B1 blogcsalád



Fukuyama: a nagy veszélyt Orbán jelenti a demokrácia számára

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. február 03. - Szelestey

• A populizmus aligha tudja magát sokáig tartani, viszont nagy károkat tud okozni a népnek, míg végre megbukik 

• Menekültügyben nem a következetesség a magyar politika legfőbb erénye - diplomáciai ámokfutás Brüsszelben 

• Gruevszki legújabban azt állítja, hogy azért szökött Budapestre - az EU- és Nato-tag magyar állam hathatós közreműködésével -, mert odahaza megölték volna, ha bevonul a börtönbe 

Der Standard

der_standard.jpg

Fukuyama úgy látja, hogy a nyugati demokráciára nézve a legnagyobb ideológiai kihívást Putyin jelenti, de a fő veszélyt ebből a szempontból Magyarország testesíti meg, bár a Stanfordi Egyetem tanára szerint a liberális rendszereknek igazából nincs alternatívájuk. A 66-éves professzor azt mondja, hogy nagyon sok kedvezőtlen nyugati fejlemény mögött Moszkva áll. A törésvonalak olyan kérdések mentén húzódnak, mint vallás, család, a melegek jogai, ám a demokrácia szempontjából csak akkor válnak veszélyessé, ha ezek ürügyén intézményeket támadnak. Meg akkor, ha kikapcsolják a független sajtót és az igazságszolgáltatást, ahogyan azt Orbán Viktor az erkölcsileg szétesett elitre hivatkozva tette. Ugyanő annyira megváltoztatta a választási törvényt, hogy a Fideszt szinte lehetetlen alkotmányos úton leváltani. Hát, itt kezdődik a fenyegetés.

A beszélgetés apropója az volt, hogy legújabb könyvében Fukuyama kifejti: az identitás kérdése roppant módon megosztja a mai társadalmakat, súlyos nehézségekbe sodorta a liberális demokráciákat, ám ezt a területet semmiképpen sem szabad átengedni a szélsőjobbnak. Mint mondja, Trump a globalizált populizmus legeklatánsabb példája. Az ilyen emberek nem tartják legitimnek a fennálló állapotokat, ezért hatalmas veszélyt jelentenek a jogállamiság, az intézményes szerkezet szempontjából.

A demokrácia számára nem annyira Kína vagy Oroszország a veszedelmes, hanem az, hogy a saját választói fordulnak el tőle. A szakértő ennek ellenére nem látja rossznak a kilátásokat, noha Európában sokféle populista mozgalom van. Ám még léteznek olyan intézményes biztosítékok, amelyek a legrosszabbat megakadályozzák. Arról nem beszélve, hogy a populista politika az embereknek árt, lásd a Brexitet. Fukuyama nem gondolja, hogy ez a hullám sokáig tartana és érdemi alternatívát kínálna. Még akkor sem, ha napjainkban fegyverként él vissza az internettel.

Ugyanakkor van alapja az emberek dühének, mert a Nyugat nagy hibákat követett el, így az Irak elleni támadással, a migrációs válsággal, arról nem is beszélve, hogy a neoliberalizmus túl sok egyenlőtlenséghez vezetett. A populisták bázisát mindenütt a kevésbé képzett, vidéki lakosság adja, az idősebbek és konzertívabbak. A tömegek hihetetlen változásokon mentek keresztül. Ebben a helyzetben egyszerű a demagógok számára kijelenteni, hogy pl. a migránsok a felelősek, amiért széles rétegek csúsztak le. Ráadásul a működési zavarok eléggé elhúzódnak, de szó sincs arról, hogy olyan állapotok alakulnának ki, mint a múlt század 30-as éveiben. A demokratikus intézmények a legtöbb helyen sokkal erősebbek, mint akkor, ezzel párhuzamosan jóval kedvezőbbek a gazdasági feltételek. Szóval nem kell okvetlenül borúlátónak lenni.

A veszély két irányból jön: egyfelől a populisták megpróbálják etnikai alapon meghatározni a nemzeti identitást és a polgáriságot. Ez azonban lehetetlen, mert túl sok embert kirekeszt. A baloldal ezzel szemben egyáltalán nem kíván a nemzeti identitással foglalkozni, mert az a szemében a rasszizmussal egyenértékű. A középút az, hogy a kérdés fontos, mert a demokrácia nem létezhet, ha nincs egyezség az alapértékekről. Csak éppen ezek az értékek nem épülhetnek etnikai vagy vallási alapokra. Úgy is lehetne mondani, hogy nemzetállam kell, nacionalizmus nélkül.  

Handelsblatt

handelsblatt.jpg

Egy szemtanú szerint Magyarország diplomáciai ámokfutásba kezdett, miután a migrációra hivatkozva akadályozza a szorosabb együttműködést az unió és az arab, illetve észak-afrikai államok között. A botrány azért tört ki, mert a magyar képviselők nem járultak hozzá, hogy az EU dokumentumban rögzítse álláspontját az Arab Liga külügyminisztereivel tervezett hétfői találkozó előtt, ahol a kapcsolatok elmélyítése a téma. A magyar hozzáállás éles vitát váltott ki. Egy uniós megbízott úgy értékelte, hogy a magyar fél teljesen elszigetelte magát, mivel ideológiai megfontolásokból még igen messzire mutató kompromisszumos indítványokat is lesöpört az asztalról.

A holnapi egyeztetésen a hónap végére tervezett Sarm-el-sejki csúcskonferenciát készítik elő. Brüsszel abban bízik, hogy a kibővített politikai és gazdasági kooperációt eredményt hoz az illegális bevándorlás elleni küzdelemben is. Egy uniós forrás azt mondta, az Orbán-kormánynak kell eldöntenie, miért jó neki az, ha megnehezíti a közeledést az arab térséghez, hiszen anélkül nem lehet lépni a törvénytelen migráció ellen, amit Magyarország amúgy annyira sürget.  

Yahoo/AFP

yah.png

A volt macedón miniszterelnök azt közölte, hogy azért szökött el a kétéves szabadságvesztés elől, mert olyan híreket kapott, hogy a börtönben meg akarják ölni, és azért éppen Magyarországtól kért menedéket, mert egy EU- és Nato-tagállamról van szó, ahol függetlenek az intézmények. Gruevszki, a volt szkopjei erős ember először nyilatkozott azóta, hogy kereket oldott, az interjút az egyik macedón tévének adta. Azt állította, hogy eredetileg be akart vonulni a rács mögé, habár a hatalmi visszaélések miatt kiszabott ítéletet teljesen őrültnek és minden alap nélkülinek tartotta, ám utána jött a súlyos fenyegetés. Ezért azután először Tiranába, majd onnan bizonyíthatóan magyar diplomaták segítségével Magyarországra szökött.  Macedónia azt követeli, hogy a politikus azonnal térjen haza, míg az unió több kérdésre is választ vár az ügyben a magyar hatóságoktól.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7214605036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

havrilla 2019.02.03. 07:54:40

Ebből látszik, hogy Magyarország világhatalom. Minden szar geci liberális velünk foglalkozik.

rallus 2019.02.03. 08:22:42

Fukuyama gyengébben jósol, mint ahogy Gazsi Gizella Jósnő leveszi a rontást és szerelemkötést hajt végre ráadásul sokkal több pénzért!
Az ő tevékenységében az a tudomány, hogy meg tudja magyarázni, miért tévedett olyan nagyot....

2019.02.03. 08:43:08

@havrilla:

"Minden szar geci liberális velünk foglalkozik."

addig jó, lehet ott is érzik, micsoda mocsok hordott itt össze a czigány és bandája. igazán nem nekik, nekünk gond.

az ilyen fidessf@szoknak mint te, elég a hit, hogy O1G.

Horgos Károly 2019.02.03. 09:56:30

havrila rohaggyá meg ciklonbé szipuzás közben szar náci!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 10:46:21

Fukuyama úgy látja, hogy a nyugati demokráciára nézve a legnagyobb ideológiai kihívást Putyin jelenti, de a fő veszélyt ebből a szempontból Magyarország testesíti meg, bár a Stanfordi Egyetem tanára szerint a liberális rendszereknek igazából nincs alternatívájuk. ...

Ki nem szarja le egy amerikai japán véleményét, pláne ha egyetemi tanár létére olyan hülye hogy a világ egyik legerősebb hadseregével rendelkező országot veszélytelenebbnek minősít Magyarországnál! Azt hogy a liberalizmusnak ne lenne alternatívája, meg már nem is boncolgatom, az a kijelentés egy mongolidiótától szól hasonló mongolidiótáknak!

miért 2019.02.03. 10:52:40

@Helga Beauty Salon: a szabadnép hivatásos levelezőjétől csak ennyire telik?! Putyin-gazda többet vár a csicskásaitól!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 10:56:48

A populizmus aligha tudja magát sokáig tartani, viszont nagy károkat tud okozni a népnek, míg végre megbukik ............

"A populizmus egy politikai ideológia, latin eredetű szó, a ' populus' jelentése: nép. A populizmus egyfajta politikai retorika és meggyőződés, többnyire a politikai elitekkel szembeni bizalmatlanságot és ellenségességet fejezi ki, és arra alapoz, hogy a nép ösztönei és óhajai a politikai cselekvés legfőbb iránymutatói. " _wikipédia-

Ergo akinek a populizmus az ellensége, az antidemokratikus, elnyomó és teljesen semmibe veszi a népakaratot! Persze ezt eddig is tudtuk, a magukat liberálisoknak nevező, de az igazi liberalizmust nyomokban sem tartalmazó felforgató hazudozó férgek, a globális háttérhatalom teljes uralomra törésének az elvtelen kiszolgálói!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 11:02:10

@miért: a szabadnép hivatásos levelezőjétől csak ennyire telik?! Putyin-gazda többet vár a csicskásaitól!...........

Kerülöm a terjengősséget, egy szint fölé írok, nem is csoda hogy egy ilyen orbánfóbiás soroscsicska proli nem bírta felfogni.
A saját teljesítményedről mi a szerény véleményed? Szerintem téged Soros csak adóoptimalizálási céllal alkalmaz, egy megváltozott munkaképességű szellemi fogyatékos után rengeteg kedvezmény jár ám!

morpho 2019.02.03. 11:17:59

@Helga Beauty Salon: "Azt hogy a liberalizmusnak ne lenne alternatívája, meg már nem is boncolgatom"

Hát jobban járunk, mert így csak az derül ki, hogy nem tudsz olvasni. Fukuyama liberális rendszerekről beszélt, nem liberalizmusról. Ezt ilyenkor szándékosan mosod össze, vagy ennyire ostoba vagy?

