B1 blogcsalád



Csak a migráció oldhatja meg Kelet-Európa gazdaságainak munkaerő-hiányát

Nemzetközi sajtószemle

2018. december 02. - Szelestey
  • A Közép-Európai Egyetem páratlan munkát végzett, de a kormány nem nézi jó szemmel a liberális fészket, ezért az iskola szedheti a sátorfáját.
  • Orbán Viktor még tovább korlátozza a sajtószabadságot.
  • Saját maguk alatt vágják a fát a visegrádiak, ha nem hoznak be sürgősen külföldi munkaerőt, mind közönségesen: migránst.

 Le Monde

le_monde.jpg

A törvényi változások távozásra kényszerítik a CEU-t. Az egyetem úgy döntött, hogy nem vár tovább a nacionalista Orbán Viktor részéről a feltételezett zöld jelzésre, jó másfél éves jogi csatározás után, amelyhez hasonló idáig nem volt az EU-ban, hanem inkább Bécsbe telepíti az oktatást. Az osztrák főváros tárt karokkal várja az emblematikus intézményt. Az alapító Soros György rendszeres céltáblája a magyar miniszterelnöknek. A kényszerű költözés a kudarc beismerése egy olyan intézmény részéről, amely negyed évszázad alatt 90 ország jó 16 ezer diákjának adott diplomát. Orbánt Sem Brüsszel, sem Washington, sem az ENSZ tudta megállítani, pedig mind a három aggódik a tanszabadság miatt.

 A vita egy részét alighanem az igazságszolgáltatás tisztázza majd, miután a Nyílt Társadalom Alapítvány még a nyár végén az Emberi Jogok Európai Bíróságához fordult „kormányzati zajlatás” miatt. A Stop, Sorossal van baja, mivel az megítélése szerint sérti a vélemény nyilvánítás jogát. Az alapítvány igazgatója, James Goldston szerint a cél egyértelmű: megfélemlíteni és elhallgattatni azokat a civil szervezeteket, amelyek védik a polgári és politikai jogokat Magyarországon. Mint mondta, ez hozzáállás igen veszedelmes precedensül szolgál, amit ezután, akár más jogok megnyirbálására is fel lehet használni .       

Deutsche Welle

dwlogo-print.gifÚjabb gond van a magyar sajtószabadsággal: csaknem 500 szerkesztőséget vonnak össze egy óriási, kormány közeli médiaholdingba. Vagyis még inkább szigorú központi ellenőrzés alá kerülnek a hatalomhoz hű lapok, rádiók, tévék, internetes portálok, amelyek már eddig is a kabinet álláspontját képviselték. A vezető a jobboldali-nacionalista Orbán Viktor egyik hűséges kiszolgálója lesz. Az még bizonytalan, hogy mit szól az ügylethez a Versenyhivatal. A terv azonban külföldön és idehaza egyaránt bírálatba ütközik. A Német Újságíró Szövetség felszólította a Bizottságot, hogy az tekintse a hatalommal való súlyos és módszeres visszaélésnek a Fidesz kísérletét a sajtó szabadságának és a sokszínűségének korlátozására. Ellenzéki hírforrás szerint a miniszterelnök személyesen rendelte el a centralizálást, mert elégedetlen azzal, hogy az állami források ellenőrizetlenül elszivárogtak ezekbe a magánvállalkozásokba.   

euobserver

eu_observer.PNG

A V4-ek gazdaságát fenyegeti a csoport migrációs politikája. A bevándorlással kapcsolatos félelmeket persze könnyű meglovagolni, de a visegrádiaknak érdemes volna odafigyelniük arra is, mennyi migránsra van szükség a gazdasági növekedés fenntartására. A gyors ütemű fejlődést ugyanis a munkanélküliség nagy arányú csökkenése kísérte, és ez csak fog. Ez a  gyakorlatban már most azt jelenti, hogy sok üres állást nem tudnak betölteni. Ezek száma megnégyszereződött az utóbbi öt évben. A Bizottság arra figyelmeztet, hogy a jelenség hosszú távon alááshatja a fellendülést. További gond, hogy a munkáskezek hiánya megdobta a béreket, így azok sokkal gyorsabban nőnek, mint a termelékenység. Ennek a gazdaság láthatja kárát, hiszen ezek a gazdasági modellek az alacsony keresetekre épülnek. Ennélfogva veszélybe kerülhetnek a külföldi befektetések.

