B1 blogcsalád



A büntetőjog professzora szerint kamuindokokkal ítélték el Botka embereit

2018. október 15. - nickgrabowszki

A tanszékvezető egyetemi tanár tételesen cáfolja a vádirat állításait, és megállapítja, a szegedi városvezetők nem követtek el jogellenes cselekményt. szekgy.jpeg

Mint ismert, a múlt héten 6 és 10 hónap közötti, egy évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a Gyulai Járásbíróság a szegedi városvezetés néhány tagját,  az egyik alpolgármestert, a polgármesteri kabinetfőnököt, a Szegedi Közlekedési Kft. korábbi vezetőjét, a parkolási üzletág vezetőjét, és a címzetes főjegyzőt, mert a vád szerint 2008 és 2012 között 307 ingyenes parkolóbérletet biztosítottak természetes és jogi személyeknek úgy, hogy erre közgyűlési felhatalmazásuk vagy egyéb jogszabályi alapjuk nem volt valamint olyanok is kaptak ingyenbérletet, akik semmilyen kapcsolatban nem álltak az önkormányzattal.

Egy neves büntetőjogász ugyanakkor a bírósághoz is eljuttatott szakvéleményében azt állította, már a vádirat is jogtalan volt, mert 

a vádlottak a terhükre rótt bűncselekményeket több - a büntetőjogi felelősségüket egyenként is kizáró - okból sem követték el.

Tóth Mihály egyetemi tanár, a Pécsi Tudományegyetem Büntetőjogi Tanszékének vezetője, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Büntetőjogi tanszékének professzora 2017. januári észrevételeiben pontról pontra cáfolja a vád állításait.

1. A vád azt állította, jogtalanul juttatták ingyenes parkolási lehetőséghez az önkormányzati képviselőket és a polgármesteri hivatal dolgozóit, de az önkormányzathoz nem kötődő embereket, mint Szeged díszpolgárait vagy például magukat a helyi ügyészség vezetőit is, amivel 40 millió - 2008 és 2013 között évi 8 millió - forint kárt okoztak.

Tóth professzor azonban az akkor hatályban lévő, az 1994. LXIV. törvényre hivatkozva leszögezi:

a képviselő testület tagjai térítésmentes bérlet-igénybevételét a vonatkozó jogszabályok nem csupán nem tiltották, hanem kifejezetten lehetővé tették.

A professzor szerint a törvényből is következik, nincs jelentősége annak, hogy a parkolóbérleteket nem önkormányzati intézmény, hanem egy az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaság biztosította.

tm_1.jpgTóth Mihály

2. A vád egy másik állítása szerint a parkolóbérletek összeállításáról nem született formális döntés. Tóth szerint

Ez annak idején, közigazgatási szempontból kifogásolható (lehetett volna) ugyan, de nem utóbb, hűtlen kezelést felrovó büntetőeljárás keretében. Az a tény ugyanis, hogy a törvény által biztosított kedvezményt nem a törvény által megfogalmazott módon realizálták, legfeljebb az előírt formai kritériumok mellőzésében testet öltő felelősséget vetheti fel, ám vagyonkezelői kötelesség" megszegésének bizonyosan nem tekinthető.

A büntetőjog tanszékvezető egyetemi tanára, a Magyar Jogász Egylet Büntetőjogi Szakosztályának titkára tehát azt állítja,

egy formai hiba nem lehet büntetőjogi tétel.

Az ügyészségnek fel kellett volna szólítania az önkormányzatot a pótlásra, hiszen arra minden joga és lehetősége megvolt. 

3. A formai hibát az önkormányzat ki is javította, nem hivatalos vezetői értekezlet helyett 2013 januárjában közgyűlési rendeletbe foglalta, ki kaphat ingyenes parkolóbérletet. Tóth professzor szakvéleménye szerint ezzel önmagában kihúzta a szőnyeget a vád harmadik állítása alól, miszerint jogellenesen terjesztették ki a kedvezményezettek körét.

Dr. Tóth logikája egyszerű: 

  • a 2013-ban életbe lépett Btk. kizárja a büntethető cselekmények köréből azt, amit jogszabály engedélye alapján követtek el (15. § g pont),
  • a közgyűlési rendelet jogszabály, ezt a vád sem vonta kétségbe, és ebbe a körbe sorolja az Alaptörvény is (T) cikk (2) szakasz).

