B1 blogcsalád



Szegeden még Budapestnél is rosszabb eredmény ért el a Fidesz

2019. május 27. - nickgrabowszki

Az ellenzéki szavazók 60:40-es többségben vannak. bl_1.jpg

Arról írtunk már, hogy a Fidesz alulmúlta saját és az általa keltett várakozásokat is a vasárnapi európai parlamenti választáson, és tavaly óta 800 ezer, 2016 óta másfélmillió szavazatot veszített el.

Azonban a választást még így is megnyerte, ami elsősorban az ellenzék széttagoltságának köszönhető. Orbán Viktor szavazói a Magyarország legnagyobb kisebbsége, a Fidesz minden településen a legnagyobb párt lett, de

egy ellenzéki összefogás a nagyobb városokban egyértelműen legyőzheti.

Nyilván nem azokon a helyeken, ahol az országos átlagát messze felülmúlva 60% fölött végzett; ilyen Szabolcs és Vas megye, a két határszélen (lásd az alsó képet).

A kormánypártok mindössze két megyében végeztek 50 százalék alatt, ahol az ellenzéki szavazók világos többségben vannak.

  • Az egyik ilyen hely természetesen Budapest.
  • A másik Csongrád megye.

ep.jpgA fővárosi eredmény egyáltalán nem meglepő, Csongrád már inkább.

Az utóbbi kapcsán érdemes megjegyezni, hogy ez az egyetlen megye, ahol az MSZP a 3. helyen végzett, egyben 10% fölötti eredmény ért el, ami még Budapesten sem tudott produkálni.

A csongrádi eredmények vizsgálatakor jól látszik, hogy a Fidesz átlag alatt szereplése főként a megyeszékhelynek tudható be: Szegeden a Fidesz rosszabb eredmény ért el, mint Budapesten:

az ellenzéki szavazók 60:40 arányú többségben vannak.

Ráadásul a Szegeden az MSZP-Párbeszéd listája Dobrev Klára DK-ját megelőzve a 2. helyen végzett, ami még Angyalföldön, a fővárosi XIII. kerületben sem sikerült neki.

Az MSZP országosan is kiugró szegedi szereplése nyilván nem függetleníthető a várost már 17 éve vezető Botka László polgármestertől, aki a párt miniszterelnök-jelöltje is volt, és bár már nincs tisztsége az MSZP-ben a választók továbbra is a szocialistákhoz kötik.

Szegeden a MSZP, a DK és a Momentum együtt sima többségben van a Fideszhez képest, és itt a Jobbikot is egyértelműen az ellenzékhez érdemes sorolni, mert a tavaly országgyűlési választáson a helyi képviselőjelöltek visszaléptek volna a baloldal javára, ha az országos központ - Vonáék - nem tiltják ezt meg nekik.

A szegedi EP-eredmény amúgy jelzésértékű lehet az önkormányzati választásra is: Botkát 5 éve éppen egy ugyanilyen arányú EP-választás választották újra polgármesternek 60 százalékos eredménnyel. A választási oldalról az is kiderül, hogy 2014-ben a baloldali összefogás a 20 önkormányzati képviselői mandátumból 17-et nyert el.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8614864512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antiinternáci 2019.05.29. 08:51:47

@Gábris szomszéd:

"Néppártnak éppen a Fideszre nincs szüksége,"

Csodálatos erkölcsi magasságokba fog emelkedni Weber, ha az ÁVÓ Párt, meg más bolsevisták szavazataival esetleg mégis megválasztják.
A beiktatási ceremóniát lehetne az Andrássy út 62-ben tartani... A miheztartás végett.

Tangooo 2019.05.29. 10:36:15

@ember100: /Te is tudod, hogy hülyeségeket szajkózol. A végén még el is fogod hinni, ami már az elmebaj jele lesz.

2019.05.29. 10:55:35

@ember100: "Ismered a természetes számokat ?
Tudod értelmezni hogy kevesebben szavaztak a fideszre , mint az előző szavazásokon ?
Ennyire nem lehetnek gyengék a Lendvai utcában :)"

Először is: VÁLASZTÁS.. a szavazás az az MSZMP meg a Hazafias Népfront idején volt ;)

Másrészt EP választáson soha nem kapott több szavazatot a Fidesz.. több mandátuma már volt, de most kapta a legtöbb szavazatot.
Ha megpróbálnám dekódolni a te választási szabályodat, akkor talán a második legtöbb vokssal rendelkező pártnak kellene a legtöbb mandátumot birtokolnia??? Mutass lécci-lécci egy ilyen országot..
Ja..és az EP választás törvényét nem a fidesz alkotta.. szóval másutt reklamálj, ha nem tartod alkalmasnak a mandátumok igazságos elosztásához...

2019.05.29. 12:28:24

@Sir Gombóc: Nem tudjuk, hogy a Fidesz mit tett volna a négyes metróval 2010-ben, ha még le állíthatták volna, mint opció, az hogy előtte 12 évvel leállították, nem támpont.
Abban egyetértünk, hogy nem teljesen az övék az érdem, csak ők fizették több, mint háromnegyedét. Az ilyen nagy beruházások általában több kormány munkája.

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 12:39:13

egyébként tényleg nem értem: jelenleg a ner letarolta moot, ez tény. miként az is, hogy moon nincs liberális képviseleti demokrácia és nincsenek szabad választások, amennyiben a fogalmak definíciója alatt a közmegegyezésen alapuló jelentéstartalmakat értjük. nyilván nem, mert ner-magyarul a liberális az a neokonzervatív gazdaságpolitika és emberjogi extremitások (pl. safe space és gajdics-féle "önmagát fenyőfának képzelő kutya", a nem_baribaszó _ner-cselédség körében (igen, a konzervatívok körében is!) emberi jogi kategória és elvek összessége.
ellenben, ha elfogadjuk, hogy mo nem a világ közepe, hogy nem egy skanzen, hogy interakcióban létezik környezetével, akkor orbán nagyon megszívta. sikerült magát a fasz rossz végére kormányozni a nemzetközi szinten. ami lehetne az ő egyéni szociális problémája, de moot is odakormányozta.
inkább arról kellene írni, hogy miért nem jó a ner mo szempontjából. hogy miként kell egy statisztikai adatot olvasni (gdp 5,2% emelkedés) a maga komplexitásában. hogy mik is lehetnének a valóban fontos kérdések/feladatok/problémák mo jövőjét illetően (lehetne ezt nemzetközi összefüggésben is prezentálni).

alöksz róz 2019.05.29. 13:15:30

@ben2: igazad van! na mit iszol?

alöksz róz 2019.05.29. 13:18:34

@taga20: akkor dugd a homokba a fejed... de attól, h nagyon nem akarsz látni valamit, még nyugodtan létezhet :D

alöksz róz 2019.05.29. 13:22:01

@Sir Bates dö Hól: "miként az is, hogy moon nincs liberális képviseleti demokrácia és nincsenek szabad választások" - és ezek mitől tények? attól h határozottan állítod?

antiinternáci 2019.05.29. 13:25:03

@Womb Raider:

Nem érdemes velük beszélni, kétségbeesésükben-gyűlöletükben hetet-havat összehordanak.
Szerintük igazságtalan azt mondani, hogy a Fradi nyerte az NBI-et, hiszen a Vidi, meg a Honvéd együtt több pontot szerzett.

