B1 blogcsalád



Nem szavazzák meg Trócsányit uniós biztosnak

2019. június 09. - nickgrabowszki

Üzentek Orbánnak. troorb.jpegNem elég, hogy már a vereséggel felérő "rekordgyőzelme" előtt felfüggesztették a Fideszt a néppárti tagságából, és utána kiszorították a képviselőit az EPP-frakció vezetéséből, most már arra is van esély - sőt, inkább több mint kevesebb -, hogy

Orbánnak nem lesz embere az Uniós kvázikormányában, az Európai Bizottságban sem.

2014-ben  Navracsics Tibor  delegálta a Bizottságba  a Fidesz elnöke. A korábbi igazságügy-, majd külügyminiszter viszont kiesett az uralkodó kegyeiből és most már utódját, Trócsányi Lászlót jelölné az EB-be. (Ez is egyfajta száműzetés egyébként.)

A majdani Bizottságról egyben kell szavaznia az új Európai Parlamentnek, és mivel nem jött össze Orbán álma - valamint egyetlen esélye - a jobbközép és a széljobb együttes többsége, illetve az ebből következő koalíciója, kérdéses, hogy megszavaznak a többséghez szükséges liberálsok, macronisták és szocdemek egy olyan Bizottságot, amibe Orbán is jelölhetett egy - minden bizonnyal illiberális - tagot.

Eddig erről nyilvánosan senki nem fogalt állást, az MSZP-s Ujhelyi István, aki egyszem szocialistaként az EP második legnagyobb frakciójában ül, most viszont világossá tette:

nem kérnek Orbán miniszteréből:

Orbán Viktor ugyanis egy olyan embert kíván a következő európai kormányba, az Európai Bizottságba delegálni, aki borítékolhatóan meg fog bukni a meghallgatásokon. Trócsányi Lászlóból nem lesz európai biztos és nem pusztán azért, mert én például bizonyosan nem fogok megszavazni egy olyan testületet, amelyben ő tag lehet, hanem azért sem, mert Trócsányi élő szimbóluma annak az illiberális, Európa-ellenes rémálomnak, amelyet Orbán kiépített. És ezt az európai döntéshozók, képviselők többsége is pontosan tudja.

 Ujhelyi azután felsorolta Trócsányi viselt dolgait:

  • Trócsányi az az ember, akinek ügyvédi irodája képviselte a bankokat a magyar devizahitelesekkel szemben az bíróságon.
  • Trócsányi az az ember, akinek ügyvédi irodája milliókat kapott a Matolcsy-féle jegybanktól és annak közpénzzel mutyizó alapítványaitól.
  • Trócsányi az az ember, aki minden áron akadályozza, hogy hazánk csatlakozzon az Európai Ügyészséghez
  • és ő az az ember, aki kidolgozója a fideszes közigazgatási bíróságok kormányzati fölénnyel áterőszakolt új rendszerének.

És azt még ki is hagyta, hogy Trócsányi 4 éve még az európai cigányok radikalizálódását vizionálta.

Trócsányi Lászlóból biztosan nem lesz uniós biztos. Ha a Fidesznek van esze és józan helyzetfelismerő képessége, akkor még idő előtt visszahúzza és valaki mást jelöl a Bizottságba.

Kevés az esély rá, hogy Ujhelyi csak saját vágyait vetítette volna ki, és véleménye ellenére a baloldal és a liberálisok is megszavazzák majd Orbán emberét. Sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy nem hivatalosan már felszólították Webert, hogy ne fogadja el Trócsányit, ha elnök akar lenni.

Weber ezután alighanem közölte ugyanezt Orbánnal,

aki erre válaszul jelentette be, hogy a bajor frakcióvezető "megsértette a magyarokat" (pedig csak őt magát sértette meg), és megvonja tőle a támogatását.

Orbán Viktor most 2 dolog közül választhat:

  • változtat a jelölésen,
  • fenntartja Trócsányit.

Az előbbi esetben nehéz olyan szóba jöhető embert találni, aki kötődik az Orbán-rezsimhez, és nem lehet ugyanolyan érveket felhozni ellene, mint Trócsányival szemben.

Talán Navracsics az egyetlen ilyen, aki amúgy már jó előre pozicionálta magát, és (szemben Orbánnal) alkalmas jelöltnek nevezte Webert .

Az ugyanakkor nem elképzelhető, hogy Orbán fenntartja Trócsányit, aki nem megy át a meghallgatásokon, és ezzel a Fidesz blokkolja az új Bizottság felállítását. Nem kötelező már minden tagállamnak saját kormánytagot jelölni, hacsak a Tanács úgy nem dönt. 2014-ben úgy döntött, most viszont nem fog, csak akkor, ha Orbán másik embert delegál. Ujhelyi közleménye (bármekkorát buktak a szocialisták, még mindig sokkal közelebb vannak a brüsszeli tűzhöz, mint a a Fidesz) értelmezhető üzenetnek is:

ha a Fidesz nem vonja vissza Trócsányit, nem lesz magyar az új Bizottságban.

Ez lobbiszempontból senkinek nem érdeke, még az ellenzéknek sem. 

Az a lehetőség, már mindenképpen elesett, hogy Orbánnak legyen saját embere az EB-ben (mert Navracsics csak fenntartással gondolható annak), viszont rajta múlik, hogy Magyarországnak lesz-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3914885760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK5 2019.06.11. 16:19:23

én értem, hogy Orbán maga a patás, és őt kell rombolni, de azért kihagyni ilyeneket, mint Szanyi kapitány levelei meg kiskari index-interjúja, elég gáz. kedves b1, miért nem próbáltok legalább egy kicsit kevésbé amatőrnek tűnni? :)

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.11. 16:21:17

@Ballib vagyok mert rettegek: Orbanisztánt már nem kell senkinek szétbomlasztania, megtette azt a csuti pasa a kilenc éves dúlása alatt. Kellően szétbaszta már az országot őt rühellőkre és őt imádókra, ezzel adta meg a kegyelemdöfést. Az ország fele rühelli már ezt a pszichopatát, és az őt majmoló birkáit is, úgyhogy a bomlasztás már rég megtörtént.

6.Lenin 2019.06.11. 16:21:45

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

"az ország felének a véleményét meg leszarja. "

Sok helyen több , mint a felének leszarják, és mégis kinyalnád a seggüket. Ez már csak így működik.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.11. 16:23:25

@FCUK5: Vajon miért rühellik ennyien a führered, ez itt a kérdés. Ezen gondolkodj el, még mielőtt bármit is írnál. Tény, hogy az ország fele rühelli a csuti pasát, ennek pedig oka van.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.11. 16:27:24

@6.Lenin: Én bizony nem nyalom senki seggét, ne magadból indulj ki. Annak bizony oka van, hogy valakit egy fél ország rühell, mint a száradt szart. Egy dolog választást nyerni, a szavazók kevesebb mint felének támogatásával, és megint más, ha valakit ilyen sokan ennyire rühellnek. Aki puccsot követ el az országa ellen, az bizony így jár. Akármennyire is görcsöl, több szavazója nem lesz, mert megutáltatta magát a többséggel.

6.Lenin 2019.06.11. 16:27:27

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

"Tény, hogy az ország fele rühelli a csuti pasát, ennek pedig oka van. "

Nagyon igazad van, a tehetségtelenek mindig rühellik a tehetségeseket. Valszeg te is abba bolondultál bele. Azt hitted, hogy, padig dehogy. Kellemetlen lehetett erre rájönnöd.

Minden ballib bérretteg 2019.06.11. 16:33:22

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

Puccsot eddig csak Gyurcsány követett el.
Egyszer mikor Medgyessy-t kitúrta, hogy hatalmi ambícióit és küldetéstudatos elemebetgségét kiélje, másodszor meg 2006-ban mikor hazudott reggel délben meg este ugyanezen okból.

