B1 blogcsalád



Orbánnal az oldalán az EU ellen akar hadba szállni Salvini

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. március 26. - Szelestey

• Európa példát akar statuálni a populistáknak a Brexittel, de félő, hogy éppen őket erősíti meg 

• Orbán annyira gátlástalan ragaszkodik a hatalomhoz, hogy még saját korábbi szövetségesét és jó barátját is megpróbálja felhasználni saját céljai érdekében 

• Fukuyama szerint Kína még sok bajt okozhat, de nagy bajba kerülhet, ha összeomlik a gazdasága és igazából a Selyemút-program is zsákutca 

                                                        Nemzetközi sajtószemle, 2019. március 26.

 

Daily Telegraph

daily_telegraph.jpg

Immár Európa ellen készül az olasz Liga elnöke, miután pártja odahaza elhódította a baloldal egyik hagyományos bástyáját egy regionális választáson. Ez gyors egymásutánban már az 5. hasonló győzelem a szélsőjobb számára, amely ezúttal 42 %-ot szerzett, azaz megháromszorozta voksai számát a tavalyi parlamenti választásokhoz képest. A koalíciós partner 5 Csillag csupán 33 %-ig jutott, vagyis 20 %-ot vesztett a múlt évhez képest. Ily módon várhatóan csak még tovább éleződnek az ellentétek a két szövetséges között, az olasz sajtó már arról cikkezik, hogy az év végére alighanem összeomlik a kormány.

Salvini a törvény és rend jelszavával, illetve azzal nyert, hogy lezárja a kikötőket a migránsok előtt. Választási beszédeiben többször is Mussolinire és egy amerikai fasisztára hivatkozott, ami felveti a veszélyét, hogy még jobban csúszik a szélsőjobb felé. Az eredmény láttán azt jósolja, hogy baloldal Európában is visszaszorul. Mint emlékezetes, januárban már új tavaszt hirdetett a földrészen a nacionalista és populista pártok együttműködése alapján. Tehát minden készen áll a májusi erőpróbára, az egyik oldalon olyan figurákkal, mint Orbán és Salvini. Velük szemben Macron és Merkel áll.

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/03/25/salvini-eyes-european-elections-fifth-consecutive-victory-italian/

FT

financial_times.jpg

A lap szerint mind a hat nagy uniós tagállam belső megosztottsággal küszködik, vagyis a Brexit csupán egy nagyobb európai problémakör része, és a szombati londoni tüntetés után fel van adva az EU-nak a lecke. Hiszen egy millióan demonstráltak a tagság mellett és most Brüsszel törheti a fejét, hogy mitévő legyen. Támogassa-e a bennmaradás híveit, vagy netán visszaütne egy ilyen lépés. A válasz nem könnyű, ráadásul a döntés az egész kontinens jövőjét érinti majd.

Nagy-Britanniát végletesen megosztja a kérdés, bár alighanem most már a kilépés támogatói kerekednek fölül. De nagyok az ellentétek Franciaországon belül is, lásd a sárga mellényeseket, Spanyolországban – Katalónia miatt, de ugyanezt tapasztalni a németeknél, olaszoknál és a lengyeleknél is. És az események könnyen átcsaphatnak más államokra is, alapvetően megváltoztatva az ottani politikai hangulatot. Hiszen a Brexitre is kihatott négy éve a német menekültválság. Most pedig a brit kilépés bizonyosan hatással lesz egész Európára, miközben az nem éppen stabil jelenleg.

Máris nacionalista-populista kormányok vannak hatalmon Olaszországban, Magyarországon és Lengyelországban, az osztrákoknál pedig a kisebbségi erőt adják a kormányban. A szélsőjobb jól szerepelt mostanában a franciáknál, németeknél, hollandoknál, továbbá előretör a spanyoloknál. De a legjobban feltehetőleg a britek szenvedik meg a válást, hiszen felborult a jogrend és súlyos megrázkódtatás éri a gazdaságot, ami megrendíti a stabilitást. A válság láttán az európai összefogás képviselőinek fel kell tenniük a kérdést: megéri-e elengedni Nagy-Britanniát, mégpedig abban a reményben, hogy ily módon másutt is lejáratják a nacionalista és illiberális erőket. Ha ugyanis a szigetország rendezetlenül távozik, az csak tovább fokozza az EU bajait és így mindenütt a populisták kezére játszik.

https://www.ft.com/content/c074e980-4ee0-11e9-b401-8d9ef1626294

Der Standard

der_standard.jpg

Paul Lendvai különösnek találja, hogy a kormánypárti magyar sajtó napok óta nem csupán taktikai győzelemként ünnepli a Fidesz néppárti tagságának felfüggesztését, hanem úgy állítja be, hogy ily módon sikerült megmenteni az EPP konzervatív jellegét a választások előtt. Az egész helyzet arra emlékezteti, amit egykor egy lengyel komikus mondott, hogy ti. létezik a hazugság ideális világa, amiben minden igaz. Az alaphangot Orbán adta meg az egy héttel ezelőtti brüsszeli sajtóértekezleten, és azóta beszédek és interjúk sora erősített rá. A mondandó az, hogy a pártcsaládnak kell átalakulnia, nem pedig a Fidesznek kell igazodnia a kereszténydemokraták értékeihez. Párhuzamot találnak az egykori Schüssel-kabinettel, amely az ezredfordulón hasonló viszályba keveredett az EU-val, miután összeállt a Haider-féle szélsőjobbal. Akkor is kineveztek egy háromtagú bölcsek tanácsát, amely azután a szankciók feloldását javasolta.

Orbán most kitalálta az „osztrák forgatókönyvet”, csakhogy a leglényegesebb különbség az az egykori helyzethez képest, hogy annak idején a leendő osztrák kormány kapott figyelmeztetést. Viszont a jelenlegi magyar rezsim az utóbbi 8 évben teljes mértékben kiforgatta sarkaiból a liberális demokrácia alkotmányos alapjait, a jogállamot és a pluralizmust. Továbbá létrehozta a konszolidált kleptokráciát. A magyar hatalmi gépezet a hajánál fogva ráncigál elő bármiféle hasonlóságot a 2000-es Ausztria, illetve a mai Magyarország között. Itt többről van szó, mint cinikus és erkölcsileg megengedhetetlen manipulációról. Felháborító és szégyenletes módon meghamisítja annak a Schüsselnek az egész munkásságát, aki tagja a jelenlegi hármas vizsgáló testületnek.

https://derstandard.at/2000100190886/Ungarn-ist-nicht-Oesterreich

Die Presse

die_presse.jpg

Fukuyama egyáltalán nincs meglepve azon, hogy Magyarországon erős a populizmus, miközben az országban gyakorlatilag nincsenek migránsok. Ugyanis egy kis országról van szó, ahol esik vissza a népesség száma és nem szeretne a hollandok, franciák vagy britek sorsára jutni, hiszen ott igen sok a bevándorló.

Hogy a demokrácia sok helyütt visszaesőben van a világban, azt az elemző több tényezőnek tulajdonítja. Először is megszilárdult egy sor tekintélyelvű állam, Kína és Oroszország tele duzzad az önbizalomtól. Továbbá a globalizáció nyomán gazdasági okokból felbukkant a populizmus a demokráciákban. Ennek a következménye a fokozódó félelem, illetve hogy a migránsokat megtették bűnbaknak. És nagyon fontosan a kulturális tényezők is, tehát hogy az emberek aggódnak az identitásukért. Egyébként a migrációellenesség egyesíti a populista pártokat. De ha a másik oldal nem akarja, hogy elmérgesedjen a helyzet, akkor foglalkoznia kell azzal, hogy a bevándorlás egy része illegális, illetve hogy mivel ilyen sokan jönnek, nem lehet őket rendesen integrálni. Utóbbi szempontnál fontos ügyelni arra, hogy lehetőleg magasabb képzettségűeket engedjenek be az adott országba. És sosem szabad elveszíteni az ellenőrzést a migráció fölött.

A politológus veszélyesnek tartja, amit az osztrák kancellár csinál ez ügyben, mert Kurz túlságosan is kiszolgálja a jobboldalt, így voltaképpen annak a programját váltja valóra. Viszont abból csak gond lesz, ha Schengen ellenére minden tagállam elkezdi felügyelni a saját határait. Sokkal inkább a külső határok felügyeletére kellene hatékony megoldást találni. Fukuyama fontosnak tartaná az Európai Egyesült Államokat, de nem gondolja, hogy abból lesz bármi is. Ezért továbbra is a nemzeti identitásra kell összpontosítani. A baloldalnak érdemes komolyan vennie a nemzetet és a hazafiságot, ha vissza akarja nyerni az erejét.

