B1 blogcsalád



A béremelés lesz az új rezsicsökkentés

2016. november 15. - B1blog

Mivel kétszeres bukta a menekültválság (érvénytelen népszavazás és sikertelen alkotmánymódosítás), új szlogennel fordul rá Orbán kormányzása utolsó teljes évére. Brutális számok röpködnek, de hazacsábítani a munkavállalókat ez is kevés, már ha egyáltalán végre lehet hajtani az emelést.berem.jpg

Fel kell adnunk Magyarország azt a versenyelőnyét, amelyet az alacsony munkabér jelent – mondta múlt csütörtökön Lázár János. Orbán Viktor lényegében ugyanezt megismételte egy nappal később, majd Varga Mihály állt elő a konkrét számokkal:

  • Jövőre 15 százalékos minimálbér-, illetve 25 százalékos garantált bérminimum-emelést és 4 százalékpontos munkaadói járulékcsökkentést ajánl a kormány.
  • 2018-ban a minimálbér újabb 8, a garantált bérminimum újabb 12 százalékkal emelkedhet, a munkáltatói járulék pedig további 2 százalékponttal csökkenhet.
  • 2019-től 4 éven keresztül újabb 2-2 százalékponttal csökkenne a munkáltatók járulékterhe, ha a reálbérek emelkedése eléri az évi 6 százalékot.

Mielőtt elsikkadna a nagy eufóriában: a kormány tagjai végre elismerték, hogy Magyarországból összeszerelő-üzemet, Közép-Európa Kínáját csinálták. És áttételesen azt is elismerték: azok a százezrek, akik Berlinben vagy Londonban vállalnak munkát,

nem kalandvágyból teszik, hanem a napi betevőért.

Pozitívumként ennyi mindenképp elismerendő. Ha sokkal több nem is.

Ma Magyarországon már lényegében minden gazdasági szegmens szenved a szakemberhiánytól. Rég nem csupán programozókban állunk cudarul, avagy aneszteziológusból, de pincér, ívhegesztő, hidegburkoló és takarító sincs elég.

Komoly tételben épp az utóbbiak hiányoznak. E szakmunkákért pedig 2200-2800 euró közötti összegeket fizetnek a frissen munkába állóknak a Lajtán túl. Vagyis 670-865 ezer forint közötti összegről beszélünk. Természetesen a megélhetés is drágább – de nem ennyivel. Magasan kvalifikált munkáért – szoftverfejlesztő mérnök, orvos – ennek többszörösét kapják kézhez a munkavállalók.

Ezzel bizonyosan nem tud versenyezni 15, de akár 25 százalékos béremelés sem. Az pedig még a populizmus császárairól is nehezen képzelhető el, hogy 400 százalékos bérfejlesztést rendelnének el.

És elértünk a második problémáig, amivel a kedves vezető egyre kevésbé szeretne szembesülni: nem kommunizmusban élünk már/még. Vagyis a kormány hatásköre meglehetősen szűk a konkrét fizetések meghatározásakor.

Rendeletben szabályozhatja a minimálbért (a 8 órás munkáért adható legalacsonyabb fizetést) és a garantált bérminimumot (a középfokú végzettséget igénylő munka elvégzéséért járó minimum összeget).  Ezzel is több mint másfél millió munkavállalón képes segíteni a kormány, akik személyijövedelemadó-bevallásuk szerint a lehető legkevesebbet keresik. (És a közel 300 ezer közfoglalkoztatott, akik ennek az összegnek a felét, még nincsenek is benne a fenti számban.) A lényegen azonban mégsem változtat a látszólagos nagylelkűség. 

A munkabért ugyanis piacgazdasági körülmények között egy cég termelékenysége, sikeressége, profitábilitása és az adott piaci szegmens munkaerő-kínálata határozza meg. Bár ezekbe is bele tud szólni az államhatalom, semmiképp sem a minimálbér emelésével. Amit egy kormány tehet a vállalkozók – és így a munkavállalók – érdekében:

  • csökkenti az adóterhelést,
  • segíti a fejlesztéseket,
  • segíti a minél képzett munkaerő megjelenését,
  • támogatja a beruházásokat,
  • csökkenti a bürokratikus terheket,
  • kiszámítható üzleti környezetet teremt,
  • szabad és egyenlő lehetőséget biztosít az állami (uniós) fejlesztési forrásokhoz való hozzáféréshez.

Lássuk a tervezett intézkedések hatásait a fenitek tükrében:

  1. a brutális béremeléshez csatolt 4 százalékpontos járulékcsökkentés, mint halottnak a csók. Miközben a minimálbért fizető cégek kiadásai 15 vagy 25 százalékkal emelkednek, adóoldalon elhanyagolható a mérséklés,
  2. a kutatás-fejlesztésre, innovációra biztosított uniós források ugyanott és ugyanúgy tűnnek el, mint minden más forrás: köz jellegét elveszítve, narancsos zsebekbe ömlik a pénz,
  3. az oktatás átalakításával rövid távon a jó képzést nyújtó iskolákat teszik tönkre, hosszabb távon pedig megnehezítik már az érettségihez jutást is,
  4. ma Magyarországon a beruházások mértéke ismét alulmúlja az amortizációét,
  5. néhány ostoba szabály kiküszöbölésén túl sokat ezen a fronton nem lépett a kormány, még ma is több mint 50-féle adót kell fizetni,
  6. amikor egy unalmas kedd délelőtt komplett iparágakat tesznek zsebre fideszes haverok, nem lehet kiszámítható üzleti környezetről beszélni, vagyis a haveroktól független vállalkozó majd hülye lesz komolyan befektetni, ha nem lehet biztos a beruházása megtérülésében,
  7. a korrupció visszaszorításában ez a garnitúra finoman szólva is ellenérdekelt.

A kormány látványos kezdeményezése kizárólag kommunikációs blöff. A munkáltatók ekkora emelést nem tudnak kigazdálkodni azokban a szektorokban, ahol minimálbéren alkalmaznak százezreket. Ha mégis kötelezővé teszik az emelést, legfeljebb

elbocsátásokra számíthatnak a legkiszolgáltatottabbak.

A költségvetés semmit nem kockáztat, hisz amit elveszítene a járulékbevételeknél, bőven kárpótolja a megemelkedett szja.

Az összeszerelő-üzemek külföldi tulajdonosai pedig számíthatnak Matolcsy György közreműködésére: amit emelni lesznek kénytelenek a futószalagok mellett állóknál, azt be is hozzák a forint dinamikus leértékelődésével.

Hogy drágább lesz ettől a plazmatévé? A minimálbéres úgysem vesz.

Az egyetlen nyertes a kormány lesz, amely majd vádlón mutogathat a munkaadókra, akik miatt nem sikerül megegyezni a béremelésről. A profitéhes szemetekkel szemben a kedves vezető lesz a megmentő - már annak, aki ezt még beveszi.

Azonban valódi versenyképesség- és hatékonyság-növelő intézkedések továbbra sem történnek. A dumában - Trump beiktatásáig – világelső marad Orbán, az ország pedig marad sereghajtó.

ashwood

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7911960891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.15. 08:17:52

A csúnya Orbán bért emel? Hát nem látja, hogy ezzel koldubotra fogja juttatni a Mo-on munkát adó tőkéseket, akiknek versenyképessége így csökken, s kevesebb marad monte-carlói jachtjuk karbantartására???

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.11.15. 11:21:40

A mocskos Orbán bért emelne, már megint nem a multik érdekeit nézi, a rohadék!!

