B1 blogcsalád



Fukuyama: a nagy veszélyt Orbán jelenti a demokrácia számára

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. február 03. - Szelestey

• A populizmus aligha tudja magát sokáig tartani, viszont nagy károkat tud okozni a népnek, míg végre megbukik 

• Menekültügyben nem a következetesség a magyar politika legfőbb erénye - diplomáciai ámokfutás Brüsszelben 

• Gruevszki legújabban azt állítja, hogy azért szökött Budapestre - az EU- és Nato-tag magyar állam hathatós közreműködésével -, mert odahaza megölték volna, ha bevonul a börtönbe 

Der Standard

der_standard.jpg

Fukuyama úgy látja, hogy a nyugati demokráciára nézve a legnagyobb ideológiai kihívást Putyin jelenti, de a fő veszélyt ebből a szempontból Magyarország testesíti meg, bár a Stanfordi Egyetem tanára szerint a liberális rendszereknek igazából nincs alternatívájuk. A 66-éves professzor azt mondja, hogy nagyon sok kedvezőtlen nyugati fejlemény mögött Moszkva áll. A törésvonalak olyan kérdések mentén húzódnak, mint vallás, család, a melegek jogai, ám a demokrácia szempontjából csak akkor válnak veszélyessé, ha ezek ürügyén intézményeket támadnak. Meg akkor, ha kikapcsolják a független sajtót és az igazságszolgáltatást, ahogyan azt Orbán Viktor az erkölcsileg szétesett elitre hivatkozva tette. Ugyanő annyira megváltoztatta a választási törvényt, hogy a Fideszt szinte lehetetlen alkotmányos úton leváltani. Hát, itt kezdődik a fenyegetés.

A beszélgetés apropója az volt, hogy legújabb könyvében Fukuyama kifejti: az identitás kérdése roppant módon megosztja a mai társadalmakat, súlyos nehézségekbe sodorta a liberális demokráciákat, ám ezt a területet semmiképpen sem szabad átengedni a szélsőjobbnak. Mint mondja, Trump a globalizált populizmus legeklatánsabb példája. Az ilyen emberek nem tartják legitimnek a fennálló állapotokat, ezért hatalmas veszélyt jelentenek a jogállamiság, az intézményes szerkezet szempontjából.

A demokrácia számára nem annyira Kína vagy Oroszország a veszedelmes, hanem az, hogy a saját választói fordulnak el tőle. A szakértő ennek ellenére nem látja rossznak a kilátásokat, noha Európában sokféle populista mozgalom van. Ám még léteznek olyan intézményes biztosítékok, amelyek a legrosszabbat megakadályozzák. Arról nem beszélve, hogy a populista politika az embereknek árt, lásd a Brexitet. Fukuyama nem gondolja, hogy ez a hullám sokáig tartana és érdemi alternatívát kínálna. Még akkor sem, ha napjainkban fegyverként él vissza az internettel.

Ugyanakkor van alapja az emberek dühének, mert a Nyugat nagy hibákat követett el, így az Irak elleni támadással, a migrációs válsággal, arról nem is beszélve, hogy a neoliberalizmus túl sok egyenlőtlenséghez vezetett. A populisták bázisát mindenütt a kevésbé képzett, vidéki lakosság adja, az idősebbek és konzertívabbak. A tömegek hihetetlen változásokon mentek keresztül. Ebben a helyzetben egyszerű a demagógok számára kijelenteni, hogy pl. a migránsok a felelősek, amiért széles rétegek csúsztak le. Ráadásul a működési zavarok eléggé elhúzódnak, de szó sincs arról, hogy olyan állapotok alakulnának ki, mint a múlt század 30-as éveiben. A demokratikus intézmények a legtöbb helyen sokkal erősebbek, mint akkor, ezzel párhuzamosan jóval kedvezőbbek a gazdasági feltételek. Szóval nem kell okvetlenül borúlátónak lenni.

A veszély két irányból jön: egyfelől a populisták megpróbálják etnikai alapon meghatározni a nemzeti identitást és a polgáriságot. Ez azonban lehetetlen, mert túl sok embert kirekeszt. A baloldal ezzel szemben egyáltalán nem kíván a nemzeti identitással foglalkozni, mert az a szemében a rasszizmussal egyenértékű. A középút az, hogy a kérdés fontos, mert a demokrácia nem létezhet, ha nincs egyezség az alapértékekről. Csak éppen ezek az értékek nem épülhetnek etnikai vagy vallási alapokra. Úgy is lehetne mondani, hogy nemzetállam kell, nacionalizmus nélkül.  

