B1 blogcsalád



A kormány elbukta a kvótapert - mindenki az Orbán-terv végrehajtásán dolgozik

2017. szeptember 06. - ashwood

72000.jpgAhogy az várható volt: az Európai Bíróság Magyarország és Szlovákia ellen hozott ítéletet a kvótaperben. Biztosak vagyunk abban, hogy mindez teljes mértékben a magyar miniszterelnök számításainak megfelelően történt - vagyis mindenki az Orbán-terv megvalósításán fáradozik.

Mindenek előtt tisztázzunk néhány tényt a bíróság döntésével kapcsolatban:

– a bíróság azt mondta ki szerdán, hogy az EU jogszerű eljárásban döntött a menekültkvótáról,

– Magyarországnak és Szlovákiának ezért végre kell hajtania az uniós határozatot.

Ennyi. Nem több, nem kevesebb.

Az ítéletből például egyáltalán nem következik az, hogy holnap már vontra is ültetnek menekülteket Budapest felé.

A bíróság nem vizsgálta azt, hogy a kvótadöntés jó volt-e, szolgálta-e a válság megoldását, a legjobb határozott hozta-e az EU. Ugyanis a magyar és a szlovák fél lényegében kizárólag formai kifogásokat támasztott a határozattal szemben. Ezek közül is a legerősebbnek azt tűnt, hogy a kvótadöntés kötelező jellege szembe megy a tagállami kormányfők önkéntességről szóló álláspontjával. A bíróság válasza: a kormányfői testület nem döntéshozó szerv, szemben a miniszterek tanácsával, amely 2015 szeptemberében többségi szavazással fogadta el a határozatot. Tisztán eljárásjogi érvelés: egy politikai, nem döntéshozó szerv álláspontja nem írhatja felül a a döntéshozó tanács határozatát.

Az ítélet után kialakult helyzet is viszonylag egyszerű:

– Magyarország és Szlováki vagy elkezd megfelelni a hatályos, uniós jognak,

– vagy kötelezettségszegési eljárás indul az országokkal szemben.

Utóbbi eset a valószínű, hisz Orbán és sleppje jó előre megmondta: akárhogy dönt is a bíróság, nem hajtják végre a határozatot. Így hamarosan kezdődik az Unióban pontosan szabályozott kötelezettség szegési eljárás: a Bizottság és a kormány 6-9 hónapig levelezik egymással, védve saját álláspontját. Ha ezek nem közelednek, az Európai Bizottság végül megállapítja a kötelezettség szegést - és újabb hosszú hónapok során valamiféle szankciót javasol a döntéshozóknak a renitens államokkal szemben. Ezeket pedig vagy elfogadják, vagy nem.

Egyszerűbben: messze nincs vége a hacacárénak, amit a kormány tudatosan hergel 1294 menekültkérelem elbírálásával kapcsolatban. Újra és újra: nem befogadás, csupán elbírálás.

A bírósági ítéletet követő kormányzati panelek előre ismertek: az EU minden intézménye a Soros-tervet akarja végrehajtani; politikai döntés született, nem jogi, …

Mellébeszélés, hisztériakeltés, választási kampány - összefoglalva: maga az Orbán-terv.

Az Európai Bíróság épp az Orbán-terv végrehajtásán fáradozik, hisz ha neki kedvező ítélet született volna, most nem lenne kivel harcolni - függetlenséget, szuverenitást védeni. Mert ugye a 10 milliós magyarságot létében veszélyezteti 1294 menekült-kérelem.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2612807202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZX 2017.09.06. 11:08:51

Amíg ezen rugózik mindenki, addig sem kell elszámolni azzal, hogy ki mennyit lopott.

ZX 2017.09.06. 11:31:59

@ulpius66: Még egyszer leírom. A menedékkérelem elbírálásáról van szó, nem a befogadásukról pláne betelepítésükről. Minden fidióta funkcionálisan analfabéta?

ZX 2017.09.06. 11:58:01

@ulpius66: Nem tudom kik azok a "ballibsik", biztos hazudnak, orbán és a birkái viszont a hazugság mellett még lopnak is.

morpho 2017.09.06. 12:05:28

@ulpius66: Te mit hazudozol itt összevissza? Meg kelted a hangulatot. Orbán terv. Erről szól a poszt, ezen dolgozol te is. Buta narancskullancs.

morpho 2017.09.06. 12:21:39

Orbán kurva egyszerüen meg tudta volna oldani ezt a hatalmas problémát. Elbírálja Magyarország az 1294 menekültkérelmet és elutasítja. Ennyike. Helyette meg erre építi a választási kampányát. Hazudozásra ,gyűlöletkeltésre, uszításra. Gyalázatos amit művel. Elképesztő sebeket ejt a magyar társadalmon. Olyanokat, amik évtizedekig nem fognak begyógyulni!

BAZINGA2 2017.09.06. 12:35:21

Ez a migránsozás nem más, mint a választók hülyítése. Sajnos sokan vevők rá. Nem értem meg, hogy az emberek miért nem használják az eszüket, miért nem gondolkoznak? Lehet, hogy nincs is nekik!? Birka népség....

anonymand 2017.09.06. 12:37:08

@ulpius66:

Ugye te csak szórakoztatni akarsz minket, hogy ilyen nagyon hülyének tetteted magad?
Mert nyilván te is olvastad (autentikus forrásból akár), hogy az 1294 főnek az elbírálása lenne kötelező.
Csak persze, ha elbírálás nalá kerülnének, akkor már nem lehetne "illegális migráncsként" aposztrofálni őket.
Nyilván te is tudod, hogy az EU-n belül szabad a mozgás.
Már csak ebből fakadóan sem kell sem nekem, sem bármelyik mkás libsinek "befogadni" egyet sem.
Nem vagy te annyira hülye (csak viccolsz velünk), hogy ne tudd, hazánkat célállomásnak szinte senki nem tekinti a(z illegális) migráncsok közül.
Mert nem szeretnének itt letelepedni, és vegetálni (mert életnek nehezen nevezhető ami itt van).
Nyugtass meg kérlek, ugyi csak viccból tünteted föl magad komplett hülyének?
Nem is vagy komplett...

morpho 2017.09.06. 12:51:22

@anonymand: Te se tettesd magad hülyének. Ulpius66 egy takony narancskullancs, aki tudatosan hazudozik.

a nagy hohoohooo 2017.09.06. 13:24:38

@ulpius66: Oh Turáni átok,Soros "ante portas".Tudtam, hogy végül Soros nevet a végén! Felháborító!A gaz brüsszeli bürokraták,Soros bevitte Orbánt az erdőbe.! Ím eljövend a vég, minden egyes településünkre jut belőlük majdnem egy fél! (0,4101)
A FideSS : "Brüsszel megadta magát Sorosnak. A harc azonban csak most kezdődik." 888

morpho 2017.09.06. 13:28:47

@ulpius66: Ezt a poént az oviban hallottam utoljára. Középső csoportban. Jó poén amúgy. Geszti Petivel jártál közös óvodába?

a nagy hohoohooo 2017.09.06. 13:30:05

@anonymand: "@ulpius66: Nem vagy te annyira hülye.."...dede...-
" ulpius66 2017.09.06 13:25:13
@anonymand: "Nem is vagy komplett..."

Egész kis koromban komp akartam lenni, de aztán nem komplett(em)...."-...nemzésileg hehee...

anonymand 2017.09.06. 13:55:49

@morpho:

Én nem tettetem magam, tagja vagyok a Hülyék klubjának ... is.

morpho 2017.09.06. 13:57:12

@ulpius66: Kurvajók a "poénjaid"!
Még egy párat!!! Léccilécci!

anonymand 2017.09.06. 14:01:47

@morpho:

Facebook, zárt csoport.
De mint látod, van kimenőm a jó magaviseletem okán.

morpho 2017.09.06. 14:25:47

@ulpius66: Tök jó! Sosem hallottam még!

Erika Néni 2017.09.06. 16:57:06

2016. február 20-i hungarianspectrum.org írja:

„That Viktor Orbán signed the final document, which says that all member states must take their share of the burden caused by the influx of refugees, was difficult for the Hungarian government to explain, given the incredible government propaganda against the settlement of any refugees in Hungary”.
(Magyarul:
Tekintettel a menekültek befogadása elleni hihetetlen kormánypropagandára, a magyar kormánynak nehéz volt elmagyaráznia azt a tényt, hogy Orbán Viktor aláírta azt a végleges dokumentumot, amely arról szól, hogy minden tagállamnak ki kell vennie a részét a menekültek beáramlása által okozott terhekből.)

2017.09.06. 18:00:42

buktunk már bős-nagymaros pert is éééés akkkóóó mia faszvan??
ondó azt is a maga javára fordítja...

