B1 blogcsalád



Parádés siker Orbán stadionprojektje

2016. december 11. - nickgrabowszki

Tényleg csak mellékesen, legfeljebb összehasonlításképpen említem meg, nem is fontos, hogy kedden az Allianz Arénában néztem meg, amint a Bayern egy pazar szabadrúgással 1-0-ra verte az Atleticót.

Kegyetlen hideg volt,  mínusz 5-6 fok, az Arénában mégis 70 ezren voltak.

Egy teljesen tétnélküli meccsen, mert már biztos volt, hogy a madridiak nyerik a BL-csoportot, a müncheniek bármilyen eredmény esetén másodikok lesznek.

Érdemes ezt talán kicsit összenézni a nézőszámokkal a magyar NBI-ből. A hivatalos adatok szerint a 19., az idei utolsó fordulóban nem egész

11 ezren voltak. Hat meccsen.

Két meccsen még az ezret se érte el a nézőszám, a legnézettebb a Fradi-MTK volt. A 4700 néző a Groupama Arénában kb. 20 százalékos kihasználtságot jelent.

Az új (két és fél éves) Fradi-stadionban amúgy 10 ezer fölötti nézőszámot csak az Újpest vendégjátéka tud produkálni, de 2016-ban 12 ezer fölé még akkor - és a hivatalos adat szerint - se megy a jegyeladás.

És még ezzel együtt is a Fradi meccsei a legnépszerűbbek az NBI-ben.

Ehhez képest igen megnyugtató, hogy a 12 csapat 6 közül hármat is kvázi semleges helyszínen kellett játszani. A Szombathely Sopronba, a Diósgyőr Mezőkövesdre, az Újpest Kecskemétre kényszerült, mert épül az új stadionja.

De a Videoton se tudott volna Fehérváron játszani, mert nekik is készül az új stadionja, 15 milliárd forintnyi közpénzből.

A 12 csapat közül négynek is épül már az új stadionja.

Mezőkövesden már már kész van, csak egymilliárdnyi közpénzbe került. (És most kapnak még félmilliárdot, mert biztos, ami biztos.) A jelenlegi NBI-esek közül a Fradi és az MTK már kapott új stadiont, ugyanúgy mint a másodosztályú Felcsút és Sopron, vagy a harmadosztályú Kisvárda is.

Hogy milyen minőségben, az más kérdés. Az MTK-stadion katasztrofális lett, az Újpestté is az lesz állítólag, Felcsúton a pálya vízelvezető rendszere mondott csődöt, Sopronban a tető ázott be, Pakson meg a 100 millió forintnyi állami (köz)pénzből felújított gyepszőnyeg nézett ki úgy 10 perc után, mint

a teleszkópos felvétel a Holdról.

És emellé nem árt tudni, hogy az NBI-ben az őszi idény nézőszámának átlaga nem egész 16 ezer

Nem meccsenként. Fordulónként.

Az utolsó 3 forduló 6 meccsének össznézőszáma:

  • 17. forduló: 13635
  • 18. forduló: 12066
  • 19. forduló: 10912

Szóval bármennyi is az új stadion, nézők nincsenek.

Mert azok Münchenben vannak. Biztosan egyfajta érzékcsalódás, de az Allianz Arénában hallott magyar szavak aránya alapján több százra teszem azoknak a magyaroknak az számát, akik kedden a helyszínen látták a Bayern-Atleticót. De csak azért több százra, és nem több ezerre, mint amennyinek valójában gondolom, mert tartok attól, kicsit túlbecsülöm a számot. Egy nagyságrenddel lejjebb veszem inkább.

Lehet, hogy annyian nem voltak magyarok a müncheni meccsen, mint egy egész NBI-es fordulóban, de annyian biztosan, mint egy átlagos magyar elsőosztályú meccsen.

Pedig hét órát kell érte vonatozni, vagy nyolcat autózni. És tényleg kutya hideg volt.

Viszont lehetett valódi futballt látni, valódi futballistákkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3712040571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miskolc 2016.12.11. 20:26:24

"Ehhez képest igen megnyugtató, hogy a 12 csapat 6 közül hármat is kvázi semleges helyszínen kellett játszani."
Ez milyen hablaty?

megoldoember 2016.12.11. 20:55:48

Szerintem a muncheni magyar meccsnezok tobbsege nem vonatozott 7 orat, villamossal vagy kocsival kabe fel ora alatt erhettek oda.

2016.12.12. 06:32:06

Kell az, mint Székelyföldön görögkeleti Bazilika!

A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla

ebella 2016.12.12. 08:00:17

Az Újpest stadionját csak felújítják, fele annyiból amennyiért a Mezőkövesdi épült. (Nyilván a Mezőkövesd megérdemli, az Újpest meg nem. Mit tett a magyar fociárt az az Újpest a Kövedhez képest?) De tizenöt évvel ezelőtt se költöttek rá többet. Hogy miért lettek most tízmilliárd feletti árban a nagyobb (tízezer feletti) stadionok, azt a fene se tudja. Illetve csak gyanítja az ember.

Hogy hárman (négyen) se játszanak otthon, az azért hat a nézőszámra, de nem pozitívan. Ezzel együtt siralmas a kép, főleg, ha tudjuk, hogy az FTC-nél a cégek (pld.:Főgáz) is vásárolnak több ezres tételben jegyet a meccsekre, és az el van adva ügye (trükkök százai), csak nem ülnek a helyeknek legfeljebb a töredékén. A fiamnak is állandóan adnának ingyen akár többet is, de nem kell neki se. Ha azt írják ötezer a hivatalos nézőszám, akkor az ténylegesen jó, ha három, hiba van eladva öt.

