B1 blogcsalád



The Times: Magyarországnak nincs helye a demokratikus EU-ban

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. szeptember 14. - Szelestey

• Orbánnál még az is belefér, hogy fontolóra vegye Magyarország kilépését az unióból, de mindenképpen radikalizálódni fog az EP-től kapott pofon után

• Verhofstadt az USÁ-tól vár sürgős segítséget, mert a magyar kormány az egész háború utáni rendet veszélyezteti

• Orbán fogalmi zavarban szenved, amikor az illiberális demokráciáról papol

CNN

cnn.png

Guy Verhofstadt sürgeti, hogy az USA azonnal cselekedjen, mert Magyarország a nemzetközi rendet veszélyezteti és egyre inkább hasonlít Oroszországra. Az európai liberálisok strasbourgi frakcióvezetője hangsúlyozza, hogy az utóbbi években romlott a magyar demokrácia és jogállam helyzete, ezért fogadta el vonatkozó határozatát az Európai Parlament.  Az alapul szolgáló jelentés megállapítja, hogy Orbán törvényeket hozott a szabad sajtó megfojtására, átpolitizálja az igazságszolgáltatást, ördögnek állítja be a civil szervezeteket, antiszemita jelképeket alkalmaz és célba vette a CEU-t. Kedden a miniszterelnök azt bizonygatta az EP-ben, hogy választási sikere adott felhatalmazást a demokrácia visszaszorításához. A migráció elleni uszítás egyetlen célja, hogy felkorbácsolja  a faji feszültséget és befeketítse Soros Györgyöt, utóbbi ellen a taktika is tele van zsidóellenességgel.

Orbán cseppet sem titkolja, hogy illiberális demokráciát akar Európában, sőt, azt terjeszteni is szeretné. Trumphoz hasonlóan azt sem rejti véka alá, hogy megveti a szabályokon alapuló nemzetközi rendszert, illetve hogy nagyra becsüli az olyan, tekintélyelvű erős embereket, mint Putyin és Erdogan. További aggasztó jel, hogy a szélsőjobb aláássa az együttműködést a nyugati titkosszolgálatok között. Mindezek alapján a nemzetközi közösségnek és főként az Egyesült Államoknak lépnie kell, mert a magyar kormány veszélyt jelent. Nem lehet megengedni, hogy populista, szélsőséges kormányok a Kreml vonzáskörébe engedjenek demokratikus államokat és felforgassák a háború utáni nemzetközi rendet. Meg kell fékezni Orbánt – haladéktalanul! 

The Times

the_times.jpg

A lap szégyennek nevezi, hogy a tory EP-képviselők nem szavazták meg Orbán megbüntetését, vagyis annyira csak a Brexitre koncentrálnak, hogy még a magyar demokrácia megőrzését sem támogatják. Ily módon lejáratták a saját pártjukat. Nem mintha a magyar vezető titkolná, hogy mit akar, vagy éppen a legcsekélyebb mértékben szégyellné magát érte. Illiberális demokrácián dolgozik, jóllehet olyan nincs: egy rendszer vagy illiberális, vagy demokratikus, a kettő kizárja egymást. Ám egy ilyen országnak nincs helye egy demokratikus közösségben. A magyarok egyértelműen csúsznak a tekintélyelvűségbe Ám az európai kormánypártok közül csak a konzervatívok foglaltak állást a szankciók ellen. Ez pedig azt tanúsítja, hogy hihetetlen mértékben elvesztették a tájékozódási képességüket, a mértéket. Egyik képviselőjük ugyan arra hivatkozott, hogy csak nem akarták több hatalomhoz juttatni Brüsszelt, ám nevetséges abból kiindulni, hogy egy eljárás nagyobb veszélyt jelent, mint amikor egy tagállamban kisebbségeket vesznek célba és csúfot űznek a tisztességes játékszabályokból.

Orbán azzal érvel, hogy minden országnak joga van saját döntéseket hozni. Ez igaz, ha már kivált az EU-ból, addig azonban nem. A szervezetben vannak törvények, vannak normák. Ha egy ország kezd eltávolodni a demokráciától, akkor az nem beavatkozás, ha az unió kinyilvánítja ellenkezését. Sőt, még többet is kell tennie. Hogy a magyarok és a lengyelek ne fedezzék egymás hátát, azt úgy lehet kivédeni, hogy együtt tárgyalják az ügyeket, mert az képtelenség, hogy kéz kezet mosson, azaz egy jogsértő állam segítse ki a másikat, és viszont. Az integrációnak sok hibája van, pl. nem képes megbirkózni a menekültkérdéssel és a populizmus az idekapcsolódó félelmet gerjeszti. De a menedékrendszer reformját össze kell kapcsolni a szankciókkal azokkal az országokkal szemben, amelyek már nem méltóak a tagságra.

Daily Telegraph

daily_telegraph.jpg

Egy kiszivárgott bizalmas irat szerint a brit miniszterelnöki hivatal azt tanácsolja a tory EP-képviselőknek, hogy határolódjanak el a tekintélyelvű magyar kormányfőtől, miután nem szálltak azzal szembe a szerdai döntő fontosságú szavazáson. Az utasítás értelmében az érintett politikusoknak twitter üzenet formájában nyilvánosságra kell hozniuk, hogy nem támogatják Orbánt. Vagyis közöljék, hogy Strasbourgban ugyan az indítvány ellen adták le a voksukat, az nem a magyar politika helyeslését jelenti, de utána többet ne nyilvánítsanak véleményt a kérdésben. A Downing Street egyébként azt közölte, hogy nem kérték ki az álláspontját a szerdai határozathozatal előtt.  A lap megjegyzi, hogy Nagy-Britanniában viharos visszhangot váltott ki, hogy a toryk nem ítélték el Orbán Viktort az Európai Parlamentben

FT

financial_times.jpg

1. Orbán Viktornak szerdán rossz napja volt Strasbourgban, de egyáltalán nem győzték le. Hagyományos mércével mérve persze megszégyenítette az Európai Parlament, még a konzervatívok nagy többsége is megszavazta, hogy induljon eljárás a magyar kormány ellen. Hazai hívei felháborodtak, ám a döntésről kiderülhet, hogy inkább a kormányfő büszkeségének ártott, mint a politikai pozícióinak. A szankciós fenyegetés igen távoli, amúgy is ez a legkevésbé fontos az egész történetben. Nemigen lehet várni azt sem, hogy kitenné a szűrét a Néppárt, a többi közt azért nem, mert a vezetők aligha akarják destabilizálni az EPP-t, 8 hónappal az európai választás előtt.

Ezzel együtt Orbán az európai színtéren félig-meddig elidegenedett a sajátjaitól, legalábbis egyelőre. Nem túl jó a viszonya Merkellel és Junckerrel, vagyis ha kilép, nem veszít túl sokat. Sokkal valószínűbb, hogy előbb veszi a saját akaratából a kalapját, még mielőtt kényszerítenék rá, de ehhez az kell, hogy már ne tartsa hasznosnak a tagságot. Az illiberális internacionálé lehetőségét olyan pártok vizsgálják, mint az Osztrák Szabadságpárt és az olasz Liga. Azon kívül Orbán kihasználhatja az unión belüli ellentéteket, hogy a migránsbarát EU-elit ellenfeleként jelenjen meg a hazai politikában. Vagyis lehet, hogy Brüsszel pillanatnyilag sarokba szorította, de messze nem verte meg.

2. Orbán Viktor nem az az ember, aki csendben belenyugszik a vereségbe. A kudarc oka ezúttal az volt, hogy sok európai konzervatív képviselő elfordult tőle Strasbourgban, mert ez EP megpróbálja ellenőrizni az új erőket, amelyek felforgatják az EU politikáját. A magyar miniszterelnök, akinek kifejezett célja, hogy létrehozza a bevándorlást elutasító kereszténydemokráciát, az euroszkeptikus nacionalisták zászlóvivője. Meg akarja buktatni a liberális uniós elitet és jobbra igyekszik vinni a Néppártot. A mérsékeltek éveken azt gondolták, hogy képesek nyesegetni a túlkapásait, de most közeledik a nagy leszámolás. Az Európai Parlamentben sokan úgy látják, hogy Orbán magához ragadja a kezdeményezést, továbbá elmélyíti a kapcsolatokat más, unióellenes pártokkal, valamint Steve Bannonnal.

Hegedűs Dániel, a German Marshall Alap kutatója nem gondolja, hogy még vissza lehet fordítani az igen csak radikalizálódott politikust. Így lehet, hogy az még a magyar uniós tagságot is felülvizsgálja. Közben kereszténydemokrata vezetők azt mondták, hogy a jövő heti salzburgi egyeztetésen fel lehet mérni, hogy mennyire Orbán-ellenes a hangulat

The Atlantic

theatlantic.png

Jobboldali európai politikusok megdorgálták Orbán Viktort, ám ez csak tovább radikalizálhatja a politikust – figyelmeztet Jan-Werner Müller. A Princeton-i Egyetem politológia professzora, akinek szakterülete a populizmus, kiemeli, hogy az EP döntése nagy vereség a kormányfő számára, mert cserbenhagyták a konzervatívok, noha éveken át védelmezték. De történik akkor, ha a szélsőséges populisták, akik lehetővé tették a szélsőséges populisták felemelkedését, elfordulnak azoktól? Orbán esetében még nagyobb harciasságra kell felkészülni az EU-val szemben, ami rövidtávon, az ő szemszögéből teljesen ésszerűnek tűnik. A politikus 8 év alatt megteremtette az illiberális demokráciát, közben pedig meggyőzte a Néppártot, hogy ő az európai baloldal áldozata.  A stratégia egy ideig bevált, az EPP bevette, hogy a miniszterelnök a keresztény nacionalista jövőkép védelmezője. Csak ezt nem látták, vagy nem akarták észrevenni, hogy emögött a liberális demokrácia módszeres felszámolása és óriási korrupció húzódik meg.

2015-től Orbán fokozatosan harcba szállt Merkellel a keresztény demokrácia vezetéséért. A Néppártot azonban az ébresztette rá a tényleges helyzetre, amikor tavaly nekirontott Brüsszelnek, valamint elkezdett haverkodni Salvinivel, továbbá teljes támogatásáról biztosította a lengyel PiS-t. Majd kedden ellenséges populistaként lépett fel Strasbourgban, és ezzel eljátszott minden esélyt, hogy még megfordítsa a dolgokat. Természetesen pontosan tudja, hogy aligha függesztik fel az ország szavazati jogát az EU-ban. Abban is bízik, hogy nem zárják ki az EPP-ből. Viszont azzal is tisztában van, hogy egy új, szélsőjobbos frakció nem lesz olyan befolyásos, mint a konzervatív pártcsalád. Igazi populistaként Orbán a viszályokból él, ennélfogva logikus, hogy még radikálisabb irányvonalra térjen, főleg ha el tudja érni, hogy a figyelem továbbra is a migránsokra összpontosuljon, és ne a tekintélyelvűségre, meg a nepotizmusra.

E pillanatban az unió végre azt tette, amit kell: megmutatta, hogy nem lehet autokráciát létesíteni a szervezeten belül, annak előbb-utóbb meg kell fizetni az árát. De a küzdelmet még messze nem nyerte meg. És főleg a kereszténydemokratákat kell emlékeztetni arra, hogy nem elegendő, ha egy alkalommal elvi döntést hoznak

New York Times/Reuters

new_york_times.jpg

Orbán Viktor az erősödő bevándorlás-ellenes hullámra teszi tétjét az unióval kialakult legújabb vitájában. Az EP elmarasztaló döntése jól jön neki, mert úgy jelenhet meg, mint a nemzeti függetlenség bajnoka a távoli brüsszeli elittel szemben, miközben közeleg az európai választás. Tipikusan harcias strasbourgi fellépése fokozta elismerését a hazai nacionalisták, illetve a migránsellenes pártok körében. És úgy tűnik, hogy a kockázatos játék bejön neki, mivel Lengyelország és Csehország mellé áll a vitában, bár lehet, hogy a Fidesznek távoznia kell a Néppártból. A pártcsalád a jövő héten az EU-csúcs előtt Salzburgban tart ülést, de ott nem szerepel a napirenden a magyar párt tagsága. Mráz Ágoston Sámuel, a kormánybarát Nézőpont Intézet igazgatója azt mondja, hogy Orbán egyelőre nem akar kilépni, de ha esetleg megszorongatják, az új helyzetet teremt. Elemzők ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy az Európai Parlament lépése ronthat az ország tőkevonzó képességén.

Guardian

guardian.jpg

Szégyenfolt Nagy-Britannia számára, hogy a tory képviselők megvédték a tekintélyelvű Orbán Viktort, noha az a jogállamot fenyegeti. Így értékeli a fejleményeket egy brit jogász, aki az egyik civil szervezetnél dolgozik Budapesten. Steven Allen a kommentárban rámutat, hogy a Sargentini-jelentés pontosan feltárta, milyen ütemben szorítják vissza a polgári szabadságjogokat, illetve az emberi jogokat Magyarországon. Miként ássa alá a hatalom módszeresen a demokráciát, támadja a kisebbségeket, a CEU-t, stb. Az EP határozata Orbán nacionalista programjának egyértelmű elutasítását jelenti, vagyis hogy illiberális demokrácia jöjjön létre Európa szívében, ráadásul az ideológia kezd terjedni a földrészen.

