B1 blogcsalád



Nem illiberális kereszténydemokraták vagytok, hanem nácik

2018. december 08. - ashwood

1252269992_55.jpgKisebbségi csoportok teljes jogfosztása, kriminalizálása, a kritikus hangok elfojtása, az egypártrendszer bebetonozása - egyszóval az autoriter kormányzás kialakulása nem forradalommal jön el, hanem egészen apró lépésekkel. Ezek közül az egyik a választók érzékenyítése, pontosabban érzéketlenné tétele a náci szövegekre.

Igazán már fel sem kapjuk a fejünket, amikor az állami egyik kitartott oldalán jelenik meg ez a cím: "Régi mániám tankkal végigmenni a 100 éves Románián". Ahogy már azon se, amikor a Fidesz első – pontosabban ötös számú – publicistája ilyeneket ír: "…pont le van szarva, hogy ti mitől rettegtek, mit tartotok antiszemitának, és szerintetek ki és mivel sérti meg a zsidók érzékenységét. Úgyhogy álljatok össze egy laza libasorba, oszt’ sétáljatok el a jó büdös picsába." Miként az sem veri ki a biztosítékot, hogy amikor a másik, kézből – adóforintokból – etetett oldal a kulturkampf jegyében leírja: "...milyen magyar nevek ezek? Kócos? A cigányoknak adnak ilyen neveket, nem egy harcosnak."

Nincs gátja a verbális szennynek - pedig ezek a mondatok ágyaznak meg később az ugyan ilyen szellemiségű jogalkotásnak - pontosabban jogfosztásnak.

Bár nem állíthatnánk, hogy rendszer nézői lennénk a propaganda egyik hírműsorának (?), a TV2-ős Tényeknek, de ha véletlenül belefutunk, az ott elhangzottakon azért még felkapjuk a fejünket. Ne feledjük, az ország egyik legnézettebb esti híradójáról van szó. Egyik este épp Berlinben kellett rettegni az iszlám vallásúaktól. A riportban narrációs szövegként épp az iskolák – természetesen – tarthatatlan helyzetéről szónokolnak, amikor elhangzik (1:33-kor): nincs már "egészséges nemzetiségi összetétel" az emlegetett városrészben.

Egészséges nemzetiségi összetétel? Egészséges? Az mégis, milyen? És akkor van beteg nemzetiségi összetétel? Ki mondja meg, mi az egészséges és mi nem az? A TV2 gazdái?

Mondjuk ki: nettó náci szöveg, náci uszítás - belerejtve egy amúgy is hazug, a világról hamis képet festő hír(?)anyagba.

A célja sem titkos: érzéketlenné tenni a nézőt/szavazót a náci szövegekkel szemben. Sulykolni, mindennapossá, elfogadottá tenni, hogy igen, nyugodtan lehet így beszélni társadalmi csoportokról. Legitim dolog betegségként utalni más vallásúakra.

Persze mindenen lehet csavarni még egyet, még a NER náci potméterén is. Boross Péter, ex-kormányfő például így képzeli a világot: "… teljesen fölöslegesnek tartom azokat az áldemokratikus megoldásokat, amikor jobboldali tévéműsorok körvitáiba baloldaliakat ültetnek." Tudjuk, Orbán is így képzeli a demokratikus vitát, elvégre Magyarország az egyetlen, magát demokratikus jogállamnak tartó ország, ahol évtizede nincs vita a választások előtt a miniszterelnök-jelöltek között.

De Boross azért tovább száguld: "… a magyarság érték, s hogy a magyar embernek természetes kötelessége, hogy érzelmileg is kötődjön a saját nációjához." Sokszor írtunk mát a nemzeti öncélúság kormányprogrammá emeléséről, de ilyen tisztán kevesen mondják ki. Az is beszédes, milyen történelmi időszaka hivatkozik Boross: "…1930-ban még természetes volt, hogy van egy nemzeti mítosz és egy indokolást nem igénylő érzelmi hullámzás, ami összeköti az embereket, s hogy ezeket az embereket úgy hívják, magyarok." Persze van itt más is: "…Kell egy olyan, kulturális életet meghatározó és arra erős befolyást gyakorló szervezet vagy intézmény, amely nem ad előnyt és pénzt olyanoknak, akik nem a magyar nemzeti ébredés ügyét szolgálják." "Magyar nemzeti ébredés"? A nyilasok mind a tíz ujjukat bőszen nyalogatják.

De receptet is kapunk a NER totálissá tételére: "…kedvezőbb helyzetbe hozni az egyetemi katedrák elosztásánál, a filmkészítésnél, a színházak élén és a szellemi szféra által érintett területeken azokat, akik méltók, akik képviselik azt az irányt, amelyet a politikai felfogásrend mára dominánssá tett Magyarországon, és ezt átvetítik a kultúra és a tudomány egész területére." Vagyis NER-tudomány és NER-kultúra kell ide. Érdekes, hogy a következő mondata: "Meg kell szüntetni a szellemi termékek politikai felhasználását." Na most akkor hogy van ez?

Mindegy is, hisz a lényeg: "A szellemi fertőzés gócpontjai mindig a nagyvárosok." Úgy van! NER-falvak kellenek ide, ahol a magyar nemzeti ébredést szolgálja a szántó-vető, igaz magyar - nem pedig a nagyvárosi zsidó migráncs.

Amikor működni kezd az agymosás, és bőrszív, lakhely vagy beszélt nyelv alapján támadnak meg, akár magyar állampolgárokat magyar állampolgárok, akkor széttárja kezét a hatalom: nem az ő hibája.

Hát dehogynem!

Az érzéketlenítés célja, hogy az "egészséges/beteg nemzetiségi összetétel" annyira általánosság, majd elfogadottá válljon a közbeszédben, hogy később erre hivatkozva nyugodtan lehessen jogot alkotni a jogfosztásról. Persze a nép nevében – a nép igényei szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2514458934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2018.12.11. 00:10:39

@Sir Bates dö Hól: "meg azért te is tudod: a bigottan abban hívők, azok tényleg agymentek, a többi meg csak simán jellemtelen pöcs; a kistalpasok meg gyakorlatilag funkcionális analfabéták" - nem, nem tudom (hogy ezt az általánosítást sulykolták vagy sulykolják, azt tudom).
én inkább az önvédelmi reakció táján kezdenék el nézelődni.

paraszthajszal 2018.12.11. 00:13:43

@math0: „a szíreket visszatoloncolja a náci geci Szerbiába, hol vallási indíttatású gyűlölet-bűncselekményeknek, atrocitásoknak lehetnek kitéve. d boszniai háborút. ”

Az nem zavar, hogy Szerbiában már régen nem a háborús bűnös Milosevics a főgóré? És hogy hivatalos EU-tagjelölt állam?

„March 2012 Serbia was granted EU candidate status. In September 2013 a Stabilisation and Association Agreement between the EU and Serbia entered into force” ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/countries/detailed-country-information/serbia_en

Vadász, vadász, te szopni jársz ide…?

paraszthajszal 2018.12.11. 00:15:47

@math0: „a menedékkérőket Orbán miért dobatja vissza”?

Ha a menedékkérő a tranzitzónába egy biztonságos harmadik országból lépett be, akkor azért.

alöksz róz 2018.12.11. 00:16:46

@paraszthajszal: azt akarja hazudni, hogy a keresztényeket nem üldözik, nem terrorizálják, nem erőszakolják, nem rabolják ki, nem gyilkolásszák az arab országokban.
ez egy igazi fanatikus, tények nem hatnak rá.

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 00:21:46

@alöksz róz: ne bassz'má'meg! nekem sulykolnak?! mit értesz önvédelmi reakció vagy reflex alatt?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 00:23:06

@paraszthajszal:

"Nem életszerű, hogy egy egyiptomi schengeni turistavízumot kapjon?"

menekülés közben? futtában? nem.

"Nyilván nem az Iszlám Államnak fogja eladni."

az üldözött kopt eladja a másik koptnak? az meg megveszi, mert őt majd biztos nem üldözik? mindezt a kopt üldöztetés közben csinálja, futtában?!

röhej vagy.

"Nem, viszonylag folyamatosan."

azelőtt se jöttek, azóta se jöttek. csak egyszer jöttek, Orbán alatt. pont ide. miért?

" A legnagyobb, többszázezres kopt diaszpóra az USA-ban él, de élnek Kanadában, Ausztráliában vagy az Egyesült Királyságban is."

látod-látod. ennyi helyre mehetnének, szoktak menni, oszt most mégis hirtelen az jutott eszébe mind a kétezer koptnak, hogy ők Budapestre jönnek. életszerű? a faszt.

"Magyarország ezekhez képest egyértelműen rosszabb opció nekik (kisebb jövedelem, egzotikus nyelv), de ha hús nincs, a hal is jó."

látod-látod. nem életszerű.

"Görögország még EU-tag is, ott nyugodtan adhat be menekültstátusz iránti kérelmet."

a kopt is mehet Görögországba. közelebb van, olcsóbb a repjegy.

"Nyilván nem mond, de mi van azokkal, akik mondjuk jordániaiak, és szírnek hazudják magukat? Arabul ők is tudnak, papír nélkül hogy mondod meg, hogy tényleg szír-e? Nehezen, ezt nyilván egy-két ügyeskedő is megpróbálja kihasználni, akàr terroristák is – ez nem toposz, hanem nagyon is valós veszély."

a magyar államnak az a feladata, hogy ezeket a dolgoat megoldja. én meg tudom oldani, mert nem vagyok hülye. te elhiszem, hogy nem tudod megoldani, mert hülye vagy, de mindez kurvára nem érv a kérdésünkben, hanem terelsz.

"De hopp, ha Görögországban kapta a kártyát, akkor ott nem lett menedékkérőként regisztrálva? Nem ott kéne a kérelmét elbírálni?"

HA. van ilyen eseted konkrétan? nincs. akkor ez sem érv.

"Nem attól lesz valaki valódi menekült, hogy szegény."

ezt mondd a náci elvtársaidnak, mert náluk nagy toposz!

"„az egyiket Orbán befogadja, mert keresztény, a másikat vizsgálat nélkül elutasítja, mert muszlim(nak hiszi). na, ez is nácizmus.”

Mit olyan nehéz felfogni azon, hogy Egyiptom egy iszlám államvallású állam, iszlám terroristákkal, ahol a kisebbségi keresztények vannak diszkriminációnak, atrocitásoknak, gyűlölet-bűncselekményeknek kitéve, nem a többségi szunnita arabok?"

már másodjára nem válaszolsz a kérdésre, hanem csak a felére.

mert egy görény náci vagy, tudod nagyon jól, hogy nincs elfogadható válaszod, a válasz az, hogy azért, mert Orbán náci.

tehát még egyszer:

"a másikat vizsgálat nélkül elutasítja, mert muszlim(nak hiszi). na, ez is nácizmus.”

