B1 blogcsalád



Fideszes rokonok hoznak aránytalanul súlyos ítéleteket a Szegeden

2017. április 21. - Spectra

downloa7d_aspx.jpg

A legfontosabb migránsperben tíz évet kiszabó bíró élettársának ügyvédi irodáját helyi jogász körökben „fideszes kapcsolatai” miatt ismerik - írta meg a Hvg. Nem ez az első eset azonban, hogy fideszes rokoni szálak húzódnak meg emberi sorsok és súlyos ítéletek mögött.

A Szegedi Törvényszék tavaly ősszel 10 év fegyházbüntetést szabott ki a röszkei zavargás miatt terrorcselekménnyel megvádolt szíriai férfire, Ahmed H-ra. Az évtizedes fegyházbüntetés azonban még a laikus számára is

aránytalanul súlyosnak tűnt.

Bár elvileg a bírák csak a törvényt nézik, amikor ítéletet hoznak, korábban több bíró is bevallotta, hogy nincs független bíróság Magyarországon. Orbán milliárdos gyűlöletkampánya után tehát borítékolható volt a súlyos ítélet.

Névtelenséget kérő jogászok ráadásul érdekes személyi összefonódásokra is felhívták a figyelmet:

  • Az Ahmed H. ügyében a súlyos, elsőfokú ítéletet, Nagy Andrea bíró hozta meg, akinek élettársa ifjabb Szilágyi János ügyvéd.
  • A férfi irodáját helyi jogász körökben fideszes kapcsolatai miatt ismerik, mivel kormányzathoz fűződő megbízásokat is ellát ügyvédként.
  • A bíró élettársa tehát anyagilag érintett állami szervek ügyeiben.
  • Ráadásul ebben az irodában dolgozik Bohács Zsolt ügyvéd is, aki korábban a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője volt.
  • Illetve itt dolgozik annak a bírósági vezetőnek a rokona is, aki kifejezetten Nagy Andreára osztotta Ahmed H. ügyét.

A gyanús összefonódások azonban már a legfelsőbb bírói körökben is ott gyűrűznek. Kezdve azzal az aprósággal, hogy Handó Tündét, az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnökét több évtizedes barátság fűzi Orbán Viktorhoz.

Handó is tagja volt a Fidesz bölcsőjének számító Ménesi úti szakkollégiumnak a nyolcvanas években, ahol együtt lakott Orbánnal, Simicskával, Lévai Anikóval, Kövér Lászlóval és későbbi férjével, Szájer Józseffel, aki 2004-től fideszes EP képviselő. Handó egyébként Lévai Anikóval számos közös, nyilvános programon is részt vett (színházba is együtt járnak). Ráadásul gyermekeik is együtt vettek részt szervezőként a VOLT Fesztiválon.

Ezek után nem meglepő, hogy Handó nagy szerepet játszott Orbán politikai leszámolásaiban: az OBH elnök által - törvénysértő módon - kijelölt bíróságok sorra ítélik el a koncepciós perek vádlottjait.

A BKV-ügyben első fokon 2 év felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettest. A Fidesz számára kulcsfontosságú pert ráadásul másodfokon a Szegedi ítélőtáblán tárgyalják.

Szegeden azonban messze nem Nagy Andrea bíró politikai-családi-kapcsolatai a legaggályosabbak. Itt lehettünk tanúi az elmúlt év legbizarrabb “személyi összefonódásnak”, amikor az ítélőtábla elnöke, Harangozó Attila kifejtette, hogy az OBH elnök a “kenyéradó gazdája”, akinek “nem lehet ellentmondani”.

(Kép: MTI)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8812437655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2017.04.22. 10:20:14

fideszes kapcsolat = maffia kapcsolat

Netuddki. 2017.04.22. 10:22:16

"amikor az ítélőtábla elnöke, Harangozó Attila kifejtette, hogy az OBH elnök a “kenyéradó gazdája”"

Tévedés, a kenyéradó "gazdájuk" valójában az adófizetők.
Ha az OBH elnöke a "kenyéradó gazda" szerepében tetszeleg, akkor gyakorlatilag hatalommal való visszaélést követ el. Pont ezek a búza jogászok ne tudnák?

BitPork 2017.04.22. 10:45:21

Sajnos ez van. Ahogy az örök érvényű kérdés is szól: mi a különbség a maffia és az igazságszolgáltatás között? Utóbbi törvényes és állami támogatással üzemel.

