B1 blogcsalád



Paul Krugman: Magyarország immár egypárti autokrácia, az idegen befektetők tömegesen vonják ki pénzüket

2018. május 22. - Szelestey

4792540-stock-market-crash-stock-photo.jpg

  • Amikor az európai elit tekintélye megrendült, Magyarország hátat fordított minden értéknek, amit az EU megtestesít.
  • A külföldi tőkét már nyugtalanítja Orbán választási sikere, a múlt hónapban eszméletlenül sok pénz távozott az országból.
  • A Nyílt Társadalom Alapítvány kipaterolása véget vethet minden demokratikus eredménynek, ami Soros nevéhez kötődik, ám Orbán feltehetőleg egyáltalán nem gondolja komolyan,hogy a milliárdos százezer számra akarna migránsokat Európába hozni.

New York Times

new_york_times.jpg

Baj van Európával, miután sötét erők vannak feljövőben, de igazából ugyanazok a gondok jelentkeznek, mint Amerikában és mindkét helyen igen hosszú lesz a megváltáshoz vezető út – írja Paul Krugman, a világhírű közgazdász. Ennek az évszázadnak az elején az öreg kontinensnek sok tekintetben jobban ment a sora, mint az újvilágnak. Mostanra azonban hatalmas kalamajkába került, támadás éri a demokráciát. Ebben persze nem különbözik az Egyesült Államoktól. Sok esetben a nehézségek kiváltó oka az euró bevezetése volt. Kirobbant a pénzügyi válság, amit csak tetézett, hogy az elit gyógyírként a drákói takarékosságot választotta, és ezáltal még jobban súlyosbította a helyzetet. A görögöknél továbbra is katasztrofálisak az állapotok, az olaszok pedig elvesztegettek két évtizedet, a GDP-jük még most sem magasabb, mint 2000-ben volt. Nem véletlen tehát, hogy Itáliában euroszkeptikus pártok nyerték a választásokat és biztos, hogy kormányra kerülve egy sor fronton szakítani fognak Európával. Ideértve, hogy kilépnek az euróövezetből és lecsapnak a menekültekre.

Másutt a fejlemények ijesztő precedenssel szolgálnak: Magyarország gyakorlatilag egypárti tekintélyelvű rendszer lett, amelyet etnonacionalista ideológia vezérel. A lengyelek ugyanezen az úton haladnak. Sötét erők persze mindig jelen voltak Európában, de sakkban tartotta őket a a földrész demokratikus elveket valló elitjének tekintélye. Ám amikor a rossz döntések miatt ez a presztízs megingott, a magyar kormány hátat fordított mindennek, amit a kontinens képvisel, bár továbbra is kapja a jelentős segítséget Brüsszeltől. Krugman a párhuzamokat elemezve rámutat, hogy Amerikát olyan párt irányítja, amely épp annyira kevés tiszteletet mutat a demokratikus normák vagy a jogállam iránt, mint a Fidesz. Ebből a helyzetből nehéz lesz kikeveredni az Atlanti-óceán mindkét oldalán.

Wall Street Journal

wsj_logo_jo.jpg

A dollár megerősödése jelentős zuhanást idézett elő a zloty és a forint jegyzésében, de a bajokban jócskán közrejátszott a két ország politikája is. A két fizetőeszköz az utóbbi napokban több mint 7 %-ot esett az amerikai valutához képest. Részben belejátszott ebbe, hogy az érdeklődés megugrott a tengerentúli állampapírok iránt, de az is, hogy a budapesti és a varsói jegybank alacsonyan tartja a kamatokat és figyelmen kívül hagyja a gyengébb árfolyam, illetve a drágább olaj inflációs hatásait. Elemzők szerint az EU-val kialakult feszültség ugyancsak kihat, mivel befektetők kezdenek kritikusabb szemmel tekinteni a feltörekvő piacokra. Annál is inkább, mivel az unió arra készül, hogy megvonja Magyarországtól és Lengyelországtól a támogatások nem kis részét.  A Fidesz és a PiS persze megkérdőjelezi a terv törvényességét, de a Bizottságra nyomás nehezedik több főváros részéről, hogy a független sajtó és a civilek elleni lépések miatt Varsó után indítson jogállami eljárást Budapest ellen is.

Vannak más jelek is, amelyek alátámasztják, hogy a befektetők kezdenek idegesek lenni. A magyar és a lengyel tőzsde mutatói estek az eltelt egy hónapban, és nettó 259 millió dollárt vontak ki áprilisban a részvényalapokból, amire több mint egy éve nem volt példa. Egy szakértő ezt azzal indokolja, hogy a tőketulajdonosok már kevésbé nézik el a politikai kockázatokat, miután a jegybankok kezdik leépíteni a válság idején bevezetett ösztönzőket. A többi közt kedvezőtlenül hatott Orbán Viktor újraválasztása is. Ugyanakkor a BlackRock regionális befektetési igazgatója nem izgul a Brüsszel, illetve Varsó és Budapest közti feszültség miatt. Mint mondja, a térség 4-5 %-os növekedés produkál, részben természetesen az uniós alapoknak köszönhetően. Másfelől pedig azért nem nyugtalan, mert a gazdaságok egymást erősítették.

Politico

pol.png

Mivel Budapest rácsukja az ajtót a Nyílt Társadalom Alapítványra, azt kockáztatja, hogy odalesznek mindazok az eredmények, amelyek Soros Györgynek köszönhetőek a magyar demokráciában. Az OSF azért költözik Berlinbe, mert Orbán Viktor gyűlöletkampányt folytat ellene. Ugyanaz az ember, akinek pártját az üzletember három évtizede igencsak segítette az indulásnál. A szerző, William Echikson, az Európai Politikai Tanulmányok Központjának egyik vezető munkatársa, aki a Christian Science Monitor munkatársaként már a rendszerváltás előtt behatóan foglalkozott a térséggel, ezért személyesen is nagy veszteségnek tartja az alapítvány távozását. Hiszen az annak idején olyanoknak dobott mentőövet, mint Vargha János, aki elvesztette állását, mivel tiltakozott Nagymaros ellen. De Soros rengeteget segített kórházaknak, önkormányzatoknak, az egyházaknak, a kultúrának és a tudománynak is. Jóvoltából több százan mehettek Nyugatra tanulni, köztük Orbán Viktor.

Sokan tragikus paradoxonnak tartják, hogy éppen egy Soros-diák alakítja át az országot illiberális demokráciává, nyomatja a szűk látókörű nacionalizmust, valamint a 30-as éveket idéző antiszemitizmust, korlátozza a sajtószabadságot, nyirbálja meg a bíróságok függetlenségét. Pedig a mostani nyugodtan lehetne a magyar történelem legvidámabb időszaka. Az ország szabad, a gazdaság jól alakul. Így csak remélni lehet, hogy a magyarok és a többi, egykori „rab” nemzet felülvizsgálja elutasító álláspontját a Nyílt Társadalommal és az általa képviselt liberális értékekkel szemben. Soros a 20. század szabadságharcának egyik legnagyobb alakja. Ha őt becsmérlik, az semmissé teheti a haladást, ami nélküle nem lett volna lehetséges.  

Süddeutsche Zeitung

sdz.png

Az összeesküvés elméletek egyik jeles szakembere nem gondolja, hogy Orbán Viktor valóban hinne a Soros-terv létezésében. Az amerikai Michael Butter a tübingeni egyetemen vezet egy kutatási programot és éppen most jelentetett meg egy könyvet arról, miért illik annyira össze a populizmus és az összeesküvési teória. Szerinte a magyar kormányfő csak azért hangoztatja ilyen sűrűn, hogy Soros irányítja a nagy nemzetközi zsidó mesterkedést, mert az bejön a választóknál. De ettől még a bajor CSU boldogan ül le tárgyalni a magyar politikussal. A szakember hozzáteszi, hogy a legsúlyosabb gondokat mindaddig nem lehet megoldani, amíg a társadalmak nem jutnak egyezségre az ügyben, mi a tény és mi az álinformáció. Így amikor az emberek jelentős része meg van győződve arról, hogy az egyre több migráns egy világméretű összeesküvés folytán érkezik Európába, akkor nem lehet velük a menekültek beilleszkedéséről vitatkozni. Ugyanakkor akik gerjesztik a félelmeket, azok nagyon is régi módszereket alkalmaznak, a lényeg az, hogy szerintük invázió fenyeget.  Viszont az összeesküvés elméletek terjedését roppantul megkönnyíti a szociális háló. A célpont pedig többnyire a zsidó.

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

Németországban most jelent meg egy könyv, amely azt mutatja be, hogy az egykori szocialista tábor korántsem volt olyan monolitikus, ahogyan azt akkor sokan hitték, és az akkori magyar, illetve csehszlovák vezetés nem csupán a moszkvai ukázoknak engedelmeskedett, hanem igyekezett igazodni a pillanat szabta kényszerekhez, illetve történelmi lehetőségekhez. A tanulmányt írója, Hannes Lachmann rámutat, hogy a 20. kongresszuson elhangzott Hruscsov-beszédet a szövetségesek is jeladásnak tekintették, mármint hogy megszabaduljanak a sztálinizmustól. Ez azután azért vezetett éppen Magyarországon forradalomhoz, mert a diktatúra képviselői elárulták gyengeségüket. A párton belüli vita a nyilvánosság előtt zajlott, ráadásul a reformpárti Nagy Imre lett a miniszterelnök, ily módon átszakadt a gát. Az értelmiségiek és diákok a nemzeti érzelmeket mozgósították az idegen uralomnak tekintett szovjetrendszer ellen.