György Atucsák 2017.09.06. 18:20:39

Elmegy az ősszes ballibsis köcsög meg az UNIO- is a picsába a migránsaival , ide bizony nem jöhet egy sem inkább kilépni ebböl a köcsög Eu- bol ugysincs már nagy értelme....

a nagy hohoohooo 2017.09.06. 19:40:17

@György Atucsák: Aztakurvaistent,kemény vagy:"György Atucsák

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2016.12.19. óta tag.".....hehee....indián neved "lankadtpöcs".......hehee...

sinus67 2017.09.07. 01:01:02

@György Atucsák:
Miért ne lenne értelme? Lehet azért még lopni egy keveset. Igaz, nem annyit, mint eddig! Még azt is megérjük a választás után, hogy fű alatt Vityáék befogadnak egy pár menekültet és a részükre EU-tól kapott lóvét is lenyúlják!
A kicsi is pénz, ha szűkösen van az apró a pénztárban!

sinus67 2017.09.07. 01:05:08

Ulpius törölve lett? Nem látom a böfögését. Sőt! Egyetlen narancstrollét sem!
Hogy kapnak így fizetést? :))))

Európai téridő 2017.09.07. 09:51:58

Csűrünk-csavarunk, Ashwood Elvtárs?

zokogjatok 2017.09.07. 11:03:30

Milyen kvótáról van szó emberek? Itt még azt írtátok, hogy nincs is kvóta!

b1.blog.hu/2016/09/14/okafogyotta_valt_a_migransellenes_nepszavazas

"Most már hivatalosan sincs napirenden a kvótaötlet, ami nemhivatalosan már legalább tavasz óta nincs az asztalon. Most már elvileg nem lehet képzelt veszéllyel riogatni."

6.Lenin 2017.09.07. 17:58:18

@sinus67:

Ez a legszebb a kurva demokratikus blogokon. Törölnek valakit, aztán még vagy száz köcsög válaszolnak neki. OK, hogy nem adnak neki lehetőséget legalább még 1 válaszra, de még a blogot tulajdonló se képes tudatni, hogy az illető ki lett baszva, a válaszokat mellőzzék a rajongók.
Nehéz értelmezni a haladó, demokratikus gondolkodást.

dadddd 2017.09.07. 18:00:03

Az elbírálás idejére viszont a tranzitzónában kell maradni. Nos, amikor ez történt, akkor az embertelen bánásmóddal jöttek az invázió támogatói.

dadddd 2017.09.07. 18:03:13

Ha menekült vagyok, együttműködöm a befogadó országgal. Ez a minimum. Nem hőzöngök, nem dobálom a vizes palackot, nem szedem ki a sofőrt a kamionból, nem szarom össze a vonatot, stb... Beadom kérelmet és várok a kijelölt helyen.

Cycmen 2017.09.07. 18:09:41

Csak 1294! Csak 1294! Lopik a Fidesz! Lopik a Fidesz!Csak 1294! Csak 1294! Lopik a Fidesz! Lopik a Fidesz!Csak 1294! Csak 1294! Lopik a Fidesz! Lopik a Fidesz!Csak 1294! Csak 1294! Lopik a Fidesz! Lopik a Fidesz!

Egyebet nem látok itt!

Semper Fidelis 2017.09.07. 18:12:43

Ezzel nem fogtok választást nyerni nyomik.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.07. 18:13:22

Egészen elképesztőek a ballibek.
98% azt mondta, hogy nem kell egy arab sem ide. A nyomorult 2% meg ugat.

ogli dzsí 2017.09.07. 18:25:05

nincs is kvóta, minek a népszavazás?

heehe

Quadanium 2017.09.07. 18:42:19

Mind az 1294 migránst a kiskörúton belül kell letelepíteni. Aztán a következő 1294-et is!

midnightcoder2 2017.09.07. 18:46:08

@ZX: "Nem tudom kik azok a "ballibsik", biztos hazudnak, orbán és a birkái viszont a hazugság mellett még lopnak is."

Mert a ballibsik nem... Mit gondolsz, miért akarnak annyira visszatérni a hatalomba, azért hogy neked jobb legyen ? Hány éves vagy te királyfi ?

Visceroid 2017.09.07. 18:47:52

"Orbán szerint a magyarság annyira gyenge, hogy 1294 menekülttől széthullana"

Érdekes interpretáció, viszont ti libsik gyengítettétek le, szóval ez valójában a ti bűnötök!

Andy73 2017.09.07. 18:48:34

"Az Európai Bíróság épp az Orbán-terv végrehajtásán fáradozik, hisz ha neki kedvező ítélet született volna, most nem lenne kivel harcolni - függetlenséget, szuverenitást védeni."

Nem csak az EB, hanem a blogger és az ellenzéki pártok is - tehát tényleg mindenki. Ők ugyanis befogadnák a migránsokat, ezt jól tudja mindenki - a választók meg nem, ezt is tudjuk a népszavazás óta.

midnightcoder2 2017.09.07. 18:51:06

@anonymand: Nagyon egyszerűen lehetne ezt kezelni, nem tudom Orbánék miért nem így csinálják: mind a 1294 migriről meg kell állapítani, hogy szerintünk odahaza a legnagyobb biztonságban vannak, feltenni őket egy repülőre, és irány a kies Közel-Kelet vagy épp Afrika.

morpho 2017.09.07. 18:56:38

@6.Lenin: A bloggazda azt csinál amit akar. Indíts egy blogot, ott te is azt csinálsz amit akarsz. Az életvezetési tanácsokat meg tartsd meg magadnak!
@dadddd: Igazad van, de hülyék mindenhol vannak.
@ogli dzsí: Tényleg. Minek is?
@Quadanium: Egy kis zdidózástól jobban alszol? A hozzád hasonlók szoktak tiltakozni, hogy a magyarok nem is antiszemiták.
@midnightcoder2: Egy demokráciábsn bárki visszatérhet a hatalomba. Elvileg. Egy demokráciában.
@Visceroid: A 2. Világháborúba nem a jobboldal vitte bele Magyarországot? De visszamehetünk az elsőhöz is!

6.Lenin 2017.09.07. 18:58:03

@Visceroid:

Kíváncsi lennék, ha egy hamburgi melegbárban döntenék el, hogy egy libsi utódai milyen nem identitásúak lehetnek csak, vagy kivel kellene leélni az életét. Hiába van belezúgva Matildkába, ha neki a Bélát kéne ágyba cipelni esténként, vagy fordítva.
Mekkora lenne a sivalkodás, vagy az örömujjongás?

Itt ugyanis nem számokról, hanem elvekről van szó ugyanis, szerintem.
Nyilván nem a szívsebészek meg az atomtudósok jutnának nekünk, hanem a söpredék része. Nálunk lenne cirkusz abból, hogy rosszul betonoztuk le a lábukat.

John Nethem 2017.09.07. 18:59:07

Kötelezettségszegési eljárást gyakorlatilag MÁLTA kivételével mindenki ellen lehetne indítani, hiszen a 120 ezer menekült elosztásánál csak 22 ezret sikerült szétosztani.
Egyedül Málta teljesítette a rá kirótt kvótát.
Hazudik, aki azt mondja, hogy a magyarok és a szlovákok miatt nem sikerült.
A magyar 1294 és a szlovákk kb 950 az egésznek az 1,9 százaléka......

Azért kapkod a brüsszeli bagázs, mert szeptember 25 körül lejár a határidő, és utána már újabb egyeztetések szükségesek.

Nem az a lényeg, hogy csak ezer valahány, hanem hogy ez csak most ennyi, később pedig egy egész folyamat lesz belőle. Ezért kell már az elején KÖVETKEZETESEN elutasítani, és más megoldást javasolni, kidolgozni.
Mint ahogy ugye az ellenzék azt skandálta, nincs kvóta, nincs kvóta, ha van is csak önkéntes.. Nos ahhoz képest már ott tartunk hogy az önkéntes átvedlett EGYSZERI KÖTELEZŐVÉ, de ha úgy alakul a helyzet- márpedig ha a brüsszelieken és Merkelen múlik, akkor évi 1 millió jönni fog -, a nekik nemkívánatosakat át fogják passzolni a másodvonalbeli, perifériaországoknak..... A számukra megfelelő embereket majd kicsemegézik.....

Le Orme 2017.09.07. 19:01:44

1 migráns sem jöhet és kész.
Legfeljebb akkor, ha a poszter a saját lakásába befogadja, és nem engedi ki onnan sose.

John Nethem 2017.09.07. 19:01:48

@morpho: "A bloggazda azt csinál amit akar...:"

Kvázi diktátor kicsiben...... Ugye ??!!

Pedig tévedsz !!! A blogírásnak és gondozásának is megvan a maga szabályzata, egy blogírónak is be kell tartani....

6.Lenin 2017.09.07. 19:02:41

@morpho:

Az elv-társad se értette. Nem is vontam kétségbe bloggazda jogát. Ez nem jog kérdése.
Azt hittem ez inkább intelligencia kérdéskör, esetedben ez amúgy is reménytelen elvárás.

Visceroid 2017.09.07. 19:05:26

"A 2. Világháborúba nem a jobboldal vitte bele Magyarországot? De visszamehetünk az elsőhöz is! "

Maradjunk egyelőre a rendszerváltás utánnál. A liberális oldal nem csak kiárusította a hazát, hanem morálisan és politikailag is a földbe döngölte, így Orbánnak csak elő kellett húznia a nacionalista kártyát, és kész volt a győzelem. Régebben írták itt, hogy a jobboldali radikalizmus egy lázmérő, ami mutatja, hogy mennyire funkcionál megfelelően az ország demokráciája. Jelen pillanatban mi vagyunk az egyetlen ország Európában, aki mindenféle pozitív kötődés nélkül az oroszokhoz húz, és ebben a balliberális oldal felelőssége megkérdőjelezhetetlen.

