B1 blogcsalád



Mutatjuk az április 8-i választás végeredményeit

2018. március 19. - ashwood

origo_hu_1.jpgAlapvetően három lehetséges fogatókönyv létezik – bár az ellenzék bőszen hirdet egy negyediket is. Sorra vesszük, milyen végkimenetele – és annak milyen következménye – lehet a közelgő választásoknak.

1, Újra kétharmaddal nyer a Fidesz

A napi folyamatokat látva erre lényegében alig van esély. Az ellenzéki összefogás, ha csak korlátozottan is valósul meg – praktikusan a koordinált visszalépésekkel –, akkor is képes megakadályozni a Fidesz újabb, mindent elsöprő győzelmét. A közvélemény-kutatások adatai szerint a kormánypárt érdemben nem volt képes növelni szavazói számát, a biztos Fidesz-szavazók ma is 2,2-2,5 millió között vannak. Ez a szám akkor lenne elegendő a kétharmad visszaszerzéséhez, ha nagyon alacsony részvétel mellett folyna a választás. Erre azonban lényegében semmi esély sincs már.

A következmény azonban ismert: a Fidesz, Orbán Viktor valóban leszámolni mindenkivel, aki egy kicsit is kritikus a hatalommal szemben. A tervek készen vannak, részben nyilvánosságra is hozták azokat. Kétharmad esetén kormánykritikus civil szervezetek, médiumok egy éven belül lehúzhatnák a rolót.

2, Egyszerű többséget szerez a Fidesz

Ez a legvalószínűbb forgatókönyv, azonban ez is csak (!) 50 százalékos valószínűséget kap. Az előbb említett, koordinált jelöltállítás miatt az ellenzék könnyen elhozhat 30-35 egyéni mandátumot a Fidesz elől.

Az eredmény alig különbözne a kétharmados többség megszerzésétől. Az állampárt már ebben a ciklusban is egyértelművé tette: ha számára fontos ügyről van szó, nem ragaszkodik ahhoz, hogy a joglakotás törvényes legyen. Gond nélkül tol át kétharmados többséget igénylő szabályozást feles többséggel. A NER működik, a finomításához – vagyis a kritikus hangok totális elfojtásához – elég lesz a feles többség is.

3, Bár nyer a Fidesz, nem tud egyedül kormányt alakítani

Ennek a forgatókönyvnek nagy, 40 százalékos esélyt adnánk. Az már most látszik, hogy igen nagy a részvételi hajlandóság a polgárokban. Orbán Viktor március 15. beszéde ugyancsak a mozgósítást célozta – ám ez könnyen kontraproduktiv lehet. Ha a Fidesz, a rettegés 50 árnyalatát bedobva igyekszik aktivizálni saját táborát, az ugyan így hat az ellenzék támogatóira is – akik pedig sokkal többen vannak. A szétaprózódást minimalizálandó koordinált visszalépésekkel maximalizálhatják az Orbánnal szemben álló pártok mandátumaik számát. Az eredmény pedig egy győztes, de kormányzásra képtelen Fidesz frakció, miközben az ellenzéki oldal legalább négy, kisebb frakcióból áll majd.

Ennek a forgatókönyvnek több, lehetséges kifutása is létezik, azonban mindegyik vége az előrehozott választás. (Ettől azonban nem érdemes megijedni. Csak a Fidesz tartja akkora erénynek, hogy a rendszerváltás óta minden kormány kitöltötte a mandátumát. Olaszországban ilyesmire a háború vége óta nem volt példa – mégis, nagyon szeretnénk olasz életszínvonalon hanyatlani.)

Jelen pillanatban biztosnak látszik, hogy nem jut be olyan párt a parlamenbe, amely hajlandó lenne, akár csak kívülről is támogatni egy újabb, Orbán vezette kormányt. Kisebbségből pedig Magyarországon sem kormányt alakítani, sem kormányozni nem lehet.

Ha az összellenzék képes legyőzni Orbánt, a legvalószínűbb, hogy a Jobbik rendelkezik majd a legnagyobb frakcióval, őket követné a közel azonos MSZP-Párbeszéd, az LMP és egy kisebb DK képviselőcsoport. Másnak túl sok esélye nincs a parlamentbe kerülésre.

Alapvetően mindegy is, melyik párt – vagy időleges pártszövetség – próbálkozna a kormányzással, mindenképp szüksége lenne a teljes ellenzéki támogatásra. A Jobbikkal azonban a baloldali pártok nem fognak közös kormányt alakítani – és ez visszafelé is igaz. A megoldás: olyan kisebbségi kormány, amelyet – ez a legvalószínűbb – a Jobbik támogatna kívülről.

Az ellenzéki pártok rendelkeznek közös nevezővel: Orbán rendszerének leépítése. A NER-t feles többség birtokában nem tudnák alapjaiban megbontani, de képesek lennének arra, hogy az Orbán számára legkínosabb ügyekben vizsgálatot kezdjenek, az eredményeket pedig a nyilvánosság elé tárják. A folyamat egyetlen lehetséges végkimenetele: miután kellő mértékben feltárták az orbáni oligarcha-rendszert, és az Orbánhoz kötődő korrupciós hálózatot – előrehozott választást írnak ki. Erre nagyjából egy év múlva kerülne sor.

4, Az ellenzék szerez kétharmados többséget

Minthogy leírtuk az első, teljesen valószínűtlen forgatókönyvet, így ezt is megemlítjük – noha százalékban alig mérhető erre az esély.

Ez az eredmény is kényszerkoalíciót szülne, még akkor is, ha valamelyik homogénebb ellenzéki csoportosulás kormányt tudna alakítani. A kétharmados többség ugyanis lehetőséget teremtene a NER teljes lebontására, ám ehhez az oldalak közötti folyamatos párbeszédre és kompromisszumokra lenne szükség. Jelen pillanatban a szavak szintjén erre minden oldal nyitott – ám a hatalom közelsége könnyen elfelejteti a tegnapi szándékokat.

Orbán ünnepi (???) beszéde azt mindenképp jól mutatja: a három hónapja még lefutottnak gondolt választásnak ma már valódi tétje van.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4713752732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovi1970 2018.03.19. 16:24:24

Először is nincs "ellenzék". 4-5 koncon vitatkozó többé kevésbé hataloméhes vagy zöldfülű politikai erő áll az 50%-al szemben.

Egy ilyen "győzelem" inkább vereség az országnak, még bizonytalanabb időszakot eredményezne mint amivel a cikk riogat.

sZulamith 2018.03.19. 16:38:26

"A következmény azonban ismert: a Fidesz, Orbán Viktor valóban leszámolni mindenkivel, aki egy kicsit is kritikus a hatalommal szemben"
Ebben nem hiszek, mert egy államfő sem állna vele szóba, ezt ő sem szeretné. Pláne egy éven belül történne a leszámolás, lázadás garantált

A Fidesz hívők biztos szavazók, és ha részvétel nem változik a korábbihoz képest, azt kapjuk amit megérdemlünk.

sZulamith 2018.03.19. 16:44:37

@Kovi1970: Bizonytalanabb, és a rossz között van némi különbség:)

Kovi1970 2018.03.19. 16:58:49

@sZulamith: egy közepesen stabil kormány mellett vitte csődbe (szó szerint, ezt nem lehet kimagyarázni) az országot az MSZP (konkrétan Gyurcsány Ferenc vezetése).

Kicsit alapsabban figyelve a dolgokat, szakmailag odafigyelnek rá, hogy a ne hibázzanak nagyot, nem csak a hatalmat akarják görcsösen de tudnak is kormányozni (monetáris politika, koltsgévetési hiány, nagy gazdaság beruházások).

A poltikai vezetés hülyesége miatt nem szabad nekik szabad kezet adni, de egy kormányozatlan ország bizony olyan szívás lenne (közben aktívan kormányellenes ellenzéki MNB-vel és a többi szervvel), amit józan ésszel egy választó sem szeretne magának, s gyanítmom nincs olyan épeszű politikus sem aki most Fidesz-ellenszélben akarna összetartani egy Jobbik-MSZP- DK-Együtt-LMP (remélem nem hagytam ki senkit :) ) koalíciót (elméleti síkon beszélve)...

Nagy-papa 2018.03.19. 17:45:04

Hát pont ez a tragikus kedveseim ! Itáliában attól , hogy strandkormányok vannak KÖZTÁRSASÁG van , demokrácia. Na EZ szűnt meg a tejjel mézzel folyó alföldi rónán. A Vezér , ha kiderülne , hogy veszíthet szértrollkodná az országot fizikailag , pénzügyileg , politikailag , ... Ugyanis KÉPTELEN veszíteni. A többiek meg csak álmodozzanak demokráciáról , köztársaságról.

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.19. 18:00:58

Honnan veszi a bejegyzes iroja ezeket a szazalekokat? Meg egyebkent is ertelmetlen valoszinusegi szazalekokrol beszelni. Minden elozetes kutatas azt igazolja, hogy realisan csak ket forgatokonyv johet szamitasban: fidesz ketharmad vagy fidesz abszolut tobbseg.
A KOM altal felterkepezett billego korzetek tobbsegeben meg full ellenzeki koordinalas mellett is 5-10%-kal lenne lemaradva az ellenzeki jelolt. Be kene mar fejezni ezt a hodmezovasarhelyezest, az emberek nem fognak politikai nezetet valtani az utolso 3 hetben, ha az elmult nyolcban stabilan kitartottak a fidesz mellett. A bizonytalanok meg eddig sem mentek szavazni, akkor miert pont most mennenek? a helyzet most kisertetiesen ugyanolyan mint ami 2014-ben volt, csak vanplusszban nehany hatraltato kurulmeny (peldaul az, hogy nincs teljeskoru baloldali osszefogas)/

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.19. 18:08:00

a masik teljesen megalapozott allitas pedig az, hogy varhatoan magas valasztoi reszvetel lesz. Semmi de semmi nem szol emellett. Sot, a kozvelemenyutatasi adatok alapjan inkabb az ellenkezoje fog tortenni. (es pliz ne hodvasarhelyezzunk megint!! mert az egy helyi es nagyon specialis helyzet volt)

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.19. 18:10:57

lehet hogy hodmezovasarhelyen magas lesz a valasztasi reszvetel (de ez sem biztos)

nézek 2018.03.19. 18:15:44

Mindegy is a vélt százalék, a fidesz nem veszíthet, ez ki van adva! a jelenlegi ellenzék alkalmatlan, pláne az összefogásra.
Hagyni kellene a választókat, hogy arra szavazzanak, aki igazán szimpatikus nekik. Ha ez tíz párt, akkor tíz, ha húsz, akkor húsz. Ez az egyedüli lehetőség a politikusoknak, hogy tisztán lássák, ki kivel van, és merre van a kijárat..

morpho 2018.03.19. 18:31:32

@Kovi1970: Majd nézz utána az "áálamcsőd definíciójának"!

@maxval bircaman: Pár napja még azt írtad, hogy 60%-ot kap a fidesz. Egy hét múlva már X, két hét múlva szűk vereség? Következetességgel mindenesetre nem vádollak :))

@mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu: Vásárhelyen is ezt mondta a fidesz. Nem lesz magas a részvétel és csak a győzelem mértéke a kérdéses. Aztán semmi sem úgy lett. A szerző meg leírta a négy opciót, ami matematikailag lehetséges. Te meg leírtad amit az eligazításon mondtak. A kettő nem egyezik. Van ilyen.

@LKerekes: "Miért szünt volna meg a demokrácia?"
Ez egy lényeges kérdés. Valószínűleg azért szűnt meg, hogy a fidesz örökké hatalmon maradjon és örökké lopja az ország pénzét. Demokráciában lebuknának, ezért felszámolták.

morpho 2018.03.19. 18:33:01

@nézek: Azért változtatták meg Orbánék a választási törvényt, hogy amit leírtál, az ne legyen.

nyezega 2018.03.19. 18:33:17

Az én egyszerű tapasztalatom az, hogy a kormányváltás nem lesz olyan egyszerű! Mint ahogyan már többször elmondtam a békemenet csak a jéghegy csúcsa volt. Vegyétek észre azt a nem elhanyagolható apróságot, hogy kb 5/6 fidesztámogató aki nem ment el vidékről fel a békemenetbe az megvan ám! Ehhez hozzájön még rengeteg olyan választó aki támogatná ugyan a baloldalt, de a kerítésbontást azt nem engedné! Volt ám itt egy népszavazás a kvóta ellen ami ugyan nem sikerült, de azért rengeteg választó elment és majdnem meglett! Kedves balosok az nem megy hogy Karácsony Gergely nyíltan rászabadítaná az országot a migránsokra! Ki tartaná el őket? Brüsszel?Meg a szolidalitás? Ezt mondjátok akkor is ha mentek a boltba vásárolni, vagy kérdezzétek meg a Svéd embereket erről! Ezt azért tudják ám az emberek! Rengeteg olyan ismerősöm van aki csak ezért szavaz majd a Fideszre! Nem beszélve a Vona féle Jobbikról is! Akik ezelőtt Vonára szavaztak és csalódtak, azok vagy a fideszre szavaznak, vagy nem mennek el szavazni! De igaz ez az MSZP-s ismerőseimre is! Szóval ez nem Hódmezővásárhely lesz ám! Itt nem egy város a tét hanem egy ország nyugalma! Erre erősen oda kellene figyelni a baloldalnak! A Kerítésbontásra ökölbe szorul még az ellenzéki szavazó keze is!

morpho 2018.03.19. 18:46:10

@nyezega: Mindenképpen tied a nap kreatív hülyéje díj: "Karácsony Gergely nyíltan rászabadítaná az országot a migránsokra!" :))) Gratulálok! :))

morpho 2018.03.19. 18:51:23

@nyezega: ...és mindenképpen megkérdezzük a Svéd embereket a "szolidalitás"-ról, még ha nem is tudod leírni a szót, meg az egész amúgy is értelmetlen, de megkérdezzük őket!

Ez is brill! "Akik ezelőtt Vonára szavaztak és csalódtak" A Jobbik közben kormányon volt? Lemaradtam? :)) Vagy az ellenzéki jobbikban csalódtak? Azt meg hogy? Téged igazi öröm olvasni! Megédesíted az estémet! :)) Nem akarsz még hozzászólni valamit? Mindegy mit, csak jó hosszú legyen! :)

nyezega 2018.03.19. 18:52:05

@morpho: nagyon köszönöm, aranyos vagy , de az értékelésedtől függetlenül ez még sajnos igaz!

nyezega 2018.03.19. 18:55:34

@morpho: nem a Jobbik nem volt még kormányon, de volt itt már néhány választás ahol tudtommal ők is jelen voltak. Akkoriba még eredeti radikális mivoltukban.-esetleg emlékszel erre?