A beszélgetés kitért arra, hogy a társadalom osztályszerkezete módosult, ma már a választóvonal a képzettebb, városi, kozmopolita lakosság, illetve a vidéken élő, kevésbé iskolázott emberek között húzódik, utóbbiak hajlanak a jobboldali populizmus felé. És itt nem lehet azt mondani, hogy primitív rasszistákról volna szó. Hiszen ez a réteg éppen azért lázad az elit ellen, mert úgy érzi, hogy nem törődnek vele. Trump pontosan ezért tudta megnyerni az emberek bizalmát, miközben semmiféle megoldása nincs az alapvető bajokra.

A jövő világrendjéről az elemző azt mondja, hogy éleződni fog a viszály Kínával, mert Peking becsvágya a hatalommal párhuzamosan nő. Ráadásul a rendszer tekintélyelvű irányban halad, emiatt ütköznek az alapvető értékek. Kirajzolódik a küzdelem a Nyugattal az uralomért. A kínaiak a régi vágású geopolitikát folytatják, mivel országuk nagy és erős. Csakhogy a rendszer homokra épül, mert mi van, ha beüt a gazdasági visszaesés. Ráadásul nem jó a gazdaságfejlesztés iránya, túl sok pénz megy el az infrastruktúrára. De a pénzügyi rendszer zártsága folytán könnyebben át tudja vészelni az összeomlást. Ettől persze még megmaradnak az adósságok. Nem jelent kiutat a „Selyemút-koncepció” sem, mert az csak viszi a forrásokat, lényege az, hogy a csökkenő hazai kereslet és foglalkoztatás miatt külföldön találjon munkát a gazdaság szereplőinek. Ám ez nem fog menni, mert túl drága.   

https://diepresse.com/home/premium/5600852/Francis-Fukuyama_Chinas-Erfolg-ist-auf-Sand-gebaut?from=suche.intern.portal

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

Minden kelet-európai tagállam viaskodik azzal a dilemmával, hogy mitévő legyen az egykori kommunista titkosszolgálatok által hátrahagyott – mérgező – hagyatékkal. Különösen aggasztó a helyzet Romániában, ahol már rég nincs napirenden az egykori (és ma is pozícióban) lévő tisztségviselők átvilágítása, illetve Magyarországon, ahol a hatalom gazdái saját céljaikra használják az aktákat és olyan törvényt alkottak, amely megakadályozza a besúgók nevének nyilvánosságra hozatalát.

Most jelent meg egy könyv, amely azt összegzi, mire jutottak a szocializmus 40 évének feldolgozásával Németországban, Romániában, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon, beleértve a titkosrendőrség szerepének feltárását. Így derült fény arra, hogy a 60-as években, az utazási tilalom feloldása után a magyar elhárítás kezdte ismét potenciális kémeknek tekinteni a német kisebbség, a „svábok” országban maradt, illetve a kitelepítés után visszatért tagjait.

A román Securitate kollaboránsok segítségével tartotta ellenőrzés alatt a kisebbségeket. A kötetben Stefano Bottoni mutatja be Mikós Imrének, az erdélyi unitárius egyház egyik vezetőjének életútját. A jogász először 1940-44 között összeállt a Horthy-rendszerrel és a parlamenti képviselőségig vitte. Az előrenyomuló szovjetek táborba hurcolták, de utána ismét a magyar közösség egyik vezetője lett, aki azonban rendre együttműködött a Secuval. Egyúttal zászlósfiguraként működött a Ceausescu-féle nemzetiségi politika számára. Azt hirdette nyugati útjai során, személyében cáfolva, hogy Romániában elnyomnák a magyarokat.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9114716643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.26. 21:28:29

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: "van is ott már vagy 600 ezer magyar"

Na, lódíts má nagyobbat, me Gyuri bácsi nem fizeti ki a bónuszt! Legalább mondjál hatmilliót vagy valami!

Egyébként te hogyhogy még nem vagy ott? Arrafelé nincs Orbán, de van multikulti lipsiparadicsom meg tündibündi Merkel muttti. Bőröndöt bepakoltad már?

nemecsekerno_007 2019.03.26. 21:38:17

A "ballib" kutyák ugatnak, a karaván meg halad...

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.26. 21:38:55

"Paul Lendvai" hiteles, tárgyilagos írásait a Kommunista Párt tagjaként írt "Tito, a magyar nép ellensége" című írása óta szeretem.

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.26. 21:41:13

@Lakatos Rodolfó:
Hát igen, azok voltak a szép idők @Orbánék Moszkva fele menekülnek!:-nek és társainak, amikor minden állami megrendelést franciák, osztrákok, németek kaptak.

John Brennan 2019.03.26. 22:03:25

@A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd:
A magyar állam Csekk Dezsőnének, Sodexonak, Edenrednek játszotta át az utalványpiac nagy részét (kockázatmentes extraprofit). Képzeljük el a fordítottját: a francia állam a magyar Széchenyi kártyát, Erzsébet utalványt támogatja. És a magyar államtól ezt várták el a franciák, mármint az ő támogatásukat.

morph on deer 2019.03.26. 22:08:26

@MTA rendes tagja:
”Továbbá illiberalizmus alatt azoknak az elhajlásoknak a bírálatát értik..”

Azért ez már megint aranyos.

Az “illiberalizmus” jelentése tisztán definiált, és mindenhol a világon egyértelmű a jelentése, ahol olvasni is tudnak ennek a szónak a használói.
Akkor - többek közt - ezt is:
————
Az "illiberális" szó jelentése az angol-magyar szötár szerlnt

1. szabad emberhez nem méltó, szolgai, szervilis
2. közönséges, műveletlen, ordenáré
3. szűk látókörű, korlátolt, nem szabadelvű, antiliberális
4. szűkmarkú, kicsinyes, fukar

Ugyanez eredetiben:

illiberal[ih-lib-er-uhl, ih-lib-ruhl]
adjective
narrowminded; bigoted.
Archaic:
not generous in giving; miserly; niggardly; stingy.
Chiefly Literary: without culture or refinement; unscholarly; vulgar.

Related forms
il·lib·er·al·i·ty , il·lib·er·al·ness , il·lib·er·al·ism , noun
il·lib·er·al·ly , adverb
———-
Fájdalomtól megtört szívvel tudatom, hogy az illiberalizmus EZT jelenti, és civilizált helyeken civilizált emberek NEM
azoknak az elhajlásoknak a bírálatát értik, amik a női kvótákra, buzijogokra, bűnözőjogokra, multikulturalizmus támogatására és hasonlókra vonatkoznak!

Ezt csak a helyi félművel parvenű teszi, aki még addig sem jutott el agyilag, hogy egy idegen szó jelentését NEM kigondolni kell, hanem meg kell tanulni, ha már egyszer használni akarja valaki!
És akkor nincs szükség hülye kitalációkra, hogy ki mit “ért” alatta!

Annak a szónak van jelentése, és az az smit idéztem, Magyarországon is!

Tudod, “aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul...”
Ja, hogy ez ORBÁNUSUL van...?

MrzNur 2019.03.26. 22:12:25

@John Brennan:
Jó is a Bözsi utalvány, meg a Pista kártya, adják is a cégek bőszen a melósoknak. Ja, várj csak, lófaszt adják, nem is kéri senki, mert szart sem ér!
B+ komám, annyit nyomtak túl belőle, hogy a nyugger törzsszavazóknak kellett kiküldeni, nehogy rájuk rohadjon.

morph on deer 2019.03.26. 22:13:32

@John Brennan:
“Nem normális dolog a tőkefelhalmozást lopásként értékelni, ez butaság és irigység.”

Akkor szerinted hogyan lehet értékelni azt a tőkefelhalmozást, amikor valaki lopott tőkét halmoz fel?
A “kleptokrata tőkefelhalmozás” megfelelne?
Az illik is a “kleptokrata szotyializmus” államformához, nem gondolod?
:)

MrzNur 2019.03.26. 22:19:38

@morph on deer:
Kár volt erre ennyi időt szánni! Szerinted megérti bármelyikük is?
Tudatlan, beszűkült suttyó ez mind.
Megérdemelnék, hogy a csútinak egyszer igaza legyen és bejönnének a migráncshadak értelmet erőszakolni beléjük.