KalmanBlog 2017.09.07. 19:05:59

@ZX: Leszarom ki mennyit lopott, nem az a lényeg. Mert pénzt kereshetek még akármennyit, de hazám csak egy van. Ha azt szétosztogatjuk a migriknek, akkor nekünk nem marad.

KalmanBlog 2017.09.07. 19:09:01

@John Nethem: "ha a brüsszelieken és Merkelen múlik, akkor ..... A számukra megfelelő embereket majd kicsemegézik..... " Naív gondolat, hogy Merkel bármit is Németország érdekében tesz. Pont az a célja, hogy káoszt csináljon. Persze ettől még azok sem lennének kiscserkészek, akiket ide küld...

KalmanBlog 2017.09.07. 19:11:56

A "Kötelezettségszegési eljárás"-ról meg annyit mondok csak, hogy már régen bebizonyosodott, hogy nem a vakon engedelmeskedő jófiúknak áll a világ. Őket szokták palira venni és ha úgy alakul eltaposni. Akinek esze, gerince és töke van az nem hajt végre minden csicskáztatást még akkor sem, ha "Brüsszelből jön".

6.Lenin 2017.09.07. 19:20:32

@KalmanBlog:

És ezeket pont volt gyarmattartó országoktól várnád el, hogy megértsék.
A régi módszereket már nem lehet alkalmazni, próbálkoznak a fiúk/lányok.
Szólnia kell néha valakinek, hogy ma már ez vagy az a módszer se lefogadható.
Nehéz küzdelem ez régi szokásokról még hétköznapi emberek is csak nehezen képesek leszokni. sokaknak nem is megy.

Ekrü 2017.09.07. 19:30:13

Látom működik a liberális demokrácia.Aki nem a tisztelet blogírónak tetsző hozzászólást ír az törölve lesz.Innentől kezdve komolytalan.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2017.09.07. 19:34:57

Röfög a belpesti ávósunokákból toborzott kunbélista zsidócsürhe.

John Nethem 2017.09.07. 19:38:21

@Visceroid:
"...Jelen pillanatban mi vagyunk az egyetlen ország Európában, aki mindenféle pozitív kötődés nélkül az oroszokhoz húz,.."

Ez sima hintapolitika, semmiféle szimpátia nem játszik benne.
földrajzi helyzetünk, országméretünk és gazdaságunk okán kell mindkét irányba lavíroznunk.
Ha csak egyirányú (csak nyugat vagy csak kelet) lenne a kötődés, az teljes kiszolgáltatottságot eredményezne, holott az elkötelezettség a nyugat irányába nem kérdéses, de a klasszikus fölosztásban: ahol valamennyi ország egyenlő, és a kelet-európaiakat sem tekintik "taknyosnak", mert POLITIKAI tapasztalatban bizony messze verdesik a nyugat elkényelmesedett emberét....

John Nethem 2017.09.07. 19:44:26

@6.Lenin:

Kíváncsi leszek Juncker következő Orbánnak szóló válaszára, amiben Orbán hivatkozott egyes országok gyarmattartó múltjára....

Brix 2017.09.07. 19:48:20

A helyzet egyértelmű: 3,4 millió ember elutasította a kényszerbetelepítést, aminek politikai következményeként nincs lehetőség elfogadni ezt a diktàtumot. Hozzà lehetne tenni, màr elkezdték egy àllandó elosztàsi mechanizmus kidolgozàsàt EU-s szinten. Kizàrólag egy lehetőség van: nekünk előre kell menni és mereven elutasítani az európai àllamok létét veszélyeztető népvàndorlàst. Ma màr a vilàg egyik legbiztonságosabb orszàga vagyunk, ezt kell megőrízzük , ez lehet az egyik legfontosabb àllamcél.

Visceroid 2017.09.07. 19:50:33

"Ez sima hintapolitika, "

Nem. Nem az. Illetve az lenne, ha az Orbán rezsim leváltható lenne. De nem lehet őket leváltani. A 2020-as EU támogatások megszűnése pedig csak olaj lesz a tűzre (hogy Trianon 100 éves évfordulóját ne is említsem), Magyarország végképp keleti irányba fog polarizálódni, hogy ez pontosan mit fog jelenteni, azt majd akkor megtudjuk.

John Nethem 2017.09.07. 19:53:41

A nyugati országokban is népszavazáson kellene dönteni a migráció ilyen mértékéről...

A nyugati demokráciák az évszázadok során folyamatosan integrálták a közvetlen demokrácia intézményeit. Hasonló folyamaton ment keresztül Kelet- és Közép-Európa is: a közvetlen demokrácia formái a vizsgált terület alkotmányos struktúráinak részévé váltak, ahogyan Andreas Auer megfogalmazása szerint a „tényekből normává” értek. Elmondható, hogy Kelet- és Közép-Európa megújult demokráciái előtt példaként lebegett a nyugati országok begyakorolt mintája, de kénytelenek voltak azt új és egyedi tartalommal feltölteni. A sajátos kelet- és közép-európai sors, a nyugathoz viszonyított periféria-szerep arra kényszerítette az államokat, hogy igen rövid idő alatt magukévá tegyék ezen intézményeket (s még sok egyebet is), mégpedig a térség viszonyainak megfelelően. Ennek következtében nem alakultak ki teljesen új intézmények, de a régi formákat új, „kelet- és közép-európai tartalommal” töltötték fel.
Az európai népszavazásokat vizsgálva, célszerű összehasonlítást tennünk a világ más tájain tartott népszavazásokkal. 1998 és 2008 közötti tíz esztendő alatt megközelítőleg 87 népszavazást tartottak. Ebből az európai 50, a közel-keleti 7, afrikai 10, amerikai 12, ázsiai és csendes-óceáni pedig 8 darab.
Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a vizsgált időszakban a népszavazások hatvan százaléka az Öreg Kontinenshez köthető. A továbbiakban célszerű megvizsgálni azt, hogy a közvetlen demokrácia egyik fontos sarokpontjának (népszavazások és az azokon feltett kérdések) mi a megoszlása az európai térség államai között.
A nyugat-európai országok közül Hollandia az egyetlen olyan ország, ahol eddig még nem tartottak népszavazást (csak a Lisszaboni szerződésről), s a holland alkotmány sem tartalmaz rendelkezéseket a népszavazással kapcsolatban. Németországban az 1949-ben elfogadott alkotmánya, egyetlen esetben, az ország területének újrafelosztásával kapcsolatban ismeri el (29. cikkely) a népszavazás intézményét, s ebben az esetben is csak az érintett területek lakosságának lehet szavazni. Országos szintű népszavazásra egyáltalán nincs mód, pedig a német alkotmány kimondja: „Minden államhatalom a néptől származik. A nép az államhatalmat választások, szavazások, valamint a törvényhozás, a végrehajtó hatalom és az igazságszolgáltatás meghatározott szervei útján gyakorolja.” Finnország alkotmányában 1987-től szerepel a népszavazás intézménye, azonban már előtte is rendeztek népszavazást. Portugália alkotmányában két évvel későbbtől, 1989 óta vannak a népszavazással kapcsolatos rendelkezések. Nagy-Britanniában mivel nincs írott alkotmány, ezért a népszavazás intézménye sincs szabályozva, ebből következik, hogy sem jogi, sem politikai hagyományai nincsenek, ennek ellenére mégis rendeztek már regionális népszavazásokat.
Franciaországban 1793 óta tartanak népszavazásokat. A jelenlegi francia alkotmány 3. cikkelye rendelkezik a közvetlen demokrácia eme eszközéről.
Olaszországban kétfajta népszavazás létezik. Az egyik fajtája az úgynevezett alkotmányozó, amelynek során az Olasz Köztársaság alkotmányának változásairól népszavazás is dönthet. A másik fajtája a törvényhozó népszavazás, amely a már létező törvények megerősítésére, illetve teljes vagy részleges eltörlésére irányul.
Svájcban a népszavazás a politikai rendszer szerves része és gyakran alkalmazott eszköze. A világon egyedülállóan széles a népszavazásra feltehető kérdések köre, illetve a népszavazások száma, többek között ennek is köszönhetően Svájc a konszenzusos demokrácia mintapéldája.
Dániában és Írországban a referendumot minden alkotmánymódosítás esetén lehet alkalmazni. Spanyolországban az alkotmány teljes és részleges módosításakor is népszavazást kell tartani, míg Ausztriában csak a teljes revízió esetén.
A fakultatív népszavazást Ausztria, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Izland, Írország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svédország alaptörvénye tartalmazza.
A kelet- és közép-európai országok a fent említett példák alapján alakították ki a népszavazással kapcsolatos szabályozásaikat. Szlovákia, Lengyelország és Romániában van az alkotmány alapján kötelező népszavazás, amely azt jelenti tehát, hogy az alkotmányban meghatározott esetekben kötelező népszavazást tartani. Ennek tükrében kijelenthető, hogy térségünkben sem alakult ki egységes gyakorlat, azonban minden államban létezik a népszavazás valamely formája.
A vizsgált példákból kiindulva egyértelművé válhat számunka, hogy a nyugat-európai gyakorlat közel nem egységes, országos szinten is hatalmas eltérések vannak és számos helyen nem is játszik fontos szerepet a népszavazás. Az angolszász országokban a népszavazás intézménye nincs jelen, vagy ha igen, akkor is csak regionális szinten. ( Tóth Bálint)

John Nethem 2017.09.07. 19:55:40

@Visceroid:

Nemrég olvastam egy nyugati elemző írását, ott egyértelműen arról beszélt, hogy Orbán csak érdekből húzódik kelet felé, de ez soha nem lesz olyan nagyságú, hogy a nyugati kapcsolatok rovására menne, vagy visszafordíthatatlanná válna...

