegyi nyugdíj révén részleges örökölhetőség ma is van.

2018.12.26. 12:45:32

@alöksz róz:

A kormányfő szerint már eldöntött, hogy marad a két pilléres (állami és önkéntes pénztári) felállás – az egykori magánkasszatagok azonban egyéni számláikat megőrzik az állami keretek között is.
drinfo.hu/hirek/egeszsegpolitika/8546-Orb%C3%A1n-egy%C3%A9ni-nyugd%C3%ADjsz%C3%A1ml%C3%A1t-%C3%ADg%C3%A9r

Vagyis Orbán ígérte meg 2011-ben.

Az eltőzdézést @rallus: említette tényként: " A történet azért nem végződhetett teljes sikerrel, mert a Fidesz meg tudta akadályozni, hogy Gyurcsányék a tőzsdére vigyék .... "

Nem tudom, miért szükséges valótlanságokat állítani.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.26. 12:52:01

@Ms.Cunnesburry: "Nem tudom, miért szükséges valótlanságokat állítani."

A fizetett fidesz trollokat azért küldi ide Kubatov, hogy megvédjék a Vezért. Mivel a kormány gazdasági és társadalmi tevékenysége siralmasan rossz, csak hazugságokkal tudnak előjönni. Ez az egyik leggátlástalanabb hazudozó.

2018.12.26. 13:21:55

@John Brennan:

"Egy magánnyugdíjpénztár bármikor csődbe mehet.."

Ez sem igaz. A nyugdíjreformot az állam vezette be, szigorúan szabályozza és folyamatosan ellenőrzi a magánnyugdíjpénztárak működését. Konkrétan a Nemzeti Bank engedélyezi a nyugdíjpénztárak létesítését, ellenőrzi befektetéseiket.
Amennyiben a Nemzeti Bank jól végzi a dolgát, nem kell aggódnom nyugdíjpénztárba befizetett pénzemért.

Légy szíves ne nézz hülyének azzal, hogy blődségekkel próbálsz etetni! :D :D

2018.12.26. 13:27:24

@John Brennan:

U.a, mint fenn!

A manyup-ba befizetett pénz nem veszik el a befizető halálával még akkor sem, ha az elhunyt nem érte el a nyugdíjkorhatárt. A számla hagyatéki leltárba kerül és a szerződésen feltüntetett örökösöké lesz az eljárás végén.

John Brennan 2018.12.26. 13:32:00

@Ms.Cunnesburry: Azt írtam, ha elérte a nyugdíjkorhatárt, és 1 napja nyugdíjas, akkor nem örökölhető a manyup. Erre te ugyanezt írod.

2018.12.26. 13:32:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Akkor vagy műveljék a trollokat, vagy nézze végig Kubatov, ahogy naponta többször eljátszák a Reichstag újratöltve c. műsort. :D

John Brennan 2018.12.26. 13:34:13

@Ms.Cunnesburry: vicc, amit írsz. Elég sok csalárd csőd is volt már, talán a Quastoré a leghírhedtebb. Ha meg állampapírokban áll a pénz, akkor is leveszik a működési költségekre a jutalékukat a pénztárak.

2018.12.26. 13:39:38

@John Brennan:

Próbálj meg értőn olvasni. De ha nem megy, akkor kérlek ne fárassz hülyeségekkel.

A magánnyugdíjpénztárak pont azért kedveltek nálunk, mert bármikor halsz meg, nyugdíj előtt-után bármennyi nappal, a befizetett pénzed nem az államra száll v. a pénztárra, hanem hagyatéki eljárás után örököseidé lesz.

2018.12.26. 13:52:14

@John Brennan:

És ha meghalok pl. 59 éves koromban, egyedülállóként, özvegyen, gyermektelenül vagy már felnőtt gyermekekkel, akkor a nyugdíjalapba befizetett pénzem amit fizettem kb 40 évig, teljes mértékben állambácsi zsebében marad.

alöksz róz 2018.12.26. 13:54:19

@Ms.Cunnesburry: előtte három pillér volt.

akkor nyilván az egykori manyup-részre akart vonatkozni, az a "nyugdíjszámlának" kb. az 1/4-e volt a visszalépésig. utána kérdéses a dolog, amit addig fizetett, az marad örökölhető egyéni számlán, vagy a jövőbeli befizetések arányos része is odamegy?