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 11:28:28

@morpho: Fukuyama liberális rendszerekről beszélt, nem liberalizmusról. Ezt ilyenkor szándékosan mosod össze, vagy ennyire ostoba vagy?.........

Jelentéstartalomban végkövetkeztetésben mi a különbség faszfej?
Itt egyedül te vagy ostoba és nem is tudtad felvenni a kesztyűt, aminek ékes bizonyítéka hogy elkezdtél egy szón lovagolni!

miért 2019.02.03. 11:29:40

@havrilla: ahelyett, hogy izgatottan készülnének a következő orban-lukasenko találkozóra! Ugye macskajancsi!?

rallus 2019.02.03. 11:30:28

@morpho: Kár lenne, ha a liberális rendszer nem működne tovább az eddigi hatékonyságával.

"Tovább nyílt a vagyonolló a leggazdagabbak és a legszegényebbek között 2018-ban: tavaly a 26 leggazdagabb ember vagyona egyenlő volt az emberiség legszegényebb felének összvagyonával - hívta fel a figyelmet az Oxfam nemzetközi civil szervezet hétfőn.

"A gazdagok és szegények közötti egyre szélesedő szakadék ellehetetleníti a szegénység elleni harcot, károsítja a gazdaságot és szítja az emberek dühét" - mondta Winnie Byanyima, az Oxfam International vezérigazgatója."

Ezt köszönhetjük a liberalizmusnak és így nem is csoda, hogy mindig lesz olyan önzetlen állampolgár, aki bármit megtenne a leggazdagabbak további gyarapodása érdekében... Természetesen csak elvhűségből....

morpho 2019.02.03. 11:38:03

@rallus: És? Attól, hogy a rendszer liberáis, még bárki megválasztható. Pont azért mert liberális. Te miröl beszélsz?

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 11:55:42

@morpho: És? Attól, hogy a rendszer liberáis, még bárki megválasztható. Pont azért mert liberális. Te miröl beszélsz?...............

Így is bárki megválasztható, sőt a rendszer is és az emberek azt választották, hogy ne legyen liberális!
A liberálisok nagy mesterei a szavaknak! Hirdetik és számonkérik a liberalizmust közben ők felelnek meg a legkevésbé a liberális elvárásoknak!

paraszthajszal 2019.02.03. 11:56:11

@morpho: „Attól, hogy a rendszer liberáis, még bárki megválasztható.”

A választás szabadsága, az általános aktív és passzív választójog a demokrácia (nem csak a liberális, hanem bármilyen valódi demokrácia) egyik fontos építőkockája, de önmagában ettől még boldog senki sem lesz, sem nem lesz olcsóbb a kenyér és tej a boltban…

A liberalizmus, és a liberális politikusok által propagált tömeges bevándorlás már most meghozta a gyümölcsét a nyugati országokban – beilleszkedési problémákkal küzdő, a többségi társadalomba beilleszkedni képtelen migránsok, vallási szélsőségesek által elkövetett terrorista cselekmények, a hagyományos értékek (házasság, család, nemzet) „lippsi” átértelmezése; egy olyan világ, ahol a másság (melegség, iszlám vallás, erősebben pigmentált bőrszín) a segítendő, propagálandó; ahol a fehér, keresztény, heteroszexuális férfiakat diszkriminálják.
www.thetimes.co.uk/article/straight-white-men-hit-back-at-the-new-racism-vc9hp6vnj

Ti lehet, hogy ilyen világot akartok Magyarországon is, de a csendes, józan többség ezt nem fogja hagyni! Itt nem lesz ilyen!

rallus 2019.02.03. 12:06:11

@morpho: Elvileg igen, de annak a néhány senki által meg nem választott embernek van arra pénze, hogy fizetett emberek és hasznos idióták segítségével befolyásolja a világ eseményeit, nyilván nem a saját érdekeivel szemben. Példának talán elfogadható Irak esete. Amikor Szaddam nem csak dollárért akart olajat eladni, akkor rögtön kiderült, hogy diktátor. Szakemberek nézték azonnal atomreaktornak a sivatagban a vacsora főzésnél égő teveszart és vegyifegyver gyárnak a fingós tevéket... A világsajtó üvöltött, a bombázók meg elindultak...

Behaton 2019.02.03. 12:10:22

"...Az interjú végén az Európai Unió válságáról is szó esik. A riporter arról faggatja, hogyan lehetne az EU-t visszaállítani a siker útjára, amikor az együttműködés Orbán Viktor és Lengyelország részéről ilyen komoly nyomás alatt áll. Fukuyama szerint az Unió válságát egyrészt a közös valuta, az euró, valamint a migrációs helyzet okozza.

„Nem szeretjük ezt hallani, mivel Orbán Viktorról van szó, de úgy gondolom, egy bizonyos ügyben igaza van”:

a Schengen-övezetet nem lehet fenntartani az EU külső határainak védelme nélkül, márpedig ez jelenleg nem történik meg
– ad igazat a magyar kormányfőnek Fukuyama. Az pedig, hogy Görögországon és Olaszországon keresztül még mindig ennyi ember halad át, „feszültségeket okoz és a populizmus malmára hajtja a vizet”.

A világpolitikai guru zárszóként elmondja, ha ő lenne a német kancellár, Görögországnak és Olaszországnak nyújtott támogatásokkal oldaná meg a migrációs helyzetet. „Lényegében ez már kipróbált stratégia, miután Törökországot már lefizették, hogy minél több migránst tartson vissza az átkeléstől, de még vannak nyitott útvonalak Afrika felől” – mondja –, „azt pedig nem gondolom, hogy Afrika problémáira az Európába irányuló nyílt migráció lenne a válasz. A migráció ahelyett, hogy Afrikát segítené, inkább Európa destabilizációjához vezet” – zárja az interjút Francis Fukuyama. ..."

morpho 2019.02.03. 12:23:18

@Helga Beauty Salon: @paraszthajszal: @rallus: Folyamatosan összemossátok a liberaliumust a liberális demokráciával. Az egyik egy politikai eszmerendszer, a másik meg egy államrend. A demokrácia vagy liberális, vagy nem demokrácia. A liberális politikusoknak semmi köze az egészhez. Ha ezt nem hagyjátok abba, akkor édeshármasban vitatkozgassatok el rajta!

Behaton 2019.02.03. 12:26:19

"Az elmúlt években a liberális demokráciák száma csökkent, miközben Kína és Oroszország vezetésével több autokrácia is bekeményített. Olyan, az 1990-es évek végén még sikeres, stabil, liberális demokráciák fordultak vissza az önkényuralom felé, mint Törökország, Lengyelország, Thaiföld vagy Magyarország, miközben az arab tavasz sem hozott demokratikus forradalmakat Irakban, Líbiában, Szíriában, Egyiptomban vagy Jemenben, a diktatúrák talpra álltak, vagy polgárháború tört ki. Még meglepőbb volt a populista nacionalizmus győzelme a legstabilabb demokráciákban: az Egyesült Királyságban a többség úgy döntött, ki akar lépni az EU-ból, az Egyesült Államokban pedig megválasztották Donald Trumpot.

Az identitáspolitika lett a nyugati politizálás vezérelve
Mindez Fukuyama szerint nem csak a globalizáció radikális technológiai és gazdasági változásainak, hanem az identitáspolitika felemelkedésének is köszönhető. Amíg a 20. század második felében a politikát főleg gazdasági kérdések irányították (a baloldal főleg a munkásokkal, a szakszervezetekkel, a jóléti ellátásokkal és az újraelosztással foglalkozott, a jobboldal pedig az állam méretének csökkentésére és a magánszektor támogatására koncentrált), addig ma már nem a gazdasági vagy ideológiai kérdések vannak a központban, hanem az identitás. Sok demokráciában a mai baloldal kevésbé foglalkozik a széles rétegeket érintő gazdasági ügyekkel, inkább különféle marginalizált csoportok ügyeit karolják fel, például az etnikai kisebbségekét, a nőkét, a bevándorlókét, a menekültekét és az LMBTQ-emberekét. A jobboldal eközben a hagyományos nemzeti identitás védelmét tűzte zászlajára, ami gyakran az etnikumhoz vagy a valláshoz kötődik.
Ez a váltás nagyon régóta tartó folyamattal megy szembe: a nyugati politikai viták legalább Karl Marx óta a gazdasági konfliktusokon alapultak – írja Fukuyama, aki szerint ez a nézet nem vesz figyelembe olyan erőket, amik megmagyarázzák, miért emelkedett fel napjainkban az identitáspolitika. Most ugyanis a politikai vezetők az egész világon azzal tüzelik fel a híveiket, hogy megsértették a méltóságukat, amit így helyre kell állítani. Diktátoroktól ez nem meglepő, Vlagyimir Putyin folyton a Szovjetunió felbomlásának „tragédiáját” emlegeti, Hszi Csin-ping pedig gyakran „egy évszázadnyi megaláztatásként” utal arra, hogy a 19. században az angolok félgyarmati sorba taszították az országát.

Csakhogy most demokratikus országokban is megjelent a neheztelés. A Black Lives Matter-mozgalom a feketék ellen elkövetett, jól dokumentált rendőri erőszak ellen szerveződött, és az egész világ figyelmét felhívta a jelenségre, a #metoo-mozgalom pedig a nők elleni szexuális zaklatási ügyeket bemutatva jutott arra, hogy a férfi társaik nem tekintik a nőket egyenlő félnek, és a széles körben jogsértésektől szenvedő transzneműek helyzete is nagy nyilvánosságot kapott. De sokan azért szavaztak Trumpra is, mert visszasírták a múltat, amikor még nagyobb biztonságban érezték a társadalomban elfoglalt helyüket.

Egyre több csoport érzi azt, hogy nem kapja meg a kellő figyelmet, és az identitáspolitika már nemcsak egyetemi campusokon zajló, alacsony téttel járó, de a médiában látványosan bemutatható kulturális harcot jelent, hanem egy olyan koncepcióvá vált, ami globális jelenségeket magyaráz meg. A globalizációval járó gyors gazdasági és társadalmi változások lehetővé tették, hogy korábban láthatatlan csoportok is elismerést követelhessenek, miközben más csoportok úgy érezhetik, hogy az ő státuszuk csökken. Fukuyama szerint a demokratikus társadalmak külön identitással bíró kis csoportokra szakadnak, ami azzal fenyeget, hogy nem tudnak majd kollektív társadalomként cselekedni, ez pedig csakis az állam összeomlásához vezethet. Amíg a liberális demokráciák nem találnak vissza az emberi méltóság egy egyetemesebb definíciójáig, állandóan konfliktusok lesznek.