A helyzeten csak rontanak a népesedési kilátások, nem beszélve a kivándorlásról. A lengyeleknél a sok ukrán vendégmunkás segített , de újabbak kellenek és ez vonatkozik a másik három országra is. Visszaüthet a jelenlegi ellenséges hivatalos retorika. Őszinte vitára volna szükség a bevándorlás előnyeiről és hátrányairól. Ennélfogva nem a migráció vélt veszélyére kellene összpontosítani, választási okokból kihasználva a félelmeket, hanem inkább az volna a bölcs, ha a közép-európai kormánypolitikusok arra figyelnének oda, milyen bajokat okozhat a gazdaságban a migránsok hiány, a jólétre és a növekedésre nézve.   

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9514409794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LKerekes 2018.12.02. 07:32:56

Kabaré . Csak a szokásos baromság.
Ja, önámító baromság.
Magyarországnak és a választóknak, meg a Ceu-ból és seggnyalóiból van elege.
Április 8-án emlékeztek mi volt?

Cycmen 2018.12.02. 08:37:03

Nem értem. Már mennek, Bécs tárt karokkal várja őket és közben röhög a markába hogy milyen jól jár most (amint azt egy másik posztból megtudtuk). Bécsben jobb is lesz nekik, mert szerintem is fejlettebb Budapestnél, bár én azért még így is itt érzem jól magam ( leszámítva hogy a pestiek nagy része tipikus hülye proli, de az egy másik téma).
Szóval mi a gond? Miért kell itt hisztizni? Lehet szedni a sátorfát és el lehet tipegni!

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.02. 08:38:49

euobserver:

"Őszinte vitára volna szükség a bevándorlás előnyeiről és hátrányairól."

Igen, de egy vita nem azzal kezdődik, hogy kötelező kvótákat írnak elő és semmibe veszik a tagállamok azon jogát, hogy önálló bevándorlás politikát folytassanak.

rallus 2018.12.02. 08:44:33

Eljött az ideje, hogy 10-15, az amerikai CEU-n végzett és az ott szerzett tudással a szabadpiacon remekül boldoguló tudós eljöjjön Budapestre és leb.ssza Orbán asztalára a diplomáját! Ne legyenek már ők is olyan szemérmesek ezen a téren, mint Gyurcsány!

Magyarország sajnos gyenge ahhoz, hogy migránsokat vegyen el Merkeltől és Macrontól, mert ők egy darabról sem mondanának le a javunkra és ebben az EU teljes apparátusa is ellenünk dolgozik! Ragaszkodnak a saját boldog jövőjüket jelentő munkaerőhöz, hiszen saját gyerekek híján majd a mosolygós muszlim fiatalok gondoskodnak róluk odaadóan öreg napjaikban.

LKerekes 2018.12.02. 08:46:44

@atomic power 1986DucaDuca:
Mondd, önmagadtól vagy ilyen hülye, vagy te is a Ceu-n tanultad?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.02. 08:49:43

@atomic power 1986DucaDuca: "a bevándorlás előnyeiről és hátrányairól."
Igen, de egy vita nem azzal kezdődik, hogy kötelező kvótákat írnak elő"

Nagy zavar van a te fejedben, még mindig. Ennyi év alatt se sikerült megértened. Nincs bevándorló kvóta, soha nem is volt.

"Magyarországnak 1294 menedékkérelmet kellett volna elbírálnia a görögök és az olaszok helyett."

index.hu/kulfold/eurologus/2017/09/06/az_europai_birosag_dontese_a_kvotaperben_1294_menekult_befogadasa/

Érted? Nincs szó illegális migráncsokról. Az 1294 menedékkérőből azt az egy-két főt kellett volna befogadnia Magyarországnak, akikről a magyar hatóságok úgy döntenek, hogy menedékre jogosultak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.02. 08:52:33

@Cycmen: Ezer szállal kötődnek Budapesthez. Tépjél ki egy tölgyfát a földből, és ásd be úra a földbe egy naposabb helyen, biztos jobb lesz neki ott. :))

Gandosz 2018.12.02. 09:19:40

"a cél egyértelmű: megfélemlíteni és elhallgattatni azokat a civil szervezeteket, amelyek védik a polgári és politikai jogokat Magyarországon"

