B1 blogcsalád



Halj meg boldogan - Orbán gondoskodik róla

2019. január 04. - jdesi

Vessünk össze néhány véletlenül egymás mellé sodródott hírt.

Egy barátom arról számol be, hogy másfél éves unokája súlyos és egyre rosszabbodó tüdőgyulladással fekszik a Heim Pál Kórházban, ahol nincs kezelőorvosa, mert annyira kevés már a szakember, hogy „rotációban” jönnek be a doktorok. Azaz, aki ráér és éppen arra jár, ránéz a gyerekre.

Másik ismerősöm, akinek légzési panaszai vannak, mellkasi fájdalmai, áprilisra kapott időpontot a vizsgálatra. S valaki arról számolt be a minap, hogy amikor férjét stroke gyanúval kórházba vitték, vagy nyolc órát várakoztatták -  most mondjuk valahogy túlélte, de legközelebb ez már nem biztos.

Közben 500 millióért médiakutató intézet alakul, Mészáros Lőrinc megint kapott pár milliárdot, hogy hozzájuthasson Orbán ezúttal egy szigetelőanyag gyárhoz. És hogy az egészségügyért felelős Kásler Miklóst se hagyjuk ki, ő pedig alapíthatott egy magyarságkutató intézetet nyolcszázmillió forintból, amelynek legfőbb célja, hogy a szélsőjobb legidültebb marháinak a kedvébe járjon, akik bármit megadnának azért, hogy egy kicsit a pogány misztikumhoz közel kerüljenek. Amúgy az intézet szakmai színvonalára komoly biztosítékot jelent, hogy vezetője állítólag egy olyan fickó lesz, aki eddig a KSH karbantartási részlegén dolgozott. (Gázszerelő?)

korhaz.jpg

Mondjuk, ezt értem, nyilván egy picit is komoly ember igyekszik távolmaradni az efféle blamától, még ha valami aprópénz jár is érte.

A héten új stadion nem épült, talán csak kettőnek ment éppen fel annyival az ára, hogy abból öt professzor állhatná körül barátom mind soványabb unokáját, két perc múlva CT-n néznék meg a stroke gyanúst és már aznap megvizsgálnák a mellkasi fájdalmakról panaszkodót. .

Egy népszerű megállapítás szerint azért nem költ többet az Orbán kurzus az egészségügyre, mert onnan nem tudna eleget lopni. Inkább maradnak tehát a könnyű és egyszerű dolgok, a mindenféle kutatóintézetek, stadionok és a többi ahonnét számolatlanul lehet gyarapítani a távoli trezorokban és számlákon álló vagyont.

Pedig szerintem, biztosan az egészségügyben is lehet lopni. És ma már a szemöldökünket sem vonnánk össze, ha Mészáros Lőrinc kapna pár kórházat, s a többi retyerutya főorvosi, professzori címhez jutna. Ha ez az ára annak, hogy csak egy picit normálisabb viszonyok alakuljanak ki, simán megéri.

De több okból sem érdemes ezzel vacakliniuk. Az elitnek van pénze és lehetősége megfelelő ellátáshoz jutni. (Ahogy oktatáshoz, helikopterhez, focicsapathoz, EU-s támogatáshoz, divatintézethez, távoli bankszámlához is.) Akinek meg nincs semmije – az annyit is ér. Amíg azért rohangászik nap mint nap, hogy túlélje valahogy gyereke, anyja, apja, nagyanyja a magyar egészségügyi ellátást, addig sem ér rá lázongani a legfőbb jó ellen, aki most pár milliáérdért már a királyi várból intézi népe ügyes-bajos dolgait.

Különben is. Vége ennek az elpuhult, nyugati vircsaftnak. Keleten bizony kemény az élet. Tessék megszokni a kórházban a földön fekvést, a gyógyszer- és orvoshiányt a mérföldes várlólistákat.

Az egészségügyi rendszerbe belenyúlni kockázatos, ki tudja, mi jön ki abból. Nem beszélve arról, hogy a nyugdíjkasszára is előnyösen hat, hogy így mennek a dolgok.

Azt, hogy a nép egy részének a száját miért lehet betömni szélsőjobbber baromságokkal, talán el tudom képzelni. (Kevéssel beérik.)

De attól majd, amikor sikerül bebizonyítani, hogy Jézus, mint pártus királyfi valójában ősmagyar hátrafelé nyilazó török volt – még az is szépen meghal a sürgősségi osztályon a várakozás tizedik órájában, akinek egyébként jól esik efféle dolgokat hallani.

Más kérdés, boldogan veszi majd fel az utolsó kenetet a paptól – ha már orvos nem nagyon maradt az intézményben – arra gondolván, mégiscsak neki volt igaza és nem a sorosista libsibolsi migráncsoknak, a világ valóban négy nagy elefánt hátán áll, akik teknősökön kapaszkodnak. És ez minden pénzt megér.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5714535004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N. Barbie 2019.01.06. 11:56:39

Igen, egy ujabb pelda arra, mikor talalkozik az alaptalan fidesz sikerpropaganda meg a sulyos valosag. Megy a duma, hogy az egeszsegugy sulyos helyzete csak ellenzeki ragalom, aztan mit latunk? Egy amerikai szineszno hanyingert kap mikor egy magyar korhazban kot ki, majd bevasarol a korhaznak. Buszkek lehettek fidesznyikek, hogy a pofatokrol nem sul le a bor.
Ja, tudom, a szineszno is biztos soros ugynok es csak kitalalta.

Ezzel szemben mondok egy peldat, hogy mukodik ez a dolog a hanyatlo nyugaton, Angliaban.
Egy simerosunk kisgyereke sulyos beteg, honapok ota korhazban van. Jott a karacsony, es hogy a csaladnak ne a korhazban kelljen azt tolteni, a korhaz kiberelt egy fullos hotelszobat a csaladnak, ahol a karacsonyt eltolthettek szep korulmenyek kozott, majd az unnepek elmultaval folytatodtak a kezelesek a korhazban.
Csak miheztartas vegett kedves fidesz szektasok. Szegyellhetitek magatokat.

BaitHrunner 2019.01.06. 12:00:43

@Sir Bates dö Hól:
Köszönöm!

Mitől ne lenne?
Tartom a kapcsolatot a helyiekkel, mikor csak tehetem haza látogatok a szüleimhez meg a régi barátokhoz. Ugyanúgy mennek ma is fiatalok a felsőoktatásba nincs különösebb változás. De megfordítom: mi kell ahhoz a szorgalmon kívűl, hogy elvégezz jó eredménnyel egy középiskolát, vagy kitanulj egy használható szakmát? Mi kell ahhoz a XXI. században, az internet korában, hogy egy nyelvet megtanuljon valaki?

Európai téridő 2019.01.06. 12:11:03

@élhetetlen: Ügyesen terelsz, koma, nemcsak erről szól a fejtegetés, hanem a gyatra finanszírozásról, úgy általában, és az már visszavezethető akár Gerő elvtársra is. A lényeg az, hogy ez a rossz finanszírozás máig áthagyományozódott, örökölt állapot, amelynek megváltoztatása nem megy csakúgy hipp-hopp.

2019.01.06. 12:14:47

@N. Barbie: Angliából jönnek más hírek is, nem csak ilyenek. Könnyű egyetlen példát kiragadni. Az biztos, hogy sokkal több a pénz, mint Magyarországon, jobb az étkezés és a felszereltség, még el is hiszem, amit írtál. De mindennek semmi köze a szakértelemhez. Ezért legyen itt egy példa "contra": divany.hu/szuloseg/2016/04/18/baranyhimlo_es_ibuprofen_horrorisztikus_kepek/ Arról nem is beszélve, hogy Angliában a paracetamolt adják minden problémára, ezt már több forrásból is lehetett olvasni. Szakértelem tekintetében egy szemernyit sem rosszabbak a magyar orvosok, sőt. Sokan járnak vissza Magyarországra, mert nyugaton nem utalják őket tovább más orvoshoz, nem néznek vérképet, hanem pl a paracetamollal kell kihúzniuk ameddig bírják. Angliában étel, ital, konfort megvan, csak beteg ne legyél. Ott is hosszú várólisták vannak műtétre.
Én sem tagadom a magyar egészségügy rossz állapotát, viszont a gyógyítás nem rosszabb nálunk, mint bárhol a világon. A sziámi ikreket is itt választják szét nálunk, transzplantációkat végeznek, világhírű sebészeink vannak... Külföldi kórházakban ugyanúgy tartanak a superbaktériumoktól, mint nálunk és ott is felütik a fejüket a fertőzések. Olvasgassál külföldi cikkeket és se szeri se száma a panaszkodó betegeknek!

2019.01.06. 12:17:59

@Európai téridő: Az utóbbi 40 évben senki nem tett semmit az egészségügyért, ezért az egykor hatalmon lévő ellenzéket ugyanúgy lehet hibáztatni, mint a fideszt. Talán majd lesz egy olyan párt, aki konkrét, részletes, átlátható javaslatot tesz az egészségügy megreformálására és hajlandó meg is valósítani azt!

2019.01.06. 12:26:46

@látjátok feleim szümtükkel: Te teljesen félremagyarázod amit írtam, vagy nem fogalmaztam elég érthetően. Természetesen tudom, hogy milyen egészségügyet szeretnék, de azt nem tudom, hogy hogyan kellene azt megvalósítani és én legalább elismerem, nem úgy, mint azok, akik csak ordítoznak, hogy mi legyen, de az oda vezető útról fogalmuk sincsen. Az ilyen kérdésben szakemberek szoktak dönteni, közgazdászok, politikusok, az egészségügyben dolgozók, együtt. Szerinted én egy személyben milyen javaslatot tudnék tenni? Egyik területen sem mozgok otthon. Kérhetem a fizetésemelést az egészségügyben dolgozóknak, de az vajmi kevés egy reformhoz. Remélem, mostmár világos voltam.