Az új egyenlőség egyenlőtlenséget szült..."

rallus 2019.02.03. 12:28:21

@morpho: A liberális politikusoknak mihez van köze? Lebegnek és és föld között, mint Mohamed koporsója?

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 12:37:29

@morpho:
1. Folyamatosan összemossátok a liberaliumust a liberális demokráciával.
Azt mosok össze amit akarok, de egyébként sem összemosás mert kéz a kézben járnak, ami neked eddig fel sem tűnt ezek szerint!
2.Az egyik egy politikai eszmerendszer, a másik meg egy államrend.
Ezt pedig úgy magyarázod mint anno a komcsik, amikor rájöttek hogy az elvrendszerük kivitelezhetetlen baromság, akkor azt hirdették, hogy "építjük" a socializmust!
3. A demokrácia vagy liberális, vagy nem demokrácia.
Persze, mert bármi ami nem liberális az már önmaga sem lehet! Ez a szar duma a legjobb bizonyítéka annak, hogy a liberalizmus ebben a formában képmutatás! Ez tudod hogy igaz? A liberális demokrácia nem demokrácia!
4.,A liberális politikusoknak semmi köze az egészhez.
Azt is tudjuk! Nézz meg néhány magát liberálisnak nevező politikust, tényleg közük nincs semmihez! :DDDDD

morpho 2019.02.03. 12:38:59

@rallus: Mellébeszélsz. Az illiberális demokrácia egy oximoron. Olyan mint az élőhalott, vagy a békeharc. A szó egyik fele kizárja a másikat.

morpho 2019.02.03. 12:40:01

@Helga Beauty Salon: Mellébeszélsz folyamatosan!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 12:41:29

@rallus: A liberális politikusoknak mihez van köze? Lebegnek és és föld között, mint Mohamed koporsója?...............

Beazonosíthatatlan politikai travik! :D

Behaton 2019.02.03. 12:45:43

"...Fukuyama szerint a legtöbb baloldali párt ott rontotta el, hogy a globalizáció korában megváltoztatta a stratégiáját, és ahelyett, hogy egyre szélesebb tömegek között építené a szolidaritást, egyre kisebb és speciálisabb, marginalizált csoportokra összpontosított. Az univerzális és egyenlő mértékű elismerés helyett a speciális elismerés elve jött, majd idővel a baloldal után a jobboldalt is ez határozta meg.

Ugyan az 1960-as években a polgárjogi mozgalmak megváltoztatták a társadalmat, és azóta a különféle állampolgárok nagyobb szabadságot élveznek, a marginalizált csoportok továbbra is különböznek egymástól a viselkedésükben, teljesítményükben, hagyományaikban és szokásaikban, de a diszkrimináció, a tiszteletlenség és a láthatatlanság továbbra is jelen van a társadalomban.

Fukuyama azt írja, hogy Martin Luther King mozgalma azt akarta elérni, hogy a feketék is ugyanolyan elismert tagjai legyenek a mainstream társadalomnak, mint bárki más, később viszont megjelent a Black Panthers és a Nation os Islam, ezek a szervezetek pedig már azt mondták, hogy mivel a feketék a saját hagyományaik és történelmük miatt különböznek a többségi társadalomtól, legyenek önmaguk, ne olyanok, amilyennek a többség látni akarja őket, és kezeljék is őket a saját identitásuknak megfelelően. Fukuyama a feministáknál is hasonló folyamatot látott: kezdetben egyenlő bánásmódért harcoltak a munkahelyeken, az oktatásban vagy a bíróságokon, később viszont már az a felfogás is megjelent, hogy a nők élettapasztalatai alapjaiban mások, mint a férfiaké, és nem szabadna azt elősegíteni, hogy a nők úgy viselkedjenek és gondolkozzanak, akár a férfiak.

A marginalizált csoportok idővel már nem csak azt követelték, hogy a törvény és az intézmények a domináns csoportokkal egyenértékűként kezeljék őket, hanem hogy elfogadják és akár ünnepeljék is az őket szétválasztó különbségeket. A multikulturalizmus így már nem a sokszínű társadalmat jelentette, mint korábban, hanem egy szétdarabolt társadalom vízióját, ami különböző tapasztalatokkal bíró, apró csoportokból áll. ..."

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 12:47:33

@morpho: Mellébeszélsz folyamatosan!............

Tételesen kifejtem hogy mik az ellentmondások abban amit állítasz és érvekkel támasztom ezt alá! Ha erre nem tudsz mit lépni, képtelen vagy felfogni, elfogadni az egy dolog, de ne nevezd már mellébeszélésnek!

Behaton 2019.02.03. 12:49:27

"...Az identitáspolitikával ilyen értelemben semmi baj sincsen, de Fukuyama szerint a kulturális ügyek rengeteg energiát tereltek el arról a még fontosabb ügyről, hogy az elmúlt 30 évben a legtöbb liberális demokráciában egyre csak nőtt a társadalmi-gazdasági egyenlőtlenség. Szerinte azzal foglalkozni, hogy több női vagy kisebbségi szerző műve legyen az egyetemi könyvtárakban, vagy hogy a Szilícium-völgyben és a hollywoodi filmekben (vagyis a társadalom legfelső 1 százalékában) mekkora a nők aránya, könnyebb, mint gazdasági kérdésekben olyan döntéseket hozni, amiknek köszönhetően az elefántcsonttornyon kívül élő nőknek és kisebbségeknek is nőhetnek a jövedelmük és szélesedhetnek a lehetőségeik.

Fukuyama úgy látja, a baloldal és a Demokrata Párt a közelmúltig alig tudott hozzászólni az opioidkrízishez, az elszegényedett, egyszülős vidéki családok helyzetéhez vagy az automatizáció miatt egyre nagyobb veszélybe kerülő munkahelyekhez. Ráadásul az identitáspolitika veszélyt jelent a szólásszabadságra és arra a fajta racionális diskurzusra is, ami elengedhetetlen egy demokrácia fenntartásához. Az a tény, hogy egy kijelentés sértheti valakinek az önérzetét, gyakran a kijelentő elhallgattatásához vagy becsmérléséjhez vezet – írja Fukuyama.

Addig erőltették a PC-t, hogy a jobboldalon a PC-ellenesség lett az új PC
Mint írja, mindkét nagy amerikai párt eltávolodott a középponttól, és a baloldal identitáspolitikájának legrosszabb következménye az, hogy a politikai korrektség túltolásával stimulálta a jobboldali identitáspolitikát, ami pedig a szélsőjobboldal felemelkedéséhez vezetett. Természetesen minden társadalomban vannak olyan vélemények, amik az alapeszmékkel szembemennek, és ezért tabunak számítanak, de mivel az új identitások folyamatos felfedezése új választóvonalakat eredményez, nehéz követni, hogy milyen –korábban elfogadott – beszédmódok válnak hirtelen sértővé. Itt Fukuyama példaként megemlíti, hogy a PC-háború már eljutott a személyes névmások megfelelő használatáig. ..."

morpho 2019.02.03. 12:58:12

@Helga Beauty Salon: Nem hogy nem támasztasz alá semmit, de nem is arról írsz, amit felvetettem. Aztán úgy csinálsz, mintha érvelnél. Régi primitív trolltechnika. Ehez viszont én nem köllök.

neko1967 2019.02.03. 13:20:52

@paraszthajszal:
Te vagy a "csendes józan többség' te mocskos fidesspatkány? Biztos csak a kisebbségben lévők húznak el abba "szörnyű" nyugati liberális demokráciákba!

Tegnap röfögtél az Ász-ról - te disznó - hogy az ellenzéki pártoknak meg kell tanulniuk a szabályok szerint gazdálkodni. Na pont ez a probléma! Nincsenek szabályok! Vannak az Ász határozatok, amely szerint a csuti geci és seggnyalói törvényesen működnek - akkor is, ha bizonyítékok vannak az ellenkezőjére - az ellenzéki pártok meg törvénytelenül, akkor is ha nincs rá bizonyíték! Lehet fellebbezni a döntések ellen? Egy jogállamban lehet, de Magyarország nem jogállam, vagyis nem lehet!

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 13:22:56

@morpho:

"A demokrácia vagy liberális, vagy nem demokrácia. "

A demokráciának azt a formáját hívuk liberális demokráciának, ahol a működési szabályok értékrendjére a liberalizmus eszmerendszer értékrendje a jellemző.
Legfontosabb politikai célja az egyén /individuum/ minél nagyobb szabadsága.

A demokráciának azt a formáját pedig, ahol a működési szabályok értékrendjét a keresztényi elvek határozzák meg, kereszténydemokráciának nevezzük.
Legfontosabb elve a keresztényi szolidaritás és a szabadosság elutasítása.

neko1967 2019.02.03. 13:34:08

Putyin olyan az Eu-nak, mint egy nagy rakás szar! Mindenki tudja, hogy milyen kórságokat lehet elkapni tőle, ezért mindenki - akinek van egy kis csöp esze - kerüli, és nem dörgölőzik hozzá!

De a csuti geci olyan mint egy rosszindulatú daganat! Belülről pusztítja az Eu-t, míg ki nem vágják! Csak sajnos ővele, meg a fidesspatkány követőivel együtt az egészséges sejteket - bennünket - is ki fogják vágni!

neko1967 2019.02.03. 13:37:04

@atomic power 1986DucaDuca:

"Legfontosabb elve a keresztényi szolidaritás és a szabadosság elutasítása."

Na ezt fejtsd már ki bővebben?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 13:41:03

@atomic power 1986DucaDuca: "A demokráciának azt a formáját hívuk liberális demokráciának, ahol a működési szabályok értékrendjére a liberalizmus eszmerendszer értékrendje a jellemző."

Egy faszt. Nem a melegházasságtól lesz valami demokrácia. Teljesen el vagy tévedve.

A demokrácia elé néha oda szokták tenni a liberális jelzőt, hogy megkülönböztessék a demokráciának hívott nem demokráciáktól.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 13:46:36

@atomic power 1986DucaDuca: "A demokráciának azt a formáját pedig, ahol a működési szabályok értékrendjét a keresztényi elvek határozzák meg, kereszténydemokráciának nevezzük."