Továbbá:

A Btk. 2 §.-ának (2) bekezdése értelmében, ha a cselekmény elbírálásakor hatályban lévő új
büntető törvény szerint a cselekmény már nem bűncselekmény, vagy enyhébben bírálandó el, akkor az új büntető törvényt kell alkalmazni.
Mindez azt jelenti, (...) az elkövető akkor sem tartozna felelősséggel, ha az elkövetéskor a büntetőjogi felelőssége megállapítható lett volna.

Ebből aztán a büntetőjog professzora következő konklúziót vonja le:

Összegezve tehát, a vád által felrótt ,,vagyonkezelői kötelességszegésnek" minősített cselekmény

az elbíráláskor hatályos Btk. szerint jogszabály engedélyével végzett - jogellenesnek nem minősülő - magatartás.

4. És onnan nézve, hogy nem történt, mert nem történhetett bűncselekmény, már igazán mellékes, hogy Dr. Tóth azt is leszögezi:

a Szegedi Közlekedési Kft. összbevételeinek belül az évi kb. 8 millió forintos nagyságrendben biztosított ingyen-bérletek értéke az összbevételek ezrelékében is alig mutatható ki. Az ügyészség által felrótt, állítólagos "vagyoni hátrány" (..) nem csupán elhanyagolható, nem is értelmezhető.

Márpedig a büntetőjogi tanszékvezető szerint

Töretlen ítélkezési gyakorlat, hogy vagyonkezelői kötelességek szempontjából az olyan magatartás, amely (...) alkalmatlan a keletkezett vagyonban érdemi változás előidézésére, nem fogható fel kötelességszegésként.

Tóth professzor szakvéleményében maga is leszögezi, a védelem kérésére készült szakvéleményének nincs jogi relevanciája, mert a magyar jog a jogi szakértő fogalmát nem ismeri. Érvelését azonban nem csak a szerző szakmai tekintélyére, hanem annak összeszedett, tárgyszerű és meggyőző voltára nézvést is figyelembe kellett volna venni, ám ezzel sem az ügyészség, sem a bíróság számára nem volt meggyőző, a vádlottakat elítélték olyasmiért,

  • amit jogszabály engedélye alapján követtek el, 
  • és amivel nem okoztak érdemi kárt sem.

Az a legkevesebb, ami elmondható, hogy se az ügyész, se a bíró nem menne át büntetőjogi szigorlaton Tóth professzornál, akinek szikár szakvéleménye nem minősíti a vádat, se az egész eljárást koncepciósnak.

De más ettől még megteheti: a szakvélemény megerősíti, hogy 

az eljárást jogtalan indokok alapján politikai célzattal indították, 

hogy Botka László szegedi polgármester újraválasztási esélyét gyengítsék. 2013-ban ez nem sikerült, de jövőre ismét önkormányzati választás lesz, hátha akkora beérik és beég a választók tudatába.

Javításra másodfokon van lehetőség, mert a védelem - Tóth professzor véleményének ismeretében nem is tehetett mást - bűncselekmény hiányának megállapításáért és felmentésért fellebbezett.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3514297521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paraszthajszal 2018.10.15. 09:44:57

„A tanszékvezető egyetemi tanár tételesen cáfolja a vádirat állításait, és megállapítja, a szegedi városvezetők nem követtek el jogellenes cselekményt.”

Kedves nickgrabowski, sajnálattal kell tájékoztassalak arról, hogy a magyar állami jogi berendezkedés alapján azt, hogy az elítéltek elkövettek-e jogellenes cselekményt, nem ilyen-olyan ballibbant egyetemi professzoroknak, hanem a magyar bíróságnak kell megállapítania. (Még mindig.)

Keen25 2018.10.15. 14:12:06

@paraszthajszal: Igy van, igazad van, akkor remelem a tobbi, fidesznek, es holdudvaranak nem tetszo iteletekre is alkalmazod a tezist. :)

Nincs közöttünk csicska 2018.10.15. 14:20:08

Jogallamokban altalaban nem buntetojog professzorok hozzak az iteletet, hanem szakemberek.

gyurmicsek 2018.10.15. 14:22:30

Repülőjegyeket kellett volna osztogatni, azt lehet állítólag.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 14:29:25

Ugy latszik meg nem csapoltak le a mocsarat az egyetemeken.

