B1 blogcsalád



A nagy Belgrád-Budapest átverés

2017. november 27. - nickgrabowszki

A naiv álmodozó Orbánt lehúzzák a kínaiak. kin.jpeg

Pillanatnyilag ott tartunk, hogy Kína épít egy vasutat Belgrád és Budapest között, amelynek a magyar adófizetőkre jutó költsége 750 milliárd forint + kamatok, és ezt

  • a magyar miniszterelnök nagy eredménynek tartja,
  • a kínai miniszterelnök pedig udvariasan win-win szituációnak nevezi.

És ez jól is el is mondja, ki nyer valójában az üzlettel.

Magyarországnak és Szerbiának lesz egy, a két fővárost összekötő vasútja, ami most is van, és ami nincs összekötve semmivel, mert nem is lehet. Tekintetbe véve, hogy a vasút nem folytatódik egyik végpontból sem, mert nem is lenne értelme, mert tengeren hatodannyiba kerül az áruszállítás, mint szárazföldön, továbbá hogy mind Belgrád, mint Budapest áruáteresztő-képessége és a térség árufelvételi kapacitása világgazdasági mércével mérve jelentéktelen, elmondható, hogy

építünk egy vasutat a semmiből a semmibe, de legalább drágán.

Ez a viszonylat soha nem fogja visszahozni az árát, teljes illúzió tőle valamiféle kolosszális fejlődést, a GDP megduplázását várni. Új Selyemút nem lesz, nem lehet, mert már a középkorban is csak a luxusárút érte meg szárazföldön szállítani. Jelentőségét a Selyemút akkor veszítette el, amikor a portugálok megkerülték Afrikát. Amíg a Szuezi- vagy a Panama-csatorna hajózható, és Afrika megkerülhető marad, addig nem is fogja visszanyerni.

De ettől függetlenül a kínaiaknak ez a vasútépítés jól jön, mert lassul a gazdaságuk, és ezzel egyszerre fektetik be a hatalmas tőkefeleslegük egy részét, valamint a jórészt feleslegessé vált építőipari kapacitás egy szeletét. Ez a vasút nem az övék lesz, ők csak felépítik és piaci áron, piaci kamatokkal kifizettetik.

És ezt nevezik ők win-win szituációnak.

Ez nem az új, a kínai Marshall-segély. Az uniós kohéziós pénzekkel összevetve ez rendkívül előnytelen üzlet Magyarországnak, az előbbivel ellentétben mégcsak Orbán Viktor saját cégei a kormánypártok klientúrája se nyer a bolton.

A biznisz olyan rossznak és illuzórikusnak tűnik, hogy a nemzetközi sajtó rögtön geopolitikai konstellációkat, hódítási, gyarmatosítási célokat sejt mögötte. Talán vannak is ilyenek, de csak abban a tekintetben, hogy Kína egyszerűen piacot keres a beruházásainak. Jellemzően olyan területeken, amit a világgazdaság elhanyagol, mert nem rendelkeznek érdemleges felvevőpiaccal vagy a szállítási lehetőségekkel (a világóceánokhoz közvetlenül kapcsolódó tengerrel).

Kelet-Közép Európa kétségtelenül ilyen hely.

Kínának ez tisztán üzlet, a magyar (és a szerb) kormánynak viszont nem lenne kötelező rábólintani a semmiféle hasznot nem hozó ajánlatra. De rábólintanak, mert olyan nagyon szeretnének kitörni a jelentéktelenségből.

Adott egy kicsi, kövér felcsúti fiú, aki világpolitikai jelentőséget álmodik magának.

Vagy legalább a látszatát annak, ezért fizet rengeteget (közpénzből) a sportvilágbajnokságok megrendezéséért, és ezért akar olimpiát magának. (Meg a cégeinek, persze.)

De valódi nemzetközi politikai súlynak a kicsi, nyitott, gyenge gazdaság a legfőbb gátja (többek között).

  • Ezért szeretné olcsó villamos energiával idecsalogatni beruházásokat. Paks2 azonban minden lesz, csak nem olcsó.
  • Ezért szeretné a kínai áruk átrakodóállomását megszerezni. De itt átrakodóállomás nem lesz: nincs tenger hozzá ugyanis.

A magyar miniszterelnök azonban nem vesz tudomást a gazdaságföldrajzi realitásról. Ő voluntarista. Azt hiszi, elég akarni, meg nagyot álmodni. Talán még a Mikulásban is hisz. Orbán nem kőkemény realista vagy dörzsölt üzletember, hanem egy álmodozó, naiv idealista. El akarja hinni, hogy ez tényleg win-win, a kínaiak (ahogy Putyin is az orosz nukleáris iparnak) pedig kíméletlenül kihasználják ezt a gyengeséget:

nem hozzák, hanem viszik a pénzt.

Orbán bízik a csodában, hogy majd egyszer biztos hozzák is. Építtet vasutat, hátha majd azon jön a tőke. Pont, mint a magyar fociban: ha van tó, lesz béka is. De eddig nem lett, és nincs okunk úgy gondolni, hogy ez megváltozik.

Semmi nem drága neki. Nemcsak csinálja, de meg is mondja, hogy korlátozza demokratikus alapértékeket, a szólás- és véleményszabadságot, amikor néhány, a diktatúra ellen vagy Tibet mellett tüntető állampolgárt megfoszt tőle.

Semmilyen politikai akadály nem hátráltathatja a Kínával való együttműködést, mert a most a Kelet csillaga áll magasan.

Már önmagában ezzel az egy mondattal is kiírta Magyarországot a nyugati demokráciák köréből.

Abban természetesen igaza van, hogy Kína - szemben a Nyugattal - nem akarja folyton a demokráciára okítani a Fideszt. Miért is akarná? Nekik pont jó így, ahogy van. Viszont nem veszi észre, hogy amikor a pénzért puncsolva - a diplomáciában rendkívüli módon - a reptérre is kimegy a kínai kolléga elé alázatosan, az ugyan valóban nem tanár-diák viszonyt jelez, de nem is egyenrangú partnereket.

Ez a kliens-patrónus viszonya. Magyarul az úré, meg a szolgáé.

Az az egészen rendkívüli a dologban, hogy Orbán még fizet is azért, hogy megalázhassa magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3113398049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lajos Csánó 2017.11.27. 17:42:46

Az írás tökéletes!A baj az,hogy engedünk ilyen beruházásokat megvalósítani!

mikimackó 2017.11.27. 18:33:50

@Lajos Csánó: engedünk? engednek....., mert megtehetik, ha beledöglesz, akkor is !!!

morpho 2017.11.27. 19:47:10

"Orbán még fizet is azért, hogy megalázhassa magát"

Pontosítanék: A magyar adófizetők pénzéből alázza magát. Nem ő fizet.

Okos Tóbiás 2017.11.27. 20:04:28

Ki lehet számolni, mennyit veszít ezen Mo. Császy, és Tátrai csupán vélt kárért, és csak a töredékéért lett meghurcolva, és lecsukva. Teremtettek precedenst a jövőre nézve. :)

FCUK12 2017.11.27. 21:54:41

érdekes írás. mondjuk én úgy tudom, hogy a pireuszi kikötőbe érkező szállítmányokat dobnák szét ezen a vasúton, mivel a hajó csak addig olcsó, amíg egyszerre sokat egyirányba kell vinni, ugye.

na de ki vagyok én, hogy meghazudtoljam a b1-et? majd holnap, még csak hétfő van, biztos azért kamuznak a srácok ilyen gyengén, mert még nem melegedtek bele a hétbe :D

2017.11.28. 07:09:27

@FCUK12: Rosszul tudod. A pireuszi kikötő kinai tulajdon, mert megvették. Igy aztán onnan azt és akkor teritene szét árut a kinai állam amikor szeretne és akarna. A lényeg a beruházás haszna, a kinaiak térnyerése és a letelepedés előkszitése.

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a világ legnagyobb európai kikötője Hollandiában van. Igaz, ott nincs a kinaiaknak vámszabad területük és ez a baj. Ugyanis a vám és a többi nem ingyenes tárolási tevékenység megemelné a kinai áruk árát. Nem beszélve az ellenőrzésről , amit ők nem nagyon szeretnek.
Hát ennyit a kumuzásról és a tudatlanságodról ! Igaz erről is sorsogyurkó tehet , meg gyurcsányésazelmúltnyócév !

LKerekes 2017.11.28. 07:33:15

Seggfej firkász! És a tengeri kikötőböl is hajó viszi az árut Europa belsejébe?
Egy ostoba cikk, ami ferdítésekkel tel.
Mond geci, a .metro mikor lesz nyereséges? De az kell a segged alá mi?

NemodaBuda 2017.11.28. 07:56:31

@FCUK12: Tényleg, ki vagy te ? Van-e térképed ? Van-e azon vasútvonal is ? Mert akkor azért világos a képlet, már ha egyáltalán .... Európa Pireusból nem támadható le áruszállítással. Hamburgból, Amsterdamból, de még Tolulonból is - talán !

Willkommenskultur 2017.11.28. 08:05:37

Baromi meglepo h a B1 blog konteokat lat. Ez lett az ev meglepetese.

lobster thermidor 2017.11.28. 08:16:20

Szerbia ezer sebből vérzik, mert a koszovói helzet minden, de nem szabil. Ráadásul elég ránézni a térképre, ez a "pireuszi" kapcsolat csak egy álom, mert a tenger, és Belgrád között van még két ország.

Stenonis 2017.11.28. 08:17:39

@Willkommenskultur:
Nem konteókat lát.
A kínaiak szimplán átbaszták Orbánékat.

Ha olyan zseniális lenne ez az üzlet, akkor miért titkosították gyorsan 10 évre? Még azt sem tudjuk, milyen kamatozással ad hitelt Kína azért, hogy Magyarország abból a pénzből kínai vállalatokkal megépíttesse a vasutat.

Willkommenskultur 2017.11.28. 08:19:23

@Stenonis: Ja, Putzin is atbasyta Orr bant, ay pedig puszta veletlen h megis mindig a lippsik idejen megy csodbe ay orszag amikkor semmit se epitenek, meg persze foleg nem basszak at oket..

bbbru ha ha aha

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.11.28. 08:21:09

Szóval ez a vasútvonal a semmiből a semmibe megy?
Tehát akkor Budapest egy semmi, Budapest külvárosi-elővárosi része (ahonnan naponta tíz-százezrek járnak be dolgozni) egy semmi, az Alföld és települései amiken keresztülmegy a vasút, azok is semmik, valamint egész Szerbia és Belgrád is egy nagy semmi.
Az utasok, akik jelenleg 40-el zötykölődnek ezen a vasútvonalon minden reggel be a munkába és este hazafelé, ők is a semmiben laknak?
Gratulálok a szerzőnek...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.11.28. 08:28:28

@Anakin Solo (a.k.a. Ape):

globálisan, de pláne a csillagászati árához képest igen, semmi, nulla, lófasz.

pár tízezer ingázónak 160 km órás vasút 1000 milliárdért? ne nézzük már egymást hülyének...