Megint faszkodsz. Nincs olyan társadalmi rend, hogy keresztény demokrácia. Ne is legyen. Nem szeretném, ha a pedofília kötelező lenne, és a Pápa irányítaná az országot. Bár ha a Pápa ás a geci gazdád között lehet csak választani, akkor már inkább a Pápa. :))

morpho 2019.02.03. 13:49:08

@atomic power 1986DucaDuca: A liberális demokrácia azt jelenti, hogy a pártok SZABADON versenghetnek a hatalom megszerzéséért! A liberalizmushoz semmi köze. Ez csak egy keretrendszer. Aztán, hogy a liberális demokráciában keteszténydemokraták, szociáldemokraták, vagy éppen liberálisok kerülnek hatalomra, azt a választók döntik el! Ha nem liberális a demokrácia, az azt jelenti, hogy nem versengenek szabadon a pártok, tehát nincs demokrácia. Te meg csacsiságokat írtál.

morpho 2019.02.03. 13:53:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Szerintem érti ő, csak az van neki kiadva, hogy ne értse. Kb Orbán tavalyi tusványosi beszédéből idézett amúgy szabadon. Ez a dolga csórikámnak.

profilo 2019.02.03. 13:55:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A demokrácia elé néha oda szokták tenni a liberális jelzőt, hogy megkülönböztessék a demokráciának hívott nem demokráciáktól."

Svájc konszociális demokráciája akkor nem demokrácia?

morpho 2019.02.03. 13:57:41

@profilo: A konszociális svájci demokrácia is liberális demokrácia. Ez nem ellentmondás.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 13:58:05

@neko1967:

A kereszténydemokraták felfogása a demokráciáról abban különbözik más demokrácia felfogástól, hogy az több, mint egyszerűen a kormányforma melletti kiállás. Fontos számukra a szociális igazságosság, szociális piacgazdaság érvényesülése. A liberalizmus által hirdetett korlátlan szabad versennyel szembehelyezkedve enyhíteni igyekeznek annak szociális következményeit. Ugyanakkor konzervatívok, mert védelmezik a hagyományos értékeket: családot, egyházat, vallást.
Ebből következik a szabadosság elutasitása is.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 13:58:53

@profilo: "Svájc konszociális demokráciája akkor nem demokrácia?"

Nem értem. Miért ne lenne demokrácia? Hogy jön ez ide?

taga20 2019.02.03. 14:00:14

@profilo: te fogyatékos vagy, vagy csak beiskolázott a fityesz?

profilo 2019.02.03. 14:06:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Hogy jön ez ide?
Hát így:

"A demokrácia elé néha oda szokták tenni a liberális jelzőt, hogy megkülönböztessék a demokráciának hívott nem demokráciáktól."

Te írtad...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 14:06:52

@atomic power 1986DucaDuca: "A kereszténydemokraták felfogása"

Kurva mindegy, mi a keresztények felfogása. Amíg az demokrácia, lehetnek többségben szocik, liberálisok, jobboldaliak vagy keresztények, az demokrácia marad. A fékek és ellensúlyok biztosítják, hogy a társadalmi berendezkedés változatlan lesz. Majd a keresztények többet juttatnak az egyházaknak, bezáratják vasárnap a boltokat, megszüntetik a hitelkamatokat, a rohamrendőröket szemkilövető gimipuska helyett kenyérrel szerelik fel, és más hasonló fasságokat művelnek, de nem változtatják meg a politikai rendszert.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 14:09:16

@profilo: Igen, ezt írtam. De ettől a svájci demokrácia is demokrácia marad. Valamit nagyon félreértesz. Ülj le, és gondold át.

morpho 2019.02.03. 14:12:53

@profilo: "A demokrácia elé néha oda szokták tenni a liberális jelzőt, hogy megkülönböztessék a demokráciának hívott nem demokráciáktól."

És hogy jön ide Svájc? Svájc kitűnő példája a liberális demokráciának.

@atomic power 1986DucaDuca: Minden politikai eszmerendszernek megvannak a saját sztereotípiái és ez így van jól. Aztán a választók döntenek közülük. A liberális demokráciákban.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 14:16:20

@morpho:

"A liberális demokrácia azt jelenti, hogy a pártok SZABADON versenghetnek a hatalom megszerzéséért!"

De ettől miért liberális, miért nem csak síma demokrácia, jelző nélkül?

Miért sajátítják ki a liberálisok ezt a jelzős szerkezetet, mikor már XIX. század közepén elindult Franciaországból az a mozgalom, amelynek célja a demokratikus és katolikus eszmék szintézise volt. Ez a mozgalom elfogadta az állam és az egyház szétválasztását és határozottan követelte az általános választójog bevezetését. Ezzel azt akarom illusztrálni, hogy a demokratikus vívmányok kiépülésének folyamatában nem csak a liberalizmus vette ki a részét.

" A liberalizmushoz semmi köze. Ez csak egy keretrendszer."

Akkor nem kell liberálisnak nevezni, "csak" demokráciának. De mindig és mindenhol. Egyéb esetben a "kereszténydemokrácia" jelzős szerkezetnek ugyanolyan létjogosultságs van, mint a liberálisnak.

F1 L M 2019.02.03. 14:19:26

"annyira megváltoztatta a választási törvényt, hogy a Fideszt szinte lehetetlen alkotmányos úton leváltani. Hát, itt kezdődik a fenyegetés."

Megnyugtatok minden hisztérikus lipsit hogy májusban meglesz a 21-ből 14 és az akkor nem a Fidesz választási törvénye szerint lesz.

profilo 2019.02.03. 14:24:18

@morpho:

Az egyéni jogokon túl, az etnikai és területi alapú különbségeket súlyozottan figyelő képviselet nem akad a liberális eszmerendszer értékrendjével?

F1 L M 2019.02.03. 14:26:02

@az EU pénzek zsákolója:
"a czigány és bandája."

Rohadt náci rasszista jobbikos kirekesztő libant geci szar alak vagy! Fujj! köpök rád

taga20 2019.02.03. 14:31:16

@F1 L M: :))))))))))))

bazmeg, ha te nem lennél, ki kéne találni! ekkora faszt folyamatosan kéne mutogatni!:)))

morpho 2019.02.03. 14:35:10

@atomic power 1986DucaDuca: Liberális= Szabadon versenghet. Semmi több. Nincs itt semmi kisajátítva. Túlgondolod! A szociális, meg a szocialista sem ugyanaz. Most tényleg, mi a faszt nem lehet ezen felfogni?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 14:35:13

@atomic power 1986DucaDuca: "De ettől miért liberális, miért nem csak síma demokrácia, jelző nélkül?"

Mert ha csak simán demokráciának mondjuk, akkor az olyan agykárosultak, mint te, összekeverik a népi demokráciával, ami valójában diktatúra.

"Miért sajátítják ki a liberálisok ezt a jelzős szerkezetet"

Nem a liberálisok hívják a demokráciát liberális demokráciának, hanem a szocialisták, keresztények, konzervatívok, jobboldaliak és a zöldek is.

"már XIX. század közepén elindult Franciaországból az a mozgalom, amelynek célja a demokratikus és katolikus eszmék szintézise volt."

Ők is hatalomra juthatnak egy demokráciában. Attól még a demokrácia demokrácia marad.

"Ez a mozgalom elfogadta az állam és az egyház szétválasztását és határozottan követelte az általános választójog bevezetését."

Vagyis elfogadják a modern demokrácia alapvetéseit. Elfogadják a liberális demokráciát, mint társadalmi berendezkedést. Helyes.

"a demokratikus vívmányok kiépülésének folyamatában nem csak a liberalizmus vette ki a részét."

Ez így van. Sőt, a rabszolgatartó görög és római társadalmak is részei voltak a folyamatnak, megnyugodhatsz végre.

Te gyűlölöd a liberálisokat. Lelked rajta. Én se szeretem őket. De ne keverd össze a liberális célokat, mint pl. a melegházasságot a demokrácia liberális alapértékeivel, mint pl az általános titkos választások, vagy a törvény előtti egyenlőség.

morpho 2019.02.03. 14:37:17

@profilo: Nem. Nem az eszmerendszer liberális, hanem a demokratikus keretek. Szabad verseny a pártok között. Mit nem értessz ezen???

Oxica 2019.02.03. 14:43:54

Ahhoz képest, hogy meg akarják ölni ezt a fószert, vidáman korzózik lápi hülyemagyarország fővárosában.

Nem fél, hogy ráküldenek egy macedón bérgyilkost?

Nem hát, mert teljesen kamu, hogy meg akarják ölni.

Hajráhalszagúmagyarország, hajrámagyarok. O1G.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 14:46:28

@atomic power 1986DucaDuca: "Akkor nem kell liberálisnak nevezni, "csak" demokráciának. De mindig és mindenhol."

Egyetértek. Csak az ilyen agyhalottak miatt kell liberálisnak nevezni, mint te.

"Egyéb esetben a "kereszténydemokrácia" jelzős szerkezetnek ugyanolyan létjogosultságs van, mint a liberálisnak."

Nem. A keresztény demokráciának semmi értelme, míg a liberális demokrácia elfogadott, mindenki tudja, hogy demokráciát jelent. Persze csak rajtad kívül. :))

A kereszténydemokrácia az a kereszténydemokraták eszmerendszere. Ha hatalomra kerülnek egy demokráciában, megpróbálják a saját értékeiket érvényre juttatni. De a demokráciát nem változtatják keresztény diktatúrává.

Figyusz, a geci gazdádtól hallottál egy fasságot, félreértetted, és elméletet építettél rá. Sajnállak, de ez nem működik. :))

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 14:57:26

@morpho: Ehez viszont én nem köllök..........

Nem! Én kérek elnézést hogy egyáltalán szóba álltam veled, hiszen már régóta világos számomra hogy egy inkompetens ostoba barom vagy, aki egyfolytában játssza a hülyét!

zsindekksz ISIS Al Qaida mind CIA projekt 2019.02.03. 14:59:21

Mindenki a közösségi médián lóg.

Senki nem olvassa már a CIA által szerkesztett "hír"eket a NYT, WSJ, WaPo, Zeit, Spiegel, stb szennylapokban.
CIA- NN- t is csak az agymosottak nézik.

morpho 2019.02.03. 14:59:37

@Helga Beauty Salon: Megint mellébeszélsz és személyeskedsz, tök feleslegesen.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 15:19:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

1. Senki nem téveszti össze a demokráciát a "népi demokráciával". A nyugati főáramú liberális politikusok azért használják a liberális jelzőt, hogy ezzel vegzálhasák azon országokat, amelyek saját történelmi és gazdasági sajátságaik folytán nem egy az egyben akarják átvenni a nyugat kapitalista társadalmi-és gazdasági modellt.

"Nem a liberálisok hívják a demokráciát liberális demokráciának, hanem a szocialisták, keresztények, konzervatívok, jobboldaliak és a zöldek is."

