B1 blogcsalád



Pécs és Áder is lehúzta a jeltolmácsot

2016. december 15. - nickgrabowszki

Már egyikük se akarja alkalmazni Weisz Fanni, mert a jelnyelvi tolmács pénzt kérne a munkájáért. Amiből az következik, hogy eddig nem kért. Eddig a pécsi önkormányzat, meg a Köztársasági Elnöki Hivatal is ingyen dolgoztatta.wf.jpeg

Azaz Pécs havi 50 ezer forintot fizetett neki,

támogatásképpen,

melyért cserébe jótékonysági akciókban vett részt, reprezentatív megjelenései voltak, plakátokon szerepelt.

A Bors cikkéből kiderül, a siket modellnek menedzsere lett, aki besétált a pécsi városházára és közölte: Fanni háromszázezret kér. Ezt aztán

zsibbadt és döbbent csend

fogadta,hiszen a fideszes önkormányzat szerint

Fanni egy megtisztelő díjat kapott, amire a város minden szülötte büszke lehetne, nem állást.

Azaz úgy dolgoztatják, mint bárki mást, cserébe alamizsnát löknek neki. A városvezetés egyszerűen meg volt döbbenve azon, hogy egy modell ki akarja fizettetni a megjelenéseit. Hozzászoktak, hogy nekik minden ingyen - vagy csaknem ingyen jár.

Páva Zsolt ezután rövid úton kirúgta a modellt:

A város polgármestere igyekezett a lehető legintelligensebb módon kezelni az ügyet, ezért rövid gondolkodás után udvarias levélben megköszönte Fanni munkáját.

Pénzt mert kérni a munkájáért - ez valami hallatlan!

Ez nem kicsit hűbéri modell: pont olyan, mint Gyárfás és az úszók esetében, ahol az elnök ingyen várta volna el a promófilmben való szereplést, illetve azokkal az állami milliókkal fizette volna ki a parírozó versenyzőket, amelyek amúgy eredményeik miatt eleve megillették volna őket.

Hasonló lehetett a helyzet a KEH-nél is, bár az a cikkből nem derül ki, hogy Weisz az államfőtől is mert-e ellentételezést kérni a munkájáért. (Áder újévi beszédét tolmácsolta a siket és nagyothalló tévénézőknek.)

Az önkormányzat felháborodását jól mutatja, hogy a bulvárlap cikkében egy névtelen informátor megpróbálta teljesen bolondnak beállítani a tolmács-modellt, aki 

  • "a fogyatékossága révén egy komoly szűrőn keresztül érzékeli a világot",
  • "azt tudja, amit mondanak neki",
  • "befolyásolható személyiség, aki rendkívüli módon kiszolgáltatott is a siketsége okán".

Mintha nem siket volna, hanem értelmi fogyatékos volna. Mivel siket, amúgy pont azt nem tudja, amit mondanak neki.

De ha igaz volna is, hogy Weisz befolyásolható személyiség, semmiképpen nem azért, mert siket. Jelnyelven például tökéletesen kommunikál a világgal, ez a munkája. Valamint olvasni is biztosan tud, ami már csak abból kiderült, hogy válaszolt a Bors emailjére.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4812050147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsoltbacsi 2016.12.17. 16:13:33

@látjátok feleim szümtükkel:

https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&hl=en&dl=en#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=en_US&dl=en&ind=false

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 16:30:45

@látjátok feleim szümtükkel: @Bobacska: Én is "pornófilmben"-t olvastam, gondoltam meghekkelem a vicc kedvéért, de elírtam/elbatytam. :(

Majd legközelebb.

szepipiktor 2016.12.17. 17:01:44

grundigg!
Baszki te valamiért nem is érted a lényeget!
Igazi fideszes gondolkodás az, amit képviselsz.
Nem az a gond, hogy a csaj 50 ezret vagy 500 ezret ér!!!!!
Azt majd valóban a piac dönti el. (ami titeket kibszottul zavar...)
Hanem az, hogy ezek a férgek CSAK az 50 ezret vagy az ingyenmunkát aják, várják el.
És ha valaki ezért nem vállalja, akkor országos, hazug és gyalázatos lejáratókampányt indítanak.
Ezek a mocskok, a bulvársajtó fizetett szőke médiaszakos ribancaival a legaljasabb lejáratást indították el a lány ellen.
Most ő egy szellemi fogyatékos, egy gyámság alá helyezendő senki, beindították az anyukát, a nagymamát, nekiugrottak a vőlegényének.
Mindezt jellemzően az érvényes jogszabályok megsértésével, mert az ellene hozott aljas vádak 90%-a nem tartozik a közszereplői szerepéhez, így például az, hogy találkozik-e anyukájával vagy sem, és ha nem, akkor arra a legszemetebb hírgyártással válaszolnak, na az már bűncselekmény.
És neked és a hozzád hasonlóknak ez nem jut el a koponyátokig!

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:21:35

Attól függ, mennyi munkát végzett ez a csajszi.
Ha csak havi max. 8-10 órát jeltomácsolt, akkor nem annyira kevés az 50 rugó.
Ha egész hónapban dolgozott, akkor még a 300 ezer is kevés.

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:23:59

@pamut:
Gondolom, a gerinckioperálásra tudnád is neki ajánlani azt a klinikát, ahol a te ugyanilyen operációdat végezték. Láthatóan sikerrel, bár az agyad sérülhetett közben.
Azt fel sem merem tételezni, hogy az agyad már születéskor is ilyen kevés volt, és mégis megérted a felnőttkort.

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:30:41

@elemes:
Ugye tudod, mi a különbség a szinkrontolmács meg a jeltolmács között?