Cycmen 2019.05.29. 13:48:37

@Sir Bates dö Hól: ", ha elfogadjuk, hogy mo nem a világ közepe, hogy nem egy skanzen, hogy interakcióban létezik környezetével, akkor orbán nagyon megszívta. sikerült magát a fasz rossz végére kormányozni a nemzetközi szinten. ami lehetne az ő egyéni szociális problémája, de moot is odakormányozta."

Fejletlen viszonylag, de nem skanzen, hanem a hazánk. Nagy geci a Viktor, Gyurcsánnyal biztosan nem lenne probléma, nem lenne kerítés, külföldi cégek végeznének minden jó munkát és szolidáris lenne Merkellel ha már sok lenne az oda hívott migráns, szóval jók lennénk az EU-ban, csak itthon kúrná el, ahogy szokta!
Figyu, nekem tetszik hogy Isztambul, Bécs, Berlin, Moszkva után Viktor legalább nem engedi Brüsszelnek a belepofázást, mert külső hatalmak soha nem a mi érdekeinket nézik elsősorban és nem a barátaink, ez bebizonyosodott rengetegszer. Tudjuk hogy erősebbek, de vannak ügyek amiben nem szabad engedni, mert egyrészt tönkretesz, másrészt ha látják hogy együttműködsz, akkor nem szeretni fognak, hanem még többet akarnak!

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 14:06:01

@alöksz róz: "amennyiben a fogalmak definíciója alatt a közmegegyezésen alapuló jelentéstartalmakat értjük" ezt írtam pontosan;-)... mindketten tudjuk, hogy ez így van, s egymásnak ne tartsunk már kiskátét;-)...

2019.05.29. 14:13:07

@Sir Bates dö Hól: "moon nincs liberális képviseleti demokrácia" Majd csak sikerül egyszer megértenie a liberálisoknak, hogy Magyarországon azért nincs liberális demokrácia mert a többség nem akarja, hogy legyen és ha a többség nem akarja, akkor nincs, ezt hívják demokráciának. Ebben a formációban lehet valaki konzervatív, radikális, baloldali és liberális is, míg a liberális demokráciában csak liberális lehet vagy lenyomják, mint a bélyeget.

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 14:16:18

@Cycmen: más szemszögből meg a világ legfejlettebb 25%-nak része; skanzen alatt azt értem, hogy egy elzárt terület, mely nincs összeköttetésben a jelen valóságával;

nincs azzal gond, ha valaki egy csoportérdeket képvisel, de ezt helyesebb másokkal együttműködve, mások érdekeit is figyelembevéve megtenni, főleg akkor, ha a másik variáns az öncélú emberkedés, miközben a legkisebbek és legelesettebbek vagyunk...

ne hozd ide gyurcsányt, a ner-ről, annak kritikájáról van szó, gyurcsányt majd akkor elemezzük, ha ő lesz terítéken, hidd el vele szemben is lehet kritikát megfogalmazni a "szemkilövetésen" kívül is...

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 14:19:57

@Tényelek: a kommunikációt a deszkán telibaszott retkes kurva anyáddal folytasd, már azt is inszinuációként érzékelem, ha ráklikkelsz a "válasz erre"... már jelezem, hogy baromra nincs időm, nem gulyás vagyok...

Cycmen 2019.05.29. 14:28:13

@Sir Bates dö Hól: nincs azzal gond, ha valaki egy csoportérdeket képvisel, de ezt helyesebb másokkal együttműködve, mások érdekeit is figyelembevéve megtenni, ........

Saját érdekünk elleni diktátumokról beszélek, egy ésszerű együttműködés nyilván nem rossz.

ne hozd ide gyurcsányt, a ner-ről, annak kritikájáról van szó, gyurcsányt majd akkor elemezzük, ha ő lesz terítéken,........

De hozom, mert egyrészt szervilis, másrészt volt miniszterelnök, tehát összehasonlítási alap (ez most nem visszamutogatás) őneki nem volt baja az EU-val, írt alá mindent azonnal. És vasárnap óta az ellenzék vezére ismét, tehát tényező! :D

2019.05.29. 14:42:05

@Sir Bates dö Hól: Már megegyeztünk, hogy nem kommunikálunk egymással, olyanra önnel szinte senkinek sincs esélye, mert a liberálfasizsta felsőbbrendűsége ezt nem teszi lehetővé, de ettől még véleményem lehet, jó nem arról a sok baromságról, amit ír, de a még abból is kirívóakról.

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 14:48:31

@Cycmen: a saját érdekünk elleni diktátum az ország érdeke elleni? vagy személyesen az ő érdeke elleni? egyáltalán mi is a diktátum? ma ki vagy mi kényszerít bárkit is bármire az eu-n belül? a kényszer? a pénzt adók? senki sem kényszerítette a uk-t a brexitre... se svájcot arra, hogy belépjen...

Cycmen 2019.05.29. 15:05:15

@Sir Bates dö Hól: egyáltalán mi is a diktátum? ma ki vagy mi kényszerít bárkit is bármire az eu-n belül? a kényszer? a pénzt adók? senki sem kényszerítette a uk-t a brexitre... se svájcot arra, hogy belépjen...

Jó duma, nem szeretem a példákat erre a ki mire kényszerített minket dologra, de gyere el hozzám házibulira és majd ott fog kiderülni csak hogy igazából buziparti és te leszel a lány, de demokratikusan persze, mert megszavazzuk és nem lehetsz annyira illiberális hogy ne menj bele, de ha az vagy, akkor majd a legkigyúrtabb buzik kezdenek el győzködni! Akkor majd minden világos lesz!

2019.05.29. 15:08:05

@Sir Bates dö Hól: "akkor orbán nagyon megszívta. sikerült magát a fasz rossz végére kormányozni a nemzetközi szinten. ami lehetne az ő egyéni szociális problémája, de moot is odakormányozta."

Ööö.. léccci-lécci.. mikor is volt Mo. az említett szerv örömtelibb végén? A behódolás a kulcs? Vagy a jól megválasztott kolomp hang, ami mögé felsorakozunk..ha másnak nem, hát ágyútölteléknek? Brüsszel az új Moszkva?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.29. 15:09:54

@Cycmen: "gyere el hozzám házibulira és majd ott fog kiderülni csak hogy igazából buziparti és te leszel a lány,"

Igen, ez jó példa Putyin ölelésére. Az EU-ra nem jó, mert minden transzparens, kidolgozott, pontosan tudtuk és tudjuk, hogy mit adunk fel és mit kapunk cserébe. Sajnos kicsit tutyimutyi az EU, hagyja, hogy Ondó Viktor a szemét is kilopja.

