B1 blogcsalád



Hogyan fogadták a franciák a nizzai merényletet?

2016. július 15. - Egyenlítő blog

A B1 blog tudósítója jelenti Franciaországból

hollande_juli_14.jpg

Gyász van. Meg tehetetlen düh.

A franciák, úgy tűnik, már sok mindenhez hozzászoktak. Itt éltem a nyolcvanas években afféle disszidensként, meg hogy megszokjuk egymást, a franciák és én, valamennyire sikerült is. Akkoriban néha anyám hirtelen rámtelefonált, hogy mi van, élek-e még, vagy csak megsérültem. Hát mitől édes jó anyám? (Sosem voltam az a barkácsoló típus.)

Szóval szegény anyám hallotta a rádióban (akkor még csak Kossuth volt), hogy géppisztolyoztak a Rue de Rozier egyik híres zsidó vendéglőjében, vagy máskor, hogy robbantottak a párizsi metróban – hát amennyire szemfüles riporter voltam már akkor is, én ezt mind tőle tudtam meg. Csak a Challenger katasztrófáját láttam élőben, tőlem ötezer kilométernyire.

Tegnap reggel innen Felső-Normandiából bevonatoztam Párizsba, vagy ötvenezer társammal együtt végignéztem a felvonulást a Champs-Elysées-n, még Hollande-dal is összetalálkoztam (lásd fotó). Ünnepi, napsütéses – bár jéghideg idős – hangulat volt, mindenki felszabadultan bámészkodott. Közben pedig annyi volt a mobil emberrács meg az elegáns, udvarias, ám rendkívül határozott rendőr, hogy mindenki biztonságban érezte magát, csak a szokásos zsebtolvajok szomorkodtak, mert így nekik nem jutott egy talpalatnyi hely sem.

Akkor még nem sejtettük…

Szóval Párizsban semmi esélye sem lett volna egy őrült kamionnak.

A rendőrök és az útlezárások addig maradtak, amíg a tömeg végképp szét nem széledt, szét nem hordott minket a város minden zugába a sok metró, meg nem teltek velünk a közeli és távolabbi cafék.

Este persze már szomorkodtunk, gyászoltunk. Esterházy Péter miatt.

Aztán egy barátom Pestről bekommentelte Nizzát, nem is értettem, miért beszél 80 halottról, mikor én addig csak egyről tudtam. Csak a francia online oldalakat kinyitva jöttem rá, hogy mi van már megint.

De a reggeli újságok, tévék, rádiók öntötték a borzalmas részleteket. És az emberek az utcán csak emésztették először a híreket, olyan csönd volt mindenütt, a pályaudvaron, a vonaton, a párizsi utcán, mintha valaki meghalt volna.

Biztosan nem a felháborodás halt ki az emberekből, biztos, hogy a terrorhoz és a horrorhoz nem lehet hozzászokni. (A politikusok persze nem hallgattak, kisebb és nagyobb hangú nyilatkozatokat tettek, a belügyminiszter és Hollande köztársasági elnök a helyszínre siettek, kondoleáltak, de erre az utcai ember csak megvonja a vállát.)0714.jpg

Viszont nem szörnyülködik senki: gyászolnak.

Pont úgy, mint amikor a vulkánkitörés elsöpör egy közeli falut. Ismerték az egykori lakókat, talán egyiküket-másikukat szerették is. Halál történt a családban, úgy fogják fel.

A városiasabb okos népség persze halkan megkérdezi magától és a politikusoktól, hogy hát akkor mire volt jó ez a régóta tartó rendkívüli állapot, a sok rendőr és katona az utcákon, ha épp ott és épp akkor nem képesek azonnal közbelépni, megvédeni az ártatlan tömeget egyetlen őrült tömeggyilkostól.

Ez az a kérdés, amelyet a floridai vérengzés után is mindenki föltett magának, amellyel itt is tele lesz a sajtó perceken belül – és amit az okos tévékommentátorok már reggel óta ismételgetnek. Miközben mindenki tudja a választ: a rendkívüli állapot egy illúzió, talán kisebb felhajtással, de a rendőrök, a katonák és a titokszolgák ugyanazt teszik a rendes állapotban is: a terrorizmus, az őrült egyéni elkövető ellen csak csekély eséllyel lehet védekezni. Hümmög mindenki és megpróbál okosan hallgatni.

A Bataclan és Nizza után sajnos lesz még alkalom a tehetetlen dühre és a könnyes gyászra.

Ja, hogy az őrületesen szörnyű kamionsofőr tunéziai „származású” volt? Mint annyian ebben az országban. Ők már franciák, legalábbis a 99,9 százalékuk az.

És minden francia őse jött valahonnan, végsősoron mindenki bevándorló.

A szörnyülködős is, a gyászolók is, legfeljebb Le Pen ősember ősei gyökereznek errefelé valamelyik kőkori barlangban.

Tardos János

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr638891428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suhanyc 2016.07.15. 16:43:22

@komisz_kölök: most a menekultekrol beszelsz, vagy a terroristakrol? ez a fasz legalisan volt ott.

harcsapaprikás 2016.07.15. 16:45:35

@suhanyc: Azt nem ártana valahogy tudatosítani bennük, hogy ha valakiknek el kell tünniük a földről, akkor azok nem mi leszünk. És meddig hátrálunk még? Átadjuk az atomfegyvereket is? Mert ők biztos hogy használni fogják.

lol7 2016.07.15. 16:45:47

@suhanyc:
Bármelyikre, találomra. Mind sátánista, potenciális tömeggyilkos. Leginkbb oda, ahol minél több elkövetőt lehet vele likvidlni még mielőtt nlunk bukkanna fel egy bombval. Mekka pl. megfelelő vlasz lenne a WTC-ért (a nyugat szimbólumáért cserébe pusztulhatna a kelet szimbóluma), de a nagyobb arab vrosoktól haladva a kisebbek felé. A férgeket irtani kell, különben a nyakunkra jönnek. úgyis túl van népesedve a Föld, azokkal kell kezdeni a népszaporulat csökkentését, akikért a legkevésbé kár: az emberiség ellenségeivel.

polansky 2016.07.15. 16:57:00

Én a blogban hangzó felvetéshez szólnék: mire volt jó a rendkívüli állapot...? Franciaországban ezek szerint semmire... A rendőrök megkérdezték a kamionost hogy mit csinál ott a lezárt terület előtt - mivelhogy ott várt két órát a rendőrség orra előtt. Válasz: fagylaltot szállítok... Az anyósülés tele volt automata fegyverekkel. Senki nem szállította ki nem nyitották ki az ajtaját sem... Izraelben, ha túl jut ezen a beszélgetésen -de nem jut túl, mert akkor ezután repül a rendőrség összes vezetője meg mindenki, illetve a józan ész miatt sem jut túl - de elméletileg, ha túljut akkor 4-5 elgázolt ember után a hatodik lelövi könyörgöm merthogy fegyvere van ugye... Jajjj ez a süket Európa jajjjj.....