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.19. 19:14:34

@morpho: eligazitason? akkor en most melyik oldal trollja vagyok szerinted?
Persze az is lehet hogy a kovetkezo heten lotto otosom lesz vagy belem csap a villam..

az igazsag az, hogy a valasztoi attitudben sok valtozas nem tortent az elmult 28 ev alatt. A partok tamogatottsaga meg lenyegeben 10 eve be van betonozva. Es a kovetkezo 3 het soran se fog minden a feje tetejere fordulni.
Lathatod, meg a nagyobb botranyoknak sincs lenyeges hatasai, mert egesz egyszeruen nem jutnak el az emberekhez. A valasztok nagy resze nem tajekozodik, hanem megszokasai szerint szavaz. Az egesz taktikai szavazas dolog a baloldali ertelmiseg vagyalma, de valosagban max nehany pesti korzetben lehet realitasa.

Es nem azert mondom, mert en ezt szeretnem.

sZulamith 2018.03.19. 19:26:25

@Kovi1970: Érdekes az okfejtésed, azért én kockáztatnék. Más országok is megteszik.

Kovi1970 2018.03.19. 19:32:31

@morpho: csőldejárás alá kerülsz ha nem tudod fizetni a kötelezettségeidet. Az országok esetén ennek megfelelője az IMF hitel.

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.19. 19:35:25

@morpho:
5. opcio a Ketfarku Kutyapart egymaga 2/3-s tobbseget szerez,
(ennek is van matematikai eselye)

Punxsutawney Mormota 2018.03.19. 19:35:32

"Jelen pillanatban biztosnak látszik, hogy nem jut be olyan párt a parlamenbe, amely hajlandó lenne, akár csak kívülről is támogatni egy újabb, Orbán vezette kormányt. "

Nem-e? Qrvára ne legyen igazam, de úgy előhúzzák az MSZP kártyát, mint a pinty! Aki nem teljesen vak az már 2014-es választások óta tudja, hogy valami bitangul nincs rendben a vöröskommancsok ellenzéki öndefiniciójával. Ebből lett elege - többek között - Demeter Mártának, aki egyszer-egyszer elpöttyintette, hogy saját pártján belül fogták vissza, amikor szakpolitikai kérdésekben érdeklődött a kormánynál.
Botka egy hatalmas ökör volt, de valószínűleg ugyanezt látta és tapasztalta. A Fidesz szimplán zsebrevágta, vagy a zsebénél fogva tartja béklyón az MSZP-t. És ha úgy hozza a helyzet, a vörös komcsik füttyszóra fogják támogatni a narancskomcsikat a "haza érdékében".
Végtére, összenő, ami összetartozik.

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.19. 19:39:23

@Punxsutawney Mormota: lehet benne vmi, ha torok gabor is erre a velemenyre jutott

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.19. 19:40:55

mondjuk ez lenne az MSZP utolso 4 eve a Parlamentben ez esetben

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.03.19. 20:08:45

Azért elég rendesen bezöldült a térkép a jobbiktól, szóval MSZP csak néz ki a fejéből.

www.kireszavazzunk.hu/

morpho 2018.03.19. 20:55:06

@nyezega: "az értékelésedtől függetlenül ez még sajnos igaz!" Te tényleg ennyire sík hülye vagy? Olvasd már el még egyszer, hogy mit bírtál leírni! :))) "Karácsony Gergely nyíltan rászabadítaná az országot a migránsokra!" Én aggódok a migránsok miatt! :))

@mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu: Őszintém nem értem, hogy mit akarsz tulajdonképpen mondani. Lehet, hogy tényleg gond van a szellemi képességeimmel, ahogy ezt itt néhány narancskullancs állítja, de szerintem esetünkben nem erről van szó.

@Kovi1970: "csőldejárás alá kerülsz ha nem tudod fizetni a kötelezettségeidet. Az országok esetén ennek megfelelője az IMF hitel" Az IMF hitel nem csődeljárás. Ez hülyeség. Az IMF a mi saját bankunk. index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/16/orban_az_imf_a_sajat_bankunk/

neko1967 2018.03.19. 21:14:26

@sZulamith:
Orbánnak elég, ha egy államfő szóba áll vele. Putyin!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.19. 22:23:04

Jól sikerült bevezető: "Alapvetően négy lehetséges fogatókönyv létezik – bár az ellenzék bőszen hirdet egy negyediket is."

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.19. 22:29:36

@Kovi1970: A világgazdasági válságban becsődölt az ország, amin a Fidesz se segített, csak a világgazdasági fellendülés hozta el a kilábalást...

Punxsutawney Mormota 2018.03.19. 22:58:54

@mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu: Szerintem nem kell ehhez politológusna lenni, hogy ez ember távolról is meglássa, szarral van töltve a palacsinta, nem nutellával.

2018.03.19. 23:04:41

@mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu: "Honnan veszi a bejegyzes iroja ezeket a szazalekokat? Meg egyebkent is ertelmetlen valoszinusegi szazalekokrol beszelni. Minden elozetes kutatas azt igazolja, hogy realisan csak ket forgatokonyv johet szamitasban: fidesz ketharmad vagy fidesz abszolut tobbseg." - ez a véleménye. a többi valószínűsége se nulla. kevéssé valószínűek, ezért adott kevés (néhány százalék) esélyt a bekövetkezésükre. nem értem, mi a problémád ezzel.

Zoltan Hazafi 2018.03.19. 23:56:15

@nyezega: Máshol már olvastam hülyeségedet, válaszoltak is rá. Nem olvastad? Kár... rettegj csak nyugodtan. Milyen magyar ember vagy te? Vagy nem magyar? Akkor mit keresel itt?

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.20. 00:58:56

@morpho:
"Vásárhelyen is ezt mondta a fidesz. Nem lesz magas a részvétel és csak a győzelem mértéke a kérdéses. Aztán semmi sem úgy lett. A szerző meg leírta a négy opciót, ami matematikailag lehetséges. Te meg leírtad amit az eligazításon mondtak. A kettő nem egyezik. Van ilyen."
erre a megjegyzesedre reagaltam. es hogy marad minden ugy, ahogy most van. csak ennek van realitasa. ellenzeknek matematikailag is csak kb 20 korzetben van eselye, de konnyen lehet, hogy meg a 2014-es valasztasokhoz kepest is rosszabbul fognak szerepelni. fidesz gyozelem nem ketseges.

megamedve 2018.03.20. 06:07:32

@morpho: Magyarországon jelenleg látszatdemokrácia van. A látványos elemeket (persze kellően megmutyizva , lebénítva azokat is) megtartották, hogy kívülről úgy tűnjön minden a helyén van.
A realitás viszont egy uram-bátyám elven működő királyságra hasonlít.
Itt mindenki tudja a rangsort.

megamedve 2018.03.20. 06:19:15

@nyezega: én hiszek neked.
Te nem vagy hülye, csak túl sokat nézed az m1-et.
Pl. Azért nincs itt sok migráns, mert rohadtul nem akar itt lenni egy sem, kivéve azokat, akik lepengették érte helikopter tóninak a lóvét. Egyébként ezen felül is befogadtuk azt az 1300-at, akik ellen rohadtul harcoltunk, még nemzetikonzultáltunk-állitsukmegbrüsszelt! is volt.
Na ennyit erről.
Javaslom menj m1 elvonókúrára.

sinus67 2018.03.20. 08:43:56

@LKerekes:
Szerintem a demokrácia mérőfoka nem az, hogy valaki leírhatja egy blogon a kormánykritikát, vagy szidja a rendszert.
Hallottál már a fékek és ellensúlyok rendszeréről?
Na ez nem működik nálunk rendesen. A demokrácia minősége és mérőfoka - már ha lehet olyenről beszélni - ezen múlik. Nem azon, hogy anyázunk itt a blogokon!
Attól, hogy itt elküldjük egymást a melegebb éghajlatra, vagy kritizáljuk, szidjuk a kormányzatot (vérmérséklettől függően), még nem lesz demokrácia, ha a kormány azt csinál amit akar - még akkor is, ha nincs kétharmada.
A jogrendszerről az igazságszolgáltatásról nem is beszélve.
Demokrácia akkor lenne, ha pl. a Czeglédy melletti cellában a Tiborc ülne előzetesben a bíróság ítéletéig. Nem feledve azt, hogy az ítélet sem azon múlna, hogy ki kinek a veje vagy ügyvédje.

István Tamasi 2018.03.20. 10:25:02

@sZulamith:
A csúti suttyóval már most is csak diktátorok és autokrata uralkodók állnak szóba kivéve néhány EU-s protokolláris eseményt amikor kénytelenek normális politikusok is együtt fotózkodni vele.

István Tamasi 2018.03.20. 10:28:07

@Punxsutawney Mormota:
Az mszp annyira "vöröskomkmancs" mint amennyire a fideszmaffia jobboldali - semennyire.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.20. 10:49:09

Lehet hogy egyik eset sem valósul meg. Akkor mi a helyzet?

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.20. 10:50:39

Itt van a jóval reálisabb végeredmény lista:
5% fidesz 2/3-al nyer
90% fidesz többséggel nyer
5% az ellenzéki összemelegedés nyer, majd 3-6 hónapon belül összeomlik és az új választásokon a fidesz szerez többséget

Ezen lehet csócsálni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 10:51:02

@sinus67:

Egy igazi demokráciában eleve nem indulhana más, mint liberális párt. Hiszen a liberalizmus elvetése szalonképtelen.

Balogh Ádám Software 2018.03.20. 10:52:05

Ha az ellenzék szerez 2/3-ot: új, arányos választási törvény, és jöhet az előrehozott választás.

Ha az ellenzék csak sima többséget szerez: kötelező érvényű népszavazással új, arányos választási törvény, és jöhet az előrehozott választás.

Buenos Aires 2018.03.20. 10:52:08

twitter.com/EuropeElects/status/975380230775984128
Europe Elects
‏ @EuropeElects

Hungary, Publicus poll:

Fidesz-KDNP-EPP: 49% (+1)
MSZP-P-S&D-G/EFA: 18%
Jobbik-NI: 17% (+1)
LMP-G/EFA: 8%
DK-S&D: 5%
Momentum-*: 1%
MKKP-*: 1% (-1)
Együtt-*: 1% (+1)

Field work: 9/03/18 – 14/03/18
Sample size: 1003

bontottcsirke 2018.03.20. 10:56:08

Ha 8-án a fityisz nyer, akkor lesz aztán középkor!

bbrrr 2018.03.20. 11:00:41

@mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu:
"Lathatod, meg a nagyobb botranyoknak sincs lenyeges hatasai, mert egesz egyszeruen nem jutnak el az emberekhez. A valasztok nagy resze nem tajekozodik, hanem megszokasai szerint szavaz. "
Egy frászt. Eljutnak a botrányok az emberekhez, csak nem érdekli őket. tájékozódnak, de miről? arról, hogy egyik pártra sem érdemes szavazni? válasszanak a káosz (ezt mondja a fidesz az ellenzékről) és a békés diktatúra (ezt mondja az ellenzék a fideszről) között?
Aki kicsit is érdeklődik a politika iránt, és nyitott (nem fanatikus támogatója egyik pártnak sem), az nem lát reális alternatívát a fidesszel szemben. Lehet, hogy ez baj, sőt, a fanatikus demokraták számára ez az ŐS baj, a bajok-baja, világvége, apokalipszis. De ez a helyzet. Igen, ott van a 3. kimenetel, ami tökre NEM csábító a 2.-hoz képest. Legalábbis számomra nem. Pedig nagyon-nagyon úgy lett írva, hogy csábító legyen.

Egy szempontból csábító: jól pofán lehet baszni Orbánt. És utána majd kolbászból lesz a kerítés? vagy mi? Ha esetleg (ESETLEG: 0,0001%) büntetést kéne fizetniük, akkor azt majd lenyúlja a következő hatalom. szép új világ, mi? Akkor már inkább a diktatúra. Elég nekünk egy arisztokráciát eltartani, nem kell 3-4 másik melléje/helyette.

Dagatt 2018.03.20. 11:05:50

Szerintem az is félelmetes, hogy mi lesz ha veszit a Fidesz.
Viktor utcára viszi a fanatizált híveit.
Ennek a következményei pedig beláthatatlanok lesznek... :(

haXXor 2018.03.20. 11:09:22

Mennyit kell amúgy szívni egy ilyen íráshoz? :D

bbrrr 2018.03.20. 11:12:09

@Balogh Ádám Software: "Ha az ellenzék szerez 2/3-ot: új, arányos választási törvény, és jöhet az előrehozott választás.

Ha az ellenzék csak sima többséget szerez: kötelező érvényű népszavazással új, arányos választási törvény, és jöhet az előrehozott választás."

Ha az ellenzék ilyen szépen tudna együttműködni, nem is lenne semmi baj, szavaznék a szimpatikus ellenzéki pártra. Az a baj, hogy nem tud. Ugyanúgy ki akarják kaparni a gesztenyét maguknak, mint a fityesz, csak éppen nincs elég támogatottságuk hozzá. Egy olyan jelöltre, aki mögött 4, egymással maradkodó "hatalom" áll, minek szavazzak? Honnan tudjam, hogy mire fog szavazni egy-egy konkrét kérdésben? Hogyan bízzak meg benne, ha azt sem tudja, kivel van?

Egy arányos, új választáson milyen eredmény születne? 40(F)-25(M)-20(J)-10(DK)-5%(momentum)? Ebből milyen kormány lenne?
Ne felejtsük el, hogy az ellenzéki összefogás azon alapul, hogy 40%-kal is lehet mandátumot kapni. Arányos rendszerben ez egészen máshogy nézne ki, és az ilyen kismértékű összefogásnak nem lenne semmi értelme. Nagyobbra meg nem futja tőlük, ahhoz túlságosan fújnak egymásra (tehetjük hozzá, hogy jogosan).

rockjano 2018.03.20. 11:13:07

Mindenki azzal riogat hogyha az ellenzék nyer akkor anarchia lesz meg minden...tudjátok mit...szarok rá. NAGYON SZERETNÉK EGY KIS ANARCHIÁT!!!!

rockjano 2018.03.20. 11:14:37

@bbrrr és ha kétfordulós a választás???? mint régen...az önmagában alapvetően átalakít mindent

RHalacska 2018.03.20. 11:18:23

@bbrrr: A káosz nem biztos, hogy rossz. Ha lebontódik a diktatúra felé menetelő rendszer, akkor van esély egy előrehozott választáson rendezetebb eredményre jutni. A FIDESZ kommandósnyugger szavazóbázisa egyszerűen a kihalás miatt erodálódik, ahogyan az MSZP-é is erodálódott. Egyébként Csehországban volt szakértői kormáyn, mert nem tudtak meggyezni, akkor volt a legnagyobb gazdasági növekedés...

órarugófelpattanó 2018.03.20. 11:19:51

ha már gittegyletben gondolkodnak, miért nem lmp - jobbik - stb, dk és mszp nélkül.

