B1 blogcsalád



Magyarország lassan ráébred, hogy a populizmus minimum zsákutca

Nemzetközi sajtószemle

2018. december 18. - Szelestey
  • Orbán törheti a fejét, miként mászik ki a saját maga által előidézett slamasztikából, de lehet, hogy úgy tesz, mint egykor II. Jóska, szóval, egy tollvonással, legalábbis a rabszolgatörvényt.
  • Egyelőre nem látszik, hogy meg lehetne buktatni a Viktátort, de nem kizárt, hogy a magyarok rájöttek, milyen érzés is lehet megszabadulni a miniszterelnöktől.
  • A jobboldali sajtó központi vezérlése olyan, hogy arra még Kádár János is csettintene! 

Wall Street Journal

wsj_logo_jo.jpg

Magyarország demokráciaellenes irányba tart, amióta csak Orbán Viktor visszatért a hatalomba, de a mostani lázongás arra utal, hogy programja nem tudta magával ragadni az összes magyart – hangsúlyozza a konzervatív újság vezércikke. A közvetlen kiváltó ok a rabszolgatörvény. Az ország nem látja szívesen a bevándorlókat, sok képzett polgára viszont kivándorol Nyugatra, miközben az egy nőre jutó születések arányszámánál nemigen van alacsonyabb a világon. Emiatt súlyos munkaerőhiány lépett fel, de a megoldásul kitalált drasztikus túlóranövelést még a Fidesz-szavazók majdnem kétharmada is elutasítja.

A fagyos idő sem riasztotta el a tüntetőket. Úgy látják, hogy veszély fenyegeti a demokráciát, főként mivel Orbánnak nem túl jó a mérlege a sajtószabadságot és a jogállamot tekintve. Gyakorlatilag száműzte a CEU-t, és a Fidesz cudarul bánik a sajtóbírálatokkal, miközben levezényelt több szabad, de nem tisztességes választást. A megmozdulások szélesebb körű tiltakozásba mentek át Orbán erőskezű politikájával szemben. A miniszterelnök nem változtat irányvonalán, valószínűleg arra számít, hogy ugyanúgy ki tudja bekkelni a demonstrációkat, mint ahogy azt az EU bírálatával is tette a média függetlensége kapcsán. Ám a tiltakozások azt jelzik: a magyarok nem szeretnék, ha országuk Putyin tekintélyelvű útját követné.

The Times

the_times_1.jpg

A szerkesztőség állásfoglalás szerint Magyarország kezd rájönni, hová vezet a miniszterelnök nacionalizmusa. Orbán Viktor úgy állítja be, hogy ő a keresztény Európa fő védelmezője, egyben a magyar nacionalizmus élharcosa. Kerítést épített a határon, a választási kampányt pedig a Soros elleni támadássorozattal csinálta végig. A sors iróniája, hogy most részben azért kerül szorult helyzetbe, mert intézkedései nyomán nem jönnek a migránsok. Budapesten öt napja nagy felvonulások vannak a rabszolga törvény ellen.

A jogszabályt éppen a kemény munkaerőhiány miatt vezetik be. A multik azzal fenyegetőznek, hogy visszafogják a beruházásokat, hacsak a hatalom nem ad biztosítékokat, hogy nem lesz gond a munkaerő utánpótlás körül. Ám a bajok javarészt negatív tényezőkből következnek. Egyrészt abból, hogy öregszik a lakosság, demográfiai nyomás lép fel. Mélyek a szerkezeti gondok, túl nagy a közszféra, és sokan vándorolnak ki. A másik oldalon viszont nem jön be képzett munkáskéz. Orbán válasza minderre az, hogy tessék keményebben dolgozni.

A kockázat az, hogy a tiltakozásokból szélesebb körű megmozdulás nő ki az egész rendszerrel szemben, beleértve, hogy a politikus mind inkább elcsúszik a tekintélyelvűség felé. Ezt támasztja alá, hogy létrehozzák a kormány felügyelete alatt működő közigazgatási bíróságokat. Továbbá, hogy a miniszterelnök egy kézbe adta a sajtó jórészét. A CEU ugyanakkor távozni kénytelen. Természetesen Orbán nincs közvetlen veszélyben. Ám a demonstrációk arra emlékeztetnek, hogy egyszerű nacionalista jelszavakkal nem lehet kemény választásokat álcázni. A bevándorlók ócsárlása és a független intézmények aláásása csupán rövidtávú nyereséget hozott a Fidesznek. De a magyarok már láthatják, mibe torkollik a populizmus.

Deutsche Welle

deutsche_wellw.jpg

A kommentár nem tartja kizártnak, hogy a tiltakozással a magyarok megízlelték, milyen is lehet Orbán bukása. Ráadásul, a kormányapparátus durva reakciói zavaróak. A kormányfőről úgy hírlik, hogy mindig megérzi, mi az időszerű politikai slágertéma és ez rendkívüli hatalmi ösztönnel párosul nála. Példa rá, miként csapott le a menekültválságra. Annak révén nem lebecsülendő hatalmi tényező lett egész Európában. Ám ahogyan az emberei megnyilvánulnak a demonstrációk láttán, az cáfolja a kitűnő megérzéseiről szóló értesüléseket, habár ő maga még nem szólalt meg. Annál inkább tüzelnek legközelebbi munkatársai, barátai, valamint a neki engedelmek szerkesztőségek mindenre, ami összefügg a megmozdulásokkal. A példátlan minősítésekre a kormányfő valószínűleg áldását adta, mert nélküle nem történik semmi ebben az országban. És főleg a környezetéből nem nyilatkozik senki, ha nem tudja, hogy amit mond, az egyezik a hivatalos irányvonallal. 

Ám a mód, ahogyan a rezsim címkézi a bírálatokat, csak gerjesztette az ellenállást. Lélegzetelállító, hogy a kormány sorra múlja felül (alul – a szerk. megj.) önmagát a teljesen képtelen vádakkal. Ám ez az orbáni rendszer logikájából fakad. De ez éppen, hogy nyugtalanító, mert a hivatalos retorikában már egyre kevésbé számít a közös jó, a felelős kormányzás. Annál fontosabb lesz az állítólagos élet-halál harc, a jó és rossz küzdelme. És közben a formából lassanként tartalom lett. Sok magyar gondolja úgy, hogy Orbánt immár nem olyan egyszerű leváltani, a rezsimnek csakis erővel lehet véget vetni. Ennek jó pár jelét lehet ezekben a napokban látni. Gyakorlatilag semmi kilátás arra, hogy a politikus feladná rendkívül konfrontatív stílusát. Ám ez szomorú az ország és az emberek számára, mivel komor jövő elé néznek.      

New York Times

new_york_times.jpg

Legalább 4 ellenzéki képviselőt bántalmaztak, amikor azok petíciót akartak beolvastatni az állami tévében, miközben folytatódnak a tiltakozások Orbán ellen. A világlap immár két budapesti különtudósítóval számol be a fejleményekről. Külön kiemeli, hogy Szél Bernadettet és Hadházy Ákost a magán biztonsági szolgálat egyszerűen kihajította az épületből, Varjú Lászlót viszont kórházba kellett szállítani a csetepatéban elszenvedett sérülései miatt. Megsebesült egy 4. honatya is, amikor megpróbálta áttörni a rendőrségi sorfalat. Az események fordulópontot jelentenek az orbáni Magyarország számára. Merthogy a politikus apránként lebontotta a demokráciát, de idáig elkerülte a politikai ellenfelekkel szemben alkalmazott erőszak szörnyű képeit.

Varjú László, aki szerencsére megúszta komolyabb bajok nélkül, úgy nyilatkozott, hogy mindez nem egy demokráciában történik, de hát Magyarországon ne,is demokrácia. Az ellenállás a rabszolga törvény, illetve a civil bíróságok felállítása miatt robbant ki, de ma már a rendszerellenes általános elégedetlenség nyilvánul meg benne. Így az ellen, javarészt a hatalom szabja meg a közbeszédet, ennek megfelelően a közmédia nem is számolt be a tiltakozásokról. Kovács Zoltán szerint egyértelmű, hogy a megmozdulások mögött nincs tömegtámogatás, azokat kétségbeesett ellenzéki politikusok és aktivisták vezetik, nem pedig átlagemberek.

Elemzők azonban új korszakot jelezhet a kormányellenes képviselők elleni durva támadás, valamint ezeknek a pártoknak a látványos összefogása. Tóth Csaba a Republikon Intézettől azt mondja, a történtek segíthetnek feltüzelni a demoralizált törvényhozókat és aktivistákat, megnyerni a bizonytalan szavazókat és nagyobb bírálatra bátoríthatják a külföldet. A Fidesz azonban nem fog gyorsan megbukni, hiszen a hírek nem jutnak el azokhoz, akik csak a hatalompárti sajtót követik. De várhatóan megerősödik az ellenzék támogatottsága. Iványi Gábor úgy gondolja, sok múlik azon, folytatódnak-e Karácsonyig a tüntetések vagy netán elhalnak.

Bloomberg

bloomberg_1.jpg

Egyre dagad a tiltakozás az orbáni illiberális uralom ellen. Most már az a fő követelés, hogy az ország térjen vissza a liberális demokráciához, beleértve az önálló bíróságokat és a szabad sajtót. A vasárnapi volt a legnagyobb tüntetés az utóbbi napok megmozdulásai közül és megmutatta, mekkora az ellenállás a hatalom összpontosításával szemben. Az események a köztévénél csúcsosodtak ki, miután ellenzéki képviselők nem tudták beolvastatni közleményüket. A képek 2006-ot, az MTV székházának ostromát idézték. A mostani kormány azonban népszerű. Ezzel együtt a demonstrációk olyasfajta kitartásról árulkodtak, amire nem volt példa az utóbbi 8 évben. Az emberek dacoltak a kemény hideggel, hagyták a karácsonyi bevásárlást, hogy hallassák a hangjukat. Az ellenzéki pártok a francia sárga mellényesek mintájára engedményeket akarnak, de cseppet sem biztos, hogy el is tudják érni. A Fidesznek kétharmada van.