ERRE NEM VÁLASZOLTÁL, TE ANYABASZÓ, GÖRÉNY, NÁCI FASZ.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 00:28:25

@paraszthajszal: "Ha a menedékkérő a tranzitzónába egy biztonságos harmadik országból lépett be, akkor azért. "

A GENFI EGYEZMÉNYBEN NINCS ILYEN KITÉTEL.

ennyi, náci faszfejkém. tátott szájjal rohantál bele a faszerőbe, mert idióta vagy. pontosan ezért vagy náci.

azonkívül, hogy a Genfi egyezményben nincs ilyen, és ez a Genfi egyezmény megszegése, azonkívül hétköznapi, emberi szempontból is rohadt nácizmus az, hogy azt a valódi menekültet, akinek nincs ideje eladni a házát, nem tud repülővel jönni Budapestre, mert a országában tényleg háború van, akit tényleg üldöznek, azt visszadobja a náci geci Szerbiába, ahol esetleg üldözhetik a keresztények.

ezzel szemben az álüldözött, keresztény luxusmenekültet, aki szerinted eladja a házát, és annyira üldözik, hogy kimegy taxival a repülőtérre, és szépen repülővel jön Budapestre, na azt befogadja a geci náci, mert hát ezek aztán tényleg üldözöttek.

dugd fel a kurva anyád valagába az idióta fejedet, te büdös, náci fasz!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 00:29:42

@paraszthajszal: van ilyen a Genfi egyezményben? nincs. te tátott szájjal rohansz a faszerdőbe, náci görénykém!

apro_marosan_petergabor 2018.12.11. 07:49:10

@math0:
neked, és másoknak akik nem értik, íme néhány gondolat, lassan olvassátok, hog y tudjátok értelmezni:

Erősen uncsi - és nevetséges - már ez a nácizás.
Mo sosem volt gyarmattartó, ezzel szemben mégis óriási integrációs ereje volt. Integrálta a magyart, tótot, szerbet, románt, németet, zsidót stb. Ezekben azért volt egy közös, mind európaiak voltak, keresztények, vagy azok akartak lenni, illetve akik nem, még ott is voltak közös gyökerek - gondolok itt a ma nagyon divatos zsidó-kersztény kultúrkörre történő hivatkozásra is. A cigányok integrálása nen nagyon ment, de ez nem ment más országoknak sem, miért? - mert a többi náció magától integrálódott, míg a cigányok csak vezetetten integrálhatóak, s ennek a szükségességére és módjára csak a rendszerváltás után ébredt rá a FIDESZ-KDNP, a többi ideológiai vonal még mindig nem érti...
Na, tehát nem voltunk gyarmattartók, így nem "kötelességünk"(még véletlenül sem) Afrikát, Ázsiát magunkra szabadítani, s magunkat feletetni, eldisszipáltatni velük, egy zöld zászló alatt (iszlám) és néhány évtized leforgása során...
A cigányokat se lenne kötelességünk integrálni, de mást nem tehetünk, elemi érdekünk, s ők azért tudnak magyarul, keresztények, s az integrációs folyamatban már tartanak valahol, s soraikban azért bőven vannak olyanok, akik tettek is valamit Magyarországért, némelyikük kiemelkedően.
Aki ezt nem fogja fel, gondolkodjon, próbálja megérteni azokat a fogalmakat, hogy magyar történelem, 1100 év, identitás, nyelv, keresztény-európai kúltúrkör, család, jövő stratégia, Mo-on, Európában, mindebben a népesedés politika szerepe itthon és Európában.
Ha elég sokat gondolkodik, önállóan, s megért dolgokat rájön, no different way!
Ha igen, az nem magyar, s nem európai. Ez utóbbi a többségnek, a nagy többségnek idehaza - nem kell, nem akarja (de már sok európai nép is felébredt a többi ébredezik).

alöksz róz 2018.12.11. 07:54:54

@Sir Bates dö Hól: ja. már gyerekkorod óta.
úgyhogy megkérdőjelezhetetlen alapigazságnak érzed.
megvéded magadat (vagy a közösségedet) a fenyegetéstől.
ezt nem lehet kiirtani az emberből. (bár azért megpróbálják némelyek. meg a közösségeket is megpróbálják lebontani.)

paraszthajszal 2018.12.11. 08:08:02

@math0: „»Ha a menedékkérő a tranzitzónába egy biztonságos harmadik országból lépett be, akkor azért.«
A GENFI EGYEZMÉNYBEN NINCS ILYEN KITÉTEL. (…) a Genfi egyezményben nincs ilyen, és ez a Genfi egyezmény megszegése”

A genfi egyezmény a visszaküldést negatív értelemben szabályozza:
"33. Cikk
A kiutasítás vagy visszaküldés („refoulement”) tilalma
1. Egyetlen Szerződő Állam sem utasítja ki vagy küldi vissza („refouler”) a menekültet azon ország területének határára, ahol élete vagy szabadsága faji, vallási okokból, nemzeti hovatartozása miatt, vagy abból az okból van veszélyeztetve, hogy bizonyos társadalmi csoporthoz tartozik, vagy bizonyos politikai véleményt vall."

Az, hogy Magyarország Szerbiát biztonságos országnak minősíthette, azt jelenti, hogy a magyar hatóságok azt vélelmezik, hogy a menekült élete vagy szabadsága nincs veszélyben. Szerbia EU-tagjelölt ország, akinek az EU-ba való felvételhez demonstrálnia kell, hogy demokratikus jogállam; ezzel a faji, vallási, politikai üldöztetés nem fér össze.

A Genfi egyezmény a biztonságos országok listáját nem tartalmazza, elsősorban alapelveket rögzít, amelyeket uniós és nemzeti jogszabályok további részletszabályokkal egészítenek ki.

„»Nem életszerű, hogy egy egyiptomi schengeni turistavízumot kapjon?«

menekülés közben? futtában? nem.”

*Facepalm.*

Nézz már utána a Bevándorlási Hivatal honlapján vagy a Genfi egyezményben vagy valami normális helyen a „menekült” definíciójának.

SEHOL nincs olyan kritérium feltüntetve, hogy attól menekült a menekült, mert gyalog/futva menekül az üldözői elől, ez valami rossz viccbe illik leginkább.

Szerinted egy kopt menekült számára az élete megóvasa érdekében az a legcélszerűbb menekülési mód, ha gyalog/futva végigbaktat a közismerten terroristáktól hemzsegő, sivatagos Sínai-félszigeten, majd a háború sújtotta Szírián keresztül is átrohan? Bónuszként ne ejtse esetleg útba a Gázai-övezetet és a Golán-fennsíkot is?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 08:34:40

@paraszthajszal:

A Genfi egyezmény NEM AD LEHETŐSÉGET ARRA, HOGY MENEKÜLTEKET VIZSGÁLAT NÉLKÜL KITOLONCOLJANAK, EZ A GENFI EGYEZMÉNY MEGSZEGÉSE, te rühes náci fasz!

"Az, hogy Magyarország Szerbiát biztonságos országnak minősíthette, azt jelenti, hogy a magyar hatóságok azt vélelmezik, hogy a menekült élete vagy szabadsága nincs veszélyben."

A Genfi egyezmény nem ad lehetőséget ilyenre, minden egyes menekültet meg kell vizsgálni, hogy számára biztonságos-e egy adott ország. Olyan nincs, hogy mindenkit, vizsgálat nélkül kiutasítanak. Józan paraszti ésszel is világos, hogy lehet egy ország nem biztonságos bizonyos emberek számára.

"Szerinted egy kopt menekült számára az élete megóvasa érdekében az a legcélszerűbb menekülési mód, ha gyalog/futva végigbaktat a közismerten terroristáktól hemzsegő, sivatagos Sínai-félszigeten, majd a háború sújtotta Szírián keresztül is átrohan? Bónuszként ne ejtse esetleg útba a Gázai-övezetet és a Golán-fennsíkot is?! "

Szerinted egy kopt menekült számára az a legjobb stratégia, hogy megvárja, míg eladhatja a házát, vízumot kér, és aztán az össze ország közül nem a legközelebbibe, hanem a viszonylag távoli Magyarországra jön repülővel?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 08:37:56

@paraszthajszal: "Szerinted egy kopt menekült számára az élete megóvasa érdekében az a legcélszerűbb menekülési mód, ha gyalog/futva végigbaktat a közismerten terroristáktól hemzsegő, sivatagos Sínai-félszigeten, majd a háború sújtotta Szírián keresztül is átrohan? Bónuszként ne ejtse esetleg útba a Gázai-övezetet és a Golán-fennsíkot is?! "

Ha szerinted Görögország jó a szír menekültnek, akkor szerintem jó lesz az a kopt menekültnek is, te idióta, náci fasz!, Közelebb van, olcsóbb a repülőjegy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 08:44:05

@paraszthajszal: "Amikor onnan is továbbmenekült Szerbiáig, ami egy EU-tagságra aspiráló alkotmányos jogállam?"

Azt, hogy a Genfi egyezménnyel, a "biztonságos" országgal és a szír menekültekkel kapcsolatos cikizéseid micsoda náci, idióta faszságok, mutatja az, hogy nem véletlenül nem válaszolsz a Gruevszki üggyel kapcsolatos kérdésre. A Gruevszki üggyel ugyanis Orbán pofán fosta magát, és téged is, és minden ilyen faszságodat, te idióta náci!

Ugyanis:

1) Gruevszki Szerbián át jött. Földön.
2) Egy EU tagságra aspiráló országból, Macedóniából "menekült".

A Führered mégis becsempészte Magyarroszágra, és megállapították, hogy ez az elítélt bűnöző, ez hogyhogy nem, de üldözött egy EU tagságra aspiráló országban. Egy olyan országban, amelynek EU tagságát Orbanisztán nagyban támogatja.

Én nem értek egyet azzal, hogy Gruevszki konkrétan tényleg üldözött, mert csak egy utolsó, elítélt bűnöző, ahogy a Führered egy utolsó, embercsempész maffiavezér.

De azt világosan mutatja az eset, hogy ezeket a kérelmeket egyenként meg kell vizsgálni, és ezt a náci Führered is tudja, csak amikor muszlimokat szagol, akkor borul el az idiótája, meg te is.

Mert idióta, elmebeteg, mocskos, kis büdös náci férgek vagytok.

Aquincum 2018.12.11. 08:51:35

@atomic power 1986DucaDuca: “Átmeneti időszakban élünk. Egy bizonyos gazdasági fejlettség elérése után lazulhatnak azok a kötöttségek, melyek jelenleg gondot okoznak számodra.” Szerintem túl optimista vagy. Gyakorlatilag a kétharmad birtokában kirúgták a demokrácia tartóoszlopait. Teljesen leuralták a médiát, innentől kezdve a választók azt hallják, azt olvassák, amit a propaganda szór eléjük. Úgyhogy őszintén szólva nem csak gondot okoz számomra ez a helyzet, hanem undorodom tőle, és óriási csalódás, hogy ezt kell megérnem, megérnünk. A gazdasági szárnyalás relatív, a régió összes országa szárnyal, mert olyanok a külső körülmények és annyi a beömlesztett EU-s pénz. A nagy ellátó rendszereink egyébként meg dőlnek össze. Ezek vonatkozásában semmit sem tudott javítani ez a rezsim, hanem ellenkezőleg, tovább rontott a helyzeten.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 08:52:23

@paraszthajszal: konkrétan:

Kairó-Athén január 15-én (hogy ne legyen benne semmiféle speciális ünnepi effektus):

125, 189 euro. elég változók az árak, de 200 alatt van normális út

ugyanez Budapesttel

260,270, ... euro

nem életszerű, hogy szegény menekült pont a drágábbat válassza,miközben van olcsó, és van még pár másik olcsóbb is. például még Bulgária, Szerbia, és Románia is olcsóbb.