Elhallgattatni azokat a civileket, akik a betondarabdobáló Ahmedet áldozatnak állítják be, ötmilliós kártérítést szereznek Szögi Lajos meglincselőjének, egy másik bűnözőnek szintén milliókat, a magyar államot támadják Strassbourgban és 20 ezer dollárt plusz perköltséget fizettetnek a magyar állammal stb. Normál magyar emberek érdekeit soha nem védték, a kisebbségi magyarok ellen pedig már a románokat, szlovákokat támogatják.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.02. 09:45:09

Ajándék a kisembereknek Karácsonyra: a CEU nevű liberális janicsárképző hazatakarodik.

Cycmen 2018.12.02. 09:59:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: : Ezer szállal kötődnek Budapesthez. Tépjél ki egy tölgyfát a földből, .........

Akkor inkább akác ami tájidegen invazív fa, bár még így is sántít a hasonlat mert az akác tüzelőnek legalább jó!

John Brennan 2018.12.02. 09:59:52

Igazi örömhír. Nagyobb, mint a Vasárnapi hírek megszűnése.
Most egy hétig ez lesz a slágertéma, felváltja a Gruevszkit.
Közben a külföldieket jobban érdekli a párizsi zavargás, az ukrán helyzet, stb. Ez az ügy nem jelenik meg radarjukon még annyira sem, mint amennyire Magyarországon téma mondjuk a csádi felsőoktatás. Ezekkel a magyar újságírók által írt külföldi cikkekel a magyar belpolitikát akarják befolyásolni, csakhát érvényesül a bumeránghatás.
Az emberek 90%-át nem érdekli a Ceu,9% örül a távozásnak, 1% személyesen érintett hőzöngő meg hadd hőzöngjön.

taga20 2018.12.02. 10:03:41

@balcán maxval bircaman:

te mikor takarodsz má haza ruszki ügynök?

az lenne a nagy ajándék a magyar blogszférának, ha te visszahúznál moszkvába, a kágébésputyin gazdád segglyukába. még pezsgőt is bontanék!

taga20 2018.12.02. 10:05:29

@John Brennan:

örülj te ostoba fityeszork!

a könyvégetést mikorra tervezitek?

taga20 2018.12.02. 10:06:44

@LKerekes: laci agyál neki! csak a fejit, hogy meg ne sántuljon!:))))

Gandosz 2018.12.02. 10:09:19

Azon tűnődöm, hogy a nemzetközi sajtószemle mikor ír a következő ügyek nemzetközi visszhangjáról:
Magyarországi jogvédők sikere: 5 milliós kártérítést ítéltek meg a lincselőnek.
Lemondott parlamenti tisztségeiról a rohadtzsidózó ellenzéki képviselő.
Molotov koktéllal és akasztással fenyegetőzik az ellenzéki polgármester.

kunzoo 2018.12.02. 10:14:42

@Gandosz:
Remélem az az ötmillió az áldozat családjához kerül.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.02. 10:18:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

„Nagy zavar van a te fejedben, még mindig. Ennyi év alatt se sikerült megértened. Nincs bevándorló kvóta, soha nem is volt.”

Szerintem a zavar a te fejedben van nem az enyémben! Ki beszélt itt bevándorló kvótáról? Az Európai Bizottság minden törekvése ellenére ezt egyelőre sikerült visszaverni!
Volt viszont az Európai Unió Tanácsának egy 2015. szeptember 22-i határozata arról, hogy az Olaszország és Görögország területén lévő menekülteket kötelező kvóták alapján kell áthelyezni. Teljesen mindegy, hogy ezt relocation scheme-nek vagy resettlement scheme-nek (áthelyezésnek vagy letelepítésnek)nevezték, de kötelező volt és kvótaként határozták meg!

Ezzel a kötelező kvótával indította az Európai Bizottság a „demokratikus vitát”, ami miatt a magyar és szlovák kormány bíróságra vitte az ügyet.

taga20 2018.12.02. 10:39:43

@Gandosz: Magyarországi jogvédők sikere: egy bűnözőt védenek a jogvédők!

mno.hu/belfold/schiffer-soros-penzebol-kepviseltem-orban-viktort-2445097

taga20 2018.12.02. 10:56:32

@Gandosz: ez most hogy fityesznyugger?

