B1 blogcsalád



Salvini nagy valószínűséggel elkalkulálta magát a nagy EU-ellenes tömb ügyében

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. április 08. - Szelestey

• A populisták számára az egyetlen közös nevező a Brüsszellel szembeni utálat, és Orbán aligha lép ki a saját jószántából a Néppárt jelentette védernyő alól 

• Még a német kereszténydemokraták legfelső szintű vezetői közt is van olyan, aki továbbra sem fogja fel a magyar veszélyt 

• A Porgy és Bess körüli vita a magyarországi kulturkampf szerves része 

The Times

the_times_1.jpg

A vezércikk úgy találja, hogy Nagy-Britanniában is erősödik a populista nyomás, mert a Brexit kudarca folytán az emberek gyorsan elvesztik bizalmukat a politikusok iránt, és inkább az egyszerű megoldásokat kínáló erős emberek felé fordulnak. Vagyis a politika hitelessége nagy árat fizetett a zűrzavarért. A populizmus az USA, Olaszország és Magyarország után megfertőzte a szigetországot is. Minden héttel fokozódik a feszültség, egyre nagyobb a türelmetlenség a kormánnyal szemben, napi ügyekben is. De Trump győzelme már megmutatta, hogy a szavazópolgárok elidegenedhetnek a hatalomtól a fejlett demokráciákban is. Le Pen kihasználhatja a sárga mellényesek mozgalmát. Orbán Viktor bizonyította, hogy a kommunizmus bukásával még nem tűnik el az étvágy az intoleráns állami ellenőrzés iránt. Az olasz politika radikálisan megváltozott, Mussolinit csendesen rehabilitálják. Németországban nem szabadult el az AfD, de azért a veszély fennáll.

A populizmust a cinizmus táplálja, ami viszont a hozzá nem értésből született. Amikor a politikusok alkalmatlannak bizonyulnak, az emberek olyan intézményekhez pártolnak át, amelyek több tekintélyt sugároznak, pl. a hadsereghez. Vagy erős vezetőt akarnak, hogy az söpörje el a törvények, vagy a megszokások jelentette korlátokat. Így indul az az érzékcsalódás, hogy vannak jobb alternatívák a demokráciával szemben. Nagy-Britanniában új energiával kell megtölteni a demokráciát, az sokkal jobb, mintha a működése folytán érzett elégedetlenség miatt elhagynák a demokratikus hagyományokat.

New York Times/Reuters

new_york_times.jpg

Az olasz Liga elnöke ma ugyan bejelenti, hogy egyesülnek az unió euroszkeptikus pártjai, csak éppen azok a köztük lévő ellentétek miatt valószínűleg megosztottak maradnak és továbbra is legalább két tömörülésben működnek: az egyik Salvinival, a másik Kaczynskival a középpontban. Orbán Viktor úgy döntött, hogy távol marad az új tömbtől, mert felfüggesztés ide vagy oda, a néppárti tagság olyan tekintélyt kölcsönöz neki, ami után más populisták csak vágyakoznak. A PiS egyik EP-képviselője azonban éppen abban bízik, hogy a választások után erős frakciót tudnak alkotni az EU-ellenes erők, így gátolhatják, vagy legalábbis lassíthatják a munkát az unióban.

Ám Milánóban ma csak három ilyen párt képviselteti magát. Nem lesz ott sem Le Pen, sem Kaczynski. Salvini ugyan a jövő hónapra sokkal nagyobb megmozdulást ígér, ám a vezető szélsőjobbos, illetve nacionalista vezetők távolmaradása árulkodik az egységet akadályozó véleménykülönbségekről, illetve rivalizálásról. Mert abban ugyan egyetértenek, hogy korlátozni kell a szervezet általuk liberálisnak tartott irányvonalát és vissza kell adni a jogkörök jelentős részét a nemzetállamoknak. Ám egy csomó más, fontos kérdésben eltérő nézeteket vallanak. Úgy hogy a köztük meglévő kapcsolatok javarészt személyes szintre korlátozódnak. De az biztos, hogy ezek a pártok jóval elszántabbak az európai választás előtt, mint a politikai fő áramlat körei. Ugyanakkor a későbbiekben ellenük szól, hogy a pártfegyelem nemigen jellemző rájuk, tehát egyáltalán nem biztos, hogy képesek lesznek közösen fellépni Strasbourgban.

Libération

liberation_1.jpg

Lehetetlen küldetésre vállalkozik Salvini, amikor egyesíteni próbálja a szélsőjobbos populistákat, mert azokat a Brüsszel elleni gyűlöleten kívül az égadta világon semmi sem köti össze. A pártvezető mégis arról álmodik, hogy nagy euroszkeptikus pártcsaládot alapít, amely  radikális, nacionalista biztosok útján beszivárog a Bizottságba és onnantól kezdve meghatározza az EU irányvonalát. Ennek érdekében szorosra fűzi a kapcsolatokat olyan pártokkal, amelyekről úgy gondolja, hogy közel állnak hozzá: az FPÖ-vel, a Fidesszel és a PiS-szel. Csakhogy az álma messze van a beteljesüléstől, bár a specialitása az, hogy főként a közösségi hálón kirohan olyan vezetők ellen, mint Macron, Merkel és főként Juncker, akit alkoholizmussal vádol. Ily módon akarja leplezni, hogy mérlege meglehetősen soványka.

A menekültek befogadását elveti Lengyelország, Magyarország és Ausztria is, de még Le Pen is. És ezt az érdekkülönbséget tetten lehet érni a demagóg pártok között nagyjából minden területen. A keleti tagok ragaszkodnak az uniós pénzügyi támogatásokhoz, szemforgató nyugati partnereik ezzel szemben szeretnék megszüntetni a szubvenciókat. És akkor még nem beszéltünk a szociális, illetve pénzügyi dömpingről. De a törésvonalak nem csak a Kelet és a Nyugat között húzódnak. Vagyis csak papíron lehetséges a szövetség az összes euroszkeptikus, illetve nacionalista tömörülés bevonásával. De Salvininak szembesülnie kell azzal is, hogy Orbán nem kívánja elhagyni a Néppártot, mert az befolyáshoz juttatja és védelmet nyújt neki. Ráadásul az alternatíva egy kisebbségi frakció lenne. Nem véletlen, hogy a radikálisan jobboldali, demagógok négy külön csoportra tagozódnak Strasbourgban.

Ennélfogva csakis a hagyományos szélsőjobbos pártok lesznek ott ma Milánóban: Le Pen Nemzeti Gyűlése, az FPÖ, a Vox és az AfD. És ha Olaszország vagy Lengyelország a jövőben euroszkeptikus biztosokat delegál a Bizottságba, az sem borítja fel az erőviszonyokat. Hiszen ott a döntéseket egyszerű többséggel hozzák.

Washington Post

washington_post_1.jpg

Európában nyomulnak a szélsőjobbos, liberálisellenes nacionalisták, illetve tekintélyelvűek és nincs egy haladó szövetség, hogy a nyílt társadalom védelmében megálljt parancsoljon nekik. Erre figyelmeztet a Pennsylvaniai Egyetem egyik professzora, hozzátéve, hogy idén ünnepeljük a Berlini fal leomlásának 30 évfordulóját, ám időközben a nacionalizmus erőteljesen visszatért Magyarországra és Lengyelországba, illetve jobbos soviniszta és bevándorlás-ellenes öltözékben az olyan, bejáratott demokráciákba, mint Nagy-Britannia és az USA.  Hogy mennyire a nacionalizmus és a demokrácia küzdelméről van szó, azt jól mutatja az olasz és a francia kormány viszálya, hiszen legutóbb Mussolini idején fordult elő, hogy az egyik állam hazarendelte nagykövetét a másik országból.

Az európai társadalmak igencsak széttöredezettek, egyik-másik hagyományos párt erősen tart lefelé. Az identitáspolitika súlyosbítja a globalizáció hatásait, a politika jobbra tolódik. Veszélyes irányzat rajzolódik ki a nemzetközi színtéren: egyes körök nemzetek fölötti, rendszer- és EU-ellenes koalíciót igyekeznek létrehozni, benne a tiltakozó tömegekkel, továbbá Orbán Magyarországával és Putyin Oroszországával. Céljuk, hogy lebontsák az uniót, illetve Brüsszel helyett a nemzetállamok jogkörét szélesítsék ki. Ezek a hálózatok előnyt húznak az integráció sokrétű megosztottságából, így abból, hogy a nagy pártoknak nincs kiforrott véleményük az identitásról és a bevándorlásról. És hiába Marcon minden erőfeszítése, az euroszkeptikus erők befolyása erősödik a közelgő választásokon. Ez persze részben a neoliberális gondolkodásmód kudarcának következménye.  

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

A szélsőjobbos német AfD egyetlen EP-képviselője leszólta az Európai Parlamentet, ám arról is beszélt, hogy pártja nincs egyedül, mert mellette áll Le Pen, Salvini, az osztrák alkancellár, valamint Orbán Viktor. Meuthen – a Dán Néppárt és az Igazi Finnek képviselőinek társaságában ma ott lesz Milánóban, amikor a Liga vezére bejelenti az euroszkeptikus összefogást. Mindazonáltal a német párt szeretne minél több helyet megszerezni Strasbourgban, ám mint elnöke közölte: csakis azért, hogy eltörölje az intézményt. Azzal érvelt, hogy az EU nem állam, ily módon nincs szüksége törvényhozásra. Gauland azonban nem szorgalmazza, hogy Németország lépjen ki az unióból. Amúgy a párt olyan, jól bevált témákkal igyekszik áttörni az előrejelzések által meghúzott 10 %-os plafont, mint a migráció megállítása.

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche_zeitung.jpg

A CDU egyik viszonylag magas rangú politikusa szerint nem okvetlenül antiszemita a Soros elleni magyarországi kampány. Sven Simon, aki a nemzetközi és az európai jog professzora a marburgi egyetemen, azon kívül a hesseni kereszténydemokraták listavezetője az európai választásokon, Frankfurtban egy nyilvános vitában igencsak megértőnek mutatkozott a magyar és a lengyel kormány iránt. Abban sem lát különösebb gondot, hogy pártja együttműködik olyan, Európa-ellenes erőkkel, mint a Fidesz. Szerinte a vádak nem igazolódnak be automatikusan. Pl. Soros ügyében nem lehet készpénznek venni a zsidóellenességet, csak azért, mert az üzletember családja zsidó. A lap hozzáteszi, hogy a befektető ellenség a jobbos összeesküvés elméletek hívei szemében, mert állítólag támogatja a migrációt és így a nagy népességcserét. A szálakat mozgató zsidó képe nemigen lehet ennél egyértelműbb, de érdekes, hogy a német honatya ebből nem érzékel semmit.

Reuters

reuters.jpg

Ausztria legalább novemberig meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar és a szlovén határon. Erről a szélsőjobbos osztrák belügyminiszter értesítette a Bizottságot, éspedig arra hivatkozva, hogy szerinte újabb migránshullám várható a Balkánon, illetve hogy továbbra is nagy a terrorveszély, mert az Iszlám állam harcosai visszatérhetnek a Közel-Keletről.

Guardian

guardian.png

A Magyar Állami Operaház kétes módszert választott, hogy kicselezze a Porgy és Bess örököseinek kikötését, miszerint a darabban csakis fekete bőrű énekesek szerepelhetnek. Úgy tudni, hogy az énekeseknek alá kellett írniuk egy nyilatkozatot, miszerint ők az identitásuk és származásuk alapján egytől egyig afroamerikaiak. Egyes források szerint egy páran csupán azért csatlakoztak a dokumentumhoz, mert féltették a karrierjüket. Ugyanakkor az Erkel előcsarnokában árusított programfüzeteken van egy piros felirat, amely arra figyelmeztet, hogy az előadás illegális és nem felel meg az előírásoknak, amiket a szerző jog tulajdonosai támasztottak. A vita a liberalizmusról folyó kulturális háborúskodás része lett az Orbán irányította nacionalista Magyarországon, ahol a liberalizmus szitokszónak számít. Idetartozott az is, hogy a legutóbbi idényben törölték a Billy Elliot 15 előadását, mert a jobboldali média megtámadta a darabot.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4014747877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lakatos Rodolfó 2019.04.08. 06:38:57

"A populisták számára az egyetlen közös nevező a Brüsszellel szembeni utálat"

De ez akár épp elég lehet, hiszen nincs más cél, mint a Brüsszelből központosító, bevándoráspárti javaslatok leszavazása

"Orbán aligha lép ki a saját jószántából a Néppárt jelentette védernyő alól"

A Sargentini-jelentés esete is mutatta, hogy a Néppárt nem szolidáris, nem védi meg a tagjait, azaz ez nem jó érv a bennmaradásra.

Ha van arra lehetőség, hogy a Néppártot bevándorlásellenes frakcióvá tegyük, az esetleg érdemi szempontnlenne.

De erre jelenleg sajnos kevés esélyt látok.

Secnir 2019.04.08. 07:18:18

@Lakatos Rodolfó:
"hiszen nincs más cél, mint a Brüsszelből központosító, bevándoráspárti javaslatok leszavazása"

sötét fideszes duma. mutass egy olyan ún. bevándorláspárti javaslatot, aminek az előkészítésében NEM vettek részt tevőlegesen fideszesek, és utána a fideszesek (később az ET-ben maga orbán) NEM szavazta meg.
nem tudsz ilyet mutatni.

viszont olyat tudok, amikor például az EU megpróbált az afrika-csúcson tető alá hozni egy szerződést, miszerint afrikában segítséget nyújtanak az afrikai államoknak, hogy már OTT megállítsák (értsd: el se induljon) az európába irányuló migráció. na, és tudod ki vétózta meg egyedül? igen, orbán.