6.Lenin 2018.12.11. 09:08:23

@apro_marosan_petergabor:

Szerintem sokan értik ezeket, de...

Math0, sir, a cicus, taga20 félék beteg emberek, hol élnék ki a ferdüléseiket?

Egy szerencse, hogy Mo-on már kisebbségben vannak, Európában is van remény, hogy rövidesen ott is kisebbségben lesznek.

Nincs más út. A józan ész, az életösztön majd kikényszeríti, hogy ezek eltűnjenek a homályba.

alöksz róz 2018.12.11. 10:02:16

@math0: mert melyik az "életszerűbb", hogy olyan országba mennek, ahol hátha lesz majd velük valami, vagy hogy olyan országba, amelyik kifejezetten felajánlotta a segítségét?
te ostoba.

méghogy phd... muhaha.
tényleg nagyon szar állapotban lenne a magyar felsőoktatás, ha ilyen ostoba gyökerek tud. fokozatot szerezhetnének

alöksz róz 2018.12.11. 10:09:05

@math0: és persze nyilván ugyanez a szíriai menekültekre is igaz, ez nem lehet kérdés, azért akarnak németországba menni, mert felajánlotta a segítségét.
azzal van a probléma, hogy az ún. menekültek nagy része nem menekült, és nem beilleszkedni akarnak, hanem ugyanúgy élni mint otthon, csak a fogadó ország által eltartatva magukat és elvárva, hogy a fogadó ország lakossága is úgy éljen, ahogy ők szeretnék.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.11. 10:13:00

@Aquincum:

"Szerintem túl optimista vagy."

Az lehet, de te meg mindent apokaliptikusan látsz.

"Gyakorlatilag a kétharmad birtokában kirúgták a demokrácia tartóoszlopait."

Erről az jut eszembe, hogy ez év április 8-án kb. este 7.00 óráig, amíg az ellenzék a győzelemben reménykedett, demokrácia volt. Azóta, hogy az áttörés nem sikerült, ismét visszaestünk a "nem demokráciába". A hódmezővásárhelyi polgármester választás ellenzéki sikere idején ugyanezt tapasztaltam.
Egyébként teljesen jogosnak tartom, hogy a 2002-2010 közötti ámokfutás után az ország próbál más utat is.

"Teljesen leuralták a médiát, innentől kezdve a választók azt hallják, azt olvassák, amit a propaganda szór eléjük."

Ez már többször felmerült és többször cáfolták. Az ellenzéki médiák a nézettebbek. Én is 80%-ban ellenzéki médiából tájékozódom.

"A gazdasági szárnyalás relatív, a régió összes országa szárnyal, mert olyanok a külső körülmények és annyi a beömlesztett EU-s pénz."

Nem logikus, amit mondasz. Akkor mi volt 2002-2010 között? A feltételek akkor is ugyanazok voltak a régióban, mégis hatalmas adóssághegyet halmoztunk fel töredék növekedés mellett a régióhoz képest. Ezek után az, hogy lépést tartunk a régióval, már eredménynek számít.

Olvasd el Patai Mihály, egyetemi doktor, a Magyar Bankszövetség elnöke, korábbi BÉT elnök, liberális közgazdász nyilatkozatát a magyar gazdaság állapotáról:

novekedes.hu/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag/

"A nagy ellátó rendszereink egyébként meg dőlnek össze. Ezek vonatkozásában semmit sem tudott javítani ez a rezsim, hanem ellenkezőleg, tovább rontott a helyzeten."

Ehhez tudni kell azt a gazdasági hátteret, ahonnan az ország 2010 óta indult. Görögországhoz hasonló állapotban voltunk. Először a pénzügyi stabilitást kellett megteremteni. Ez vitte a pénzt rendesen. Most jutott el az ország abba a stádiumba, hogy nagyobb anyagi ráfordítást biztosítson az ellátórendszereknek.
Egy dolgot nem szabad elfelejteni: még mindig nagy az államadósság és azt nekünk folyamatosan csökkenteni kell. (GDP arányosan). Ez megint csak erőforrásokat vesz el. Nekünk így kell versenyben maradni a régióval, ahol jóval kisebb az államadósság.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.11. 10:14:20

@Aquincum:

"Szerintem túl optimista vagy."

Az lehet, de te meg mindent apokaliptikusan látsz.

"Gyakorlatilag a kétharmad birtokában kirúgták a demokrácia tartóoszlopait."

Erről az jut eszembe, hogy ez év április 8-án kb. este 7.00 óráig, amíg az ellenzék a győzelemben reménykedett, demokrácia volt. Azóta, hogy az áttörés nem sikerült, ismét visszaestünk a "nem demokráciába". A hódmezővásárhelyi polgármester választás ellenzéki sikere idején ugyanezt tapasztaltam.
Egyébként teljesen jogosnak tartom, hogy a 2002-2010 közötti ámokfutás után az ország próbál más utat is.

"Teljesen leuralták a médiát, innentől kezdve a választók azt hallják, azt olvassák, amit a propaganda szór eléjük."

Ez már többször felmerült és többször cáfolták. Az ellenzéki médiák a nézettebbek. Én is 80%-ban ellenzéki médiából tájékozódom.

"A gazdasági szárnyalás relatív, a régió összes országa szárnyal, mert olyanok a külső körülmények és annyi a beömlesztett EU-s pénz."

Nem logikus, amit mondasz. Akkor mi volt 2002-2010 között? A feltételek akkor is ugyanazok voltak a régióban, mégis hatalmas adóssághegyet halmoztunk fel töredék növekedés mellett a régióhoz képest. Ezek után az, hogy lépést tartunk a régióval, már eredménynek számít.

Olvasd el Patai Mihály, egyetemi doktor, a Magyar Bankszövetség elnöke, korábbi BÉT elnök, liberális közgazdász nyilatkozatát a magyar gazdaság állapotáról:

novekedes.hu/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag/

"A nagy ellátó rendszereink egyébként meg dőlnek össze. Ezek vonatkozásában semmit sem tudott javítani ez a rezsim, hanem ellenkezőleg, tovább rontott a helyzeten."

Ehhez tudni kell azt a gazdasági hátteret, ahonnan az ország 2010 óta indult. Görögországhoz hasonló állapotban voltunk. Először a pénzügyi stabilitást kellett megteremteni. Ez vitte a pénzt rendesen. Most jutott el az ország abba a stádiumba, hogy nagyobb anyagi ráfordítást biztosítson az ellátórendszereknek.
Egy dolgot nem szabad elfelejteni: még mindig nagy az államadósság és azt nekünk folyamatosan csökkenteni kell. (GDP arányosan). Ez megint csak erőforrásokat vesz el. Nekünk így kell versenyben maradni a régióval, ahol jóval kisebb az államadósság, nagyobb a játéktér.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 13:00:54

@alöksz róz: "olyan országba, amelyik kifejezetten felajánlotta a segítségét?"

köszönjük, ezt akartam leírva látni. tehát Orbanisztán kifejezetten felajánlotta segítségét keresztényeknek, hogy befogadja őket, miközben vizsgálat nélkül toloncolják ki a muszlim menekültkérőket a tranzitzónából.

no, ez a vallási alapon való náci megkülönböztetés. állami szinten. Orbán náci, az Orbán kormány náci.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 13:06:36

@alöksz róz: "azért akarnak németországba menni, mert felajánlotta a segítségét."

Németország nem ajánlott fel semmit. Merkel annyit mondott, nincs felső határa a menekülteknek. ez a Grundgesetz 16-os pontja szerint is így van:

"Artikel 16

Politisch Verfolgte genießen Asylrecht."

nincs vallási megkötés, érted? nem náci szöveg. Merkel nem náci. Orbán náci. ennyi.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 13:08:17

@alöksz róz: "menekültek nagy része nem menekült, és nem beilleszkedni akarnak, hanem ugyanúgy élni mint otthon, csak a fogadó ország által eltartatva magukat"

ez leginkább Gruevszkire igaz, aki nemcsak, hohy nem menekült, hanem egy utolsó bűnöző. de igaz ez a koptokra is, akik nem a legközelebbi országba, hanem a távoli Magyarországra menekültek mert a náci keresztény Orbán itt mindent biztosított nekik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 13:09:39

@alöksz róz: "menekültek nagy része nem menekült, és nem beilleszkedni akarnak, hanem ugyanúgy élni mint otthon, csak a fogadó ország által eltartatva magukat"

ez leginkább Gruevszkire igaz, aki nemcsak, hohy nem menekült, hanem egy utolsó bűnöző. de igaz ez a koptokra is, akik nem a legközelebbi országba, hanem a távoli Magyarországra menekültek mert a náci keresztény Orbán itt mindent biztosított nekik.

és egyébént aki elhiszi, hogy a ténylegesen üldözötteknek van ideje eladni a házát, és repülőjegyet venni Magyarországra, az egy idióta. ezek nem menekültek, ezek luxusmigránsok, akik csak a jobb életért jöttek az EU-ba.

paraszthajszal 2018.12.11. 13:20:05

@math0:

Vallási megkötés az nincs.

De hogy is folytatódik a szöveg? (Amúgy Art. 16a, nem sima 16)

„(2) Auf Absatz 1 kann sich nicht berufen, wer aus einem Mitgliedstaat der Europäischen Gemeinschaften oder aus einem anderen Drittstaat einreist, in dem die Anwendung des Abkommens über die Rechtsstellung der Flüchtlinge und der Konvention zum Schutze der Menschenrechte und Grundfreiheiten sichergestellt ist (…)”

Másik EU-stagországból érkezel? Biztonságos harmadik országból érkezel, ami szjntén részese az egyezménynek, és ahol kérhettél volna menedékjogot?

Akkor takarodj a halál faszára! (Na jó, csak nem hivatkozhatsz az (1)-re; a szöveg persze folytatódik, mer a németek precíz emberek.

alöksz róz 2018.12.11. 13:41:16

@math0: hát legyen.
bár a náci az szerintem egészen mást jelent. feleslegesen görcsölsz.

ha ilyen a náci, akkor kit zavar szerinted? akkor egész könnyű szívvel lehet akkor támogatni a nácit, mert ebben a kérdésben igaza van.
és akkor a társadalom túlnyomó többsége szintén náci (libsit, szocit is beleszámolhatod nyugodtan), akkor meg pláne kit zavar...
max az indokolatlan nácizás zavaró.

alöksz róz 2018.12.11. 13:49:15

@math0: "és egyébént aki elhiszi, hogy a ténylegesen üldözötteknek van ideje eladni a házát, és repülőjegyet venni Magyarországra, az egy idióta. ezek nem menekültek, ezek luxusmigránsok, akik csak a jobb életért jöttek az EU-ba." - köszönjük, ezt akartam leírva látni.
tehát a szíriai meg egyéb menekült, aki elkótyavetyélte mindenét hogy az unióba jöhessen (mert ezzel indokolták a lippsik, hogy honnan van kötegszámra eurójuk a migriknek) nem menekült, hanem luxusmigráns, aki csak a jobb életért jött az unióba.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 14:03:38

@paraszthajszal:

"Vallási megkötés az nincs."

no látod.