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:33:27

@pamut:
Tudod, ha egy kurvának 500 Ft-ot ajánlanak egy full extrás dugásért, és ő elvállalja, akkor utólag ne az ügyfelet okolja, hogy milyen keveset fizetett. Ahogy mondani szokás, kettőn áll a vásár.

elemes 2016.12.17. 17:34:41

@cardiobascuralis:

Igen, szinkrontolmácsoltam már, de még nem jeltolmácsoltam, mert ahhoz nem értek. Csak van egy halvány érzésem, hogy kb. ugyanolyan fárasztó == nagyon. Félórán keresztül élőbeszédet fordítani, utána úgy le van zsibbadva az agyam, hogy pihenni kell.

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:35:07

@Sir Galahad:
A tolmácsolási díjba nem számítják bele, hogy ki mennyire szép.
Van olyan szakma, ahol ez is számít, de azt máshogy nevezik.

Bazsa Rózsi 2016.12.17. 17:35:52

@pamut: Gondolom nem hallottál róla, hogy Fannira rászállt egy pénzéhes lovag, aki teljesen átvette a hatalmat a szerencsétlen lány fölött. Megtiltotta Fanninak, hogy találkozzon a családjával és a régi barátaival, ismerőseivel, ő írja Fanni helyett a válaszokat az sms-ekre, stb. Ő az, aki menedzserként megjelent az önkormányzatnál a nagyobb igénnyel. Valószínű, hogy Fanni erről semmit nem tud, mert a fickó teljesen elzárja a külvilágtól.

elemes 2016.12.17. 17:38:31

@cardiobascuralis:

nem érzed kicsit méltatlannak kurvákodáshoz hasonlítani egy jeltolmács munkáját?

pamut 2016.12.17. 17:45:49

@cardiobascuralis:
nem tudok róla hogy utólag, visszamenőleg kért volna több pénzt régi munkáiért.

te tudsz ilyenről, vagy csak simán hazudozol, ahogy az látszik is rajtad?

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:46:16

@Anikó Jánosi:
Ha megadják nekik, akkor nekik van igazuk, kérjenek annyit.
A csajszi is annyit kért, neki meg nem adták meg.
Így működik a piac.

Én is kérek X összeget a munkámért, aki megadja, annak dolgozom, de ha valaki nem adja meg, akkor nem rohanom körbe a sajtót, hogy a rohadt Fidesz-bérenc/Gyurcsány kottájából játszó nem adta meg a pénzt, amit kértem.

(A pamut-féle gyógypedagógiára utalt agydonoroknak külön: nem vagyok milliárdos, és nem pártoknak dolgozom.)

pamut 2016.12.17. 17:47:09

@Bazsa Rózsi:
jaja.... ha be van zárva az emberrablás, büntetendő cselekmény, fáradj vele a rendőrségre és kérd hogy szabadítsák ki.
fogadjunk hogy nem fogsz?

elemes 2016.12.17. 17:47:19

@cardiobascuralis:

"A tolmácsolási díjba nem számítják bele, hogy ki mennyire szép."

Való igaz, hogy azok a szinkrontolmások, akik fülhallgatóban hallgatják és mikrofonba fordítják a szöveget pl. tárgyalásokon: hát ott valóban nem számít ki mennyire szép. Azoknál a szinkrontolmácsoknál, akik élőben vannak jelen a beszélgetéseknél, előnyös az elegáns / dekoratív megjelenés és mivel keresettebbek, jobban is keresnek. Én csak egy átlagos pasi vagyok, de speciális szakterület miatt kisebb merítésből válogathatott a megbízó.

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:47:28

@pamut:
Jól van, lapozd fel a Wikipédián a "funkcionális analfabéta" szócikket, és olvasd fel magadnak a tükör előtt, hogy illusztrációd is legyen hozzá. Ugyanis rólad szól.

elemes 2016.12.17. 17:48:32

@pamut:

Nem hazudozik, csak valamiért beszorult ebbe a sarokba (mint ahogy te a másik sarokba). Ha jólesik meddőn csépelni egymást, akkor csináljátok, és nem zavarok tovább.

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:53:34

@elemes:
Valamennyire jártas vagyok a tolmácsszakmában, mivel pár évig űztem magam is (és még vizsgám is van róla).
Totál alaptalan marhaságokat beszélsz.
A szépség egyáltalán nem számít, akinek magasabb a tudása, azt fizetik meg jobban. Nézhet ki úgy is, mint az ördög öreganyja. Persze az alkalomnak megfelelő öltözetet elvárják, van, ahol ez normál hétköznapi ruha, van, ahol kisestélyi. Ez persze megjelenik az árban is (legalábbis az utóbbi).

A szinkrontolmács egyébként a legtöbbször egy fülkében ül, és a fülhallgatójára kapott szöveget mondja a másik nyelven mikrofonba, amit az ügyfél a fülhallgatójában hall.

A helyben lévő tolmácsok leginkább konszekutív tolmácsolást végeznek, különben igen nagy hangzavar lenne a teremben, ha mondjuk beszélne 1 tárgyaló fél, meg 3-4 szinkrontolmács egyszerre.
De a kinézet ott sem számít.

Amire te gondolsz, az az eszkortozás, ami leginkább a kurvaság egyik formája.
Ott valóban számít a kinézet.

cardiobascuralis 2016.12.17. 17:55:06

@ember100:
Szerintem kurvára tévképzeteid vannak mind az utcáról, mind a kocsmáról.
Egyszer keresd fel valamelyiket, meg fogsz lepődni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 17:55:58

@pamut: Én hihetőnek tartom, amit @Bazsa Rózsi: mond. Vannak hasonló esetek. Nem fizikai erőszakot alkalmaz, hanem megtévesztést és/vagy lelki terrort.

pamut 2016.12.17. 17:58:46

@cardiobascuralis:
:)
szóval hazudtál egyet, lebuktál, és most őrjöngesz :))

folytasd csak, vicces :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 17:58:54

@cardiobascuralis: A tévében se számít elvileg az időjós maca kinézete, a 30 km/h-ás szélnek mindegy, ki mondja be, mégis a csöcsösebbeket vetik be.