Minden ballib bérretteg 2019.06.11. 16:34:41

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

Gyurcsányt kb éppen kétszer annyian rühellik, mint Orbánt.
A népszerűtlenségi lista első helyén tanyázik 16 éve.

Mégis olyan barmok vagytok, hogy ő ma is nálatok a favorit ! :DDDD

6.Lenin 2019.06.11. 16:37:01

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

" Akármennyire is görcsöl, több szavazója nem lesz, mert megutáltatta magát a többséggel. "
Mindig elég annyi, hogy többséggel nyerjen. (már 3x, tudtad?)
Többség utálja? Beszéltél velük?

MI van, ha sokan azért nem szavaznak rá, mert úgyis nyer? Okosabb meg nincs.

Mellesleg tökéletesen megértelek benneteket. Meg vagytok győződve, hogy csak nektek lehet igazatok, aztán naponta szembesültök vele, hogy ennek pont az ellenkezője igaz. Tehetségtelenek vagytok, kemény lehet ezzel együtt élni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.06.11. 16:37:46

@Minden ballib bérretteg: "Gyurcsányt kb éppen kétszer annyian rühellik, mint Orbánt."

Igen. Ez a létező legnagyobb dicséret, amit Ondó Viktor kaphat. :))

Elképesztő szervilizmusról adbnak számot a fideSSfasszopók.

2019.06.11. 16:46:32

@ZX: Ahogy én látom, nem igazán van értelme annak, hogy itt bárki rugózzon Trócsányin, amikor a senki által meg nem választott Soros az alkalmazottain keresztül irányítja az EU-t, ..most komolyan odaszól Wébernek, hogy mit és hogyan tegyen, ki legyen a főnök, előtte meg Junkerssel találkozgatott olyan rendszerességgel, amit a V4 országainak vezetői együttesen sem tudtam produkálni évente.
.. és ezt nem a négy fal vagy a sátor ponyvái között, hanem kilépve a színpadra, osztja az észt, .. már sok éve.
Arra azonban jó, hogy ezzel bizonyítja, hogy Orbánéknak ez nem egy agymenése volt, hanem maga a valóság, .. Soros önmaga legitimálta a Soros palátokat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.11. 16:46:47

@Ballib vagyok mert rettegek: már elképzeltem Orbán temetését, ahogy ugráltok be a sírba....

Minden ballib bérretteg 2019.06.11. 16:47:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Te dumálsz szervilizmusról ?
A B1 rajongótábora éppen most helyezte vissza az elkúrót az ellenzék élére, mert olyan hülyék hogy nem látják a nyílvánvalót se, az elmebeteg elkúró segglyukából.

Nevezetesen, hogy ismét Orbánnak intéztek el újabb 12 évet, azzal hogy Gyurcsányt pozícionálták.. :DDD

Minden ballib bérretteg 2019.06.11. 16:48:33

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Pedig én figyelmeztettem a nickhamisító ballib majmot, hogy csak a magadfajta agyatlan ballib csicskákat tudja átverni, de ez láthatóan nem érdekli.
Szeret titeket szopatni úgy látszik.. :DDDD

2019.06.11. 16:53:07

@Minden ballib bérretteg:
"Gyurcsányt kb éppen kétszer annyian rühellik, mint Orbánt.
A népszerűtlenségi lista első helyén tanyázik 16 éve."

hát igen, a tolvajok mind rá szavaznak, nem véletlenül...

ZX 2019.06.11. 16:56:28

@Tényelek: Van ennek a sorosnak ez "blogja" vagy hívjuk akárminek. Oda le szokta írni amit gondol. Most éppen azt gondolja, hogy weber egy fasz (mint amit ti is szajkóztatok egy ideig), meg orbán egy másik fasz. Nem értem hol a probléma. Orbán oda szart ahol kajált, aztán mikor soros azt mondja neki, hogy öcsém most aztán már elég, inkább kapd be akkor meg megvan sértődve.

Minden ballib bérretteg 2019.06.11. 17:01:34

@ZX:
Részben... Szóval van neki blogja, van neki újságja, médiája, álciviljei, találkozgat nyíltan EP képviselőkkel, ő maga, fia, vagy megbízottjai, és keresztülverik éppen azt az EP-ben, és Bizottságokban, amit leír a blogjában.

Szóval az egybeesés, a Soros blogokban, álcivilek által súlykolt faszságokban, és az EP diktátumaiban korántsem a véletlen műve !

Blogolo Blogi 2019.06.11. 17:04:53

@ZX: "Orbán oda szart ahol kajált..."

Most feletetik vele. A kis geci nem vette figyelembe, hogy a brexit miatt az osszes olyan elemre, aki az EU egyseget gyengiti ez a sors var. Salvinielet is be fogjak szopatni a 130%os hianyuk miatt. Oszt ha nem teccik, akkor jonapot.

2019.06.11. 17:06:08

@ZX: Azzal semmi gondom, nincs, hogy Webwer egy ..., mert az, bár a többi sem jobb.
Nekem azzal van problémám, hogy oké, tudjuk, hogy a liberális demokráciának semmi köze nincs a demokráciához, de eddig legalább a látszatra ügyeltek, négy-öt éve meg már kézi vezérléssel irányít egy pénzügyi spekuláns egy 500 milliós államszövetséget és ennek azért vannak veszélyei a jövőre nézve, .. meg hát mi fenének kell eljátszani, hogy ez egy demokrácia. Ha Kim Észak-Koreában átveszi a modellt, akkor náluk is liberális demokráciának fogják hívni a rendszert?

FCUK5 2019.06.11. 17:31:57

@Megbolondoult V. Orbán pápa: ha eltekintünk attól az apróságtól, hogy nincs Führerem, az a válasz, hogy szerencsére a ti hülyéiteket egyenként és összességében is többen rühellik. Szerencsére. De nem ez volt a felvetés.

2019.06.11. 17:40:47

@Blogolo Blogi: "aki az EU egyseget gyengiti ez a sors var." Ezzel csak az a probléma, hogy az jelenleg szinte egységesen hülye, azt gyengíteni, meg kötelesség.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2019.06.11. 17:50:55

Már-már hihetetlen, hogy vannak emberek, akik rendelkeznek annyi aggyal, hogy képesek voltak megtanulni a billentyűzet használatát és azt, hogy hogy kell bejelentkezni ide, és képesek komolyan venni azt, hogy Soros. Hacsak nem pénzért csinálják.

Blogolo Blogi 2019.06.11. 18:13:46

@Tényelek: "Ezzel csak az a probléma, hogy az jelenleg szinte egységesen hülye, azt gyengíteni, meg kötelesség."

Valoszinuleg kisse belekeveredtel, de az utobbi reszmondat alapjan gondolom, hogy iy is lehet, ez lesz az un. ketsebesseges Europa. Persze ne hidd, hogy barkinek koze lesz a most ismert Europahoz azok kozul, akik szabadsagharcolnak majd a "fuggetlensegukert". Vagy felnyaljak, amit az asztalra szartak. A magyar nep igy vagy ugy valasztani fog a ket opcio kozul.

Kuglóf. Az 2019.06.11. 18:23:41

@ZX: Aztán mégis mi köze van Sorosnak Európához? Pláne a döntésekhez?
Mondjuk én a freudi elszólásokat is szeretem, de ez ne zavarjon.