és ha a rallus írta, akkor nem lehet faszság? nem értelek

John Brennan 2018.12.26. 14:00:29

@Ms.Cunnesburry: a magyarországi szabályozás szerint a manyup nyugdíjaskor alatt nem örökölhető. Pont. Ez nem vitakérdés, ez a szabályozás. Az önkéntesek örökölhetők, meg Szlovákiában attól még lehet örökölhető.

alöksz róz 2018.12.26. 14:03:20

@Ms.Cunnesburry: ha megtanulnál olvasni és utána is néznél egy kicsit a témának, akkor kevébé jönnél zavarba.
amúgy kíváncsi vagyok, melyik része volt valótlanság szerinted annak, amit írtam?

John Brennan 2018.12.26. 14:47:10

@John Brennan: Erre nem reagáltak a manyup mellett kardoskodók: ahogy demográfiai okok miatt csökken az aktív befizetők száma és a befizetések összege, úgy vagy elkezd fogyni a manyup vagyon és felélik a megtakarításokat, vagy csökkentik a kifizetések nagyságát. Ez a jellemző ma már az összes amerikai magánnyugdíjpénztárra - a szlovákokra még nem, mert a rendszer kiépülésének elején még több a befizetés, mint a kifizetés. Aztán majd jön a kijózanodás és csalódás.

2018.12.26. 15:39:31

@alöksz róz:

Azt hiszed úgy kezdek bele egy ilyen fajsúlyú vitába, hogy nem tájékozódom? :D :D

Az érveitek viszont nagyon ismerősek. Ugyanis Fico ezekkel kampányolt 2012 és 2015-ben a II. és III. pillér ellen a Szociális Biztosítóval /TB/ karöltve.
Megszüntetni ugyan nem merte, viszont szerette volna átterelni az embereket az I. pillérbe.
Az alábbi cikkben olvashatsz a biztosító leveleiről, amit egy szakember szed ízekre.
Ott van benne az ominózus mondat:
"Ami az örökölhetőséget illeti, ma is érvényes, hogy a II. pillérben minden örökölhető, ami a pénztártag halálának pillanatában a számláján szerepel."

felvidek.ma/2015/05/szakember-ertekelte-a-szocialis-biztosito-levelenek-tartalmatt-mi-igaz-es-mi-szamit-valotlan-allitasnak-a-ii-pillerrel-kapcsolatban/

2018.12.26. 16:00:15

@John Brennan:

"ahogy demográfiai okok miatt csökken az aktív befizetők száma és a befizetések összege"

Bakker, ez leginkább az állami nyugdíjra érvényes. Ugyanis a magánnyugdíjpénztárhoz csak az csatlakozik, akinek megéri. Épp azok válasszák ezt az öngondoskodási formát, akik nem pézügyi analfabéták, bizonyos jövedelemhatár fölött keresnek, valamint fontos nekik, hogy rálátásuk legyen a rendszerre. Mert az évente folyósított számlakivonatokon valós összegek szerepelnek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.12.26. 20:11:54

@nemecsekerno_007: Majd csináltok rá válaszul egy spontán békemenetet!:))

John Brennan 2018.12.26. 20:23:25

@Ms.Cunnesburry:
Mondom demográfiai okokból nő az eltartott/befizető arány! Növekszik a nyugdíjas korúak száma, csökken a befizetőké, tehát a manyupok vagyona csökken. Ez a folyamat már megkezdődött az Usában, ahol már régi a rendszer, nem olyan új, mint Szlovákiában, ahol még alig értek nyugdíjas korba a befizetők. Sajnálom, hogy ilyen egyszerű dolgokat képtelen vagy megérteni és ráadásul még öntelten pénzügyi analfabétázol is!

2018.12.26. 20:31:08

@John Brennan:

További kellemes vízgereblyézést! :D

John Brennan 2018.12.26. 20:41:56

@Ms.Cunnesburry: Ismétlem: te kevered a szlovák és a magyar rendszert az örökölhetőség szempontjából: "a magyarországi szabályozás szerint a manyup nyugdíjaskor alatt nem örökölhető. Pont. Ez nem vitakérdés, ez a szabályozás. Az önkéntesek örökölhetők, meg Szlovákiában attól még lehet örökölhető."