Moszkvában attól tartottak, hogy Magyarország a nyugati szövetséghez csatlakozik, ezért küldtek csapatokat. Tudták persze, hogy a felkelés nem terjed túl a határokon, hiszen az ország területi vitában állt szinte az összes szomszédjával. A magyar kommunisták utóbb a megfelelő tanulságokat vonták le 56-ból: emelték a jólétet, szabadságjogokat adtak az embereknek és távolságot tartottak Oroszországtól, ám annak hatalmát nem kérdőjelezték meg. A 68-as Csehszlovákiában pedig ugyanaz történt, mint korábban, a magyaroknál: a párt irányítói megnyitottak egy olyan teret, amelyet nem tudtak ellenőrizni. Az oroszok itt is akkor avatkoztak be, amikor a rendszer léte vált bizonytalanná. A tanulság az, hogy a saját hatalmukat kockáztatják a diktatúrák, ha a szabadsággal kokettálnak. Továbbá hogy az emberek saját biztonságukat részesítik előnyben, ha választaniuk kell háború és béke között.  

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5813991644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.05.23. 12:38:33

@chrisred: Tehát amennyiben gazdaságilag átláthatóan kellene tevékenykedni és amúgy mindenki másokra egyaránt érvényes szabályok szerint, akkor az betiltás?
Akkor Mo.-n gyakorlatilag mindenki hupákolhatna és kivonulhatna .. Én is mondhatnám, hohgy mégis milyen alapon módosították a gazdasági társaságokat meghatározó jogszabályi környezetet? Miért nem a 17 évvel ezelőtti tv-k az érvényesek? A megváltozott tv-k hány szervezetet érintettek és ezek közül melyek azok, amelyek nem kívánják ennek alávetni magukat? Hány ilyen szervezet van?
A CEU/KEE kérdést meg a Velencei Bizottság is megvizsgálta és nem mondhatni, hogy a CEU mellé álltak volna..

chrisred 2018.05.23. 12:42:53

@Womb Raider: Ha bármelyik gazdasági szereplő kivonul Magyarországról, azért teszi, mert nem hajlandó a magyar törvényeknek alávetni magát?

sas70 2018.05.23. 12:45:06

@Womb Raider: Amikor a törvények felettiről beszélsz, akkor ugye nem azokról a mutyikról van szó, amikor úgy írnak ki Eu-s pályázatokat, hogy már a nyertesek is megvannak? Nem arról van szó, hogy ha nem xy írja a pályázatodat, akkor tuti nem fogsz nyerni? Vagy, hogy a MS-hivatalos szoftverét kétszeres áron számlázzák, bizonyos pályázatokban? Vagy esetleg egy olyan megkeresésre, hogy milyen módon kellene egy pályázatban részt venni, hogy az Eu-fizesse a projekt 80%-át, de a túlszámlázás után a cégnek nem kerülne semmibe, csak vissza kéne juttatni még 30%-ot, egy másik vállalkozásnak?

chrisred 2018.05.23. 12:46:37

@Womb Raider: Tényleg? "A már működő intézményekre vonatkozó új szabályok, szoros határidők és szigorú jogi következmények "rendkívül problematikusnak" tűnnek a jogállamiság és az alapvető jogok szempontjából"."

sas70 2018.05.23. 12:48:45

@Womb Raider: Mint a trafikoknál, meg az étkezési utalványoknál pl?

2018.05.23. 12:50:26

@sas70: Nem ez a téma, ne terelj... attól, hogy a pályázati buli törvénytelenségek sokaságát rejti, még nem kap felmentést senki a jogszabályok alól. Vagy ha te ellopsz egy rúd szalámit a CBA-ban, akkor azzal védekezel, hogy de a Demszky? Ne nevettess.

@chrisred: "Ha bármelyik gazdasági szereplő kivonul Magyarországról, azért teszi, mert nem hajlandó a magyar törvényeknek alávetni magát?"

Ilyen IS van, nyilván. Pl. azok, akik működésüket egy mások számára addig nem elérhető kiskapura építetteék a működésüket..

Legyél már konkrét.. mely intézményeket is érintett hátrányosan a Lex-CEU vagy a NGO-k átláthatóságát javítani igyekvő törvénytervezet?

(amivel amúgy nem csak nálunk gyűlt meg a vén filantróp baja...)

rasztaszív 2018.05.23. 12:52:16

@Womb Raider: "Tehát amennyiben gazdaságilag átláthatóan kellene tevékenykedni és amúgy mindenki másokra egyaránt érvényes szabályok szerint, akkor az betiltás?"

egyrészt,ha ezt az egyházakra is vonatkoztatnánk,teljesen rendben lenne a dolog.másrészt,a civil szervezetekre most is vonatkozik.

2018.05.23. 12:54:57

@sas70: Te most komolyan ezzel érvelsz? Ne viccelj már. Ha a fideszes holdudvar mutyizhat, akkor Soroséknak is jár egy kis köd, amiben elbújhatnak? Vagy mi van?

Amúgy látszik, nem értetted az utalványbizniszt.. sem azt, hogy annak kapcsán mekkora bődületes összeg folyt ki a franciák felé profitként (40-50%-os adózott eredménnyel büszkélkedett a Sodexo..anno..) persze Medgyessy elvtárs hallotta az idők szavát és kapott is egy francia becsületrendet... hároszoros hurrá!!!

A

2018.05.23. 12:57:08

@rasztaszív: Akkor mi is a baj?

Hány NGO működik ma idehaza és ezek közül hány hisztizik? (23000 vs. két tucat?)
Amúgy nyugodt lehetsz, az egyházak működését is szabályozzák törvények. Csak ugye azért a kettő nem teljesen ugyanaz a kategória...

teéjesenmindegy 2018.05.23. 12:57:27

@sas70: "Ja ha egy fideszes pofánbasz, még meg is köszönöd, mert egy szoci a lábadat is eltörte volna!? Ez annyira szép!"
Miért, te nem, hülyegyerek? Mesélj, ha kettőből lehet választani, akkor nem a kisebbik rosszat kell?

chrisred 2018.05.23. 13:02:26

@Womb Raider: Javítanék. A civil szervezetek gazdálkodása addig is átlátható volt az ellenőrzésükre jogosult állami szervek számára. A jogszabály a gazdálkodási adatok kötelező nyilvánosságra hozásáról szólt.

Nem hinném, hogy bármilyen precedenst jelentene az, hogy a putyini államban is háborút folytatnak az államtól független közéleti tevékenységgel szemben. Remélem, nem azzal jössz legközelebb, hogy a munkatáborok felállítása teljesen elfogadható, hiszen Észak-Koreában is vannak.

rasztaszív 2018.05.23. 13:03:54

@Womb Raider: senki nem hisztizik.akit listáznak,megkülönböztetnek,az egyelőre még mer szólni ellene.akinek különadóval elveszik a pénzét,az lelép.

az egyházak és civil szervezetek átláthatósága,és törvényes működése pont ugyanaz a kategória.semmi nem indokolja a megkülönböztetést.

$pi$ 2018.05.23. 13:14:41

@Brix: "ès a forint is a pénzpiaci "vágóhídon " van....."

Az, vágóhídon... 3%-ot változott az árfolyam, vágóhídon van. :D

morph on deer 2018.05.23. 13:17:11

@Cycmen:
“Nem puccsolja, mert tudja hogy szoci kormány esetén 800 lenne az euro és ezer a benzin. Ilyen egyszerű.”

Rosszul tudja!
Akkor 1800 lenne az euró és 2000 a benzin!
Mert te vagy a jövőbe látó, tudjuk.

Meg azt is, hogy a forint végérvényesen a Sijjártó - Kósa testvérpár áldásos tevékenységének köszönhetően rogyott meg, és akkor már nem a szocik voltak.

De legalább a shorton jócskán tudtak keresni a fiúk, azóta meg a Matolcsy féle bűnbanda élvezi az árfolyamkűlönbség eredményeit.
Ja, hogy pár százezer csóró devizahiteleles ebbe rokkan bele? Kit érdekel? A viktort meg a negyven rablót biztosan nem, hisz mennek a kilakoltatások az egyik oldalon, a milliárdos jutalékok meg a másikon.

Gondolom megint kellett egy kis apanázs a vadiúj unokának, vagy Lőrincke nőtte ki a hajóját, kell kaszálni egyet.
Rajtad meg rajtam.

De a szociknál ez biztosan sokkal rosszabb lenne, te tudod!
Igaz, hogy ilyesmit ők nem csináltak, de most isten bizony csinálnának, hiszen most mondtad, és nyilván igaz.

Tenyérből is tudsz olvasni?
És amikor száll feléd?

2018.05.23. 13:19:54

@chrisred: Nos, én Izraelre gondoltam.. de akkor innentől már tudom, ott is diktatúra van!

@rasztaszív: hazudsz. senkit nem különböztettek meg, nincs különadó egyetlen NGO-ra sem kivetve, az NGO-k listáján még 23 000 szervezet található, akik amúgy köszönöik szépen, elvannak.
Vagy én vagyok hülye.. melyik passzusa a törvénynek az, amelyik alapján csakis az OSF/Soros brigád 'civiljeit' külön feltételek elé állították? Szerintem ilyen nincs.