Daily Telegraph

daily_telegraph.jpg

Ritka kihívás érte Magyarország erős emberét, a populista Orbán Viktort, miután a rabszolga törvény elleni megmozdulások megrázták Budapestet. A felvonulók sürgetik, hogy legyen vége nem csupán a vitatott munkaügyi változtatásnak, hanem a demokrácia elleni támadásnak is. Ellenzéki képviselők már a miniszterelnök megbuktatására szólítottak fel. Miután szó szerint kidobták a köztévéből, Szél Bernadett azt mondta: azt idáig is tudták, hogy ez már nem demokrácia, de azt nem, hogy már diktatúra. A követelések között szerepel a közigazgatási bíróságok tervének törlése is, mert az ellenzék szerint a reform révén Orbán csaknem teljes egészében ellenőrizhetné az igazságszolgáltatást. Sürgetik továbbá a Fidesz kvázi médiamonopóliumának felszámolását. Szakszervezetek és ellenzéki pártok azzal vádolják a kormányfőt, hogy munkaügyben meghajol a német autógyárak nyomása alatt.

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

„Magyar szívvel és tiszta kézzel a Viktátor ellen” címmel a lap arról ír, hogy tiltakozó mozgalom van kialakulóban Magyarországon, és az elégedetlenségbe immár belejátszik Orbán uralma. Az ellenzék azt terjesztette a rabszolga törvény kapcsán, hogy azt a német autógyárak kényszerítették ki. A Német-Magyar Kereskedelmi Kamara úgy válaszolt erre, hogy a hozzá tartozó cégeknek nem érdekük rabszolgának tekinteni az alkalmazottakat, mert azok könnyen találnak maguknak új munkahelyet, ha nincsenek megelégedve. Mindenesetre a kétharmad birtokában kiérleletlennek tűnik a jogszabály. De a nagyfokú elégedetlenségbe belejátszik a tehetetlenség érzete a Fidesz egyre nagyobb túlsúlya láttán. A megmozdulások azonban ebben a formában legfeljebb pár napig folytatódhatnak. Ha Orbán ugyanúgy reagál, mint eddig, hasonló helyzetekben, akkor teljes mértékben elereszti a füle mellett a tiltakozásokat, viszont elszívja azoktól a levegőt, amennyiben minden teketória nélkül visszavonja a vitatott rendelkezéseket.

Die Welt

die_welt.jpg

Dugába dőlt a felhívás Orbán Viktor megbuktatására, legalábbis egyelőre. A magyarok az utcákra özönlenek az új túlóratörvény miatt, az ellenzék első ízben egységes és megostromolja az állami tévé központját. A számítások úgy szólnak, hogy a jogszabály körüli felzúdulás esetleg muníciót ad egy forradalomhoz. A képek valóban radikális változások idejére emlékeztettek, ahogy az ellenzéki képviselők benyomultak az MTVA székházába. De az is, hogy előtte a rendőrség könnygázt vetett be az épületnél, mivel fennállt a veszély, hogy a tömeg ostromot indít.

A hatalom egy sor népszerűtlen intézkedést hozott az utóbbi hónapokban. Az emiatt kirobbant tüntetések keményebbek voltak a megszokottnál. De még a vasárnapi csúcsponton is csak 10 ezren gyűltek össze az Országháznál. Nem sikerült közzétetetni az ellenzék ötpontos listáját sem. Orbán sem kommentálta az eseményeket. Vasárnap meccsen volt.

Die Presse

die_presse.jpg

Forradalmi dráma játszódott le a köztévénél, az ellenzék egyre inkább radikalizálódik, a lakosság azonban szkeptikus marad. Így értékeli a helyzetet Boris Kálnoky, aki véleményét már megjelentette a Die Weltben is. Gyurcsány Ferenc a kormány megdöntésére hívott fel, de ahhoz még nem adottak a feltételek. Mindenképpen hiányzik hozzá a döntő tényező: több százezer ember az utcákon. Pedig a megmozdulásokat az ellenzéki pártok, diákok, és szakszervezetek együttesen kezdeményezték, mert a rabszolga törvény visszaállíthatja a 6-napos munkahetet. De kedvezőtlen visszhangot váltott ki a lakástakarék megszüntetése is. Vasárnap igazi dráma kezdődött, ami azután átnyúlt hétfőre is, és nem látszik a vége. Dulakodások voltak a tévé épületében, odakint a tömeg egyre jobban feldühödött. Több asszony elájult, amikor a tiltakozók nekinyomták őket a rendőröknek. Azok azonban profin és emberségesen viselkedtek.

Le Monde

le_monde.jpg

A magyarok kinyilvánítják, hogy tele van a hócipőjük Orbán Viktorral. Két új törvény tovább bontja a jogállamot, ám egyidejűleg társadalmi mozgalmat váltott ki, ami mellé odaállt az egész ellenzék. A felháborodás már ezreket mozgat meg, és afelé tart, hogy radiális szerveződéssé válik a nacionalista miniszterelnök hatalmával szemben. Az ORF budapesti tudósítója úgy értékelte a rabszolga törvényt, hogy a Fidesz még a különféle álláspontok meghallgatásához sem veszi a fáradságot. Ám az emberek kezdenek rájönni, hogy őket kirekesztik a döntéshozatalból, csak az számít, amit a kormánypárt gondol. Döbrentey Dániel, a TASZ jogásza szerint a tüntetések a felháborodást tanúsítják egy autistává vált rendszerrel szemben. De mindenekelőtt Orbán ellen irányulnak. Az MTVA a közvita hiányának jelképe lett.  Gelegs azt mondja a köztévéről, hogy az a hatalom igazi propaganda szócsöve.

 Orbán közeli források bagatellizálják az események súlyát. Arra hivatkoznak, hogy a CEU mellett pl. tavaly tavasszal 40 ezren tüntettek.  Mellesleg Hidvéghi Balázs, a Fidesz kommunikációs igazgatója a Soros-hálózatot vádolja a provokációk megszervezésével. A Nyílt Társadalom Alapítvány, amely az autoriter vezetők mumusa, visszautasítja az állítást.  A változások hívei a következő napokban továbbra is szeretnék hallani az utca hangját

Le Figaro

le_figaro_1.jpg

Majd meglátjuk, hogy az ellenzéki megmozdulások átterjednek-e a vidékre, Budapest nem az ország, a fővárosban kétharmad az ellenzéki összefogásra voksolt a választásokon. A falvak és a kisvárosok viszont a Fidesz mögé tömörültek. Magyarországot azzal vádolják, hogy tekintélyelvű irányban halad, emiatt az EP jogállami eljárást kezdeményezett ellene. Egy francia újságíró, aki két éve könyvet írt a magyar helyzetről, a sajtószabadság felszámolását tekinti a legnagyobb bajnak. Francoise Pons nem gondolja azonban, hogy Orbán veszélyben lenne. A modell sikeres, a lakosság bízik a politikusban, aki igazolta a várakozásokat, mind a gazdaság, mind a bevándorlás ügyében. Az ellenzék viszont képtelen világos alternatívával kirukkolni. 

A francia Tudományos Kutató Központ kutatási igazgatója úgy ítéli meg, hogy a rabszolga törvénnyel Orbán a munkába trafált bele, ami mindenkit érint, nem csupán a fővárosi értelmiségi elitet. A miniszterelnök nehéz helyzetben van, hiszen 2010 óta elutasítja a bevándorlást, ám most nincs elég munkaerő. De pragmatikus politikus, mindig képes fejlődni

Die Presse

die_presse.jpg

Magyarország visszatér a gleichschaltolt sajtóhoz, mivel Orbán Viktor mindent ellenőrizni kíván. Így vázolja a jelenlegi állapotokat vendégkommentárjában Lipovecz Iván. A HVG volt főszerkesztője szerint az ország e tekintetben ugyanott tart, mint 30 éve. Központosított média, azonos mondandóval, illetve stílussal. A jobboldali sajtókonglomerátum „szerves” fejlődés eredményeként jutott el odáig, hogy viszonylag rövid idő alatt állt rá ugyanarra a vágányra. A tartalmat a szerkesztőségek a kormány által megszabott tematikához igazítják hozzá, de még a szóhasználat sem mindegy.

Orbán utcai harcosnak tartja magát, a neki engedelmeskedő sajtó pedig harci orgánumokká alakult át. Kádárral ellentétben a miniszterelnök azt vallja: aki nincs velünk, az ellenünk van. Őrületes, hogy az új médiabirodalmat összehozó „önkéntes adományozók” 30 milliárdos tartozáson csücsülnek. De ki számolja fel ezt a hatalmas adóssághegyet? Nos, valószínűleg a kormány, amely a reklámpiac legnagyobb szereplője. Hogy azután a kormányfőnek miért van szüksége a holdingra, az ügyben egyre inkább látszik, hogy nem sokra tartja a versenyt. Tanácsosabbnak véli, ha mindent egy kézben tart, mert akkor nem kell félnie attól, hogy egy s más félresikeredik. Alighanem ezt a tanulságot vonta le a Simicskával kirobban viszályból. Így szeretne csírájában elfojtani minden lehetséges lázadást.  

Washington Post

washington_post_1.jpg

Az idei év szinte minden szempontból katasztrofális volt a demokrácia számára, méghozzá olyan helyeken, mint Magyarország, Nicaragua és a Fülöp-szigetek. Tekintélyelvű vezetők döntő lépéseket tettek, hogy még inkább kézbe kaparintsák a hatalmat, olyan intézményeket bontottak le, amelyek nélkül nem működik a jogállam. Lásd a szabad sajtót. Ugyanakkor vidáman figyelmen kívül hagyták, illetve erőszakosan elnyomták a tömegtiltakozásokat.

Ám Etiópiában, Örményországban és Peruban teljesen váratlan módon kiderült, hogy vannak államok, ahol eredményes a demokratikus reformért folytatott harc. Megmutatta, hogy a bátor vezetés, elkötelezett aktivistákkal társulva, valamint a körülményeket kihasználva hirtelen meg tudja változtatni a történelem menetét. Ezek az országok persze veszélyes akadályokat kénytelenek leküzdeni, mire eljutnak a tartós liberális demokráciához. Még bőven kudarcot is vallhatnak. De az a tény, hogy minden eséllyel dacolva megindultak a jó irányban, nos, annak bátorítania kell azokat az erőket, amelyek másutt harcolnak a pusztító korrupció és a lopakodó tekintélyelvűség ellen.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6314497216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Európai téridő 2018.12.18. 22:41:25

Egy egykori médiamunkás kolléga szavaival élve:"Álmodik a nyomor"(Ady Endre)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.18. 23:04:54

@BaitHrunner: attól a sok milliótól, akik látták, hogy Orbán csicskásai bemutatkozás, azonosítás nélkül, törvénytelenül, erőszakosan léptek fel magyar képviselőkkel szemben. ezt sok millióan látták, sok tízezren like-olták és osztották meg. ilyet Orbán nem tud. sem a facebook oldalán, se akármelyik szennymédiájával. nem tud elérni ennyi embert.