Akiknek a nagy része ma már liberális. De nem a 19. századi értelemben, mint Deák vagy Eötvös. Ők egyben a kerszténydemokrácia hazai szellemi elődei voltak. Korabeli liberalizmusuk és katolikus hitük összeegyeztethető volt számukra.
A mai liberalimus vadhajtásai miatt biztos forognak a sírjukban.

"Vagyis elfogadják a modern demokrácia alapvetéseit. Elfogadják a liberális demokráciát, mint társadalmi berendezkedést. Helyes."

Elfogadták a modern demokrácia alapelveit. A liberalizmus eszmerendszerét nem.

"Te gyűlölöd a liberálisokat. Lelked rajta."

Nem gyűlölöm. Egyébként sem szokásom a gyűlölködés. Ez a Te reszortod. A mai liberalizmus sok vadhajtását viszont nagyon károsnak tartom. Nem vagyok vallásos, de a modern kereszténység sok elve számomra szimpatikus. Pl.: családok támogatása.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 15:28:24

@neko1967:

"Milyen szabadosság?"

Az, ami megnyilvánul a hétköznapi morál hanyatlásában.

morpho 2019.02.03. 15:32:38

@atomic power 1986DucaDuca: "Elfogadták a modern demokrácia alapelveit. A liberalizmus eszmerendszerét nem" Nem is kell. De attól még a demokrácia liberális, akármennyire is szapulod a liberálisokat, pláne, hogy nekik semmi közük a liberális demokráciához. Itt a "SZABAD" szócskára kell koncentrálni. Gyere már le erről a liberalista vonalról! A liberális demokrácia nem ezt jelenti, amiről te írsz. Leírtuk már ezerszer! Bocs, hogy megkérdem : Te elmeroggyant vagy? Tényleg nem érted, hogy mit írtunk le a cicussal? Mert ha nem érted, akkor nagy baj van! Ha meg érted, akkor nézd hülyének otthon anyucit!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.03. 15:35:34

@atomic power 1986DucaDuca: "Senki nem téveszti össze a demokráciát a "népi demokráciával". "

Te még nem éltél akkor azért mondasz ilyen butaságot.

"Elfogadták a modern demokrácia alapelveit. A liberalizmus eszmerendszerét nem."

Igen. Elfogadják a liberális demokráciát, mint társadalmi berendezkedést. Helyes. A liberálisok ideológiáját természetes, hogy nem kell elfogadniuk.

zsindekksz ISIS Al Qaida mind CIA projekt 2019.02.03. 15:39:46

Liberális demokrácia csak egy kitaláció.
Fedő- kifejezés az amerikai titkosszolgálati befolyás
- NSA- lehallgatás, adatgyűjtés- copyright by Ed Snowden, 2013.,
- valamint a CIA és a CIA Dzsordzs bácsin keresztül fedett alapítványain) alatt lévő országokra
-megtámogatva a CIA- kézivezérelt "sajtó" hírkészítőivel

Mert mondjuk, kapna- e Dzsordzsi bácsi a képébe, ha az USA- ba akarna milliónyi migránst importálni...
Két órán belül Guantanamón találná magát, jó esetben.

De Európát elemi érdeke az USA- nak gyengíteni.
A sok nagyeszű még ma sem érti: a diplomáciában fedő- kifejezéseket találnak ki:

pl: Oroszország elleni szankciók-
valójában EU elleni szankciók, mert közben Kína és az USA is (no meg India- az se kicsi piac) vígan üzletelnek Oroszországgal, minket meg kiszorítanak egy hatalmas piacról- és még a 60 éve kiépült, biztos és olcsó orosz energiaforrástól is elvágnának minket. A 30%. kal frágább, óceánon keresztül hajózott majd igen költséges terminálokban visszaalakítható LNG- éjüket akarják ránk tukmálni.
Ukrajna és Lengyelország már bele is ment ebbe a zseniális üzletbe...

morpho 2019.02.03. 15:48:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ennyire nem lehetnek ezek hülyék! Ezt nem hiszem, inkább minket próbálnak hülyének nézni. A fidesz központi direktíváját szajkózzák, és abból indulnak ki, hogy a szavazóbázisuk nem gondolja át, hogy ez így egy hülyeség. Ilyen logika szerint a szociális segélyt a szocik adják, a Nemzeti Múzeumot meg a nemzeti konzervatívok építették! Csak egyik sem igaz!

morpho 2019.02.03. 15:52:44

Szerintem meg a zsindekksz ISIS Al Qaida mind CIA projekt a kitaláció. A liberális demokrácia létezik és köszöni jól van. Csak nem Magyarországon! A liberális demokráciák sikertelensége a gdp adatokon és az egyes országok egy főre eső gdp-jének vásárlóerő paritáson számolt átlaga megmutatja a rendszer sikertelenségét, a totalitárius rendszerekkel (Orosz o., Észak Kórea, Törökország. Belorusszia, Magyarország) szemben!

Dickon 2019.02.03. 16:10:35

@morpho:

A nyugat-európai liberális demokráciát "használó" országok gazdasági ereje, sikeressége és fölénye már azelőtt megvolt, mielőtt "használni" kezdték volna ezt felülmúlhatatlan csodaszert.
:)))))

6.Lenin 2019.02.03. 16:22:47

A liberalizmus a pártok szabad versenyét jelenti.
Meg azt is, hogy csak azok nyerhetnek, akik magukat liberálisnak mondják.
Ha más párt nyer, akkor az diktatúra, fasizmus, és más hasonló faszságok.

Az még nem eldöntött, hogy melyik eszmerendszer következménye volt a legtöbb hulla, amit kimondottan az eszme nevében alkottak a hívei.

Demokrácia pediglen akkor van csak, ha a magukat liberálisnak vallók vannak hatalmon.

Minden más süket duma.

taga20 2019.02.03. 16:26:30

@6.Lenin: ezé kár volt felkelned retek!

fekügy vissza, hátha kialszod a fityeszork gerincedet!

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 16:28:09

@morpho:

"De attól még a demokrácia liberális, akármennyire is szapulod a liberálisokat."

Nem szapultam a valódi liberálisokat, csak a vadhajtásokat. A liberálisoknak nagy szerepe volt a modern demokrácia megteremtésében, de ezt nem izolálva. a társadalmon kvül és nem egyedül érték el.

Egyébként azért sem használnám a liberális jelzőt, mert:

A demokrácia és a liberalizmus kétféle választ ad a politikai jog két különböző kérdésére. A demokrácia a következő kérdésre válaszol:

1. kinek kell gyakorolnia a közhatalmat? A demokratikus elv szerint ez a népet illeti meg
2. mi ennek hatalomgyakorlásnak a határa? A liberális válasz szerint ez nem lehet abszolút, azaz korlátozni kell a közhatalmat.

Demokrácia és liberalizmus ellentétbe kerül.

Más szavakkal: lehet valaki nagyon liberális és egyáltalán nem demokrata, valamint nagyon demokrata és egyáltalán nem liberális.

Ha a két felfogás közötti egyensúly vészesen megbillen, abból súlyos problémák adódnak.

Ez figyelhető meg, amikor az Európai Unió bizonyos szervei közvetlen legitimáció hiánya mellett épp a demokráciát háttérbe szorító, liberális rend megvalósításának irányába tesznek határozott lépéseket.

John Brennan 2019.02.03. 16:30:44

Fukuyama egy hülye celeb.
Még Majka is értelmesebb nála.

morpho 2019.02.03. 16:30:49

@Dickon: És? Azóta meg még gazdagabbak lettek. Mit szerettél volna mondani ezzel? Az NSZK meg az NDK ugyanonnan indult 45-ben. Az egyikben liberális demokrácia volt, a másikban autokrata szocializmus. Melyik volt a sikeresebb?

6.Lenin 2019.02.03. 16:31:22

@taga20:

Az összes izmus süket duma. A lényege, hogy a kis faszok vitázzanak rajta.
Emberi alkotás, és annyit is ér.

morpho 2019.02.03. 16:31:37

@John Brennan: Lehet. De te Majkánál is hülyébb vagy!

John Brennan 2019.02.03. 16:33:12

"annyira megváltoztatta a választási törvényt, hogy a Fideszt szinte lehetetlen alkotmányos úton leváltani."

Ez is bizonyítja, hogy Fukuyama egy hülye, ostoba, gondolkodni képtelen, tényekkel nem tisztában levő barom.

taga20 2019.02.03. 16:34:24

@John Brennan: lehet, de nálad még mészaroslölö vagy kósalala is értelmesebb!

és ez most nem dicséretnek szántam:))))

kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1840/18403/184033/18403381_9f5053e10c76b3fc6839cecf309f2861_wm.png

John Brennan 2019.02.03. 16:34:47

@morpho:
tehát szerinted:
1 Majka,
2. John Brennan,
majd nagyon leszakadva
3. Fukuyama.

taga20 2019.02.03. 16:35:39

@6.Lenin: te milyen isteni alkotásban hiszel?

morpho 2019.02.03. 16:36:02

@atomic power 1986DucaDuca: Akkor utoljára: A liberális demokráciának semmi köze a liberális értékrendhez, meg a liberális politikához. Többet nem írom le neked. Semmi értelme. Gondolj amit akarsz!

John Brennan 2019.02.03. 16:38:45

@atomic power 1986DucaDuca: nagyszerű összefoglalása a demokrácia és a liberalizmus klasszikus politikai filozófiai különbségének.
Ne reménykedj abban, hogy holmi morphok ezt képesek felfogni.

morpho 2019.02.03. 16:39:22

@John Brennan:Nem teljes a lista! Fekete Pákó még ott van azért közted és Majka között.

morpho 2019.02.03. 16:40:36

@John Brennan: Ezt más sem képes, mert hülyeség. Te például érted, amit leírtál?

6.Lenin 2019.02.03. 16:41:38

@taga20:

Minden emberi alkotás lényege, hogy egyedüli istennek képzeli magát az alkotója, vagyis uralkodjon a másik felett.
Az isten fogalmát is az ember alkotta, néhányan meg bele is képzelik magukat.

Dickon 2019.02.03. 16:45:21

@morpho:
Nincs egyértelmű és egyetemes összefüggés, hogy a liberális demokráciák gazdaságilag jobban teljesítenének. Egy kezdő közel-keleti monarchia is jól elboldogul a talpa alatt hömpölygő olajkincsnek hála. Afrika "legjobban teljesítő" államalakulata az apartheid rendszer Dél-Afrikája volt. És Dél-Amerikában is tud gazdasági fejlődést felmutatni egy katonai diktatúra, ha az a cél.
Nyugat-Európa országai már a gyarmatosítás alatt megszerezték azt az "előnyt", melyet máig tartanak, birtokolnak. Nem a liberális demokrácia érdeme, hogy nem tékozolták el.
:)

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 16:53:06

@morpho:

"Az egyikben liberális demokrácia volt, a másikban autokrata szocializmus. Melyik volt a sikeresebb?"