Csaba Szikora 2016.12.12. 08:04:28

buta vagy mint a bogarak komám.

TheSaurus 2016.12.12. 09:14:50

" - Mikor lesz jobb?
- Már volt."

Buncog 2016.12.12. 09:46:42

Javaslom, hogy a magyar bajnoki futballmeccsek nézőszámát titkosítsuk 30 évre!

szekőcei 2016.12.12. 09:53:49

azért csak a margó szélén jegyezném meg, hogy ezek a HIVATALOS nézőszámok - annó a 444 kiment, lefényképezte a lelátókat és kiszámolta a valós nézőszámot.

Gondolom nem meglepetés, hogy messze nem járnak annyian a meccskre, mint amennyit bevallanak.

konrada 2016.12.12. 10:35:06

@ebella:
...csak nem azt mondod, hogy az alig 10 éves újpestit is inkább el kellett volna bontani???
(Az már inkább érdekesebb, miért kellett ilyen rövid idő után felújítani....)

BiG74 Bodri 2016.12.12. 10:42:51

@Buncog:
Támogatom a politikai korrektség, a liberalizmus, és a demokrácia nevében, a tisztességes magyar közép-jobb, jobb-közép nevében.
Továbbá a szimpla tolvajok nevében.

ebella 2016.12.12. 11:05:20

@konrada: Tizenöt éves és amikor építették egymilliárdba került. Most költenek rá hatszázmilliót. Kb mint amennyit a Mezőköved kapott, a két NB1-es idénnyel, szemben a legtöbb elsőosztályú meccset játszott hússzoros bajnok, BEK elődöntős, VVK döntős, első bajnokok tornáját 1930-ban megnyerő Újpesttel. Azonos kategória, azonos pénzt is kell kapjanak. És tizedét kell kapja az Újpest mint amennyiért a hasonló nagyságrendű fehérvári, vagy miskolci stadion kerül. Érthető nem? Ja, hogy az Újpest az egyetlen valóban magánklub? A többit az állam (és államii presszió) tartja fenn és az Orbán parancsol nekik. Talán azért is nem engedte a belgának, hogy megvegye a stadiont és fejlessze, mert akkor nem ugathat, és nem tud kibaszni vele. Ésszerű. Nem adjuk mert csak, majd mi költünk rá. Ja, mint a Mezőkövedre. És a 100 milliós gyepesítést is a belga fizette, mert az állam azt mondta ez olyan rossz minőségű lett, hogy nem fizetik ki. Azóta is azon játszik a csapat,. azon az elfogadhatatlanon. Szar szemét tolvaj banda!

re5pect 2016.12.12. 11:10:28

@BiG74 Bodri: és a keresztény értékrend nevében is (7/10 Ne lopj! 8/10 Ne hazudj!)
:)

konrada 2016.12.12. 11:30:46

@ebella:
...de közben a Ft elvesztette az értéke felét, így felújítással együtt 2,6 mrd-t számolhatsz...

Tényleg nem értem, miért kellett volna egy UEFA előírásoknak megfelelő pályát lebontani, csak hogy még többe kerülhessen...
(Bár tény, hogy a Dózsánál ott keféltek rá, hogy nem várták ki a régi rommal a mostani boom-ot, így nem lehetett annyit rákölteni, hogy vastagabban lehessen lenyúlni a tehetséges felújítóknak...)

ebella 2016.12.12. 11:49:40

@konrada: Hogyne. Elvesztette. Gondolom nem probléma erre bizonyítékot hozni. De ha a felét, akkor miért kap kétszer annyit egy soha semmit nem nyert csapat és egy egyszeres bajnok?

Ki írta, hogy le kellene bontani okoska, rajtad kívül? A makik meg ráadásul (ha elfogadom, hogy a felét éri a pénz de nem, de akkor Újpest kétmilliárd a milliárd helyett 2001-ben), akkor is az tizenötszörösét kapták a fejlesztésre és ráadásul számolatlanul az évi milliárdokat az állami vagy az állam befolyása alatt álló cégektől. (A Felcsútról nem is beszélve aki a nulla múltjával és jövőjével kb ugyanannyit az egész komplexumra.) Jogos. Egyenlő esélyek fair játék. És lám milyen jók is lettek a milliárdokkal tömött csapatok. Az Újpest meg a füvet is maga fizeti, pedig a stadion nem az övé. Az előző az övé volt. A 32.000-es, ami mostanra, az átépítés után már nem 13.500-as hanem 12 ezres. De azt nem adta vissza az állam, bár megvette volna a tulaj. A templomot, gyárat, nyaralót lehetett privatizálni, a stadiont nem. Miért? Csak, mert akkor az Orbán nem uraskodhatna a máséban és nem baszhatna ki azzal, aki nem tetszik neki.

ebella 2016.12.12. 11:50:55

@ebella: miért kap kétszer = miért kap hétszer

vidimaster 2016.12.12. 11:56:18

1. Mivel ezek a hivatalos adatok, ezért fenntartással kell kezelni őket. Valószínűleg még kevesebben vannak kint a meccseken.

2. A magyar első osztályban évtizedek óta kevesebben járnak ki télen a meccsekre, mint nyáron, illetve tavasszal és ősszel. Ha megnézed az elmúlt 10 év nézőszámait, ez elég egyértelmű. Oka nyilván az időjárás. Igen, persze, Németországban X tízezren kint vannak - remélem azt sejthető, hogy ez elég szoros párhuzamban áll a futball minőségével. Az NB I színvonala sok embernek a határ alatt van - alacsonyabb a színvonal, minthogy kimenjenek a hidegben.