Afrika steht an der Elbe 2016.07.15. 16:59:06

@lol7:
Róma utolsó császárai germánok voltak, ha jól tévedek.

Krisz11 2016.07.15. 17:01:15

Megint gyilkolt a liberalizmus.

harcsapaprikás 2016.07.15. 17:04:56

@polansky: Itt még mindenki azt hiszi, hogy ha nem vesz tudomást a háborúról akkor meg sem kell azt vívni.

BiG74 Bodri 2016.07.15. 17:09:09

@Afrika steht an der Elbe:
Olvasztás, asszimiláció egy dolog. De a magyar tényleg nem a jobbágyi réteg volt, hanem a jogokkal bíró nemesi. Asszimiláció pedig a nemesi, vezetői réteg irányába történt, lásd Frangepánok, Zrinyiek, Baloghok stb.

komisz_kölök 2016.07.15. 17:09:11

@suhanyc: nem tennek különbseget. Aki illegalisan van itt, azt haza kell küldeni. De a nagyreszük nem ertem, mit keres itt. Pl a sok török. Mi elöl jött ide? Unios allampolgar? Mi alapjan van itt?

Ugyanez, csecsenek, afrikaiak, egyiptomiak, maokkoiak, pakisztaniak. Mi alapjan vannak Europaban? Ezer eve nincs haboru, ahonnan jönnek. De ugyanigy, oroszok, ukranok, kinaiak.

En ha fogom magam, es elmegyek Amerikaba, Kanadaba v. Ausztraliaba, hazazavarnak percek alatt. Itt meg ugy tünik, hogy valaki kitalalja, hogy ide jön, es jöhet szabadon. Kapja a segelyt, hozza a rokonokat.

Miközben Nemetorszagban 2,6 millio munkanelküli volt, mikor utoljara neztem. Del-europaban, megtöbb, aranyaiban. Nem en ertem ezt.

Az olasz gazdasag romokban, de elvarjuk tölük, hogy etessek a menekülteket. Görög detto. Tenyleg, komolyan, tök kivancsi vagyok ra, mondja mar el valaki, hogy mi ertelme van ennek. Mit gondolhat Merkel, miert lesz ez jo neki? Miert nem lehet negyedannyi penzböl Törökorszagban ellatni öket?

Mi van a fejetekben, mikor azt mondjatok, hogy fasza lesz meg több bevandorlot beengedni. Pls, gyujts vilagot a fejemben!

Az apokalipszis lovasa 2016.07.15. 17:18:46

@suhanyc: "A lenyeg, amit nem sikerult szerintem leszurnod, hogy hiaba veszed korul egy fallal europat, az sem segitene. "

Nirvána érvelés. Semmi nem 100%-os tökéletes megoldás a világon, ezért nincs értelme egy megoldást arra hivatkozva elutasítani, hogy nem tökéletes. Ez egy érvelési hiba, tehát értelmetlen, invalid.

hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Nirv%C3%A1na-%C3%A9rv&stable=0&redirect=no

"Elvileg ez most is igy van." (zárt tábor)
Nem, ez KURVÁRA nincs így. 2011-ben még zárt táborok voltak Magyarországon, az EU kötelezett a nyitott táborokra azzal a felkiáltással, hogy a menekültek nem bűnözők. Nem utolsó sorban az EU politikusai álltak elvtelenül a szegény elnyomott menekültek oldalára, miközben azok a gonosz rendőrség elől menekültek (!).

"Mondam ilyet?" (hogy az arabok/muszlimok közt nincs több terrorista)

Explicite nem, implicite a bagatellizálással meg mosogatással folyamatosan ezt sugallod.

"Figy, es szted melyik fontosabb megis, hogy aranyaiban melyik veszelyesebb, hogy hogy eselyei szerint melyiktol halsz meg elobb?"

Melyiket könnyebb megelőzni, te szerencsétlen?
Ha tudod, hogy a tehéntől nagyobb eséllyel halsz meg, mint a cápától, akkor be is ugorhatsz a cápa mellé?

Igen, a legjobb az lenne, ha az autóbaleseteket is meg lehetne előzni, csak az autóbalesetek ellen ott harcolnak, ahol bírnak, sebességkorlátozással, törésteszttel, minden egyébbel. Ráadásul az autóknak egy csomó pozitív hozadéka van, gondolom nem kell sorolnom.
A terrorizmus jól látható gyökerei ellen, pl. radikalizálódó muszlimok, kontrollálatlan bevándorlás, nulla asszimiláció, párhuzamos társadalmak, pont sehogy nem harcol senki, mert virágozzék száz virág, nincs jogunk megtiltani, ők máshogy látják, joguk van hozzá, béke-szabadság-harmónia, ezért cserébe igazán megéri egy pár szöges bomba itt-ott.

Undorító, ostoba dolog, hogy folyamatosan bagatellizálod a terrorizmus áldozatait csak azért, mert másban úgyis nagyobb eséllyel halsz meg. Ez egy annyira ocsmány kenegetés, hogy szavak sincsenek rá. Ha ugyanezt tennéd a holokauszt áldozataival, az konkrétan bűncselekmény is lenne.

Boross Bence 2016.07.15. 17:18:59

Azért azt az okos városiasabb népség tudja, hogy a rendkívüli állapot bevezetése a demokrácia alacsonyabb szintje, mert a polgári szabadságjogok korlátozását jelenti. A politikai és a pénzhatalom egyaránt örül ennek a szituációnak. A politikai és a pénzhatalom gépfegyveres rendőröket vezényel az utcára, hogy a biodíszlet látványának segítségével megnyugtassa a kevésbé okos városias népséget. A kevésbé okos városias népség pedig megnyugszik és hálás, hogy nem kell félnie, mert nem gondol arra, hogy a biodíszletnek kivezényelt rendőrök akár érdemi nyomozást és rendfenntartást is végezhetnének, ha nem lennének biodíszletnek kirendelve az utcákra az ő megnyugtatásukra. A hatalom és a pénzhatalom is örül, mert a kevésbé okos, de már immár nyugodt városiasabb népség nem kérdezősködik a szabadságjogai felől. Win-win.