Szerencsére itt van a Ballib1 megmondó blog, és az index címlapos blogtársai, akik miatt holnapra biztosan lemond, és holnaputánra eljön az alacsony béres, magas rezsis Kánaán, Bátor Bajnai, Demokrata Dopeman, és Fényes Ferenc szent háromság szellemi vezetésével!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.11.15. 11:39:34

@wmiki: és az utóbbira több a bizonyíték, mint a cáfolhatatlan evolúciós elméletre...

morpho 2016.11.16. 11:55:41

@wmiki:

Esetleg kicsit számolgatni? Az megvan, hogy ezzel kibasznak a teljes kkv szektorral, ahol a legtöbb magyar dolgozik, sokan önfoglalkoztatottként jellemzően minimálbérre bejelentve? Ha 15%-kal megnő a minimálbér, a járulékterhek pedig csak 4%-kal csökkennek, akkor ez egy adóemelés. Te ezt így nem raktad össze?

konrada 2016.11.16. 12:14:57

@morpho:
A cikkben pont azt ecsetelték, milyen alacsonyak is a magyar bérek.

...azt meg nem lehet másként növelni, csak ha emelik. Emelni meg csak úgy lehet, ha szűkítenek a zsebbe kiskapun.

...mert egyébként igazad van. Ahhoz hogy egyik oldalon engedni tudjanak, a másikon növelni kell, hogy az egyensúly megmaradjon.

morpho 2016.11.16. 12:29:53

@konrada:

"azt meg nem lehet másként növelni, csak ha emelik"

Dehogynem.

Vagy el lehetne törölni a kötelező minimálbért mondjuk az 5 millió forint alatti forgalmú, kizárólag a tulajdonost és vagy családtagját foglalkoztató cégeknél, esetleg simán lehetne csökkenteni a járulékterheket és nem kéne emelni a minimálbért, máris jobban megérné az egész. Van egy önfoglalkoztató sarki fűszeres, aki nem veszi fel saját magától a minimálbért, csak az egyre magasabb járulékokat fizeti az államnak, Neki a minimálbér emelés kibaszás. Ezt a nyugdíjasok nem is értik, csak tapsolnak, hogy a kormány emeli a minimálbért. A multiknál más a szitu, de ott nincsenek is annyian minimálbérre bejelentve, mint a kkv szektorban...

Kivlov 2016.11.16. 13:03:27

"...a kormány tagjai végre elismerték, hogy Magyarországból összeszerelő-üzemet, Közép-Európa Kínáját csinálták..."

Nem ők csinálták, ez megy '89 óta. Antall már akkor megmondta a multiknak, hogy ne adjanak NY-ihoz közeli bért itthon, mert akkor államcsőd lesz. És azóta is azzal akartunk versenyelőnybe kerülni, hogy itt sz*ré'-húgyé' kapható melós.
Most, mikor emelni kéne, meg hőbörög a VOSZ, hogy nem tudnak. Nem a f*szt!

Sexual Harassment Panda 2016.11.16. 13:15:15

Hábameg én ezt nem értem.
A ballibák idáig azért gágogtak, hogy miért ilyen alacsonyak az otthoni bérek, bezzeg nyugaton.

Kivlov 2016.11.16. 13:15:35

@morpho:
és te el is hiszed, hogy ezek ténylegesen minimálbért keresnek? 90%-uk kamu minimálos. a kkv cégtulajok meg pöffeszkednek az X6-osakban. Nem kell őket félteni, ez semmi más, mint gazdaságfehérítés. Mert sajna itthon ez is csak ilyen "erőszakkal" megy.

Sir Galahad 2016.11.16. 13:17:17

Több ponton is vitatható a szerző érvelése. Az egyik, hogy a munkabért meghatározó tényezők közül kifelejtette az itteni munkáltatók mohóságát, akik - tisztelet a kivételnek - az utolsó sorban gondolnak arra, hogy a profitból a dolgozót is fizessék meg, vagy egyáltalán ki. Éppen ezért amit a kormány teendőiként felsorolt, vajmi keveset javítanának a bérviszonyokon, csak a munkáltatók helyzetén könnyítenének. Tudomásul kell venni, hogy munkáltatónak lenni nem karitatív tevékenység, és annál nagyobb bért, mint amennyit kőkemény adminisztratív eszközökkel kikényszerítenek belőlük, néhány ritka kivételtől eltekintve nem fognak adni a dolgozóknak.

konrada 2016.11.16. 13:18:54

@morpho:
És minek? Hogy minden épeszű KKV-s még keményebben hajtson arra, hogy a számlázása ne érje el az 5 millió forintot, és így még jobban kerülhesse az adózást???

...és ugyanez igaz arra is, ha csak a járulékot csökkentik, de a minimált nem emelik.

Mert így a hivatalos bérszintet az általad leírt körökben nem fogja emelni, csak legfeljebb több marad meg a vállalkozó zsebében.

...hiszen jól írtad: ugyanazon a területen ugyanazon munkaköröknél tényleg sokkal többen vannak bejelentve a kkv szektorban minimálra, mint a nagyobb cégeknél.
...miközben a nagyobb cégek munkaerőhiányban szenvednek.
Azaz ha a kkv-ben - mint írtam - ugyanazon a területen ugyanazon munkakörben még mindig van aki dolgozik, az vagy hülye, vagy....

...de egyébként kipróbálták már azt ebben az országban, hogy nem emelték a minimálbért, viszont különböző kedvezményekkel dotálták: az eredménye a bérszinvonal lemaradása a környező országokhoz képest, és járulékosan IMF-hitel kvázi államcsőddel.
Szvsz az általad felvázolt - már kipróbált út - nem járható.

(És tudom, lesz aki elbukik a rostán. De ha az általad leírt sarki fűszeres nem képes kitermelni a minimálbért, biztos hogy neki azt kell csinálni??? 2 sarokkal odébb ott a Lidl, vagy a Tesco, már most a jelzett emelt minimálbérnél jóval többért kap csak árufeltöltőt.
Ha valakinek ennyire nem megy az üzlet, minek kockáztat?)

Kivlov 2016.11.16. 13:32:33

@konrada:
erről van szó. több szóra nem is érdemes a poszt és a komment logikája...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 13:33:55

@Kivlov: "ez semmi más, mint gazdaságfehérítés."

Amíg bő nyállal százmilliárdokat lopnak, és abból táskákat, karórákat, helikopterekt vesznek, csak hogy bőszítsék a népet, bármilyen "gazdaségfehérítés" teljességgel értelmetlen.

A nép rá van szoktatva, hogy amit a közösbe ad, az a kutyáké lesz. Így volt kádár idején, és most megint így van.

sírjatok 2016.11.16. 13:40:05

Hát ha ez ilyen szar, hogy emelik a béreket, akkor szerintem a szerző kedvenc pártja kampányoljon amellett, hogy csökkentsék a béreket. Tuti megnyerik 2018-at.

Kivlov 2016.11.16. 13:40:57

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
muhahahahaha.
Tehát a vállalkozó lophatja a politikus nem?
A politikus honnan van? A nép közül, a nép választotta! teccetek volna mást választani...

sírjatok 2016.11.16. 13:41:20

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: értem, rossz dolog emelni a béreket, tehát akkor csökkenteni jó dolog lenne.

konrada 2016.11.16. 13:46:53

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
Ezt te csak hiszed.
...mert bár lopni loptak előtte is, és félek még fognak elég sokáig is - hiszen a világ csúcsgazdaságaiban is, ahol pedig elég sokat tettek már transzparenciáért 2 számjegyű % még mindig az így elsinkófált jövedelem - de mégis, a gazdaságfehérítés még az ilyen lépésekben is működik. Ennek eredményeként kerültünk ki a az EU-s kötelezettségszegési eljárás alól, az IMF-hitel béklyójából, a bovliból.