2019.06.11. 18:28:40

@Blogolo Blogi: "A magyar nep igy vagy ugy valasztani fog a ket opcio kozul."
Az osztrák EU kampány a kormánypárt részéről /Kurz/ 'Itt kezdődik Európa " volt a magyar-osztrák-szlovák határtól indítva. Itt eleve nem is szántak nekünk lapot már a belépés előtt sem! Bezárták a cégeinket, elvitték a használható márkáinkat, már ez utóbbit is importáljuk. Megdupláztatták a mirelit termékek lejárati idejét, hogy a nyugaton ne a szemétbe kellejen dobni azokat, .. mi megesszük. De ez ugyanígy van a pelenkák olajával, cipők ragasztóival.
Nem kell itt ábrándozni, hogy majd mi a választhatunk, ha Gyurcsány nyer, nekünk akkor sem lesz jobb, csak neki adnak pár száz millió eurót, hogy kussoltasson minket.
Vagy kiküzdjük magunknak a helyünket vagy maradunk a tápláléklánc legalján, ahol már több évtizede vagyunk.

morph on deer 2019.06.11. 18:56:53

@Megbolondoult V. Orbán pápa:
“Akármennyire is görcsöl, több szavazója nem lesz”

Dehogynem!
Nem kell mást tennie, mint mondjuk Kásler tudományos kutatásaira hivatkozva kijelenteni, hogy pl Kazahsztán minden lakója szavazhat a magyar választásokon, minrk fejében mindenki magyar útlevelet, két liter ingyen kumiszt és Fásy Ádám válogatott felvételeit kapja ajándékba.
Na meg persze pár fociakadémiát, és Németh Szilárdot, csak úgy.

Lesz itt szavazat, mint égen a csillag...

morph on deer 2019.06.11. 18:59:21

@Tényelek:
“Vagy kiküzdjük magunknak a helyünket vagy maradunk a tápláléklánc legalján, ahol már több évtizede vagyunk.”

Akkor ezek szerint már kiküzdöttük.

Kuglóf. Az 2019.06.11. 19:05:03

@morph on deer:
Oké, akkor ezután a lehetséges KETTŐ helyet nem csak a (SZERINTED) románok, szlovákok, szerbek, ukránok, osztrákok, szlovénok döntik el, hanem ezentúl a kazahok is.
Kezdhetsz aggódni, bará..., bocsánat baromtom.

morph on deer 2019.06.11. 19:10:29

@Kuglóf. Az:
“bará..., bocsánat baromtom.”

Na azééér’! Már aggódhattam volna, hogy mit csesztem el, ha ki nem javítod..:))

taga20 2019.06.11. 19:29:42

@morph on deer:

azé remélem, hogy ma a walesiek elviszik a három pontot;)

pottompanna 2019.06.11. 20:01:12

Ez a bejegyzés az igazi fake news.

Belzebubo 2019.06.11. 20:02:23

Az „erôs nemzetek Európájától“ megkapta V. az elsô leckét: Romániától temetô ügyben... aztán „a többit lassan megszokod?“ hogy egy klasszikust idézzek...

2019.06.11. 20:38:01

@morph on deer: "Akkor ezek szerint már kiküzdöttük. "
Azt már a komcsik kiküzdötték nekünk, hogy a legalján legyünk, bár még az ötvenes évek közepe táján előztük az osztrákokat , a Kádár rendszerben meg estünk akkorát, hogy azóta sem tértünk észhez.
Egyébként meg az agyon szidott Horthy idejében lábon kihordtunk egy fejlövést és 1941-re a kilencedik legerősebb gazdasági hatalommá váltunk.
Ezen /1938/ még előttünk vannak a svájciak és a svédek, de három évvel később már ők is hátunkat nézték.
www.mnstarfire.com/ww2/history/economic/GDP1938.html
Pedig mint látható listából a nagy gazdaságoknak akkor még igencsak jól jövedelmező rabszolgahadtestei voltak a gyarmatokon, mi meg csak magunktól fejlődtünk, szóval nem annyira egyértelmű az, hogy nekünk ott kell lennünk fejlettségben, ahol kijelölték a helyünket az EU belépéskor!

Blogolo Blogi 2019.06.11. 20:53:23

@Tényelek: "Bezárták a cégeinket, elvitték a használható márkáinkat"

Rohadékok. Pedig micsoda fejlodes lehetett volna nelkuluk. Azota talan mar elhagytuk volna Svajcot is. Csak a nep. A hulyek gyulekezete. Ezek arra szavaztak, hogy menjunk az EUba. Nem volt, aki elmagyarazta volna, hogy milyen rossz lesz majd ott nekunk, hogy paraknak micsoda kisebbsegi erzese lesz majd emiatt.

morph on deer 2019.06.11. 21:37:42

@Tényelek:
“...bár még az ötvenes évek közepe táján előztük az osztrákokat”

Miben, már ne is haragudj?

Csak az a szomorú helyzet, hogy a “régi dicsőségünk (hol késel az élyi homályban..)” szart sem ér egy jelenkori helyzetben! Sem gazdaságilag, sem semmilyen egyéb módon!
Ahogy orbán is rendszeresen kiröhögteti magát, - és bennünket,- amikor Kinizsire való tekintettel követel “több tiszteletet”, mivel “mi” megvédtük Európát!
Agyrém, de tényleg.

Szerinted 2004-ben milyen poziciót “érdemeltünk volna”? De most komolyan!

Mert ami most körvonalazódik az ugyancsak elég gáz. Ha a GDP-n túlnézel, akkor egy egészen elfuserált országot fogsz látni. Egyrészt a ki-ha-én-nem agyatlan költekezés, (a “fenn az ernyő, nincsen kas” szólást smered?) másrészt meg irgalmatlanul leszakadó régiók, ahol már az infrastrukturális alapok is recsegnek-ropognak, ahol a nyomor-szintű megélhetéshez egyedül a közmunka marad!

Az ég szerelmére, MA épülnek az olimpiai létesítmények, - mihez is? - közben patkány rohangál az iskolákban, és rászakad a vakolat a kórteremben fekvőkre a kórházakban!

De sebaj, mert közben “nemzeti nagy múltúnk (bús temetője, Mohács)” szorgosan épül-szépül, mindjárt lesz egy vadonatúj történelmünk is, attól tartok, ugyanis Kásler úr - aki onkológus és miniszter is - által létrehozott Magyarságkutató Intézet 1.335 milliárd (!!!!!) forintot kap a költségvetésből!

Szóval hol is lenne a mi MÉLTÓ helyünk szerinted?

index.hu/gazdasag/2019/06/04/tobb_penzbol_erositik_a_nemzeti_identitast_tobb_jut_az_uldozott_keresztenyeknek_is/amp

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.11. 21:50:35

@Minden ballib bérretteg: A csuti pasa a demokratikus jogállamot puccsolta meg, évtizedekre bebetonozva magát és seggnyalóit minden posztra. Ilyet még előtte senki nem tett. Már az eu is ébredezik, hogy egy ilyen banánköztársaság nem lehet az eu tagja sokáig. Mert a rossz példa ragadós. Ha marad a csuti kretén akkor az eunak vége. De sebaj majd lesz FÁK, amihez rohamléptekkel fog csatlakozni a csuti Ondó Orsós Otto.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.11. 21:50:35

@Minden ballib bérretteg: A csuti pasa a demokratikus jogállamot puccsolta meg, évtizedekre bebetonozva magát és seggnyalóit minden posztra. Ilyet még előtte senki nem tett. Már az eu is ébredezik, hogy egy ilyen banánköztársaság nem lehet az eu tagja sokáig. Mert a rossz példa ragadós. Ha marad a csuti kretén akkor az eunak vége. De sebaj majd lesz FÁK, amihez rohamléptekkel fog csatlakozni a csuti Ondó Orsós Otto.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.11. 21:55:21

@Belzebubo: Oh, a bölcsis tarajos petike utasította a románokat. Bizony megremegtek, mint annak idején az usa, akiknek hasonló kretének üzentek hadat.

kolomparlole1114 2019.06.11. 22:00:50

"ha a Fidesz nem vonja vissza Trócsányit, nem lesz magyar az új Bizottságban.
Ez lobbiszempontból senkinek nem érdeke, még az ellenzéknek sem."