EZEK TÉNYEK

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.18. 23:06:08

@Kunhalmi Neymar: Ja, a Lúdas Matyinak komoly befolyása van mondjuk az EU-ra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.18. 23:12:19

@GyMasa: "én pl. pont a hozzád hasonlók miatt nem."

látom, téged a qurmánypropaganda (amit te elhiszel) szerint "fantasztikusan fejlődő ország" nem vonz eléggé a "hanyatló" nyugattal (ezt te megint elhiszed) szemben, és a magyar fehér ember jobban taszít, mint a sok bevándorló, nyugaton a "no-go " zónában (te ezt is elhiszed). látom, te nem félsz a terroizmustól (ezt is elhiszed), és attól, hogy megerőszakolják a nőidet a migráncsok (pedig ezt is elhiszed).

a bugyuta fejed nemcsak idióta, hanem totál zagyvalékos is.

Sir Bates dö Hól 2018.12.18. 23:37:04

@BaitHrunner: nem oszt, nem szoroz, de ezt nyilván nem hiszed el... maximum azt lehet mondani, hogy nincs államcsőd külföld felé, de ez sem jelent semmit, beindul egy hiperinfláció, mert mindenért euróban fizetsz, sz'al nyersz egy negyed évet? próbáltál te valahol HUF-ot váltani külföldön? nem tartják nyilván, ellenben a zlotyt, rubelt, koronát, még a kunát is beváltják. forint? mint a vett malacra, úgy néznek rád.
de el kell ismerni, ezzel jól lehet vakítani a parasztot, csak egy moi méretű ország, ennyi termékkel, ilyen függő gazdasággal semmi mást nem tehetne, mint ezerrel teperne be az eurózónába... persze, ha széles közben meghozza az energiacellát vagy komolyabb igény merül fel alig használt és azonnal szállítható stadionokra, akkor máris más a helyzet... ez kb. akkora átbaszás, hogy nő a GDP! és? akkor mi van? persze, hogy nő a GDP, mert a német inkább itt adozza le a nyereséget a kintről behozott és összeszerelt alkatrész-késztermék viszonylatban, hiszen ezzel nyer vagy 3-5%-t azonnal, mintha otthon tenné ugyanezt. azonban érzékelhető nyereség nem marad itt moon, ez nem jó az országnak. annyi a különbség a junkers fémjelezte luxemburgi szisztémában szemben, hogy itt a magyar beledöglik a melóba zsellérként, míg a luxemburgi lófaszt sem csinálva csak az adóelkerülési segítségért, a lábát lógatva él egy jóval magasabb színvonalon...

BaitHrunner 2018.12.19. 01:07:45

@Sir Bates dö Hól:
Te már megint okosabbnak próbálsz látszani mint ami vagy.
Volt egy kijelentés miszerint ha csökken az adósság devizaaránya az jó. Ennyi!
És ez b+ kb. minden valamirevaló közgazdász szerint így van. Ez nem vita tárgya. Erre mit csinálsz? Idekeversz megint mindenféle baromságot.
Beindul a hiperinfláció meg a tököm tudja... ember... mitől indulna be? Épp azért mert fél Európa itt gyártat meg fektet be, szerves részei vagyunk az európai gazdaságnak. Ha itt hiperinfláció lesz akkor nagyon nagy baj lesz. Nem csak itt, nem csak Európában, hanem kb. az egész világon. Hiperinfláció... az b+...

Meg mert mindenért euróban fizetünk... tényleg? Hát ha nem mondod hülyén halok meg. Meg b+ mindent euróért is adunk, egyelőre masszív külker többlettel. Az nem tűnt fel? Gondolom nem, hiszen így már nem passzol a dolog a világképedbe. Lehet, hogy a hiperinfláció sem indul be.

"ez kb. akkora átbaszás, hogy nő a GDP! és? akkor mi van?"
Semmi. Figyelj, csökkennie kellene, az lenne a jó.

Igyekezni kéne az euró zónába?
Nem tudom... lehet. Én is afelé hajlok lassan, de kb. nincs a földön olyan ember aki ezt megmondja neked, és senki se nagyon kapkod. Amíg ilyen konjuktúra van szerintem jobb a saját deviza, viszont nagyon kéne, hogy a következő válság már úgy érjen minket, hogy van magyar euró. Passz, hogy mennyi időnk van. Szerintem is fel kéne egyébként gyorsítani lassan a dolgokat.

Figyu, legközelebb írd azt, hogy ha kisbolygó csapódik a földbe akkor tök mindegy, hogy mekkora az államadósság deviza aránya. Igazad lesz. Addig meg szerencsésebb minél kisebb szinten tartani.

Kunhalmi lefejelem az ajtot Ágnes 2018.12.19. 03:17:39

"hogy a tiltakozással a magyarok megízlelték, milyen is lehet Orbán bukása. "

Magyarok hol ??
Nem tudok rolla, hogy magyarok barhol is tuntetnenek. Kulfoldi bertuncikezok verik magukat, de majd ha megunjak hazamennek ezek a turistak.

Francba már megint nem az Orbán bukott meg. 2018.12.19. 03:30:23

"A számítások úgy szólnak, hogy a jogszabály körüli felzúdulás esetleg muníciót ad egy forradalomhoz."
Igen valoban ezt szeretne a vegtelenul magabiztos Soros. Csak azt felejti el, hogy nalunk a kormanynak komoly tamogatottsaga van, azoknak meg akiknek meg kelle buktatnia, NULLA a tamogatottsaguk. Hiaba verik magukat, nalunk nem mukodik az, ami Ukrajnaban, Makedoniaban, Szlovakiaban, Gorogorszagban mukodott.

Francba már megint nem az Orbán bukott meg. 2018.12.19. 03:44:00

"Szél Bernadett azt mondta: azt idáig is tudták, hogy ez már nem demokrácia, de azt nem, hogy már diktatúra."

Tenyleg ?? Nem tudta ? Hat hol elt idaig ez a feleszu no ?? Kilencedik eve 0-24 oraban uvolti a hazai es kulfoldi lipsi media, hogy itt fasiszta diktatura van. Most akkor mire ez nagy meglepodes. Pont olyan gyengen szineszkedik, mint a Kunhalmi.

V. Vendetta 2018.12.19. 06:37:33

Ennek az álkeresztény fideszes hazug, csaló, tolvaj rablóhordának annyi köze van a kereszténységhez, mint a kertemben csúszó-mászó meztelen csigáknak, vagy egy bűzölgő pocsolyában hemzsegő piócáknak. Kb. annyi hasznuk is van, mint ezeknek az élősködő férgeknek. A társadalom vérét szívják, és felzabáják annak erőforrásait

Buchhalter 2018.12.19. 07:26:57

@GyMasa: látom fidesztroll téged is apád szaros seggéből húzkodtak ki.Tele van hazugsággal a véleményed.Igazi megtestesítője vagy az Orbáni kispolgárnak aki a szarban úszkálva érzi jól magát.Németországban sem élhetsz ,mert még ősszel jelentette be a kormány 1 millió bérlakás felújítását és másik 1 millió építését 2030-ig. Az osztrák bér 68 %-t a farkadból szoptad ki? Továbbra se éri el a felét se.Meg azért se jó a Fideszes matekod ,mert a sógoroknál mindenki kap 13-14 havi bért amivel még távolabb vagy a 68%-tól.A szakmunkásképzésről ,meg az eu fejlettebb részén az állam gondoskodik továbbra is.Ott faszfejkém a politikusok zöme nem lopni akar ,hanem a közért tenni valamit.Páran már itt is leírták : a parlamenti képviselők nem az uraink hanem megbízott alkalmazottaink.De gondolom ezt neked nagyon nehéz értelmezni.

Buchhalter 2018.12.19. 07:28:49

@Francba már megint nem az Orbán bukott meg.: ezt a Soros patás baromságot nem unod? Jó kis orbán láncos kutyiska vagy,ezért kapsz egy kis mocsingós csontot.

Jakab.gipsz 2018.12.19. 08:35:18

@math0: Nyugi Matyi van még a számotokra is Recsken kő !

Mert nem a Tiétek az igazság és a hatalom, ezt jól vésd az eszedbe.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 08:39:07

@Kunhalmi lefejelem az ajtot Ágnes: "Nem tudok rolla, hogy magyarok barhol is tuntetnenek."

Te sok mindent nem tudsz. Például helyesen írni sem ("rolla"). De ez csak téged jellemez.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 08:39:38

@Kunhalmi lefejelem az ajtot Ágnes: "Nem tudok rolla, hogy magyarok barhol is tuntetnenek."

Te sok mindent nem tudsz. Például helyesen írni sem ("rolla"). De ez csak téged jellemez. Meg a Fideszt.

antiinternáci 2018.12.19. 08:50:05

@Kunhalmi Neymar:

Jó a nicked.
A leadott Pussycat Dolls paródiák, mint Kunhalmi ajtóval faultolása, vagy Szél idióta műsikoltozása, meg a Stockholm-szindrómás Bangóné szado-mazo performensze még sok hasonlót fog sztem indukálni.
Vidám pillanatok voltak, na. Megnevettettek.
Végre valami hasznosat is csináltak a ballibek.

antiinternáci 2018.12.19. 08:56:28

@math0:

Te most arról a kis gyökér suttyó bolsijugendről beszélsz, amelyik a gördeszkával csapkolódott a rendőrök felé? Amelyik félmeztelenül vonaglott, meg gusztustalankodott?

antiinternáci 2018.12.19. 09:16:33

@BaitHrunner
"Megvagyok amúgy köszi, nyugaton sem keresnék többet. :)"

Van egy legenda, hogy a csúcsemberek mennek nyugatra dolgozni. Most nem arról akarok beszélni, hogy ezt az ostobaságot a ballib megmondók politikai céllal még erőltetik is.
Sztem meg általánosságban véve pont nem, és valami ilyesmit látok a soraidban.
Szerintem éppen az átlag, nem kreatív, nem tehetséges réteg a kimentek nagyobb része. Mert aki tehetséges, az itthon is boldogul. A nyugati munka nagy előnye, hogy az átlagos munkavállalókat ott sokkal jobban meg tudják fizetni. Azokat, akiknek mindig meg kell mondani mit csináljanak, és azt viszonylag elfogadhatóan megcsinálják. De maguktól sosem jut eszükbe valamit csinálni illetve maguktól nem ismerik fel, mit kellene/lehetne tenni, nem kreatívak.
Aki tényleg tehetséges és kreatív, az viszont sokra viheti kint. De itthon is.