...mert persze törekedni kell arra, hogy senki ne lophasson a közösből, de nem úgy, hogy durcisan kijelentjük, amig egy fillért is eltűntetnek fenn, addig más is hagy raboljon szabadon. Ez nem egy sikeres álláspont...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 13:48:45

@Kivlov: "Tehát a vállalkozó lophatja a politikus nem?"

Nagyon felületes a gondolkodásod, a kérdés ennél sokkal összetettebb. Először is a politikus hozza meg a szabályokat, célszerű lenne, ha betartaná. Ugyanakkor példát mutatnak viselkedésre. Rossz példát, a nép csak őket követi. Először példát kéne mutatniuk a saját szabályaik betartásásról, és ugyanakkor másokkal következetesen betartattni, és kampányolni, felvilágosítani, haogy a közösbe befizetett pénz milyen jól hasznosul. Ehelyett uszító gyűköketkampányokat folytatnak esztelen sok énzért.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 13:49:44

@sírjatok: "rossz dolog emelni a béreket"

Ilyet én nem írtam, keversz valakivel.

Kivlov 2016.11.16. 13:50:58

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
mint ahogy a tiéd, hogy "ne menjen több pénz a közösbe, mert úgyis ellopják" :D

Sir Galahad 2016.11.16. 13:54:42

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: abban az időszakban, amire célzol, pont ugyanez volt a helyzet ebből a szempontból ("amit a közösbe ad, az a kutyáké lesz"). Hol éltél te akkoriban?

morpho 2016.11.16. 13:58:29

@Kivlov: @konrada:

Az az alapvető probléma, hogy kapásból prejudikáltok, mondván a magyar kisvállalkozó az csal lop és hazudik. Talán ha nem ebből indulnátok ki, akkor más eredményre jutnátok. Egyébként ott kezdődik a dolog, hogy fejétől bűzlik a történet. Ha kedvenc kormányotok kedvenc miniszterei nem csalnának lopnának és hazudnának röhögve a magyar társadalom orra előtt, akkor talán a társadalom sem ezt a faszányos példát látná maga előtt és nem ehhez akarna igazodni, ahogy ez jelenleg nyilván történik. Legalább is szerintetek. Aztán van egy csomó ember(több millió ember) aki nem akar elmenni egy multi rabszolgájának, csak azért mert jobban fizet a Lidli. Továbbá, ha minden magyar kisvállalkozó X6-sal járna, akkor ez egy kurva gazdag ország lenne. Egyébként van még egy járulékos hatása ennek a faszányos rendszernek. Mivel ilyen brutálmagas járulékszint van, mindenki minimálbérre jelenti be magát, illetve az alkalmazottait, hogy kevesebbe kerüljön a műsor. Csakhogy ez a nyugdíjalap számításakor érdekes eredményt fog majd hozni. Ez ellen a kormány nem hogy nem tesz semmit, hanem kifejezetten ösztönzi.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.16. 14:02:13

ha tobbet keresek, tobbet is adozok ezzel aranyosan, tehat adoemeles :DDD
tenyleg ilyen szovegek jonnek mostantol?

Kivlov 2016.11.16. 14:03:18

@morpho:
sajnos tapasztalat: legalább 20at ismerek, aki így csinálja.
Közben meg rendszeresen Angliába jár focimeccsre, meg 2 évente cseréli a terepjárót. A melósai meg mind minimálbéresek, zsebbe meg megy a többi nekik.
Amúgy te elhiszed, hogy az országban ténylegesen van több, mint 1M minimálbéres???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 14:05:41

@Kivlov: ""ne menjen több pénz a közösbe, mert úgyis ellopják""

Remélem, ilyet nem írtam.

morpho 2016.11.16. 14:06:29

@droid_:

Ha valaki saját magát foglalkoztatja, akkor bizony adóemelés.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.16. 14:07:46

Mára eljutottak a ballibek oda, hogy a minimálbér emelése ellen ágálnak.

Azért ez nem semmi.

Az egyszeri Europér baloldali (az igazi), dobna egy hátast simán ezektől a tetvektől.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 14:09:04

@Sir Galahad: "Hol éltél te akkoriban?"

Pár évig külföldön, de ez nem számít.

Több nagyságrenddel kevesebbet loptak, plusz nem dörgöltek minden tolvajlással való meggazdagodást az emberek orra alá, plusz nem alakították át az államot a saját maffieszervezetükké.

morpho 2016.11.16. 14:11:04

@Kivlov:
Mit jelent az, hogy "ténylegesen"? Ha arra gondolsz, hogy minimálbérre van bejelentve és tényleg annyiból él, akkor nyilván nem. De ez nem befolyásolja azt, hogy aki önfoglalkoztató, vagy 1-2 minimálbéres alkalmazottja van, azzal kibasznak, ha emelik a kötelező minimálbért, miközben "kívülről" úgy tűnik, mintha ez jó lenne.
A tapasztalat meg hasznos dolog, de nem statisztika. Azért a magyar kkv szektorból többen nem járnak londoni focimeccsre, mint igen...és többen nem is ültek még terepjáróban, mint igen.

erol 2016.11.16. 14:13:06

@Ballib cenzúrázók réme 19: Én (enyhén szólva) nem szeretem (ballib vagyok?) a fideszt, de ezt jó ötletnek tartom, bár kétlem, hogy megvalósul.

morpho 2016.11.16. 14:13:16

@Ballib cenzúrázók réme 19:

Aha. Van olyan munkakör, ahol megéri és tök jó, de van ahol meg nem. Attól függ, hogy mennyi költsége van egy cégnek. Viszont mi köze van ennek a magas járulékokhoz? Attól, hogy néhány embernek van kiskapu, a probléma még ott figyel.

Kivlov 2016.11.16. 14:20:44

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

Itt van: "Amíg bő nyállal százmilliárdokat lopnak, és abból táskákat, karórákat, helikopterekt vesznek, csak hogy bőszítsék a népet, bármilyen "gazdaségfehérítés" teljességgel értelmetlen."

@morpho:
És akkor miből él? lomizásból meg üveg visszahordásból?
Nem lenne jobb neki, ha többet kapna és abból tudna élni?
Ahogy fentebb írja a kolléga: nem kötelező vállalkozni. Aki adott szabályrendszer mellett nem képes rentábilis működésre, az menjen el alkalmazottnak. Úgyis munkaerőhiány van.

Mérnork 2016.11.16. 14:22:17

@Ballib cenzúrázók réme 19:
"Kata-ról hallottál már ?"
Én igen, sunáznám is. ;-))))

Mérnork 2016.11.16. 14:28:59

LOL, sokra nem tartom agyilag a mi balfasz ellenzékünket, de hogy a béremelést is kényszeresen ördögtől valónk állítsák be, csak mer aztat a patásorbán akarja, ezt nem gondoltam volna.
De hajrá, csak így tovább elvtársak, olyan jól bejött ez a taktika az illegális bevándorlók kapcsán is! ;-))))

conchita wurst 2016.11.16. 14:31:04

3/3os fidesz győzelem jön

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.16. 14:38:06

@Mérnork:

Nem figyelsz vazze..

A migránsseggnyalás nyertese az ellenzék, és vesztese Orbán aki kétszer is bukott.

