B1 blogcsalád



Örülhetünk-e a debreceni BMW gyárnak? Néhányan, igen, nem

2018. augusztus 01. - ashwood

3ac5ee8d7c76e1b9d12844e6b2491067_xl.jpgEgy pillanatig se gondolja senki, hogy a német ipar egyik zászlóshajója nem kormányok közötti megállapodások mentén dönt a beruházásairól. Vagyis aki a németektől várta Orbán megbuktatását – megint – csalódni kényszerül.

Valódi súlyához képest meglepően szerényen jelentették be – mégpedig Orbán Viktor távollétében, előre bejelentett szabadsága alatt –, hogy a BMW egymilliárd eurós fejlesztéssel, gyárat épít Debrecenben. A később kiszivárgott hírek szerint még Miskolc volt versenyben, de a nemzetközi reptér megléte az alföldi megyeszékhely mellett szólt.

Aki kicsit is tisztában van a globális gazdasági folyamatokkal, az pontosan tudja: egy ilyen beruházásról szóló döntés meghozatala évekig tart, nem városok, hanem országok versengenek érte, nem egyszer titkosszolgálati eszközöket vetnek be a győzelem érdekében, és ami elemzésünk szempontjából a legfontosabb: az államok legfelső, politikai vezetése is kiveszi a részét a lobbizásban. Ezek után viszonylag könnyű megmondani: mit is gondol Merkel és a németek dominálta Európai néppárt, meg úgy általában a "művelt nyugatnak" tartott közösség Orbán Viktorról és az általa uralt Magyarországról.

A magyar ellenzék nem most szűnt meg, de a végső agóniához kellett néhány év, néhány választás, összefogás a Fidesszel a totális önfelszámoláshoz. Ennek a végvonaglásnak az egyik jele: a nem kormánypárti értelmiség és a pesti flaszter időről időre mástól, vagyis nem az ellenzéktől várta Orbán elmozdítását. Volt itt már NER-romboló messiás az USA, az Európai Unió, Simicska Lajos, és mostanában leggyakrabban az Európai Néppárt és Angela Merkel. Ha bárki is – alaptalanul – reménykedett abban, hogy a magyarok által legitim módon megválasztott miniszterelnök hatalmát majd egy Berlin vezette koalíció rengeti meg, ismét keserűen csalódhatott. A BMW nem választotta volna Magyarországot beruházási helyszínként, ha csak halványan is felmerülne a gyanú: Orbán persona non grata lesz/lehet az Unióban, vagy akárcsak a Néppártban.

Így mindazok, akik saját vágyaiknak igyekeztek megfeleltetni a német politikát, bizonyára nem örülnek az autógyári beruházásnak. Míg Orbán lelkes rajongói újabb bizonyítékát kapták a vezér mindenhatóságának.

Ha egy pillanatra félre tesszük a kontinentális politikai erőtereket, és önmagában a beruházás tényét nézzük, nincs mit keseregni, sőt, egyértelműen örvendetes, hogy a világ egyik legnagyobb autógyára évtizedes beruházásra alkalmasnak látja Magyarországot. Első körben legalább ezer új munkahely születik, csak a gyárkapun belül, azonban a környező, kisebb cégek a BMW beszállítóivá válhatnak – ahogy látjuk ezt Kecskeméten a Mercedes esetében –, vagyis nagyságrendekkel többeket érint majd a befektetés. A régió számára pedig egyértelmű a kitörési lehetőség a gyár megnyitásával. Fanyalgásnak itt helye nincs.

Letagadhatatlan azonban a BMW döntésének két, egyáltalán nem örömteli vetülete is:

1, Újfent egy olyan beruházás érkezik Magyarországra, amely minimális hozzáadott magyar értéket termel, hisz jobbára egy összeszerelő üzemet telepítenek ide. Ez pedig nem javítja az ország versenyképességét - sokkal inkább azon a szinten betonozza be Magyarországot, amin már Kína is tovább lépett.

2, Tovább emelkedik az ország kitettsége a globális gazdasági folyamatoknak. A BMW-vel együtt immár mindhárom német autóóriás (a bajorok mellett az Audi és a Mercedes) jelen vagy Magyarországon. A Suzukit is ideszámolva a teljes magyar export 40 százalékát kizárólag az autóipar termelése adja hamarosan. Márpedig ez a szektor reagál a leggyorsabban a nemzetközi konjunkturális trendekre – emelkedésre és bukásra egyaránt.