MI A BAJ AZ ÁTLÁTHATÓSÁGRA TÖREKVÉSSEL?
Miért csak addig jó ez, amíg másokra érvényes?

$pi$ 2018.05.23. 13:20:23

@sas70: "Mindig kell egy kinevezett ellenség, mert akkor arról folyik a vita és nem a valós gondokról."

Mert a mai ellenzék mellett biztosan van rá esély, hogy ne follyon a vita a valós gondokról, ugye? Az elmúlt nyolc évben nem volt három perc, hogy befogták volna szájukat vagy elismertek volna valami eredményt. Ha három akácfát kivágnak valahol nyolcvanhárom cikk születik a témában....

Brix 2018.05.23. 13:23:04

A lényeg most az, ami mindnyájunkat leginkább érint: itt vagyunk az új fejlődő piaci válság kezdetén- ami általános globális recesszióba is fordulhat. Az illiberális országokat jobban büntetik, mint a többi országot, mert nem bíznak autoriter politikusaikban...MI sérülékenyek vagyunk Európa egyik legrosszabb pénzével a forinttal... A hozamgörbék meredeken emelkednek, jobban mint a lengyel ( pedig ott is bajok vannak a jogállam működésével) Orbánt Putyinnal, Erdogánnal , Dutertével egy csoportban kezelik. Lsd: Time magazin címlap! Tehát nem a lengyelek , hanem mi vagyunk a legnagyobb szégyen Európában , mivel a választott vezetőnket Dutertével vagy Erdogánnal teszik egy kategórába.... Lehetett volna sokkal szofisztikáltabban kialakítani ezt az autokrata rendszert... ( illetve, nem is kellett volna...)
Ami garantálható, hogy meg fogjuk érezni pénzügyileg is az elkövetkezendő években az illiberális rendszer kiépítését. Gyenge forint, eltűnő béremelkedés, infláció , kevesebb EU forrás, kevesebb befektető....Együtt fogjuk nyögni Orbán illiberál rendszerét, azok is, akik látták, hogy 3-4 év kérészéletű " felvirágzása " nem stabil alapokon nyugszik....

rasztaszív 2018.05.23. 13:23:50

@Womb Raider: a törvény lényege a külföldről érkező pénzek megadóztatása.

mint mondtam,semmi baj az átláthatóságra törekvéssel.de ez a civil szervezeteknél most is megvalósul,míg az egyházaknál nem.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 13:28:04

@Womb Raider: "Ha a fideszes holdudvar mutyizhat, akkor Soroséknak is jár"

Mesélj, mikor lopott Soros György százmilliárdot a magyar költségvetésből?

2018.05.23. 13:28:11

@rasztaszív: Lennél szíves erre az állításra vonatkozó törvényhelyet mutatni? "a törvény lényege a külföldről érkező pénzek megadóztatása."

Én eddig semmiféle adóztatásról nem tudok, csak arról, hogy egy bizonyos mérték feletti külföldi támgatás esetén azt az "NGO" kommunikációjában (médiamegjelenésében) fel kellene tüntetni. Ha te ennél többet tudsz, talán leszel szíves segíteni...

2018.05.23. 13:29:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Amit a rendszerváltás idején a magyar adósságrendezés kapcsán művelt, az szerintem a mai napig többe van az országnak...és egészen biztos, hogy ő nem járt rosszul..

chrisred 2018.05.23. 13:29:52

@Womb Raider: Nem, nincs diktatúra, menj nyugodtan oda és állj a palesztinok oldalára. :)

rasztaszív 2018.05.23. 13:31:00

@Womb Raider: nem lennék szíves.de lehet tudni,hogy el fogják fogadni.csak te nem tudsz róla...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 13:34:46

@Womb Raider: Mesélj, mi az, amiről csak te tudsz, és mostanáig titokban tartottad? Van olyan durva, mint a fideszes székháztolvajlás?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.05.23. 13:36:18

@sas70: " ... Megpuccsolod te majd a kormányt, ha 400 lesz az euro, meg 500 a benzin! ... "

B@ssza meg a kutya, ha igazad lesz, akkor a lakosság tüntetni fog, hogy MÉG PAKSOT, mert akkor a gáz ára is felmegy, tudod, együtt mozog az olaj árral, ha a gáz ára felmegy, akkor felmegy a villanyé is, és hirtelen k@rva gazdaságos lesz az atomerőmű, és miért? Azért, mert az a f@sz amcsigeci beleszart a ventilátorba és folyamatosan piszkálja a közel-keleti tűzfészkeket, hogy felmenjen az olaj ára, mert az jó a texasi haverjainak, jól meg fogja érni a palagáz kitermelése stb...

chrisred 2018.05.23. 13:40:02

@Magánvéleményem: Meg jó Putyinnak, és jó a szaúdi uralkodói családnak.

sas70 2018.05.23. 13:40:50

@Womb Raider: A törvények nem tiltották senkinek, hogy beszálljon a bizniszbe, ellentétben a mostanival, amikor egy csak egy mutyiszervezet intézi ezt a remek üzletet. Ja és miért fáj az neked, ha valaki a leadózott nyereséget zsebre teszi úgy általában. Mert ha ezt a nemzeti gázszerelő, vagy a nemzeti vejkó teszi, részben állami pénzből, akkor rendben van? Persze ilyenkor jön a végső érv, ez legalább itthon marad. Na ja, osztrák magánrepülőben, szállodában, Adriai jachtban, Eszéki focicsapatban. Jól itthon marad!
Ezek után ki a hibás? Hát Soros, meg az alapítványai, mert nem fosnak adatigényléseket beadni, amiből kiderül, hogy pl. a CÖF 500 millát kapott az állami MVM-től, de nem mondja meg mire. Az MS. a hülye, mert szerződést bont a mutyizó, túlárazó partnerével. A faszomtudja melyik polgármester a hülye, mert elmondja, hogy őt is megkeresték a lámpa biznisszel, de feleannyiért megcsinálta egy másik cég, igaz, hogy így nem volt Eu-s pénz, de legalább nincs sötét. Nem az a hülye, aki a sehonnan, a semmibe vezető kisvasutat építi, hanem az, aki azt mondja, hogy ez hülyeség... stb.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.05.23. 13:41:14

@chrisred: " ... A civil szervezetek gazdálkodása addig is átlátható volt az ellenőrzésükre jogosult állami szervek számára. A jogszabály a gazdálkodási adatok kötelező nyilvánosságra hozásáról szólt. ... "

Végül is érthető, hogy miért picsognak, hirtelen mindenkinek nyilvánvaló lesz, hogy melyik politikust mennyivel kenték meg, miközben munka nélkül mennyit visznek haza a nagy jótékonykodók....
Hirtelen kiderülnek majd, hogy egyes alapítványi munkások a migráncssimogatásért havi 600-800 ezer nettókat keresnek... és hát ez már ciki lesz azok előtt, akiket ők minimálbéren tengetnek....

chrisred 2018.05.23. 13:41:30

@Magánvéleményem: Az kimaradt a felsorolásból, hogy Paks2 ára is felmegy.

2018.05.23. 13:41:36

@rasztaszív: :) De te igen... aha... na hagyjá' lógva a hülyeségeddel. Majd gyere vissza, ha elfogadnak ilyen tv.-t.

@chrisred: mit nem mondasz... szegény Orbán hol antiszemita, hol meg Izraeli mintára diktátoroskodik.. nehéz benneteket követni.

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: haladjunk sorban.. te említettél 100 milliárdos lopást. Hol vannak a bizonyítékaid? Vagy a Demszky féle metrós buliról beszélsz? Az nem lehet, mert ott jó 150-200 milliárd úszott el.. vagy a MÁV Cargoról? Ott is valami 150 000 000 000 a bukta...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.05.23. 13:44:37

@chrisred: Putyinnak kécceresen is jó lesz, egyszer az olaj-gáz duett miatt, másodsorban az atomerőművek miatt...

Mondjuk nem nagyon értem, hogy-hogy csak az oroszok tudnak normális reaktorokat építeni? Miért vannak problémák a francia, amerikai stb tervezésűekkel? Miért nem tudnak normális füttőelemeket szállítani mások az orosz reaktorokhoz, miközben ki vannak adva a paraméterek, hogy minek kell megfelelni?

2018.05.23. 13:44:40

@sas70: Már belekavarodsz. Összefoglalom: Ha Orbánék gazdálkodása ködös, akkor alanyi jogon jár a ködösítés lehetősége a civil szervezetek Soroshoz közeli csoportja számára is.. frappáns.. na.

:)

sas70 2018.05.23. 13:45:18

@$pi$: Az ellenzéknek pont az a dolga! Orbán befogta a száját ellenzékben? Ja, egyszer, amikor a száznapos programot kellett megszavazni, mert milyen ciki lett volna, ha pont azt nem. Bár ha jól emlékszem Orbán halaszthatatlan ügyei miatt, pont nem szavazta meg, csak a fidesz!

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.05.23. 13:45:37

@chrisred: Paks2 ára kevésbé megy fel, mint az üzemanyag árak, a kormányközi szerződések már csak ilyenek :-)

chrisred 2018.05.23. 13:46:14

@Womb Raider: Engem nehéz követni? Egy olyan politikusról van szó, aki reformkommunistából indulva liberálison át a polgári középen keresztül eljutott az etnonacionalizmushoz.

chrisred 2018.05.23. 13:47:47

@Magánvéleményem: Tényleg? Szerinted milyenek voltak a szovjet-magyar államközi szerződések?

sas70 2018.05.23. 13:48:07

@Womb Raider: Ahhoz képest ha szétnézel, pont a CÖF az, aki ködösít a beszámolójában, amivel törvényt sért, miközben a többieknek, ott találod a beszámolóját a bírósági honlapon, ahol kötelesek közzétenni.

morph on deer 2018.05.23. 13:52:16

@Womb Raider:
“Nem pedig az ott élők gazdasági teljesítménye a mérvadó...”