Lakatos Rodolfó 2019.04.08. 07:52:30

@Secnir: "NEM vettek részt tevőlegesen fideszesek, és utána a fideszesek (később az ET-ben maga orbán) NEM szavazta meg"

Ilyen volt pl. a migránsvízum-javaslat is:
www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20181203IPR20713/humanitarian-visas-would-reduce-refugees-death-toll

Miért is akarna Orbán vagy a Fidesz bevándorláspárti javaslatokat megszavazni??!

"tudod ki vétózta meg egyedül? igen, orbán"

Megvolt rá az oka.

A Bizottság "furmányos" jogászai azt ötlötték ki, hogy az ENSZ Migrációs Csomagját úgy teszik az EU-jogrend részévé, hogy a teljes Tanács által elfogadandó nemzetközi szerződésekben erre, mint jogalap hivatkoznak ("Having regard to..."), ezzel külön jogszabály nélkül is az acquis communautaire részévé válik, és a Bíróság felléphet a végrehajtása érdekében.

Ugyanezt próbálták meg az ACP-s szerződéssel is.

Szerencsére az egyik éles szemű külügyminisztériumi jogász észrevette ezt a kitételt, így sikerült ennek az aljas trükknek elejét venni.

Secnir 2019.04.08. 08:20:48

@Lakatos Rodolfó:
"Ilyen volt pl. a migránsvízum-javaslat is:"
segítek: ezt a "migránsvízumot" a következők utasították el:
Patrick O'Flynn, Mylène Troszczynski, Krisztina Morvai, José Inácio Faria, Agnieszka Kozłowska-Rajewicz, Jérôme Lavrilleux, Michaela Šojdrová, Anna Záborská

szemmel láthatólag egyik sem fideszes.

ami az eu-afrika megállapodást illeti, szó sem volt olyanról a doksiban, amit említesz, egyszerűen hazudsz. semmilyen jogrendiségről nem volt szó a dealben, az eu költségvetésének egy része lett volna felajánlva az afrikai országok közül azoknak, akik bizonyíthatóan vissza tudják fogni az állampolgáraikat.

az ACP-szerződés számunkra pedig tökéletesen indifferens, mert az EU-s tagországok közül a karibi- és csendes-óceáni országokkal való kapcsolatot egyedül franciaországot és spanyolországot érdekli, mást nem. de mi megvétóztuk, bátran! miközben migrációról szó sem volt, mert ez egy KERESKEDELMI megállapodás.
lett volna.

Lakatos Rodolfó 2019.04.08. 08:39:45

@Secnir: "segítek: ezt a migránsvízumot" a következők utasították el:
Patrick O'Flynn, Mylène Troszczynski, Krisztina Morvai, José Inácio Faria, Agnieszka Kozłowska-Rajewicz, Jérôme Lavrilleux, Michaela Šojdrová, Anna Záborská"

Már megint HAZUDSZ, te utolsó, aljas Soros-csicska, ez az EP-ben a LIBE bizottságbeli szavazás eredménye volt, ahol fideszesek RÉSZT SE VETTEK.

A plenáris ülésen a szavazásra terjesztett javaslat ellen 194 ellenszavazat érkezett, köztük a FIDESZ képviselői:
galkinga.hu/en/the-fidesz-mep-group-rejects-the-introduction-of-humanitarian-visas/

Ami pedig a szerződéseket illeti, az ÖSSZES olyan javaslatot meg fogjuk vétózni, ahol a migrációt pozitív kontextusban említik, vagy amelyekben az EU Migrációs Csomagja, mint hivatkozási alap szerepel. Legyenek akár a szerződő partner az ACP-országok, afrikaiak, arabok, vagy még ki tudja milyen Európán kívüli népek, akiket ide akartok hozni:

"A bevándorláspárti politikusok ámokfutása folytatódik, mindig, minden uniós dokumentumban hivatkozni akarnak az ENSZ globális migrációs csomagjára, annak ellenére, hogy kilenc uniós tagállam nem szavazta meg azt - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnap az MTI-nek.

Mi azonban zéró toleranciát hirdetünk a migrációval szemben. A migrációs csomagot nem szavaztuk meg, és semmilyen olyan dokumentumot nem támogatunk sem az Európai Unióban, sem az ENSZ-ben, amelyben hivatkoznak rá. Nem lehet hivatkozási alap egy olyan dokumentum, amellyel nem minden tagállam ért egyet."
www.origo.hu/itthon/20190203-szijjarto-harcolni-kell-a-brusszeli-bevandorlasparti-politikusok-amokfutasa-ellen.html

Európai téridő 2019.04.08. 08:40:21

@Secnir: Túl könnyedén hazugozzátok le a vitapartnereiteket, koma! Az oktondi nyugat-mucsaröcsögei firkászok pedig végképp nem tudják, hogy most tulajdonképpen mi is van az EPP háza táján, amióta OV-ék fel vannak függesztve.

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 09:03:11

A populizmus az USA, Olaszország és Magyarország után megfertőzte a szigetországot is. .........................

Szerintem meg a liberális lepratelepeken indult meg a gyógyulás!

Secnir 2019.04.08. 09:17:40

@Lakatos Rodolfó:
megtekeredtél, komám.
azt írtad:
"nincs más cél, mint a Brüsszelből központosító, bevándoráspárti javaslatok leszavazása"
rendben, erre én azt írtam: a fidesz nem szokta leszavazni, mutass egyet, ahol leszavazta
erre te linkelsz egy doksit, hogy ott leszavazta.
doksit megnézem, fideszes nincs benne. erre te?
"ez az EP-ben a LIBE bizottságbeli szavazás eredménye volt, ahol fideszesek RÉSZT SE VETTEK."
/taps

"az ÖSSZES olyan javaslatot meg fogjuk vétózni, ahol a migrációt pozitív kontextusban említik, vagy amelyekben az EU Migrációs Csomagja, mint hivatkozási alap szerepel. Legyenek akár a szerződő partner az ACP-országok, afrikaiak, arabok, vagy még ki tudja milyen Európán kívüli népek"
ez a cotonoui megállapodás. olvasd el hangosan: eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex:22000A1215(01) ez jár le 2020-ban.
ez pedig az agreement: www.consilium.europa.eu/hu/policies/cotonou-agreement/ amit dzsidzsátó elutasított. mutasd meg benne az ensz migrációs csomagjára való utalást. (ált. isk. 3. osztályos feladat)

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 09:19:22

A Magyar Állami Operaház kétes módszert választott, hogy kicselezze a Porgy és Bess örököseinek kikötését, miszerint a darabban csakis fekete bőrű énekesek szerepelhetnek............

Még ez is túl laza megkötés, az igazi az lenne, ha néger atomtudósoknak lehetne csak fellépni! :D

Még jó hogy Csajkovszkij örökösei nem ilyen hülyék, mert a sok madár összefosná a színpadot!

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 09:32:57

Úgy tudni, hogy az énekeseknek alá kellett írniuk egy nyilatkozatot, miszerint ők az identitásuk és származásuk alapján egytől egyig afroamerikaiak...................

Az operavilágot ismerve, párnak problémája lesz emiatt a "rebével" ! :D

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 09:46:05

A populisták számára az egyetlen közös nevező a Brüsszellel szembeni utálat, és Orbán aligha lép ki a saját jószántából a Néppárt jelentette védernyő alól ................

Aha, ez a védernyő olyan, mintha egy ócska kötélen lógó zongora alá állnál az eső elől! Nyugi, csak kivárja hogy az EP-ben hogyan alakulnak a libsiarányok.

John Brennan 2019.04.08. 10:14:32

Az operaház kitűnő megoldást választott, a szarkavaró index reagálása is tipikus volt. Ilyenkor szerintük el kell ítélni a dolgot, de ha néger játssza Jézust egy darabban, vagy egy olasz Árpád vezért, az részükről egy ünnepelt rendezői húzás.

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 10:20:45

@John Brennan: Az operaház kitűnő megoldást választott, a szarkavaró index reagálása is tipikus volt...............................

Gondolom már az örökösöket is értesítették, ahogy én őket ismerem! :D

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 10:21:15

@John Brennan: Az operaház kitűnő megoldást választott, a szarkavaró index reagálása is tipikus volt...............................

Gondolom már az örökösöket is értesítették, ahogy én őket ismerem! :D

István Tamasi 2019.04.08. 12:10:13

@Lakatos Rodolfó:
A csüngőhasú suttyó kisebbrendűségi tudata - alacsony, potrohos, görbelábú, műveletlen - és pszichológiai betegsége következtében úgy sivalkodik mintha ő fújná a passzátszelet az EU-ban.

John Brennan 2019.04.08. 12:39:13

@István Tamasi: gratulálok a segédmunkáshumorodhoz

Lakatos Rodolfó 2019.04.08. 13:01:33

@Secnir:
"megtekeredtél, komám."

Te tekeredtél meg, de alaposan.

"erre te linkelsz egy doksit, hogy ott leszavazta."

Linkelek egy hírt egy adott jogszabály-kezdeményezést indítványozó jelentésről, ami már megjárta a parlamenti bizottságo(ka)t is és a plénumot is. A LIBE bizottságban 10, a plenárisban 194 ellenszavazattal ment át a javaslat.

"The legislative initiative report was backed by 429 MEPs, 194 voted against and 41 abstained." www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20181205IPR20933/humanitarian-visas-to-avoid-deaths-and-improve-management-of-refugee-flows

Erre te itt jössz azzal 10 névvel, akik a LIBE bizottságban szavaztak nemmel, hogy ott nem volt fideszes. Igen, ha egyszer részt se vettek, akkor nem szavazhattak, se igennel, se nemmel; de a jelentéstervezet, határozati javaslat, jogszabályjavaslat csak akkor lesz jelentés, határozat, jogszabály, ha nem csak a bizottságokon, hanem a teljes EP-n átmegy, azaz a plenáris szavazás a döntő.

Egyébként nem ez volt az egyetlen bevándorláspárti javaslat, ami a Fidesz ellenében ment át, sajnos sok ilyen kerül az EP elé, és sok bevándorláspárti képviselő van, akik ezeket fegyelemezetten megszavazzák, a Fidesz azonban nem.
www.lokal.hu/2019-01-sorosnak-kedvezo-dontest-szavazott-meg-az-ep/

a nagy hohoohooo 2019.04.08. 14:04:46

@Lakatos Rodolfó: Mérmindig a leghülyébb orbánseggszolgálatos takonynácikat hehee...:"Lakatos Rodolfó-John Brennan-Helga Beauty Salon-Európai téridő-vezénylik ki trollszolgálatrahahaaa...jahúgy ennyi a választék?....höhöö...ti vónátok az "ÍKÚ"vitézek elittye?....akó'milyen degenerált azajja...hehe..
Akkurátusan megszövegezték, nemcsak annyit írtak, h. kapjátok be:Az NGO-k legfeljebb csak egészen kis mértékben szólnak a bevándorlásról. Migellenben főleg a 'bennszülöttek" jogairól, mondjuk a nyomorékokról, a lemaradottakról. Akiket az adott kormány leszar.
Amellett, hogy az Európai Parlament megszavazta, hogy jogállami feltételekhez kötik az uniós kifizetéseket, arról is szavaztak csütörtökön, hogy a tervezettnek mintegy háromszorosára emelnék a demokratikus értékeket védő civil szervezetek támogatását a 2021-2027-es uniós költségvetési keretben.
Tényleg benne van.

A javaslat szerint ha egy tagállam kormánya

rosszul működteti a pályáztatással foglalkozó hivatalait,
ügyészsége és nyomozói nem járnak el alaposan az EU-s pénzekkel kapcsolatos csalások ügyeiben,
nem garantálja a bíróságok függetlenségét,
nem előzi meg, illetve nem bünteti a csalásokat és a korrupciót az EU-s pénzek gyanús elköltéseinél,
vagynem működik együtt az OLAF-fal és az EU ügyészségével,

akkor jöhet a pénzcsap elzárása, meghatározatlan időre, egészen a korrupt és csaló rendszerek kijavításáig.
Nem a büntetéshez, hanem a büntetés elmaradásához kellene minősített többség az országok között

A pénz elvétele úgy nézne ki, hogy az Európa Bizottság jelez, ha valahol gondot lát, aztán legalább egy hónapot ad a problémás tagállamnak, hogy tegyen valamit, ám ha ez elmarad, vagy ezzel elégedetlen a Bizottság, akkor elveszi a pénzt.

A pénz elvételéhez ráadásul nem kellene a tagállamok kormányait tömörítő tanács kifejezett egyetértése. A pénz elvonását a tanács csak akkor tudná megakadályozni, ha minősített többséggel vétózzák meg a bizottsági büntetést. Ez azt jelentené, hogy a tagállamok legalább 55 százalékának kellene a büntetés ellen szavaznia, de úgy, hogy a vétózok területén éljen az EU lakosságának legalább 65 százaléka.