Afrika steht an der Elbe 2016.07.15. 17:21:24

@BiG74 Bodri:
A honfoglalás korában és az előtt nem beszélhetünk olyan nemességről és jobbágyságról, amely volt a XVII. században.

lol7 2016.07.15. 17:28:15

@Afrika steht an der Elbe: Nem jól. Odoaker nem volt császár. Romulus Augustulus volt az. Illetve elődje, Julius Nepos, akit ugyan elzavart a Romulus faterja, de azt meg a helyi sógun, Odoaker zavarta el, és Julius Nepos nevében uralkodott annak haláláig. Utána meg Itália kirlyaként folytatta, és a Római császári cím örökre a biznciaknl maradt.

Afrika steht an der Elbe 2016.07.15. 17:28:45

@BiG74 Bodri:
Erdély például úgy románosodott el, hogy a magyar birtokosok szakmányban hozták be a román parasztokat, mert velük nem volt annyi probléma, mint a magyar paraszttal.

Hiába volt a román legalul, hiába volt az összes felette álló magyar, a román paraszt román maradt.

A Zrínyiek, Frangepánok a kor felfogása szerint - mai szóval élve - "világpolgárok" voltak, mint a régi nemesség általában. Így könnyen összeolvadhattak a magyar nemességgel.

BiG74 Bodri 2016.07.15. 17:33:02

@Az apokalipszis lovasa:

Nem nulla az asszimiláció, ha teljes bevándorló tömeget vesszük. Ugyanakkor tény, hogy ha ők a bevándorlók, akkor nekik kell elfogadni az aktuális rendet, kultúrális környezetet. Részemről ez az alapja az egésznek.
Az pedig tény, hogy az iszlám nem nép, hanem ideológia, mely akkor is átjön a határon, ha az szigorúan ellenőrzött.

komisz_kölök 2016.07.15. 17:34:22

@Boross Bence: konkretan milyen szabadsagjogai csorbultak egy nem bünözö-nem terrorista francianak? Aminek a penzhatalom olyan nagyon örül? Nem nezhet tüzijatekot? Huuuu, de jo most a Sorosnak. Vagy akarki is az a penzhatalom konkretan.

Elmondanam, hogy a "penzhatalom" annak örül, ha nyugalom van, a nepek szepen fogyasztjak a hambit a gyerek egyik mekijeben.

Janossz 2016.07.15. 17:40:11

Azért az nehezen magyarázható, hogy az elkövető (csak) tunéziai állampolgár volt, többször meggyűlt a baja a törvénnyel (erőszakos, fegyveres ügy miatt is), és ezek után az országban grasszált még.
Nem az első hasonló eset a francia/belga hatóságoktól.

Afrika steht an der Elbe 2016.07.15. 17:41:37

@komisz_kölök:
A pénzhatalom a káosznak örül, nem a nyugalomnak.

BiG74 Bodri 2016.07.15. 17:50:49

@Afrika steht an der Elbe:
Ez történelmileg korrekt. De mi a következtetés?
Mert részemről az, hogy anno, a magyar aki nem a paraszt volt, hanem a nemes, a gazdaság működtetése érdekében nyugodtan telepített különböző származású termelő eszközöket a földjeire, mert nem tekintette a nemzet részeinek őket. Ezért sokadlagos volt, hogy milyen náció, inkább számított, hogy az akkori felhozatalból honnan lehet a legjobban pótolni a veszteséget. A hódolt, társult területek vezető rétege felismerve, hogy a magyarság pontosan a hatalmat jelenti, asszimilálódott magyar nemessé, így előjogaik megmaradtak, és velük a "nemzet" lojális partnerekre lelt.
A tömegekben betelepített szerb, horvát, szlovák, német, román, hogyan is asszimilálódott volna? Önálló településeket hoztak létre, minimális keveredéssel. A települések pedig valamely nemes fennhatósága alatt álltak, ki nem beolvasztani ( hová?) szerette őket, hanem megadóztatni.
Ezt a magyar nemzeti koncepciót és a folyamatos szerencsétlen hadakozást szívtuk meg a nemzetállamok kialakulásával, jobban mondva, a már hibás koncepcióról Horty -ig leállni nem tudó nemzeti vezetésünk révén.

Boross Bence 2016.07.15. 18:02:02

@komisz_kölök: A rendkívüli állapot lehetőséget ad a hatóságoknak, hogy

* házi őrizetben tartsanak bárkit, akinek tevékenysége szerintük zavarhatja a közrendet,
* bármikor bárhol házkutatást tartsanak bírói engedély nélkül, és
* gyülekezési tilalmat rendeljenek el.

A gyülekezési tilalom vonatkozhat akár a tervezett neoliberális munkaügyi reform elleni szakszervezeti tiltakozásokra.

komisz_kölök 2016.07.15. 18:04:50

@Boross Bence: ja, de ha jol emlekszem, nem voltak ilyen korlatozasok. Tele volt tüntetessel az orszag. Szoval ezek elmeleti lehetösegek. Tudsz konkretumot mondani, vagy csak fantazialunk?

komisz_kölök 2016.07.15. 18:06:44

@Afrika steht an der Elbe: ezt csak ugy ex has? Had ne gyözzön meg. Milyen vallalkozas az, ami kaoszban jobban hasit, mint nyugalomban? Konkretan melyik gazdasagi agnak jo egy francia kaosz szerinted?

harcsapaprikás 2016.07.15. 18:20:25

@komisz_kölök: Ezek pont olyan hülyék mint azok, akik be akarják engedni a kecskebaszókat.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.15. 18:28:31

@Zsuzsi25: Kérlek, növessz agyat! A merényletek túlnyomó részét - így ezt sem - friss menekültek követik el. Ez a barom francia állampolgár is volt. Valahogy az egzisztenciát egyáltalán nem teremtett akár már régóta az országban élő muzulmánokat kéne kitoloncolni az EU területéről. A migránsokból pedig azt befogadni, aki ténylegesen menekült.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.15. 18:29:33

@Tizenötmillió Magyarok: Szerintem meg téged fel kéne jelenteni ezért a gyűlöletkeltő kommentért. Simán megállna a bíróságon,

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.15. 18:33:09

@chepunk: Miről beszélsz? Trianonról Soros tehet, és Gyurcsány kottájából írták.

Balt 2016.07.15. 18:34:22

@tommygun: Ez megint csak a szokásos önfelmentés. Franciaország tevékeny részese volt (...?) az arab világ leigázásának, ez a kései következmény.