Brix 2018.03.20. 11:20:34

Minden attól függ, hogy lesz-e protest szavazás, magas részvétellel... Ha ez történne, akkor a relatív többségig le lehetne szorítani a Fideszt...A legnagyobb esély a Fidesz egyszerű többségére van, de a hangulati " momentum " szerintem most nem a kormánypártot segíti... Viszont, a választási rendszer és a jól működő autokrácia minden eleme arra van kitalálva, hogy a Fidesz hatalomban maradjon... A második forduló eltörlése elveszi a lehetőséget, hogy összefogjanak a kisebb pártok a legerősebb ellen... Ez választási rendszer nem arányos, hanem többségi elvű, valójában egy kétpárti rendszer irányába viszi a társadalmat , mert szinte csak egy nagyon erős egységes ellenzéki párt tudna hatékonyan fellépni a Fidesz ellen, pártszövetség nem...

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.20. 11:25:30

@bbrrr:
Hát igen, ez a magyar valóság. Van a fidesz, és ennyi. Azon kívül egy vállalható párt sincs ma Magyarországon.
Igen, tényleg nem a legjobb a fidesz, de nincs lehetőség a választásra, mert nincs kire. Nem mellesleg még így is fényévekkel jobb, mint bármelyik liberális kormány.

Jobbikban volt lehetőség, régen... de kibújt a szög a zsákból. Amint elkezdtek átalakulni migráncs simogató "néppárttá", már egyértelműen lehet látni, hogy ők is csak a hatalomra játszanak, hogy majd jól megszedjék magukat...

nnnnnnnn 2018.03.20. 11:32:35

szerintem egyféle forgatókönyv képzelhető el, ami 100%

el lesz verve a migránssimogató liberális ellenzék mint a szél

bbrrr 2018.03.20. 11:32:55

@Brix: " Ez választási rendszer nem arányos, hanem többségi elvű, valójában egy kétpárti rendszer irányába viszi a társadalmat , mert szinte csak egy nagyon erős egységes ellenzéki párt tudna hatékonyan fellépni a Fidesz ellen, pártszövetség nem..."
Angliában már mióta gyakorlatilag kétpárti rendszer van, SŐT, semennyire nem arányos a választási rendszerük. Akkor ott is diktatúra van?
Az arányos választási rendszer nem garantál semmit. De eléggé megnyitja a kaput arra, hogy a végeredmény alapján senki ne alakíthasson kormányt, vagy csak nagyon-nagyon kompromisszumos módon, ahol egymás kezét kötik gúzsba. Az mire jó? Persze, nem lesznek túlkapások. De nem lesznek hosszútávú döntések sem, ami tegnap volt, azt egy új alkuban már holnap visszacsináljuk. Nem lesz felelős egyik párt sem azért, ami van, mert még jobban lehet egymásra mutogatni, mindegyik próbálja majd a másikra kenni a szart, ami csak abból fakadt, hogy a kormány 3-4 különböző irányba akarna menni EGYSZERRE. Csak éppen egyik irányra sem jut annyi erőforrás, amennyi kéne az eredményekhez.

Lassan már úgy vagyok vele, hogy én is az ellenzéki jelöltre szavazok, csak hogy lássátok, simán lehet rosszabb, mint Orbán és a fidesz. Azt csak a szűklátókörűek gondolják, hogy "Ennél csak jobb lehet".

Kivlov 2018.03.20. 11:36:05

@bontottcsirke:
ha nem nyer, akkor meg őskor :D

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 11:37:20

Ezek a latolgatások legfeljebb csak szellemi játéknak jók, de ha már valaki ebbe vág bele, akkor vessen számot a realitásokkal. A zellenzék együtt és külön-külön is alkalmatlan bármire, nagyjából a kocsmai politizálás szintjén mondogatnak ezt-azt, ennyire képesek

Még csak azt se látni hogy fejlődnének bármit. És a legnagyobb bajuk még ezen felül hogy egyre inkább függő helyzetbe kerülnek az elégedetlen szponzoraiktól

Brix 2018.03.20. 11:43:17

@bbrrr: Éppen azt kellett volna egy elkerülni egy fiatal demokrácia esetében , hogy "angolszászosodjon" a választási rendszerünk. Ide arányos rendszer kellene, nem egy párt túlhatalma...A Fidesz gazdasági és politikai túlhatalma egészen elképesztő egy európai liberális demokráciában. Ennek véget kell vetni mindenáron! Új hatalom kell, új emberek és új politika - ahogy új Alaptörvény ! Nem normális , hogy autokráciában kell élni az embereknek Magyarországon...

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 11:44:53

@Brix:
Németországban a választási rencer közelebb áll az arányoshoz, mégis váltópárti gazdálkodás folyik évtizedek óta. Még ezt a választási lehetőséget is elvették a zemberektől a CDU-CSU és a SPD nagykoalíciós kormányzással. Ebből aztán mindenkinek elege lett, így a tavalyi választásokon leváltották a nagykoalíciót, hogy mostanra megint visszakapják újra csak Merkel tyúkanyóval az élen. Egy röhej volna az egész, ha nem Európa mintademokráciájáról beszélnénk, amit csak áhítattal lehet említeni

Duplaxiii 2018.03.20. 11:48:20

A poszt egy hibatömeg!
Azt már értem, miért nem számol a szavazók 60%-val...
De!
Miért méri borzalmasan felül a két baloldali mozgalmat?
Nem kellene lemenni az emberek közé? Lemerülni a valóságba????
Elég 500-1000-1500 irányított telefonos kérdezés az előrejelzéshez?
Például egy olyan eredmény, ha az összes ellenzéki együtt ér el többséget, de nem 2/3-ot. kkor mi lesz? Tényleg lehet működőképes az ország?
Mert a fidesz kényelmesen eluralkodik kisebbségben is, hiszen az összs stratégiai poszt 2/3-al le van védve számukra.
Ugyanezért fél év alatt képes megbuktatni is egy átlagos kormányt.
A sok megmondó-elemző-blogger folyamatosan elkussolja a 60%-nyi passzív halmazt és nem akarja figyelembe venni a vátoztatáshoz szükésges 2/3-os eredményt!
Vagy biztos minden elemző, hogy a fidesz és a balosok nem bútoroznak azonnal össze? Hogy megvédjék a sok évtizedes előjogaikat és magakadályozzák az elszámoltatást?
Vagy a kérdéses jellemű lmp? A siffer-alapú mozgalom? Tudjuk miben egyeztek meg a fidesszel.
Ami biztos, ma a jobbik, a momentum és a kutyapárt az, akiktől nem várjuk el, hogy a hatalopmért a fidesszel megegyezzenek.
És azt is tudjuk (mi, a normális emberek), hogy ha a 60% passzívnak csak a fele megmozdul, akkor bővel lesz 2/3-a a fidesz ellenieknek, de ez halmaz kizárólag a jobbik és esetleg az lmp számára hoz a konyhára.
Sajnálom a balos bloggereket, de ekkor a két mszmp-utódpárt megy a kukába.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.03.20. 11:51:34

@Nagy-papa:

Na ja..
Olyannyira képtelen Orbán veszíteni, és annyira tönkretenné az országot, hogy pl 2002-ben mikor átadta a kormányt az elkúróknak, akkor még a szlovákok előtt voltunk minden gazdasági mutató szerint. Medgyessy D-209 2006-os Euró bevezetéssel kampányolt.

Csak hát elkúrták, Szlovákia elhúzott, és bevezették az Eurót, nálunk meg rommá adósodtak az emberek és ország devizában.

Duplaxiii 2018.03.20. 11:52:40

Egy alternatíva maradt:
Egy jobbik-lmp-momentum technikai kormányzás, egy máshol elfogadott keresztényliberális vezetés, ami kielégiti a magyarok többségét is, és működtethető a nemzetközi gazdaság, lehet valódi környzetvédelem, és a kornak megfeleő oktatás, életfilozófia.
Csak ez, mert ezt a balosok sem kínálják, ők is egy központi parancsvezérelt viéágban tudnak életben maradni.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.03.20. 11:53:11

@Duplaxiii:

"Sajnálom a balos bloggereket, de ekkor a két mszmp-utódpárt megy a kukába."

A Fidesz csak akkor veszíthet ha ez már megtörtént. De amíg Gyurcsány és az MSZP az ellenfél addig nyernek. Illetve aki összefog velük megy a lecsóba (lásd SZDSZ, MDF, Együtt, PM).

bbrrr 2018.03.20. 11:56:14

@Brix: aham, tehát legyen az amit TE akarsz, és ne az, amit a nép akar. Autokráciában kényelmes élni. Tökre értem az ellenérzést, meg az idealista liberalizmust, csak az a helyzet, hogy a gyakorlatban ez SEHOL sem működik jól, pláne nem hatékonyan, és nem ettől van jólét, ott, ahol jólét van. Hanem attól, hogy az adott állam jókor volt jó helyen, a gyarmatosításból szedte meg magát egész nyugat európa. Az USA meg abból, hogy ott nem volt világháború. Ilyen pénztárcával könnyű "kiglettelni" a demokrácia hibáit.

"új hatalom kell, új alaptörvény". és 4 évente rendszerváltást, néha-néha kidíszítve egy előrehozott választással? permanens forradalom?
Nem. stabilitás kellene, és nyugi. És sajnos, 3 gyerekkel és 6 számjegyű fizetéssel félek, hogy jön a rendszerváltás, és eltörlik a családi adókedvezményt. :( Nem tudom, miből fogok akkor megélni...?

Az kéne, hogy az átlagembernek NE kelljen politikai kérdésekkel foglalkoznia. Hogy tudja, hogy jó kezekben van az ország, neki csak a saját részére kell gondot viselnie. Ez kéne. De aki ezt el tudná látni, az nem megy politikusnak, hanem tisztességes szakmát választ. :(

laci_52 2018.03.20. 11:58:37

A harmadik esetben Fidesz-jobbik koalíció lesz, bármilyen abszurdnak tűnik ez most még.

'94-ben is csak kevesen látták előre, hogy MSZP-SZDSZ koalíciós kormány alakul...

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 12:02:18

@Brix:
Azt írod új Alaptörvény kellene, de miért? Csak mert a fidesz csinálta?

A régi 1949-es szovjet sztálinista mintára készült tákolmány pont arra példa, hová vezet az irányíthatalan tesze-toszaság Magyarországon. Több mint 20 évig nem volt képes senki elvégezni az alkotmányozást a rencerváltás után. Ha nem jön az általad autokratikusnak nevezett kormány, még mindig ugyanott tartanánk.

Magyarországon nem működik konszenzusosan semmi, vagy kézbeveszi valaki és keresztülveri, vagy a parttalan teszetoszaság. Dolgoztam igazi magyar cégekné, meg külföldön is, tudom mit beszélek. Csak azért mert valami ésszerű, Magyarországon még nem fog megvalósulni, ha nincs egy erős amber, akit viszont mindenki utál mert a saját tehetetlenségére emlékezteti

Migráns Szopok Pártja MSZP 2018.03.20. 12:03:19

"A napi folyamatokat látva erre lényegében alig van esély. Az ellenzéki összefogás, ha csak korlátozottan is valósul meg – praktikusan a koordinált visszalépésekkel –, akkor is képes megakadályozni a Fidesz újabb"

Addig taktikaznak, atverve a szavazokat, megcsufolva a demokraciat, amig a 3 bejutasi hataron billego part, mszp, dk, lmp kifog esni a parlamentbol. Es meg is fogjak erdemelni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.03.20. 12:04:16

@Rettegek mert ballib vagyok: "a két mszmp-utódpárt megy a kukába."
A Fidesz csak akkor veszíthet ha ez már megtörtént. De amíg Gyurcsány és az MSZP az ellenfél addig nyernek. Illetve aki összefog velük megy a lecsóba (lásd SZDSZ, MDF, Együtt, PM). "

Nem tudnék jobban egyetérteni.

Nem vagy te szereptévesztésben? Neked nem mondta mára a Kubatov, hogy folytasd a hazudozást? Vagy szabin vagy?

bbrrr 2018.03.20. 12:05:26

@Duplaxiii: "Ami biztos, ma a jobbik, a momentum és a kutyapárt az, akiktől nem várjuk el, hogy a hatalopmért a fidesszel megegyezzenek."

Szerintem fantáziavilágban élsz. A kutyapártban talán igazad van. A momentum csak szeretne abban a ligában lenni, ahol kérdés, hogy megegyeznek-e a fidesszel, más kérdés, hogy a fidesz sem akarna megegyezni velük. A jobbik ebben a ligában van, és szerintem meggondolnák. Ugyanis ez az egyetlen útjuk ahhoz, hogy megmutathassák végre, hogy mit tudnak. 1-2 jó pozícióban levő miniszter, néhány jó intézkedéssel, látványos kommunikációval akár 4 év múlva akár önállóan kormányképes erővé teheti őket. Újabb 4 év ellenzékben, ráadásul lepaktálva az MSZP-vel, DK-val, LMP-vel.. (lehet, hogy nem mindegyikkel, de az átlag szavazó ezt nem tudja), nem sok jót hozhat nekik. Újabb ugródeszka kell (az első a parlamentbe bejutás volt), amire az ellenzéki lét már nem elég. Még a DK-ból is több kormányzási képességet néz ki az átlagválasztó, mint a Jobbikból. Emiatt innen (ellenzékből) nem tud elég nagyra nőni.

Lesz még itt nagy meglepetés április 2. hetében, hogy ki kivel, hogyan merre koalál.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2018.03.20. 12:10:05

Választás 2018 kitölthető felmérés: pollo.hu

Nerevaryne 2018.03.20. 12:11:19

"az ugyan így hat az ellenzék támogatóira is – akik pedig sokkal többen vannak."

Ezt így honnan? Beleszámolják azokat is akik szimpatizálnak 1-2 kijelentéssel de sosem szavaznának rájuk?

"miután kellő mértékben feltárták az orbáni oligarcha-rendszert, és az Orbánhoz kötődő korrupciós hálózatot – előrehozott választást írnak ki."

Na ebben az egyben biztos vagyok hogy eszükbe se jutna. Az MSZP 3 évet húzott le kormányon úgy, hogy milliók ordibálták az előrehozott választást, mégis minden egyes kísérletet leszavaztak. Nekik megfelelt a kormányzásképtelenség, nem látom be most mitől lenne más.

Kunhallmi Agnes 2018.03.20. 12:13:23

Ha Orban gyoz, akkor a Dunaba lott embereket egyenesen viszik a gazkamrakba.

bbrrr 2018.03.20. 12:13:56

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: "Magyarországon nem működik konszenzusosan semmi, vagy kézbeveszi valaki és keresztülveri, vagy a parttalan teszetoszaság."