Hogy közben a közvéleménykutatások mit mondanak, meg általában a valóság az leszarható.

A lényeg az indexes marketing... :)

erol 2016.11.16. 14:38:48

@conchita wurst: Szerintem meg 4/3os. Ez mán biztos.

morpho 2016.11.16. 14:41:16

@Kivlov:
Nyilván rugalmasan kezeli az adórendszert, mint mindenki. Viszont ez nem úgy működik, hogy ha valaki vállalkozik, akkor legyen irreálisa járulékrendszer és ha ez nem tetszik, akkor húzzon a picsába egy multihoz. Azért álljunk már meg! Ausztriában nem ez van. Az megy multihoz, akinek nincs tőkéje saját vállalkozáshoz. De nem az irreális adórendszer miatt. Egyébként ezt nem a fidesz találta ki, a szocik is ezt csinálták, csak már rég át kellett volna alakítani az egészet. Az azért nem egy álláspont, hogy úgy is csalnak, szedjünk be még több adót... Értem én, hogy Orbán is magából indul ki, csak nem érdekel.

morpho 2016.11.16. 14:44:55

@Ballib cenzúrázók réme 19:
Ha problémád van az indexes marketinggel, akkor olvass Habonymédiát. Ott nincsenek ilyen problémák. Felkészült profi újságírók korrekt, jól megírt cikkei közt lehet válogatni naphosszat.

konrada 2016.11.16. 14:47:27

@morpho:
" Mivel ilyen brutálmagas járulékszint van, mindenki minimálbérre jelenti be magát, illetve az alkalmazottait, hogy kevesebbe kerüljön a műsor. Csakhogy ez a nyugdíjalap számításakor érdekes eredményt fog majd hozni. Ez ellen a kormány nem hogy nem tesz semmit, hanem kifejezetten ösztönzi. "

Na legalább válaszoltál magadnak: csökkenteni kell a járulékszintet, és mert mindenki minimálra jelenti be magát, emelni annyival a minimált. Így a vállalkozó a pénzénél marad, a dolgozónak meg nő a nyugdíjszámításhoz a bére.
Ja hogy ezt csinálja most a kormány...

...hát nem ártana néha elolvasni magadat, aztán az végig is gondolni...

Kivlov 2016.11.16. 14:48:04

@morpho:
Ebben mi az irreális?
Max, az hogy a dolgozó bére így is csak kb nettó 90. :D

conchita wurst 2016.11.16. 14:52:25

@morpho: senkit nem érdekel mi van ausztriában (bajnai mondta ugyan 2014ben hogy 4 év múlva osztrák bér lesz ha az együttre szavazunk de a zemberek nem hitték el neki)

- orbánék rengeteget fehérítettek a gazdaságon már eddig is, fele annyi a (kamu)minimálbéres, mint az adómentes minimálbér idején volt, több mint fél millióval többen dolgoznak (és fizetnek adót és nyugdíjjárulékot) legálisan mint 6 éve, kevésbé éri meg segélyeskedni, a legkisebb kisvállalkozóknak sokat segít a kata stb.

Amivel most próbálkoznak ugyanez az irány, és meg is lesz az eredménye a választófülkékben, ahogy az egykulcsos adónak, cssaládi adókedvezménynek, csoknak satöbbiknek is megvolt.

morpho 2016.11.16. 14:54:31

@konrada:
Nem ezt csinálja a kormány. 15%-kal emeli a minimálbért és 4% ponttal csökkenti a járulékot. Tehát a minimálbér után több adót kell fizetni, mint eddig kellett. Kettőnk közül nem biztos, hogy én nem értem...

morpho 2016.11.16. 14:55:56

@Kivlov:
Hát ha szerinted a mai magyar munkabérekre rakódó járulékteher nem irreális, akkor persze igazad van.

morpho 2016.11.16. 14:57:38

@conchita wurst:

Köszi, hogy ilyen szépen felmondtad a kormánypropagandát, Habony Árpitól jár egy kockacukor, leülhetsz!

Kivlov 2016.11.16. 14:59:01

@morpho:
Irreális, persze. De gazdáid mikor csökkentették 2010 előtt?
Ja hogy kb. semmikor...hoppp. muhahaha
Mostanság meg fokozatosan csökken az adóék. Ennyi. Nincs több kérdésem.

conchita wurst 2016.11.16. 15:03:36

@morpho: hát így is lehet mondani, de úgy is lehet mondani hogy a munkkaerőhiányt így is úgy is béremeléssel tudják megoldani a vállalkozók, vagy nem fog nekik dolgozni senki.

Ebből egy részt így átvállal a kormány. A minimálbéremelés egyébként szvsz valamilyen inflációt is be fog indítani, mert lesz akinek muszáj lesz árat emelni.

morpho 2016.11.16. 15:11:46

@Kivlov:
Egyrészt nekem nincsenek "gazdáim". Értem, hogy magadból indulsz ki, de van olyan, hogy valaki nem Orbán Viktortól tudja meg a saját véleményét. A mikor csökkentették 2010 előtt kérdés értelmetlen. Egyrészt a fidesztől senki nem vette el a lehetőséget, hogy csökkentsék 2010 óta, de ők inkább emelték. Viszont ezt a csökkenő adóéket picit vitatnám. Konkrétan talán még soha nem volt ilyen brutál adóprés Magyarországon. (Talán Mátyás alatt, de akkor kellett a hadseregre)
Van egy 27%-os áfa, áthárított különadók(bankadó, kereskedelmi láncokra illetve távközlési cégekre) Tranzakciós díj, amit akkor is fizetsz, ha az adódat fizeted be(ez egyébként világújdonság) és durván megemelt jövedéki adó(benzin, cigi, pia)
Nas ehhez képest az szja az alacsony keresetűek közt csökkent egy, majd két százalékpontot, a gazdagoknak meg jelentősen, mivel kivezették a progresszív adózást.
Ha mindent összevetsz, akkor egy átlagosan működő embernek 100 ezer forint már leadózott zseton után kb további 15 ezer forintot kell fizetni a 2010-es állapothoz képest.
Ez tényleg muhaha!

BaitHrunner 2016.11.16. 15:14:23

@morpho:
Adóemelés? Ne legyél már ennyire demagóg...
Hány minimálbéres lehet ma Magyarországon? Nem tudom pontosan, de kb.1 millió?
Ez azt jelenti, hogy 5 munkavállalóból egynek emelkedni fog a bére, viszont az összesnél csökkennek majd a járulékok. Ráadásul a magasabb bér esetén a 4% is jelentősebb összeg mint a minimálbér után. Nem tudom elképzelni, hogy a munkaadók olyan nagyon rosszul járnának ezzel... főleg úgy, hogy az egyre több helyen jelentkező munkaerőhiány miatt most már ők is szükségesnek érzik a jelentősebb béremelést.
Persze ki lehet sarkítani ezt a dolgot, de én a munkaadói oldalról sem érzek olyan "húdenagy" ellenállást.
De itt vagy persze te, és mikor senki nem kárrog te megteszed...

conchita wurst 2016.11.16. 15:17:26

@morpho: 'Viszont ezt a csökkenő adóéket picit vitatnám. Konkrétan talán még soha nem volt ilyen brutál adóprés Magyarországon.'