Balt 2016.07.15. 18:37:22

@DonTintoretto: Mondjuk azért feltenném lassan a kérdést, hogy a Ch. Hebdo és hasonló provokatőr rohadékok miatt hány ártatlannak kell még meghalnia.

harcsapaprikás 2016.07.15. 18:37:53

@Balt: Lófaszt. A világ nagy része gyarmatosítva volt valamikor a történelem során. Mégis csak a muszlim kecskebaszók lettek terroristák.

belekotty 2016.07.15. 18:38:10

@Afrika steht an der Elbe: És mi van a dollár hiperinflációjával?

belekotty 2016.07.15. 18:38:42

@Krisz11: Mellé ment....

És mi van a dollár hiperinflációjával?

Balt 2016.07.15. 18:44:56

@Az apokalipszis lovasa: Meg Mohamed karikatúrákkal. Az már bejött...

belekotty 2016.07.15. 18:46:01

Azért tegyük hozzá, hogy a fejlett világnak (Európa, USA) jó az hogy az arabok háborúznak egymással, mert így az olajat olcsón adják, ráadásul fegyverért adják és nem fejlődésre fordítják.
Az a pár száz ember aki ilyen terrorista merényletekben meghal, a járulékos vesztesége annak, amit a keresztények elszenvednek az arabok között szított háborúban. Az hogy 100-120 dollár helyett az olaj csak 40-50 dollár hordónként, az nem olyan nagy ár ezért.
Addig amíg nem az adott egyént, vagy környezetét érinti az terrorizmus.

Balt 2016.07.15. 18:49:40

@new_boy_on_the_block: Én csak azt remélem, hogy aközött az 54 migráns között, akik már dolgoznak Németországban az integráció sikerének csírájaként (lol, amúgy hivatalos német adat a miniszter szájából), egy sincs teherautó sofőr.

Balt 2016.07.15. 18:57:21

@suhanyc: "A lenyeg, amit nem sikerult szerintem leszurnod, hogy hiaba veszed korul egy fallal europat, az sem segitene."

Valóban nem. Meg kell várni, míg (jövőre) a franciák is a kilépésre szavaznak, aztán jöhet a fal. :)

harcsapaprikás 2016.07.15. 18:57:53

@belekotty: Az olaj azért olcsó, mert a fehér ember ki tudja termelni. Az arabok a kecskebaszáson és a háborún kívül semmihez nem értenek. Egy szellemi fogyatékos társaság, bár te is az vagy, aki mindenben összeesküvés elméleteket látsz.

Boross Bence 2016.07.15. 18:59:45

@komisz_kölök: Valóban általánosságokat írtam, de hozzászólásomnak nem cáfolata az, hogy nem tudok konkrétumokat, mert 1) a történelmi tapasztalatok alapján rendszerint ez szokott történni, lásd pl. az USA-t; 2) nem élek Franciaországban; 3) jogvédő sem vagyok, nem követem aprólékosan az eseményeket; 4) a dolog természetéből adódóan az ilyen intézkedések sokszor maradnak titokban, pl. lehallgatások esetében, vagy mert félelemből nem tesz panaszt az ártatlanul meghurcolt illető, és legfeljebb évek múltán derülnek ki részletek; 4) amikor a rendkívüli állapotra hivatkozva be akart tiltani egy nagy szakszervezeti tüntetést a kormány, akkor a felháborodás hatására később visszakozott:

index.hu/gazdasag/2016/06/22/franciaorszagban_betiltottak_a_csutortoki_szakszervezeti_tuntetest/

ami a francia civil társadalom ellenálló erejét mutatja, és 5) itt tájékozódhatsz te is konkrét esetekről:

fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89tat_d%27urgence_en_France

Balt 2016.07.15. 18:59:45

@suhanyc: "Akik kozul emiatt egyre tobben fognak radikalizalodni, mennek robbantgatni, ecetera. Es a ciklus ujraindul. Ez ellen szerintem csak ugy lehet harcolni, ha tudatosan nem altalanositasz, es nem masszakent kezeled az embereket."

Azt mondod, hogy a CH Hedbo újságírói nem véletlenül haltak meg? Én is ezt mondom. Izé, talán pontosítsunk: nem ártatlanul.

Boross Bence 2016.07.15. 19:12:21

Valóban nem a megérkezése utáni másnap kezd a migráncs robbantani, hanem évek múlva, amikor nem sikerül a beilleszkedés. De a beilleszkedés kudarcáért ki a felelős?
* A migráncs, aki nem tett meg mindent a beilleszkedésért és párhuzamos társadalomba menekült? Ezt mondja a jobboldal.
* Az őshonos többségi társadalom, ami nem tett meg mindent a befogadásért, és csak alacsonyabb presztízsű munkákat kínált fel? Ezt mondja a baloldal.
* A politikus, aki olcsó munkaerőnek behívta a migráncsot a gyáros kedvéért és azután a multikultit erőltette? Ezt mondja a populista.
Talán mind a három igaz. Ezért is jobb megelőzni az ilyen problémákat, és tanulva a nyugat hibáiból nemet kell mondani a kényszerbetelepítésre.

harcsapaprikás 2016.07.15. 19:12:23

@Balt: Te ezt komolyan elhiszed, hogy ha nincs Hebdó akkor a kecskebaszók nyugton maradnak? Az ajatollah bocsátott ki fatvát Rushdira pedig ő egészen más szinten állt. Ezeknek minden az iszlám megsértése!

harcsapaprikás 2016.07.15. 19:17:51

@Boross Bence: Az, hogy a középkorból jön. Ez a hibás. Ez egy teljesen más világ számára. Nincs kapcsolódási pontja vele. Egy csimpánz sem fog beilleszkedni, hiába adsz neki munkát, banánt vagy bármi mást.

Balt 2016.07.15. 19:20:10

Kettőt mondok: @Az apokalipszis lovasa: +1 meg @Boross Bence: +1 :)

@komisz_kölök: Épp ezt olvassa Hollande fejére a liberális média: :)
@Balt:

@Kampánymigráncs: "Ez a barom francia állampolgár is volt."
Megint hazudsz: Titre de séjour okmánya volt (am.: tartózkodási engedély).

Balt 2016.07.15. 19:22:22

@harcsapaprikás: Mindegy, a franciák éppen a muzulmán világban szerettek kotorászni. Ez az ára. (Mindamellett sajnálom az ártatlan francia és nemzetközi áldozatokat. A marokkóiakat is.)

Balt 2016.07.15. 19:27:16

@Boross Bence: Ok.

@harcsapaprikás: Nem kell(ene ... kellett volna) velük foglalkozni és kész. Persze ezt egy francia (liberális, lol) nehezen teheti meg, miután a FFL ma is ott van vagy tucatnyi muzulmán országban.