Ez azt jelentené, hogy Lengyelország és Magyarország nem tudná tovább megvédeni egymást, amikor a többiek a jogállamiság leépítése miatt fellépnének ellenük.
Az agrártámogatásokat és a szegény országoknak járó kohéziós pénzeket így is 5 százalékkal csökkentenék az eddigiekhez képest.

Sokkal több pénz menne viszont az eddigieknél határvédelemre, és a menekültek beilleszkedését segítő programokra.

Létrehoznának egy új, 25 milliárd eurós keretet, amit kifejezetten olyan strukturális reformokra lehetne csak költeni, amiket az európai szemeszterekben, vagyis a bizottsági ajánlásokban szerepelnek. Ezzel tovább kötnék a tagállamok kezét abban, hogy mire lehet EU-s pénzt költeni.

Létrejönne egy 30 milliárd eurós hitelalap is, amivel a bajban lévő kormányokat segíthetnék ki, ez egy apró lépés volna az európai IMF megteremtése felé.

A bizottság azt is javasolja, hogy bizonyos adókból (főleg környezetvédelmi díjakról lenne szó) bizonyos részt közvetlenül az EU szedhessen be, és így saját bevétele is legyen az EU-nak, ne csak a tagállami tagdíjakból gazdálkodhasson.

europa.eu/rapid/press-release_IP-18-3570_en.htm

Egyszercsak akkor is elege lett Európának a Magyarokból, és megzabolázták az ősöket. Most kb ugyanaz van, csak más vonalon fut a rablás is, meg a rendszabályozás is. Nem is értem, hogy mini. Álnokúr és sleppje miből gondolta, hogy ez a végtelenségig mehet, következmények nélkül?Ha még azt is hozzácsapnák, hogy csatlakozni kell hozzá az európai ügyészséghez, akkor kiléptetne Orbán az EU-ból

a nagy hohoohooo 2019.04.08. 14:21:52

@Lakatos Rodolfó: Derága orbánseggszolgálatos takonynáci baro...hehee...picit aggaszt ,hogy:.túlterheled az agyad.......,de úgy látom nem bánt holmi gondolkodás.....
Az ENSZ migrációs csomagja?.....ez olyan:nézegetem magam a tükörben... hm... nem nézek ki teljesen hülyének... és mégis.... ( régen ezt úgy mondtuk, hogy tollas a hátam? Nem? Akkor ne nézzetek madárnak!) Dehát az evolúció.. ,nade ilyen gyorsan gyártja a selejtet? höhööö..
Íme a kedvenc bekezdésem az ENSZ-tervezetből, februárban jött ki, 2018-ban amit mintha a magyar kormány hivatalos véleményéből ollóztak volna:

National sovereignty: The Global Compact reaffirms the right of States to exert sovereign
jurisdiction with regard to national migration policy. It strengthens the capacity of States to
exercise their prerogatives responsibly as they determine the conditions under which nonnationals
may enter, reside and work on their territory.

Egy elég szofisztikált javaslatcsomagról van szó, amiben egyébként szó szerint szerepel, hogy
"a nemzetállamok szuverén joga migrációs politikájuk szabályozása",
Részlet az ENSZ tervezetből:
A tagállamoknak szuverén joga a nemzeti migrációs politika kialakítása. A tagállamok határozhatják meg azokat a feltételeket, melyek szerint a külföldről érkező beléphet a tagállam területére, tartózkodhat ott, illetve munkát vállalhat.
szó sincs tehát Magyarországra erőltetett intézkedésekről; ez egy ajánlástervezet, amelyről a tagországok önkéntesen dönthetnek.
A 13. legfontosabb pont:
A túlnépesedés problémáját szigorúan tilos más földrészekre való kivándorlással orvosolni- azt minden esetben az adott helyen kell kezelni. Nem emberi jog a felelőtlen gyermekvállalás. A fejlett országok a legmodernebb fogamzásgátló eljárásokat bocsájtják a túlnépesedett területek lakóinak, az élelmiszer segélyek feltétele ezek használata.
14. pont : A fejlett világ a felelősségétől vezetve felajánlja a nemzeti jövedelmének 0,1 %-át (Magyarország esetén ez 40 milliárd Ft) fejlesztésekre. A pénz elköltését a felajánló nemzeti kormányok szervezik és hajtják végre az általuk választott 2-5 fogadóország együttműködésével. Ezért cserébe valamennyi kibocsátó ország köteles visszafogadni polgárait. A fejlesztések hatékonyságát az EU és az ENSZ, valamint a felajánló nemzet utólag monitorozza.
refugeesmigrants.un.org/sites/default/files/180205_gcm_zero_draft_final.pdf?fbclid=IwAR3f0DVUXq-GoqXPGe7lGaZrCOyBcnBaVrEV2IY2EssOO2gm_XvI3oFL_AU
És ezt tagadja le - többek között - a kormány.
Mocskos, hazug banda.
www.un.org/pga/72/wp-content/uploads/sites/51/2018/07/180713_Agreed-Outcome_Global-Compact-for-Migration.pdf
Gondoljátok ,hogy ezek az orbánseggszolgálatosok értenek in english?
Beszólok mán a trollközpontba valami olyan 20-as IQ feletti szolgát vezényeljenek ki hehee.....

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 14:25:46

@a nagy hohoohooo: .ti vónátok az "ÍKÚ"vitézek elittye?....akó'milyen degenerált azajja...hehe............................

Te firtatod másnak az IQ-ját? Ezzel a mondattal? Meséld már el hogy mit akarsz te itt egyáltalán, te szánalmas barom? Te hülyébb vagy mint a Kunhalmi meg a Blanka együttvéve! :D

István Tamasi 2019.04.08. 14:59:07

@John Brennan:
Az a sajnálatos és egyáltalán nem humoros, hogy -köszönhetően az agyatlan fitymaszbirkáknak - ez a suttyó uralkodik és rabolja le az országunkat.

John Brennan 2019.04.08. 15:36:19

@István Tamasi: gratulálok a segédmunkásszókincsedhez

Helga Beauty Salon. 2019.04.08. 15:47:23

@István Tamasi: Az a sajnálatos és egyáltalán nem humoros, hogy -köszönhetően az agyatlan fitymaszbirkáknak - ez a suttyó uralkodik és rabolja le az országunkat.............

Tudod a választók túlnyomó része nem olyan suttyó proli mint te is vagy a szókészleted alapján, valamint nem kér a libsi szemétből akik tönkretették majdnem az országot. Ezt a szerinted lerabolt országot százszor jobbnak találják mint a balosok idején.
Itt a birkák ti vagytok, akik immár kilenc éve panaszosan bégetnek hol az EU-nak, hol az USA-nak, hol Sorosnak, de vajmi kevés sikerrel! Rajtatok senki nem segíthet, mert gyógyíthatatlanok vagytok!
HAJRÁ VIKTOR, HAJRÁ KÉTHARMAD! SZENVEDJ TE MONGOLIDIÓTA!

Secnir 2019.04.08. 16:05:16

@Lakatos Rodolfó:
kérdésem a következő: miért nem szavazták meg már a libe előkészítő bizottság ülésein? akkor az EP ülése elé SEM kerülhetett volna! de hát ugye ott érveket kell felhozni, meg be kéne járni...

Lakatos Rodolfó 2019.04.08. 17:04:19

@Secnir: "kérdésem a következő: miért nem szavazták meg már a libe előkészítő bizottság ülésein?"

Ketten is részt vettek a LIBE előkészítő bizottságban, ami a felelős bizottság volt (responsible c.), és mindketten nemmel is szavaztak (Járóka, Gál), csak sajnos ezzel kisebbségben maradtak, még úgy is, hogy Csáky is velük szavazott:
www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+REPORT+A8-2018-0423+0+DOC+PDF+V0//EN&language=EN

Az a nyolc név, amit te az előbb bemásoltál, a FEMM, csak véleményt nyilvánító bizottságban (committee providing an opinion) a nyolc ellenszavazat volt. (Abban valóban nem volt fideszes.)

a nagy hohoohooo 2019.04.08. 18:23:51

@Helga Beauty Salon: Derága orbánseggszolgálatos baro.......ezen magam alá röhögtem....höhöö...:" lerabolt országot "....hehee...a béka segge is a Nap túloldala szocik és történelmi,gazdasági tanait alkalmazói tudása,intelligenciája és a magyar jobboldal értelmiség szintje között..megint mindent választásra adnak át mint a Várbazárt fél tucatszor ...én már csak röhögök ,amióta egy nyilvános budit is felszenteltek átadáskor ..Bocikák úgy látom megint nyitvahagyta valamelyik túlértelmes az istállóajtót ...hehee ......Olyan mérhetetlenül agyhalottak vagytok, hogy
szinte hullagyalázás titeket a helyükre tenni ... ..Szerencsétlen
szellemi korlátolt csak röhögni lehet rajtad hehee...tanujj tinó...Széles mosollyal nyugtázom,hogy fingotok sincs a témához,a dolgokhoz, helyből olyan hülyék vagytok mint más nekifutásból hehee...De sötét vagy derága orbánseggszolgálatos baroé...hehee a magyar eladósodás éppen a FideSS 2001-es választási osztogatásával és a lakáshitelekkel indult ,amiből Járai FideSSes MNB elnöknek a kamatok magasan tartásával csinált devizahitelpoklot,aztán jött a világválság amit Gyurcsány ügyesen megoldott az IMF hitellel,mi a baj az IMF hitellel? Az hogy nem lehet szabadon elherdalni csak valóban az adófizetők számára hasznos célokra forditani? Az
IMF hitelt a válság kellős közepén vettük fel, igen kedvező 2,5% mai
nyelven szólva THM mellett, mert ezzel tudta az akkori kormány
stabilizálni a forintot. Kevés lehetőség maradt a kezében, mert a FideSSes többség rendre leszavazott minden olyan javaslatot, amely az államháztartást segítette volna, és
népsanyargatást, uzsorázást kiáltott minden állami bevételt jelentő
intézkedésre.

1; A hitel 11 hónappal később kifutott volna.
2; Az "előtörlesztést" hitelekből finanszírozták, amelyek kamata sokkal magasabb, mint a kifizetett hitelnek.
annyira nem volt csőd ,hogy orbángazdád Merkelnek és Barrosonak dicsérte ,hogy Magyarország két egymást követő kormánya-Gyurcsán-Bajnai jobban oldotta meg a pénzügyi ingatlanhitelválságot és abból kialakult gazdasági válságot mint Európa bármelyik kormánya.
Orbán Viktor 2010 júliusában Angela Merkel német kancellárnál tett látogatása során elismerte: a szocialista kormányok korrekt módon és "válságkezelésből jelesre vizsgázva" adták át az ország irányítását. Orbán akkor kijelentette, hogy Magyarország "világbajnok teljesítményt" nyújtott a pénzügyi konszolidációban. A közlemény felidézi, hogy Orbán Viktor 2010. november 10-én egy FAZ-interjúban úgy fogalmazott: "Magyarország két egymást követő kormánya" olyan lépéseket tett, amik "összességében többet tesznek ki, mint amire bármely más európai ország vállalkozott."
Orbán elzavarta az IMF-et,csupán az IMF-ről, az IMF 2,5 % kamatra adott kölcsönt az országnak. Ezt a szabadságharcos nem kedvelte, igy eladott állampapirokat 7-8 % kamatra.
Lószart mama...ott járunk ahol a kormányváltás volt 2010-ben(ha nem még ott sem)Gyurcsány és Bajnai idejében,de milyen áron?Bajnai lehozta a hiányt 4%-ra ,aztán a megvezetett jónép megszavazta Orbánt,jött a forintbedöntés,Kósa és Szíjjártó.Oda van a magánnyugdíj 3000 milliárdja, nem 3.000 Mrd, hanem 2.950+1.200 és minden évben emelkedik 350-320 milliárd forinttal. Orbán elzavarta az olcsóbb IMF-t ,helyette a drágább kamatozású dollárkölcsönöket bocsájtott ki.S jöttek a nemmegszoríttások,amiket ugye nemhárítottak át. százezreket ott hagytak ellátás nélkül, Magyarország az EU tagországai között az utolsó helyek egyikén áll, az EU-ban itt az egyik legnagyobb szegénység, az egészségügyből százmilliárdokat vontak ki, az oktatás szintén padlón van.Pont az történik kicsiben, mint a 2008-as világválságot kirobbantó bankszektorban nagyban.
Nagyotmondó jelentések, számok, meg statisztikák, de valós tény, és teljesítmény nincs mögötte.
Szegény szellemi nyomi. Milyen sötétségben élsz hehee.. Ehhez képest Orbán Viktor még 3000 milliárd forintnyi hitelt vett fel Moszkvától az atomerőmű bővítésére. Vagyis a végső összeg: 11500 milliárd forint. Eszeveszett mértékben nő a magyar gazdaság? A magyar államadósság az tényleg eszeveszett mértékben nő, de a gazdaság az uniós támogatások nélkül stagnál! Persze, ha hiszel a mesékben, az nagyon kényelmes... A legújabb kutatások szerint Földünkön már két emberfaj létezik. Az egyik a Homo Sapiens, ez mára kihalófélben van. A másik a Homo Birkaens, ezek egyedeit arról lehet megismerni, hogy bevesznek minden maszlagot. Legalább is kicsiny hazánkban...höhööö.
Hazudozhatnak össze-vissza, hogy nincs infláció, meg szegénység, csakmert sikerült az alapkamatot a béka segge alá vinni, és a statisztikát torzítani.