John Nethem 2017.09.07. 20:00:04

@Visceroid:

Nehogy már Orbán hibája legyen, hogy nem lehet leváltani :-)
Ezt talán a tesze-tosza ellenzéken kellene számon kérni. Akik még mindig nem voltak képesek egy HITELES, a lakosság jelentős részének támogatását és bizalmát is élvező SZEMÉLYT kiállítani. HORN GYULA óta nem létezett a baloldalon elfogadható ember, csak paprikajancsik, kisztitkárból avanzsált milliárdos, marakodó pártkáderek......

6.Lenin 2017.09.07. 20:01:18

@John Nethem:

Szerintem nem véletlenül kísérleteznek a V4-ek gyengítésével. Szerintem nem vették komolyan először.
Juncker jól ismeri Orbánt, és a szándékait is. Nyilvánosan természetesen nem lehet ezekről beszélni, de már elárulta, hogy sokszor tárgyalnak a háttérben.
Kis ország vagyunk, sok apró lépéssel tudunk csak haladni.
Eddig hagyták (amin nem győzök csodálkozni).
Talán sokkal nagyobb a baj az Unióban, mint gondolnánk.
szerintem.

morpho 2017.09.07. 20:03:35

@John Nethem: A szlovákok és a magyarok pereltek. Mások nem. Hülyeséget írtál.
A bloggazda meg azt csinál amit akar. Ez az ő naplója. Örülj neki, hogy egyáltalán megmutatja.
@6.Lenin: Igen te tényleg intelligensebb vagy nálam, kérlek nézd ezt el nekem.
@Ekrü: Olvasgasd az origot! Ott minden faszányos!
@Jóléti Dán Kekszesdoboz: Rég öntöztek meg mi?
@Brix: Ki kell lépni az EU ból. Győzd meg a magyar társadalmat! A többi hanta!

Brix 2017.09.07. 20:04:15

@John Nethem: Európai népszavazàst kellene indítani a tömeges népvàndorlàsról, mert a nemzetàruló nyugati politikusok végleg tönkre vàgjàk a kontinenst.

Brix 2017.09.07. 20:06:54

@morpho: Mi a hanta? Nincs semmilyen észérv a potenciàlis nemi erőszakolók\ terroristàk befogadàsàra...Ez a primitív embertömeg nyugaton màr levizsgàzott...

zenitó 2017.09.07. 20:10:10

@Brix: Az túlzottan demokratikus lenne a "demokraták" szempontjából.

6.Lenin 2017.09.07. 20:11:10

@morpho:

Már bocs, de az ilyen válaszok után , mit is kellene gondolnom rólad?
Miért is baj, ha léteznek a tiédtől eltérő vélemények?
Ezeket tényleg cáfolatnak szántad? (most nem csak a nekem címzettről írok)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.07. 20:18:57

@6.Lenin: Nahát, nahát, a vén munkásőrnek a menekültekről is a buzik jutnak eszébe. Akarsz róla beszélni?

Visceroid 2017.09.07. 20:19:03

@John Nethem: "Nemrég olvastam egy nyugati elemző írását, ott egyértelműen arról beszélt, hogy Orbán csak érdekből húzódik kelet felé, de ez soha nem lesz olyan nagyságú, hogy a nyugati kapcsolatok rovására menne, vagy visszafordíthatatlanná válna... "

Ja, és az EU majd szépen mosolyogva nézi, hogy hol az oroszoknak, hol nekik nyalunk. Ez nem így működik.

morpho 2017.09.07. 20:21:24

@Brix: Nincs ilyen embertömeg. Lehet hazudozni. A kormány is ezt csinálja.
@6.Lenin: Megtiszteltetésnek veszem, ha egy ilyen nagyformátumú ember oktat ki.

John Nethem 2017.09.07. 20:28:44

@morpho:
A kötelezettségszegési eljáráshoz nem sok köze van ennek a pernek.
Olvasd el újra, amit írtam.

A blogírónak is be kell tartani az ÜZEMELTETŐ szabályzatát.
Persze az "önbíráskodás"-t nem lehet kiküszöbölni, de a gyakori alkalmazása a blogírót magát minősíti. Szóval nem egészen úgy van ahogy állítod.

6.Lenin 2017.09.07. 20:29:43

@rasztaszív:

Látom nem érted (vagy inkább félreérted az eddigieket)
Ha "normálisan" váltunk véleményt, el tudom fogadni a más véleményt, Egyet nem tudok elfogadni, ha valaki úgy gondolja csak egy-az ő-véleménye az "igazság".

Amíg nem cáfolod elfogadhatóan a véleményem, akkor jogosan gondolhatom, hogy nekem van igazam. Nem szívesen hivatkozom rá, de már kiálltam a te igazad mellett is egy más blogon, amikor igaztalanul vádoltak téged is, jobban mondva a véleményedet. Elfelejtetted?

John Nethem 2017.09.07. 20:31:26

@Visceroid:
Nos, azt nem mondtam hogy bármelyik fél is helyesli és tapsol neki.
De ez van, és ebből kell gazdálkodnunk....
No persze, azért az EU is kellően kétszínű és alattomos, szóval nem kell félteni. Sima ÉRDEKEK játszanak benne, még azokban is, amiket a humánum leple alatt cselekszenek.

rasztaszív 2017.09.07. 20:33:57

@6.Lenin: más szemében a szálkát...

morpho 2017.09.07. 20:35:34

@John Nethem: Nem kell mégegyszer elolvasni. Egynek is sok volt. A blog a bloggeré. Miről akarsz meggyőzni?

6.Lenin 2017.09.07. 20:38:18

@rasztaszív:

Ennyire haragszol rám valamiért?
Ha gondold, ezek után még akkor se válaszolok neked, ha te kezdeményezel, mint most is. Vállalom azt is, ha ezért mások bunkónak tartanak majd.

morpho 2017.09.07. 20:39:39

@rasztaszív: Lenin nem tudja mi az a szálka... Gerendát is csak szertornában látott. De legalább az csajos szer.

John Nethem 2017.09.07. 20:40:19

@morpho:

Hát akkor főjj a levesedben....

d.j 2017.09.07. 20:40:26

Akár mikor idetévedek, mindig meglepődök a funkcionálisan analfabéta fidiótákon. Feketén-fehéren le van írva, hogy menedék kérelmet kell lefolytatni 1264 embernél. Nem befogadni, elbírálni. Ezért volt egy hazug népszavazás, kerítés építés, gyűlölködés, ellenségeskedés, bíróság. Barmok vagytok, akárcsak az általatok megválasztott tahók.

morpho 2017.09.07. 20:41:15

@John Nethem: Erről akarsz meggyőzni?

rasztaszív 2017.09.07. 20:41:18

@6.Lenin: párszor már megígérted...:)lehet,hogy bunkónak tartanak,lehet,hogy tehetetlennek...

morpho 2017.09.07. 20:44:15

@d.j: Tudatosan hazudnak. Értik ők, hogy miről van szó. Egy nagycsoportos óvodás is simán felfogja.

6.Lenin 2017.09.07. 20:44:37

@rasztaszív:

Azt is vállalom. Bármit.
Tulajdonképpen egy névtelen felületen a személyeknek semmi jelentősége. Engem a vélemények érdekeltek eddig, nem a személyek.
Akkor vedd úgy, hogy ez volt az utolsó, amit neked írtam.

rasztaszív 2017.09.07. 20:46:51

@6.Lenin: tényleg nincs.ehhez képest feltűnően sokat foglalkozol magaddal...:)

morpho 2017.09.07. 20:49:24

@rasztaszív: Gerendáról álmodik a szálka helyett :))

John Nethem 2017.09.07. 20:52:12

@d.j:

DE JURE így van, de DE FACTO mégiscsak itt kell lenniük Magyarországon, mert itt "adták be" a kérelmüket.

Vagy szerinted hogyan lesz ? Idehozzák őket, elbíráljuk, aztán majd minden menekült a saját akarata szerint a saját igényei szerinti országba fog kerülni ?
Hát nem.
Akit itt kell elbírálni, az itt is marad a nyakunkon ( legalábbis egy darabig, míg le nem lép az országból), hacsak életbe nem léptetik azokat a "kényszerítő" terveket, hogy 5-6 évet az adott országban kell eltölteni a menekültnek, különben elveszti a jutattásokat....

morpho 2017.09.07. 20:56:00

@John Nethem: Ez választási propaganda. Idejönnek, elutasítják az összes kérelmet. Azt annyi. Nem plakátolni kell uszító hányásokat. Ilyen egyszerű lenne. Tartana talán két napig is.Már rég túl lennénk az egészen. Csak ezt nem akarja a fidesz. Te mitől beszélsz?