A helyszíni tapasztalatok azt mutatják, hogy a nemzetközi közösség fájdalmasan lassan reagál a demokráciaellenes magyar kampányra. Hogy a toryk azt tették, amit, az jutalom, amiért Orbán London mellé állt a Brexit ügyében. A szerző azonban úgy élte meg, mint arculcsapást, hiszen Magyarország villámgyorsan lebontja a jogállamot és az emberi jogokat. A brit konzervatívok egy protofasiszta párttal árulnak egy gyékényen, noha a Fidesz pontosan annyira fenyegeti a szigetország, mint amennyire az EU érdekeit.

Le Monde

le_monde.jpg

A vezércikk azt emeli ki, hogy az európai konzervatívok dobták Orbán Viktort és ez döntőnek bizonyult a jogállami eljárás megindításához. De jobb későn, mint soha, mert az Európai Parlament végre erős jelzést küldött, hogy meg akarja védeni az EU alapértékeit. Történelmi pillanat ez, mert az unió hívei ezúttal ellentámadásba mennek át a populisták ellen. Mégpedig politikai értelemben, mert a jogilag bizonytalan a hogyantovább, senki sem tudja, meddig tart a procedúra és mely pontig jut el.

A Néppárt túl sokáig nem volt hajlandó szembenézni azzal, hogy Orbán antidemokratikus politikát folytat. A konzervatívoknak fontosabb volt a vezető szerep Strasbourgban. A pálfordulat oka nem annyira nemes, mint amilyennek látszik. Először is Weber a Bizottság elnöke szeretne lenni és nemigen érhet el célba a magyar miniszterelnök jelentette kolonccal a lábán. Azon kívül már megkezdődött harc az európai választásokra, és a kereszténydemokraták szempontjából félő, hogy egyes pártjai beállnak Macron mögé, ha a Fidesszel nem csinálnak valamit. A magyar párt azonban egyelőre tag marad, de a Néppárt szerdán szembenézett saját felelősségével. Hogy a szavazás arányai ilyen egyértelműek voltak, az jó hír az európai demokrácia jövője számára.

Le Figaro

le_figaro.jpg

A francia EU-biztos kijelentette, hogy most először fél a populizmus és a nacionalizmus felemelkedését látván, 250 nappal az EP-választás előtt. Moscovici, aki a gazdasági ügyekért felel, úgy gondolja, hogy 1979 óta nem volt olyan tétre menő erőpróba a földrészen, mint amilyen a májusi lesz. A bevándorlás, a határok, a külső, amerikai, orosz és kínai veszély létveszélybe sodorhatja az uniót. E súlyos kilátások folytán a szociáldemokrata politikus teljes mértékben támogatja, hogy az Európai Parlament szorítóba kívánja fogni Magyarországot. Mint mondta, a döntés bátor. Jelzés azokkal szemben, akik alá akarják aknázni az európai identitást. Egyben figyelmeztetés, hogy ha valaki nem tartja be a szabályokat, akkor nem lehet a klub tagja. A félelem különben amiatt van benne, hogy a fejlemények nagyon is az 1. világháború előtti időszakot idézik. Azt nem hiszi, hogy a populisták többséget szereznének a következő időszakban Strasbourgban, de a Néppárt 57 képviselője mégiscsak Orbán mellett foglalt állást a szerdai szavazáskor.

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

Magyarország ugyan politikailag mind inkább elszigetelődik, de gazdaságilag vonzó, habár továbbra is kiszámíthatatlan. Az üzleti kapcsolatok mindenekelőtt Németországgal kitűnőek, noha Berlinben igen sok, rendkívül komoly politikai ellenfele van Orbánnak. A magyar GDP tavaly 4 %-kal nőtt, a befektetések 15 %-kal gyarapodtak, nem utolsósorban a külföldi konszerneknek köszönhetően, mert az ország változatlanul népszerű a körükben. A Német Kereskedelmi és Ipari Kamara képviselője úgy jellemzi a helyzetet, hogy virágzik a magyar gazdaság, ebből az idegen cégek profitálnak, és maguk is hozzájárulnak a növekedéshez.

Orbán a kifogásokra azt mondja: Magyarországon jogállam van, a bíróságok jól működnek, viszont nálunk nem vesznek őrizetbe újságírókat. Továbbá nem zárnak be olyan internetes portálokat, amelyek egész nap a miniszterelnököt támadják. Richter Sándor, a bécsi Nemzetközi Gazdasági Összehasonlító Intézettől már nem látja ilyen rózsásnak a helyzetet. Mint mondja, az összes közmédia a kormánypropagandát szajkózza, nem is beszélve azokról az orgánumokról, amelyek Orbán oligarcháinak a kezében vannak. Nincs jogbiztonság, de ez sok céget nem érdekel. A korrupció és az átláthatatlanság járványszerű. Az új elit, a kormányfő baráti köre a szolgáltató szektorban gazdagodik, ott a külföldi vetélytársak nemigen vannak jelen.

Der Standard

der_standard.jpg

1. A magyar kormányfő azzal kokettál, hogy az európai jobboldal vezére legyen és esze ágában sincs visszafogni magát. Mindazonáltal az EP történelmi határozata sok kérdést vet fel Budapesten. Főleg amiatt, hogy mély repedések futnak az Európai Néppárton belül. A frakcióban a Fidesz szinte teljes mértékben elszigetelődött. Csak délkelet-európai, illetve bajor képviselők álltak mellé. Úgy tűnik, hogy Orbán hatalmas pofont kapott. Ahhoz túl rutinos politikus, hogy ne tudta volna, mit vált ki keddi beszédével, miközben a szélsőjobb felsorakozott mellette. Utóbbinak a miniszterelnök már régóta kedvence, azt azonban ezidáig ő maga kizárta, hogy kilépjen a konzervatív táborból. Ugyanakkor illúziónak tűnik az a vágya, hogy belülről reformálja meg az EPP-t. A B-terv egy új frakció lehet, bár kockázatos volna ilyesmibe belebocsátkoznia, mert az új csoport nemigen lehet hosszútávon versenyképes, akkor pedig gyorsan elillanhat Orbán európai befolyása.

2. Orbán felszámolja a tudomány szabadságát: miután az MTA gyakorlatilag elvesztette beleszólási jogát a saját költségvetésébe, most a kormány az Akadémia intézményi hálózatát igyekszik szétverni. A kutató intézetek munkatársai fel vannak háborodva, látván, hogy a hatalom milyen tempóval megy neki a független tudománynak. Miután nyomás alá helyezte a CEU-t, a Fidesz most az ország legfőbb tudományos intézményét nézte ki. A jelek szerint az autonómiának vége. Anyagi ügyekben már kihúzták a szőnyeget a lába alól, amiben egyesek Orbán bosszúját vélik felfedezni, miután egyes tudósok nyíltan bírálták a hivatalos politikát. A legújabb terv értelmében pedig decemberig gyökeresen átalakítanák a kutatás rendszerét. Az Akadémia elnöke egyértelművé tette, hogy teljes mértékben elfogadhatatlan az önállóság megsértése. Csak kérdés, hogy ezek után van-e bármi értelme tárgyalni a kormánnyal.

3. A kommentár úgy értékeli, hogy a magyar kormány túszul ejtette a tudományt, noha az MTA nélkül az ország gyorsan elveszti kapcsolatát Európával, illetve a világgal. Orbán Viktor harcias strasbourgi szereplésének árnyékában Budapesten rémtetteket követnek el a szabad tudomány ellen. Miután a Fidesz hónapokon át mindent megtett, hogy elűzze a CEU-t, most nemzeti intézményeknek megy neki. Az Akadémiát próbálja szabályszerűen szétrombolni. A cél kézenfekvő: annak az elmebeteg klikknek, amely önkiszolgáló üzletnek nézi az államot és nem tűr semmiféle ellentmondást, mindenféle autonómia szálka a szemében, mert az veszélyt jelent az uralmára, tehát fel kell számolni. Ám ugyanilyen világos, hogy ez mit jelent az ország számára: kiszorul Európa és a világ tudományos életéből, ám ez gazdaságilag is visszafelé sül majd el.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9814239509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emmett Brown 2018.09.15. 16:35:08

@midnightcoder2: vagy akik nem beszélik a nyelvet.

antiinternáci 2018.09.15. 16:43:57

Ez a Szelestey nagyon vicces már megint a förmedvénygyűjteménnyel, amire nyugodtan vonatkozhana a "Mars-béli krónikák" cím.
Épp pár napja nagy diadalt aratott Moszkva (áthúzva) Brüsszel a szocialista demokrácia érvényesítése terén a magyar faszisták ellen. Olyan simán ment, hogy még a szavazás szabályait sem utólag kellett megváltoztatni, hanem már pár órával előtte meg lehetett tenni, elvégre mégis csak demokraták az elvtársak... És amúgy is abszolút fair módon jártak el a faszista magyarokkal szemben, például hosszas vita után a "nem" szavazatokat egyáltalán nem is számították "igen"-nek, pedig akár lövethettek volna is.

antiinternáci 2018.09.15. 16:49:59

@morph on deer:
Szerintem meg nagyin jó, hogy a határin túli magyarok segítettek az internácik minél nagyobb arányú visszaszorításában. Sajnos még így us bejutottak a parlamentbe, de ez nem a határon túluak szégyene.

putris72 2018.09.15. 17:00:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Tudtad,hogy 2008-ban kezdődött,és bőven 2013-2014 lett vége a válságnak? Tudtad,hogy a felvett IMF hitel 8800 milliárd forint ,azt a Fidesz fizette vissza? Tudtad,hogy 2004-ben a Maastrichti kritériumokat soha nem kérték komolyan számon a baloldaltól? 6 évig? Tudtad,hogy a Fidesznek pár hónapot adtak az Unióban?/6 év,és szemben 3-5 hónap! Tudtad,hogy az visszatartott áfa pénzt is a fidesszel fizetették vissza? Tudtad,hogy az államadoságot GDP arányosan számolják,és nem Kurt urfissan?

Emmett Brown 2018.09.15. 17:14:39

@putris72: a fidesz fizette vissza. Hát persze, a tagok rendkívüli befizetéseiből meg Lőrincz adományaiból, véletlenül sem újabb hitelekből, mint a letelepedési program például.

Neo07 2018.09.15. 17:14:45

@midnightcoder2: A kettős állampolgárok a világon mindenütt leginkább csak az egyik országban adóznak. (A fogyasztási adót nem számítva.)

Neo07 2018.09.15. 17:27:25

@Emmett Brown: Senki sem mondta, hogy újabb hiteleket nem használtak fel erre, ámbár nem túl szerencsés ily módon megoldani. A lényeg, hogy az eladósodottság folyamatosan csökken. A szélsőbalos, szélsőlibes ellenzék ezt nem tartja fontosnak, kitűnő példa erre pl. egy mai hír, miszerint Hódmezővásárhelyen másfél milliárd forintos hitelt akart volna felvenni Márki Zay, strandfelújításra(!) és egyebekre. Minden normális, józan ember ( =fideszes, pl.) egyből érezheti, hogy ez nem a legjobb üzlet, mert egyáltalán nem garantált a megtérülés...

Emmett Brown 2018.09.15. 17:43:56

@Neo07: hány stadion termeli a pénzt? Az nem zavarja az értelmes fideszeseket? Vagy ha nem közvetlenül arra vették fel hitelt, hanem egyszerűen arra elköltötték a meglévő pénzt, és így már másra vettek fel a hitelt az ügy frankó?

Az sem zavarja a jobboldali értelmes fideszeseket, hogy jónéhány orosz/ukrán maffiózót illetve pár KGB ügynököt sikerült magyar állampolgársághoz juttatni?

Neo07 2018.09.15. 18:20:34

@Emmett Brown: A stadion-mánia engem is zavar, de mit tegyek, nincs jobb a Fidesz-KDNP helyett...
Akkor még egyszer: nem tudom, nem is érdekel, a lényeg, hogy TÖREKEDNEK az összadósság csökkentésére, sikeresen, úgy , hogy csomó elprivatizált (=lopott) vagyont sikerült visszavásárolni. (miért ne Magyarországnak, Magyarországon hajtsa a hasznot).

De, természetesen zavar. De azt is olvasom, hogy igyekeznek felderíteni az ilyen eseteket, és ez valamennyire megnyugtató. Ha ez az ára annak, hogy az országot a szélsőbal/szélsőlib ne árusítsa ki teljesen, ne adósítja el a reménytelenségig, ne hajtson végre jó, engedelmes helytartó módjára lakosságcserét, akkor ezt az árat boldogan kell megfizetnünk.

taga20 2018.09.15. 18:51:51

@putris72: "Tudtad,hogy a felvett IMF hitel 8800 milliárd forint ,azt a Fidesz fizette vissza?"

mit csinált, ki?

a kurvaanyádat nem basztamegafityesz?

Emmett Brown 2018.09.15. 18:52:48

@Neo07: most képzeld el, hogy Juncker kiáll, és azt mondja, hogy néhány radikális iszlamista arc becsúszott, bocsika, de ezentúl bizisten nem lesz ilyen, és aki már itt van, azt megpróbáljuk előkeríteni. Azt mondanád, hogy "huh legalább foglalkoznak vele", vagy azt, hogy "ennyire kurva hülyék hogy lehettetek?"

taga20 2018.09.15. 19:34:52

@Neo07: "akkor ezt az árat boldogan kell megfizetnünk."

mégegyszer kérdezem! te fogyatékos vagy?