2017.11.28. 08:28:45

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): Ha világot látnál, akkor tudnád, hogy Magyarország és azon belül Budapest kínai mércével nézve egy porfészek. Kínában rengeteg olyan város van, mint Budapest és sok olyan, ami akkora népességgel bír, mint az országunk. Ez a vasútvonal és Budapest, mint átrakó egy kisebb kínai város gazdaságát tudná ellátni. Jártam arra, láttam, hogy milyen, amikor egy gazdaság pörög, mi csak álmodunk arról. Meg tudod mondani, hogy hány ember utazik napi szinten Budapest és Belgrád között?

Medgar 2017.11.28. 08:37:52

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): a kiskörúton kívül mordor van, ezt minden romkocsmaszakos bölcsész tudja...

Superuser 2017.11.28. 08:50:40

szóval hamarosan már talán Bp-en felhajthatok a szerb vasút kiváló szerelvényére, ami autóstól ledob a montenegrói tengerpartra, nem köll lemenni Újvidékig.

a libsi agyhalottak, meg bekaphatják, láttuk már a "szakértelmüket", sajnos túl sokat.

a béjegyblog meg testületileg bele fog gebedni, hogy tavasszal marad a Zorbán, oszt' lopja tovább a hijánytot :D

jah, nem is, hisz' nem az úticél, hanem maga az utazás a fontos (és hogy a zópenszoszájti kifizesse a számlát) :D

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.28. 08:54:07

A lényeg, hogy az ország geopolitikai ketrece tágítva legyen.

Csökkenteni kell az euroatlanti rabságot.

incognito ergo sum 2017.11.28. 08:55:32

alapvetően teljesen egyetértek a poszttal, egy mondaton fennakadtam:

"a diplomáciában rendkívüli módon - a reptérre is kimegy a kínai kolléga elé alázatosan"

ez tényleg rendkívüli? nagyon régen néztem tévét, de homályos emlékeimben számos olyan kép idéződött fel, ahol a repülőgépről lesétáló vendéget ott fogadta a házigazda a lépcső aljában.

guvat 2017.11.28. 08:55:37

Már nagyon vártam.... Rengeteg fejtörésbe került, de megérte! Most ez van a "Matolcsy csődbe viszi az országot! és Éhen halunk az IMF nélkül! " helyett.
Pavlov kutyája már rájött volna, hogy ezzel csak saját sírotokat ássátok. Talán okosabb volt...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.11.28. 09:05:37

@Superuser:

neked nem a pótvizsgára kéne készülni trollkodás helyett? :)

VaradiJanos 2017.11.28. 09:06:03

Teccik ez a kicsikövérfelcsutifiuzás mer szégyelje is magát hogy nemlet ojan szép hejes férfias emberke mint nickgrabovszki. Meg is akartam gyorsanban mutatni a külömséget de hirtelen nem találtam fotot a posztoloról prdig tutivan mer egy igazi libejális demokjata nem inkognitoskodna

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.11.28. 09:06:51

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

így van, pénz nem számít. nem te fizeted Bulgáriából, agyhalott fasz.

VaradiJanos 2017.11.28. 09:07:34

@FCUK12: büdös putyiniszta trol, hogy mered mekkérdöjelezni a béegy polihisztorait?

VaradiJanos 2017.11.28. 09:09:30

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): az mind vidéki turulsutyó mer nem olvasnak kornismihájt, pfuj

VaradiJanos 2017.11.28. 09:12:34

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: viszont szerencsére te sem, legfeljebb a piád jövedéki adójával, te szerencsétlen megkeseredett sikertelen pondró

chrisred 2017.11.28. 09:12:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Felőlem mindenki besétálhat a maga kínai ketrecébe, aki arra vágyik, érezze ott jól magát. Csak engem meg a pénztárcamat hagyja ki belőle.

VaradiJanos 2017.11.28. 09:15:04

A minap kimentem egy üzletfelem elé a reptérre. Most kicsit szégyellem magam, mert a szerző felvilágosított, hogy ezzel megaláztam magam.

VaradiJanos 2017.11.28. 09:15:43

@chrisred: már nem a te pénztárcád

Superuser 2017.11.28. 09:22:50

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Úgy látom a tartalmon nem találtál fogást, genderkecsege! :D

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.11.28. 09:29:58

@roli101: Ha jól emlékszem nem hasonlítgattam Mo-t vagy Bp-t Kínához vagy kínai városokhoz. Nyilván teljesen más a városok és gazdaság mérete, tisztában vagyok vele.
Szoktam világot látni is, ráadásul nem csak külföldön, itthon is sokfelé megfordultam már.
Pont ezért mondom, hogy arrafelé (ahol a 150-es vonal megy) is sokan laknak és elég nagy bunkóság őket semmibe nézni.
Budapest és Belgrád között nem tudom mennyien utaznak naponta, de nem is releváns szerintem, mert nem csak a Belgrádi utasok miatt építik át. Ezeket mind figyelembe kell venni: nemzetközi utasok, teherforgalom, belföldi utasok, illetve a hivatásforgalom utasai (napi ingázók).
Nem azt mondom, hogy 1:1-ben jól van így a projekt... (pl. Kmiklós után szerintem elég lenne 1 pálya) de azt mondani, hogy semmiből semmibe megy, óriási ostobaság.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.28. 09:43:44

A napi bérrettegés megvan..

Persze ilyenkor már a héten rég megbukik a kormány, most csak az a gond, hogy a kínaik itt vannak, és az EU fejesei és diplomáciai gazdasági kapcsolatokat építenek.

A ballib hazaárulók meg hazudoznak, és pánikot keltenek.
Ahogy szoktak, mert az elkkúró soha nem látott vendégül ennyi prominens EU-s és Kínai vezetőt egyszerre.
Irígységből.

fidesz maszop dk egykutya 2017.11.28. 09:49:08

Nem a felcsúti KISZ titkár fizeti, hanem mi. Más pénzével anyja se veri a csalánt :)

felucca02 2017.11.28. 09:50:12

@FCUK12: Tudod, megtehetnék, hogy tíz óra többletúttal olyan kikötőbe megy a hajó, ahonnan Európa szíve ma is elérhető, nem egy vasútvonalon, hanem öt vasútvonalon, kiváló infrával.
Tudod, mennyit hajózik a hajó píreuszig? Negyven napot. Tudod, mennyivel hamarabb ér a konténer budapestre kelebiától, ha a jelenlegi nyolcvan helyett százzal jön? Negyed órával.
Tudod, hogy hol van kapacitásszűkület Belgrád és Bécs között, vasúton? Képzeld, Budapest és Hegyeshalom között.
Tudod, hol van ma is kapacitásfelesleg a vasúti fővonalaink közül? Bizony, Kelebia és Budapest között.
Tehát nincsen olyan józan érv, ami az mondja, hogy két négyesmetró árát kell eltapsolni az Alföldön, amit attól kapunk, akitől majd meg kell vennünk.
Nem tudom, felfogható-e?
Ha lehet, úgy válaszolj, hogy nem sorosozol.

munkanélküli informatikus 2017.11.28. 09:53:15

@flort: Tudod-e, hogy milyen sebességgel halad egy óceánjáró?
Ha Kínából jövet pl Rijekában akar kirakodni, az napokkal később történhet meg, mint egy pireuszi kirakodás. Pireuszban a csomagod átteszik vonatra és onnan már 100 km/h-s átlagsebességgel vágtat a megrendelő felé, kicsit gyorsabban, mint a hajó. Amikor a hajó kikötne Rijekában, akkorra már rég ki is hozta a postás házhoz a csomagodat. Ráadásul Pireuszt a kínaiak fillérekért szerezték meg és óriási kikötő, a pici Rijekában meg talán napokig sorban állhatnának a kínai hajók mire vége kirakodhatna és fizethetné a durva kikötői díjat is, ami Pireuszban ugye ingyenes.

felucca02 2017.11.28. 09:53:47

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): Ott buktad el a dolgot, hogy azok a problémák, amit említesz, megoldhatók napi fenntartással, Kunszentmiklósig részlegesen (menetrendfüggően) két vágánnyal, 120-as tempóval. Ezeknek a problémáknak az orvoslásához nem kell 700 milliárd kínai hitel. Igen, a kelebiai vonal a semmi közepén megy, már az OTRT-is Szeged felé kanyarintotta a belgrádi kapcsolatot, mert ott van jó helyen.

HaD 2017.11.28. 09:55:45

pár éve egy kollégám valahogy belekeveredett egy kínai üzleti útba egy 7 milliós kínai város(ká)ban. A kínai városka üzletemberei megkérdezték hogy mi van Mo.-on eladó amit ők megvehetnének és eladhatnák. A fiú mondta hogy bor...a kínaiak kérdezték na és mennyi...a fiú mondta hogy Tokajban és környékén mennyi kb. bor van évente kb...a kínai erre azt mondta hogy az ő városkájukban annak az 50szerese fogy és nekik ha valamit bevezetnek a piacra akkor stabil MENNYISÉG kellene...mondjuk Tokaj 50szerese:) a fiú szétnézett még itt ott ha már elutazott oda és hazajött...:)

felucca02 2017.11.28. 10:01:44

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem ez a baj. Az a baj, hogy nem térül meg a projekt, ilyen a vasút, a hajó és a geopolitika adottsága.
Ha osztrák hitelből épülne, ugyanilyen pocsék lenne.
Két politikus összeült, leboltolták, titkosították. Közben a saját terveinket szarjuk le. Az OTRT szerint a budapest és belgrád közötti nagyseb-vasút Szegeden át megy, ahol beköt másfélszázezer embert.
Tudod, mennyivel hamarabb ér a konténer budapestre a határról? Negyedórával. Előtte hajózott negyven napot, meg elpöcsölt még párat Píreusztól Belgrádig.
De nálunk behoz negyedórát, nagy szó!
Igaz, aztán nem fér be az 1-es vonalra, mert ott már nincsen hely többletvonatoknak. Tehát vár egy napot.
Szerintem ez egy jól megkonstruált terv, még sok ilyet kérek!

felucca02 2017.11.28. 10:06:41

@munkanélküli informatikus: Egy nappal továb tart Rijeka.
Az a vágtató tehervonat, az milyen álom? Tudod, hány órát áll minden határon? Tudod, mennyivel járhatók szerbiában a vasútvonalak? Tudod, hogy a magyar-szerb határon nyolcszor annyi ideig áll a vonat, mint amennyivel hamarabb fog Budapestre érni?

vénkujon 2017.11.28. 10:09:53

miértünk naiv és álmodozó a Miniszterelnők Úr! éljen a nemzeti kórmány

felucca02 2017.11.28. 10:09:56

@munkanélküli informatikus: Na, meg, hogy hol ingyenes a kikötő, az legyen a kínaiak dolga. De miért kell nekünk ezért 700 milliárdot kifizetni, hogy nekik píreuszban inygenes?