Cycmen 2019.05.29. 15:12:43

@Sir Bates dö Hól: senki sem kényszerítette a uk-t a brexitre... se svájcot arra, hogy belépjen..

Ja UK-éknak pont az volt az indok, hogy Brüsszeli idióták ne ugráltassák őket és mert amúgy erősek, megtehetik hogy kilépnek, bár elég bajos ha jól látom.
Svájcra meg az az összeesküvéselméletem van, hogy nem is engednék belépni a világ igazán nagyjai, mert a bankokban forró cuccok vannak és tagság esetén még elkezdenének rájuk nem kívánatos törvények vonatkozni, ami nagyon nem kívánatos eseményekhez vezethetne! :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.29. 15:12:59

@Womb Raider: "mikor is volt Mo. az említett szerv örömtelibb végén?"

Hát ha nem is az örömtelibb végén járt, de Ondó Viktor Putyint számtalanszor leszopta, nemrég, sok év után végre Trumpot is kényeztethette, és az EU-ban a Néppárt most készül megszopatni őgeciségét. :))

alöksz róz 2019.05.29. 15:34:09

@Sir Bates dö Hól: pedig muszáj. mert ez nem túl meggyőző :-)
hát mi a közmegegyezésen alapuló jelentéstartalom? ez azért elég kérdéses.
és ki egyezett meg benne, a new york times meg a financial times? :-)

ha szigorúan ragaszkodnánk a jelentéshez, akkor sehol nincs liberális képviseleti demokrácia. vagy ha az ún. liberális demokráciákat vesszük viszonyítási pontnak szubjektív szempontok nélkül, akkor itt is az van...

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 15:37:45

@Womb Raider: imádlak, tudod jól;-)... de miért kell kreténbe lemenni, ha nem vagy az? ez olyan játékos évődés?;-)...

a fasz jó végén 2010-ben volt, a választások másnapján, minden érdem nélkül az ölébe hullott a teljhatalom: nagyobb önmérséklettel, nem azonnal lerabolva az országot (4 év alatt 1Mrd$ mészáros?! s előtte simicska?!), egy konzervatív jobbközép politikával simán maradhatott volna a hatalomban, sikeres lehetett volna, és 10 év alatt, gond nélkül lophatott volna akár 3-8Mrd$ vagyonokat. de nem, ez az egész ennek az elmeroggyantnak az egojáról szól... milyen behódolás? nem a szexről beszélek;-)... milyen kolomp? egy szövetségi rendszer tagjai vagyunk, már nem függetlenek, ha nem az eu tagja lennénk, akkor már valóban más gyarmata lennénk;-)...

2019.05.29. 16:03:57

@Sir Bates dö Hól: Értem.. tehát nem nagyon emlékszel ilyenre..és egy huszárvágással el is intézted: legyünk inkább német gyarmat..mer az jobb, mint a... ..a... más gyarmatának lenni. Értem. Tényleg,ha így belegondolok, eddig kétszer nyúltunk bele a tutiba, a németek kolompját követve :)

" nem azonnal lerabolva az országot (4 év alatt 1Mrd$ mészáros?! s előtte simicska?!),"

Ööö.. 2014-re ~10mrd-környékén lavírozott.. azóta tényleg jól kipörgette és most olyan 3-400 környékén jár... de könyörgöm.. 10 év alatt $1mrd.. aminek nyilvánvalóan csak egy része lopás.. de persze jobb úgy kommunikálni, hogy a cégei értékével számolunk, a bevételt szumma lopásnak adjuk le..
Tökmindegy. 10 év alatt a költségvetés mekkora hányadát is kellett ehhez átcstornázni? Ne viccőjön má' kend!
Egy szar 4-es metró is alig jön ki ennyi pénzből..
Nem a függetlenség veszte miatt busongok, mellesleg, hanem azon, hogy másodrendű országként tekintettek ránk a kezdetektől. Erőforrások vagyunk, mi, a volt szoci blokk országai, nem partnerek.

Eltiltott Vélemény 2019.05.29. 16:04:17

Hát, nagy baj lehet maszopéknál....

Már a B1-et is leállították, 2 nap alatt 0 (azaz nulla) új bejegyzés... Gondolom az izmos választási leégés miatt rendkívüli kongresszuson van jelenésük, így nincs idejük újabb és újabb liberálfasiszta marhaságot kiizzadni.

2019.05.29. 16:05:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ne hari.. de a szexuális fantáziáid nem tartoznak rám. Próbáld valahogy megélni azokat.. talán könnyebb lesz feldolgozni a mostani aktust is ;)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.29. 16:10:27

@Womb Raider: "a szexuális fantáziáid"

Uh. Ez fájt. Neked ennyire bejön Ondó Viktor "sármja"? A csüngő hasára gerjedsz? Ezt nem gondoltam volna. A geci szopásairól álmomban se jutott volna eszembe a szex. Te nagyon beteg vagy. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.29. 16:16:06

@Womb Raider: "10 év alatt $1mrd.. aminek nyilvánvalóan csak egy része lopás."

Matek ellen van valami gátlásod? Mészaros csak egy évben 120-160 milliárd forinttal gazdagodott. És van rajta kívül sok más stróman, minden fideszes magának is gyűjti a milliárdokat, a családnak, rokonoknak, ismerősöknek is, pumpálják a pénzt ezerrel ofsór cégekbe, és a gecinek etetni kell az egész apparátust, senkit se hagy az útszélen. Ez évi sok ezer milliárd. Nem csoda, hogy az EU legszegényebb állama lettünk.

HabonyArpi 2019.05.29. 16:39:22

@Kitiltott Vélemény: ja az biztos, hogy Sorostol most alapos analis fejmosasat kapnak.
Mert az eredmenyek alapjan, nem gyuloltek elege Orban Viktort.

Gábris szomszéd 2019.05.29. 16:46:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Egy másik matek :)

Brutális ára van a kormány letelepedési kötvényes programjának

"Továbbra is titkolja az állam, mennyit fizetett azoknak a zömmel fideszközeli offshore cégeknek, amelyek részt vettek az úgynevezett letelepedési kötvények értékesítésében. A napi.hu saját számítása alapján azt írja, hogy idén 445 millió eurónyi kötvény jár le, vagyis decemberben 145 milliárd forintot kell visszafizetnie a magyar államnak."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/letelepedesi-allamkotveny-fizetes-offshore.684993.html

Gábris szomszéd 2019.05.29. 16:52:50

@Cycmen: Nagy geci a Viktor, Gyurcsánnyal biztosan nem lenne probléma, nem lenne kerítés, külföldi cégek végeznének minden jó munkát....

Aha tényleg. :)

Kétszer annyi pénzt adott a multiknak a Fidesz, mint az MSZP

g7.hu/kozelet/20180201/ketszer-annyi-penzt-adott-a-multiknak-a-fidesz-mint-az-mszp/

"őneki (gyuriferinek) nem volt baja az EU-val, írt alá mindent azonnal."