élhetetlen 2019.01.06. 12:27:18

@Európai téridő: Ez nem terelés. Nem csak az a kérdés, hogy mennyi pénz jut az egészségügyre, (bár, ahogy elnézem, mire költenek, juthatna több is), az is kérdés, hogy amit az egészségügyre szánnak, azt mire költik. Újra ugyanazt mondom, a felhő nélkül elvoltunk, fertőtlenítő szerek nélkül nem megy. Ha nem érted, hát nem érted.

Dzseem 2019.01.06. 12:29:42

@BaitHrunner: akkor ezek szerint van pár dolog, amiben kezet foghatunk .. frankó .. én 42 éves vagyok, de amúgy soha nem a karrier vagy a pénz vezérelte az életem. Inkább maga az ÉLET, az, hogy az frankó legyen, az, hogy szabad legyen, ne kelljen senki előtt meghajolnom és alkalmazkodnom. Főképp nem hinni BÁRMILYEN rendszerben ezért. Csöves politikusért végképp nem.
Viszont mindazok fényében, amit leírtál és amiről az írás is szól, téged tényleg nem zavar, hogy mennyi pénzt - tőled is - ellopnak? A szó szoros értelmében és lassan kendőzetlenül? Nem zavar, hogy bemész BÁRMELYIK kórházba és azt érzed, hogy istenem csak ide ne kerüljek be. Az, hogy Pesten csak elmész egy kórház előtt - pár hete csak elmentem a Péterfy Sándor utcai kórház előtt - és ijesztő. Kívülről!!! Ez 10 éve még egy kórházra érthetően jó kórház volt. Nem zavar, hogy egy 500 fős falunak meg egy 3000 fős településnek európai szintű stadionja van mindeközben? Nem zavar, hogy ez M1 és bármelyik tv csatorna gyakorlatilag nem az igazat mondja? Hanem kb olyan, mint a mesél a filmhirado volt régen a mozikban? Komolyan .. csak 1 x hallgass bele .. meglepődnék, ha nem találnál párhuzamot. Én még egészen gyerek korokból emlékszem erre. Kísérteties az egész .. olyan, mint a ‘70-es évek eleje kb az egész társadalmi berendezkedése. Ha párt tag voltál más ember voltál. Nem volt kötelező ott sem párt tagnak lenni. Ez vegyül egy kb félig feudális elemekkel tarkított gazdag/szegény társadalmi berendezkedéshez. Amit tanultam olvastam, lattam nagyon nagyon sok más országban szerte a világon - az alapján írom ezt. Remelem így nem homályos amit írok. Nem csak írom, hanem mondom is mostmár és teszi ezt sok eddig csendben levő ismerősöm. Ez pedig oda vezet, ahova az ilyen mindig. Ez a rendszer megy a lecsóba. Jön másik - ami másoknak jó lesz és remélhetőleg TÖBB embernek lesz jó, mint most. Azok akik pedig loptak el lesznek számoltatva. Tök mindegy, a lényeg, hogy változzon az, ami most van.

Ménár Atya 2019.01.06. 12:35:13

@Belzebubo: Nem figyelsz.
Általam nem ajnározott viktor:D:D, kb leszarom bármelyik politikust.
Viszont az nagyon nem tetszik, hogy azok akarják osztani az észt akik elkúrták, nem kicsit, nagyon.
Ezt a náci kártyát szerintem felejtsd el,amikor a dk vezér árpádsávos zászlók alatt masírozik..hát eléggé hiteltelen.
Amúgy pedig soha nem mondtam, hogy a rendszer jó, max annyit, hogy szerintem jobb mint az elődje alatt volt.
A ki mennyit lopotton lehet vitázni, van amiben még talán egyet is értek veled, de nehéz megmagyarázni az államadósság növekedését olyan 55% -al, ha egy gazdaság sikeres, ne erölködj nem fog menni.
A rezsicsökkentés biztos parasztvakítás, mint az alacsony tao,szja, a gyerekek utáni adókedvezmények meredek emelkedése.
Miért nem ezt tette az előző garnitúra, miért ellenezte ,pl a rezsicsökkentést.
Igaz mostanra már azzal kampányolnak hogy még kellene csökkenteni..kibicnek semmi sem drága, igaz cica?
Amikor pedig valaki arra hivatkozik hogy a nick nevem alapján keresztény pap vagyok........hát B+ az bizonyítvány a hülyeségéről, :)

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 12:36:42

@BaitHrunner: nem lezárni a társadalmi mobilitás lehetőségét, s ezt elsődlegesen az oktatással éred el... olyan országban nincs jövő, ahol az egyetlen eladható termék az élőmunka... abban, hogy te vagy én kiemelkedtünk, abban a saját szorgalmunk és szerencsénk mellett a társadalom minden tagjának az áldozata is benne van, a lehetőségek biztosítása mellett... nem jó, hogy bevonultak a szovjetek, de nélkülük én is a földet művelném esetleg, mint azt nagyapám tette, miután hazatért isonzóból, ahol az akkori, őt büdös parasztnak tartó elit érdekeiért ölte az olasz parasztot és proletárt... vagy, mint a nagybátyám, aki meg a donnál védte az ősi magyar érdekeket...

Orbán veje 2019.01.06. 12:43:51

@Ménár Atya: Haver, már megint visszabüfögted a gazdád ótvar hazugságaid.
Nem csak a reggeli kávé helyett, hanem a vasárnapi ebéd helyett is orbán seggnyalása felétek a teríték.

Hogy te micsoda egy nyomorult, gerinctelen orbán talpnyaló vagy. Nálad nagyobb szennyalakot csak orbán közvetlen körében találni. Húzzál innen a picsába mert semmi olyat nem tudsz hazudni amit a köztévé ne hazudna be ezerszer.

Ménár Atya 2019.01.06. 12:44:10

@BaitHrunner: Végre, valaki.
Hasonló cipőben jártam, hasonló módon kezeltem a helyzetet.
Amikor nem volt semmim, dolgoztam, hogy tanulhassak, amikor más korombeli épp balatonon, vagy a spanyoloknál áztatta a golyóit,én dolgoztam, hogy legyen pénzem tanulni, aztán lassan fordult a kocka, bármilyen politikai elit alatt megéltem gond nélkül, és nem szeretem amikor olyanok sírnak,akik csak a sült galambot várják egész életükben.
A minden rossz,de bezzeg a sógoroknál,németeknél milyen jó...
Ki kell menni oda dolgozni.
Tényleg jól élnek, csak épp pontosan dolgoznak és betartják a szabályokat, ennyi a titok.
Az utca pedig nem azért nem szemetes, mert agyon takarítják, hanem azért mert nem szemetelnek.
Van mit tanulnunk még.............

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 12:45:52

@Rébusz: én froban élek, itt is panaszkodnak a betegek, de ne próbáld összehasonlítani a két ország egészségügyét!... attól, hogy volt egy egerszegi, hosszú még a gyerekek nagy része nem tanul meg úszni az általánosban: nem egy parasztvakító duna aréna kell, hanem ötszáz gyerekekként egy 25-50 méteres tanuszoda...

igen, állítólag jó a magyar orvosképzés, s teljesen jó, hogy 10-15M képzési költség után kikényszerítjük őket nyugatra...

Orbán veje 2019.01.06. 12:47:23

@Ménár Atya: "Viszont az nagyon nem tetszik, hogy azok akarják osztani az észt akik elkúrták, nem kicsit, nagyon."

A momentum, a jobbik, az lmp, vagy a pm mikor kúrta el te szarházi orbántalpnyaló? Alkalmuk sem volt rá, mert soha nem is kormányoztak.

A szájbabaszott kurva anyádnak hazudozzál te rohadék orbán bérenc.

Ménár Atya 2019.01.06. 12:51:36

@Orbán veje: Miről nyafogsz cica? mi a hazugság?
Na nyekeregd el hátha meg tudsz győzni.
De jelzem, hogy attól mert te azt hiszed hogy ez vagy az hazugság , mert téged nem érint,mert csak egy lusta munkakerülő vagy, attól én mint gyerekes szülő látom a bankszámlámon , és az adózásomban a különbséget az előző mafia és a mostani mafia között.
A stadionok és alölö féle haverok szúrják az én szemem is, de az előzőek is ilyenek voltak, viszont csak megszorítottak,és lófaxt adtak meg államadósságot az ükunokádnak.
Ezek picivel jobbak.
Én probálom objektíven nézni a dolgokat, a te fajtád viszont csak a buta fóbiás baromságait tolja csak, és aki mást mond valamiben az azonnal orbán seggnyaló stb lesz.
Hát cica, te csak egy buta ember vagy nem több.
És .
:D

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 12:51:43

@Rébusz:

Nagy rébusz vagy te, hallod-e. Majd akkor is az leszel, amikor neked is azt mondják a magánrendelésen szerzett ultrahang után, hogy nem baj, ha folt van a máján, majd két hónap múlva meg ctz-zük? Ja, és ez alatt a két hónap alatt - 6 hét után valamikor - lesz majd vérkép is, ami mutatja a rákra utaló jeleket. Volt olyan ismerősöm, aki bement a kórházba, és egy hét alatt nem bírták kideríteni, hogy szívbeteg. Boncolás után mondták meg a férjének az eredményét. Olyan is volt, akit egy hónap alatt elvitt a tüdőrák. No ehhez viszonítsd a nyugati helyzetet. Arról nem beszélve, hogy aki még nem járt ebben a cipőben, az nem is tudja mekkora az orvosok terhelése. Már 9 év szarja a fidesz a gyöpet, ráértek volna több orvostanhallgatót képezni, és a focisták helyett, meg a haver focicsapat tulajdonosok helyett , mondjuk a kedvenc alapítvány helyett is, a kórházakra, műszerekre, személyzetre költeni.