Handelsblatt

handelsblatt.jpg

Egy szemtanú szerint Magyarország diplomáciai ámokfutásba kezdett, miután a migrációra hivatkozva akadályozza a szorosabb együttműködést az unió és az arab, illetve észak-afrikai államok között. A botrány azért tört ki, mert a magyar képviselők nem járultak hozzá, hogy az EU dokumentumban rögzítse álláspontját az Arab Liga külügyminisztereivel tervezett hétfői találkozó előtt, ahol a kapcsolatok elmélyítése a téma. A magyar hozzáállás éles vitát váltott ki. Egy uniós megbízott úgy értékelte, hogy a magyar fél teljesen elszigetelte magát, mivel ideológiai megfontolásokból még igen messzire mutató kompromisszumos indítványokat is lesöpört az asztalról.

A holnapi egyeztetésen a hónap végére tervezett Sarm-el-sejki csúcskonferenciát készítik elő. Brüsszel abban bízik, hogy a kibővített politikai és gazdasági kooperációt eredményt hoz az illegális bevándorlás elleni küzdelemben is. Egy uniós forrás azt mondta, az Orbán-kormánynak kell eldöntenie, miért jó neki az, ha megnehezíti a közeledést az arab térséghez, hiszen anélkül nem lehet lépni a törvénytelen migráció ellen, amit Magyarország amúgy annyira sürget.  

Yahoo/AFP

yah.png

A volt macedón miniszterelnök azt közölte, hogy azért szökött el a kétéves szabadságvesztés elől, mert olyan híreket kapott, hogy a börtönben meg akarják ölni, és azért éppen Magyarországtól kért menedéket, mert egy EU- és Nato-tagállamról van szó, ahol függetlenek az intézmények. Gruevszki, a volt szkopjei erős ember először nyilatkozott azóta, hogy kereket oldott, az interjút az egyik macedón tévének adta. Azt állította, hogy eredetileg be akart vonulni a rács mögé, habár a hatalmi visszaélések miatt kiszabott ítéletet teljesen őrültnek és minden alap nélkülinek tartotta, ám utána jött a súlyos fenyegetés. Ezért azután először Tiranába, majd onnan bizonyíthatóan magyar diplomaták segítségével Magyarországra szökött.  Macedónia azt követeli, hogy a politikus azonnal térjen haza, míg az unió több kérdésre is választ vár az ügyben a magyar hatóságoktól.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr10014605036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2019.02.03. 16:56:22

@Dickon:

Azért van valami, amiért látszólag a liberális demokráciák gazdaságilag jobb helyzetben vannak.
A gazdasági hatalom kevesek kezében van, miközben a tömegek abban a tévhitben vannak, hogy szabadok. Ez eddig a legsikeresebb néphülyítő módszernek bizonyult.
A tömegek szabadnak képzelik magukat, és ezért tulajdonképpen nincs is miért harcolniuk, hiszen akkor a rendszer ellenségei is lennének. Tehát el kell pusztítani őket, mint nácikat, fasisztákat, vagy bármiket. A lényeg, hogy a rendszer ellenségei lesznek.

Ez egy eddig zseniálisan működő diktatúra.

Mellesleg mit nem tékozoltak el? Hol vannak a fél világ felett uralkodó gyarmattartók?

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 16:58:23

@John Brennan:

"Ne reménykedj abban, hogy holmi morphok ezt képesek felfogni."

Ennyire hülye én sem vagyok. Egyébként köszönöm.

Dickon 2019.02.03. 16:58:41

@6.Lenin:

"Mellesleg mit nem tékozoltak el? Hol vannak a fél világ felett uralkodó gyarmattartók?"

Vállalataik most is uralják a fél világot.
:)

6.Lenin 2019.02.03. 17:04:49

@Dickon:

És azok kik kezében vannak? Portugália, Spanyolország, és a többi?

rasztaszív 2019.02.03. 17:10:50

a nagy veszélyt a felvilágosodás,és a francia forradalom óta bosszúért lihegő reakciós klerikálisok jelentik a demokráciára,akik egyébként orbán mögött is állnak,és szinte minden európát belülről bomlasztó folyamat mögött felsejlenek.a klerikalizmus,és a liberálisozás kéz a kézben jár.

Dickon 2019.02.03. 17:11:00

@6.Lenin:

Portugália, Spanyolország?
Nem, nem... 1494-ben volt a tordesillasi szerződés, amikor a pápa jóformán ezen két ország között osztotta fel a világot...az újvilágot...az ismert világot...
Az ő hibájuk, hogy az 1900-as évek elejére több gyarmata volt már Hollandiának, Belgiumnak, Olaszországnak, Németországnak is...stb...Angliát nem is említem , mert ugye egyértelmű.
:)

Dickon 2019.02.03. 17:14:14

@rasztaszív:
A legnagyobb veszélyt a vallási fanatikusok, a vallási fudamentalizmus jelenti. Neked, mint szektatagnak ezt tudnod kell.
A vallás buzulás....
:))))))
A katharoknak mi a véleménye erről?
:)

6.Lenin 2019.02.03. 17:14:40

@Dickon:

Na, és hol vannak ma? Beleszólhatnának ma egy újraelosztásba?