Biztos arra gondolsz, amikor a fidesz kéz a kézben a szocikkal, olvasatlanull szavazta meg annak idején mondjuk a Liszaboni szerződést. :)

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 16:53:06

@Womb Raider: mitől lennénk nem erőforrás vagy másodrendűek, ha erre szavaz a többség?! az nem öntudatos magatartás, büszkeség, hogy folyton arra hivatkozunk, mily dicső múlt is a miénk, ezeréves államiság?! ma mire lehetsz büszke? (én nem tartom sokra gulyást a sallerből, de ő is, mint magát konzervatívnak definiáló egyén, azt mondja: én nem szégyellem a történelmünk, sőt, büszke vagyok arra! micsoda baromság ez? mire büszke? a deportálásokra? vagy azt szégyelli? én nem vagyok büszke a deportálásokra, de szégyelkeznem sem kell amiatt! nekem pontosan az utóbbi harminc évet lehet felróni személyesen, mert abban vettem részt, mint nagykorú állampolgár, arra volt ráhatásom!
de ez csak mellékszál, nem reakció arra, amit írtál;-))
arra az, hogy ne írj baromságot/csúsztatást, főleg mészárosról ne! te is látod, tudod, hogy mi a helyzet! attól, hogy elismered, hogy ez nem kóser, attól még lehetsz nemzeti/homofób/antiszemita/liberális, stb., attól még szavazhatsz a fideszre, mert neked személyesen jobb, mint bármi más, csak ne maszatoljunk! ne mentegessünk olyan valamit, amit nem lehet! s amennyiben komplexen nézem, hogy másként, akkor pontosan látjuk, hogy a ner-t és annak minden intézkedését azért kellene elutasítani, mert az csupán egy célt szolgál: hogy orbán beteljesítse küldetését, melyet valami hang suttog a fülébe. ne csapjátok be magatok, hogy itt bármit is tesz a közért!;-)... a saját veje 13MrdHUF kárt okozott az országnak?! ezen mit akartok megmagyarázni? hogy nem is igaz? a 4-es metró sem, hisz nem ítéltek el senkit, minden tiszta volt ott. medgyessynek ők adtak kitüntetést;-)...

eszti..... 2019.05.29. 16:53:24

@Kitiltott Vélemény:

"így nincs idejük újabb és újabb liberálfasiszta marhaságot kiizzadni."

Ennyire hiányzik? :))))

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 16:54:57

@Cycmen: buziparty, tudtam, azért értjük meg mi ilyen jól egymást;-)...

Gábris szomszéd 2019.05.29. 16:55:00

@Cycmen: "Gyurcsánnyal biztosan nem lenne probléma, nem lenne kerítés, külföldi cégek végeznének minden jó munkát és szolidáris lenne Merkellel ha már sok lenne az oda hívott migráns, szóval jók lennénk az EU-ban, csak itthon kúrná el, ahogy szokta!"

Elszámoltatás hiányában Orbán elvtárs a tömegbelövető Gyurcsótány oltalmazója és cinkosa, tehát bűnrészes. Bolseviktor a jövőben sem fog fletóékhoz nyúlni, hiszen akkor nem tudna mindent összegyurcsányozni a hazai játszótéren.

"Orbán és Gyurcsány ugyanannak a fillérekre inflált, nyálban és köpetben úszó érmének a két oldala – ez az elmúlt tizenhat év legfőbb tanulsága. Gyurcsányból Orbán, Orbánból Gyurcsány következik – Orbán Gyurcsányból, Gyurcsány Orbánból nyeri legitimitását. Ők a két arca a nemzetet túszul ejtő, véres és gennyes huszadik századnak. Ha a magyarság nem értette meg a leckét, és Orbánra ismét Gyurcsánnyal, Gyurcsányra ismét Orbánnal válaszol, önmagát tizenhat újabb eltékozolt tanévre ítéli – nyolc évre kaotikus, csődközeli enyészetben, nyolc évre szigorú autoritás alatt zajló, módszeres rothasztásban. Hibás kérdésre nem lehet helyes választ adni: vissza kell utasítani a rossz dilemmát. Nincs Orbán vagy Gyurcsány – csak Orbán és Gyurcsány van." (P.R)

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 16:58:15

@Womb Raider: egyébként leírtam: ott, a választás másnapján kegyelmi állapotban volt az ország, na ezt sikerült átkonvertálni a nem_behódolásnak a német nagytőkének: nem a német kormánynak, a nagytőkének!

Cycmen 2019.05.29. 17:04:49

@Sir Bates dö Hól: buziparty, tudtam, azért értjük meg mi ilyen jól egymást;-)...

Tudom én hogy mi kelti fel a figyelmedet! :DDDDDDDD

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.29. 17:24:54

@Gábris szomszéd: Valami 60 vagy 120 milliárdot lopott arogán ofsór cégeken keresztül a letelepedési kötvényekkel. Tulajdonképpen mindegy. Egymilliárd lopott pénz is sok.

eszti..... 2019.05.29. 17:25:02

@Gábris szomszéd:

"„Most ugye az van, hogy a Fidesz megint szeretne egy olyan pártot, aki ezt a közeget azért mégiscsak összefogja, stb. És akivel szót tud érteni, és így erre adódik a Torooczkaiék által megalapított Mi Hazánk, amit azért lássuk be, hogy a Fidesz segít. Tehát ad neki médiát. Persze meg lehet mondani, hogy neki is jó, mert a Jobbikot...persze, a Jobbikot le kell rombolni. De azért mégiscsak ad neki, és ugye szabad is szidni a Fideszt, mert a jobbikos szavazók máshogy nem fognak ide átpártolni, ha a Fideszt csak dicsérjük. Azért a jobbikos szavazókat minél jobban át kell hozni, tehát ez egy kicsit a Fidesz forgatókönyve”"

Vagyis a nemzeti radikálisokat vagy az egyik csapat veri át, vagy a másik. )))

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 18:03:37

@alöksz róz: hát a szabad választáshoz hozzátartozik a korrekt tájékoztatás is, a minden oldal véleményének ismerete, annak megjelenésének lehetősége is.

Sir Bates dö Hól 2019.05.29. 18:09:01

@Cycmen: persze, te is a titkos jelek beavatottja vagy;-)...

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.29. 18:14:39

szerintetek miért rohad a csutti orsós cziggány forintja ily csúfosan?