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 12:53:40

@Ménár Atya:" A stadionok és alölö féle haverok szúrják az én szemem is..."

Mennyivel?

Ménár Atya 2019.01.06. 12:59:10

@látjátok feleim szümtükkel:
Szellemes :D
De hidd el nem tetszik az ilyen fajta pénzszivattyúzás.
Sőt nem is értem, mert ha azt vesszük, hogy ha pl az eü-t fejlesztették volna, és a haverok onnan szedték volna meg magukat , akkor az embereknek szemet sem szúrt volna, így viszont kibaszottul idegesítő.
Úgy mindenki boldog lett volna, így viszont azt érzi az ember,hogy hülyének nézik.
De ha a régi gengszterek visszajönnek csak még rosszabb lenne, tehát marad a várakozás egy új alternatíváig.

Orbán veje 2019.01.06. 12:59:25

@Ménár Atya: Ki a fasz akar téged meggyőzni te szarházi hazug orbántroll. Hiszen folyamatosan hazudsz bazdmeg.
A szájbabaszott kurva anyádnak hazudozzál!

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 13:04:02

@Ménár Atya:

Kapaszkodj! Már a szoci kormány idején is szedték az eü-ből a pénzt a fideszes önkormányzatok által dirigált gészségügyi intézményekből a fideszes haverok. Csak te erről nem tudsz, mert nem hívtak oda, mint ahogy most sem.

Egybként szívesen olvasnán szerinted mit csinált-csinál jól a fidesz. Gyurcsány-Soros-migráncs téma, és Brüsszel nem ér. Az vakítás, a kormányzásból mondt a példáidat!

2019.01.06. 13:05:34

@Sir Bates dö Hól: Az nagyon jó, hogy az úszást hozod fel példának. Erről is tudnék beszélni, hogy a sport területén a gyerekeknek Magyarországon rengeteg lehetőségük van és a tehetséggondozás is nagyon jó nálunk. Nem csak Egerszegi van, nagyon le vagy maradva, szuper utánpótlás van és lesz is, úszásban a magyarok kiválóak, és ha már összehasonlítás, érdemes a magyar sportteljeseítményeket összehasonlítani Svájccal vagy Ausztriával is. Mondjuk a síelést kivéve... Egy közös nevezőnk is lenne, igen. Legyenek 50 méteres uszodák, még több és több helyen. Az, hogy Magyarországon rengeteg óvodákban küzdősport, balett, hastánc, furulya, nyelvek stbstb lehetőségek vannak, bármely nyugati országgal felveszi a versenyt. Magyországon a néphagyományok ápolása is a topon van, néptánccsoportok garmadával. Nyáron ingyenes programok a városokban, nagyvárosokban, sport, kultúra, kézművesség, fel sem tudom sorolni.

Ménár Atya 2019.01.06. 13:05:49

@Orbán veje:
Édes fiam, az úr segítse a te elméd hiányát ,így tudsz enni,inni meg szarni,alul felül.
Menthetetlen vagy, és buta.
Szóval segítek hogy ne kínlódj:
Hát persze kisfiam ,biztos igazad van..................

BaitHrunner 2019.01.06. 13:06:44

@Dzseem:
Nézd, nem gondolom, hogy személy szerint többet lopna tőlem a jelenlegi garnitúra mint az előző vagy a következő fog. Azt sem gondolom, hogy bárki előtt meghajolnék, és persze, hogy zavarnak ezek a dolgok amiket írtál. Én örülnék a legjobban ha lenne egy kormányképes alternatíva amelyik rendbe rakná az egészségügyet az úthálózatot stb... meg aki mondjuk az első költségvetést meg tudná szavazni. Tedd a szívedre a kezed: ilyen most nincs. Mondom ezt úgy, hogy nem a FIDESZ-re szavaztam. Egyéniben a Jobbikos jelöltet támogattam mert szerintem ő volt a legalkalmasabb, listán meg az LMP-t. Ez utóbbi már nehezebb szülés volt mert masszívan atomenergia párti vagyok, de szerettem volna azért ha bekerülnek. Mégiscsak színesebb így az egész.
Gáz, nem gáz, azt is hozzá kell ehhez tennen, hogy tehettem ezt viszonylag nyugodtan. Mert a jelenlegi ellenzéki garnitúrát elnézve nem szerettem volna kormányváltást. Igaz legalább ennyire kétharmadot sem. És az is benn a pakliban, hogy ha éles lett volna a helyzet, akkor lehet, hogy orrot befogva, de behúztam volna a FIDESZ-re.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 13:06:47

@Ménár Atya: nem az a gond, hogy hitelt veszel fel, hanem az, hogy ezt mire költöd, ebben igazad van, ellenben az imf-hitelt azért mégis csak a manyup-ból fizették vissza, a családi adókedvezménnyel meg azokat hozták kedvező helyzetbe, akik amúgy is elvoltak, a fizetési mérleg egyensúlyban tartása pedig a népesség ⅓-ának a végleges leszakadását eredményezte, miközben soha nem látott nepotizmus folyik a gazdaságban... a következő világgazdasági megingás (melyről orbán ugyanúgy nem tehet, mint gyurcsány sem az előzőről, de az "ingyenpénzt" ő is csak eltapsolja) után nézzük meg ezeket a számokat ismét... s azt nem tekintem eredménynek, ha idejön egy újabb gyár, melynek még én fizetek, hogy idetelepüljön...

Ménár Atya 2019.01.06. 13:11:36

@látjátok feleim szümtükkel: Már leírtam.
Bár tudom hogy a felsorolt "nem ér példák arról szólnak, hogy B+ tudom hogy igazuk volt de nem mondhatom meg mert akkor szembe köpöm magam, de az adózásban ,és a dolgozó családok támogatásában fényévekkel jobbak, mint a nyugdíjas szavazóbázist építő ,és ezáltal az inaktív réteget támogató előző kormány volt.
De pl a rabsz.törv. amiről azt mondtam hogy szar, érdekes hogy most lett felkapva, holott az elődje ugyan ilyen szar volt, de erről a most hőbörgő csőcselék politikusok valahogy nem nyekeregtek.

2019.01.06. 13:12:23

@látjátok feleim szümtükkel: Szerintem orvostanhallgatóból elég van, csak éppen utána elvándorolnak külfölder. Viszont akkor feltenném azt a költői kérdést, hogy ha nyugaton olyan jól működik az egészségügy, akkor miért szivattyúzzák el mégis a mi orvosainkat? Hogy-hogy nincs ott elég orvos? De ugyanez vonatkozik a többi területre is? A válasz adja magát: nincsenek megfizetve... Nem éri meg nyugaton vidéki orvosnak lenni, ezért van az, hogy Ausztriában például alig találsz orvost vidéken, míg nálunk 5-10 orvos van egy szakterületen, ott náluk csak egy. Hogy aláírást kell gyűjteniük ahhoz, hogy ugyan a kedves önkormányzat legyen szíves még egy orvost oda helyezni, vagy legalább is kiírni egy pályázatot. És mi történik? Csend. Nem jelentkezik az égvilágon senki, pedig még a németek is oda járnak hozzájuk tanulni. Aztán jelentkezik egy külföldi orvos, hogy ő elvállalná. Történet lezárva. De ha az orvos jó, akkor nem gond. Probléma az, ha olyan orvos jelentkezik belföldről, aki még egy tüdőgyulladást sem képes diagnosztizálni. Már írtam, hogy hozhatunk pro és contra érveket végtelenségig, mert mindenhol fogunk találni, Angliában és Magyarországon is. Viszont szakértelem tekintetében, ha általánosan nézzük egy magyar beteg nincs rosszabb helyzetben, mint egy angol például.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 13:13:47

@Rébusz: mind ingyenes? minden gyerek megtanul úszni az iskolában? pont leszarom magasról, hogy hány olimpiai érmet nyernek a magyar úszók, ha nem tudnak úszni a gyerekeim (én külön fizettem ezért, mert megtehettem, tizenöt évvel ezelőtt havi hétezret!) luxemburg speciel egy érmet sem nyer, azt mégis jól elvannak anélkül... (rákosi alatt ellenben 15 érmet hoztak haza az olimpiáról)

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 13:15:24

@BaitHrunner: ez megtisztelő. (ha nem értenél velem egyet az is az lenne, mivel a saját véleményed közlöd)

Orbán veje 2019.01.06. 13:19:48

@Ménár Atya:

Még mindig itt rohadsz te mocskos troll? Ki a fasz kíváncsi a hazugságaidra te orbán talpnyaló? Aki kíváncsi rá az nézi a köztévét, vagy az Echot, vagy bármit amit rohadt gazdád mészáros néven felvásároltatott, mert abból pont úgy árad a hazugság mint a te redvás orbán bérenc pofádból.

BaitHrunner 2019.01.06. 13:19:53

@Ménár Atya:
Pontosan. Azt nem értik meg sokan, hogy ha van egy kis szorgalmad, vannak terveid, szépen felépíted az életed, akkor itthon is simán tudsz egy átlag osztrák vagy német színvonalán élni. Ez bizony eleinte sok lemondással jár, sokat kell tenni érte. Jóval többet mint az átlag osztráknak vagy németnek de nem elérhetetlen. Alapvető gond van a hazai felfogással. A legtöbb ember az államtól várja a csodát, és közben vár, hogy mire azt ő sem tudja. Nagyon remélem, hogy ez a mentalitás a következő generációkkal kikopik majd innen, mert ugyan rendkívűl fontos az állam szerepe, de az egyéné ennél hatványozottan több. Ha változik a gondolkodás, változni fog az ország is.