Az NSZK. Kereszténydemokrata politikusokkal az élen (Adenauer. Erhardt) keresztény elvek mentén szervezett társadalom -és gazdaságpolitikával.

6.Lenin 2019.02.03. 16:56:22

@Dickon:

Azért van valami, amiért látszólag a liberális demokráciák gazdaságilag jobb helyzetben vannak.
A gazdasági hatalom kevesek kezében van, miközben a tömegek abban a tévhitben vannak, hogy szabadok. Ez eddig a legsikeresebb néphülyítő módszernek bizonyult.
A tömegek szabadnak képzelik magukat, és ezért tulajdonképpen nincs is miért harcolniuk, hiszen akkor a rendszer ellenségei is lennének. Tehát el kell pusztítani őket, mint nácikat, fasisztákat, vagy bármiket. A lényeg, hogy a rendszer ellenségei lesznek.

Ez egy eddig zseniálisan működő diktatúra.

Mellesleg mit nem tékozoltak el? Hol vannak a fél világ felett uralkodó gyarmattartók?

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 16:58:23

@John Brennan:

"Ne reménykedj abban, hogy holmi morphok ezt képesek felfogni."

Ennyire hülye én sem vagyok. Egyébként köszönöm.

Dickon 2019.02.03. 16:58:41

@6.Lenin:

"Mellesleg mit nem tékozoltak el? Hol vannak a fél világ felett uralkodó gyarmattartók?"

Vállalataik most is uralják a fél világot.
:)

6.Lenin 2019.02.03. 17:04:49

@Dickon:

És azok kik kezében vannak? Portugália, Spanyolország, és a többi?

rasztaszív 2019.02.03. 17:10:50

a nagy veszélyt a felvilágosodás,és a francia forradalom óta bosszúért lihegő reakciós klerikálisok jelentik a demokráciára,akik egyébként orbán mögött is állnak,és szinte minden európát belülről bomlasztó folyamat mögött felsejlenek.a klerikalizmus,és a liberálisozás kéz a kézben jár.

Dickon 2019.02.03. 17:11:00

@6.Lenin:

Portugália, Spanyolország?
Nem, nem... 1494-ben volt a tordesillasi szerződés, amikor a pápa jóformán ezen két ország között osztotta fel a világot...az újvilágot...az ismert világot...
Az ő hibájuk, hogy az 1900-as évek elejére több gyarmata volt már Hollandiának, Belgiumnak, Olaszországnak, Németországnak is...stb...Angliát nem is említem , mert ugye egyértelmű.
:)

Dickon 2019.02.03. 17:14:14

@rasztaszív:
A legnagyobb veszélyt a vallási fanatikusok, a vallási fudamentalizmus jelenti. Neked, mint szektatagnak ezt tudnod kell.
A vallás buzulás....
:))))))
A katharoknak mi a véleménye erről?
:)

6.Lenin 2019.02.03. 17:14:40

@Dickon:

Na, és hol vannak ma? Beleszólhatnának ma egy újraelosztásba?

F1 L M 2019.02.03. 17:16:12

Orbán 1 Géniusz! Éljen O1G! :-)

rasztaszív 2019.02.03. 17:18:35

@Dickon: a katharoknál nincs kánon,ez lenne a lényeg.

Dickon 2019.02.03. 17:19:14

@6.Lenin:
:)))
Már kétszer volt bazi nagy háború az újraelosztásért. A hullahegyek és a károk miatt van most liberális demokrácia.
:)

John Brennan 2019.02.03. 17:20:56

@rasztaszív:
kedvenceid azok a francia terroristák, akik lerombolták a francia templomok nagy részét, vagy szétverték berendezését és a szobrait, és az ész templomává nyilvánították, a papokat pedig legyilkolták

morpho 2019.02.03. 17:22:02

@Dickon: Az általad említett országokban nem volt demokrácia. Az olaj és gyémántkincsnek köszönhetik a gazdagságot. A társadalmak el vannak nyomva. A liberális demokrácia világszette a legsikeresebb állami berendezkedés. 45 óta ezekben az országokban nem volt háború és folyamatos a gazdasági növekedés.

taga20 2019.02.03. 17:22:03

@F1 L M: csibész, hozd vissza!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 17:22:16

@morpho: Megint mellébeszélsz és személyeskedsz, tök feleslegesen..............

A jó kurva anyádat mostmár! Te kezded a faszságaidat azzal hogy: ostoba vagy....! Bekaphatod kretén, engem ne nevelgess amíg nem kapod össze magad!

Dickon 2019.02.03. 17:25:26

@rasztaszív:

Már ez is valami.
:)
A ti "pörfekt" fanatikusaitok(?) nem olyanok, mint a reakciós klerikális gépezet szerzetesei?

6.Lenin 2019.02.03. 17:26:16

@Dickon:

Szerintem meg azért, mert elhitették az emberekkel, hogy most szabadok, és ez nekik kényelmesebb.

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 17:26:43

@morpho: Nem teljes a lista! Fekete Pákó még ott van azért közted és Majka között..........

Ha már itt tartunk, Kiszel Tünde értelmesebb, Fekete Pákó meg "magyarabb" az itteni büdös libsibandánál!

rasztaszív 2019.02.03. 17:27:21

@Dickon: nem tudok élő parfaitról.

morpho 2019.02.03. 17:27:35

@atomic power 1986DucaDuca: Attól, hogy CDU plitikusok vezették az országot, még liberális demokrácia az NSZK. Egyébként volt ott valami Willy Brandt is... Ezzel nem mondtál semmi újat!

John Brennan 2019.02.03. 17:28:56

@rasztaszív:
tehát szereted magadban, hogy egy vérengző-pusztító fenevad vagy

taga20 2019.02.03. 17:29:30

@Helga Beauty Salon: te képmutató fityeszdroid, mi a kurva anyádért sivalkocc itt?!

beleszállsz a másikba, asztán ha rusnya fityeszes pofádat beleverik a saját szarodba, akkor itt rinyálsz, mint egy fürdős kurva!

morpho 2019.02.03. 17:31:08

@Helga Beauty Salon: Az anyám 10 éve halott, de ha tovább személyeskedsz és hisztizel, attól még nem lesz igazad. Tőlem amúgy kurvaanyázz nyugodtan, nem hat meg.

Dickon 2019.02.03. 17:31:09

@morpho:

Elmondhatjuk, hogy a két világháború hullahegyei miatt van most liberális demokrácia. Béke. Fukuyama úgy gondolta, hogy mára, az egész világon, minden országban ez lesz. Mert ez a legjobb, ezt már nem lehet meghaladni. Hát nem jött be. Pedig Huntington szólt, hogy ez nem így van, és hogy még nagyobb gebasz jön. A béke múlandó...
:)

rasztaszív 2019.02.03. 17:33:36

@John Brennan: montsegur mondd neked valamit...?nyilván nem,különben nem járatnád le magad így...

Dickon 2019.02.03. 17:33:40

@rasztaszív:
:))))
Ahogy én se igaz keresztényről.
Azért az gáz, hogy egy tökéletes sincs köztetek. Ravasz egy népség vagytok. Élhettek bűnösen, hisz a világ is gonosz, bűnös.
:)

morpho 2019.02.03. 17:34:03

@Dickon: Ja. De attól még egy sikeres olajdiktatúra nem lesz vonzó! Nekem.
A liberális demokráciák sokkal inkább. Az elvándorlás irányából azért ez kiderül nem?

morpho 2019.02.03. 17:36:22

@Dickon: Ez bűnös világ doktrina nem az újszövettségből ment át a mainstreambe?

Dickon 2019.02.03. 17:43:47

@morpho:
:)
Neked nem vonzó, de lehet, hogy annak a kecskebaszónak, aki ebben él, igen. Mert mit lát a tévében, mit olvas az újságban? A nyugati demokráciában az asszonynak annyi joga van, hogy ihaj! Miközben ő néhány tevéért vehet, elvehet egy újat, ha az előző szaloncukor menyasszonyról kiderült, hogy bajuszos. Ha megunta, van olyan hely, hogy elválhat és a kedves hitvesét sms-ben értesítik, hogy ki van rúgva. Tiszta lutri az egész, mert mit látsz a burka lőrésén kívül? Aszma huncut szeme megtévesztette Nazimot....

Elvándorolni meg nem az olajmonarchiákból vándorolnak. Az arab tavaszt ott nem rendelték meg. A tavaszi vihar országai meg most eléggé szét vannak csúszva. Néhány helyen egy tisztességes katonai diktatúrának is örülnének most már. Afganisztán, Irak, Szíria, Szomália, Líbia....megannyi sikeres beavatkozás színtere.
:)

Dickon 2019.02.03. 17:46:33

@morpho:

:DDDD
Rasztaszív szerint igen....Ó mennyi önjelölt messiás tűnt fel azóta.
:)

Dickon 2019.02.03. 17:54:16

@morpho:
:)
Ezt kérdezi Nazim is, mikor az arab tavasz prospektusait mutogatják neki. Mert biztos olvasta Huntingtont, aki szerint most, a civilizációk összecsapása következik, miszerint a "hidegháború végeztével az államok immár nem (politikai) ideológiák alapján fognak szemben állni egymással, hanem kulturális, civilizációs alapon, melyben a liberális demokrácia (a „nyugati civilizáció”) csak egy lesz a sok közül és nem is a legerősebb."
Pont leszarja, hogy a nyugati világ Zepter ügynökei mivel házalnak, mert ő másban hisz. Sőt! Ő még hisz!!!
:)))))

rasztaszív 2019.02.03. 17:54:17

@morpho: @Dickon: szerintem ez régebbi alapelv.zarathustra.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 17:59:13

@orpho:

"A liberális demokrácia világszette a legsikeresebb állami berendezkedés."

Idezet a PWc jelentéséből:

piacesprofit.hu/gazdasag/a-fejlodo-orszagok-novelik-ketszeresere-a-vilaggazdasagot/

"Az E7 országok (Brazília, Kína, India, Indonézia, Mexikó, Oroszország és Törökország) gazdasága az elkövetkező 34 év során hozzávetőleg átlagosan évi 3,5%-kal nő majd, a G7 országok (Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, az Egyesült Királyság, és az Egyesült Államok) gazdaságának évi mintegy 1,6%-os növekedésével szemben."