Toth Mihaly egy kadarista komcsi verbiro

"1975-ben szerzett jogi diplomát az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán. 1975 és 1998 között ügyészként dolgozott"

hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B3th_Mih%C3%A1ly_(jog%C3%A1sz)

szegyen, hogy a kommunista diktatura verbirai ma egyetemeken dolgozhatnak, s van pofajuk jogaszkent dolgozni

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.15. 14:43:48

@paraszthajszal: és ugye a hazaáruló, népirtó nyilas pártotok által megszállt bíróságokon ismeretlen a koncepciós per?

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.15. 14:44:36

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: no igen, nem csodálom, hogy ti szarházi nyilasok ezt nem nézitek jó szemmel...

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.15. 14:45:31

@Nincs közöttünk csicska: jogállamokban független a bíróság a kormányon lévő maffiától.

metal · http://electric.blog.hu 2018.10.15. 14:46:01

Idáig olvastam:

"de az önkormányzathoz nem kötődő embereket, mint Szeged díszpolgárait vagy például magukat a helyi ügyészség vezetőit is, amivel 40 millió - 2008 és 2013 között évi 8 millió - forint kárt okoztak.

Tóth professzor azonban az akkor hatályban lévő, az 1994. LXIV. törvényre hivatkozva leszögezi:

a képviselő testület tagjai térítésmentes bérlet-igénybevételét a vonatkozó jogszabályok nem csupán nem tiltották, hanem kifejezetten lehetővé tették.
"
Elég nehéz komolyan venni azt az érvelést, ami egyenlőségjelet tesz ezek közé: e az önkormányzathoz nem kötődő embereket, mint Szeged díszpolgárait vagy például magukat a helyi ügyészség vezetőit is = a képviselő testület tagjai

n3spr3ss0 2018.10.15. 14:55:43

Arról is kellene beszélni, kedves geci párti hozzászólók, hogy a nyomozást végző rendőrök, az őket utasítgató ügyészek, és a bíróság bírái is kaptak INGYEN parkoló bérletet.
További jó seggnyalást.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 14:58:04

@Le a spammerekkel: Milyen nyilasok, ember, ez a csavo az MSZMP ugyesze volt 15 evig!

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 14:59:12

@Le a spammerekkel: Meg a komcsi verbiroktol is fuggetlen lesz a magyar birosag, amint lecsapoltuk a mocsarat.

kewcheg 2018.10.15. 15:02:31

@n3spr3ss0: pont ezért volt a bíróság a gyulai, nem a szegedi, és valószínűleg az ügyészség is....

,, 2018.10.15. 15:09:19

vizsgáztam nála -o-

krokodil2008 2018.10.15. 15:12:59

Teljesen világos: buta vagy és képzetlen egy szakmai vitában, ezért minősíthetetlen stílusban elkezdesz ócsárolni egy tekintélyes professzort, akiről még azt sem tudod, hogy inkább jobboldali gondolkodásúnak tartják. A legszebb az, hogy eltelik pár hét, lesz egy ügyed, és majd sírva mész hozzá tanácsot kérni, hogy segítsen.
A prof volt annyira intelligens, hogy se a vádiratot, se az ügyészséget, se a bíróságot ne minősítse, pusztán egy érdekes jogi ügyben vállalta a véleményét. Na ez az itt kommentelőkről nem mondható el.
Szánalmas

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 15:15:13

@krokodil2008: Mit kepzel ez a faszi, aki kadarista ugyesz volt hogy a jogallamrol szonokol?

krokodil2008 2018.10.15. 15:21:46

Nem érted, de nem is fogod :) azért mert a megjelölt időszakban ügyész volt, nyilván rossz ember, és mindenki más is aki akkor élt, hiszen Kádár alatt csak rossz emberek éltek :) még véletlenül se lehet szakember, még véletlenül se lehet becsületes stb.
Mond a Te szüleid vagy Te mit csináltál a Kádár korban?
De azért sokat elmond rólad, hogy a cikk lényegét abban látod, hogy lehet bármilyen nagy tekintélyű professzor valaki, tehetett le bármit is az asztalra, lehet akármilyen megalapozott is a véleménye, az kuka, hiszen Kádár alatt ügyész volt. Nyilván ez kellett a Pázmányon történő tanszékvezetői kinevezéséhez is, hiszen ott csak kádáristák vannak :)
mondjuk ezt a megjegyzést nem is fogod érteni :)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.15. 15:23:17

Az egész fideSSmaffiát le kéne sittelni, nem csak néhány emeszpés galambot.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 15:23:21

Megy már a szerecsenmosdatás :)

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 15:25:03

Mit kepzel ez a faszi, aki kadarista ugyesz volt hogy a jogallamrol szonokol?