Oxica 2018.12.02. 12:18:28

Megint egy szomorú nap Magyarország életében és egy kibaszott nagy örömünnep lápi hülyemagyarország életében.

Megint a felcsúti lótolvaj cigányok győztek, megint valami elmenekült nyugatra a balkánról.
Mondjuk a felcsúti lótolvaj cigány nem is tehetett mást, mert ha aláírja a megállapodást, akkor az a gyengeség jele, összeomlik a fasiszta propaganda.
Most már nem tehet mást, menni kell előre a betonfalig. Na meg Moszkvából is szorítják a tökét rendesen, a gruevszki ügy is jól mutatja, mert putyin gazdától kapta a parancsot, hogy a havert ki kell menteni bármi áron és a felcsúti putyinpincsi megoldotta.
Úgyhogy a felcsúti lótolvaj cigánynak már nincs választása de az is biztos, hogy még az anyaföldben sem nyugodhat, mert mindig akad egy igaz magyar, aki lefossa még a sírkövét is.
Hát ez jutott a felcsúti lótolvaj cigánynak, meg is érdemli.

Hajráhalszagúmagyarország, hajrámagyarok.

taga20 2018.12.02. 12:38:56

@Oxica: szerintem a gecinek mindig sárga lesz a hó a sírján!

egyébként te nem tucc örülni a jó híreknek?:))

hvg.hu/kkv/20181201_Megvan_a_Zold_Hid_uj_elnoke__tortenetesen_egy_fideszes_polgarmester

rallus 2018.12.02. 13:13:37

@Oxica: A stílus alapján nem csak tagának, de neked is eredeti amerikai CEU-s diplomád van! Gratulálok!

morph on deer 2018.12.02. 13:19:52

@Gandosz:
“ Normál magyar emberek érdekeit soha nem védték, “

Így igaz!
Ráadásul Soros pénzéből!
Schiffer is képes volt orbánt védeni, mint a TASZ ügyvédje!
Szégyen, igazad van!

mno.hu/belfold/schiffer-soros-penzebol-kepviseltem-orban-viktort-2445097#

F1 L M 2018.12.02. 13:30:27

"Saját maguk alatt vágják a fát a visegrádiak, ha nem hoznak be sürgősen külföldi munkaerőt, mind közönségesen: migránst."

25 milló románnal fenyegettetek, most meg beengednétek a muszlimokat? Inkább basszátok teherbe a kurva anyátokat!

F1 L M 2018.12.02. 13:33:04

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Nincs bevándorló kvóta, soha nem is volt."

Sőt! Bevándorlás sincs.

taga20 2018.12.02. 13:38:21

@F1 L M: 23 milla, te elbaszott fityeszszar!

morph on deer 2018.12.02. 13:40:52

@F1 L M:
Nincs!
Gruevszki nem bevándorló, hanem menekült, nem tudtad?

morph on deer 2018.12.02. 13:44:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

De most gondolj bele: ekkora ingyen reklámmal, amit az orbán rezsim biztosított a CEU-nak, gond nélkül be fognak tudni indulni Bécsben, és pillanatokon belül a helyükre kerülnek!

morph on deer 2018.12.02. 13:49:08

A CEU-ról jutott eszembe:

- Milyen szép gender a hajad, Rozi!
- Szépnek szép, de én a Lajos vagyok, és szögedi...

morpho 2018.12.02. 14:41:34

@LKerekes: @balcán maxval bircaman: @Gandosz: @rallus: Narancskullancsok! Nektek tulajdonképpen mi bajotok van a CEU-val? Az a gond vele, hogy Orbán azt mondta 25 év után, hogy gond van vele? 25 éveig miért nem volt? Egyszer csak kiderült hirtelen, hogy janicsárképző? Orbánt nem zavarja, hogy a kormányzat jelentős része ott végzett? Ök majd visszaadják a janicsárdiplomájukat? Egyébként mennyire liberális az a "soros egyetem", aminek a végzősei a fidesz szolgálatába állnak? Mi ez az egész agymenés? Miért kellett 25 év után komcsi módszerekkel elüldözni egy tök jó egyetemet Budapestről? Ezzel Magyarország tényleg jól járt? Ez biztos? Az osztrákok meg olyan hülyék a széljobber kormányukkal, hogy befogadják ezt a libsi fészket? Sőt örülnek neki? Nincs itt túl sok ellentmondás?