2019.05.29. 19:05:34

@Gábris szomszéd: "Hülyeség, hogy átmentek volna Gyurcsányék oldalára. Egyszerűen csak arról volt szó, hogy felismerték a jelenlegi állapotok között nem a jobb vagy a baloldalnak van meghatározó és felülírhatatlan érdeke, hanem az országnak. Ez az érdek pedig azt követeli, hogy minden értelmes ember fogjon össze O1G elvtárs szervezett bűnözői hatalmával szemben."
A Jobbik pont a másik oldalon volt, mint Gyurcsány. Gyurcsány maradt, ahol volt és egyszer csak ott álltak a kórusban mellette a jobbikos képviselők. Hogy kerültek oda, ha nem mentek át, teleportálták őket az akaratuk ellenére?
A ön által írt felismerés egy tévkövetkeztetés az, hogy a jobb és baloldalnak nincs jelentősége, nem véletlen, hogy még a jobbikos szavazók egy része is Gyurcsányra szavazott vasárnap, ha már a képviselői szerint is vállalható a fickó.
A politikában általános jelenség, hogy gumigerinccel élik az emberek az életüket, ha nagyon feltűnő, amit csinálnak, akkor ráfogják az isiászra vagy valami másra.
A jobb és baloldal összeborulása miatt amortizálódtak le nyugaton a régi nagy pártok, miért kell kipróbálni keleten, hátha itt a meggyfa úgy fog teremni, mint a krumpli?
Magyarországon a választók ~60-70%-a jobboldali beállítottságú, csak vissza kell nézni az elmúlt évek közvéleménykutatásait!
A Fidesz leváltására egyetlen pártnak volt esélye, az a Jobbik, de kasztrálta saját magát, így most marad reménynek a Mi Hazánk, akik nem azért lesznek népszerűek, mert a Fidesz támogatja őket, hanem azért mert vállaltan jobboldaliak.
A Jobbik azért tudta tartani a legerősebb ellenzéki párt pozícióját, mert nem változtatgatta a véleményét, ami a mai világban egy komoly érték, a MH meg olyan jobbikosok hozták létre, akik tovább viszik ezt a szokást, .. szóval nekik nem kell kivárni 10 évet, hogy hitelesek legyenek, miközben az ellenzéki oldalon jelenleg egyetlen hitelesen fellépő párt sincs.

2019.05.29. 19:07:25

@csüngőhasú norvégbáró: Azért, hogy támogassuk a nyugaton dolgozó magyarok itthon maradt családtagjait! De a kintről nyugdíjat kapók sem nagyon lázadnak ez ellen, aki meg itthon dolgozik, annak meg nem nagyon számít, kivéve, ha kimegy nyaralni.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.29. 19:23:42

@Tényelek:

aha, akkor a kancsal geci teljesítményét nem tükrözi? akkor oké

attól még

O1G, pontosabban, ziggány geci

2019.05.29. 19:33:37

@csüngőhasú norvégbáró: Azt vezettem le, hogy ez kinek jó, O.. nem érdekel, mi csak az alkalmazkodásra vagyunk hatással, a többi inkább a szívgörcs irányába visz.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.29. 19:42:10

@Tényelek:

leszophatnád csendben is a csoda staddioncziggányodat valahol, nem? győztetek, menjetek a lendvay utcába a cziggányodnak térdelni.

fidesspatkány

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.29. 19:49:25

@Tényelek: "Magyarországon a választók ~60-70%-a jobboldali beállítottságú"

Egy faszt. Akkor nem szavaznának olyan sokan a bolsevik fideSSre.

2019.05.29. 19:51:00

@csüngőhasú norvégbáró: Látom a szívgörcs irányába indult el :-)

2019.05.29. 19:53:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A bolsevizmus egy hatalomgyakorlási módszer, aminek a kivitelezője lehet jobb, baloldali és, mint Brüsszel irányából manapság rendszeresen tapasztaljuk liberális is.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.29. 19:58:57

@Tényelek:

patkánylista

fidesz.hu/documents/A-Fidesz-Magyar-Polgari-Szovetseg-2018.-evi-penzugyi-kimutatasa.pdf

csutti orsós staddioncziggány strómancziggányországa

éljen a csutti milliárdos veje! :D cziggánynak lenni yó

www.youtube.com/watch?v=PcmEl7fAETA

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.29. 20:01:09

orsós stróman staddioncziggány elleni esély

www.youtube.com/watch?v=OOuD7LZjV3w

szavazzatok rájuk ősszel, kukába a főstróman staddionczigánnyal!!

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.29. 20:02:38

orsós cziggány, most politizál, vagy keveri a szart és belemossa a pártpatkányságát a vallásba?

www.youtube.com/watch?v=t1drUs7Miic&t=1s

lopjon többet az orsós family!!

2019.05.29. 20:07:41

@csüngőhasú norvégbáró: Nem érdekel a Fidesz ilyen mélységben, ne strapálja magát a gyűjtemény bővítésével! A pártpolitika csak a választások idején "jó szórakozás", mert normális ember választ, még akkor is ha selejtes a termékkínálat a piacon. Vége a választásnak, .. majd ősszel újra lehet válogatni, addig marad az útkeresés, de nem túl nagy vehemenciával mert abból szívbetegség lesz, mint már írtam is önnek többször.

Gábris szomszéd 2019.05.29. 20:15:54

@Tényelek: "szóval nekik (mitanyánk) nem kell kivárni 10 évet, hogy hitelesek legyenek, miközben az ellenzéki oldalon jelenleg egyetlen hitelesen fellépő párt sincs."

Megint indulsz a hunorfesztiválon? :)

444.hu/2019/05/29/budahazy-lassuk-be-hogy-a-fidesz-segiti-a-mi-hazank-mozgalmat

2019.05.29. 20:39:48

@Gábris szomszéd: Érdekes világban élünk, mert mint látható a 444 segíti Budaházyt az üzenete célba juttatásában, ami valljuk be pár éve biztosan nem fordulhatott volna elő.
A Fidesznek nem igazán osztanak lapot a Jobbik lejáratásában, azt ők maguk megoldották.
Vona felismerte, hogy egy radikális párt lehet sikeres, főként a programja megvalósításában, de van egy plafon, ami a radikálisokat megállítja. Ők ezt érték el és azért váltottak "néppártira", mert tovább akartak lépni az ötletadó pozíción, a végrehajtóba. Ezzel nincs is semmi gond, meg is lehetett volna csinálni, de ehhez a G-naptól túl kevés idő telet el, hogy realizálódjon. Vona túl sokat ígért, a realitást figyelmen kívül hagyta, most meg már a Jobbik Gyurcsány hóna alol kandikálgat ki, mert átadta a szavazóit , ahelyett, hogy elvette volna az új közegéből, .. de ez várható volt, ő csak vendég volt és hát a háziúr asszonya sem állt kötélnek egyből.
A MH sikere garantált, ha tetszik ez a Fidesznek, ha nem, mert a Jobbik a radikalizmust olyan magas szinten űzte, hogy űr keletkezett az ottani kínálatban.
A MH-at nem kellene piszkálni azért mert kitölti az űrt, amit a Jobbik hagyott, főként azért mert a Jobbikból már sohasem lehet a régi radikális párt, legfeljebb Vona kitalálja, hogy kitölti a baloldali radikális helyet, ami pártszinten gyakorlatilag üres.
Amíg az ellenzék minden helyzetben másban keresi a hiba forrását, addig nem tud kilépni a saját árnyékából.
A Jobbik legitimálta Gyurcsányt azzal, hogy mellé állt, ezzel gyakorlatilag ki is nyírta önmagát, ehhez nem kellett a Fidesz, ők csak a fotelből nézték.