Nem sul le a bor a kepedrol bazmeg hogy egy kommunista ugyeszt tamogatsz? A csalad osszetartozik ez most is az MSZP tolvajokat vedi, mint komcsik koraban.

felső határ nincs 2018.10.15. 15:26:39

teny, a 70es evekben csakis feltetlen MSZMP kaderbol lett jogasz, plane ugyesz

ezert kellett volna forradalmat csinalni es ezeket a godorbe loni

nemecsekerno_007 2018.10.15. 15:27:28

@krokodil2008: "Nem érted, de nem is fogod :) azért mert a megjelölt időszakban ügyész volt, nyilván rossz ember, és mindenki más..."

A pofátlan csúsztatás, szokás szerint :) AZ összemosás a diktatúrák kedvenc eszköze :)

Kurvára nem volt mindegy, hogy valaki ügyész, rendőr volt vagy egy síma esztergályos.
Akkor meg főleg. Ezt a rendszerváltás környékén kezdték összemosni az elvtársak...

De attól még hazugság ezt az újabb 2/3-d is megerősíti....

Melee 2018.10.15. 15:44:57

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Te meg egy KISZ titkárt támogatsz, aki ma szégyenszemre miniszterelnök, és a pozíciója adta erővel visszaélve eddig mindig megakadályozta az MSZMP besúgók kilétének kutatását.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 15:50:53

@Melee:
Orban sosem volt KISZ titkar, s valoban kerdore kell vonni a miniszterelnokot: Mit keres ez a komcsi ugyesz a szegedi egyetemen 2018ban? Hogy tortenhet ilyesmi egy jogallamban?

Noco Cojumbo 2018.10.15. 16:06:31

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: azt ugye tudod, hogy felvetesed alapjan kb 50 eves kor folott egy magyar szakember sem dolgozhatna sehol, mert nyilvanvaloan valamilyen szakmai kepesitest mar a rendszervaltas elott is magara kellett szedjen, kulonosen igaz ez a jogi szakteruletre.

amugy nyilvanvaloan te semmire nem vitted az eletben, ezert vagy ennyire frusztralt. ennek pedig egy oka van: hulye vagy. es hiaba kapalodzol, a jelenlegi rendszerben sem fogod semmire vinni. mert te meg a nagyon hulye szervilis fideszesekhez kepest is sokkal hulyebb vagy. ezert ulsz a net elott es irkalsz baromsagokat, es nem inkabb egy hivatalban vagy osztalyvezeto.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 16:10:46

@Noco Cojumbo: Igy van, aki a komcsi korban jogasz volt, az ne akarjon jogasz lenni a demokraciaban, ez gondolom eleg tiszta. De az ugyesz az meg aztan foleg kokemeny rendszerszolga.

Van egy ilyen embernek a pofajan bor?

Noco Cojumbo 2018.10.15. 16:23:07

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: nagy szerencse h te barmelyik rendszerben lehettel ejjelior.

egyebkent h a privat szektorban ki mit csinal, ahhoz egy demokraciaban az allamnak semmi koze. de erdekes mod az mar nem zavar, hogy a fideszben es az orban kormanyokban mennyi volt parttag kapott szerepet, meg ul a mai napig is

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.10.15. 16:26:58

@Noco Cojumbo: Az ugyeszseg az miota privat szektor? A "professzor" a komcsi diktatura csahosa volt, most jogallami szakerto a B1 szerint.