John Nethem 2017.09.07. 20:57:40

Az EU azt írja elő, hogy Magyarország két év alatt bírálja el a nemzetközi védelemre irányuló kérelmét 1294 olyan embernek, akiket Olaszországban vagy Görögországban vették nyilvántartásba menedékkérőként.
.
.
.
A művelet neve „áthelyezés” (relocation).
.
.

Összesen 160 ezren férnek be a keretbe, de csak szíriaiak, irakiak vagy eritreaiak, akiknek szinte biztosan megalapozott a menedékkérelme.

rasztaszív 2017.09.07. 21:01:20

barátaim az úrban,nem balhézni kellene,hanem kihozni a helyzetből,amit lehet.a menekültválság parádés lehetőség lett volna arra,hogy fellépjünk egy közös,egységes európai szociális rendszer létrehozása mellett.ez valódi nemzeti érdek lenne,milliókat emelne ki a legsötétebb nyomorból.de orbán inkább a balhét választja...
pedig még a németek is hajlanának rá.de már kezdenek úgy lenni vele,hogy aki hülye,haljon meg...

www.origo.hu/nagyvilag/20170129-elismerte-a-nemet-kulugyminiszter-hogy-hiba-volt-megnyitni-nemetorszagot-a-menekultek-elott.html

John Nethem 2017.09.07. 21:01:54

@morpho:

Már többször megvitattuk ezt.

Azért nem akarja az Orbán, mert CSAK . ( a "csak" az a csökönyösség, amihez ragaszkodni szükséges, mint kiindulási elvhez, kvázi "következetesség" .)
Másrészről azért nem akarja Orbán, mert senki nem garantálja, hogy ez lesz az egyedüli .
Olvasd el a POLITICO legújabb hírét.... LÉTSZÁMkorlát eltörlésről beszélnek már, éppen a bíróság döntése nyomán.... a migránsok ÁLLANDÓ ÁTTELEPÍTÉSI ÉS ELOSZTÁSI RENDSZERÉT.

morpho 2017.09.07. 21:03:54

@John Nethem: Te fikciókra hivatkozol. Tegnap láttam a jetit. Pont itt vagyok Nepálban!

6.Lenin 2017.09.07. 21:07:32

@morpho:

"Idejönnek, elutasítják az összes kérelmet. "

Személyt igazoló okmányok nélkül, nem hajlandók ujjlenyomatot adni. Németországban több száz ezer migránsról azt sem tudják hol van. Másoknak hónapokig húzódik a regisztrációja, hiszen bemondásra állítanak valamit magukról.
Nem tudják végrehajtani a kitoloncolást sem. Sokan több névre is bejelentkezve veszik fel a juttatásokat.
Milyen hipp-hopp, és készről beszélsz?
Sehol nem működnek együtt a hatóságokkal. Olaszországban már le is lőttek ilyeneket. Évekig megfigyelés alatt vannak, aztán mégis terror cselekményeket követnek el. Természetesen nem a többség, de a valós számokat, akik erre hajlamosak, senki nem tudja.

Miért kéne ekkora biztonsági kockázatot vállalni egy országnak?

John Nethem 2017.09.07. 21:07:46

@morpho:
Te magad vagy a fikció :-)

John Nethem 2017.09.07. 21:09:04

@6.Lenin:

És hamarosan elindul azoknak a családegyesítési programja Németországban, akik megkapták a menekült státuszt.

Quadanium 2017.09.07. 21:10:42

@morpho: Ööööööööö, akkor arrafelé mindenki zsidó?! Őshonosak vagy migránsok?

morpho 2017.09.07. 21:18:09

@6.Lenin: Ez mezei logisztikai kérdés. Miért érzem azt, hogy tudatosan gyártod a problémát?
@John Nethem: Inkább opció.
@Quadanium: Merefelé? Asszem lemaradtam.

6.Lenin 2017.09.07. 21:24:15

@John Nethem:

Először is talán illett volna tisztázni ezt az egész kérdéskört.

Ki a menekült, és valójában mik is az okai a menekülésüknek?
Kik is felelősek ezért és milyen mértékben?

Mikor választhat egy menekült "étlapból" országot, akiktől elvárja, hogy hozzák rendbe az életét?
Ennek semmi köze a menekült kérdéshez.
Amennyiben a németek ilyen módon szeretnék megoldani néhány problémájukat, miért próbálnak belerángatni más országokat?

Nincs elég szállító eszközük-hajó, repülő.hogy közvetlen Németországba szállítsanak
megfelelő számú embert? Ott aztán csináljanak velük, amit akarnak.

Miért kell gyerekeknek, nőknek útközben meghalniuk?

Ezért tényleg Magyarország a felelős?
Mekkora aljasság kell ilyesmit állítani?

Miért rabolták ki őket (gyarmatok), miért akarjuk a rendszerüket, kultúrájukat megváltoztatni erőszakkal (demokrácia export)?

Aztán ennek a felelősségét másokra kenni?
Ezek az igazi kérdések.
Szerintem.

rasztaszív 2017.09.07. 21:28:54

@6.Lenin: miért nem az ország valódi érdekeit képviseli orbán?ez itt az igazi kérdés.

6.Lenin 2017.09.07. 21:34:54

@morpho:

Én gyártom a problémát?
Hány nyugat európai vezető bukott ezek miatt az utóbbi években?

Miről szólt Merkel és Schulz vitája? 15 perc jutott a saját országukra. Ennyit ér nekik a saját népük. A többi a migrációról szólt.
Én gyártok problémákat, abba haltak bele néhány százan Európában, hogy problémát csináltam egy egyszerű kérdésből.
Na, ja, natürlich.

Censored Trompf 2017.09.07. 21:36:45

Kiadták az összes ballib bérbloggernek a parancsot, hogy írja le csak 1294 embert kell befogadni.

Persze ez is haladás a múltkori ukázhoz képest, mikor a migráns népszavazáskor azt harsogták, nincs is semmilyen kvóta. Megírt a Népszabadság, és ugyanezek a blogok is.

Szóval az igazság részletei kezdenek kibontakozni.

Lassan szó lesz azokról a migránsokról is, akik 2015 után érkeztek az EU-ba, és akiket még nem osztott szét senki sehova, viszont több százezren vannak, és úton van még jó pár millió migráns.

Dehát a ballib bérbloggerek nem azért írják ezeket a marhaságokat, hogy gondolkodjunk, hanem a bérrettegés szinten tartása a cél, és a migráns seggnyalás.

morpho 2017.09.07. 21:39:11

@6.Lenin: Ez hanta. Igen, nem a megoldást keresed, hanem a problémát. Ez a fideszkommunikáció is az ügyben. Egy az egyben.

morpho 2017.09.07. 21:43:49

@Censored Trompf: A "befogadni" és az "elbírálni" szavak közti különbség megvan?

6.Lenin 2017.09.07. 21:43:58

@Censored Trompf:

Még, ha nyalnák a migránsok seggét, az hagyján, de ezek a szerencsétlen is csak egy eszköz valamilyen homályos cél érdekében.

Össze adta már valaki a hullák számát otthonukban, ami menekülésre készteti őket, az útközben meghaltak számát?

Hány milliós a hullahegy?

Mi ér ennyit, és kinek?

rasztaszív 2017.09.07. 21:48:24

@6.Lenin: európában egy ember van,aki szemében ezek a szerencsétlenek csak egy eszköz valamilyen homályos cél érdekében : orbán.

John Nethem 2017.09.07. 21:49:02

@morpho:

DE JURE , DE FACTO

És szerinted hogyan is működne a gyakorlatban ???
Ideutazik ?
elbíráljuk ?
Visszautazik ?

Mi is ebben a ráció ? Hacsak nem a ki@aszott nagy bürokrácia, utaztatni a menekülteket keresztül kasul Európán, ez aztán a nagy humánum....

John Nethem 2017.09.07. 21:53:06

@morpho:

Olvasd csak el újra ezt:

europa.eu/rapid/press-release_IP-17-908_hu.htm

Aztán rájössz, hogy az UNIÓnak még az ÁTHELYEZÉS és az ÁTTELEPÍTÉS és két külön dolgot takar.

Az Áthelyezés a kvóta, de ezen fölül van egy ÁTTELEPÍTÉSI program is, ami a törökökkel való egyezkedés eredménye: ugyanannyi embert hoznak el a török menekülttáborból de már szétosztva az EU országok között, amennyit visszatoloncolnak főként Görögországból, és főként illegálist...

6.Lenin 2017.09.07. 21:53:17

@morpho:

Persze, hogy hantázok. ezért van rendkívüli állapot Franciaországban, néhány hullával több a temetőkben, ezért kell harckocsival koncertre menni. gépfegyveres katonáknak sétálni az utcákon...

Mert egy köcsög fideszes gyártja a problémákat.