E két szempont ideális esetben arra ösztökélhetné a gazdaságpolitika irányítóit, hogy támogassák a hazai hozzáadott érték előállítást. Azonban egyértelmű például a Nemzeti Bank mozgásából, hogy sokkal inkább a német beruházók érdekeit veszi figyelembe, mint a hazai vállalkozásokét. A gyenge forint ugyanis a BMW-nek extra ajándék - elvégre még több olcsó magyar munkaerőt kap a pénzéért, tehát még olcsóbban képes előállítani termékeket.

Az ország egésze számára tehát – ha fenntartásokkal is –, de mindenképp üdvös a BMW gyár létesítése. Orbán távozását vágyók pedig végre szembesülhetnének a valósággal: senki nem végzi el a munkát a hazai ellenzék helyett.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9814155051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mankel 2018.08.02. 15:57:31

@Arcade Macho: Na igen igazából el kéne engedni a hitelből vásárolt saját lakás mániát mert az csak röghöz köt. Túl csórók vagyunk, hogy ne értsünk pénzhez sokat kell még tanulnunk.

Mankel 2018.08.02. 15:59:56

@Ménár Atya: Értem de ha az ő szintjét akarod csak megugrani örökké a béka segge alatt maradsz. Mert ezt az összevetést egy lobotmizált is tudja. Keressünk valakit inkább ahova fel akarunk nőni.

Ménár Atya 2018.08.02. 16:00:57

@bontottcsirke: Most mi a gond, mégsem olyan rossz ott a messzi nyugaton , a szalag mellett senyvedők között? :D:D

Ménár Atya 2018.08.02. 16:05:56

@Mankel: Persze, ebben igazad van, de azért had fletózzak már kicsit néha, hogy legalább a sok geci fasiszta rasszista homofób xenofób,zsidó cigány putyini erdogani diktátorozás kicsit kiegyetlenítődjön :D
Amúgy azt észrevetted, hogy orbán nem gyurcsányoz,viszont fletónak akkora a mentális problémája a bukás után, hogy orbán lett a mumusa? :D
Na nőjunk fel akkor előbb mondjuk a szlovákok szintjére........mert azok is akkor mentek el,amikor itt fletó elkúrta a gazdaságot :)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 16:22:54

@Ménár Atya: "fletónak akkora a mentális problémája a bukás után, hogy orbán lett a mumusa? "

Nagyon becsípődött neked az elkúró. :))

Azok közé tartozol, akik imádták az őszödi beszédig, onnantól pedig ugyanakkora vehemenciával gyűlölik. Pedig csak egy bohóc, mindig is az volt. Inkább fókuszálj a gecire, szerelmed új tárgyára. :))

ogli dzsí 2018.08.02. 16:23:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: a szlovak atlag ber brutto 1``000 euro, nalunk meg, brutto ezer euro

Mankel 2018.08.02. 16:28:04

@Ménár Atya:
Tőlem ha jól esik fletóz. Van miért. Csak az nem jó érv ha csinálunk valamit ami hát legalább is a szürke zónába esik akkor mindig az a válasz, hogy bezzeg a fletó meg a maszop meg a vérlibsik. (Istenem de utálom azt az embert többet ártott az országnak mint kb bárki, egy ligában van Rákosival)
Miért foglalkozna vele Viktor? Övé az ország a hatalom és a dicsőség. Bár azt nem értem miért nincs börtönben de mindegy.
Az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy Fletó két vitában is lemosta a Viktort. (ebből az egyiket végig hazudta szóval nem volt fair küzdelem de akkor is) Mert azt meg kell adni neki, hogy karizmája meg szónoki képessége neki van a legnagyobb a mostani játékosok között. Mása sincs csak ez.
Ha Szlovákia akarunk lenni hozzuk vissza Bokrost, ott aztán igazi vér liberális gazdaságpolitika volt anno. Nem olyan kamu liberálisnak mondott de valójában csak ötlettelenek vagyunk féle libsi vezetés vezetés volt, hanem az az igazi kemény vonalas technokrata fajta. Minimál állam kb 0 szociális program minimál adók. Az elején az kurvára fájt, de így is lehet csinálni ennek is vannak előnyei. Én inkább Svédország akarnék lenni, ha már választhatok.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 16:31:27

@ogli dzsí: "nalunk meg, brutto ezer euro "

A bruttót kapod kézhez vagy a nettót?