.....:)))

www.napi.hu/magyar_gazdasag/oriasi_lyukat_ut_a_budzsen_a_kormany_terve.624345.html

'Amennyiben megvalósul a kormányzati járulékcsökkentési program, úgy a jelenlegi adóék, vagyis az adóteher bérköltségen belüli aránya 48,2 százalékról 41,9 százalékra csökkenne, amely az OECD-országok közül a jelenlegi 6. helyett még mindig a 12. legmagasabb lenne, viszont a visegrádi országokkal nagyjából azonos szintre kerülnénk.'

A komcsi adóék 51-52%-os volt.

Kivlov 2016.11.16. 15:19:03

@morpho:
ÁFA emelés: legjobb volt: fizeti a nyugi, a kisebbségi, a segélyes is. végre tesznek a közösbe azok is, akik a legtöbbet veszik ki belőle!
jövedékik: használó (fogysztó) fizet elv, problem?
különadók: aprópénzek széles alapra vetíthetően, könnyen beszedhető módon
adómentes minimálbér megszüntetése: a rendszerváltás utáni gazdpol egyik legnagyobb hibájának orvosolása
lecsökkentett SZJA: munkára való ösztönzés, az eddigi eltartók "jutalmazása"

vitathatod a csökkenő adóéket, de legelőször inkább nézz utána a fogalomnak. Mert az ÁFÁnak semmi köze hozzá. :D

conchita wurst 2016.11.16. 15:21:14

@BaitHrunner: Hol lenne már 1 millió minimálbéres? honnan veszed ezt?

Összesen van 4,4 millió munkavállaló, abból csak 3 millió a versenyszféra. A többivel nem vitázom, de nekem az nagyon eltúlzott számnak tünik.

morpho 2016.11.16. 15:21:26

@BaitHrunner:
Utoljára írom le. Ha valaki saját magát és/vagy családtagjait foglalkoztatja és minimálbérre van/vannak bejelentve, azzal ez kibaszás. Ilyenből pedig rengeteg van. Aki nem ilyen helyen dolgozik, annak meg jól jön. Ha ez károgás, akkor te hülye vagy. Ha a kormány növelni akarj az adóbevételeket, megemeli a minimálbért. Egy taktaharkányi nyugdíjas úgy látja, hogy ez mindenkinek jó, pedig nem.

konrada 2016.11.16. 15:21:33

@morpho:
No ne hülyéskedj!
Még hogy nem vette el senki a lehetőséget...;)))
Tán nem kellett nekik a GDP kb 4%-át kamatokra fizetni úgy, hogy közben tartott az EU kötelezettségszegési eljárás a magas hiány meg a magas hitelkitettség miatt, miközben az IMF utasításainak is meg kellett felelni??

De. A lehetőség el volt azzal véve, hogy egy szűk karámba szorították őket, mert a járulékot csak akkor lehet csökkenteni, ha a bevétel rá megmarad. Ehhez kellett a folyamatos minimálbér-emelés, a NAV bevadítása, a potyautasok számának csökkentése.
Most már van rá lehetőség, de azért, mert megteremtették. A lehetőség erre 2010-ben még nem volt meg...

RHalacska 2016.11.16. 15:21:40

Éljen a béremelés! Meg majd éljenezzetek, ha emiatt a szolgáltatások ára is brutálisan megnő. Fizetés az árbevételből van. Tehát áremelés következik be. Ennyi. A végén ugyan oda fogunk jutni, hogy van magas bér, meg ennek megfelelő magas bérleti díj, drágán jön ki a mosógépszerelő, stb.

morpho 2016.11.16. 15:25:49

@conchita wurst:
Elhiszem, hogy tudod a kormánypropagandát, elhittem az előbb is. Ebből acikkből az derül ki, hogy most szar a helyzet és ha majd ezt bevezetik, akkor is szar lesz, de nem ennyire. Viszont toljár már ide egy linket erről : "A komcsi adóék 51-52%-os volt." Köszi.

morpho 2016.11.16. 15:30:11

@Kivlov:

Amit ide leírtál, azzal nem cáfoltál semmit. Két megjegyzés.
-"jövedékik: használó (fogysztó) fizet elv, problem?" Ha felmegy a gázolaj adója, akkor ki a fogyasztó?
-"vitathatod a csökkenő adóéket, de legelőször inkább nézz utána a fogalomnak. Mert az ÁFÁnak semmi köze hozzá. :D"
A nyugdíjas néni vissza tudja igényelni az áfát? Ne bassz!

Kivlov 2016.11.16. 15:33:19

@morpho:
1: Ki lenne? Aki megveszi!
2: Tökmindegy, az adóék értelmezésben nincs ÁFA!!!
albus.uni-corvinus.hu/kk/index.php/SC_-_Ad%C3%B3%C3%A9k_fogalma

morpho 2016.11.16. 15:40:05

@konrada:
Nem stimmel. Elvertek 3000 Mrd forintot a konszolidációra. Ez komoly mozgásteret adott...

conchita wurst 2016.11.16. 15:44:12

@RHalacska: az eddigi tapasztalat szerint azonban

komcsik=infláció
fidesz=neminfláció

De egyébként mostantól szerintem is lesz 1-2%.

morpho 2016.11.16. 15:45:14

@Kivlov:
Na de ki veszi meg? Vegyünk egy olyat, hogy a kenyér eljut a péktől a vásárló kosarába. Innentől gondold tovább. (a kenyér becserélhető tetszés szerinti árura, hátha úgy könnyebben összerakod)
Ha csak a munkabérek nominálértékét nézem, akkor valóban nincs, de ez így komolytalan. A forgalmi adókat is fizetik a munkavállalók, meg mindenki.

nu pagagyí 2016.11.16. 15:47:17

Az biztosan nagyon jó lesz, hogy már megint nem a piacra bízzák a dolgokat, pedig ahol tényleg kell a munkaerő ott meg is fizetik. A "grandiózus" minimálbér emelést nyilván összekötik majd a vállalkozók elleni uszítással, mert minden intézkedéshez a Fidesz-logika szerint kell "ellenséget" is kreálni, hogy az esetleges negatív következményeket legyen kiknek a nyakába varrni, másrészt hogy eltereljék az eddigi katasztrofális gazdaságpolitikáról a figyelmet, ami lassan az ország kiürülésével fenyeget.

igazi hős 2016.11.16. 15:48:37

@konrada: "Ennek eredményeként kerültünk ki a az EU-s kötelezettségszegési eljárás alól, az IMF-hitel béklyójából, a bovliból." Talán inkább a Bokros csomagot megszégyenítő megszorítások miatt. Ja, bóvliba Orbánék miatt és alatt kerültünk...

aleb19 2016.11.16. 15:49:40

azok a regi szep idok ...mikor a szakerto bokrosbarom siman elinflalt minden beremelest es realber csokkenest alkalmazott novekvo gdp eseten is...oooh azok a regi szep idok

conchita wurst 2016.11.16. 15:49:58

@nu pagagyí: semmi gond ezzel, tüntess a minimálbéremelés ellen, mint anno a rezsicsökkentés ellen. Remélem a baloldal is megy!

morpho 2016.11.16. 15:50:31

@conchita wurst:
Ezekből a linkekből valahogy nem látszik, hogy a szoci kormány alatt 51-52% lett volna az adóék. Az viszont kiderül belőle, hogy az egész csökkenés a progresszív adó kivezetése miatt történt. Csak a gazdagok jártak jól, akik a felső kulccsal adóztak. Senki más.

morpho 2016.11.16. 15:52:06

@aleb19:
Azért ott volt egy vámpótlék, meg egy csúszó leértékelés is...