Most akkor magyarról vagy fidesznyikről van szó? A kettő kizárja egymást!

kolomparlole1114 2019.06.11. 22:02:24

Erről a trócsányiról mindig a tróger szó jut eszembe. Szerintem még a saját anyjának is.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.11. 22:09:13

@Tényelek: "használható márkáinkat"
Hát az meg mi volt? Háromcsíkos Tisza cipő, Kőbányai zavaros, farmotoros ikarus, csokiba töltött ondó a vezérre mintázva?

Belzebubo 2019.06.11. 22:58:38

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: Sajnos jól jellemzi Mo. nemzetközi „tekintélyét“ a román reagálás.

2019.06.11. 23:04:51

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: Igen pl. a Tisza cipő, ahol úgy lehetett gyártani az Addidas cipőket, hogy se a melósokat nem kellett átképezni, se a gépeket lecserélni, egy őrült volt, aki eladta üveggyöngyért. De így járt a Balatonszelet, Győri Keksz, Negro, stb. A Taurus gumigyár egy másodpercig sem állt le, folyamatosan működött, amikor a Continental megvette. A Hajdó termékek egy jó része a mai napig piacképes, pedig már harminc éve eladták a céget. A Medicor és Tungsram világszínvonalú termékeiről még nem is beszéltünk, de a lista igencsak hosszú lenne, ha végigmennénk rajta. Azt viszont nem igazán értem, hogy miért jó az önnek, ha ezeket elhazudja?

2019.06.11. 23:06:31

@taga20: "azé remélem, hogy ma a walesiek elviszik a három pontot;) "
Most akkor harakiri :-) ?

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.11. 23:07:57

@kolomparlole1114: Visszavonják. Ha ki kell nyalnia pár segget orbánnak, hát ki fogja nyalni bárkinek a seggét, csak hogy a birkáinak elnyüszíthesse itthon, hogy szükség van rájuk. Majd itthon azt mondja, hogy kompromisszumra jutott a néppárttal, nem azt hogy segget nyalt. Majd arra leszek kiváncsi a néppárt meddig tűri még ezt a pávatáncot. Mert aki a seggét tartja a nyaláshoz, az ugyanolyan felelős, mint a seggnyaló. Nemhiába veszített a néppárt a támogatóiból. Egy ilyen fisz-fasz pártot, aki megtűri a Fasiszta Idióták Debil Elmebeteg Szektáját a soraiban, az hamarosan teljesen hiteltelenné válik, ha nem tesz valamit a soraikat romboló fasisztákkal.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.11. 23:10:32

@Tényelek: a tények:
"ra. Végül rövid lejáratú hitelhez sikerült hozzájutni, amit beruházásokra kellett volna fordítani, de ezt a költségvetés rendezésére fordították. Ezzel a kormány megsértette a genfi feltételeket és Magyarország újra a Népszövetség ellenőrzése alá került. Royall Tyler és Henry J. Bruce személyében 1938 tavaszáig fennmaradt a gazdasági ellenőrzés és válságkezelési javaslatokat dolgoztak ki német minta alapján a bevételek növelésére és a kiadások csökkentésére"

Hát ez tényleg szép teljesítmény volt!
Horthy igazán fellendítette a gazdaságot!

Olyan okosak voltak, hogy:"legerőteljesebben Popovics Sándor, az MNB elnöke ellenezte. Ennek oka főleg az inflációtól való félelem volt, ami az első világháborút követő hiperinfláció óta még mindig erősen élt a korabeli emberekben. A deflációs politika végül elhúzódó válságot eredményezett egészen 1938-ig,"

Szóval megállapíthatjuk, hogy a magyar, ha önálló, és nem szól bele idegen érdek, képes felvirágoztatni az országot! Ja, nem. Tyler és Bruce nem annyira magyar név...ciki.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.11. 23:16:03

@Tényelek: melyik cégünket zárták be, amelyik versenyképes volt???
A fagyasztott termékek szav. ideje nem egészségügyi kérdés. Állapotváltozás következhet be. A hús kiszárad.

De -24 fokban nem szaporodnak a kórokozók.
A könnyűiparunknak a mostani nagy barátunk, Kína tett be, nem Európa.
A cukorgyárainknak a nádcukor.
Mezőgazdaságunknak mi magunk.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.11. 23:17:54

@Tényelek: Az általad felsorolt termékek eladhatatlanok voltak a világpiacon. Taurus gumigyár? Ha megkérdeztünk volna egy angolt vagy amerikait, hogy tudja-e mi az, szerintem az ókori minotaurussal válaszoltak volna. És ez igaz mindegyik termékre amiket felsoroltál: Tisza cipő? Emlékszem amikor gyerekkoromban abban fociztam három meccsen szétfoszlott a lábamon. De ugyanolyan rakás szar a kőbányai szénsavas kukoricalé is meg a többi hasonló kommunista hulladék amiket csak azért lehetett eladni a KGST országokban, mert szovjet nyomásra megvették a többiek. Amúgy minden itt gyártott termék egy hulladék volt. Ahogy a mostani kettőrule meg hasonló faszságok. Egy terméket nem úgy lehet a világpiacon sikeressé tenni hogy egy kis elmebeteg csuti birkapásztor kitalálja hogy pár év alatt világhíres lesz valami. Évtizedek kemény piaci megmérettetése, válságok sorozata szükséges hozzá. A BMW és Adidas márka is több évtized kemény piaci versengés során lett az ami, mert minőséget tudtak gyártani, és évtizedekig küzdöttek a hasonló termékeket gyártó vállalatokkal, míg föléjük nem kerekedtek, mert jobb terméket gyártottak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.11. 23:20:12

@Minden ballib bérretteg: te is ott leszel a temetésen? Az első sorban. Nehogy kinn maradj!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.11. 23:25:38

@Tényelek: a Tisza cipő egyértelmű koppintás volt. Gondolod, hogy ahol Adidast vesznek, ott a Tisza labdába rúg?
Nomeg a Trapper farmer!
Tudod, kik nem bírták a versenyt?
Grundig, Blaupunkt, Phillips, Thomson, Magneti Marelli, Steyer, és ezek éves bevétele Magyarország gdp-jének felekt meg.

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.11. 23:35:13

@kolomparlole1114: Mind egy szálig egy seggnyaló, semmihez nem értő hatökör. Egy dolgot tudnak, a führerük seggét naponta százszor rojtosra nyalni. Ez vonatkozik az összes orbánbirkára a miniszterektől az összes vezetőn keresztül az alkalmazottakig. igaza volt Kertész Ákosnak: a magyar egy szolganép. Pláne, ha egy ilyen huszadrangú csuti jogászbarom ennyi ideig képes hatalmon maradni úgy hogy ne rugdossák véresre a seggét(inkább véresre nyalják). Már vagy 2011 óta nem néztem M1 tévét, ma az interneten belenéztem az élő közvetítésébe a hajó kiemeléséről. Hát amit abban mekegtek-makogtak azok a tehetségtelen, névtelen senki seggnyaló birka alkalmazottak, azt kb. 10 percig bírtam hallgatni. Az ottani munkát mindennek lehet nevezni, csak nem a szakma csúcsának. De mivel hűen támogatják fasiszta führerüket, maradhatnak ott ahol vannak, mégha nyílvánvalóan annyi közük van a szakmájukhoz, mint egy maszületett birkának.