3. Mivel - ahogy írod is - sok csapat nem az otthonában játszik, ez biztosan távol tart pályánként 1-2 ezer szurkolót.

4. Persze vannak olyan csapatok, ahol belátható időn belül nem lesz érdemi nézőszám: MTK, Puskás Akadémia, Paks. Egyszerűen azért, mert nincs szurkolója - még "alvó szurkolója" sem a csapatnak.

5. A Fradinál igen komoly hatással van a nézőszámra a szurkolók és a klubvezetés között feszülő ellentétnek. Ez az én óvatos becslésem szerint kb. 3-4 ezer embert távol tart a stadiontól minden hazai meccsen.

ebella 2016.12.12. 12:06:44

@vidimaster: Sok helyen van gond a nézők és a vezetés közt. Újpesten azért szűnt meg a Bulldogs. Nem is járnak. Mínusz ezer-ezerötszáz fanatikus szurkoló. Debrecenben is baj van, az hogy nem járnak ki kétezren még rangadókra sem nem azt mutatja. Nem mondom, hogy miden rendben volt, de azt igen, hogy másképpen kellett volna megoldani a problémákat. Így egyre kevesebben járnak ki. A hangulattalanság az új kijárókat sem vonzza. Nincs mitől fanatikussá válni.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 12:13:32

Egy átlagos ellenzéki tüntetésen tizedannyian vannak, mint egy NB1-es meccsen. Tehát a cikkíró logikája alapján meg kell szüntetni az ellenzéket, mert nincs rá igény. Az úszó OB-n ami évente egyszer van hiába vannak világ- európa és olimpiai bajnokok pár százan vannak, akkor annak támogatása is szünjön meg? Szünjön meg minden és maradjon az internet, a tv meg a rádió. Bravó!

ebella 2016.12.12. 12:14:17

@konrada: Na megnéztem. Az infláció 2001-től 2015-ig egyszer volt nyolc százalék, kétszer mínusz volt, összesen 190% körüli. Vagyis elfogadható, hogy durván kétszeres.

Dorinda41 2016.12.12. 12:19:30

Remélem ennek a puruttya bandának a fejére omlik az összes tetves stadionja és a őfeneségét a másvilágon az ördögök fogják a fűthető gyepén főzni. A hétvégén volt alkalmam megtapasztalni a magyar egészségügy gyermekorvosi ügyeleti ellátását. Na, ha minden kívánságom teljesül, de csak, ha a milliomod része is amit eközben kívántam, akkor őfenesége édesanyja minimum 10ezer évig fog élni.

ebella 2016.12.12. 12:19:55

@Hungarian Geographic: A profi foci az ami a világban eltartja magát. Nem avatkozik be az állam, pénzekkel, a sahját pillanatnyi kedve szerint és ez így rendben is van.

Az úszás is perifi sport lett az utóbbi években, ugye a Hosszú mennyit keres? Leszarja az állami tízmilliókat. Nem kell.

De attól ég a foci mindenhol magánpénz, csak nálunk meg a banánköztársaságokban állami. A többi sportot meg vagy támogatja az állam, vagy inkább a szabadidősportokat és a gyereksportokat támogatja. Azokon nem keres senki évi százmilliókat a többiek adójából.

Narancsos kommunizmus 2016.12.12. 12:41:51

A hobbiját mindenki fizesse saját pénzből, ne közpénzből!!!
Mi lett volna ha Vezérünknek a trópusi búvárkodás tetszik, mindenhol óriási trópusi medencék épülnek?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 12:43:48

@Hungarian Geographic: "kell szüntetni az ellenzéket, mert nincs rá igény."

Jól látod. Az összes MSZMP-s tolvajt bötönbe kéne zárni, hogy a műanyag lakat is rájukrohadjon. Majd az új ellenzék elzavarja az orbán rezsimet, visszaállítja a jogállamot, demokráciát, és melléjük ülteti a mostani faszpropellerezőket.

BéLóg 2016.12.12. 12:57:42

Még jó hogy a kormánypárti Index védi a Patásördögöt.
index.hu/velemeny/2015/12/30/egeszsegugy_foci/
Nem tudom, hogy a konfirmált 40x annyi pénz az EÜ-re mint stadionra valaha is eljutott azorbánholnapmegbukott fülekbe.
Ja, és ha elfogadjuk, hogy a NÉPSTADIONT mégiscsak muszáj volt lebontani és a pénzből azt a 100 milliót levonjuk, akkor a szorzó máris HATVANSZOROS lesz.
Mocskosorbán, télleg!

BéLóg 2016.12.12. 13:00:08

@Hungarian Geographic: Na ezt terjeszteni fogom. Nagyon jó.
Ja és tartsák el a színházakat a nézők. A békávét a budapesti utasok. A mávot azok akik vonattal járnak. A satöbbieket kizárólag a satöbbik.
De legfőképp a pártokat a tagságuk.

elemes 2016.12.12. 13:12:29

"Ha szar van, lesz légy is."

(Orbán Viktor, 2016 október 13.)

elemes 2016.12.12. 13:14:21

@Hungarian Geographic:

egyébként jó a hasonlat, ahol van foci, ott lesz néző is.
csak a magyar NB1-ben nincsen foci. egyelőre.
lehet, hogy a csillogó stadionok üres széksorai demotiválják a játékosokat?