Kivlov 2016.11.16. 15:53:00

@morpho:
Itt a lényeg:
"A forgalmi adókat is fizetik a munkavállalók, meg mindenki. "

Mindenki csengeti. Ezért is jó emelni. Meg úgy általában a fogyasztási adó felé tolni a jövedelem helyett. Ennyi. :D

conchita wurst 2016.11.16. 15:55:00

@morpho: Akkor mo-n folyamatosan 2/3dal szavazzák meg Orbánt a gazdagok, ezek szerint.

De akkor mire a sírás, ha itt mindenki gazdag?

conchita wurst 2016.11.16. 15:56:17

új lakás, gyesznóhús ÁFA 5%

Sir Galahad 2016.11.16. 16:00:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: Úgy látszik, mégis számít, mert én itt éltem és nekem nincsenek ilyen szép emlékeim.

morpho 2016.11.16. 16:02:59

@Kivlov:
Gazdag országokban, ahol a társadalom több mint harmada nincs a periférián. Ott igen.

75. Vladys 2016.11.16. 16:04:25

Kampányoljatok csak a béremelés ellen, tuti siker 18-ban. :)

@RHalacska: Az árakat még mindig a kereslet-kínálat határozza meg. Emeljen nyugodtan "brutálisan" csak utána ne sírjon a szája, hogy a kutya nem akarja megvenni a csodaszolgáltatását. Persze fognak, mint ahogy azért is nyavalyognak, hogy nem találnak heti 6X12 órában minimálbérért magasan képzett rabszolgát.

morpho 2016.11.16. 16:07:44

@conchita wurst:
Tudod úgy is lehet adót emelni, hogy megmondom, meg úgy is, hogy nem mondom, meg, hátha nem veszik észre. Magyarországon a lakosság 25%-a funkcionális analfabéta, de ha a pénzügyi kultúrát nézzük, akkor még sokkal rosszabb a helyzet. Nem tudják egyértelműen rákenni a kormányra. Ha például megadóztatják a bankot és azt a bank továbbhárítja, akkor a zembert nem a kormány adóztatja, hanem a bank. Legalább is így látszik. Ezt a fidesz ügyesen csinálja. Ez tény. Ráadásul kamutémákkal terel a lényegről, hogy a zemberek ne azzal foglalkozzanak, hogy a kórházban döglött madarak potyognak a műtő plafonjából. Ezt elég sokáig lehet csinálni.

nu pagagyí 2016.11.16. 16:09:13

@conchita wurst: A rezsicsökkentés is csak átverés volt. X.Y bácsi sajnos nem tudta megvenni a piros biciklit belőle az unokájának. Miért is? Mert 2013-ban is volt infláció, így sajnos a rezsiköltség csökkenését más áruk, mondjuk az élelmiszer drágulása elvitte. Persze mondhatjuk, hogy anélkül magasabb lett volna az infláció, de ezt a virtuális jóérzést is kioltotta a következő évben, az inflációt figyelembe vevő szerényebb nyugdíj- és béremelés. A "rezsicsökkentés" csak a számlák rezsiblokkjában halmozódik végtelen ideig, szimbolikusan kielégítve az olyan hülyéket, mint te.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.16. 16:10:41

@morpho: "Vagy el lehetne törölni a kötelező minimálbért mondjuk az 5 millió forint alatti forgalmú, kizárólag a tulajdonost"

KATA-ról hallottál már? Mielőtt köpködsz, pont erre van.

conchita wurst 2016.11.16. 16:11:43

@morpho: kínos vagy. Mo-n 4 éve nincs infláció, a komcsik alatt évi 4-5% volt, és most ők pofáznak továbbhárításról. Meg is érdemelnél egy komcsi kormányt amennyi eszed van.

conchita wurst 2016.11.16. 16:12:41

@nu pagagyí: nem, nem volt infláció. Viszont amikor meg volt infláció, akkor meg rezsicsökkentés nem volt.

Ebből adódik a 2/3, pl.

Kivlov 2016.11.16. 16:12:54

@morpho:
Ja. a többiben meg az adózók 20%-a fizesse az adók 80%-át, mi? Az aztán az igazságosság. :D

morpho 2016.11.16. 16:22:31

@conchita wurst:
Nem piti ez a terelés. A kanadai Curling válogatottnak nem megy ilyen jól! :)) Hol írtam én bármit is az inflációról?

morpho 2016.11.16. 16:23:09

@metal:
Ezen már túl vagyunk. Nézz bele a kommentekbe, mielőtt beszállsz a történetbe.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.16. 16:26:13

@morpho: Rákerestem a KATA szóra az oldalon, páran megkérdezték tőled pont azt amit én, de nem találtam rá választ:(

morpho 2016.11.16. 16:27:48

@Kivlov:
Nem. De az nincs rendben, hogy aki hazavisz havonta két millát, az is 16%-ot adózik és aki negyvenezret az is. Ezzel azt érik el, hogy arányaiban a társadalom szegény rétegei fizetik a legtöbb adót. Kvázi ők tartják el a rendszer nagy részét. Amiből aztán Rogán Tóni kiveszi a zsetont. A gazdag európai országokban mindenhol progresszív adórendszer van és a gazdagok arányos hozzájárulása jóval nagyobb. Picit sikeresebbek is...

conchita wurst 2016.11.16. 16:29:37

@morpho: most ez komoly? Ha nincs infláció, nincs áremelés, akkor hogy a redvába tudtáka cégek szerinted áthárítani az évi 500 milliárd különadót? Ami a zemberek zsebében viszont bennmaradt az SZJA reformkor?

he?

morpho 2016.11.16. 16:30:42

@metal:

morpho 2016.11.16. 14:13:16

Akinek megéri, mert minimális költségei vannak, az menjen katázni. De nem éri meg mindenkinek.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.16. 16:30:53

@morpho: De! Pontosan ez van rendben. A 2 milla 16%-a sokkal több, mint a 40e-é.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.16. 16:33:36

@morpho: Jövőre 12misi lesz a KATA felső határa, így már sokkal több embernek meg fogja érni, akinek meg nem, az tudja kigazdálkodni a normális adót, mert az se megy, hogy adót nem akar fizetni, de gyógyítani gyógyítsák, meg majd nyugdíj is legyen.

conchita wurst 2016.11.16. 16:34:24

@morpho: 'De az nincs rendben, hogy aki hazavisz havonta két millát, az is 16%-ot adózik és aki negyvenezret az is. Ezzel azt érik el, hogy arányaiban a társadalom szegény rétegei fizetik a legtöbb adót. Kvázi ők tartják el a rendszer nagy részét.'

- az utsó mondatodon röhögjünk egy nagyot, átlagfizu alatt az államnak mindenki ráfizetéses (anyagilag, politikailag pont nem). És egy lineáris adókulccsal arányaiban mindenki pont ugyanannyit fizet, ami a jól keresőkre nem igazságos, mert igazságos az lenne ha mindenki fizetne mondjuk 80ezer forintos adót egyenlően havonta, függetlenül attól van-e egyáltalán jövedelme....mert mindenki pont ugyanazt kapja a pénzéért.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.16. 16:34:53

@conchita wurst: Ja és azt kihagytam, hogy sokat szidjátok ezért a fideszt, de ugye tudod, hogy gyakorlatilag a Bajnai társaság vezette be azzal, hogy 15 misihez kötötte a felső határt.

morpho 2016.11.16. 16:37:29

@conchita wurst:
-A különadókat hat éve vezették be és annyi infláció azért volt.
-Úgy is át lehet hárítani költségeket, hogy nem csökkentem bizonyos termékek vagy szolgáltatások árát, pedig lehetne.

conchita wurst 2016.11.16. 16:38:02

@metal: ezt most akkor nem értem. Miről beszélsz?

conchita wurst 2016.11.16. 16:41:56

@morpho:- tehát amíg mindent az emberek fizettek, addig 4-5% infláció volt.