Melyikből fizetsz még 27% (!!!!!!!4!!!44!!!4!4) ÁFÁt?

Ménár Atya 2018.08.02. 16:31:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Hát cimbora ezzel mellényúltál.
Sosem szerettem, sosem szavaztam arra a politikára.
Mindig is alkalmatlannak tartottam, és sajnos igazam is lett.
Szerelmem új tárgya pedig egy autó, és meg is veszem, vadi új a szalonból, és azért,mert ez a geci elintézte a gazdaságot,és olyan rossz most nekem is :D:D:D
Már csak azon tanakodom, hogy automata, vagy hagyományos legyen.........

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 16:35:05

@Ménár Atya: "Szerelmem új tárgya pedig egy autó, és meg is veszem, vadi új a szalonból"

Negyven éve gyűjtögetsz, és végre összejött? Azért Kádárnak is köszönd meg, ő is tett bele, ne csak ennek az új kis kádárnak! :))

Mankel 2018.08.02. 16:35:43

@ogli dzsí: Ez az átlag bér kb semmit sem jelent szórás nélkül. Ha most megtartanánk a törpék és az óriások találkozóját akkor is az jönne ki, hogy itt mindenki átlag magas volt.
Amúgy a bruttó minimálbér is 10 000-rel (310-s Euróval számolva mert a mostani 326-s Euró szerintem nem reális) több és fogalmunk sincs mennyi a nettója, meg a vásárló ereje.

Ménár Atya 2018.08.02. 16:38:33

@Mankel: Svéd...............arról volt szó hogy reális is legyen.
Amúgy félreérthettél, orbán akkor nem gyurcsányozott,amikor vesztésben volt épp.
Ez a majom fletó meg állandóan ezt pampogja csak.
Az a lemosás, amit végig hazudott, nekem már akkor sem volt lemosás,csak hazudozás.
Amúgy,mint szónok, tényleg kiváló......

youtu.be/lm4pKnTQyss

Mankel 2018.08.02. 16:38:35

@Ménár Atya: Automata benzines ha rám hallgatsz, bár nem tudom mennyit vezetsz meg hol. Ha nem mész egy évben 30 000 Km-t nincs értelme a dízel autónak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 16:40:57

@ogli dzsí: "A munkavállaló azonban többnyire nettóban számol. Ennek alapján már a szlovákoknál van az előny szinte minden területen."

www.monster.hu/karrier-tanacsok/cikk/kereset-fizetes-a-szlovak

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 16:44:10

@Mankel: Csakis automatát! Párszázezerrel drágább, de minden pénzt megér. A koax duplakuplungost. A másodperc tört része alatt megy a váltás, elfelejtheted az utasok bólogatását, ahogy kapcsolsz egyre feljebb.

Mankel 2018.08.02. 16:47:52

@Ménár Atya: Ne azt figyeld mit mondd, hanem ahogyan csinálja. Energikus hipnotikus elfelejtkezel arról mekkora faszság az egész, ezt senki nem tudja utána csinálni.
De az a lemosás mindenkinek lemosás volt, mert nem tudtuk, hogy hazudik és úgy adta elő, hogy elhiggyük, Viktor meg nem tudott meggyőzni az ellenkezőjéről. Ennyi.
Ezt az összevágott kétperces videót amit direkt a lejáratására csináltak vagy mert az alap beszédben elkúrta nem venném ide.Baszki még az Öszöd-i beszéd is kurva jó volt. Egyszerűen így kell beszélni egy politikusnak, nem ezt hanem így.
Baszki most téged se szeretlek mert rávettél, hogy jókat mondjak a Fletóról :-D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 16:48:58

@Mankel: "nem tudom mennyit vezetsz "

0 km.

Aki az új kocsijáról ömleng, az csak faroknövelőnek meg szomszédpukkasztónak veszi. Nekünk az csak egy használati tárgy.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 16:51:59

@Mankel: "nem tudtuk, hogy hazudik"

Azért voltak jelei. 2006-ban nem engedte, hogy az MNB a gazdasági adatokat publikálja a választások előtt.

A választások előtt 5 éves (!) adócsökkentési törvényt hozott, a választások után azonnal adót emelt. Ekkorra már mindenkinél le kellett volna esnie a tantusznak.