.., 2016.12.12. 13:14:26

BéLóg: a színház, a máv, a bkv közügy. A profi foci NEM az. Ennyi a különbség. Az állam tömegsportot támogasson, ne profit. (mint ahogyan egész európában így van)

konrada 2016.12.12. 13:20:34

@ebella:
Én nem veled vitatkozom, csak próbálom megértetni, miért nem tudták eljátszani az Újpesttel azt, amit most a többivel:
Ott adott volt egy UEFA által elfogadott pálya, így nem lehetett kivenni pénzt se a bontásból, se a tervezésből, se a közműből, és persze - mivel a pálya tervei a mostani formának felelnek meg, nem lehet rátenni olyan tetőzetet sem, ami milliárdokkal megdobhatná a költségeket...
Ti.: az Újpesttel ott lett kiszúrva, hogy hamarabb kapott normális pályát, mint a többi, így nagyon kilógna a lóláb, ha mégis elköltenének rá a fentiek nélkül...
(Szóval én nem bánnám, ha akár egy Nagyerdei, de egy Gruppamás is épülne ott, nekem már rég nincs a Dózsával bajom..;), csak az adottságok most mások voltak.
Mondom: pechje volt, hogy nem hagyták úgy romnak 2000-ben, mint a Vasas, az MTK, Debrecen, Diósgyőr, Honvéd pályákat, mert biztos vagyok benne, hogy folyna oda is pénz, elvégre az nagyon folyik most...;))

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2016.12.12. 13:26:39

A néző teljesen felesleges. Szinte minden Nb1-es klub ki tudná gazdálkodni éves szinten a 0 Ft-os jegybevételt azzal, hogy elbocsájt egy, max. két játékost.
Jegybevételek:
2014-es adatok (régi de újat nem találtam hirtelen)

1-2 Fradi- DVSC (ok, ekkor jött az új stadion egyenként, több mint 190 milliós jegybevétellel)
Innentől jön a lényeg:
3 - Újpest: 42,6m
4 - Videoton: 37,9m
5 - Haladás 25,1m
..
Dunaújváros 1,9m

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 13:28:32

Melyik Kelet-, vagy Közép-Európai országban építettek magántőkéből stadionokat? Izlandon az állam miért épített 150 fedett stadiont 400.000 embernek? A West Ham új stadionját az állam építette Londonban, a Tottenham stadionja igaz, hogy magán pénz, de a stadion környéki megújult úthálózatot 8 Felcsúti stadion árából az állam állja, a Wembleyt az állam építette, Cardiffban is, meg szinte mindenhol. Konkrétan melyik stadionokat építették magántőkéből? európaszerte Netto tudatlanágról tesztek tanubizonyságot, amikor toljátok ezt a prolis nyavajgást. Ezeket a stadionokat 20-25 éve kellett volna felípíteni az államnak, akkor lehetne a piacra mutagatni - addig nem.

erol 2016.12.12. 13:40:26

@Hungarian Geographic: "Ezeket a stadionokat 20-25 éve kellett volna felípíteni az államnak,"
De minek, ha nincs rá igény?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 13:41:25

@Hungarian Geographic: Izland támaszkodik a geotermikus energiára, nem az oroszoknak adja a GDP-t, hogy négyszeres áron kísérleti atomerőművet építsen.

Anglia a vilég egyik pénzügyi központja.

Itt betiltották a szélerőmíveket, és nem pénzügyi, hanem adósság központként működünk. Előbb fel kell kapaszkodni Bulgária vagy Banglades szintjére, és utána grandiózus pénzszórásba kezdeni, ha van miből. Emberekl ezrei halnak meg évente, mert nincs fertőtlenítőszer a kórházakban.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 13:47:58

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: éves szinten 2000 milliárd költünk az egészségügyre. Stadionokra idén 20 at sem. Ergó egy százalékat. A semmi! A semmi mitől lenne grandiózus? Te ismered annak a szónak a jelentését, hogy grandiózus? 16.000 milliárdból elment idén stadionokra 20....:D Nem véletlenül állnak az orvosok a rendőröket megelöző helyen a korruptsági indexben.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 13:48:54

@erol: "Egy átlagos ellenzéki tüntetésen tizedannyian vannak, mint egy NB1-es meccsen. Tehát a cikkíró logikája alapján meg kell szüntetni az ellenzéket, mert nincs rá igény."

ebella 2016.12.12. 13:52:32

@konrada: Azért van ott szabad terület. Lehetett volna arrafelé bővíteni. És mondjuk egy pár sort felhúzni, nem még tovább csökkenteni a befogadóképességet. Lehetne egy sportcsarnokot is építeni (annyi olimpiai bajnoka van ma is a csapatnak, míg akiknek egy sincs és nem is volt soha, két-háromezres sportcsarnokokat húznak fel sorra), meg esetleg pár ezer parkolóhelyet egy parkoló házban, hogy valóban UEFA képes legyen a stadion. Mert most erősen korlátosan az. Ha mondjuk bejutna a BL- 32-be (vagy UEFA 16-ba) az Újpest már nem is játszhatna otthon.

Nyilván nem tetszik a magánklub az állami klubok közt.

.., 2016.12.12. 13:55:03

@Hungarian Geographic: jobb lett volna, ha meg sem szólalsz, mert saját magad cáfolod. A West Ham stadionja ugyanis a 2012-es olimpia stadionja, ami után a West Ham pályázott (és 100M fontos MAGÁNberuházásért/fejlesztésért cserébe) megkapta a használati jogot! Tehát szó sincs arról, hogy az állam épített volna egy stadiont a West Hamnek. Magyarországon is lehetne 1(egy) darab nagy stadion, ami állami pénzből épül OK - legyen ez a Népstadion, de ennyi (lásd mondjuk a Wembley Angliában, vagy a cardiffi). De bazmeg Kisvárda, Kozármisleny, meg Felcsút? Ne viccelj már... Németországban a Bayern, a Leverkusen, a Dortmund, Spanyolországban, olaszországban az öszes stadion mind mind magántulajdon/magánfinanszírozás.
A profi foci egy Magyarország kaliberű országnak nem közügy - újra mondom. Izlandon lehet az, mert ők megengedhetik maguknak esetleg.

ebella 2016.12.12. 13:56:59

@kis_kiraly: Ahogy mondtam (nem kamu) van ahol állami cégek vásárolják meg a jegyeke nagy részét és odaadják az alkalmazottaiknak, vagy a haveroknak. (A fiam is kapna, ha akarna, akár tízet is meccsenként. Egy haverom meg bérletes a makiknál és míg nem tudták, állandóan adták volna neki az ingyenjegyet.) Bevétel van, néző már kevesebb.