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 13:26:38

@Ménár Atya:

Családtámogatásban van ami jó, de a legszegényebb rétegre alig hat. Mellesleg a közép aljának sem túl jó. Persze erre a kormánynak nincs füle, pedig lehetne.

Látom megmondják neked mit kell ilyen kérdésekre válaszolni, mert most a családtámogatás a divat, a csapból is az folyik. De ez egy szűk sáv, a széles rétegek meg a kisfalvak fiataljainak nem annyira jó, mint amennyire hirdetitek. Tudod a kádárizmusban a fiatalok kaptak állami lakást, oszt ha dolgoztak és gyüjtögettek, akkor lett sajátjuk is. Most csak sajátjuk lehet, ha úgy nem járnak, mint a rendszerváltás előtti tíz évek fiataljai, akiknek az első demokratikus kormány a 3 %-os hitelt felemelte 13-ra. A fizetésüket viszont nem emelte 10 %-kal. Most ugyan béremelésekről beszélnek, a bolti árakat nézve ez alig jelent valamit otthon a konyhában.

Vannak ettől a család témától sokkal fontosabb dolgok is, amiket jobban csinált a fidesz, mint elődeik, de ahhoz már buta vagy, hogy tudd mik ezek.

Belzebubo 2019.01.06. 13:27:36

@Ménár Atya: apuci nem figyelsz. Az 55%-os államadósság növekedést épp nem mismásolni akartam, hanem pont az eqás okának látom, lásd koraszülött jóléti állam felemlegetése. Ezek szerint erre nem emlékszel, vagy... vagy... 1. hozzászólás. A náci kártyát nem én húztam elô, hanem az, aki a Várba beköltözött mint isten kegyelmébôl Mo. kormányzója, aki lelkesen buzditja a nacionalizmust, idegengyûlöletet, stb. elôszedi a 30-as évek politikai stilusát és alakjait, lásd Klebersberg ( aki tényleg sokat tett a közoktatásért - na meg a numerus claususért) Az pedig, hogy le@od a politikusokat, legfeljebb annyit jelent, hogy elvtelen haszonlesô vagy, aki úgy papol a mostani rendszer mellett, mint anno egy agit-propos, innen a célzás a nickedre :-)

Ménár Atya 2019.01.06. 13:28:19

@Sir Bates dö Hól:
Na várj, a manyupot ellopták nem?
Legalább is eddig erről szólt a fáma :)
Amúgy igen, nem a hitel a gond, hanem a felhasználás módja.
De kicsiben, biztos hogy nem vennék fel azért hitelt, hogy utána egy hónapig én legyek a kocsma királya.
Márpedig a szadesz-maszop kombó épp ezt tette.
A bajok itt kezdődtek.
A családi adókedvezmények nagyon sokat számítanak, főleg az 1-2 gyerekeseknél, nem voltak azok el, ahogy te írod.
2 gyerekem van , tudom miről beszélek, tudom mi maradt most, és az előzőeknél.
De mondhatnám az ingyenes étkezést,tankönyvet, vagy pl a gyerek a sikeres nyelvvizsga után visszakapta a vizsgadíjat, stb stb
Apróságok amik összességben jelentős segítséget adnak.
De bírom amikor olyanok próbálják ezt cáfolni,akiket nem érint..............
A fizetési mérleget egyensúlyban kell tartani, a hiányt tartani kell.
Amikor orbiék ezt 2010 után nem akarták tartani, mert a helyreállásig jó lett volna több hiány, akkor azonnal lehurrogták őket, a maszop-szadesz vezérek sírtak brüsszeltől washingtonig, hogy a náci orbán hogy nem akarja ezt betartani..igaz ők 8 év alatt nem voltak képesek betartani, és mégis csúfosan megbuktak, és 201 májusában több millió éhező gyerekkel együtt adták át az országot, legalább is saját maguk kampánya szerint :)
Ennek ellenére azt mondom, hogy nem gazdaságilag van probléma, legalább is nem olyan és akkora,amit az ellenzék állít, hanem politikailag.
Mivel az ellenzék még mindig orbánozni tud csak, így ez olyan mint az autó riasztó ami állandóan nyekereg, és eg idő után észre sem vesszük.
Ráadásul a bukott politikusok akarnak visszajönni, abból pedig nem kérek.
De mond el , hogy szerinted ki lenne ma alkalmas a vezetésre, ha orbi holnap lemond?
Én még nem látok sem hasonlót,sem jobbat náluk.

2019.01.06. 13:28:37

@Sir Bates dö Hól: A töredékébe kerül, mint amit nyugaton a kurzusokért elkérnek. Ha pedig egy családnak az autóra telik, cigarettára telik, akkor telik arra a pár úszás órára is, amíg a gyerekeket megtanítják úszni. Még a panelokban élők nagy részének is telik autóra. Az én környezetemben az összes gyerek jár valamilyen órára, meg kell választani a prioritást, hogy műkörmöket csináltat-e a feleség magának vagy a gyerekeit járatja úszni tanítani. Angliában nagyon jól tudom, hogy milyen árak vannak, tehát nekem nem kell verned a melledet. Azt sem kell bemesélned, hogy Angliában 500 gyerekenként van egy úszómedence, mert nincsen. Meg ne felejtsük el azt az óriási lakóházat, ami talán egy éve porig égett csupa külföldi lakta... Angliában is vannak szegények, sőt gettók...

taga20 2019.01.06. 13:34:46

@BaitHrunner: én azt nem értem, hogy te miért is vagy fityeszes!

konkrétan leírtad a fityeszjobbágy archetípusát. köszönöm.

morph on deer 2019.01.06. 13:38:32

@BaitHrunner:
“és most közel a 40-hez meg van minden amire csak vágytam”

Gratula, őszintén!

A jelek szerint azért te sem mostanában kezdted, ugye? Csak azért kérdem, mert érdekelne, hogy ma, mondjuk ugyanabból a faluból lenne-e ugyolyan esélye valakinek megtenni ugyanazt, amit te tettél?

Valahogy úgy tűnik, hogy a regnáló hatalom önkényesen besorolta az alattvalókat pár kategóriába, és nem örülnek annak, ha valaki feljebb akar kerülni.
Kezdve az oktatással, a jelek szerint a jelenlegi megosztottságot akarják konzerválni.
Most van az a csoport, akikről lemondtak - öregek, betegek, rokkantak, szegények, romák, - aztán van a nem túl hasznos, de még jó lehet valamire, a közmunkástól a betanított szalagmunkásig, - a következő a képzett, szakmával és/vagy diplomával rendelkező réteg, majd pedig a földesurak, ingatlannepperek, cégvezetők, politikai prostituáltak, mamelukok, stb.
A csúcson már csak néhány tucat hely van, ahova már csak gázszerelőként, autószerelőként, vagy nyugállományú labdarúgóként lehetséges bekertülni, néhány dörzsöltebb bankár és egyéb üzletember társaságában.

Szóval ahogy én látom, pusztán tanulással és munkával ma már szinte lehetetlen egyik szintről a másikra jutni, ma újra a politikai beágyazottság a döntő tényező, ahogy azokban “régi szép” időkben.
Ezért kérdem, hogy ezt hogy látod.

Ménár Atya 2019.01.06. 13:41:15

@Belzebubo: Náci kártyát a maszop-szadesz alkalmazta előszeretettel, hagyta is őket.
Ez az orbán náci viszont megszüntette a masírozásukat, és tobbet tett a holokauszt tagadók ellen, mint az egész baloldalinak nevezett mafia eddig.
A nacionalizmus ami nálunk van csak fittyfasz egy amerikai ,orosz,francia,angol, osztrák nacionalizmushoz képest, ettől még egyik sem náci.
Az idegengyűlölet pedig nem abban merül ki, hogy nem akarja egy kormány, hogy egy idegen hatalom idegen emberek számolatlan mennyiségét telepítse be a területére a beleegyezése nélkül.
Tehát ez merő marhaság, és jelzem már eltüntek a kvótás észt osztók, és most más a csapás irány.
Ha idegen gyűlölők lennénk akkor meghalna a turizmus, és a befektetők sem jönnének.
Márpedig mindkettő jön.
De hát, majd eltelik pár év és meglátjuk.......
Semmiféle elvtelen haszonleső nem vagyok voltam leszek.
Ilyen alapon mindenki az, tehát butaságot mondtál.
Első a család, a társadalom alapja, utána minden más.
Attól hogy nem osztom a nézeteid, és nem kötelezem el magam, lehet hogy többet érek,mint aki az elvei mentén bármi áron védi a szarvár épségét.
Én kimondom a hibákat, de ha valami jó akkor elismerem.
Ez nem párt kérdés.
De hát szíved joga véleményt formálni, végül is egy szabad országban élsz.

BaitHrunner 2019.01.06. 13:46:24

@morph on deer:
"Szóval ahogy én látom, pusztán tanulással és munkával ma már szinte lehetetlen egyik szintről a másikra jutni"

Ez egész egyszerűen nem igaz.

"ma újra a politikai beágyazottság a döntő tényező, ahogy azokban “régi szép” időkben.
Ezért kérdem, hogy ezt hogy látod."
Én ezt egészen máshogy látom. Fentebb leírtam, hogy szerintem hol van az alapvető probléma.

2019.01.06. 13:46:39

@látjátok feleim szümtükkel: "Tudod a kádárizmusban a fiatalok kaptak állami lakást, oszt ha dolgoztak és gyüjtögettek, akkor lett sajátjuk is" Ajánlom megnézni a Falfúró-t (magyar film), úgy gondolom, még nem láttad, vagy a Családi tűzfészek (Tarr Béla), de korabeli dokumentumfilmekből is szemezkedhetsz, hogy reálisabb képet kapj a kádár korszakról. Az ingatlanárakat az utóbbi időben az emberek verik fel, nem is kellenek hozzá csúnya politikusok. Lehetne a helyzeten segíteni szociális lakások építésével. Egy újabb (régi) feladat a mindenkori magyar kormányoknak, ha nem akarják, hogy magyar gyerekek ezrei szülessenek meg külföldön.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 13:47:05

@BaitHrunner: vannak eszmecserék, beszélgetések és vannak a kurvaanyázások;-)... bizonyos iq és eq alatt nyilván csak a kurvaanyázást érti a "partner";-)...