F1 L M 2019.02.03. 17:16:12

Orbán 1 Géniusz! Éljen O1G! :-)

rasztaszív 2019.02.03. 17:18:35

@Dickon: a katharoknál nincs kánon,ez lenne a lényeg.

Dickon 2019.02.03. 17:19:14

@6.Lenin:
:)))
Már kétszer volt bazi nagy háború az újraelosztásért. A hullahegyek és a károk miatt van most liberális demokrácia.
:)

John Brennan 2019.02.03. 17:20:56

@rasztaszív:
kedvenceid azok a francia terroristák, akik lerombolták a francia templomok nagy részét, vagy szétverték berendezését és a szobrait, és az ész templomává nyilvánították, a papokat pedig legyilkolták

morpho 2019.02.03. 17:22:02

@Dickon: Az általad említett országokban nem volt demokrácia. Az olaj és gyémántkincsnek köszönhetik a gazdagságot. A társadalmak el vannak nyomva. A liberális demokrácia világszette a legsikeresebb állami berendezkedés. 45 óta ezekben az országokban nem volt háború és folyamatos a gazdasági növekedés.

taga20 2019.02.03. 17:22:03

@F1 L M: csibész, hozd vissza!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 17:22:16

@morpho: Megint mellébeszélsz és személyeskedsz, tök feleslegesen..............

A jó kurva anyádat mostmár! Te kezded a faszságaidat azzal hogy: ostoba vagy....! Bekaphatod kretén, engem ne nevelgess amíg nem kapod össze magad!

Dickon 2019.02.03. 17:25:26

@rasztaszív:

Már ez is valami.
:)
A ti "pörfekt" fanatikusaitok(?) nem olyanok, mint a reakciós klerikális gépezet szerzetesei?

6.Lenin 2019.02.03. 17:26:16

@Dickon:

Szerintem meg azért, mert elhitették az emberekkel, hogy most szabadok, és ez nekik kényelmesebb.

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 17:26:43

@morpho: Nem teljes a lista! Fekete Pákó még ott van azért közted és Majka között..........

Ha már itt tartunk, Kiszel Tünde értelmesebb, Fekete Pákó meg "magyarabb" az itteni büdös libsibandánál!

rasztaszív 2019.02.03. 17:27:21

@Dickon: nem tudok élő parfaitról.

morpho 2019.02.03. 17:27:35

@atomic power 1986DucaDuca: Attól, hogy CDU plitikusok vezették az országot, még liberális demokrácia az NSZK. Egyébként volt ott valami Willy Brandt is... Ezzel nem mondtál semmi újat!

John Brennan 2019.02.03. 17:28:56

@rasztaszív:
tehát szereted magadban, hogy egy vérengző-pusztító fenevad vagy

taga20 2019.02.03. 17:29:30

@Helga Beauty Salon: te képmutató fityeszdroid, mi a kurva anyádért sivalkocc itt?!

beleszállsz a másikba, asztán ha rusnya fityeszes pofádat beleverik a saját szarodba, akkor itt rinyálsz, mint egy fürdős kurva!

morpho 2019.02.03. 17:31:08

@Helga Beauty Salon: Az anyám 10 éve halott, de ha tovább személyeskedsz és hisztizel, attól még nem lesz igazad. Tőlem amúgy kurvaanyázz nyugodtan, nem hat meg.

Dickon 2019.02.03. 17:31:09

@morpho:

Elmondhatjuk, hogy a két világháború hullahegyei miatt van most liberális demokrácia. Béke. Fukuyama úgy gondolta, hogy mára, az egész világon, minden országban ez lesz. Mert ez a legjobb, ezt már nem lehet meghaladni. Hát nem jött be. Pedig Huntington szólt, hogy ez nem így van, és hogy még nagyobb gebasz jön. A béke múlandó...
:)

rasztaszív 2019.02.03. 17:33:36

@John Brennan: montsegur mondd neked valamit...?nyilván nem,különben nem járatnád le magad így...

Dickon 2019.02.03. 17:33:40

@rasztaszív:
:))))
Ahogy én se igaz keresztényről.
Azért az gáz, hogy egy tökéletes sincs köztetek. Ravasz egy népség vagytok. Élhettek bűnösen, hisz a világ is gonosz, bűnös.
:)

morpho 2019.02.03. 17:34:03

@Dickon: Ja. De attól még egy sikeres olajdiktatúra nem lesz vonzó! Nekem.
A liberális demokráciák sokkal inkább. Az elvándorlás irányából azért ez kiderül nem?

morpho 2019.02.03. 17:36:22

@Dickon: Ez bűnös világ doktrina nem az újszövettségből ment át a mainstreambe?