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:00:05

@polgári kór:
Te iszonyatosan pofátlanul hazudsz.
Minden hozzászólásodban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:00:41

@elemes: "Félórán keresztül élőbeszédet fordítani, utána úgy le van zsibbadva az agyam, hogy pihenni kell."

Azt mondják, a rutinos szinkrontolmácsok kötögetnek meg olvasnak közben. Mennyi ebből az igazság?

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:00:49

@pamut:
Mit hazudtam, te seggfej?
Mondom: lapozd fel a Wikipédián a "funkcionális analfabéta" szócikket, és olvasd fel magadnak a tükör előtt, hogy illusztrációd is legyen hozzá. Ugyanis rólad szól.

pamut 2016.12.17. 18:02:47

@elemes:

ez a barom @cardiobascuralis: ezt a kedves, ízléses, Fannira nézve udvarias példát írta le, dézem:

"Tudod, ha egy kurvának 500 Ft-ot ajánlanak egy full extrás dugásért, és ő elvállalja, akkor utólag ne az ügyfelet okolja, hogy milyen keveset fizetett. "

Külön felhívom a figyelmed az "utólag" szóra. Amivel elkövette a hazudozást, ugyanis Fanni nem korábbi munkáiért kérne utólag többet, hanem a jövőbeni melókért.

Szóval szerinted akkor most mégsem ő a hülye amiért hülyeséget írt? És ha nem ezt akarta írni mi akadályozza meg abban hogy _utólag_ belássa hogy hülye volt, elnézést kérjen és korrigálja magát?

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:04:02

@Dorinda41:
Jaja, nálunk meg a közmunkás havi 47 ezerért 10 nap dolgozik napi 8 órát.
Akkor tényleg ki lehet számolni.

Esetleg mondták már neked, hogy nemcsak az idő számít, az is, hogy nem mindegy, milyen munka?

pamut 2016.12.17. 18:04:19

@cardiobascuralis:

azt hazudtad, te kretén seggfej baromka, hogy Fanni utólag kért volna többet már elvállalt és teljesített és kifizetett régebbi melóiért.

na, őrjöng még, ha mérsékleten is, de kicsit vicces :)

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:04:49

@pamut:
Te ostoba fasz, ő is utólag mondja, hogy kevés az 50 ezer.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:05:02

@Zsoltbacsi: @cardiobascuralis: @polgári kór: @Weißkopf: A mészarossal akkor indult meg a szekér, mikor a fideSSes önkormányzat önteni kezdte rá a pénzt. A milliárdok meg 2010 után szakadtak rá. Félhülye, félanalfabéta, fogalma sincs, mikor melyik céget írják a nevére. Szalmabáb. Stróman.

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:06:05

@pamut:
Mint mondtam: lapozd fel a Wikipédián a "funkcionális analfabéta" szócikket, és olvasd fel magadnak a tükör előtt, hogy illusztrációd is legyen hozzá. Ugyanis rólad szól.

És ezt minden hozzászólásodban bizonyítod is.

Azt, hogy ostoba vagy, mint a segg, már ezerszer bizonyítottad eddig is.

pamut 2016.12.17. 18:06:20

@cardiobascuralis:
te szegény hülye, de nem a régi melóira mondja hogy utólag többet kér azokért, hanem arra hogy a jövőben munkáira kevés, azokért már többet kérne.

ez komoly hogy ezt az egyszerű dolgot nem bírod felfgni? :DDD

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:12:30

@elemes:
Nem hasonlítottam, példa volt.
Esetleg ha próbálkoznál azzal, hogy megértsd a leírt szöveget, az elég sokat segítene.
Vagy kérj meg valakit, hogy magyarázza el.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:14:54

@cardiobascuralis: "Úgy tudjuk, V. úr egyszerűen besétált a pécsi városházára és közölte: mától Fanni háromszázezret kér."

Tehát a rendelkezésre álló információk szerint nem utólag jutott eszébe emelni az áron.

Weißkopf 2016.12.17. 18:15:31

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: Abszolút így van. Utoljára csütörtökön (XII. 15.) "nyilatkozott" az RTL híradóban, szánalmas volt hallgatni. Egy belpolitikában nálam jóval jártasabb ismerősöm szerint a közbeszerzéseken elnyert haszonnak csak 20%-a lesz az övé, a 80% a Nagy Havert gazdagítja.

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:17:22

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:
Jaja, azért volt Pártai Lucia meg H. Bóna Márta évekig, hogy Aigner Szilárdot, Németh Lajost, Vissy Károlyt ne is említsem. Csupa bögyös, fiatal maca. (Sajnos, többségük már nem él.)

elemes 2016.12.17. 18:18:33

@cardiobascuralis:

Elhiszem, hogy vannak olyan megbízók, akikről te beszélsz. Meg vannak másfajták is.
Nem sokat szinkrontolmácsoltam, szóval nincs megbízható, évtizedeket felölelő tapasztaltom.

elemes 2016.12.17. 18:19:31

@cardiobascuralis:

Az, hogy ilyen példát hoztál, akaratodon kívül is betekintést enged a gondolkodásodba.

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:21:15

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:
Addig is víz-gázszerelő vállalkozó volt, és amennyiért azok dolgoznak, általában számla nélkül, nem hinném, hogy annyira szarul ment volna neki, ha milliárdos nem volt is.
Persze ha nyersz egy 10 milliárdos projektet (nála valami csatornázás volt az első, már nem tudom, hol), abból könnyebb 1 milliárdot zsebre rakni, mint az 1 hét alatt 300-400 ezerért végzett fűtésszerelésért (ez csak a munkadíj, anyag nélkül), de azért magyar szinten utóbbi sem annyira rossz pénz.

pamut 2016.12.17. 18:23:01

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:

ne erőltesd, reménytelen eset, neki a "mától" szó értelmezése nincs meg :D

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:23:10

@pamut:
És hol írtam azt, te agyatlan fasz, hogy a kurva utólag kér több pénzt? Csak azt írtam, hogy utólag azt mondja, kevés volt.