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 16:28:55

Csupán jelzem, hogy minimum öt éves képzést követően kell különböző vizsgakövetelményeket (nevezzük államvizsgának) teljesítve és egy önállóan választott témát írásban kidolgozva és azt megvédve (nevezzük diplomavédésnek) jogosult valaki kompetensen nyilatkozni egy adott ügy jogszabályok szerinti minősítéséről.
Jó látni, hogy mennyi dr. címre jogosult kommentelő van a blogon, külön kiemelném @paraszthajszal: , @Nincs közöttünk csicska: ,@Borondot jol pakoljatok be lippsik: ,@metal: ,@nemecsekerno_007: , @felső határ nincs: nemzetközi mércével mérve is értékes hozzászólását, mely nem csupán a lényeget világítja meg a jogban teljesen járatlan számára, de egyúttal páratlan példatára a magyar nyelvhelyességet tanulmányozók számára...

Minden ballib bérretteg 2018.10.15. 16:38:40

"az évi kb. 8 millió forintos nagyságrendben biztosított ingyen-bérletek értéke az összbevételek ezrelékében is alig mutatható ki. "

Tehát mivel kis része, ezért ellophatják.

Szoci logika.

ZOH 2018.10.15. 16:39:31

nala irtam diplomamunkat :-) jo arc, es okos nagyon

ez meg egyszeruen csak kurva jo:

www.libri.hu/konyv/toth_mihaly.az-oszovetsegtol-a-pink-floydig.html

Minden ballib bérretteg 2018.10.15. 16:40:27

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

A ballib tolvajokat a kommunista diktatúrát fenntaró egykori pártkáderek védik.
Szép új világ.

Noco Cojumbo 2018.10.15. 16:44:08

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: a mostani dolgaira gondolok, korlatolt baratom. most o a piacon tevekenykedik, ott meg mindenki arra keri fel es oda hivja, ahova akarja, es ha ez nem tetszik valakinek, az biztosan nem demokrata. es nincs olyan, hogy jogallami szakerto, butus. persze neked seged fogalmad nincs semmilyen jogi dologrol, ezert beszelsz ennyi zoldseget. amugy a te ertelmezesed szerint a vitya is a regi, kommunista jogot tanulta, ahogy kb az osszes jelenleg fontosabb ugyeszi, alkotmanybiroi stb posztot betolto, fidesz altal kinevezett ember.

viszont a solyom laszlo, na pl o nagy demokratanak nevezheto, hiszen o rakta le tobbek kozt a magyar demokracia jogi alapjait, aztan mostanaban megis fossa fikazza a jelenlegi “demokratikus” rendszert.

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.15. 16:47:59

Ez csak a penzrol szol. Lebukott az egyik mocskos tetu politikai bunozo, ebben a ritka esetben rajuk is bizonyitottak erre a haverjuk mosdatja oket a komcsi blogger meg alahegedul

Noco Cojumbo 2018.10.15. 16:48:13

@Minden ballib bérretteg: nem szoci logika, hanem a hutlen kezeles gyakorlatanak a biroi alkalmazasa.

ez azt jelenti a mai magyar hatalyos jog szerint, es nem a kommunistak szerint, hogy ha van egy ceged (mondjuk te ezt mar csak elkepzelni tudod), akkor ha egymilliardos arbevetel mellett van mondjuk 900 millio forint koltsege, akkor ha a ceges hitekartyaddal kifizeted a 60e forintos magan szallasodat, akkor kvazi hiaba a ceg vagyonat csapoltad meg, de attol meg nem buncselekmeny.

Noco Cojumbo 2018.10.15. 16:50:12

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: hiaba valtogatsz profilt, ugyanaz az egy fasz vagy.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.15. 17:00:32

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: "Lebukott az egyik mocskos tetu politikai bunozo"

Az rendben is van. Az a kérdés, fideSSfasszopó, hogy a gazdáid több ezer, ennél sokkal súlyosabb ügyét miért nem vizsgálják ki?

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 17:25:29

@paraszthajszal: @Nincs közöttünk csicska: @Borondot jol pakoljatok be lippsik: @metal: @nemecsekerno_007: @felső határ nincs: egyúttal megragadom az alkalmat, hogy a tisztelt szakértőket megkérdezzem az alábbiakról: ha valaki megjelenésében hordozza a homo sapiensre jellemző külső jegyeket, de minden más tulajdonságában azonban egyértelműen praeanthropusként azonosítható, akkor válhat-e a jog alanyává?
Válaszukat kiemelt érdeklődéssel várom, tekintettel személyes érintettségükre.
Előre is köszönöm.