Zola_ 2017.04.22. 11:20:25

"korábban több bíró is bevallotta, hogy nincs független bíróság Magyarországon"
ez szép hangulatkeltés, ténysszerű alátámasztás nélkül!
lehet kritizálni az obh-t vagy bírói döntéseket konkrétan megismerhető ügyekben, de az általánosítással óvatosan és korrektül kellene próbálkozni, mert nem csak azok az ügyek léteznek, amit a média harsog

midnight coder 2017.04.22. 11:27:57

"korábban több bíró is bevallotta, hogy nincs független bíróság Magyarországon"

Ezt nagyjából a Tocsik-per óta tudjuk.

illaim 2017.04.22. 11:46:33

@Zola_: Abban igazad van, hogy nem szabad általánosítani. Viszont a hivatkozott ügy egy konkrét eset, és egy eset is sok, ha az derül ki, hogy az eljáró bíró politikai megrendelésre dolgozik!

sakkosfx 2017.04.22. 12:09:27

Protekció mindig volt és korupció is! És mindig lesz! És lesz olyan, hogy nekünk kedvez, és olyan is mikor nem! De mindenki rossznak tartja, mert egyszerűen mindannyian jónak és becsületesnek tartjuk magunkat! Mindig a másik rossz!

metax 2017.04.22. 12:34:56

Szóval a szír manust most 10 évig közpénzből etetjük, mintsem átengedtük volna az országon Nyugatra.

Zola_ 2017.04.22. 13:07:37

@illaim: a hivatkozott ügyről lehet vitatkozni, véleményt mondani, megalapozottan, amihez teljeskőrűen meg kell ismerni, szakmailag vizsgálni, érvelni és úgy kritizálni...
azonban ez a poszt sajnos nem csinál mást, mint összeesküvés elméletet gyárt, azt is szerintem gyengén támasztja alá, így csupán vélelmez és hangulatot kelt

jandera 2017.04.22. 13:29:45

@Zola_: Állítsuk meg Brüsszelt! -Olvasom akárhova megyek. Ide kopizom, amit írtál:

a hivatkozott ügyről lehet vitatkozni, véleményt mondani, megalapozottan, amihez teljeskőrűen meg kell ismerni, szakmailag vizsgálni, érvelni és úgy kritizálni...
azonban ez a poszt sajnos nem csinál mást, mint összeesküvés elméletet gyárt, azt is szerintem gyengén támasztja alá, így csupán vélelmez és hangulatot kelt

colonel Tigh 2017.04.22. 13:31:37

@sakkosfx: Ha valamitől falra tudok mászni, az ez, az ilyen kijelentések. "Korrupció mindig volt, mindig lesz", ja. Mert "hát ilyen a világ". Nem. Nem ilyen a világ. Csak ilyenné tesszük. A világ olyan, -mármint ez a része- amilyenné tesszük. Ez nem természeti törvény basszameg, ez nem a valóság szövetébe kódolt rendező elv, mint mondjuk a klogW. Ezek üres frázisok, amik arra jók, hogy megnyugtasd magad, hogy fölmentsd magad a felelősség érzete alól.

colonel Tigh 2017.04.22. 13:43:53

@jandera: A hangulatkeltésről jut eszembe: ezek jönnek a kereszténységgel? Ez, amit a nagy, keresztényi kormányunk csinál, a hangulatkeltés, az emberek megosztása, és egymás ellen hangolása, a félelemre való apellálás, a félelem fölkorbácsolása - ez annyira nem keresztény jellemvonás, hanem egy egészen más entitás sajátja. Nem kell gyakorló kereszténynek sem lenni, aki kicsit is ismeri a Bibliát, az pontosan tudja, hogy ezek kinek a praktikái. Igen, pontosan ezt csinálja a Sátán. Félelmet ültet, megoszt, és egymásnak ugraszt, ezek az ő legfőbb módszerei (nyugodtan utána lehet nézni, ha valaki kételkedne). Mindennek megkoronázásaként mindezeket keresztény köntösbe bújva, Jézusra, Istenre hivatkozva csinálni? Ennél sátánibb dolgot gyakorlatilag el sem követhetnének. A Fényhozó az összes ujját megnyalja...

sZulamith 2017.04.22. 14:04:59

Hogyan? Ahol Botka László a polgármester, ilyen létezik? Avagy a libsi mégsem olyan mint a jobboldal beállítja, vagyis működhet a másik oldal, és a poszt szerint nem is akárhogy.
Egyébként meg mindnyájunk szégyene az a 10 év amit kiszabtak a menekültre:(

Zola_ 2017.04.22. 14:25:00

@jandera: szuper, és ez most hogy is jön ide?

illaim 2017.04.22. 15:33:03

@Zola_: Elvtelen süket duma! Már a vád is abszurd! Az eljárás meg úgy törvénytelen, ahogy az az eljárásjogban írva vagyon! Neked mi érdeked fűződik a magyar jogrend lejáratásában? Ha valami nemzet és népellenes, az az elfogult, és megalapozatlan vádpont szerinti ítélet és eljárás védelme! A tisztességes eljárás minden embert megillet! Ha bűnt követett el, azt a bűnnel arány büntetésnek kell követnie! Az el nem követett bűnt, politikai indíttatásból, elrettentető példaként büntetni, az sok minden, de nem törvényes eljárás!
Még akkor se, ha a szervilis mamelukok azt köröm szakadtáig védik!