Jakab.gipsz 2018.12.19. 09:23:56

@math0: Ez aztán komoly érv: "Például helyesen írni sem ("rolla"). De ez csak téged jellemez. Meg a Fideszt."

Viszont tudunk helyesen gondolkodni, ami viszont nem a Ti erős oldalatok.

Mert az igazság, (nem dekonstruálható) ezért soha sem okozhat, gyűlöletet.

Te pedig csak szitkozódni és gyűlölködni + q-anyázni tudsz, ez pedig egy szignifikáns különbözőség, a sátánfajzat Soros ateista-globalista csőcseléke és a magyar nép, demokratikusan megválasztott keresztény demokrata kormánya között.

bontottcsirke 2018.12.19. 09:41:08

Nem a populizmus a baj, hanem orbán maga.

2018.12.19. 09:43:35

@V. Vendetta:

lassan nem lesz olyan munkahely magyarországon, ami ne függne a FIDESS-től, vagy nem valamelyik oligarcha kezében van.

a fél ország lölőé, a másik fele lassan önjelölt királyunké.

eladják/ellopják a jövőtöket ti idióták, nem baj? nyugdíjra kilátásunk már most sincs.

a migráns lesz a legkisebb gond, ha O1G tenyeréből kell kényszeredetten xart-ennünk. már aki még marad....

GyMasa 2018.12.19. 09:43:39

@math0:
"látom, téged a qurmánypropaganda..."
Nem matyika, kepzeld en egyedul indexet olvasok. De azt mar eddig is fenyesen bizonyitottad, hogy zero kepesseged van komplexebb dolgok megrtesere.
Valamint, mivel semmi tenyszerut nem tudsz rolam, csak szemelyeskedesre futja, igy nem is tornem magam tovabb a reszletekkel, hiszen teged nem erdekel.
"(amit te elhiszel)"
Nem, en egyszeruen nem a te tulegyszerusitett szemleletmododdal tekintek a vilagra.
En kivancsi vagyok ra, hogy mik vannak a demagogian es a propagadan tul.
Te erre nem vagy kivancsi, csak szimplan 100%-ban kizarsz minden ellenzeki propagandaval ellentetes velemenyt az eletedbol.
Vannak erre pontos kifejezesek, mint pl "echo chamber".
Te meg a targyilagossag latszatat sem tartod fent.
" nem vonz eléggé"
A hozzad hasonlo, korlatolt faszfejek az egyetlen oka, hogy nem megyek haza.
Penzugyileg egeszen biztos vagyok benne, hogy kivalo fizetesem lenne otthon is, de 24/7-ben elviselni azt a fajta agressziv ostobasagot, amit te is arasztasz, na az lenne csak az igazan lelket nyomorito dolog, amit barmi aron el akarok kerulni!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.19. 09:53:34

@GyMasa: "A bérlakások építése NEM állami feladat"

Jó, akkor önkormányzati feladat szociális bérlakások építése/vásárlása.

"hiszen az állam rossz gazda."

A fideSSmaffia valóban rossz gazda.

"az egészégügy pont nem mostanában kezdett el lerohadni..."

Igen. A csúti geci lelkesen rohasztotta még lejjebb az elmúlt 9 évben. Ne tudd meg, milyen borzalmak vannak a Jánosban. 2010-ben még voltak nővérek, gyógyszerek... És jóval kevesebben haltak meg kórházi fertőzésben.

"benne volt az előző kormányok keze is."

Gyakori fideSS hiba 9 év után még mindig emútnyócévezni.

"a 250ezres tarrgoncaszerelői bér nem igazán a kormány hibája."

A magyarok általános elszegényedése, régió utolsónak való lecsúszása nem a fideSSmaffia hibája? Kinek a hibája? Az ENSZ tehet róla vagy az időjárás?

Jakab.gipsz 2018.12.19. 10:01:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

El magyarázom és akkor választ kapsz a kérdéseidre, "miért nincs minden SZDSZ és Soros csicska rabló a börtönben".

Érdekel ?

GyMasa 2018.12.19. 10:02:42

@Buchhalter:
"látom fidesztroll téged is apád szaros seggéből húzkodtak ki."
Esetleg majd lesznek VALODI erveid is?
A szemelyeskedesed egyertelmu jele annak, hogy elfogytak az erveid.
"Tele van hazugsággal a véleményed."
Egy velemeny nem lehet hazugsag.
Tevedhetek esetleg, azt akkor majd jelzed kulturalt formaban, es utananezek.
de, ha marad ez a hangnem, akkor ne szamits tul sok jora.
"Igazi megtestesítője vagy az Orbáni kispolgárnak aki a szarban úszkálva érzi jól magát."
Latod, megint csak a szemelyeskedes.
EN nem birom orbanekat, de - veled szemben - nekem pl. van realitaserzekem, es tisztaban vagyok vele, hogy ez meg magaban nem eleg ra, hogy valtozas tortejen az orszagban.
Es pont te, es ahozzad hasonlo ostaba fergek azok akika legnagyobb kerekkotoi ennek a valtozasnak, es tinektek koszionheti orban a legotbbet a hatalmon maradasa ugyeben.
"Németországban sem élhetsz ,"
Ja, tenyleg?
Most akkor lebuktam?
"mert még ősszel jelentette be a kormány 1 millió bérlakás felújítását és másik 1 millió építését 2030-ig."
Igen, es ez mennyiben oldja MA meg az orszag lakhatasi gondjait, te nagyon okos???
Merugye en arrol irtam, hogy MA mi van.
" Az osztrák bér 68 %-t a farkadból szoptad ki?"
Igazad van, ennek nem neztem eleg alaposan utana.
Tevedtem ebben az esetben, es elnezest kerek!
A stilusod viszont...
"A szakmunkásképzésről ,meg az eu fejlettebb részén az állam gondoskodik továbbra is."
Hat, igen, mivel NEM elek Nemetorszagban es a ygerekeim emiatt NEM jarnak a nemet iskolarendszerbe, igy egeszen biztosan NEM lehet semmi fogalmam rola, hogy hogy is van ez.
Ezzel szemben te, onnan Magyarorszagrol ezt vilagosan atlatod.
"Ott faszfejkém a politikusok zöme nem lopni akar ,hanem a közért tenni valamit."
O hogyne!
Veletlenul sem arrol van szo, hogy itt az 5x-os GDP-bol tobbet lehet feltunes nelkul ellopni.
"Páran már itt is leírták : a parlamenti képviselők nem az uraink hanem megbízott alkalmazottaink."
Akkor lesznek szivesek vegre a kedeves ellenzeki politikusok tenni a dolgukat es a sajat egojuk helyett azon dolgozni, hogy igazi alternativat kinaljanak annak a majd 3 millio embernek, aki nem ment el valasztani, mert egy rakas fosnak tartja a komplett politikai palettat.
(Es itt, most bocsanatot kerek a ketfarku kutyaktol, mert ok az egyetlen hiteles politikai formacio az orszagban!)
"De gondolom ezt neked nagyon nehéz értelmezni."
Sokkal konnyebb lenne, ha nem ilyen utszeli proszto hangnemben nyilakoztatnad ki a teved/hazug (nekivant torlendo) allaspontodat.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.19. 10:09:11

@Jakab.gipsz: "El magyarázom"

Hova magyarázod? Még magyarul se tudsz, fideSSfasszopó. :))

El estúpido. :))

BaitHrunner 2018.12.19. 10:23:34

@antiinternáci:
nehéz erre jó választ adni, mert az én ismerőseim között is vannak nagyon jó szakemberek akik kint dolgoznak. Itt mifelénk azért jellemzően nem kivándorlásról van szó, hanem ingázásról. Aki jó a szakmájában, legyen az valamilyen műszaki terület, építő ipar, vendéglátás, vagy bármi, azt szívesen látják és tárt karokkal várják. Én úgy látom, hogy itt ahol inkább az ingázás a jellemző, sajnos nem igazán lehet versenyezni az osztrák bérekkel. Az egyetlen pozitívum, hogy az ott megkeresett pénzt nagyrészt itt költik el. Autót vesznek, házat vesznek vagy újítanak fel, meg úgy általában minden tartós fogyasztási cikket itthon vásárolnak. De ez csak itt jellemző nagyon nyugaton és csak az osztrák ingázókra.
Ami szerintem most kezd egy kicsit megfordulni, vagy pozitív irányba változni, hogy aki tényleg jó szakember az már tud itthon annyit keresni ami miatt már nem éri meg tartósan kivándorolni. Meglátjuk. Én mindenképp számítok még egy 30-50%-os bérnövekedésre itthon. 5 év múlva a minimálbér szerintem meg fogja haladnia 200.000 forintot, a szakképzett meg a 300-at, különben le lehet húzni a rolót. Ennél több viszont nem igen van a régióban. Az osztrák bér 80%-a csak vágyálom, de egy 50-60% szerintem elérhető,és el is kéne érni 10 éven belül.

törppicur 2018.12.19. 10:24:51

@Ellenzéki Tüntető:
"a jövő ajtajára felkenődő krumplibogár"

nadon jó ;))))

GyMasa 2018.12.19. 10:30:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Cicuka, nyugodj meg!
MINDEN allam rossz gazda.
A sajat neveddel koveteled, hogy MINDEN politikus bortonbe keruljon, azaz MINDEGYIK eddig kormany rossz gazda volt.
"Igen. A csúti geci lelkesen rohasztotta még lejjebb az elmúlt 9 évben. Ne tudd meg, milyen borzalmak vannak a Jánosban. 2010-ben még voltak nővérek, gyógyszerek... "
Igen, es aztan 2011-tol megnyilt az osztrak- meg a nemet munkaeropiac is az EU-ban, es a maygar emberek elkezdtek elni a munkaero szabad aramlasa nevu EU-s ALAPJOGUKKAL, es ott vallatak munkat.
Tudod, 2004-ben meg ez volt a szoci mantra!
Aztan mostanra mar nemzethalal lett belole.
"Gyakori fideSS hiba 9 év után még mindig emútnyócévezni."
Mondjuk en most eppen "elmult30 evezek", de tudjuk, hogy neked nehezedre esik a leirt szovegek ertelmezese, igy most megertessel viselek irantad.
"A magyarok általános elszegényedése, régió utolsónak való lecsúszása nem a fideSSmaffia hibája? Kinek a hibája? Az ENSZ tehet róla vagy az időjárás?"
Hat, ha engem kerdezel, akkor elsosorban a gyikemberek, aztan az ember okozta globalis felmelegedes.
Es egy kicsit az UFO-k is.
Ja igen, es legfokeppen az orszag opprotunista, toketlen ellenzeke, akiknek meg az sem megy, hogy realisan felmerjek a jelenlegi helyzetet, nemhogy alternativat nyujtsanak az orban kormannyal szemben.
Es ennek te is ugyanolyan resze vagy.