Hogy ez mennyire igaz.. Mindenki arra vágyik, hogy a többiek értsenek egyet vele. De néha (gyakran, általában..), csak az ellentmondás kedvéért mondanak ellent. Kompromisszum az, amikor a többiek végre elfogadják, hogy Nekem van igazam.

Azért 1-1 fellángolás össze szokott kovácsolni egy nagyobb csapatot, de ezek villámgyorsan szétesnek a belső feszültségek miatt. 3 magyar már 2 pártra szakad. :( ez van, ebből kellene kihozni a legjobbat. (sajnos sokan inkább elmennek)

Mancilla Pectoralis 2018.03.20. 12:15:43

@bbrrr: Jól mondod.Én az elmúlt két szavazáson nem vettem részt.Most viszont már elegem van.A politikában nem vagyok otthon sajnos,de a változás igénye megvan. Viszont egyetlen párt sem győzött meg arról,hogy alkalmas lenne az ország vezetésére és nem csak lehetőséget akarnak a saját bagázsukat a kondér mellé juttatni.Szerintem válasszatok meg engem király(lány)nak és mindenkinek jó lesz.De a legjobb nekem:-)

chrisred 2018.03.20. 12:27:49

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: Magyarországon azért nem mûködik a konszenzusos problémamegoldás, mert alkalmatlan emberek kerültek azokba a pozíciókba, ahonnan az egyeztetési folyamatokat menedzselni lehet. A rendszerváltó pártok politikusai a Kádár-rezsimben szocializâlódtak, ahol azt tanulták meg, hogy az erôs utasít, a gyenge engedelmeskedik. Fogalmuk sincs, hogyan lehet egyenrangú felek közti egyeztetési projekteket végigcsinálni. És amihez nem értenek, attól rettegnek. Ezért kell a narancsos elitet a ballibek mellé bevágni a szemétkosárba.

moRtiZ 2018.03.20. 12:30:18

Szvsz. az a legnagyobb baj, hogy mindenki végletekben gondolkodik ebben az országban, ezáltal nem is lehet még egy normális vitát sem elkezdeni politikai témában, illetve az még esélytelenebb hogy valaki meggyőzze a másikat valamiről. (Sok példát láttam már arra hogy korábbi barátok megszüntették egymással a kapcsolatot egy egy politikai csörte után. :( )
A Fidesz kormányzásának be kell látni hogy van sok pozitívuma is, bőven van dolog amit jól csinálnak. Ami a fő probléma, az hogy hihetetlenül arrogáns lett az egész párt, gyakorlatilag leszarnak ők mindent és mindenkit, azt csinálják amit akarnak, nem hallgatnak se népre, se ellenzékre, se szegmensre (a demokráciabőrbe bújt diktatorizmus). A másik hatalmas probléma a hihetetlen mértékben elszabadult pénzcsúsztatás ismerősök zsebébe.
Be kell látni, hogy tök mindegy ki van kormányon, akik közel vannak a tűzhöz valamelyest jól fognak járni. Nos, az a baj, hogy a fidesz esetében ez már réges-régen túllőtt a "havernak kedvezek" szinten.

Az a baj, hogy tényleg nehéz olyan pártot találni akire az ember nyugodt szívvel elmehet szavazni. Hiányzik az alternatíva. Nincs jobbkonzervatív alternatíva.

A nagy kérdés az, hogy ha a média fő része a kormánypárt kezében van, honnan tájékozódjon az ember? A megyei hírlapok konkrétan kormánypropagandával vannak tele. A "maradék" kormánylejárató propagandával.

A kormány remekül elültette a Sorosbérenc - Brüsszelbérenc - Migránssimogató koncepciókat, amit bárkire bármikor rásütnek, így az aki esteleg hajlana egy ellenzéki párt felé is kétszer meggondolja hogy tényleg oda akar e szavazni.

werinter 2018.03.20. 12:43:09

Akkor b*szta el a "kedves" Fideszes szavazórobot-közösség az egészet, amikor 2010-ben megszavazta a kedvenc pártját, úgy, hogy 2/3-os többségre tett szert a parlamentben.
Akkoriban reális alternatíva nem nagyon volt, a Fidesz meggyőző volt és képes a kormányzásra, de nem kellett volna ekkora hatalommal felruházni. Ha ez nincs akkor ma nincs NER, megmaradnak a politikai fékek és nem lenne ilyen mértékű korrupció és szabad rablás.
Sőt! Ez még a Fidesz számára is jobb lett volna, ha nem szereznek ilyen többséget, mivel így kénytelen lett volna valamilyen szinten együtt működni az ellenzékkel, főleg a Jobbikkal, akik anno be is jelentették, hogy hajlandóak kompromisszumokra ha olyan horderejű döntésekről van szó.
Ha így alakult volna a történet, talán ma sem lenne annyi elégedetlenkedő ember az országban és biztosan kitartott volna még pár ciklusig az Fidesz "uralom".
Így viszont pont az lesz a vesztük, hogy olyan szintre tolták fel a féktelen ország-rablást és a "haver-sógor" rendszert, hogy ma már nincs olyan épeszű ember aki ezekhez a nevét (és szavazatát) adná.
Sajnos az a baj, hogy még mindig van 2-2,5 millió teljesen agyhalott ember / a rendszer haszonélvezője.

Brix 2018.03.20. 12:47:40

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: Azért kellene új Alaptörvény , mert jogok csorbultak benne, es olyan dolgok kerültek be, ami nem odavaló. A vàltozàst népszavazàssal kellene megerősíteni. De, mindennek előtt az lenne a legfontosabb, hogy soha ne jöhessen létre többet egy pàrt ekkora túlhatalma, amely autokratikus , àllampàrti rendszer kialakulàsàhoz vezetett...A rendszert a kiegyensúlyozott hatalommegosztàs irànyàba kellene elmozdítani, hogy a tàrsadalmi részérdekek is képviselve legyenek, es ne csak az elité. Most csak az elit érdekei vannak képviselve, de nem a kisemberé...

bontottcsirke 2018.03.20. 12:58:19

@Kivlov: nem baj, a paleolit életmód amúgy is divat.

Kivlov 2018.03.20. 13:03:33

@bontottcsirke:
Lehet. Csak nem kell idehozni. Aki arra vágyik, menjen el Szíriába. Ott úgyis alacsony lesz a népsűrűség hamarosan.

bbrrr 2018.03.20. 13:06:07

@moRtiZ: "Ami a fő probléma, az hogy hihetetlenül arrogáns lett az egész párt, gyakorlatilag leszarnak ők mindent és mindenkit, azt csinálják amit akarnak, nem hallgatnak se népre, se ellenzékre, se szegmensre (a demokráciabőrbe bújt diktatorizmus)."

Ez azért nem igaz. Több olyan helyzet is volt, amiből vesztesen jöttek volna ki, ha nem engednek, hát engedtek (pl netadó, olimpia)

"A nagy kérdés az, hogy ha a média fő része a kormánypárt kezében van, honnan tájékozódjon az ember?"

Ez meg hülyeség. A 21. században vagyunk. Nincs már olyan, hogy a Média egy kézben van. Kivéve, ha cenzúrázzák az internetet (Kína), vagy nincs is internet a szó klasszikus értelmében (É-Korea). Honnan tájékozódjon? hát olvassa a 444-et meg az origót. az indexet meg a vs.hu-t. Meg a nemzetközi sajtót. Nincs egyetlen hiteles médium, de soha nem is volt. Kár is ezt várni, és felesleges számonkérni.

Orbánra szavazol vagy meghalsz te mocskos sorosbér 2018.03.20. 13:19:18

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: Abban nem lehet konszenzusra jutni, hogy iszlamizaljuk e az orszagunkat vagy nem. Mert a libbantaknak kizarolag a teljes iszlamizacio elfogadhato, mi pedig a legkevesbe sem akarunk iszlamizalodni. Nincs kozeput.

room_101 2018.03.20. 13:24:32

A fideszes de koalíciós kormányzás nagyon vidám lenne. Felpezsdülne az élet, lenne sok vívás, szalámizgatás, szarkavarás, nem mintha most nem lenne, csak lenne tétje is.

chrisred 2018.03.20. 13:29:57

@Orbánra szavazol vagy meghalsz te mocskos sorosbér: És az emberek többsége meg mindkét szélsőséget elutasítva azt mondja, mindenkinek a magánügye, hogy milyen vallást követ.

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.20. 13:35:26

@room_101:
Jah... Közben meg az emberek szenvednének, mert még a legegyszerűbb ügyekben sem tudna dűlőre jutni a kormány.
Milyen szép is lenne...
jah...
NEM

Nem véletlen szavaz a többség a fideszre. Nem kell töketlen kormány. Inkább a biztonság, mint a káosz.

chrisred 2018.03.20. 13:44:13

@Berelhetoreklamfelulet: Egy magabiztos, jól irányított rablóbandánál sokkal jobb a bizonytalan és széthúzó. Mármint azok szempontjából, akiket kirabolni készülnek.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.03.20. 13:49:13

@chrisred:

Ez marhaság. A széthúzók is kiraboltak minket 2002-2010 között, csak még közben el is kúrták a gazdaságot is.

chrisred 2018.03.20. 13:55:44

@Rettegek mert ballib vagyok: Nem volt ott semmi széthúzás, a rablásban azok is egy brancs voltak. Hogy a világválság rájuk szakította a mennyezetet, már más tészta.

Szelid sunmalac 2018.03.20. 13:57:11

@Rettegek mert ballib vagyok: Az egesz vilaggazdasagot szetbasztak! Igaz a nagyvezir nyilvanosan ismerte el a Bajnai munkassagat, de ez ne zavarjon meg. Folytasd csak. Most pedig irde le megegyszer, hogy "A ... is kiraboltak minket ", majd izlelgesd, hogy immaron tobbedszerre ismered el, hogy egy mocskos gerinctelen baszadek tolvajbandarol beszelunk ,akiket pont azert valasztottak, hogy ne legyenek olyanok, mint az elozoek, majd beleszarva a pofadba pont ugyanazt csinaljak, mikozben te tonnaszam nyeldekeled ezt a szekletet es cuppogsz hozza, hogy ez milyen finom. Szanalmas vagy ember...miert egeted magad ennyire?

Leadfoil 2018.03.20. 14:01:17

Legyünk realisták! Orbány Putyin hackereinek a segítségével nyer, de egy éven belül váratlanul meghal. Ez a legvalószínűbb forgatókönyv, minden más smafu.

Szelid sunmalac 2018.03.20. 14:05:34

@Leadfoil: A profeta szoljon beloled insallah!

chrisred 2018.03.20. 14:09:35

@Leadfoil: Rátennéd a vagyonodat egy brit fogadóirodában?

Fülig José 2018.03.20. 14:12:27

@Orbánra szavazol vagy meghalsz te mocskos sorosbér: egyszer elmagyarázhatná egy ilyen nagy formátumú látnok, hogy miért is jönne ide a sok arab? ennyire kibebaszott jó hely lett ez az ország? magas az életszínvonal? fejlett az egészségügy? komoly a szociális háló? ja, nem is...innen még a gondolkodni tudó magyar is elmegy egy élhetőbb élet reményében! maradt a gyűlölködő, fröcsögő fotelforradalmárok, életképtelen falusi bunkók, nyugdíjasok tömege, akik ugyan forintot nem érnek, de a dagadtra hízott csúti paraszt egyetlen csettintésére kollektíve tudnak rettegni...

bbrrr 2018.03.20. 14:15:36

@Orbánra szavazol vagy meghalsz te mocskos sorosbér:
Senki nem akarja iszlamizálni az országot. De van, aki multi-kultit akar, és van aki nem. A liberálisok szerint, aki nem akar az náci, ezért nem számít a véleménye, nem hogy kompromisszumot kötni vele: nácikkal nem egyezkednek.

Aki viszont liberális, az eleve hazaáruló, és a nácik nem egyezkednek hazaárulókkal. Dióhéjban ennyi a probléma. :(

room_101 2018.03.20. 14:25:11

@Berelhetoreklamfelulet:
Ja, mert most a sziklaszilárd kormány idején tele vannak a kórházak WC papírral, szappannal, a sok kiváló orvos meg egymástól nem tud odaférni a beteghez.
Loptak korábban is csak 3 nullával rövidebb volt a végösszeg, és nem a trambulinról hugyoztak a medencébe.

bbrrr 2018.03.20. 14:30:01

@chrisred: "És az emberek többsége meg mindkét szélsőséget elutasítva azt mondja, mindenkinek a magánügye, hogy milyen vallást követ."
Ateistaként esetleg. Ott, ahol az ateisták vannak többségben. Egy vallását követő ember szerint ez NINCS így, és nem is szabad így lennie.
A muzulmánok többsége például nem ezt mondja. Nem is mondhatja ezt, saját magát köpné arcon, ha ezt mondaná. Azt állítaná vele, hogy amit követ, amiben hisz, az csak egy elmélet a sok közül, nem pedig az abszolút igazság. Egy elméletért meghalni nem annyira éri meg.

A VALLÁS-nak pont az a lényege, hogy megVALLod, kimutatod, kiállsz a hited mellett. Határozottan és véglegesen, a halálig, és azon is túl. Mai modern európaiként ezt nehéz megérteni, pedig nem ártana ismerkedni vele. Segítene a döntések meghozatalában.

A hit, pláne a vallás nem magánügy, hanem életforma. Sőt, még annál is több. Nem véletlen, hogy annyi muzulmán öngyilkos merénylő van. Miért nincs ugyanennyi keresztény öngyilkos merénylő? Azért, mert Jézus azt mondta, hogy szeressétek az ellenségeiteket. Mohamed meg azt, hogy öljetek meg mindenkit, aki nem muzulmán.

Muzulmánként ölni hőstett, amiért jutalmat kapsz a túlvilágon, keresztényként maximum szükséges rossz, amiért ugyan büntetést kapsz a túlvilágon, de bizonyos helyzetekben (konkrét háborús helyzet, család, haza védelmében) elfogadható.

