B1 blogcsalád



Kövér László véletlenül saját magát is kizárta a "jó magyarok" köréből

2019. augusztus 11. - nickgrabowszki

A magyar állam már nem csak világnézetileg, hanem biológiailag sem semleges. kovi.jpg

Az Országgyűlés elnöke megirigyelte Orbán Viktortól, hogy nyaranta elmegy egy másik országba, és onnan üzen haza a magyaroknak. Elment tehát Gyergyószentmiklósra, az Erdélyi Magyar Ifjak táborába, hogy megmondja,

ki jó magyar.

Átlagos helyeken ez úgy szokott lenni, hogy a választók döntik el, számukra ki a jó politikus, és nem a politikusok, hogy számukra ki a jó választó (magyar). Ebből is látszik, hogy Magyarország nem átlagos hely, mert itt fordítva van.

Az MTI tudósítása szerint Kövér azt mondta:

Nem bonyolult ez: egyszerűen csak rá kell ébreszteni az embereket arra, hogy 

„nem az a jó magyar, aki magyarul beszél, hanem az, akinek három-négy gyermeke, 9-16 unokája van, valamennyien magyarul beszélnek, és elkötelezettek a nemzet ügye iránt.”

Ezen a ponton feltűnhet, hogy ez a definíció már nemcsak az államnacionalizmustól (ahol mindenki magyar, aki Magyarország területén él), hanem a kultúrnacionalizmustól (lásd: nyelvében él a nemzet) is ellép. Ez már az igazi bionacionalizmus, ahol még a magyar se elég magyar, csak akkor,

ha teljesíti a kötelezettségeit az állam felé: csinál elég gyereket munkaerőnek és majdani szavazónak.

Mert még a sok gyerek se elég, Kövér nem is titkolja, csak akkor, ha nemzeti elkötelezettségűek. Értsd: Fidesz-szavazók, mert a nemzetet természetesen kizárólag a Fidesz képviselheti.

Ez a néhány évvel ezelőtti, Dúró-Novák-féle, igazán szélsőjobboldali Jobbik programja (lásd még: azé az ország, aki teleszüli).

Kövér a "jó magyarok", az "egyenrangúak" köréből már három hónapja kizárta a homoszexuálisokat (nekik, ugye, nem lehet négy gyerekük, örökbefogadniuk meg tilos). Most azonban tök véletlenül saját magát is sikerült, mert neki sincs 4 gyereke. Orbánnak természetesen van. De van Gyurcsánynak, meg az MSZP-s Ujhelyinek is, akik eszerint igazán jó magyarok, bár az nem ismert, hogy a gyerekeik eléggé nemzeti érzelműek-e, azaz a Fideszre szavaznak vagy sem.

A székelyek ugyanakkor természetesen kétségtelenül "jó magyarok". Nemcsak divatba jött náluk - Kövér szerint legalábbis - a nagycsaládos modell, de több mint 96 százalékban a megfelelő helyre is szavaznak. (Persze a Fidesz biztosra megy: a helyi képviselői ellenőrzik, hová került az X.)

Az Országgyűlés elnökének, a Fidesz második számúnak tekintett vezetőjének szavai azt mindenesetre előrejelzik, hogy Magyarországon hamarost véget ér a felvilágosodás hagyománya. Az állam már nem csak világnézetileg nem semleges (ti. központilag határozzák meg, mi az egyedüli helyes világnézet), hanem biológiailag sem. Beleszólnának szexuális preferenciáinkba, meg abba is, mennyi gyereket csináljunk.

Ennek azonban ára van. A nagycsaládos modell hagyományosan a mezőgazdasági társadalmakban áll fent, ahol a sok gyerek a szociális hálót helyettesítette és olcsó munkaerőt jelentett (mert kukoricát kapálni, meg libát vagy disznót pásztorkodni már egy hétéves is tud). Az iparosodást követő időkben azonban ez az előny elveszett, és

fordított összefüggés áll fenn a sok gyerek és a jólét között.

A nagycsaládos modellt tehát valakinek finanszírozni kell. Kövér Gyergyón büszkén említette, hogy a jelenlegi magyarországi kormány a GDP 5 százalékát költi évente a demográfia támogatására. Nem tette hozzá, hogy ez több, mint az oktatásra fordított összeg, ami csak 3,8%. Meg azt sem, hogy - mivel az államnak nincs saját pénze - ezt a többi adófizető dobja össze. A nem jó magyarok.

Az a paradox helyzet van tehát, hogy a Fidesz az ellenségeitől vesz el pénzt, hogy növelje saját támogatói számát: a nem elég jó magyarok magyarok fizetik a "jó magyarok" gyártását.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4315004792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N. Barbie 2019.08.16. 15:34:59

@alöksz róz: Esetleg nehany tenyt, adatot, bizonyitekot ha loknel a vadaskodasaidhoz, marse tunne semmitmondo szanalmas magyarazkodasnak az iromanyod, mint igy...

rasztaszív 2019.08.16. 15:44:10

@CSOKKI MÁLNA: tudod,mi van az olaf jelentésben?vagy csak játszod itt az agresszív kismalacot...?:)

CSOKKI MÁLNA 2019.08.16. 15:49:58

@N. Barbie: Van országos ker TV-tek millió fölötti nézettségű híradóval, a jobboldalnak is van..Van hírportálotok napi milliós látogatottsággal, a jobboldalnak is van.. Miért baj ez? Miért fáj, hogy végre kiegyenlítődtek a médiaviszonyok a politikai oldalak között? Persze a kérdés költői. Nehéz elfogadni, hogy mostmár nem negyven méteres előnnyel indultok a száz méteres futóversenyen..:))
Az állami tv-ről meg nem azt ugattátok, hogy senki nem nézi? Akkor mégis mit befolyásol? Döntsétek már el, hogy mikor mit hazudoztok..Esetleg kettős tudatállapottól szenvedtek? :)
Ahhoz meg hogy mennyire nem volt elfogulatlan az állami tv a szociszadesz ámokfutás idején elég csak visszaemlékezni a Napkelte c. ballibsi reggeli műsorra, ahol már Mélykúti Ilona szeme állásából sejteni lehetett, hogy kormány vagy ellenzéki oldali politikussal személyiséggel fog e beszélni.Utóbbi persze megkapta a magét..:)

"Magan tulajai vannak. Azt ad le, amit akar"

Igen ,tulajdonosi köreik olyan tőkés csoportok részei, amelyek az ország kirablásában, gyarmati sorban tartásában érdekeltek, így ezekkel a csatornákkal nyilván olyan politikai pártokat,szervezeteket támogattak, támogatnak, amely ezt segíti elő. Emiatt kellett kiegyensúlyozni a médiaviszonyokat az országban, és ez fáj annyira kollaboráns elitnek..;)

CSOKKI MÁLNA 2019.08.16. 15:52:22

@rasztaszív: Ja értem, mostmár lejöttél arról a témáról, hogy a Fidesz kinyírta 4-es metrót, és rámentél az Olaf témára. Okés.. szted 2010 előtt ki húzott többet a 4-es metró lenyúlásából a Fidesz, vagy szociszadeszék?

6.Lenin 2019.08.16. 15:59:46

@N. Barbie:

Drágaságom!
Mit kéne a királyi tv-nek bemutatni ellenzéki oldalról?

Az előválasztás nevezetű kabarét?
Bangónét? Kunhalmit?
Vagy a hazudozást?

Azt írd már le, hogy mit is hallgat el a királyi? Hogy hülyék vagytok?

Miért propaganda, ha bemutatják, hogy hol, mi is épült ebben az országban?
Mennyi minden fejlődött az elmúlt 10 évben.

Ki a fasz kíváncsi már rátok ebben az országban?

rasztaszív 2019.08.16. 16:10:50

@CSOKKI MÁLNA: malackám,tájékozódj olaf jelentés ügyben.egyértelműen megállapítják,hogy a beruházás leállítása-újraindítása tette méregdrágává a négyes metrót.