Hát dehogynem, éppen ez a gond!
Mivel az említett gazdasági teljesítmény a befektetők és az EU nélkül szabad szemmel éppen hogy érzékelhető, így aztán ha a befektetők odébb állnak, marad a nagy magyar valóság.

Ezért is nyal viktorka az oroszoknak meg Kínának, mert ők jobban bírják a modorát, és nem akadnak fenn mindenféle autoriter kirohanáson.

Addig is öljük csak bele a közvagyont mindenféle improduktiv beruházásba, mint idióta stadionok meg focinagyhatalmi álmok, az tényleg erősíti a gazdaságot hosszú távon, már látszik is.
De nem baj, mert jön a következő nagy “nemzetthy” ötlet: a fegyverkezés meg a fegyvergyártás!

A fakard termelésünket minimum a duplájára kell növelni, a papírcsákó-műveket pedig kínai hitelből bővíteni!
A lipicai hintalovakat meg majd szállítja a Mészáros...
Hát, ha csak így nem

morph on deer 2018.05.23. 13:55:47

@Womb Raider:
“MI A BAJ AZ ÁTLÁTHATÓSÁGRA TÖREKVÉSSEL?
Miért csak addig jó ez, amíg másokra érvényes?”

Minden NGO elszámolása hozzáférhető.
Mi a baj azzal, hogy úgy, ahogy a törvények előírják, és előírták eddig is?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 13:56:27

@Womb Raider: "te említettél 100 milliárdos lopást. Hol vannak a bizonyítékaid?"

A Mészaros és a Simicska minden pénze lopott. Számold össze. Meg a Garancsi, Szíjj, ... felsorolni is hosszú. A százmilliósokat haggyuk is, Szíjártó háza, ilyesmik. Miszter húsz százalék, ...

"Vagy a Demszky féle metrós buliról beszélsz?"

Ott nem tudom, pontosan mennyi ment az MSZP-nek, SZDSZ-nek, FIDESZ-nek. Ott még asszem működött a megállapodás, hogy 70% megy a kormánypártnak, 30% az ellenzéknek.

morph on deer 2018.05.23. 14:01:53

@chrisred:
“Szerinted milyenek voltak a szovjet-magyar államközi szerződések?”

Hát titkosak!
Ezért van az, hogy csak úgy vaktában megy a hivatkozás, de hátha valaki beveszi.

2018.05.23. 14:02:24

@morph on deer: Öreganyád kínja. A reálgazdasági szereplők nem mennek sehová, ha itt a legjobbak a profitkilátások. A spekulatív piaci szereplők talán.
"De nem baj, mert jön a következő nagy “nemzetthy” ötlet: a fegyverkezés meg a fegyvergyártás!"
És? Fegyvert csakis az USA-nak szabad gyártani/forgalmazni/használni? Miket nem tudunk itt meg.
Azt kell gyártani, amire piaci kereslet van. Az oroszok pl. rakéta hajtóműveket gyártanak és az USA megveszi a büdös diktátortól.. ahogyan Merkel is a gázt... (vajon minek a németeknek annyi gáz???)

"Mivel az említett gazdasági teljesítmény a befektetők és az EU nélkül szabad szemmel éppen hogy érzékelhető, így aztán ha a befektetők odébb állnak, marad a nagy magyar valóság. "
Aha.. a NyEu gazdasági szereplői nagyon pontosan tisztában vannak azzal, mekkora bót nekik a KEu peremországokban dolgoztatni (hogy a nagy ötlet, a homokinigger építészmérnök-onkológus-atomfizikusok importálása nem hozta a várt sikert..) és egyelőre marad is az. Tudom, ti jobban örülnétek valami egészen direkt nyomásgyakorlásnak (ha már az oroszokat nem hívhatjátok be mint a faterék, anno..) mondjuk embargónak, hátha a kiéheztetéssel jobb belátásra bírhatnátok a bunkó vidéki parasztokat.

Szar alakok vagytok, de ez a génjeitek ajándéka. Ti akkor örültök, ha a magyarokat szívatják...

2018.05.23. 14:03:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Tehát akkor haladjunk sorban..

Légyszíves a konkrét bizonyítékaidat.. nem érdekel, hogy mit gondolsz..

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.05.23. 14:14:02

@Brix: " ... Orbánt Putyinnal, Erdogánnal , Dutertével egy csoportban kezelik. Lsd: Time magazin címlap! ... " Ühüm, egy mértékadó, semleges sajtóorgánum, amelyiket nem a liberálisok birtokolnak :-)

1. minden újságíró mindig, minden körülmények között igazat mond
2. az újságírók függetlenek, arról és azt írnak amit akarnak
3. az újságírók javadalmazása nem függ a cikkeinek népszerűségétől
4. a témaválasztást soha nem befolyásolják egyéni érdekek
5. a cikkek tartalma soha nem függ az újságíró nézőpontjától

És még sorolhatnám azokat az alapigazságokat, amik miatt megvetem az újságírókat.
Az internetes trollok hozzájuk képest becsületesek, mert kiszámíthatóan mindig ugyanazt szajkózzák :-)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 14:20:22

@Womb Raider: Majd Poltpot Péter összeszedi neked, csak szépen kell kérned. :))

Tangooo 2018.05.23. 14:20:54

@Brix: Mintha Mária Pöcs Zita jóslatait hallanám. A probléma csak az, hogy még a büdös életben nem valósultak meg (hála Istennek!)

morph on deer 2018.05.23. 14:30:43

@Womb Raider:
“És? Fegyvert csakis az USA-nak szabad gyártani/forgalmazni/használni? Miket nem tudunk itt meg.”

Hát miket, tényleg.
Például, hogy nem tudsz olvasni, vagy nem érted meg amit olvastál!

Ki beszélt az USA-ról rajtad kívül, okoska?

2018.05.23. 14:34:41

@morph on deer: Te kezdted el gúnyolni az ötletet, hogy Mo. kezdjen el fegyvereket gyártani.. rögtön jött a reflex és vidám magyarozásba fogtál.
Nyugodj meg, jelenleg is van nem egy cég idehaza, aki NyEu fegyvergyártóknak dolgozik. Nyilván nem F-49 szinten kell elképzelni, de ézifegyvereket miért is ne gyárthatnánk? @MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Szóval semmi konkrét.. értem. Nos, akkor ennyiben maradhatunk..

Orbán Viktor 2010.......2030 2018.05.23. 14:39:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Mesélj, mikor lopott Soros György százmilliárdot a magyar költségvetésből"

Nem kellett lopnia, mert eveken at a libsi kormanyok utalgattak neki az ezer milliardokat a kolsegvetesbol. Innen vannak Soros Gyorgy milliardjai, es ezert lett allamcsod 2010-ben.
A 3000 milliardos magannyugdij vagyon is majdnem Sorosnal landolt.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.23. 14:44:31

Lippsik sivalkodnak, mer az ország a miénk!

morph on deer 2018.05.23. 14:44:49

@Womb Raider:
“Szar alakok vagytok, de ez a génjeitek ajándéka. Ti akkor örültök, ha a magyarokat szívatják...”

Számolni se tudsz, észlény!
Belőlem egy (1) van, és aki tud magyarul az egyes szám második személyt használ.
Neked ez sem megy, úgy látszik.

Te hivatkozol most az oroszokra?
Az meg valahogy nyilván kiment a buksi fejedből, hogy orbán újíttatta fel a forradalom alatt elhullott KGB-s testvérek sírját - tudod, akik a magyarokat gyilkolták, amíg ment nekik, - amit aztán a nagy KGB-s utód, név szerint Vlagyimír Vlagyimírovics Putyin koszorúzott a hősöknek kijáró tisztelettel.
Szépen rendbe téve, újonan festett vörös csillagokkal, meg amit akarsz.
Vannak róla fotók is, nyugodj meg, jól dokumentált esemény.

De azért nyugodtan hivatkozz az oriszokra, csak van még pár hülye, aki ugrik, biztosan...

chrisred 2018.05.23. 14:46:29

@Womb Raider: Lehet, hogy vannak versenypiaci szereplők, amelyek nyugati cégek bedolgozóiként a megrendelt alkatrészeket képesek előállítani. Ez azonban nem biztosíték arra, hogy egy állami cég képes lesz versenyképes termékeket piacra dobni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 14:53:20

@Orbán Viktor 2010.......2030: :))

Ez jobb, mint a geci migráncsos összeesküvés elmélete.

Egy kicsit még dolgozz rajta, szűz lány kivéreztetése is legyen benne.