ja, igen, most megnéztem. Másfél nap hajózás Koper Píreusztól. Kicsit kevesebb, mint amennyi idő alatt eljut a vonat Píreusztól a magyar határig.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.11.28. 10:12:00

@felucca02:
- "amit említesz, megoldhatók napi fenntartással" ... látszik hogy nem ismered a 150-es vonalat. Ott napi fenntartással max 80-at hozol ki belőle. Jelenleg BP és Kmiklós között rohadt hosszan 40-es lassújelek vannak. Ez a pálya sehogy nem alkalmas a 120-as tempóra! Csakis újjáépítéssel érhető el a 120-as sebeség is.
- "kelebiai vonal a semmi közepén megy, már az OTRT-is Szeged felé kanyarintotta a belgrádi kapcsolatot" ... talán pont azért mert a Kelebiai vonal jelen állapotban egy nagy rakás sz@r. Rossz a pálya, a sok lassújel miatt rendszeresek a késések, és mivel csak 1 vágány van, így az állomásokon várnak egymásra a szembe menő vonatok. Volt olyan, hogy 4 tehervonat várt Kmiklóson Bp felé, de előbb BP felől bejött a személyvonat, aztán a másik személyt elengedték BP felé, és csak utána következett a 4 tehervonat.
Szóval ez a kapacitásfelesleg dolog amit említesz, nem igazán állja meg a helyét.

chrisred 2017.11.28. 10:12:30

@HaD: Az igazat megvallva Kínában a tokaji borfajta szélesebb körben ismert, mint maga Magyarország.

febiha 2017.11.28. 10:13:28

Mondjuk csakugyan nehéz megérteni, hogy 160 km síkföldi vasút (messze nem TGV paraméterekkel) miért kerül kb. ötödannyiba, mint egész Paks2, ami állítólag szintén nagyon drága? Egy év magyar GDP-jének 2-3%-a? Eszerint pld. a spanyol nagysebességű vasúthálózatba (AVE, jelenleg 3200 km) kb. egy magyar éves GDP-t toltak bele? Érdekes számok...

vénkujon 2017.11.28. 10:13:35

+megemlíteném, hogy a nemzeti magyar rendőrség milyen szakszerűen bánt a libsi buddista zászlóteroristával! köszönjük

vwxyz 2017.11.28. 10:27:04

1. Betonoztass a haverokkal valami jó nagy, látványos monstrumot! Tök mindegy, hogy gazdaságos-e? A lényeg, hogy lássák, "épül az ország".
2. Számláztasd le a költségek sokszorosáért, a különbséget lopd el!
3. Röhögj a birkákon, akik azon vitatkoznak, volt-e értelme ennyi pénzt kidobni?
4. Dőlj hátra elégedetten, és mondd ki magadban: neked volt értelme, a magyar nemzet meg bekaphatja!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.28. 10:29:20

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Kevés jó dolog van ingyen.

Persze érthető, hogy azért dolgpzol. hogy minden pénz nyugtai gazdáid zsebébe menjen, s ne legyen semmilyen befektetés a magyar nép jövőjébe.

felucca02 2017.11.28. 10:33:12

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): Az a helyzet, hogy túl jól ismerem a vonalat. Vannsk problémái, az igaz, de 120-ra fel lehet hozni a 700 milliárd töredékéből. Igen, kapacitásfelesleg is ban rajta. A vonal jelenlegi szűk pontja a szabadkai állomás.j
Százezrek itt nem ingáznak, tekintve, hogy teljes budapest napi vasúti ingázása 80 ezer fő, ebből ez az irány becslésre 5 ezer főt adhat ki.

Visceroid 2017.11.28. 10:37:23

Most mit kell sírni, eddig az Unió húzott le minket, most a kínaiak fognak egy kicsit jobban. Meg az oroszok. És a végén a két szék közül a földre fogunk esni. Nincs ebben semmi különös, csak egy lúzer nép haldoklását látjuk.

2017.11.28. 10:38:18

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ez milyen befektetés, ami kb több mint 100 év alatt térül meg és a kamatokat az unokáid unokái is fogják törleszteni ?
Birkuci ! Közgázból hányasod volt ? Vagy te is büfészakos vagy netén "északos" ?
Ha tényekkel alátámasztod, és a számitásokat levezeted hogy megéri befektetés--na nem orsósnak és a bandájának--elfogadom és elismerem hogy igazad van. De addig engedd meg nekem hogy mindabban kételkedjem, aminek semmi köze a valósághoz. Még akkor sem ha te mondod.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.28. 10:50:56

@chrisred:

Nem kell kínai ketrec. 50 év múlva a kínai imperializmus probléna lesz. De ma a kínai kapcsolatokkal diverzifikálni tudjuk a nyugati függőségünket.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.28. 10:53:35

@jános515:

Már az a tény, hogy Sorosék ellenzik azt jelzi, csak jó lehet.

Egyébként meg nyilvánvaló: részese lenne egy hatalmas áruforgalmi folyosónak hatalmas haszon minden országnak.

nemecsekerno_007 2017.11.28. 11:08:00

"A naiv álmodozó Orbán..."

Mondják ezt a ún. "baloldali-liberális" "Merjünk kicsik lenni" okosemberek.

Muhahahahahahaha

Akkor kinek is lesz 2/3-a 2018-ban, ill. ki is a naív?

Muhahaha

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.28. 11:08:32

@jános515:

Balneológia szakon végeztem, csak a bálnákhoz értek...

orient 2017.11.28. 11:15:00

@HaD: tökre igaz, alátámasztom. Nekem közeli rokonom francia borászatokkal áll kapcsolatban (Bordeaux). Nagy borfesztivál franciaországban. Kínai megjelenik a borásznál, bocsi szeretnék rendelni X százezer plackot a borból, de utána még akár milliós nagyságrendben. Francia kiröhögte és elárulta neki, hogy ez itt Európa, itt tradicíók vannak és semelyik minőségi régi pincészet nem termel ennyi bort egymaga. Mellesleg ha lenne is ennyi palackuk akkor sem adnak el többet pár ezernél egy ügyfélnek mert elveik ellen való, hogy egy ügyfél kapja meg az összes bort amit termelnek. Magyarul a pénz és kapzsiság nem az egyetlen ami érdekli őket, hanem vannak elveik és tradicióik. )mellesleg lazán eladják az összes bort és nincsenek rászorulva a kínai milliárdos öntelt felvásárlására...). Kínai üzletember megsértődött és elment. Gondolom még bepróbálkozott pár pincézsetnél és rájött ezeket nem veszi meg fillérre, megy majd Kelet Európába, ott mások az "elvek".

KunnHalmiAgnes 2017.11.28. 11:17:17

Jellemzo, hogy a fasiszta Orban, mar megint diktatorokkal uzletel, akikkel rajta kivul SENKI a vilagon nem all szoba.

$pi$ 2017.11.28. 11:22:11

@felucca02: "Tudod, mennyit hajózik a hajó píreuszig? Negyven napot. Tudod, mennyivel hamarabb ér a konténer budapestre kelebiától, ha a jelenlegi nyolcvan helyett százzal jön? Negyed órával."

Hát én már vettem hajón szállított cuccost kínából, nem negyven nap.

Viszont, ha negyed órán keresztül 20km/h-val haladsz, akkor az 5 km. Nem hiszem, hogy Budapest és Kelebia közt 5 km lenne a távolság.

És azok a vonatok állítólag 160-al fognak menni.

És két irányba, azaz az egyik vonatnak nem kell megvárnia, amíg a másik eltakarodik előle.

Szóval ebben a gondolatmenetedben minden egyes állítás butaság volt.

Demszki Gabor 2017.11.28. 11:25:22

Ez az ujabb felesleges korrupt vasut epítes, ez maga a HOLOKAUSZT.
Mert ne legyen semmi kétség, nem a kinaiak fognak árut szállítani, hanem Orbán akar zsidokat és cigányokat a haláltáborokba szállítani. Mert mindig is ez volt a célja.

2017.11.28. 11:27:34

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Csak nem te tervezted a Budapesti Bálnát ? Bakker ! Mondd hogy nem !!!!

chrisred 2017.11.28. 11:34:30

@$pi$: Bizonyára egy európai elosztóraktárból érkezett.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.11.28. 11:35:48

@felucca02: "Vannsk problémái, az igaz, de 120-ra fel lehet hozni a 700 milliárd töredékéből."
Gondolom a felhozás alatt újjáépítést értesz (ágyazat, betonalj, stb.. komplett csere).
Persze meg lehet csinálni, de mégsem történt az elmúlt 40 évben semmi...
Az eredeti vmax 100 helyett ma már csak 80, a gyakorlatban pedig inkább 60 és 40 km/h.
Én nem azt vitatom, hogy nem lehetne olcsóbban megoldani a problámát, hanem azt, amit a cikk állít, hogy a semmibe megy a vonal.
A kapacitásfelesleggel továbbra sem értek egyet. Kmiklós - BP viszonylatban biztosan nem!
"teljes budapest napi vasúti ingázása 80 ezer fő"
Jó lesz az a duplájának is :)
De a lényeg pedig az, hogy előre kell gondolkodni. Nem az a kérdés, hogy most mennyi, hanem, hogy ha kapnak az emberek egy közútnál jobb alternatívát, akkor sokan azt fogják használni. Jelenleg autóval hamarabb beérni, de ha nem 40 km/h lesz az átlagsebesség mint jelenleg, hanem mondjuk 80, akkor már nem az autó lesz a nyerő.

felucca02 2017.11.28. 11:36:14

@$pi$: Na, rugaszkodj neki még egyszer. Ha 160 km-t nyolcvannal megy a vonat, akkor két óra a menetidő, ugyebár. Ha százzal, akkor egy óra negyven perc.

Nincsen olyan tehervonat, ami százhatvannal megy, nyugat-európában sem.

És ha kevesebb, mint negyven nap alatt ért ide a cuccod kínából, akkor az most hogyan érv a drága kínai vasút mellett? Vagy mindegy volt, hogy mit írsz, csak írjál valamit? Ok, ezt el tudom fogadni!

A vonatoknak most sem kell megvárniuk egymást, mivel komplett menetvonalak vannak üresen az egész vonalon. Kapacitásfelesleg van, ezen az egy vágányon is.

felucca02 2017.11.28. 11:51:30

@Anakin Solo (a.k.a. Ape):
Nem, nem lesz jó a duplájának, 80 ezer, ebből a váci és szolnoki vonalak a legerősebbek, 20-20 ezerrel.

De vitatkozhatunk, hátha te tudod jobban.

A 40-es lassújelek pedig azóta szaporodtak el, mióta belengették a kínai vasutat, mert azóta a pályavasút szarik erre a vonalra.