N. Barbie 2019.08.16. 16:13:00

@CSOKKI MÁLNA: Ne tedd mar magad meg hulyebbnek, mint ami amugy is vagy oreg.
Nem, a tulajanak van orszagos kerTVje, hirportalja stb., nem "nektek". Es ok a paiacrol elnek, ahogy illik.
A "jobboldalnak" - ertsd az aljobboldali fidesznek - meg kozpenzbol felvasarolt es kitartott hazugsaggyarai vannak. Ez a problema.

"Az állami tv-ről meg nem azt ugattátok, hogy senki nem nézi? Akkor mégis mit befolyásol? Döntsétek már el, hogy mikor mit hazudoztok..Esetleg kettős tudatállapottól szenvedtek? :)"

1. ugatni max anyad szokott
2. Ki mondott ilyet, tudnad idezni, vagy csak szanalmas tereles? Igen, nezik, nem nyeri a nezettsegi adatokat, de akkor is nezik sokan, meghozza a legsebezhetobb reteg, a jellemzoen idos, tanulatlan, konnyen befolyasolhato videkiek, tudod, akik megnyerik vikikednek mindig a valasztasokat. Akik nem tudnak utanajarni mennyi is igaz az elhangzottakbol, mert megszoktak, hogy a kozTV a legelfogulatlanabb, hiteles TV.

Mondtam mar ezt a peldat. Van YouTube-on egy Heves-bol szarmazo gumiszerelo faszi, szoktam nezni a videoit. Par honapja egyik reszbe az idos nagyszuleinel volt, beszelgettek altalanos dolgokrol, majd megszolalt a nagyapja teljesen varatlanul, koze nem volt semmilyen elhangzott temahoz: "nekem mindegy csak a migransok ne jojjenek".

Na ezt teszi a propaganda.

"Ahhoz meg hogy mennyire nem volt elfogulatlan az állami tv a szociszadesz ámokfutás idején elég csak visszaemlékezni a Napkelte c. ballibsi reggeli műsorra, ahol már Mélykúti Ilona szeme állásából sejteni lehetett, hogy kormány vagy ellenzéki oldali politikussal személyiséggel fog e beszélni.Utóbbi persze megkapta a magét..:)"

Elmondtam, hogy mindig is elfogult volt a kozTV az aktualis kormannyal, a fidesszel is az elso amokfutasuk idejen. Nemileg elfogult, de nem nyilvanvaloan es kizarolag a kormanypropagandat kritika nelkul atvevo TV.
Es akkor szerinted ez magyarazat arra, amive mara aljasodott? Ugyanaz a ketto? Na ne nevettesd ki magad.
Te magad irod, hogy a partkeltebe meghivtak az ellenzekieket is, szep ongol. :)
Ezzel szemben manapsag akkor lephet be oda ellenzeki, ha mar torvenyileg sem tudjak tovabb huzni. Ertsd 4 evente valasztasokkor 5 percre, mert annyi a kotelezo.
A csunya szociszadesz idejen is ez ment a kozTV-nel? Mond, hogy igen, hazudj meg egy jo nagyot, mar mindegy.

"Igen ,tulajdonosi köreik olyan tőkés csoportok részei, amelyek az ország kirablásában, gyarmati sorban tartásában érdekeltek, így ezekkel a csatornákkal nyilván olyan politikai pártokat,szervezeteket támogattak, támogatnak, amely ezt segíti elő. Emiatt kellett kiegyensúlyozni a médiaviszonyokat az országban, és ez fáj annyira kollaboráns elitnek..;) "

A semmitmondo hablatyolas magasiskolaja. Kulonosen vicces ez az orszag kirablasaban es gyarmati sorban tartasaban elen jaro nemzetkozi nagyvallalatokat minden elobbi kormanytol jobban tamogato fidesz birkajatol.

Kiegyensulyozni :DDD Milyen szep megfogalmazasa koztorvenyes lopasnak.
Kiegyensulyozas az lett volna, ha keres magan (nem altaluk kozpenzbol gazdagga tett)penzembereket a fidesz es vasarol TV-t. Egy szava nem lenne senkinek.
De az nem kiegyensulyozas, hogy akkor nekem kozpenzbol ide mindent.

N. Barbie 2019.08.16. 16:24:37

@6.Lenin: "Mit kéne a királyi tv-nek bemutatni ellenzéki oldalról?"

Barmit, ugyanannyi musoridoben, mint a kormanyoldalt. Mert ezert KOZ TV.

Nagykepuskodo felsorolasodra en is irhatok akkor azt?
Esetleg peldaul megnyikkanhatna a koz TV ket alaptalan sikerpropaganda kozott a kormany piszkos ugyeirol is. Vagy esetleg tajekoztathatnak a nezoiket, hogy eppen mikor melyik sajtopert buktak el es milyen temaban vagy az o altaluk is anno atvett, akkor is nyilvanvalo hazudozas forrasa mikor elbukja a sajtopert, akkor ok is bemondanak, hogy mondjuk elnezest kerunk XY ellenzeki politikustol mert mint kiderult alaptalanul ragalmaztuk meg a kormanypart egyik hazugsaggyarara, mint forrasra alapozva. Igaz, ertem en, akkor masbol se allna az adas csak helyreigazitosokbol.

"Miért propaganda, ha bemutatják, hogy hol, mi is épült ebben az országban?
Mennyi minden fejlődött az elmúlt 10 évben."

Az a propaganda, amikor CSAK azt mutatjak, es mindig ugy elferditve, hogy a gazdaik zseniknek tunjenek. Peldaul hany fideszes botranyrol szamoltak be 10. ev alatt? Mert a (rendszerint megalmodott) ellenzekiekrol mindrol, az biztos.

"Ki a fasz kíváncsi már rátok ebben az országban? "

Hat ugy a valasztok fele te majom? Peldaul az a fele, akik adojabol szinten fizetik a kozTV-nek csufolt fideszpropaganda TV-t? Mert barhogy is probaljatok mantrazni a tobbseg dumat, 10 ev kozpenzezermilliardokba kerulo propaganda (es egyeb nyalanksagok) utan is csak a valasztok kb. felet tudtak behulyiteni.
Ami azert nekem biztato, hogy ennyien kitartanak.

6.Lenin 2019.08.16. 16:39:29

@N. Barbie:

Bemutatta a köztévé tavaly év végén, ez év elején, hogy mire is képes az ellenzék.
aztán a eu-s választásra készülődést, az eredményét.
Majd meglátjuk az őszi választási kabaréjuk eredményét is.

Azt mondjuk én is hiányolom, hogy nem mutatják be amikor bizonyítani is kéne a sok lopást. De ismerjük a független bírósági ítéleteket is.

Sokkal fontosabb az ország építése, mint félhülye ellenzékiekkel vitázni a semmiről.

Nem biztos, hogy tényleg a választók a hülyék, mert nem titeket választanak. ezen kéne inkább elgondolkodnotok.
Jól teszi a kormány, hogy nem a balfaszokkal foglalkozik. Mire észbekapnátok, hogy tényleg ti vagytok a hülyék, már nem marad szavazó, aki rátok szavazna. Ez a ti bajotok, hogy fordítva ültök a lovon.

A Fidesznek milyen média fölénye volt 2010 előtt? Mégis kétharmaddal nyert, utána is.

Mert valamit csinált is az országban. Nem titeket szidtak, mert azt magatok mutattátok be, hogy mennyire hülyék is vagytok.
Nézz már meg egy közvélemény kutatást, választási eredményt (2006-óta mindent a Fidesz nyert). Ez vajon miért van?