Azzal tehát ostobaság érvelni a magyar rendszerre vonatkozóan, hogy tájékozott vagy a szlovák rendszerről. A magyarról legyenek alapismereteid, ez lenne az elvárás, ami jelen esetben nem teljesül.

alöksz róz 2018.12.26. 20:43:22

@Ms.Cunnesburry: "Azt hiszed úgy kezdek bele egy ilyen fajsúlyú vitába, hogy nem tájékozódom? :D :D" - eddig valóban azt hittem, de most már biztosan tudom.

ezt muszáj megkérdeznem: szerinted szlovákia meg magyarország ugyanaz az ország?

John Brennan 2018.12.26. 20:44:29

@Ms.Cunnesburry: Így van, tájékozódj, mielőtt fölényeskedni akarsz.

alöksz róz 2018.12.26. 20:47:16

@Ms.Cunnesburry: "Mert az évente folyósított számlakivonatokon valós összegek szerepelnek."- az jó.
mert itt nálunk meg csak lesett a sok ember, hogy nemá, ennyi volt 10 év alatt a plusz, amit a nyugdíjpénztár hozott neki? :-)

2018.12.27. 02:46:37

@alöksz róz:

Hát ezen csodálkozom, hisz minden évben számlakivonatot kapunk a befizetett összegről. Különben az állam határozza meg, mennyi százalékot küld a magánpénztárba.
Mi 9%-ról indultunk, aztán csökkentették 4 %-ra, most évenként 0,5%-emelnek, míg el nem éri a 6%-t.
Két különböző ország, de a trendek hasonlóak.
Úgy tapasztalom, állambácsi nagyon nem szereti, ha polgárai, élve törvényadta jogukkal, a nyugdíjbefizetés töredékét kivonják fennhatósága alól. Mindent megtesz azért, hogy ne így legyen.
Ez eléggé átlátszó és értehetetlen. Hisz a magán nyugdíjpénztárak állami garanciákkal múködnek, a nemzeti bank szabályozása alatt.

alöksz róz 2018.12.27. 10:13:49

@Ms.Cunnesburry: szép kivonat itt is volt, csak valahogy hozam mégse volt lófasz se, amikor a kifizetésre került sor...
nem tudom, nálatok hogy megy, de itt az állambácsi folyamatosan hitelt vett fel, hogy tudja pótolni a hiányzó befizetéseket.
a kötelezőnél pedig nem joga van befizetni az embernek, hanem kötelezettsége.
(és nem a valódi, nettó "saját pénzével" rendelkezik, mint a III. pillérnél, hanem az amúgy is levont járulékokat pakolgatják ide-oda. ezt a pénzt nem költhetnéd el másra, szóval az sem igaz, hogy akár el is verhetnéd, de nem teszed)

John Brennan 2018.12.27. 10:52:51

@Ms.Cunnesburry: "Ez eléggé átlátszó és értehetetlen. Hisz a magán nyugdíjpénztárak állami garanciákkal múködnek"

Ez az egyik ok, ami miatt feleslegesek, kártékonyak, költségesek. Az állam garantált extraprofitot biztosított a manyupoknak. A manyupok soha nem tudták elérni az eredetileg elvárt 0,2%-os vagyonarányos működési költséget. 1998-ban 12,2%-os volt a költség, 2008-ban 1,2%-os, vagyis évi 20 milliárd forintot fordítottak magukra a pénztárak, miközben tényleges fizikai költségük nem volt, csak nyilván kellett tartani a befizetéseket.

John Brennan 2018.12.27. 10:57:19

@alöksz róz: nagy átverés volt az elnevezés, a magánnyugdíjpéntár; a magántulajdon alapvető ismérvei nem teljesülnek, egy kötelező adójellegű befizetésről van szó.

2018.12.27. 15:12:31

@alöksz róz:

Nálunk 2015-ben volt egy nagy kampány a manyup ellen. Akkor a szociális biztosítónál lehetett kérvényezni az I. pillérbe való átlépést. Kb ugyanannyian hagyták el a rendszert, amennyien beléptek.
Azóta nyugalom van. A szociális biztosító és a szociális ügyi minisztérium honlapján is tájékoztatnak arról, kinek éri meg és kinek nem a 2. pillér.
süti beállítások módosítása