Helga Beauty Salon. 2018.09.15. 19:44:08

@taga20: Ne hisztizz, nem veszélyezteti a pozíciódat. Egyébként hogy lettél ilyen? Piáltál, leejtettek, vagy már így születtél? Vagy inkább mind a három.

morph on deer 2018.09.15. 19:51:22

@putris72:
“Tudtad,hogy a felvett IMF hitel 8800 milliárd forint ,azt a Fidesz fizette vissza?”

Tévedsz szivi! Azt te fizetted vissza!
Meg Kurt úrfi, Nemecsek, Taga, Andy és a többiek!

Ideje lenne felfogni és tudatosítani, hogy te fizetsz mindent! Még orbán fizetését i, tudod?

Tehát a “fidesz” nem fizetett vissza semmit, azt mind te fizetted!

Még a fidesz fenntartását is te fizeted, fogod, szivi?

Meg én, pedig tőlem nyugodtan koplalhatnának a disznó kinézetű fideszes elvtársak, nem szakadna bele a szívem, de mégis fizetem őket is!

Szóval ajánlom, hogy gondolt ezt át még egyszer, - vagy akár többször, ha szükséges, - de ébredj már fel: ezek a te pénzedet kőltik, magukra is!

Már amikor nem Sorosét.. :))))

taga20 2018.09.15. 19:52:00

@Helga Beauty Salon: mégegyszer kérdezem!

szerelmes vagy belém?

morph on deer 2018.09.15. 20:00:26

@Neo07:
“ Ha ez az ára annak, hogy az országot a szélsőbal/szélsőlib ne árusítsa ki teljesen, ne adósítja el a reménytelenségig, ne hajtson végre jó, engedelmes helytartó módjára lakosságcserét, akkor ezt az árat boldogan kell megfizetnünk.”

Tényleg..!

Mindjárt más, ha mindezt a szélsőjobb teszi, nem?
Akkor legalább a gardróbot nem kell áttendezni, ugyanaz a barna ing megteszi, mint “előzőleg”, hacsak a nagy jóléttől nem szorít...

Mondom, igazad van! :)

Helga Beauty Salon. 2018.09.15. 20:01:51

@taga20: Szerelmes. De nem plátói, mert meg is akarlak dugni. Végigvennénk a Káma Szútrát. Holnap jó neked?

putris72 2018.09.15. 20:02:05

@morph on deer: Igen barátom mi fizettük vissza,de a baloldal cseszte el!!Ezt te vésd az eszedben! És arról,hogy elcseszte az Uniónak tökéletes rálátása volt,és tudta róla! Sargentininek is Romániával,meg Máltával kellene foglalkozni! Ja nem mert ott balos kormányok vannak! A nemlétező dolgokért pellengére állítunk egy országot a létező dolgokért,meg mert vérkomcsik hát elnézzük! Az Unió,most tökéletes Szovjetunió!Benne veletek komcsikkal,akik most oda nyaltok!

putris72 2018.09.15. 20:05:02

@taga20: Hülye gyerek! Te kaptál abból a pénzből amit a balib bandád fölvet,mert még egy háztartást sem tudnak vezetni,de a hazaárulásban mindig jeleskednek! Az értelmi szinted egy bödösbencéjével vetekszik,bár lehet,hogy az intelligensebb!Ha nem tudsz normálisan megnyilatkozni inkább kussolj!

putris72 2018.09.15. 20:14:42

@Emmett Brown: Te a Mészáros Lőrincen kívül ismersz még valakit? Mert vannak olyan balib milliárdosok akik még most is több állami megrendeléshez jutnak mit a Lörinc testvér,de te még nem is hallottál róluk! Hozzájuk képest a Mészáros egy csóró Etióp!A vicc,hogy ezeknek az emberkéknek már 2010 előtt 2-3 szoros vagyona volt mint a Lőrinc testvérnek,és csak gyarapodott!Tudok ők is így szerezték a vagyonukat!Csak akkor az Unió szerint törvényes volt!Ezek szerint ha csak balibek jutnak állami megrendeléshez akkor minden törvényes,ha más is akkor rögtön korrupció! Nincs itt ebben néminemű ellentmondás? Az Unióban lehet tüntetéseket szétverni,lehet újságírókat meggyilkoltatni,mert közel kerültek a balib kormányokhoz! A titkosszolgálatokkal megfigyeltetni,és vegzálni a nekünk nem szimpatikus politikusokat!Persze lehet,ha balib kormány van! De Magyarországot mondvacsinált ugyekkel el lehet ítélni!

taga20 2018.09.15. 20:26:35

@Helga Beauty Salon: jó.
de az ánuszodat takarítsd ki, me nem szeretném, ha barna lenne a cerkám.

taga20 2018.09.15. 20:28:44

@putris72: mégegyszer! ki a kurvaanyád fizette vissza?

erről pofázz szarházi!

morph on deer 2018.09.15. 21:03:20

@putris72:
“mi fizettük vissza,de a baloldal cseszte el!!”

Csak nem azt akarod mondani, hogy csak a fideszesek lóvéjából sikerült visszafizetni, mert csak ők fizettek adót???

Come now, darling, ennél azért te okosabb szoktál lenni!

Mi az, hogy “mi”?

A fideszesek?
És mit csináltak közben a többiek, szerinted?

Ébtedj fel, szivi, ez “CSAK” az egész ország erőfeszítésével volt lehetséges, és NEM csak a fidesz eredménye!

Arról meg már nem is akarok vitát nyítni, hogy mindnyájan tudjuk, hogy mindehhez még az a csököttagyú gondolkodás is kellett, amelyik szerint sokkal “jobb” az a kölcsön, ahol ugyan magasabb a kamat és jóval többe kerül, de senki nem ellenőrzi, hogy mire megy a lóvé, mint az olcsóbb, amelyik körmére néz a kormánynak, szóval ez mind megvan.
És mielőtt belemennél: az államkötvény is hitel, szóval nem kell a “piacról” finanszírozott duma sem...

Tudjuk, hogy viktorkának a saller és a koki - emberek, egyáltalán ki a bánat használ ilyen kifejezéseket, a felcsúti ganajtúrón kívül, de őszintén - fontosabb volt, meg az erőfitogtatás, mint mindig, mint az ország valós érdeke, szóval nem kell ezt se megmagyarázni!

Egy a lényeg: a fidesz SEMMIT NEM FIZETETT, ezzel szemben TE FIZETED A FIDESZT IS!

Mindent te fizetsz, meg én, meg a Taga, az Andy meg még a megszámlálhatatlan szerencsétlen, aki majd megint fog kapni pár NERrsébet utalványt cserébe.

De remélem, téged kegalább meghívnak egy kis adriai yacht-túrára, hogy legalább lásd, hogy mire is megy a pénzed!
Majd mesélj róla, jó?

teéjesenmindegy 2018.09.15. 22:29:17

@morph on deer: A szocik alatt pedig még a szaros Nerzsébet utalvány sem volt, baszod.
Különösen hülye fajta vagy, az zavar, hogy Mészáros, az nem, hogy a Strabag főrészvényese épp mit csinált az Adrián.
Az IMF hitelről meg végképp semmi fogalmad nincs. Marhára nem mindegy, hogy kell neked 10 ezer forint, és megkapod 5% os kamattal, vagy rádtukmálnak 100ezret 3% on. Szerinted hogy jársz jobban?

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.09.15. 23:45:14

@math0: Én egy szót nem mondtam soha arról, hogy ki mit csinált a hatalmával. Csak 2014 óta az a téma,hogy a "Fidesz magára írt egy választási rendszert, amivel bebetonozta magát". Én meg erre azt mondtam mindig, hogy:

1: a Régi rendszerben is benne volt a brutális torzulás, ha egy párt "túl sok" egyéni körzetet vitt el. Lásd MSZP 94-ben.
2: A Fidesz nem MAGÁRA írt egy, a győztest a réginél még jobban megtoló választási rendszert, hanem csak simán egy olyat,ami a legerősebb pártnak-pártszövetségek még jobban kedvez. Igen ezek most ők, de abban a pillanatban 45-49%-al az MSZP-nek is lehet2/3-a, amint újra egy olyan tömegpárt lesz,mint Horn idejében. Akkor a Fidesz saját fegyverével lesz legyőzve.
Egyébként amennyire emlékszem, még Gyurcsány kormányzása idején is gondolkodtak az Országgyűlés csökkentésén és egyfordulós rendszer bevezetésén, ami akkor éppen nekik lett volna jó, hiszen volt egy MSZP-SZDSZ tömb, vele szemben meg, Fidesz, KDNP, MDF, MIÉP, Centrum Párt, ami ugye egy nagy kamu volt, még a Kisgazdák is szuszogtak talán. Szóval pont fordított volt a helyzet, mint ma.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:13:11

@Neo07: "nem keresek neked linkeket, van jobb dolgom is. Keressél te, ha kételkedsz."

látom, te olyan hülye vagy, hogy azt hiszed, majd én dolgozok azon, hogy meggyőzzem magam a te véleményedről, ami egyébként hazugság?!

" Nekem nincs okom ebben kételkedni, mert az igazságérzet is ezt diktálja. Ha van 10 ember egy szobában, ebből 5 tartózkodik, 3 mond igent, kettő nemet, akkor végeredményben 10-ből 3 mond igent. Ez teljesen más végkifejletet ad, mint ha nem lennének tartózkodó szavazatok."

2016-ban nem így volt, Orbán népszavazási rendszerében. ez tény. az is tény, hogy az EP úgy határozott, hogy úgy legyen, ahogy. ehhez képest a te "igazságérzeted", egy 4 elemis, hülye paraszté egy zsákfaluban, nem számít.

"Dehogyisnem ez a kérdés. Akkor is azt mondták egyesek, hogy a Nyugat igazságos lesz, bízzunk bennük. "Igazságos" volt, csak nem velünk, hanem a kisantanttal. Most is azt mondják egyesek, hogy bízzunk a Nyugatban, jóságos lesz."

akkor is, és most is úgy kezdődött a dolog, hogy a hülye magyar paraszt elkezdett háborúzni. a végén meg sír, hogy megszívta. akkor is hülye volt a magyar kormány, és most is.

Tanuljál történelmet, mert láthatóan igen keveset tudsz erről. A magyar parlament megszavazta a háborút. Tény.

"A magyar miniszterelnök álláspontjával egyedül maradt a merénylet után összehívott koronatanácsban, és rajta kívül az összes résztvevő megszavazta, hogy ultimátumot küldjenek Szerbiának. "

www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20140728-haduzenet-1914-julius-28-i-vilaghaboru-csak-urugy-volt-a-merenylet-az-elso-vilaghaboruhoz.html

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:15:38

@alfacharlybravo: 70%, az egy nagyon nagy többség. és Strasbourg, nem Brüsszel.:)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:20:35

@antiinternáci: pár napja nagy diadalt aratott Moszkva (áthúzva) Felcsút az illiberális "demokrácia" érvényesítése terén a magyar ellenzék ellen. Olyan simán ment, hogy még a szavazás szabályait sem utólag kellett megváltoztatni, hanem már pár hónappal előtte meg lehetett tenni, elvégre mégis csak demokraták az elvtársak... És amúgy is abszolút fair módon jártak el a lippsi (sic!) magyarokkal szemben, például hosszas vita után az ellenzéki szavazatok csak kis részét számolták a Fideszhez, pedig akár lövethettek volna is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:21:07

@antiinternáci: látom, neked csak akkor tetszik a demokrácia, ha ti győztök.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:26:11

@putris72: "az államadoságot GDP arányosan számolják"

az államadósságot forintban vagy dollárban számolják, abszolút értékben. az más kérdés, hogy meg szokták azt is nézni, hogy GDP arányosan mennyi. az államadósság Orbán alatt nőtt. ez tény. miközben ellopott 3000 milliárd forintnyi manyup pénzt. azért ez így eléggé durván szar teljesítmény.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:27:52

@Neo07: te beteg vagy, boldogan elviseled az ország tönkretételét képzelt fóbiák miatt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:32:42

@putris72: "Mert vannak olyan balib milliárdosok akik még most is több állami megrendeléshez jutnak mit a Lörinc testvér,de te még nem is hallottál róluk!"

hazudsz.

" Hozzájuk képest a Mészáros egy csóró Etióp!"