BaitHrunner 2019.01.06. 13:48:56

@taga20:
Jó, akkor maradjunk annyiban, hogy én fideszes vagyok...
:)

morph on deer 2019.01.06. 13:49:56

@Ménár Atya:
“De mond el , hogy szerinted ki lenne ma alkalmas a vezetésre, ha orbi holnap lemond?”

Úgy tudom, hogy a vak komondor jelenleg épp ráér... bár az amúgy egészséges, nála semmi jele rabiesnek.
Még.

Tehát minden szempontból alkalmas a feladatra!

BaitHrunner 2019.01.06. 13:56:42

@Sir Bates dö Hól:
Te tudod... Ti dolgotok, hogy a párbeszéd mely formáját válasszátok/használjátok. Néha azért még olvasni is fáj ami itt megy.

Na, örültem a párbeszédnek, máskor folytatjuk!

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 13:58:50

@Rébusz:

Nem rébusz, és nem hadititok, de én akkoriban vettem saját ingatlant, az én kamatomat is megemelte a demokrácia 10 %-kal, van saját tapasztalásom. Nagyon sok egyéb másról is. A demokráciából is.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 14:02:13

@Ménár Atya: hogy más mit mondott a manyup-ról, az engem nem érint, miként az sem, hogy "kevesebbet loptak azok": loptak és kész...
gazdaságilag jelen struktúrájában monak pont semmi mozgástere nincs, se pro, se kontra, élőmunka van, amit ki tud tenni a piacra, termék nincs, s ezt egyik kormány sem favorizálta eddig (nyilván arról most vitatkozhatunk, hogy ki mennyi eu-transzfer kúrt el, s milyen világgazdasági tendenciák mellett, de nem érdemes, hidd el, árnyalatnyi különbségek vannak köztünk, sz'tem)...
nem elegáns arra hivatkozni, hogy kibicnek semmi sem drága;-), ellenben pontosan mennyi családi adókedvezmény marad egy kétgyerekes családban 300-350 bruttó esetén? mert ne a ksh átlagjövedelemét vegyük alapul. s az pontosan mire is elég?...
ne, ne jöjjenek vissza a '10 előttiek, de ezek is húzzanak a picsába! (fekete-győrnek is el kellene menni először dolgozni fél évet gyárba, abból a keresetből megélni, majd átgondolná macron politikáját alulnézetből!)...
az jó, hogy halad a szekered, de a nepotizmus téged is elérhet bármikor, s ez a fő gond...

Ménár Atya 2019.01.06. 14:05:26

@Rébusz: Én is így látom, de van akinek ezt félelmetes felfogni, mert akkor összeomlik az önigazolási rendszerük.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 14:05:57

@Rébusz: nem a kádár-korban vették el, előtte, s nagyon helyesen rendezték a tulajdonviszonyokat, bár természetesen a középosztály kifosztása ez alól kivételt képez, az megbocsáthatatlan volt...

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 14:07:08

@Ménár Atya: "De bírom amikor olyanok próbálják ezt cáfolni,akiket nem érint.............."

Ne tódíts, mert a te két gyereked utáni kedvezmények minden más adózó és nem adózó polgárt érintenek. Az állam adókból tud nektek többet adni, amiit én a magam részéről nem is ellenzek, csak az egyenletlenség zavar. Az, hogy az kap többet, akinek egyébként is több van. Mert nem minden kevesebbel rendelkező tehet arról, hogy neki nincs több.

Vagy elfelejtetted már a fidesz szlogenjét, hogy nem a családi pótlékért szüljenek a nők? Mert érte a szocikat ilyen vád is, és lám, most sokkal többet ad a kormány. Annak viszont aki vidéken kisvárosban, faluban él, és nincs munkája, vajon mitől is lesz jobb? Annak sokkal kevesebb a támogatás mindenből . Ezt pénzügyi szakemberek már régen kimutatták.

morph on deer 2019.01.06. 14:08:38

@BaitHrunner:
“Ez egész egyszerűen nem igaz.”

Szerinted mire van esélye egy keletmagyarországi kis faluban felnövő gyereknek?
Ha nagyon szorgalmas, és inspiráló környezete is van, akkor remélhetőleg írni és olvasni jól megtanul, - és?
Ha pedig véletlenül úgy hozza a sors, hogy a megélhetés miatt már korán dolgozni is kényszerül, te milyen olyan lehetőséget ismersz, ahol munka mellett tanulhat is valaki?
Főleg azon a környéken, de úgy egyáltalán?

Szokásomtól eltérően nem kötözködni akarok, komolyan érdekel a kérdés.
Én úgy látom, ha rossz helyre születik valaki, akkor igen nagy valószínűséggel már abban a pillanatban eldőlt a sorsa.

És ez - a te példád alapján is - nagyon nem jól van így. Szerintem.

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 14:10:23

@Rébusz:

Nem voltam párttag, de fontos munkám volt így is. Meg saját ingatlanom is lett. Nem kellett lopni. Az a lopás nem úgy nézett ki, ahogy te írod, és nem is úgy, mint ami most megy. Gyerek vagy te hozzám, ne akard nekem bemutatni a világot.

Ménár Atya 2019.01.06. 14:11:56

@Sir Bates dö Hól:
A végén még kiderül, hogy alapvetően egyet is értünk :D:D
De akkor miről is vitatkozunk? :)
Igen,el, sajnos ez komoly népbetegség nálunk már a honfoglalástól kezdve.
Feket Gy.-félék egyszerű megélhetési hőbörgők, a kutyámat sem bíznám rájuk, komolytalan társaság, bár az olimpia buktatással egyetértettem velük, ennek ellenére súlytalanok.
Nehéz ez, majd alakul valahogy.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 14:13:31

@Rébusz: nem hiszem, hogy a mellem vertem volna, s jelenleg nem a uk a lakhelyem, mint írtam... mindemellett úgy érzem, mintha nem igazán ismernéd a moi társadalom teljes szociális és gazdasági sprektumát, az árakat pedig a munkabérekhez mérd, ne egymáshoz, innen egy minimálbéres is király tud lenni moon turistaként, sőt kamerunban 2€ egy kúrás, a 400€/hó pedig a felső-középosztály...

taga20 2019.01.06. 14:18:44

@Ménár Atya: "Feket Gy.-félék egyszerű megélhetési hőbörgők, a kutyámat sem bíznám rájuk, komolytalan társaság"

gondolom tállai, kosa, mészaros, tiborc, pintér, rezsiszilárd, bencsik, gajdics, stb. komoly társaság szerinted?

nevetséges vagy!

Dzseem 2019.01.06. 14:19:31

@BaitHrunner: Annyiban akkor az eddig általam leírtakat mindenképp korrigálni szeretném, hogy persze ban igazság abban, amit írsz. De, ha a jelenlegi ellenzék egy 0 - 100-as skálán mínusz 10 es szinten állt, akkor most ez plusz 10-re változott. Elindult valami, mert mögé állt egy csomó ember, aki eddig csendben volt. És sokkal de sokkal több ember hallgat és nézi egyelőre az eseményeket, mint amúgy az utcán lehetne, de ehhez idő kell. Rettenetesen rossz nézni, ahogyan a magyar ember a másik magyar emberre azt mondja, hogy “te más vagy, mert nem úgy gondolkodsz, mint én ezért figyelmen kívül hagylak” .. na ez a legrosszabb. Ez a viselkedés alulról ásta alá a társadalmat. A legkülönbözőbb rétegeiben. Ebből táplálkozik a hatalom. Ez az, amit ki kell irtani, mert az emberek szeme csak így nyílik ki. Hol volt valaha olyan, hogy kollégámmal e miatt leszünk rossz viszonyban?! Na most van és sokszor teljesen értelmetlenül. A hatalmat pedig támadni kell és annak eredménye lesz. Óriási erő kell ahhoz, hogy a Fidesz itt bukjon. De nem az ellenzék az, ami megbuktatja a hatalmat, hanem az emberek. Persze kell valami, ami mögé be lehet állni .. így volt ez 1988 - 1990 időszak között is, és az a rettenet is megdőlt. Mert már belülről volt szétkorhadva. Orbán öregszik és láthatóan a csávó agyilag nincs rendben. Egy ilyen egy ember központú irányítás pedig rövid idő alatt dől össze. Hacsak nem valami belső szethuzo erő szedi szét, mert ez is benne van a pakliban már. Ja .. és sokkal de sokkal többet loptak, mint bárki korábban. Elképzelhetetlenül sok pénz és olyan dolgokra, ami egy teljes rémkép. Stadionok?! Jézus! Én zene stúdiókat építenék mindenhol ha rajtam múlna. De ez a csávó meg is építi a saját látomását.

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 14:22:06

@Ménár Atya: "...Feket Gy.-félék egyszerű megélhetési hőbörgők,..."

Akkor a fidesz is az volt, amikor a hatalomba igyekezett bejutni? Gondolkodsz te néha mielőtt iszol?

Tudod az eszes fiatal kikéri magának az ilyen jelzőket, és ki is ifogja adni nektek előbb-utóbb. Megérdemlitek. Lovagjaitokkal együtt.