John Nethem 2017.09.07. 21:54:02

Aztán még ott van az IDEIGLENES SZÜKSÉGHELYZETI ÁTHELYEZÉSI MECHANIZMUS

dare 2017.09.07. 21:54:24

Az embernek van egy olyan érzése , hogy ugyanazokat a köröket futja le állandóan.
Beszéljünk egy kicsit az 1294 menekültről.
Elbíráljuk 1294 ember menekültkérelmét, és az a válasz jön ki, hogy menekültek.
Hol fogjuk őket elhelyezni?
Tudom volt arról szó, hogy szétszortíroznánk őket országosan, de én nekem ezzel a megoldással szemben is vannak fenntartásaim.
Ki milyen megoldást javasol, beszéljünk egy kicsit erről is.
Lennének-e önkéntes alapon befogadó országrészek?
Vagy bevezetjük országon belül is a kötelező kvótát?
Ha önkéntes segítségnyújtás mellett el tudnak helyezni ilyen "kevés" menekültet, akkor részemről jöhetnek.
De ha a kormány dönti el, és esetleg olyan helyre teszi őket, ahol kicsit nagyobb irántuk a gyűlölet, és nem tudják a biztonságukat garantálni, akkor viszont én maximálisan ellenzem.
Nem olyan rég levágott fejű gyerekek fényképét nézegettem ezen a blogon.
Ne becsüljük le a gyűlöletet, nagyon nem olyan világ elé nézünk, ahol a szeretet áll az embereknél az első helyen.
1294 csak egy szám.
Ahogy látom aszerint is értelmezzük ezt a problémát.

John Nethem 2017.09.07. 21:55:46

@6.Lenin:
És 25 ezer betonvázának álcázott úttorlaszt fölállítani az utcák bejáratánál.....

morpho 2017.09.07. 22:02:37

@John Nethem: Osztogatnak vagy fosztogatnak. Ezt játszod. Komolytalan.
Elmondom hogy megy. Idejönnek egy táborba. A magyar hatóságok megvizsgálják a kérelmeket, majd elutasítják. Felrakják őket néhány repülőre és visszaviszik oda, ahonnan jöttek. Az elmúlt 20 évben számtalan ilyen eset volt. Te mi a fasz ellen tiltakozol? Már rég túl lennénk az egészen. De nem, mi pereskedünk, meg plakátolunk. Csak a menekültekről meg a valós problémáról nem szól a dolog. Ez egy hatalommegtartási technika Orbán részéről. Semmi más. Te meg ezt propagálod. Miért?

John Nethem 2017.09.07. 22:03:45

@dare:
"Lennének-e önkéntes alapon befogadó országrészek? "

Javaslatom: Mindazok közvetlen szomszédságába helyezni őket, akik a menekültek befogadásáért tapsikoltak.
Kolléganőmtől is folyamatosan kérdezem, miért van neki kerítése a Svábhegyen ? Nem igazán hajlandó válaszolni..... Aztán azt is kérdezem tőle folyamatosan, mikor kerülnek a szomszédságába menekültek , hogy személyes tapasztalata legyen arról, amiről beszélünk, de mindig hallgatásba burkolózik..... De a határkerítést hibának tartja, és hát a menekültek meg az emberség ........
Na ez a tipikus naív ember. Aki még talán a saját hibájából sem fog tudni tanulni, de ha a gyereke panaszkodik majd,, akkor csak sápitozni tud...

John Nethem 2017.09.07. 22:05:09

@morpho:
Te csak azokról beszélsz, akiket elutasítottak. TERELSZ !!
A lényegről beszélj !!!
Azokról, akiket nem fognak elutasítani.

John Nethem 2017.09.07. 22:07:00

@morpho:
Én nem propagálok semmit, csak a dolgok lényegét és menetét akarom megtudni. Te mosol itt össze mindent elvakult gyűlöletedben.

6.Lenin 2017.09.07. 22:07:57

@dare:

Szerintem itt nem számokról szól a probléma.

Mit számít 1294, vagy 12 940, vagy akár 129 400 a befogadandók száma?

Az egyik lányom olyan iskolában tanít Bp-en, ahol már talán nincs is magyar gyerek.

Éket mi fogadtuk be, mi döntöttük el, hogy maradhatnak, mert tudjuk, hogy miért jöttek, mit akarnak és, ha megszegik a magyar törvényeket legfeljebb kibasszuk őket.

Ez nem erről szól.

Ezt a kérdést nem mások, máshol, ránk kényszerítve dönthetik el.

Mi se mondtuk a németeknek, hogy ez jó vagy nem nekik. Ők döntenek ebben.

Ráadásul azt sem tudjuk, kik is jönnek, és miért.
Ez a fő probléma, nem a néhány száz, vagy ezer ember.

morpho 2017.09.07. 22:08:43

@6.Lenin: Breivik? Lubitz? Az elgázosított tokioi metró? Kemény!
@John Nethem: Olyanok nem lesznek. Mivel a magyar hatóságok bírálják el mindenkit elutasítanak.

morpho 2017.09.07. 22:10:50

@John Nethem: Nem a faszt nem propagálsz. Én kit is gyűlölök? Egyre kínosabb amit itt előadsz!

6.Lenin 2017.09.07. 22:12:08

@morpho:

Miattuk van rendkívüli állapot Franciaországban?
Miattuk mászkálnak gépfegyveres katonák a sétáló utcákon elhelyezett betontömbök között?
Kösz az infót.

dare 2017.09.07. 22:13:01

@morpho: Az kétségtelen, hogy ezt a témát csúcsra járatja a Fidesz, de amíg ilyen válaszok jönnek a másik térfélről:
"Mert ugye a 10 milliós magyarságot létében veszélyezteti 1294 menekült-kérelem."
Sajnos ezt a lufit többen fújják felfelé.

@John Nethem: Talán ha Svábhegyen helyeznék el őket, akkor tudnám támogatni ezt az egészet.
De ha leszórnák valami elmaradott vidéki kisvárosba őket, az már kicsit jobban aggasztana.

John Nethem 2017.09.07. 22:14:38

Készült-e azóta másik komolyan vehető terv Brüsszelben arról, hogy az EU a jövőben kötelező érvénnyel előírná menekültek betelepítését a tagországokba?
A „40 ezres” és a „120 ezres” áthelyezés rendkívüli, ideiglenes műveletnek számítanak, amelyek 2017-ben véget érnek. A bevándorlás azonban nem fog abbamaradni, ezért szükség van olyan megoldásra, ami tartósan rendezi, ki és milyen feltételek mellett fogadja be a menedékkérőket az EU-ban. Ezt most a Dublin-rendelet szabályozza, ami azonban működésképtelen, mert a határmenti országokra hárít minden feladatot.

Magyarországon már most is az egyik legmagasabb a leadott menedékkérelmek száma. Így egyáltalán nem biztos, hogy ilyen szabályok mellett bárkit is át kellene vennünk. Az Eurostat adatai alapján júniusban (a legutóbbi hónapban, amikor minden tagállamból volt adat) a negyedik legtöbb kérvényt nálunk vették fel. Előttünk csak olyan országok állnak, amelyek gazdagabbak és jóval nagyobbak nálunk. Toronymagasan az élen Németország áll, őket az olaszok és a franciák követik.

6.Lenin 2017.09.07. 22:17:33

@morpho:

Azért kicsit elgondolkodtam az általad írt nevekkel, eseményekkel kapcsolatban. És, ha a kiváltó okokat, hátteret vizsgálnánk, nem lepődnék meg nagyon, ha találnánk közös kiindulási pontokat (érdekeket).
Nem lenne kis munka, de lehet, hogy megérné. Talán tényleg tisztulna a kép.

Kösz az 5letet.

John Nethem 2017.09.07. 22:17:43

@dare:

Én is támogatom :-)

Én az Üllői úton lakom... nekem csak az örökös mentősziréna hangoskodik....
De eszembe jutott, a harmadik szomszédom egy arab lett.... tegnap együtt jöttünk föl a liften...

John Nethem 2017.09.07. 22:18:17

Azóta éberebb vagyok :-)

dare 2017.09.07. 22:21:06

@6.Lenin: Jelen esetben most számokról beszélgetünk.
Szerintem is összetettebb probléma ez, és többrétű megoldást igényel.
Jelen esetben úgy beszélgetünk erről, mintha számok lennének csak a menekültek.
Mindenütt csak számok vannak.
Világ polgárjai egyesüljetek világpolgárokká!!!

morpho 2017.09.07. 22:24:04

@6.Lenin: Te milyen rendkívüli állapotról beszélsz? Mikor a TEK páncélosok keresték a Petőfi utcát? Nincs rendkívüli állapot. A terrorkészültséget emelték meg. Teljes joggal. Mint Belfastban 1983-ban. Sajnos van ilyen. Utálom de te propagandát csinálsz belőle. Szép munka!
@dare: Persze. Hányok is tőle sugárban!
@John Nethem: Ezt lassan kapitulációnak veszem.

morpho 2017.09.07. 22:25:01

@6.Lenin: Máris érdemes volt cserélni az eszmét.

6.Lenin 2017.09.07. 22:32:14

@dare:

Igen, nagyon is összetett problémáról van szó.

ezzel a látszólag alacsony számmal próbálják egyesek elvonni a figyelmet az elvről-hogy fontos kérdésben máshol próbálnak ránk erőszakolni olyan dolgot, ami talán megállíthatatlan lenne és döntően befolyásolná az életünket.
Elbírná a szociális rendszerünk?

Nyilván a németeknek nem akkora gond (bár már ott is egyre nehezebb elkendőzni a problémákat), de a periférián komoly gazdasági, politikai következményei lennének.
Talán ez is a cél. Nem az elpusztításunk, hanem a hosszútávra garantál alacsony szint, ami másoknak jelenthetne előnyt.
Görögország a kiváló példa. néhány évtizeden belül képtelenek lesznek talpra állni, néhány országnak -bankjaikon keresztül- a túlélést jelentette, jelenti.