Szelid sunmalac 2018.03.20. 14:39:45

@bbrrr: Ilyet csakis egy buzi zsido cigany irhat!

room_101 2018.03.20. 14:43:43

Tocsik sikerdíja, ami (részben) Horngyusziék bukását hozta, és akkor messze a legnagyobb botrány lett, 800 millió volt 1996-ban, ez az inflációval megszorozva ma kb 3 milliárd.
Ennyiért ma egy fideszoligarcha le se hajol, és minden hónapban van ennél jóval nagyobb ügy.

chrisred 2018.03.20. 14:44:03

@bbrrr: Amikor muszlimok szálltak meg keresztények lakta területeket, akkor bizony keresztények voltak az öngyilkos merénylők, függetlenül a hittételektől. Ez így működik.
Egy vallásos embernél természetesen lehet életmód, hogy az egyházi előírásokat követő. Eddigez még mindig a magánügy

fingerbangs 2018.03.20. 14:44:17

az értelmes emberek leszarják, hogy egy párt jobbos vagy balos, a lényeg a fejlődés lenne, legyen jó vezetése végre ennek a putri országnak, mindenki lehagy minket, egy kis guatemala leszünk ha a fidesz marad, a pártoknak kötelességük visszaléptetni ha kell, mindenhol 1 ellenzéki jelölt legyen, ne menjenek szét a szavazatok, utána pedig börtönbe kell csukni a fideszt, az hosszú időre tisztességessé tenné a köcsög politikusokat

chrisred 2018.03.20. 14:46:45

@chrisred: kategóriájába tartozik. Bélyeget gyűjt vagy templomba jár, az ő döntése. Másokra nem kényszerítheti rá a meggyőződését.

konrada 2018.03.20. 14:49:20

@chrisred:
...azért erről nem tudnál hosszú felsorolást írni...
(...no azért 1-egyet segítek: Dugonics Titusz. ...bár azt mondják, az se volt igaz...;)

Superuser 2018.03.20. 15:02:32

"A következmény azonban ismert: a Fidesz, Orbán Viktor valóban leszámolni mindenkivel, aki egy kicsit is kritikus a hatalommal szemben. "

tudni magyarul?

közel 24 óra elteltével, kommentbeli idézés ellenére sem sikerült javítani...

megmondjam miért?
mert ehhez is síkhülyék vagytok, pont, mint a matekhoz.

azért is maradtatok ilyen lúzer barmok, akik egész nap fékellensúlyoznak a bloghun. és a végére már olybá tűnik az egymást szakmányban hergelő, tehetségtelen félművelt libsi mesügéknek, hogy amit idehánynak, az maga az ARANY IGAZSÁG.

a valóság ezzel szemben az, hogy a tehetséges emberek ezekben a percekben kihasználják a jelenlegi adminisztráció vállalkozás- és családbarát politikáját, és dolgoznak, gyarapodnak.

katáznak, kiváznak, babáznak.

élvezik a csokot és a csakot.

és eszük ágában sem lesz a fentiek ellen voksolni.

és nem fogjátok érteni, miért kenik el a libsi szájatokat 8-án. újfent.

de semmi baj ezzel, sok mindent nem értettek már :D

sinus67 2018.03.20. 15:05:17

@RHalacska:
Azért nálunk az sem mindegy kinek a szakértője ül az adott bársonyszékbe. Fidesz közeli "szakértők" szerint minden nagyon fasza! Ellenzéki "szakértők" szerint minden szar!

ostvan1 2018.03.20. 15:07:05

Nekem szimpatikus lenne egy olyan (kényszer) koalíció, ahol a felek folyamatosan egymásra kiabálják a disznóságaikat (= kevesebb mutyi).

sinus67 2018.03.20. 15:09:45

@Berelhetoreklamfelulet:
Azért a Jobbikot ne nevezd már migráncssimogatónak (egyébként a többit se nagyon), csak azért, mert az Origó, a Magyar Idők meg a Pesti srácok azt írta, az M1 a Duna és az Echo Tv meg azt mondta!

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 15:11:43

@chrisred:
Neked mindenből az jön le hogy a fidesz, a fidesz, meg a fidesz, ezért nem látod meg a fától az erdőt. Az egész EU-ban harmadosztályú nímandok csinálják a politikát, akik az első perctől fogva mindig csak azt lesték, ki az erős ember aki mögé be kell állni.

Az erős politikusokat pedig a még erősebb lobbik tartják kézben. Gyakorlatilag legfontosabb az irányításhoz a megfelelő sajtóháttér. Aki birtokolja a médiát, az nagyjából kézben tudja tartani a politikumot. Ha nem a média által megfogalmazott elvárásoknak megfelelően csinálja, akkor az újságok tépik szét a politikust, és nem fordítva, legyen bárki. Nézd meg hogyan járt pl. Fico, akinek lefogadom semmi köze nincs az újságíró meggyilkolásához (nagy valószínűséggel az olasz maffia bevándoroltjai követték el), mégis őrá verte a média az űgyet.

Ezek után már csak egy számadat: Soros hálózatához (Project Syndicate) 1500 újság tartozik szerte a világon, Simicska ehhez képest kismiska, de a magyar sajtó nagy része a zsebében van. Az általad leírt magasztos képzelgés nem sokat nyom a latban.

sinus67 2018.03.20. 15:11:52

@nnnnnnnn:
És ha nyer az ellenzék? Mit csinálsz? Leveszed a cipőd és a falba rúgsz? Esetleg megint égni fog Budapest?

Neo07 2018.03.20. 15:14:18

@megamedve:
"Egyébként ezen felül is befogadtuk azt az 1300-at, akik ellen rohadtul harcoltunk"

Ez az 1300 nem az az 1300. Mo. most is fogad be valódi – és leigazolható – menekülteket, mindenféle kvóta nélkül is. A kötelező kvóta arról szól, hogy Mo.ra tíz és tízezreket küldjenek, olyanokat is, akik egyáltalán nem szorulnak védelemre, mert ők gazdasági bevándorlók (akik úgy gondolják, hogy az ő vallásuk, ás államfelfogásuk az egyedüli igaz, ennélfogva nem akarják elfogadni a vendéglátó állam törvényeit).

@Brix: "A második forduló eltörlése elveszi a lehetőséget, hogy összefogjanak a kisebb pártok a legerősebb ellen..."

Ezért nem volt nálunk soha igazi kormánybuktatás, előrehozott választás a legkevésbé sem. Emiatt az összefogás miatt nem voltak teljesen autonóm pártok (a baloldalon). Bizonyos szemszögből (az angliai választó szemszögéből) a második forduló felfogható választási csalásnak is...

"A Fidesz gazdasági és politikai túlhatalma egészen elképesztő egy európai liberális demokráciában."
2010 előtt gazdasági- és politikai "túlhatalma" az MSZP-SZDSZ-nek volt. Érdekes, 2010-ig nem emlegettetek túlhatalmat...

Egyébként le kell fordítani az újbeszél szavakat: liberális demokrácia = liberálfasiszta (ezért szélsőliberális) "demokrácia" (a toleranciabajnokok mindenkit lefasisztáznak, lenáciznak, akik másként vélekednek.) Nézd mi megy Skandináviában, Ny-Európa nagy részén: a "tolerancia" jegyében feljelentik, fenyegetik, cenzúrázzák a másként gondolkodókat... Tisztára, mint 1930-as évek sztálini Szovjetuniójában... A magukat "liberálisnak" nevező bolsevikok itt vannak még mindig köztünk.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 15:15:47

@ostvan1:
Korrupciós ügyek abból lesznek, ha valakit kihagynak az osztogatásból. Az rögtön feldobja a többit. Az ilyesmi általában belső megegyezéssel végződik, hogy jó akkor legközelebb jut majd neked is. Ha többen vannak érdekeltek, attól még nem fog csökkenni a korrupció

arabok balrol 2018.03.20. 15:25:33

Persze hogy komoly tetje van.

A pragai diaszpora egy emberkent szavaz Orbanra, remeljuk a tobbi kulfoldi is.

2018.03.20. 15:28:09

@mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu:

"Minden elozetes kutatas azt igazolja, hogy realisan csak ket forgatokonyv johet szamitasban: fidesz ketharmad vagy fidesz abszolut tobbseg."

Ezt honnan sikerült kisz..ni?

DFK 2018.03.20. 15:31:25

@chrisred: Figyu, már a válság előtt (2006) padlóra vitték a nagyon demokraták az országot.

bbrrr 2018.03.20. 15:32:37

@chrisred: "Egy vallásos embernél természetesen lehet életmód, hogy az egyházi előírásokat követő. Eddigez még mindig a magánügy"

Egészen addig lehet magánügy, amíg az adott vallás előírásai között nem szerepel az, hogy hogyan lépj interakcióba másokkal. Pl: szeresd ellenségeidet, vagy "Tegyetek tanítványommá minden nemzetet", vagy öld meg a hitetleneket. Ezek egyike sem magánügy.

Ráadásul a vallások legfontosabb szerepe, hogy az emberi kapcsolatokat "építi", javítja, jobbá teszi (elvileg), azt szabályozza, hogy hogyan viszonyuljunk másokhoz. Hogy lehetne ez magánügy? Már az elképzelés is abszurd (ennek ellenére sajnos egész Európa benyalta ezt, a keresztényekkel együtt)

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 15:32:41

@Orbánra szavazol vagy meghalsz te mocskos sorosbér:
A libbantak nem iszlamizálni akarnak, hanem rombolni, amihez az iszlám pont megfelelő eszköznek tűnik. Annyira elvakultak a gyűlölettől, hogy a többi már nem is érdekli őket. Pedig megehet ők esnek majd áldozatul a sária törvénykezésnek

ben2 2018.03.20. 15:38:39

"A megoldás: olyan kisebbségi kormány, amelyet – ez a legvalószínűbb – a Jobbik támogatna kívülről."

A kívülről támogatott kisebbségi kormány politikai felelősség kérdésében nem sokban különbözik egy koalíciós kormánytól.
Egy kormány parlamenti támogatása nem szimbolikus kérdés, hanem gyakorlati: előbb-utóbb dönteni kell alapvető ügyekben, amiben a Jobbik és a többi ellenzéki párt homlokegyenesen ellentétes állásponton van.
- Maradjon a kerítés?
- Maradjanak a bankok különadói?
- CSOK?
- Gyerekek utáni adókedvezmény?
- Paks bővítése?
- Összerúgjuk a port az oroszokkal?
- Kvótát lenyeljük?
És így tovább.
Ezeket a döntéseket nem lehet megkerülni, a Jobbiknak pedig szavaznia kell róla.
Ha a Jobbik folyamatosan a programja és a saját választói ellen szavaz, azzal lenullázza magát.
Ha nem szavaz, akkor megbuktatja a kormányt.
Láthattuk 2008-ban, hogy még az olyan szimbiózis koalíciókat is szét tud vetni az ellentétes érdek, mint az MSZP-SZDSZ koalíció. Mi lesz itt, ha a kisebbségi kormányt egyik irányba a DK húzza, a másikba a Jobbik, a harmadikba pedig az LMP?

A másik, hogy jelenleg akármekkora is az acsarkodás ellene, a mostani kormány jól karban tartja a gazdaságot. A balosokról már tudjuk, hogy ha kezük köze kaparintják a kormányzást, akkor bezony el fogják kúrni. Ebben lesz majd partnerük a Jobbik és az LMP? Komolyan?

És akkor még nem beszéltünk a ballibekkel garantáltan együttjáró korrupciós ügyekről, elvégre olyanokkal állnak össze, mint Molnár "épp hogy megúsztam a börtönt" Gyula és Gyurcsány "privatizátor" Ferenc.
A Jobbik és az LMP is a korrupció merev elutasítására építette a teljes programját (pontosabban: a korrupción kívül nem is nagyon van más mondanivalójuk).
Mi lesz ha elkezdenek szállingózni a korrupciós sztorik?
Tényleg hagyják majd, hogy a ballibek lehúzzák őket a mocskukba?

bbrrr 2018.03.20. 15:40:47

@ostvan1: "Nekem szimpatikus lenne egy olyan (kényszer) koalíció, ahol a felek folyamatosan egymásra kiabálják a disznóságaikat (= kevesebb mutyi)."

És miben tudnának döntésre jutni? semmiben?

Mert az egy dolog, hogy egy jó kormány keveset lop, de azért attól, hogy valaki keveset lop, még nem lesz jó a kormányzása. Mert ahhoz jó, hosszútávon is működőképes intézkedések kellenek, amiben nem sok segítséget ad az, hogy az adott párt folyamatosan a hatalmát félti. A hatalomféltés inkább demagógiát szül (lásd választási költségvetés), ami hosszútávon nem működőképes, néha rövid távon se. Esetleg háttéralkukat: "én viszem az autópályákat, te viszed az egészségügyet, ő meg viheti a stadionokat, az iskolákat meg hagyjuk együtt tönkremenni".

2018.03.20. 15:43:20

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak:

"Korrupciós ügyek abból lesznek, ha valakit kihagynak az osztogatásból."

Köszönjük Emese!

chrisred 2018.03.20. 15:46:19

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: És egész Európában kezdik elzavarni a harmadosztályú nímandokat, mert elegük van belőlük. Ott a példa, csak utánozni kell, nem sopánkodnak, hogy "jaj, mi lesz, ha utána nem lesz kőbevésett, atombiztos kormányzat", hanem cselekednek.

Neo07 2018.03.20. 15:49:13

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: "A libbantak nem iszlamizálni akarnak, hanem rombolni, "
Vagy talán inkább uralkodni. A rombolás az nekik csak másodlagos veszteség. Ők a betelepítésekkel kevert népességű, gyökértelen társadalmakat akarnak, amiket könnyebb lesz megvezetni és irányítani.

Marx és Engels a kommunizmust akarták megvalósítani. Láttuk hogy ezt a SzovjetUnióban hány millió (vagy tízmillió) áldozattal sem tudták elérni.

Most egy újabb önjelölt társadalommérnök (Soros) a Kalergi-terv alapján próbál liberalizmust (valójában szélsőliberalizmust) építeni, és a nemzetállamokat szétverni...

moRtiZ 2018.03.20. 15:53:51

@bbrrr: Hát, netadónál nem igazán volt más választás, mert az 100%-nál kiakasztotta a biztosítékot.
Olimpián szintén muszáj volt, mert a momentum kieszközölt egy népszavazást a témáról, ott azért nem igazán volt mozgástér.

Az internettel egyetértek, én is így tájékozódom, és próbálok minél többfelől tájékozódni, de azt látnod kell, hogy a 45+ évesek nagy %-a vagy nem olvas, vagy csak fix netes oldalakat olvas. És így elég erőteljesen félre vannak tájékoztatva, vagy propagandásítva. Legalábbis én így látom. A legnépszerűbb portálok akiket mindenki ismer, azok meg valamelyik (vagy kormány vagy ellenzéki) kézen vannak, és csak a keresztbe lejáratás megy. Az ellenzék ekézi az Origo-t, a kormány ekézi az Indexet, etc...

chrisred 2018.03.20. 15:55:12

@bbrrr: A vallások mára Európában elvesztették a monopóliumukat, hogy az emberi kapcsolatokat uralják. Amit leírtál, hogy építik, javítják az emberi viszonyokat, ez a funkció sok minden mással helyettesíthető. Senki nem kényszeríthető arra, hogy a társadalmi viszonyait egy vallási eszmerendszeren keresztül élje meg, ha nem akarja.

chrisred 2018.03.20. 15:59:33

@Neo07: Marx és Engels leírt egy gazdaságelméleti tézist a XIX. században. Semmi közük nem volt ahhoz, hogy évtizedekkel később a kifacsart változatát meg akarták valósítani.

bbrrr 2018.03.20. 16:06:43

@chrisred:
Persze, nem kényszeríthető, ha nem akarja. De ha akarja, akkor kényszeríthető arra, hogy mégse tegye? Nem kötelező államvallásról beszélek, hanem szabad vallásgyakorlásról.