Nézd meg az E7 országok politikai rendszereit!
De megnézheted a leggyorsabban fejlődő többi orszagét is. Hány nyugati értelemben vett liberális demokracia van közöttük?

Dickon 2019.02.03. 18:05:41

@morpho:
:)
És eljutottunk oda, a posztban megerősítésként és etalonként említett Fukuyama mára eljutott odáig, hogy látja a liberális demokrácia hibáit. Látja a gyengéit, és látja azt, hogy a liberális demokráciák vezetői nincsenek ezekkel tisztában. Nincsenek az új problémákra megfelelő, kielégítő és hatékony válaszaik. Bár még lehülyézi Huntingtont, de ő is látja, hogy mi következik, mi következhet ebből.
Itt fentebb a építőkockás, betonkockás vagy térköve...tudja a tök...csávó idézett pár érdekes gondolatot tőle.
Én már nem teszem.
:)

morpho 2019.02.03. 18:08:16

@atomic power 1986DucaDuca: Te meg nézd meg a növekedési bázist ezekben az országokban, aztán dumcsizzunk tovább!

morpho 2019.02.03. 18:09:56

@Dickon: Vagy ne tedd! De ne próbáld!

Dickon 2019.02.03. 18:10:11

@morpho:
Vagyis hogy ne tedd!
Szívesen.
:))))

Dickon 2019.02.03. 18:11:10

@morpho:
Már Yoda sem segít!
:DDDDDDDDDDDDDDDD

morpho 2019.02.03. 18:16:53

@Dickon: Nem is akar. Egyébként a galaktikus köztársaságot is egy kamuháborúval vágta haza Palptine!

Dickon 2019.02.03. 18:21:56

@morpho:
:DDDDD
Bazzzzz....
Na most kíváncsivá tettél. Érdekelne a párhuzam...
Kifejtve, nevesítve...stb. Palpatine-t megfejtettem. Jöhet a többi.
:)))

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 18:22:30

@morpho:

"Attól, hogy CDU plitikusok vezették az országot, még liberális demokrácia az NSZK. Egyébként volt ott valami Willy Brandt is... "

Azoknak a CDU politikusoknak a vezetésével építették újjá Németországot. Megteremtették a szociális piacgazdaságot, a szociális egyensúlyt, jólétet mindenki számára. A gazdaságtörténelemben német gazdasági csodaként jegyzik.
Willi Brandtnak már nem sok gondja maradt a gazdasággal.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 18:40:37

@morpho:

"Te meg nézd meg a növekedési bázist ezekben az országokban, aztán dumcsizzunk tovább!"

Nem kell megnéznem, tudom.

Viszont a PWC előrejelzésében ez is benne van:

"............a feltörekvő gazdaságokban az átlagjövedelem szintje idővel fokozatosan eléri a fejlett gazdaságokét, azonban az átlagjövedelmek világméretű teljes kiegyenlítődése csak jóval 2050 után következhet be."

Ha ez így van, márpedig a PWC szakértelmében megbízhatunk, akkor az az országcsoport, amely történelmileg nem hosszú idő alatt képes egy jóval alacsonyabb bázisról utolérni a jelenleg fejlettnek számító országcsoportot, akkor az sikeresebb gazdaságilag.

Tehát vagy nem igaz az, hogy a liberális demokráciák gazdaságilag sikeresebbek, vagy nem a politikai rendszer a meghatározó ebben a kérdésben.

Lehet választani!

Helga Beauty Salon. 2019.02.03. 19:11:10

@taga20: Tudtommal téged senki nem kérdezett.

nincs1itt 2019.02.03. 19:18:32

puff neki, ez a Fukuyama gyerek aszongya, amit szerénytelenségem pofádzik már évtizedek óta: "nemzetállam kell, nacionalizmus nélkül. " és még a Stanfoedon sem vagyok prof. bár az unicum laude megvót!

nincs1itt 2019.02.03. 19:21:15

@Helga Beauty Salon: te aszongyad megfele, hogy a győri ódiban most mennyi a bér, mert kaptak 18% emelést. amit én úgy látok, hogy meg lesznek még szívatva a munkavállalók... ezért.

Dickon 2019.02.03. 19:28:25

@nincs1itt:

Bizony meg. Mert meg lett ígérve a Pozsonyból( érzékenyebbek kedvéért Bratislava) kirúgott kb. 400 embörnek, hogy majd Győrben....és most meg azt mondják nekik, hogy, nem telik rá. És ez még csak a kezdet.
Itt a kelet-európai gyarmatokon ne ugráljon a munkavállaló, ha kedves az élete melója.
:)))

neko1967 2019.02.03. 19:39:18

@atomic power 1986DucaDuca:

MI AZ A SZABADOSSÁG?

Pl. a csuti geci emberi ésszel lassan felfoghatatlan gazdagodása már a hétköznapi morál hanyatlása?

orulunkvincent.tumblr.com/image/182473828848

morpho 2019.02.03. 19:48:22

@Dickon: Klasszikus populista hatalomgyakorlási technika az ellenségkép felállítása és a nemlétező ellenség elleni folyamtos harc kommunikálása. Ennyi. Nem kell nevesíteni. Érted te ezt.

morpho 2019.02.03. 19:50:41

@atomic power 1986DucaDuca: Mi meg 50 éve 10 évre vagyunk Ausztriától. Egy előrejelzés vagy bejön vagy nem. Általában nem. Hivatkozni tényként nem lehet rá! Én se szoktam.

morpho 2019.02.03. 19:51:54

@atomic power 1986DucaDuca: A szociális egyensúlyt kizárólag a szocialisták teremthették meg! Vagy nem?

Dickon 2019.02.03. 19:55:53

@morpho:
:)))
"klasszikus populista"
Igen! Van aki mindenhol migránsokat, Sorost és ügynökeit, van aki mindenhol nácikat és fasisztákat vagy 23 millió románt lát.
Értem én...hogyne érteném. Nagyon sokan használják ezt a hatalomgyakorlási technikát. És a módszerváltás 30 évét nézve elég sikeresen!
:)))

morpho 2019.02.03. 20:05:01

@Dickon: Én a baloldali populisákra ugyanúgy értettem.

morpho 2019.02.03. 20:09:20

@Dickon: Tényleg, a Soros terv elleni harc hogy áll most? Megshortolta már az öreg a migráncsok millióit? Rezsisziszitől a válaasztások óta nem hallok erről semmit. Pedig ő a szakember! Teljesen el vagyok veszve!

Dickon 2019.02.03. 20:19:54

@morpho:
:)))))
Annyira jól áll a Soros-terv elleni harcz, hogy most már Orbán ellenes rabszolgatüntetések sem vannak. Biztos elfogyott az öreg Gyuri bácsi pénze.
Csak Hadházy és Szél jár be néha valamelyik tévészékházba magánszorgalomból...vagy túlórában? Tudja a fene....
:)

Dickon 2019.02.03. 20:21:47

@morpho:
Ebben biztos voltam.
:)

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 20:22:31

@morpho:

"Egy előrejelzés vagy bejön vagy nem. Általában nem. Hivatkozni tényként nem lehet rá! Én se szoktam."

Kínai gdp vásárlóerő paritáson 2014-ben beérte az USA gdp-t. 2018-ra 25%-al meghaladta azt. Ez már tény. Szingapurról is lehetne beszélni.

John Brennan 2019.02.03. 20:32:55

@atomic power 1986DucaDuca:
Willy Brandt foglalkozhatott a neki ajándékozott, kirendelt kurvákkal

2019.02.03. 20:33:57

@Dickon:

A kelet-európai gyarmatokra a kelet-európai gyarmatok kormányai egymással veresengve hívták/-ják be a külföldi vállalatokat. Stratégiai megállapodások keretében több milliárdos adókedvezménnyel jutalmazva őket.
Úgyhogy ők is vastagon felelősek a kizsákmányolásért. Arról nem is beszélve, hogy direkt alacsony szinten tartják a béreket. Különben a kutya sem jönne ide.

morpho 2019.02.03. 20:36:06

@atomic power 1986DucaDuca: Ha au USA kivonná a gyártást Kínából, véget érne a tötténet. Bármikor jöhet egy krach, aztán szeva. Ráadásul ezek diktatúrák! Miért jobb neked egy autokrata rezsim, mint a liberális demokrácia?

Spiritmonger 2019.02.03. 20:38:52

Fukuyama teljesen meghülyült, igaz, már régebben is folyamatosan mellélőtt a jóslataival.
A libbantkomancsok még mindig azt hiszik, ezzel a ferdeszeművel egyetemben, hogy a populistákat a képzetlen emberek szavazatai legitimálják. Nem baj, majd rádöbbennek folyamatosan...
Ha Magyarországon nem csak a bulinegyedben tájékozuódnának, lehet, a valósághoz jobban közelítő elemzésekre is képesek lennének...

Dickon 2019.02.03. 20:41:37

@Ms.Cunnesburry:
:DDDDDDDD
A kelet-európai gyarmatok kormányai, azaz a helytartók, csak a dolgukat végzik. Erre a posztra mindig találnak megfelelő embert a gyarmattartóink.
:))

Dickon 2019.02.03. 20:44:53

@morpho:

"Ha az USA kivonná a gyártást Kínából..."

Ne felejtsük el, hogy ez kétélű fegyver, mert lehet ám otthon, meg máshol is gyártani...drágábban...sokkal drágábban. És hát ugye a szabad piac törvényei...farkastörvényei szerint....
:)
Annyira imádom a globalizációt! A róka fogta csuka...
:)

John Brennan 2019.02.03. 20:48:16

@Ms.Cunnesburry:
ez a szlovák nyanya nem képes következetes lenni

2019.02.03. 20:49:10

@Dickon:

.. és egyes helytartók közben etetik a népet a nem leszünk gyarmat, rohadt multik igével. :D

2019.02.03. 20:51:19

@John Brennan:

Kicsi huszár! Már Dickon is a listádon van? Döntsd már el, ki is kell igazán neked, hidd el hátralépek. :D

morpho 2019.02.03. 20:51:23

@Dickon: @atomic power 1986DucaDuca: Azért vannak még lehetőségek. Vietnam, Kambodzsa, Afrika, eszkimók. Egyébként nem ezért kétélű a fegyver, hanem azért mert Kína a legnagyobb amerikai állampapír vásárló. Gyakorlatilag részben ők finanszírozzák az USA-t. Ha kivonnák a tőkét, leállnának a kötvényfelvásárlással. Bár ez őket is szarul érintené, mert elinflálódna a jüan.
De még mindig nem tudom, hogy mi köze a ködös jövőnek a jelenben sikeres liberális demokráciákhoz??