FCUK5 2019.04.08. 18:44:17

@a nagy hohoohooo: amiket felsoroltál, ahhoz alapszerződés-módosítás kell. Ahhoz meg egyhangú szavazás. Körbeértünk.

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.08. 20:32:35

@Helga Beauty Salon:

"Ezt a szerinted lerabolt országot százszor jobbnak találják mint a balosok idején."

orsós csuti cziggányod 10 ezer forintért megvette a romák szavazatát, és nem keveset költ az ukrán román átszavazókra se, bármit megtesz a csuti cziggány a pénzért, de azt, hogy tisztességesen győzzön, azt nem, soha. brüsszelt is szembeköpte, pedig az ő (eU) pénzét lopja.

te, helga álnevű alja szar, mit teszel meg a fidess pénzéért? anyád lelkét is odaadtad már a staddion cziggányodnak?

Aranka1973 2019.04.08. 20:34:47

"A Magyar Állami Operaház kétes módszert választott, hogy kicselezze a Porgy és Bess örököseinek kikötését, miszerint a darabban csakis fekete bőrű énekesek szerepelhetnek."

Hát előírni előírhatják, de nálunk nem élnek fekete bőrű operaénekesek.

Nemhogy egy egész szereplőgárda, de jószerivel egy sem!

Vagy az lenne a cél, hogy a Fekete Pákó becenevű mulatós sztár énekelje a főszerepet?

enrikokaruszo 2019.04.08. 21:17:03

@Furulyás Ferencné Tóth Aranka: nem, saját utazó társulatuk van, azt akarják eladni

2019.04.08. 21:29:24

@Helga Beauty Salon:

"Tudod a választók túlnyomó része nem olyan suttyó proli mint te is vagy a szókészleted alapján...,"

Te viszont az vagy. Nem kicsit, nagyon.
Elég csak elolvasni néhány böffeneted. Az érvek mentén való vita nálad nulla, helyette általában csak a személyeskedés és a trollkodás megy.
Ritka kivételek egyike viszont - hogy rögtön ellent is mondjak magamnak -, hogy a Porgy és Bess esetében abszolúte egyetértek veled! Mondjuk állítólag 6000 AFRIKAI előember génjeit hordozza minden ma élő ember, így okafogyottá is vált a kérdés, hogy van-e afroamerikai vér a szereplől ereiben. Egyébként ez nem csak hogy diszkriminatív, de még rasszista hozzáállás is, amit ugye a nemzetközi jog tilt is.

Rettegek mert ballib vagyok 2019.04.08. 21:30:26

A ballib kutyák ugatnak a karaván halad.

A Gyurcsnyista ebek kínjukban nyűszítenek és vicsorognak is, de azon túl hogy néha belerugsz, ha a lábadba kapna a veszett dög, sokat nem kell foglalkozni velük.

Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét 2019.04.08. 21:30:39

Nagyot buktak a bevándorlás ellenesek, még egy rendes közös bulit sem tudtak tartani.

Rettegek mert ballib vagyok 2019.04.08. 21:33:20

@Látens Inszinuáció:

Balfasz Gyurcsnyista szöveg.. Eléggé unalmasok vagytok egyébként.

Egyfolytában diktatúráztok, meg náciztok antiszemitáztok mikor nem a kedvenc komcsi elkúróid vannak hatalmon.

Az ember azt hinné 1946 óta ezt a cirkuszt megunja a magadfajta ÁVH-s rohadék, de nem.

Na mindegy..
A nép elzavar titeket a picsába a következő választáson, és az azt követőn is, mert a ballib hazaruló férgek örökre leírták magukat ebben az országban.
A magadfajta ex-munkásőr garnitúra meg lassan de biztosan megdöglik, és Gyurcsány az MSZP-vel megy a lecsóba az SZDSZ után.

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.08. 22:21:09

@Rettegek mert ballib vagyok:

"Az ember azt hinné 1946 óta ezt a cirkuszt megunja a magadfajta ÁVH-s rohadék, de nem."

te meg a cziggány tolvajodat imádod f@szfej? neked az kell, hogy egy csuti féleség a strómajaival felfaja az országot? nem menekült ez a cziggányod miatt elég Magyar?

még kell staddion, nemzeti dohánybolt, kaszinó, meg staddion?

igazi p@tkány staddion fidessg.ci vagy.

Blogolo Blogi 2019.04.08. 22:25:59

@Rettegek mert ballib vagyok: ohhhhh, vegre csakugyan elindult a migranskaravan? Mikorra ernek ide magyarokat eroszakolni?

Blogolo Blogi 2019.04.08. 22:30:24

Orbi majus veget kovetoen egyutt szotyizik a szlovak meg a roman nacionalistakkal az uj Salvini fele partszovetsegben, bekesen vitatkozva a magyar lakta teruletek visszacsatolasarol.
Jo az EU, egy helyre fogja fujni a szemetet.

Weißkopf 2019.04.08. 22:30:35

"Ausztria legalább novemberig meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar és a szlovén határon. Erről a szélsőjobbos osztrák belügyminiszter értesítette a Bizottságot, éspedig arra hivatkozva, hogy szerinte újabb migránshullám várható a Balkánon". Honnan tudja az osztrák belügyér mindezt? Mert Peti cica ezt kuvikolta 1 nappal korábban...

A megvalósult amerikai ólom.. 2019.04.08. 22:52:30

Ti tavaly kalkuláltátok el magatokat alaposan a hódmezővásárhelyi időközi után.Egy éve ilyenkor már kényelenek voltatok szembesülni a saját BALfaszságotokkal..:)))

ember100 2019.04.08. 23:20:20

@Látens Inszinuáció:
Helló !

Végül is igazad van :)
És micsoda inszinuácó hogy Porgy és Bess a darab címe ! Itt hazánkban minimum Etelka és Béla kellene hogy legyen a címe nehogy má a szerző mondja meg !És mi az hogy 3/4 es és b-moll ....legyen majd MI megmondjuk hogy legyen.
Meg különben is kapják be :)
Tehát ha a szerző , utódai , a szerzői jog TULAJDONOSAI azt mondják akkor sajnos annak kell lenni .
Lásd gyöngyhajú lány , pár taktusért is per volt , de legalább mi nyertünk.

ember100 2019.04.08. 23:22:57

@Weißkopf:
Helló !

NEM egyszerűen szopatni akarnak minket a sógorok.
Az olaszoktól többen mehetnének át :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.04.08. 23:43:32

@Helga Beauty Salon: látod, szolárcica, ennyi a naaagy szélsőjobb összeborulás. Az osztrák jobber basztatja a magyarokat a határon, mert migráncshordák jönnek.
Salvini pedig alakuló közgyűlést tart. Apropó, mit mondott Orbán, hogy érezte magát?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.04.08. 23:49:59

@Rettegek mert ballib vagyok: igazad van. Hisz Orbánt megválasztották Salviniék az európai szélsőjobb egyesülés első emberének, tehát már biztos, hogy ő lesz az EU elnöke!
Azt hallottam, hogy Trump titokban már lemondott Orbán javára.
Sőt, a britek is megoldották a brexit kérdést, UK és Írország is Magyarország része lesz, így nem gond többé a határ az ír területek között.

Szabványok 2019.04.08. 23:53:49

@a nagy hohoohooo: Már ketten vagyunk!
"Egy elég szofisztikált javaslatcsomagról van szó, amiben egyébként szó szerint szerepel, hogy"a nemzetállamok szuverén joga migrációs politikájuk szabályozása","
Mármint legalább ketten vagyunk, akik elovasták és megértették, mi van leírva és nem hitték el, amit hazudtak róla.
:-)

A megvalósult amerikai ólom.. 2019.04.08. 23:57:11

@Rettegek mert ballib vagyok: Ebben az országban olyan rohadt nagy duktatúra van,hogy a kormányt gyalázó Enyedi Ildikó épp most kspott 1,15 milliárd forint állami pénzt új filmje ekészítéséhez.Producer Mécs Mónika..

Tangooo 2019.04.08. 23:58:51

@a nagy hohoohooo: Te is a tipikus esete vagy azoknak, akiknél az idiotizmus szorgalommal és közlés kényszerrel társul.

Hoyerswerda 2019.04.09. 00:00:55

@csüngőhasú norvégbáró: neked orgazmusod van attol ha minden hsz-ben leirhatod 2d-vel hogy staddionok?

arabok balrol 2019.04.09. 06:53:38

Salvini megbukott...kedden

Sir Galahad 2019.04.09. 06:53:51

Az operaelőadás jogtulajdonosainak kikötése egy baromság, a rá adott magyar reakció pedig egy szellemes fricska.

midnight coder 2019.04.09. 07:12:09

"A vezércikk úgy találja, hogy Nagy-Britanniában is erősödik a populista nyomás, mert a Brexit kudarca folytán az emberek gyorsan elvesztik bizalmukat a politikusok iránt"

Ezzel szemben a valóság az, hogy a BRExit oka ugyanaz, ami a populizmus terjedéséé is. A brit átlagpolgár életszínvonalának alakulása az elmúlt 30 évben. És ez lehet az oka annak, hogy a fiatalabb illetve képzettebb britek a maradáspártiak: ez a City bankárait nyilván kevésbé érinti, a fiataloknak pedig nemigen van összehasonlítási alapja.

"Így indul az az érzékcsalódás, hogy vannak jobb alternatívák a demokráciával szemben"
Az érzékcsalódás az, hogy a demokrácia mint olyan létezik. Valójában az átlagpolgár szavazata dönt, az átlagpolgár pedig az alapján szavaz, amit a médiában olvas. Ergo akié a média, azé a döntés. És ez a net korában sem igen változott, csak most online újságokat, blogokat kell üzemeltetni, lásd az index, illetve esetleg influencereket kell megvenni / felépíteni.

midnight coder 2019.04.09. 07:15:05

@Hoyerswerda: "neked orgazmusod van attol ha minden hsz-ben leirhatod 2d-vel hogy staddionok"

Szerintem csak baloldali a lelkem, ők pedig a Bangóné tevékenysége óta úgy tartják, hogy írástudatlannak lenni menő.

midnight coder 2019.04.09. 07:21:19

"Hogy mennyire a nacionalizmus és a demokrácia küzdelméről van szó"

Demokrácia akkor van, amikor a nép azt akarja amit mi.

midnight coder 2019.04.09. 07:28:11

"A szálakat mozgató zsidó képe nemigen lehet ennél egyértelműbb, de érdekes, hogy a német honatya ebből nem érzékel semmit."

Vicces. Azért mert valaki zsidó támadhatatlan, mert aki támadja az ettől automatikusan antiszemita ? Ezek szerint az amcsik viszont az olaszokat gyűlölik, mert leültették Al Capone-t. Ugyanezért aki zsidó az nyilván nem mozgathat szálakat, aki ilyet állít annak nyilván az emberi jogi bíróság előtt a helye. De mi van akkor, ha az izraeliek utálják szegény Sorost ? Akkor most ők is antiszemiták ?

citrix 2019.04.09. 08:40:33

"Kultúrharc". Annyira szép kifejezés, a kommunizmus édes bája sugárzik belőle. Utoljára a Rákosi korszakban tűzte zászlajára a pártállami elit a kultúrharcot. Aztán a történelem szemétdombjára került az egész rezsim, ahová való.

2019.04.09. 08:47:12

@Rettegek mert ballib vagyok:

Mi az anyádat ugatsz fityisz troll?
Hogy jön ide az ÁVH te barom?

Értelmezni sem tudod amit írtam te gyökér.
Éppen arról értekeztem, hogy DEMOKRÁCIÁBAN - amiben állítólag a csúti takony is vezeti ezt a pöcegödröt -, tilos a diszkrimináció és a rasszizmus.

Márpedig amit a szerzők megkövetelnek az előadás okán, az az.
Fogod agyhalott birka?

@ember100

Te meg szimplán csak hülye vagy.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.04.09. 09:10:49

A néptömegeket nem lehet megállítani, ez van, nem véletlenül rettegnek a liberális nagyurak.

Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét 2019.04.09. 09:18:22

BIZZUNK A SIKERBEN!

A hároméves tervről.

Csepel Dolgozói, kedves Elvtársak!

Nem véletlen, hogy ma hozzátok jöttem, a legnagyobb magyar üzem dolgozóihoz. Nagy napja van ma a fiatal magyar demokráciának. Ma, augusztus 1-én kezdődik meg az ország hároméves nagy gazdasági tervének megindítása. Ennek a tervnek döntő célja az, hogy begyógyítsa 3 esztendő alatt a háború sujtotta sebeket és a magyar dolgozó nép életszínvonalát a mostaninak majdnem kétszeresére emelje fel. De nemcsak ebben áll a hároméves terv jelentősége. Az a körülmény, hogy alig két és fél esztendővel a szörnyű háborús pusztítások után a magyar nemzet esztendőkre előre lefektetett tervek szerint fog a munkához, azt is mutatja, hogy lezárult a rögtönzések, az egyik napról a másikra való élés ideje. Népünk életének gazdasági és politikai alapjai annyira megszilárdultak, hogy nyugodtan foghatunk a tervszerű, évekre előre tekintő munkához.

Ez a tény fokozza a magyar dolgozó nép önbizalmát s jövőbe vetett hitét. A munkás, a paraszt számára egyben világossá teszi a nagy összefüggést, amely minden egyes kalapácsütés, vagy kapavágás és a nemzet újjáépülése, az ország talpraállítása között megvan. A nagy mű elkezdődött s hacsak a munkásokon, a parasztokon, a haladó értelmiségen áll, úgy bizton remélhetjük, hogy 3 esztendő mulva erről a helyről a nagy terv sikeres befejezéséről számolhatunk be.

Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét 2019.04.09. 09:20:20

@arabok balrol: Elég nagy bukás volt hogy a meghívott 20 EU ellenes pártból csak négy ment el. Még Orbán sem méltatta semmire, mer fél a Néppártból kizárástól.

Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét 2019.04.09. 09:21:17

Vagy vegyük Angliát. Tudvalevőleg az angol választási módszer olyan, hogy ahol több jelölt indul, aki a viszonylagos többséget megkapja, azé a mandátum. Ha egy kerületben három jelölt harcolt, akkor megtörténhetik, hogy 34%-kal megkapja a mandátumot, a szavazatok 66%-ával szemben. Ha Angliában is, mint most Magyarországon, tizenegy párt küzdene, akkor előfordulhatna, hogy 10%-os szavazattal a 90%-kal szemben meg lehetne kapni egy kerület képviseletét. Tetejébe pedig a kerületek szavazóinak száma nem egyforma. Az elmaradt falusi kerületben sokkal kevesebb választó esik egy képviselőre. Tessék elképzelni, milyen felháborodás keletkezne, ha mi ezeket az angol választási rendszabályokat Magyarországon is be akarnánk vezetni.

Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét 2019.04.09. 09:21:48

Vagy vegyük Angliát. Tudvalevőleg az angol választási módszer olyan, hogy ahol több jelölt indul, aki a viszonylagos többséget megkapja, azé a mandátum. Ha egy kerületben három jelölt harcolt, akkor megtörténhetik, hogy 34%-kal megkapja a mandátumot, a szavazatok 66%-ával szemben. Ha Angliában is, mint most Magyarországon, tizenegy párt küzdene, akkor előfordulhatna, hogy 10%-os szavazattal a 90%-kal szemben meg lehetne kapni egy kerület képviseletét. Tetejébe pedig a kerületek szavazóinak száma nem egyforma. Az elmaradt falusi kerületben sokkal kevesebb választó esik egy képviselőre. Tessék elképzelni, milyen felháborodás keletkezne, ha mi ezeket az angol választási rendszabályokat Magyarországon is be akarnánk vezetni.

midnightcoder2 2019.04.09. 09:24:30

@citrix: Szerintem a kultúrharc náci. Mármint a fogalom. Maga a tevékenység viszont kb. egyidõs az emberiséggel, és kb. amíg emberiség lesz addig létezni is fog.

midnightcoder2 2019.04.09. 09:27:53

@Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét: Ebben a tévedésben van az ellenzék is. Hogy van a 10%-ot kapott legnagyobb párt, aztán a maradék 90%-ot aki ellene van, szépen egybe számoljuk.

arabok balrol 2019.04.09. 09:49:14

@Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét: Barmikor otthagyhatja a neppartot, azutan is hogy kiderulnek az esetleges szar valasztasi eredmenyei, meg az EUszkeptikusok esetleges eros eredmenyei.

Azaz, ennek az egesz Salvini bulinak nem sok ertelme volt.

morph on deer 2019.04.09. 09:56:10

@Látens Inszinuáció:
“Márpedig amit a szerzők megkövetelnek az előadás okán, az az.”

Az a kikötés több mint 80 évvel ezelőtti, a szerzők a korabeli amerikai viszonyok miatt tartották szükségesnek. Ne felejtsd el, hogy akkor még egy csomó államban formálisan is léteztek apartheid törvények, nem csak a hétköznapi életben szegregálták a szinesbőrű amerikaiakat. Bármilyen hülyén hangzik, rendszeresen feketére sminkelt fehér színészek játszották a szerepeket, még filmekben is.
Tehát ez a kikötés éppen a rasszista diszkrimináció elleni lépés volt, kvázi kényszerítve a színházakat a nyításra.
1935-ben volt a bemutató, a kérdés több mint időszerű volt, gondolj bele.

Amúgy felesleges sikítozni, hiszen nem közelező előadni a darabot, ha nem tetszenek az előadáshoz kötött feltételek.
Ez nem olyan bonyolult, szerintem.

Lakatos Rodolfó 2019.04.09. 10:04:48

@Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét: "A hároméves tervről"

Ez meg mi a rák akart lenni? Gratis történelemóra?

"Elég nagy bukás volt hogy a meghívott 20 EU ellenes pártból csak négy ment el. Még Orbán sem méltatta semmire, mer fél a Néppártból kizárástól."

Félni aligha fél, de egyelőre még bízik abban, hogy a Néppárt belülről megreformálható.

Amíg a Fidesz a Néppárt tagja (és a tagságot csak felfüggesztették, nem megszüntették), addig tisztességtelen lenne más pártcsalád alapító ünnepségén részt venni.

Ez persze nem jelenti azt, hogy konkrét ügyekben ne működhetnének együtt Salvinivel és az új pártcsaláddal.

Május végén, június elején már mindenki tisztábban fog látni.

rasztaszív 2019.04.09. 10:13:27

@Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét: az angol jogrendszer meg olyan,hogy ha valaki önkényesen elvett közpénzből próbál kampányolni,és kiderül,akkor irány a böri.az orbánotok ott életfogyt alatt nem úszná meg.

morph on deer 2019.04.09. 10:15:55

A helyzet az, drága orbánhitű és/vagy náci honfitársak, hogy bármennyire furcsa is, ez a nagy EU- és migránsellenes összeröffenés messze nem egységes!

Rosszabb hírem is van: vannak olyan bevándorlás ellenes pártok Európában, akiknek az orbáni vonal már nem szalonképes. Annak ellenére sem az, hogy a bevándorlás kérdésében azonos véleményen vannak.

Szeretett nemzetvezetőnknek ugyanis sikerült mindezt összezagyválnia vallásháborús hibbantságokkal, plusz Putyin feltétlen híveként és a kínaiak ügynökeként ugyancsak sok helyen tekintik nem kívánatosnak a vele való szövetséget.

Szóval lehet újjongani, de ez a széljobb blokk messze nem lesz (még) ütőképes, közben pedig orbán egyre kevésbé szobatiszta még a civilizált(abb) jobbszél számára is.
További sok - ilyen - sikert :))

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2019.04.09. 10:30:35

Orbán szétlopja kis hazánkat? Igen. Viszont ismeri a néplelket, miszerint mi már igencsak megszívtuk, hogy nagyon sok idevágyót befogadtunk országunkba, ugyanis azok kivágták azokat a részeket. Ha ez megtörténne újra Vitya hatalma elszállna, mint a lepkefing. Ezért nem enged ide mindenféle arcot. Pozícióvédés. Igen, tudom, azok most nem is itt akarnak lakni, de ha a régi gyarmattartók megtelnek akkor mi is megtesszük majd.
Aki ezt a bevándorlást Európába normálisnak tartja annak elment a maradék józan esze. Ez nem valami Jehova képregény kérem...... ahol a bárányka és az oroszlán egymás seggét simogatja......
A nyugati arcoknak halvány fingjuk sincs mit jelent lenyomni 150-200 évet muszlim haverok uralma alatt. Saját erőből mi sem tudtunk megszabadulni tőlük, de az a kor más volt. Itt vagy most lesznek megfékezve vagy nem lesz aki segítsen. A ruszki és a kínai simán ledarál pár százat ezret, ha a határaiknál ezek feltűnnek. Senki le se fogja szarni., de ezek a nyugati álszenteskedő volt gyarmattartók simán kinyiffantatnák magukat hosszú távon ezekkel.
Nekünk addig jó ameddig nem veszik át a hatalmat nyugaton. Kb. 50-60 év.

Helga Beauty Salon. 2019.04.09. 10:51:14

@ember100: Tehát ha a szerző , utódai , a szerzői jog TULAJDONOSAI azt mondják akkor sajnos annak kell lenni .
Lásd gyöngyhajú lány , pár taktusért is per volt , de legalább mi nyertünk..................

Ne zavarjon hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz. A gyöngyhajú esetében a jogdíj fizetés volt a probléma és nem az, hogy nem egy zsidó énekelte Csepregi Éva parókában.

Helga Beauty Salon. 2019.04.09. 11:02:05

@Látens Inszinuáció: Mondjuk állítólag 6000 AFRIKAI előember génjeit hordozza minden ma élő ember, így okafogyottá is vált a kérdés, hogy van-e afroamerikai vér a szereplől ereiben. .............................

Ezt mondjuk a hülye beidegződés miatt írtad inkább mint tudatlanságból, de afroamerikai biztosan nincs, mert annak az USA-ba hurcolt négerek leszármazottjait nevezik.
Persze a PC nem talált még műszót a nem rabszolga nigerre így sokan nevetség tárgyát képezve használják nem megfelelő esetben is, mert fő a képmutatás!

morph on deer 2019.04.09. 11:04:01

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt:
“igencsak megszívtuk, hogy nagyon sok idevágyót befogadtunk országunkba, ugyanis azok kivágták azokat a részeket”

Hát ja. Meglehetősen reális esély van arra, hogy mondjuk Baranyát Szíriához csatolják. Persze.
Ilyen szempontból talán akkor az ukránokkal kéne óvatosabbnak lenni, nem gondolod?
Csak mert ott még van is mit hová csatolni, - ha már mindenképpen muszáj.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2019.04.09. 11:10:18

@morph on deer: Csak a valós kalifátusveszélyre gondoltam. Belgium és Francia o. az első helyen egyenlőre.

2019.04.09. 11:23:58

@Helga Beauty Salon:

"Mondjuk állítólag 6000 AFRIKAI előember génjeit hordozza minden ma élő ember,"

Ezt tudtad értelmezni baromarc, vagy csak megint simán belekötsz valamibe?

Helga Beauty Salon. 2019.04.09. 11:24:33

@morph on deer: Hát ja. Meglehetősen reális esély van arra, hogy mondjuk Baranyát Szíriához csatolják. Persze........................

Annyira bírom ezt a libsi érveléstechnikát, amikor a realitástól teljesen elrugaszkodott baromságot hoztok példának, hasonlatnak! Te nem érzed magad hülyének kicsit sem?
Baranyát Szíriához csatolják. Jól van bazmeg mehetsz krumplit sütni a mekibe ezzel az ésszel.

morph on deer 2019.04.09. 11:24:49

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt:
Semmi veszély!
Addira úgy is orbán lesz a kalifa -is,- tehát minden marad a régiben!
A hívek meg majd tudomásul veszik, hogy ő egyébként már KISZ titkár korában is erre készült, csak a Soros beavatkozott...
De mindig is tudta, hogy igazhitűnek lenni az igazi, lám a Gül Baba türbét is milyen szépen kicsinosította, baráti egyetértésben (török) turk testvéreinkkel.
Szóval nyugi!

arabok balrol 2019.04.09. 11:29:52

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt: "Nekünk addig jó ameddig nem veszik át a hatalmat nyugaton. Kb. 50-60 év."

Utana meg befejezzuk a honfoglalast Lisszabonig. Muzulmanokkal tudni kell banni.

Helga Beauty Salon. 2019.04.09. 11:31:29

@Látens Inszinuáció:
"Mondjuk állítólag 6000 AFRIKAI előember génjeit hordozza minden ma élő ember,"
Ezt tudtad értelmezni baromarc, vagy csak megint simán belekötsz valamibe?.................

Nem kötöttem beléd, írtam még mást is és ha nem is jött le én megértőnek mutatkoztam az irányodban így csak pontosítottalak. Persze a jóindulat annak is betudható, hogy te az eddigi szereplésed alkalmával bebizonyítottad hogy nálad az előemberi gének az átlaghoz képest jóval nagyobb arányban vannak jelen, így nem magasak az elvárásaim irántad! :D :P Háháháháháhá! Faszfej!

nemecsekerno_007 2019.04.09. 13:51:58

A patás egyik legnagyobb ballib kritikusa épp most beszélt vele és most már megérti. Ti se Orbánt, se a magyar választókat nem értitek... Ennyire tehetségtelenek vagytok...

ember100 2019.04.09. 13:59:53

@Helga Beauty Salon:
Helló !

Szivecském az csak egy példa volt arra az esetre ha nem értenéd hogy a darab magántulajdon és a tulajdonos azt csinál vele amit akar és meghatározhat dolgokat :)

Kivlov 2019.04.09. 15:09:46

"A populisták számára az egyetlen közös nevező a Brüsszellel szembeni utálat.."

A magyar ellenzék számára meg az orbán-utálat. És még csodálkoznak a folyamatos cumizáson.
Amúgy a populizmus nem egy rossz jelző, a népért való cselekvést takarja. kapísi?

2019.04.09. 15:16:05

@ember100: rossz példa, mert jogilag az égadta világon semmi köze a kettőnek egymáshoz.

Helga Beauty Salon. 2019.04.09. 15:23:44

@ember100:

Szivecském az csak egy példa volt arra az esetre ha nem értenéd hogy a darab magántulajdon és a tulajdonos azt csinál vele amit akar és meghatározhat dolgokat :)........

Nem is vitattam, tényleg azt csinál, szerintem a gyöngyhajút is csak szőke parókában szabadna engedni elénekelni! Egyetértünk teljesen!

Helga Beauty Salon. 2019.04.09. 15:28:10

@ember100:
Szivecském az csak egy példa volt arra az esetre ha nem értenéd..........................