Ezek az adatok nyilván igazak, csak a fentiek miatt nem mondanak semmit.

ebella 2016.12.12. 14:03:26

@Hungarian Geographic: A Wembley az nem klubstadion. Ki is tesz nettó tudatlanságról tanúbizonyságot? A "West Ham stadion" meg az olimpiai stadion volt, azért építette az állam, a West Ham csak az egyik bérlő. És rendeznek ott atlétikai versenyeket (a 2017-es VB is ott lesz), meg rögbiligát, meg stb....Ne hazudozz! Hamar utolérnek ám a neten.

lobaszopiatej 2016.12.12. 14:04:31

Sok hülye mélymagyar idióta, akik a szurkolást meg élsporttámogatást sportnak tekintik.

Elárulom: nem az.
(Hanem szimpla közpénzlopás.)

De mint tudjuk, Gyurcsány többet lopott, becs szó hogy így van, hisz ki ha még nem!

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 14:10:37

@..,: Jobb lett volna ha meg sem szólalsz. A Borussia Dordmund stadionját specc az állam építette 1974-ben: The city of Dortmund, however, was not able to finance a new stadium and federal institutions were unwilling to help :D :D :D Szinte minden stadiont az állam épít. A foci magyarországon messze a legnépszerübb sport. Több százezren játszanak hetente, naponta. Megérdemli a társadalom ezeket a stadionokat. Melyik nyugati országban épültek stadionok a másodosztályban magánpénzből? Egyáltalán melyik stadion épült Európában magánkézből?

ebella 2016.12.12. 14:12:33

@Hungarian Geographic: Vagy inkább Dortmund városa építette a VB-re.

Midnek hazudozol?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 14:13:00

@ebella: te teszel minden egyes hozzászólásoddal tanubizonyságot a tudatlanságodról, amit hazugságokkal próbálsz palástolni. Stadionokat kórházak helyett! :D

ebella 2016.12.12. 14:16:35

@Hungarian Geographic: Nem baj, hogy megnézheted az általa felsorolt stadionok mikor és miért épültek és mást írnak a németek angolok, mint amit te állítasz? Csak hazudj tovább, primitív "barátom" Hogy mit képzelsz, az rejtély.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 14:17:39

@Hungarian Geographic: "Stadionokra idén 20 at sem"

Stadionokra évi 20 milliárd, az pont 20 milliárddal több a szükségesnél.

Ha ez semmi, akkor semmivel növeld meg a nővérkék fizetését, és a fertőtlenítőszerekre, gumikesztyűre költhető pénzt.

Nem kívánom neked, hogy megtapasztald a kórházi állapotokat.

Üresen kongó stadionok ... orbán vérgőzös álmai...

.., 2016.12.12. 14:18:03

@Hungarian Geographic: és ahhoz, hogy hányan játszanak focit mégis mi köze van annak, hogy hány stadiont kell építeni? hmmm? Elárulom, semmi! Építsen az állam műfüves focipályákat pármillióból, ahol játszhatnak az emberek. A felcsúti stadion az év több, mint 300 napján üres! Se az edzéshez, se a tömegsporthoz, se semmire nem használhatók a stadionok - oda be nem jut a többszázezer ember, aki focizni szeret! Közpénz kidobás, semmi más. Másrészt az újonnan épültek is üresen konganak. És tíz év alatt 200 milliárba kerülnek.... 444.hu/2016/05/03/215-milliard-megy-el-stadionokra-2020-ig

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 14:18:09

@ebella: Az egy dolog, hogy nem beszélsz angolul prolikám, az meg egy másik, hogy magyarul sem...:D ezért is vagy kénytelen hazugságot hazugsággal halmozni. Dortmund városa a 60DM milliós költségekből csak 800.000DM-et állt, a többi állami pénz volt öcsisajt...:D Fáj az igazság? Nagyon fáj? Akkor jó! :D

ebella 2016.12.12. 14:25:18

@Hungarian Geographic: Biztos nem beszélek , de azért a VB-re és olimpiára épített stadionokból messzemenő következtetést levonni, olyan butaság, amit csak te vagy képes megengedni magadnak. Ép erkölcsi érzékű és legalább 100-as IQ-val rendelkező ember nem.

"A stadiont az 1974-es labdarúgó-világbajnokság alkalmából építtette Dortmund városa, hogy a korábbi elöregedett létesítmény helyett megfelelő színvonalon láthassa vendégül a világ legjobb csapatait." hu.wikipedia.org/wiki/Signal_Iduna_Park

"In 1971, Dortmund was selected to replace the city of Cologne, which was forced to withdraw its plans to host games in the 1974 FIFA World Cup. The funds originally set aside for the projected stadium in Cologne were thus re-allocated to Dortmund. However, architects and planners had to keep an eye on the costs due to a tight budget. This meant that plans for a 60 million DM oval stadium featuring the traditional athletic facilities and holding 60,000 spectators had to be discarded. Instead, plans for a much cheaper 54,000 spectator football arena, built of pre-fabricated concrete sections, became a reality. Ultimately, the costs amounted to 32.7 million DM, of which 1.6 million DM were invested in the refurbishment of the Stadion Rote Erde. The city of Dortmund, initially burdened with 6 million DM, only had to pay 800,000 DM, and quickly profited from the stadium's high revenues. On 2 April 1974, Borussia Dortmund officially moved into their new home and has played in the Westfalenstadion ever since. Having been relegated in 1972, BVB was the only member of the 2. Bundesliga (second Division) to host the 1974 World Cup games in a completely new stadium. In 1976, after promotion to the Bundesliga, Borussia Dortmund played its first game in Germany's highest division in their new home stadium."en.wikipedia.org/wiki/Westfalenstadion

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 14:26:26

@Hungarian Geographic: "A foci magyarországon messze a legnépszerübb sport."