Mankel 2018.08.02. 16:52:02

@Ménár Atya:
Nem azt mondtam, hogy olyan életszínvonalon holnaptól, de nem irreális megközelíteni a Svédet (no nem kell a baromságaikat átvenni, mint női kvóta és társai). Mint mondottam volt sok út van és nekem a szociáldemokratis verzió jobban tetszik, mint liberális. Mind a kettővel célt lehet érni, de mi most valami fura kombinációt használunk úgy, hogy mindegyik legrosszabb tulajdonságait sikerült átvenni.

Ménár Atya 2018.08.02. 16:55:17

@Mankel: Kb annyit megyek de főleg városban. 25-30 e.
Én is inkább benzinest választok asszem.
Az automatán még gondolkodom, bár kényelmesebb, sokszor unom már a váltogatást.

Ménár Atya 2018.08.02. 16:58:42

@Mankel: Miért nincs minden mszp....-ebben igaza volt, tudható volt a hazudozás, nem mutatjuk meg a költségvetést stb, adóemelés, leminősítés..........
stb

Mankel 2018.08.02. 16:58:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ha van pénzed új autóra vegyél.
Nézd a pénzügyi életed:
-1 szint van 6 havi megélhetésedre elég pénz félrerakva
0 szint nincs hiteled a lakáshitelen kívül
1 szint nincs lakáshiteled se
2 szint van 20 milliód állampapírban vagy valami egyéb "biztonságos" megtakarítási formában.
3 szint 20 misi mellé pár millió euróban dollárban meg mondjuk kanadi dollárban (úgy értem mindegyikben külön külön.
Ha ezzel megvagy vegyél tőlem új autót. De ha 150 nettóval kölcsönre veszel egyet akkor nem kell neked autó.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:03:30

@Mankel: Az asszony autóját használom, ha néha kell. Természetesen automata.

A magyar emberek nagy részének nincs annyi félretett pénze, hogy egy lábtörést kibekkeljen. Félelmetes!

Mankel 2018.08.02. 17:03:55

@Ménár Atya: Én nem tudtam mondjuk 19 éves voltam. Az ország nagyrészt se tudta én csak azt láttam, ahogy megnyeri azt a TV vitát.
Nem kell ezt védeni hazudott és kész nem is ezt vitatom.
De karizmában és beszédkéségben meg nyert és szerintem ez sem képezheti vita tárgyát.

Billy Hill 2018.08.02. 17:04:21

Érdekes visszaolvasni ezt a tizenéves cikket:

index.hu/gazdasag/vilag/szlm071009/

Amikor még az alacsony szja + magas áfa kombó még nem számított gáznak. Illetve amikor szintén az volt a félelem, hogy mi lesz, ha elmegy a KIA. (Nem ment el. De ha elment volna, akkor kerestek volna mást.)

Ménár Atya 2018.08.02. 17:05:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.08.02. 16:48:58
@Mankel: "nem tudom mennyit vezetsz "

0 km.

Aki az új kocsijáról ömleng, az csak faroknövelőnek meg szomszédpukkasztónak veszi. Nekünk az csak egy használati tárgy."

Jó okoska, 0 km-t vezetek, igazából csak tolni szeretném,mert jogsim sincs :D
Azért jelzem, nincs szükség farok növelésre, nem vagyok vidéki, nem kell szomszédot pukkasztanom, nekem tényleg használati tárgy az autó, mondhatnám, szerszám, ettől még örülhetek ha megengeded nekem, bár elmondom, hogy egy jó csavarhúzónak is örülök, akár ital,akár szerszám, még csak nem is luxus autóban gondolkodok, az ide felesleges,és azt nem is engedhetem meg, de egy 6-10 milla az belefér azért, bár szerintem inkább a 6 körüli lesz a befutó.
Na most kiveséztük ezt.
Azt amúgy tudod hogy van a villamoson ajtónyitó gomb kívül? :)

Mankel 2018.08.02. 17:06:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Igen az nagyon nagy bajok vannak itt, és most az 1Szinten vagyok és tudod milyen nyugodtan alszom?
Ezért fog mindenkit csupasz seggel érni a következő válság és amúgy szerintem ekkor lesz kormányváltás vagy legalább is marha nagy népszerűség visszaesés.