Mondtam már: lapozd fel a Wikipédián a "funkcionális analfabéta" szócikket, és olvasd fel magadnak a tükör előtt, hogy illusztrációd is legyen hozzá. Ugyanis rólad szól.
Vagy esetleg ebből sem értetted valamelyik szót?
Az agyi képességeidet látva nem csodálkoznék.

elemes 2016.12.17. 18:24:23

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:

"Azt mondják, a rutinos szinkrontolmácsok kötögetnek meg olvasnak közben. Mennyi ebből az igazság?"

Én kételkedem benne. A szinkrontolmácsnak meg kell ÉRTENIE amit mond az egyik ember és közben össze kell állítania egy (lehetőleg pontosan) azonos tartalmú mondatot. Amikor látom, hogy az egyik fél a mondanivalója (adott szakaszának) végéhez közelít, elkezdem mondani a másik nyelven a szöveget, közben meghallgatom a mondat végét.

Egy tartalmas beszélgetés önmagában is figyelemkoncentrációt igényel, a tolmácsolás ehhez hozzáadja, hogy közben fordítani és (részben) beszélni is kell. Talán van, aki kötöget közben, de így talán csak brazil szappanoperákat lehet szinkronfordítani.

Egyébként sem tudok kötni.

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:24:40

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:
És, írtam én olyat, hogy visszamenőlegesen akart emelni az áron?
Itt tényleg ennyi funkcionális analfabéta van?

pamut 2016.12.17. 18:25:42

@cardiobascuralis:

"És hol írtam azt, te agyatlan fasz, hogy a kurva utólag kér több pénzt?"

:DDD

Hát itt írtad, te nyomorult kretén :DDD

"Tudod, ha egy kurvának 500 Ft-ot ajánlanak egy full extrás dugásért, és ő elvállalja, akkor utólag ne az ügyfelet okolja, hogy milyen keveset fizetett."

Na, kis analfabéta, tényleg nem tudod értelmezni a saját szövegedet se? :DDD

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:26:08

@elemes:
Évtizedes nekem sincs, de azért néhány éves van.

pamut 2016.12.17. 18:26:36

@cardiobascuralis:
mi van, most jössz rá hogy mindenki hülye csak te vagy helikopter?

elemes 2016.12.17. 18:27:29

@pamut:

én is voltam abban a sarokban, ahol most cb.
meg te is: ha eljutsz addig, hogy felismerd, hogy nem beszélgetsz, hanem harcolsz, akkor látni fogod, hogy a harci logika egy módosult tudatállapot. mindig a másik téved.

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:28:38

@pamut:
Mondtam már, faszfejkém: lapozd fel a Wikipédián a "funkcionális analfabéta" szócikket, és olvasd fel magadnak a tükör előtt, hogy illusztrációd is legyen hozzá. Ugyanis rólad szól.

Elég nyilvánvalóan látszik, hogy az vagy, mert ezt a viszonylag egyszerű szöveget sem bírtad megérteni.

Igen, vigyorogni is úgy vigyorogsz folyton, mint az elmebetegek.
Nem lehet véletlen.

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:29:38

@pamut:
Itt csak egy hülye van, és az te vagy.
Persze egy komcsitól mit lehetne várni...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:29:51

@cardiobascuralis: A Németh Lajost sajnálom, míg néztem tévét jólesett hallgatni az ízes beszédét.

Ilyenek nem jutnak el hozzád? Vagy nem múltál el még 18 éves?
www.origo.hu/teve/20130102-itt-lathato-az-ev-elso-meztelen-idojarasjelentese.html

elemes 2016.12.17. 18:30:52

@cardiobascuralis:

Nekem annyi sincs, összesen talán ha 100-150 órát szinkrontolmácsoltam, kb három éves időszakban. Ebből egy éven át munkaköröm részeként, később visszahívtak, óradíjjal, akkor tudtam meg, mennyit lehet ezzel keresni.

pamut 2016.12.17. 18:31:40

@elemes:
Általában létezik a jelenség amiről írsz, de itt most erre nem lehet ráhúzni. a srác hülyeséget írt, és őrjöng tovább.

Nem kéne sem túl nagy IQ, sem túl érett személyiség ahhoz hogy ebből túl nagy önmegalázás nélkül kijöjjön, csak annyit kéne írnia hogy rosszul fogalmazott, bocs, inkább ezt és ezt akartam írni. De erre is képtelen. Igen, lehet hogy már annyira begőzölt hogy ő módosult tudatállapotban van, de hát basszus mit tegyek, aki egy ilyen pitiáner szarságért fröcsögve gyaláz engem, miközben még ő írt hülyeséget, az magára vessen, nem vagyok a dajkája.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:34:08

@cardiobascuralis: "Addig is víz-gázszerelő vállalkozó volt"

Ezt nem cáfoltam. Amit állítottam, az meg benne van a kommentemben, kéretik értően olvasni! Lécci, lécci, léccííí!

pamut 2016.12.17. 18:35:52

@cardiobascuralis:
mi van, dühöngő debil, ennyire fáj hogy szembesítettelek a saját ostoba szavaiddal? :DDD

nem ismered a "mától" szó jelentését, de még te analfabétázol másokat :DDD

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:37:38

@elemes: :))

Attól függ, melyik agyterületet használod. Például nem tudok csellózás közben beszélni. Értem a kérdést, tudom a választ, bólogatni is tudok rá, de a beszédközpont nem működik.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:40:58

@cardiobascuralis: "írtam én olyat, hogy visszamenőlegesen akart emelni az áron?"