Éljen! Akkor a foci szerlemesei építsenek stadionokat a saját pénzükből, ne az én közpénzemből!

Egy haverom cak focibolond, de magyar meccset nem nagyon néz, nincs mit.

.., 2016.12.12. 14:29:59

@Hungarian Geographic: Még egyszer. Ha az emberek tömegei vicsorogva próbálnának százezrével bejutni NB1-es meccsekre, és mindezt CSAK AZÉRT nem tudják megtenni, mert nincsenek kultúrált körülmények, akkor esetlegs-esetleg magyarázható lenne ez a buzgalom. De mivel az újonnan épült stadionokban lévő játékra sem kíváncsi a kutya sem (Groupama kivételével), ez kizárólag közpénz eltüntetésnek, vagy szimpla közpénzszórásnak tűnik. (Főleg hogy a stadionok FENNTARTÁSÁRA sincs fedezet, ezért az államnak kell AZT IS pótolni - lásd pl. nagyerdei stadion - Na EZ AZ, amit Ny-Európában nem látsz - és erre egyetlen példát sem tudsz mutatni)

ebella 2016.12.12. 14:33:07

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: Egyébként ez annyira igaz, hogy a derbit is már csak olyan három százaléka nézi a tv-nézőknek, a többieket fél és két százalék közt. Tíz éve még tíz százalék nézte. A válogatott Svájc elleni legutóbbi selejtezőjét sem nézte nyolc százalék se. Na most aki még a tv-ben se nézi a magyar meccseket, az milyen szurkolója lehet a magyar focinak?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 14:37:30

Most nincs rá olyan nagy igény, majd lesz sokkal nagyobb is. Remek példa a Dortmund, akik az új stadionjukat akkor kapták meg, amikor kiestek a másodosztályba. Évi 20 milliárd semmi az évi 16.000 milliárdos állami költségvetéshez képest. Kb olyan, mintha a nettó 160.000 fizudból 200 forintért építenél valami hasznosat és maradandót. A stadionokra költött pénz minden fillérjét megérdemli a magyar foci. Igazándiból a többszörösét is. Érdekes módon amikor Gyurcsány az EB végett 60.000 férőhelyes vidéki stadionokat akart építetteni, akkor nem ajvékoltatok...:D :D :D Miért nem? Nem adta ki a pártközpont utasításban? :D :D :D

ebella 2016.12.12. 14:37:30

@..,: Hát azért a makik a hivatalos négy-nyolc ezer nézőjükkel a huszonötezres stadionban, a pár ezer cégek által megvásárolt jeggyel, én nem mondanám, hogy akár az is megérte. De már a tv-ben sem nézik a meccseket a polgárok. elment az emberek kedve. Egy haverom még edzésekre is kijárt a kilencvenes évek végéig, ma meg azt is tagadja, hogy valaha szurker volt.

ebella 2016.12.12. 14:39:26

@Hungarian Geographic: Tudod Dortmund mekkora város és milyen focimúlttal és Felcsút, Balmaz, Mezőkövesd vagy Kisvárda milyen?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 14:40:46

Régen volt a SZÚR, színész újságíró rangadó. Tele volt a Népstadion. Pedig nem voltak azoknak aranylábaik. A magyar színészetet elsorvasztják, nem készülnek magyar filmek, a hörcsög ül a pénzeszsákon, a TV-ben csak szinkronizált nyugati szennyet adnak, meg szánalmas sorozatokat amatőrökkel, nincsenek nagy színészeink. Az újságírókat elhallgattatják, mindent elborít a habonymédia szennye, nincsenek karakteres újságíróink sem.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 14:44:57

Százerezrek nézik a magyar NB1-et, a válogatottat meg milliónyian: "A NB I-es szezon alatt az M1 élő közvetítéseit átlagosan a tévézők 10.5 százaléka választotta, ami az őszi és a tavaszi szezonban is magasabb volt az M1 átlagos közönségarányánál. Ez vasárnap délutánonként 350 ezer fős nézettséget és 11 százalék körüli közönségarányt jelent, míg a szombati mérkőzések nézettsége és közönségaránya is ennél valamivel alacsonyabb volt. (Nézettség 200 ezer fő, közönségarány 9.7 százalék a teljes népesség körében.) A szombati találkozókra átlagosan 660 ezren kapcsoltak oda adásonként, míg a vasárnapi mérkőzések elért közönsége alkalmanként meghaladta az egymillió főt." Milyen fantasztikus számok, nem?

ebella 2016.12.12. 14:56:20

@Hungarian Geographic: Ez nettó propaganda. (Vasárnap már évek óta nem rendeznek bajnokit, csak szólok. Mikori ez, tíz éves? Nagyon értesz te ehhez, bakker, és még vitatkozni próbálsz: Mennyit fizetnek ezért a pártközpontban?) A Legutóbbi FTC-Újpestet háromszázezren nézték. És nem végig, legalább negyed órát belőle. Persze, ha aki egy másodpercre odakapcsol azt nézőnek vesszük (elérésnek hívják szakszóval), akkor nagyon jól hangzik, csak épp az ellenkezőjét jelenti. Kapcsolgat a paraszt, látja derbi kapcsolt tovább, megáll a Győzikénél.