Három nagyobb település van, kiskőrös , halas és szentmiklós, érdeklődve hallgatom az itteni utasszámokat, netán a 700 milliárdra leosztva, hogy fejenként hányszázmillió?

felucca02 2017.11.28. 11:54:58

@nemecsekerno_007:

Ez tök jó érv, ettől rögtön megtérül ez a beruházás! Tetszik, át fogom venni ezt az érvelést!

nemecsekerno_007 2017.11.28. 11:58:03

@felucca02: "Kapacitásfelesleg van, ezen az egy vágányon is...."

Csillag elvtárs legendássá vált mondása jut eszembe egy Tisza híddal kapcsolatban.

"Miért kéne ide híd, hát nem jár erre senki...." :)

Na ilyen a lógika :)

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.11.28. 12:03:29

@felucca02: Honnan veszed azt a 80 ezret, forrás?
Itt kicsit többet ír:
turizmus.com/utazas-kozlekedes/nepszeruek-az-elovarosi-vonatok-1150623
40-es lassújelek mindig is voltak! Már a 90-es 2000-es években is, mielőtt még bármit is akart volna Kína errefelé.
"Három nagyobb település van, kiskőrös , halas és szentmiklós" - ez sem teljesen igaz, mert pl. Dunaharaszti már nagyobb mint Kiskőrös. De a zegész vonal Kmiklósig már elég szépen beépült...

$pi$ 2017.11.28. 12:09:17

@chrisred: "Bizonyára egy európai elosztóraktárból érkezett. "

Nagy értékü cuccost is vettem, napokon keresztül lehetett követni kínában, utána meg európában.

Most leellenőriztem, nem volt nagy tévedés a negyven nap. Azt írják cégek, hogy 20-30 nap.

vittore 2017.11.28. 12:13:12

@Superuser: "szóval hamarosan már talán Bp-en felhajthatok a szerb vasút kiváló szerelvényére, ami autóstól ledob a montenegrói tengerpartra, nem köll lemenni Újvidékig." El kezdetm leírni normálisan, hogy miért baromság amit írsz, de aztán rájöttem, hogy úgy sem értenéd meg...

felucca02 2017.11.28. 12:19:17

@nemecsekerno_007:

Mint mondottam, komplett menetvonalak üresek, a vonal még kb háromszor ennyi tehervonatot lenne képes felvenni, akkor éri el elméleti kapacitáshatárát. Vajon lesz valaha ennyi vonat?

felucca02 2017.11.28. 12:27:04

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): Budapest Közlekedésfejlesztési Rendszerterv, 2008. Akkor hetvenezer volt, azóta valamennyit nőtt, illetve megállt a csökkenés, ebből gondolom, hogy a nyolcvan reális.

Amiket sorolsz, azok helyi beavatkozások, semmi közük egy kelebiáig nyúló komplett új vasútvonal építésének szükségéhez.

Ok, vegyük még hozzá dunaharasztit is, kétezer fővel!

ursus artos 2017.11.28. 12:27:53

Sokkal jobb volt amikor tényleg semmi sem történt az országban, viszont nem is épült semmi. De tervek meg százlépés programok azok voltak...

2017.11.28. 12:28:05

A szállítási időhöz annyit, hogy ha annyira sürgős, akkor repülővel hozatom el a holmit, különben meg belefér az akár 1 hét késés is. Egyébként a kirakodás és vámolás miatt szokott késés lenni, mind a hajó, mind a vonat vagy közút jól számítható.
Ha nagyon sürgős volt, próbáltuk Píreuszt és Rijekát is, nagyjából egyforma idő volt, de az adminisztráció és a tökölés sokkal durvább Píreuszban. Ennek ellenére az összes többi konténeres vagy Rotterdamba vagy Hamburgba érkezett, sokkal egyszerűbb, mint átmenni az EU-n kívül.

Willkommenskultur 2017.11.28. 12:29:28

@ursus artos: hogy mondhacc ilyet h nem epult semmi?

allamadossag az smafu? Az is munka.

Tomiko 2017.11.28. 12:33:11

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): "Tehát akkor Budapest egy semmi, Budapest külvárosi-elővárosi része (ahonnan naponta tíz-százezrek járnak be dolgozni) egy semmi, az Alföld és települései amiken keresztülmegy a vasút, azok is semmik, valamint egész Szerbia és Belgrád is egy nagy semmi."

Sajnos igen, a beruházás mértékét nem indokló tényezők, ha úgy tetszik semmi. Olyan mint 20 milliárdért stadiont építeni 1500 nézőszámra. Nem ördögtől való építeni, de nem mi építjük. Mi csak fizetjük. Olcsóbb lenne minden ott lakónak egy ingyen elektromos autó ingyen árammal.

Willkommenskultur 2017.11.28. 12:37:00

@Tomiko: Jas, amiko semmi nem epult, epult legalabb az allamadossag

most h evezredes fejleszteseket jelentenek be minden nap, csokken az adossag. Ez nzilvan azert van mert Orban annyit lop mint senki azelott, vagyis lippsi logikaval ez is megoldhato.

ursus artos 2017.11.28. 12:38:59

@Willkommenskultur: igazad van. Az legalább következetes, kemény demokratikus 80%-os államadósság volt. Nem olyan velejéig korrupt tolvaj 70%, mint most...

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.28. 12:42:04

Valahol fantasztikus azért...

A ballibek parancsra bármi ellen és bármi mellett képesek érvelni.

Lásd Paks2, mikor Gyurcsány írta alá Putyinnal, majd most.
Vagy a vasút fejlesztések.
VAgy autópályák.

Bármi.
Amit Orbán csinál az szar, amit Gyurcsány és az elkúrók az isteni.
Ez már nem is kettősmérce, hanem egy tükörfordító.

bda 2017.11.28. 12:49:07

Miért nem egy 400 km sebességű vasúthálózatot építünk Nyugat irányába? Na az valami lenne, csak hát ugye ott lakik az ellenség Brüsszel, Soros, a spekulánsok meg a fene tudja még milyen gonosz lelkek. Akik kizárólag mind rosszat akarnak a magyar népnek, vagy legalábbis Viktorkát szeretnék egy kicsit kordában tartani. Bezzeg a Kínai és az Orosz barátaink na azok a fasza emberek az kell nekünk, hogy hatalmon tartsák hős, szeretett, királyi, vezérünket. Hisz nap mint nap csupa jót csinál, extra nyugdíjakat oszt, rezsit csökkent, csok is van, meg a fene tudja még minden jó. Csak kórházba ne kellejen kerülnöd mert a fertőzésben megpusztulsz, mert nincsen pénz új szikére, majd jól elmossuk a régit, ahogy éppen sikerül.

Superuser 2017.11.28. 13:03:18

@HaD:

Én ittam már kínaikkal, elég hamar bebaxxtak :)))

Szóval ha a 7 milliós városKA megissza tokaj szőlővesszejéről csepegtetett nektár ötvenszeresét, az felérhet egy genocídiummal :D

Szerintem inkább legendáriázol te kis hamis! :)))

Superuser 2017.11.28. 13:09:55

@$pi$:
>És két irányba, azaz az egyik vonatnak nem kell megvárnia, amíg a másik eltakarodik előle.

köszi, hogy eszembe juttattad, az egy vágányt Trianonnak köszönhetjük, szóval én szimbolikus jelentőséget is tulajdonítok neki :)

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.11.28. 13:11:31

@Tomiko: Mit érsz az ingyen elektromos autóval, ha az utak is szarok? Attól nem ér be gyorsabban az ember a munkába. Másrészt villanyautóhoz áram is kell, illetve hálózat ami azt a tömérdek plussz energiát - ami a töltéshez kell - elbírja. Mert ezek most nincsenek meg. Nem olyan egyszerű dolog ám ez :)

Superuser 2017.11.28. 13:15:04

@vittore:

>El kezdetm leírni normálisan, hogy miért baromság amit írsz, de aztán rájöttem, hogy úgy sem értenéd meg...

már megint ez a libsi gőgös eleféntcsonttornyos felsőbbrendűség, baszki...

'12-ben így mentünk nyaralni, tecciktudni.
este 9 körül indult (ok, nem Újvidékről, hanem) Szabadkáról (bocsi nem emlékeztem jól) a vonat, és reggel 8 után kipihenten gördültünk le a vonatról saját autóval Bar-ban, mindez a körbemenés üzemanyagköltségének cirka feléből.

tingli-tangli 2017.11.28. 13:27:30

olvassátok a Magyar Időket, ott le vagyon írva, hogy mi leszünk az új selyemút, meg hogy az eu kétségbeesetten figyeli, hogy rendítjük meg őket

Willkommenskultur 2017.11.28. 13:33:32

@tingli-tangli: hat mondjuk az eu kormanyaiban sorra hullanak a fejek de az EU valasztason is lesz meglepi

ehhez kepest itthon a 30 ev legunalmasabb valasztasara keszulunk, mert mindenki elegedett

ez ritka dolog, jegyezzuk meg

paveway 2017.11.28. 13:40:28

3500 milliárd a ruszkiknak, 1000md a csájnízoknak, de közben állítsuk meg Brüsszelt. A főni elég furcsán képzeli el az Európához és szövetségeseinkhez való viszonyát. Jó lenne észbe kapni, mielőtt ki nem vágnak bennünket, mint a macskát.

Superuser 2017.11.28. 13:42:02

@paveway:

Az EU-n kívül is van élet! :)))
Hadd görbüljön már úgy az uborkám, ahogy nekem tetszik :D

paveway 2017.11.28. 13:45:03

@Ballib cenzúrázók réme 25: nem az a baj, hogy épít. Hanem az, hogy hogyan. Suttyomban, fű alatt, sunnyogva. Paks bővítését 1-2 óra alatt letárgyalták, zárt ajtók mögött. Se nemzetközi tender, se társadalmi vita, se szakértői egyeztetés. A szupervasút bővítésének hatástanulmányát 10 évre titkosították. Mi szükség van ezekre a sundám-bundám megoldásokra? A magyar választó csak fejőstehénnek jó meg négyévente ikszelni, amúgy le van szarva? Azért álljon meg kicsit a világ. Értem én, hogy a főni eszetlenül sok pénzt nyer majd az üzleten, de a számlát a magyar adófizető egyenlíti ki.

paveway 2017.11.28. 13:46:11

@Superuser: van, persze. Próbálom elképzelni az országot egy eurázsiai szövetség részeként, de valahogy erre mindig bábactunk.

Superuser 2017.11.28. 13:50:13

@paveway:

Ki tudja, mit hoz a holnap...
A lényeg, hogy a V4 egyben maradjon, egyfelé húzzon. Esetleg pluszban Ausztria. A "schnitzel-országok" :D

Superuser 2017.11.28. 13:51:38

@paveway:

a magyar adófizető jelentős pluszban van, úgy 6 éve.
ha meg szaporodott és sokasodott, akkor pláne.

chrisred 2017.11.28. 13:59:03

@Superuser: A befizetett adót tekintve feltétlenül pluszban van.