Azért mert te is hülye lehetsz, mások attól még lehetnek értelmesek is.

alöksz róz 2019.08.16. 17:20:21

@N. Barbie: "Igen, nezik, nem nyeri a nezettsegi adatokat, de akkor is nezik sokan, meghozza a legsebezhetobb reteg, a jellemzoen idos, tanulatlan, konnyen befolyasolhato videkiek, tudod, akik megnyerik vikikednek mindig a valasztasokat" - 5% alatt van a nézettsége, olyan túl sok embert nem befolyásolhat.

amúgy ha nem cigányoztátok volna orbánt olyan vehemensen, lehet nem rá szavazna az indoeurópai kisebbség 90%-a :-)

alöksz róz 2019.08.16. 17:43:01

@N. Barbie: "Akik nem tudnak utanajarni mennyi is igaz az elhangzottakbol, mert megszoktak, hogy a kozTV a legelfogulatlanabb, hiteles TV." - olcsó kamu. azt szokták meg, hogy a tévé hazudik, évtizedekig tisztában volt vele mindenki. és most hirtelen már azt szokták meg, hogy igaz?
egy szem idős vidékinek iskola nélkül is lehet több józan esze, mint egy romkocsmányi bölcsészmérnöknek.. ti lippsik irdatlan nagy faszságokat el bírtok hinni

CSOKKI MÁLNA 2019.08.16. 20:17:10

@N. Barbie: Nem küldelek el a jó kurva anyádba, mert igazából sajnálom a nénit miattad..:) Hónapokig arról ment a ballibsi szövegelés, hogy a "mi pénzünkből egy nulla nézettségű adót csinálnak". Te nem voltál a csahosok között?
Tudom, hogy régen voltatok már a hatalom közelében de ne hülyítsük már egymást azzal, hogy az akkori állami tv nem volt keményen kormánypárti a Napkeltével, meg buzerikusz esti politikai showműsorával, amelyről utóbb kiderült, hogy a RAI 1 díszletét koppintotta le..
Az fáj nektek igazándiból, hogy vége van annak a világnak, amikor a nyugati gazdáitok pénzéből működtetett cselédsajtó biztosította a hatalom birtoklását a számotokra, hogy hűen kiszolgálhassátok érdekeiket. A módszerváltás után húsz évig játszhattátok ezt a játékot. Kénytelenek lesztek hozzászokni, hogy ennek vége. Nem tudtok minden hullámhosszon hazudozni, mert a jobboldalnak is megvan a saját médiája. Tessék hozzászokni, mást úgyse tehettek..:)

CSOKKI MÁLNA 2019.08.16. 20:18:27

@rasztaszív: Ja értem, miután rájöttél, hogy mekkora fasságokat írtál, most energiatakarékos papagájüzemmódba kapcsoltál.:)

rasztaszív 2019.08.16. 21:43:57

@CSOKKI MÁLNA: igen,ha van egy ilyen egyszerű,megkerülhetetlen tény,akkor én "energiatakarékos" módon ragaszkodok is hozzá...:)te meg megpukkadhatsz:)

mgdé 2019.08.17. 02:09:26

@CSOKKI MÁLNA:

Málnácska, az Szdsz és a Jobbik szimpatizánsai összekeverése az csak mezei színvakság nálad, vagy szándékos? Mer' amúgy a hétköznapi szövegelemzés viszonylag egyszerű tudomány. /Nem, nem én vagyok jobbikos. No meg semmi más sem, az általad ismert palettáról. :D/

(Valóban kíváncsi vagyok, mert míg Uljacöf bácsinál egyértelmű, hogy az ő esetében már az egy bit is bőven túlméretezett kapacitás, lévén csak egyetlen állapota létezik, nálad még kérdéses a mit miért. (A "mennyiért" feltételezését szerintem hagyjuk, onnantól már mindegy lenne.))

mgdé 2019.08.17. 02:15:24

@alöksz róz:

Söndör, Söndör, te is figyelj jobban!, mert ez rád is érvényes ám:
a hajdani Szdsz és a Jobbik szimpatizánsai összekeverése az csak mezei színvakság nálad, vagy - hínnye! - netán szándékos?

:D

alöksz róz 2019.08.17. 08:10:39

@Én de genere Mi: édesmindegy. egy csapat.

és kb egyformán liberálisok :-)

mgdé 2019.08.17. 11:32:32

@alöksz róz:

Ez utóbbi - már az "egyformán" - meglehet :) , de a Jobbiknak "saját" közmédiája akkor sem volt '10 előtt sem. Tehát teljes joggal bírálják, kérdőjelezik meg a mostani gyakorlatot ezen témakörben.

No de kicsire (értsd: jogra, tisztességre, sportszerűségre(!)) nem adunk! :P

CSOKKI MÁLNA 2019.08.17. 11:42:54

@rasztaszív: Hányszor kell még elmagyarázni, hogy '98-ban semmiféle munkálatok nem kezdődtek meg..A választás előtti utolsó pillanatokban aláírt egy szerződést Megyó és Demszky..(Elsősorban azért, hogyha esetleg buknák a választást, akkor a hozzád hasonló barmoknak legyen mit lobogtatnia..) Vagyis NEM volt mit leállítani. Semmiféle munkálatok nem kezdődtek meg!Ezt a szerződést pedig a bíróság is törvénytelennek nyilvánította. Ezt követően 2007-ben kezdődtek meg a munkálatok. Öt évig, nem tartották fontosnak megkezdeni a megnyert 2002-es választásokat követően..No comment.. A tények makacs dolgok.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.17. 11:44:05

@Én de genere Mi: Hol írtam, hogy jobbikos lennel?

alöksz róz 2019.08.17. 11:50:55

@Én de genere Mi: joggal bírálhatnák, ha nem állnának oda a hasonló "médiagyakorlatot" folytatók mellé... de odaállnak. és még a simicska lopott pénze se volt elég büdös nekik.
de hát ezek nyilván sportszerű és tisztességes dolgok :-)

mgdé 2019.08.17. 12:02:57

@CSOKKI MÁLNA:

Nem írtad. Barbie-t ballibsized nem kevéssé alaptalanul. :D

Amúgy, ha - elfogadom - az oktatásban sok a potyautas, akkor nem az elvárásszintet kellene emelni megfelelő módon, a "befizetendő" súlyosbítása, meg adminisztratív fasságok (lásd KLIKK "vécépapír rendelgető" tevékenysége) helyett?
A bemerevedett, félfeudalista társadalmi berendezkedés a lemaradás útja, bukta (no persze pár % azért jól jár, lásd Dél-Amerika). Szóval, ha Magyarországért és a magyarságért valóban aggódsz, vésd eszedbe, társadalmi mobilitásra szükség van. Ahhoz pedig oktatás is kell. S nem ám csak a párttitkárok és a strómanok gyerekeinek ... A kancsuka társadalma csak olcsóvodka gyárakat képes szülni, nem felemelkedést. Keress jobb példaképet!

No, van érdemlegesebb válaszod, mint ha Uljacöf bácsi kapná a reagálás nemes feladatát, s szórná, szórná és szórná a félbitet? :P

mgdé 2019.08.17. 12:10:58

@alöksz róz:

Söndör, ne hülyéskedj már! :DDD
Okoslajosnak CSAK AZ ESETBEN lehetett lopott a pénze, ha M.-nak, T.-nak G.-nak Ny.-nek, K.-nak (és mamájának), R.-nak (és nejecskéjének), a hajdani V. úrnak, stb,., stb. is lopott a pénze. Ez ÖNGÓL. :D

(Amúgy meg, amennyiben - feltételezve, de nem elfogadva, én vélelmezem mindenki ártatlanságát :P - igazad van: Lajos mikor, és kinek az engedélyével is lopta amit lopott? :P :D)

alöksz róz 2019.08.17. 12:15:44

@Én de genere Mi: az is ugyanúgy lopott pénz. a jobbik részéről öngól, de részemről miért lenne az szerinted?
ennyire megtéveszt az általam használt "terminológia"? :D

mgdé 2019.08.17. 12:34:43

@alöksz róz:

No, akkor ebből az következik, hogy már az Óvodások Egyesült Ide a Piros Bicikliket Guruló Mozgalma sem érdemes a hatalomra jutásra, a hatalomba juttatásra, a voksainkra, mert hisz lopnának ők is, törvényesen persze - megoldanák ... :D -, s csak piros bicikliket, egyedül a Csecsemők Ide a Cicit Pártja kivétel, mert az ő követelésük természet adta ősi, még Alap- és Tetőtörvénnyel sem felülírható jog.
Ezentúl övék az ajánlócédulám!