Mészáros a második legkevésbé csóró etióp az országban. Az első Csányi, de az is Fideszes.

a100leggazdagabb.hu/

de hát a buzi Fideszes bármilyen ökörséget behazudik, se esz, se becsülete.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:46:23

@teéjesenmindegy:

1) a Strabag a bokorban sem volt, legalábbis 2014-ben:

index.hu/gazdasag/2014/04/14/kozbeszerzes/

2) A Strabag fő részvényese Oleg Wladimirowitsch Deripaska. Az Adrián van?! Miért érdekes ez?

de.wikipedia.org/wiki/Strabag

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:48:50

@teéjesenmindegy: az IMF szerinted tukmált? mi erre a bizonyítékod?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:50:25

@dorian gray: a Fidesz rendszere jobban torzít, és a Fidesz ezzel jobban visszaélt, mint bárki más előtte. és az általában felhozott külföldi példáknál is jobban, ahol nem élnek vissza ezzel.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 00:54:08

@dorian gray: ja, és lehet, hogy a Fidesz majd bukik, és ha bukik nagyot bukik, de könnyen meglehet, hogy pont a Fidesz választási rendszere miatta ott is egy durva túlhatalom alakul majd ki, és például nagyon embertelenül állnak bosszút a Fideszen, majd jön a "fehérterror" után a "vörösterror". te ennek miért örülsz?!

megmondom: mert idióta vagy.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.09.16. 01:05:08

@math0: Igen jobban torzít, de elbeszélünk egymás mellett. Ettől még igaz, hogy nem a FIDESZRE van írva a rendszer hanem a LEGERŐSEBBRE. AZ most a Fidi ez tény.
A külföldi példázás azért nem feltélen szerencsés,mert pl a Franciáknál is csak egyéni van, ahogy tudom, Így tudott nyerni Macron 70%-os (!!!!) mandátumaránnyal, úgy, hogy az összes leadott szavazat valami 43%-át kapta meg a pártja, a részvételi arány pedig 42%volt. Magyarán a teljes szavazásra jogosult lakosság 18%-a támogatta és így lett 705-os többségük. Ezeket csak azért írom le, mert idehaza is mindenki osztogatta a grafikonokat, hogy Orbán 49%-a az valójában csak nem tudom mennyi, mert 40% el sem ment szavazni... Persze a francia választás miatt nem kerekedett ki a szeme a magyar ellenzéknek. Sőt tapsikoltak, hogy na majd Macrontol kap a pofájára Orbán.
Angliában is tisztán egyéni körzetes a rendszer. Tony Blair is ezért nyerte szénné magát 1997-ben. Az angol rendszerre mikor mondta valaha is bármelyik magyar politikus, hogy baj van vele?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 04:22:02

@dorian gray: torzít, jobban torzít, mint előtte. ez baj, ne terelj!

a francia választásoknál kevered sezlonyt a faszommal. a francia választási rendszer kurva bonyolult, fingod nincs róla, nem látod át.

a parlamenti választásokon Macron pártja a második fordulóban a szavazatok 49%-át kapta, ezzel a képviselők 54%-át szerezték meg:
fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lections_l%C3%A9gislatives_fran%C3%A7aises_de_2017

ez nem olyan torz, mint a magyar.

az elnök választása, az egy másik választás, de nem az határozza meg a parlament összetételét. aztán meg ugye két kamarás a parlament. van még egy szenátus is:

fr.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9nat_(France)#%C3%89lections

és aztán vannak még a régióknak választásai:

fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lections_r%C3%A9gionales_en_France

aztán a tartományoknak:

fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lections_d%C3%A9partementales_en_France

és az önkormányzati választások.

tehát van minimum 3-mmal több szint, fék, és egyensúly a parlamenti választásokhoz képest.

teljesen összehasonlíthatatlan a magyar rendszerrel, te idióta barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 04:25:56

@dorian gray: "Az angol rendszerre mikor mondta valaha is bármelyik magyar politikus, hogy baj van vele? "

nem a mi dolgunk. az angolok mondják. és pont a ti kedvenc nácitok az, aki mondja, mert ott ő a kicsi, és ő szenved miatta:

www.theguardian.com/politics/2015/may/31/uk-voting-system-incapable-of-delivering-fair-result

na, most akkor mi van, nincs igaza a kedvenc nácitoknak, vagy mi?!

chrisred 2018.09.16. 05:56:11

@dorian gray: Ezek téves számok. A francia választásokon a kormánykoalíciós pártok az első fordulóban 32,33, a második fordulóban 49,11%-ot szereztek meg, és így jutottak 60,66% maátumhoz. Tehát még az 50% közeli eredménnyel is messze voltak a kétharmadtól.

putris72 2018.09.16. 09:36:16

@taga20: Pici oldalkocsi elmebetegem! A Fidesz fizette vissza!Mert ők kormányoztak!És ha mindent betartottak volna amit a balibek az IMF hitelért cserében aláírtak akkor nagy baj lett volna!DE te ezt nem túlságosan érezted meg!Mivel nem voltak megszorítások!Sőt! DE mondok neked valamit 2002 után kb még 2 évet mentek aránylag jól a dolgok!Addig még tudott a stabil gazdasági viszonyokból élni a balib kormány 2004-re már baj volt!2006-ban már EU-s segítséggel és csalással nyertek! Pedig mindenhonnan leváltották azokat az embereket akiket nem ismertek!Vissza tartották olyan Áfa pénzeket a vállalkozásoktól amiket vissza kellet volna fizetni! A Maastrichti kritériumokat sem tartották be!Csak gáz,víz villany,és élelmiszer áremeléseket tudtak összehozni! A munkanélküliség nőt,a bérek csökkentek!2010 után ennek a kormánynak kb 3-5 hónapot adtak,hogy a Maastrichti 3% kritériumokat betartsa,a visszatartott Áfa pénzt kifizesse! Ja és plusz az IMF hitel visszafizetéséről is kelt már gondolkodniuk!Kérdem én okos tojás,ha szerinted mi fizettük vissza,szerinted mi döntöttünk,hogy nekünk kell ilyen feltételekkel az IMF hitel?Nem! Hiszen Fidesz hazugságnak titulálták,hogy egyáltalán a válság szele ami nincs elér minket!Aztán jól csődbe is mentünk!Tudod a Gyurcsány ismerte el,hogy 5 napra voltunka teljes államcsődtől,és fizetésképtelenségről! És akkor itt mondtak a devizásoknak?Azt,hogy tanulják meg nincs ingyen ebéd!És a kormánynak nem kell segíteni,mert nem ők vették fől a hitelt!Ezt mondta Gyurcsány,Bajnai,és Simon! Érdekes módon a kormányváltás után,mer a kormánynak mindent meg kell tenni azon deviza hitelesekért akiket a balibek sodortak bajba! Mert 2-3 évig le sem szarták őket!Tudom,hogy hülye vagy és ezt sem érted meg ezért nem nagyon fogok reflektálni a válaszodra mert az nem válasz csak primitív személyeskedés,akár csak a több ide írogató balib mint Matho,kurt urfi,és a többiek!

taga20 2018.09.16. 10:57:11

@putris72: "Tudom,hogy hülye vagy és ezt sem érted meg ezért nem nagyon fogok reflektálni a válaszodra mert az nem válasz csak primitív személyeskedés,akár csak a több ide írogató balib mint Matho,kurt urfi,és a többiek!"

szakadok rajtad ember:)))

nyugger korodra, még magyarul se tanultál meg rendesen írni, de lehülyézel engem és még párakat, akik nem kérnek a geciből és maffiájából!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.16. 11:12:42

@putris72: " A Fidesz fizette vissza!Mert ők kormányoztak!"

Amióta a kedves vezér vezet az országot, azóta a nap sem kel fel nélküle. Egyszer elfelejtette felkelteni a napot, volt ám riadalom!

"DE te ezt nem túlságosan érezted meg!Mivel nem voltak megszorítások!Sőt!"

3000 milliárd manyup pénzt loptak el tőlünk. Plusz voltak megszorítások. Telefon meg bankadó, meg ilyenek.

Kivlov 2018.09.17. 07:37:30

@taga20:
muhahahahaha, tetszettek volna áprilisban másképp X-elni! b*lfaszok...

2018.09.17. 11:17:32

@math0: "3000 milliárd manyup pénzt loptak el tőlünk. Plusz voltak megszorítások. Telefon meg bankadó, meg ilyenek."

Ami a tiéd volt, (nem, nem az egész) azt visszafizették.. és ha nyilatkoztál, a teljes összeget meghagyták. Amíg meg a nyugdíjakat folyósítják, addig effektíve egy baromság azt állítani, hogy 'ellopták'.

2018.09.17. 11:20:49

@Womb Raider: Ja..és nem az a tolvaj, aki elbokázza a zsét és a kölcsönből tengődést megfejeli a kvázi államcsőddel, nem, valójában az a szemét tolvaj, aki a trükkök százai hagyatékát átvette és fizette a számlát. Logikus.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 12:00:38

@Womb Raider:

"Ami a tiéd volt, (nem, nem az egész) azt visszafizették."

nem. egy részét fizették vissza.

" és ha nyilatkoztál, a teljes összeget meghagyták."

1) itt el ismerted, hogy nem a teljes összeget fizették vissza.
2) olyan nincs, hogy: "ellopom a pénzed, kivétel, ha tiltakozol", ne lopj! alapból! arról nem beszélve, hogy a nyilatkozás nem volt mindenkinek technikailag lehetséges, és az adott helyzetben nem lehetett tudni, hogy mi lesznek a következményei.

3)
" Amíg meg a nyugdíjakat folyósítják, addig effektíve egy baromság azt állítani, hogy 'ellopták'.

ezt akkor mondhatnád esetleg, ha lennének egyedi számlák, amire rátették volna az ellopott pénzt. de még akkor is lopás, mert én döntöm el, hogy a pénzem hol tartom, és mibe fektetem, nem a csuti paraszt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 12:01:58

@Womb Raider: mennyit is fizetett Orbán személyesen?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 12:09:51

@Womb Raider: a "trükkök százai", a választási csalások, a "hazudtunk, reggel, délben este" témához:

index.hu/gazdasag/2017/10/23/csak_a_valasztasok_utan_ugrik_majd_meg_hivatalosan_is_a_magyar_allamadossag/

Orbánnak papírja van a trükkök százairól, és, hogy hazudott reggel, délben és este. te kis Fideszkurva!

és lám-lám:

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/a-magyar-koltsegvetesi-hiany-121-szazalekon-all-1086885/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 12:14:24

@Womb Raider: "Amíg meg a nyugdíjakat folyósítják, addig effektíve egy baromság azt állítani, hogy 'ellopták'. "

ellopok tőled egy millát, és utána majd folyósítok neked belőle. hidd el, a Józsinak is folyósítottam. ez egy piramisjáték, de ráadásul erőszakolt piramisjáték.

2018.09.17. 12:37:32

@math0: Figyu... az önkéntes mnyp-hez és a hozamokhoz nem nyúltak, senkinél. Azt nem einstandolták, viszont az összeget, ami valójában nem volt más, mint az állami nyugdíj egyik kicsavart lába (profitot a magáncégeknek becsatornázó jóságos liberálisainknak hála) Hiányzott a költségvetésből és ez is hozzájárult a csődszéli helyzethez.

'1) itt el ismerted, hogy nem a teljes összeget fizették vissza. '
??? Mit fizettek vissza? Ami a tiéd volt, nem az államé. Sőt.. ha nyilatkoztál, minden maradt a régiben.

"2) olyan nincs, hogy: "ellopom a pénzed, kivétel, ha tiltakozol", ne lopj! alapból! arról nem beszélve, hogy a nyilatkozás nem volt mindenkinek technikailag lehetséges, és az adott helyzetben nem lehetett tudni, hogy mi lesznek a következményei.
"
Hülyeség. Ha ellopták volna, akkor mindenkiét viszik és nincs választási lehetőség. Az nem lopás, ha megkérdem: ezekkel a feltételekkel visszaszolgáltatod, ami amúgy most sem a tiéd jogilag? Vagy vállalod az abból fakadó kockázatot.

"ezt akkor mondhatnád esetleg, ha lennének egyedi számlák, amire rátették volna az ellopott pénzt. de még akkor is lopás, mert én döntöm el, hogy a pénzem hol tartom, és mibe fektetem, nem a csuti paraszt!"
Na...haggyá' má. Állami nyugdíj minden normális helyen van. Önkéntes (!!!!) magánynudíj is..kötelező mnyp meg sehol.. mert egy faszság. Ezt az anomáliát számolta fel a fidesz.

"ellopok tőled egy millát, és utána majd folyósítok neked belőle. hidd el, a Józsinak is folyósítottam. ez egy piramisjáték, de ráadásul erőszakolt piramisjáték."
Az állam hosszú-hosszú évtizedek óta patent módon fizeti a járadékokat. Ami a társadalmi szolidaritásból fakadóan messze több is lehet, mint amennyit a pógár effektíve befizetett. A manyupokról meg egyelőre még túl sok referencia nincs idehaza..néha jobban, néha rosszabbul szerepelnek. Külföldről viszont hallani hangokat, hogy elő-előfordul, hogy elbukják a nyugdíjalapot ..és akkor mi marad? Segíccsen az állam! Angoloknál borult nemrég egy ilyen nyugdíjalap kezelő cég.
Ám legyenek bármilyen jók... nem fogsz több pénzt kapni, mint a befizetett összeg-költségek+hozam (aminek értéke hol ennyi, hol annyi..jellemzően a régebbi időkben az előzetesen ígért költségek többszöröséért 'dolgoztak' és enyhén szólva nem túl fényes hozamokkal. Amikor szorult a hurok, akkor kezdtek kapálózni, amikor látszott, hogy megszűnik a kényszer-befizetés.

"mennyit is fizetett Orbán személyesen?!"
Nyilván ugyanannyit, mint a többi állampolgár.. Amúgy aki a saját rossz gazdálkodását mentendő letárgyalta és aláírta a szerződést, az többet fizetett, mint Orbán?

"és lám-lám:"
Jajmááár... tudod, majd a pénzügyi év végén értékeljünk..Hogy azért megnyugtassam háborgó lelked: az a 121% persze még így is kevesebb lesz, mint amennyi a bódog liberális békeidőkben volt..
Tudod, a 2.0% 121%-a még mindig kisebb, mint bármikor a szocik idején. Akkor volt 9% felett! Az azért csúnya..de persze nekik nem kellett Maastricthez igazodni. Az csakis jobboldali kormányok számára kötelező.