Ménár Atya 2018.08.02. 17:10:16

@Mankel: Való igaz, olyan mint hitler, és ezt komolyan mondom, majd nézz meg pár videót, teljesen hasonló a stílusuk, bár gondolom ez általános lehet a magával ragadó szónokoknál.
De az az igazság, hogy engem nem nagyon lehet megvezetni ilyesmivel, nem csak a pillanat érdekel, szép, de azért nem húz be ilyennel, de láthatóan rengeteget igen.

Mankel 2018.08.02. 17:13:43

@Ménár Atya:
Nem tudom mennyi a kereseted igazából nem is érdekel.De ha új autót veszel azt gondold végig, hogy megér neked egy új autó annyi időt távol a családodtól, hobbidtól pihenésedtől amennyit arra kellett felhasználnod, hogy megkeresd azt a pénzt az új autóra. Nekem ilyenkor valahogy mindig az jön ki, hogy nem. Főleg egy olyan tárgyra ami ami egy év múlva csak a 3/4-d ér és bármikor ellophatják.

földforgató 2018.08.02. 17:19:04

Csodálkozva olvasgattam ezeket az emelkedett hozzászólásokat, de a lényeg szerintem megint elsikkadt.Ez pedig KÓSA nyert KRIZA ellen.Lehet emlegetni a repteret is. De Miskolcon is van reptér igaz csak az AN-2-es tud leszállni.valószínűleg az döntött Miskolc környékén már nincs elég munkaerő. A Bosch és az azóta átkeresztelt Takata felszívta a megmaradt munkaerőt.

Arcade Macho 2018.08.02. 17:20:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: mi van mar a buzik hazasodhatnak? akarom mondani a leszbik...

Arcade Macho 2018.08.02. 17:21:21

@földforgató: van budapest belvarosaban is repter a Vermezo, igaz ott csak vitorlazo szallt le a II vh alatt...

Mankel 2018.08.02. 17:22:03

@Billy Hill:
Ez megen arról szól, hogy milyen stratégiát választasz:
Az adó rendszernek az a célja, hogy ellensúlyozza a társadalmi különbségeket: magas SZJA alacsony fogyasztási adó. Ez a szociális szemlélet. Fizessenek a gazdagok!
Őszintén Alacsony SZJA magas fogyaszt terhelő adók jelentése: öööö mi liberálisok vagyunk adózatás szempontjából de öööö hiányzik a zsé az államháztartásból öööö legyen magas az ÁFA azt nehéz elkerülni! Stratégia. De ha valaki érti ezt akkor magyarázza el legyen szíves, mert nekem nem sikerült megértenem a célját.

Ménár Atya 2018.08.02. 17:23:21

@Mankel: Igazából, a pénz szerencsére nem gond, nem szórom ezért van, és átgondolom mire költöm.
Viszont az autó a munkám része is, hidd el, legszívesebben egy forintot sem adnék érte, épp ezért inkább egy olcsóbbat veszek , de azért vannak minimál elvárásaim.
Szerintem hasonlóan gondolkodunk anyagiakról.
Ezért én is nyugodtan alszom ilyen szempontból.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:23:47

@Ménár Atya: "Azt amúgy tudod hogy van a villamoson ajtónyitó gomb kívül? "

Hallottam róla, talán már használtam is. Ha nincs nálam a kocsi, és sietek, akkor taxival megyek. Nincs türelmem a tömegközlekedésre várni.

Budapesten ingyenessé tenném a tömegközlekedést:
- most sincs lényeges jegyárbevétel
- eltűnnének a dugók
- kétszer sűrűbben járnának a buszok, villamosok
- sokkal gyorsabban is
- a legszegényebbeknek érezhető könnyebbség lenne
- sokkal tisztább lenne a levegő a belvárosban
- többen mernének biciklire pattanni

Mankel 2018.08.02. 17:25:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
A személyekedéstől elhatárolódom de az ingyenes tömegközlekedés nagyon adom.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:26:09

@Arcade Macho: "mar a buzik hazasodhatnak? akarom mondani a leszbik... "

Asszem igen. De nem egyenjogúak a hetero párokkal. Miért kérded? Megkérték a kezed? :))

Mankel 2018.08.02. 17:27:45

@Ménár Atya: Mint mondtam semmi közöm hozzá inkább a nép okulásáért írtam le mint neked jó tanácsként.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.02. 17:29:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Így igaz, jobb az automata, mert több idő marad mélyelemzésre vezetés közben, nem kell figyelni a sebességváltásra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.02. 17:30:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Munkába járásra csak tömegközlekedést használok, mert gyorsabb, s mert nehéz parkolni a munkahelyen. Plusz alaposabban lehet közben mélyelemezni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:32:41

@Mankel: "legyen magas az ÁFA azt nehéz elkerülni"

... a szegényeknek. A gazdag cégesre vesz mindent, nem fizet ÁFÁt.