A zavarosban lehet a legjobban halászni elv látszólag bejön néhánynak.

John Nethem 2017.09.07. 22:35:44

@morpho: Már a "propagálsz" szövegelésed is azt sugallja, hogy elvakult Orbánygűnyölő ( vagy Orbángyűlölő) vagy, aki nem képes a józan , világos és tárgyilagos véleményre. Mert aki egy szemernyi pozitív dolgot is talál Orbán tevékenységében (tételesen a migrációs válságra adott REÁLPOLITIKAI lépések /legyenek bármilyen más egyéb érdekek is a háttérben/ ) , és azt megemlíti, te már simán propagandának titulálod.

6.Lenin 2017.09.07. 22:38:39

@morpho:

"A terrorkészültséget emelték meg. "

1re jobb infókkal szolgálsz. Mindjárt nyugodtabban alszom majd.
Bár az utóbbi időben a gyrost kicsit jobban megnézem az arabnál, hátha néhány bomba is van benne.
Azzal nyugtatom magam, hogy legalább nem éhgyomorra megyek a hosszú útra (vagy ki tudja milyen hosszú is valójában, erről valami infód még nincs?)

rasztaszív 2017.09.07. 22:38:46

@6.Lenin: pont hogy nem a saját szociális rendszerünknek kellene elbírnia,csak egy csöpp ésszel kellene hozzáállni a dologhoz az ostoba balhézás helyett.egy közös,egységes európai szociális rendszer mindenki érdekeit szolgálná - mi pedig abszolút haszonélvezői lennénk.

morpho 2017.09.07. 22:39:38

@John Nethem: Eddig nem erről dumcsiztunk ugye? Tökmindegy mit gondolok Orbán Viktorról. A kérdést simán le lehetett volna zavarni. Ehelyett Lampedusa effektust csináltak belőle. Elvesztetted a fonalat. Vigyázz, mert jön Minotaurus!

morpho 2017.09.07. 22:41:39

@6.Lenin: Kiömlött a kakaó az óvodában?

John Nethem 2017.09.07. 22:44:41

@morpho:
Már megbocsáss, de te hoztad föl, itt van, TE írtad:

".Nem a faszt nem propagálsz. Én kit is gyűlölök? Egyre kínosabb amit itt előadsz!."
Csak erre válaszoltam. Te viszed félre a beszélgetést ilyen megnyilvánulásokkal.

6.Lenin 2017.09.07. 22:47:12

Most szívesen befogadnék egy, az átlagnál kicsit bögyösebb szír, vagy bármilyen más nációjú 18 körüli hölgyet, lehet sötét bőrű is (úgyis leoltanám a lámpát). Na, jó, lehetne ilyen + olyan is, de 3-nál több már a koromnál fogva kicsit túlzásnak is tűnhetne.
előre is kösz a segítséget.

jó éjt!
Mindenkinek.

morpho 2017.09.07. 22:47:53

@rasztaszív: Direkt csinálják. Ha meg akarnák oldani a "problémát" már rég megoldották volna. De nem akarják. Erről szól a kampány. Erre alapozzák a nyilvánvaló választási gyözelmüket. Ki a fasz akar olyan országban élni, amit szélhámosok vezetnek?

morpho 2017.09.07. 22:48:49

@6.Lenin: Ez most tényleg jó poén volt :)

John Nethem 2017.09.07. 23:18:20

@rasztaszív:

Olyan nincs, hogy "abszolút haszonélvező".

Csak emlékeztetnélek: Németország 1,5 milliárd eurót kaszált a görögök megmentésén... És hol tartanak most a görögök ?

Csak egy mellékszál : nol.hu/kultura/20130109-doktor_olaj-1358033

anonymand 2017.09.08. 01:01:44

@midnightcoder2:

Annyiban értek veled egyet, hogy lehetne kezelni.
De akkor hová lenne a háború, a harc, a magyarokat megvédő hős, stb.?
Lehtett volna kezelni, lehetne kezelni, kezelni kellene.
Nem pedig háborús hisztériában tartani az ország lakosságának egy részét.

Most már tudod?

6.Lenin 2017.09.08. 09:59:45

@anonymand:

-Kedves anonymand elv-társ, problémák adódtak.
-Meg kell oldani. Közöm?
-Ha netán néhány 5letet, segítségként...
-Úristen! Hát mindent nekem kell csinálni?

rasztaszív 2017.09.08. 10:49:13

@John Nethem: na ja.a hazai náciknak valószínűleg csálén állna a szája,hiszen a németek ebben azért lennének benne,hogy ne mindenki hozzájuk akarjon menni.de elég sokaknak egy normális emberi létezés lehetőségét hozná el - és ráadásul pont azoknak a leszakadozóknak,akikre elsősorban támaszkodik a fidesz.és éppen ők egy normális megélhetésért cserébe onnantól simán elnéznék a menekülteket.
és csak emlékeztetnélek : ezt lényegében a németek fizetnék.

anonymand 2017.09.08. 16:54:25

@6.Lenin:

Efftárs!

Nem kifogást köll keresni, hanem megoldást találni!
Közöd annyi hozzá, mint nekem.
Hajszálra.
Nem nekem, neked köll ötletelni, hanem arra hivatott (és busásan fizetett) szagértőknek.
Az én átlagnyugdíjam nem tartalmazza a tanácsadásért járó díjazást.
Nem szép dolog, hogy a nagy nyilvánosság előtt felfeded kilétem.
Máskor ne szólíts Úristennek!
Kérlek.

6.Lenin 2017.09.08. 17:41:20

@anonymand:

Ez jó!
Akkor lefordítom..
( a párbeszéd 2 drb személy közt zajlik, az 1 egyik anonymand elv-társ, a másik egy bizonytalan elv-társa az előbbinek. Ez a része talán nem túl bonyolult)

-"Ha netán néhány 5letet, segítségként..." kérdezi a bizonytalan, aki a megoldást reméli. Hátha nem csak a partvonalról kiabál a kérdezett. (talán ez volt bonyolult)

-B+! Hát mindent nekem kell csinálni? Magadtól semmire se vagy képes?

Terel anonymand, mert a jelek szerint fingja sincs a megoldásról, de ez nem is az ő dolga-saját bevallása szerint se, ő csak a fikázásig képes eljutni. Ez megy is neki, képes rá, minden adottsága megvan hozzá.

Úristen-t csak annyiban lehet ide keverni, hogy a benne hívők szerint, mindent lát, mindenre tud(na), valószínűleg megoldást is, de most kivételesen nem anonymand elv-társ volt a látókörének a fókuszában. Az, hogy anonymand elv-társ-nak, elhamarkodottan, túlértékelve magát egy pillanatra, a Teremtő képe egyesült a lelkében a saját önképével, nem ismeretlen emberi gyarlóság.
Nem kell ezért mindjárt elítélni, egy halk kac-kac, és túlléphetünk az ügyön.

A megoldásaidon meg valóban el lehetne gondolkodni, ha írtál volna ilyesmiket.
(én legalább ajánlottam, hogy illene első lépésként az okokat, célját tisztázni, akkor talán automatikusan láthatnánk a megoldást is)

Sehogy nem tudom elképzelni, hogy ha Orbánt betekernénk a lebontott kerítésbe, és bedobnánk egy mély kútba, a migráns kérdés azonnal megszűnne. Lehet, hogy kicsit sivár ehhez a fantáziám.

John Nethem 2017.09.08. 19:11:16

@rasztaszív:

Naív gondolat. Igen, lehet pár évig fizetnék a németek, aztán szép lassan kikopna a dolog, vagy egész egyszerűen elsikkadna.... vagy bármi más.. De még kicsinyke eséllye az is benne van a pakliban, hogy valahogy elfogadhatóan működne...

De ez is abba a kategóriába tartozik, hogy egy idő után már nem csak a segítő kezed kéne, hanem az egész karod....

Tudod, ha a CÁPA a kezedből eszik, akkor a lábadból is fog :-)

rasztaszív 2017.09.09. 06:57:29

@John Nethem: nem az én naiv ötletem - Wolfgang Schäuble-től származik...
és igen,ez működne.és jól járnánk vele.csak gondolkodni kéne a balhézás helyett...

John Nethem 2017.09.09. 08:24:48

@rasztaszív:

Na látod, ezért mondom , hogy naív gondolat. Schäuble lehet az adó- és pénzügypolitikában jó szakember, de azért pénzeket ide-oda rakosgatni és embereket ide-oda tologatni lényeges különbség.....
De várom a részleteket, hogyan is működne.....
Nem mintha a Merkel féle wilkommenkultúra bejött volna...... No persze meg lehet magyarázni úgy, hogy jól jöjjön ki belőle, de a lényegen nem változtat: ott van a németek nyakán 500 ezer kitoloncolandó kitoloncolhatatlan, és aki maradhat is, döntően integrálhatatlan messze alulképzett vagy éppen meg sem üti a német elemi iskolák középső szintjét sem, ráadásul jócskán máshogy szocialozálódott, ha szocializálódott egyáltalán (itt most a társadalmi együttélés alapvető normáira gondolok).......

anonymand 2017.09.09. 09:01:17

@6.Lenin:

Szakértő műfordítói munkádat köszönöm!