Viszont akkor Jani bácsi a Number One, lévén ő azért - a nehezen túlléphető közemlékezet szerint - meglehetősen puritán vala, s egy-egy sakktábla akár minden városi pártbizottságon, csak-csak olcsóbb hobbi az ország verejtékező adófizetői számára, mint egy-egy stadionocska. :P (Mondjuk csak egy-egy sötét gyalog időnkénti - még ha durva is - túlárazásából nem is telne Ibizán csajokra ... mármint IS, persze, hisz az csak a hab ...)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.17. 12:58:24

"ő azért - a nehezen túlléphető közemlékezet szerint - meglehetősen puritán vala"

Ja, a gondosan felépített imázsa szerint.

Valójában egykoron neki is volt saját úszómedencéje a rózsadombi villájához... Csakhát a tömegek erről nem tudtak, nem tudhattak.

"Péter Gábor vallomása szerint a medencét Kádár János megirigyelte tőle, és rendelt magának egyet, holott, ahogy fogalmazott: »Anyagiakban Kádár nála különb volt (…) persze Kádár is szerette a szépet és jót…« (...)

Mire megépítették, a belügyminisztert bebörtönözték. Később Kádár, új szerepében egy tudatos imidzsváltást követően betemettette a medencét."

Szóval, amikor még nem kellett a plebejus imázs, addig volt, utána betemettette, hát ilyen ez a politikai marketing.

De azt követően is adózott költségesebb, úribb hobbiknak is, mint a sakk, meg hát azért voltak festményei is:
"A lakást döntően a két háború között készült neobarokk bútorokkal rendezte be. Kádár Jánosné így emlékezett »…ami a bútorokat illeti , azokat szinte darabonként vettük, azután, hogy az uram kiszabadult a börtönből. Volt, amit bizományiban vásároltunk részletre. A képek többsége eredeti. Főként Szőnyi - és Egry - képek. Én vettem őket egyenként, a férjem születésnapjára, árverésen, ha megtetszett nekem valami, s van olyan is, amit ajándékba kaptunk.«
A bútorok egy részét Kádárék bizonyosan nem vásárolták, hanem a párt raktáraiban választották ki, a képek közül, pedig sokat ajándékba kaptak. Való igaz azonban, hogy gondosan alakították ki enteriőrjét. A falakat Szőnyi István és Egry József festményein kívül még Rippl-Rónai József, Derkovits Gyula és Czóbel Béla képei díszítették. A padlót az egész lakásban mindenhol kézi, illette perzsaszőnyegek borították. A ház teraszáról panorámakilátás nyílt a városra. A személyzet (a házvezetőnő és az őrök) szobáit a ház alagsorában alakították ki. Az őrök külön életet éltek, á az elvtársnő, aki a vendégeknek a kávét, a konyakot, vagy a whyskit szolgálta fel, talán egyedüliként részese volt a Kádár család mindennapjainak.”

Konyak, perzsaszőnyegek és Rippl-Rónai-képek; gondolom minden proli panellakásban van ilyen, ugye lipsikém?

És hát a hobbik, hát urak már nincsenek, de akik a helyükre léptek, hozzájuk hasonlóan urizáltak, vadászgattak:
"Vadászaink főleg az NDK drillingjeit, a Merkelt és a Simsont használták, melyek akkoriban meglehetősen drágák voltak, és beszerzésükhöz természetesen kapcsolatok szükségeltettek. Kádár János egyik puskáját a mongol pártvezértől, Cedenbaltól kapta 1974-ben. A díszes kivitelű, szépen erezett, diógyökér ágyazatú fegyver ma a Nemzeti Múzeumban látható, fémrészeit vadászvésetek díszítik. Szarvasbika bőg az erdőszélen, a tórol éppen vadkacsa száll fel, a nádasból vadászkutya bukkan elő, szájában vadkacsával - pillanatképek az erdő és egy vadászember életéből. A puskatusra réztáblát szegecseltek; Cedenbal jószerencsét kívánt vadásztársának."
historiamozaik.blogspot.com/2012/06/kadarek-vadaszatairol.html

Akkor talán ennyi elég is a "puritán" "János bácsiról".

mgdé 2019.08.17. 13:06:18

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Azt írtam: "a ... közemlékezet szerint" ...

Kérlek, kérlek, összetett kezekkel kérlek, ne keverj össze Uljacöf bácsival. Hálásan köszönöm! :D

alöksz róz 2019.08.17. 13:08:18

@Én de genere Mi: "No, akkor ebből az következik, hogy már az Óvodások Egyesült Ide a Piros Bicikliket Guruló Mozgalma sem érdemes a hatalomra jutásra, a hatalomba juttatásra, a voksainkra, mert hisz lopnának ők is, törvényesen persze - megoldanák" - miért következne? ezt a csúszós lejtőnek becézett, jellegzetes érvelési hibát a lippsik használják előszeretettel (lásd még: é-koreázás)

alöksz róz 2019.08.17. 13:10:04

@Én de genere Mi: amit a jobbikról írtam, tény. nem feltételezés, célozgatás

mgdé 2019.08.17. 13:17:31

@alöksz róz:

Én Észak-Koreában is a Csecsemők Ide a Cicit Pártja-ra szavaznék!!!

Sőt, ha úgy hozná a szükség, személyesen fognám nekik a ciciket!

ui.:
mint te is tudod, csúszós lejtőre nem "piros bicikli"-vel, hanem terepbiciklivel (mountain bike pl.) megyünk, tehát érvelésed során bizony durva és csúnya csúsztatást követtél el. :P

rasztaszív 2019.08.17. 15:21:29

@CSOKKI MÁLNA: az olaf jelentés szerint a beruházást legjobban megdrágító tényező a leállítás-újraindítás volt.a tények makacs dolgok.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.17. 16:47:27

@rasztaszív: Semmiféle beruházás nem kezdődött el '98-ban. Egy sajtpapírt írt alá Megyó és Demszky közvetlenül a választások előtt, amelyről a bíróság később kimondta, hogy törvénytelen
Arra meg továbbra sem találod a választ, hogy 2002 után mi a retkes faszra vártak öt évig a munkálatok megkezdésével. Keresd tovább..:)

CSOKKI MÁLNA 2019.08.17. 16:56:02

@Én de genere Mi: Miért ,nem ballibsi? Aki nem tartja problematikusnak a módszerváltás után eltelt két évtizedet, az ballibsi, pont.Egyébként Jobbik is komolyan bírálta a 2010 előtti kemény baloldali médiatúlsúlyt..A cukiságkampány óta már nem így gondolják?

"A bemerevedett, félfeudalista társadalmi berendezkedés a lemaradás útja, bukta "

A Kádár rendszerben is biztosított volt a társadalmi mobilitás, de továbbmegyek még a 20. század első felében is valamelyest.(Lásd pl. a szegény paraszti sorból származó Mórát, vagy a vasutas csemete Szabó Lőrincet.)
A társadalmi mobilitást nem az fogja biztosítani, hogy tömegesen vesznek fel az egyetemek főiskolák alkalmatlan emberkéket, akik akár tíz évet is eltölthetnek ott diploma szerződése nélkül, sem az, hogy mindenféle alacsony színvonalú foximaxi főiskolák létesülnek tömegesen..

rasztaszív 2019.08.17. 17:09:02

@CSOKKI MÁLNA: a kivitelezés nem kezdődött el.a tervek,engedélyek megvoltak,a szerződések előkészítve.ezek is a beruházás részei,nem véletlen számolta hozzá az olaf.
2002 után pedig egyrészt az egész folyamatot újra kellett kezdeni,másrészt a pénzt is újra elő kellett teremteni.ettől lett olyan drága.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.17. 17:36:46

@rasztaszív: "az egész folyamatot újra kellett kezdeni,másrészt a pénzt is újra elő kellett teremteni"

Kellett ám a jó francokat...!

Mint ahogy utólag ki is derült, eleve egy elhibázott projektről volt szó, ahol a keresletet messze túlbecsülték.