Ménár Atya 2018.08.02. 17:33:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Hát én B+ nem tudtam :D
Már nem ültem 25 éve rajta, de jó poén volt ahogy néztem mint a vidéki, és nem nyílt az ajtó :D:D
Azt hiszem ismét kihagyok 25 évet rajta...........
Azért nem tenném ingyenessé, van bevétel belőle, bár igaz nem elég a működésre.
Kissé sok a felesleges jól fizetett alkalmazott arrafelé.........
Amúgy a sűrűséggel nincs gond, gyerekeim buszoznak, mesélik, villamos,metró elég gyors, a buszok kissé zsufisak ahogy nézem, szmog meg pont az ócska buszok miatt van, egy kövér gázzal annyit füstöl a hetes, mint én egy év alatt.............
Na de majd átveszi a mészáros és mészáros kft,és minden jó lesz meglásd :D:D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:34:33

@maxval balcán bircaman: Bazmeg Birka. Végre idén is írtál egy normális kommentet! Sőt, rögtön kettőt! Te most az imposztor vagy, vagy az igazi? :))

Mankel 2018.08.02. 17:38:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Nem a csak a szegényeknek a kaját, meg tusfürdőt, meg a guccsi táskát a gazdag is csak boltban veszi az meg áfát fizet.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:40:22

@Ménár Atya: "van bevétel belőle"

Nincs. MÁV, BKV, a jegykiadás és ellenőrzés elviszi a jegybevétel döntő részét. Kívülről kell finanszírozni.

"a sűrűséggel nincs gond"

He? Anyám 3/4 órát várt vasárnap a buszra, mert nem tudtam elmenni érte.

Most tavasszal 20 percet vártam a buszra. Hétköznap délelőtt. Kevesebb idő alatt érek le gyalog a Mártírok útjára.

Mankel 2018.08.02. 17:41:58

@Ménár Atya:
Na igen van rajta bevétel de amit nyersz a réven azt bukod a vámon. Valamelyik Balti országban bevezették, hogy kivetettek egy adót a helyi lakosokra cserébe ingyenes lett és bevált nekik. Kevesebb autó kevesebb szmog több parkolóhely. Van ennek értelme. Asszem 100 euró volt per háztartás.

Ménár Atya 2018.08.02. 17:42:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
... a szegényeknek. A gazdag cégesre vesz mindent, nem fizet ÁFÁt.

Te, ez akkora baromság, gondolom sosem volt vállalkozásod.
Ez a nem fizet áfát, meg visszaigényli,meg leírja, ez egy baromság.
Kb 2 pillanat alatt kiszúr a nav amikor nem fizetsz áfát, meg visszaigényelsz, mert kockázatelemzés szempontján kiemelnek.
Aztán 500000 ról , meg inkasszóval indul a vita.
Én pl most nyertem egy ügyet nem olyan rég, igaz kellett csinálnom egy másik céget miatta, mert másként szívtam volna, de most azon gondolkodom, hogy pereljem e őket.

Arcade Macho 2018.08.02. 17:43:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: csak mert amiket eloadtal mashol az alapjan en biztosra vettem hogy egy hulye picsa vagy, es akkor most mondod, hogy a feleseged
feleseged a Bela, ugye?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:44:38

@Mankel: A szegény a tusfürdőt, a gazdag a városi terepjárót veszi. Utóbbit szigorúan cégesre, nyista ÁFA.