Itt megtalálod a hivatalos adatokat (nem az állami propagandát, de majd jó megtiltják, hogy mérjen a Nielsen és akkor hazudhatnak mait akarnak), hetente: brandtrend.hu/category/nezettseg

Segítség, a derbi szeptember 24.-én volt. Ott megtalálod, a heti alulról a második vagy harmadik (legfeljebb egy-kettővel előbb) sorban. Az lesz benne mait mondtam.

Luftwaffer 2016.12.12. 14:57:21

@Hungarian Geographic:
az ellenzékre és az úszó OB-ra nem költjük el állami pénzek milliárdjait. Dortmundban a 2. osztályban is voltak nézők, nyílván érdemes volt befektetni új stadionba. A tv nézők pedig nem egyenlőek a belépőjegyet is megvásárló szurkolókkal. Arról nem is beszélve, hogy vajon hányan hajlandóak megfizetni az új stadionnal járó magasabb jegy árakat.

nu pagagyí 2016.12.12. 14:59:23

Nekem az MTK szabadtéri tornaterme tetszik legjobban, a pálya két végén falakkal. Nem rossz a felcsúti szakrális építmény sem, amely felsőbb szférákba emeli a gyepre köpést.

.., 2016.12.12. 15:02:27

@Hungarian Geographic: A magyar foci egy db nemzeti stadiont érdemel, slussz. Az összes klub meg építsen saját magának / tartsa fent a jegy/szurkolói tagdíj/reklám,/szponzor bevételeiből. Az államnak, adóforintoknak semmi keresnivalója a profi fociban, mivel az NEM KÖZÜGY. A 16000 milliárdból kb 15000 fix kiadás (fizetések, állami intézmények ellátása stb) marad párszáz milliárd ami szabadon elkölthető. 20 milliárd így már teljesen más megvilágításba kerül. Fel lehetne belőle újítani kívül belül több kórházat, hogy a műtőben / kórteremben ne essen a fejedre a vakolat. VAgy lehetne belől 20-30-40 MRI-t/CT-t venni évente, hogy ne legyen 3-6 hónapos várólista daganatos betegeknek, akik mire sorra kerülnek áttétek keletkeznek, és addigra már inoperábilisakká válnak mindezt azért mert nincs elég diagnosztikai gép.
Na ehhez mérd a szombati TVnézők arányát - ami nem is értem miért releváns, hiszen még egyszer: az ÚJONNAN épült stadionokba sem járnak ki az emberek, ezek szerint max tv-n nézik.

ebella 2016.12.12. 15:05:33

@ebella: Továbbmegyek. Nem fért be a harmincba. A 30. kétszázötvenezer nézővel (2,8%) az Önök Kérték. brandtrend.hu/nezettseg/2016/10/04/nezettsegi-adatok-2016-38-het

Akkor máshol olvastam, de az biztos, hogy a derbit ennél kevesebben nézték. Itt a nézőszámok csökkenő sorrendjében van megadva.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 15:06:02

@Luftwaffer: "az ellenzékre és az úszó OB-ra nem költjük el állami pénzek milliárdjait."

Az ellenzékre milliárdokat??? Persze, hogy nem. Hogy jutott ez eszedbe?

Az úszó VB-re valami 24 milliárd volt előirányozva. Most a négyszeresénél tartanak. Sok éhes szájat kell etetni a fideSS holdudvarában.

Azt nemtom, a 24 milliárdos VB kellett vagy nem. Vagy a százmilliárdos. De még mindig jobb, mintha az olimpia költsége négyszereződik meg, és tönkre megy bele a gazdaság. Ja, már nem mehet tönkre, az orbán már tönkretette.

ebella 2016.12.12. 15:09:13

@..,: Nemcsak nem számít a nézőszám a tv-ben, hanem nettó hazugság. (Vasárnap évek óta nincs első osztályú meccs.) Megadtam, meg lehet nézni a valóságot. persze, ha valaki a mesékre vevő...

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.12. 15:18:19

@Hungarian Geographic: "rdekes módon amikor Gyurcsány az EB végett 60.000 férőhelyes vidéki stadionokat akart építetteni, akkor nem ajvékoltatok...:D :D :D Miért nem? "

Talán azért mert nem épített? :)
A foci szerintem magyarországon (meg kb az egész világon) egy kerek számnyi közpénzt érdemel: 0

ebella 2016.12.12. 15:22:00

@fidesz maszop dk egykutya: Ráadásul nem is akart. A legmerészebb távlati terv is egy hatvanezres, és öt-hat harminc párezres stadionól szólt. De el se jutottak a jelentkezésig se.

Mérgező Hulladék 2016.12.12. 15:26:39

@konrada: de akkor az miért nem zavarta a fiúkat, hogy a Diósgyőr és a Videoton stadionja azóta kapott közel ekkora mértékű felújítást (mert ne feledjük, az Újpesté 2001-ben nem egy tök új stadion volt, bár próbálták akként eladni, a főlelátók alapja és váza ugyanaz, amit 1920-ban felhúztak a helyi polgárok - és akkor még a minőséget nem is említem, azzal lesznek gondok az újaknál is...)? Nem, az Újpest nyilvánvalóan nem azért "szívta meg" ebből a szempontból, mert az első stadionfejlesztési szakaszban már részt vettek, hanem azért, mert külföldi tulajuk van, nem egy stróman.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2016.12.12. 15:35:04

Ha csak arra gondolok, hogy az egészségügyben elköltött éves 2000 milliárd forintjának, minimum a 10%-át ellopják. Akkor szomorúan vonom le a következtetést, hogy az egészségügyben egy év alatt több pénzt lopnak el, mint amit a focira költenek 10 év alatt... Stadionokat, kórházak helyett!

erol 2016.12.12. 15:49:44

@Hungarian Geographic: "Stadionokat, kórházak helyett!"
Nagyon belelovaltad magad.
Elképzeltem ahogy a beteg nagyit viszed a stadionba.

high up! 2016.12.12. 15:54:54

@Hungarian Geographic: "Akkor szomorúan vonom le a következtetést, hogy az egészségügyben egy év alatt több pénzt lopnak el, mint amit a focira költenek 10 év alatt... Stadionokat, kórházak helyett!"