Jaj imádom a példákat, csak van amikor azokat sem értem, mint pl. most! :D

Helga Beauty Salon. 2019.04.09. 15:31:06

@Eugene Horse: rossz példa, mert jogilag az égadta világon semmi köze a kettőnek egymáshoz.................

Jogilag nem is, de mindkettőben zenéről van szó. Szoktak rosszabb példák is lenni, ez úgy hármas egy tízes skálán. Az meg egész jó!

Semper Fidelis 2019.04.09. 16:13:18

Ezek a szemét populisták! Keddenként már nem csak a Patás bukik, hanem Salvini is :)

morph on deer 2019.04.09. 16:17:46

@Kivlov:
“Amúgy a populizmus nem egy rossz jelző,...”
- Jelző em tényleg nem rossz. És?

“...a népért való cselekvést takarja.”

- Bizony! Olyannyira, hogy számodra nem is látszik tőle az, hogy a szó mást jelent!

“...kapísi?”

- Nem, a szó ‘capisci’. “Fogod?”

Aranka1973 2019.04.09. 16:27:54

@morph on deer: Fonetikusan írta le, kapisgálod már?

@Semper Fidelis: "Keddenként már nem csak a Patás bukik, hanem Salvini is"

Kár, hogy a választások nálunk mindig vasárnapon vannak.

2019.04.09. 17:58:07

Nem értem, hogy a fideszes bérkommentelők hogy tudnak ennyi szarral a nyelvükön enni? Ennyi liberális szar, amennyit ezek megesznek, az őslibsi Orbánhitler szara mellett, totál gyomorfekélyt okoz, a kutyáik szara már csak desszert mellette. Ez a Salvini Mussolini-palánta hogy tudja összehozni azt, hogy egy bolsevik Putyin pincsivel (kommunista palánta, szotyiköpő cigány) haverkodik? Náci a komcsival haver? Tiszta fideszbenda.

2019.04.09. 18:00:24

@Kivlov: "A magyar ellenzék számára meg az orbán-utálat."

Hülye vagy, fideszbolsi: a magyar ellenzék a gecit utálja, ellentétben a családoddal.

2019.04.09. 18:03:28

@Helga Beauty Salon: "Annyira bírom ezt a libsi érveléstechnikát"

Senki nem kötelez rá, hogy olvasd, de főleg hogy megjegyzést fűzz hozzá. Ha nem tetszik, takarodj a fideszesek blogjára, szarcsimbók.

enrikokaruszo 2019.04.09. 18:26:45

@dohányzó majmok országa: mégis itt van látod, hiába szarod körül, mégse a te országod ez;)

morph on deer 2019.04.09. 18:50:34

@nemecsekerno_007:
“A patás egyik legnagyobb ballib kritikusa épp most beszélt vele és most már megérti.”

Mi ebben a furcsa?
Az ápolói is megértik, csakúgy mint a többi hasonló pácienst.

Amúgy 2,5 órás beszélgetés után mondta, hogy ugyan nem ért vele egyet, de most már JOBBAN megérti!

Ezek szerint csak azon múlik, hogy mindenki beszélgessen vele 150 percig, és máris jobban megértené.

Talán még én is. “Jól van viktorka, ne óbégass, megkapod a hintalovat meg a papírcsákót, és játszhatsz huszárosat...egye fenee..!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.09. 18:52:21

sokszor kifejtettem. szerencsére a nácik egymás országait is utálják, ezért nácik. így nehezen tudnak összefogni. Salvini kvótát akar, Orbán nem. hogy tudna ez a két idióta, geci fasz megegyezni ebben?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.09. 19:01:31

@Kivlov: nem fogod fel.

a különbség az, hogy Salvini és Orbán nácik, tehát utálják egymás népét is, Salvini egyébként is kvótát akar, Orbán meg nem. Ezzel szemben a DK és az MSZP között program szintjén csak némi különbség van. A Párbeszéddel sincs nagy különbség, az LMP-vel már lehet, a Jobbikkal nyilván.

De például a demokráciában egyetértenek, még a Jobbik is belátta.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.09. 19:03:08

@nemecsekerno_007: "A patás egyik legnagyobb ballib kritikusa épp most beszélt vele és most már megérti."

Az analfabéta Fidióta megint nem tudta végigolvasni a mondatot, amely úgy szólt: "megérti, hogy a fiatal Orbán Viktor halott".

Nem Orbánt érti meg, hanem egy tény vált világossá számára: hogy Orbán őszintén idióta.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.09. 19:04:10

@nemecsekerno_007: A francia filozófussal Orbán 2 órán át beszélgetett. Kiderült, hogy szerinte Orbán tényleg őszintén náci, és totál az ellenkezőjére változott annak, ami volt. Én azt mondom, hogy ha valaki tényleg ilyen, az nagyon idióta kell, hogy legyen. Hogy teljesen megtagadja 25 éves magát, amikor szintén már értelmes felnőtt volt?! Akkor 25 évesen volt idióta, vagy most? Nyilván mindkét esetben idióta volt, csak 25 évesen még véletlenül hasznos idióta.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.09. 19:06:21

Porgy és Bess csak amerikai négerekkel adható elő! - Mi ez, ha nem a legdurvább rasszizmus? - Hogy hogy ezt nem ítéli el a címlapon hozva a Jew York Times?

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.09. 19:10:13

Miért nem találkozik OV liberál-fasiszta újságírókkal? - Most két órát szentelt ennek a Lévynek, de mi értelme volt?

2019.04.09. 19:11:03

@enrikokaruszo: "mégis itt van látod, hiába szarod körül"

Miről beszélsz, cunci?

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.09. 19:15:27

A new yorki és európai liberál-fasiszták fortyognak a saját levükben, mert a közeli vesztüket érzik...A százmilliókat megrabló Sörös Ördög nem plakátolható ki, mert a nagyszülei zsidó vallásúak voltak? - Mi ez, ha nem a legdurvább diktatúra, rasszizmus? - Egy zsidó származású nem lehet köztörvényes bűnöző?

2019.04.09. 19:19:21

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: "Porgy és Bess csak amerikai négerekkel adható elő!"

Eddig nem tudtad vagy ezt most kellett előrángatni a kalapból Szargyártó Petikének, hogy legyen mivel visszavágni a Nagy Sátánnak, aki a török, iráni, észak-koreai, palesztin és orosz testvéri népeink ellensége?
Szerinted, ezt a darabot tegnap írták? Eddig fogalmad sem volt róla, hogy létezik, te szerencsétlen fideszproli.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.09. 19:21:33

A brüsszeli liberál-fasiszta diktatúrának két ellenfele van. Az egyik a magyar FIDESZ-KDNP és a lengyel PIS, a másik a KGB kamupártok tábora, (Le Pen, Afd, osztrák Szabadság párt, SNS, Romania Mare, Ukip, stb.), amihez a keresztény magyarok és lengyelek nem akarnak csatlakozni. - Salvini a kettőből próbál egyet összehozni, ami nem fog menni. - KGB kamupártokkal nem tervezünk összefogást, legfeljebb, ha nagyon muszáj, egy-egy alkalomra...

2019.04.09. 19:22:43

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: "Egy zsidó származású nem lehet köztörvényes bűnöző?"

Miért, te láttál olyan fideszest, aki nem köztörvényes bűnöző? Név, link?

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.09. 19:23:49

@dohányzó majmok országa: Megfordítom a dolgot, hogy a majmok jobban megértsék: Ha a magyarok előírnák, hogy a Csárdáskirálynőt csak europid fehér bőrű emberek adhatják elő, abból nem lenne világbotrány?

2019.04.09. 19:25:41

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: Nyomorék, mekkora szerencsétlenség, hogy az osztályodon internethez férhetnek az ápoltak. Nem a doki gépén partizánkodsz, orbán-szutyok?

dohányzó majmok országa (törölt) 2019.04.09. 19:30:16

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: "Megfordítom a dolgot"

Ne fordíts semmit, büdösgyökér, hanem a kérdésre válaszolj: szerinted, tegnap írták a darabot? Ne add a hülyét, mert azzal smmi újat nem mondasz.
Szóval, mióta ismered a néger darabot?

dohányzó majmok országa (törölt) 2019.04.09. 19:32:42

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: Egy kis segítség, Orbán-bunkó: nem arról a néger darabról kérdezlek, amit anyádból szedtek ki, hanem a Porgy és Bess címűről.

dohányzó majmok országa (törölt) 2019.04.09. 19:33:55

Hova lettél, te büdös fideszes disznó troll?

élhetetlen 2019.04.09. 19:49:04

@John Brennan: Látom, megint érted a lényeget. „Az operaház kitűnő megoldást választott”, a hazugságot, de csak a szarkavaró Index a hibás. Egy film Árpád vezérről, de az olasz színésznek ehhez nem kellett aláírnia, hogy ő ősmagyar. Nem érted, ugye?

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.09. 20:04:57

@dohányzó majmok országa: Látom, hogy Önnek valamiért nem tetszik, hogy mostanában a magyarok nyernek a közbeszerzéseken, nem úgy mint azelőtt, amikor az etnikai alapon szerveződő Nemzetközi Rabló-Kapitalista Maffia cégei nyertek szinte minden közbeszerzést. - Miért nem tiltakozik a Maffia, hogy ők jobb ajánlatot adtak, mint a magyarok? - Elárulom, azért mert nem tud alámenni a magyarok árainak...

Blogolo Blogi 2019.04.09. 20:18:27

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: ".A százmilliókat megrabló Sörös Ördög nem plakátolható ki, mert a nagyszülei zsidó vallásúak voltak?"

Azt meg ki hazudta neked, hogy nem lehet Sorost kiplakátolni? A legutóbbi EU ellenes kampányban ő volt az a táskás szemű faszi Juncker mellett. Tényleg nem vetted észre? Létezhet, hogy folyamatosan segg volt a szemeden?

élhetetlen 2019.04.09. 20:21:05

@Sir Galahad: Az operaelőadás jogtulajdonosainak kikötése egy baromság”, ez magánvélemény, de szívűk joga, hogy mit, milyen feltételekkel adnak el. De hogy te egy konkrét , leírt hazugságot szellemes fricskának látsz, az azért nem semmi. Gratulálok!

Blogolo Blogi 2019.04.09. 20:33:29

@Semper Fidelis: "Ezek a szemét populisták! Keddenként már nem csak a Patás bukik, hanem Salvini is :)"

Már nem kedd, legutóbb áttette szerdára. 190:3, gondolom megsirattad aznap este. Szegény, mindenki őt bántja.

BiG74 Bodri 2019.04.09. 20:37:12

Azt a leborult szivarvégit! Megint nagyot futottatok!

élhetetlen 2019.04.09. 20:43:34

@nemecsekerno_007: „A patás egyik legnagyobb ballib kritikusa épp most beszélt vele és most már megérti.„ Elolvastad, hogy mit írt?
„Hogy az a fiatalember, aki tetőtől talpig antifasiszta volt, aki hitt az emberi jogokban, az már egyáltalán nem létezik. A fiatal Orbán Viktor már halott. Ezt értettem meg tegnap.”. Érted, te tehetséges?

élhetetlen 2019.04.09. 21:12:27

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: Csak egy dolgot nem értesz. Mikor azt a darabot megírták ez volt a feltétel. Mikor a Csárdáskirálynőt írták, nem tettek kitételt. Ha most arról beszélsz, hogy ha ma döntenének visszamenőlegesen, ahogy szokták, az lehetne világbotrány, de itt nem erről van szó, akkor sem, ha nem érted.

Blogolo Blogi 2019.04.09. 21:25:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "@élhetetlen: Komolyan azt gondolod @nemecsekerno_007: -ről hogy egy bővített mondatott megért?"

Így is helyes, de helyénvalóbb lett volna, ha "@nemecsekerno_007:" helyett "tetszőleges fideszbirka"-t írsz.

ember100 2019.04.09. 22:34:50

@AZ IGAZI HUNGAROFIL:
Helló !

Azért érdekes lenne pl. a Bánk Bán négerekkel elénekelve :)
De lenne még ötletem :)

ember100 2019.04.09. 22:38:04

@Helga Beauty Salon:
Helló !

Így van .
Ha a Kóbor azt mondja hogy CSAK szőke parókában lehet elénekelni akkor biza...

ember100 2019.04.09. 22:45:08

@Eugene Horse:
Helló !

A magántulajdon és védelme EZ a közös a kettő esetben .

Blogolo Blogi 2019.04.09. 22:45:21

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: nemisbiztos, hogy magyarok. Most derult ki, hogy pl. az Operahazban is jatszik 15 neger, pedig kivulrol magyarnak neznek ki. Szoval lehet, hogy negerek nyertek magyarok helyett es kitalicskazzak a penzt, raadasul meg a fideszbirkak sem veszik eszre. Mert magyarok, de negerek.

Sir Galahad 2019.04.10. 08:34:17

@élhetetlen: Ismered a Monty Python csoportot? Ha igen, akkor légy szíves ezt olvasd el, és döntsd el magadban, hogy az idióta, erőltetett faji előírásokra szellemes válasz-e, ha egy művész kijelenti magáról, hogy néger.