2018.05.23. 14:54:31

@morph on deer: Husom... a baloldal volt az amelyik a történelem során folyton a külföld támogatására alapozta a hatalmát, akik onnan vártak folyton iránymutatást. Olyan helytartó sztájlban nyomták mindig..
A sírok egyszerű katonák sírjai voltak, amilyenek a mi őseink is voltak, akik orosz földben nyugszanak és akik sírját ott tartják rendben. Pedig a mieink is elkövettek nyilván bűnöket az oroszok ellen.
A többeszsám nyilvánvalóan neked és az elvtársaidnak szólt, de játszhatod a hülyét..ha úgy jobb, hogy magadat adod.
@chrisred: Valóban. Azért megpróbálni lehet, vagy marad a modern KGST aztán örüljünk, ha a fritz dob valami csontot..az implicite háttérben bujkáló gondolatod, miszerint az állam rossz gazda, már sokat hallhattuk.. akkor, amikor az SZDSZ és az MSZP lopta szét és árusította ki az országot.
Másrészt szó nem volt arról, hogy az állam áll be a fegyver csövébe lukat fúrni. Ikább úgy van esély ezt elképzelni, hogy bizonyos cégek clusterbe törmörülve felosztják a feladatokat. Megy ám ez máshol is...

morph on deer 2018.05.23. 14:54:35

@Womb Raider:
“rögtön jött a reflex és vidám magyarozásba fogtál.”

Ami így hangzott;

“marad a nagy magyar valóság”

Ez mennyiben “magyarozás” szerinted?
Ha elhúznak s multik, marad a nagy magyar valóság.
Mert ez kit is bánt?
Még csak nem is “magyar ugart” írtam, mert esetleg valakinek nem esne le a referencia...

Akkor viszont stadionok helyett korszerű fegyvergyárakat kéne építeni, nem?
Mert elhatározni nem nehéz, csak éppen a miből-, a hol- meg a kivel hiányzik a gyártáshoz. A “mit” már tudjuk, a cseh licensz lesz az első.
Sajnos valahogy komolytalannak néz ki az egész.

rasztaszív 2018.05.23. 14:57:43

@Womb Raider: attól,hogy még nem fogadták el,elég sokat hallani róla.te most tényleg megpróbálsz úgy csinálni,mintha a "stop-soros" nem is létezne...?!

chrisred 2018.05.23. 15:00:12

@Womb Raider: Maradjunk annyiban, hogy a HM Arzenál Zrt. 100%-os állami tulajdonú cég.

chrisred 2018.05.23. 15:02:15

@Womb Raider: Amúgy megpróbálni bármilyen hülyeséget lehet, ha a kockázatot és a veszteséget az adófizetők állják.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 15:03:07

@Womb Raider: Mi nem konkrét? Az összes közbeszerzés, amit a Simicska, Mészaros és a többi stróman megnyert, kurvára konkrét. Nem leszel kevésbé hülye, ha hülyének tetteted magad.

Kézzel-lábbal véded a geci gazdádat, de nem mész vele semmire. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 15:05:33

@chrisred: "a kockázatot és a veszteséget az adófizetők állják."

Igen. A nyereség meg "elveszíti közpénz jellegét". :))

morph on deer 2018.05.23. 15:09:04

@Womb Raider:
“nyilvánvalóan neked és az elvtársaidnak szólt”

Na ezért számoltam!
Olyanok ugyanis nincsenek és nem is voltak. Úgymint soha.
Én simán “antibunkó” alapállású vagyok politikailag, ennek a kritériumnak meg jelenleg a regnáló hatalom felel meg éppen. Az is elég, ha belegondolsz.

‘56-ban mellesleg egészen komoly KGB-s egység is “vendégszerepelt”, ez nem kérdés.
Arról mondjuk nem tudok, hogy az oroszoknál is kiszidolozták volna ahorogkeresztet, vagy valami turult orbánnak, de lehet, hogy majd legközelebb.
Bár a Putyin minden, csak nem nyalonc, míg a viktorról ugyanezt nem lehet elmondani.
Nekünk ez jutott, úgy látszik.

kocsisj 2018.05.23. 15:20:15

@Womb Raider: Ebben inkább szegény néhai Antall József keze van, aki a "dzsentris" katonatiszti felállásból mindent vállalt. Soros a lengyeleknél is sok dologban ott volt, mégis csak a 40%-át fizették az adósságuknak vissza, a többit lealkudták.

2018.05.23. 15:23:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ugyan, pupák... nehogy elmeséld már, hogy az elnyert pályázatokból semmi nem jött létre, csak felnyalták a zsét.
Másrészt a közbeszerzések 5 azaz 5%-át fedi le a Mészáros & Co. ... ezt a 444 és az átlátszó számolta ki nagy hörgés közepette... Uristn.. 5%!!!

"Arról mondjuk nem tudok, hogy az oroszoknál is kiszidolozták volna ahorogkeresztet, vagy valami turult orbánnak, de lehet, hogy majd legközelebb. "

Azért a kettős keresztek állnak, másrészt a horogkereszt nem magyar jelkép, a vörös csillag meg nem tiltott szimbólum :) A halott katona meg nem ellenség.

"Én simán “antibunkó” alapállású vagyok politikailag,"

Aha.. ebbe hol is illeszkedik a "dögöljön meg a szomszéd tehene(meg a szomszéd) mert a fideszre szavazott" szemlélet?
Ócska gyűlölködő vagy, nem több. Abban bízol, hogy egyszer annyira rossz lessz, hogy a szíved csücskei ülhessenek a fazék mellé. Bravó, húzd ki magad...@chrisred:

"Maradjunk annyiban, hogy a HM Arzenál Zrt. 100%-os állami tulajdonú cég."
Éééés? Akkor már csakis így lehet, vagy akár más konstrukcióban, beszállítpókkal? Vagy a hm arzenál mindent maga végez?

élhetetlen 2018.05.23. 15:23:38

@Womb Raider: Azt, hogy folyamatosan tudsz hadoválni, az már tudjuk. Hogy, ha valami nem jön be, akkor jössz mással, ezt is tudjuk. “Lennél szíves erre az állításra vonatkozó törvényhelyet mutatni?“. “na hagyjá' lógva a hülyeségeddel. Majd gyere vissza, ha elfogadnak ilyen tv.-t..
@rasztaszív nem válaszolt, (mert egyébként kár beléd), megteszem én.
www.kormany.hu/download/c/9a/41000/STOP%20SOROS%20T%C3%96RV%C3%89NYCSOMAG.pdf
Az a szöveg, hogy ez lesz az első beterjesztett törvényjavaslat, és ugye kétharmad, és pártfegyelem, miért ne szavaznák meg a saját javaslatukat.
Nos, kik lesznek a migrációt támogató szervezetek? Majd a kormány megmondja. Lehet a TASZ, ha jogi képviseletet biztosít egy migránsnak? Lehet, bár Orbánnak is nyújtott már ingyenes képviseletet. Innéttől kezdve zűrös. És még egy kivágás, “A bevándorlási finanszírozási illeték mértéke a külföldről származó pénzbeli vagy vagyoni jellegű juttatás 25 %-a.”. Te semmiféle adóztatásról nem tudsz, de ha a sok eszeddel képes leszel azt mondani, hogy az illeték fizetés az nem adóztatás, hát… Bár te képes vagy rá.

2018.05.23. 15:25:51

@rasztaszív: "attól,hogy még nem fogadták el,elég sokat hallani róla.te most tényleg megpróbálsz úgy csinálni,mintha a "stop-soros" nem is létezne...?!"

Ja.. szóval hallani.. csak nem Drágabolgárúrtól hallottad? Vagy a B1 belsős köre-mailjában olvastad? Esetleg Demszky szamizdatot ad ki újra? "Horvát országi levelek" címmel?

Konkrétummal állj elő, addig nem tudlak komolyan venni ebben a kérdésben. A Stop Sorosban amúgy hol a passzus az adóztatásról?)

chrisred 2018.05.23. 15:34:36

@Womb Raider: Hogyne lehetne. Atomerőművet is lehet építeni versenypiaci konstrukcióban. Viszont nálunk nem így történik.

2018.05.23. 15:37:05

@élhetetlen: JA..erről fúj a szél. Nos.. tudod, aki a zenét rendelte, fizesse az a prímást ;)

Neked az oké, hogy valakik valaki biztatására ("külföldi támogatás..) azon dolgoznak, hogy támogassák a külföldiek letelepedését, de annak összes költségét és következményét a befogadó országra lőcsölnék... jajjdecuki. Nem is vagy te olyan élhetetlen. Mi lenne, ha egy magyarországi civil szervezet a magyarországi civilekért fejtené ki áldásos tevékenységét? Mert ez így nekem inkább másnak tűnik...

Amúgy akkor ugye nem az összes civil szervezetet igyekeznek megadóztatni (költésgmegosztás) hanem csakis azon szervezteket, aki tevékenységükkel olyasmit segítenek elő, ami egyértelműen növeli az állam kiadásait. Mindezt 0 aza nulla társadalmi támogatottság és beágyazottság nélkül, csakis külföldi támogatásból teszik.
Nos, husi, az ilyeneket minden épeszű ország kiseprűzi, de mindenképpen megfelelő figyelmet fordít rájuk. Nálunk, az USA-ban, az oroszoknál, izraelben, németországban, bárhol. A kedves NGO migránszbizniszben érdekeltek lesznek szívesek garanciát vállani a tevékenységük következményeiért.

2018.05.23. 15:38:24

@chrisred: szerinted. Az unió szerint és az usa szerint (amióta ők is haraphatnak a tortából) azóta igen. Panaszkodj náluk.