"Orbánnak papírja van a trükkök százairól, és, hogy hazudott reggel, délben és este. te kis Fideszkurva!"

Osztán mégis most áll jobban az ország :) Ej, de fura is ez.

Amúgy kurva a jó anyád, az. Gyökér. Képtelen vagy emberként kommunikálni. A tehetelenség felett érzett düh kihozza belőled a valódi éned. Frusztrált kis buzi vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 12:59:19

@Womb Raider:

"Figyu... az önkéntes mnyp-hez és a hozamokhoz nem nyúltak, senkinél. Azt nem einstandolták"

ja, hogy a pénzemből a nyereséget nem lopták el? de rendesek! ettől még köztörvényes, tolvaj gecik voltak.

" viszont az összeget, ami valójában nem volt más, mint az állami nyugdíj egyik kicsavart lába (profitot a magáncégeknek becsatornázó jóságos liberálisainknak hála) Hiányzott a költségvetésből és ez is hozzájárult a csődszéli helyzethez."

na most attól függetlenül, hogy tolvajok voltak, itt elismered, hogy a gazdasági válságban az államháztartási problémához jelentősen hozzájárult egy olyan intézkedés, amit

1) az első Orbán kormány előtt vezetettek be, és az első Orbán kormány alatt bontakozott ki igazán. én például akkor léptem be
2) 2010-ig semelyik kormány nem lopott belőle. ebből még az első ciklusban az Orbán kormány sem

és

3) Orbán viszont visszalopta, és ezzel segített visszafizetni az államadósságból

tehát ez a lopáson túl sem valami fényes történet Orbánnak. ha azt mondod, hogy "elbaszott" dolog volt, akkor Orbán vastagon benne volt az "elbaszásban" a bevezetésnél, és a végén törvénytetemlenül "hozta rendbe". hangsúlyozom, itt az "elbaszás" a ti narratívátok, szerintetek volt elbaszott dolog. szerintem nem. bár az igaz, hogy az első szűkös időkben kényelmetlen volt az államháztartásnak, de a végén többet segített volna.

"Hülyeség. Ha ellopták volna, akkor mindenkiét viszik és nincs választási lehetőség."

értem, tehát ha csak tőled lopok, akkor az nem lopás. jó tudni.

" Az nem lopás, ha megkérdem: ezekkel a feltételekkel visszaszolgáltatod, ami amúgy most sem a tiéd jogilag? Vagy vállalod az abból fakadó kockázatot."

dehogynem. ez olyan, mint a nemi erőszak, egy kicsit homályos fenyegetőzéssel.

""ezt akkor mondhatnád esetleg, ha lennének egyedi számlák, amire rátették volna az ellopott pénzt. de még akkor is lopás, mert én döntöm el, hogy a pénzem hol tartom, és mibe fektetem, nem a csuti paraszt!"
Na...haggyá' má. Állami nyugdíj minden normális helyen van. Önkéntes (!!!!) magánynudíj is..kötelező mnyp meg sehol.. mert egy faszság. Ezt az anomáliát számolta fel a fidesz."

tehát elismered, hogy semmi garancia nincs, sőt, kimutatni sem lehet, hogy az ellopott pénzt a végén tényleg visszakapom. nem mintha ez a lopást rendbe tenné, de enyhítő körülmény lehetne ennek a köztörvényes bűnözőnek. jelenthetne Orbánnak pár év enyhítést a börtönbüntetésből.

"A manyupokról meg egyelőre még túl sok referencia nincs idehaza..néha jobban, néha rosszabbul szerepelnek. "

hosszú távon, kurva jól szerepeltek, válsággal együtt, MNB jelentés.

www.mnb.hu/letoltes/nyugdijpenztari-hozamok-2003-2017.pdf

attól, hogy egy tudatlan kis nácikurva vagy, nem lesz igazad.

"Nyilván ugyanannyit, mint a többi állampolgár."

akkor ugye ez nem érdem. bár egyébként meg tudjuk, hogy csal, lop, és hazudik, tehát fizetett a fenét annyi adót, amennyit kellett volna. Mészáros kastélyában lakott, Mészáros repülőjével járt, stb.

de a lényeg, az, hogy a magyar adófizetők visszafizettek valamennyit az államadósságból, az nem Orbán érdeme, az az adófizetők érdeme.

"Jajmááár... tudod, majd a pénzügyi év végén értékeljünk."

most volt az ugrás. csak a trükkre és választási csalásra hívtam fel a figyelmedet. ezt ignorálta, mert szúrta a kis nácipicsádat.

"Osztán mégis most áll jobban az ország "

elég szarul áll a többi országhoz képest. konjunktúra van, meg lopták az EU-s pénzt ezerrel.

de tudod, pont ennek van vége.

"Amúgy kurva a jó anyád, az. Gyökér. Képtelen vagy emberként kommunikálni. A tehetelenség felett érzett düh kihozza belőled a valódi éned. Frusztrált kis buzi vagy. "

Amúgy kurva a jó anyád, az, gyökér! Képtelen vagy emberként kommunikálni. A tehetetlenség felett érzett düh kihozza belőled a valódi éned. Frusztrált kis buzi vagy. Látod, pontosan ugyanolyan kulturáltan tudok kommunikálni, mint te. De ráadásul még én magyarul, helyesen is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 13:02:30

@Womb Raider: a lopásnál valóban pontosabb szó a rablás. hiszen rablásnál van az, hogy befenyegetnek, és van választási lehetőséged: "Pénzt, vagy életet! "

Tehát Orbán nem tolvaj, hanem rabló. Ennyit pontosíthatunk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.17. 13:27:49

@math0: Azért keresni akarnak rajtunk,meg mondjuk,hogy pont Merkelnel mennek neki orbán miatt...
Hát nem is tudom.

2018.09.17. 14:35:21

@math0: "De ráadásul még én magyarul, helyesen is."

Nem..de mindegy. Nyelvtan náci :)))

A hülyeségeidre : nem loptak el semmit, mert feltettek egy kérdést, választhattál és vannak akik nem járultak hozzá a pénz visszafizetéséhez. Érdekes módon semmi szankciót nem kaptak. Plusz..vagy egy EU-s állásfoglalás, amiben nem állapítottak meg jogszerűtlenséget. Persze ez I. Brendel Mátyást nem gátolja abban, hogy öntse a hülyeségeit. Ő szelektíve foglalkozik EU-s állásfoglalásokkal. Ami tetszik, azt lobogtatja..

Nesze, b+... index.hu/gazdasag/2013/01/30/strasbourg_rendben_volt_a_nyugdijallamositas/
Ne velem vitatkozz..

2018.09.17. 14:39:42

@math0: "attól, hogy egy tudatlan kis nácikurva vagy, nem lesz igazad."
Ahh.. a náci kártya nagyon ütős..mindent visz.. aki Brendel szerint náci, annak semmiben nem lehet igaza.
Majd nézz rá az ide hozamokra, meg arra is, hogy a sokféle portfólió közül melyek teljesítettek jó..nem azok, amelyek nagy vagyont kezeltek, pedig abban lenne logika..
Másrészt, ne lássunk már a jövőbe..várjuk meg, ki mennyi pénzt fog felvenni a most esetleg szépen kicsinosított egyenlege terhére.
Persze még mindig nem értem, mi is a probléma. Lehetsz manyup tag? Lehetsz. Szabad választásod van? Igen.. akkor mi a baj? Hogy addig okoskodtál, amíg anno lecsúsztál az "államosítás" megtagadásáról? Van ez így..

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 17:47:49

@Womb Raider: "nem loptak el semmit, mert feltettek egy kérdést, választhattál és vannak akik nem járultak hozzá a pénz visszafizetéséhez."

Ezt már megbeszéltük, ez nem zárja ki a lopást, sőt, rablást. A rabló is feltesz egy kérdést, válaszolhatsz, és van, akiket kirabol.

" Érdekes módon semmi szankciót nem kaptak. Plusz..vagy egy EU-s állásfoglalás, amiben nem állapítottak meg jogszerűtlenséget."

No, hirtelenjében az EU lett a jogszerűség letéteményese? Akkor a Sargentini jelentést elfogadod? 70%.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.17. 17:49:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: A hozzászólásod totálisan érthetetlen volt. Megnéztem, mihez szóltál hozzá, de nem tudom értelmezni.

2018.09.18. 06:02:28

@math0: Ugye az megvan, hogy két különböző grémiumról van szó? Az egyik egy koncepciós eljárás, tele tárgyi tévedésekkel , a másik meg egy jogászokból (és nem himihumi történészecskékből) álló testület, ami hozott más pár Mo.-t elitélő határozatot.
Sargentinit meg tudjuk hová kell tenni és tudjuk mi a célja.

Nem megy amúgy sem ez neked. A rabló vagy az életed, vagy a pénzed veszi el, de mindenképpen megfoszt valamitől. Semmit nem ad cserébe. Az állam azt mondta: ha most hozzájárulsz az állam pénzügyi egyensúlyának megteremtéséhez, úgy a későbbiekben számíthatsz arra, hogy öreg korodban megélhetést biztosítunk.
Vagy... rendben, nem bízol bennünk..hát így jártunk.

Ha neked a két helyzet analóg, akkor remélem a jövő AI rendszereihez nem sok közöd lesz.
A Sargentini jelentést pedig a képviselők kevesebb, mint 60%-a támogatta. Maradjunk a tényeknél. A nem az nem, az igen az igen, a tartózkodás pedig sem igen, sem pedig nem..ezért is hívják tartózkodásnak.
Egyéb kérdés?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.18. 11:06:27

@Womb Raider:

"Ugye az megvan, hogy két különböző grémiumról van szó? Az egyik egy koncepciós eljárás, tele tárgyi tévedésekkel , a másik meg egy jogászokból (és nem himihumi történészecskékből) álló testület, ami hozott más pár Mo.-t elitélő határozatot.
Sargentinit meg tudjuk hová kell tenni és tudjuk mi a célja."

1) Mindkét grémium, sőt, még több is elmarasztalta sokszor Magyarországot.
2) Orbán ezek közül azokat szokta jobban ekézni, akiket nem választottak meg közvetlenül. (nem mintha őt közvetlenül választották volna Führernek), szóval az EP képviselői azok, akik ellen Orbánnak nem lehet kifogása, mert Európa népe választotta őket. A népet képviselik. Európa népétől kapott tehát Orbán 70%-os pofont. De igaz, más EU szervezetektől is kapott.

"A rabló vagy az életed, vagy a pénzed veszi el, de mindenképpen megfoszt valamitől."

A választható manyup pénztárak felszámolásakor is azzal fenyegetőztek, hogy aki nem lép vissza, nem kap nyugdíjat.

" Semmit nem ad cserébe. Az állam azt mondta: ha most hozzájárulsz az állam pénzügyi egyensúlyának megteremtéséhez, úgy a későbbiekben számíthatsz arra, hogy öreg korodban megélhetést biztosítunk."

Akkor ez olyan, mint a rabszolgakeresked,ő, aki elrabol egy gyereket, és amellett, hogy megfenyegeti, élethosszig tartó ellátást ígér neki.

"Ha neked a két helyzet analóg, akkor remélem a jövő AI rendszereihez nem sok közöd lesz."

Ha nem vagy csóró, akkor jó eséllyel már ma is függ az életed olyan fejlesztéstől, amit én csináltam.

"A Sargentini jelentést pedig a képviselők kevesebb, mint 60%-a támogatta."

70%.

" Maradjunk a tényeknél. A nem az nem, az igen az igen, a tartózkodás pedig sem igen, sem pedig nem..ezért is hívják tartózkodásnak.
Egyéb kérdés? "

2016-ban a népszavazáson azért buktatok meg, mert az érvénytelen szavazat (tartózkodás), nem számított bele az 50%-ba. A Führer maga alakította ki ezt a rendszert.

Egyéb kérdés?!

Btw. tartózkodással együtt 65%. 448/693=0,646464... De hát a Fidióta miért pont számolni tudna? Mikor kapott a Fidesz 65%-ot?

2018.09.18. 13:41:01

@math0: Látom, a matekkal továbbra is bajok vannak..60%..és akkor nagyvonalú voltam.

"A választható manyup pénztárak felszámolásakor is azzal fenyegetőztek, hogy aki nem lép vissza, nem kap nyugdíjat.
"
Hazucc.. vajon ez neveltetési probléma? Azt mondták, hogy aki nem lép vissza, annak az állami nyugdíj arányos részéről illenék lemondania.. ha belegondolsz, teljes joggal. Az nem megy, hogy csökkentett járulékot fizecc, de a teljes ellentételezést követeled.

"Akkor ez olyan, mint a rabszolgakeresked,ő, aki elrabol egy gyereket, és amellett, hogy megfenyegeti, élethosszig tartó ellátást ígér neki."
Aha.. a Brendel -univerzumban, talán..de újfent szólok, hogy a magasságos Únió szerint nincs itt semmi látnivaló. Magyarázd el nekik ezt a rabszolgás kis mesédet.