"A vallások mára Európában elvesztették a monopóliumukat"

Ezt inkább csak a keresztény vallásra lehet kijelenteni. Mindenki ebből indul ki, mert azt látja, hogy az utóbbi 30-40 évben az egyházak annyit puhultak, hogy gyakorlatilag semmilyen szinten nem vezeti a híveit, maximum csak tanácsokat ad. A többi vallás nem ment keresztül ilyen "modernizáción", éppen annyira magánügy muzulmánnak lenni ma, mint 100 éve. semennyire.

A szabad vallásgyakorlással az a baj, hogy a muzulmán, a keresztény és a liberális, ha komolyan veszi a vallását, nem egyezhet ki egymással. Az előbbi kettőnek feladata, hogy meggyőzze a másik kettőt, a liberálisnak pedig az az elve, hogy mindenki legyen lehessen olyan, amilyen, DE NE akarja meggyőzni a másik kettőt (ő meg erről akarja meggyőzni a másik kettőt). Csakhogy ez PONT a vallás megtagadását jelentené. A hitedet megtarthatod, de nem hirdetheted, nem terjesztheted, mert esetleg sértő lehet másra nézve.
Tehát végeredményben mindhárom a maga "vallását" szeretné ráerőltetni a másik kettőre. (igen, a liberális is, azt akarja, hogy a másik kettő is legyen liberális)

Neo07 2018.03.20. 16:07:50

@chrisred: "Senki nem kényszeríthető arra, hogy a társadalmi viszonyait egy vallási eszmerendszeren keresztül élje meg, ha nem akarja. "

Kivéve a muzulmánokat. Ők kényszerítik önmagukat és sok fiatalabb, normális tagjukat, hogy szigorúan kövessék a középkori és egyáltalán nem európa-kompatibilis elveiket. Náluk a szekularizációt eleve kizárják a tanaik – és ezért nem fog nagyon nagy részük beilleszkedni a nyugati társadalmakba, helyette párhuzamos életmódot és törvénykezést valósítanak meg.

Brix 2018.03.20. 16:08:55

@Neo07: 2010 előtt egy kormànynak sem volt ekkora túlhatalma , mint most a Fidesznek. A hatalom ereje itt nem a képviselők szàmàban mérhető, hanem abban, hogy milyen közjogi rendszer tàmasztja alà, es milyen feudàlis struktúra àll mögötte. Most egy meghekkelt közjogi rendszer van, a demokràcia kiüresítve , és mindenhol lekötelezett emberek védik a kormàny politikàjàt. A helyi bürokràcia legutolsó funkcionàriusa is a Fidesz- függő ember màr...Tiszta Kàdàr- rendszeri reménytelenség...Az àtlag kisembert vidéken egzisztenciàlis félelemben tartjàk, így nem is nagyon mer làzadni, mert mindenhova elér a hatalom keze. Ezért mondom: rendszert kell vàltani es a Fideszt megbuktatni! Jöjjenek az új erők: Jobbik, Lmp, Momentum...Én adnék egy esélyt nekik. Talàn kevésbé lesznek a nagypolgàri elit es a nagytőkések pàrtja, mint ahogy a Fidesz!

bbrrr 2018.03.20. 16:09:33

@chrisred: Egyébként, ha az iszlámot szeretnéd megérteni, nézd meg az iszlám államokat: van-e például szabad vallásgyakorlás? nincs? jé...

moRtiZ 2018.03.20. 16:10:28

Amúgy a legtávolabb álljon tőlem hogy az MSZP vonalat egy nagyon kicsit is védjem vagy ilyesmi, abszolút nem tudok azonosulni velük. De nagyon furcsának tartom, hogy 2008-at rengetegen az MSZP hibájának tartják. Ha kicsit is reálisan próbálja valaki nézni a 2008-at akkor rájön hogy ott nem nagyon volt olyan hogy: "Jó döntés". Ott szopás volt, nem csak itt, hanem világszinten is, és a Fidesznek nagyon nagy szerencséje volt, hogy nem ők voltak kormányon. Ebben teljesen bizonyos vagyok.

DFK 2018.03.20. 16:11:51

@chrisred: nem kellett azt kifacsarni; az bizony a csőcselék diktatúráját vizionálta.

chrisred 2018.03.20. 16:14:43

@Neo07: Meg még egy csomó keresztény szekta is így működik, nem csak a muszlimok közül a radikálisok. Ettől még a szabály érvényben van, a Btk. se veszti az érvényét, mert vannak, akik embert ölnek.

chrisred 2018.03.20. 16:17:27

@bbrrr: Mert Észak-Koreában van? A diktatúra az diktatúra, függetlenül az ideológiai háttértől.

bbrrr 2018.03.20. 16:19:46

@moRtiZ: nem 2008-ért felelős az MSZP, hanem az előtte levő 6 évért. Amiben a régió többi országa lehagyott minket. A világgazdasági válságban is lehet egyébként rossz és jó döntéseket is hozni. A legrosszabb általában az, ha nem csinálsz semmit, vagy ha csak nagyon lassan reagálsz az eseményekre. Egy koalíciós kormány ilyen esetben elég nagy átok, mert mindenről külön pártközi egyeztetés kell, ami jelentősen lelassítja a döntéshozatalt. Napok helyett hetek-hónapok telnek el, amivel nagyon nagyokat lehet bukni. Pl devizahitel - forintosítás aktuális árfolyamon: elsőre úgy tűnt, hogy semmire nem lesz jó, sőt.. aztán pár héttel/hónappal (nem emlékszem pontosan) később még durvábban elszállt a frank. A szomszédok csak akkor kaptak észbe, amikor már késő volt, és irigykedtek. Persze, ott nem volt akkora devizahitel arány, szóval nem okozott olyan nagy összgazdasági érvágást, mint amit itt okozott volna.

Neo07 2018.03.20. 16:23:13

@Brix: Te "hekkelt" rendszernek tartod azt, amit teljesen szabályos jogi alapokon állva változtattak meg?

Jobbik? Amely radikális antiszemita pártból lett migránssimogató baloldali? Ne nevettess... Csurka 2008/9-ben megmondta, a Jobbik valójában SZDSZ-találmány.
LMP? Melynek élén még mindig ott van egy olyan embertelen "politikus", aki 20 milliós hobbija mellett kizsigerelt , és ezzel halálba kergetett egy kispénzű beteg nyugdjast? Nem mondott le, és teljes kuss van az LMP-n belül ezzel kapcsolatban...
A hobbirepülés mióta ökohobby?
Momentum? Ez egy viccpárt, épp csak szét nem estek mára...
Karácsony G? aki azt találta mondani Brüsszelben, hogy ez emberek elutasítják a kerítést?? Akkorát hazudott, mint ide Makó, egy előjelet tévesztett az állításában...

bbrrr 2018.03.20. 16:23:32

@chrisred: Ezzel most mit akarsz mondani? azt, hogy az iszlám igenis liberális vallás? Nagy türelemmel más vallásúak, ateisták, homoszexuálisok felé?

Azt gondolod, hogy az iszlám egy felülről jövő ideológia, ami csak arra szolgál, hogy az embereket megvezessék vele, de valójában ezek az emberek mind látens liberálisok, és ha kiszabadulnak az elnyomás alól, akkor mind szivárványos zászlóval vonulnak majd a pride-on? Nem így van. Ha így lenne, akkor nem okozna gondot a beilleszkedésük nyugaton. Szóba állnának nőkkel, nem alkotnának párhuzamos társadalmat, stb.

ben2 2018.03.20. 16:26:24

@Brix:

Ugyanez volt a Horn Gyula és Gyurcsány alatt is.
A Horn kormány alatt vagy az MSZMP-ből maradt káderek ültek minden létező pozícióban vagy simán kirugdalták az MDF embereit.
Medgyessy-Gyurcsány alatt dettó. Fletó ráadásul rendszeresen kikelt az ügyészség és a bíróságok ellen, amikor azok utánajártak a szoci balhéknak.
Szász Károly PSZÁF elnököt pedig először megverették, majd amikor továbbra sem tágított a Kulcsár ügy mellől, akkor módosítotték a PSZÁF törvényt csak azért, hogy elmozdíthassák a pozíciójából.
Gyakorlatilag a Fidesznek egyetlen olyan lépése nem volt 2010 óta, amire ne lett volna az előző szocialista kormányok alatt precedens, beleértve az alkotmány módosítását, a médiatörvény vagy a választási törvény átírását.

Ettől még persze lehet jogosan kritizálni a "győztes mindent visz" mentalitást, de ne csináljunk már úgy, mintha nem ez lenne a magyar politika gyakorlata 1994 óta. Azaz nem kellene kettős mércével mérni és mindent a Fidesz nyakába varrni, mert pont az ilyen egyoldalú, szektás mentalitás miatt nem jut az ellenzék egyről a kettőre.
A Fidesz ugyanis köszöni szépen jól elvan a híveivel, az ellenzéknek viszont meg kellene győzni a többséget, ami nyilvánvalóan hamis hittételek mantrázásával nem fog menni.

Neo07 2018.03.20. 16:31:07

@chrisred: A bigott keresztény szektákat azért kontroll alatt lehet tartani, nem is túl nagy létszámúak, és nincs is sok ilyen szekta.
Ellenben pl. Molenbeek-ben tudsz érvényt szerezni a btk-nak? Amikor is oda csak a hadsereggel mertek csak bemenni letartóztatni?

ben2 2018.03.20. 16:34:50

@moRtiZ:

Az MSZP 2008 októberében még javában tolta a "beindultunk" sikerpropagandát. Bajnai "szakértő" Gordon gazdasági miniszter ugrásra kész pannon pumával kampányolt, Gyurcsánt Ferenc pedig nyilvánosan felszólította Orbán Viktort, hogy ne riogasson gazdasági válsággal, mert a gazdaság soha nem állt annyira jól, mint akkor.

Aztán rá egy hónapra az IMF gyorskölcsöne kellett, hogy ne jelentsen csődöt az állam. Akkor aztán 180 fokos fordulatot vett a szoci megmondógépezet és onnantól kezedve minden létező bajunkért a gazdasági világválság lett a felelős, amit "nem lehetett előre látni".

Brix 2018.03.20. 16:37:04

@ben2: Az Mszp- Szdsz kormàny is a sajàt embereit ültette pozícióba , de a demokratikus rendszert nem próbàltàk lebontani és az orszàgot illiberàlis demokràciàvà ( oximoron..) alakítani. Orbàn viszont fondorlatos jogi eszközökkel igyekszik bebetonozni a hatalmàt, minden szinten...A fékek es ellensúlyok rendszerét szétverte, az Alkotmànybírósàgot kiherélte, de lehetne folytatni az ASZ, OVB, legfelsőbb bírósàg-, ügyészség àtalakítàsàval...Ez nem demokràcia, hanem egy autoriter rendszer, amivé züllött az orszàg...

Brix 2018.03.20. 16:46:57

@ben2: A 2010 előtti kormànyok sok problémàval küszködtek: 2002- ben meg kellet lépni a 40%- os közalkalmazotti béremelest, ami eladósította az orszàgot. Akkor , sokkal magasabb volt a nemzetközi kamatkörnyezet és az inflàció, ami hitelekkel együtt betett az orszàgnak...Erre jött a vilàgvàlsàg...Most Orbànéknak könnyű dolga van, hiszen európai konjunktúra van, a GNI 4-6%- àt kitevő EU forràsok jönnek, és példàtlanul alacsony a nemzetközi kamatkörnyzet. Mindez azért arra nem volt elegendő, hogy az akkor szerzett lemaradàsunkat ledolgozzuk a többi V4 orszàghoz képest, sőt, a romànok is utól fognak érni minket....

Neo07 2018.03.20. 16:48:03

@Brix: "Az Mszp- Szdsz kormàny is a sajàt embereit ültette pozícióba , de a demokratikus rendszert nem próbàltàk lebontani"
Nem is kellett, mert eleve rájuk volt szabva a jogelődjük, az állampárti MSZMP "demokratikus" rendszere. Minden szinten és pozícióban, a sajtóban is az MSZP (MSZMP) emberei ültek.

"...igyekszik bebetonozni a hatalmàt,..." Ezt úgy írod, mintha az lenne, hogy hiába szavaznánk a Fidesz ellen, akkor is ők győznének. Ez egyáltalán nem így van, mindenki, még az ellenzék is elismeri, hogy teljesen tiszták a választások. Tehát leszavazhatók. De a közvélemény-kutatások nem ezt mutatják. Úgyhogy ne diktatúrázz. Inkább a Macron elvtársadat, meg Merkel elvtársnődet diktátorozd le, mert internetcenzúrát akarnak bevezetni, elfojtva ezzel a szólásszabadságot (Amiben persze a faszbúk örömmel és ezerrel segédkezik már most is.)

Neo07 2018.03.20. 16:55:51

@Brix: A felpörgetett privatizáció (az állam szétverése mellett) feltornászták az államadósságot 56%-ról 80% fölé. Még 2010 után is jó magasan tartották az MNB-kamatokat (7% körül), hogy a Nyugat felé menő pénzszivattyú működjön. Aztán végre-valahára lehetett új vezetőt kinevezni, és jé, a pénzszivattyú fokozatos elzárása után sem omlott össze a gazdaság...

Ne a külső környezetre fogd a bajokat, hanem az a helyzet, hogy a dilettáns és/vagy tudatosan romboló gazdaságpolitikájuk miatt kerültünk a tönk szélére.

Neo07 2018.03.20. 16:58:21

@Brix: "Most Orbànéknak könnyű dolga van..."
Egy nagyon nehéz és óriási ellenszélben végzett munka árán.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 17:02:38

@chrisred:
Van ahol elzavarták a nímandokat, pl. Ausztriában a teljesen alkalmatlan szoci Faymannt, de van ahol nem, pl. Németországban. Itt továbbra is harmadosztályú senkik osztják az észt, bár igazából ők is csak bábuk, akiket kézben tartanak a szigorúan kontrollált sajtón keresztül.