DR. Smit Pal 2017.04.22. 16:00:44

"Fideszes rokonok hoznak aránytalanul súlyos ítéleteket a Szegeden"

Es ha igy is lenne mit szamit ? Az itelet amugy is lofasz, nevetseges. Terrorizmusert merlegelesi lehetoseg nelkul halalbuntetest kellene kiszabni.

jandera 2017.04.22. 16:02:46

@Zola_: Csak a hozzászólásodat bekopiztam (szó szerint) bemutatandó, hogy ellentétesen is lehet értelmezni. ( A bíróságon elvileg megtámadható lenne a kormány uszító propagandája) Elvileg...ezen a bíróságon...

jandera 2017.04.22. 16:04:59

@colonel Tigh: Ez a kormány egyáltalán nem keresztény! Leginkább a Kádár rendszerre emlékeztet, bár abban aki akart, meg tudott élni.

Zola_ 2017.04.22. 16:05:14

@illaim: Gratulálok..! Észre kéne venni, hogy nem a konkrét ügyben született ítéletet védtem, hanem a poszt hozzáállásáról és állításairól mondtam véleményt.

Zola_ 2017.04.22. 16:10:15

@jandera: ok, abban egyetértek, hogy válaszomat pl. abban a témában is fel lehet hozni, csak ez a poszt épp másról szól

Hajdú Peter 2017.04.22. 16:17:21

Vissza kell allitani a HALALBUNTETES lehetoseget, a libsikre meg a terroristakra.
Illetve a ketto az ugyan az.

Májkül 2017.04.22. 16:56:18

@midnight coder: "Ezt nagyjából a Tocsik-per óta tudjuk."

Ritkán értek veled egyet, de most a fején találtad a szöget! Ha minden Tocsikéhoz hasonló ügy bíróságra kerülne és hasonlóan szigorú ítélet születne, akkor a fél fidesz és annak baráti köre már rég a börtönben rohadna.

Májkül 2017.04.22. 17:02:03

@Hajdú Peter: A halálbüntetést nemzetközi egyezmény tiltja. De azért az internethasználatot legalább az elmegyógyintézetekben korlátozhatnák, hogy ne irogathasson mindenki hozzád hasonló hülyeségeket.

anyadmajma 2017.04.22. 17:41:49

@Hajdú Peter: na, te hazaáruló bolsevik geci, téged lőnének le először, ha visszaállítanák a halálbüntetést.

Mikrobi 2017.04.22. 19:21:28

"Az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Bevallotta."

David Bowman 2017.04.22. 19:36:50

A világon nincs független bíróság. Ez egy elérhetetlen, de szüntelenül előttünk lebegő cél.

Bikkfanfutyulo 2017.04.22. 21:23:09

@colonel Tigh: "Ha valamitől falra tudok mászni, az ez, az ilyen kijelentések. "Korrupció mindig volt, mindig lesz", ja. Mert "hát ilyen a világ". Nem. Nem ilyen a világ. Csak ilyenné tesszük. A világ olyan, -mármint ez a része- amilyenné tesszük. Ez nem természeti törvény basszameg, ez nem a valóság szövetébe kódolt rendező elv, mint mondjuk a klogW. Ezek üres frázisok, amik arra jók, hogy megnyugtasd magad, hogy fölmentsd magad a felelősség érzete alól."
Milyen alapon teszel felelőssé engem meg egy csomó más, egyszerű, józanul gondolkodó embert? Nekem kell vállalnom a felelősséget a maffia viselt dolgaiért, én érezzek bűntudatot??? Mekkora a beleszólásom? Sosem szavaztam a Fideszre, mert sajnos kinéztem belőlük, amit hoztak, a környezetemből akkor többen le is hülyéztek.
Adsz egy géppisztolyt, tegyek rendet? Akkor meg csak egy büdös terrorista leszek, akit símán lelőhetnek. Vagy adj olyan hatalmat a kezembe, amivel rendet tehetek. De nehogy már én járjak lehajtott fejjel, mert a kurmány saját zsebre dolgozik!

Bikkfanfutyulo 2017.04.22. 21:28:47

@sZulamith: "Ahol Botka László a polgármester, ilyen létezik? Avagy a libsi mégsem olyan mint a jobboldal beállítja, vagyis működhet a másik oldal, és a poszt szerint nem is akárhogy."
A Botka Lászlónak mi köze a bíróság összetételéhez vagy az eljárásokhoz? Ha lenne, szerintem nem működhetne a leírtak módjára az az intézmény.

István Magyari 2017.04.23. 07:35:20

Örülök, hogy a szír fekália 10 évet kapott.

Krutzifix 2017.04.23. 09:47:33

@sZulamith: Zombi elvtárs! Ez a "Botkázó" kérdés valóban csak az orbáni rendszerben tehető fel, hiszen elvileg a bíróságok függetlenek még a Kormánytól is, nem hogy egy helyi polgármestertől! Vagyis igazából jó nagy marhaságot kérdeztél és írtál Botkával kapcsolatban. A többi viszont igaz.

sZulamith 2017.04.23. 14:45:27

@Krutzifix: Jól van nna! Már kaptam érte:)
süti beállítások módosítása