Balt 2016.07.15. 19:30:05

@harcsapaprikás: Ja, Charliék maguk keresték a bajt, ezzel nincs is gond: ha olyan fasza gyerekek, menjenek Rakkába ilyen újságot kiadni. Akkor talán megoldódik helyben a probléma. Európának csak a korábbi gyarmatbirodalmak okán van közük az egészhez.

BiG74 Bodri 2016.07.15. 19:43:13

A németeknél rengeteg török van, ők nem robbantgatnak?

Balt 2016.07.15. 19:46:43

@BiG74 Bodri: kitekinto.hu/europa/2012/04/03/a_nemetorszagi_torok_kisebbseg_helyzeterl/

harcsapaprikás 2016.07.15. 19:51:41

@Balt: Akkor miért sajnálod őket? Ha ez a korábbi gyarmatosítás ára akkor megérdemelték, nem?
Szerintem meg bármi is történt a múltban, semmi nem igazolja ezt.

harcsapaprikás 2016.07.15. 19:54:10

@Balt: És mi van Rushdival? Meg azokkal a gyerekekkel, akik focit néztek és ezért kivégezték őket? A Hebdósok bátrak voltak, hogy ezt bevállalták és megmutatták a veszélyt. Te gyáva vagy mert megalkudnál.

kuki123 2016.07.15. 19:59:49

persze lehet arról beszélni, és mentegetni, hogy már régóta ott lakot stb...

arab volt ennyi

ha x év nem volt elég neki beilleszkedni, akkro mit várunk a milliónyi alahhozó migránstól?

Felelősök?
Merkel
Junker
Hollande
Brüsszel
meg az elődjeik...
a libeális jogvédők. és agyhalottjaik.

Ha meg nem mondtuk volna mi (lenácizott) átlag emberek, hogy ebből baj lesz.

Boross Bence 2016.07.15. 20:06:48

@harcsapaprikás: Az igaz, hogy pl. Magyarországon is van sok ember, aki nem tud beilleszkedni, mégsem kezd ámokfutásba, és hogy ez kultúra kérdése. Az iszlámban a keresztények elleni erőszakos fellépés évszázadok óta kulturális minta, amit ma is tovább éltetnek a vallási iskolákban. Nem nagyon hallani olyat, hogy az algíri, a kairói vagy a bagdadi főmufti, a perzsa ajatollah vagy más tekintélyes muszlim vallási vezető elítélte volna az európai terrortámadásokat, és az iszlámmal ellentétesnek nyilvánította volna őket.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.15. 20:18:59

@Balt: Nos, ha nem lett volna gyerekszobám azt mondanám, hogy a büdös kva anyád, az hazudik. De szerencsédre volt. Francia kettős állampolgár volt, még ha a mocskos fideszed ebből a több mint 80 ember halálából is migránsellenes politikai tőkét akarna kovácsolni.

harcsapaprikás 2016.07.15. 20:26:38

@Kampánymigráncs: Nem volt francia állampolgár. De nem is ez a lényeg. Egy tetves muzulmán volt. Egyébként mirlyen kampányra kellene felhasználni ezt? Mert falafel reklámhoz valahogy nem jó.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.15. 20:32:35

@harcsapaprikás: Igen, nem volt kettős állampolgár valóban. De amikor délelőtt olvastam, még arról szóltak a hírek. Nem vagyok agitpropos bérkommentelő, nem követem egész nap a sajtót. De ez a kutyapofájú fideszes balt ne hazugozzon engem, mert megkeresem és beverem a pofáját.
Arra gondoltam, hogy a fidesz az eu ellenes kampányát a migránsokra építi. A terrorizmus pedig fontos ütőkártya. Ha viszont a merényleteket jórészben nem új migránsok követik el, akkor ez nem jó a fidesz kampányának.

harcsapaprikás 2016.07.15. 20:39:20

@Kampánymigráncs: A migráns ellenesség, egész pontosan muzulmánok beözönlésének az ellenzése az egyetlen dolog, amivel egyet értek a fidesszel. Helyesebben csak részben. Én sokkal keményebb fellépést tartok szükségesnek. Hogy nem új migráns követte el az csak annyit jelent, hogy időzített bombaként üzemelnek.
Ami az EU-t illeti, természetesen nem akarok kilépni. De az is igaz, ha hamarosan polgárháborúba süllyednek, akkor teljesen mindegy, hogy tagok vagyunk-e.

lk2 2016.07.15. 20:49:09

@E.Katolnai: meg mindig nem erted, te szerencsetlen. Egy evezred tavlatabol mar rohadtul mindegy, hogy ki volt oshonos mar akkor is, es ki nem. Az azota eltelt idoben kialakult egy Europara jellemzo kulturalis es tarsadalmi kozeg...ez az, amibe a most bearamlo afrikai es kozel-keleti barbarok rohadtul nem illenek bele.

Balt 2016.07.15. 21:20:19

@harcsapaprikás: Bátrak? Francia rendőri védelem mellett persze. Mondom, tessék Rakkában hepciáskodni!

Balt 2016.07.15. 21:34:14

@Kampánymigráncs: Hehe, faszkalap, helybe jöttél, itt az okmány.
www.wtae.com/national/who-was-mohamed-lahouaiej-bouhlel/40730462

Olvasás megy?
www.origo.hu/nagyvilag/20160715-nizza-merenylet-tolvaj-eroszakos-sofor.html
"A nizzai gázolásos merénylet elkövetője, a tunéziai állampolgárságú Mohamed Lahouaiej Bouhlel"

en.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Lahouaiej_Bouhlel
"Bouhlel was born in M'saken, Tunisia, a small town about 10 km (six miles) outside the coastal city of Sousse and, according to police reports, he had a French residency permit"... Residence: Nice, France; Nationality: Tunisian; Ethnicity: Arab; Citizenship: Tunisian.

Anyázni meg otthon, Indiában!

Balt 2016.07.15. 21:36:15

@Kampánymigráncs: Nem hallom a sűrű bocsánatkérést, seggfej.

harcsapaprikás 2016.07.15. 22:12:04

@Balt: Volt rendőri védelem is? Tehát tisztában voltak a veszéllyel és mégis csinálták. Ezt hívják bátorságnak. Az, hogy te inkább lapítanál az nem bátorság. És miért mennének Rakkába? Sajnos jött ide épp elég kecskebaszó. Egyébként voltak kereszténygyalázó karikatúráik is. Keresztények mégsem támadták meg őket.

belekotty 2016.07.15. 22:19:09

@harcsapaprikás: Te idiót faszkalap! Szaud Arábiában a szaudi olajtársaság termeli ki az olajat, nem a fehér ember.

harcsapaprikás 2016.07.15. 22:34:56

@belekotty: A fehér ember adja a technológiát. Az olajkitermelés meglehetősen bonyolult dolog. A fehér ember technológiai tudása nélkül még mindig szárított teveszarral főznék az ebédjüket.