Ott tartottunk, hogy Orbán vizsgálat nélkül kitoloncolja a tranzitzónákba érkező menedékérőket, ami a Genfi egyezmény megszegése. Teszi ezt azért, mert nagy részük muszlim. Nem teszi ezt keresztények esetében, egész konkrétan Gruevszki esetében, akit ő maga csempészett be az országba, és lám-lám, keresztény.

És ez nácizmus. Orbán egy büdös náci. Te is az vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 14:05:26

@alöksz róz: a szíriai muszlim vagy az egyiptomi kopt jött repülővel? csak, hogy tisztán lássuk, ki a luxusmigráns!

paraszthajszal 2018.12.11. 14:18:11

@math0: „Teszi ezt azért, mert nagy részük muszlim”

Teszi ezt azért, mert a tranzitzónában tartózkodók a tranzitzóna földrajzi elhelyezkedéséből adódóan megállapíthatóan Szerbia területéről, szárazföldi úton érkeztek Magyarországra („aus einem anderen Drittstaat einreist, in dem die Anwendung des Abkommens über die Rechtsstellung der Flüchtlinge und der Konvention zum Schutze der Menschenrechte und Grundfreiheiten sichergestellt ist”). Ehhez különösebb egyéni vizsgálat nem szükséges, csak józan ész.

Szerbia részese a Genfi egyezménynek, Magyarország szerint a tranzitzónába érkezők ott is kérhettek volna menedékjogot, de ezt nem tették; Szerbiában pedig életük és szabadságuk nincsen veszélyben, ezért menekültkérelmük elutasításra kerül. A döntés ellen az érintettek természetesen fellebbezhetnek.

A Gruevszki-ügyet a b1-blogon több blogbejegyzés és többszáz hozzászólás tárgyalta, nekem ezzel kapcsolatban az ott kifejtetteken felül egyéb mondanivalóm nincsen; abban az ügyben a magysr hatóságok álláspontja szerint egyedi méltánylást igénylő speciális körülmények álltak fel; ezeknek Gruevszki vallásához természetesen semmi köze nem volt (politikai okokból üldözöttként ismerték el); egyébként a szírek is háborús menekültként, nem vallási menekültként szeretnék elismertetni magukat.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 14:27:16

@paraszthajszal:

A Genfi egyezményben nincs szó biztonságos országról. hazudsz.

"a magysr hatóságok álláspontja szerint egyedi méltánylást igénylő speciális körülmények álltak fel; ezeknek Gruevszki vallásához természetesen semmi köze nem volt "

Ez a megkülönböztetés elismerése. A "körülményeket" meg se nevezik, illetve a "körülményeket" vizsgálni kell. Ez az, amit a tranzitzónásoktól megtagad Orbán, mert náci.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 14:36:31

@paraszthajszal: "Ehhez különösebb egyéni vizsgálat nem szükséges, csak józan ész."

"solange er nicht Tatsachen vorträgt,"

de kell. idióta!

Aquincum 2018.12.11. 14:49:29

@atomic power 1986DucaDuca: "Az ellenzéki médiák a nézettebbek. Én is 80%-ban ellenzéki médiából tájékozódom." Óriási fölényben van a kormánypárti média, pénzügyileg, lefedettségben, darabra. És tegyük hozzá, az elvileg közszolgálati médiumok is totál propaganda szócsővé váltak.
"mi volt 2002-2010 között? A feltételek akkor is ugyanazok voltak a régióban, mégis hatalmas adóssághegyet halmoztunk fel töredék növekedés mellett a régióhoz képest." Világválság, plusz egy kitettség a devizahiteleknek. Mindazonáltal az egész régió ugyanúgy bajban volt. Nem gondolom, hogy jobban lemaradtunk volna, mint mások. A Medgyesi program a fizetésemelésekkel meg jó szándékkal, de rosszkor, rosszul jött.

"Most jutott el az ország abba a stádiumba, hogy nagyobb anyagi ráfordítást biztosítson az ellátórendszereknek." Könyörgöm, 8 éve hatalmon vannak, kétharmaddal. Nézz be a kórházakba, nézd meg az iskolák többséget, nézd meg az oktatást, a szemétszállítást, a vasutat! kicsit kevesebb, szerényebb lopással előbbre jutottunk volna, ugyanis gazdaságilag egy kegyelmi helyzetet éltünk meg, ami lassan véget fog érni. Ki a paci szerszámának kellett ez a sok stadion? Ezeknek, a bocsánat, de szar futballistáknak? Basszus, százával mutyizták ez a közbeszerzéseket, a pályázatokat! Már fel sem veszik a polgárok, elfogadják természetesnek!ű
"még mindig nagy az államadósság" Nagyobb, mint a szocik idején volt!! Egyébként félreértés ne essék, nagy balfék ez a mai ellenzék, a de a bénaságukkal együtt még most is többre becsülöm, mint ezt az aljas rablóbandát! Csak neveket mondok, pár esettel fűszerezve: Mészáros Lölö, Garancsi István, meg a repülőzés, Tiborcz és az EOS, Rogán és a letelepedési kötvények, Kósa és a sertéspelep, Voldemort Nagyúr (Mengyi Roland), sorolhatnám napestig a disznóságaikat.
És a demokrácia?! Polt Péter, mint főügyész? Handó, Orbán személyes barátja az OBH elnöke? Az Alkotmánybíróság, tele elkötelezett Fidesz-pártiakkal? A sportvezetők? A választási rendszer?
Na ne! Én ezt a disznóságot nem tudom elfogadni, ami itt van. Úgyhogy tisztelettel irántad és kulturáltan, de nem értek egyet Veled. :-)

paraszthajszal 2018.12.11. 14:53:10

@math0: „Genfi egyezményben nincs szó biztonságos országról. hazudsz.”

A Genfi egyezmény alapelveket rögzít, ott arról van szó, hogy hová NEM lehet kipaterolni az illetőt, ti. olyan országokba, ahol az élete és biztonsága veszélyben van.

A kapcsolódó uniós irányelvben van szó biztonságos országokról (biztonságos származási és harmadik országok):
„37. cikk
Harmadik országok biztonságos származási országgá nyilvánítása nemzeti szinten

(1) A tagállamok fenntarthatnak vagy bevezethetnek olyan jogszabályokat, amelyek a I. melléklettel összhangban lehetővé teszik, hogy a nemzetközi védelem iránti kérelmek vizsgálata céljából nemzeti szinten biztonságos származási országokat határozzanak meg.
(…)
(4) A tagállamok tájékoztatják a Bizottságot azokról az országokról, amelyeket e cikk rendelkezéseinek megfelelően biztonságos származási országnak nyilvánítottak.”
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32013L0032

paraszthajszal 2018.12.11. 14:57:12

@paraszthajszal: folyt. „38. cikk

A biztonságos harmadik ország elve (…)

(2) A biztonságos harmadik ország elve a nemzeti jog rendelkezéseinek függvényében alkalmazható, amelyek magukban foglalják:

a) a kérelmező és az érintett harmadik ország közötti kapcsolat fennállását előíró azon szabályokat, amelynek alapján ésszerűnek tűnik, hogy a kérelmező ebbe az országba menjen;” eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32013L0032

Az egész irányelvet nem másolom be, mert hosszú. Be van linkelve.

paraszthajszal 2018.12.11. 15:00:05

@math0: „»Ehhez különösebb egyéni vizsgálat nem szükséges, csak józan ész.«

»solange er nicht Tatsachen vorträgt,«

de kell. idióta!”

Annak vizsgàlatához, hogy melyik harmadik országból lépett a tranzitzóna területére, nem szükséges különösebb vizsgálat, hiszen teleportálni nem tud oda, ahhoz is kevés a hely, hogy repülővel szálljon le ott.

Ha van valami egyéni meséje, akkor azt a fellebbezésében előadhatja.

David Bowman 2018.12.11. 15:04:09

@math0: Holott a faszba le kéne lőni őket.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 15:51:48

@David Bowman: a kurva anyádat kéne lelőni, a végbeleden átnyomott ágyúval.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 15:52:33

@paraszthajszal: »solange er nicht Tatsachen vorträgt,«

de kell. idióta!”

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 15:52:34

@alöksz róz: hát, most ne menjünk bele az egyéni szociókulturális környezetekbe;-)...
önvédelmi reakció: ezzel magyarázható a bezárkózás, a bizalmatlanság, de nem az antiszemitizmus és a fajelmélet...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 16:06:34

@paraszthajszal:

fellebbezés: korábban a náci Orbán fogva tartotta a fellebbezőket. A strasbourgi bírság mondta ki, hogy ez jogellenes.

www.helsinki.hu/emberi-jogokat-sert-a-magyar-tranzitzona-mondta-ki-a-strasbourgi-birosag/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 16:08:17

@paraszthajszal: ez nem a Genfi egyezmény, te hazug, görény, náci idióta!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 16:09:54

@paraszthajszal: "azokat a szabályokat, melyek a nemzetközi joggal összhangban megengedik annak egyedi elbírálását, hogy az érintett harmadik ország biztonságos-e egy adott menedékkérő számára, és amelyeknek a kérelmező számára lehetővé kell tenniük legalább azt, hogy kifogásolja a biztonságos harmadik ország elvének alkalmazását azon az alapon, hogy a harmadik ország sajátos körülményeit tekintve nem biztonságos. A kérelmező számára ugyancsak lehetővé teszik, hogy megtámadja a harmadik ország és közte lévő, az a) pont szerinti kapcsolat fennállását."

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 16:12:40

@paraszthajszal: A Gruevszki üggyel ugyanis Orbán pofán fosta magát, és téged is, és minden ilyen faszságodat, te idióta náci!

Ugyanis:

1) Gruevszki Szerbián át jött. Földön.
2) Egy EU tagságra aspiráló országból, Macedóniából jött.

alöksz róz 2018.12.11. 16:22:21

@Sir Bates dö Hól: tekintsd általános alanynak...

hát dehogynem magyarázható. honnan érkezik a vélt vagy valós támadás és milyen mértékű. meg milyen nagy a kör, amit saját csoportjának (törzsének XD) tekint, amivel még tud azonosulni

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 16:30:05

@paraszthajszal:

" A fellebbezésnek nincs halasztó hatálya, azonnal megindul az idegenrendészeti eljárás, aminek kitoloncolás a vége.
Az érintett menedékkérőket addig is arra biztatják, hogy menjenek vissza Szerbiába, aki pedig nagykorú, nem kap enni.