444.hu/2018/07/05/terry-gilliam-mostantol-fekete-leszbikus-vagyok

Kivlov 2019.04.10. 09:08:04

@morph on deer:
f*sztarisznya, kicsit komolyabb olasztudásom van, mint neked, az fix.
Ettől függetlenül én szándékosan fonetikusan írtam, hogy a hozzád hasonló nímand parasztok is ki tudják ejteni a szót. :D

nemecsekerno_007 2019.04.10. 10:31:45

@math0: Olvasd már el a címet te kretén...

"Már jobban értem Orbánt, mondja a miniszterelnök neves francia kritikusa"

index.hu/kultur/2019/04/08/orban_viktor_bernard-henry_levy_talalkozo_francia_filozofus/

nemecsekerno_007 2019.04.10. 10:33:14

@élhetetlen:

"Már jobban értem Orbánt, mondja a miniszterelnök neves francia kritikusa"

index.hu/kultur/2019/04/08/orban_viktor_bernard-henry_levy_talalkozo_francia_filozofus/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.04.10. 13:41:56

@nemecsekerno_007: olvasd már el a címet, de Fidióta, elmebeteg, agyhalott, debil, kretén állat!

"Most rákérdeztünk arra, mit jelent ez a megértés. Azt felelte: „Azt értettem meg, hogy Orbán mai, a harminc évvel ezelőttivel gyökeresen ellenkező pozíciója nem opportunizmus, nem kalkuláció eredménye, hanem ő tényleg illiberális lett. Ő tényleg hisz abban, hogy a demokrácia nem feltételezi az emberi jogok tiszteletét és a liberalizmust. Megértettem, hogy bizonyos értelemben tényleg egy relatíve új utat képvisel a politikai paradigmák között: az illiberális demokrácia nemcsak egy kampányszöveg, hanem olyasvalami, amiben tényleg hisz. És tényleg hisz a demokrácia redukálhatóságában is, amelyben a politika pusztán csak megteremti a lehetőséget a választások megtartására.

Ez lepett meg a legjobban: hogy Orbán tényleg populistává vált. Hogy az a fiatalember, aki tetőtől talpig antifasiszta volt, aki hitt az emberi jogokban, az már egyáltalán nem létezik. A fiatal Orbán Viktor már halott. Ezt értettem meg tegnap."

index.hu/kultur/2019/04/09/bernard-henry_levy_orban_viktor_talalkozo_illiberalizmus_putyin_rendszervaltas/

Na most ez nem olyan értelemben megértés, hogy Orbán álláspontja bármilyen szinten elfogadható, vagy elfogadhatóbb lenne, nem tolerancia Orbán álláspontja iránt, nem közelítés.

Ez annak a ténynek a megértése, hogy Orbán tényleg egy idióta, kretén, náci állat, akárcsak például te is.

Ezt kitenni az ablakba dicséretnek további idiótaság részedről.

Bernard-Henry Lévy nyilatkozatai bírálatok. Kemény bírálatok.

morph on deer 2019.04.10. 14:11:36

@Kivlov:
“...én szándékosan fonetikusan írtam”

Hiszi a PC..!
XD

élhetetlen 2019.04.10. 22:44:43

@Sir Galahad: Akkor nézzük. Egészem más dolog egy poén, és más dolog egy darab színpadra állításának joga. Ha jogi útra terelődne a dolog, ott nem az érv, hogy de már volt egy ilyen poén, és milyen szellemes. Egy dolog biztos, a jog a Gershwin örökösöké. Kiegyezhetnek, de ez az ő döntésük lesz, nem Ókovács Szilveszteré. Az aláíró énekesek. Azt mondanak a büfében, amit akarnak, de ők aláírtak valamit. Nem hazudtunk, mondják, „Nem hazudtunk arról, hogy genetikailag fekete lenne a származásunk: ilyesmiről szó sem volt a nyilatkozatban”. Csak közben lehozták a nyilatkozatot, és nem csak a tudat szerepel benne. „Én, alulírott kinyilvánítom, hogy identitásomnak elválaszthatatlan részét képezi az afro-amerikai eredet (EREDET, általam kiemelve) és tudat.”. Tehát hazudtak, de lehet , hogy ők sem olvasták el, mit írtak alá, mint a devizások. index.hu/kultur/2019/04/05/opera_okovacs_szilveszter_porgy_es_bess_afro-amerikai_jogvita/
Én így látom.

Sir Galahad 2019.04.10. 23:21:21

@élhetetlen: Persze, lehet jogászkodni, és ilyen alapon akár azt is lehetne mondani, hogy igazad van. Csakhogy a történet nem erről szól. Ha valaki faji alapon megszabja, hogy bizonyos dolgot megtehet, más meg nem, az rasszizmus. A rasszizmus ellen pedig igenis fel lehet lépni iróniával, még ha az a formális joggal nem fér össze.

Én meg így látom. És ha szerinted a rasszizmus rendben van, akkor nem sok mindenről van ez ügyben megbeszélni valónk.

élhetetlen 2019.04.11. 00:17:12

@Sir Galahad: Nézzük. „Ira Gershwin, az opera 1983-ban elhunyt szövegírója, a zeneszerző öccse hagyta meg a végrendeletében, hogy kizárólag “all-black cast”, vagyis csak fekete énekesek adhatják elő a darabot. Akkortájt komoly küzdelem folyt azért, hogy minél több fekete énekes léphessen fel az operaszínpadokon, így Ira Gershwin egy fontos gesztust gyakorolt azon közeg felé, amelyről a Porgy és Bess szólt – hangsúlyozta.”. Ez is egy szempont, az meg tény, hogy, mint már mondtam, a jog a Gershwin örökösöké, ők döntenek, hogy eladják, nem adják, vagy milyen feltételekkel. „A rasszizmus ellen pedig igenis fel lehet lépni iróniával”, de hazugsággal nem. „És ha szerinted a rasszizmus rendben van, akkor nem sok mindenről van ez ügyben megbeszélni valónk.”. Nem tartozik rád, de az öcsémnek van egy félcigány lánya házasságon kívül. Nevére vette, fizette a gyerektartást, érintkezik vele, találkoznak. Az unokahúgom júniusban megy férjhez Manchesterben egy fekete sráchoz, 1 milla nászajándékot adok nekik, hogy ennyivel könnyítsem a lakáshoz jutásukat, tehát rám, vagy a családomra azt mondani, hogy rasszisták vagyunk, elég abszurd. De a szerzői tulajdonjog, az nem rasszizmus kérdése. Vagy érted, vagy nem.

Sir Galahad 2019.04.11. 07:16:42

@élhetetlen: Az egyértelműen rasszizmus, hogy faji hovatartozás alapján akarják a darab jogtulajdonosai megszabni, ki léphet fel benne. Azt, hogy te magad is rasszista vagy-e, ha ezzel egyetértesz, döntsd el magad a logika eszközét használva. Lehet, hogy nem értünk egyet, de szerintem a rasszizmus ellen az erőszakon kívül minden eszköz megengedett. Hogy a jog mit mond erről a helyzetről, más kérdés - jogilag a rabszolgatartás vagy az apartheid meg a náci fajvédö törvény is rendben volt a maga idejében, de ez nem teszi elfogadhatóvá.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 13:02:18

@Blogolo Blogi: Weber nem ezek miatt a plakátok miatt ajvékolt?

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 13:07:48

@élhetetlen: Honnan tudható,hogy azt jelenti,hogykizárólag afrikai származású színészek adhatják elő a darabot?A „fekete” vonatkozhat másra is..

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 13:18:43

@élhetetlen: Nekem van olyan ismerősöm,aki annak ellenére,hogy az anyja cigány,külsőre egyáltalán nem néz ki cigánynak.Akkor ő pl. szerepelhetne egy olyan darabban,amelyben a szerző meghagyása szerint csak cigány származásúak szerepelhetnek?

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 13:26:30

@ember100: Tényleg,mekkora botrány lenne abból,hogyha arra való hivatkozással,hogy a középkori magyar főurak között nemigen voltak négerek,egy fekete énekes nem kapna meg egy szerepet A Bánk bánba.Übercirkusz lenne a köbön a ballibsi sajtóban..:)

Helga Beauty Salon. 2019.04.11. 13:39:06

@élhetetlen: De a szerzői tulajdonjog, az nem rasszizmus kérdése. Vagy érted, vagy nem...............

Hogy mi a rasszizmus kérdése az érdekes dolog. Ennél kisebb szarokon is tud menni az ajvék, a konkrét esetről meg annyit, hogy cseréld fel a szereplőket, plusz a szerző, illetve az örökösök ne legyenek zsidók és azt el lehet képzelni hogy abból mi lenne!
De a rasszizmust nem számítva is egy agyrém, honnan vegyenek egyes országok megfelelő mennyiségű és minőségű fekete énekest? Ez mindenképpen egy baromság, bár én elvagyok Gershwin nélkül is egészen jól, úgyhogy nekem nyóc!

élhetetlen 2019.04.11. 14:33:51

@Sir Galahad: „jogilag a rabszolgatartás vagy az apartheid meg a náci fajvédö törvény is rendben volt a maga idejében, de ez nem teszi elfogadhatóvá.”. Így van, de nem erről van szó. Menjünk csak a náci vonalon. Voltak, akik egyetértettek vele, voltak, akik nem, ezért bújtattak, mentettek, a maguk módján tiltakoztak. A párhuzamod azért nem jó, mert a zsidók sohasem voltak a nácik tulajdona, míg ez a darab magántulajdon. Lehet tiltakozni úgy is, hogy nem játsszuk a darabot. Lehet pereskedni, nyomást gyakorolni, sőt, ha a tulaj magyar lenne, lehetne hozni gyorsan egy törvényt, és államosítani. Engem nem érdekel, hogy mi lesz, csak a tényeket foglaltam össze, az, hogy ebből te arra következtettél, hogy rasszista vagyok, az sem érdekel.

élhetetlen 2019.04.11. 14:59:14

@Helga Beauty Salon: Nem cserélek fel semmit, csak a mostani tényeket nézem. Most van egy darab, aminek van tulajdonosa, és van egy feltétele a „bérbeadáshoz”. Ezt is csak a sajtóból tudom. (Lehet, hogy nyomással meg lehet változtatni, de ez most nem tartozik ide). Ha nem tudom teljesíteni a feltételt, nem bérlem a jogot. Tudod, ha bérelni akarsz egy ferrarit, de nincs jogsid, nem hiszem, hogy megkapod.
„honnan vegyenek egyes országok megfelelő mennyiségű és minőségű fekete énekest?”. Nem kötelező minden országnak játszani a darabot. Nagyon jó DVD-k vannak. A másik, leírtad a szót, vegyenek. Ez kellene, hogy menjen Ókovácsnak, mert mikor igazgató lett, azzal kezdte, hogy kirúgott egy csomó állandó tagot, hogy majd világsztárokat hoz helyettük. Ez meg, hogy aláíratja az énekesekkel, hogy afro-amerikai eredetűek…..

Helga Beauty Salon. 2019.04.11. 15:10:03

@élhetetlen: Nem vitattam hogy azt csinál a darabbal a tulajdonos amit akar. Abbnan is egyetértek veled, hogy mi a túrónak kellett így műsorra tenni.
Emellett látok egy kárörömöt a "fideszes" Ókovács ellen, ami a téma indexes túltolásában látható most és azt fenntartom, hogy fordítva lenne csak rasszizmus a mai állás szerint, így csak érthető kívánság a tulaj részéről!
Persze én nem tekintem rasszizmusnak, megvan nekem a saját értékrendem és abban nem is igazán fajok vannak hanem embertípusok, sokszor fajilag keveredve, sokszor fajtajellegesen! :D

Sir Galahad 2019.04.11. 15:26:25

@élhetetlen: Meg lehet tiltakozni úgy is tiltakozni, hogy egy ironikus fricskával kijelentem, hogy márpedig akkor én is néger vagyok és menjetek a fenébe, rasszisták. Itt most pontosan ez történt. És ha nem érdekel, hogy rasszista vagy, ne érdekeljen, a te dolgod.

élhetetlen 2019.04.11. 15:27:30

@engedélyes pinaellenőr: Tudsz valami bőrszín megkötésről a Bánk bánnál, vagy csak hablatyolsz és ballibsizel? Maradj a pinaellenőzésnél, hátha az jobban megy.
A másik kommented. „ő pl. szerepelhetne egy olyan darabban,amelyben a szerző meghagyása szerint csak cigány származásúak szerepelhetnek?”. Magyarországon nincs eredet nyilvántartás. Biztosan szerepelhetne. Ha valamelyik riválisa beperelné, hogy csak a szerep kedvéért hazudott, akkor a riválisnak kéne bizonyítani, ami necces lenne, főleg, ha még az anya családjából élnek páran. Ez nem ugyanaz, minthogy 15 magyar énekes aláírja, hogy afro-amerikai eredetű. De koptasd csak tovább a billentyűt lelkesen, okosan!

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 15:33:06

@élhetetlen: De a fekete rabszolgák gazdáik tulajdona voltak..

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 15:36:14

@élhetetlen: Csak kérdezek. A középkori magyar főurak között egész biztosan nem voltak négerek. Ez alapján el lehet utastani egy fekete énekes aspirációját mondjuk Petur bán szerepére?
A külsőleg nem cigány de cigány anyától született ismerősömet el lehet utasítani egy kizárólag cigány szereplőkkel játszató darab kapcsán?