Boross Bence 2016.07.15. 22:42:34

@harcsapaprikás: Hogy bátorság volt-e vagy vakmerőség, az már nézőpont kérdése. Mindenesetre 2011-ben a Mohamed-különszám körüli felháborodás idején arról beszélt a lap egyik szerkesztője, hogy a lapot 13-szor perelték katolikus szervezetek, de csak egyszer muszlimok. Ennyi erővel a terroristát is hívhatod bátornak, aki a hite védelmében az életét kockáztatta a vallásgyalázókkal szemben, míg a gyáva keresztények csak pereket indítottak.

Boross Bence 2016.07.15. 22:50:07

Érdekes, hogy az Indexről eltűntek a nizzai merényletet tárgyaló blogbejegyzések ajánlói.

harcsapaprikás 2016.07.15. 22:51:14

@Boross Bence: Szemantikai vitába nem mennék bele. Felőlem hívhatod vakmerőségnek is. Nyilván a dolog a muszlimok részéről is kivánt bátorságot. Bár sokkal kevesebbet. Nekem a gyáva keresztények sokkal szimpatikusabbak. Arról nem is beszélve, hogy nem gyalázni a kereszténységet nem gyávaság hanem tisztelet. Mert bármikor gyalázhatnám is de nem teszem.

lol7 2016.07.16. 04:02:24

@harcsapaprikás: Pontosan! Az alapvető probléma az hogy a Föld túlnépesedett, ráadásul pont ott basznak a legtöbbet ahol a legkevesebb víz + kaja van. A homokot nem tudják megenni, ezért el akarjk venni a mi földjeinket. Ez egy invzió. Radásul van egy nagyon primitív szektjuk, ami a gyilkoláson kívül semmi másra nem neveli őket, és mivel unatkoznak, a sivatagban túl sokmindent nem is lehet csinálni, meg nem is akarnak, ezért egyetlen hobbijuknak, a tömeggyilkosságnak hódolnak. Olyanok mint a sáskák, elbánni is hasonlóképp kell ezekkel. Golyószórót a határra, atomot a nyakukba.

lol7 2016.07.16. 04:05:36

@Balt: Amíg ezek az állatok gyarmatosítva voltak, volt fehér gazdájuk, addig nem is volt semmi gond. A probléma ott kezdődött amikor megszabadultak uraiktól, és a fene nagy jódolgukban nem tudnak mihez kezdeni. A primkó szektjuk gyilkolásra utasítja őket, és mivel sok eszük nincs, hát mennek is gyilkolni.

lol7 2016.07.16. 04:27:36

@Boross Bence: Pontosan! Ez az egész szektariánus probléma, az iszlámmal van a baj! Az iszlám az emberiség szégyene, be kell tiltani, el kell törölni! A tagjainak vagy észhez kell térnie, vagy eltakarodniuk a Földről.

lol7 2016.07.16. 04:30:35

@Kampánymigráncs: A migránsellenességet pont a migránsok csinálják. Megmutatják az iszlám valódi arcát, amit mi természetesen utálunk. Az iszlám fajnak semmi keresnivalója Európban.

lol7 2016.07.16. 04:34:17

@Kampánymigráncs: Ja, a régi migrnsnak mr szabad tömeggyilkolnia? Nem is tudtam hogy felmentést kaptak a törvények alól. Tökmindegy hogy új vagy régebbi import: nem tartozik ide, nem része Európának, ezért takarodjon haza a picsába! És inkább 10 (még) ártatlan migránst is dobjunk ki, mintsem 1 robbantgatós véletlenül ittmaradjon.

lol7 2016.07.16. 04:35:52

@Balt: Mi nem rakkban vagyunk! ezek jönnek ide, nem mi mentünk hozzájuk. Ha neked ennyire szimpatikusak, húzzál te oda, a terrorista fajtádat simogatni!

belekotty 2016.07.16. 07:02:30

@harcsapaprikás: Attól ők termelik ki, úgy hogy már nincs ránk szükségük.

E.Katolnai 2016.07.16. 07:13:12

@komisz_kölök: Először is nem neked irtam mondanivalómat, másodsorban engem ne oktass, h mi a mohamedán, meg mi az izlám szóhasználat, hiszen már több mint 30 éve foglalkozom vallásokkal, amit tanúlmányaim világosan tanusitanak.
Harmadsorban a történelem, vallástörténet, teológia-ideológia kutatásnak nem az a lényege, h valaki visszavezesse ezer évre családfáját, hanem, h tisztán lássunk meg tényeket, egészében értsünk eseményeket.
Szóhasználatod, stilusod alapján jó nagy ignorant proli lehetsz.

E.Katolnai 2016.07.16. 07:16:16

@Afrika steht an der Elbe:
Valamit félreérthettél … az avarokról pl. ezt írtam: „A turáni élettérből több hullámban érkező ázsiai etnikummal bíró avarok, a Kárpát-medencében történő megtelepedésük után átvették az ott élő törzsek nyelvét, műveltségét, azaz elmagyarosodtak és csak a horvát-dalmát részeken megtelepülő avarok szlávosodtak el.”

Árpád népe harcias török klánok voltak, jelentős fegyveres szolgahaddal, kevés családtaggal és még kevesebb köznéppel vonultak, mely formáció biztosította a gyors haladást, hozzájárult a hadi sikerekhez, népek leigázásához, de a hosszútávú kulturális megmaradást ellehetetlenítette. honfoglalásuk után – már az új környezeteben házasodtak és ahol gyermekeik anyja már a saját nyelvére tanította az utódokat. Mert a nyelvet mindig az anyák adják tovább. Míg a ruha, szabja, sisak, harcmodor, állattartás, jogi-társadalmi szabályok, temetkezési szokások hosszú generációkon keresztül megmaradtak avarnak, vagy töröknek, ám a nyelvcsere az anyáknak köszönhetően lassan de biztosan elmagyarosította a hódító seregeket, népeket."
A kabarokról: „hét honfoglaló magyar törzzsel szövetségben új hazát kapott a velük bejövő három török eredetű Kabar törzs is, akik egy tömbben a Mátra és Bükk hegységek tágabb körzetében telepedtek meg. (Anonymus kettőt nevez néven közülük: Ed és Edömén.) Ha igaz lenne akadémistáink idevonatkozó állítása, akkor a ezeknek a törzseknek el kellett volna kabarosítani, (törökösíteni) a Mátra és Bükk hegységek alatti gyéren lakó avar és szláv népességeket. Ez azonban sosem történt meg, mert ezeken a vidékeken a török nyelv soha nem honosodott meg. Helyette a kabarok vették át a már ott élő nép nyelvét és műveltségét, annak ellenére, hogy a honfoglalást követő négy bő generáció után még mindig kabar dandárok adják Aba Sámuel királyunk serege javát. A régészet furcsa valósága az, hogy a honfoglaló Árpád 'magyarjai' és a hozzájuk csatlakozott kabar leletanyagok, temetkezési szokások teljesen megegyeznek, mintha nem két népcsoportról lenne szó, hanem egyről. Ez azt is jelentheti, hogy a kabarok nem voltak törökök, vagy még valószínűbb: Árpád népe is török volt.”