2018.12.02. 15:00:51

"A bevándorlással kapcsolatos félelmeket persze könnyű meglovagolni, de a visegrádiaknak érdemes volna odafigyelniük arra is, mennyi migránsra van szükség a gazdasági növekedés fenntartására. "

Az ötmilliós Szlovákiában 100 000 munkás hiányzik, Csehországban 300 000.

A szlovák parlament nemrég enyhítette a nem uniós tagországból származó munkavállalókra vonatkozó idegenrendészeti szabályokat.

ujszo.com/kozelet/tobb-munkas-alacsonyabb-ber
ujszo.com/kulfold/tobb-ukran-munkaerot-szeretnenek-behozni-a-cseh-cegek

"Májushoz viszonyítva csaknem kétezerrel nőtt a Szlovákiában dolgozó külföldiek száma, amely tavalyhoz képest jelentős mértékben, 15600-zal emelkedett. A legtöbb Szlovákiában dolgozó külföldi, szerb állampolgár volt. Június végéig számuk elérte a 10300-at, tavalyhoz képest tehát 3200-zal többen dolgoztak az országban.

A Munka-, Szociális- és Családügyi Központ kimutatása szerint a második munkavállalói csoport a románoké. Ők 9 700-an voltak, számuk az elmúlt évtől 1400-zal emelkedett. A magyar állampolgárok alkotják a harmadik legnépesebb csoportot. Ők 5400-an vannak, 1100-zal többen, mint 2017-ben."
infostart.hu/tudositoink/2018/07/25/kulfoldi-segitsegre-szorul-szlovakia

2018.12.02. 15:16:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Pontosan. Az ENSZ keretegyezményében nem szerepelnek kvóták csak javaslatok.

"Nem kell ratifikálni. Ez az ENSZ-közgyűlésének egy határozata. Mi akár figyelmen kívül is hagyhatjuk, vagy éppen száz százalékra be is tarthatjuk, de kiválaszthatunk belőle huszonöt százalékot, amit elfogadunk. Egyszerűen olyan javaslatokról van szó, amit az ENSZ a tagállamainak tesz. Ennél fogva nem lesz a mi jogrendünk része, semmilyen elfogadási mechanizmusra nincs szükség. Ez a dokumentum egy olyan valami, ami ötleteket adhat akkor, ha azt érezzük, a tartalma érdekes lehet Szlovákia számára."

ujszo.com/kozelet/lajcak-ha-butasagot-hallok-meg-kell-szolalom

Miroslav Lajčák szlovák külügyminiszter részt vett a kidolgozásában. Miután a szlovák parlament elutasította a marakeshi konferencián való részvételt, 2 napja lemondott posztjáról.

rallus 2018.12.02. 16:19:34

@morpho: Minden, hazánkban állomásozó külföldi egyetem teljesítette a törvényben előírt feltételeke, csak a gyevi bíró nem! Legalább te, aki garantáltan nem vagy narancskullancs, te mutattass fel valakivel az amerikai CEU-n szerzett diplomát! Ráér holnap is.
Az osztrákok jó emberek, Kun Béláékat is azonnal befogadták, sőt egy ideig innen hordtak Bécsbe saját autókkal migránsokat. Aztán kapukat kezdtek építeni szárnyakkal... Próbálj meg bevinni hozzájuk most a saját kocsiddal egy Ahmed H.-t, aztán térjünk vissza a témára!

rallus 2018.12.02. 16:29:48

@Ms.Cunnesburry: Talán érted...
Ha Romániában a birkákhoz képest kevés a juhászkutya és van pénzük, akkor vesznek néhány border colliet. Ha nincs pénzük, akkor lopnak tőlünk magyar pulit, de eszükbe sem jut arab vagy afgán agarat importálni! Egyszerűen nem felelnek meg helyi alkalmazásra, bár némelyik bizonyára sikeres fedezéseket hajtana végre....

Dickon 2018.12.02. 17:33:04

"A V4-ek gazdaságát fenyegeti a csoport migrációs politikája. A bevándorlással kapcsolatos félelmeket persze könnyű meglovagolni, de a visegrádiaknak érdemes volna odafigyelniük arra is, mennyi migránsra van szükség a gazdasági növekedés fenntartására."