- amikor a bankoknak kellett ebből átvenni évi 500 milliárdot (amit a bankimádó komcsik szerint áthárítottak a zemberekre), akkor 2 évig szintén 4-5% infláció volt, utána semmi

+elmennekabankok + lerohadnak a közmüvek, ügye?

- na így hárították át..:)

morpho 2016.11.16. 16:43:08

@metal:
Tehát szerinted rendben van az, hogy valakinél adózás után marad 1 680 000, a másiknál meg 33 600. Ha szerinted ez ok, akkor feloldhatatlan az ellentét. Adózási kérdésekben szociáldemokrata vagyok. Van ilyen.
Jövőre 12misi lesz a KATA felső határa. A jövő nehezen értelmezhető a mára. Azt viszont nem mondta a Misike, hogy miből fogják a költségvetési lyukat betömni, mert ha nem vetnek ki más adókat, akkor csak a hitel játszik...

Zsoltbacsi 2016.11.16. 16:47:44

@morpho:

"Csak a gazdagok jártak jól, akik a felső kulccsal adóztak. Senki más."

Gyurcsany idejeben vegeztem az egyetemen, es az elso munkahelyemre brutto 220ert vettek fel. Kepzeld el, ezzel a "gigaszi" fizetessel rogton a legmagasabb savba kerultem, es engem probaltak beallitani mint hu de gazdag valakit. Koszonom, de en nem kerek beloluk tobbet....

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.16. 16:47:52

@conchita wurst: Bocs, nem neked szántam.
@morpho: Igen rendben van. Az nincs, hogy valaki keres 40e-t, de pont most érvelsz az ellen, hogy a minimálbért emeljék.
" A jövő nehezen értelmezhető a mára. "
A minimálbért is jövőre emelik, amiről az egész most szól.
"mert ha nem vetnek ki más adókat, akkor csak a hitel játszik"
Akár még a kiadásokon is csökkenthetnének (ezt most csak viccnek szántam), de valószínűleg nem emelnek adót, hanem elköltik azt a rést, ami most a tervezett, és a tényleges hiány között van (választási költségvetés).

morpho 2016.11.16. 16:48:06

@conchita wurst:
Nem biztos, hogy megértenéd, ezért nem mennék részletesen bele az infláció okainak tárgyalásába, de igen, áthárították és igen elmentek a bankok, vagy leépítettek. A hitelezés még mindig siralmas Magyarországon. Ez nyilván a válság miatt is van (ja bocs, válság nem volt, Gyurcsányék kúrták el) és igen, lerohadnak a közművek. Ezekkel nem szórakoznék, mert minden komoly számításon alapuló előrejelzés bejött.

morpho 2016.11.16. 16:52:46

@metal:
Olvass vissza, hogy mit írtam, de én végig a minimálbér emelés ellen érveltem.
Nem hinném, hogy van ennyi mozgástér ebben a valóban választási költségvetésben. Hol?

morpho 2016.11.16. 16:53:37

@Zsoltbacsi:

...és mennyi volt a nettód?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 17:31:25

@Kivlov: Szóval nem mondtam semmi ilyet. Akkor mit beszélsz fasságokat?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 17:35:11

@konrada: "amig egy fillért is eltűntetnek fenn, addig más is hagy raboljon szabadon."

Nem jól fogalmazol. Amíg egy fillért is eltüntetnek fenn, addig nem logikus elvárni, és nincs erkülcsi alapjuk elvárni, hogy a kisember ne lopjon.

Egyébként nem egy fillérről van szó, hanem százmilliárdokról, százszor annyiról, amit valaha valaki is ellopott a rendszerváltás óta. Belerokkant a gazdaság, sereghajtók lettünk.

Willkommenskultur 2016.11.16. 17:36:36

@morpho: 'Ezekkel nem szórakoznék, mert minden komoly számításon alapuló előrejelzés bejött.'

Hát, bejött, hogy több lesz a munkahely és magasabb lesz a bér az egykulcsostól. Bejött az is, hogy ettől beindul a GDP emelkedés. Meg az is, hogy így már valós adósságcsökkentést hajthat végre az ország.

A baloldalnak ellenben egyetlen számítása sem jött be 10 éve, soha még véletlenül se.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 17:38:21

@Sir Galahad: Nekem vannak szép emlékeim, akkor voltam fiatal.

Nem mintha visszasírnám a kádárrncert. De most már majdnem abban élünk.

Willkommenskultur 2016.11.16. 17:39:18

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: hehe

- ugyanez volt a szöveg 2014ben is, belerokkant, sereghajtók, ettől most ugyanúgy senki sem fog a ballibre szavazni, akik közvetlen okai a sereghajtóságnak

- és nagy valószínüségel vona sem lesz elegen, hiába ő még nem lopott

Szóval Orbán lesz 2022ig, remélem ezt a béremelési tervet végig tudják vinni.

Willkommenskultur 2016.11.16. 17:41:01

szlovák magyar GDP emelkedés között a külömbség 2007ben 10% volt

ma 1%

ballibet akarunk, most!

morpho 2016.11.16. 17:43:57

@Willkommenskultur:
Látom te is fel tudod mondani a kormánypropagandát. Jár a kockacukor Habonytól.

morpho 2016.11.16. 17:44:50

@Willkommenskultur:

Szóval Orbán lesz 2022ig? Beéred ennyivel?

Willkommenskultur 2016.11.16. 17:49:53

@morpho: Ha 6 év alatt 40%kal nő a reálbér egy olyan európában ahol a reálbér csökken, akkor nyilván nem érem be, hanem 2022ben is a fidezre szavazok.

Ha nem jön össze akkor elgondolkodom másokon.

Sir Galahad 2016.11.16. 17:56:56

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: Ha a magánjellegű dolgokat nézzük, akkor persze nekem is vannak szép emlékeim :) . De szerintem a poszt nem erről szól...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.16. 18:06:03

@morpho: remelem lesz tuntetes is :) kevesebb bert! mentsuk meg a minimalberes onfoglalkoztatot! feri es meg szazan a parlament korul :)

morpho 2016.11.16. 18:09:44

@Willkommenskultur:

Ha nem jön össze akkor elgondolkodom másokon.

Nebassz :))

morpho 2016.11.16. 18:10:53

@droid_:

Igazi kis mókamester vagy! :)

RHalacska 2016.11.16. 18:16:04

@75. Vladys: Csak ha nem találsz olcsóbban szolgáltatót, akkor ki fogod fizetni. Mert mindenki emelni fog. Mert árbevételből fizetnek a cégek, tehát ha 50%kal emelik a bért, akkor hasonlóan emelkedni fognak a szolgáltatások árai is. Te meg fizetsz. Majd nézd meg. És nem a béremelés ellen vagyok, hanem előre gondolkodva látom, hogy csak egy más nominális szinten fog beállni az egyensúly. Valójában Ha dupla a bérem, és dupla a kiadásom az nem változtat túl sokat.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.16. 18:21:14

erkolcsileg mindenki sajad magatol varhatja el, hogy ne lopjon. ha azert lop mert mas is, akkor ugyanolyan tolvaj, mint a masik, nem pedig valamifele kepzelt szabadsagharcos vagy igazsagoszto.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.16. 18:37:51

@RHalacska: megnezzuk! meg szerencse hogy nem csak szolgaltatasokat veszel, es ami szolgaltatast veszel, ott is az ar csak egy resze a munkaber es jarulekai, ugyhogy megnezzuk hamarosan.