Superuser 2017.11.28. 14:07:04

@chrisred:

mi van kecsege? keresztbetettek a jó kis áfabiznisznek a fijjug? :P

a másik halmaz kivázik, katázik, babázik... és az Úr látá, hogy ez jó :)))

VT Man 2017.11.28. 14:20:28

"Úgy szavazta meg márciusban az Országgyűlés a paksi bővítést, hogy a kormány gyakorlatilag semmit nem tartott be korábbi ígéreteiből: nem tartott népszavazást a bővítésről, többen vitatják, hogy minden részletre kiterjedő háttéranyagokkal segítették volna a döntés meghozatalát és elmaradt a lehető legnagyobb nyilvánosság bevonásával lefolytatott vita is. A kormány félinformációkra alapozva állt elő a paksi bővítést kőbe véső javaslatával, a beruházást legjobban támogató képviselők pedig azért ködösítettek, nehogy összezavarják a többieket."

A datum: 2009
www.origo.hu/itthon/20091030-a-paksi-atomeromu-bovitese.html#

VT Man 2017.11.28. 14:21:05

"A Paksi Atomerőmű tervezett bővítéséről a nyilvánosság csak nem sokkal korábban, február 16-án, Gyurcsány Ferenc korábbi miniszterelnök parlamenti beszédéből értesülhetett. "Szeretném tájékoztatni a parlamentet, hogy a kormánynak az a szándéka, hogy arra kérje az Országgyűlést, hogy még az idei év első félévében hozzon döntést arról, hogy a Paksi Atomerőmű kapacitását egy átfogó fejlesztéssel megkétszerezzük" - mondta a kormányfő, besorolva az atomerőmű-építést a válságkezelő intézkedések közé.

A napirend előtt elmondott beszéd alapján a hallgatóknak úgy tűnhetett, mintha az atomerőmű bővítése a január eleji orosz-ukrán gázválságra adott válasz, újonnan felmerült lehetőség lenne. Pedig a színfalak mögött akkor már legalább két éve folyt a döntés előkészítése, a kormányzati kommunikáció - mint azt az [origo]-nak a paksi döntés születését közelről figyelő, névtelenséget kérő kormányzati forrásunk is megerősítette - csak kihasználta a lehetőséget, hogy jobban eladhassa a bővítés ötletét a parlamentnek és a közvéleménynek."

Spermahajder 2017.11.28. 14:26:55

Elég volt a címet elolvasni, borítékolható volt, hogy orbán fizetett és önkéntes idiótái perceken belül felvonulnak teljes létszámban és habzó szájjal.

FCUK12 2017.11.28. 14:31:45

@NemodaBuda: csak Pireusz a kínaiaké, a többi kikötő meg nem

G. Wolf 2017.11.28. 14:38:29

Talán majd egy népszavazás megakadályozza ezt az eszetlen pénzköltést...

Modjuk Paks2 esetében is azt kéne.

chrisred 2017.11.28. 15:05:49

@Superuser: Elárulom, az áfacsalókat boldoggá teszi a magyar rekordáfa. Attól csak a magyar munkavállalók szívnak.

Lémusz 2017.11.28. 15:46:26

paveway: "Paks bővítését 1-2 óra alatt letárgyalták, zárt ajtók mögött. Se nemzetközi tender, se társadalmi vita, se szakértői egyeztetés. A szupervasút bővítésének hatástanulmányát 10 évre titkosították. Mi szükség van ezekre a sundám-bundám megoldásokra?"
Azt hogy az 1-2 óra valójában éveket takar, már előttem leírták, a szóban forgó vasútról pedig csak annyit, hogy OV már évek óta tervezgeti, hogy logisztikai központot hoz létre Magyarországon amely az Európa és Kína közti kereskedelmet hivatott lebonyolítani. Ez a sajtóban is többször megjelent, ha jól emlékszem az ellenzék akkor csak nevetett rajta. Most pedig mindenki meglepődik, hogy ehhez infrastruktúra bővítésre van szükség.

Lémusz 2017.11.28. 15:52:01

Ez a fejlesztés valóban nem olyan értelmes, mint autópályát építeni az M0 és Bóly között, de ha netán észak és/vagy nyugat irányba folytatódna, még értelmetlenebb lenne.

Superuser 2017.11.28. 16:07:06

@chrisred:

az újabb libsi legendárium :)))
meg lett mondva: a fogyasztás adózik, a teljesítmény ösztönözve van. Beépült, megszoktad.

A csalók meg lebuknak. Köszönhetően, hogy immár nem kretének irányítják az adóhivatalt.
A böcsületesek meg nincsenek szivatva többé. Köszönhetően, hogy immár nem kretének irányítják az adóhivatalt.

de te csak mormoljad a libsi imákat: fékekellensúlyok-salytószabaccság-geciorbán-ajrópasegíccs :D

flort 2017.11.28. 16:16:02

@munkanélküli informatikus: Igen, szép dolog az optimista hozzáállás.

A térkép viszont azt jelzi, hogy miután a vonat végighalad egész Görögországon, majd Bulgárián és Szerbia nagy részén (vagy a kevésbé hatékony változat szerint Macedónián, a szerbek által vitatott státusú Koszovón és Szerbia nagy részén), utána ér csak el Belgrádig, ahonnan majd mehet - nyilván nem 100 km/h-val, lévén tehervonat, de ezt betudjuk az indokolatlan öröm és az információhiány miatti rózsaszín szemüvegnek - amíg tud. De addig vélhetően egy vicinális lassúságával tud csak vánszorogni.

Nem hinném, hogy ezt ők komolyan gondolják, de legyen igazad, már tudjuk, hogy a kínaiaknak miért éri meg. De Magyarországnak miért?

Superuser 2017.11.28. 16:21:16

@Lémusz:

a logisztikai központ már a csatlakozás óta téma. nem is hülyeség, márcsak a lokáció miatt sem.

persze a böszméék túl kretének voltak hozzá, hogy bármit is megvalósítsanak belőle.

Sluck Ödön 2017.11.28. 16:24:24

Tehát van egy beruházás ami csak Kínának jó, de legalábbis nagyobbrészt neki jó.
Erre kötünk egy szerződést, hogy kifizetjük a haszonélvező által adott hitelből és a haszonélvező gazdasága élvezi már az építés és a kamatok hasznát is.
Ahelyett, hogy: OK megépítheted, ha annyira kell neked, kifizeted, de a vasút az enyém lesz, neked biztosítanod kell a honi személy és teher közlekedést is a pályán, érintened kell minden nagyobb települést közben (Szeged, Kecskemét mittudomén), cserébe ingyen hajthatod át a tehervonataidat mondjuk 50 évig.
Így az egész mögött valószínűleg az a fránya visszacsorgatás van csak. Vagy nevezzük hazaárulásnak?

anyadmajma 2017.11.28. 16:38:57

@Lémusz: na, te is egy ilyen hazaáruló bolsevik geci lehetsz, @Superuser: -el együtt.
Szerinted minek húzták ki az orosz vasútnyomvonalat Bécsig? És vajon milyen fejlesztés is zajlik a Westbanhof körül?
Ja, és Belgrádba hogy pakolnak bármit is fel a vonatra? Onnan messze még a kikötő.
Ez megint csak a lopásról szól, meg a megalománságról.
Elég sok ilyen hülyét láttam már életemben, de azok a saját pénzükkel mentek csődbe. Ezek meg a z országot viszik csődbe rövid távon.

Superuser 2017.11.28. 17:03:42

@anyadmajma: csődbe a böszme haverjaid vitték kétezernyócban, majomparádé :D

teljesen belekushadtok már libsidióták a triplanégy-kómába...

paveway 2017.11.28. 17:04:39

@Sluck Ödön: Jól szóltál. Csak rajtunk keresztül lehet gazdaságosan építkezni, nyilván ezért nyomják a kínaiak is. Nem a két szép szemünkért, ahogy a mellékelt ábra is mutatja.

paveway 2017.11.28. 17:08:51

@Lémusz: hagymázas álom. Akkor leszünk mi az európai logisztikai központ, amikor Hitler béke Nobel-díjat kap. Paksról pedig annyit, hogy amikor a baloldal tárgyalt a ruszkikkal, akkor voltak ők hazaárulók, nemzetárulók, tolvajok meg rablók. Most, hogy ovi csinálja ugyanezt, ő a nemzetmentő hero. Milyen több éves előkészítésről írsz, amit előtted is leírtak? Putyin odadugta ovi orra alá a papírokat, hogy hol kell aláírni. Nézd meg az aláírás utána sajtótájékoztató képeit, olyan kényszeredetten mosolyog a főni, mint akit szögesdrótra ültettek. Fenntartom, hogy Paks2-t átláthatatlanul, 20-30-40 évre titkosított tanulmányok és szerződések alapján építik, kussban, kummantva.

Superuser 2017.11.28. 17:14:33

@paveway:

már most logisztikai központ vagyunk, drága barátom!
és elnézve a rendelésállományokat, ez csak fokozódni fog, nem középiskolás fokon! :)))

maxvall bircaman tegnap földugtam aszt nem akar le 2017.11.28. 17:29:03

sok kis sárga kínai kukit szokkal jobb mint a hanyatló nyugat

Lémusz 2017.11.28. 17:30:09

@anyadmajma:
Ebben a stílusban nem vitatkozok veled. Meghagyom neked, nyilvánvaló, hogy sokkal jobb vagy benne.

Etniez 2017.11.28. 17:32:11

A fidesztrollok hogy erőlködnek, hogy valami fogást találjanak az íráson :D

Cycmen 2017.11.28. 17:40:24

@Etniez: "A fidesztrollok hogy erőlködnek, hogy valami fogást találjanak az íráson :D"

Ja! A szarnak sose volt jó fogása! :DDDDDDDDDDDDD

Cycmen 2017.11.28. 17:41:55

Na hülye buznyákok, most legalább látjátok hogy a kisvasút volt a bemelegítés!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.28. 17:43:19

Drága vasút lesz és sajna
Rá lesz írva: Made in China.
:)

paveway 2017.11.28. 17:45:46

@Superuser: Jó, hát neked legyen igazad, dőljön a lé. Én messze nem vagyok ilyen optimista.