Balt 2016.07.16. 08:56:18

@lol7: :)) Ha nem tűnt volna fel, messzemenőkig ellenzem a migránsimportot, bár igaz, rasszista viszont nem vagyok. Ha valakinek baja van Mohemeddel beszélje meg a követőivel. Ennyike. Sajnos a mi szekularizált világunkban a kereszténység már nem élvez külön védelmet. (Megj.: az extra liberális Svédországban államvallás volt a lutheránus az ezredfordulóig. Annyira, hogy a kormány nevezte ki a püspököket, s papok közalkalmazottak stb.)

harcsapaprikás 2016.07.16. 10:11:57

@belekotty: Szükségük van ránk mint a berendezések szállítóira és az olaj vevőire. Meg szinte mindent importbó szereznek be.

lol7 2016.07.16. 11:22:26

@Balt:
"Ha valakinek baja van Mohemeddel"
Ennyi terrortámadás után vajon mitől lehet bajunk vele? Érdekes hogy mindig csak az arabokkal van a baj. mg nem hallottam svéd robbantóról, de perui kamionos gázolóról se. Vajon mitől lehet ez?

Svédország egyházügyi problémái nem nagyon izgatnak, ahogy a buddhisták se, még a free tibetet is leszarom, oldjk meg maguk, engem az zavar ha ezek az állatok idejönnek robbantgatni. Nem én mentem hozzjuk, ők hozzánk! És természetesen nem tetszik. Ha ez az ára az ő kis migrációjuknak, akkor egy se jöjjön ide! Leszarom a szíriai + ki tudja milyen szenvedéseiket, nekünk ne okozzanak ilyet! inkbb géppuskzzk le mindet a határon és legyen nyugtunk!

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.07.16. 13:15:05

Franszoáholland ezzel be is csukhatja a politikai karrierjét,a köv választáson sanszos hogy a szélsőjobb nyer.
Kellet ilyen impotens módon kezelni ezt a készenlétet....több ízben mondták az iszlám állam mufftijai hogy autókkal öljétek őket, de ezek a szerencsétlen rendőrök csak beengednek egy teherautót több ezer ember közé, fel fogni nem tudom mennyi retardált dolgozhat ezeknél.
Ott kezdeném hogy repülőtérre eleve nem vennék fel arabot, leszarom hányad generációs francia, köze ne legyen az iszlám valláshoz.

nemecsekerno_007 2016.07.16. 13:53:21

@harcsapaprikás: Ja persze. A rasszista, képmutató, gazdag fehér ember. A Földről egyenlőre nem tudunk elköltözni. Itt kell megoldást találni a problémákra mert azok globálisan érintenek mindenkit. Persze lehet a kedvenc állatunk a strucc, de akkor megértünk a pusztulásra.

Ursus Arctus 2016.07.16. 15:10:46

Milyen szerény az új "Egyenlítő blog" dizájn! B1 blog! ... "A blogolás itt kezdődik" ... :-) Remek!

DonTintoretto 2016.07.16. 15:25:05

@Balt: Pontosan. Azt mondtam, hogy nem minden arab terrorista. De azt is, hogy szembe kell nézni azzal, hogy kik követik el ezeket a szörnytetteket.

És akkor adni kell egy választ. Ez éppenséggel lehet a határok lezárása, a kettős állampolgárok deportálása, stb.

Balt 2016.07.16. 16:47:40

@lol7: Mondjuk norvég tömeggyilkos már volt egy, kb. dzsihadista attitűddel. De Norvégia nem az EU része, bár Schengenhez társult azt hiszem, tehát onnan sem vagyunk védve.

Géppuskázni nem kell, de az ilyeneket (ill a tisztázatlan személyazonosságú és számdékú sokaságot) szabadon beengedni sem.

Balt 2016.07.16. 16:51:40

@lol7: Ja, Németországban él 3 millió török, Franciaországban Belgiumban stb. többszörösnyi arab, ergo: nehéz megoldani Európán (schengenen) belül. Addig "jó" (innen nézve), míg a saját környezetükre, az egykori gyarmattartóikra dühösek csak. Természetesen a ötelező kvótát el kell utasítani, már csak azért is, hogy ne szóródhasson szét az "ideológia" Európában. Magyarul szerencsére kevesen akarnak megtanulni, tehát önszántukból nemigen fognak ide jönni.

harcsapaprikás 2016.07.16. 16:59:15

@nemecsekerno_007: Te most rasszista vagy, hogy szidod a fehérembert? Szerintem nem kell megoldanunk a világ összes problémáját. Nincs ilyen kötelezettségünk.

harcsapaprikás 2016.07.16. 17:12:49

@Balt: Amit Breivik csinált az egy kivételes dolog. Amit a muzulmánok csinálnak az nem egy elszigetelt eset. Náluk ez nem kivétel, ez a szabály. Breiviket megemlíteni, annyit jelent, hogy nem sikerült megértened a problémát.

Balt 2016.07.16. 17:29:15

@harcsapaprikás: Amit Breivik, a buzi orlandói feka, az IRA (és előtte a britek) stb. egyáltalán nem elszigetelt eset. De ne velem vitatkozz, hanem a pszichiátereddel, ha nem elég tiszta ötödször leírva sem, hogy messzemenőkig elítélem a migránsimportot.

lol7 2016.07.16. 17:38:17

@harcsapaprikás: Pontosan! Az araboknál a gyilkolás veleszületett genetikai (állati) örökség.

Boross Bence 2016.07.16. 18:33:27

@lol7: Ez hülyeség, egészen egyszerűen átgondolva is tarthatatlan az álláspontod: analógiásan képzeljük el azt, hogy 924-ben azt állította volna egy svájci pap, hogy a magyaroknál a gyilkolás veleszületett genetikai (állati) örökség. vagy 1241-ben azt állította volna egy magyar főúr, hogy a mongoloknál a gyilkolás veleszületett genetikai (állati) örökség, vagy 1630-ban egy német parasztasszony azt mondta volna, hogy a svédeknél a gyilkolás veleszületett genetikai (állati) örökség. vagy 1942-ben azt állította volna egy lengyel zsidó, hogy a németeknél a gyilkolás veleszületett genetikai (állati) örökség, vagy 1980-ban egy angol politikus azt állította volna, hogy az íreknél a gyilkolás veleszületett genetikai (állati) örökség.