RHalacska 2016.11.16. 18:40:47

@droid_: Meg. Ha kiváncsi vagy nézd meg tőlünk nyugatabbra. Ott ez van. Nézd meg olyan lakás árát, vagy bérleti díját amiben most laksz. Ugye azt már látjuk, hogy az albérlet árak hogy elszálltak? Vagy az nem számít? Megy utána a többi is.
Te meg vagy kifizeted, vagy megcsinálod.

Willkommenskultur 2016.11.16. 18:41:49

@droid_: A lopás nem számít. Az ellenzék mindig ezt mondja, de bizonyítani semmit nem tud általában, kivéve ha vki nagyon balfasz, mint CuslágjaniMSZP és SimongabiMSZP, akiket elkaptak egy kis apróval.
Az emberek is mind tudják hogy a kormány túlszámlázza a közbeszerzéseket vagy haverokra írja ki őket, nincs ebben semmi, ez a demokrácia ára.

Ez önmagában semmit nem jelent, hisz ha Orbán 1000 milliárdot lopna a haveroknak, az is csak a magyar 1 ciklus alatt termelt GDP 1%-ánál is kevesebb lenne.

Ami lényeges, az az, hogy ki tudja a lehető legtöbb ember, lehető legnagyobb anyagi előrelépését elősegíteni, úgy, hogy még újra is válasszák.

Aki erre képes, azt is lopással fogják vádolni (de ez nem elég), meg aki nem képes, azt is lopással fogják vádolni és le is váltják.

ennyi

Willkommenskultur 2016.11.16. 18:43:59

@RHalacska: fontos dolog rettegni az áremeléstől, hisz az előző kormány alatt 5% infláció volt az éves norma, most nulla.

Így hallgassunk a bukott komcsikra, és tüntizzünk a béremelés ellen mert hátha drága világ lesz!

Sőt, csökkentsük a béreket hogy olcsó világ legyen!

RHalacska 2016.11.16. 18:50:27

@Willkommenskultur: Vedd észre, hogy a kormány majd veri a mellét a béremelés miatt. De a béremelés áremelkedést hoz rövid vagy hosszabb távon. Erre akartam felhíni a figyelmet. remélhetőleg nem fognak annyit emelkedni reál értékben az árak mint abérek, de pl a magas emberi erőforrást igénylő munkák, amelyek jellemzően a szolgáltatások, jelentős remelkedésre kell számítani. Jelentős adóbevételekhez lehetne jutni a gazdaság fehérítésével, de ez pont nem érdeke egyetlen politikai formációnak sem. Ez az adóbevétel lehetővé tenné az adócsökkentéseket. Az, hogy a munkavállalói, vagy amunkáltató terheket csökkentik az mindegy, hiszen az egészet a munkavállalónak kell megtermelnie.

Willkommenskultur 2016.11.16. 18:53:20

@RHalacska: Abban egyetértek hogy be fog indulni az infláció, de ettől még emelkedni fog a reálbér.

'Jelentős adóbevételekhez lehetne jutni a gazdaság fehérítésével, de ez pont nem érdeke egyetlen politikai formációnak sem.'

- ezt kifejted? Ellopni csak a beszedett adót lehet, komám.

'Ez az adóbevétel lehetővé tenné az adócsökkentéseket. Az, hogy a munkavállalói, vagy amunkáltató terheket csökkentik az mindegy, hiszen az egészet a munkavállalónak kell megtermelnie.'

- és pontosan ez is folyik, évek óta. Remélem a jövőben is folytatódik.

RHalacska 2016.11.16. 18:56:14

@Willkommenskultur: Az ellopásra: szerinted voltak politikusok a nagy milliárdos áfacsalások mögött? ... Biztos egyse.... Na ott is lehet lopni.

Zsoltbacsi 2016.11.16. 19:00:50

@RHalacska:

Ismerjuk a ballibsi rettegeseket: 2011ben tomeges ehseglazadasok fognak kitorni, evente 100ak fognak az otthon fozott hazipalesztol megvakulni, a kerites senkit se fog megallitani....

Willkommenskultur 2016.11.16. 19:03:11

@RHalacska: mint már írtam, 1000 mrd lopás sem látszik meg a ktgvetésben, nem pár mrd.

Az meg a másik hogy ez vmi válasz volt? Hogy lehet hogy volt milliárdos áfacsalás, lehet hogy politikus is vót benne, sőt lehet hogy Orbán volt?

Mivan?

Zsoltbacsi 2016.11.16. 19:05:54

@RHalacska: Mi a kerdojel? Amit irtam valasz volt a korabbi fejtegetesedre, hogy mi lesz a jovoben. Erre valaszoltam, hogy eddig semmi se kovetkezett be a nagy balos joslatok kozul. Es az a 3 pelda csak kiragadott volt, van meg boven

RHalacska 2016.11.16. 19:10:02

@Zsoltbacsi: Ha nem érted, nem érted. Ez más mit azok voltak, ez gazdaság. Te tudsz több zsebpénzt adni a gyereknek ha nem nő meg a bevételed? Igen, de az máshonnan kell elvonni. És ha nem tudsz elvonni máshonnan?

RHalacska 2016.11.16. 19:11:09

@Willkommenskultur: Ja ha nem látszik lopjuon mindenki nyugodtan. Gondolom a gyerekeidet is arra neveled, hogy ha nem látszik meg, nyugodtan vegyenek ki a szülő pénztárcájából. Na megyek, mert van ennél jobb dolgom is...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.16. 19:13:03

@Willkommenskultur: "2014ben is, belerokkant, sereghajtók"

Ahogy mondod. Nem gondoltad volna mi, hogy ennél is van lejjebb. És tessék, még annál is szarabbul állunk, mint 2014-ben. :(

Na de, már pár éve az MNB-ben szórja a pénzt az eltolcsi, a varga alatt csak jobb lesz a gazdaság előbb vagy utóbb.

Willkommenskultur 2016.11.16. 19:19:43

@RHalacska: Még egyzser: senkit sem érdekel mit tart lopásnak a ballib sajtó.

Mindenkinek van zsebe, pénztárcája, ismeri a helyzetét, és elmegy szavazni Orbánra.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.16. 19:46:43

@RHalacska: nahat ez nagyon erdekes. amikor azt mondom, hogy hiaba keresnek en nyugaton 3x ennyit mint most, nem er 3x ennyit, mert a helyi szolgaltatasok pl lakasberleti dijak meg a csapszerelo is joval dragabb mint itthon, akkor jonnek a nagyokosok, hogy de az semmi, mert a kaja, meg a mobiltelefon meg a benzin meg toktudjami alig dragabb es az szamit. persze most meg a szolgaltatas meg a lakhatas szamit. mikor mi ugye. gondolom most a kenyer araba is foleg a pek fizetese szamit, maskor meg foleg az energiahordozok ara, mert ugye meg is kell sutni meg oda is kell vinni.

Kivlov 2016.11.17. 08:44:58

@morpho:
szerintem sincs jól: mert a 2 millát kereső 10szer annyit fizet be, mint a 200e-t kereső.
Pedig neki is ugyanúgy ég a közvilágítás, ugyanúgy megy a rendőr stb, stb.
Fix összegű jöb adó lennne rendben. :D
süti beállítások módosítása