"@midnightcoder2:

Annyiban értek veled egyet, hogy lehetne kezelni.
De akkor hová lenne a háború, a harc, a magyarokat megvédő hős, stb.?
Lehtett volna kezelni, lehetne kezelni, kezelni kellene.
Nem pedig háborús hisztériában tartani az ország lakosságának egy részét.

Most már tudod?" - bátorkodtam írni kicsit odébb.
És akkor most magyarról magyarra saját szavaim, hogy világos legyen álláspontom:
Lehetne kezelni ezt a mondvacsinált problémát.
Egy bizonyos kvóta szerint 1294, magát menekültnek valló idegen állampolgárról az erre hivatott hatóságoknak ki kellene deríteni, hogy valójában menekültnek, védendőeknek tekinthetők-é.
Ha igen akkor, az ennek megfelelő státuszt kellene nekik megadni, oszt azt csinálnak amit akarnak, Isten hírivel mennek máshova, vagy megpróbálhatnak nálunk boldogulni.
Ha ez a európai jellegű, tisztességesen lefolytatott eljárás lezajlott volna, akkor a casus belli nem van.
Ha nincs háborús ok, akkor nincs szükség a halált megvető bátorsággal küzdő (szélmalomharcot folytató) hősre, hazánk örökös megmentőjére, Bonsai Duce-ra.
A több mint 7 éve elkezdett háborús hisztériakeltés folytatódik, mert a táborát ezzel képes egyben tartani Őfőméltósága.

Remélem, elég kimerítően ismertettem az üggyel kapcsolatos álláspontom.

rasztaszív 2017.09.09. 09:07:08

@rasztaszív: ezért mondod?mert gondolkodni kéne?és erre képtelenek a magyarok?nem nézed le egy kicsit őket...?

pont hogy szó sem lenne emberek ide-oda tologatásáról.el lehetne felejteni a kvótás baromkodást.szabadon mozoghatnának a menekültek európán belül,viszont mindenütt ugyanannyi juttatásra számíthatnának - és máris nem érné meg nekik oda menni,ahol drágább megélni belőle.
viszont,mivel a közösből lenne ez fizetve,onnantól anyagilag az járna jól,ahova mennek,ahol elköltik a közösből kapott pénzt.

rasztaszív 2017.09.09. 09:09:07

@John Nethem: bocs a rossz címzésért,természetesen neked szólt.

John Nethem 2017.09.09. 12:07:33

@rasztaszív:

Szó se róla, nagyon jó elgondolás. Én támogatnám is. De ez nem gátolja meg az embereket abban, hogy át ne játszák.
Mint ahogy a romák kihasználták a kétezres években a brit rendszer jóindulatát, és itthoni születési anyakönyvi kivonatokkal bejelentették a briteknél a gyerekeket, és szuper juttatásokat nyúltak le ezáltal, meg még itthon is fölvették a családi pótlékot és miegymást.... Azóta már a brit kormány szigorított, és csak valósan ottélő, valósan hozzátartozó gyerek után fizetnek....
Szóval a szabad utazás jogán úgy fog működni az egész, hogy amikor a jutattást fel kell venni (ha nem személyesen, csak utalással, akkor még utazni sem kell érte), akkor odautazik a kliens, aztán szépen visszautazik a maga közösségébe, elsősorban a szuper jóléti államba (német, holland, belga, svéd), és a jutattását - mivel az ottani életre nem lesz elegendő - , ezért kiegészíti feketemunkával és egyéb tiltott (drog, emberkereskedelem, fegyverüzlet, prostitúció) dologgal.
Nyilván nem a becsületese fogja ezt tenni, de mivel ezek az emberek szétszóródva lesznek Európában, nem fogják jól érezni magukat, a saját közösségeikhez fognak visszamenni Európán belül.
Ez a tapasztalat.

rasztaszív 2017.09.09. 13:22:24

@John Nethem: pont az lenne a lényeg,hogy bárhova mehetnének európán belül,pont ugyanannyit kapnának.ez miatt nem lenne értelme utazgatni.
a visszaéléseket szűrni kell,persze,de erre már most is vannak kialakult rendszerek,amiket lehet tökéletesíteni is.

6.Lenin 2017.09.09. 13:26:53

@anonymand:

Örülök, hogy segíthettem értelmezned 1 négy soros párbeszédet. Máskor is, ha gondolod.

John Nethem 2017.09.09. 13:29:40

@rasztaszív:
Na ez a naiívság benne, hogy TE úgy gondolod nincs értelme utazgatni. Magáért az egyensegélyért nem is, de minden másért viszont igen. És leírtam: két okból is el fogják hagyni Magyarországot (meg a többi olyan országot, ahol alapvetően nem él kedvező létszámú közösségük),
1.) oda költöznek, ahol a saját kultúrájuk közösségei koncentrálódnak
2.) hiába drágább ott az élet, a feketegazdaságban ill. a bűnözésben fogja a legtöbbje megkeresni az ottani élethez szükséges fedezetet. Az egyensegély csak a hivatalosság igazolása lesz, semmi más , illetve zsebpénz.
Kihangsúlyozom, hogy lesznek persze olyanok, akik betartják a törvényeket, de a TÖBBSÉG úgy fog tenni ahogy leírtam. Miért? Mert EZ A TAPASZTALAT.
( Már 2007-2008-ban is két éven át lettek vizsgálva a britekhez költözött romák, és velük is ugyanez volt a helyzet..)

rasztaszív 2017.09.09. 13:45:52

@John Nethem: hát hadd utazgassanak.kit zavar?de nem ellenségük ők sem maguknak,a zömük jó eséllyel ott fog élni,ahol olcsóbb.
a bűnözés,a feketegazdaság kérdéskörének intézésére pedig most is megvannak az intézmények.

John Nethem 2017.09.09. 13:52:40

@rasztaszív:
Hm... Könnyelmű gondolatok....

rasztaszív 2017.09.09. 13:57:55

@John Nethem: ez egy történelmi lehetőség lenne nekünk is,hogy felemelhessük a saját leszakadóinkat.elszalasztani könnyelműség.

John Nethem 2017.09.09. 14:19:33

@rasztaszív: Idealista ! De jól áll neked :-)

6.Lenin 2017.09.09. 17:02:44

@anonymand:

Az egészséges önbizalom dicséretes, ha ez a legnagyobb jóindulattal sem igazolható, akkor sajnos kezeltetni kellene. Az megnyugtató, hogy ezeknek az eldöntése közben pozitívan (vidáman) szemléled a körülötted zajlót.

anonymand 2017.09.10. 07:58:00

@6.Lenin:

Egészséges, avagy sem, én kezelem.
Nem kezeltetem.
Kezelem, Unicummal.
És valóban örök életemben pozitív gondolkodású voltam, mert ezt tartottam helyesnek.

6.Lenin 2017.09.10. 09:29:31

@anonymand:

Helyes, semmi gond.
Én csak azt próbáltam megfejteni, hogy ezt miért próbálod titkolni?
Gondolom más is észrevette, ahogy én is.
Ennyi.
(azért gondolom a feltételes módot érzékelted- "akkor sajnos kezeltetni kellene." )

Mindeni náci, kivéve Elek Gábort (jotundert) 2017.09.17. 18:50:41

@a nagy hohoohooo: Szeretnék tisztelegni intelligens, tanítanivaló hozzászólásaid előtt egy kis gyűjtéssel:
Bocika úgy látom megint nyitvahagyta valamelyik túlértelmes a istállóajtót ...hehee Olyan mérhetetlenül agyhalott vagy, hogy szinte hullagyalázás téged a helyedre tenni ... Aztakurva hehee.....Fel kellene mérni, hogy birka és te közötted ki vezeti a "ki tud a leghülyébb" lenni címért folyó versenyt ...nézegetem magam a tükörben... hm... nem nézek ki teljesen hülyének... és mégis.... ( régen ezt úgy mondtuk, hogy tollas a hátam? Nem? Akkor ne nézzetek madárnak!) Dehát az evolúció.. ,nade ilyen gyorsan gyártja a selejtet?...Ugye elgondolkodtál azon, hogy hozzászólásod a fejedben lévő sötétség visszaigazolása? Igyekezz fiú! Ismertesd magad minél szélesebb körben! ...Mé'mindig a leghülyébbeket vezénylik ki trollkodni?......Szerencsétlen szellemi korlátolt csak röhögni lehet rajtad hehee...tanujj tinó...Széles mosollyal nyugtázom,hogy fingod sincs a témához,a dolgokhoz, helyből olyan hülyék vagytok mint más nekifutásból, a szellemi színvonalatok a bányászbéka segge alatt van, szóval az sem érdekel ha agyvérzést kaptok,..hehee...
Na, kábé ilyen hiteles minden amit
mondanak... ezen már csak röhögni lehet.... vagy sírni...
Fel kellene mérni, hogy ki vezeti a "ki tud a leghülyébb" lenni címért
folyó versenyt ...Az apád faszát szerencsétlen...Mi lenne, ha az ilyeneknek emberi agyvelőt juttatnának a fejébe?
A teste kilökné.
süti beállítások módosítása