Másrészt.. azért egy atomerőmű kissé más fajsúly mint a FÉG marokpukkancs

élhetetlen 2018.05.23. 15:41:13

@drkovax: Zseniális a mondatelemzésed. Tehát az által szó nem hazugság. Soros György, egy név nem lehet hazugság, legfeljebb álnév, de erről szó sincs. Marad Magyarország, ajándékozott, és az egyetem szó. Ezek közül melyik hazugság? Mert odáig azért nem kéne elmenni, hogy Magyarország hazugság. Vagy csak szellemesnek képzelted magad?

chrisred 2018.05.23. 15:49:36

@Womb Raider: Mi igen? Már miért érdekelné az unió és az amcsi nagyhalakat, hogy mekkorát szopnak a magyar adófizetők? És a maguk szempontjából igazuk is van.

élhetetlen 2018.05.23. 16:07:53

@Womb Raider: Na, helyben vagyunk. Megint nem érted. “Neked az oké, hogy valakik valaki biztatására ("külföldi támogatás..) azon dolgoznak, hogy támogassák a külföldiek letelepedését, de annak összes költségét és következményét a befogadó országra lőcsölnék...”. Ez meg csak a hajad alatt levő lila köd. Nincs szó olyan szervezetekről, akik az utcán tüntetnének, hogy telepítsének le itt akárkit, vagy plakátolnának, vagy millió számra leveleket küldözgetnének az embereknek, hogy támogassák a betelepítést. Az említett TASZ is egy független szervezet, aki annak segít, aki rászorul, ha kell Orbánnak, ez csak egy szélsőséges példa, de ő nem magyar véletlenül?), ha kell egy túl súlyos büntetést kapott, hangszóróval támadó migránsnak, de általában magyar, pénz nélküli kiszolgáltatottaknak, személyeknek, csoportoknak, akiknek nem telik egyébként sztárügyvédre. “hanem csakis azon szervezteket, aki tevékenységükkel olyasmit segítenek elő, ami egyértelműen növeli az állam kiadásait. “. És megint nem érted a lényeget. Ki mondja meg, hogy melyik szervezetek “növelik egyértelműen az állam kiadásait”? Te? Mert olyan szervezetek nincsenek az országban, amilyenekről te beszélsz. Befejeztem, “husi”.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 16:16:16

@Womb Raider: "az elnyert pályázatokból semmi nem jött létre, csak felnyalták a zsét. "

Nagyon izzadtságszagú az erőlködésed. Hol állítottam ilyet?

A negyedéből, néha akár a feléből is épül/készül valami. Sokszor persze tényleg a 100%-át ellopják, mint Voldemort képviselő esetében. Hadházy anyagait olvasgassad, ha tényleg ennyire fogalmatlan vagy, mint tetteted, meg fogsz lepődni, mennyit lop a gazdád.

Nem csak az ellopott pénz a kár, hanem a korrupcióra tanított társadalom is. Meg a kontraszelekció, hogy az arra érdemes, képes cégek elől elviszik a munkát.

Például a geci százmilliárdokat ölt a fociba. Azt gondolta, a sok pénzzel javít rajta. Tévedett. Azzal, hogy az érdemteleneket felemelte, egyben az arra érdemeseket is elnyomta, az eredmény mindenki által látható, postások és hentesek is megverik a magyar "profikat". Nem ennyire látványosan, de ugyanez megy a gazdaság minden területén, ahova a geci beteszi a lábát.

VT Man 2018.05.23. 16:17:08

Kar, hogy csak magyarorszag fikazo cikkek vannak a szemleben, kivancsi lettem volna a nemzetkozi velemenyre Olaszorszagrol.

Ahol egy szelsojobb, bevandorloellenes part alakit kormanyt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 16:24:11

@VT Man: "Kar, hogy csak magyarorszag fikazo cikkek vannak "

Bizony kár. Sajnos a geci lejáratja az országot, nem csak magát.

"kivancsi lettem volna a nemzetkozi velemenyre Olaszorszagrol."

A b1.blog.it weboldalon keresd. :))

élhetetlen 2018.05.23. 16:33:30

@FCUK24: “ami a CEU-t illeti, nem üldözi el senki”. Mi lenne, ha egyszer utánanéznél annak, amihez hozzászólsz, csak a tényeknek. “a törvényhozás élt a jogával, és törvényt hozott, nekik meg joguk van betartani, vagy elmenni.“. Kimaradt az életedből, hogy a a CEU közben teljesítette a feltételeket, van campusza New York államban, előkészítve a szerződés, amit New York kormányzója kész aláírni, erre a magyar kormány úgy döntött, hogy most nem írja alá, adott egy év haladékot. Kinek, ha a CEU nem kérte? Miben bíznak? Abban, hogy egy év bizonytalanság, hogy lesz-e jövőre folytatás tönkrevághat egy egyetemet, mert miért iratkozzak be, ha nem biztos, hogy lesz hol folytatni a következő évben? Persze, szerinted ez nem tisztességtelen. Igen, a kormánynak joga van segget csinálni a szájából, akinek nem tetszik, az menjen. Nem érted, mi? Egy népmesei hasonlat. “Nem adom a lányomat aranyhintó nélkül, abban pedig hat ló legyen, mind a hatnak arany farka legyen.” A kérő összetöri magát, összehozza, megjön vele, az apa meg vállat von, hogy így sem adom. Akkor miért szab feltételt valaki, ha a feltétel teljesítéséért nem jár semmi? Szórakozunk, mert tehetjük?

rasztaszív 2018.05.23. 16:34:44

@Womb Raider: akire vonatkozik,az viszont komolyan vette,és teljesen jogosan.nyilván nem várja ki,amíg fosztogatni kezdik.te most könnyen játszod a hülyét,mint aki semmiről nem tud,de akinek pénzbe kerül,szerintem annak a reakciója hitelesebb.

2018.05.23. 16:35:16

@élhetetlen: Aha.. tehát az a tolmács, aki egy ilyen "NGO" zsoldjában aktívan közreműködik a migrációs hivatalok félrevezetésében, az smafu..

Drágám... meséld már el, miért is kellene amúgy a migrációt támogatni? Nem akarnak jönni maguktól? Vagy kell a zsé brossúrákra, sim-kártyákra, hogy csóri, magát szírnek hazudó szenegáli fel tudjon készülni, hogy tudja, mit kell elrebegni azért, hogy a legkedvezőbb elbánásban részesülhessen?
De szakadjunk le a menekültekrő/bevándorlókról... biztos vagy te abban, hogy az ország érdekeit szolgálja egy olyan hazugsággyár fenntartása, mint az Energiaklub/Atomcsapda? Ami konkrétan dezinformációs tevékenységgel igyekszik Paksot megtorpedózni, aminek nagyon komoly anyagi konzekvenciái is lehetnek adott esetben. Komolyan kell ez nekünk?
Elmondod, miért is viseled az ügyet annyira aszíveden? Tán az állásod van veszélyben?

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " Sokszor persze tényleg a 100%-át ellopják, mint Voldemort képviselő esetében. "

Ami persze nem egészen igaz, ráadásul lefülelték :)
Egyébként szívesen hallgatok pédákat arra, hogy a régmúlt időkben hány politikust és függelékét vonták felelősségre a vagyon elherdálásáért? Vagy fátylat rá?

élhetetlen 2018.05.23. 17:10:39

@Womb Raider: Tényleg befejezném, mert értelmetlen ez a nem tudom mi, mert beszélgetésnek nehezen nevezhető. “ tehát az a tolmács, aki egy ilyen "NGO" zsoldjában aktívan közreműködik a migrációs hivatalok félrevezetésében, az smafu..“. Csak kérdezem. Honnét tudod, hogy az “NGO zsoldjában álló” tolmács fordít pontosabban, vagy az államilag kirendelt? Nem tudod. Annyi hülyeséget hordasz össze, hogy az már fáj, csupán az elképzeléseid alapján. “Drágám... meséld már el, miért is kellene amúgy a migrációt támogatni? Nem akarnak jönni maguktól? Vagy kell a zsé brossúrákra, sim-kártyákra, hogy csóri, magát szírnek hazudó szenegáli fel tudjon készülni, hogy tudja, mit kell elrebegni azért, hogy a legkedvezőbb elbánásban részesülhessen?“. “Drágám”, hol beszéltem én arról, hogy támogatni kéne a migrációt? És honnét a csából tudod, hogy a sim-kártyákat magyarországi civilek vették, és nem egy pénzes befektető, aki mellesleg megvette a Klotild palotát, vagy nem egy letelepedési kötvényes? Nem tudod, csak lököd a süketet. És, amit már írtam, totál másik témába kapsz, ha úgy érzed, hogy az aktuálishoz hozzáfűzni valód befuccsolóban van. Ugye nem gondolod, hogy belemegyek veled az atom témába, amihez is csak annyit értesz, és ilyen “logikus” érveid vannak? És, bár ez magánügy, nem, az állásom nincs veszélyben, ami veszélyben van, az a kp., azt Matolcsy percek alatt elinflálhatja, de kell valamennyi, mert bármikor szükség lehet rá, de van egy budai, és egy balatoni ingatlanom, és valamennyi aranytömbben, tehát a meggyőződésem nem az anyagi helyzetemtől függ, mint a tied.

2018.05.23. 17:30:12

@élhetetlen: "tehát a meggyőződésem nem az anyagi helyzetemtől függ, mint a tied."
Ahhh.. perszepersze.. lövésed nincs arról, milyen az anyagi helyzetem, de azért nyomathatod a süket dumát.