John Brennan 2019.03.26. 22:31:27

@MrzNur:
Az utalványok bürokráciát jelentenek. A kormány helyesen elüldözte a franciákat, és csökkentette a kedvezményeket. Meg kell az utalványok kedvezményeit teljesen szüntetni.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.26. 22:35:43

@morph on deer: „Az »illiberális« szó jelentése az angol-magyar szötár szerlnt

Lippsikém, ha valaki azt mondja neked, hogy nem vagy szimpatikus, akkor az angol szótárad alapján azt gondolod, hogy részvétet kellene neki nyilvánítanod? Ha meg azt kérdezik, hogy melyik gimibe jártál, akkor szabadkozol, hogy sajnos nem jársz gyúrni? Szar életed lehet.

Nálunk magyaroknál az illiberalizmus a káros, nemzetellenes lippsi eszmék elutasítását jelenti, még ha nektek ez nagyon nem tetszik is. Akárhogy szenvedtek is, mifelénk a liberalizmusból lett szitokszó, köszönhetően a „jófej” szadeszeseknek és társutasaiknak…

MTA rendes tagja 2019.03.26. 22:41:25

@morph on deer:
Igen, a buzijogpárti, bűnözéspártoló, multikulti moslékhívők szerinti meghatározás szerint.
Tehát buzigjogpárti bűnözőpártoló vagy.

A LIPSI UGAT AZ ORSZÁG HALAD 2019.03.26. 23:06:10

@Ménár Atya: "Még nem mernek fasiszázni általánosan, de bárki aki nem azt a mantrát fújja amit ők szeretnének hallani az un. baloldalon, azonnal "szélső" jobbosnak titulálják."

Helyette hasznaljak a populista, autokrata, tekintelyelvut, mert a fasiszta, naci, rasszista, mostanra mar nevetsegesse valt.

rasztaszív 2019.03.26. 23:21:27

@A LIPSI UGAT AZ ORSZÁG HALAD: hát persze,a ti orbánotok valami annyira nagyon új dolgot talált föl,hogy nincs is neve.
vagy csak kínosan erőlködtök,hogy nehogy a nevén legyen nevezve.

morph on deer 2019.03.26. 23:51:51

@MTA rendes tagja:
“Tehát buzigjogpárti bűnözőpártoló vagy.”

Jaj de megnyugodtam! Már attól tartoztam, hogy fideszesnek nézel a végén, mert azt a szégyent nem viseném el..!

Dzseem 2019.03.27. 06:34:57

@Lakatos Rodolfó: ember .. ha én reggel úgy kelek fel, hogy “kell pénz” de olyan forrásból, amibe mindenki belead. De nekem abból kell, mert ott van jó sok. Aztán valaki aki oszthatja a közpénzt azt mondja jól van én kapom a zsetont .. a köz zsetont!! A másik 3 aki ugyancsak “meg akar érte dolgozni” nem kap. Akkor a mitől és főképp kitől lopás? Mindenkitől! Minden áldott embertől, aki abba a közpénzbe belead. A lopásnak pont az a lényege, hogy nem “csak úgy elveszed” hanem úgy csinálod, hogy lehetőleg ne derüljön ki. Ember ne védd már a lehetetlent! A munka elvégzése ... láttad már, hogy ez a brigád milyen munkát végez?! ‘70-es évek technológiája. Esküszöm egy időutazás és a gyerekkorom jut eszembe vagy Hofi ahogy anno a melós világot előadta. Szégyen. Egy frissen elkészült út 3 hónap múlva repedezik. Csakisitt médinhángeri. Nézz körül!

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 06:44:08

@rasztaszív: "a ti orbánotok valami annyira nagyon új dolgot talált föl,hogy nincs is neve."

Miért ne lenne neve, ez a nemzeti együttműködés rendszere.

Ebből ti, saját elhatározás alapján, ki akartok maradni.

Ami rendben van, csak akkor ne sírjon a szátok, hogy nem fértek hozzá a húsos fazékhoz.

rasztaszív 2019.03.27. 06:53:40

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: gondolod,némi szómágiával még el lehet fedni a lényeget...?:)

a húsosfazék meg olyan mint a keddi bukás : valamiért mindig a ti agyatok forog körülötte...:)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.03.27. 06:57:39

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: 2. nap az új munkahelyen? Ez egy gyönyörű (ner)barátság kezdete? :-) Korán reggel és csipás szemmel, de nem állom meg szó nélkül!

Új fiú! A húsos fazék hasonlatod nem hogy egy jogállamban, de talán még nálunk is beismerő vallomásnak számítana. :-)

A (mellé)beszélés is egy szakma. :-) Tanulj míg nem késő! :-)

Pipas 2019.03.27. 07:01:31

@morph on deer: "Annak a szónak van jelentése, és az az smit idéztem, Magyarországon is!"

Nem akarlak elkeseríteni, de te egy angol szó jelentését idézted. Nem az "illiberalizmus" jelentését.

Amúgy pedig magyarországon a xenofób azt jelenti, hogy idegengyűlölő, így használjátok, pedig a világon mindenhol az idegenektől való félelmet jelenti.

Itt a két vonatkozó wikipédia definíció:

"Xenophobia is the fear and distrust of that which is perceived to be foreign or strange."
"Az idegengyűlölet (vagy xenophobia) görög eredetű szó, a ξένος (xenosz) „idegen” és a φόβος (phobosz) „félelem” szavak összetétele, jelentése idegengyűlölet."

en.wikipedia.org/wiki/Xenophobia
hu.wikipedia.org/wiki/Idegengy%C5%B1l%C3%B6let

Az angol xenophobia egyenesen ikeroldala a magyar "idegengyűlölet" lapnap.

Évek óta harsogjátok, hogy a magyarok xenofóbok, tehát gyűlölik az idegeneket. Pedig minden művelt ember tudja, hogy a "fóbia" félelmet jelent, semmi alapotok nincs idegenek gyűlöletéről beszélni.

Ha már felhoztad a szótárazást, az bizony mindkét irányba működik.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 07:14:45

@rdos: "A (mellé)beszélés is egy szakma"

Nem kell mellébeszélni, nincs ezen mit szégyellni.

A húsos fazék most is ott rotyog a tűznél.

De ha lipsike nyúl feléje, rácsapunk a kezére.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.03.27. 07:37:34

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: Mintha értenéd amit írtam, de a végén mégsem. :-( Freudi elszólás lehet részedről a "rácsapunk a kezére"? Bérkommernek ha nem leszel jó, verő legény még lehetsz?

Csak szólok, pont ilyen "katonából" kell a legkevesebb. Nertársak népirtása az eü-n, az oktatáson és az egyre katyvaszabb jogszabályokon alapul, 9. éve gyorsuló ütemben. :-( Nem kell gulág, láger, gázkamra, vagy a klasszikus katyini irtó technika, ha a műtőben ugyan a műtét sikerül, de a beteg egy "sima" fertőzésben meghal. :-( Nertárs! Még nertársaidnak sem fogsz kelleni. :-)

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 07:49:35

@rdos: „Freudi elszólás lehet részedről a »rácsapunk a kezére«?”

Nem frajdi elszólás, „baráti” figyelmeztetés.

„Nertársak népirtása az eü-n, az oktatáson és az egyre katyvaszabb jogszabályokon alapul, 9. éve gyorsuló ütemben.”

Lipsikém, nagyon el vagy tévedve.

Üss fel serényen egy értelmező kéziszótárt, keresd ki belőle a „népirtás” szó jelentését.

Utána magyarázd már meg, hogy mégis mi a fenére gondoltál az „oktatáson alapuló” népirtás kapcsán?!

„ha a műtőben ugyan a műtét sikerül, de a beteg egy »sima« fertőzésben meghal”

A kórházi fertőzések terjedése egy szakmai probléma, kockázat, ami nem csak nálunk, hanem máshol is jelen van. Ezt persze mérsékelni lehet a megfelelő higiénés előírások betartásával, szakszerű és alapos fertőtlenítéssel, a fertőző betegek elkülönítésével. De ezt népirtással összefüggésbe hozni különös perverzitásra vall.

morph on deer 2019.03.27. 08:39:30

@Pipas:
Hát ide figyelj okoska:

Tedd már meg azt a szivességet magadnak, hogy ha velem beszélsz, akkor számolj meg előbb.
Ha elég józan vagy akkor éppen és nem Matolcsynak hívnak, akkor fogod látni, hogy egy (1) darab van belőlem!
Ha ez sikerült, akkor már csak azt kéne megjegyezned, hogy Magyarországon a magyarok, akik ismerik az anyanyelvüket, ilyenkor az egyes számot használják, ha megszólítanak valakit!
Bizony!
Ha mindez sikeresen megvan, akkor már van értelme folytatni!