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 08:50:34

@taga20: Hát, nem jött össze nekik, a Csuti Vizszintes Lótolvaj Ondó beszédet mondott a Walesi Válogatottnak, azok meg ettől elfelejtettek focizni.

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 08:59:12

@Igazamvanvagyigazamvan?: " ... A cukorgyárainknak a nádcukor. ... "

Lófaszt Mama! A cukorgyáraknak a rablóprivatizáció, az uniós kvóta és termelés megszüntetési / gyárbezárási prémium tett be, a cukorrépa termesztés leállítását is az EU támogatta, a külföldi privatizátorok pedig az örömtől tapsikolva "racionalizáltak", miközben felprédálták a magyar piacot ...

Egy kis olvasnivaló:
mfor.hu/cikkek/vallalatok/Az_unios_penzek_okozhattak_a_magyar_cukorgyarak_vesztet.html

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 09:05:24

@Belzebubo: Hát, igen, a liberális kettősmérce egy hasonló, magyarországi szőröstalpúromán temető meggyalázását világra szóló bűntettnek állítaná be, az Ájrópai Bizottság megbízna egy úja NagyonSZarGecini magyargyűlölő rútságot a kivizsgálással, és abban benne lenne, hogy a mar állampolgárságot kapott székelyek el akarják foglalni Szőröstalpfődet és Magyarországhoz akarják csatolni, és eztet a Zuniós biztosok 99,9%-a megszavazná, mert SzentIgazJelentés!

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 09:13:46

@Tényelek: " ... Azt viszont nem igazán értem, hogy miért jó az önnek, ha ezeket elhazudja? ... "

Azért mert egy liberálfasiszta kurcsányfasszopó, és letagadja hogy ezeket a Veszteségeket az MSZMP káderek továbbregnálása és a saját zsebek megtömése okozta. Ahelyett hogy végig lett volna velük díszítve az Andrássy út összes lámpája, spontán privatizáltak, meggazdagodtak és a mai napig ezek a férgek hagyatéka alkotja a legvagyonosabb családok vagyonának magját... Legjobb példa rá őszentsége első Kurcsány Táncos-Komikus Ferenc, aki "Apró" vagyona nélkül egy szarházi kukabúvár lenne, és sose tudta volna elkúrni, mert nem lett volna miniszterelnök, és nem lett volna 2006-os rendőrattak, és a Csuti Csüngőhasú Norvégbáró Ondó-nak sose lett volna 2/3-a.

6.Lenin 2019.06.12. 09:37:40

@Kitiltott Vélemény:

Gyurcsány "küldetése", hogy hazavágja ( a történelem szemétdombjára juttassa) A régi rendszer haszonélvezőit, az országot kirabló honfitársainkat.
Hagyni kell, hogy be tudja ezt a küldetését teljesíteni. Lottó 5ös a pacák.
És már nagyon közel van a céljához.
(ahogy olvasom a ballibák itt megjelent hozzászólásait, már célegyensben vannak)

Hajrá fiók, lányok, az őszi bukás után már nektek nyekk.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 09:39:17

@Kitiltott Vélemény: l"a. Egy hektárnyi cukorrépa előállítása ugyanis 650-700 ezer forintot emészt fel, míg a bevétel 500 ezer forint körül alakul. Vagyis a támogatás létkérdés a termelők számára"

Sajna a nádcukor előállítása sokkal olcsóbb. Az eu azért ad támogatást, hogy egyáltalán fennmaradjon a cukorgyártás. Annak idején a versenyképtelen gyárak bezárására adtak pénzt, míg a maradékot támogatták. Ha nem tették volna, a magyar cukorgyárak maguktól mennek tönkre. Lásd broiler csirke. Alma.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 09:44:33

@Kitiltott Vélemény: európai cukorrépa-termesztőknek és cukorgyáraknak nincs mitől tartaniuk. Ha ez jelentősen megváltozna, például eltörölnék, vagy csökkentenék a vámot, akkor aggódhatnának. A nádcukorral szemben nem versenyképes a répacukor. A legkorszerűbb technológiával dolgozó agrárcég is hektáronként legföljebb 15 tonna cukor gyártásához elegendő cukorrépát képes termeszteni, míg a trópusi vidéken a hektáronként termesztett cukornádból a legmagasabb európai hozam 3-4-szeresét is képesek előállítani. Egy korszerű cukornádültetvény teljesítménye még ennél is jobb."

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 09:45:30

@Kitiltott Vélemény: "Jelenleg a hektáronkénti nagyjából 70 ezer forintos uniós területalapú támogatás mellett további 140-160 ezer forintos többlettámogatást kapnak a cukorrépa-termesztők és így nyereséges a termesztés – mondta a Népszava érdeklődésére Berki Gyula, a Cukorrépa Termesztők Országos Szövetségének (CTOSZ) elnöke. Hozzátette, kérdés, hogy mi lesz 2020 után, a következő uniós pénzügyi ciklusban: ha drámai mértékben csökkenne, vagy megszűnne a támogatás, az akár el is lehetetlenítené a hazai cukorrépa-termelést"

6.Lenin 2019.06.12. 09:52:33

@Igazamvanvagyigazamvan?:

" Ha nem tették volna, a magyar cukorgyárak maguktól mennek tönkre. Lásd broiler csirke. Alma. "

Ebben téved 1 picit, ugyanis figyelmen kívül hagysz két fontos dolgot.

Az első és legfontosabb, hogy nem veszed figyelembe a nyugat ellenérdekelségét, Fizettek nekünk azért, hogy magunkat tegyük tönkre, a szoclibek ezt simán meg is tették-a pénzért.

A másik a rendezetlenség, saját hibából.

Valamikor Szabolcsban mindenki almát termesztett- ma repcét, bodzát, stb. Egymást teszik tönkre a termelők.

Rendszerváltáskor 90 környékén, ahol akkor laktam, 1 pacák nyitott zöldség/gyümölcs üzletet. Igen jól ment neki, erre még 3an nyitottak hasonlót. Mind tönkrement néhány éven belül. Ma ott (3 ezer lakós körül) van 4 fagylaltozó, 3 étterem, mind döglődik, de sok olyasmi hiányzik, amire szükség lenne.

És ez országosan is sok helyen így megy. Ezeket nyugaton több száz év alatt megtanulták, hogy miként kell rendezni. Majd itt is, néhány generáció múlva, talán.

Sok mindennek nagyon az elején vagyunk, gondolkodásban mindenképpen, és ez itt is világosan látszik a hozzászólásokban.

2019.06.12. 09:56:26

@Igazamvanvagyigazamvan?: A két világháború közötti óriási fejlődést egy egyszerű gazdaságtörténettel foglalkozó professzor a trianoni határokon kívül maradt ipar pótlására kivetett védővámokból vezetné le. Az "import pótló" ipar vitte a hátán a fejlesztéseket és az elképesztő magas szintre emelt oktatás.
A nemzetközi pénzügyi felügyelők minden esetben csak és kizárólag a idehozott lopott pénz minél magasabb kamatait voltak hivatott védeni, ugyanúgy mint az IMF vagy a Világbank mostanában. A bankárok hozzáállása ugyanaz volt akkor is mint a történelem során bármikor, az emberiség is kihalhat tőlük, ha ebből pénzben kifejezhető hasznuk van.
Ha a cukorgyárakat a nádcukor tette tönkre, akkor vajon miért voltak olyan idióták az osztrákok, hogy megtartották az egész magyar kvótát lefedő Kaposvári cukorgyárat és attól kezdve egy milligramm magyar cukor sem volt az országban, .. ennyire hülyék az osztrákok, hogy direkt veszteséget termeltek Kaposváron :-) ?
A Taurus gumigyár a mai napig működik, Continentalnak hívják.
A Tisza cipő szintén prosperál most is, mellesleg az Addidas egy magyar feltaláló szabadalmát ellopva árulta a világ legjobb foci cipőjét éveken keresztül.