Lémusz 2017.11.28. 17:51:43

@paveway:
Éppen arról beszélek, hogy már az MSZP-SZDSZ koalíció megkezdte az előkészítést, és emlékeim szerint a parlamentben a FIDESZ is mellette szavazott. Egyébként a feltételeinknek (amelyek a maximális biztonságot szolgálják) csak az a típus felel meg, amit az oroszok építenek. Ezt már 2009-ben is lehetett tudni. Az MSZP be is vallotta, hogy csak azért nem támogatják már az atomerőmű építését, mert nem a saját mezőgazdasági egyetemett végzett szakértőjük kezében van az ügylet.
Attól pedig, hogy neked nincsenek információid a 2009 és a szerződés aláírása közti szakértői tárgyalásokról, az nem azt jelenti, hogy nem voltak, csak annyit, hogy nem érdeklődtél utána.
Miközben alig rendelkezel információval az ügyben, a véleményedet tévedhetetlennek gondolod, ugyanúgy mint a blogíró a vasúti fejlesztés ügyében.
A poén az egészben, hogy még be is ismeritek az információk hiányát, amikor a titkosítás ellen tiltakoztok.

paveway 2017.11.28. 17:58:13

@Lémusz: Nem gondolom magam tévedhetetlennek. Szemben veled, aki lököd itt a süket dumát az általánosításokkal meg az "azthiszemekkel". A biztonsági dolgokra való hivatkozás utólagos magyarázat, nem tálaltak más kibúvót az uniós eljárás alól. A finnek valóban a biztonságra mennek, ezt a ruszkik nem értik, meg is akadt a projekt. Nálunk meg már a végtelenségig egyszerűsítik az eljárást, csak nehogy valahol döccenő legyen. Azt hiszel, amit akarsz. De az én szemszögemből az egésznek a kommunikációja meg a levezetése bűzlik.

Cycmen 2017.11.28. 18:00:01

Ráb.sztok még erre a vasútra mocskos sorosista bérkommentelők, mert a választások után kirúg benneteket a gazdátok és mehettek közmunkásként vasutat építeni!

taga20 2017.11.28. 18:01:16

@Lémusz: "A poén az egészben, hogy még be is ismeritek az információk hiányát, amikor a titkosítás ellen tiltakoztok."

komolyan mondom, a belem kifordul tőled és a kibaszott fityeszmaffiádtól!

te tényleg ekkora tróger vagy?

taga20 2017.11.28. 18:05:09

@Cycmen: mirr-murr, dugd fel a geci kisvasútadat!

Superuser 2017.11.28. 18:05:46

@paveway: dől a lé keményen, higyjed csak el.

csak nem írja meg a triplanégy-index-24.hu szentháromság, max. makrójelentés formájában :D

paveway 2017.11.28. 18:07:45

@Lémusz: Az M6-os autópálya fő európai gyorsforgalmi út. Ezért támogatta az unió. Vityáék pedig megépítik a határig, azt miért nem hülyézed le? Kicsit kettős a mérce nálad.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:18:27

@Cycmen: Sajnos anyád és apád pettingje is csak bemelegítés volt. :-((

vackor1 2017.11.28. 18:19:31

Na, "barátom" , higyjed ( sic! ) csak el , hogy ennek a kommentnek a tartalmától - és fogalmazásától/helyességétől is - úgy érzem, hogy ez a mai nap csúcspontja, ami azért nem semmi.. :)))
Aztaqwa.. :))))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:19:39

@Superuser:

Superuser
1 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2008.12.01. óta tag.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:22:06

@Cycmen: te csak tudod, aki Viktor szarát markolászod egész nap.

Cycmen 2017.11.28. 18:23:10

@taga20: " mirr-murr, dugd fel a geci kisvasútadat!"

Beajánljalak bakternak 2018 után? A Soros tuti kirúg benneteket, kelleni fog valami munka!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:25:28

@Superuser: "a magyar adófizető jelentős pluszban van, úgy 6 éve."

Aha. Na és mennyi volt a GDP arányos adó a szocik és a fizess alatt? Nézz utána!
Hiába kaptad elő a tartalék nickedet, nem hisszük el a hazugságaid.

taga20 2017.11.28. 18:25:38

@Cycmen: te fityesznyugger, dobok egy farhátot, elkapod?:)))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:26:48

@Cycmen: Bárki szívesen vállal bakter melót ha integethetünk annak a vonatnak amelyik elvisz téged jó messze.

taga20 2017.11.28. 18:27:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: sőt a lémusz droid is ilyen alvó ügynök lehet.

ezek képesek hibernálni nickneveket, aztán ha leszólnak a központból, akkor előveszik?
vagy hogy?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:29:51

@ursus artos: Hazudsz.

24.hu/fn/penzugy/2017/02/17/25-922-milliard-forint-az-allamadossag/

"Az államháztartás adóssága 2016 végén 25 922 milliárd forint, a GDP 73,9 százaléka volt, jelentette a pénzügyi számlák előzetes adatai alapján a Magyar Nemzeti Bank."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:32:04

@Willkommenskultur: Hazudsz
Államadósság
2010 április 19330 milliárd
2016 december 25922 milliárd

Cycmen 2017.11.28. 18:33:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Sajnos anyád és apád pettingje is csak bemelegítés volt. :-((

A te anyádat viszont többen is bemelegítették, (de mégsem lettél sokoldalú), aztán folytatta az ipart terhesen is, attól vagy lökött!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.28. 18:34:35

@Cycmen: Az is lehet hogy apád csak lerejszolta a gumicsizmáját és picsán rúgta anyádat.

kkn 2017.11.28. 18:39:08

@Ballib cenzúrázók réme 25:
Ki az aki ezerrel riogat Soros -fantazmagóriával? Ki rettegtet itt milliárdokért?
A terrorista öl, hogy félj, megalkudj. A FIDESZ a terroristát felhasználva riogat, hogy félj, megalkudj.
A maffiózó fenyeget, hogy bajod lesz, ha nem egyezel ki vele. A FIDESZ szintén riogat, hogy bajod lesz, ha nem egyezel ki vele. terrosista és maffiamódszereket használ, hogy megtartsa az uralmát.

Mert itthon nem fogja senki Szabolcsban Mari nénit felrobbantani, de szegény ezerrel retteg, mert a FIDESZ ezt mondja neki. Közben bemegy a magyar kórházba, ahol két év alatt ezerrel nőtt az éves fertőzési halálozási ráta ( tessék utánanézni a statisztikai adatoknak, nem fáradtság ). mert pénz van beruházásokra, csak pl. kórházak fenntartásra nem, mert kell focira, vasútra, Sorosozásra, stb.
Két év alatt Európában nem halt meg ezer ember terrorista cselekményekben. Itt már négyezer ember azért, mert nem jut takarítóra, takarítószerekre, személyzetre, odafigyelésre, stb.
De a pazarlása felemlegetése a riogatás ugye, nem az, hogy a semmitől rettegünk. Ha lenne itt pár ezer bevándorló, és elgurul a gyógyszer, akkor is több magyar fog háromszáz forintért kinyírni egy kisnyugdíjast, mint muszlim a vallásért. Több magyar döglik meg a kórházakban a FIDESZ miatt az onnan máshová lenyúlt pénzekért.
De attól nem fél Mari néni, mert a valóságot tagadni kell, tagadd te is, hazudd magadnak azt, hogy egy gazdag országban élünk, ahol minden szupi szupi szuper, hehehe

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2017.11.28. 18:41:32

Én egyszer rendeltem az alibaba nevezetű szutyokról mobiltartozékot. Hát még azt a pár ezres tételt se tudták normálisan házhoz szállítani. Előre kifizettem két termék árát, sikerült nekik egyet idebaszni. No ez volt az első és utolsó hogy ezektől a bantunégerektől valamit is rendeltem. Majd ha vonaton baszakszik ez a buzi ország, attól jobb lesz? Ugyanmár. Kína mindig egy szutyok marad, ling-long márkájú málló autógumikkal, sang yong nevezetű autónak nevezett rozsdásvas-szarkupaccal, adidos nevezetű lemálló talpú cipőkkel, huawei nevezetű csili-vilinek kinéző belül szétrothadó mobilnak látszó féltéglákkal, derékben 2 méteres nagyságú alsógatyákkal. Kína gyártja a sok szutykot a hülegyerekek meg megveszik, mert a csóringerjeinek csak arra futja.

taga20 2017.11.28. 18:42:02

@Cycmen: mi az a szád szélén cica? csak nem geci?

Superuser 2017.11.28. 18:42:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nincs tartalék nikkem, uram :)))

Tudom, hogy fura lesz, de van, aki szórakozásból ír ide, nem hivatásos troll :D

Mindenkinek jobb lett, az elmúlt hat évben, akit csak ismerek.
Ahogy írtam fentebb: kiváznak, katáznak, babáznak.
Jobb az autójuk, nagyobb a házuk, gyarapodik a család.
Minőségibb ételeket és italokat fogyasztanak.

Még a semmirekellő link alak egykori osztálytársaim odahaza, a fatornyosba' is mind dolgoznak, kihúzott derékkal járnak.

Superuser 2017.11.28. 18:47:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: 83:72 van az én grafikonom.

a gdp növekedésnek meg hadd örüljünk mán, mi csináltuk, magunknak csináltuk

(igen, többes szám 1. személy, mert valamilyen szempontból egy csapatban fodbalozunk :D )

taga20 2017.11.28. 18:51:28

@Superuser: én azért mindig ledöbbenek az ilyen arcokon, mint amilyen te is vagy.

semmi bizonytalanság, semmi kicsi kérdés, hogy ez tényleg az világ itt ebben az országban, aminek lennie kell?

Superuser 2017.11.28. 18:57:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

látod, milyen csodás IT rendszereket fejlesztünk, mi HUNGAROGUYS? :P

pakoljuk is a gdp-t, meg az adót is. fussa reá.

te ilyen, házmesternek látszó nyomkövető vagy, mih? :D

Superuser 2017.11.28. 18:59:32

@taga20: nem, én pozitív vagyok.

meg keresztény.

meg demokrata.

Pizsera Kelemen 2017.11.28. 19:00:14

Nyilván Panama és Egyiptom is piszkosul ráfizet a csatornáira.Talán holnap már be is temetik őket...

taga20 2017.11.28. 19:05:29

@Superuser: de remélem nem hiv:))

haver, te annyira vagy keresztény, mint balogpáter, és annyira vagy demokrata, mint kövérlaca.

szerintem, aki a fityeszt tolja itt, az egy fasz. de semmi személyes!

A következő 20 évben biztos hogy Orbánra szavazok 2017.11.28. 19:06:42

@taga20: "semmi bizonytalanság, semmi kicsi kérdés, hogy ez tényleg az világ itt ebben az országban, aminek lennie kell? "

Azt kell hogy mondjam, az orszag fennallasa ota, most van a legjobb helyzetben az orszag. Gazdasagilag tarsadalmilag, moralisan, erkolcsileg, az elerheto legjobb allapotban vagyunk. Ha Orbanek, meg Erdelyt is visszaszereznek, akkor MINDEN TOKELETES VOLNA.

Superuser 2017.11.28. 19:08:15

@taga20:

a szájamra nem vettem a fideszt.

X

taga20 2017.11.28. 19:10:40

@A következő 20 évben biztos hogy Orbánra szavazok: most erre mit írjak te szerencsétlen barom?!

csak annyit, hogy a jézuskától kérjél ékezetet:)

taga20 2017.11.28. 19:13:21

@Superuser: "a szájamra nem vettem a fideszt."

kacsás hasonlatot ismered? na erről ugrott be rólad a fityesz.