A kommnetedből erre következtettem: "utólag ne az ügyfelet okolja, hogy milyen keveset fizetett"

Felhívom a figyelmedet az "utólag" időhatározó szórda. (Remélem jól használtam ezt a nyelvtani fogalmat!)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 18:43:02

@cardiobascuralis: "Itt tényleg ennyi funkcionális analfabéta van?"

Huh! Te provokáltad ki:

Igen, veled eggyel több. :))

pamut 2016.12.17. 18:48:24

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:

"Felhívom a figyelmedet az "utólag" időhatározó szórda. "

ezt magyaráztam neki én is.... de nem érti....

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:55:56

@elemes:
Hát én ennyit 1 hónapban...

cardiobascuralis 2016.12.17. 18:57:14

@pamut:
Mondom: lapozd fel a Wikipédián a "funkcionális analfabéta" szócikket, és olvasd fel magadnak a tükör előtt, hogy illusztrációd is legyen hozzá. Ugyanis rólad szól.

És ezt minden hozzászólásodban bizonyítod is.

Azt, hogy ostoba vagy, mint a segg, már ezerszer bizonyítottad eddig is.

cardiobascuralis 2016.12.17. 19:04:03

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:
A szórda nemnyelvtani fogalom, de nem fontos.
Egyébként idéznéd azt is, hogy hol írtam, hogy visszamenőlegesen kérne többet?
Mert utólag valóban a Pécset okolja, hogy neki csak 50 ezret fizettek, ami szerinte kevés.

Esetleg az alábbi pár sort fel bírod fogni?

"A fiatal lány életébe az év elején belépett egy menedzser, bizonyos V. úr, aki úgy gondolta, kevés az a havi ötvenezer forint, amit Fanni Pécs városától kap"

Szóval valóban, nem a csaj gondolta úgy, hanem a menedzsere, aki egyben a pasija. És mikor gondolta? Utólag, mert amikor a csaj rábólintott, hogy neki jó az 50 ezer, akkor még egyik sem gondolta úgy.
(Vagy ti esetleg nem olvastátok el a belinkelt Bors-cikket?)

Szóval attól tartok, mégis inkább te szaporítod itt eggyel a funkcionális analfabéták népes táborát. Bár te legalább hülyének nem tűnsz, mit komcsipamut elvtársad.

cardiobascuralis 2016.12.17. 19:06:25

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:
Ez nekem is hasonlóan működik, én beszélgetés közben nem tudok csellózni. De tudok közben bólogatni, ha valaki csellózik.

elemes 2016.12.17. 19:14:22

@pamut:

Így van: ez a harci logika.

Mint ahogy az is harci logika, hogy (azt hiszed) addig taposod, amíg el nem ismeri. Miközben az ember (amikor nem harci logikával gondolkodik) pontosan tudja, hogy minél erősebben szorítom sarokba, annál inkább lehetetlenné teszem, hogy beismerje a tévedését :)

Ezt leginkább a gyereknevelésben lehet tettenérni: ahol bizalmi kapcsolat van gyerek és szülő között, ott a szülő biztonságos légkört teremt a gyerek számára, nem ítélkezik fölötte. Ilyen környezetben a gyerek megengedheti magának, hogy végiggondolja, mit csinált, mit mondott, és saját maga felismerje és elismerje a hibáját. A szülő ezt figyeli és olyan visszajelzést ad a gyereknek, hogy a hibázás: lehetőség a tanulásra.

Ahol nincs bizalmi kapcsolat (és Magyarországon sajnos ez a gyakoribb) ott a szülő (és az iskolában a tanár) a harci logikába helyezkedik, és (látszólag) logikus érveléssel igyekszik rákényszeríteni a gyereket, hogy hangosan mondja ki: hibázott. Szégyenüljön meg. Vagy ahogy az ötvenes években mondták, "gyakoroljon önkritikát."

Nem azt mondom, hogy a beszélgetők szülő - gyerek kapcsolatban legyenek egymással :) ez csak példa volt arra, hogy mikor/hogyan működik és mikor/hogyan nem működik a hibákkal való szembesítés.

elemes 2016.12.17. 19:19:39

@pamut:

Ja a lényeg, ha végül rákényszerítjük a vitapartnert, hogy elismerje a tévedését, MIRE EMLÉKSZIK belőle? Mi az amit megtanul az adott helyzetből?

Elsősorban érzelmi emlékei lesznek.
1. elismerte a tévedését, és ez megszégyenítő, tehát nem szabad még egyszer elkövetni 2. a megszégyenítő helyzetbe veled kapcsolatban került, tehát gyűlölni fog téged.

Ez a kettő pedig csak ellehetetleníti a beszélgetést.

Természetesen lehet ez a cél (= árokásás), csak akkor ne hazudjunk magunknak: nem azért vitatkozom, hogy meggyőzzem, hanem azért, hogy lehetetlenné tegyem az értelmes párbeszédet az ellenséges tábor és az én táborom között.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 19:20:30

@pamut: @cardiobascuralis: Ezt most azonnal haggyátok abba, különben szétültetlek!

Mind a ketten nyertetek, oké?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 19:21:48

Az olaszliszkai csodarabbit felkeresi Kohn. Elmondja, hogy vitája van Grünnel, s a rabbit kéri, hogy tegyen igazságot köztük. Elmeséli az esetet. A rabbi szó nélkül végighallgatja, s azt mondja: - Neked van igazad! Kohn boldogan távozik. Ám félóra múlva megjelenik Grün is. Elmondja, hogy vitája támadt Kohnnal, kéri, hogy a rabbi mondja meg, melyiküknek van igaza. Eloadja az esetet. A rabbi türelmesen meghallgatja, s a végén azt mondja: - Neked van igazad! Grün is elégedetten távozik. Ám a bóher, aki mindezeknek fültanúja volt, nem állj a meg szó nélkül: - Rabelében, te Kohnnak is igazat adtál, Grünnek is igazat adtál, pedig két vitatkozó közül csak az egyiknek lehet igaza! A rabbi végigsimogatja hosszú szakállát, s azt mondja: - Tudod mit? Neked is igazad van!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.17. 19:29:50

@elemes: "harci logika."