Andy73 2018.12.19. 10:34:24

A baloldali lapok átvették a baloldali aktivisták tudósításait, vágóképeit.
Ezzel együtt nem hinném, hogy érdemben változna a pártok támogatottsága, de majd kiderül a következő hónap felméréseiből.

antiinternáci 2018.12.19. 10:49:38

@BaitHrunner:

Nem mondom, hogy aki nem kreatív, az nem lehet jó szakember. De az sztem csak a nagyon minimum, hogy valaki jól végrehajtja a kiadott utasítást. (Különben mi a fenéért kapna fizetést? Az a Magyarországon elterjedt szemlélet, hogy a munkahelyen eltöltött IDŐÉRT JÁR fizetés, szerintem téves.)
A világot a kreatív emberek viszik előre, én arról beszéltem, hogy azok nem mennek el, illetve nem kell elmenniük.

A bérek felzárkóztatása terén az utóbbi 3-4 évben több történt, mint előtte 15 év alatt.
A béreknek növekedni kell tovább, de most már jó lenne, ha a termelékenység is elkezdene felzárkózni a bérek növekedéséhez.
Önmagában a bérek növekedése nem elég. Nem csak a bérek vannak ám lemaradva a nyugattól, hanem a termelékenység is. És nem hallani, hogy annak a növelése is szerepelne a követelések között. Viszont anélkül nem fog menni...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.19. 10:50:43

@GyMasa: "MINDEN allam rossz gazda."

Csak a fideSSmaffia.

Páldául a finn állam kitűnő gazda. Vannak szociális bárlakásaik, egyben laktam is egy évig, fiatal vendégkutatóként simán megfizethető volt, tiszta, modern, jó környéken... Valójában ott minden környék jó.

"koveteled, hogy MINDEN politikus bortonbe keruljon"

Egyáltalán nem követelek semmi hasonlót. Azt szeretném, ha a tolvajok kerülnének börtönbe. fidesz, mszp, szdsz, mindegyik pártból.

"2011-tol megnyilt az osztrak- meg a nemet munkaeropiac"

És a csúti geci megnyírta az egészségügyi költségvetést, hogy többet lophasson. A GDP 8%-áról 5%-ára csökkent.

"elmult30 evezek"

Helyes. Váltsd le az elmúlt 30 év csaló, korrupt politikusait, elsősorban az elkúrót... Várj! Nyitott kapukat döngetsz, már leváltottuk. :))

Akkor tedd dutyiba őket... Várj! Az nem fog menni, Poltpot Péter keresztbefekszik. Na nembaj, azt a kis időt kivárod, míg nyugdíjba vonul...

"az orszag opprotunista, toketlen ellenzeke"

Aha. Szóval a geci az ellenzék miatt nem tudja megvalósítani nemzetmentő álmait? Aha. Értem. 2/3 parlamenti többség az nem elég. Értem. Mondd, te teljesen hülyének nézel mindenkit?

Egyébként ezzel a dumával, az ellenzék hibáztatásával már az elkúró is takarózott, ez már 2/3 nélkül is baromság volt.

"alternativat nyujtsanak az orban kormannyal szemben"

A csúti geci mindenkit eltapos, aki népszerű alternatíva lehetne.

De mindegy is. Egy becsületes hajléktalan alkesz is jobban kormányozná az országot, mint a fideSSmaffia.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.12.19. 10:56:24

@Andy73:

Szerintem fog változni.

Bangón, Hadhází, és Berni alakítása a KÖz TV-ben már 2 millió 145 ezer emberhez jutott el.

www.facebook.com/Elegahazugsagokbol/videos/314084659317015/

Buchhalter 2018.12.19. 10:56:38

@GyMasa: szerintem minden féreg mint te magából indul ki.Te kezdtél el velem alpári módon társalogni,de amikor a fagyi visszanyal .látom nem veszi be az elszállt pofázmányod.Cirka semminek se jársz utána csak idefröcsögsz valamit.A berlini lakhatásra írtam az adatokat amik fenn is vannak a ZDF arhívumában(német közszolgálati tévé csatorna).A másik Berlin nem Németország! Az egyesített Németország Fővárosa .Ennyi. A Pénzügyi központ Frankfurt a gazdasági München.Magyarországgal ellentétben ,amely teljesen Budapest központú kisebb német városokban is van esély normális munkára és életkörülményekre.

citrix 2018.12.19. 10:59:35

Semmi se tart örökké, 150 év alatt se váltunk törökké :-)
40 év alatt se váltunk kommunistává.
8 év alatt se váltunk Orbánistává :P
Kár a Viktornak 30-40 év regnálás gondolatába ringatnia magát.

Tom66 2018.12.19. 11:00:27

Teljesen mindegy, hogy mit irkafirkál a nemzetközi balliberális sajtó, az átlagembereket egyáltalán nem érdekli. Ami számunkra érdekesebb, hogy az elmúlt napok eseményei ellenére több emlékezetes, az arcokra mosolyt csaló mondat és kép is született, ezzel nevetség tárgyává téve Szél elvtársnő és társai színjátékát.

törppicur 2018.12.19. 11:03:05

Ha valakinek esetleg nem ellenzéki véleménye van az ide írogathat.
Szelestey kolléga csak a híreknél szelektál, a kommenteknél nem.

Nemgogolos Tölgyes Péter nyomtalanul tünteti el, ami neki nem tetszik - ebben a blogban nem kommentelhetsz üzenettel.

H a csak kicsit nem teszik a mondandód, akkor ilyet ír, hogy "aki azért jön ide, hogy habzó szájjal mocskolódjék, azt kénytelen vagyok más éghajlatra küldeni."

A liberalizmus az szép. Elfogadó.

Tom66 2018.12.19. 11:03:11

@citrix: "40 év alatt se váltunk kommunistává." A tüntetéseket és a kommenteket nézve nem úgy tűnik.

antiinternáci 2018.12.19. 11:10:45

@Sir Bates dö Hól:

Korábban azt mondtad valakinek, higy jogász vagy, és ő ne beszéljen jigi kérdésekről, mert te vagy az éles kés a fiókban...

"csak egy moi méretű ország, ennyi termékkel, ilyen függő gazdasággal semmi mást nem tehetne, mint ezerrel teperne be az eurózónába... "

Ha ilyeneket írsz, akkor nem kelkene gazdasági kérdésekről írnod.

Egyébként attól, hogy valaki jogász, még lehet nagyon hülye. Van egy jó sztorim bizonyítékul, majd egyszer leírom. (Most nem arra gondolok, hogy számos jogvégzett volt a szadeszmp-ben is, és azt még te sem vitathatod, hogy csődbe juttatták az országot...)

Jakab.gipsz 2018.12.19. 11:13:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Tehát nem vagy kíváncsi.

Miért nincs minden SZDSZ és A SÁTÁNFAJZAT SOROS CSŐCSELÉKE a börtönben.

Az anyázáson kívül mit tudsz? És amit tudsz kitől tudod?

BaitHrunner 2018.12.19. 11:16:57

@antiinternáci:
"Nem mondom, hogy aki nem kreatív, az nem lehet jó szakember. De az sztem csak a nagyon minimum, hogy valaki jól végrehajtja a kiadott utasítást."
A szakemberek/szakmunkások általában végrehajtják az utasításokat, ill. alkalmazzák az adott technológiát. Nem gondolom, hogy köztük kéne keresni az általad elvárt kreativitást. Köztük azokat kell keresni akik ezt az elvárható legmagasabb szinten végrehajtják. Elképesztő módon szükség van rájuk, szükség lenne rájuk.

"Különben mi a fenéért kapna fizetést? Az a Magyarországon elterjedt szemlélet, hogy a munkahelyen eltöltött IDŐÉRT JÁR fizetés, szerintem téves.
A fentiek tükrében, nem gondolom, hogy ez magyar sajátosság lenne. Maga a fizetés sem ahhoz van kötve, hogy bejárj a munkahelyedre. Nyilván vannak munkaköri leírások, normák stb. amit teljesíteni kell ahhoz, hogy aztán fizetést kapj az adott munkáltatótól. Legalábbis hosszútávon.

A világot a kreatív emberek viszik előre, én arról beszéltem, hogy azok nem mennek el, illetve nem kell elmenniük.
Egyet értek, de a valóban kreatív ember az olyan ritka, hogy azt elmondani nem tudom. Itt lehetne elmélkedni, hogy hogyan lehetne őket megtalálni, támogatni, felkarolni. Nyilván lenne itt nem kis szerepe az oktatásnak, a különböző ösztöndíjaknak, kutatás-fejlesztés támogatásoknak, stb.... Igen, ezt kellene itthon nagyon komolyan venni ha valaha is szeretnénk felzárkózni. Nem tudom egyébként, hogy ezek közül a valóban kreatív emberek közül milyen arányban mentek el vagy maradtak itthon. Inkább csak remélni tudom az utóbbit. Mindenesetre az egyetlen kitörési lehetőség az lenne ha megjelennének itthon olyan versenyképes termékek és/vagy szolgáltatások melyeket aztán értékesíteni lehetne a világon bárhol.

Ez lenne a kulcs egyébként a versenyképes bérekhez is, mert most jellemzően csak gyártunk, az esetek többségében kis hozzáadott értékkel. Nem tudom egyébként mekkora a mozgástér, de sajnos sokszor azt látom, és tartom az Orbán kormány legnagyobb hibájának, hogy erre csak ráerősít, és nem próbál kitörni ebből a szerepből.

citrix 2018.12.19. 11:23:43

@Tom66: Igaz bizony. Pl. a belügyminiszter Pintér elvtárs kommunista párttitkár volt a Kádár korszakban és még sokan mások is lelkes kommunisták, KISZ titkárok voltak ám mára hogy-hogy nem: sújtásos mellényt viselve nemzetes urammá/asszonnyá váltak. Hihető hogy ráeszméltek nemzeti öntudatukra és eltüntették a párttagsági könyvecskét, ne is lássa senki a titkolandó múltat.

antiinternáci 2018.12.19. 11:24:21

@GyMasa: @MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A magyarok általános elszegényedése, régió utolsónak való lecsúszása nem a fideSSmaffia hibája? Kinek a hibája? "

Íme a válasz:

gvi.hu/grafikon/29/az-egy-fore-juto-gdp-alakulasa-a-visegradi-orszagokban-2006-2017

Mikor lehet itt olyat látni, hogy a magyar adat a v4-ek fölött lenne? Válasz: 2013 után. Nem mindig, de 2006 és 2013 között soha.
2007-ben volt olyan negyedév, amikor a szlovák gdp 12% fölött nőtt, a magyar meg 0,2% volt. Tehát a leszakadás bizonyítottan Gyurcsány és a szadeszmp hibája, utána pedig javulás kezdődött e téren.