Ménár Atya 2019.01.06. 14:26:16

@látjátok feleim szümtükkel: Valóban, ne a csp.-ért szüljön senki.
Ha kevés a gyerek támogatni kell a családokat, hogy később legyen aki majd eltartsa az időseket a társadalomban.
Ha mindenáron csak a nyugdíjast támogatod, akkor egy egészségtelen társadalom épül, ami ráadásul leépül, mert ha nem jók a feltételek akkor nem születnek gyerekek.
Ha nem születnek gyerekek, akkor le is húzhatjuk a rolót.
Ha azokat támogatjuk akik dolgoznak, sokkal helyesebb,mintha azokat támogatnád akik megélhetési forrásként tekintenek a gyerekre, lásd a délsvéd népcsoportot Mo.on.
Részemről, mint dolgozó szülő, rengeteget fektettem be a gyerekeim tanulásába,nevelésébe.
Időt,és pénzt.
Ha ebből visszakapok, azt sem a kocsmába viszem, hanem megint befektetem a nevelésükbe.
Sokkal jobb egy kiegyensúlyozott gyerek, mint egy levegőben lógó Csp. jogosult.
De fordítsuk kicsit meg,ami téged zavar.
Akkor most az kapjon többet, aki eddig semmit nem tett a közösbe csak öt olyan gyereket,akik szintén csak öt gyereket tesznek a közösbe?
Ha valaki dolgozik, tanul, az had kapjon már vissza a befizetett pénzéből, szerintem.
A gyerek,nem olcsó mulatság , de aki felelősen nem a nullára akar gyereket az miért szívjon azzal szemben aki a semmire csinál azonnal három purgyét?

Ménár Atya 2019.01.06. 14:33:08

@látjátok feleim szümtükkel: orbiék mögött nem volt ennyi pénz, de áltathatod magad.
Ez a punci gyerek egyszerűen orbánozik és hőbörög, és ezért számomra hiteltelen is, beállt a sorba, megkapja a fizetését és ennyi.
Elköltött félmilliárdot nem tudjuk mire az adófizetők pénzéből, és ki tudja kitől még kapott x milliót..........
Hát ez gyengusz.
Az eszes fiatalt ne mosd össze ezekkel, mert ha mellettük lennének akkor nem 2000 támogatójuk lenne, hanem 2 millió, márpedig láthatóan leszarják őket.
Bocs ha nyers voltam, de ezek a tények.
Orbit leváltani a jobbik tudta volna, de ők is beálltak az orbánozásba,egy volt fidesz hűbéres mögé, aztán pofára estek..........
Cáfolj ha nem így volt :)

morph on deer 2019.01.06. 14:33:29

@Rébusz:
“A kádár rendszerben el is vettek, egyháztól, magán személyektől, amit tudtak és ami nekik kellett. Nem kérték, meg kifizették, hanem egész egyszerűen elvették. Csak hogy teljes legyen a kép.”

A kép teljes, csak nem igaz!
Ugyanis amiről te beszélsz, az addigra már lezajlott.
A nagyszüleimet pl ‘53-ban penderítették ki a vagyonukból, (a kitelepítést úgy úszták meg, hogy “nem találták otthon” őket, “ismeretlen helyre távoztak” - 8 km-rel arrébb, nálunk húzták meg magukat.)

Mindeközben viszont Rákosi elvtárs volt “a mi édesapánk”, nem Kádár.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 14:45:21

@Ménár Atya: ez miért meglepő? értő olvasással ott van kommentjeidben a véleményed... az, hogy esetleg én a többkulcsos adó mellett vagyok jelen pillanatban, míg te nem, csak árnyalatnyi nézetkülönbség a fontos dolgok tekintetében való egyezőség mellett; meggyőzhető vagy az én álláspontom jogosságáról, ennek ellenére te még is a másikat választod, mert az a te pillanatnyi vagy hosszútávú érdeked, de ettől még nem leszel ellenség, legfeljebb ellenérdekű fél;-)...

morph on deer 2019.01.06. 14:52:20

@Ménár Atya:
“A gyerek,nem olcsó mulatság , de aki felelősen nem a nullára akar gyereket az miért szívjon azzal szemben aki a semmire csinál azonnal három purgyét?”

Mit szív, és miért szívna?
Semmi ok nem lenne arra, hogy ő veszítsen bármit is, legfeljebb annak a másik három gyereknek is lenne esélye tisztességes módon felnőni, urambocsá, tisztességes állampolgáraivá az országnak. Így meg nincs.

Nem tudom emlékszel-e, mikor orbán tartott (még csak) a “három purgyénál” - milyen konkrét anyagi és egzisztenciális háttérrel rendelkezett mindehhez?

- Még most is alig van valamije, hát még akkor!
:)

Belzebubo 2019.01.06. 15:08:32

@Ménár Atya: igazad van, valóban egy szabad országban élek. A Lajtától Ny-ra. Ezért is látom, mi a különbség egy valóban szabad ország és orbanisztán között...

orbántrollirtó 2019.01.06. 15:31:21

@Ménár Atya: Te szánalmas orbántroll. Tegnap már el lettél zavarva innen, de úgy látszik nektek trolloknak ki van adva, hogy az orbáni hazugságokat eszeveszetten terjeszteni kell azon a néhány helyen is, ahol a szabad sajtót a tolvaj gazdád még nem tudta felszámolni.

Idefigyelj te orbánista gazember! Takarodj innen addig, amíg békések vagyunk!

mgdé 2019.01.06. 15:32:41

@Ménár Atya:

Deutsch a dolgos ... :D

Azok az áldott emlékű csehszlovák rendőrök, akiknek Tompika tiszta szívvel kezet csókolhat ...

stb., stb., stb.

Atyám, hiába tagadja, ön bizony szimpla oldal-bigott. :P

Sir Galahad 2019.01.06. 16:26:37

Lépjünk ki az EU-ból? Ugyanis ez az egyetlen módja annak, hogy megtilthassuk az orvosok, meg egyáltalán bárki külföldre távozását. Szerintem azért ennek több hátránya lenne, mint előnye, de ez is egy lehetőség.

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 17:12:49

@Ménár Atya:" Ha valaki dolgozik, tanul, az had kapjon már vissza a befizetett pénzéből, szerintem.
A gyerek,nem olcsó mulatság , de aki felelősen nem a nullára akar gyereket az miért szívjon azzal szemben aki a semmire csinál azonnal három purgyét?"

Aha, értem.

Nagyapám uradalmi cseléd volt, nyolc gyereket nevet fel, abból egyet az intéző csinált a nagyanyámnak, ezért lett a nagyapám felesége.
Az intézőnek meg a nagynénin kívül három gyereke született.

Vajon te mit csinálnál ( szamarat? ), ha fiatal vagy arra a borsodi, meg a délkeleti vidékeken, mondjuk a határ szélénél, ahol a madár sem jár csak a fidesz propaganda, és küzmunka is csak nyáron jut, télen meg segély sem, és néha ráéhezel az asszonyra/férje, megtartóztatod magad a tízparancsolat szellemében? Ez a fidesz családbarát politikája, az ilyen ellehetetlenített állampolgárnak nincs joga családhoz? Meg állami segítséghez? Csak neked, mert neked jutott városi lakás, munka, meg segíteni tudó rokonság? Netán aki nem esik ilyen kategóriába, az ássa el magát?

Tudod a kormánynak nem csak téged, meg a csókosokat kell kormányozni, hanem az ilyen vidékeken élők életét is. Mert az állam a határoknál kezdődik és fejeződik be. Aki zen belül él, az állampolgár ( kivéve aki a határon kívülről nyújtogatja a kezét a belüliek zsozsójáért , mert ő is állampolgár, de adni a közösbe elfelejt ).

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 17:17:51

@Ménár Atya:

Ha emlékem nem csal, nem arról beszéltem, hogy a jobbik vagy bárki más leváltaná a fideszt, vagy Orbánt, hanem arról, hogy ők is állampolgárok. Megilleti őket is a jog, hogy a hatalomba igyekzzenek, ami vagy sikerül vagy nem. Ezt a jogot elvitatni disznóság, és ezért megvetni őket nem kultúr dolog. Jó tudom, illiberalizmusban azt ütik lovaggá, aki a legrandábban tudja szidni a polgártársait. Ez a ti jellemzőtök.

N. Barbie 2019.01.06. 17:56:11

@Rébusz: Szandekosan egy szot sem irtam az orvosokrol vagy a gyogyitasrol, mert az szemelyi kerdes. Amit en irtam, azok csak penzkerdesek. Az, hogy itt vadonat ujnak nez ki minden egyes egeszsegugyi intezmeny, menubol valaszthatsz kajat stb. az penzkerdes, semmi mas.
Csak ugye van amelyik kormany erre kolti, a masik meg kisvasutra, szazmilliardos nephulyito propagandara meg stadionokra, a korhazak meg elrohadnak. Szegyen.
Ha meg az ellenzek felhozza a problemat akkor meghazudtoljak oket meg soros. Szanalmas.

élhetetlen 2019.01.06. 19:12:35

@Ménár Atya: Itt jön a szűk látókörűség. Most neked több van a bankszámládon, ennyi elég. Hogy ennek fejében kinek lett kevesebb, az nem érdekel, ezt még megértem. Azt már kevésbé, hogy pl. a Balaton egy csomó ember számára elérhető volt, akár vonattal is, aztán kemping. Ez kész. Lölö felvásárolta a háromnegyed Balaton partot, felszámolja a kempingeket, lesznek szuper szállodák, magán kikötők, clubok, ahova a gyereked, mint gyalog, a lábát sem teheti be. Persze, ha clubtag, akkor megint nem érdekel a többi ember. Nagyon, nagyon sok embertől veszik el a Balatont. Államadósság. Paks2, kínai vasút, letelepedési kötvény, biztos, hogy jól állunk? Vagy az ükunokáid jól állnak?