Csaj bemegy az állatkereskedésbe, meglát egy tíz centis kis zsebcirkálót hatalmas árcédulával.
- Ez mi?
- Harci kutya
- Eeeeez???
- Igen, ezt figyelje! - válaszol az eladó, és rámutat egy fakerítésre -Harci kutya, a fakerítés!
A kutya széttéppi a kerítést, csak szálkák maradnak belőle.
- Na jó, ez csak egy szar fakerítés volt - akadékoskodik a csaj.
- Harcikutya, a kőkerítés!
A kutya egy pillanat alatt sódert csinál a kőkerítésből.
- Ez már tetszik, megveszem.
A csaj boldogan viszi haza a kutyát, és otthon megmutatja a férjének. Amaz hitetlenkedve mondja:
- Eez a kis vakarcs??? Harci kutya a f@szom...

pamut 2016.12.17. 19:45:58

@cardiobascuralis:
édes pofa, minden egyes kommenteddel beismered hogy felsültél, hisz épp a lényegről vagy gyáva beszélni, ez pedig maga a beismerés... :)))

milyen érzés hogy hörögve véded az "igazad" miközben hajszálpontosan tudod hogy nincs igazad és hogy ezt mindenki más is tudja? :)

lionking 2016.12.17. 19:48:07

@polgári kór: látom betanultad a propaganda szólamokat

@Zsoltbacsi: látom te is betanultad a propaganda szólamokat valamint olvasás értelmezési nehézséged van
Mint írtam "nem vagyok Gyurcsányhívő nekem pont ugyanúgy nem jött be az a politizálás sem,"
meg közben volt egy "kis" világválság is amiről ti hívők nagyon szerettek nem tudomást venni
de én itt befejeztem, mivel értelmes vitára képtelenek vagytok, ez a hozzászólásokból remekül látszik, én meg utálom a szélmalomharcot de legfőképpen az elvakult hülyéket.

pamut 2016.12.17. 19:48:28

@elemes:
"(azt hiszed) addig taposod, amíg el nem ismeri."
dehogy hiszem.
soha nem fogja beismerni, ez egy kis fasz, nem nézem ki belőle hogy beismerné, noha ő is tudja hogy hülye volt.

"Miközben az ember (amikor nem harci logikával gondolkodik) pontosan tudja, hogy minél erősebben szorítom sarokba, annál inkább lehetetlenné teszem, hogy beismerje a tévedését :)"

ha feltételezzük hogy egy kretén hülye a másik, akkor ez igaz lehet. de én nem várom tőlem hogy beismerje, sőt biztos vagyok benne hogy képtelen rá.

pamut 2016.12.17. 19:53:12

@elemes:
"Elsősorban érzelmi emlékei lesznek.
1. elismerte a tévedését, és ez megszégyenítő, tehát nem szabad még egyszer elkövetni 2. a megszégyenítő helyzetbe veled kapcsolatban került, tehát gyűlölni fog téged."

Tulajdonképpen tetszik amiket írsz, de azt továbbra is teljesen feltételezed hogy én bármiféle beismerést várnék tőle. Egyszerűen nem hagyom hogy még neki álljon feljebb és még fröcsögve félanaflabétázzon, meg még ő szóljon be agresszíven. Azé álljon már meg a menet :)

Neki nem csak az a lehetősége lenne hogy beismerje hogy hülye volt (ehhez ugyebár felnőttnek kéne lenni, némi gerinccel, meg IQ-val, neki ezek nincsenek), a legtöbben, akik nem ennyire barmok mint ő, csak fele ennyire, ilyen helyzetben - ha nem is beismerést tesznek, de - legalább elhallgatnak, elkotródnak. ez is egy opció. amolyan éretlen, sunyi opció, de létezik, sokan élnek is vele. ő is választhatná. de nem, még hörög bazmdeg a kreténje és ő nyomul, még neki áll feljebb, beszól, miközben vadbarom volt és ezt ő is jól tudja.

ember100 2016.12.17. 20:21:32

@cardiobascuralis:
Helló !

Ne izgulj járok mind a két helyen.
Ott nem igazán érdemes sértegetni lejáratni valakit !

cardiobascuralis 2016.12.17. 20:50:16

@ember100:
Szerintem max. álmodban, azért beszélsz hülyeségeket.

cardiobascuralis 2016.12.17. 20:51:23

@pamut:
Seggfejkém, nem én tehetek róla, hogy te funkcionális analfabéta vagy, ráadásul még debil is.

De égesd csak magad még, ahogy eddig is tetted.

cardiobascuralis 2016.12.17. 20:53:34

@pamut:
Hogy kretén hülye vagy?
Dehogynem ismerem el. Sőt, már régóta mondom.
De örülök, hogy végre te magad is elismered.

látjátok feleim szümtükkel 2016.12.17. 21:01:15

@elemes:

Ne magyarázd már nekik. Szerintük az Áder mögé állhat maga vasorrú bába is jeltolmácsolni. Úgyszintén Pécsnek is megfelelő lenne nagyságos vasorrával a város arcának. Szerintem savanyú a szőlő, mert megkérte a piaci árat a munkájának. Az nem csak a celebeknek, hanem a Fanninak is jogos. Gondolom őnaccságáknak nem szégyellik kinyitni a bukszát.

pamut 2016.12.17. 21:47:56

@cardiobascuralis:
juj, ez még önmagadhoz képest is primitív és kurva szar volt :D

ezek szerint még annál is sötétebb szar alak vagy mint amilyennek eddig tűntél....

pamut 2016.12.17. 21:50:53

@cardiobascuralis:

hát jól van, ha ennyire könyörögsz érte, akkor ismét beletolom a pofádat a saját szarodba, tessék, ne mondd hogy nem te kérted:

TE: "És hol írtam azt, te agyatlan fasz, hogy a kurva utólag kér több pénzt?"