Persze a Gyurcsány-dúlás is tudott 11%-okat produkálni: az államháztartás hiánya, meg a munkanélküliség terén...

Elképesztő, hogy van, aki ezeket le akarja tagadni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.19. 11:34:08

@antiinternáci: "Mikor lehet itt olyat látni, hogy a magyar adat a v4-ek fölött lenne?"

Egyre ritkábban egyre kevesebb mutatóval. :(

"Ha Szlovákiával és Romániával vetjük össze a mutatóinkat, szinte sehol sem leszünk elsők."

hvg.hu/gazdasag/20170707_Egyetlen_abra_osszefoglalja_hogyan_csuszunk_le_a_regioban

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 11:45:16

@BaitHrunner:
"Mindenesetre az egyetlen kitörési lehetőség az lenne ha megjelennének itthon olyan versenyképes termékek és/vagy szolgáltatások melyeket aztán értékesíteni lehetne a világon bárhol. "
Hát igen. NA, ennek aztán van esélye.
1. Mivel anno eladtak minden olyan gyárat ami esetleg befuthatott volna
2. A külföldi cégek annyira megerősödtek a globalizációnak köszönhetően, hogy esélyed sincs a nulláról felépíteni valamit. Persze állj neki versenyezni a google-lel, apple-vel vagy a BMW-vel.
3. Ha esetleg valaki mégis nekiállna, és akármeddig eljutna, egész biztos, hogy egy multi felvásárolná a francba.

Úgyhogy jó lenne befejezni az álmodozást, meg a hazudozást, hogy más kormány Borsodból Sziliciumvölgyet csinálna.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.19. 11:53:26

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: "3. Ha esetleg valaki mégis nekiállna, és akármeddig eljutna, egész biztos, hogy a Mészaros gombokér felvásárolná a francba."

:))

De ettől nem kell félni, a szabad verseny megölésével, a közbeszerzések elcsalásával megszüntet a fideSSmaffia minden innovációt.

David Bowman 2018.12.19. 12:24:51

A populizmus definíció szerint maga a demokrácia. Persze a haladároknak csak az a demokrácia, ha ők pofázhatnak, mindenki másnak meg kuss.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.12.19. 12:27:28

A karaván halad, a ballib kutya ugat.

Minden a régi.. :DDDD

David Bowman 2018.12.19. 12:33:06

@Cica
Mondjuk, hogy tőlünk mentek el a legkevesebben? Nálunk kevesebb kivándorló csak Németországban van. Kurvára elégedettek lehetnek az oláhok, ha az ország egyharmada kivándorolt.

Igazsagoszto buldog seriff 2018.12.19. 12:37:16

"Magyarország lassan ráébred, hogy a populizmus minimum zsákutca"

Örülök, hogy az ellenzék, nem populista, ezért tudnak csak a külföldi bér tüntetökkel együtt max 2000 embert az utcára vinni.
És a NEM populista Kunhalmi Ágnes is, ezért fejeli szét az ajtokat, mert Ő nem populista.

David Bowman 2018.12.19. 12:54:52

@Igazsagoszto buldog seriff: Akkor jól mondtam. Persze,ha ez az ábra az igazat mutatja.

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 13:12:23

@BaitHrunner: neked az bizonyítja az összefüggést: ha kinyomod a szemem, akkor beszarok:-)... nem a legélesebb kés vagy a fiókban... nem ártana megtanulni mérleget olvasni, elég sok összefüggésre rájösz, majd azután folytathatjuk;-)... miként nem leszel sztáredző attól, hogy láttál élőben egy bl-döntőt, így attól sem leszel gazdasági szakértő, hogy a kezdőlapként a blomberget választottad...
ja, moon nem gyártatnak semmit: idehozzák az alkatrészeket, a munkás pedig összeszereli: ez nem gyártás, ez összeszerelés, mo csak az élőmunkaerőt adja a termékhez...

GyMasa 2018.12.19. 13:20:09

@antiinternáci:
"Elképesztő, hogy van, aki ezeket le akarja tagadni."
Bocs, de en nem akarok semmi ilyet letagadni, en egyszeruen a tenyszeruseget (illetve a kettos mercet) kerem szamon az embereken.
EN megcsinaltam magamnak egy excel tablazatot, amiben a 2002-2010 kozotti nagysikeru szoci GDP novekedesi "eredmenyeket" behelyettesitettem a V4-ek atlagaval.
Az igen szepen mutatja, hogy ha fleto nem "kurta volna el", akkor most kb egy szinten lennenk a V4 orszagokkal.
Az viszont igaz, hogy akkor is a mezony vegeben volnank es nem az elmezonyben!
Szoval, enekm csak annyi a keresem, hogy probaljunk targyilagosak lenni.
Tudom, hogy erre semmi esely, de azert megprobalom.

David Bowman 2018.12.19. 13:22:59

@GyMasa: Ez a kommentelők 95%ának túl nagy feladat.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 13:29:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"De ettől nem kell félni, a szabad verseny megölésével, a közbeszerzések elcsalásával megszüntet a fideSSmaffia minden innovációt."

Cicus, te ezért pénzt kapsz?
Mesélj bazmeg, hogy a közbeszerzésekben hol van a világon innováció. Hogy jön össze a kettő bazmeg? Közbeszerzés: lásd útépítés, lásd hídfelújítás, lásd metróépítés.
Ezek nem innovatív cégek baszod cicus. A közbeszerzéseknek semmi köze a fejlesztésekhez, új technológiákhoz. Gecire unalmas a kibaszott sápítozásod. Ha nem Mészáros épít utat, akkor épít a strabag. Ez van. Vagy van még 3 másik cég az országban, aki utat épít. És az útépítéstől nem lesz magyar világcég.

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 13:34:08

@antiinternáci: az az első két parlament óriási hibája volt, hogy rengeteg jogi végzettségű szerencsevadász került bele, de ez csupán egy vélemény (a "köznép" túlmisztifikálja a jogi végzettséget, miként a felsőfokú végzettséggel rendelkezőket is: egyetemen maximum megtanulhatsz komplexen gondolkodni, de nem feltétlenül; anélkül ez jóval nehezebb, de nem lehetetlen); másrészt viszont sosem írtam ezt, ruhatár-büfé szakot írtam, bár tény, hogy azt is megjegyeztem, van arról papírom, hogy interpretáljak egy jogszabályt, sz'al tulajdonképpen igazad van, miként nekem is, ha azt írom, hogy több dolgot is lehet behatóbban tanulmányozni;-)...
(egyébként én úgy vélem ennyi idősen, hogy bölcsész/filosz a legtöbbet adó tanulmányok)

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 13:36:27

@Sir Bates dö Hól: "ez nem gyártás, ez összeszerelés, mo csak az élőmunkaerőt adja a termékhez.."
ühüm. Akkor már csak két kérdésem marad.
Szlovákia, Románia mit gyárt, sorold a világhírű szlovák és román termékeket.
Hogyan és kinek kéne magyar céget csinálnia, hogy gyártsanak mondjuk autót.

BaitHrunner 2018.12.19. 13:36:48

@Sir Bates dö Hól:

Jól van, okos vagy...
Még nézd meg, nem-e raktam egy veszőt rossz helyre, aztán lovagolhatsz azon is.
Közben halkan ismételgesd: hi-per-in-flá-ci-ó
te balek...:)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.19. 13:41:10

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: "a közbeszerzésekben hol van a világon innováció"

Mindenhol. A legjobb nyer. És nem könnyű legjobbnak lenni.

"lásd útépítés, lásd hídfelújítás, lásd metróépítés."

Buta fideSSfasszopó. Azt hiszed, csak az közbeszerzés, ahol a legtöbbet tudtok lopni. :))

"Ezek nem innovatív cégek"

Hát a Símacska meg a Mészaros, meg a többi maffia persze, hogy nem innovatív. Pont azért, mert minden versenytársat kivesznek mellőlük.

Művelődj, gyökér:
hu.wikipedia.org/wiki/Innov%C3%A1ci%C3%B3

"Ha nem Mészáros épít utat, akkor épít a strabag."

Leszarom, ki épít, gyárt, tervez, szervez... Csak ne négyszeres áron csinálja, hanem a legolcsóbban, jó minőségűt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.19. 13:52:02

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: "Szlovákia, Románia mit gyárt"

Dácia?

"Éves szinten 6,4 százalékkal nőtt az ipari termelés Szlovákiában júniusban - közölte az ország statisztikai hivatala (SÚSR).

A SÚSR adatai szerint a szlovák ipari termelés növekedésében jelentős szerepet játszott a közlekedési eszközök gyártása, amely kategóriában az éves szintű bővülés 8,2 százalékos volt, illetve a kőolajtermékek és koksz előállítás, amely 116 százalékkal bővült. A gépgyártás esetében az éves növekedés 14,9 százalékot tett ki, a gumi- és műanyagiparban 8,4, az elektromos berendezéseknél pedig 11,7 százalékos volt a bővülés."

autopro.hu/elemzesek/Lenduletben-a-szlovak-ipar/15949/

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 13:56:54

@antiinternáci: a kreatív embereknek olyan környezetre van szükségük, melyben szabadon alkothatnak, ezért mennek ki; moon még nem alakult ki a kreativitást "kizsákmányló" kultúra: hidd el van különbség aközött, hogy egy félművelt szaroscsizmás sunyi paraszt vagy egy rotschild zsákmányol ki...

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 13:59:07

@antiinternáci: egyébként az adott esetben szakkérdés volt terítéken: túlóra vs. munkaidőkeret emelése, mely értelmezéséhez nem elég a józan "paraszti" ész...