Igen. És Nyugat-Európa is odafigyelhetne arra, hogy ne menekülteknek hívja ezeket a bevándorlókat.
:)

" A gyors ütemű fejlődést ugyanis a munkanélküliség nagy arányú csökkenése kísérte, és ez csak fog. Ez a gyakorlatban már most azt jelenti, hogy sok üres állást nem tudnak betölteni. Ezek száma megnégyszereződött az utóbbi öt évben. "

Ez valószínűleg az Orbán-kormány elhibázott gazdaságpolitikájának következménye.
:)))))

"További gond, hogy a munkáskezek hiánya megdobta a béreket, így azok sokkal gyorsabban nőnek, mint a termelékenység. Ennek a gazdaság láthatja kárát, hiszen ezek a gazdasági modellek az alacsony keresetekre épülnek. Ennélfogva veszélybe kerülhetnek a külföldi befektetések."

Ezek a szemét kelet-európai munkavállalók többet akarnak keresni! Hallatlan!! Felháborító!!! Nem szólt ezeknek senki ott, hogy a kedves és megértő külföldi befektetők az EU olcsó, keleti összeszerelő bázisaként tekintenek a régióra?
:)

"A helyzeten csak rontanak a népesedési kilátások, nem beszélve a kivándorlásról."

Az a kivándorlás, ami Nyugat-Európában bevándorlás? Lehet, hogy nyugaton nincsenek megelégedve a keleti bevándorlók teljesítményével, hogy afrikai és ázsiai bevándorlók millióira van szükség? Olcsóbbak? Ügyesebbek? Jobbak? Szakképzettebbek?
:))

"Őszinte vitára volna szükség a bevándorlás előnyeiről és hátrányairól."

:DDDD
Igen!!! És jó lenne, ha a nyugat-európai megmondóemberek is bevándorlóknak hívnák azt a több tízezer, január elsején, Aleppoban született, fiatalkorú szír férfit, akik Pakisztánon, Afganisztánon és Irakon keresztülutazva értek Európába. És akkor még nem beszéltünk a papírok nélkül érkező afrikai "menekült" férfiakról..
:)
Tehát kellene az őszinteség nagyon.
:)
Nem baj, ha kell a dolgozni vágyó bevándorló, csak akkor ne nevezzük őket menekülteknek. És ne akarjuk őket szétosztani valami kvóta szerint...
:))

"Ennélfogva nem a migráció vélt veszélyére kellene összpontosítani, választási okokból kihasználva a félelmeket, hanem inkább az volna a bölcs, ha a közép-európai kormánypolitikusok arra figyelnének oda, milyen bajokat okozhat a gazdaságban a migránsok hiány, a jólétre és a növekedésre nézve. "

Hát a jövő májusi EU-s választások eredménye után eldönthető lesz, hogy mire volt érdemes összpontosítani, és bölcs dolog-e szarni az állampolgárok véleményére...és milyen problémákat okoz ez politikailag...
:)

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.02. 17:44:27

@morpho:

Mindigis baj volt, de nyilván erőt kellett gyűjteni a bivalyerős ellenség ellenében.

nincs1itt 2018.12.02. 19:10:46

hát tényleg, itten teuton földön is annyira megoldotta, hogy ca 1,5 millió "bevándorló" közül nagyjából 150 fő (igen százötven) dolgozik szakképzettséget igénylő munkában. az 50 legnagyobb német cég együttesen volt képes ekkora "tömeget" alkalmazni. ez netto marhaság, mármint az, hogy az illegális migránsok bármire megoldást jelentenének...

Bambano 2018.12.02. 19:19:35

"Ennélfogva veszélybe kerülhetnek a külföldi befektetések.": ezen nem a külföldi befektetőknek kellene aggódniuk? merhogy engem valami mocskosul hidegen hagy, az tutti.

"Ennek a gazdaság láthatja kárát, hiszen ezek a gazdasági modellek az alacsony keresetekre épülnek.": tehát azért fogadjunk be migránsokat, hogy a külföldi tőkés továbbra is alacsony béreket fizethessen? azért ez komoly agyi ámokfutás.

morph on deer 2018.12.02. 19:42:56

@nincs1itt:
“...az, hogy az illegális migránsok bármire megoldást jelentenének...”
???
Illegális?
Most mondtad, hogy alkalmazzák is azokat, akiket lehet, - akkor mitől illegálisak?