Másodszor: Ha bizonyítani akarsz valamit, amit véleményed szerint én helytelenül, rosszul, stb. tudok vagy használok, akkor igencsak ajánlatos lenne, ha az ÁLTALAM tévesen használt szóra hoznál fel példát, és nem a saját kitalációdat igyekeznél a nyakamba varrni, majd bebizonyítani, hogy ÉN rosszul tudom azt, amit TE gondolsz!

Felfogtad, kis kedves?
Na, fog ez menni, légy optimista!

Egyébként pl. a szimpatikus meg a gimi enyhén szólva is erőltetett: angolban egyiket sem használják ebben az összefüggésben, ráadásul pl. a “gymnasium” még latinul is sportarénát jelent, a gym meg tornatermet, edzőtermet, vagy valami hasonlót.

Ezen felül még annyit, hogy ha legközelebb netalán ÉN használom rosszul a xenofób szót, akkor majd másold be megint - nekem címezve, emlékszel: egyes szám, második személy - a fenti idézeteket, hálásan fogom venni a helyreigazítást!

Addig meg további kellemes szívást!
(Természetesen a pipára gondoltam ..:))

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.27. 08:40:22

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:
A primitív libsitáliboknak hiába mondod. Számukra a hazaszeretet a legperverzebb, legmegvetendőbb érzés.

morph on deer 2019.03.27. 08:48:33

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:

“Nálunk magyaroknál az illiberalizmus a káros, nemzetellenes lippsi eszmék elutasítását jelenti, még ha nektek ez nagyon nem tetszik is.”

Ez nem tetszés- vagy nem tetszés kérdése, hanem műveltségé.

Sajnos az által, hogy egy félművelt tahó kezde el használni - rosszul - akire a hívei istenként tekintenek, a világ minden kincséért sem látnák be, hogy valójában egy dehonesztáló cimkét aggattak önszántukból magukra, és büszkén hirdetik, hogy illiberálisok!

Aztán csodálkoznak, ha valóban korlátoltnak, műveletlennek és szabadság ellenesnek tartják őket, - aztán jön az állandó magyarázkodás meg mellébeszélés, hogy ki- mit ért alatta!

Azért ez eléggé röhejes, akárhonnan nézve is, maradjunk annyiban. :))

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.27. 09:06:08

@morph on deer:
ami egy táliblibsi számára dehonesztáló jelző, az valójában abszolút pozitív tartalmú
az illiberális pozitív tartamú jelző, te táliblibsi

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 09:06:45

@morph on deer: "Egyébként pl. a szimpatikus meg a gimi enyhén szólva is erőltetett: angolban egyiket sem használják ebben az összefüggésben, ráadásul pl. a “gymnasium” még latinul is sportarénát jelent, a gym meg tornatermet, edzőtermet, vagy valami hasonlót."

Pont erről van szó; attól még, hogy a gymnasium/gym angolul edzőtermet jelent, még nem kell, hogy a hasonló írásmódú és eredetű német/magyar gymnasium/gimnázium is ugyanazt jelentse, minthogy nálunk ezt csak oktatási intézményre használják; ahogy a szimpatikus is rokonszenvest jelent, nem együttérzőt.

„Ez nem tetszés- vagy nem tetszés kérdése, hanem műveltségé.

Sajnos az által, hogy egy félművelt tahó kezde el használni”

Félművelt tahó az, aki egy magyar szemantikai vitában, egy egyébként latin eredetű elemekből álló szónál akar az angolszótárával érvelni.

Egy szintén latin eredetű szóval ez az imbecil.

rasztaszív 2019.03.27. 09:12:29

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: a latin szótárban van ilyen szó?mert ha nincs,marad az angol...

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 09:33:33

@rasztaszív: Igen van. De nekünk nem kell másokat majmolnunk, az eredettől függetlenül mi azt érthetjük alatta, amit mi akarunk.

rasztaszív 2019.03.27. 09:37:51

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: akkor biztos csak én vagyok a béna,hogy egy netes latin szótárban sem találom.szóval talán próbálj máshogy is linkelni...:)

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 09:46:48

@rasztaszív: Tényleg béna vagy.

„illiberalis, -e – nicht frei, ars illiberalis, eine Kunstfertigkeit, die nicht zu den artes liberales gehört: TIT vd16 S 3898 De omnibus illiberalibus sive mechanicis artibus, humani ingenii sagacitate ... adinuentis ... liber (H. Schopper, Frankfurt a.M. 1574).”
www.neulatein.de/words/start2.htm?../words/0/003024.htm

rasztaszív 2019.03.27. 09:50:58

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: szerinted az miért lehet,hogy a magyar nyelvű fordítók nem ismerik?csak német nyelvre fordítva létezik a szó...?:)

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 09:56:49

@rasztaszív: Gondolom azért, mert a magyar nyelvű netes fordítók szűkösebb szó·listával dolgoznak. A szót már Cicero is használta, csak nem a mai jelentésében.

Ballib vagyok mert rettegek 2019.03.27. 10:02:30

@Pipas:

Ráadásul miközben a lippsik a háttérhatalmi láthatatlan hatalmi vezéreikkel támadják Orbán Viktort a 170 kilóméteres szögesdrótos kerítése miatt, meg muszlim gyűlölőnek nevezik, addig éppnséggel pont Orbán Viktor nem akart soha kerítést építeni és valójában ő a muszlim vallás legnagyobb csodálója, aki egy nap még a kötelező Korán tanulást is be fogja vezetni az iskolákban. Vagy már az óvodában.

Orbán Viktor: Aki bezárkózik, vesztes lesz

Budapesten rendezik az Arab Bankok Szövetségének éves közgyűlését. Az eseményen az arab bankárokat Orbán Viktor köszöntötte, és figyelmükbe ajánlotta Magyarországot.

A miniszeterelnök néhány fontosabb állítása:

Magyarország nyitott és barátságos ország, ahol barátságos fehérbőrű emberek laknak. Nálunk örülnek a befektetőknek az emberek. Nem mindenhol mondható el, hogy ilyen nyitott és üdvözlő a szemlélet.

Magyarország Európa egyik legbiztonságosabb országa.
Itt hiányoznak azok a gettók, telepek, külvárosi részek, ahová az ember nem teheti be a lábát, az egész város biztonságos.

Magyarország biztonságos jogi értelmben is.

Magyarországon él a tisztelet kultúrája. Ez nem mondható el Európáról. A világnak ezen a sarkán nem tisztelik a jóistent, a családokat és a nemzetet, tőlünk nyugatra mindenki progresszív. De mi nem osztjuk ezt a vélekedést.

Minőségi életet csak ott lehet élni, ahol a tisztelet hangján beszélnek. Itt mindenki RENDKÍVÜL NAGYAR ÉRTÉKELI AZ ISZLÁMOT. Úgy tekintük az iszlámra, mint egy nagy építményre.
NEM TEKINTÜNK FENYEGETÉSKÉNT AZ ISZLÁM VILÁGBÓL ÉRKEZÖKRE.

Orbán a pápát idézte: "ÚJRA KELLENE OLVASNI A KORÁNT" Ha jobban figyelt volna az emberiség a Korán tanításaira, akkor nem tartana itt a világ.

Mi senkit nem oktatunk ki majd demokráciából, vagy ember jogokból.

Magyarország egy felemelkedő ország. HA FÉL ÉV MÚLVA JÖNNEK, MÉG JOBBKOR JÖNNEK.

A politikusok nem ismerik a jövőt, de ezt nem vallják be. Olyan változások vannak, amelyek hatásait lehetetlen felmérni. Hogy kik lesznek a sikeresek és vesztesek, azt senki nem tudja megmondani. Egy dolgot tudunk: aki bezárkózik A KERÍTÉS MÖGÉ, az vesztes lesz.

rasztaszív 2019.03.27. 10:04:43

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: csak az lehet.még véletlen sem az,hogy ez egy német szó jelentése latinul...:)
latin szótárban ez a szó nincs,mert ilyen latin szó nincs.
most komolyan,te tényleg ennyi ésszel akarsz mást hülyének nézni...?