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 14:13:18

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: sikerült felzárkózni a monokultúrában szlovákia mellé, bravo! nem kell autót gyártani, olyannal kell foglalkozni, amiben jók vagyunk, ehhez azonban a XXI. században az oktatásba kellene beruházni... tudod, hogy az audi miért mozdulna nehezebben moról, mint bármely másik autógyártó? mert fejlesztőközpont van győrben, nem csupán egy gyártósor... szolgáltatások, magas színvonalú és minőségű élelmiszeripari termékek (nem kell a mangalicát exportálni spoba, hogy áttraszfolmálódjon serrano sonkává, de ehhez ki kellene szabadulni az itt és most kényszeréből: mo erre nem képes, ennyit orbán víziójáról, éleslátásáról; most van ⅔, most lopunk el mindent, most kell megalapozni a családi vagyont bármi áron, tovább nem lát; s az ár az mo további és végleges leszakadása)

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 14:18:35

@BaitHrunner: ne hidd el kancsalgyurka szavait: simplicity, a complexity a helyes kifejezés... a fejlődés az, hogy elgondolkozol azon amit írtam, s nem egyből rávágsz egy panelt, nem azt állítottam: 2+2=5;-)...

2018.12.19. 14:19:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Hát a Símacska meg a Mészaros, meg a többi maffia persze, hogy nem innovatív. Pont azért, mert minden versenytársat kivesznek mellőlük."

kivesznek, mivel a pályázati dijat bukják, ha nem nyernek, mivel tudja minden cég, hogy adott esetben Lölő cége nyer, mert az fog, nem is pályáznak.

legális korrupció. SZANASZÉJJE LOPJA A FIDESS az országot, a sok majom meg tapsol.

2018.12.19. 14:36:02

@antiinternáci:

"Nem csak a bérek vannak ám lemaradva a nyugattól, hanem a termelékenység is."

a magyar GDP 70% át a multik adják, melyiknél alacsony a termelékenység???

a fizetés viszont alacsony, nincs 1000 eur nettó, egy osztrák mosogató fizetése, se. ennek a világnak táptalagja O1G is.

a tisztán magyar cégek (kkv) termelékenysége és hozzáadott értéke jóval szerényebb, nincs zsé k+f -re.

amúgy rohadj meg.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 14:39:06

@Sir Bates dö Hól: " olyannal kell foglalkozni, amiben jók vagyunk, ehhez azonban a XXI. században az oktatásba kellene beruházni..."
Ühüm. Elhiszed, hogy nem lesz mindenki kutatómérnök?
Miben vagyunk olyan nagyon jók?
És akkor mi van, ha itt van egymillió kutató? Az audinál nem ugyanúgy a németnek a szolgája?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 14:40:12

@izopropanol: kurva unalmas a kutatásfejlesztés + termelékenység mantrátok bazmeg.

antiinternáci 2018.12.19. 14:45:39

@GyMasa:

Amit én csatoltam, az kb. ugyanaz, mint amit írtál: a leszakadás 2007-2009 között történt, azóta a hátrány ledolgozása zajlik.
A letagadás a másik címzettre vonatkozott, azért küldtem el neked is, mert a te írásodra válaszolt egy jó nagy hülyeséget, szokáda szerint.

GyMasa 2018.12.19. 14:48:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Csak a fideSSmaffia."
Nyilvan azert van tele a kozgazdasagi szakma is az errol szolo tanulmanyokkal, mert csak kamu az egesz :-)
"Páldául a finn állam kitűnő gazda."
Nme ismerem a finn allamot, igy ebben nem tudok kompetens velemenyt mondani.
"Egyáltalán nem követelek semmi hasonlót. Azt szeretném, ha a tolvajok kerülnének börtönbe. fidesz, mszp, szdsz, mindegyik pártból."
Akkor pont ugyanazt szeretnenk!
"2011-tol megnyilt az osztrak- meg a nemet munkaeropiac"
És a csúti geci megnyírta az egészségügyi költségvetést, hogy többet lophasson. A GDP 8%-áról 5%-ára csökkent."
Mondjuk itt nem latom am teljesen az oksagi viszonyt!
Tehat, szerinted megnyilt az osztrak es nemet munkaeropiac a magyarok elott, es EZERT (emiatt???) orban csokkentette az EU tamogatast, es emiatt mentek el az emberek, hogy tobbet lophasson?
Jol ertem?
", már leváltottuk. :))"
Tevedsz!
fleto ugyanugy a legkartekonyabb alakja a magyar politikai eletnek, mint a kormanyzasa alatt volt.
Pontosan ugyanazzal a forgatokonyvvel kurja szet az osszes valasztason a kormanyvaltas eselyeit, mar 2010 ota! Es te sem vagy kepes eszrevenni, hogy alapveto lenne, hogy teljesen eltunjon a politikabol orokre.
(ugyanis, ha 2006-ban, amikor nyilvanvalova valt, hogy megbukott, az lett volna a dolg, hogy allmaferfihoz meltoan felreall, es hagyja az uj valasztasokat. Ehelyett foogal-korommel ragaszkodott a szekehez, aminek az egyenesagi kovetkezmenye minden, ami azota tortent:
- Anelkul nem lett volna fidesz 2/3
- a fidesz szivta volna be a 2008-as valsagot, amibe jo esellyel bele is bukik
- az mszp-t nem inditotta volna el a teljes eljelentektelenedes utjan, es lehetett volna hiteluk egy uj kormany felallitasara a fidesz bukasa utan)
"Akkor tedd dutyiba őket... Várj!"
AZ nem az en dolgom!
Allitolag nagyon furmanyos a magyar nep.
Akkor megis miert nincs semmifele otletuk az ellenzeki oldaln ennek a megkerulesere?
" Az nem fog menni, Poltpot Péter keresztbefekszik."
Ja, igen, a "masok hibaja"..
Erre kepes csak az ellenzek mar 2010 ota. Megmagyarazni, hogy miert nem ok a felelosek.
Szanalom!
" Na nembaj, azt a kis időt kivárod, míg nyugdíjba vonul..."
Ja, es utana majd nem fognak talalni helyette senkit, aki oflytatja?
Te, haver naivabb vagy, mint gondoltam...
"Aha. Szóval a geci az ellenzék miatt nem tudja megvalósítani nemzetmentő álmait? "
Nem, az ellenzek a sajat inkompetenciaja miatt nem kepes hatalomra jutni.
Az orban kormany megvalositja a viziojat lepesrol lepesre. (meg akkor is, ha az egy rossz vizio, vagy te nem ertesz vele egyet.)
"Aha. Értem."
Nem, nem erted.
" 2/3 parlamenti többség az nem elég."
Ilyet hol mondtam?
"Értem."
Mondom, hogy em erted.
" Mondd, te teljesen hülyének nézel mindenkit?"
Nem, csak teged, mert ugy viselkedsz, mint egy hulye.
Es tudod, ami ugy hapog mint egy kacsa...
"Egyébként ezzel a dumával, az ellenzék hibáztatásával már az elkúró is takarózott, ez már 2/3 nélkül is baromság volt."
Csakhogy mi ketten nem ugyanarrol beszelunk....
A mostani kormany nem hiabztatja az ellenzeket a sajat sikertelensege miatt.
EN hibaztatom az ellenzeket amiatt, hogy keptelenek mar a realis helyzetfelismeresre is, nemhogy alternativat nyujtani.
"A csúti geci mindenkit eltapos, aki népszerű alternatíva lehetne."
Hat nem eppen, emlekezz vissza legutoljara Botkara.
Ot eppenseggel nem kellet senkinek "eltaposnia", mer a kedves elvtarsai siman kicsinaltak, pont ugyanugy, mint anno Bajnai-t is.
Vedd mar eszre, hogy az ellenzeknek sajat maga (fkent az mszp es a dk) a legnagyobb ellensege.
"De mindegy is. Egy becsületes hajléktalan alkesz is jobban kormányozná az országot, mint a fideSSmaffia."
Ebben pont nem ertunk egyet.
Vagyis ezek szerint pl fleto siman a "hajlektalan alkesz" szinvonala ALATT teljesitett.

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 14:50:22

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: ehhez kellene kormányozni, nem csupán lopni immár nyolcadik éve: a fidesz kormányzati tevékenységet egy percig nem folytatott... K+F, ezt kellene támogatni a valóban magyar cégeknél, akár ppp konstrukcióban is: azt látjuk már a felcsút esetében, hogy a fudbal esetén ez nem működik, eszéken talán majd igen, de ott futball vagy labdarúgás az alaptevékenység...

antiinternáci 2018.12.19. 14:59:37

@GyMasa:

Ismét egyetértek. A Fidesz sok hibát vét, de van elképzelése, és képes annak megvalósítására.
A balliberális ellenzéknek nincs elképzelése, és még annak megvalósítására is képtelen.
Az nem érv, hogy hatalomra akarnak kerülni, mert csak...

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 15:01:27

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: legalább annyira, mint a "keményebben és többet kellene dolgozni"... nem tudom, hogy mivel foglalkozol, de nem igazán előremutató tevékenységet folytathatsz...

antiinternáci 2018.12.19. 15:02:18

@izopropanol:

Amúgy nem foglalkozom primitív emberekkel, ezt a szintet tartsd meg az elvtársakkal a kocsmában.

GyMasa 2018.12.19. 15:11:23

@Buchhalter:
"szerintem minden féreg mint te magából indul ki."
Nem egeszen. En megprobalom targyilagosan kezelni a dolgokat.
Lehet, neha elveszitem a turelmem, de akkor, mint llattad, veled is, elnezest tudok kerni.
"Te kezdtél el velem alpári módon társalogni,de amikor a fagyi visszanyal ."
Igazad van, nem volt megfeleo a hangnem.
Ismet elnezest kerek miatta!
"látom nem veszi be az elszállt pofázmányod."
Attol meg nem lesz igaz, amit leirsz.
"A berlini lakhatásra írtam az adatokat amik fenn is vannak a ZDF arhívumában(német közszolgálati tévé csatorna)."
Es ott az van, hogy jol mukodik a berlini rendszer?
merce.hu/2018/05/21/9-hazat-foglaltak-el-tegnap-berlinben-lakhatasi-aktivistak/
Ez egy fel eves hir, eszerint nem igazan mukodik a rendszer.
Raadasul, az uresen allo lakasok egy resze allami/varosi tulajdonban van, azaz sajat magukat hazudtoljak meg.
Es, megismetlem, az, hogy 2030-ra mit igert a nemet kormany, az semmit nem javit a jelenlegi helyzeten!
"A másik Berlin nem Németország!"
Mar hogyne lenne az!
Az egyik legjobb peldaja annak, ahogy nem jol kezelnek egy lakhatasi valsagot.
"Az egyesített Németország Fővárosa.Ennyi. A Pénzügyi központ Frankfurt a gazdasági München.Magyarországgal ellentétben ,amely teljesen Budapest központú kisebb német városokban is van esély normális munkára és életkörülményekre."
Ezzel vitatkoznek:
- Gyor, Kecskemet, hamarosan Debrecen is ott lesz.