A mi kis funkcionális analfabéta NER-országunkban nem csoda, hogy a magadfajta le se tudja vonni a következtetést, miszerint akkor téged mindenhonnan meglop a kormány.

Rátok épül a kétharmad hatalma, ti vagytok a kifogyhatatlan szellemi erőforrás a NER üzemeltetéséhez.

FOLYTASSUK!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 15:55:28

@Hungarian Geographic: "az egészségügyben elköltött éves 2000 milliárd forintjának, minimum a 10%-át ellopják. Akkor szomorúan vonom le a következtetést, hogy az egészségügyben egy év alatt több pénzt lopnak el, mint amit a focira költenek 10 év alatt..."

Igen. Sajnos. De az, hogy a fideszes fiúk ellopnak évente 200 milliárdot, ne alapozza már meg, hogy stadionokra is lophatnak korlátlanul!

nu pagagyí 2016.12.12. 15:56:07

Most, hogy Orbán a Várba költözik, oda is kell majd egy focipálya. Talán a díszudvarra be lehet majd suszterolni.

BALTAZÁR 2016.12.12. 16:26:30

Orbán stadionépítési "mániája" védhetetlen. A nézőszámmal biztosan nem magyarázható.
Egyelőre.
Azért lássuk be, egyvalamit nem lehet elvitatni Orbántól. Ha ő belekezd valamibe, azt végig is viszi, tűzön-vízen át. Ezt lehet persze valamiféle
ostoba makacsságnak, önfejűségnek is mondani, de akár következetességnek illetve kitartásnak is, kinek-kinek ízlése szerint.
A kérdés az, hogy honnan indult ez a dolog és a ciklus végére hol tartunk majd?
Volt - ill. még mindig van - számtalan lerobban sportlétesítményünk, köztük futballstadionok is.
Ócska pálya, szakadt öltözők, lerobbant nézőtér stb.... Azt azt hiszem senki nem vitaja, hogy ezek felújítása nem ördögtől való cselekedet.
A kérdés itt nyilván a nagyságrenden van, ill. hogy kell-e Felcsútra egy Pancho Aréna?
Úgy gondolom, hogy a vidéki városokkal nem lenne fair ha egyszerűen elintéznénk annyival, hogy legyen stadionja a Fradinak, de mondjuk a
Diósgyőrnek nem. Szóval nem ízléses csak azért leszólni a mezőkövesdet mert ők ugye nem egy Újpest.
Én mindenesetre várnék még legalább egy évtizedet, hogy megítéljem ezt a mostani stadionépítési lázat és az eredményekkel számot vetnék.
Addigra akár már lehet látható eredménye is a most beletolt rengeteg pénznek.
Emlékezzünk csak a nyári EB-re. Egy ici-pici kis siker - hiszen azért nem vertük végig a világot - és máris tízezrek tomboltak az utcákon.
Ezt tudja a futball. És ezt tudja Orbán is.
Eddig nagyon sok dolog bejött neki amit pár éve még senki sem gondolt komolyan, úgyhogy óvakodnék annak kijelentésétől, hogy ebbe majd jól belebukik.
Várjuk ki a végét.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 16:37:12

@BALTAZÁR: "Ezt lehet persze valamiféle ostoba makacsságnak, önfejűségnek is mondani, de akár következetességnek"

:)) Bazmeg, a képernyőre köptem a kávémat!

Orbán és a következetesség egy mondatban!!!

"Ócska pálya, szakadt öltözők, lerobbant nézőtér stb.... Azt azt hiszem senki nem vitaja, hogy ezek felújítása nem ördögtől való cselekedet."

Persze, hogy nem. A lerobbant kórházaké az.

"kell-e Felcsútra egy Pancho Aréna?"

Kell-e a miniszterelnök háza mellé egy saját stadion. Minden normális államban le kellett volna mondania, ha ez kiderül.

GöTi 2016.12.12. 17:52:26

Megettétek az oda-vissza propagandát szerintem.

A magyar politikusok elagyaltak egy olimpia rendezésen többször is már.
A hatástanulmányok alapján nem merték bevállalni, mert óriási pénzügyi bukta. Nem is lehet más.

A stadion építések és az úszó VB a kreatív könyvelés részei. A most felépített létesítményeket nem fogják hozzászámolni az olimpia költségeihez.

- o - o -

Kiegészítő kérdés: Mekkora egy demokáré van itt? Igaz az, hogy az úszó VB költségei a tervezett összeg négyszeresére változtak? Rendőrség, ügyészség, bíróság mitől független hazánkban, ha nincs még 20-50 gazember rács mögött?

illaim 2016.12.12. 19:48:46

@Hungarian Geographic: Arról mi a véleményed, hogy a kötelezően előírt tornaórát, nem minden iskolában tudják megtartani, mert hogy nincs tornaterem! Ha a kormányzatnak olyan fontos a sport, akkor az ifjúságot miért zárják ki belőle?
süti beállítások módosítása