Július elsején lépett életbe a menekültügyi szabályozásnak az az új eleme, melynek lényege, hogy elfogadhatatlan a menedékkérelem, ha a kérelmező biztonságos tranzitországon haladt át. Az új szabály miatt július közepén az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen, mivel a menekültügyi eljárásra vonatkozó uniós alapelvek szerint ilyen indokra hivatkozva nem lehet elutasítani egy menedékkérelmezőt."

index.hu/belfold/2018/08/16/tranzitzona_eheztetes/

ha az EB kötelezettségi eljárást indított, akkor Orbán nem az EU szabályoknak megfelelően járt el. ennyit akkor az EU szabályokról.

Orbán náci.

alöksz róz 2018.12.11. 16:34:47

@math0: nem mindegy, mivel jött? a köteg euróból meg az ájfonok árából futotta volna repülőjegyre is a luxusmigránsoknak...
bár a repülőzéshez kellettek volna a személyazonosságot igazoló papírok is, nem lehetett volna mindegyik szegény ahmed pont 17 éves, kétségtelenül szíriai menekült...

(különben meg éppen a repülőzés miatt nem lehetett volna kipaterolni a koptokat, így nem egy biztonságos harmadik országból érkeztek, nem gondolod, hogy szépen ki volt ez találva?)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 16:49:23

@alöksz róz:

"nem mindegy, mivel jött?"

nem. az egyik gyalog jött, a másik repülőn. mást nem tudsz róluk. melyik a luxusmigráns, és melyik a szegény?! IQ-teszt, 80-as IQ szint. te ezt sem ugrod meg.

"különben meg éppen a repülőzés miatt nem lehetett volna kipaterolni a koptokat, így nem egy biztonságos harmadik országból érkeztek, nem gondolod, hogy szépen ki volt ez találva?"

de, egyébként pontosan ezt gondolom, hogy Orbán, a keresztény náci szépen befogadott egy pár keresztény gazdasági luxusmigránst, és maga szervezte, mint Gruevszki becsempészését. ez a reális, életszerű, hihető történet. és pontosan ezért náci.

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 16:56:35

@alöksz róz: okés, ok okozati összefüggést biztosan találhatunk; én a zsidóellenesség esetében vélt fenyegetést gondolok, melyet szimpla irigység motivál (én ezzel találkoztam az ún. elitben; a plebs esetében szimplán olyan antiszemitákkal találkoztam, akik egyértelműen nem a legélesebb kések a fiókban)

azt hiszem, hogy keresztényként, mint az első univerzális vallás követője ként, elég nagy körrel kell azonosulni;-DDD...

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 17:08:17

@alöksz róz: én elég sok szíriai menekülttel beszéltem, itt froban, hát elég sokkoló történeteket meséltek az ottani helyzetről, s ezek nem mesék, mert már froban vannak, én meg szintén menekült vagyok... és nyilván ismerek egy csomó gazdasági okból bevándoroltat, főleg francia exgyarmatokról... és nem gondolom azt, hogy ne kellene kezelni a helyzetet, azt viszont mindenképpen gondolom, hogy a vitát emberséges alapállásból, de racionálisan és komplexen szemlélve kell lefolytatni...

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.11. 17:56:36

@Aquincum:

„Óriási fölényben van a kormánypárti média, pénzügyileg, lefedettségben, darabra. És tegyük hozzá, az elvileg közszolgálati médiumok is totál propaganda szócsővé váltak.”

A 2008. áprilisi választás előtt a legtöbb „kattintás” az index hírportálon volt. A legnézettebb tv csatorna pedig az RTL Klub. De tegyük fel, hogy igaz a média fölény. Akkor mivel magyarázható, hogy Hódmezővásárhelyen sikerült az ellenzéki jelöltnek nyerni a polgármesteri választáson?
Azért sem hiszek abban, hogy a „média fölény” volt a meghatározó a választáson, mert az ellenzéki pártokra összesen valamivel, nem sokkal, de több szavazat jutott, mint a kormánypártokra. Az a hatalmas ellenzéki tömeg honnan tájékozódott? Nyilván nem a kormánypárti médiából, vagy ha onnan, akkor saját véleményt formált.

Az 1990-es rendszerváltó országgyűlési választás idején kinek a kezében volt a média döntő többsége?
És nyert az állampárti utódpárt?

„Nem gondolom, hogy jobban lemaradtunk volna, mint mások.”

A magyar gazdaság növekedése 2005 óta elmarad a visegrádi országokétól. Csehországban és Szlovákiában a gazdaság 2010-re elérte a válság előtti állapotot, nálunk ez csak 2014-ben sikerült, addigra pedig már 20%-os volt a lemaradásunk a régiós élmezőnytől.

Az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságának változása (százalékpont, 2003-2009)

Cseho. 6 %, Lengyelo. 2,8 %, Szlo. -5,3 %, Románia 1,9 %, Visegrádi hármak és Románia átlaga: 5,4 %.
Magyarország. 20,2 %

Magyarország GDP arányos államadóssága 3,7-szer nagyobb mértékben nőtt 2003 és 2009 között, mint a másik négy ország átlaga.

Egy főre jutó GDP volumen növekedése 2003-2009 (%)
Cseho.: 22,5%, Lengyelo: 32,7%, Szlo: 35,8%, Románia: 41,0%

Magyarország: 13,2%
Visegrádi hármak és Románia átlaga: 33 %.
Ez 2,5 -szer több, mint a magyar növekedés. A magyar növekedés mindössze 40%-a volt a másik négy átlagának.

Mo. 3,7-szer nagyobb államadósság növekményt úgy halmozott fel, hogy eközben 2,5-szer kisebb mértékben növekedett, mint a V4-ek és Románia átlaga.

Magyarországon minden 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 9,5-szer nagyobb GDP arányos államadósság növekedés társult, mint a másik négy országban átlagosan.

„Könyörgöm, 8 éve hatalmon vannak, kétharmaddal. Nézz be a kórházakba, nézd meg az iskolák többséget, nézd meg az oktatást, a szemétszállítást, a vasutat!”

Nézd meg ezt a videót, melyben Mihályi Péter közgazdász, az MTA doktora, a Budapesti Corvinus Egyetem Makroökonómiai Tanszékének tanszékvezető egyetemi tanára, a Közép-Európai Egyetem (CEU) vendégprofesszora beszél a magyar egészségügyről. A 8. perctől igazán érdekes. Szerinte soha ennyi pénz nem folyt a magyar egészségügybe, mint manapság.
youtu.be/sm1o4fRckWM

Valami hasonló lehet a többi területtel is.

„Nagyobb, mint a szocik idején volt!!”

Nem a nominális államadosságot kell nézni, hanem a GDP arányosat. Az pedig kevesebb és folyamatosan csökken.

„Egyébként félreértés ne essék, nagy balfék ez a mai ellenzék, a de a bénaságukkal együtt még most is többre becsülöm, mint ezt az aljas rablóbandát!”

De ha az a „rablóbanda” jobban működteti a gazdaságot, mint elődeik, akkor mi van? Melyik a jobb megoldás: a „becsületes”, de az országot csőd szélére juttató társaság, vagy az a társaság, amely, bár „kiveszi a saját részét”, de emellett keményen kézben tartja az ország makrogazdaságát?

„ Én ezt a disznóságot nem tudom elfogadni, ami itt van.”

Tudsz jobb alternatívát? Én sajnos nem látok jobbat, mert ha ez a jelenlegi ellenzék hatalomra jutna, akkor az ország megint a csőd szélére kerülne, annyira nem értenek a gazdasághoz és annyira nem képesek együttműködni.

Az egyet nem értés nem jelenti, hogy egymást ne tiszteljük. Én is tisztelettel vagyok irántad, mert képes vagy kulturáltan vitatkozni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.11. 18:34:29

@atomic power 1986DucaDuca: "mivel magyarázható, hogy Hódmezővásárhelyen sikerült az ellenzéki jelöltnek nyerni a polgármesteri választáson?"

Hogy a hazaáruló gazdádat mindenki rühelli, mint a szart.

"az ellenzéki pártokra összesen valamivel, nem sokkal, de több szavazat jutott, mint a kormánypártokra."

Na most képzeld el, ha a sok deprivált nyomorgót nem tévesztette volna meg a rengeteg hazugság, a fideSSmaffia be je jutott volna a Parlamentbe.

"A magyar gazdaság növekedése 2005 óta elmarad a visegrádi országokétól."

Igen, a jelenlegi tragikus helyzet az elkúró és a geci közös gyermeke.

"Szerinte soha ennyi pénz nem folyt a magyar egészségügybe, mint manapság."

Igen, vannak ilyen hülyék. És?

"ha az a „rablóbanda” jobban működteti a gazdaságot, mint elődeik"

Nem működteti jobban. Egyébként se lenne érv, hogy a geci gazdád tönkreteheti a gazdaságot, mert az elkúró is tönkretette.

A hasonló országokhoz kell mérni, és egyre lejjebb csúszunk, már a románok is lehagytak minket.

"Tudsz jobb alternatívát?"

Ha egy becsületes hajléktalan a miniszterelnöki székben nem lopná el a GDP 3%-át, már annyival előrébb lennénk.

"nem jelenti, hogy egymást ne tiszteljük"

Én nem tisztellek. Egy hazug kollaboránst nem lehet tisztelni.

alöksz róz 2018.12.11. 19:00:17

@Sir Bates dö Hól: ja. de ez most nem a szíriai menekültekről szól.
hanem egy gyökérről.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.11. 19:00:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Én nem tisztellek. Egy hazug kollaboránst nem lehet tisztelni."

Eltévesztetted a címet! Nem neked írtam, hogy tisztellek!

alöksz róz 2018.12.11. 19:07:31

@Sir Bates dö Hól: hát akkor nem kell az összessel azonosulni, nem mindenki bír el akkora terhet, mint a megváltó, akit megöltek ezek a szemetek :-)

paraszthajszal 2018.12.11. 19:07:40

@math0: "ez nem a Genfi egyezmény, te hazug, görény, náci idióta!"

Te funkcionális analfabéta vagy, libbantkám? Oda is írtam, hogy az idézett és linkelt szöveg uniós irányelv szövege; azaz hazugságról szó se volt, csak te nem tudsz olvasni.

Ezt az irányelvet annak cáfolatául hoztam fel, hogy a menekültügyi eljárásban a "biztonságos harmadik ország" koncepciójának használata (pl. a 39. cikk szerint) már önmagában is a Genfi egyezmény "megszegését" jelentené, mint ahogy ezt te sugallni próbáltad.

"a kérelmező számára lehetővé kell tenniük legalább azt, hogy kifogásolja a biztonságos harmadik ország elvének alkalmazását azon az alapon, hogy a harmadik ország sajátos körülményeit tekintve nem biztonságos"

Az elutasító döntés ellen a kérelem benyújtója fellebbezést nyújthat be, amelynek indoklásában lehetősége van előadni a sirámait.

"A Gruevszki üggyel ugyanis Orbán pofán fosta magát, és téged is, és minden ilyen faszságodat, te idióta náci!"

Miért fosott volna ezzel pofán? A Gruevszki-ügy éppen arra példa, amit az előzőekben idézett passzus követel meg, hogy még egy amúgy biztonságosnak minősített országból érkező menekült egyedi méltányolást igénylő különleges körülményeit is figyelembe vegyék.