Superuser 2017.11.28. 19:18:55

@taga20:

nincs mindenkinek ékezete, te szerencsétlen barom?!:D

k;a130pzeld el.

taga20 2017.11.28. 19:20:47

@Superuser: benned az a jó, hogy mindig másról kezdesz el pofázni, mint amit neked írok?!:)

Superuser 2017.11.28. 19:25:49

@taga20:

Nem ismerem a kacsás hasonlatot :)))

lőjj! :D

taga20 2017.11.28. 19:33:27

@Superuser: "Van ez a mondás:
“Ha úgy hápog mint egy kacsa, úgy jár mint egy kacsa, és úgy néz ki mint egy kacsa, akkor az egy kacsa.”"

ezt írtad fentebb:
"a szájamra nem vettem a fideszt."

ez ugrott be erről a dumádról:)

Pizsera Kelemen 2017.11.28. 19:38:01

Nyilván a szerb adófizetőket és a szerb kormányt is átvágja Orbán, hiszen ők már hozzá is fogtak a vonal korszerűsítéshez...Nyilván a maradék országok fütyülnek majd az egészre,esze ágában sem lesz Görögországnak vagy Macedóniának közreműködnie,minek nekik az a pénz amit a kínai vállalkozások fizetnek majd a szállításért.És a semmibe vezet hiszen a Bilk csak egy délibáb Soroksáron nem egyéb.

anyadmajma 2017.11.28. 19:42:08

@A következő 20 évben biztos hogy Orbánra szavazok: ne mondjál te semmit, úgysem érdfekel senkit, hogy mit pofáztok itt, ti hazaáruló bolsevik gecik bértrollként.
Máshoz meg úgysem értetek:)

Muzsikok közt 2017.11.28. 19:48:48

@A következő 20 évben biztos hogy Orbánra szavazok: En is Orbanra szavazok a köv. 20 evben ha minden ilyen fasza lesz mint most.

Muzsikok közt 2017.11.28. 19:50:12

@Pizsera Kelemen: Görögországot már megvették a Kínaiak, Pireusz kikötőjét legalábbis. Nem tegnap találták ki ezt az árufolyosót.

Superuser 2017.11.28. 19:57:10

@taga20:

nem ismertem a mondást. kacsáról így hirtelen a duckspeech (speak?), a rozé kacsamell és a ragacsos kacsacomb ugrik be :D
meg a treff kettes :D:D

amúgy meg csak a véleményemet meg a tapasztalataimat írtam le. erre értettem a "szájravételt" :))) illetve annak hiányát

volt egy ilyen barátom, aki ragaszkodott hozzá, hogy ő nem szkinhed

Pizsera Kelemen 2017.11.28. 19:58:47

@Muzsikok közt: Nyilván nem tegnap találták ki,és teljesen nyilvánvaló hogy Kína kívánsága a projekt. Csak a hülye próbálja úgy beállítani mintha Orbán személyes víziója lenne ez.

Superuser 2017.11.28. 20:03:22

@Pizsera Kelemen:

a szerbek nem hülyék.
be is kéne őket venni a "sniccelkoaliciónba" :D

## jednom, obleteće tice . . .

igaz, akadnak elvarratlan szálak, de legyünk pozitívak.

taga20 2017.11.28. 20:04:05

@Superuser: haver, te olyan értelmes fityeszesnek nézel ki. persze vágom, hogy ez egy okszimoron volt részemről!:)

de, hogy tucc pl. ilyeneket leírni?

"A csalók meg lebuknak. Köszönhetően, hogy immár nem kretének irányítják az adóhivatalt.
A böcsületesek meg nincsenek szivatva többé. Köszönhetően, hogy immár nem kretének irányítják az adóhivatalt.

de te csak mormoljad a libsi imákat: fékekellensúlyok-salytószabaccság-geciorbán-ajrópasegíccs :D"

te mit gondolsz, pl. tállaievtársról vagy mészaroslölöről?

Muzsikok közt 2017.11.28. 20:04:36

@Pizsera Kelemen: Nem tudom mikor mondta Orban hogy ez a szemelyes vizioja, de mint minden beruhazasnal, tobbfele alternatíva szokott lenni, ha ranezel a terkepre mo-t ki is lehet kerulni.

Muzsikok közt 2017.11.28. 20:14:21

Kínának eladósodni mo jelenlegi helyzeteben nem rossz 5let, mert jo ha sokfele tartozol, nem egyfele. Meg jobb ha inkabb befele, de Orr banek ebben mesterek, ezt mar reg megoldottak.

A bónusz hogyha esetleg az USA jó szokása szerint elkeni Kína száját vmi világháborúban mielőtt amaz végleg örökre megelőzné minden téren, akkor sose kell visszafizetni a zsetont sőt 100 évig olthatjuk őket hogy nácik vagy komcsik vagy ilyesmi.

taga20 2017.11.28. 20:18:56

@Muzsikok közt: "A bónusz hogyha esetleg az USA jó szokása szerint elkeni Kína száját vmi világháborúban mielőtt amaz végleg örökre megelőzné minden téren, akkor sose kell visszafizetni a zsetont sőt 100 évig olthatjuk őket hogy nácik vagy komcsik vagy ilyesmi."

ez valami vicc?

Muzsikok közt 2017.11.28. 20:24:26

@taga20: Miért te azt hitted h az É-koreai konfliktus a pufi frizujárálól szól?

Amerika erősen kezdi felvenni a csicskapózt 20 éven belül bukni fogja az összes csendes óceáni érdekeltségét, ha nem kezd atomháborúba qrva gyorsan.

taga20 2017.11.28. 20:29:49

@Muzsikok közt: én aszt hittem, hogy matocsi piros picsájáról szól.

mit fog elveszíteni? japán, dél-korea, ausztrália, kína mellé áll?

paveway 2017.11.28. 20:32:51

@A következő 20 évben biztos hogy Orbánra szavazok: Te el is hiszed azt a rengeteg baromságot, amit leírsz, vagy csak a végén döntöd el?

Muzsikok közt 2017.11.28. 20:39:11

@taga20: először Guamot, guam nem tetszik kínának, joggal

Aztán a filippínók fognak átállni, a csendes óceáni támaszpontokat leszerelni

Ha háború nélkül csicskulnak be, akkor itt meg is lehet állni, ha nem akkor Hawaii meg az összes többi. Az usa is tele van kínaival, de Kína nincs tele usákkal.

chrisred 2017.11.28. 20:40:29

@bluebear: A Ssangyong koreai autómárka.

Tisztességes Természettudomány 2017.11.28. 20:44:55

Érdekes, ha a 100 000 ember haláláért felelős iraki háború kirobbantóját, az Egyesült Államokat követed, akkor te vagy a szabadság és a demokrácia barátja, és minden hibád azonnal el van nézve.

Kissé képmutató ma a világpolitika.

Muzsikok közt 2017.11.28. 20:48:23

@Tisztességes Természettudomány: mikó nem? Ha Hitler lenyomtaa volna őket akkor ők lennének a gaz nácik. Ha a ruszkikat is lenyomta volna akkor ők meg a gaz komcsik. Jade őket le is nyomta amerika, azt ők lettek a gaz komcsik, ha érted hogy mondom.

Superuser 2017.11.28. 20:48:42

@taga20:

Nos, megmondom.

Tállai szemlátomást nem fotogén :D
Sőt, Kövesden hallani róla ezt-azt...

Viszont szolgáltató adóhivatal van, nem baß meg, hanem partner, mert végülis "egy csapatban fodbalozunk"

a gázoslőrincet a libsik "szimpatizálták" nekem :D

kell arisztokrácia, és az lehetőleg legyen nemezeti, Uram'bocsá keresztény elkötelezett.
pl. a franciák átlag százévente lanyakazzák az arisztokráciát, oszt' mire mennek vele?

Mostanában az motoszkál bennem, hogy a marxista-szoci-komcsi-libsi-gender vonal szimplán csak fogja a Hét Főbűnt, veszi a negáltját, oszt' tolja, ahogy a csövön kifér...

Javaslom a kezdést az Irigységgel, hogy ontopik legyek :D

taga20 2017.11.28. 20:48:45

@Tisztességes Természettudomány: érdekes, hogy te akkora fasz vagy, hogy képes vagy szaddamot imádni, aki vegyifegyvert vetett be saját állampolgárai ellen.

gratulálok fityeszes selejt!

Superuser 2017.11.28. 20:49:39

@Muzsikok közt:

tedd fel a DOMBORZAT layer-t, tesa' ;)

taga20 2017.11.28. 20:51:19

@Superuser: "a gázoslőrincet a libsik "szimpatizálták" nekem :D

kell arisztokrácia, és az lehetőleg legyen nemezeti, Uram'bocsá keresztény elkötelezett."

bazdmeg, ez annyira szép volt, hogy mekkönyeztem!:)

úgy látom, mi nem ugyanazt az adást nézzük:)

Muzsikok közt 2017.11.28. 20:52:56

@Superuser: Nem tudom miroll beszelsz nem tudsz matyarul?

Superuser 2017.11.28. 20:56:24

@Muzsikok közt:

>ha ranezel a terkepre mo-t ki is lehet kerulni.

ha ránézel a domborzatra, mindez nem olyh' könnyű :)))
no offense

Muzsikok közt 2017.11.28. 21:00:06

@Superuser: A Kínainak van vmi rejtélyes oka amiert a matyarokra bizza a rakomanyat.

Ha megfizetnek, megindokolom ugy hogy az jojjon ki hogy Or ban egy geci vagy a forditottja.

Ebbol elek, ebben vagyok a legjob.

Tisztességes Természettudomány 2017.11.28. 21:04:31

@taga20: "érdekes, hogy te akkora fasz vagy, hogy képes vagy szaddamot imádni, aki vegyifegyvert vetett be saját állampolgárai ellen."

Amikor Szaddam vegyifegyvert vetett be, akkor a nyugat barátja volt. 1989-ben még senki nem akarta elmozdítani. Aztán telt-múlt az idő, és egyszer csak 2003-ban, nulla bizonyítékra, bemondás alapján Bush és Blair hazugságai alapján lerohanták Irakot. Akkor már nem találtak vegyifegyvert.

Így a "fejlett nyugatnak" kétszeres felelőssége van: nem léptek, amikor lépni kellett volna, és léptek, amikor nem volt rá okuk.