Ballib vagyok mert rettegek 2019.03.27. 10:05:39

@rallus:

Ne hazudj Soros bérenc, a magyar bérek Orbán Viktor alatt a dupajával nőnek. Az én szomszédomnak ugyanúgy csak 6 osztálya van, de a szupermarket most adott neki ajánlatot udvari seprésért meg kuka ürítésért havi félmilliós fizetésért.

Minden nap lehet olvasni, hallani hasonló esetek ezreiről, hogy ma már iskola se kell és a kezdő fizu félmillió bármilyen munkára. És ezek után te még meghazudtolod hogy Orbán Viktor országában a jólét soha nem látott magasságokban jár?

Pont ezért van ma már nettó bevándorlás mert a magyarok 100 ezrei ma már nem elfele mennek mint az elmúlt nyolc évben, hanem tömegével áramlanak vissza. Ha kell, küldök hozzá linket, most nem találom.

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.27. 10:07:25

@Ballib vagyok mert rettegek:
az üzletembereknek tartott beszédet meg úgy értelmezed, hogy Orbán műveletlen terrorista muszlim hordával akarja elárasztani az országot, ugye

Orbán veje 2019.03.27. 10:21:23

Most olvastam a nagy hírt. A Nemzet Gecije a Zöld-foki Köztársaságba utazik. Nem is tudtam, hogy Észak-Koreán kívül még van hely, ahol hajlandóak fogadni ezt a korrupt, tolvaj, eszét vesztett fidesz diktátort.

Szép kis nemzetközi karrier! Orbán éppen egy hete függesztette fel magát, ott himbálódzott lengén a parlament előtt akácon, most meg hoooopssz, lemászik, s a Zöld-foki Köztársaságban próbál majd hazudozni, hátha ott még hisz neki valaki.

Csak tudnám hol a picsába van az a Zöld-foki Köztársaság!

gyurmicsek 2019.03.27. 10:27:24

@Lakatos Rodolfó: "haszon meg ezek után megmarad, azt elteszi"

És a haszon tisztességes, hiszen csak 300 milliárdot tudott összegyűjteni eddig :)
Amúgy annak mi a haszna a mi szempontunkból, hogy megvette a Balaton partját, ami eddig is magyar tulajdon volt? A legtöbb cég amit megvett eddig is magyar volt.
Arról nem beszélve, hogy a fél vagyonát külföldre vitte eddig is.
A Strabag idejében legalább a verseny látszata megvolt. Nem úgy ment, hogy Lőrinc alapít egy céget és ő nyer. Emlékszel a Tocsik ügyre? 800 milkát akkor tisztességtelenül nagy sikerdíjnak itéltek. Lőrinc naponta többet kaszál a közbeszerzéseken. És ez nem árbevétel, hanem nettó haszon. Aztán beleöntik Felcsútba. Hát ez nagyon előre visz.

morph on deer 2019.03.27. 10:51:44

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:

“Félművelt tahó az, aki egy magyar szemantikai vitában, egy egyébként latin eredetű elemekből álló szónál akar az angolszótárával érvelni.”

Aha!
És aki ugyanebben a “magyar” szemantikai vitában a német -latin szótárral érvel azt minek hívják?

Szóval lehet megnyugodni, mert amit beidéztél németül, az nagyjából ugyanazt jelenti, mint amit én idéztem az angol és magyar szótárakból!

Egy dolgot azért a figyelmedbe ajánlok, mégpedig azt, hogy az angol szöveg az angol értelmező szótárból származik, (talán a Webster) szóval ez nem a fordítása, hanem a magyarázata a szónak!
És ez bizony azt is jelenti, hogy valahányszor például angolul értők hallják orbánt, vagy a többi hasonlóan művelt suttyót arra hivatkozni, hogy ő bizony illiberális, hát vagy kiröhögik, vagy lesajnálják, teljes joggal.
Valószínűleg egy másik, amúgy teljesen helyén való, hasonlóan minősítő kifejezés is eszükbe jut, az illiterate...

Mindenesetre további sok “illiberális” sikert, drága nertárs! :)

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 10:58:37

@rasztaszív: "latin szótárban ez a szó nincs,mert ilyen latin szó nincs.
most komolyan,te tényleg ennyi ésszel akarsz mást hülyének nézni...?"

Lippsikém, te nem csak egy ostoba, műveletlen tuskó vagy, hanem a tetejében még egy informatikai analfabéta is, még egy nyomorult keresőprogramot sem tudsz használni.

Az illiberal az angolba a franciából került, oda meg a latinból.
„Word Origin
mid 16th cent. (in the sense ‘vulgar, ill-bred’): from French illibéral, from Latin illiberalis”
www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/illiberal?q=illiberal

Mint írtam, a szót már Cicero is használta, több latin nagyszótárban is megtalálhatod, de nesze itt egy példa:
„illiberalis – disobliging
(Show lexicon entry in Lewis & Short Elem. Lewis)
www.perseus.tufts.edu/hopper/morph?l=illiberaliter&la=la&can=illiberaliter0&prior=non&d=Perseus:text:1999.04.0059:entry=illiberalis&i=1

A végére egy jótanács: a jövőben, ha hülye vagy egy témához, inkább kérdezz, mint nagy pofával kioktass valamit olyasmiről, amiről láthatólag fingod nincs.

Orbán veje 2019.03.27. 11:04:31

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:

Haver! Hogyhogy megint új nicked van? Basszus, de hát ezen is ugyanazokat az orbáni hazugságokat nyomatod mint a többin. Énszerintem itten téged egy szánalmas orbánseggnyaló bohócnak néz mindenki.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 11:06:07

@morph on deer: „És ez bizony azt is jelenti, hogy valahányszor például angolul értők hallják orbánt, vagy a többi hasonlóan művelt suttyót arra hivatkozni, hogy ő bizony illiberális, hát vagy kiröhögik, vagy lesajnálják, teljes joggal. ”

Ha valaki olyan hallja Orbánt, aki angolul ért, de magyarul nem, annak le kell fordítani angolra, arról már nem ő tehet, hogyha a hamis barát kibabrál a fordítóval, ez már legyen az ő bajuk.

Orbán természetesen tökéletesen tisztában van azzal, hogy angolul más az illiberal jelző jelentése és konnotációja, mint az illiberálisnak, erre ő maga is reflektált: „az illiberális demokrácia magyarul teljesen jól cseng, angolul viszont úgy hangzik, mint egy vérvád”
hvg.hu/itthon/20150519_orban_fekete_barany

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 11:08:54

@Orbán veje: „Csak tudnám hol a picsába van az a Zöld-foki Köztársaság!”

Ha már földrajz órán nem figyeltél, akkor erre van a térkép meg a google kereső, te műveletlen lipsi:
„A Zöld-foki szigetek az Atlanti-óceán gyöngyszeme, Afrikától mintegy 600 km-re, nyugatra fekszik”
www.kartagotours.hu/zold-foki-szigetek-2019-nyar

rasztaszív 2019.03.27. 11:12:13

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: disobliging : bántó,sértő,udvariatlan.körbe is értünk:)
fogd fel,hogy ez nem latin szó,csakúgy,mint a videó,vagy a rádió.akármilyen úton jutott akárhova.

morph on deer 2019.03.27. 11:18:44

@Orbán veje:
“Csak tudnám hol a picsába van az a Zöld-foki Köztársaság!”

Hát a Zöldfoki Szigeteken. Cabo Verde, esetleg Cape Verde álnéven megtalálod.
Van vagy félmillió lakosa.
Gondolom a magyar kormány komoly “turisztikai együttműködésbe” fog kezdeni, lesz tán még olyan hazánkfia is, aki beruház a szállodabizniszbe, sőt, még az is lehet, hogy a közvilágítást is korszerűsíteni kell még a végén, ki tudja?

Ami biztosnak látszik, az egy fociakadémia, és a felcsúti focicsapat edzőtáborozása, - szigorúan takarékossági okokból, hogy ne kopjon a fűtött pálya. Ott ugyanis nincs igazán hideg.