Végeredményben Merkel is csak egy lavírozó politikus, soha semmi eredeti ami tőle származna nem hangzott még el a szájából

Lali Lila 2018.03.20. 17:13:05

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak:

miért, a Fidesz mennyivel jobb a kocsmai politizálás szintjénél ezzel a debil xenofób propagandával meg a mindent ellopással?

vagy szerinted tök jó, hogy Románia is hamarosan lehagy minket?

arabok balrol 2018.03.20. 17:22:29

@Lali Lila: annyira mindent ellopott a fidesz hogy felemelte az adokat, de ez se volt eleg felvett egy csomo hitelt a kovetkezo kormany karara, aztan csodbe vitte az allamkasszat

ja vagyis az a zellenzek voooot

Brix 2018.03.20. 17:26:36

@Neo07: A hazai kamatok mindig a nemzetközi piaci környezethez igazodtak. Matolcsy pénzpolitikàja sok kàrt okozott az orszàgnak , mert az alacsony kamatkülönbözet nem védte meg a forintot, a zivatarosabb időszakokban. A devizahiteleseket sem mentették meg, hanem piaci àron àtszàmítottàk nekik a CHF- t és az eurót, amivel több szàz milliàrd forintot keresett a jegybank...ez pénz az embereket illetné...Az alacsony kamatok követeztében a betétesek is szàzmilliàrdokat vesztettek, a bankadóval együtt meg bekövetkezett a negatív reàlkamat...A nagytőke viszont jól jàrt a növekedesi programmal...ezt a pénzt viszont a többi embertől vették el...

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 17:28:18

@chrisred:
" Marx és Engels leírt egy gazdaságelméleti tézist a XIX. században. Semmi közük nem volt ahhoz, hogy évtizedekkel később a kifacsart változatát meg akarták valósítani."

Már évtizedekkel előtte tudni lehetett hogyan zajlik az ilyesmi, elég ha valaki ismeri a francia forradalom eseményit. Ideológiailag elvakult félműveltek hergelik az utca népét, úgy vitetik be magukat a hatalomba, utána ár csak egymással kell leszámolni. Most is ezt csinálják idehaza lájtos formában a ballerek, azóta sem bírtak paradigmát váltani

Sir Galahad 2018.03.20. 17:30:11

Van egy olyan lehetőség is, amiről a szerző megfeledkezett, pedig van valószínűsége. Mégpedig, hogy a Fidesz nyer, de nincs meg az 50% +1, és mégis kormányt tud alakítani. Ha csak néhány képviselő hiányzik a többséghez, annyit simán átigazol. El tudom képzelni például, hogy amint az anno a kisgazdákkal történt, szétesik a Jobbik. Vona beígérte, hogy lemond, ha nem nyernek, a párt amúgy is elég rossz állapotban van, súlyos belső konfliktusokkal. Lehet, hogy lesz pár jobbikos képviselő, aki mondjuk a nemzet érdekére meg a szavazóik akaratára hivatkozva, hogy ne kerülhessen a migránspárti baloldal hatalomra, hajlandó külső támogatást nyújtani egy Fidesz-kormánynak. Az egy jó kérdés, hogy ez így kellene-e Orbánnak, de nem tartom kizártnak.

anyadmajma 2018.03.20. 17:30:54

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: mi van, te hazaáruló bolsevik geci birka, megint új nicked van?

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.20. 17:35:35

@Lali Lila:
Ez a "Románia lehagy minket" egy tipikus kocsmai fordulat. Megnézném hányan fognak majd gazdasági okból Romániába költözni. A xenofóbia úgyszintén, mivel nem jelent mást, mint azt hogy a magyarok többsége nem örül annak hogy afrikai kecskepásztorokkal akarják a vérét felfrissíteni

taga20 2018.03.20. 17:45:55

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak:

droid egy kérdés. melyik országban van korrupcióellenes ügyészség?

melyik ország nem akar csatlakozni az európai ügyészséghez?

anyadmajma 2018.03.20. 17:47:46

@taga20: és melyik szavazta meg Brüsszelben a múlt héten a bevándorlás kiterjesztését?:)

taga20 2018.03.20. 18:07:54

@anyadmajma: most mit izélsz? ott kurvára ki vannak téve a sorosdelejezésnek.

te se tudnál ellenállni!:)))

Sorrybori77 2018.03.20. 18:21:12

@Duplaxiii: Jól hangzik! Erre hol tudok szavazni?

megamedve 2018.03.20. 19:10:37

@Neo07: hülyeségeket beszélsz, (most már kezdem azt hinni, hülye vagy).
A gazdasági bevándorló (egyáltalán a "bevándorló"), és a menekült nem ugyanaz a kategória, nem ugyanaz a személy.
Menekültből lehet bevándorló (ha elfogadja, és betartja az anyaország szabályait), de bevándorlóból nem nagyon lehet menekült (hacsak közben népirtás nem kezdődik a hazájában).
Bevándorlót nem KELL befogadnia senkinek sem, mivel, ha elnyeri a státuszt, oda mehet, ahová akar. Na ezek nem akarnak Magyarországon maradni, jelenleg több okból sem, részben azért, mert nem akarnak éhen halni, részben azért, mert nem akarják, hogy őcsény szintű nemzeti érzelmű magyar hazafiak meglincseljék őket.

Magyarország fogy, méghozzá rekordsebességgel, hiába éget el rengeteg pénzt a családok támogatására a kormány, ebből is látszik, hogy nem csak pénz kérdése a gyerekvállalás (egyébként a CSOK lesz az új devizahitel, pár év múlva, amikor a hirtelen felvett pénzt vissza kellene fizetni, mert válik a sok nemzeti házaspár).

A bevándorlást egy szűrőn át kell(ene) kezelni: akinek a személyazonossága megállapítható, hajlandó nyelvet, szakmát tanulni, és tudni, hajlandó beilleszkedni a magyar társadalomba, dolgozni, és főleg nem bűnözni, azt be kellene fogadni, mert különben Magyarország azért fog megszűnni, mert 2200-ra nulla lakója lesz. Aki ezt nem teljesíti, vagy megszegi, azt rövid úton családostól kiutasítani.

A menekülteket, amennyiben nem hajlandó letelepedni, azt a társadalomtól elszigetelten tartani, s mihelyst megszűnik a menekült státusz, visszaindítani oda, ahonnan jött. Ha nem tetszik, mehet ahová akar. Ha 2 évnél tovább marad, munkát szervezni nekik, s kitermeltetni velük a költségeiket, vagy legalábbis törekedni erre. Férfiakat-nőket külön tartani. Mondom: akinek nem tetszik, mehet tovább.
Ha egy család tagjai szeretik egymást, és az életüket féltve menekülnek a halál elől, akkor vállalják azt, hogy a megmentő országban letelepednek, s biztonságban élnek. Ha ez a megoldás nem kell, akkor marad a tábor, és az elkülönítés, vagy mehetnek tovább.

Ennyit a menekült-bevándorló kérdésről.

Neo07 2018.03.20. 20:01:07

@megamedve: Te beszélsz hülyeségeket, és én már erősen gyanítom, hogy hiába érvelek neked, teljesen felesleges, mert egy félbolondnak lehet naphosszat magyarázni, csökönyösebb, mint egy szamár.

-Én is pontosan erről ugatok, hogy nem ugyanaz a kategória
-azt szajkózzátok állandóan, hogy bevándorlókat be kell fogadni. Akkor most döntsétek el, melyik verzió az igaz, be kell fogadni, vagy nem. Ugyanis valódi menekülteket most is fogadunk be, ha nem jan elsején születtek, és megvan az útlevelük, vagy bármilyen papírjuk, amivel leellenőrizhetők. Ellenben a kötelező kvóta arról szól,hogy tipikusan bevándorlókat kell befogadni.
- tévedsz, ha státuszt nyernek, attól még nincs mozgási szabadságuk az unió területén. Éppen ezért lesz vége a schengeni megállapodásnak.
-megint butaságot írsz: "...őcsény szintű nemzeti érzelmű magyar hazafiak meglincseljék őket." Ez olyan ökörség, hogy erre nincsenek szavak.
-nemcsak Mo. lakossága fogy, hanem minden európai államé. Erre nem az a megoldás, hogy idegeneknek adjuk át őseinktől örökölt földeket és feladjunk mindent, hanem a kisebb adókkal és nagyobb támogatásokkal a magyar gyerekek számát növeljük. Egyébként a fogyás üteme most csökkent, úgyhogy megint hazudsz.
-pont a hozzád hasonló szélsőliberálisok erőltetik a gyerekgyilkosságokat Európában, így Magyarországon is. A számok alapján évente több tízezer meg nem született gyerek terheli a "liberálisok" lelkiismeretét – ha van nekik olyan.
-a muzulmánok nagy részére a fentebb megállapított kritériumaid nem teljesülnek. Ezerszer le lett írva, hogy nem tudnak és nem akarnak beilleszkedni. Hahó, párhuzamos társadalmakról hallottál? Nézz utána.
- kiutasítás: tényleg ennyire hülye vagy? Ma is vannak hírek, hogy kiutasítandó személyek köddé válnak. Nézz utána, de ne az Indexen, hanem objektívebb portálokon.
- nem emberi jog, hogy hogy hol akarnak élni.
- ha valaki az életéért fut, nem fut egészen Angliáig, vagy Németországig, hanem már pl. Görögországban is, vagy még korábban, Törökországban is hálát ad allahnak.
-elkülönítés: pont ez az, különülnek ők is maguktól. No-go zónák. Rémlik valami?

Kupaklali 2018.03.20. 20:05:23

Az a baj hogy az mszmp utodpartok, mint a fidesz es az mszp 30 evvel a modszervaltas utan meg mindig tenyezok...de hat ez van, magunknak koszonhetjuk. Az kellene hogy a duce megint nyerjen es ha elakad az eu forras akkor allamcsod, tabula rasa es johetnek a nem megelhetesi politikusok, akik mar valaha dolgoztak...szoval kozeptavon nem baj, ha most megint nyernek, lassan sullyed majd a posvanyba. A magyar nep ingerkuszobet meg nem erte el ezek elsopresenek gondolata...

megamedve 2018.03.20. 20:10:05

@Neo07: hagyjuk, nem fárasztom én magamat egy balfasszal.
Szóval akkor visszatérve az első véleményemhez: mégis hülye vagy zsigerből, az M1 csak rátett.

Neo07 2018.03.20. 20:16:51

@megamedve: Ismerős ez a dolog, elfogynak az érvek és utána jönnek a hülyézések és a balfaszozások.

Dread Naughty 2018.03.20. 20:29:40

Ti mind olyan idióták vagytok.
Számolgatjátok a nem létező hadosztályok átkaroló hadműveleteit a térképen, akárcsak a meghibbant Hitler a végóráiban, miközben a létező legrosszabb esetben is a Fidesz egyszerűen lepaktál az MSZP-vel.

Bogyó 2 2018.03.20. 20:50:59

"Több mint 20 évig nem volt képes senki elvégezni az alkotmányozást a rencerváltás után. Ha nem jön az általad autokratikusnak nevezett kormány, még mindig ugyanott tartanánk."

Mert most hol tartunk? Mire is mentünk ezzel az egyoldalúan elfogadott alkotmánnyal, a kőbe vésett, asztalra kitett, azóta vagy 5-ször módosítottal?

"Magyarországon nem működik konszenzusosan semmi, vagy kézbeveszi valaki és keresztülveri, vagy a parttalan teszetoszaság."

Az ilyen emberek miatt mint Orbán, nem működik. Mert a saját érdekeit mindig előbbre helyezte a nemzeti érdekeknél. Ő az a típus, aki lerúgja az ellenfelet, aki gáncsolással nyer futóversenyt, aki egy szót nem szól, ha devizahiteleket vesz fel a lakosság, ha eladósodnak az önkormányzatok, utólag meg nagyon okos. Valahogy mindig úgy változott a jellemfejlődése, világnézete, hogy annak nagyobb politikai hatalom, szavazótábor lett a következménye. Rendkívül érdekes véletlen... Mellesleg meg Gyurcsány nem volt tehetetlen, mégis tesze-toszaság volt akkor. Egyszerűen csak tehetségtelenségből, nem azért mert rossz dolog ha valaki kompromisszumképes.

Bogyó 2 2018.03.20. 20:55:54

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: "Most is ezt csinálják idehaza lájtos formában a ballerek, azóta sem bírtak paradigmát váltani "

mERT oRBÁN KORÁBBAN MEGCSINÁLTA. Torgyán, Mdf, Mdnp, Miép és igen a KDNP is, a "papucs orrán pamutbojt". Valós párttámogatottságuk nincs, megszűntek, bedarálták őket. Neki megbocsátható?

Bogyó 2 2018.03.20. 20:59:19

@arabok balrol: Ne zavarjon, hogy a fidesz is felvett egy csomó hitelt, és hogy nem, nem volt csőd. Közel volt, de az IMF hitel -keret miatt nem volt csőd. Még egy kis szemkilövetős duma hiányzik, azt is annyira ki lehet facsarni.
A kétharmados fidesz eljutott oda, hogy konjunktúra alatt sikerült 7-8%-nyit csökkenteni az államadósságon, miközben a saját első kormányuk négy éve alatt ennél többre voltak képesek, nem beszélve Hornékról.

Bogyó 2 2018.03.20. 21:04:00

@Neo07: "Minden szinten és pozícióban, a sajtóban is az MSZP (MSZMP) emberei ültek."
Ne beszéljünk hülyeségeket, az MSZP nyilván jogutód párt, a Fideszben és környékén több volt MSZMP elvtárs van mint az SZDSZ-ben bármikor.

Másik dolog, nehogy már akkor ezért lebonthatjuk a demokráciát és másik diktatúrát vezetünk be? Hagyjuk már a hülyeséget, milyen pozíciókban voltak nagy régi MSZMP-sek 1996-ban? AB? Közt. elnök? MNB elnök? Nem, ugye?

Neo07 2018.03.20. 21:13:14

@Bogyó 2: "A kétharmados fidesz eljutott oda, hogy konjunktúra alatt sikerült 7-8%-nyit csökkenteni az államadósságon, miközben a saját első kormányuk négy éve alatt ennél többre voltak képesek,..."

Mert nemcsak az államadósság volt problémás, voltak hatalmas visszafizetendő gigahitelek is, a gazdaság is erősen le volt lassulva ezt is fel kellett pörgetni az alacsonyabb adókkal – többfrontos háború volt. "A szarból hozták vissza a kormányzást...", ismerős?

2018.03.20. 21:25:49

Három ?! Nem sok az egy kicsit ?

teéjesenmindegy 2018.03.20. 22:07:06

B1 BLOG
ÁPRILIS 8.
A választás három lehetséges forgatókönyve

Erre leír négyet.. Annyira de annyira

sinus67 2018.03.20. 22:10:34

@teéjesenmindegy:
Annyira, de annyira elolvashatnád rendesen ami oda van írva.

sinus67 2018.03.20. 22:13:15

@Neo07:
Akkor Keszthely is szar hely lehet, mert a robbantó elfogásához páncélkocsikkal ment a TEK.

RHalacska 2018.03.20. 22:23:46

@sinus67: A Vörösmarty tér Pesten egyenesen életveszély, ha adventi vásár, vagy rendezvény van, mert akkor mindig ott a TEK páncélkocsi.