Az nem tűnt fel, hogy bár Matolcsy elinnfléálhatja a pénzedet, ám ezt mégis pont azok tették, akiket most visszasírsz. Mennyi volt az elmúlt években az infláció? Ja.. hogy izé...

profitline.hu/Az-inflacio-alakulasa-Magyarorszagon---egy-abran-362408
"És honnét a csából tudod, hogy a sim-kártyákat magyarországi civilek vették, és nem egy pénzes befektető, aki mellesleg megvette a Klotild palotát, vagy nem egy letelepedési kötvényes?"
Te honnan tudod, hogy nem? Én abból indulok ki, hogy szerte a migrációs frontvonalom a Soros hálózat "NGO"-i ténykedtek, konkrétan már a tengeren át is fuvarozták a migránsokat, csak aztán az olaszoknak tele lett a töke és rendet vágtak köztük. Ha ott ez ment, akkor itt miért is lett volna másként?
Attól, hogy én szerinted nem értek a témához, attól már megengedett, hogy az Atomcsapdán dezinformációt terjesszenek? Az nem tűnt fel, hogy láthatóan hozzáértő szakemberek pont ugyanazon a véleményen vannak? Hogy 30 perc alatt szétszedik egy-egy posztjukat? De te a hős, te odaállsz a hülyeségeddel, csakazzértis, mert miaz, hogy a fidesznek van hosszú távú energiapolitikája. Mer' Csernobil meg a rák..
"Honnét tudod, hogy az “NGO zsoldjában álló” tolmács fordít pontosabban, vagy az államilag kirendelt? "
Jajjnemár.. nem tudom, de szerinted melyiküknél nagyobb a valószínűsége annak, hogy pozitív irányba terelgeti a beszélgetést?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.05.23. 17:30:19

@Womb Raider: " ... Drágám... meséld már el, miért is kellene amúgy a migrációt támogatni? Nem akarnak jönni maguktól? Vagy kell a zsé brossúrákra, sim-kártyákra, hogy csóri, magát szírnek hazudó szenegáli fel tudjon készülni, hogy tudja, mit kell elrebegni azért, hogy a legkedvezőbb elbánásban részesülhessen? ... "

Ez nem a migráció támogatása, hanem felbujtás a csalásra. NA ez az amit bűncselekménynek hívnak. Ha ezt egy NGO szervezetten műveli, akkor annak a tagjait le kell csukni. Nem megadóztatni, nem felderíteni, hogy ki pénzeli, hanem feljelentés, rabosítás, bíróság lecsukás útvonalon 10- 15 év sittet neki. Amelyik eteti itatja, az humanitárius. Amelyik informálja, és képzi a hatóság átverésére az bűnöző. Nem értem, hogy ezen mit kell annyit pörögni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 17:31:37

@Womb Raider: A civil szervezetek tolmácsa nem a "migráció elősegítésén" dolgozik, hanem az elesetteken segít. Vagy pl. a TASZ jogsegélyt ad a gecinek, vagy bárkinek, akinek nincs pénze ügyvédre, vagy csak fukar. Akár neked is, ha nem köpöd szembe csupa gyűlöletből. Amit ebből a geci összehazudozik neked, nem kéne elhinned.

"miért is kellene amúgy a migrációt támogatni? "

A geci nem támogatja a migrációt, hanem olyan állapotokat teremt, hogy a magyarok kénytelenek legyenek Ny.-Európába migrálni. Azt nem tudom megmondani, miért gyűlöli a magyarokat. Talán csak azért, mert geci. Hogy miért imádja az oroszokat, nemtom. Talán Putyinnak van egy dossziéja róla, és így kénytelen imádni őket.

"Ami persze nem egészen igaz"

Nem kell hinned a rendőrségnek. senkinek se kell hinned, megmaradhatsz a geci összeesküvés elméleteinél. Elég parttalan így veled a "beszélgetés".

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 17:34:33

@Womb Raider: "a régmúlt időkben hány politikust és függelékét vonták felelősségre a vagyon elherdálásáért?"

Én nem tudok ilyenről. Ez viszont nem indok arra, hogy a geci minden bűnt büntetlenül hagy, amit az elmúlt 16 évben elkövettek.

2018.05.23. 17:49:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Jajj... az uncsi nóta.. merazorbánelüldözi a szerencsétlenmagyarokat.

Ne zavarjon, hogy a magyarok folyamatosan vállatak munkát az eu munkaerő piac megynílásával és nem csak orbánék kormányzása alatt. Szimplán 2011 környékén oldották fel az összes addig érvényben lévő korlátozó kvótát, naná, hogy megindultak az emberek. A három-négy-sokszoros bér a vonzerő. Amit az elmúlt sok-sok évtizednek köszönhetünk, amit a nyugat ügyesen felhasznál a pénz kiszivattyúzására. Az AUDI nem hiszem, hogy olcsóbb lett attól, hogy negyedéért-ötödéért rakják össze, vagy harmadáért fejlesztik egyes részeit idehaza... Verheted a nyálad, de te Soros emlőin nőttél fel, nem releváns a nyavalygásod. (Te büszkélkedtél, szóval erről ennyit)

Tasz... tasz.hu/cikkek/galaxis-utikalauz-elegedetlenkedoknek
www.youtube.com/watch?v=KqH8SBong_I

Kell ez nagyon, igen nagyon..

2018.05.23. 17:50:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja... értem. Tehát a szoci érában elkövetett disznóságok megtorlása is orbánék kutya kötelessége. :) Vicces gyerek vagy te.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 18:20:17

@Womb Raider: "A három-négy-sokszoros bér a vonzerő."

Pontosan. Az is a geci bűne, hogy nem hogy relatíve nőnének a bérek, de messze a szlovák bérszínvonal alá esett. Az nem gyógyír, hogy idén valamennyire nőnek a bérek, ha az későn jön, és így a több éves átlag a versenytársaink trendjétől elmarad.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 18:21:34

@Womb Raider: "a szoci érában elkövetett disznóságok megtorlása is orbánék kutya kötelessége."

Igen, a felelősségre vonás a mindenkori hatalom privilégiuma. Furcsa, hogy ez téged meglepetésként ér.

élhetetlen 2018.05.23. 18:28:06

@Womb Raider: Hogyne lenne “lövésem” az anyagi helyzetedről, eleget locsogtál már, tehát szóba került a férjed is, aki vagy agyonhajtotta magát, vagy agyonhajtottad. Szar ügy, nem csak az internet nem felejt, de én sem. Ez meg jó! “bár Matolcsy elinnfléálhatja a pénzedet, ám ezt mégis pont azok tették, akiket most visszasírsz. Mennyi volt az elmúlt években az infláció? Ja.. hogy izé...“. Nem várom el tőled, hogy felfogd, hogy hogyan néz ki a nulla infláció, amikor az avokádó 100 ft helyett háromszáz, egy kiló kenyér veri a 800-at, de nincs infláció, és a lakásárakat is kivették a kosárból, mert az rontana, a lapos tv meg biztosan olcsóbb lett, és azt naponta veszel. Most nincs infláció, és nincs kamat sem, nincs rendes, értékkövető nyugdíjemelés sem. Ez neked magas. Jobb volt a bevallott infláció, és az ahhoz igazodó kamat, de, mivel szuper üzletasszony vagy, ezt nem kell értened.
A logikátlanságod határtalan. “És honnét a csából tudod, hogy a sim-kártyákat magyarországi civilek vették, és nem egy pénzes befektető, aki mellesleg megvette a Klotild palotát, vagy nem egy letelepedési kötvényes?". “Te honnan tudod, hogy nem?”. Annyi a különbség, hogy én nem mondtam, hogy a befektetők vették, te mondtad, hogy a civil szervezeteknek erre (is) kell a pénz. Nem érted a különbséget, ugye?
“Az nem tűnt fel, hogy láthatóan hozzáértő szakemberek pont ugyanazon a véleményen vannak?”. Ja, az általad kiválasztott szakértők. Mert azért vannak ellenvéleményen levő szakértők is. Legyél büszke magadra, a jövőre vonatkozó vitánk kapcsán volt olyan kommentelő is, aki azt írta, hogy lealáztál a vitában. Hát neki is csak annyi esze volt, mint neked, annyit értett meg. Szóval tényleg fejezzük be! Tényleg hülyeséget beszélsz.

FCUK24 2018.05.23. 18:41:37

@élhetetlen: "Kimaradt az életedből, hogy a a CEU közben teljesítette a feltételeket, van campusza New York államban, előkészítve a szerződés, amit New York kormányzója kész aláírni, erre a magyar kormány úgy döntött, hogy most nem írja alá, adott egy év haladékot. Kinek, ha a CEU nem kérte? " kimaradt az életedből, hogy előtte hónapokig ment a hiszti, na ugyanennyi idő jár a kormánynak is. ja, hogy most már az egyetemnek szorít az idő? így jártak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 19:00:21

@FCUK24: "most már az egyetemnek szorít az idő?"

Mindig is szorította az idő. A geci gazdád fojtogatta, fojtogatja. Nem érdekli az évi tízmilliárd fölötti befizetett adó, a külföldi oktatók, diákok itteni költései, el akarja üldözni az egyetemet, csak mert geci.