És szintén te, kicsit korábban:
"Tudod, ha egy kurvának 500 Ft-ot ajánlanak egy full extrás dugásért, és ő elvállalja, akkor utólag ne az ügyfelet okolja, hogy milyen keveset fizetett."

Nesze debil, ééééééééégj, mint rongy, ééééégj csak, bőven megérdemled! :D

elemes 2016.12.17. 22:26:55

@pamut:

számold ki, ebből a szép, téli kirándulós napból mennyi időt töltöttél el egy szón ugrálva.

pamut 2016.12.17. 22:38:43

@elemes: hát ez csalódás volt, eddig kifejezetten értékes kommenteket írtál, erre most meg ilyen olcsó, övön aluli rúgással jössz? :( ráadásul pont te aki ugyanúgy nem kirándulni voltál ebben az amúgy kurva hideg mocsok időben?

ez nem egy szóról szült, hanem arról, hogy egy kis geci faszfejt a helyére tettem, megmutattam neki hogy agresszív hisztériázással nem tud eredményt elérni, nem tudja igazsággá tenni a hazudozását a pankrációval, a gyökér tahó nyomulásával. ha csak minden 10. tisztességes ember venné erre a fáradtságot hetente egyszer, jobb hely lenne a világ. én megtettem a magamét - szívesen.

elemes 2016.12.17. 23:01:29

@pamut:

nem, én kint voltam a ház körül, csak néha, amikor lefagyott a tököm, bejöttem pár percre. nem bántásnak írtam... csak próbáltam lézerrel rávilágítani az ilyesfajta szócsata értelmetlenségére. (azért van szerencsém látni, mert pár éve én is rendszeresen tocsogtam benne.)

elemes 2016.12.17. 23:02:05

@pamut:

most pedig előveszem a jól megérdemelt forraltbort és könnyes búcsút intek.

pamut 2016.12.17. 23:09:01

@elemes:
Ha elolvastad amit írtam, látod hogy szerintem volt/van értelme.
A forralt bor jó ötlet, iszok én is, egészségünkre! :)

bloggerman77 2016.12.17. 23:19:53

Akkor még 1xer:

Fanni nem volt semmiféle jelnyelvi tolmács.
Ugyanígy nem volt soha hivatalosan Pécs arca.
Ellenben a Vujity Tvrtko kijárt neki egy havi 50 ezer ft-os kegydíjat, mint Pécs arcának. Ez egy kegydíj volt, mert Fanniék akkor rossz körülmények között éltek. Azóta viszont celebbé vált és ilyen gondjai messze nincsenek. Sok munkát viszont nem kellett végeznie cserébe.

A lány ezért felvett cca. 6 millió Ft-ot a 10 év alatt.

A pasija -"menedzser"- nekiállt követelőzni, hogy havi 300 ezret kér, erre az önkormányzatnál meg rájöttek, hogy e rég elfeledett megbízási szerződés még mindig él, és még mindig fizetnek a lánynak - erre felmondták a szerződést.

No ennyi történt.

dunántúli gyerek 2016.12.17. 23:37:42

@bloggerman77: gondolom holnaptól az mszp jelnyelvi tolmácsa lesz

ja nem

Sir Galahad 2016.12.18. 16:15:34

@cardiobascuralis: Ha jól tudom, a hölgynek nem egyszerűen jeltolmácsolni kellett, hanem ő volt a város arca, ami - gondolom - reprezentációs feladatot is jelent. Hogy aztán ennek az értéke havi 50 ezer, esetleg több vagy kevesebb, nem tudom, de fenntartom, hogy amit a szerző írt, az műhiszti. Nem gondolom, hogy lehúzták volna az általam egyébként nagyra becsült hölgyet. Adtak egy összeget neki, amit eleinte elfogadott, most meg már kevesellt, ezért szerződést bontottak. Nem tudom, mi ezen a felháborító?

Sir Galahad 2016.12.18. 16:20:04

@Taurusz: Az egy másik kérdés. Az tényleg felháborító, ahogy a lapban írnak róla, de egy bulvárlaptól mit várjunk?

látjátok feleim szümtükkel 2016.12.18. 18:24:22

"A lány ezért felvett cca. 6 millió Ft-ot a 10 év alatt."

A kutya bassza meg, a lőrinces barát meg egy év alatt közbenemszerzés eredményeként felvett egy, azaz 1milliárdot. Nem tíz év, hanem egy év alatt. Ez tíz évre 10 milliárd. Egészn jók az arányok.

ember100 2016.12.18. 23:18:56

@cardiobascuralis:
Helló !

Hülye vagy öcsém ülj le egyes :)
"Az önkormányzat felháborodását jól mutatja, hogy a bulvárlap cikkében egy névtelen informátor megpróbálta teljesen bolondnak beállítani a tolmács-modellt, aki

"a fogyatékossága révén egy komoly szűrőn keresztül érzékeli a világot",
"azt tudja, amit mondanak neki",
"befolyásolható személyiség, aki rendkívüli módon kiszolgáltatott is a siketsége okán".
Csak hogy még egyszer el tudd olvasni talán megérted !
Nem azzal van a baj hogy a Fannit kirúgják , nem adnak neki több pénzt.

HANEM HOGY LE AKARJÁK JÁRATNI EMBERI MIVOLTÁBAN !!!!!