Dickon 2019.02.03. 17:43:47

@morpho:
:)
Neked nem vonzó, de lehet, hogy annak a kecskebaszónak, aki ebben él, igen. Mert mit lát a tévében, mit olvas az újságban? A nyugati demokráciában az asszonynak annyi joga van, hogy ihaj! Miközben ő néhány tevéért vehet, elvehet egy újat, ha az előző szaloncukor menyasszonyról kiderült, hogy bajuszos. Ha megunta, van olyan hely, hogy elválhat és a kedves hitvesét sms-ben értesítik, hogy ki van rúgva. Tiszta lutri az egész, mert mit látsz a burka lőrésén kívül? Aszma huncut szeme megtévesztette Nazimot....

Elvándorolni meg nem az olajmonarchiákból vándorolnak. Az arab tavaszt ott nem rendelték meg. A tavaszi vihar országai meg most eléggé szét vannak csúszva. Néhány helyen egy tisztességes katonai diktatúrának is örülnének most már. Afganisztán, Irak, Szíria, Szomália, Líbia....megannyi sikeres beavatkozás színtere.
:)

Dickon 2019.02.03. 17:46:33

@morpho:

:DDDD
Rasztaszív szerint igen....Ó mennyi önjelölt messiás tűnt fel azóta.
:)

Dickon 2019.02.03. 17:54:16

@morpho:
:)
Ezt kérdezi Nazim is, mikor az arab tavasz prospektusait mutogatják neki. Mert biztos olvasta Huntingtont, aki szerint most, a civilizációk összecsapása következik, miszerint a "hidegháború végeztével az államok immár nem (politikai) ideológiák alapján fognak szemben állni egymással, hanem kulturális, civilizációs alapon, melyben a liberális demokrácia (a „nyugati civilizáció”) csak egy lesz a sok közül és nem is a legerősebb."
Pont leszarja, hogy a nyugati világ Zepter ügynökei mivel házalnak, mert ő másban hisz. Sőt! Ő még hisz!!!
:)))))

rasztaszív 2019.02.03. 17:54:17

@morpho: @Dickon: szerintem ez régebbi alapelv.zarathustra.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 17:59:13

@orpho:

"A liberális demokrácia világszette a legsikeresebb állami berendezkedés."

Idezet a PWc jelentéséből:

piacesprofit.hu/gazdasag/a-fejlodo-orszagok-novelik-ketszeresere-a-vilaggazdasagot/

"Az E7 országok (Brazília, Kína, India, Indonézia, Mexikó, Oroszország és Törökország) gazdasága az elkövetkező 34 év során hozzávetőleg átlagosan évi 3,5%-kal nő majd, a G7 országok (Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, az Egyesült Királyság, és az Egyesült Államok) gazdaságának évi mintegy 1,6%-os növekedésével szemben."

Nézd meg az E7 országok politikai rendszereit!
De megnézheted a leggyorsabban fejlődő többi orszagét is. Hány nyugati értelemben vett liberális demokracia van közöttük?

Dickon 2019.02.03. 18:05:41

@morpho:
:)
És eljutottunk oda, a posztban megerősítésként és etalonként említett Fukuyama mára eljutott odáig, hogy látja a liberális demokrácia hibáit. Látja a gyengéit, és látja azt, hogy a liberális demokráciák vezetői nincsenek ezekkel tisztában. Nincsenek az új problémákra megfelelő, kielégítő és hatékony válaszaik. Bár még lehülyézi Huntingtont, de ő is látja, hogy mi következik, mi következhet ebből.
Itt fentebb a építőkockás, betonkockás vagy térköve...tudja a tök...csávó idézett pár érdekes gondolatot tőle.
Én már nem teszem.
:)

morpho 2019.02.03. 18:08:16

@atomic power 1986DucaDuca: Te meg nézd meg a növekedési bázist ezekben az országokban, aztán dumcsizzunk tovább!

morpho 2019.02.03. 18:09:56

@Dickon: Vagy ne tedd! De ne próbáld!

Dickon 2019.02.03. 18:10:11

@morpho:
Vagyis hogy ne tedd!
Szívesen.
:))))

Dickon 2019.02.03. 18:11:10

@morpho:
Már Yoda sem segít!
:DDDDDDDDDDDDDDDD

morpho 2019.02.03. 18:16:53

@Dickon: Nem is akar. Egyébként a galaktikus köztársaságot is egy kamuháborúval vágta haza Palptine!

Dickon 2019.02.03. 18:21:56

@morpho:
:DDDDD
Bazzzzz....
Na most kíváncsivá tettél. Érdekelne a párhuzam...
Kifejtve, nevesítve...stb. Palpatine-t megfejtettem. Jöhet a többi.
:)))

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 18:22:30

@morpho:

"Attól, hogy CDU plitikusok vezették az országot, még liberális demokrácia az NSZK. Egyébként volt ott valami Willy Brandt is... "

Azoknak a CDU politikusoknak a vezetésével építették újjá Németországot. Megteremtették a szociális piacgazdaságot, a szociális egyensúlyt, jólétet mindenki számára. A gazdaságtörténelemben német gazdasági csodaként jegyzik.
Willi Brandtnak már nem sok gondja maradt a gazdasággal.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 18:40:37

@morpho:

"Te meg nézd meg a növekedési bázist ezekben az országokban, aztán dumcsizzunk tovább!"