Ha tervszámokként is a mostani kihasználtságot írják be, Brüsszelben a terv sosem ment volna át.

A napnál is világosabb tehát, hogy az I. Orbán-kormány nagyon jól tette, hogy elkaszálta a beruházást, amit nemcsak drága, hanem igazán kár volt újrakezdeni...

rasztaszív 2019.08.17. 17:41:17

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: hogy kellett-e,azt majd az idő dönti el,de az,hogy elsősorban a fideszed miatt lett méregdrága - az tény.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.17. 22:34:09

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: Öööö,melyik lipsinek is voltam annyira a seggében,mint te vikiében...???
A sokadik nickeden?

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.17. 22:52:18

@rasztaszív: Hogy hazudtak a tervezett utasszámokról, azt már évekkel ezelőtt lehetett tudni, ezek sosem voltak reálisak.

Bocs, ez kissé hosszú lesz:
"Lézengenek az utasok a 4-es metrón

A 4-es metró 18 évvel ezelőtt készült megvalósíthatósági tanulmánya csak a Duna alatt, a Szent Gellért tér és a Fővám tér között napi 298 ezer utassal számolt, a beruházás honlapja, a metro4.hu pedig ma is büszkén hirdeti, hogy a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar között megépült szakaszon a »tervezett utasszám 300–360 ezer utas/nap« (...)

A terv azonban így is, úgy is túlzó volt. Igaz, a kelet–nyugati 2-es metrón is 350 ezren, az észak–déli 3-ason pedig 500 ezren utaznak naponta, ám ezek a vonalak a maguk 10,3, illetve 16,5 kilométerével jóval hosszabbak, mint a csupán 7,4 kilométeres 4-es. Azzal a – csak némileg egyszerűsítő – feltételezéssel élve, hogy az utasszám a vonal hosszával arányosan növekszik, gyors számolással arra jutunk, hogy a rövid 4-es metró napi 251 ezer utassal érné el a 2-esnek és 224 ezerrel a 3-asnak a kihasználtságát. A 300–360 ezres várakozás tehát a másik két vonal teljesítménye alapján is irreálisnak tűnik.

De miért volt szükség erre a lódításra? Valószínűleg azért, mert a közlekedési beruházások hasznosságát azon mérik, hogy elkészültük után hány ember összesen mennyi utazási időt tud velük megspórolni. Az utasszámot fölülbecsülve tehát jobb megtérülési mutatót lehet kihozni, így pedig nagyobb eséllyel szerezhető uniós pénz az építkezésre. A támogatási potyautasság érdekében egyébként a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a szorzat másik tagját, az időmegtakarítás adatát is túlbecsülték. Persze lehet utólag örülni, hogy a mai kormány furfangos-szabadságharcos logikáját megelőlegezve már a korábbi fővárosi vezetés is milyen ügyesen átejtette a gaz eurokratákat, olyan beruházáshoz szerezve brüsszeli pénzt, amihez igazából nem járt volna. Csakhogy a 4-es metró építése nem csupán az uniós kasszát apasztotta, hanem egy bő évtizeden keresztül szinte minden más budapesti közlekedési beruházás elől is elszívta a – brüsszeli és budapesti – forrásokat. Mivel a százezer utazás lényegében ötvenezer oda- és ugyanannyi visszautat jelent naponta, úgy is fogalmazhatunk, hogy ötvenezer fővárosi nagyon jól járt az új metróval – a többi 1,7 millió rovására."
m.hvg.hu/gazdasag/201422_utasszamtan

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.17. 22:54:17

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Te folyamatosan a lipsik seggében vagy. Említhetnék neveket is, de minek?

A sok nickről jut eszembe, a kifordított nagyanyóval mi lett? Elvonult Miami Beach-re nyugdíjasnak? Visszafordították?

rasztaszív 2019.08.17. 23:38:53

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: mondom,azt,hogy szükséges volt-e,majd az idő eldönti,a tény annyi,hogy megépült,és az olaf megállapításai szerint elsősorban a fideszed miatt lett baromi drága.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.17. 23:53:25

@rasztaszív: 5 hosszú év telt el, és továbbra sincs elérhető közelségben a tervezett/behazudott utasszám. De ez NEM volt váratlan, hiszen ahogy a HVG eufemisztikusan fogalmaz, a benfentesek már 20 éve is tudták, hogy "lódításon" alapult a megvalósíthatósági tanulmány, nyilván ezért is állította le a projektet az I. Orbán-kormány is.

Megépült, holott sosem szabadott volna megépíteni, a látványos presztizsberuházás helyett (ami persze Demszky élete fő műve volt, olyan is) a felszíni tömegközlekedés, pl. a villamoshálózat és buszközlekedés észszerű, inkrementális fejlesztésére lett volna szükség; vagy ha már metró, akkor esetleg a 3-ast lehetett volna meghosszabbítani Káposztásmegyerig.

De a ballibbantak mindent feltettek a feketére... És vesztettek.

mgdé 2019.08.18. 00:04:29

@CSOKKI MÁLNA:

Én pl. problematikusnak tartom.

Viszont kénytelen vagyok pontosítani téged: nem két évtized, hanem három évtized!!
S ez tény, bármivel is kívánnád elfedni, hogy bizony-bizony közös bűn.

Valamint, nem az egyes kiragadott kivételek érdekesek. Az nem változtat semmin. Hanem az az érdekes, hogy vannak-e működő, e célra kialakított csatornák.

(Rómában pl. a légióba való belépés egy ilyen csatorna volt (föld szerzés, illetve - a nem rómaiak esetében - római állampolgárság is). Működött is elég sokáig. S ha nagyon akarsz, bőven találsz újabb keletű példákat is. Lásd mondjuk a tankötelezettség ...)

Szóval maradjunk abban, hogy egy dél-amerikai jellegű társadalmi szerkezet nem jó irány egy európai országnak. Ha szerinted viszont igen, sorry, de ehhez nincs kedvem partnernek lenni, lévén bűnrészességnek tartanám.

rasztaszív 2019.08.18. 00:19:34

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: akkor mondom még egyszer : az,hogy nem volt rá szükség,egy vélemény,az pedig,hogy a fideszed tette méregdrágává egy tény.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 10:37:21

@rasztaszív: akkor mondom még egyszer: az, hogy nem hozta az elvárt utasszámot (amely a megtérülési szamítások alapja volt), TÉNY, és egy felesleges, rosszul megtervezett beruházás leállítása nem hiba, hanem szükségszerű intézkedés.

rasztaszív 2019.08.18. 12:58:07

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: tehát azért felesleges,mert nem éri el azt az utasszámot,amiről egyébként tudod,hogy csak kitalálták,hogy megépülhessen,és lehetetlen lenne teljesíteni...?:)
amúgy a templomok,stadionok milyen utasszámot hoznak...?:)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 13:18:51

@rasztaszív: "csak kitalálták,hogy megépülhessen"

Az EU is az alapján finanszírozta a beruházást, hogy a költség-haszon számítások "haszon" oldalára bekerült, hogy hány utasnak hány perc időmegtakarítást hoz (ez felszorozható a nemzetgazdasági átlagórabér/60-nal).

Ha kevesebb utasnak hoz ugyanannyi vagy kevesebb időmegtakarítást, akkor ezek a hasznok már nincsenek arányban a "tervezett" (úgyszintén alultervezett) költség-oldalával sem, nemhogy a tényleges költségekkel.

Ez egyszerű matek... Persze itt a megtérülési számításból "ki kellett" hozni a pozitív egyenleget, mert Demszkynek a saját egyéni presztízse szempontjából fontos volt, hogy megépüljön. Ennyi...