GyMasa 2018.12.19. 15:18:56

@antiinternáci:
"Az nem érv, hogy hatalomra akarnak kerülni, mert csak..."
Az a baj, hogy volt a rendszervaltas utan ez a - szamomra hallgatolagos megallapodasnak tuno - tiki-taki rendszer:
egy ciklust az mszp vitt egyet utana a mdf/fidesz/stb.
Na, ebbe szart bele fleto 2006-ban, amikor felrugta ezt a hallgatolagos megallapodast es nem adta at a kormanyrudat a fidesznek, pedig az o koruk jott volna.
Es most nem ertik a baloldalon, hogy miert nem "jar" nekik a kormanyzas.
Hat ezert nem.
Mert orban felvette a kesztyut, es ugy tunik, hogy tehetsegesebb naluk.

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 15:34:16

@GyMasa: "Lehet, neha elveszitem a turelmem, de akkor, mint llattad, veled is, elnezest tudok kerni.
"Te kezdtél el velem alpári módon társalogni,de amikor a fagyi visszanyal ."
Igazad van, nem volt megfeleo a hangnem.
Ismet elnezest kerek miatta!"

nem gondolom, hogy számít, de kifejezetten tiszteletre méltó emberi magatartás...

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 15:53:27

@GyMasa: ezt azért finomítsuk azzal, hogy a tiki-taki része volt az is, hogy nem kezdenek egészpályás letámadásba, márpedig a fidesz a revansra ment '98-ban, miközben előtte a cocik nem sittelték le őket sima köztörvényes ügyek miatt (ez nem városi legenda, az alapjául szolgáló cselekményeket láttam '98 előtt, ezért is volt szükséges a "hosszú bájtok éjszakája"!), s nem tett így 2002 után sem (szintén köztörvényes ügyek miatt)... tehát az a mondása orbánnak, hogy létezik a betyárbecsület, az rá nem igaz...

győr, kecskemét, debrecen: ezek soha sem voltak városok, nagyváraddal, kolozsvárral,újvidékkel, pozsonnyal, kassával ellentétben, ellenben hamburg, münchen, frankfurt vagy bordeaux, lyon, marseille igen, s mivel egy város attól város, hogy városi polgárok lakják, nem pedig mezővárosba beköltözött parasztok (itt most nem pejoratív, hanem szociókulturális értelemben), így nem gondolom, hogy valóban változik a helyzet moon...

Gandosz 2018.12.19. 16:25:14

@Sir Bates dö Hól: cica, Győrben 1600-ban, amikor már visszafoglaltuk a törököktől, 10 ezer citoyen élt.

Kecskemét, Debrecen akkor még nagy mezővárosok voltak, de pl. Bordeaux eredeti lakosságát az 1789-ben kezdődő francia patkánylázadás kiirtotta, ne gyere vele, mint ellenpéldával.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 16:27:32

@Sir Bates dö Hól: "nem tudom, hogy mivel foglalkozol, de nem igazán előremutató tevékenységet folytathatsz..."
Tudod mit? Ja. Pont mint a világ 99,99%a.
De hallgatlak mester, neked milyen innovációid jelentek meg, mi az amiben annyira előbbre vitted a világot, hogy most már ráérsz a nap 24 órájában osztani az eszet.

Az a mantra, hogy "keményebben meg jobban meg pontosabban kell dolgozni" valahogy működött eddig mindenhol. Az, hogy "kutassunk fejlesszünk, aztán vagy összejön vagy nem, az meg elég szarul hangzik, az van.

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 16:29:14

@Gandosz: nézz utána a citoyen kifejezésnek baribaszó ner-cseléd!... tudod, a szellem az, ami valakit citoyenné tesz, ismered: veled is csak sűrűbben vagyunk, nem többen!... de honnan is tudnád te, hogy mit jelent a szellem? neked az maximum caspert;-)...

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 16:35:32

@Gandosz: megjegyzem, hogy 1850-ben még csak 16213 fő volt a lakossága, jól látszik a fejlődés, bordeaux népességét itt találod hu.m.wikipedia.org/wiki/Bordeaux... te torkozni jársz ide?...

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 16:38:06

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: nem megsértődni kell, ha megkérdik: te torkozni jársz ide?, miközben tövig buksz a bránerre!... pubi, simán beléphetsz a könyvtárba, ha tanulni akarsz...

Gandosz 2018.12.19. 16:42:36

@Sir Bates dö Hól: A Te stílusodban válaszolok: Anyád picsáját! Baszd meg az Anyádat, te geci! Mit képzeld magadról, te rohadt anyabaszó!

Nahát, ennyit a stílusodról, érveidről.

Sir Bates dö Hól 2018.12.19. 16:48:14

@Gandosz: nálad mindig elgurul a gyógyszer, ha tényekkel szembesülsz?!:-DDD...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 18:04:58

@GyMasa:

tehát akkor azt mondod, hogy belátod, és elismered, hogy:

1) Magyarországon nem jobb élni, mint Nyugat-Európában
2) Magyarország közbiztonsága nem jobb, mint a nyugat-európai országok közbiztonsága
3) Nyugat-Európában nincsenek no-go zónák
4) Nyugat-Európában nem tették tönkre a migránsok.
5) Nyugat-Európában a terrorizmus veszélye elhanyagolható.
6) Nyugat-Európában a nők megerőszakolásának valószínűsége elhanyagolható, és nem nagyobb, mint Magyarországon

köszönjük, Emese!

a bugyuta fejed nemcsak idióta, hanem totál zagyvalékos is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 18:05:55

@GyMasa: tehát akkor azt mondod, hogy belátod, és elismered, hogy:

1) Orbanisztánban nem jobb élni, mint Nyugat-Európában
2) Orbanisztán közbiztonsága nem jobb, mint a nyugat-európai országok közbiztonsága
3) Nyugat-Európában nincsenek no-go zónák
4) Nyugat-Európában nem tették tönkre a migránsok.
5) Nyugat-Európában a terrorizmus veszélye elhanyagolható.
6) Nyugat-Európában a nők megerőszakolásának valószínűsége elhanyagolható, és nem nagyobb, mint Orbanisztánban.

köszönjük, Emese!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 18:07:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ez jó volt. Ez a barom sokszor filozófiát emleget, de még a Ludas Matyiba sem tudna megírni egy cikket, olyan szar a helyesírása.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 18:09:34

@BaitHrunner: 5 év múlva már 100%-os béremeléssel sem fogsz tudni elég szakembert találni, mert nem lesz.

Magyarország ki fog halni, tessék felfogni, idióta nácik! és erre nincs más megoldás, mint a bevándorlás megszervezése.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 20:42:06

@Sir Bates dö Hól: Ez volt a válasz arra a nagyon bonyolult kérdésre, hogy te mit innováltál eddig életedben?
Én készséggel elismerem, hogy a világ 99.99%ba tartozok, és nem kutattam fejlesztettem semmit. Mesélj, te mit?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 20:44:57

@math0: Matyi! A megszervezés a fajtádnál azt jelenti, hogy aki beugrik a kerítésen, az maradhat? Te úgy szervezed meg a költözésed, hogy nyitva hagysz ajtót, ablakot, aztán reméled hogy valaki pont odaviszi ahova költözöl?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.19. 20:48:59

@math0:
"4) Nyugat-Európában nem tették tönkre a migránsok."
Brenner "Én tudok helyesírni" Mátyás

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 23:40:44

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: "A megszervezés a fajtádnál azt jelenti, hogy aki beugrik a kerítésen, az maradhat?"

Nézd meg Németországot, mit jelent! Nem fogok egy olyan idiótával, mint te arról vitázni, hogy egyrészt szalmabáb érvelsz, másrészt ostoba párhuzamokat hozol. Tessék megnézni, mi hogy van Németországban, tessék megnézni, hogy pontosan hogy van, és ha mg van kérdésed, akkor majd válaszolok, de ha csak annyit tudsz, hogy fingod nincs, mi hogy van Németországban, akkor elküldelek a mocskos kurva anyádba.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 23:43:03

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: másolási hiba volt, először "Nyugatot" írtam, aztán kijavítottam "Nyugat-Európára", de másolással, és ebbe hiba csúszott. Bárkinek lejött volna 80-as IQ felett, neked nem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.19. 23:46:21

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: " Te úgy szervezed meg a költözésed, hogy nyitva hagysz ajtót, ablakot, aztán reméled hogy valaki pont odaviszi ahova költözöl? "

Mit visz oda, te "tudok ám helyesen írni" idióta?! Ugrálsz, hogy nálam van egy másolási hiba, de te lehagyod a mondat tárgyát, miközben tárgyas ragozást alkalmazol, mert közben megjött az Alzheimer-rohamod. Gratulálok, te félkegyelmű!

Sir Bates dö Hól 2018.12.20. 00:04:37

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: mondjuk, hogy az nem publikus:-)... de nem ez volt a felvetés, hanem az, hogy arra a felvetésre, miszerint a magyar gazdaságot talán a K+F akár ppp invesztíciója is kimozdíthatná a jelenlegi reménytelen helyzetből te így reagáltál: "Az a mantra, hogy "keményebben meg jobban meg pontosabban kell dolgozni" valahogy működött eddig mindenhol. Az, hogy "kutassunk fejlesszünk, aztán vagy összejön vagy nem, az meg elég szarul hangzik, az van.", mire csak tartottam korábbi megjegyezésem, valószínűleg nem igazán előremutató tevékenységet folytathatta, hisz számodra a "keményebb és több munka" a siker záloga... akik előreviszik a világot azok az álmodozó és lusta emberek: te sosem találnád fel a kereket, cipelnéd, tolnád inad szakadtáig a terhet, míg bele nem rokkansz, én inkább azon gondolkozom, miként tudnám kevesebb erőfeszítéssel elérni ugyanazt az eredményt;-)... amit én innováltam, azt még mindig használják moon, igaz, okoz némi hiányt a büdzsében, de sok ember számára a napi túlélést jelenti... c'est la vie;-)...
süti beállítások módosítása