"ha az EB kötelezettségi eljárást indított, akkor Orbán nem az EU szabályoknak megfelelően járt el"

Ez úgy pontos, hogy "akkor Orbán a Bizottság szerint nem az EU szabályoknak megfelelően járt el".

A kötelezettségszegési eljárás során a tagállamnak először is lehetősége van arra, hogy a Bizottságot megpróbálja meggyőzni arról, hogy a saját jogértelmezése, a vonatkozó hazai jogszabályok és gyakorlat nem sért uniós jogot. Ha ez nem sikerül, és az érintett EU-tagállam a Bizottság szerint jogsértő szabályozást nem változtatja meg, akkor a kötelezettségszegési eljárás bírósági szakaszba jut, ahol még mindig előfordulhat, hogy az Európai Bíróság nem a Bizottságnak, hanem a tagállamnak ad igazat.

Az irányelv az uniós rendeletekhez képest eleve egy rugalmasabb jogi konstrukció, amely a diszpozitív szabályait tekintve az implementáció során bizonyos mértékig lehetőséget ad a tagállamnak arra, hogy a saját nemzeti szempontjait érvényesítse. Ugyanakkor előfordul (és nem csak ebben az esetben, nem csak KKE-beli EU-tagállamokkal kapcsolatban), hogy a tagállamok és a Bizottság között vita alakul ki pl. valamely irányelvi rendelkezés értelmezésével, valamely nemzeti jogszabálynak vagy intézkedésnek az uniós joggal való összeférhetőségével kapcsolatban. A kötelezettségszegési eljárás valójában e viták feloldására szolgáló eszköz.

Magyarország egyébként az ellenünk kezdeményezett eljárások száma alapján az uniós tagállamok középmezőnyében van: ec.europa.eu/info/sites/info/files/eu28-factsheet-2017_en.pdf

"nem. az egyik gyalog jött, a másik repülőn. mást nem tudsz róluk. melyik a luxusmigráns, és melyik a szegény?! IQ-teszt, 80-as IQ szint. te ezt sem ugrod meg."

Nézzük először a repülős, megfelelő papírokkal utazó migránsokat: a Bp.-Kairó repjegy ára szerinted kb. 260-270 euró. Fogadjuk el, hogy ez így van.

Nézzük ezzel szemben, milyen költségei vannak azoknak a migránsoknak, akik "látszólag" gyalog, megfelelő papírok nélkül, embercsempészek közreműködésével jönnek:
"Az észak-franciaországi Calais-ban a helyi hatóságok közlése szerint négy olyan embert vettek őrizetbe kedden, akikről azt feltételezik, hogy egy albániai embercsempész hálózat tagjai.
A menekülteket Görögországból Albánián, Koszovón, Szerbián és Magyarországon keresztül csempészték Ausztriába és Németországba
- mondta az albán ügyészség egyik szóvivője az AFP-nek. A gyanúsítottak fejenként 900 és 1250 euró (280 ezer és 388 ezer forint) közötti összegeket követeltek a menekültektől."
index.hu/kulfold/2017/02/08/felszamoltak_az_eddigi_legnagyobb_embercsempesz-halozatot_albaniaban/
"Az iroda a hamis iratokért és az Európába jutásért fejenként 7 ezer eurót (mintegy 2 millió forint), családonként pedig 25 ezer eurót (mintegy 7,7 millió forint) kért el."
index.hu/kulfold/2017/10/13/embercsempeszek_europol/
"Az illegális bevándorlók meghallgatásuk során elmondták, hogy a Magyarországra, illetve a Németországba történő bejutásért négy-hatezer euró közötti összeget fizettek a török szervezőnek."
index.hu/bulvar/2010/07/06/vadat_emelnenek_az_embercsempesz_banda_ellen/

Szóval hol is vannak a luxusmigránsok? Köszönjük, Emese!

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 19:08:23

@alöksz róz: dehogy gyökér, te húzod... a krumplis gyerek, na szerintem ő egy igazi gyökér...

alöksz róz 2018.12.11. 19:14:49

@math0: "nem. az egyik gyalog jött, a másik repülőn. mást nem tudsz róluk. melyik a luxusmigráns, és melyik a szegény?!" - erre könnyű válaszolni. amelyik gyalog jött, az a luxusmigráns, sokkal többet fizetett az embercsempésznek, mint a szegény kopt a repülőjegyért. iq80... phd... muhaha.
sőt, a szegény kopt mindenét otthagyta, hogy repülőjegyet vegyen, a luxusmigráns meg 10 centis kötegekben hordja magával az eurót, eu-határtól németországig a taxit kifizetni meg se kottyan neki.

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 19:17:56

@alöksz róz: ha magunkon is így tudunk röhögni, akkor mehet a dumád:-)...

alöksz róz 2018.12.11. 19:18:34

@Sir Bates dö Hól: de bazmeg, hát tényleg tök komolyan képes azon veszekedni, hogy melyik a nagyobb menekült :D

alöksz róz 2018.12.11. 19:20:37

@Sir Bates dö Hól: lehet hogy gyökér, de legalább próbálkozik. ínséges időket élünk, azt is meg kell becsülni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 19:20:47

@paraszthajszal:

1) Te hivatkoztál a Genfi egyezményre, aztán átcsúsztattál EU-s törvényekre, amit Orbán többször megszegett, amit a strasbourgi brósg, és az EB ki is mondott.

2) " A Gruevszki-ügy éppen arra példa, amit az előzőekben idézett passzus követel meg, hogy még egy amúgy biztonságosnak minősített országból érkező menekült egyedi méltányolást igénylő különleges körülményeit is figyelembe vegyék."

csakhogy június óta a magyar törvény azt írja elő, hogy a szerb határnál nincs ilyen. ez a muszlimok elleni náci törvény, és az EU elleni törvények elleni náci törvény. de Orbán a saját törvényét is megszegte, keresztény maffiatársa kedvéért. ez is náci dolog. teht itt duplán törvénytelen, duplán náci, totál idióta kavarásról van szó.

"Ez úgy pontos, hogy "akkor Orbán a Bizottság szerint nem az EU szabályoknak megfelelően járt el"."

jó, én tudom, nem az EU tudja legjobban az EU törvényeket értelmezni, hanem a náci paraszt jobban tudja. Orbán, meg te.

"Az észak-franciaországi Calais-ban"

ezek a szírek elmentek Calais-ba, hogy a kerítést megkerülve jöjjenek be Magyarországra, ugye?! idióta vagy. és náci.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 19:22:17

@alöksz róz: "a luxusmigráns meg 10 centis kötegekben hordja magával az eurót"

bizonyíték? a kopt luxusmigráns eleve Tutanhamonon aranyozott múmiájában jött.:)

alöksz róz 2018.12.11. 19:24:34

@Sir Bates dö Hól: az kicsit más, de az én arcom elbírja, ha kiröhögnek

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 19:25:18

@paraszthajszal: btw. Orbán, az embercsempész 300 ezer euróért csempészett luxusmigránsokat.

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 19:28:16

@alöksz róz: no comment... persze, a krumplis próbálkozik, na menj picsába!:-)... egyébként az a szörnyű, hogy valahol a felső felsőközéposztály tagja lesz, irányítani fog... ez a világ megérett a pusztulásra... megyek afrikába inkább...

alöksz róz 2018.12.11. 19:28:43

@math0: láttam a saját szememmel, ennél nagyobb bizonyítékra nekem nincs szükségem.
te meg fanatikus vagy, te akkor se hinnéd, ha a saját szemeddel látnád.
melyik kerül többe, a repülőjegy vagy az embercsempész + párszáz km taxizás? ki tudod számolni, phd?

paraszthajszal 2018.12.11. 19:28:43

@math0: "ezek a szírek elmentek Calais-ba, hogy a kerítést megkerülve jöjjenek be Magyarországra, ugye?! idióta vagy. és náci."

Már megint: neked valami súlyos problémád lehet az értő olvasással.

Calais-ban az embercsempész bűnbanda tagjait fogták el, a becsempészett migránsok maguk sosem jártak ott. Ahogy az a cikkben is le van írva, "[a] menekülteket Görögországból Albánián, Koszovón, Szerbián és Magyarországon keresztül csempészték Ausztriába és Németországba".

Ez amúgy pontosan az a szárazföldi útvonal, amelyen keresztül a migránsok, ideértve a valódi és ál-szírek tömegét, jött korábban.

alöksz róz 2018.12.11. 19:30:50

@Sir Bates dö Hól: "megyek afrikába inkább" - csak várd meg, míg kiürül...

paraszthajszal 2018.12.11. 19:33:39

@math0: "Te hivatkoztál a Genfi egyezményre, aztán átcsúsztattál EU-s törvényekre, amit Orbán többször megszegett, amit a strasbourgi brósg, és az EB ki is mondott."

Igen, én hivatkoztam mindkét jogszabályra, mert a magyar menekültügyi szabályozásra vonatkozó nemzetközi jogi (l. Genfi egyezmény) és uniós jogi (l. irányelv; ami nem törvény, mert át kell ültetni a hazai jogba) környezet szempontjából mindkettő releváns.

Sajnos a menekültügyi szabályozás bonyolultabb annál, hogy egy, az alapelveket kimondó konvenció elég lenne a megértéséhez.

Persze az alapelvek ("Politisch Verfolgte genießen Asylrecht") fontosak, de a lényeg a részletszabályokban ("Auf Absatz 1 kann sich nicht berufen, wer aus einem Mitgliedstaat der Europäischen Gemeinschaften oder aus einem anderen Drittstaat einreist, in dem die Anwendung des Abkommens über die Rechtsstellung der Flüchtlinge und der Konvention zum Schutze der Menschenrechte und Grundfreiheiten sichergestellt ist") van.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.11. 19:35:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A hasonló országokhoz kell mérni, és egyre lejjebb csúszunk, már a románok is lehagytak minket."

A román gazdaság lemaradása a magyarhoz képest hozzávetőleg ugyanakkora, mint volt a 70-es évek végén. Románia felzárkózása az 50-es években indult meg. Ez felgyorsult a 70-es években , miután elkezdődött az erőltetett iparosítás. A 80-as évek közepére a két ország termelékenysége közti különbség minden idők legalacsonyabb szintjére, 14 százalékra csökkent.

2017-ben a termelékenység közti különbség ugyanazon a 14 százalékos szinten volt, mint a 80-as években.

Mindemellett a magyarországi gazdaság egészségesebb, mint a román, mivel ott a növekedés motorja az elmúlt időszakban nagyrészt a belső fogyasztás volt, nálunk ellenben nagyobb része volt a növekedésben a termelésnek, a beruházásoknak és az exportnak.

Nem szabad azt sem elfelejteni, hogy mi a beruházásokért folytatott versenyben, nagyrészt infrastrukturális előnyünknek köszönhetően sikeresebbek vagyunk, ami még jó ideig fennáll majd.

Sir Bates dö Hól 2018.12.11. 19:36:41

@alöksz róz: dehogy, jó ott, csak legyél tisztában az alapokkal...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 19:38:12

@paraszthajszal:

nos, náci idiótám

1) index.hu/kulfold/2017/02/08/felszamoltak_az_eddigi_legnagyobb_embercsempesz-halozatot_albaniaban/

kb 1000 eurót kértek, Észak Afrikából, Németországba. ez nem jelenti azt, hogy Görögországból Magyarországba is ennyibe kerül. azt se, hogy mindenki igénybe veszi. tudod, akik gyalog mentek az autópályán, azok nem fizettek azért ezer euót, te elmebeteg, náci fasz!