Nem kell megnéznem, tudom.

Viszont a PWC előrejelzésében ez is benne van:

"............a feltörekvő gazdaságokban az átlagjövedelem szintje idővel fokozatosan eléri a fejlett gazdaságokét, azonban az átlagjövedelmek világméretű teljes kiegyenlítődése csak jóval 2050 után következhet be."

Ha ez így van, márpedig a PWC szakértelmében megbízhatunk, akkor az az országcsoport, amely történelmileg nem hosszú idő alatt képes egy jóval alacsonyabb bázisról utolérni a jelenleg fejlettnek számító országcsoportot, akkor az sikeresebb gazdaságilag.

Tehát vagy nem igaz az, hogy a liberális demokráciák gazdaságilag sikeresebbek, vagy nem a politikai rendszer a meghatározó ebben a kérdésben.

Lehet választani!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 19:11:10

@taga20: Tudtommal téged senki nem kérdezett.

nincs1itt 2019.02.03. 19:18:32

puff neki, ez a Fukuyama gyerek aszongya, amit szerénytelenségem pofádzik már évtizedek óta: "nemzetállam kell, nacionalizmus nélkül. " és még a Stanfoedon sem vagyok prof. bár az unicum laude megvót!

nincs1itt 2019.02.03. 19:21:15

@Helga Beauty Salon: te aszongyad megfele, hogy a győri ódiban most mennyi a bér, mert kaptak 18% emelést. amit én úgy látok, hogy meg lesznek még szívatva a munkavállalók... ezért.

Dickon 2019.02.03. 19:28:25

@nincs1itt:

Bizony meg. Mert meg lett ígérve a Pozsonyból( érzékenyebbek kedvéért Bratislava) kirúgott kb. 400 embörnek, hogy majd Győrben....és most meg azt mondják nekik, hogy, nem telik rá. És ez még csak a kezdet.
Itt a kelet-európai gyarmatokon ne ugráljon a munkavállaló, ha kedves az élete melója.
:)))

neko1967 2019.02.03. 19:39:18

@atomic power 1986DucaDuca:

MI AZ A SZABADOSSÁG?

Pl. a csuti geci emberi ésszel lassan felfoghatatlan gazdagodása már a hétköznapi morál hanyatlása?

orulunkvincent.tumblr.com/image/182473828848

morpho 2019.02.03. 19:48:22

@Dickon: Klasszikus populista hatalomgyakorlási technika az ellenségkép felállítása és a nemlétező ellenség elleni folyamtos harc kommunikálása. Ennyi. Nem kell nevesíteni. Érted te ezt.

morpho 2019.02.03. 19:50:41

@atomic power 1986DucaDuca: Mi meg 50 éve 10 évre vagyunk Ausztriától. Egy előrejelzés vagy bejön vagy nem. Általában nem. Hivatkozni tényként nem lehet rá! Én se szoktam.

morpho 2019.02.03. 19:51:54

@atomic power 1986DucaDuca: A szociális egyensúlyt kizárólag a szocialisták teremthették meg! Vagy nem?

Dickon 2019.02.03. 19:55:53

@morpho:
:)))
"klasszikus populista"
Igen! Van aki mindenhol migránsokat, Sorost és ügynökeit, van aki mindenhol nácikat és fasisztákat vagy 23 millió románt lát.
Értem én...hogyne érteném. Nagyon sokan használják ezt a hatalomgyakorlási technikát. És a módszerváltás 30 évét nézve elég sikeresen!
:)))

morpho 2019.02.03. 20:05:01

@Dickon: Én a baloldali populisákra ugyanúgy értettem.

morpho 2019.02.03. 20:09:20

@Dickon: Tényleg, a Soros terv elleni harc hogy áll most? Megshortolta már az öreg a migráncsok millióit? Rezsisziszitől a válaasztások óta nem hallok erről semmit. Pedig ő a szakember! Teljesen el vagyok veszve!

Dickon 2019.02.03. 20:19:54

@morpho:
:)))))
Annyira jól áll a Soros-terv elleni harcz, hogy most már Orbán ellenes rabszolgatüntetések sem vannak. Biztos elfogyott az öreg Gyuri bácsi pénze.
Csak Hadházy és Szél jár be néha valamelyik tévészékházba magánszorgalomból...vagy túlórában? Tudja a fene....
:)

Dickon 2019.02.03. 20:21:47

@morpho:
Ebben biztos voltam.
:)

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 20:22:31

@morpho:

"Egy előrejelzés vagy bejön vagy nem. Általában nem. Hivatkozni tényként nem lehet rá! Én se szoktam."