"Ha nem vagy csóró, akkor jó eséllyel már ma is függ az életed olyan fejlesztéstől, amit én csináltam."
No, rémülten hallom.. a BMW sávtartó 'asszistensétől' mondjuk néha kiráz a hideg.. a távolságtartó része azé' jobb kicsivel.
"2016-ban a népszavazáson azért buktatok meg, mert az érvénytelen szavazat (tartózkodás), nem számított bele az 50%-ba. A Führer maga alakította ki ezt a rendszert.
Egyéb kérdés?!"
Van.. Miért beszélsz félre? Attól, hogy a szavazás az adott keretek között érvényes volt, még nem jön az, hogy "Európa népeinek 70%-a elutasítja Viktátort. Maradjunk már ojjektívek, még ha ez neked nehéz feladat.
Ha pontosan akarnál fogalmazni (és nem csúsztatni) akkor azt írnád: az igen, vagy nem szavazatod leadó képviselők 70%-a szavazott a jelentés elfogadása mellett.Ez rohadtul nem ugyanaz, mintha azt sugallnád, hogy a 750 képviselő 70%-a.

Maradjunk annyiban, hogy az ügy messze megosztóbb mint azt te kommunikálni igyekszel:

"Az Európai Unió soros elnökségét adó Ausztria bejelentette: a soros elnökként éppen általa irányított, kormányközi Európai Tanács jogi szolgálatától kér iránymutatást a múlt heti szavazás lebonyolításának a jogszerűségéről. Antonio Tajani, az Európai Parlament elnöke arról beszélt, hogy Magyarország ügyében kettős mércét alkalmaztak, ez pedig elfogadhatatlan. Andrej Babis cseh miniszterelnök pedig élesen kikelt az egész ügymenettel szemben."

"Btw. tartózkodással együtt 65%. 448/693=0,646464... De hát a Fidióta miért pont számolni tudna? Mikor kapott a Fidesz 65%-ot?"

A 65% az ugye nem 2/3 :) És mikor kapott a fidesz? Mutass rá bármely pártra, ami csak megközelítette a fideszre szavazók számát.. másrészt.. A 2/3 összejött a listás ~49%-ból és az egyéni képviselők által begyűjtött , a lehetséges mandátumok jó 85%ából.
Mondj pártot, ami ezt csak megközelíteni is képes volt? A svédeknél a legjobb valami 27%-ot gyűjtött be..a németeknél majnem újra ki kellett írni a választásokat, a franciákat ne is említsük. ne fárassz már.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.18. 14:16:08

@Womb Raider: 448/693=0,646464, azaz 64,65%. szerinted 60%. amíg az általános iskolai matek sem megy, addig másról nem vitázok veled, te elmebeteg, idióta, barom, fasz!

viszont egy bizonyíték neked:

Az EU szerződés szerint a tartózkodókat nem kell beleszámolni:

"Az Európai Unióról szóló szerződés 7. cikkének alkalmazásakor az Európai Parlament a LEADOTT szavazatoknak az egyben a tagjai többségét is kitevő kétharmados többségével dönt."

eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=OJ:C:2007:306:FULL&from=HU/home/matthias

GAME OVER, Fidióta!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.18. 14:38:36

@Womb Raider: annak ugye tudatában vagy, hogy a BMW-d sávtartó és távolságtartó asszisztensét meg az egész BMW-det egy német multi fejlesztette ki (akiket te annyira utálsz), és nyilvánvalóan jó pár arab/muszlim bevándorló vett részt benne, akik messze okosabbak nálad?! ennek ellenére te úgy beszélsz róluk, hogy az minősíthetetlen a magad 4 elemijével?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.18. 14:40:17

@Womb Raider: hány évig kellett szopnod Hamburgban a Reeperbahnon azért a BMW-ért?!

2018.09.18. 15:19:27

@math0: Drágám.. 7 5 0 a képviselők száma. Csak szólok.. Ebből 448 IGEN az nincs még 60% sem..

"elmebeteg, idióta, barom, fasz!"
Ne ostorozd magad.. a fogyatékosságod nem szégyen, nem loptad te azt.

"Parlament a LEADOTT szavazatoknak az egyben a tagjai többségét is kitevő kétharmados többségével dönt.""
Valóban... azt tudtad, hogy a TARTÓZKODOM is valójában leadott szavazat, mert gombot kell nyomni hozzá?

" és nyilvánvalóan jó pár arab/muszlim bevándorló vett részt benne, akik messze okosabbak nálad?! ennek ellenére te úgy beszélsz róluk, hogy az minősíthetetlen a magad 4 elemijével?!"
Persze az állításodból még az sem egyértelműen bizonyítható, hogy a BMW fejlesztette.. arról viszont kötve hiszem, hogy bármit tudnál mutatni, hogy mennyi muszlim vett részt a fejlesztésben és milyen jelentőséggel bírt a munkájuk. Ebben az esetben annak sincs relevanciája, hogy én 4 vagy 3 elemi végzettséggel bírok.. bár ugye nyilvánvalóan csak a sztenderd prosztó stílusodból fakadó argumentum ad hominem érvelési bakit vétetted.

"hány évig kellett szopnod Hamburgban a Reeperbahnon azért a BMW-ért?!"
:) Szeretnél te is egyet? ..és összekötnéd a kellemest a hasznossal? Kamatoztatnád a szaktudásod? Kérdezd anyádat, ő nyilván képben van a tarifák tekintetében.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.18. 20:59:18

@Womb Raider:

"Drágám.. 7 5 0 a képviselők száma. Csak szólok."

Azokat, akik ott se voltak, ugyan mi a jó édes kurva anyádnak számolnánk?! A Fidesznek áprilisban akkor 35%-a volt. Erre adtak maguknak kétharmadot a köcsögök.

A többiről nem vitázok. Ebben az egy témában látszik, hogy te képes vagy lemenni a legutolsó kreténbe is, ha nincs igazad.

2018.09.19. 05:57:21

@math0: Figyelj, suttyókám... Te kezdtél naaagy pofával arról hablatyolni, hogy Európa népének 70 %-a , meg a képviselők kétharmada ésatöbbi, ésatöbbi..
A képviselők 750-en vannak és egyetlen biztos: 448-an szavaztak a határozat mellett, ez még a te AI-n hízlalt matekoddal sem jön ki se kétharmadra, se Európa népeinek 70%-ára. Most akkor ne terelj, ne seggelj ki a véleményed mögül. Az egy dolog, hogy a szavazatszámlálás mikénrt ment, de ha közben arról pampogsz, hogy a fidesznek sem volt meg a kétharmada választáson.. akkor légyszíves eldobni a kettős mércét, majd férfiasan elfogadni, hogy így szemlélve a Sargentini jelentés mögé SEM állt be a képviselők (750...) kétharmada, csak kevesebb, mint 60%-a. Nem tudjuk, hogy a tartózkodók és a távolmaradók miként vélekedtek, kihez volt közelebb az álláspontjuk.

Egy országgyűlési választást azért mókás összemérni egy EP döntéshozatallal..itt nem féltucat párt és többszáz képviselő jelölt közül kellett választani, csak annyit kellett eldönteni: a Sargentini jelentés helytálló vagy sem. Nos, azok, akik igennel szavaztak, még azok is jelezték többen, hogy nem teljes mértékben :) Ha van még otthon a spájzban abból a jó kis AI-ből, akkor eljött az ideje, hogy elővedd, mert látványosan kezdesz leépülni. Sok a herbál, mi?

Ja..még annyit.. a fidesznek a listán lehet, hogy 33%-a volt..de az egyéniben? Ott miként alakult? Mely egyéb politikai formáció volt képes megközelíteni? Az összes együtt is éppencsak , hogy több szavazatot szedett össze. Mégis kinek kellett volna kormányt alakítani? Mi a helyzet Angliában, Franciaországban..hellyel-közzel a németeknél? Utóbbiaknál már csak a Bundestag cateringeseit nem vették be a koalícióba, hogy végre kormányt tudjanak alakítani.. Micsoda eredményes munka lesz ott kérem...

2018.09.19. 06:01:38

@math0: "A Fidesznek áprilisban akkor 35%-a volt. Erre adtak maguknak kétharmadot a köcsögök."

Hány éve is ismertek a szabályok? Mennyire érdekes, hogy az EP számára egy ország kispadra ültetése kapcsán megejtett szavazás nem számít különleges szavazásnak. Gondolom, az uborka görbületének definiálása és a szívószál-endlösung az minden bizonnyal különleges alkalom.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.19. 12:54:18

@Womb Raider: figyusz, nácikurva, ha a tartózkodókat és távol maradókat figyelembe vesszük, akkor a Fidesz Magyarország szavazói 33%-ából, érvényes szavazatainak 47%-ából csinált kétharmadot. Amikor mi ezt kritizálunk, akkor ti azt mondjátok, ez igazságos, helyes, rendben van.
Amikor az EP a képviselők 60%-ára, érvényes szavazatainak 70%-ára mondja azt, hogy kétharmad, az EU szerződések és házszabály értelmében, akkor meg nyivákoltok.

Nemcsak náci vagy, nemcsak idióta, de geci patkány is.

2018.09.19. 13:02:28

@math00: ne zavarjon, hogy továbbra is az EP a téma, nem a magyar törvényhozás választása..

..és ez sokak számára kérdéseket vet fel..nálad és nálam kompetensebbek számára is.

mandiner.hu/cikk/20180917_alexander_thiele_interju
:)
www.consilium.europa.eu/hu/council-eu/voting-system/qualified-majority/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201809

Hülye náci itt mán mindenki..csak te vagy helikopter.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.19. 13:15:09

@math0: Múltkor nekimentek Merkelnek orbán miatt amerikai tudósok vagy ki több mint 100-an aláírták.Kicsit zúzni kell a legerősebb európai gazdaságon.
TTIP szerződés.
Az EU mindenkivel korrekt akar lenni meg nem olyan egységes,és ezt ki lehet használni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.19. 19:54:44

@Womb Raider: ja, értem, tehát a durva kettős mérce, az nem zavar.

65 % versus 70%, ezen hisztizel
47% versus 66%, ezt leszarod

tipikus Fidióta, geci fasz vagy, akárcsak a Führered.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.19. 20:12:17

@Womb Raider: Alexander Thiele hazudik. a 354. cikkben nincs olyan, amit állít.

eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:12012E/TXT&from=hu

a 354. cikkely az, amit idéztem. egy csomó dolgot mond a tanácsról, az EP-ről ennyit mond:

"Az Európai Unióról szóló szerződés 7. cikkének alkalmazásakor az Európai Parlament a leadott szavazatoknak az egyben a tagjai többségét is kitevő kétharmados többségével dönt."

a tartózkodó nem ad le szavazatot, pont a szavazástól tartózkodik. azt jelenti a "tartózkodó" szó, te Fidióta, húgyagyú!

2018.09.20. 07:03:49

@math0: Lassan írom, hogy az AI-nak legyen ideje feldolgizni:

Az egyik egy szimpla szavazás, a másik pedig a parlamenti mandátumok elosztására szolgáló kissé komplexebb számítási metódus...

A tartózkodás is leadott szavazat. Egy, az adott témakört szvsz nálad picit mélyebben ismerő/átlátó jogészprofesszor szerint.. azért ez ne zavarjon, drága kicsi helikopter.
Amit te beidéztél, ott sehol nem olvasni cáfolatát annak, amit te írsz, sehol nem írják, hogy a különleges esetekben nem kell a tartózkodásokkal foglalkozni. A tartózkodás egy lehetséges választás, a három opció közül. A távolmaradás meg egyértelműen egy negyedik, ami viszont valóban nem számít bele a szavazatok körébe..bár legyünk őszinték..az is csak egy nem/igen szavazat..de ott legalább felmerül egyéb, a vélemény kinyilvánítását akadályozó körülmény. Határozatlan állapot.. A tartózkodás ennél messze több, jelzi, hogy a képviselő szerint a döntés meghozatalának nem áll fenn minden szükséges feltétele. (Nem egyértelmű a jelentés, ellentmondásos, részben valótlan..stb, stb)

Ja.. és a második linken megtalálod az állásfoglalást:

""Minősített többségi szavazás esetén a tartózkodás ellenszavazatnak számít. A tartózkodás nem ugyanaz, mint a szavazástól való távolmaradás. Bármely tagállam bármikor tartózkodhat.""
Aláhúzzam a lényeget?

"tipikus Fidióta, geci fasz vagy, akárcsak a Führered." "te Fidióta, húgyagyú!"

Érveid súlya alatt megrogyok... :))))))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.20. 08:51:52

@Womb Raider:

"Az egyik egy szimpla szavazás, a másik pedig a parlamenti mandátumok elosztására szolgáló kissé komplexebb számítási metódus..."

Értem, tehát szerinted akkor, amikor egy olyan szavazásról van szó, ami Magyarországot nem is sújtja olyan nagyon igazán, ahogy a ti szennymédiátok szokta hangsúlyozni, mert még nincs is szó a szavazatok megvonásáról, csak egy hosszú folyamat elejéről, akkor szerinted nem lehet egy kicsit sem "csalni" (szerinted). Ellenben, amikor Magyarország irányításáról van szó 4 évig, akkor szabad nagyot csalni. Mondom, nagy geci patkány vagy te, ahogy az összes Fideszes, beleértve a Führered.

"A tartózkodás is leadott szavazat. Egy, az adott témakört szvsz nálad picit mélyebben ismerő/átlátó jogészprofesszor szerint."