"stadionok milyen utasszámot hoznak"

A stadionoknak alapvetően nem feladata az utasszámhoz való hozzájárulás, értelmetlen a kérdés.

mgdé 2019.08.18. 13:55:36

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Szóval szerinted a Fradi - Dinamo Zagreb meccs semennyivel nem járult hozzá a 3-as metró utasszámához?? :D

Amúgy Raszta kérdése alapvetően arra vonatkozott, hogy mi értelme a stadionoknak?
Hogy mi értelme ennyi stadionnak? Hogy mi értelme gyakorlatilag "falvakba" (Balmaz, Felcsút, Kisvárda, Mezőkövesd, stb.) épített stadionoknak? Stadler bá' mára rohadó Akasztója nem volt elég világos példa arra, hogy nem csak elméletben, de valóságosan is fasság olyan helyre felhúzni stadiont, ahol nincs helyi nézőközönség, nincs sem népesség, sem kellő számú környékbeli nevelőegyesület amik utánpótlást biztosíthatnának, ahol nincs kellő helyi fedezet a folyamatos fenntartásra, stb. (Egyetlen db sikeres helyi "üzletember" vagy aktuális politikai kegyenc NEM megbízható fedezet semmire, lévén bármikor eltűnhet a süllyesztőben. Ahogy ezt a még egy népes és gazdagnak számító nagyvárosban élő győriek is megtapasztalhatták.)

Örülök, hogy segíthettem a megvilágosodásban! :)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 14:33:03

@Én de genere Mi: "semennyivel nem járult hozzá a 3-as metró utasszámához?"

De, valamennyivel igen, csak ez a hozzájárulás éves szinten szinte elhanyagolható mértékű, és alapvetően nem EZÉRT építik/újítják fel a stadionokat. (A 3-as metró déli szakaszát éppen felújítják, ezért feltehetőleg a nézők többsége nem ezen jutott oda, max. a pótlóbusszal.)

A Groupama Aréna amúgy jó példa arra, hogy a stadionfejlesztés lehet sikeres is, a 22 000 fősre növelt kapacitású stadionban már több teltházas meccs is volt, még magyar bajnoki mérkőzésen is volt telt ház.

A modernebb, nagyobb kapacitású stadionban több nézőt, magasabb színvonalon tudnak kiszolgálni (ennek az érintett nézők-szurkolók is örülnek), ez egyben persze több bevételt is jelent. Ez nyújt lehetőséget arra is, hogy lehetőséget kapjunk nemzetközi események (pl. utánpótlás-eb-k) megrendezésre is.

mgdé 2019.08.18. 14:53:43

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Átlagosan hány néző is van egy NBI.-es fordulón?

(Kérdezhetem durvábban is: Átlagosan hány néző van azokon az NBI-es fordulókon amelyekben a Fradi és mondjuk a Diósgyőr is idegenben játszik? Milyen bevételről, milyen "több" nézőről beszélsz hát??? Ehh.

Légy szíves ne komolytalankodj, a helyzet ugyanis az, hogy sem a lótuszevők szigete, sem a lózungevők szigete nem érdekel.)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.18. 15:22:57

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: Én valahogy nem így emlékszem....Jaaa,hogy bántom a viktort! Jaa az egészen más!XD

alöksz róz 2019.08.18. 17:23:03

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: esetleg még szempont lehet a konkrét utasszámok mellett a felszíni vonal(ak) túlzsúfoltságának enyhítése, meg hogy a metró a buszoknál némileg kevesebb kipufogógázt tol a pofánkba :-)
ezeket hogy fejezed ki pénzben?

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 17:34:19

@alöksz róz: A villamos (47/49) pont annyira nem tol kipufogógázt a pofádba, mint a metró. Ami pedig a túlzsúfoltságot illeti, ott pénzügyi szempontból a meglévő járatok sűrítése és a metróépítés is összehasonlítható költségszempontból.

Ez egyébként annyiban benne is volt a számításokban, hogy az eredeti hatástanulmány a 47-es/49-es villamos megszüntetésével számolt (ténylegesen ebből járatritkítás lett), tehát azzal számolhattak, hogy ott az üzemeltetési költség megspórolható.

(Mondjuk aki a Deákról, pláne az Astoriáról igyekezne a Móricz felé, annak ez plusz átszállást jelentett volna.)

alöksz róz 2019.08.18. 17:50:40

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: hát azért jó pár busz kikerült a forgalomból a 4-es metró miatt...
és nem tudom, mennyire ismered azon a részen a közlekedési viszonyokat, de szerintem nem volt már hova sűríteni a járatokat. lehet eggyel több átszállás a metró, de sokkal jobb (és gyorsabb is), mint fenn ülni a dugóban.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 18:04:28

@alöksz róz: A 4-es metrót én kb. a Móricz és a Kálvin között (a legforgalmasabbnak mondott részen) használtam, amikor használtam (nem rendszeresen, de akkor csúcsidőben); ill. időnként a Keleti pu. és a Móricz között.

A fenti "belső" szakaszon a villamoshoz képest időben minimális megtakarítást jelent, mert nagyon kis távolság van a megállók között, és a lejutás/kijutás a mozgólépcsőn majdnem annyi időt vesz igénybe, mint amennyit a gyorsaság miatt elvileg megspórolna (ez a Gellért tér – Kálvin szakaszon pláne igaz).

A Bikás park, Kelenföld felé nem járok, de arrafelé, ahogy hallottam, inkább bosszankodtak az emberek, hogy a 7-es buszcsalád helyett ráerőltették őket a metróra.

alöksz róz 2019.08.18. 18:23:22

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: hát lehet nem 3 megállónyi távolságon kellene összehasonlítani :-)
néhány helyen tényleg értelmetlenül közel vannak a megállók, ezt ki lehetett volna okosabban találni.

a 7-es buszcsalád jóval lassabb, zsúfoltabb, környezetszennyezőbb volt, mint a metró, nem mellékesen elég nagy dugóképző hatása is volt.

ha nem rendszeresen használtad, akkor nem tudod felmérni, hogy nincs hova sűríteni olyan járatokat, amelyek egymás mögött várnak perceket csak arra, hogy be tudjanak állni a megállóba

CSOKKI MÁLNA 2019.08.18. 18:29:15

@rasztaszív: Egy faszt. A bíróság is kimondta, hogy törvénysértő volt Medgyessy szerződése.A öt év kimagyarázási kísérlete meg egyszerűen nevetséges a részedről..

CSOKKI MÁLNA 2019.08.18. 18:36:39

@Én de genere Mi: A poszkommunista technokrata politikai elit és a liberális értelmiség valamint pártjuk az szdsz bűnös násza két évtizedig tartott. Ezt a nyugat is elfogadta. Úgy privatizálták a lapokat pl. , hogy a főszerkesztők tíz évig nem válthatók le. Azaz nem volt tabula raza, lusztrációs törvény, mint pl. a cseheknél.Rákos áttétek képződtek az új demokratikus rendszerbe, és elképesztő médiatúlsúlyra tett szert a magát baloldalinak nevező politikai oldal.

"Szóval maradjunk abban, hogy egy dél-amerikai jellegű társadalmi szerkezet nem jó irány egy európai országnak"

Nem jó, de felsőoktatás felhigításával nem lehet elősegíteni a társadalmi mobilitást. Ehhez a közoktatás gyökeres átalakítása, és működőképes kiválasztási, és ösztöndíjrendszer kell.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 18:44:31

@alöksz róz: Te azzal jössz, hogy ne 3 megállót nézzek, de te is egy olyan problémával jössz, ami egy max. 3-4 megállós szakaszt érint...

A buszos légszennyezésre én amúgy hosszú távon inkább a felszíni kötöttpályás közlekedés fejlesztésében és az elektromos buszokban látnám a megoldást, mint a költséges és kihasználatlan (kihasználhatatlan) metrókban.