Kínai gdp vásárlóerő paritáson 2014-ben beérte az USA gdp-t. 2018-ra 25%-al meghaladta azt. Ez már tény. Szingapurról is lehetne beszélni.

John Brennan 2019.02.03. 20:32:55

@atomic power 1986DucaDuca:
Willy Brandt foglalkozhatott a neki ajándékozott, kirendelt kurvákkal

2019.02.03. 20:33:57

@Dickon:

A kelet-európai gyarmatokra a kelet-európai gyarmatok kormányai egymással veresengve hívták/-ják be a külföldi vállalatokat. Stratégiai megállapodások keretében több milliárdos adókedvezménnyel jutalmazva őket.
Úgyhogy ők is vastagon felelősek a kizsákmányolásért. Arról nem is beszélve, hogy direkt alacsony szinten tartják a béreket. Különben a kutya sem jönne ide.

morpho 2019.02.03. 20:36:06

@atomic power 1986DucaDuca: Ha au USA kivonná a gyártást Kínából, véget érne a tötténet. Bármikor jöhet egy krach, aztán szeva. Ráadásul ezek diktatúrák! Miért jobb neked egy autokrata rezsim, mint a liberális demokrácia?

Spiritmonger 2019.02.03. 20:38:52

Fukuyama teljesen meghülyült, igaz, már régebben is folyamatosan mellélőtt a jóslataival.
A libbantkomancsok még mindig azt hiszik, ezzel a ferdeszeművel egyetemben, hogy a populistákat a képzetlen emberek szavazatai legitimálják. Nem baj, majd rádöbbennek folyamatosan...
Ha Magyarországon nem csak a bulinegyedben tájékozuódnának, lehet, a valósághoz jobban közelítő elemzésekre is képesek lennének...

Dickon 2019.02.03. 20:41:37

@Ms.Cunnesburry:
:DDDDDDDD
A kelet-európai gyarmatok kormányai, azaz a helytartók, csak a dolgukat végzik. Erre a posztra mindig találnak megfelelő embert a gyarmattartóink.
:))

Dickon 2019.02.03. 20:44:53

@morpho:

"Ha az USA kivonná a gyártást Kínából..."

Ne felejtsük el, hogy ez kétélű fegyver, mert lehet ám otthon, meg máshol is gyártani...drágábban...sokkal drágábban. És hát ugye a szabad piac törvényei...farkastörvényei szerint....
:)
Annyira imádom a globalizációt! A róka fogta csuka...
:)

John Brennan 2019.02.03. 20:48:16

@Ms.Cunnesburry:
ez a szlovák nyanya nem képes következetes lenni

2019.02.03. 20:49:10

@Dickon:

.. és egyes helytartók közben etetik a népet a nem leszünk gyarmat, rohadt multik igével. :D

2019.02.03. 20:51:19

@John Brennan:

Kicsi huszár! Már Dickon is a listádon van? Döntsd már el, ki is kell igazán neked, hidd el hátralépek. :D

morpho 2019.02.03. 20:51:23

@Dickon: @atomic power 1986DucaDuca: Azért vannak még lehetőségek. Vietnam, Kambodzsa, Afrika, eszkimók. Egyébként nem ezért kétélű a fegyver, hanem azért mert Kína a legnagyobb amerikai állampapír vásárló. Gyakorlatilag részben ők finanszírozzák az USA-t. Ha kivonnák a tőkét, leállnának a kötvényfelvásárlással. Bár ez őket is szarul érintené, mert elinflálódna a jüan.
De még mindig nem tudom, hogy mi köze a ködös jövőnek a jelenben sikeres liberális demokráciákhoz??

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 20:52:04

@morpho:

Azért az a gyártás kivonás nem menne olyan könnyen. Az USA is /világgazdaság/ nagyon megérezné.

"Ráadásul ezek diktatúrák! Miért jobb neked egy autokrata rezsim, mint a liberális demokrácia?"

Nekem az a rezsim jó, amelyik stabil gazdasagot tud biztosítani. Erre lehet alapozni mindent. Demokráciát is.

Dickon 2019.02.03. 21:00:15

@Ms.Cunnesburry:
:)))))
Így van! Bőven elég, ha a birkanyáj eljátszik a gondolattal, hogy belázadunk és kitörünk a karámból. Persze nem teszik meg, csak álmodoznak róla...és másnap ugyanolyan unottan legelésznek, mint előtte. De ez még mindig hatékonyabb módszer, mint azé a pásztoré, aki a pásztorválasztáson, kiállva a birkák elé azt mondja:
-Ostoba birkák vagytok! Hülye kérődzők! Kihasználnak titeket!
Az ostoba birkának is van önérzete...és mivel az igazság fáj a legjobban, ezért ezt a pásztort nem választják meg.
:))

Dickon 2019.02.03. 21:01:23

@morpho:
:))))
Róka fogta csuka....