Gábris szomszéd 2019.05.29. 20:55:11

@Tényelek: Tévedni fogsz. A kormánypárti média által nyomott, hardcore szélsőjobboldali politikát vivő pártban (MH) sokkal több nincs. Ahogy te is utaltát rá a szélsőjobboldali politizálásnak van egy plafonja, ráadásul a Fideszt arról már nehéz előzni. A jobbikból kivált politikusok, max 5-10%-ig emelkednek, miközben persze azt hazudják, hogy ők 2022-ben majd kormányzásra törnek. Szakadok a röhögéstől. Ja és ha a mitanyánk netán átlepné a Viktor által számukra megrajzolt vonalat, akkor Toroczkai két perc alatt olyan buzi lesz, hogy azonnal elveszi Elődöt feleségül, Dóri meg megy Volnerrel a susnyásba! :)

2019.05.29. 21:06:26

@Gábris szomszéd: A matematika szerint 15-20%-ig mehetnek úgy, hogy nem zavarják a Fideszt és addig van is terük. A végére írtak más a politikai marketing része és előfordulhat, de csak akkor a MH néppártosodik és marad jobboldalon, egyébként a radikális plafont nem a Fidesz szabja meg, annak a fentebb írt határa tőlük független.
A Jobbik néppártosodása a balra, liberális irányba vándorlással kiegészítve nem veszélyes a Fideszre, mert az öngyilkosság volt, mint az eredményekből is látható.
Nem gondoltam volna soha Vonáról, hogy annyira hülye, hogy legitimálja Gyurcsányt, hogy elfogadható legyen egyes jobbosok számára, miközben Gyurcsány elhatárolódik tőlük, kihagyja az egyeztetésekből. Ezzel Gyurcsány mindkét oldalon legitimmá vált.

Gábris szomszéd 2019.05.29. 21:17:36

@Tényelek: Gyuriferi kapcsán én a helyedben sokkal inkább O1G elvtárs felelősségére koncentrálnék, aki már 2010-ben is az "elszámoltatással" hülyítette a híveit. Egyébként a 20% is kevés lesz a mitanyánknak legyőzni a fideszt, de ilyen szándékuk sosem lesz. :)

2019.05.29. 21:34:43

@Gábris szomszéd: Gyurcsány a KISZ titkári és a Demisz elnöki fizetéséből összespórolt egy gyárra valót magának már a kezdeteknél és ezt jogilag elhiszik neki, mert a jogállam erről szól, amire váltottunk 1990-ben.
Ugyanezt a jogállamot üzemeltetjük azóta is ezért egy olyan csapatot, ahol két focicsapatot is ki tudnak állítani jogászokból, soha az életben nem lehet elszámoltatni.
Az, hogy ezt szeretnék vagy szeretnék elhitetni a választókkal, hogy megcsinálják, lehet félrevezetés, de naivitás is.
Ezt csak azért írom, hogy nehogy azért szavazzon bármelyik pártra, mert azt ígéri, hogy el fogja számoltatni a most hatalmon lévőket vagy a hozzájuk köthető személyeket, mert az csak diktatúrában lehetséges, jogállamban nem! Egyébként ön szerint miként lehetséges az, hogy pl. a bankok kirabolták a magyar embereket /Is!/ a devizahitelezéssel büntetlenül? Amikor a joggállamról hall, akkor ez is jusson eszébe!

2019.05.29. 21:43:56

@Gábris szomszéd: A politológia törvényei szerint egy radikális párt soha nem kerülhet hatalomra, ezért nem féltek a Jobbiktól és ugyanezért most a MH-tól sem.
Ahhoz, hogy mégis hatalomra kerüljenek egy óriási krízisnek kell bekövetkezni, ami hirtelen, nagy társadalmi hatással jár és nem lehet rá reagálni megfelelő gyorsasággal.
Ha van esze a hatalmon lévőknek, akkor a radikális pártok által feltárt problémákat sorra megoldják /Ezt csinálták a németek és a Fidesz is!/ és ezzel szinten tartják a radikális pártot. Ha van egy jól működő radikális párt egy országban, akkor az hajtja a legtöbb hasznot a társadalom számára, mert mindig új problémákat kutat fel és azok megoldását ki is kényszeríti. Ezt csinálta profin a Jobbik, erre fel ...

Gábris szomszéd 2019.05.29. 21:56:44

@Tényelek: "Ha van esze a hatalmon lévőknek, akkor a radikális pártok által feltárt problémákat sorra megoldják /Ezt csinálták a németek és a Fidesz is!/"

A Fidesz nem ezt csinálta max. kilúgozva és fékezett habzással.

alöksz róz 2019.05.29. 22:10:58

@Sir Bates dö Hól: "hát a szabad választáshoz hozzátartozik a korrekt tájékoztatás is, a minden oldal véleményének ismerete, annak megjelenésének lehetősége is." - hát ez az.
ebből "nyugaton" is komoly hiány van. csak más az ideológiai alap :-)

alöksz róz 2019.05.29. 22:31:11

gyöngyösi menekül :D
jól van az, tuti pénz 5 évig még ha fel is oszlik közben a jobbik :-)

2019.05.29. 22:33:42

@Gábris szomszéd: A devizahitelezésnek nem volt gyakorlata Magyarországon, kipróbálták és az ő kormányzásuk alatt ment 10 hónapot. Később a feltételek is változtak és a jogszabályok is. Ment még hét évet utána.
Nem tisztem védeni őket, de azt tudom, hogy ha elindulok egy autóval és 10 kilométer után átadom a vezetést egy másiknak embernek, amelyik 100 km -el arrébb karambolozik, azért a karambolért nem én felelek. Persze a példa nem igazán jó, de a lényeg, hogy a pénzügyi változásokra csak az tudott volna reagálni, aki kormányon volt az indulás után két ciklust is, de ők semmit sem tettek, .. 2010 után legalább keresték a megoldást és tény, hogy a többség számára meg is találták. Ezen az "üzleten" a bankokat kivéve minden szereplő bukott, az állam is. Akkor annyit bírt el a költségvetés.
Ráadásul a bankok ezen is megsértődtek, ezért kellet az állami vagyonrészt emelni a pénzügyi szektorban. Ha most kellene fizetni valamilyen kártérítést, akkor a költségek ~60%-a az államot terhelné, társadalmi szinten még nagyobbat buknánk rajta.
Úgy volt rossz az egész, ahogy volt, de Magyarországon buktak a legkevesebbet az emberek érintett országok közül.
Nekem 2002-ben már volt devizahitelem és nyertem rajta bő 15%-ot. 2004-ben szintén nyertem rajta, míg a 2008-ban felvetten buktam. Az első két tapasztalat alapján én is azt gondoltam, hogy ez jó, .. most már más a véleményem, de a szocializmusban nem így működtek a dolgok és ezt is meg kellett tanulni.