De a 4-es metrót tekintve ez már teoretikus kérdés – már úgyis megépült (méregdrágán, szinte minden más fejlesztéstől elvonva a pénzt), élvezzétek, bővíteni úgyse fogják...

alöksz róz 2019.08.18. 19:06:54

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: a teljes szakaszra vonatkozik, amit írtam.
kezdetben tényleg szinte üresen furikázott, de azok az idők már régen elmúltak.

azt meg látom nem sikerült megértened, hogy hiába rakod tele a vonalat villamossal meg elektromos busszal, ha nem tud közlekedni.
szedd ki a közlekedési lámpákat és tiltsd ki az autókat, úgy mehet a dolog... én támogatni fogom :-)

rasztaszív 2019.08.18. 19:43:42

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: hogy ténylegesen mekkora a haszna,az esetleg abból fog majd kiderülni,ha elfogulatlan hozzáértők kiszámolják,nem fideszes bértrollok böförészéséből...:)

rasztaszív 2019.08.18. 19:46:39

@CSOKKI MÁLNA: márpedig akkor nyilván a tervek,engedélyek,szerződések előkészítése is teljes illegalitásban zajlott...?vagy hogy gondolod...?:)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 19:51:02

@rasztaszív: Lipsikém, neked a csontlibcsi HVG fideszes bértrollok böförészése??!

"De miért volt szükség erre a lódításra? Valószínűleg azért, mert a közlekedési beruházások hasznosságát azon mérik, hogy elkészültük után hány ember összesen mennyi utazási időt tud velük megspórolni. Az utasszámot fölülbecsülve tehát jobb megtérülési mutatót lehet kihozni, így pedig nagyobb eséllyel szerezhető uniós pénz az építkezésre. A támogatási potyautasság érdekében egyébként a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a szorzat másik tagját, az időmegtakarítás adatát is túlbecsülték. Persze lehet utólag örülni, hogy a mai kormány furfangos-szabadságharcos logikáját megelőlegezve már a korábbi fővárosi vezetés is milyen ügyesen átejtette a gaz eurokratákat, olyan beruházáshoz szerezve brüsszeli pénzt, amihez igazából nem járt volna. Csakhogy a 4-es metró építése nem csupán az uniós kasszát apasztotta, hanem egy bő évtizeden keresztül szinte minden más budapesti közlekedési beruházás elől is elszívta a – brüsszeli és budapesti – forrásokat. Mivel a százezer utazás lényegében ötvenezer oda- és ugyanannyi visszautat jelent naponta, úgy is fogalmazhatunk, hogy ötvenezer fővárosi nagyon jól járt az új metróval – a többi 1,7 millió rovására."
m.hvg.hu/gazdasag/201422_utasszamtan

Nem vagy te véletlenül agyhalott Gyurcsány-fan? Ja de... Akkor erről ennyit, te lipsi pöcs.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 19:53:34

@rasztaszív: Előkészíteni lehet valamit legálisan úgy is, hogy a végső aktus, a szerződés aláírása nem rendelkezik az előírt törvényességi kellékekkel (nincs mögötte a megfelelő mandátum/felhatalmazás).

Persze egy agyhalott gyurcsányista pöcs ebből nyilván semmit nem ért, hiszen a joghoz pont olyan segghülyék vagytok, mint a számtanhoz és a közgázhoz.

rasztaszív 2019.08.18. 19:55:58

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: ügyi vagy,szép hosszú - csak épp a témáról,a metró tényleges,kiszámolható hasznosságáról nem mond semmit...:)

rasztaszív 2019.08.18. 20:02:17

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: az olaf szerint a beruházás leállítása-újraindítása drágította meg legjobban a beruházást.gondolom,ők természetesnek tekintik,hogy ez is a része a beruházásnak.a beruházás leállításával a kártétel megtörtént,éppen a szerződés bírósági megsemmisítése a jogi csűrés-csavarás.

alöksz róz 2019.08.18. 20:03:04

@rasztaszív: nem lehet mindent matekkal kiszámolni, papám ;-)

mgdé 2019.08.18. 20:05:39

@CSOKKI MÁLNA:

"Ehhez a közoktatás gyökeres átalakítása, és működőképes kiválasztási, és ösztöndíjrendszer kell."

No, akkor neki is lehet kezdeni. S eddig vajon ki gátolta meg ebben kinevezett, teljes hatáskörű bölcs egyetemi kancellárjainkat? Vagy Palkovics urat? Kasler urat? Csak nem az MTA kommunista partizán kutatói? Vagy 20-30, gyengus klippekben rapelgető középiskolás diák? :P

(Komoly nevű egyetemünk komoly szakán 4,3 feletti eredményre sem fizetnek egy fillér tanulmányi ösztöndíjat sem. De a tanulás nem pénzkérdés, ugyan, csak legyen a szülőknek elég ...)

mgdé 2019.08.18. 20:09:58

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Ezt visszamenőleg törvénykezted, te jogértő? :D

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 20:17:34

@Én de genere Mi: Jé? Még egy agyhalott jogi analfabéta lipsi pöcs?!

Törvénykezni az abszolút uralkodó szokott, te gyökér, a bíróság nem törvénykezik, hanem dönt:
"A Legfelsőbb Bíróság szerint 1998. áprilisában Medgyessy Péter akkori pénzügyminiszter a költségvetés megkerülésével írta alá polgári jogi szerződésben a metrómegállapodást. Ezért az nem kötelező az államra nézve, mert hiányzik hozzá az Országgyűlés felhatalmazása."
index.hu/belfold/itelet/

mgdé 2019.08.18. 20:18:59

@alöksz róz:

Hajrá Söndör! :)

(Arról érdemesebb lenne beszélgetni, melyik irányba meddig hosszabbítsák meg ...
Az viszont valóban puszta pénzkidobás volt - csak hát (ha jól tudom) kellett a legalább 10 megálló - hogy a Kálvin tér-Fővám tér nem egyetlen megálló elöl (Fővám) is-hátul (Kálvin) is mozgólépcsővel, valamint ugyanez a Körtér-Allee viszonylatban.)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 20:20:28

@rasztaszív: "csak épp a témáról,a metró tényleges,kiszámolható hasznosságáról nem mond semmit"

De, csak éppen nem sikerült megértened...

Esetleg olvasd el még egyszer, esetleg a cikket is, én hiszek benned, meg tudod csinálni!

alöksz róz 2019.08.18. 20:23:00

@rasztaszív: hát igazából bármi jobb lenne, mert neked látványosan nem megy a matek :-)

mgdé 2019.08.18. 20:24:18

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

"a joghoz"

Te írtad.

Kiscsillag, te tényleg egy igazi, valóságot sosem látott paragrafusbuzi lehetsz. :D

alöksz róz 2019.08.18. 20:41:14

@Én de genere Mi: erre a 10 megállós dologra nem emlékeztem.

lehet érdemesebb lenne... biztos, hogy jobban ülnének a kávéfőzős kolléga alternatívái :-)

mgdé 2019.08.18. 20:45:43

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Abból, hogy az abszolút uralkodókat gyökérnek tartod. Szerintem - minimum franczia - lipsicske is vagy. Saint-Just már megvolt? Robespierre? Marat? Desmoulins? Danton? Hébert? Melyikük tetszett a legjobban? :P

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 20:49:06

@Én de genere Mi: ...

Ki mondta, hogy őket tartom gyökérnek?

Te csak hülyülsz, vagy funkcionális analfabéka vagy?

mgdé 2019.08.18. 20:57:23

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Nagyúr vagyok, hogy hülyülnék? Amikor igen, akkor sem egy jurátusgyerkőccel ...

A kis Mimivel, az más, az művészetpártolás ...

rasztaszív 2019.08.18. 21:06:53

@alöksz róz: tudod,majd ha érdemben hozzászólsz...addig hess picsába:)

alöksz róz 2019.08.18. 21:15:11

@rasztaszív: majd ha lesz mihez.
képzelgésekhez, ködös és megmagyaráz(hat)atlan feltevésféleségekhez ez jobban passzol

rasztaszív 2019.08.18. 21:19:42

@alöksz róz: magyarán a mai magyarországi "jobboldali" attitűdhöz...:)úgy akkor hiteles is tőled...:)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 21:19:47

@rasztaszív: mi nincs benne szerinted??!

Számok? Hogyne lennének... Az egész a számokról szól.