élhetetlen 2018.05.23. 19:10:10

@FCUK24: Ugyan. A CEU-nak, mint működő egyetemnek kellett idő az átalakításra, ez érthető, ez nem megy egy hét alatt. A kormánynak a már törvénynek megfelelő működést engedélyező aláírásra mire is kell az idő? Szivatásra, mert másra minek? Igen taps, így járt Kishantos, így jártak a trafikosok, így jártak a az online szerencsjátékosok, mert mielőtt megvonták a működési jogukat, belehajtották őket egy többszázezer forintos költségbe, a szerverekkel kapcsolatban, és miután ezt teljesítették, utána vonták meg a működési engedélyüket, de ez szerinted mind tisztességes eljárás, mert szerinted az a tisztességes, amit erőből átnyomhatok. Hát ez van, ilyen a világ, de te legalább elégedett vagy. Gratulálok az erkölcsi érzékedhez. Bocs, ha nem tudod, mit említettem itt, az utolsó mondatban.

chrisred 2018.05.23. 19:50:54

@VT Man: Szerintem nincs Maqyarország fikázó cikk, kizárólag a magyar kormányokról van szó. Az utolsó például a volt szovjet gyarmati kormányt fikázza.

FCUK24 2018.05.24. 01:15:56

@élhetetlen: ja, értem, tehát a nyilatkozatok dömpingje meg a tüntetések azért voltak, mert az átalakításhoz úgyis kell az idő, és legalább ne unatkozzanak addig az emberek :)

ami a kommented második részét illeti: nem minden tisztességes ,amit meg tud tenni az ember, de ha meg tudja, miért ne tenné meg? lehet úgy is, ahogy Fletóék csinálták, hogy akartak valamit, tárgyalgattak, közben telt az idő, meg lett belőle egészen más, mint amit eredetileg akartak, aztán néha meg végül semmi nem lett. ja de, csőd.

na inkább az legyen, ami most van, mint az, ami akkor.
ha meg nem tetszik, el lehet menni.

Alick 2018.05.24. 08:54:32

"Soros a 20. század szabadságharcának egyik legnagyobb alakja."

Hasonló kontextusban Ron Hubbard-ról is írtak már ilyesmit. :)

2018.05.24. 09:31:17

@élhetetlen: "Hogyne lenne “lövésem” az anyagi helyzetedről, eleget locsogtál már, tehát szóba került a férjed is, aki vagy agyonhajtotta magát, vagy agyonhajtottad."

Képzelődsz, husi, de kérném a linket, ahol ilyet írtam volna. Szóval az érvelési hibát mellőzzük, ha lehet..(argumentum ad hominem) de hazudni semmiképpen ne hazudj!

"Ja, az általad kiválasztott szakértők. "

Mamám...fizikusok, mérnökök véleményét kérdőjelezed meg, köztük olyanokét, akik a Paksi erőműben dolgoztak/dolgoznak , nemzetközi kutatásokat, de az atomcsapdás jogászok meg szociológusok véleménye szentírás. A legnagyobb tálentum mindegyik között a full beszívott Marci, aki már látott egyszer egy épülő atomerőművet! Le is doktorált ezen tudományából!!
Röhejes vagy.. meg élhetetlen hülyepicsa.

Menj, verd a tamtamot a fritzeknek:
index.hu/kulfold/2018/05/24/menekultvalsag_menekultek_bevandorlok_kitoloncolas_jogallam/

élhetetlen 2018.05.24. 20:06:07

@FCUK24: “nem minden tisztességes ,amit meg tud tenni az ember, de ha meg tudja, miért ne tenné meg?”. Hát igen. ez egy “szép, példaértékű” mondat. Jól sejtettem hogy az, hogy erkölcs, vagy erkölcsi érzék, semmit sem jelent számodra. Sarkítok. Éjszaka az utcán megy előtted egy nálad láthatóan kisebb, gyengébb nő, senki a közelben. Leütöd, behúzod egy bokor mögé, kirabolod, …, és hogy ne jelentsen fel, agyonvered. Meg tudtad tenni, miért ne tetted volna meg. Ugye? Ilyen egyszerű.

élhetetlen 2018.05.24. 20:46:50

@Womb Raider: “de kérném a linket, ahol ilyet írtam volna”. Ugye nem gondolod, hogy nekem kéne megkeresnem, hogy te mit írtál? Próbálj meg emlékezni!
“fizikusok, mérnökök véleményét kérdőjelezed meg”. Miért ne? Én is mérnök, vagyok, ez csak egy szakma. Nem tudom, miből gondolod, hogy valami mindenről ugyanazt gondoló félistenek csoportjáról van szó. Egy egyszerű probléma megoldására is lehet három mérnöknek három megoldási javaslata. Aztán vagy bejön valamelyik, vagy nem.
Arra is csak emlékeztetni próbállak, hogy a vitánk arról szólt, hogy az atomhulladék biztonságos tárolása, és a tárolóhelyek jelölése ezer évekre nincs megoldva. “akik a Paksi erőműben dolgoztak/dolgoznak , nemzetközi kutatásokat,”. Miből gondolod, hogy az, aki ott dolgozik, az a hosszú távú tárolás problémájára tudja a választ? A kutatások meg kutatások, nem bizonyított eredmények. Nehéz ez, csak megpróbállak kirángatni a téveszméid közül, de úgy néz, nem megy. Azért nem megy, mert semmit nem vagy képes, vagy nem akarsz átgondolni, csak azonnal löksz valami “szerinted frappáns” választ, ami általában nem az. A legegyszerűbb példa. Így kezdtem az első neked szóló kommentet: “Hogy, ha valami nem jön be, akkor jössz mással, ezt is tudjuk.”. Most így került ide az atom téma, és még észre sem veszed. És képes leszel azt válaszolni, hogy ez nem is az első, hanem a második mondatom volt, és akkor már úgy érzed, hogy neked van igazad. Igyekszem visszafogni magam, a ligetes baromságodhoz már nem írok.

FCUK25 2018.05.24. 21:04:24

@élhetetlen: te kevered a tisztességtelent a bűncselekménnyel. Fogalmi zavarokon nem tudok segíteni

élhetetlen 2018.05.24. 21:52:13

@FCUK25: Ne keverem, mondtam, csak sarkítottam. De egy trafiktörvénnyel elvenni több ezer ember megélhetését, az csak azért nem bűncselekmény, mert törvényt hoztak rá, mert megtehették. Minden rendben. Kicsinálni egy európai értékű Kishantost, vagy egy CEU-t, nem gond, csak egy törvény kell rá. Kiíratni olyan közbeszerzést, aminek csak egy cég felel meg, az már gazdasági bűncselekmény lenne, ha valaki akarna foglalkozni vele. Csak arra akartam utalni, hogy szerinted, ami tisztességtelen, az azért megtehető, és akár bűncselekmény is elkövethető, ha biztos nem lesz következménye. A te szemléletedbe belefér minden tisztességtelen, erkölcstelen dolog, ha törvényt hoznak rá. Az enyémbe viszont a tisztességtelen, és erkölcstelen dolgok nem férnek bele, de, belátom, kisebbségben vagyok.

2018.05.25. 07:38:10

@élhetetlen: "Arra is csak emlékeztetni próbállak, hogy a vitánk arról szólt, hogy az atomhulladék biztonságos tárolása, és a tárolóhelyek jelölése ezer évekre nincs megoldva. "
Husom.. aztán te mire is alapozod ezen állításod? Honnan a bizonyosság, hogy ezer évek fognak eltelni, mire megnyugtató megoldást találunk? Az emberiség 5000 év alatt a bronzkorból eljutott a Marsra. Szerinted ez nem eléggé biztató arra nézvést, hogy képes a technológiát olyan szintre emelni, hogy az adott kérdés megoldódjon? Nálad megállt a fejlődés, de a tudomány és a technika sajnos nem tud a nézeteidről és halad.

Alapvetően téged egy dolog motivál a furtonfurt akadékoskodás és kötekedés terén. "Há nehogy má' egy fideszes picsa, meg a haverjai mondják már meg a tutit. "
Az atomenergetikáról meg nehogy azok alkossanak véleményt és azt kelljen figyelembe venni, amikor itt van nekünk Marci a az OSF pénzén bármit behazudik amit a megrendelő csak látni szeretne, hiszen ő már egyszer látótávolságon belülre került egy épülő atomerőműhöz.

" Egy egyszerű probléma megoldására is lehet három mérnöknek három megoldási javaslata. Aztán vagy bejön valamelyik, vagy nem."
Ja.. hogy te ilyen mérnök vagy.. találgatsz, tippelgetsz, aztán, ha a ház ráomlik a pógárokra, akkor jön az, hogy pedig még mennyi-mennyi ötleted lett volna..és különben is, minek mentek oda!
Egy túróst, mama. A mérnök tudományos eredményeken, kutatásokon alapulóan módszeresen tervez, kipróbál, ellenőriz, modellez, újra és újra, amíg a kívánt biztonságot el nem éri és aztán a másik mérnök felépíti. Ha úgy lenne, ahogyan te mondod, akkor már milliónyi gödör lenne, ezzel-azzal tömve, aztán amikor a csapból nem víz tör elő, hanem kékes derengés, akkor kapkodnánk fűhöz, fához.
A te egyetlen érved az volt, hogy most még nincs végleges megoldásunk és különben sincs tökéletes biztonság. A vállalható kockázat fogalma számodra nem létezik, gondolom ezek szerint soha semmit nem terveztél/alkottál, hiszen soha nem voltál tökéletesen meggyőződve a biztonságosságáról.

"A kutatások meg kutatások, nem bizonyított eredmények. "
A kutatás az út, ami célhoz vezet. A fejlődés már csak ilyen. A faszé' másztál le a fáról?
süti beállítások módosítása