Annak mi az akadálya, hogy a török menekülttáborokból olyanokat szednek össze, akik egy-egy hiányszakmában jártasak, és ezt netán igazolni is tudják?
Aztán azokat fel egy chartergépre, és mindjárt itt is vannak. Onnantól lehet nekik nyelvet meg szokásokat, viselkedést tanítani intenzív módon, a szakmai kifejezésekre fókuszálva, szakmai gyakorlatokra járatni őket, aztán pár hónap múlva már mehetnek élesben dolgozni, stb.
Fogadok, hogy ez sem kerülne többe, mint bármelyik másik megoldás.

Bambano 2018.12.02. 19:54:15

@morph on deer: "Annak mi az akadálya, hogy a török menekülttáborokból olyanokat szednek össze, akik egy-egy hiányszakmában jártasak, és ezt netán igazolni is tudják?": két gond van vele:
- londonban második generációs bevándorlók robbangattak. tehát hiába viselkedik jól, jön az ukáz a vallási vezetőjétől, és bumm.
- a nagyobb baj, hogy ez az ötlet életszerűtlen. akinek hiányszakmája van, az nem dobja el az útlevelét, nem fizet vagyonokat embercsempészeknek és nem dekkol hónapokig török menekülttáborokban. Akinek hiányszakmája van és abban jó, az fogta az útlevelét, felült harmadannyiért a repülőre, beállt ferihegyen a sorba és legálisan belépett az unióba.

Dickon 2018.12.02. 20:00:21

@morph on deer:

"Annak mi az akadálya, hogy a török menekülttáborokból olyanokat szednek össze, akik egy-egy hiányszakmában jártasak, és ezt netán igazolni is tudják?"

:DDDDD
Mivel legtöbbször magukat, személyazonosságukat sem tudják hitelt érdemlően bizonyítani, így az állítólagos szakképzettségüket igazoló papír sem ér sokat...azaz semmit.
És arról ne is beszéljünk, hogy pakik, irakiak és afgánok nem "táboroznak" török menekülttáborokban. Az Iszlamabadból érkező gépen utazó pakikat meg elég nehéz menekültnek titulálni.

"Onnantól lehet nekik nyelvet meg szokásokat, viselkedést tanítani intenzív módon, a szakmai kifejezésekre fókuszálva, szakmai gyakorlatokra járatni őket, aztán pár hónap múlva már mehetnek élesben dolgozni, stb. "

A kutyámat több idő megtanítani ülni, feküdni és nem szőnyegre szarni. Persze álmodozni lehet...
:)

John Brennan 2018.12.02. 20:21:03

@morph on deer: Ugyanaz az akadálya, mint az ilyen hülye ötletekkel előálló emberekből, mint te, értelmes, gondolkodni képes embereket faragni.

Sokmilliós gépeket akarsz egészen más körülmények között szocializálódott emberekkel kezeltetni, akkor annál már valóban hatékonyabb eljárásnak tűnik az ilyen feladatokra disznókat betanítani, mint afgánokat.

2018.12.02. 21:23:14

@rallus:

Én a visegrádi országokban tapasztalható valós munkaerőhiányról beszéltem. Ha lehet, egy pillanatra felejtsük el a háború elől menekülőket.
Az ukrán és szerb vendégmunkások iránt nagy a kereslet Szlovákiában és Csehországban is. Csehország már mongol és filippino munkásokkal szeretné feltölteni a foghíjas állományt, olyan súlyos a munkaerőhiány.
A gazdasági növekedést egy ponton megtorpan, ha nem lesz aki dolgozzon.
Ukrajna pedig el fog népteledni a nagy elvándorlás miatt.
Ezek a szomszédos államok valós problémái. Az úgynevezett migránskérdést - a háború elől menekülők helyzetére pedig megoldást kell találni, a kerítés nem az.
Tárgyalni kellene, egyeztetni, megvitatni az ENSZ javaslatát.

LKerekes 2018.12.03. 04:33:05

@Oxica:
Lótólvas, stb a kibaszpott kurva anyád a családjával együtt.

LKerekes 2018.12.03. 04:34:14

@taga20:
A kurva anyádnak milyen a sírja? gecis?