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 20:52:04

@morpho:

Azért az a gyártás kivonás nem menne olyan könnyen. Az USA is /világgazdaság/ nagyon megérezné.

"Ráadásul ezek diktatúrák! Miért jobb neked egy autokrata rezsim, mint a liberális demokrácia?"

Nekem az a rezsim jó, amelyik stabil gazdasagot tud biztosítani. Erre lehet alapozni mindent. Demokráciát is.

Dickon 2019.02.03. 21:00:15

@Ms.Cunnesburry:
:)))))
Így van! Bőven elég, ha a birkanyáj eljátszik a gondolattal, hogy belázadunk és kitörünk a karámból. Persze nem teszik meg, csak álmodoznak róla...és másnap ugyanolyan unottan legelésznek, mint előtte. De ez még mindig hatékonyabb módszer, mint azé a pásztoré, aki a pásztorválasztáson, kiállva a birkák elé azt mondja:
-Ostoba birkák vagytok! Hülye kérődzők! Kihasználnak titeket!
Az ostoba birkának is van önérzete...és mivel az igazság fáj a legjobban, ezért ezt a pásztort nem választják meg.
:))

Dickon 2019.02.03. 21:01:23

@morpho:
:))))
Róka fogta csuka....

2019.02.03. 21:23:14

@Dickon:

Biztos, hogy jó forgatókönyv van a kezedben?
Az enyém szerint ezt a pásztorválasztás után kiabálják. Előtte összevesznek a pásztorboton. Aztán kijelentik, hogy mindenki egyedül fog terelni.

morpho 2019.02.03. 21:25:52

@atomic power 1986DucaDuca: Észak Korea gazdasága is stabil. Ha neked a demokratikus alapjogok nem fontosak, akkor miért nem ezzel kezdted? Eleve nem lett volna köztünk vita!
"Azért az a gyártás kivonás nem menne olyan könnyen. Az USA is /világgazdaság/ nagyon megérezné" A populista amerikai elnöknek pont ellentétes a véleménye.

@Dickon: Stimm!

Dickon 2019.02.03. 21:35:37

@Ms.Cunnesburry:

Lehet, hogy a tiéd valami limitált vagy javított kiadás(ha film lenne, azt mondanám, hogy a rendezői változat)...amúgy meg pásztora és választása válogatja.
:)
A végeredmény mindig ugyanaz. A birka legeljen és nyírható legyen....

morpho 2019.02.03. 21:56:47

@Dickon: És te leszel a pásztor? :) Ducaduca meg a puli? :)

nincs1itt 2019.02.03. 22:01:21

@Spiritmonger: nézzenek oda, még egy gondolkodó! itten teuton földön éppen n+1-dik kampfot hirdették meg a szélsőjobb(értsd náczikok) ellen. a fene se érti, de a reichsbürgerekkel együtt vadul szaporodnak. szép lassan kicsúszik a szőnyeg a centrum pártok lába alól és jönnek a populistákok, mindkét szélről... valamit sikerült megint elkettyinteni...

nincs1itt 2019.02.03. 22:04:01

@Ms.Cunnesburry: meg ugye az EU tagság is szerepet játszik, mivel nincs vám stb, viszont vannak szép alacsony bérek, vastag adó kedvezmények... meg ugye könnyedén meg lehet ajándékozni a döntéshozókat... mert azoknál a haza minden előtt(értsd: hazavihető érték minden előtt)...

morpho 2019.02.03. 22:04:27

@atomic power 1986DucaDuca: Ha te ebből azt rakod össze, hogy "Kínai gdp vásárlóerő paritáson 2014-ben beérte az USA gdp-t. 2018-ra 25%-al meghaladta azt. Ez már tény." Akkor valami egészen mást olvastál. Én ezt:

countryeconomy.com/countries/compare/usa/china

Te mit is?

2019.02.03. 22:20:46

@nincs1itt:

Na, ja! A győri Audi gyárban azért sztrájkoltak, hogy elérjék a szlovákiai Volkswagenben dolgozók bérszintjét.
Ott meg a német gazdasági mutatók csökkenésére hivatkozva leállították a hétvégi termelést, hazaküldték az Audiból kölcsönzött 500 magyarországi munkást. A szerb és ukrán vendégmunkásokra is hasonló sors vár.
Kutyavilág lesz itt, ha bedől az autóipar. De a Brexitnek is megisszuk a levét.

morpho 2019.02.03. 22:24:52

@Ms.Cunnesburry: "Kutyavilág lesz itt, ha bedől az autóipar" Ez tény. A magyar gazdaságot nagyjából 3 autógyár húzza. Ha az bedől, akkor vélátás. De egyenlőre nem látszik bedőlni. A hitelválság alatt leginkább azért zuhant be 7%-kal a magyar GDP, mert leálltak az autógyárak. Most viszont nem tűnik úgy, hogy ez megtörténik, de a jóslatokat meghagynám Duca Icának. Ebben ő a legjobb! :)

John Brennan 2019.02.03. 22:27:13

@Ms.Cunnesburry: ha szlovák nyanyák nem vesznek autót, az még nem dönti be az autóipart

2019.02.03. 22:27:26

@Dickon:

Én önjáró birka vagyok. Tudom, hogy nyírnak, legelek is. Csak akkor vadulok meg, ha maszlaggal akarnak etetni. Pl., hogy mindez értem van, meg a nemzetért, a hazáért - különben jön a farkas.
A forgatókönyvbe folyamatosan belejavítok, hogy a végén hepiend legyen. Ennyi nekem is jár! :D

2019.02.03. 22:39:27

@morpho:

Szlovákiában itt a Jaguar Land Rover. Tavaly az unió megengedte a szlovák kormánynak, hogy 120 millió euróval támogassa az üzemet. Kilépés esetén ugrik a pénz és még mindig nem tudni, hogy Angliában vagy Szlovákiában folytatják működésüket.

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 22:41:11

@morpho:

"Akkor valami egészen mást olvastál. Én ezt:

countryeconomy.com/countries/compare/usa/china"

Ha jól látom itt piaci áron számított GDP-ről van szó. Én vásárlóerő paritáson számolt GDP-ről írtam.

"Észak Korea gazdasága is stabil. Ha neked a demokratikus alapjogok nem fontosak, akkor miért nem ezzel kezdted? "

Valamit félreértettél. Én nem azt írtam, hogy a demokratikus alapjogok nem fontosak. Azt ítam, hogy stabil demokrácia stabil gazdaságra épülhet. Mint háznál a betonalap.
Visszafelé viszont nem igaz a kapcsolat. Azaz nem demokrácia is állhat szilárd gazdasági alapokon. Gondolj a Pinochet rendszerre Chilében.

2019.02.03. 22:41:21

@John Brennan:

Okos vagy, ülj előre! :D

2019.02.03. 22:50:19

@morpho:

Pár hónapos megtorpanás is meglátszik a GDP-n. A fenti korlátozásokról még a sztrájk befejezése előtt hírt adtak a szlovák portálok. Ezért kicsit megmosolyogtam a szabad hétvégéről szóló győri követeléseket.
Az is árulkodó jel, hogy a szlovákiai VW vezetői leszögezték, nem lesznek elbocsájtások. Csak szüneteltetik a felvételt. Pedig eddig nagy erővel folyt a munkerőkeresés.

John Brennan 2019.02.03. 22:54:55

@Ms.Cunnesburry: ennél még Móricka is okosabb

2019.02.03. 23:00:45

@John Brennan:

Van még valami közlendőd, az elmúlt napok folyamán tett szlovák/tót/kurva/pina/nyanyán kívül?
Mert ha nincs, akkor szívesen rövidre zárnám sokatmondó eszmecserénket, az idők végezetéig.
Béke veled! :)

morpho 2019.02.03. 23:03:53

@atomic power 1986DucaDuca: "Én vásárlóerő paritáson számolt GDP-ről írtam" A linket légy oly drága!

morpho 2019.02.03. 23:09:21

@atomic power 1986DucaDuca: "Valamit félreértettél. Én nem azt írtam, hogy a demokratikus alapjogok nem fontosak. Azt ítam, hogy stabil demokrácia stabil gazdaságra épülhet"

Nem ezt írtad! Ezt írtad: "Nekem az a rezsim jó, amelyik stabil gazdasagot tud biztosítani. Erre lehet alapozni mindent. Demokráciát is"

Rezsimre demokráciát. Aha...

atomic power 1986DucaDuca 2019.02.03. 23:35:08

@morpho:

"Rezsimre demokráciát. Aha..."

Látom zavar a rezsim szó. Nem politikai rezsimre gondoltam, hanem a rezsim szó szűkebb értelmezésére, kormányzati rendszerre, ideológiai szempontok nélkül.

Populista tekintélyelvű autokrata diktátor 2019.02.04. 00:16:10

"Fukuyama úgy látja, hogy a nyugati demokráciára nézve a legnagyobb ideológiai kihívást Putyin jelenti, de a fő veszélyt ebből a szempontból Magyarország testesíti meg,"

Ja tenyleg mi vagyunk a veszelyesek. Meg veletlenul sem az Europat lerohano tobb szaz millio NEMIEROSZAKOLO ARAB TERRORISTA. Szerencsere ok egyaltalan nem veszelyesek.

Kunhallmi Agnes 2019.02.04. 00:23:35

"A populisták bázisát mindenütt a kevésbé képzett, vidéki lakosság adja"

Na ezt megkaptátok büdös bunko tirpák parasztok.
Hányni tudnék ezektől a gumicsizmás bunkoktól, akik nem csinálnak mást mint gumicsizmában taposák a trágyát, és Orbánra szavaznak. Pfujjj.

miért 2019.02.04. 13:48:50

@Helga Beauty Salon: magával szemben engem soha sem a politika tartott el. Sem a mostani, sem a negyven évvel ezelőtti komcsik nem tudtak térdre kényszeríteni. Szóval jó lenne ezt a bolsevik hazugsagokat elfelejtenie! Igaz, akkor miből is élne?!

Helga Beauty Salon. 2019.02.04. 14:38:02

@miért: : magával szemben engem soha sem a politika tartott el. Sem a mostani, sem a negyven évvel ezelőtti komcsik nem tudtak térdre kényszeríteni..............

Na komám, ha te ennyire tudod hogy én miből élek, akkor én is elárulom mindenkinek hogy te miből élsz!
Téged tényleg nem a politika tartott el és nem a komcsiknak térdeltél le, hanem a kocsisoron a traviszopatás kedvelőinek! Az eszedből nem is telhet sokkal többre ahogy látom!
süti beállítások módosítása