Jut eszembe: a minap orbán arról beszélt, hogy “kell egy nagyobb ország” mint szövetséges.
Hát Felcsútnál tényleg nagyobb..! :))

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 11:25:36

@rasztaszív: „fogd fel,hogy ez nem latin szó”

Te fogd fel, hogy egy ostoba, műveletlen gyökér vagy, az illiberalis nem csinált/műlatin szó, hanem már az ókorban is létezett (a videóval meg a rádióval, mint eszközökkel ellentétben):
„ILLIBERALES ET SORDIDI QVAESTVS MERCENARIORVM OMNIVM, QVORVLVM OPERAE, NON QVORVM ARTES EMVLVNTVR”
(Marcus Tullius Cicero, De Officiis 1.42)

A helyedben, ha valamihez nem értenék, inkább bekussolnék, te meg égeted magad oldalakon át.

Orbán veje 2019.03.27. 11:35:39

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:

Haver! Télleg? Afrika közelébe? És akkor tégedet mint gyönyörű orbáncsimpánzt hogyhogy nem vitt magával? Biztosan azé, mert ezen az új nickeden még nem tudtad kellően fényesen csillogóra nyalni a seggét.

rasztaszív 2019.03.27. 11:39:05

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: az ókorban használták,de ugyanazt jelentette mint ma angolul,a latinból sem jön más jelentés.nemtelen,fukar,szabad emberhez nem méltó.
de ha az orbánod azt mondta,akkor magyarul valami szépet jelent:)

Orbán veje 2019.03.27. 11:45:01

Énszerintem orbán rogánt is magával vitte, és letelepedési kötvényeket fognak árulni a Zöld-foki bennszülötteknek, akik majd megérkezvén hozzánk migránsként fogják járni az országot.

Ezt követően pediglen orbán ezekre a zöld foki migránsokra utalva kijelenti, hogy csak ő védheti meg a magyarokat, meg Európát, s kérdezi a narancsos együgyű nyájat, hogy az EP választásokon beikszelik-e a fideszt.

És mivel a Teremtő a fidesz nyájat nem ruházta fel a gondolkodás kiváltságával ezért azok természetesen így felelnek: bbbbeeee, bbbbeeeeee, bbbeeeeeee

dunántúli gyerek 2019.03.27. 11:49:50

@Orbán veje: Pont azert ment Zorban oda a busmanok koze, hogy lezsirozza a lippsik kitelepiteset. Egy elkeritett LMBTQ lager letesiteserol is volt szo, amit a helyiek a turistaknak mutogatnanak.

Olyan ez, mint regen a Madagaszkar-terv.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 11:53:09

@Orbán veje: „Haver! Télleg? Afrika közelébe?”

Igen haver, tényleg, ott próbáljuk a külgazdasági kapcsolatainkat diverzifikálni, hogy ne legyünk egyoldalúan kiszolgáltatva a nyugat-európai konjunktúrának és a politikai szeszélyeknek.

„És akkor tégedet mint gyönyörű orbáncsimpánzt hogyhogy nem vitt magával?”

Miért vitt volna? Mi dolgom lenne ott?

Én nem dolgozom a kormánynak, lipsikém, de ettől még ezerszer inkább őket szeretném kormányon látni, mint az elkúró haverotokat.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 11:57:15

@rasztaszív: Sajnos lipsikém, ahogy a magadfajták az eredetileg pozitív konnotációval bíró liberalizmust lejáratták (gyk. a "liberal", politikusra mondva már az USA-ban is szitokszó lett), úgy cseng egyre szebben a sima latin fosztóképzővel ellátott illiberalizmus. A nyelv meg változik, ehhez ideje hozzászoknotok.

dunántúli gyerek 2019.03.27. 11:59:48

@Orbán veje: Pont azert ment Zorban oda a busmanok koze, hogy lezsirozza a lippsik kitelepiteset. Egy elkeritett LMBTQ lager letesiteserol is volt szo, amit a helyiek a turistaknak mutogatnanak.

Olyan ez, mint regen a Madagaszkar-terv.

rasztaszív 2019.03.27. 12:10:16

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: ti megerőszakoljátok a nyelvet,azt majd meglátjuk,hogy hogy változik.egyelőre csak a orbán-magyar szótár szól mellettetek.

morph on deer 2019.03.27. 12:18:52

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:
“a sima latin fosztóképzővel ellátott illiberalizmus. A nyelv meg változik, ehhez ideje hozzászoknotok.”

Az ÉLŐ nyelvek.
Te meg itt a latinra hivatkozol, amelyik köztudomásúan halott nyelv, és mint olyan NEM változik!
Érted ugye, darling?

Így aztán Cicero szövege ma is ugyanazt jelenti, Rómától Felcsútig! Aj, de kínos...
Még rosszabb hír, hogy Magyarország fideszes nyályán kívül sehol máshol nem használatos ez a szó másféle értelmezésben, mint az idézett szótári alakok.
Minden egyéb értelmezés az orbánus nyelvújítás suttyó “értékei” közül kerül ki, és olyan is.

Hozzáadott érték gyanánt figyelmedbe ajánlom, hogy attól, hogy egy szót becsmérlő konnotációban használsz, az értelme még nem változik.
Ez akkor is így van, ha az adott szó éppen a liberális, vagy mondjuk a fideszes.

Az, hogy bunkó vezéred leszerepelt ezzel is, még nem írja át Cicerót, ha hiszed, ha nem.

morph on deer 2019.03.27. 12:21:31

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:
“...ott próbáljuk a külgazdasági kapcsolatainkat diverzifikálni, ”

A nap mondata! Egyenesen gyönyörű!

Orbán veje 2019.03.27. 12:32:52

@dunántúli gyerek:

Haver! Ez télleg olyan mint a Madagaszkár terv. És a kiagyalói most is ugyanúgy végzik.

Orbán veje 2019.03.27. 12:34:16

@morph on deer:

Én szerintem is gyönyörű. Megalkotója azonnal megérdemli az "Orbán kiváló seggnyalója" lovagkeresztet.

morph on deer 2019.03.27. 12:35:30

Következő úticélnak javaslom Nauru szigetét felkeresni, természetesen kizárólag a magyar kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése, és az EU-tól való egyoldalú gazdasági függés ellensúlozása céljából.
Ha nem esünk túlzásokba, akkor talán még egy egész stadion is el fog férni rajta... Nekünk meg bármikor jól jön egy kis guánó, csak a divezifikálás miatt. Például a várba, ahol eddig csak orbán volt és némi lószar, ebben a műfajban...

morph on deer 2019.03.27. 12:37:39

@Orbán veje:
Én konkrétan a humorérzékére gondoltam, mert az nem semmi, ahogy ebből a mondatból kiderült.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.03.27. 12:57:27

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: Hú de kemény vagy. "Szóval irtó népírtó"! :-) Nem jó szembesülni vele. Igaz nertárs!

Szótárt és törvény tényálladékot hagyjuk. Emberek írják őket (sokszor legjobb meggyőződésük ellenére). Gondolkozni még szabad. Vegyük az élővilág emberiségen kívüli részét. Mit látunk? Minden egyed, minden faj a maximális szaporodásra törekszik. Vajon miért teszik ezt (teszik így lenne a helyesebb kérdés, mert evolúcióban szelektálódott sejtautómaták ezek, "Önző gén", "Rcihard Dawkins" kulcsszavak). Hacsak nem azért, mert a sártekénk bármilyen nagy, véges. A Föld erőforrásai is végesek, ezért megy a verseny az egyedek, a fajok szintjén. Egymás rovására, még ha az együttműködésre is van számtalan példa.

Miből gondoljuk, hogy az élővilágnak a részét képező emberiségre ez nem igaz? Napokban olvastam tán HVG-n hogy nem is baj hogy fogyunk. Jaja. Az utolsó mohikán is ont ezen a véleményen volt. :-(

Az országok a népek között is megy a harc az erőforrásokért. És ha a kiirtásnak az a módja, hogy valósítsd meg önmagad, megérdemled, ... A fejlett és gazdag világban is hódít ez a fajta népirtás (ez is végső soron propaganda).