Gábris szomszéd 2019.05.29. 22:40:48

@Tényelek: Állságos amit mondasz. A környező országokban mindenhol korrekt módon rendezték ezt a kérdést. A fidesznek is bőven lett volna rá pénze, persze csak akkor ha nem a bankok seggét nyalja és valóban az emberek érdekében kormányoz.

2019.05.29. 22:42:53

@Gábris szomszéd: "A Fidesz nem ezt csinálta max. kilúgozva és fékezett habzással. "
Persze, ezt más országokban is így csinálják, hogy véletlenül se úgy nézzen ki, mintha a radikális párt miatt csinálnák. DE ez akkor is az ő eredményük, míg az összes többi ellenzéki pártnak egyetlen elképzelése sem valósul meg, hiába nyújtják be a törvényeket. Ha nagyon sok embert érint, akkor fél év múlva saját javaslatként benyújtják és el is fogadják. Így működik a politika nyugaton is, csak ott más csak finomításra van lehetőség, míg itt az alapokat is lehet foltozgatni.
A szavazók is tudják, hogy ki indította el a folyamatot, ezért folyamatosan benntartják a pártot a parlamentben, lásd. Jobbik.
Ilyenkor az a kérdés, hogy a párt megelégszik-e azzal, hogy a kormányzó párt után toronymagasan ők a legsikeresebb párt vagy váltanak, ez utóbbihoz azonban legalább két ciklus kell, ezt akarta megspórolni Vona. Mivel ez még soha senkinek sem sikerül, most a Jobbik is a senkik táborát gyarapítja, .. azzal megfejelve, hogy a feje fölé emelte Gyurcsányt is, ami azért művészet volt a részükről.

2019.05.29. 22:45:05

@Gábris szomszéd: "A környező országokban mindenhol korrekt módon rendezték ezt a kérdést."
Ezt az erdélyi barátaim nem egészen így mesélték, de a horvátok is összerakták volna a kezüket egy fele ilyen megoldásért. Bár az utóbbi esetben újranyitották a kérdést nemrég.

alöksz róz 2019.05.29. 23:05:59

@Tényelek: "2010 után legalább keresték a megoldást és tény, hogy a többség számára meg is találták." - muhaha. első dolguk az volt, hogy megajándékozták saját magukat a végtörlesztéssel. vicc.
aki meg tényleg szarban volt, még jobban belenyomták. csak azért nem lett még nagyobb szar, mert aki tudott kimenekült külföldre dolgozni. és mi lett azokkal, akik tényleg nagy szarban voltak? most várják a kilakoltatást. pár százezren csak...

alöksz róz 2019.05.29. 23:09:29

@Tényelek: "Ha most kellene fizetni valamilyen kártérítést, akkor a költségek ~60%-a az államot terhelné, társadalmi szinten még nagyobbat buknánk rajta." - ja, hatalmas társadalmi bukta lenne ha plusz százezer rendesen dolgozó magyar embernek lenne valami normális kilátása az életre...

alöksz róz 2019.05.29. 23:14:45

@Gábris szomszéd: "A fidesznek is bőven lett volna rá pénze, persze csak akkor ha nem a bankok seggét nyalja és valóban az emberek érdekében kormányoz." - igazad van.
mit iszol?

kunzoo 2019.05.30. 07:22:59

Mi van a bloggal? Szelestey egy ideje nincs, ritkulnak a bejegyzések.

R.V.J. · https://migrationaid.org/ 2019.05.30. 07:39:42

Az óriási győzelem után már nem állunk be az összefogás sorának végére!!!!
Andris pártelnök úr sorra kapta a telefonos gratulációkat olyan helyekről, ahová a Orbánt 30 éve be nem engedik!!!
Abszolút megerősítették abban, hogy ő lesz a miniszterelnök 2022!!!!
Harjá Momentum!!!! Le az mszpés megállapodással!!!!!

Cycmen 2019.05.30. 07:51:55

@kunzoo: "Mi van a bloggal? Szelestey egy ideje nincs, ritkulnak a bejegyzések."

Börtönbe vetette a NER, hogy ne tudja megírni az "igazságot"!

Philip F. Queeg 2019.05.30. 08:17:12

@kunzoo:
Hatalmas taslit kapott az MSZP, és ahogy a pártnak, úgy a háziblognak is kérdésessé vált a jövője.
:)

( az igazság amúgy az, hogy akkora vereséget szenvedett a Fidesz, hogy az ezt megünneplő buli után, még mindig nem józanodtak ki grabowskiék....:)........)

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.05.30. 08:22:21

@Cycmen: "Börtönbe vetette a NER".

Én úgy tudtam, hogy hős Lajosunkat az Andrássy út 60. pincéjében sanyargatják a NeR verő emberei. De még mindig kitart a FAZ és a Politico mellett.

@kunzoo: "Mi van a bloggal? Szelestey egy ideje nincs, ritkulnak a bejegyzések."

Mi lenne?

A pofont már megkapták, a bizit már megmagyarázták (néhány megyében elmaradt a Fidesz abszolút többség = "jövő kedeen már biztos bukik a NER" alapon); gondolom most éppen mehetnek idénymunkát végezni a földekre.

Augusztusban újra reaktiválhatják őket, akkor épp az önkormányzati választáson vízionálnak majd fényes ellenzéki győzelmet, NER-bukást (ami azt jelenti, hogy egy-két megyeszékhelyen talán marad esélyük).

HabonyArpi 2019.05.30. 08:24:34

@kunzoo: Elintéztük a kis köcsög sorosbérenceket. Túl nagy volt a pofájuk.
És bárki így járhat ha nem fogja be a mocskos pofáját.

Cycmen 2019.05.30. 08:32:00

Várható volt hogy Orbán Szelesteyt is bezáratja, ahogy a Népszabadságot!
Itt döglünk meg hiteles hírek nélkül!

Sir Bates dö Hól 2019.05.30. 08:48:21

@alöksz róz: vannak itt is hiányosságok, de nem, mint moon, ez tény.

2019.05.30. 09:46:09

@Sir Bates dö Hól: "Szerencsére" begyűrűzik ide is a nyugati kultúra, így mi is fejlett nyugat irányába mozdulunk el! Olyan dolgokat ismerhetünk meg, amiről azt hittük már nem is létezik csak a történelemkönyvekben. Liberális honlapról;
privatbankar.hu/makro/tul-sok-a-zsidozas-onszervezodo-biztonsagi-szolgalat-indul-a-bulinegyedben-326399

2019.05.30. 10:01:14

@alöksz róz: A gravitáció és a nemzetközi pénzügyek szabályai Magyarországon a 96%-os nyugati tulajdonlás miatt nem igazán engedtek teret a variálásra. A meghozott intézkedések hatására született a Tavares jelentés is fenyegetésként. Vissza is vonták a zömét annak, amit eredetileg terveztek. "Félve" lehet leírni, de mégis csak félgyarmat vagyunk, korlátozott jogkörökkel.