1) A jogászprofesszorod is elismeri az EP véleményének lehetőségét:

"A magyar kormány álláspontját erősíti Alexander Thiele véleménye is, aki szerint a Parlament álláspontja sem teljesen abszurd, és lehet, hogy az Európai Bíróság is a Parlamenthez hasonlóan fog dönteni, de szerinte a tartózkodó szavazatokat is bele kell számolni a leadott szavazatokba."

2) Azt, hogy a tartózkodás nem ér, illetékesebb jogászprofesszorok erősítették meg:

mandiner.hu/cikk/20180910_sargentini_jelentes_a_tartozkodas_nem_szamit_majd_leadott_voksnak

Azért ez ne zavarjon, drága kicsi helikopter!

Ja.. és a második linken megtalálod az állásfoglalást:

"""Minősített többségi szavazás esetén a tartózkodás ellenszavazatnak számít. A tartózkodás nem ugyanaz, mint a szavazástól való távolmaradás. Bármely tagállam bármikor tartózkodhat.""
Aláhúzzam a lényeget?"

Azt húzd alá, hülyepicsa, hogy ez mire vonatkozik:

"Ha a Tanács a Bizottságnak vagy az Unió külügyi és biztonságpolitikai főképviselőjének a javaslatáról szavaz, "

Nem az EP szavazásaira. TANÁCS nem = Európa Parlament.

Az a baj veletek, náci Fidiótákkal, hogy ti vagytok a magyar agyhalott selejt, és erkölcsi nullák is vagytok. A társadalom legalja, a söpredék.

"tipikus Fidióta, geci fasz vagy, akárcsak a Führered." "te Fidióta, húgyagyú!"

Érveid súlya alatt megrogyok... :))))))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.20. 08:55:53

@math0: az utolsó két sor a te hozzászólásodból maradt bent, abból az első sort nyugodtan megismételhetem:

Tipikus Fidióta, geci fasz vagy, akárcsak a Führered.

Bazdmeg, arra nem vagy képes, hogy egy oldalt elolvass, és értelmezz, hogy miről szól, mire vonatkozik. Tipikus funckionális analfabéta, mint az összes Fidióta.

2018.09.20. 09:02:41

@math0: "A tartózkodás nem fog leadott szavazatnak számítani a Sargentini-jelentés szerdai voksolásán – DÖNTÖTT HÉTFŐN az Európai Parlament."

Érted, husi? HÉTFŐN (mivel már nem maradt más lehetőség)..gyorsan átszabták a szabályokat. Ha annyira kőbe vésett szabályról van szó, akkor miért kellett sebtiben HÉTFŐN dönteni a szerdán alkalmazandó számítási metódusról???

Amúgy továbbra is (híján bármi érdemleges érvnek) azon zizegsz, milyenek a magyar parlamenti választási szabályok. Milyenek? Más, EU/nagyvilág azonos célú referendumaival összevetve kirívóak? Nem.. sőt.. Másrészt Egy nagyon sok opciót figyelembe vevő döntésről van szó, amibe (nem csak nálunk kizárólag) bele kódolják annak biztosítékát, hogy a kormányzás eredményes legyen és ne kelljen gyalázatos egyezkedéssé silányítani, mint azt láttuk a németeknél. A folyamatos kompromisszum keresés és a háttéralkuk jelentősen csökkentik az eredményes kormányzás lehetőségét, ez odáig torzult, hogy a szoci-szadesz tandem nem is foglalkozott ezzel. Felvették a hiteleket , eladták mindazt, ami mozdítható volt és vásárolták a szavazatokat, plusz fizették a haverokat..

"Az a baj veletek, náci Fidiótákkal, hogy ti vagytok a magyar agyhalott selejt, és erkölcsi nullák is vagytok. A társadalom legalja, a söpredék.

"tipikus Fidióta, geci fasz vagy, akárcsak a Führered." "te Fidióta, húgyagyú!""

Látom gyarapodnak az érvek, bizonyítékok... (csak megsúgom.. mindez valójában rólad többet elárul.:))))))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.20. 13:47:16

@Womb Raider: nézd, te kis ribanc!

1) Rámutattam, hivatkoztam, hogy a szerződések szabályai alapján a tartózkodás ebben a szavazásban nem számít szavazatnak.

2) A szavazás előtt biztos, ami biztos, megkérdezték az EP jogi szolgálatát, és az is ezt mondta. Nem akkor döntöttek erről, hanem akkor az illetékesek megerősítették, hogy tényleg ez a jogállás. Hazudsz. Nem szabtak át semmit. Az EP nem hozott új törvényt a szavazásról.

3) "Amúgy továbbra is (híján bármi érdemleges érvnek) azon zizegsz, milyenek a magyar parlamenti választási szabályok. Milyenek? Más"

Aha, tehát kettős a mércéd, amit te képzelsz, hogy az EP csalt, és hisztizel miatta, annak tízszeresét az Orbán rezsimnek szabad, és téged nem zavar, mert te egy elvtelen geci patkány vagy.

"kelljen gyalázatos egyezkedéssé silányítani, mint azt láttuk a németeknél."

Neked diktatórikus, pszichopata elmebetegként gondod van azzal, hogy más felekkel egyezkedni kelljen. Civilizált embereknél és országokban az ilyen együttműködés és a kompromisszumok a demokratikusság, a normalitás biztosítékát jelentik. Semmi baj nincs a német kormánnyal, Németország pont azért stabil, mert így kormányozzák, és meg se rezzen az euro árfolyam, vagy a tőzsde, ha fél évig a német kormány csak ügyvezető.

Az a baj veletek, náci Fidiótákkal, hogy ti vagytok a magyar agyhalott selejt, és erkölcsi nullák is vagytok. A társadalom legalja, a söpredék.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.20. 13:48:09

@Womb Raider: nem a német, nem az MSZP-SZDSZ kormányt vonta felelősségre az EP. A Fideszt. Még a saját pártja, a néppárt is kétharmaddal felelősségre vonta.

2018.09.20. 14:04:05

@math0: "1) Rámutattam, hivatkoztam, hogy a szerződések szabályai alapján a tartózkodás ebben a szavazásban nem számít szavazatnak. "
Mások meg másra mutattak.. ez nem a búcsúban kapható kis bárgyú táblácska, amely arról rendelkezik, hogy Brendelnek akkor is igaza van..amikor nincs.

" "A tartózkodás nem fog leadott szavazatnak számítani a Sargentini-jelentés szerdai voksolásán – DÖNTÖTT HÉTFŐN az Európai Parlament.""

VS

" A szavazás előtt biztos, ami biztos, megkérdezték az EP jogi szolgálatát, és az is ezt mondta. Nem akkor döntöttek erről, hanem akkor az illetékesek megerősítették, hogy tényleg ez a jogállás. "
Aha... nem döntöttek.. csak izéé.,.. rosszul fogalmaztak... vagy... mindegy..Brendelnek mindig igaza van.

"Aha, tehát kettős a mércéd, amit te képzelsz, hogy az EP csalt, és hisztizel miatta, annak tízszeresét az Orbán rezsimnek szabad, és téged nem zavar, mert te egy elvtelen geci patkány vagy.
"
Mások szerint sem egyértelmű a helyzet.. de ilyen esetekben Brendel dönt. (hagy jóvá..)

"Neked diktatórikus, pszichopata elmebetegként gondod van azzal, hogy más felekkel egyezkedni kelljen. Civilizált embereknél és országokban az ilyen együttműködés és a kompromisszumok a demokratikusság, a normalitás biztosítékát jelentik."
Jajj... mekkora bullshit ez már.... beütött a kannásbor, mi?

Szép dolog a kooperáció..már amennyiben ez valóban szinkronban áll a választók akaratával :)
Arról mi a véleményed, hogy nálunk a liberálbolsevik szélsőbalosok csont nélkül összeálltak volna a szalonnácik gyülekezetével, bárkivel, csak, hogy a hatalmat megszerezzék?
"Az a baj veletek, náci Fidiótákkal, hogy ti vagytok a magyar agyhalott selejt, és erkölcsi nullák is vagytok. A társadalom legalja, a söpredék."
Továbbra is rejtély, hogy a nácizás mennyiben releváns itt.. de gondolom biztos ami biztos, nem fojtod magadba a tehetetlenségedből fakadó dühöt :)

Én inkább azt érzem, hogy téged jobban zavar az, hogy bármennyire is nagyra tartod magad, a környező világ számára jelentéktelen senki vagy, aki semmivel nem számít többet, mint az, akiket annyira gyűlölsz. Láthatóan nem vagy képes feldolgozni, hogy a kutyát nem érdekli a konstans vonyításod, még a saját elvtársaid is röhögve, undorral fordulnak el tőled. Ülsz a saját elefántcsont tornyodban és osztod az észt. Egy gyűlölködő nulla kis görcs vagy. :)))))

2018.09.20. 14:11:30

@math0: Ebből persze ugye azért messzemenő következtetéseket ne vonjunk le..
A jelentés hemzseg a hazugságoktól és láthatóak az erővonalak és a befolyásoló érdekcsoportok tevékenysége. Nem azzal van a bajom, hogy felelősségre vonták (persze nem vonták felelősségre, nem ítélték el, az majd később kerülhet szóba, Virág elvtárs..)
Valóban vannak pontjai a jelentésnek, amik megállják a helyüket.. csak itt a liberális véleményterrort képvislő Sargentini nagyot akart markolni. Nagyon oda akart sózni.. ezért sutba dobták a látszatra való törekvést is. Vicsorogva , az objektivitást nélkülözve igyekeztek minél több sarat kenni a kormányra, az országra.. röhej.

Abba meg bele se menjünk, hogy az EU mennyi nagyon toleráns volt a szocikkal és parazitáikkal.. akkor nem számított semmi.. a kormányváltáskor viszont hirtelen fontos követelménnyé lépett elő a Maastrichti kritériumrendzsernek való megfelelés. Addig a kutyát nem érdekelte az ÁHT hiány, sem más mutatók. Fogd már fel: Merkel gyarmatának tekinti hazánkat és minden ezközt bevet, csak jó csatlós kormányt juttathasson hatalomra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.20. 21:02:32

@Womb Raider: figyusz, náciribanc!

Az EP jogi szolgálata foglalt állást. Lehet ezt döntésnek nevezni, de az olyan hülyék, mint te, félreértik, és azt hiszik, hogy az EP valami új törvényt hozott. A faszt. A jogi szolgálat megerősítette, hogy hogy kell értelmezni a létező szerződések szabályait. Ennyikeh. Ez olyan, mint amikor az AB, a kúria, az NVI dönt valamiről. Vagy amikor az a tahó Kövér László dönt valamiről a parlamentben, mint házelnök. Érted, kis csökött nácikurva?!

adozona.hu/altalanos/Sargentinijelentes_itt_a_jogi_allasfoglalas_032D57

"de ilyen esetekben Brendel dönt. (hagy jóvá..)"

nem, a 7-es cikkely azóta folyamatban van. Az, hogy a nácikurva ezt nem szereti, az kurvára nem számít semmit. Még az sem, hogy Orbán vagy Szijjártó vagy bárki mit ugat erről. Az illetékes szervek alkalmazták az idevonatkozó törvényt. Akár tetszik, akár nem.

"Szép dolog a kooperáció..már amennyiben ez valóban szinkronban áll a választók akaratával :)"

A 70%, de a 65% sőt, még a 60% is szinkronban áll a választók akaratával.

Az a baj veletek, náci Fidiótákkal, hogy ti vagytok a magyar agyhalott selejt, és erkölcsi nullák is vagytok. A társadalom legalja, a söpredék.

"a környező világ számára jelentéktelen senki vagy"

A barátaim, rokonaim, munkatársaim szerint nem. A BME és az MTA szerint sem, az INRIA és a CNRS szerint sem. Te kis nácikurva, te vagy a senki.

"Láthatóan nem vagy képes feldolgozni, hogy a kutyát nem érdekli a konstans vonyításod"

Ez fordítva van. A 7-es cikkely alkalmazása elkezdődött.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/sargentini-jelentes_hivatalos_elindult_az_eljaras_magyarorszag_ellen.670089.html

hiába ugatsz, de még Szijjártó meg Orbán is hiába ugat.

2018.09.21. 06:04:32

Beteg vagy.. egy magát valamire is tartó , közepesen intelligen ember sem őrjöng és mocskolódik, ha igaza van, ha nem. A dühkitöréseid és a tébolyult fröcsögésed beszédes és ki nem szarja le, hogy a szakterületeden az átlag felett vagy? Emberként vagy 0 akibe még belerúgni is undorral rúgna bárki.

"A 70%, de a 65% sőt, még a 60% is szinkronban áll a választók akaratával."