élhetetlen 2019.04.11. 15:47:34

@Helga Beauty Salon: Látsz egy kárörömöt… Nekem nem a „fideszes” Ókováccsal volt bajom (nem személyesen), hanem azzal az emberrel, aki kirúgta az állandó tagokat. Ha egy énekesnek csak 8-10 előadása van egy évben, akkor is vigyáznia kell a hangjára, akkor is naponta gyakorolnia kell, mert nem az van, hogy két nappal előadás előtt elég elkezdeni skálázni. És közben fizetni kell a rezsit. Időnként szoktál nem éppen szalonképes kifejezéseket használni, (köszönöm, hogy most nem), de most én teszem ezt. Ókovács egy szar alak.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 15:56:26

@élhetetlen: "Magyarországon nincs eredet nyilvántartás. Biztosan szerepelhetne. 2

Akkor honnan tudod, hogy a Bánk bán szereplőiben nincs afrikai vér?

élhetetlen 2019.04.11. 15:57:22

@Sir Galahad: Ez nem megy. Ha 15 énekes a színházi büféban akár kórusban elmondja, hogy afro-amerikai eredetűek, az fricska. Az, hogy 15-en aláírják, hogy azok, az nem fricska, hanem valami egészen más. És valamit félreértettél, olvasd újra. Az nem érdekel, hogy te rasszistának tartasz. Mit nem értesz?

Helga Beauty Salon. 2019.04.11. 16:04:55

@élhetetlen: Nekem nem a „fideszes” Ókováccsal volt bajom (nem személyesen), hanem azzal az emberrel, aki kirúgta az állandó tagokat. Ha egy énekesnek csak 8-10 előadása van egy évben, akkor is vigyáznia kell a hangjára, akkor is naponta gyakorolnia kell, mert nem az van, hogy két nappal előadás előtt elég elkezdeni skálázni. És közben fizetni kell a rezsit. ...................................

Ez tényleg nem szép, nem jó, nem helyes, de te mint vérlibsi gondolom ismered a piacgazdaságot. Itt most leépítés, ésszerűsítés volt és ha első hallásra talán nem is, de igazából ugyanolyan munkavállalók mint a teszkós eladó, akit kivágnak mint a macskát szarni, ha úgy alakul! Ott is van rezsi, gyerek anyámpicsája, aztán mégsem nagyon hőbörög értük senki. Emellett utálhatod Ókovácsot, nem a rokonom.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.11. 16:08:08

@élhetetlen: Mit szólnál ahhoz, hogyha a Sütő András jogutód kikötné, hogy ez Advent a Hargitánt csak a fehér rasszba tartozó emberek játszhatják a továbbiakban?

Helga Beauty Salon. 2019.04.11. 16:10:25

@élhetetlen: Ha 15 énekes a színházi büféban akár kórusban elmondja, hogy afro-amerikai eredetűek, az fricska. Az, hogy 15-en aláírják, hogy azok, az nem fricska, hanem valami egészen más. .........................

Ha itt valaki magyarkodik, akkor az itteni libsik figyelmeztetik, hogy kevert nemzet vagyunk, nem lehet tudni hogy milyen vér lakozik bennünk! Ezek néger eredetűek, nem jobb mintha magyarkodnának?

élhetetlen 2019.04.11. 16:16:24

@engedélyes pinaellenőr: Utoljára válaszolok, mert únom a hülyeséget. „Ez alapján el lehet utastani egy fekete énekes aspirációját mondjuk Petur bán szerepére? A külsőleg nem cigány de cigány anyától született ismerősömet el lehet utasítani egy kizárólag cigány szereplőkkel játszató darab kapcsán?”. Erre már válaszoltam. Vagy olvasni nem tudsz, csak írni? „De a fekete rabszolgák gazdáik tulajdona voltak..”. Ha nem tudsz különbséget tenni az erőszakkal „tulajdonná” tett ember, és egy erőszakmentesen létrehozott szellemi termék tulajdonjoga között, akkor sajnálom, nem tudok mit mondani.

élhetetlen 2019.04.11. 16:41:31

@Helga Beauty Salon: Úgy látszik, eddig tartott a normális stílus. Már vérlibsi lettem. „de igazából ugyanolyan munkavállalók mint a teszkós eladó, akit kivágnak mint a macskát szarni, ha úgy alakul!”. Mert, gondolom, a tescós eladó, ha csak minden második hétvégén vállal műszakot, akkor a köztes időben otthon minden nap gyakorolja az eladást. Lépjünk tovább. Az a focista, aki évente csak párszor kerül be a tétmeccsen a keretbe, nem kapja meg az akár millás fizetését havonta? Csak meccsenként fizetik? Ja, a foci az más!
„Ezek néger eredetűek, nem jobb mintha magyarkodnának?„. Nem néger eredetűek, hazudnak. És előadják a devizahiteles hülyét. Az eredet nem is volt benn, és nem tájékoztattak kellő alapossággal. 24.hu/kultura/2019/04/09/operahaz-gershwin-porgy-bess/ . Erről ennyit, ne folytassuk.

Sir Galahad 2019.04.11. 16:45:56

@élhetetlen: Bocs, nem én tartalak rasszistának. Van egy rasszista, azaz faji megkülönböztetésen alapuló rendelkezés, amit te elfogadhatónak tartasz, helyeselsz. Ebből - az én véleményemtől teljesen függetlenül - logikusan következik, hogy rasszista vagy. Ennyi.

élhetetlen 2019.04.11. 22:48:35

@Sir Galahad: Azt hiszem, te meg fafejű vagy. Ha egy zömmel cigánylakta településre lemegy pár kezdő pedagógus, hogy megadják az első három évben azt a segítséget a gyerekeknek, amit a család nem tud, vagy nem akar megadni, akkor ők rasszisták? Mert nem azoknak segítenek, akik otthon is megkapják a segítséget? Itt ugyanez volt, segíteni akarták a színpadra egyébként fel sem jutó feketéket. De szerinted ez rasszizmus. Ennél egyszerűbben már nem tudom elmondani, hogy mi a különbség aközött, hogy segíteni próbálunk egy rétegen, és a rasszizmus között. Viszonyokat nem látó, szavakon lovagoló fafej vagy, semmi érzelmi intelligenciával. És, ha elfogadok egy 1935-ös feltételt, akkor nem hazudozok, nem lopom el sztorit. Mert szerinted ez a megoldás a rasszizmus ellen. Nagyon „logikus” vagy szerinted.

Blogolo Blogi 2019.04.11. 23:03:56

@engedélyes pinaellenőr: Annyit hallottam erről a plakát ügyről, hogy Viktor azt mondta, hogy épp Weber látogatása előtti napon lett vége a kampánynak és pár ilyen tájékoztatót már este le is szedtek, mert minek hagynák fent, ha már nekik nem volt aktuális? Fizethetted volna az árát feleslegesen.

Sir Galahad 2019.04.11. 23:38:14

@élhetetlen: 1935-ben, amikor a feketék törvény előtti egyenlősége Amerikában még nem volt biztosított, valóban lehetett ennek a rendelkezésnek ilyen olvasata. Ma, amikor a feketék deklaráltan egyenlő jogokat élveznek a fehérekkel, nincs. Ma ez közönséges faji alapú diszkrimináció, azaz rasszizmus, aki pedig ezt pártolja, az rasszista. Szerintem ez nem fafejűség, hanem egyszerűen logika.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.12. 17:52:14

@Blogolo Blogi: Weber egyik követelése volt a plakátok eltávolítása. Ugyanolyan libsicsicska áljobboldali patkány, mint Juncker..

engedélyes pinaellenőr 2019.04.12. 17:54:11

@élhetetlen: Abban a jogrendszerben legális tulajdonnak számítottak.. A Sütő Andrásos kérdésemre pedig nem válaszoltál..

élhetetlen 2019.04.12. 18:31:47

@engedélyes pinaellenőr: „:Abban a jogrendszerben legális tulajdonnak számítottak.”. Megismétlem: Ha nem tudsz különbséget tenni az erőszakkal „tulajdonná” tett ember, és egy erőszakmentesen létrehozott szellemi termék tulajdonjoga között, akkor sajnálom, nem tudok mit mondani. Miért válaszoltam volna a Sütő Andrásos kérdésedre. Volt valami feltététel, kitétel részészéről? Nem volt. Ha most arról akarsz vitatkozni, hogy ha sok kereked lenne, és áramszedőd, és sínen futnál, akkor villamos lennél-e? Maradj már magadnak.

élhetetlen 2019.04.12. 18:37:07

@Blogolo Blogi: „Viktor azt mondta, hogy épp Weber látogatása előtti napon lett vége a kampánynak”. Te tényleg ennyire együgyű vagy?

Blogolo Blogi 2019.04.12. 22:32:39

@engedélyes pinaellenőr: és Viktornak kutya kötelessége teljesíteni, amit Weber kér/követel tőle? Weber Vikornak anyukája vagy osztályfőnöke vagy apukája vagy kije egyáltalán, hogy csak egyet füttyent, emez meg ugrik?

Blogolo Blogi 2019.04.12. 22:44:17

@élhetetlen: Igazad van, mégsem Viktor mondta:
"Az eredeti terveknek megfelelően március 15-ig tart a kormány Soros Györgyöt és Jean-Claude Junckert ábrázoló plakátkampánya - közölte Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár Twitteren."

Nade ebből mégis hogy jön ki az, amit @AZ IGAZI HUNGAROFIL állított, hogy Soros nem plakátolható ki, mikor maga Kovács Zoltán állította, hogy dehogynem plakátolható ki. Bár a faszi épp Soros CEU egyetemén kapott diplomát, vagyis nem feltétlenül mond igazat vagy tudja, hogy miről beszél.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.13. 10:05:48

@Blogolo Blogi: Nem, de látni kell, hogy Weber Soros érdekében lépett fel. És a plakátok kérdését egyik ponttá tette a kizárási kérdés eldöntése szempontjából. Pár napja Alex Soros Macronnal ebédelt. (Az egyik legnagyobb európai ország vezetőjével, akinek mostanában a kampány és a Brexit miatt egyébként igen sok dolga van. Mégis szakított időt a kis trónörökösre. Beszédes tény..:)

engedélyes pinaellenőr 2019.04.13. 10:07:08

@Blogolo Blogi: "Weber Vikornak anyukája vagy osztályfőnöke vagy apukája vagy kije egyáltalán, hogy csak egyet füttyent, emez meg ugrik? "

Weber helyére írd be Sorost. Viktor helyére Webert..:))

engedélyes pinaellenőr 2019.04.13. 10:08:55

@élhetetlen: De ha lenne ilyen kitétel az író,vagy jogtulajdonos részéről, ahhoz mit szólnál. Biztos el tudod képzelni ezt ,ha nem vagy teljesen hülye..:)

engedélyes pinaellenőr 2019.04.13. 10:10:44

@élhetetlen: "Megismétlem: Ha nem tudsz különbséget tenni az erőszakkal „tulajdonná” tett ember, és egy erőszakmentesen létrehozott szellemi termék tulajdonjoga között"

Az amerikai telepesek erőszakkal szerezték meg az indiánok területeit.Amely területek ma utódaik tulajdonát képezik Ehhez mit szólsz?

Blogolo Blogi 2019.04.13. 13:16:07

@engedélyes pinaellenőr: be lehetne helyettesiteni sok nevet sok helyre, de minek? Itt Viktor ment le kiscsicskaba. Szerintem kar volt, itthon nyilvan god modeban maradt, de a nemzetkozi porondon sikerult kijelolnie sajat helyet es szerepet a vilagban.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.13. 19:19:01

@Blogolo Blogi: Itt nem Orbán a csicska, ez a lényeg..Egyre valószínűbb, hogy május 26 után a Fidesz Salviniékkel tart, de meg kell várni az eredményeket.

Blogolo Blogi 2019.04.14. 09:10:28

@engedélyes pinaellenőr: epp ez a fura: ha igazabol nem kell a neppart, akkor miert vette le a plakatokat, miert kert bocsanatot es miert jon vissza CEU is? Mivegre csicskult be nekik? Szerintem ket lehetoseg van. Az egyik, hogy bukik a neppart es Viktor beviszi a fideszt a nacionalistak internacionalejaba, aztan majd Salvinivel (kvotabarat) vitatkozhat, hogy mennyi migrans jon hozzank. A masik lehetoseg, hogy a neppart eros marad, igy Viktor is marad a neppartban (lent, kutyaban).
Ott baszta el, hogy hiaba a szep szolamok, megint kiderult, meg mindig engedelyt kell kernie Brusszeltol.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.16. 10:33:13

@Blogolo Blogi: Ez még nem eldöntött kérdés. Nyilván politikai taktika van mögötte. Egyébként nem vették le a plakátokat, csak nem folyatódik a tervezett második lépcsőfok, amelyet Timmermans szerepelt volna. Valszeg még nem döntött a kérdésben. Mindenesetre egy kizárás semmiképpen nem jött volna jól a kampányhajrában, függetlenül a jövőtől.

Blogolo Blogi 2019.04.16. 19:36:41

@engedélyes pinaellenőr: "csak nem folyatódik a tervezett második lépcsőfok, amelyet Timmermans szerepelt volna"

Ezt hívják úgy, hogy megfosott, lement kutyába, becsicskult, stb. Félre ne érts, magam részéről nem örülök neki teljes szívemből, mert miatta az ország összes lakosa is szív.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.17. 09:29:31

@Blogolo Blogi: Egy háborúban néha vissza is kell vonulni. Nem a bátraké a győzelem..
süti beállítások módosítása