Ménár Atya 2019.01.06. 19:47:30

@élhetetlen:
1.
Az hogy több van a bankszámlámon az elsőként a szorgalmamnak köszönhető. Ettől neked nem lett kevesebb, és senkinek sem.
A válság alatt is megéltem, viszont nem vettem fel hitelt suzukira, meg nyaralásra, jó volt az idősebb autó, és addig nyújtózkodtam ameddig a takaróm ért, ennek ellenére nem kellet megvonnom magamtól és a családomtól semmit ami gyökeresen megváltoztatta volna az életünket.
Nem ittam ,nem cigiztem, viszont amit erre költöttem volna azt inkább tanulásra fordítottam, betartva a szoci propagandát az egy életen át tartó tanulásról, ill a gyerekeim oktatására táboroztatására,étkezésére, mert ez fontosabb volt.
Igaz így lemaradtam néhány tivornyázásról, kocsma haverról, és általam fizetett gruppenszexről, de nem bánom .
Amikor azt ecseteltem anno a környezetemnek hogy rossz az irány, és ez lehetetlen amit a kormány művel, ne dőljenek be, a legtöbben lehülyéztek, aztán pár év múlva elszegényedtek mert sajnos nekem volt igazam.
De veletek ellentétben én nem kárörömmel éltem meg, hanem sajnálattal éltem meg.
Ugyanis , attól hogy valaki hülye volt, és a kormányzat meg is vezette őket, még közvetetten engem is érintett a másik nyomora.
Nekem fontosabb, hogy a környezetemben élő emberek ne elszegényedett búval baszottak legyenek, mert az mindenkit leront csak.
Ahol tudtam segítettem.
Sokszor ingyen dolgozok a mai napig is, ha nem kell elvennem ezért másoktól, ha tudok adományozok kisebb összegeket, alapítványoknak, magánembereknek akiknek szükségük lehet rá.
Te nem ismersz, ezért nem küldelek melegebb éghajlatra, de remélem te is hasonló módon segíted a közösséget magad körül, és nem csak orbánozol.
Balaton fullon pörög évek óta, le kell menni körülnézni, nem az atv-t bámulni éjjel nappal.
Ráadásul belföldi vendégekkel van tele.
A múltkor pl hévizen áztattam a golyóimat, és a mellettem lévő két idősebb nő taglalta hogy milyen rossz itt minden az országban ,mennyire szegények az emberek , ők is csak két hétre tudtak lejönni télen a hotel palace-ba....., nyáron viszont törökbe mennek
B+, tényleg már sajnálni kezdtem, azért az a szálloda nem egy hostel, biztos nagyon rosszul élhettek.
Szóval veszel egy vonatjegyet, ha nyugger vagy akkor nagyon olcsó, meg becsomagolsz két szendót, és egy óra múlva balcsin vagy, és élvezed a vizet a levegőt.
Tehet nem kell a sírás.
Államadósság csökken, olvasd el a mai indexen az előrejelzést, paks, szerintem helyes, kínai vasútról fogalmam nincs, hogy jó,vagy rossz.
Az ükunokáim a még a kádár diktátor adosságát fogják fizetni, ,fletó,és orbi adóssága,majd csak utána jön.

Ménár Atya 2019.01.06. 19:51:16

@N. Barbie: Attól függetlenül, hogy igazat adok abban hogy az eü rohad, és költeni kellene rá, rengeteget, azért azt elmondanád, hogy a jános k. hogy nézett ki a szocik alatt, de ne beszélj mellé,mert én is oda tartozok körzetileg, és volt szerencsém hozzá.
Én a szocik idejében csak szimpla halálgyárnak hívtam, tehát jobb nem volt a mostaninál az biztos.
orbiék bűne hogy nem költenek rá eleget, az előző garnitúra meg szétlopta.
Na melyik a jobb?

Ménár Atya 2019.01.06. 19:54:45

@látjátok feleim szümtükkel: Na most csak ezt a blogot olvasd vissza, elég ha csak azt amikor engem szidnak az elvtársaid, pedig direkt féken is tartom magam, próbálom emberi mederbe terelni a beszélgetést, de csak kurvaanyázik az idióta.
Szóval amikor ezt mondod arra illik a mondás, hogy más szemében a szálkát is észreveszi magáéban a gerendát sem látja. :)

élhetetlen 2019.01.06. 19:56:03

@Rébusz: A filmeket hagyjuk. A napokban néztem meg a 70-e években játszódó BUÉK című filmet, én is akkor kezdtem dolgozni. Igen, lehet, hogy a butább osztálytárs legyőz politikai vonalon, erről lehet filmet csinálni, de nem erről szólt az élet. Ne mondd, hogy csak ez volt a valóság. „Az ingatlanárakat az utóbbi időben az emberek verik fel, nem is kellenek hozzá csúnya politikusok.”. Tévedés. Ahogy megjelent a CSOK, úgy ugrottak meg az új építésű lakások árai, ami a használt lakások keresletét felgyorsította, így drágította azokat is. Ezt a csúnya politikusok hozták össze, az ingatlan építők örömére. Más. Szociális lakások kellenének. De, ha nincsenek, akkor nem olyan törvényt kellett volna hozni, hogy több lakást is kiadhasson valaki airbn-nem keresztül, és adókedvezményt kapjon, mert jöjjenek a pár napos vendégek az olcsó szállásra hányni, hanem annak kellett volna akár teljes adómentességet adni aki minimum fél évre adja ki a lakását. Akkor nem szívnának a bérleti árakkal a diákok, fiatal párok, nem szállt volna el az ár. És ez megint a csúnya politikusok döntése volt.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 20:03:55

@Ménár Atya: "Nekem fontosabb, hogy a környezetemben élő emberek ne elszegényedett búval baszottak legyenek, mert az mindenkit leront csak."

ez a lényeg: el tudj menni a haverokkal is ibizára, úgy, hogy mindenki maga fizeti, ne csak a partnerekkel...

múltkor írtam itt egy éles késnek a fiókban: ja, tök jó lesz, te keresel 7500€/hó, azt köthetsz biztosítást emberrablás ellen, mint latin-amerikában, mert a többiek nem leszakadtak, hanem egy párhuzamos világban élnek... persze nem értette...

Ménár Atya 2019.01.06. 20:11:47

@látjátok feleim szümtükkel:
Hát.propagandának jó szöveg lenne amit írtál.
Bár nem tartozik rád, de azért leírom neked:
Nekem személy szerint a kutya nem segített, a szüleim csórók voltak, én az 5. gyerekük vagyok.
Amikor összekerültem a feleségemmel, volt a farkam, meg 2 pár cipőm és pár ruhám, és épp rendszerváltás után voltunk.
Teljesen nulláról indultunk, segítségem annyi volt, hogy egy 9nm-es szobában lakhattam, de rezsit fizettem, és önellátás volt . 1991. nyara.
Dolgoztam, mert értettem a szakmámhoz, volt másodállásom éjszaka, 1996 tavaszán megvettük az első lakásunkat.
Addig nem is jött a gyerek, pedig jogom volt hozzá, csak nem akartam a semmibe szarni őket ilyen alapon.
2001-re nagyobb lakás, két autó, két gyerek.
Tehát nekem nehéz elmesélni hogy az ősödnek milyen rossz volt, mert nekem kb ugyan ilyen helyzetem volt.
Ha akarod leírhatom anyám honnan indult, de szerintem felesleges.
Szóval, biztos van nehéz sorsú ember aki tényleg reménytelen, de ez az állandó nyekergés a rózsadombi komcsiktól hogy milyen nehéz ezeknek...hát hiteltelen, mert főleg miattuk vannak ilyen helyzetben.
Ráadásul nálunk nagy divat várni a csodát, amikor dolgozni kellene.
Amikor a sokgyerekes ismerősnek munkát ajánlottam mert jujj de rossz neki, akkor az volt a válasz, hogy ő nem dolgozik szombaton,mert családja van.
Én éjjel is mentem, ma már nem kell, mert megtehetem, de utálom az ilyen fajtát,akinek a munka büdös, csak sírnak mint a fürdős kurva.
Bocs a vulgáris megfogalmazásért de még most is felhúz az ilyen.

Ménár Atya 2019.01.06. 20:18:28

@Sir Bates dö Hól:
Ha nem akarod ne értsd meg miről írtam.
Semmi ibiza meg ilyenek.
Mondtam te nem ismersz.
Én megállok és oda megyek a földön fekvőhöz, nem lépem át, te meg valami szegény-gazdag ellentétet akarsz villantani.
Azért elmondom, gazdag sem vagyok, dolgoznom kell, hogy megéljek, de ez nekem nem meglepetés, megszoktam.
Amim van, munkából van, nem fletó,vagy orbi haveri körétől.
Szerencsére nem is függök tőlük.
És amit fentebb leírtam olyan vagyok, néha ki is használják.
Amúgy azt hiszel amit akarsz, ha neked ettől jobb,nekem mindegy, sem ismerős,sem rokon nem vagy, elolvasom a véleményed, de annyira számít,mint az enyém neked.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 20:31:52

@Ménár Atya: roszzul fogalmaztam akkor: az a lényeg, hogy a körülötted lévők és barátok is rendelkezzenek saját jogon olyan összeggel, amely lehetővé teszi számotokra, hogy közös programokat csináljatok, pl. elmentek a csúszda parkba családostúl, ne hozza csődközeli helyzetbe a másikat... ha visszahívlak ebédre, az ne egy paprikás krumpli legyen a te sztéked után, mert nem tesz jót az önbecsülésemnek... így értettem...