2) index.hu/kulfold/2017/10/13/embercsempeszek_europol/

ezek indiaiaknak szereztek hamis papírokat. itt kurvára nem Szíriából érkező emberekről van szó. ráadásul ezek rabszolgatartók voltak, akik utazási irodát működtettek Indiában. nyilván repülővel szállították a rabszolgáikat. ezek nem szír, hanem indiai megélhetési migránsok. itt is idióta elmebeteg voltál, te náci fasz!

3) index.hu/bulvar/2010/07/06/vadat_emelnenek_az_embercsempesz_banda_ellen/

Ez ugye még a szíriai háború előtt volt, nem szír menekültek, hanem törökök. és azért fizettek sokat, hogy elvigyék őket Németbe. igen. törökök meg tudhatnak fizetni ennyiért ennyit. ők tényleg megélhetési migránsok.

tehát te idióta, náci fasz, sikerült 3 kurvára nem ide illő, tök más példát hoznod!

azért vagy náci, mert egy ekkora idióta vagy. ti vagytok a magyar söpredék, a selejt, a legalja. a hulladék.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 19:40:25

@paraszthajszal: szóval sikerült indiai és török luxusmigránsokat találnod, ezek a te kopt álmenekültjeidhez hasonlatosak.

paraszthajszal 2018.12.11. 19:50:08

@math0: "kb 1000 eurót kértek, Észak Afrikából, Németországba. "

Te, nem akarsz visszamenni az általános iskolába, hogy végre megtanítson valaki olvasni?

Ez van a cikkben: "A letartóztatottakat azzal vádolják, hogy menekülteket szállítottak Észak-Afrikából és a Közel-Keletről Ausztriába és Németországba."

Azaz Észak-Afrika mellett a KÖZEL-KELETRŐL is csempésztek embereket Németországba.

Mivel a német hatóságok főként a szírek felé voltak nyitottak, az innen érkező, papír nélküli migránsok jelentős része szírnek adja ki magát még akkor is, ha amúgy semmi köze Szíriához.

De ha neked három cikk nem elég, akkor nesze, itt egy negyedik is:
"A szír és a palesztin állampolgár által vezetett szervezet a gyanú szerint több száz szír embert csempészett ki Németországba. A 32 éves szír Mahmoud S. és a 39 éves palesztin Alaa H. szír illegális bevándorlók Magyarországra való becsempészését, Budapestre szállítását, elszállásolását és Németországba való továbbutazását szervezte meg.
A 2014 szeptembere és 2015. február 14-e között 15-25 emberből álló csoportokban szállította a migránsokat.

Nagy mennyiségű készpénz

A bűnszervezet két vezetőjét a nyomozók február 14-én Budapesten fogták el. A Mahmoud S. tartózkodási helyén tartott házkutatás alkalmával a nyomozók útleveleket, nagy mennyiségű készpénzt, 20 ezer amerikai dollár értékű pénzátutalásról szóló számlát foglaltak le."
index.hu/kulfold/2015/02/26/embercsempesz_maffiafonokoket_fogtak_el_budapesten/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 19:57:41

@paraszthajszal:

nézd, te náci, idióta, elmebeteg, az indiai és török luxusmigránsokról szóló híreid öngólok voltak saját magadnak.

1) az albán embercsempészeknél nem tudjuk, hogy akkor végül is egy görög-magyar út mennyibe került.

2) az is tök nyilvánvaló, hogy ezek a migránsok egy részére igaz esetek, emellett szegény menekültek tömegei mentek az autópályán, mert nem tudtak fizetni az embercsempészeknek

3) az utolsó cikked megint röhej. a csempészvezér 20 ezer dollárt kapott, vagy utalt át. ha kapott, akkor se tudod, hogy menekülttől, vagy beosztottól.

szóval megint erőlködtél, büdös náci, és büdöset szartál, csak ennyire telik tőled

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 19:59:52

@paraszthajszal: azt, hogy Gruevszkit, a bűnözőt Orbán egy EU-csatlakozásra aspiráló országból Szerbián át csempészte Magyarországra, amivel minden magyarázkodási kísérletedet pofán szarta, és magát is, arról hallgatsz. meg arról is, hogy Orbánt elítélte az EB és a strasbourgi bíróság a menekültügyi intézkedések miatt.

ehelyett itt török és indiai migránsokról szóló terelésekkel erőlködsz.

paraszthajszal 2018.12.11. 20:07:10

@math0: Ennyi még mindig nem volt elég? Hát jó, itt van még egy; szír és fejenkénti euróadatokkal:
"A férfi a kerítésen átmászó szírek Nyugat-Európába szállításáért a férfi 8-9 ezer eurót kapott volna."
index.hu/belfold/2015/09/30/elozetesbe_kerult_az_amokfuto_embercsempesz/

"az albán embercsempészeknél nem tudjuk, hogy akkor végül is egy görög-magyar út mennyibe került."

Megsúgom, amúgy tök lényegtelen is. Görögországból legálisan lehet beutazni Magyarországra, az ál-szírek tömegei nem innen jönnek.

"az is tök nyilvánvaló, hogy ezek a migránsok egy részére igaz esetek"

Igen, a luxusmigránsokra, akik ezek szerint a "gyalog" érkezők között voltak jelentős számban, és kétségtelen, hogy sokan közülük (pl. arabul tudó más közel-keletiek) csak szírnek hazudták magukat, miközben nem voltak azok. Egy 260 eurós repjegyet (pláne a vagyontárgyai egy részének likvidálása után egyszer) kifizetni tudó személy még aligha lesz luxi, de a sokezer eurós fejpénzek az embercsempészeknek már valóban nem a csóringerek tudják kifizetni.

"csempészvezér 20 ezer dollárt kapott, vagy utalt át. ha kapott, akkor se tudod, hogy menekülttől, vagy beosztottól."

Rá se ránts, hogy ez csak az átutalási számla volt, mellette volt az ipsénél egy rahedli készpénz is. De biztos a zOrbán köhögte ki neki azt is!

paraszthajszal 2018.12.11. 20:09:50

@paraszthajszal: Lásd milyen jó vagyok, a matekot is elvégzem neked, nehogy beletörjön a bicskád:
(8000-9000 euró)/(14fő) = 571-642 euró/kopf > 270 euró/kopf

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.11. 20:28:42

@atomic power 1986DucaDuca: Hülye fideSSzombi.

Az Eurostat által alkalmazott egyéni fogyasztási mutatót tekintve, amit az uniós statisztikai hivatal a háztartások által megvásárolt javak és szolgáltatások alapján számol, hazánk a legszegényebbek közé tartozik: tavaly utolért bennünket Románia, és csak a horvát és bolgár háztartások állnak mögöttünk. Mi az EU-átlag 63 százalékát érjük el, a bolgár háztartások átlagos fogyasztása alig több, mint az uniós átlag fele.

24.hu/fn/gazdasag/2017/06/18/lehagyta-a-roman-eletszinvonal-a-magyart/

Nem Románia hagyott le minket. Románia IS lehagyott.

Meg még lehagyott minket:

Csehország

Észtország

Litvánia

Szlovénia

Lengyelország

Lettország

A kanyarban vannak, és ha az impotens csúti geci szerencsétlenkedik tovább, pár év múlva ők is lehagynak:

Horvátország

Bulgária

Banglades

...

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.11. 21:51:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN

"Románia IS lehagyott."

A romániai bérek a termelékenység növekedésének ütemét meghaladóan nőttek.
A magyarországinál is nagyobb a munkaerőhiány, az unióban a kivándorlást tekintve első Romániában ez nyomja rendkívül gyorsan felfelé a béreket, melyek részben kölcsönből vannak finanszírozva. Ez a béremelkedés nem fenntartható, s ha így folytatódik, akkor makrogazdasági egyensúlytalanság lép fel, annál is inkább, mivel a gazdasági növekedés, ezen belül az ipar és a kiskereskedelmi forgalom erős lassulását lehet megfigyelni. Az idén az utolsó negyedéven már csak 3% növekedésre számítanak a szakértők. Növekszik a kereskedelmi deficit és csökken a termelékenység is.
Magyarán nem fenntartható a gyors bérnövekedés és nincs mögötte az ehhez szükséges teljesítmény.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 22:21:53

@paraszthajszal:

"volna."

nem egy komoly hír, még azt sem tudjuk, hogy ezt ki mondta.

ahogy elismerted, az, hogy egyesek megfizettek drága embercsempészt, és autóval vitték nyugatra, az nem jelenti azt, hogy mindannyiuknak volt ennyi pénze. nyilván olyan is volt, akit Volkswagennel vittek, olyanis, aki 70 rsával halt meg egy kisteherautóban. a kettőnek nyilván nem ugyanannyi volt az ára. és olyan is volt, aki az autópályán gyalog ment. vagy akit Orbán vasúttal csempészett az osztrák határra. ez utóbbi tök ingyen volt.

"Rá se ránts, hogy ez csak az átutalási számla volt, mellette volt az ipsénél egy rahedli készpénz is. De biztos a zOrbán köhögte ki neki azt is! "

de nem tudod, hogy ez per fő mennyi.

összességében csúfosan felsültél, büdös nácikám!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 22:26:25

@paraszthajszal: ja csak ez egy olyan adat, amelyik "volna", nem tudjuk azt se, hogy ki állítja ezt, azt pláne nem, hogy mennyi igaz ebből. és ez speciel tényleg Volkswagenes luxusszállítás. ugye az leeseik, idióta faszfejkém, hogy igen kevés bevándorló jött így? az egyiptomi álmenekült koptjaid viszont mind így jöttek! és családostul, és nem biztos, hogy az olcsó szezonban, előre megváltott, olcsó jeggyel.

továbbá még valamit, idióta nácikám: a szír menekültek Törökországban, Görögországban is kereshettek még pénzt, adott esetben feketén.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.11. 22:27:59

@paraszthajszal: azt, hogy Gruevszkit, a bűnözőt Orbán egy EU-csatlakozásra aspiráló országból Szerbián át csempészte Magyarországra, amivel minden magyarázkodási kísérletedet pofán szarta, és magát is, arról hallgatsz. meg arról is, hogy Orbánt elítélte az EB és a strasbourgi bíróság a menekültügyi intézkedések miatt.

ez összedönti az egész erőlködésedet. ehelyett azzal foglalkozol, hogy találj valami egyedi esetet egy adott esetben gazdagabb szír menekültről.

szánalom vagy, te idióta, geci, görény náci! te emberi selejt!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.11. 23:27:23

@atomic power 1986DucaDuca: "A romániai bérek a termelékenység növekedésének ütemét meghaladóan nőttek."

És a szlovák bérek?

És a lengyel bérek?

És a szlovén bérek?

...

Miért kell nekünk a sor végén kullognunk? Egy rég nem látott hosszúságú VILÁGGAZDASÁGI KONJUNKTÚRA közepette. 50 éve nem volt ilyen alacsony a munkanélküliség!