6.Lenin 2019.06.12. 10:10:43

@Tényelek:

Miért sikeres Orbán, és már nem csak Mo-on?

Mert nem a bolha pöcsén lévő pattanások hasznáról, keletkezéséről, stb vitázik.

Kitűz célokat, irányokat, és aztán azokat lépésről lépésre-fontossági sorrendben igyexik megvalósítani. Kihasználva azt adott lehetőségeket is.

Nem vette még észre, hogy apró részleteken vitázni értelmetlen, hiszen a magukat néha hülyének bemutató ellenérdekelt hozzászólók kész adatbázisokból idéznek már a keletkezésükkor is hamisított cikkeket, tanulmányokat több évvel korábbról?

Sokkal komolyabb dolgokról van itt szó, mint szekértáborokról. Az országról, gazdaságáról, hatalomról és az ebből eredő pénzről.

Elsőnek a célokat, aztán az elveket a megoldásra, és csak utána jöhetnek a részletkérdések.
Szerintem
(nem ellened írtam ezeket)

Cycmen 2019.06.12. 10:13:49

@Igazamvanvagyigazamvan?: "A cukorgyárainknak a nádcukor."

Ja az tönkretette, aztán jött a szlovák cukor. Értesz ehhez is látom, leszek a keresztapád, légy mától fogva Kendymen! :P

2019.06.12. 11:26:32

@6.Lenin:
De észrevettem, de ha nem reagál senki az ilyen hülyeségekre, akkor az aki esetleg tájékozódni jár ide /Ne zárjuk ki a lehetőségét!/, készpénznek veheti az ilyen tudományosnak beállított baromságokat.
Egyébként szerintem a Fidesz gazdaságpolitikájában valóban vannak jó célok, de a rossz eszközök / MKIK/ használata miatt az soha sem fog megvalósulni.
Ami miatt mégis ki kell tartani a Fidesz mellett jelenleg, hogy a többinek még csak céljai sincsenek, nemhogy csak annyi lenne baja, hogy alkalmatlan eszközzel akarnák azt megvalósítani!.

6.Lenin 2019.06.12. 11:51:21

@Tényelek:

Ez elfogadható, de ezt jelezni is kell(ene) a válaszokban.
igaz az is, hogy nyilván vannak hibás döntések is, vagy magoldások, de sok esetben kijavításra is van példa.

Az utolsó bekezdéssel tökéletesen 1etértek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.12. 11:58:33

@taga20: Itt egy kuciak féle gyilkosságra is csak tapsikolnának a droidok.

mgdé 2019.06.12. 12:17:01

@6.Lenin:

"Egymást teszik tönkre a termelők."

Biztos mind megveszekedett lipbsi ...

Mindig mondtam, hogy a bácsika egy kozmológiai zseni! :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.12. 12:20:03

@6.Lenin: te most normálisabban írsz,mint a másik.
(nem tudom hányan használjátok ezt a nicket)

6.Lenin 2019.06.12. 12:58:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Én használom 1edül, de eléggé függő vagyok, ha sok hülyeséget olvasok, vagy éppen CSAK hülyék vannak a placcon, annak megfelelően írok, vagy nem.

De azt tényleg nem értem, hogy miért nem arról megy a vita, hogy ez az ország mindenki számára élhetőbb legyen. Vagy ez elég naiv vágy a részemről? Nyilván nagyon hosszú idő kéne a változáshoz, de miért nem erról cserélünk véleményt?

mgdé 2019.06.12. 13:26:54

@6.Lenin:

Nesze, itt az "élhetőbb" országod.

www.facebook.com/bacsopeter/posts/2292937277422776

Pusztuljon minden, ami szellemi érték. (Bár te úgysem érted hogy az mi.)

Gazember az, aki szerint ez így rendben van.
Azokról meg inkább ne is beszéljünk, akik az ilyet elrendelik ...

S akkor jöhetnek a butaságaid:

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 13:28:24

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: " ... Itt egy kuciak féle gyilkosságra is csak tapsikolnának a droidok. ... "

Hát, a fasz tudja, itt van migyá a Szelestei "liberálfasisztasajtószemlész" Lajos magiszter, aki jó ideje nem szolgáltat muníciót a B1-nek, gondolom a Csuti Csüngőhasú Staddion Norvégbáró Ondó parancsára lemészárolták, sőt el is tusolták az ügyet. Szóval nincs örvendezés, mert kimúlik az ellenzék bármely szócsöve... Aztán persze azt is hozzá kell tenni, hogy ez itt nem Szlovákia, itt az ÁVÓ jól működik, néma csöndben eltünedeznek az ellenzéki újságírók, aztán megjelennek átplasztikázva valamely bulvármédiában színes apró cikkeket írogatva, észben tartva, hogy fájdalmas a Csuti Bonsai Duce ellenes irományokat megjelentetni saját név alatt.

2019.06.12. 13:31:45

@6.Lenin: Szerintem nem kell "jelezni", elég, ha megírom a valóságot, nem vagyok én újságíró, akinek a megrendelő szájíze szerint kellene túlfényezni a dolgokat, netán minősíteni azt, akinek a hozzászólásához írtam.
A CÉLOK megvalósításához gazdasági és oktatási csúcseredményekre lenne szükség, de azoknak a "megvalósítását" átadták az MKIK-nak. A MKIK viszont egy jól működő civilszervezet, akik tűzön-vízen keresztül is érvényre akarja juttatni a tagságának az akaratát. A tagságot a multinacionális és nagy nemzetközi cégek adják, .. az önkormányzati és állami vállalatokat most ne számoljuk, mert ők oda állnak, ahová küldik őket!
Megkapták a közép és felsőoktatás teljes átalakítási lehetőségét, meg is csinálták, ahogy az a tagságuknak megfelelő, egy magyar cégnek esélye sem lesz kinőni ebből katyvaszból és, hogy ez még biztosabb legyen megkapták az összes Magyarországon működő vállalkozás összes adatát, sőt még mi finanszírozzuk azt, hogy a saját érdekükben tönkre tegyék a vállalkozásainkat és az oktatáson keresztül a gyerekeink jövőjét. Ezért írtam, hogy a célok sohasem fognak megvalósulni, mert önmaguk számára képeztek egy olyan akadályt, ami kizárja, hogy azokat meg is tudják valósítani. Ez a "hiba" évente a GDP 1,5-2,5 %-ba kerül az országnak éve. Ilyen hibát pl. a lengyelek nem követtek el, ezért náluk sokkal gyorsabban nő a gazdaság és az elmúlt 10 évben két és félszeresére nőtt náluk a helyi közép és nagyvállalkozások száma, miközben nálunk ez idő alatt teljesen megtorpant, egy darabbal sem nőtt, pedig magyar vállalkozók nélkül nem lesz erős magyar gazdaság. Itt még a vállalkozásfejlesztésre kitalált Széchenyi Kártyát is a kamara kezeli csak az kaphatja meg, aki betagozódik a multik alá, ..
Az egyszerű ember maximum annyit tehet, hogy a kamarai hozzájárulást nem fizeti be, hogy rákényszerüljenek a letiltására, amit utána be lehet kereteztetni, hogy bizonyítsuk a gyerekeinknek és a környezetünknek, hogy mi becsületes magyar vállalkozók vagyunk, nem adunk önként pénzt egy ilyen hazaáruló tevékenységre.
Egy ehhez hasonló gazdaságfejlesztésre, amit a kamarán keresztül csináltak szükség volt, de valahol valaki nagyon elnézte, hogy nem jött rá, túlhatalmat azért nem kellett volna adni nekik, elég lett volna partnerként kezelni őket.
Ezt a problémát már minden Magyarországon működő magyar vállalkozó látja, a saját bőrén tapasztalja, az ország sem tudja produkálni a lengyel fejlődési ütemet, de eddig még nem hallottam róla, hogy lépnének a kijavítás irányába. Jelzésként eltörölhetnék legalább a kamarai hozzájárulást, hogy a magyar vállalkozások saját érdekvédelmi szövetségbe tömörülhessenek és legalább esélyük legyen az ország ügyeinek intézésébe, ne minden területen multik érdeke érvényesüljön!
Addig van a Fidesz biztonságban, amíg köztük és a naponta 4 milliárd forint adósságot felhalmozók között kell választani, mint most.