Jól látható a fenti példákból, hogy ilyet értelmes ember nem mond, csak olyan valaki, aki szélsőségesen elfogult.

lol7 2016.07.16. 18:54:08

@Boross Bence:
1. Akkoriban az volt a szokás, mindenki azt csinálta. (Vikingekről mi rémlik?)
2. Mi nem ártatlanokat gyilkoltunk, és főleg nem szórakozásból, unaloműzésből, hanem ellenséges harcosokat. K. nagy különbség! Mi oda mertünk állni a német / olasz / bizánci lovagok elé hogy ide lőjetek ha tudtok, ezek meg csak ártatlan civleket mernek gyilkolni, fosnak a katonáktól.

Mert ezek állatok, erre neveli őket a sátánista mesekönyvük.

tardos janos 2016.07.16. 21:07:53

@DonTintoretto: Elolvastam. A tehetetlenség van benne, meg talán még (de ezt csak remélni tudom), hogy a titkosszolgálatnak nagy szolgálatot tesznek az ilyen iszlamista körök, mint ez a konyvesbolt is. Mást nem olvstam ki belőle, de mondjuk ezzel is tisztában voltam. Igen, nagy a baj, ezt nem vitatom. De persze nem nagyobb, mint azok fejében, akik liberálisokat (vagy bárkit) a Dunába akarnak lőni. Őket sajnos nem listázza a magyar titkosszolgálat. De ha mégis, azt forrón üdvözölném.

agent007 2016.07.16. 21:50:43

Nagyon nem erti a posztolo a helyzetet. Nem az szamit hogy a terrorista francia szuletesu, vagy francia allampolgar, hanem az, hogy egy olyan vallas fanatikus hive, amely kurvara nem kompatibilis a judeo-kereszteny ertekekkel. Allahu akbar-t kiabalo tomeggyilkosoknal ugyanis errol van szo. A problema pedig az hogy a franciak es sokan masok nem kerdojelezik meg ezt a fanatikus vallast, hanem osszevissza hadovalnak csakhogy ne kelljen felelossegre vonni a muzulmanokat. Inkabb behoznak meg egy rakas koszegeny muzulmant akik otthon feudalizmushoz vannak szokva. Igy aztan hiaba van francia trikolor meg melldongetes hogy nem felunk, stb., a terrorizmus folytatodni fog. Most mar oda jutottunk hogy barmely, terrorista szervezethez amugy nem kapcsolodo elegedetlen muszlim radikalizalodhat via internet es kinyirhat minel tobb embert, lehetoleg kisgyerekekkel egyutt. Elmondhatjuk hogy a nemzetkozi helyzet fokozodott, hala a puhapocs kormanyoknak.

agent007 2016.07.16. 21:57:39

Sokan odzkodnak a schengeni hatarok lezarasatol, mert az igaz, hogy a gazdasagnak ez plusz koltseget jelentene. De kerdem en ki a loizet erdekel a penz amikor emberek eleterol, biztonsagarol van szo? Ne tegyetek mar ugy mintha EU meg Schengen elott nem lett volna gazdasag. Mikozben ez a problema a muzulmanok korul amugy is rohasztja szet az EU-t rendesen. A britek felvettek a nyulcipot, es ki tudja meg ki fogja oket kovetni - mar eleve ez is gazdasagi vesztesegekhez fog vezetni azoknak is akik benn maradnak meg azoknak is akik kint.

agent007 2016.07.16. 22:11:34

@lol7: Ugy nez ki hogy barmi problemaja van Juszufnak, ezt tomeggyilkossaggal tudja csak megoldani, mert olyan merteku benne a gyulolet. Mar eleve antiszocialis, kisstilu bunozo a tarsadalom peremen mert nem akar es nem kepes integralodni a "hitetlen kutyak" vilagaban. Juszuf akkor erzi Europaban jol magat ha reszesedhet a joletbol es a kokorszaki ill. feudalis "kulturajat" gyakorolhatja 100 %-ig. Pl. hogy mert az az asszony lelepni amikor a magassagos Koran megigerte neki hogy az az o rabszolgaja lesz orokre? Juszufnal ez mar eleg ahhoz hogy jihadra lepjen. Ergo Juszuf es tarsai tulajdonkeppen ket labon jaro fegyverek...

DonTintoretto 2016.07.17. 14:14:02

@tardos janos: Nem sikerült kiolvasnod belőle, hogy a mindennapok a banlieu-kben sokkal "konzervatívabbak", mint echte arab országokban? Kell, hogy ennek helye legyen Európában? Vagy egy erőteljesen laikus országban? Hagyjuk nekik, hogy a sharia szerint élhessenek itt?

tardos janos 2016.07.17. 14:16:30

@DonTintoretto: Nem a sharia szerint élnek. Nem tudom, hány százalékuk konzervatív, de több, mint húsz-harminc éve volt. Ezzel együtt az elsöprő többség elfranciásodott, kávéházba jár, boulot-metro-dodo, mint mindenki más.

DonTintoretto 2016.07.17. 15:28:22

@tardos janos: Elsöprő többség??? Ugyan honnan veszed? A no-go zónák elsöprő többsége el van franciásodva, úgy élnek mint a többiek? Évtizedek óta itt élő emberek ülnek a Pole Emploi által finanszírozott nyelvtanfolyamokon, csak azért hogy melegedjenek, de eszük ágában sincs nyelvet tanulni. A latin betűket sem ismerik. A tanárok vannak a leginkább meglepődve ha jön valaki, aki tanulni is akar. A legarababb negyedből nemrég százával vitték el a drogdealereket, a másik "arab" városban pedig a nemrég voltunk szemtanúi amint kitéptek valaki kezéből egy üveg habzóbort, mert ott nem lehet alkoholt inni.

És ezek még a kevésbé durva helyek. A franciák jelentős részének sincs lövése arról, hogy mi zajlik ezeken a helyeken, de sebaj, majd lassan kénytelenek lesznek megérteni.

Pont az az egyik nagy gond, hogy nem úgy élnek, mint a többiek. Nem a francia törvények szerint, nem az európai szokások szerint.

www.newyorker.com/magazine/2015/08/31/the-other-france
süti beállítások módosítása