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.12. 00:43:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Miért kell nekünk a sor végén kullognunk?"

És a szlovák államadósság?

És a lengyel államadósság?

És a szlovén termelékenység?

alöksz róz 2018.12.12. 03:18:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: te hazug szar, hát mikor hagytak le?
véletlenül nem pont a kétezres években, amikor a kedvenceid (nem csináltak semmit) kormányoztak? akkor kin is kéne számon kérned?

nálad pofátlanabb hazudozó nincs a b1-en...

alöksz róz 2018.12.12. 03:32:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: talán nem ártott volna kicsit utánaolvasnod a portfolio-n, ha már a cikk rájuk hivatkozott...
ha érdekelne a valóság
ne, itt az összes, szemezgess
https://m.portfolio.hu/cimke/románia/0

alöksz róz 2018.12.12. 03:33:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: és a többieknek nincs világgazdasági konjuktúra, csak nekünk van? :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.12. 09:17:45

@alöksz róz: " többieknek nincs világgazdasági konjuktúra, csak nekünk van?"

Mi van fideSSfasszopó, kezded már kapiskálni? Nem a geci gazdád miatt van konjunktúra, hanem ez világjelenség. A csúti geci csak annyit tud elérni, hogy a hasonló országok közül a magyarok fejlődjenek leglassabban. Annak ellenére, hogy mi kapjuk a legtöbb EU-segílyt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.12. 09:20:49

@alöksz róz: "a portfolio-n, ha már a cikk rájuk hivatkozott..."

Mindig vergődtök, fideSSfasszopók, hogy nem tudjátok olvasni a portfolio.hu-t. Tessék, onnan is idézhetek:

"Az Eurostat úgy véli, hogy ez a mutató hasznosabb akkor, amikor az állampolgárok jólétét más országokkal kívánjuk összehasonlítani, hiszen ez leginkább a fogyasztási lehetőségekhez kötődik. Az egyéni fogyasztási mutató kiábrándítóbb képet mutat a magyar helyzetről. Ez alapján ugyanis 2016-ban utolért minket Románia, és így az uniós átlag 63%-án állva már csak a horvát és bolgár háztartások tűnnek szegényebbeknek a magyaroknál. "

www.portfolio.hu/gazdasag/utolerte-a-roman-eletszinvonal-a-magyart.253843.html

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.12. 09:23:42

@alöksz róz: "mikor hagytak le?
véletlenül nem pont a kétezres években"

Nem. A románok pár éve hagytak le. Lásd a portfolio.hu cikkét.

"amikor a kedvenceid (nem csináltak semmit) kormányoztak?"

A kétfarkúak nem tudom, mit csináltak, de tuti nem kormányoztak. Az országot semmiképpen sem. :))

Tetszik, hogy folyton tátott szájjal rohangálsz a faszerdőben. Tudod még fokozni? :))

paraszthajszal 2018.12.12. 12:42:08

@math0: „nem egy komoly hír, még azt sem tudjuk, hogy ezt ki mondta.”

Gyanúsított a rendőrségi kihallgatás során. A feltételes mód használatát az indokolja a cikkben, hogy az ellenérték kifizetése a hibátlan teljesítést követően, a célállomáson lett volna esedékes, amely teljesítés azonban a rendőri intézkedés következtében meghiúsult.

„de nem tudod, hogy ez per fő mennyi”

Ja, pénzügyi beszámoló vagy áfás számla nem kéne? A célom a nagyságrendek bemutatása volt (500-tól több ezer euróig), a pontos összegek a tárgy szempontjából irrelevánsak, akár az olyan részletek, hogy mi volt a szolgáltatás pontos kiinduló és célállomása.

„ugye az leeseik, idióta faszfejkém, hogy igen kevés bevándorló jött így?”

Ugye az leesik, idióta faszfejkém, hogy az illegális bevándorlók többsége vesz igénybe valamilyen embercsempészethez kapcsolódó szolgáltatást? (Europol-adatok)

„In 2015, more than one million irregular migrants reached the EU. More than 90% of these irregular migrants used facilitation services at some point during their journey. In most cases, these services were provided by migrant smuggling networks” www.europol.europa.eu/sites/default/files/documents/migrant_smuggling__europol_report_2016.pdf

„a szír menekültek Törökországban, Görögországban is kereshettek még pénzt, adott esetben feketén”

Ez így van, a koptok pedig legálisan, a saját hazájukban (ti. az, hogy egyesek ki akarják őket nyírni, atrocitásoknak ill. diszkriminációnak vannak kitéve, nem jelenti azt, hogy semmilyen módon nem vehetnek részt gazdasági tevékenységben.)

„azt, hogy Gruevszkit, a bűnözőt Orbán egy EU-csatlakozásra aspiráló országból Szerbián át csempészte Magyarországra, amivel minden magyarázkodási kísérletedet pofán szarta, és magát is, arról hallgatsz”

Vagy csak már megint nem tudsz olvasni, a Gruevszki-üggyel kapcsolatban a b1 számos korábbi topikjában, ill. itt is kifejtettem a véleményemet ( @paraszthajszal: „A Gruevszki-ügy éppen arra példa, amit az előzőekben [uniós irányelvből] idézett passzus követel meg, hogy még egy amúgy biztonságosnak minősített országból érkező menekült egyedi méltányolást igénylő különleges körülményeit is figyelembe vegyék.”), ahogy azzal kapcsolatban is, hogy az Európai Bizottság véleménye és a kötelezettségszegési eljárás még nem feltétlenül jelenti azt, hogy valóban jogsértés történt (ha a tagállam nem vonja vissza az intézkedéseit, akkor a luxemburgi székhelyű Európai Bíróság dönt az ügyben).

„az egyiptomi álmenekült koptjaid viszont mind így jöttek! és családostul, és nem biztos, hogy az olcsó szezonban, előre megváltott, olcsó jeggyel.”

És még az is lehet, hogy egy egyházi alapítvány segített nekik. Önmagában a repülőzés még nem zárja ki azt, hogy valaki valódi menekült legyen, ennek a menekültügyi eljárás szempontjából csak eljárásjogi következményei vannak. („Amennyiben a menedékjogi kérelem a repülőtéren került előterjesztésre, a kérelmező a repülőtéri tranzitterületen kerül elhelyezésre. A repülőtéri eljárás időtartama legfeljebb 8 nap, ha ez idő alatt az eljárás nem zárult le, ezt követően be kell léptetni a kérelmezőt Magyarország területére.” www.bmbah.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=421&lang=hu ; megjegyzem, jelenleg tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet van érvényben, ami az általános szabályoktól való eltéréshez vezet.)

„ehelyett azzal foglalkozol, hogy találj valami egyedi esetet egy adott esetben gazdagabb szír menekültről”

A francot se érdeklik az egyedi esetek, a sajtócikkek csak illusztrációként szolgáltak a nagysagrendek érzékeltetéséhez, aggregált statisztikákat az Europol-jelentésben láthatsz: „A rough estimate of the yearly turnover of migrant smuggling can be produced by multiplying the approximate number of irregular migrants reaching the EU, most of whom were facilitated, with the average cost of the facilitation services provided by migrant smuggling networks. Overall, the estimated criminal turnover associated with migrant smuggling to and within the EU is between EUR 3 - 6 billion for 2015 alone.” www.europol.europa.eu/sites/default/files/documents/migrant_smuggling__europol_report_2016.pdf

(Igen, ebből viszont az nem fog kiderülni, hogy a Szíria–Németország vagy a Görögország–Németország út tarifája mennyi, ha annyira érdekel, mert ezzel akarsz pénzt keresni, akkor a piackutatást sajnos magadnak kell elvégezned. ;))

alöksz róz 2018.12.12. 13:48:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ne zavarjon, de a portfolio cikkek szerint pont nem hagytak le a románok :D
és ha már a bérekről is beszéltél, itt vannak a román bérek:
átlagbér: 580 euró nettó (az kb. 187 ezer ft)
keresetek megoszlása: bruttó 700 euró (az kb. 226 ezer ft. bruttó.) fölött mindössze 17% keres.
kronika.ro/gazdasag/atlag-alatti-roman-atlagber-nagyon-tavoliak-az-europai-unios-fizetesek-a-hazaiaktol
csak hogy tudd, miről beszélsz, dk-s nyugger...
ha már lusta vagy olvasni, ebből magadtól is rájöhetsz, hol van és honnan származik az általad irigyelt román életszínvonal.
és mellesleg elgondolkodhatsz a statisztikák által közölt adatok helyes értékelésén. (pl. egy főre eső mit jelenthet)
magadtól is rájöhetnél három cikk meg egy kis ész segítségével, hogy magyarországon az emberek nagy többsége egyértelműen magasabb

alöksz róz 2018.12.12. 13:49:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: folytatás: egyértelműen magasabb életszínvonalon él, mint romániában

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.12. 14:19:35

@alöksz róz: Idióta fideSSfasszopó.

"Napi büszke: a román életszínvonal utolérte a magyart
Közzétéve 2017. 06. 18.

Már tavaly. Mára lehet le is hagytak minket.

A 444.hu is a Portfólióra hivatkozva írja, hogy a gazdasági lap keresgélt az Eurostat adataiban, és azt találta, hogy az egyéni fogyasztásból levezetett életszínvonal-mutató alapján 2016-ban Románia beérte Magyarországot.

Az európai országok jólétét mutató valós egyéni fogyasztás alapján így a 27 tagország közül már csak Horvátországot és Bulgáriát előzzük meg életszínvonalban.

Van azért egy jó hírünk is a végére: egy főre jutó GDP-ben mögénk került a nagyon lerongyolódott Görögország továbbá még Horvátország is. (Igaz, az adatokból az is kitűnik, hogy az egy főre jutó GDP-ben Magyarországot az elmúlt tíz évben beérte és megelőzte Szlovákia, Lengyelország, Észtország és Litvánia is.)"

21ora.hu/2017/06/18/napi-buszke-a-roman-eletszinvonal-utolerte-a-magyart/

Van ott egy kép is illusztrációul, hogy kik hagytak le minket.

De nem csak a románok, hanem Szlovákia, Lengyelország, Észtország és Litvánia is. És nem, nem az emútnyócév a hibás, vastagon benne van a geci gazdád is.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.12. 15:00:58

@alöksz róz: Én tudom. Te kiköltöznél, fideSSfasszopó?

És már ők is lehagytak minket.

Mondjuk Erdély gyönyörű...

alöksz róz 2018.12.12. 19:46:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ugyan mit tudsz te, még azt se tudod, hogy kicserélted-e a pelenkádat reggel...

sose lesztek újra kormányon, elvtársak, hiába görcsölsz, fogadd el... ilyen ez a demokrácia, elmúltak már azok az idők, amikor ti döntöttetek. mentek a trágyadombra, ahová valók vagytok, akárhogy is kapálóztok, túl sok volt már belőletek. majd kitesznek egy emléktáblát is rólatok, hogy aki arra jár, leköphesse, méltóképp meg fognak emlékezni rólad, ne aggódj
süti beállítások módosítása