2019.02.03. 21:23:14

@Dickon:

Biztos, hogy jó forgatókönyv van a kezedben?
Az enyém szerint ezt a pásztorválasztás után kiabálják. Előtte összevesznek a pásztorboton. Aztán kijelentik, hogy mindenki egyedül fog terelni.

morpho 2019.02.03. 21:25:52

@atomic power 1986DucaDuca: Észak Korea gazdasága is stabil. Ha neked a demokratikus alapjogok nem fontosak, akkor miért nem ezzel kezdted? Eleve nem lett volna köztünk vita!
"Azért az a gyártás kivonás nem menne olyan könnyen. Az USA is /világgazdaság/ nagyon megérezné" A populista amerikai elnöknek pont ellentétes a véleménye.

@Dickon: Stimm!

Dickon 2019.02.03. 21:35:37

@Ms.Cunnesburry:

Lehet, hogy a tiéd valami limitált vagy javított kiadás(ha film lenne, azt mondanám, hogy a rendezői változat)...amúgy meg pásztora és választása válogatja.
:)
A végeredmény mindig ugyanaz. A birka legeljen és nyírható legyen....

morpho 2019.02.03. 21:56:47

@Dickon: És te leszel a pásztor? :) Ducaduca meg a puli? :)

nincs1itt 2019.02.03. 22:01:21

@Spiritmonger: nézzenek oda, még egy gondolkodó! itten teuton földön éppen n+1-dik kampfot hirdették meg a szélsőjobb(értsd náczikok) ellen. a fene se érti, de a reichsbürgerekkel együtt vadul szaporodnak. szép lassan kicsúszik a szőnyeg a centrum pártok lába alól és jönnek a populistákok, mindkét szélről... valamit sikerült megint elkettyinteni...

nincs1itt 2019.02.03. 22:04:01

@Ms.Cunnesburry: meg ugye az EU tagság is szerepet játszik, mivel nincs vám stb, viszont vannak szép alacsony bérek, vastag adó kedvezmények... meg ugye könnyedén meg lehet ajándékozni a döntéshozókat... mert azoknál a haza minden előtt(értsd: hazavihető érték minden előtt)...

morpho 2019.02.03. 22:04:27

@atomic power 1986DucaDuca: Ha te ebből azt rakod össze, hogy "Kínai gdp vásárlóerő paritáson 2014-ben beérte az USA gdp-t. 2018-ra 25%-al meghaladta azt. Ez már tény." Akkor valami egészen mást olvastál. Én ezt:

countryeconomy.com/countries/compare/usa/china

Te mit is?

2019.02.03. 22:20:46

@nincs1itt:

Na, ja! A győri Audi gyárban azért sztrájkoltak, hogy elérjék a szlovákiai Volkswagenben dolgozók bérszintjét.
Ott meg a német gazdasági mutatók csökkenésére hivatkozva leállították a hétvégi termelést, hazaküldték az Audiból kölcsönzött 500 magyarországi munkást. A szerb és ukrán vendégmunkásokra is hasonló sors vár.
Kutyavilág lesz itt, ha bedől az autóipar. De a Brexitnek is megisszuk a levét.

morpho 2019.02.03. 22:24:52

@Ms.Cunnesburry: "Kutyavilág lesz itt, ha bedől az autóipar" Ez tény. A magyar gazdaságot nagyjából 3 autógyár húzza. Ha az bedől, akkor vélátás. De egyenlőre nem látszik bedőlni. A hitelválság alatt leginkább azért zuhant be 7%-kal a magyar GDP, mert leálltak az autógyárak. Most viszont nem tűnik úgy, hogy ez megtörténik, de a jóslatokat meghagynám Duca Icának. Ebben ő a legjobb! :)

John Brennan 2019.02.03. 22:27:13

@Ms.Cunnesburry: ha szlovák nyanyák nem vesznek autót, az még nem dönti be az autóipart

2019.02.03. 22:27:26

@Dickon:

Én önjáró birka vagyok. Tudom, hogy nyírnak, legelek is. Csak akkor vadulok meg, ha maszlaggal akarnak etetni. Pl., hogy mindez értem van, meg a nemzetért, a hazáért - különben jön a farkas.
A forgatókönyvbe folyamatosan belejavítok, hogy a végén hepiend legyen. Ennyi nekem is jár! :D

2019.02.03. 22:39:27

@morpho:

Szlovákiában itt a Jaguar Land Rover. Tavaly az unió megengedte a szlovák kormánynak, hogy 120 millió euróval támogassa az üzemet. Kilépés esetén ugrik a pénz és még mindig nem tudni, hogy Angliában vagy Szlovákiában folytatják működésüket.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 22:41:11

@morpho:

"Akkor valami egészen mást olvastál. Én ezt:

countryeconomy.com/countries/compare/usa/china"

Ha jól látom itt piaci áron számított GDP-ről van szó. Én vásárlóerő paritáson számolt GDP-ről írtam.