LKerekes 2018.12.03. 04:36:14

@morpho:
Te kabarét szoktál írni? Nagyon tehetséges lehetsz a jelek szerint ebben. A gondolkozásban már nem!

Cycmen 2018.12.03. 10:28:34

@Ms.Cunnesburry: "A bevándorlással kapcsolatos félelmeket persze könnyű meglovagolni, de a visegrádiaknak érdemes volna odafigyelniük arra is, mennyi migránsra van szükség a gazdasági növekedés fenntartására. ""

Tipikus libsi kérdésfeltevés, eleve azt sugallni, hogy számunkra szükséges munkaerőt saját érdekeink ellenére pusztán idegengyűlöletből nem engedünk be! Gratulálok, te vagy a libsi kérdésfeltevés állatorvosi lova!
Ugyan már előre is tudhatta egy épelméjű ember hogy a migránsok milyen problémákkal fognak járni, tekintve vallásukat, értékrendjüket, kultúrájukat, képzettségüket, de persze te nem tartozol eme gondolkodók csoportjába. Ez nem gond, de nekünk ne nyomd a hülye dumát, ahol ott vannak, már megmutatták hogy milyen irányba befolyásolják a gazdaságot és úgy általában hogy állnak hozzá új hazájukhoz. Ebből nem kérünk.

F1 L M 2018.12.03. 15:30:34

@taga20: 25 vagy 23 már mindegy mit hazudtatok nem oszt nem szoroz.

F1 L M 2018.12.03. 15:32:48

@morph on deer: Nem a Gruevski ügyhöz írtam neki.

nincs1itt 2018.12.03. 19:17:56

@morph on deer: akkor kezdjük az elején: a migrációt a genfi egyezmény szabályozza, illetve a háborús menekültek jogait és kötelességeit. tehát aki tökön-paszulyon keresztül, kizárólag csak egy meghatározott országba szándékozik eljutni, az nem tekinthető háborús menekültnek. mivel nem az első békés országban kívánt megállni. továbbá ők, cirka 1,5 millióan, a 3 év után végre kiszivárgó statisztikák szerint, 90%-ban azt sem tudják hitelt érdemlően bizonyítani, hogy mi a nevük! nem hogy azt, honnan származnak. a végzettségükről, szakmájukról kizárólag a saját bevallásuk alapján lehet képet alkotni. ez általában a 6 eleminek felel meg ca 90-98%-ban.

akkor most ismét leírom, kicsit szájbarágósan: 1,5 millió ember közül 150 főt tudott alkalmazni az 50 legnagyobb német cég. tehát maradt 1 millió 485 ezer fő, akik csak költséget jelentek. illetve semmiféle jogalappal nem rendelkeznek a németo.-i tartózkodásra. egyetlen év alatt 48 milliárd euró volt a költség.
a nyelvtanfolyamok és az integrációs kurzusok lemorzsolódása 100%.

arról nem is beszélve, hogy felnőtt embernek akik csak az arab ÁBC-t ismerik, alacsony iskolázottságúak, nem motiváltak, mennyi idő kellene a latin ABC elsajátításához, majd ezt követően egy nyelv alapfokú megtanulásához?

sajnos eszükbe sem jut, hogy dolgozni is kellene. a német(európai) kultúrát nem kívánják elsajátítani, betartani.

azt sem tudom, hogy jártál-e valaha nagyobb üzemben, pl egy autógyári csarnokban? a fent említett embereknek mennyi időre lenne szükségük, hogy megértsék annak rendszerét és működését, mert bizony anélkül el sem kezdhetnének ilyen helyen dolgozni.
nem sorolom tovább...

nincs1itt 2018.12.03. 19:21:20

@morph on deer: javítani kényszerülök: 1,5 millióból 150 az pontosan 1499850.

nincs1itt 2018.12.03. 19:30:41

@morph on deer: egy apróság kimaradt, a török menekülttáborokban a törökök már "szemezgettek", tehát a szakmával rendelkezőket, akiket hasznosnak találtak, már nem is engedték tovább...

Tangooo 2018.12.04. 12:12:08

Tud valamit a cikk írója? Tudomásom szerint a Közép európai Egyetem marad. Azzal sohasem volt probléma, csak a CEU-val. Legalább egy magát újságírónak tartó ember érzékelhetné a különbséget!
süti beállítások módosítása