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 17:30:18

@Nincs közöttünk csicska: ezek szerint az adolf hitler által leírt 1+1=2 ignorálható?...

Énmégújvagyok 2018.10.15. 18:12:04

@Nincs közöttünk csicska: Egyedül vagy ilyen idióta?
"Tóth Mihály egyetemi tanár, a Pécsi Tudományegyetem Büntetőjogi Tanszékének vezetője, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Büntetőjogi tanszékének professzora..." magyarul ez az ember, akár taníthatta is azt a szervilis "szakember" bírót, aki szar ítéletet hozott vagy azt az ügyészt aki a vádiratot összehozta.
Mondjuk, ha tanította esetleg őket, most biztosan nem dicsekszik vele!

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.15. 18:42:22

@Nincs közöttünk csicska:

Kapaszkodj meg csicska, Tóth Mihály ismereteim szerint volt ügyész is. Tehát "szakember".

Melee 2018.10.15. 18:46:21

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
1. Orbán KISZ titkár volt.
2. A legtöbb MSZMP kormánytag 1990 után a Fidesz 1998-2002-es kormánya idején volt. Szám szerint 17.
3. Orbán megakadályozza az MSZMP besúgók kilétének felderítését.

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.15. 18:48:34

Ja, és a Tocsik per ügyésze is ő volt. Márpedig a Tocsik igen csak ballib voltm amikor 1996-ban elkezdtek nyomozni.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.15. 19:14:05

Gyönyörű. Sok utolsó, gerinctelen gazember őrjöng, tagadják, hog nácik lennének, valahogy mégis azok. Szaremberek.

Nincs közöttünk csicska 2018.10.15. 19:26:18

@látjátok feleim szümtükkel: Ismereteid nincsenek, de 1975tol a szocializmus ugyesze volt, sok rendszerellenest kuldott dutyiba

Nincs közöttünk csicska 2018.10.15. 19:27:08

@Melee: 15 evesen a gimiben, azt kihagytad

hihi

Párhuzamos 2018.10.15. 20:03:37

Nem kétségbe vonv a Tóth professzor hozzáértését, nem tartom szerencsésnek, hogy a sajtóban nyilvánít véleményt egy folyamatban lévő ügyről. Emelett nem néztem utána, de nem világos számomra, hogy véleményét mire alapozza: az ügy sajtóban megjelent leírására vagy valami csoda folytán hozzájutott a - minden valószínűség szerint sokezer oldalas - nyomozati és peres iratokhoz.

Ettől még lehet igaza is, de ez akkor is elég szerencsétlenül jött ki. Ha esetleg megvárná, míg legalább a másodfok, de még inkább a Kúria pontot tesz a végére, és utána osztaná meg a kritikai észrevételeit, sokkal komolyabban lehetne venni szakmán belül és azon túl.

Kataj 2018.10.15. 20:11:05

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
"Ugy latszik meg nem csapoltak le a mocsarat az egyetemeken."
Tényleg? Az MSZMP funkcionáriusokkal teli, "nemzeti-keresztény-demokrata" (bruhaha), valójában bolsevik múltú, jelenű és bolsevik maffia módszereket használó kormányodat és vezéredet mikor csapoljátok le? Csapoló csaholók!

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.15. 20:28:09

@Nincs közöttünk csicska:

1998-ban ki is volt kormányon? Nos akkor nevezték ki egyetemi tanárnak, és a mai napig az. Talán csak tud valamit, amit te nem .

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.15. 20:29:06

Mellesleg az ügyész sosem küld senkit a börtönbe és máshová sem, az a bíró dolga. Essetudni?

Nincs közöttünk csicska 2018.10.15. 20:40:00

@látjátok feleim szümtükkel: a kadarizmusban csak viccbol volt kulon ugyesz meg biro

Cuhavidéki 2018.10.15. 21:22:22

A védelem saját véleményként nyilván benyújtotta Tóth professzor álláspontját. A kérdés az, hogy az ítélet kitér-e ezen felvetésekre indoklásában?

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 21:36:13

@Párhuzamos: úgy, hogy szakvéleményt kértek tőle... (azért az esetleírásban szereplő tények értékelése nem haladja meg egy be. szigorlat követelményeit... ezért még nem jár akadémiai tagság, csupán egy ötös érdemjegy)

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 21:37:51

@Kataj: nem, mert minden hülyét benyomnak oda lánczitól kezdve mocsaiig...