2019.05.30. 11:34:51

@Gábris szomszéd: " A kormánypárti média által nyomott, hardcore szélsőjobboldali politikát vivő pártban (MH) sokkal több nincs. Ahogy te is utaltát rá a szélsőjobboldali politizálásnak van egy plafonja .."
Magyarországon nem működik egyetlen szélsőséges párt sem, se jobb, se baloldalon. Nem szabad összekeverni a radikális pártokat velük!
A szélsőséges pártok nem ismerik el a jogrendszer szabályait, azon kívül politizálnak, pl. komcsik 1919-ben vagy 1945 után és a nyilasok 1944-ben. A hatalom megszerzésében sem használják az elavult választási rendszert.
A radikális maximum szóban keménykedik, radikálisan új megközelítésű megoldásokat ajánl, de betartja az összes törvényt még akkor is, amikor a cigánytelepen vonul, mint Észak-Írországban is szokás évtizedek óta.
Ha a Jobbikot és MH-at szélsőségesnek tituláljuk, akkor mit mondunk majd a valóban szélsőséges pártokra?
Ettől még vannak Magyarországon is szélsőséges megnyilvánulások a pártok részéről, pl a lépcsőkorlát mászás, parlamentben sorfalállás, fütyülés és hasonlók, de szerencsére rájöttek, hogy ez inkább riasztó, mint vonzó a választók részéről!

Nekoashi2005 2019.05.30. 11:52:24

És az megvan, hogy ki volt Gyurcsány gyerekkori jó barátja, és milyen haszna volt ebből a barátságból?

alöksz róz 2019.05.30. 15:09:50

@Sir Bates dö Hól: de ha kiveszed a "szűrőket", láthatod, hogy a hiányosságok végső soron pont ugyanazok. tökmindegy honnan/miből erednek, ugyanazok.

alöksz róz 2019.05.30. 15:23:59

@Tényelek: rizsa. a bankok tulajdonosai biztos hogy nem ragaszkodtak a végtörlesztéshez. nekik teljesen mindegy volt, min buknak, ha már úgyis bukniuk kell valamennyit. sőt 100% hogy jobban is jártak volna, ha nem marad annyi bebukott hitel a nyakukon... meg az ország is sokkal jobban járt volna ha nem menekülnek ki a dolgozók a bebukott hiteleik miatt, a maradék szerencsétlenek meg nem ragadnak a kilátástalan helyzetükbe...
de nem, az volt az első dolguk, hogy saját maguknak csináltak egy fasza kis végtörlesztést. vicc.

2019.05.30. 17:30:41

@alöksz róz: A jogállamiság témakörébe tartozik ez is, a bankok jogbiztonsága sérült a visszamenőleges hatállyal, ezért lett a közti megoldás.
A törvényjavaslat előkészítésénél már fenyegetőztek, a benyújtása után indult a Tavares -es vizsgálat, ami 2013-ban elmarasztalta Magyarországot és belengette a 7-es cikkelyt, ha mégis tovább merészkednének ebben és az elszámoltatásban. Nem is lett továbblépés és elszámoltatás sem.

alöksz róz 2019.05.30. 19:52:44

@Tényelek: ez is rizsa. az európai bíróságnak nem volt ilyen kifogása.

amúgy is milyen köztes megoldásról beszélsz? magad se tudod, mi?

ez történt szó szerint: először megajándékozták saját magukat a végtörlesztéssel, aztán akiknek tényleg segíteni kellett volna, koncként odavetették.

2019.05.30. 20:18:59

@alöksz róz: Az EU bírósága ~60.000 szerződést kifogásolt, azokat lehet támadni és kárpótlást is fognak majd egyszer kapni, a többi jogilag támadhatatlan.
A bankok pontosan tudták, hogy átverik az embereket, ezért az utolsó pár évben a közjegyző előtti "tudom, hogy veszélyes" nyilatkozattal lefedték magukat, tudom és is aláírtam.
A poén az, hogy a bankok "vesztesége" nem az ő veszteségük lett, hanem az államé, a vissza vett lakások zöme is, mert közben kiszálltak a buli legszívatósabb részéből.
Ezt is minden mást úgy érdemes nézni, hogy a politikai szemüveget le kell venni /Minden oldalnak!/, mert addig csak a homály marad!

alöksz róz 2019.05.30. 20:29:03

@Tényelek: rizsa. a visszamenőleges hatályról beszélj :-)

"A poén az, hogy a bankok "vesztesége" nem az ő veszteségük lett, hanem az államé, a vissza vett lakások zöme is, mert közben kiszálltak a buli legszívatósabb részéből." - hát ki intézte így? nem a fidesz volt kormányon? politikai szemüveg :D

2019.05.30. 20:48:33

@alöksz róz: Pénzügyekben és a fontosabb gazdsaági ügyekben az országon belül csak a csapásokon szabad közlekedni a magyar kormányoknak, nehogy kárt okozzanak a multik veteményesében.

alöksz róz 2019.05.30. 21:20:10

@Tényelek: de azt a csapást sokkal jobban is ki lehett választani. nem tették

2019.05.30. 22:05:44

@alöksz róz: Persze, lehetne jobban is csinálni, ..és itt jön képbe a kritikán aluli ellenzék, mert sípolásban, fetrengésben, lépcsőmászásban nagyon jók, de a csapás választásban ?!

alöksz róz 2019.05.30. 22:07:25

@Tényelek: és egy betűt sem találtam a tavares-jelentésben a devizahitelekről, te kamugép :-)

2019.05.30. 23:01:33

@alöksz róz: Naná, hogy nem , úgy hívják, hogy jogállamiság veszélyeztetése!

Tblog 2019.07.15. 06:18:14

"Arról írtunk már, hogy a Fidesz alulmúlta saját és az általa keltett várakozásokat is a vasárnapi európai parlamenti választáson, és tavaly óta 800 ezer, 2016 óta másfélmillió szavazatot veszített el." - Ekkora baromságot. Heló, 2014-ben volt utoljára EU választás, 2016-ban és 2018-ban nem volt. És az nem feltűnő hogy a részvétel jóval alacsonyabb volt? 6.-7. osztályos matek tankönyvet ajánlom. És persze az alapvető logikát, mert az egyértelműen hiányzik. Ha kisebb a részvétel, akkor kevesebb szavazó oszlik meg a pártok között. De kizárólag a százalékos arány számít.
Az "ellenzéki szavazók" szövegnek sincs semmi értelme. Nincs olyan párt hogy "ellenzéki szavazók". Olyan van hogy egy rakás ellenzéki párt szétaprózza a szavazatokat és persze így a Fidesz hatalma megingathatatlan. Ez olyan mint amikor az olimpián azt magyarázza a 8-ból 7 futó aki nem nyert, hogy ők együtt milyen gyorsan futottak. Attól még a 8. vitte el az aranyat és az számít. Nem?
süti beállítások módosítása