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 13:37:30

@Én de genere Mi: Kinek a faszát tisztelhetjük Bacsó Péter uraságban .... a 2009-ben elhunytat, vagy valamely másikat?

mgdé 2019.06.12. 13:46:25

@Kitiltott Vélemény:

Látom, nagyon érzed a nagyságrendeket. :P

B.A. vagy OSZK?, te már pontosan tudod ebből mi is a fontos.

A farkakat meg rád hagyom, én maradok a punciknál.

6.Lenin 2019.06.12. 13:49:25

@Tényelek:

Nézd, én most nem szeretnék neveket sorolni, akik rendszeresen ide írnak, fikázva mindent, ami ebben az országban most történik.
Nem hiszem, hogy közülük, vagy a hasonszőrű olvasóik közül bárkit is meg tudnál győzni az igazadról. Talán sokak közülük nem is értik a gazdasági adatokat, folyamatokat, vagy, ha érti, pontosan tudja, éppen ez a bajuk. Így nem fogják tudni átjátszani az országot a megbízóiknak, és akkor elvesztik a jelenlegi megélhetési forrásaikat. Másak az érdekeik.

Egy kérdésemre eddig senki nem tudott hitelt érdemlően válaszolni: Ők miként is oldanák meg az ország problémáit, úgy, hogy az önállóságunk maradékát se kéne feladni. Rögtön kilógna a lóláb. Mantrákat hajtogatnak, amiket sehol senki, soha nem volt képes megoldani, hiszen nem is lehet, az összetettsége miatt.
Nyilván lenne mit javítani a kormánynak is, de...

Biztos vagy benne, hogy a közszolgák mindegyikének az az érdeke, hogy ez a kormány sikeres legyen?

Nagyon 1xű dolgokkal el lehet érni egy rossz közhangulatot, amit a kormány ellen lehet fordítani. Ezekhez a gazdasági mutatóknak nem sok köze van.

Meg kell kérdezni, hogy ők, miként, és rögtön kiderül, hogy nincs még elképzelésük sem, hiszen a legtöbben csak idegen érdekeket szolgálnak, pénzért.
Szerintem, de ezt már te is leírtad.

2019.06.12. 13:53:05

@Én de genere Mi: Mi már vagy hatszor költöztünk és már az első miatt kipusztult a család, azóta csak a szellemünk mászkál egyik házból a másikba, .. ha nem lenne érthető, akkor egy kicsit tompítva írom, hogy szerintem ez a Bacsó nem normális, .. és persze azt hiszi, hogy ezt azért veszik észre rajta, mert zsidó, .. pedig, ha belenézne a tükörbe egyszer tiszta fejjel, akkor ő is láthatná.

6.Lenin 2019.06.12. 13:53:24

@Én de genere Mi:

Látom, még mindig hülye vagy. Hol írtam, hogy most minden rendben lenne?
Már a szövegértés is kemény feladat egy ekkora szellemi nagyságos úrnak?
Szerintem keress már magadnak mást, unlak B+.

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 14:41:01

@Én de genere Mi: Ember, miről beszélsz? Így kezdődik a faszbukker poszt:

Bacsó Péter
Június 6., 19:11

Ennyit látok belőle, meg magát a hosszan ömlengő cikket.
Próbáltam kideríteni ki lehet ez a Bacsó Péter, de csak a 2009-ben elhunyt filmest találtam...

Erre Te gyüssz nekem mindenféle mozaikszavakkal....

Cycmen 2019.06.12. 15:03:45

@Kitiltott Vélemény: Egy sértett volt alkalmazott, kivágták az OSZK-ból, mert gondolom játszotta a zsidó agyát. Tudod hogy van, ők maguk a kultúra, ha elmennek akkor a fütyülős barack, meg a bőgatya marad.

Eltiltott Vélemény 2019.06.12. 15:40:55

@Cycmen: Tehát, egy huszadrangú senki aki a faszbukkon úgy állítja be magát, mint a magyar kultúra egyetlen letéteményesét és végső mentsvárát? Jól értem?

Cycmen 2019.06.12. 15:49:07

@Kitiltott Vélemény: Jól. Egyébként az a megdöbbentő ebben, hogy így is hiszik és ha megkéred őket hogy ne részesítsenek áldásos tevékenységükben, az sem ér semmit!
Mondjuk a megértési képességükről elég annyi, hogy saját történelmük szerint is mindenhol a világon előbb utóbb megutálták és üldözni kezdték őket, de még mindig nem értik hogy miért.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 16:26:05

@Cycmen: "kívánja, hogy a tejkrízis után, mely milliós veszteségeket okozott a farmereknek, és sok tehenészet megszűnéséhez vezetett, hasonló helyzet alakuljon ki a cukor esetében is” – zárta le Abelovič.

Szlovákia a cukor előállításában önellátó
Szlovákia számára ez különösen kemény következményekkel járhat, hiszen a cukorrépa-termelés és az erre alapozott feldolgozás egyike a kevés megmaradt működő élelmiszeripari ágazatoknak"

Igen, a szlovák cukor, ami veszteséges, a világpiacon el nem adható, mert túl drága, krízis elé néz.

De vissza az elejére: a kormány hozott egy rossz döntést, az eu pénzért cserébe felszámolta a cukorgyártást. Ami veszteséges.

Oka a nádcukor világpiaci ára. Ezt állítottam, semmi többet. Versenyképtelen a cukor, csak védővámokkal, kvótákkal és pénzbeni támogatással tartható fenn az ipar.
Ok, a nádcukor ára.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 17:54:41

@Tényelek: nem figyeltél. A cukorgyárak vagy felvették az eu-,tól a megszűnési pénzt, vagy tâmogatást kaptak.
Az osztrák azért hagyta meg, mert volt rá kvóta által biztosított piac és támogatás. "Utoljára a szerencsi gyár bezárása történt meg 2008 tavaszán. Ekkor a kormány próbálta ezt megakadályozni azzal, hogy a termelőknek ajánlatott tett a répatermesztés folytatása érdekében, akik mégis inkább az uniós összeget fogadták el, melyet a tevékenység felhagyásáért adtak."

A cukorgyártás nem nyereséges.