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 21:42:31

@Cuhavidéki: arra én is kíváncsi lennék, miként indokolják a negligálást, én egy "soros" vagy "migráns" okfejtésre tippelek...

consul 2018.10.15. 22:41:58

Büntetőjogból nincs is szigorlat...

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 23:29:46

@consul: nem is OKJ-tanfolyamról beszéltem...

megamedve 2018.10.16. 05:57:10

Nincs itt semmi meglepetés.
Azt, hogy a gennyzsákok hogyan viszonyulnak a joghoz, már megmutatta a székház ügy, valamint a Kaya Ibrahim, Josip Tot buli is.
De lehetne sorolni frissebb eseteket is, csak az volt a kezdet.

anonymand 2018.10.16. 06:08:35

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

"Orban sosem volt KISZ titkar"... - párthatározat van arra, hogy hazudj?
"A rendszerváltásig

Politikai pályafutását Székesfehérvárott, gimnáziumi alapszervezeti KISZ-titkárként kezdte."
Esetleg csak megszokásból nem állítasz igazat?

sinus67 2018.10.16. 08:18:16

A törvény előtt mindenki egyenlő!
Ja?! Nem!

Kedves fidesz ...!
Ha ennyire kiakadtok a professzor ügyészi múltján, akkor áruljátok már el nekem hogyan bírta az orcátok bőre leszakadás nélkül, hogy:
- a Lázár-, majd Grósz kormány miniszterhelyettese köztársasági elnök lett
- az MSZMP KB társadalompolitikai intézetének munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke a jelenleki Magyar Országgyűlés elnöke
- egy MSZMP tag, III/2 együttműködő az Orbán kormányban Gazdasági miniszter, majd a Nemzeti Bank elnöke
- egy MSZMP tag, a Kereskedelmi Minisztérium osztályvezetője (politikailag nem alacsonyabb, mint egy ügyész) az Orbán kormányban Külügyminiszter lett.

És még lehetne sorolni!
Hogy nem sül le a képetekről a bőr!

sinus67 2018.10.16. 08:33:19

@Párhuzamos:
"...leírására vagy valami csoda folytán hozzájutott a - minden valószínűség szerint sokezer oldalas - nyomozati és peres iratokhoz."

A csoda lehet az is, hogy a védelem birtokában is megvannak a periratok. Lehet a védelem osztotta meg vele az információkat.

A csodák a G nap előtt történtek, mikor a nyomozati szakban lévő ügyek részletei megjelentek a Magyar Nemzetben, Hír TV-n, stb.

A csodával kapcsolatban érdekes megnézni, hohy hol van a Központi Nyomozó Főügyészség és a sarkon az Üllői útra befordulva milyen cégtáblák vannak kitéve az épület bejáratán. Mindkét épület hátsó ajtói pl. a dohányzó helyekhez, esetleg beszélgetésekhez :) ugyanabba az udvarba nyílnak.
Ja! Ez sem csoda! :)))

Melee 2018.10.16. 13:04:20

@Nincs közöttünk csicska: Egyrészt Orbán később is KISZ funkcionárius volt, másrészt az MSZMP besúgók listájának nyilvánosságra hozatalát a mai napig megakadályozza. Pedig ma már nem 15 éves gimis, bár viselkedni úgy viselkedik.

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.16. 13:34:40

@Nincs közöttünk csicska:

Persze, te már csak tudod, hiszen akkor még az apád a nadrágjában hordot. Ebből következően mindent beveszel ellenőrzés nélkül.

Uebermensch 2018.10.16. 22:44:55

@Melee: Kis kiegészítés a listádhoz, hogy ebben még a családi nevelés is benne van. Rudyard Kipling A dzsungel könyve c. gyűjteményének A magányosan sétáló macska c. novellájában szereplő Első Szolga (angolul Prime Minister, de a latinosok is tudják, miről beszélek) apja Orbán Győző, az Országos Érc- és Ásványbányák Gánti üzemének üzemvezető MSZMP párttitkára. Van "szerencsém" személyesen ismerni, szóval a fiának volt kitől tanulni.
süti beállítások módosítása