Superuser 2017.11.28. 21:08:32

@taga20:

kibontom neked, drága :)))

meg lett mondva, hogy nemzet/polgári arisztokráciát kell fejleszteni.
pl. ezt a faken Mészáros Urat, aki nekem nem volt szimpatikus, de annyit ekézte a libsimédija, hogy megkedveltem.

az a helyzet feleim, hogy a megelőző arisztokrácia-csírák sem voltak szimpatikusak, pl. Kóka, Leisztinger, Csányi (most se!)

a mégmegelőző, és mai napig kb. érinthetetlen arisztokraták (pl. Apró-klán) mégannyira sem.

de a sikeres és hatékony társadalom háromosztatú. lehet proliskodni, meg nyakazni, de az senkit nem visz előrébb.

ami előrébb visz, az a KÖZÉPOSZTÁLY emelése.

és ebben bizony igencsak következetes (néha még nekem is túlzottan) a jelenlegi adminisztráció.

remélem érthető voltam.

én leírtam "számodra is érthető módon"

mert nem lakok elefántcsonttoronyban.
és rászántam az erőforrást :)))

Superuser 2017.11.28. 21:10:32

@Muzsikok közt:

valakinek ezt a munkát is el kell végeznie :)))

avagy

"fiatal voltam, és kellett a pénz"

:D

Muzsikok közt 2017.11.28. 21:16:58

@Superuser: En meg az eletembe ilyen buszke a matyarsagomra nem voltam.

Most megszavaznam a meg 10 ev mutyit a kommendatorenak, ha nem kene meg tavaszig ez a melo.
Kiveve, ha elvallalna az EU csaszarsagot, ami nagyon idoszeru lenne, meg aztan, a szemelyes ambiciokat mindig tiszteltem. Nepi jellegu csaszar, pont az hianyzik az elpuhult nyugatiaknak mar.

Superuser 2017.11.28. 21:25:30

@Muzsikok közt:

> En meg az eletembe ilyen buszke a matyarsagomra nem voltam.
En meg az eletembe ilyen buszke a matyarsagomra nem voltam.

Ha meló kell, legyél jávás 2x annyiért. tavaszig meg lehet tanulni, ha okos vagy.
ha nem, akkor a végtelen is kevés.. :D

egy százas napi még a gyakornoknak is leesik. €.

Muzsikok közt 2017.11.28. 21:33:48

@Superuser: nem ertek en csak a zemberek nyelven, abba van a pez

de mos komolyan mindenki jon a fassaggal tanujjak sql-t meg javat eloszor is eletembe nem irtan egy pogramot se, es nem is szorakoztat h gepekkel beszelgessek

van rendes munkam csak troLkodok iten, de teny koll vmi sajat mutyi is hat tolom Amazonon Ebayn a cuccot ja napi 100as mellekesbe sose rossz

De komolyan enek mi koze van remellemm nem abol akartal viccet csinalni a matyarsagombol? mert azt komolyan veszem am

1ghost 2017.11.28. 22:06:46

Hát ez kurva! A Narancsos Tolvaj Böszme akkora üzletet kötött, hogy vasút projekt 2800 év alatt térül meg. Ehhez képest Paks bombaüzlet: az már 1800 év alatt visszahozná a pénzt, kár hogy a reaktorok csak 30 évig bírják. :)))

Ez van, ha a hazát egy félhülye tolvajra bízzuk. Szétbassza nem csak az ország jelenét, de gőzerővel a jövőjét is. Fasza, mi?

LallyPop 2017.11.28. 22:10:49

@1ghost: Akkor mire legközelebb hatalomra kerüütök, addigra meg is térül.

postumus mumus 2017.11.28. 22:13:18

@chrisred: Akkor bocs, tévedtem. Helyettesítsd be valami kínai szutyokra. Lehet a neve mondjuk tsing tseng autó. Én mondjuk koreaira se szoktam a pénzem költeni. Ha ferde szem, akkor a japánra esküszöm.

postumus mumus 2017.11.28. 22:18:17

@1ghost: Amihez ez a félkegyelmű csuti geci nyúl szarrá válik. Meglátogatta Mubarakot, meg Kadhafit mindkettőt másnap megdöntötték. Most kínán a sor, lassan bedől az a lufi is. Kíváncsi leszek, a csuti szarházi hogyan fogja magyarázni putyin meg kína összeomlását. Vagy már akkor ő is dutyiban lesz?

LallyPop 2017.11.28. 22:19:35

@postumus mumus: Hát a kínai kocsik még elég szutykok, de alkatrész már mindenben van kínai, a merciben is. Meg a kínai nagyvárosokban bicikliről robogóról egyből elektromos kocsiba ülnek átugornak 1-2 korszakot, sokkal több elektronyos fut ott mint az EUban.

Korea már legalább olyan jó mint japán a kocsik amik egyik fele rohad, másik fele - a dízelek - lerohad. Nekem is volt qrvajó Mazdám de régen minden jobb vót, a japán legalábbis.

postumus mumus 2017.11.28. 22:31:13

Ez a vasúti sín olyan lesz, mint a kerítés.Megy a semmiből a semmibe. Előtte utána a nagy semmi, likak tömkelege. Kína leszarja mi értelme van, csak építi a semmit. Szerintem ha a geci 500-al robogó mágnesgyorsvasutra kötött volna egyezményt, kína azt is megépíti.

LallyPop 2017.11.28. 22:35:39

@postumus mumus: a szerbek mar most ujitjak a vonalat te debil

Superuser 2017.11.28. 23:20:48

@Muzsikok közt:
"minden magyar felelős minden magyarért"
én e szerint élek :))))

Superuser 2017.11.28. 23:21:48

@1ghost:

ez eléggé SZALACSI-ZÜSZTÉM :D :D :D

Kővárépítő Orbán a király a házban 2017.11.28. 23:26:11

Nemkellkerítés, nemkellpaks, nemkellolompia, nemkellsín, nemkellLiget, nemkellVárbazár, mi nem kéne parasztok?

A köv. ciklusban hadseregfejlesztés lesz el lehetne kezdeni oltani most a zselléreket mi nem fog kölleni, hogy ideológiailag kiképezvén magukat öntudatosan óbégathassanak jövőre is.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2017.11.29. 04:30:29

Egy kicsit részletesebb cikk vasutas - logisztikus szempontból járja körbe a témát. Röviden, ha a vasúti szállítás fejlesztése a cél, ma a leromlott állapota ellenére sem a Kelebia - Ferencváros vonal a szűk keresztmetszet!

iho.hu/hir/szazhatvanra-alkalmas-evezredek-alatt-terul-meg-mi-az-171128

Kicsit könnyedebbre véve a témát. És mi lesz ha támadják? Meghosszabbítom Pekingig. :-(

nepszava.hu/cikk/1146731-keleti

postumus mumus 2017.11.29. 06:57:19

Ez a sín azért készül, hogy 500- al robogó mágnesvasúton lehessen a pakisztáni menekültet 10 perc alatt pireuszból münchenbe repíteni, és ha ott nem kell, akkor visszatoloncolni. Vagy esetleg a magyar csóringernek pillanatok alatt megérkezzen az alibabáról fillérekért rendelt ling long autógumi, vagy a telefonjára rendelt pikatsuval díszített mobilhátlap. Szükség is lesz rá, mert ezeket a málló szutykokat évente cserélni kell. Én maradok a jól bevált 10 évente cserélt michelin autógumimnál.

postumus mumus 2017.11.29. 07:05:14

Mit fog szólni ezt a mágnesvasutat üzemeltető kínai nagyfőnök, ha eza szélsebes járat a dicső kerítés vonalában megáll, és 3 órát vesztegel, mert dicső migánskopók fognak rajta menekültet szaglászni?

postumus mumus 2017.11.29. 07:16:09

@LallyPop:" alkatrész már mindenben van kínai, a merciben is"
" de régen minden jobb vót"
No látod, most leírtad a tutit, régen minden jobb volt, mert akkor még nem árasztott el minket a kínai szemét. Én ezért kerülöm a kínai szutykot, módszeresen kerülöm az ott gyártott szemetet, nincs is problémám semmivel.

LallyPop 2017.11.29. 07:25:20

@postumus mumus: Azt kapod amiért fizettél, semmit se számít ki gyártja, hol. Merci, Bmw, iPhone mindent gyártanak kínában, szutykot is meg csúcs cuccokat is.

1ghost 2017.11.29. 07:25:55

@LallyPop:

Nem talált. Ugyanis ebben az a klassz, hogy mire megtérül, a korrupt tolvaj fideszgazemberek még mindig a sitten rohadnak.

:)))))

postumus mumus 2017.11.29. 09:52:59

@LallyPop: Épp ezért írtam, hogy amit kínában gyártanak az szutyok. Egyébként meg nem mindent kínában gyártanak. Máshol is van termelés, és azok a termékek sokkal jobbak. Azokat kell venni. Például az én vaillant gázkazánom is made in germany vagy a 3-as bmw-m is made in münchen, de a lidl- ben is vannak nagyon jó német cuccok, a kínai szemetet nagyívben kerülöm, nem is volt soha semmi problémám az évtizedekig használt dolgaimmal. Most vettem makita ágaprítót és micsoda véletlen, az van ráírva made in japan. De sorolhatnám.A lényeg, hogy a jobb és drágább cuccokat nem kínában gyártják. Az a8 -as audit és i8- as bmw-t sem szuyokföldjén, hanem a civilizáció hazájában gyártják. Vehetsz te kínai sony rádiót, bosch fúrógépet occsón kínában tákoltat, de én azokra rá se nézek. Ez egy téveszme, hogy mindent kínában gyártanak, igaz hogy a minőséget meg kell fizetni, azoat a termékeket azonban ne kínában keresd.

Cycmen 2017.11.29. 10:42:48

@postumus mumus: Sznob vagyol é? :D Életvezetési tanácsok egy tipikus ősprolitól!

LallyPop 2017.11.29. 19:27:12

@postumus mumus: Hát én nem azt mondtam hogy nem szeretem a német cuccokat, hanem azt h nem minden szutyok ami kínai. Én nem szeretem, de minőséginek minőségi az iPhone és mind kínai, máshol nem gyártat az Apple.

paveway 2017.11.29. 21:32:05

Tudja bárki, hány évtizedig fogjuk fizetni ezt a hagymázas álmot? De olyat várok, aki őszintén és számon kérhetően meri vállalni. Nincs?

postumus mumus 2017.11.29. 23:41:03

@LallyPop: A kínai szemét elárasztja az egész világot. Van pár kivétel, de nem az van többségben.

postumus mumus 2017.11.29. 23:49:45

@LallyPop: És van világ a mobilokon túl is. Én egy iphoneért nem adnék több százezret, de egy telefonért se. A telefonok max százezret érnek, de én még azt is sokallom. A célnak tökéletesen megfelel egy 30 ezres lumia 640 vagy egy új xperia z 40-ért.

Hozzászólok 2017.11.30. 13:57:20

@1ghost: igazad van. Nevezd meg, ki az a szemely vagy part aki majd megcsinalja a tutit. Jol is uzletel, nem is csap be senkit, nem lop, es nem telepit a nyakunkra csadoros es pastu, meg eritreai nepeket. Na ki az?
süti beállítások módosítása