Azt ugye vágod hogy az névtelen informátor meg a cikk nem jelenhetne meg a felsőbb vezetés ( tisztára mint a Rákosi érában ) ha nem engedné a hatalom.
Azért ennyire hülye te sem lehetsz , vagy mégis ? :)

cardiobascuralis 3a 2016.12.20. 00:13:48

@pamut:
Ja, hogy akkor szerinted a jeltolmács csaj kurva?
Az már eddig is megvolt, hogy funkcionális analfabéta vagy, de hogy ennyire, azt azért még rólad sem gondoltam volna.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 00:18:33

@cardiobascuralis 3a: "szerinted a jeltolmács csaj kurva?"

Nem ő mondta. Téged idézett.

Abbafejeznétek?

cardiobascuralis 3a 2016.12.20. 00:20:41

@Sir Galahad:
Én meg ha jól tudom, semmi ilyen nem volt, ezt csak a menedzsere állítja.
Egyébként én sem tudom, mi ezen a felháborító, én is dolgozom x összegért, de ha odaállnék, és azt mondanám, hogy eddig kurva olcsón dolgoztam, 6x-et kérek, akkor nekem is simán megmondanák, hogy nekik annyit nem ér a munkám, de ha találok olyan helyet, ahol úgy gondolják, hogy ér annyit, akkor nosza, keressem meg azt a helyet.
Csak nem tudom, mennyi okom lenne ezen felháborodni, és telekürtölni vele a fél országot. Szerintem semennyi.
A csaj munkája is ha ér valakinek 300 rugót, akkor meg fogja neki adni. Ha nem ér, nem fogja.
(Havi fizetésként egy jeltolmácsnak 300 ezer még kevés is - ha ezért naponta dolgozik legalább 4 órát. De ha csak havi 4 órát, akkor az 50 ezer is jóval a szakma átlaga fölötti fizetés.)

@elemes:
Hagy, csak egy nagyon buta, sötét komcsi seggfej, aki nem bírja felfogni az olvasott szöveg értelmét. Biztos elvette az eszét a munkásőrgyűléseken ivott denaturált szesz.

cardiobascuralis 3a 2016.12.20. 00:30:16

@látjátok feleim szümtükkel:
Indulhatott volna a csaj is közbeszerzésen.

@ember100:
Én elhiszem, hogy neked ezt mondták világéletedben, hogy hülye vagy, öcsém, ülj le, egyes, azért jegyezted meg ennyire jól, kb. ennyi maradt meg abból a 12 évből, ami alatt elvégezted az első osztályt. Gondolom, neked már a kisegítő iskola 2. osztályos szintje is magas volt.

Nem akarja lejáratni senki.
Aki ezt mondja róla, ismeri személyesen, és a körülményeket is. Te meg nem.
De az azért lehetne gyanús, hogy a "menedzsere" sugallatára a saját anyját kirakja az olyan közös cégből is, amit az anyja alapított.
Én inkább arra gyanakszom, hogy a csajt kurvára kihasználják. És aki ezt teszi, az a pasija/menedzsere, nem a családja meg nem a polgármester.
Most mennyivel jobb neki, nem, hogy a nagypofájú paraszt bement pattogni a polgármesterhez, és a havi 50 rugó is ugrott? Ahelyett, hogy esetleg megpróbál valami normális hangot megütni, meg nem egyből 6-szoros pénzért verni az asztalt.

Te vagy a másik funkcionális analfabéta a pamut nevű munkásőr mellett?

látjátok feleim szümtükkel 2016.12.20. 20:53:27

@cardiobascuralis 3a:

B+, nem az indulással van a baj, hanem az érkezéssel.

látjátok feleim szümtükkel 2016.12.20. 20:57:17

@cardiobascuralis 3a: "Én inkább arra gyanakszom, hogy a csajt kurvára kihasználják. És aki ezt teszi, az a pasija/..."

Én meg arra gyanakszom, hogy a Fanninak magánügye, hogy az anyja, vagy a barátja használja ki.
Mellesleg miért vélelmezed a kihasználását? Felnőtt nő, nincs gondnokság alatt, joga van párkapcsolathoz, olyanhoz amilyet maga akar magának. Joga van ahhoz is, hogy a családjával megszakítsa a kapcsolatot. Nem tilthatod meg neki sem te, sem más. A poszt egyébként sem a családi helyzetével foglalkozik.

ember100 2016.12.21. 00:30:46

@cardiobascuralis 3a:
Helló !

Látom kedveled a személyeskedést :)
Akkor kezdjük :
Látom jó Anyád nem tanított meg köszönni és a jó modorra sem !
Ne izgulj van elég iskolám :) meg találtam pár IQ is a padláson :)
De IGEN le akarják járatni különben NEM írták volna "ismeretlen szerzőtől " eredő hírforrásra hivatkozva :
"a fogyatékossága révén egy komoly szűrőn keresztül érzékeli a világot",
"azt tudja, amit mondanak neki",
"befolyásolható személyiség, aki rendkívüli módon kiszolgáltatott is a siketsége okán".
De ezt már egyszer idéztem , csak te nem akarod érteni !
Ezért
Ülj le fiam egyes :)
Persze nem voltam ott :)
Ja és arra gyanakszom mint te ......
Jó kis érvek ezt tanították neked a jogi egyetemen ? :)

pamut 2016.12.21. 17:12:05

@cardiobascuralis 3a:

mekkora gennyláda vagy te patkány :)

fröcsögve kurvázod szegény lányt,m amikor bemásolom amit írsz róla (idézőjelek között, egyértelműen), akkor meg nekem jössz azzal hogy még én kurvázok... istenem bazdmeg téged még a férgek is kivetnének téged maguk közül... kurvázz és hazudozz tovább, ahogy eddig te állat, gondolom neked ez szépíti be a karácsonyt te szégyentelen...
süti beállítások módosítása