Maradjunk azonban szűkebb keleteurópai posztbolsevik létünknél. Vagyük Oroszországot.

növ% Év Népesség száma milliló fő
na 1820 48,6
1,36% 1850 68,5
0,91% 1859 74,1
1,83% 1897 125,7
2,63% 1900 135,6
2,18% 1912 171,1
na 1914 182,0
1917 -4,2 halott és eltűnt
1918 -10,04 Észtország, Lettország, Litvánia, Finnország, Besszarábia ember vesztesége
1926 147,0 -20,76 Népszaporulattal nem számolva ennyi ember tűnt el 1914 és 1926 között a Szu-ból
1,25% 1934 161,7 1926-1934 béke évek szaporodása (kisebb mint 19.század elején)
1939 170,5 kozmetikázott adat (népszámlálók „pere” után) azaz velhetoleg ennyi ember fogyott el.
1940 183,5 21,8 Lengyelország, Kelet-Karelia, Észtország, Lettország, Litvánia, Moldava ember nyeresége, számolt adat 1934-ből és a hódításokból
1945 161,1 -22,425 -Halottak+Kárpátalja+Kelet-Poroszország, számolt adat
2,12% 1959 208,8
1,28% 1979 262,4
0,93% 1989 286,7 548,7 Lenne Oroszország népessége, ha nincs 2 háborúja es persze ekkor nincs bolsevik forradalom sem
-262,0 1989 és 1917 közötti létszám különbség, ha nincs 1.vh, forradalom, Szu és 2.vh.-se az oroszoknak, évi 2 század százalékos szaporodás csökkenés mellett

900,4 Lenne Oroszország népessége, ha nincs 2 háborúja es persze ekkor nincs bolsevik forradalom sem
-613,7 1989 és 1917 közötti létszám különbség, ha nincs 1.vh, forradalom, Szu és 2.vh.-se az oroszoknak, az utolsó békeévek 2,18%-os népszaporulatával számolva a teljes időszakra

Boccs hogy a táblázat szinte olvashatatlanul szétesett, a lényeg hogy Cár atyácska (pár milla halottal) majd a bolsevikok 1989-ig majdnem több oroszországi embert öltek meg, zavartak el, nem hagyták megszületni, mint ahány fő volt a Szu akkori népessége. Ehhez képest a 22 millás 2.vh-s ember veszteség alig tized! Sajátjaikat ölik és ebben a szatelliták jó tanítványok voltak, a leckét nem felejtették el nertársaid sem. :-(

Oktatás züllesztése azért szintén "népirtás"? Mert az iskolázatlanabb ember hamarabb hal meg (statisztikai tény).

Orbán veje 2019.03.27. 13:09:08

Az a tény, hogy a Narancsos Fő Hülyét már csak olyan helyeken fogadják, mint a Zöld-foki Köztársaság, meg a Kajmán Szigetek, szerintem totál bukta.

Orbán úgy elszigetelődött a fejlett világban, hogy már nem csak találkozni, hanem csupán együtt mutatkozni vele is a szégyen kategóriájába tartozik.

A világ karanténba tette orbánt, s az Európai Néppárt éppen ma ünnepli az egyhetes évfordulóját annak, hogy közölték vele: "Repülj, Geci!"

Tenkes Kapitánya 2019.03.27. 13:39:42

@Orbán veje:
Nagyon helyes. Magyarországot belülről kell megcsinálni, nem szolgaként hajlongani a külföld előtt, mint azt Martonyi meg a gönckinga idejében volt jellemző.

Sir Bates dö Hól 2019.03.27. 19:39:02

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: "Igen haver, tényleg, ott próbáljuk a külgazdasági kapcsolatainkat diverzifikálni, hogy ne legyünk egyoldalúan kiszolgáltatva a nyugat-európai konjunktúrának és a politikai szeszélyeknek."

pubi, ha felhagytatok volna a családon belüli házasodással, akkor feltünt volna, hogy az egész szigetcsoport cca. 500k fővel rendelkezik, a gdp meg 600M/év. sz'al mi a lófaszt akarsz te ott diverzifikálni? előember, onnan egy dolgot tudsz beszerezni, migráncsot, mert eladni oda semmi olyant, amihez kormányküldöttség kell...

az nem gond, hogy egy ner-cseléd vagy, de ezt lehetne elegánsabban is végezni, bár tényleg nem ártana, ha a nővéred és az anyád az nem egyazon személy lenne...

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 20:31:10

@Sir Bates dö Hól: "mert eladni oda semmi olyant, amihez kormányküldöttség kell..."

Az országban magyar vállalatok a mezőgazdaság termelékenységének javításához, valamint a vízgazdálkodás fejlesztéséhez kapcsolódó beruházások hajthatnak végre egy kötöttsegély-hitelmegállapodás keretében.

Bár az államnak ez önmagában bnem nyereséges, de részint PR-célokat szolgál, mutatja, hogy mi is segítünk a fejlődő világnak, de másképp (okosabban), másrészt ez pl. a vízgazdálkodás fejlesztésében részt vevő magyar kkv-knek értékes referenciát és tapasztalatokat hozhat, melyeket később más országokban, nagyobb volumenű projekteknél is kamatozathatnak. Stratégiában kell gondolkodni, nem egyszeri dealben.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 20:35:38

@rdos: "Boccs hogy a táblázat szinte olvashatatlanul szétesett, a lényeg hogy Cár atyácska (pár milla halottal) majd a bolsevikok 1989-ig majdnem több oroszországi embert öltek meg, zavartak el, nem hagyták megszületni, mint ahány fő volt a Szu akkori népessége."

Tök jó, csak mi köze ehhez a jelenlegi magyar kormánynak?

Talán azért releváns ez, mert ők az elődeikkel ellentétben hangsúlyosan elítélték a kommunizmus bűneit?

"Az országok a népek között is megy a harc az erőforrásokért. És ha a kiirtásnak az a módja, hogy valósítsd meg önmagad, megérdemled, ... A fejlett és gazdag világban is hódít ez a fajta népirtás (ez is végső soron propaganda)."

Nem, ez egy zavaros méregzöld baromság. Az oktatáshoz kapcsolódó agymenésedre meg már szavak sincsenek.

Keress fel egy elmeorvost.

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.27. 20:49:42

@Sir Bates dö Hól: "a nővéred és az anyád az nem egyazon személy lenne... "

Mondja ezt valaki, akinek egy ükpapája és egy ükmamája van. Ezt még a cenzor Lendvai Ildikó is szóvá tenné.

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 21:10:05

@morph on deer: "Az ÉLŐ nyelvek.
Te meg itt a latinra hivatkozol, amelyik köztudomásúan halott nyelv, és mint olyan NEM változik!
Érted ugye, darling?"

Egyrészt ez ebben a formában teljesen nem igaz, illetve attól is függ, mi fér bele az aktuális „latin” definícióba (pl. az orvosi műlatinban a „kihalás” után több száz évvel is alkottak új összetételeket), de annyiban tökéletesen irreleváns is, hogy az eredeti kérdés a MAGYAR illiberális kifejezéshez kapcsolódott.

Itt pedig az érvelés egy ellenállításra épült, amellyel szemben sem sikerült érdemi ellenérvet hozni:
Nem szükségszerű, hogy a magyar "illiberális" ugyanazzal a jelentéssel és konnotációval bírjon, mint a végső soron hasonló eredetű angol "illiberal", minthogy más (hasonlóan görög-latin eredetű) szavaknál (gymnasium ~ gimnázium; sympathy ~ szimpátia) is megfigyelhetünk ilyen eltéréseket. Élő nyelvekben a jelentés/jelentésárnyalatok az idők folyamán változhatnak, módosulhatnak.

Hogy egy másik szemléletes példát is mondjunk: a paraszolvencia (hálapénz) szó a magyarba a magyar orvosi műlatinból került (parasolventia), ebben a kontextusban/értelemben máshol nem használják, nem értik, bár azokat az elemeket, amelyekből építkezik, más nyelvek is használják (pl. angol: paranormal, insolvency), de a kifejezés egésze magyarok által nyerte el azt a jelentését, amit; magyarázat nélkül a külföldiek nem értik (a parasolvency alakban sem).

Az már csak egy mellékkörülmény, hogy még ha valaki jó preskriptivista lévén berzenkedik is a fentiekkel szemben, egy, a magyarban és az angolban is végső soron latin eredetű szónál semmi nem indokolja, hogy az angol szó vagy annak a jelentése magyarázzon bármit is. (Bár az tény, hogy a NYT-nak segít eladni a tudatlan, félrevezetett nyugati olvasóknak, hogy Orbán maga a sátán, aki diktatúrát épít.)

Ja, és visszatérve erre:
„És aki ugyanebben a »magyar« szemantikai vitában a német -latin szótárral érvel azt minek hívják?”