Csúsztatsz.. te azt állítottad indításnak, hogy az 510 milliós EU lakosságegyöntetűen lázadt fel Orbán ellen. Még azt sem tudnád igazolni, hogy az egyes képviselők , akik igennel szavaztak, mennyire bírják a választóik egyetértését a kérdésben. (ahogyan ez fordítva is igaz) a 60% az legalább annyira jelzésértékű abban a tekintetben, hogy a kérdésben koránt sem akkora az egyetértés, mint amit te sulykolsz. Az átlagemberek és a magasan képzett, a jogban elmélyültek számára sem egyértelmű és ezen a hisztis kirohanásaid sem változtatnak. Túl sokat foglakoztál a bitjeiddel, mára képtelen vagy árnyaltan, szélsőségektől mentesen látni a világot. Főleg, hogy valami beakadt. Neked mindig igazadnak kell legyen, különben ordas bunkóként indítasz offenzívát a másikkal szemben. Ha te akkora ász lennél, a nagy független lámlenge, akkor szarnál magasról Orbánra, Fletóra, az összes hülyére. De neked valamiért fontos, hogy az ellenzéki kánonba emeljenek, hogy felkerülj a "mérvadók" közé... ez láthatóan nem sikerül, már rég kiírtad magad a gyűlöletfilozófiáddal a leghülyébb ballib tömörülésekből is. Nem vesznek komolyan ézért ámokfutsz rendszeresen ahol csak lehetőséged nyílik..újra és újra ..
Te, kis buzi nácivadász :)

"A tartózkodás nem számít leadott szavazatnak a magyar jogállamisági helyzetről szóló különjelentés európai parlamenti (EP-) voksolásán – döntött ma délután a képviselőtestület jogi szolgálata a parlament egyik szóvivőjének tájékoztatása szerint."

DÖNTÖTT..érted, te gyépés AI? Ha a kérdésre a válasz eleve adott lett volna, úgy nem kellett volna rapid módon hétfőn DÖNTENI. Akkor nem merült volna fel kérdésként a szavazatösszesítés mikéntje. El kellett dönteni..és olyan lehetőséget választottak, ami önmagában vált a mérleg nyelvévé..
Folyhat amúgy az eljárás, az EU bürokráciáját látva sok víz lefolyik a Dunán, mire egyet lép előre. A lengyeleket példának véve... A most igennel szavazó képviselők fele már csak kirándulóknak szervezett Parlament-néző túra keretében juthat be addigra az EP épületébe. Majd akkor újra pontosítják a képet Európa választói...

"Te kis nácikurva, te vagy a senki."
:))))) Nos.. amennyiben ez az ára, hogy ne váljak manifeszt elmebetteggé..ahogyan te..úgy ez vállalható ár :))))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.21. 08:34:16

@Womb Raider:

Te beteg vagy.

"egy magát valamire is tartó , közepesen intelligen ember sem őrjöng és mocskolódik, ha igaza van, ha nem."

Te pontosan ezt csinálod, sőt, permanensen mocskolsz arabokat, feketéket, muszlimokat. Nyilván szükséged van rá, hogy kompenzáld a kis szánalmas, elbaszott életedet.

" A dühkitöréseid és a tébolyult fröcsögésed beszédes és ki nem szarja le, hogy a szakterületeden az átlag felett vagy? Emberként vagy 0 akibe még belerúgni is undorral rúgna bárki."

Mindegyik területen rendben vagyok. És nem egy idegen, ostoba nácikurva véleményét leszarom. Az lenne a baj, ha te emberileg szimpatizálnál velem, hiszen te vagy emberileg egy selejt, kis geci patkány, aki ismeretlen és ártatlan emberek milliói ellen gyűlölködik.

"Még azt sem tudnád igazolni, hogy az egyes képviselők , akik igennel szavaztak, mennyire bírják a választóik egyetértését a kérdésben."

Mivel az EP képviselőit listásan, teljesen arányosan választják, ezért a 70%, az tényleg 70% támogató szavazatot jelent. Ez pedig pontosan annyira igazolja, hogy egyetértenek velük, mint Orbán és a Fidesz esetében a 48% szavazat, vagyis, hogy annyival több szavazat, amennyivel a 70 >>47. Vagy a 60 >> 35. Égsz, mint a Reichstag, nácikurva!

"Ha a kérdésre a válasz eleve adott lett volna, úgy nem kellett volna rapid módon hétfőn DÖNTENI."

Az NVI, a kúria, az AB az utóbbi években sok-sok tucat kérdésről döntött, ami népszavazásra vagy választásra vonatkozott. Ezek a döntések sem új törvények hozását jelentették, hanem a törvények és a tákolmány értelmezését. Ezzel nincs bajod, te kis geci nácikurva, csak az EP jogi szolgálatának munkájával, mert az nem úgy döntött, ahogy te szeretted volna.

Linkeltem vagy egy tucat hírt az NVI, a kúria és az AB döntéseiről választások vagy népszavazás ügyében, de a hülye blog.hu vagy b1 szó nélkül lenyeli a túl sok linket. Úgyhogy majd külön, több részletben.

tipikus Fidióta, geci fasz vagy, akárcsak a Führered.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.21. 08:36:04

@Womb Raider: A társadalmi támogatásról: a saját szennymédiátok tartott egy szavazást szerte az országban, a vidéken, a ti fő bázisotokban, ahol a sok 4 elemis munkás-paraszt Fidióta él. A Sargentini jelentés 73% támogatást kapott. A ti lapjaitokban:

comment.blog.hu/2018/09/20/meszaros_lorinc_lapjainak_olvasoi_szerint_komolyan_kene_venni_a_sargentini-jelentest?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2018_09_20&utm_campaign=index

game over, náci ribanc!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.21. 08:44:42

@Womb Raider: pár döntés a kúriától:

www.sztarklikk.hu/kozelet/dontott-a-kuria-lehet-nepszavazas-a-romai-parti-gatrol/342391/

hvg.hu/gazdasag/20171024_Dontott_a_Kuria_megis_johet_a_nepszavazas_a_vagyonnyilatkozatokrol

hvg.hu/itthon/20171107_civil_torveny_nepszavazas_johet

24.hu/kozelet/2017/05/03/dontott-a-kuria-nem-lesz-nepszavazas-a-ligetrol/

ezekkel nincs gondod, csak az EP jogi szolgálatának illetékes döntésével. pedig azok se hozta új törvényt, csak törvényt értelmeztek.

azért van vele gondod, mert nem tetszik. és tipikus náci agyhalottként azt hiszed, hogy te vagy a világ közepe, és mindenki más alsóbbrendű. tehát ha neked valami nem tetszik, akkor az úgy is van.

2018.09.21. 11:13:12

@math0: :))) Tombolj csak...

Ki a bánatot érdekel, hogy ezer más témában éppen miként , milyen szabályok szerint összesítenek szavazatokat...
Másként: ha az orbánnácik variálnak a szabályokkal, akkor az EP is megteheti? Na, ne nevettess. Az érveid nullák.

"azért van vele gondod, mert nem tetszik. és tipikus náci agyhalottként azt hiszed, hogy te vagy a világ közepe, és mindenki más alsóbbrendű. tehát ha neked valami nem tetszik, akkor az úgy is van."
Mondod ezt te.. aha..
Mindig beleesem a hibába, hogy emberszámba veszlek, ezt nézd el nekem. A későbbiekben igyekszem jobban koncentrálni.
Tudod, baszhatod az igazadat, ha azt csak ilyen állatian agresszív keretek között tudod kommunikálni. IRL az első mondatod után vagy felrúg vagy hagy a picsába a beszélgető partnered.. habitusától függően. Ezzel a stílussal csak az internet fedezékében létezhetsz, mert ezt máshol nem nézné sokáig tétlenül senki. Az egy dolog, hogy velem ezt játszod.. ám ahogy vissza-vissza olvasom a kommentjeid, úgy látható, hogy az esetek 95%-ában bejön az argumentum ad hominem mocskolódás és a nácizás. Mint mondtam, ez rólad állít ki bizonyítványt.. de hajrá, biztos kell a kompenzáció.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.21. 13:56:41

@Womb Raider: itt te tombolsz, kis hisztis picsa!

"Ki a bánatot érdekel, hogy ezer más témában éppen miként , milyen szabályok szerint összesítenek szavazatokat..."

látod, ez az, téged nem az érdekel, hogy a szabály igazságos, vagy arányos, csak az, hogy bántották a hülye faszt, akit te szopsz.

"Másként: ha az orbánnácik variálnak a szabályokkal, akkor az EP is megteheti? Na, ne nevettess. Az érveid nullák. "

Orbánnáci ezerszer vitatottabb, és ezerszer durvább következménnyel bíró dolgokat csinált ennél csak a szavazási rendszert illetően, és azt leszarod. neked kettős a mércéd.

Tudod, baszhatod az igazadat, ha azt csak ilyen állatian agresszív keretek között tudod kommunikálni. IRL az első mondatod után vagy felrúg vagy hagy a picsába a beszélgető partnered.. habitusától függően. Ezzel a stílussal csak az internet fedezékében létezhetsz, mert ezt máshol nem nézné sokáig tétlenül senki. Az egy dolog, hogy velem ezt játszod.. ám ahogy vissza-vissza olvasom a kommentjeid, úgy látható, hogy az esetek 95%-ában bejön az argumentum ad hominem mocskolódás és a nácizás. Mint mondtam, ez rólad állít ki bizonyítványt.. de hajrá, biztos kell a kompenzáció.

Tudod, csak te vagy olyan ostoba nácipicsa, hogy pont amiatt hisztizzél, amit te magad is vastagon csinálsz. És azt hiszed, hogy ez érv?!

2018.09.21. 16:22:24

@math0: Hagyj' már lógva ezzel a gyermeteg cirkuszolással..

"látod, ez az, téged nem az érdekel, hogy a szabály igazságos, vagy arányos, csak az, hogy bántották a hülye faszt, akit te szopsz."
Ezek lennének az érvek, tények?
Komolyan?
Vagy ez?
"tipikus Fidióta, geci fasz vagy, akárcsak a Führered."
Ha igaz lenne, már régen a fogaidból fűzögetnél nyakláncot az Andrássy út egyik hangulatos szuterénjében.. esetleg Guantanamon..

"Orbánnáci ezerszer vitatottabb, és ezerszer durvább következménnyel bíró dolgokat csinált ennél csak a szavazási rendszert illetően, és azt leszarod. neked kettős a mércéd. "
Szóval relativizálsz? Nohát.. Még mindjárt az is kiderül, hogy a cél szentesíti az eszközt :)
Majd, ha lenyugodtál, vedd elő az 1994. évi választási adatokat, aztán kezdj számolgatni.. az mennyire volt 'igazságos'?
MSZP 1 780 099 32,99% 55%
SZDSZ 1 064 788 19,73% 17,87%
2 844 887 52,72% 72,87%
Másfelől ... a feltárt választási csalások és hibák/tévedések vajon fidesz utasításra történtek, vagy a helyi, a szavazást lebonyolító emberek saját akciói/tévedései voltak? Ha akkora itt a diktatúra, úgy miként lehet, hogy mindezek nyilvánosságra kerültek és a problémát kiküszöbölték? mennyiben befolyásolta mindez a fidesz többségének létrejöttét?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.21. 16:56:41

@Womb Raider:

Az érveimet leírtam.

1) Az EU szerződésben az áll, hogy a tartózkodásokat nem kell figyelembe venni.
2) Az EP jogi szolgálata ezt megerősítette. nem változtatott rajta, nem új törvényt hozott, csak megállapította, mint a Kúria, az AB, vagy az NVI. Hoztam rá egy tucat példát.
3) Az, hogy 70% vagy 65%, az pitiáner dolgon való pöcsölés. Ha tehát a gyakorlati jelentőségét nézzük, akkor nincs igazad, ha formálisan nézzük, akkor sincs igazad.
4) A 70 és 65% közötti különbség igen kicsi. Nem relativizálok, hiszen az Orbán kormány választási rendszere itt nem csupán egy másik példa, hanem az a kormány, amiről a Sargentini jelentés szól.
5) Nem relativizálok, mert te Fidesz hívő vagy, tehát nem söpörheted le a dolgot azzal, hogy "igen, Orbán Viktor tényleg nagy gazember, és ezzel akarod relativizálni az EP tettét", ugyanis akkor game over, QED, ugyanis pont ezt állítja a Sargentini jelentés. Itt te vagy az, aki más szemében a szálkát vízionálja, miközben Orbán szemében a gerendát sem veszi észre. Vagy ha észreveszed, akkor a vitának vége, mert ez volt a vita végső kérdése.
6) Az 1994-es választási rendszer sem volt túl igazságos, de
A) Akkor még tényleg fontos volt a kormány stabilitása.
B) A választási rendszert nem az MSZP vagy az SZDSZ definiálta.
D) Az MSZP nem is kormányzott egyedül, hanem koalícióban. Tehát nem éltek vissza az igazságtalansággal.
E) Nem adtak ki új alkotmányt. Tehát nem éltek vissza az igazságtalansággal.
F) Nem vagyok MSZP vagy SZDSZ szavazó, tehát nem kell védenem őket, így a példád nem érv. Nyugodtan elismerhetem, hogy nem volt igazságos.

Tehát mi a tanulság abból, hogy az MSZP és az SZDSZ megnyert egy választást, amelynek rendszerét nem ők definiálták, és amelynek igazságtalanságaival nem éltek vissza?!

Semmi, te Fidióta nácikurva!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.22. 12:48:34

@Womb Raider:

Azzal is befürödtél, hogy az EU népének többsége támogatja a menekültek befogadását. Enyikeh. Fidióta nácikurva! AZ EU döntő többsége ellenetek van, ugrálhattok, hadat üzenhettek, ahogy a hülye Führeretek de ez egy Magyarországnál sokkal nagyobb országnak sem sikerült, és nagyon durva vége lett.

444.hu/2018/09/20/a-magyarok-nem-de-az-europaiak-nagy-tobbsege-tamogatja-a-menekultek-befogadasat
süti beállítások módosítása