Cycmen 2019.06.12. 19:49:15

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ez a veszteség népszerű tudományos hülyítés egyébként, mert ha a munkájukat elvesztőket beleszámolod, meg a cukorral kapcsolatos áfacsalásokat, akkor már kicsit más! És majd ha jön a nádmoly, vagy valami, akkor itt állunk kopasz seggel és szopogatjuk a saját farkunkat a méregdrága cukor helyett!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 23:12:34

@Cycmen: hát, cicafiú, téged se az eszedért tartanak.
Lepukkant gyárakat fenntartani állami pénzből...Jó volna, ha a miskolci és az ózdi acélgyártást is fenntartanánk, hisz ott azért többezer ember maradt állás nélkül. De ki tartsa el őket? Ja, az állam. Hisz annak van pénze!
Visszatérve: ha a magyar cukorgyárakat fenntartottuk volna, akkor azok veszteséggel termelnének. Ezt a te adódból kéne finanszírozni. Vagyis a cukor ára, hogy versenyképes legyen, az szja emelésből lenne megtámogatva.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 23:31:13

@Cycmen: másik oldalról: 500 ft az eladási ár, amit kapsz a cukorért. Ebből kifizetsz 200-at a cukorrépáért, 200-at az energia, szállítás visz el, száz az adó, az összes többi a dolgozóké! Sőt, fejlesztésre is futja!

Na, vajon jól jár a dolgozó?
Egy megoldás volt, az eu támogatás.
Most az is megszűnt, kíváncsian várom az egyszem magyar gyár meddig üzemel, és a szlovákoknál milyen belpolitikai problémákat okoz majd ennyi gyár bedőlése....
Mégegyszer: hogy mennyi lesz majd a nádcukor ára 10 év múlva, lényegtelen. Fenntartani a gyártást, mert ha esetleg netalántán, nem lehet.
Gyárthatnánk ágyúkat is, noha már 40 éve sem volt a Digép képes versenyképes minőségre, de ki tudja? Hátha az eu visszaesik a középkorba, és a páncélos lovagok ellen milyen jó is lesz az.

mgdé 2019.06.12. 23:40:50

@Cycmen:

Cicuskafiú, az OSZK-val való kibaszásról szól a cikk, s nem a szerzővel való kibaszásról.
Amiatt nem szólt be. Az OSZK meg nem zsidó. Ha az, akkor a Lánchíd, meg a Kaszinó, meg a lóverseny, meg a Tisza-szabályozás, meg az Akadémia, stb. is az. De még az MNB is.
Amatőr ...

De tudom, a Kilián szerinted teljesen megfelelő, hisz pl. fegyverzsír tárolásra kiválóan alkalmas. :P

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 23:42:11

@Cycmen: "Südzucker a termelését Európa felvevőképességéhez igazítja. Bezárja öt gyárát, amelyek éves szinten összesen 700 ezer tonna termelési kapacitással rendelkeztek. Két németországi, két franciaországi és egy lengyel leányvállalatról van szó"

Friss hír.

mgdé 2019.06.12. 23:42:30

@Kitiltott Vélemény:

Nem.

Talán olvasni kellene, még írás előtt. :P

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 23:45:04

@Cycmen: ez pedig a szlovák cukor sikersztori:
"Szlovákia 128 ezer tonna cukrot termelt a 2011-12-es szezonban.
Ugyanekkor még 350 ezer tonnát importált.
Ez összeadva 478 ezer tonna cukor.
Ebből sikerült 634 ezer tonnát exportálni.
Vagyis valahonnan lett még 156 ezer tonna cukor, több, mint amennyit az ország egy évben megtermel."

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 23:46:42

@Cycmen: "Bezár a cukorgyár | Új Szó | A szlovákiai magyar napilap és hírportál
2019. június 9. vasárnap; Félix (HU) Stanislava (SK). EUR - ... Hamarosan leállhat a dunaszerdahelyi cukorgyár, ugyanis tulajdonosa, ... Ezt a lépést az Eastern Sugar Szlovákia "

Apuuuu! Kezdődik!!!

mgdé 2019.06.12. 23:49:32

@6.Lenin:

Ugyan, Uljacöf bácsika, te maximum egy birka iq-ját vagy képes felülről látni. Ezért is nem izgatott téged soha semennyire sem a kultúra. De hát mit is várjuk egy kádárkori simlis maszektól? Csak jó vastag szalonna, meg vegyes házipálesz legyen elegendő a másra sosem használt számlatömbön. Hisz a már kora reggeli pálesznál úgysincs jobb garancia. :P

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.12. 23:49:34

@Cycmen:
tehát úgy tűnik, úgy vettünk olcsó szlovák cukrot, hogy az brazil nádcukor, de kétszer átutaztatva, némi vám és áfa játékkal ócsósították....

2019.06.13. 10:05:29

@Igazamvanvagyigazamvan?: A nádcukor művi úton van az olcsó tartományban, hogy áttereljék vele a vásárlókat az amerikai tulajdonban lévő nádcukor ültetvények alá.
Kádárék évtizedekig próbálták úgy támogatni Castrót, hogy átveszik tőle a nádcukrot. Ez egy-két évig ment, de akkora veszteséget okozott, hogy inkább kihozták Kubából és a lehető legközelebbi országban eladták bagóért, hogy legalább a szállítási költség jó részét megspórolják.
Amikor az amcsik rájöttek, hogy az EU-t alkoholisták érettségi nélkül vagy azzal vezetik, kitalálták, hogy a nádcukor olcsóbb, .. persze azóta olcsóbb is, mert keményen beletolják az összelopott pénzeket, hogy monopóliumot tudjanak létrehozni. Mint látható a kampányuk és a piaci támogatásuk is jól működik, de attól még a valóságban nem lesz olcsóbb a nádcukor, mint a répából készült, legfeljebb akkor, ha már a klíma itt is alkalmas lesz a cukornád termesztéshez.
Ha a nádcukrot a nagy multikat és a belső veszteség finanszírozásukat kikerülve szerzi be valaki, akkor csillagászati ára van mire ideér Európába.
napitaptudas.blog.hu/2016/06/15/kokuszvirag_cukor_es_tarsai_egeszseges_cukor_alternativak_vagy_csak_jol_marketingelt_termekek
Ha sikerül az összes cukorgyárat bezáratni, ami nem ő érdekeltségi körükbe tartozik, akkor jön majd a kétezer forintos cukor, .. mármint egy nagyságrendi példa a magyar piacra.
A lényeg, hogy nem a nádcukornak annyira versenyképes az ára a piacon, hogy levert mindenkit, hanem egy dotált piacot látunk, ahol épp most történik a piacok megszerzése a monopólium megszerzéséért, .. ami ha világmonopóliummá válik, akkor azt nagyon beszopjuk, mert át kell térni a sós sütikre.
www.bulkshop.hu/nadcukor-barna
Gondolom az megvan, hogy a barnacukor attól barna, hogy még nem finomították!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.13. 15:53:47

@Tényelek: jó, hogy belinkelted. Kár, hogy egészségügyi szempontból vizsgálja, nem gazdasági szempontból.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.13. 15:55:15

@Tényelek: nem, nem attól barna. Melaszt kevernek bele. Ugyanis gyártástechnológiai szempontból nem érdemes nem finomítani

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.13. 16:17:49

@Tényelek: ne ilyen önjelölt megmondók igazságait olvasd.
www.agrarszektor.hu/elemiszer/elsodorja-a-vilagpiac-az-utolso-hazai-cukorgyarat.11686.html

A répacukron olyan 10%-os a haszon, a répától a cukorig.
A nádcukron 200-300százalék.
A cukor ára csökken a világpiacon, elsősorban azért, mert India növeli a termelését. Ja, biztos amerikai!

De tök mindegy, a cukorgyártás akkor is veszteséges, ha amerika keveri a szart. Bár kötve hiszem, hogy az amerikaiak 15 éve alacsonyan tartanák a cukor árát, hogy megöljék az európai gyártást.
Szerintem kezeltesd magad, a Föld sem lapos.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.13. 16:20:41

@Tényelek: ennyire olvasod el, amit belinkelsz!"A nádcukrot ne keverjük össze a barna cukorral, mert a barna cukor is cukorrépából készül, melasszal színezve." idézet a cikkből, amire te magad hivatkozol!
süti beállítások módosítása