Ezt is sikerült jól benézned, senki nem érvelt a vitában a német-latin szótárral. Az ostoba @rasztaszív: „haverod” kötözködött itt azzal, hogy ilyen latin szó nincs, és az ő fordítója nem ismeri (ami amúgy egyéni szoc. prob.), úgyhogy hagyjam abba a hazudozást, és így csak angol eredetű idegen szóként értelmezhető az illiberális, amire belinkeltem ennek a gyökérnek először egy netes latin-német, majd egy latin-angol szótárból az idetartozó szótári bejegyzést, de már ezt megelőzően leszögeztem, hogy „nekünk nem kell másokat majmolnunk, az eredettől függetlenül mi azt érthetjük alatta, amit mi akarunk”; azaz a szótárban található „jelentést” határozottan NEM használtam érvként.

John Brennan 2019.03.27. 21:13:15

@Sir Bates dö Hól:
Te miért égeted magad? Mazochizmus?

Sir Bates dö Hól 2019.03.27. 21:13:39

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: ez valami olyan stratégia, mint a keleti nyitás vagy a kereskedőházak? mert az eddig nem egy sikersztori...

(egyébként még igazad is lehetne, de ehhez nem kell egy miniszterelnök, másrészt meg nincs mit eladni ott: a magyar vízügy világelsősége kb. olyan mítosz, mint az, hogy a téli szalámi a legjobb a világon; tisztán látszik, hogy ez a vevő nem tud fizetni, csak támogatásból (ensz, eu vagy más donor pénzéből, ahhoz viszont nem kellene azok asztalára szarni naponta), mégegyszer: 1400$/fő a gdp-je, ami annyit tesz, hogy cca. 800$/év a többségnek)

Sir Bates dö Hól 2019.03.27. 21:21:04

@John Brennan: nem, zoroasztrista;-)... időm van, a net kifizetve, szórakozzunk!...

(egyébként pontosan mi is a gond? a családfa kutatás vagy a valóság jelzése az újabb unortodox gazdaságpolitikai vonalnál?;-))

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2019.03.27. 21:24:14

@Sir Bates dö Hól:
írod ezt egy ágyhoz kötözött szardarabként (bár még a szar is nemesebb nálad)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.03.27. 21:29:53

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: Látom nehezedre esik a gondolkodás, látom az igencsak megdöbbentő számok nem zavarnak. Az enkávédét sem zavarta. :-( Nem erőltetem egy újcsekistának. :-(

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.27. 21:33:00

@Sir Bates dö Hól: „ez valami olyan stratégia, mint a keleti nyitás”

Igen, kevesebb hírverést kapott, de a keleti nyitást követően 2015 nyarán a külgazdasági és külügyminiszter javaslatára meghirdettük a déli nyitás stratégiáját is. Értelemszerűen ezen a területen a nagy földrajzi távolságok és a déli félteke országainak (általában) alacsonyabb fejlettségi szintje, vásárlóereje miatt ez a diverzifikációnak csak egy kisebb, nem minden iparágra nézve releváns aspektusát jelentené.

„a magyar vízügy világelsősége kb. olyan mítosz, mint az, hogy a téli szalámi a legjobb a világon”

A mítoszokkal szemben ezért építenek arra, hogy az ebben az iparágban érdekelt magyar vállalkozások először kisebb kockázatú, volumenű projekteken próbálják ki magukat, szerezzenek referenciákat (kormányzati, de tiltott állami támogatásnak nem minősülő segítséggel), majd ha ez már jól megy, és ezeket a kihívásokat már simán veszik, akkor belekóstolhatnak nagyobb, immár nyereségesnek ígérkező falatokba is (pl. milliós városok nagyobb afrikai országokban, Belső-Kínában stb.)

„ez a vevő nem tud fizetni, csak támogatásból (ensz, eu vagy más donor pénzéből”

Ebben a konkrét esetben a donor Magyarország lesz (ez a „Magyarország segít” - „Hungary Helps” kezdeményezéshez kötődik), a kormány számára az elsődleges közvetlen cél az országimázs építése (de összességében ez egy stratégia része is, mint említettem).

Sir Bates dö Hól 2019.03.27. 21:40:08

@A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd: komolyan, nálatok a szart is ágyhoz kell kötni? különben ellopja valamelyik családtag? ezért lettél baribaszó ner-cseléd?...

John Brennan 2019.03.27. 21:40:44

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom:
becsüllek, hogy komolyan veszed a francianevűt (patkányt), akinek fájnak a magyar sikerek

Sir Bates dö Hól 2019.03.27. 21:49:33

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: nézd, amit írsz, az jól hangzik, de csupán kamaszkori fantáziálás, hogy egzotikus tájakon királyok lehetünk: a moi gazdaság az eu összeszerelő üzeme, nem innovatív, nincs eladható terméke/tudása, ez az út, azon kívül, hogy megint elbasznak/átkonvertálnak magánzsebekbe egy csomó központ, semmi nem fog történni, az országimázs építésének meg nem ez a módja egy mo nagyságú és teljesítményű országnak.
sz'al én megértem, hogy lelkesedsz, de ez tényleg csak ifjúkori, naív álmodozás...

Sir Bates dö Hól 2019.03.27. 22:09:33

@MTA rendes tagja: nem kellene mindenkinek odatartani a hátsód, akkor tudnád szabályozni a záróizmaid...

@A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd: hogy halnék ki, mondom, megraktam már a muterod, kicsi voltam, szórtam a magot szerte-széjjel... hát, te ilyen lettél, biztos nagyon bemákoltam előtte... bocsánat...

Sir Bates dö Hól 2019.03.27. 22:47:42

@A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd: most büszkeség töltött el: azért van önismereted...

@MTA rendes tagja: nem akarlak elkeseríteni, de ez már szaporafosás... egyél étcsokoládét, s ne aggódj a választások miatt, a ner még marad, még nem bukik, ha meg bukik, elnézve a kínálatot, akkor is csak olyan lesz a hatalomban akinek szüksége lesz szervilis seggnyalókra, sz'al neked mo a "létező világok legjobbika"...

rasztaszív 2019.03.28. 02:53:47

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: csak hát,mivel arról volt szó,hogy mit jelent,így hiába szögezed le,hogy téged az a része nem érdekel...:)ez bizony latinul is nagyjából ugyanazt jelenti.egyedül orbánnak jelent mást,de ez nem azért van,mert a magyar nyelv változik,inkább azt jelzi,hogy lassan tényleg szükség lesz egy orbán-magyar,vagy fideszes-magyar szótárra...

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.28. 06:44:30

@rasztaszív: Nézd lipsikém, te itt játszod a nagy szakértőt, de egy napja még azon erősködtél, hogy ilyen latin szó nem is létezik, az angol az eredeti, és latinra csak németről fordították le, akkor e kérdésben hadd ne tekintsük már mérvadónak a véleményed.

Értekezz inkább a dzsangáról, hátha arról esetleg minimális ténybeli ismereteid is vannak

rasztaszív 2019.03.28. 07:15:23

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: én tévedtem egy részkérdésben,de neked alapvetően nincs igazad...és ezen nem segít a mutogatás:)

Ennyi volt lipsikék! Takarodó! 2019.03.28. 07:47:32

@rasztaszív: Nem, te nem egy részkérdésben tévedtél, hanem fogalmad nem volt az egészről, de még arra is képtelen voltál, hogy egy netes latin szótárt kikeress.

Rasztaszív best of:
„biztos csak én vagyok a béna,hogy egy netes latin szótárban sem találom” (1: tényleg rendkívül béna vagy)
„latin szótárban ez a szó nincs,mert ilyen latin szó nincs.
most komolyan,te tényleg ennyi ésszel akarsz mást hülyének nézni” (2: te nem találod, tehát nincs, és mások értelmi képességeit emlegeted, holott netes nagyszótárakban is benne van :))))
„fogd fel,hogy ez nem latin szó,csakúgy,mint a videó,vagy a rádió" (3: Cicero is biztos csak rádión hallotta, azért vetette papírra)

Ezek után sajnos azt kell vélelmezzük, hogy hiányzik az az alapvető műveltségi, képességbeli bázisod, amely alapján e kérdésben egy értelmes, érdemi vitában tudnál részt venni. :-))))

rasztaszív 2019.03.28. 08:53:29

@Lipsimentes Magyarországért Mozgalom: a vita érdemi része az,hogy mit jelent az illiberális szó.úgy érzed,te képes vagy értelmesen részt venni a vitában...?:)
süti beállítások módosítása