"Észak Korea gazdasága is stabil. Ha neked a demokratikus alapjogok nem fontosak, akkor miért nem ezzel kezdted? "

Valamit félreértettél. Én nem azt írtam, hogy a demokratikus alapjogok nem fontosak. Azt ítam, hogy stabil demokrácia stabil gazdaságra épülhet. Mint háznál a betonalap.
Visszafelé viszont nem igaz a kapcsolat. Azaz nem demokrácia is állhat szilárd gazdasági alapokon. Gondolj a Pinochet rendszerre Chilében.

2019.02.03. 22:41:21

@John Brennan:

Okos vagy, ülj előre! :D

2019.02.03. 22:50:19

@morpho:

Pár hónapos megtorpanás is meglátszik a GDP-n. A fenti korlátozásokról még a sztrájk befejezése előtt hírt adtak a szlovák portálok. Ezért kicsit megmosolyogtam a szabad hétvégéről szóló győri követeléseket.
Az is árulkodó jel, hogy a szlovákiai VW vezetői leszögezték, nem lesznek elbocsájtások. Csak szüneteltetik a felvételt. Pedig eddig nagy erővel folyt a munkerőkeresés.

John Brennan 2019.02.03. 22:54:55

@Ms.Cunnesburry: ennél még Móricka is okosabb

2019.02.03. 23:00:45

@John Brennan:

Van még valami közlendőd, az elmúlt napok folyamán tett szlovák/tót/kurva/pina/nyanyán kívül?
Mert ha nincs, akkor szívesen rövidre zárnám sokatmondó eszmecserénket, az idők végezetéig.
Béke veled! :)

morpho 2019.02.03. 23:03:53

@atomic power 1986DucaDuca: "Én vásárlóerő paritáson számolt GDP-ről írtam" A linket légy oly drága!

morpho 2019.02.03. 23:09:21

@atomic power 1986DucaDuca: "Valamit félreértettél. Én nem azt írtam, hogy a demokratikus alapjogok nem fontosak. Azt ítam, hogy stabil demokrácia stabil gazdaságra épülhet"

Nem ezt írtad! Ezt írtad: "Nekem az a rezsim jó, amelyik stabil gazdasagot tud biztosítani. Erre lehet alapozni mindent. Demokráciát is"

Rezsimre demokráciát. Aha...

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 23:35:08

@morpho:

"Rezsimre demokráciát. Aha..."

Látom zavar a rezsim szó. Nem politikai rezsimre gondoltam, hanem a rezsim szó szűkebb értelmezésére, kormányzati rendszerre, ideológiai szempontok nélkül.

Populista tekintélyelvű autokrata diktátor 2019.02.04. 00:16:10

"Fukuyama úgy látja, hogy a nyugati demokráciára nézve a legnagyobb ideológiai kihívást Putyin jelenti, de a fő veszélyt ebből a szempontból Magyarország testesíti meg,"

Ja tenyleg mi vagyunk a veszelyesek. Meg veletlenul sem az Europat lerohano tobb szaz millio NEMIEROSZAKOLO ARAB TERRORISTA. Szerencsere ok egyaltalan nem veszelyesek.

Kunhallmi Agnes 2019.02.04. 00:23:35

"A populisták bázisát mindenütt a kevésbé képzett, vidéki lakosság adja"

Na ezt megkaptátok büdös bunko tirpák parasztok.
Hányni tudnék ezektől a gumicsizmás bunkoktól, akik nem csinálnak mást mint gumicsizmában taposák a trágyát, és Orbánra szavaznak. Pfujjj.

miért 2019.02.04. 13:48:50

@Helga Beauty Salon: magával szemben engem soha sem a politika tartott el. Sem a mostani, sem a negyven évvel ezelőtti komcsik nem tudtak térdre kényszeríteni. Szóval jó lenne ezt a bolsevik hazugsagokat elfelejtenie! Igaz, akkor miből is élne?!

Helga Beauty Salon. 2019.02.04. 14:38:02

@miért: : magával szemben engem soha sem a politika tartott el. Sem a mostani, sem a negyven évvel ezelőtti komcsik nem tudtak térdre kényszeríteni..............

Na komám, ha te ennyire tudod hogy én miből élek, akkor én is elárulom mindenkinek hogy te miből élsz!
Téged tényleg nem a politika tartott el és nem a komcsiknak térdeltél le, hanem a kocsisoron a traviszopatás kedvelőinek! Az eszedből nem is telhet sokkal többre ahogy látom!
süti beállítások módosítása