RHalacska 2018.03.20. 22:24:36

Mindenkinek ajánlom a taktikaiszavazas.hu oldalt. ha váltani akar.

fda 2018.03.20. 22:24:46

A cikk írója miképpen számolta ki a százalékos valószínűségeket?
Az ilyen okoskodás helyett inkább azt érdemes tudatosítani az emberekben, hogy az ellenzéknek csúfolt maroknyi csoport hamar romba döntené az országot a döntésképtelenségével és a helyzetfelismerés képtelenségével, azaz bűn rájuk szavazni. Tehát vagy a fideszre érdemes szavazni, vagy ha nem értesz egyet a munkájukkal, ha nem látod, hogy milyen ütemben nőnek a bérek, akkor meg jobb ha nem szavazol senkire, az kisebb kárt tesz.

2018.03.20. 22:30:55

@Superuser:

Nos, ha már így helybe jöttél a lófaszért...
Az megvan, hogy a magyar nyelvben a mondatot NAGYBETŰVEL kezdjük?
Neked, mint kívülállónak, egyébként mi a véleményed az intelligenciáról?

sinus67 2018.03.20. 22:31:46

@Neo07:
Már megbocsáss, de milyen ellenszélről beszélsz?
Az ellenzéknek szava nincs (igaz töketlen is rendesen). Bármit megszavaznak a parlamentben fideszék! Zeng a propaganda arról, hogy sose volt még ilyen jó! Akkor mi a lófasz akadályozza, hogy a gazdaság ne 4, hanem mondjuk 6 % növekedést produkáljon. Mi a fészkes fene a gátja, hogy az egészségügyet rendbetegye a kormány, vagy legalábbis elkezdje végre!
És ne gyere a migránsokkal, meg a Soros-tervvel, mert 1. migráns az országban annyi van, mint szőr a békán, 2. a kormány plakátjai és nemzeti konzultációi alapján Soros a migránsokkal kapcsolatban tevékenykedik és pénzeli a civil szervezeteket - és nem az egészségügy szájától veszi el a garast!
Szóval, milyen ellenszél? Az orvosok és a többi eü. dolgozó tüntet a béremelés ellen? A kórházak vezetése nem akarja elfogadni a ráerőltetett plusz pénzt?
Vagy mi?
De vehetjük az oktatást is! Ott is nagy az ellenszél. Micsoda ellenszélbe ütközött a kormány a diákok tüntetése kapcsán. Miattuk nincs minőségi oktatás? Mert ellene vannak és az istennek sem akarják?
A gazdaság meg nem fog a sok kilátótól meg a buszmegállóktól és a városi térkövektől pörögni. (Csak, hogy ne populistán stadionozzak.)
Kurva nagy az ellenszél! Csak úgy süvít!

Stephen Lakos 2018.03.20. 22:37:24

Powered by Simicska geci

Flúgatlan 2018.03.20. 22:41:06

Nem értem a cikket. Miért zárja ki, hogy pl. 40-45% Fidesz (parlamenti helyben) 20-25% Jobbik esetén Fidesz+Jobbik kormány alakuljon? Akár a 2/3 is összejöhet kettőjüknek.

Ugyan a két párt látványosan szidja egymást, de "arculatváltásban" mindegyik elég profi és simán kidumálnák, hogy "Kényszerű szövetség az ország stabilitása érdekében." meg hasonlók. Nézzük meg a hátralevő 3 hetet: ha a Fidesz és a Jobbik szépen visszavesz egymás pocskondiázásából, akkor lehet, hogy ezt készítik elő.

Nem mondom, hogy ez lesz, de a cikk a lehetséges forgatókönyvekről szól és szerintem ez is az. Inkább belemegy ebbe a Fidesz, mintsem hirtelen kiessen a hatalomból.

De ha nem megy, akkor ha kell, egy 45%-os Fidesz maga mellé csábítja a 8%-os LMP-t is. Ki kell dumálni, de elég nagy a motiváció (részesedés az ország erőforrásaiból).

Lásd: a németeknél is olyan szövetség alakít kormányt, akik ezt fél éve még kategorikusan kizárták.

(Amúgy szerintem is enyhe Fidesz többség a legvalószínűbb.)

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2018.03.20. 23:15:58

“ha számára fontos ügyről van szó, nem ragaszkodik ahhoz, hogy a joglakotás törvényes legyen”
Erre egy példát kérhetek?

Bolshevik 2018.03.21. 00:54:32

"Kétharmad esetén kormánykritikus civil szervezetek, médiumok egy éven belül lehúzhatnák a rolót."

Remélem ezzel a bloggal kezdik. Ahol a "kormánykritikus" úgy értendő, hogy MINDEN EGYES KIBASZOTT POSZT arról szól, hogy jajafidesz megesz.

Nulla, de kibaszottul nulla törekvést nem látok itt bármiféle kritikára, pláne építő kritikára. Ne nevezzük ezt "kormánykritikusnak", nevezzük nyugodtan nyafogásnak, ellendrukkerkedésnek, mocskolódásnak. Kritikus, haha :D

Bolshevik 2018.03.21. 00:56:49

@sinus67: "Akkor mi a lófasz akadályozza, hogy a gazdaság ne 4, hanem mondjuk 6 % növekedést produkáljon."

Aham, akkor meg azon nyafognál, nem mindegy? EU 3. a növekedés, ennél tuti jobb lenne ám a feri, legutóbb is csak véletlen lett államcsőd + IMF :D

teéjesenmindegy 2018.03.21. 01:30:24

@sinus67: pont idemásoltam, te okos. nem tudsz olvasni?
A választás három lehetséges forgatókönyve
1
2
3
4

Bravó ballibek!

chrisred 2018.03.21. 05:55:31

@Brix: A közalkalmazotti béremelésnek semmilyen eladósodás nem volt a következménye.

https://www.kozszolga.hu/hirek/tévhitek-magyar-államadósságról

"Cáfolható, hogy a Medgyessy-kormány (2002-2004) száznapos programja, közalkalmazotti béremelése hitelekből valósult volna meg. A 2002. szeptemberi 50 %-os közalkalmazotti béremelés 800 ezer munkavállalót érintett, és a magyar gazdaságtörténet legnagyobb egyszeri béremelése volt. Medgyessy átvette az inflációt 9,8 %-kal, átadta 2004 végén 4 %-kal. (2004 szeptemberében buktatták meg Medgyessy Pétert.) Kiderül a gyakorlatban is, amit Milton Friedman már elméleti úton korábban levezetett, hogy tudniillik nem létezik bérinfláció. Nem is létezhet, hiszen a globalizált világban a kereslet bármilyen bővülésére a kínálat (termelő és kereskedő) reagál és nem az ár.
Az államháztartás GDP-arányos hiányát Medgyessy 2002-ben 9,8 %-kal veszi át, átadja 5,8 %-kal, illetve ha az autópálya építés költségeit (ppp-konstrukció) ide vesszük, akkor 6,4 %-kal. Az igazi megugrás 2006-tól kezdődik, amikor három év alatt 80 %-ra emelkedik a GDP-arányos államadósság. 1993-ban volt e téren a csúcs, amikor a GDP-arányos államadósság 89 % volt. Ez ment le a Horn-kormány (1994-98) és az első Orbán-kormány (1998-2002) idején 2001 végére 53 %-ra. Arról viszont senki nem beszél, hogy ez a csökkentés miből valósult meg. Nos, a külkereskedelmi és a fizetési mérleg, valamint az államháztartás deficites volt végig. A magyarázat egyértelmű: mindkét kormánynak privatizációs bevételekből sikerült csökkenteni az államadósságot, aminek viszont jelentős nemzeti vagyonvesztés volt az ára.
Medgyessy Péter kormányának már nem volt mit privatizálni. Az államadósság a béremelésektől teljesen függetlenül is nőni kezdett, a kamatos kamat törvényei szerint."

bigdata 2018.03.21. 07:54:14

@chrisred: ez jó nagy maszatolás, tételesen és összességében is. Kezdjük azzal, hogy Medgyessy nem 2002. december 31-jén lett kormányfő. Csak abban az évben a hiány kb. +3 százalékpontot köszönhetett a 100 napos programnak. Ennek a konszolidálásába bukott bele, mivel a konszolidáció a reálbérek csökkenésével járt. Év/év alapon 2004-ben már a közszolgák bére is csökkent. Az természetesen értékválssztás kérdése, hogy egy kormány a közpénzeket mire fordítja, közgazdasági értelemben viszont eléggé egyértelmű, hogy nem sikerült megteremteni e kiadás fedezetét egészen az IMF színrelépéséig.

bigdata 2018.03.21. 08:03:46

@Flúgatlan: matematikailag nem kizárt és a politikai logika szerint is lehetséges - lett volna még pár hónapja, aztán megszaladt az illiberó szekér, a Jobbikot pl. anyagilag lenullázta a fidesz, erősen alkotmányellenesnek látszó eszközökkel. Azért annyi életösztön mindenkiben van, hogy ha sikerül a kocsmában a késsel hadonászó részeg balf...-t leteperni, akkor elveszik tőle a kést, mielőtt új kört rendelhet.
De kizárni persze nem lehet...

bbrrr 2018.03.21. 08:25:00

@teéjesenmindegy: azért van 4, mert a 4. nem lehetséges. Tehát van 3 lehetséges, +1 nem lehetséges. Érted már? :)
A 4.-nek jóval-jóval kisebb az esélye, mint az 1.-nek, pedig arra sincs sok sansz. pontosabban egyre kevesebb, ahogy egyre több a visszalépés (ami, mondjuk ki, a választási rendszer meghekkelése, és a demokrácia arculköpése. Mi az, hogy a Jobbik "utasítja" a szavazóit, hogy szavazzanak mondjuk a liberális jelöltre? Rosszabb, mint ahogy a fidesz átszabta a választókörzeteket)

kalbász 2018.03.21. 09:55:09

@Online Távmunkás: Nema vg válságban mondott csődöt az ország te gyógyegér, hanem azért mert szétbasztak mindent.
A többi országnak miért nem kellett imf hitel?
Egy régiós vezető pozicióból, nagyon alacsony államadósságból csináltak egy csődöt 6 év alatt. Egy olyan periódusban, amikor mindenki vágtatva fejlődött mi stagnáltunk.
Eladtak mindent, a fidesz ebből hozta vissza az országot.

2018.03.21. 10:45:05

@chrisred: nem értem miért problémázol azon, hogy mennyi volt hiány, hiszen te tudod a megoldást! hát küldünk vissza pénzt a jövőből, amikor már jobban megy, és máris megvan a 2004-2004 közötti hiány fedezete!
:D

2018.03.21. 10:46:14

@Bolshevik: ez a véleményszabadság, papám.
tiltsd be a véleményt!

teéjesenmindegy 2018.03.21. 10:58:57

@bbrrr: Tudsz olvasni?
"A választás három lehetséges forgatókönyve" EZ VAN AZ INDEX CÍMLAPON
Aztán felsorol négyet. Érted, hogy ez miért hülyeség? Vagy mondjak rá két példát?
1,2,3...

bbrrr 2018.03.21. 11:11:12

@aleksz róz:
Igen, ez a véleményszabadság. Az a vélmyeményem, hogy ez a blog szar. Ez nem kritika, hanem vélemény. Kritika az, hogy "ezt az ügyet jobban is meg lehetett volna oldani, például: ..."
A magát kormánykritikusnak tartók csak véleményeket fogalmaznak meg, és az is csak a saját véleményük, hogy valójában kritikát fogalmaznak meg. :) Ezért nem is hallgat rájuk senki, akinek egy csöpp esze van.

Vélemény az, hogy szar a cikk. Kritika az, hogy jobb lenne 4 lehetséges forgatókönyvről beszélni a címben, és nem 3-ról. Még jobb kritika az, hogy " a cikk túl egyoldalú, démonizálja a kormányt, jobb lenne egy nem elvakult kormányellenes tollából olvasni ugyanezen scenariók értékelését". De szerencsére a hozzászólók között van jó néhány értelmes megnyilvánulás, ami kiigazítja a cikk csúsztatásait/hiányosságait.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.21. 11:30:47

@kalbász: Egy olyan periódusban, amikor mindenki vágtatva fejlődött mi stagnáltunk.
Eladtak mindent, a fidesz ebből hozta vissza az országot.
Na azért ez igy nem igaz. De ami tény az tény. Valóban stabilizálták a gazdaságot. Ez jó. De ellopták cserébe a fél országot az EU-s pénzekkel együtt. Valamint olyan magas az államadósság hogy létrán kell fölmászni hozzá annak ellenére hogy ellopták a nyugdijpénzeket is amit arra akartak forditani, hogy csökkenjen az államadosság.

bigdata 2018.03.21. 12:17:44

@kalbász: van ebben a narratívában igazság. Gyurcsányékat nehéz alulmúlni, pénzügyi téren nem is sikerült.

Fájó kimondani, de minden más téren meg igen, pedig ez lehetetlennek tűnt. 2015 óta fokozatosan bolondokháza lett a kormányból, méltatlanok egy ország vezetésére.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2018.03.21. 12:46:15

Lehet még koalíciója a fidesznek. Szél pár hét alatt eljutott a nemfogunkösszétől az összekellfognunkon át a nemfogösszesenkiig. A kampányfőnökūk lehet, hogy emiatt hagyta ott őket. Hadházi helyett viszont előkeveredett a Petőfi.

Lali Lila 2018.03.22. 16:24:11

@arabok balrol:

1. "a zellenzek"-ben benne van a Jobbik, az LMP és pár kisebb párt is akik még soha nem voltak hatalmon, ergó ők nem tehették amivel rágalmazod őket

2. az hogy Gyurcsányék loptak, miért tesz elnézővé Orbánék lopásaival? te is részesülsz belőle személy szerint? mert különben nem értem

3. miből lett birodalma Simicskának, Mészáros Lőrincnek, Tiborcz Istvánnak? ja hogy annyira tehetségesek :)) na persze, mesékben is hiszel?

sinus67 2018.03.22. 22:43:55

@teéjesenmindegy:
És a bevezetőben mit ír? Te okos! Három lehetséges forgatókönyvet, meg még egyet - ami nem az ő véleménye - amit az ellenzék bőszen hirdet.
Azt is a sorba rakja! Es hogyan kezdi a 4.-et? Tudsz olvasni?
Mi a szart nem lehet ezen érteni?

api99 2018.03.26. 21:26:24

@Berelhetoreklamfelulet:
"Jobbikban volt lehetőség, régen... de kibújt a szög a zsákból. Amint elkezdtek átalakulni migráncs simogató "néppárttá""

Ekkora fityeszes hazugságot! Bértroll vagy!!
Mindenki tudja, hogy a jobbik mit képvisel:
kerítés marad; határőrség alakul; kipenderítik a kötvényes migránsokat is; rogánéktól lefoglalják a lóvét
süti beállítások módosítása