De ha az ő számaik nem tetszenek, akkor vesd össze akár a legutolsó mérés szerinti utasszámokat az ígéretekkel...

rasztaszív 2019.08.18. 21:28:08

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: mondtam már : a metró tényleges,kiszámítható hasznosságáról nem mond semmit.
de a fideszes fika-művekben nyilván elég ennyi is...

alöksz róz 2019.08.18. 21:28:19

@rasztaszív: csak a tiedhez.

ennyit árulj el csak: ha gondolsz valamit valami létező (mérhető, bizonyítható, akár kimatekozható) dologról, de a világon semmi nem igazolja amit gondolsz róla (és ezzel te is tisztában vagy), akkor honnan a picsából lehetsz ennyire biztos benne, hogy igaz???

rasztaszív 2019.08.18. 21:32:32

@alöksz róz: majd ha bármi konkrétumra képes leszel,megbeszélhetjük.addig marad a hess picsába...:)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.18. 22:44:47

@rasztaszív: Te nagyon nehéz fejű gyerek vagy, lipsike.

Figyelj már, a HVG is a lipsike haverjaid 4-es metróról szóló megvalósíthatósági tanulmányát, az abban szereplő számokat vette górcső alá.

Azokról mutatják be, hogy totál irreális, fals számok, amelyeket eleve CSAK a pozitív "szaldó" (nettó jelenérték) kedvéért infláltak ennyire. Ha a (+) oldalon kisebb számok vannak, akkor nem jön ki a matek az eredeti (–) oldallal sem, hát még a tényleges, ennél jóval nagyobb költségekkel.

De ha nagyon szeretnéd, akkor olvasd át a '96-os megvalósíthatósági tanulmányt is, és cáfold meg, amit írnak. www.metro4.hu/hu/a-4-es-metro-nyomvonala/megvalosithatosagi-tanulmany
Good luck!

rasztaszív 2019.08.18. 22:58:56

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: amiről én beszélek,azt úgy hívják,hogy hatástanulmány,a megvalósíthatósági tanulmány dolgainak semmi köze hozzá.

de egy valódi,hiteles hatástanulmányt ti soha a büdös életbe nem fogtok csinálni a szoci beruházásokról...ezt mindenki tudja,te is,én is.ezért beszélsz félre a megvalósíthatósági tanulmányra mutogatva.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.19. 02:18:28

@rasztaszív: "megvalósíthatósági tanulmány dolgainak semmi köze hozzá"

Normál esetben, jól megtervezett beruházás esetén az "ex post" számításoknak csak az "ex ante" számítások helytállóságát, az abban szereplő tervszámok tényszámokkal való összevetését kell tartalmazniuk.

Márpedig ebben a tekintetben a 4-es metrótok, a PPP-s M6 autópályátok, meg még megannyi más ballib roncs projektetek csúfosan leszerepelt.

Ezek után milyen részletes hatástanulmányokat várnál el te a kormánytól?! Még néhány százmilliót öljenek bele egy, a várakozásoktól nyilvánvalóan elmaradó tényszámokat hozó projektbe? Mi a náthás faszért?

rasztaszív 2019.08.19. 06:23:52

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: a megvalósíthatósági tanulmány pont semmit nem mond arról,hogy most ténylegesen milyen hasznot hoznak ezek a beruházások.erről tehát semmit nem mondtál,ténynek meg marad az,hogy a metró a fideszed miatt lett ilyen drága.

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.19. 10:03:23

@rasztaszív: De, az előzetes megvalósíthatósági tanulmány azt mutatja be, hogy miért, milyen szempontok alapján várták azt, hogy az adott beruházás hasznos lesz; utólagosan pedig ezeknek a számoknak a valósággal való összevetése alapján lehet felmérni, hogy teljesültek-e az ígéretek (tényleges hasznosság).

Nem olyan bonyolult ez, legfeljebb annak, aki hozzád hasonlóan szétszívta az agyát...

mgdé 2019.08.19. 13:23:06

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Teljesen igazad van, az 1-es metró - segítek: földalatti - alagútját is be kéne tömni, régen az 1-es busz a Bartókon át egészen a Mexikóiig száguldozott, s az úgy sokkal jobb volt!

Nem inkább az újabb és újabb metrókon és a lehetséges metróvonal meghosszabbításokon kellene törnöd a fejed? Már amennyiben jót szeretnél Budapestnek, az utazóknak, a lakosoknak, az országnak.

Engem nem zavar, ha olcsóbban mint a 4-es volt.
Hajrá, lehet megmutatni, hogy hogyan kell, hogy egy tisztakezű és hozzáértő kormány hogyan csinálja!

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.19. 13:45:44

@Én de genere Mi: "régen az 1-es busz a Bartókon át egészen a Mexikóiig száguldozott, s az úgy sokkal jobb volt!"

Hát ezt speciel benézted, mert bár az 1-es busz (a nevének megfelelően) elég korán indult, az "1-es metró" átadása (1896) két évtizeddel ezt is megelőzte, lévén a kontinens első földalattija volt. Valami más okostóni példa, esetleg?

"Nem inkább az újabb és újabb metrókon és a lehetséges metróvonal meghosszabbításokon kellene törnöd a fejed? Már amennyiben jót szeretnél Budapestnek, az utazóknak, a lakosoknak, az országnak."

Metróvonal-hosszabbítás esetleg, a HÉV-ek földalatti fejlesztése szintén szóba jöhet, de miért muszáj mindenáron vadi új metrókban gondolkodni?

Egy új metróvonal kiépítése nagyon költséges és időigényes, ha mindenáron ezt erőltetnék, az megint egy évtizedre elvihetné a pénzt a felszíni tömegközlekedés fejlesztésétől; pedig én azért abban több potenciált látok... (Pl. ahogy már szó volt róla, a felszíni kötöttpályás közlekedés fejlesztése, a környezetszennyező régi buszok lecserélése újabb, környezetkímélőbb, esetleg elektromos buszokra szintén segíthetne csökkenteni a légszennyezés mértékét.)

rasztaszív 2019.08.19. 16:36:53

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: fideszéknél talán így megy - mindenki más a valóságból indul ki...:)

Soros csicskák húzzatok haza! 2019.08.19. 16:50:06

@rasztaszív: Milyen Fideszéknél???!

Hol van olyan a VILÁGON, hogy egy beruházáshoz kapcsolódó utólagos hatástanulmányban NEM térnek ki arra, hogy az előzetes hatástanulmányban / megvalósíthatósági tanulmányban foglalt vállalások teljesültek-e?!

rasztaszív 2019.08.19. 16:56:25

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.: hol van olyan a világon,hogy egyáltalán nem csinálnak hatástanulmányt!?
csak azért,hogy ki se derülhessen,hogy hasznos-e,és lehessen tovább fikázni!?:)

mgdé 2019.08.19. 17:08:38

@A lipsiknek lefő a kávé – október 13.:

Kedves kávés lipsi elvtárs!

Sajnos ezt benézted, a Bartókon száguldozó modern 1-es busz valóban a Mexikóiig száguldozott. S ez teljesen független attól, hogy még az Árpádok, vagy már a törökök ásatták azt az ósdi földalattit.

S aztán az ostobák - amikor választaniuk kellett - a szép és modern buszjárat megtartása helyett az ósdi földalattit tartották meg. Pedig milyen szép is nap mint nap többször is átbuszozni gyönyörű városunkon. Persze azok még a népi demokratikus lipsik voltak, nincs hát ezen mit csodálkozni. Én viszont - veled ellentétben - teljes mellszélességgel ártunk és kormányunk mellett vagyok. Ha eléggé zsúfoltak a közutak, minden álcivil turista láthassa ám, hogy az összes imprialista áskálódás ellenére sem fogy a magyar, sőt, már torlódik és sűrűsbödik! Ráadásul saját autóval! Ezt a legfőbb bizonyítékot nem dughatjuk, nem irányíthatjuk a föld alá! Sőt, légtaxikat sem akarunk! Érted már, te múltsirató, elvtelen kávés lipsi?!

(Az elektromos busz Londonban, épp 110 éve, már megbukott.
Igen, hasonló okok és hasonló emberek miatt, mint bukna ma itt ... :P)
süti beállítások módosítása