élhetetlen 2019.01.06. 20:33:29

@Ménár Atya: Először is. „De veletek ellentétben”. Én nem használtam fejedelmi többest, úgyhogy nem értem ezt a többes számot. Lehet, hogy te többen vagy, én nem. „,ők is csak két hétre tudtak lejönni télen a hotel palace-ba....., nyáron viszont törökbe mennek„. Értem, beülsz pénzesen a pénzesek közé, és megállapítod, hogy az egész ország összes állampolgára nagyon jól él. „Szóval veszel egy vonatjegyet, ha nyugger vagy akkor nagyon olcsó, meg becsomagolsz két szendót, és egy óra múlva balcsin vagy, és élvezed a vizet a levegőt.”. Erről beszélek, de már csak a levegőt, mert az olcsó kempingek megszűnnek, a vízhez lejutás már csak nagyon kevés helyen ingyenes, de nem kell a sírás szerinted. Ez már a nincsen kenyerük, akkor miért nem esznek kalácsot szöveg. Ha már a Balaton nem lesz elérhető a tömegek számára, hát menjenek hétvégén Horvátországba. És, mielőtt félreértenél, nem magamért sírok, nekem még van egy pici, ugyan nem vízparti, de a szabad strandtól két háznyira levő nyaralóm, ahonnét azért az ágyból is kilátok a vízre, csak aggaszt, ami a Balaton körül folyik. Az már csak extra kérdés, hogy hol láttál kárörömöt részemről, atyám?

élhetetlen 2019.01.06. 21:19:35

@BaitHrunner: Hogyne, egy kis szorgalom, „szépen felépíted az életed, akkor itthon is simán tudsz egy átlag osztrák vagy német színvonalán élni.”. Aztán hoznak egy törvényt, hogy a trafik, amiből harminc éve éltél, már nem a tiéd, vagy ott maradsz 500 birkával legelő nélkül, mert kellett egy műkörmösnek a föld a föld alapú támogatásért, vagy beszánják Kishantost. Az átlagember nem az államtól várja a csodát, de azt joggal elvárhatná, hogy amit felépített, azt ne vágja tönkre az állam egy mozdulattal. És ugyanígy meghalt egy csomó falusi kisbolt a dohány forgalmazás betiltásával, mert a zöldséget megtermelik a helyiek, és csak a tejből, kenyérből meg nem tudtak megélni. Most sem kenyér , sem tej, sem cigi. De jó! Változik a gondolkodás, a kisboltosnak, ha van pénze egy furgonra, akkor összeírja, hogy kinek mi kell, és beszerzi egy Tescóban, és, hogy megéljen drágábban kell, hogy adja. De jó! Tapsolsz?

Ménár Atya 2019.01.06. 21:22:08

@Sir Bates dö Hól: Látom nem érted.
A környezeten nem a barátaimat a rokonaimat kell értened.
Az alapelvem az, hogy mindenki éljen jól, akkor a másik is jobban élhet.
Mi a faxnak segítenék olyanon akinek van?
Pl épp tegnap utaltam egy kisebb összeget a sülysápi tűzkárosult családnak.
Nem sokat, de nekem ettől nem lett kevesebb,és a családomnak sem.
Nem ismerem őket, sosem jártam feléjük, de úgy gondoltam, hogy segíthetek én is.
Te segítettél valakinek?
Karácsony előtt, egy ingyen munkát csinálok, és élvezem a meglepetést az arcokon, amikor közlöm, hogy ezt a jézuska hozta.
Nekem jól esik amikor látom az ember arcán hogy ilyen nincs és mégis van.
Te szoktál idegeneknek így segíteni akik rászorulnak?
Amúgy nincs szükségem olyan barátokra akik pénzben mérik a barátságot.

Leooo 2019.01.06. 21:23:37

@látjátok feleim szümtükkel: Csak a vicc és a korrektség kedvéért: az a 3-ból 13% inkább 3-ból 30-33% (szerződés hátralevő időtartamától függően) volt, ezért kezdett el mindenki kaparni, hogy a felét kp-ban ki tudja fizetni egyszerre! Mert, ha valahogy a felét kifizetted a hátralévő összegnek, akkor a másik felét elengedték...

Európai téridő 2019.01.06. 21:25:18

@Rébusz: Ebben a mai "közgazdasági közegben"?

Ménár Atya 2019.01.06. 21:25:26

@élhetetlen:
Bocs, de nem szégyenlem, hogy telik egy fürdő belépőre a munkámból :)
Azt hiszem valami 3000 ft volt .
Ettől még nem leszek szuper gazdag.
Majd holnap vagy valamikor fojtatjuk most fekvés, mert holnap korán kelek.
Jó éjt

Ménár Atya 2019.01.06. 21:27:31

...folytatjuk, most fekvés :):)

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 21:34:44

@Ménár Atya: "Nekem fontosabb, hogy a környezetemben élő emberek ne elszegényedett búval baszottak legyenek, mert az mindenkit leront csak."

No men a kormányzat feladata annak elkerülése, hogy a nép búvab baszott legyen?

"ez az állandó nyekergés a rózsadombi komcsiktól hogy milyen nehéz ezeknek...hát hiteltelen, mert főleg miattuk vannak ilyen helyzetben."

Szerinted a rózsadombi komcsik hol a fenében szarják a gyöpet? Tudod azt a fűtöttet. A nyekergők nem a rózsadombi villákban ( ja meg nem az Andrássy úti palotákban ) állnak a saját lábukon. Sokan azért nyekeregnek, mert kihúzzák alóluk a lakásukat. Itt sem a rózsadombiak nyekergnek.

Magaméban nem kell gerendát keresni. Te viszont megnézethetnéd a sajátodat. Küldjek tükröt?

élhetetlen 2019.01.06. 21:37:15

@Ménár Atya: „én dolgoztam, hogy legyen pénzem tanulni”. Olyan szánalmas vagy már ezzel az önfényezéssel. Nyilván Kishantos kutatói sehol sem voltak hozzád képest, ezért mosták le őket a színről. Nagyon sokan így vitték valamire, és nagyon sok embert tettek tönkre, mikor már sikeres volt. Eladod a cégedet, hát persze, fillérekért. De te vagy az állócsillag a magyarság egén, ugye? Ki ne láss a kis világodból, mert esetleg megbillen az önképed.

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.06. 21:39:49

@Leooo:

Előbb csak 13 % volt, mi nem tudtuk kifizetni, de elköltözés miatt eladtuk az ingatlant és évekig béreltbe laktunk. El sem hiszed havi 10 000 volt a lakbér. Később emelték feljebb még jobban a kamatot.

trabant 2019.01.06. 21:58:32

@BaitHrunner:

Azokra nem gondolsz, akik nem 40 évesek, hanem több, és egészségügyi problémákkal küzdenek. Azok az igazán leszakadó rétegek - önhibájukon kívül. Velük mi legyen? Haljanak éhen, mert neked és netán másoknak jól megy?
Egy társadalom élhetősége azon is múlik, hogy mennyire törődik a segítségre szorulókkal. Ez itt nulla.

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 22:28:19

@Ménár Atya: bizonnyal én fogalmazom érthetetlenül:-)... akkor maradjunk abban, hogy pontosan értem és tiszteletreméltónak tartom hozzáállásod eme tekintetben (persze a "segíts magadon, isten is megsegít" hozzáállasod azért finomítanám a "bárki előtt nyitva állnak a lehetőségek, csak szorgalmasnak kell lenni" tekintetében, valószínűleg ez amiatt is lehet, hogy lumpenproliként jutottam el olyan szintekre, ahová csak kevesen látnak be - beszarás, mikor saját erőből 10-100M/év között keresőket plebs jelzőkkel illetnek beleszületettek, ilyen trippem nem volt még begombázva se)...
persze, volt, hogy segítettem, de inkább nem ártottam:-)...

Sir Bates dö Hól 2019.01.06. 22:41:00

@trabant: egészen pontosan csak azon múlik...

N. Barbie 2019.01.07. 10:46:54

@Ménár Atya: En beszelek melle, mikor jo fideszes szokas szerint te mutogatsz vissza a ballibekre mikor a helyzet ugy kivanja? Na ne viccelj.
Tdomasom szerint nem a szocik alatt harsogta (es harsogja most is) evekig a media, hogy szarnyal a gazdasag, minket irigyel a vilag, tejjel-mezzel folyo kanaan van, szazmilliardok mennek latvanyberuhazasokra, hanem viktor amokfutasa alatt.
Na ha ilyenekre van penz, akkor bocs, de nincs tobb visszamutogatas a szocikra, meg hogy jaj milyen volt az o idejukbe.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 10:53:49

@Vazelin Atya: "elmondanád, hogy a jános k. hogy nézett ki a szocik alatt"

Elmondom neked, ha akarod, oda járok. A szocik alatt le volt pukkanva. A geci alatt egy HALÁLGYÁR-rá lett. Érzed a különbséget?

Évente sok tízezer honfitársunk (nem a tied, hazaáruló, hanem a mienk) hal meg gyógyítható betegségekben, két és félszer annyi, mint a migráncs sújtotta nyugaton.

látjátok feleim szümtükkel 2019.01.07. 11:31:56

@N. Barbie:

Ime a bizonyíték arra a mit írtál, és ebben az a szomorú, hogy a becslés a pénzügyminisztériumból származik:

444.hu/2019/01/07/a-vallalati-alkalmazottak-42-szazaleka-dolgozik-minimalberet-vagy-garantalt-berminimumert-magyarorszagon?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=a-vallalati-alkalmazottak-42-szazaleka-dolgozik-minimalberet-vagy-garantalt-berminimumert-magyarorszagon

Valaki karácsony előtt úgy fogalmazott amikor azt kérdeztem miért kevés a vevő a boltokban, hogy biztosan a gazdaság nagy dübörgésétől nem mernek kijönni, és vásárolni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.07. 15:05:42

@Ménár Atya: Ja,azok a mocskos szocik csinálták az 50%.-os béremelést az ápolóknak.
süti beállítások módosítása