Osanban láttam, hogy a kaját is számlára veszi. Megteheti, ha mondjuk van egy vendéglője. Hogy hogy néz ki a két számla egymás mellett, "45 kiló kenyér, 15 liter tejföl" és "2 kifli meg 1 tejföl", azt nem tudom. :))

Ménár Atya 2018.08.02. 17:44:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nem tudom , nálunk egymás seggét érik a buszok,villamosok, de én tényleg csak a gyerekeim által mondottakra tudok támaszkodni, nem használom a bkv-t.
De régen a zsufin kívül sem volt gondom vele.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:45:50

@Ménár Atya: "ez akkora baromság, gondolom sosem volt vállalkozásod"

Ezekszerint neked nem volt. :))

Habony Árpád. 2018.08.02. 17:47:11

"Örülhetünk-e a debreceni BMW gyárnak? "

NEM NEM, a legkevesbe sem, es miutan nem varhato valtozas,
a lipsik helyeben en vegeznek magammal. Mert nincs remeny a valtozasra, ez nem 4 meg 8 evig fog tartani, hanem mostmar biztos, hogy a kovetkezo 40-50 evet Orban Viktor politikaja fogja meghatarozni. Es nem csak magyarorszagon, hanem egesz Europaban. Orban minden valasztast, megnyer, uralja a mediat, es mostmar az unioban is meghatarozo politikus. Ezert nem latok mas kiutat, a legjobb szandekkal azt tanacsolom a lipsiknek, hogy legyenek ongyilkosok, mert ennyit nem lehet kibirni. Az ongyilkosagukkal raadasul latvanyosan tiltakozhatnak a rezsim ellen, amire biztos szuletik par elitelo cikk a kulfodi ujsagokban.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 17:47:43

@Ménár Atya: "nálunk egymás seggét érik a buszok,villamosok"

Vidéki haverom mondta. Nem érti, a pestiek miért futnak a busz után, hisz 10 perc múlva jön másik. Vidéken van értelme, mert 2 óra múlva jön a következő.

Ménár Atya 2018.08.02. 17:55:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ezt én sem értem, de a legérdekesebb, hogy legtöbbször a nyugdíjasok futkároznak így, apám is ilyen, már nem is idegesítem vele magam, feladtam...........

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 18:03:52

@Ménár Atya: Akkor keress egy jó könyvelőt, aki végre elmagyarázza.

taga20 2018.08.02. 18:04:28

@maxval balcán bircaman: ki bazdmeg? az erdész, vagy a digger?

mi a kurvaanyádért hazudozol ruszkiügynök?

Petyulino01 2018.08.02. 18:06:44

SZóval szerintem ez a Merkel (politikai) vonal egy kicsit túl van tolva a cikkben.(összeesküvés elmélet....)A BMW az egyik utolsó gyártó aki magánkézben (családi) van,így úgy gondolom a legkevesebb befolyása van a német államnak.Tisztán üzleti piaci megfontolások vezettek idáig.Viszont ebből az következik (amit még nem tudunk....),hogy Orbánék megint valami elképesztően kedvező környezetet teremtettek(adókedvezmény...stb)ami nagyon sokba fog kerülni nekünk még jónéhány évig.

zsurzsenka 2018.08.02. 18:37:36

Hahhh, már látom, amikor megjön Abdul az okleveles mérnök, meg a többi átlag német lakos a gyár építését bírálni, segíteni, beindításban részt venni, és a magyar befogadó többség meg majd rájuk hívja a rendőröket...Bocs, nem bírtam ki... :D

Ménár Atya 2018.08.02. 18:42:30

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Szerintem erre inkább neked lenne szükséged :)
Én szeretek sok áfát fizetni, akkor sok a bevételem, és megy a szekér, és már nem tudok optimalizálni sem, tehát erősen nyereséges vagyok.
Ha visszaigénylek,akkor vagy épp beruházok, vagy csalok , és több a kiadásom mint kellene, de ilyen nem igen van, most pörög a gazdaság.
A könyvelőm amúgy rettenetesen szigorú pénzügyileg.
Inkább feleségül is vettem, igy meg minden pénzem elveszi.......... :D:D

Attilajukkaja 2018.08.02. 19:11:05

"senki nem végzi el a munkát a hazai ellenzék helyett"
Merkelnek soha nem is volt célja, hogy eltávolítsa Orbánt. Inkább az, hogy kicsit megzabolázza. Ezért nem is értem, miért gondolta valaha valaki is, hogy nem a magyar emberek dolga lerúgni a trónjáról a felcsúti pernahajdert.
A gond a debreceni gyárral, hogy nem a magyaroknak fog munkát adni, mert a mi szakembereink már elmentek az országból, újakat pedig csak a Mercedes gyár képzett Kecskeméten saját célra. Vagyis szlovákok, ukránok és románok fognak itt is dolgozni, ami nem tudom, hogy mennyire jó nekünk.
(Bocsi, ha ezt már valaki beírta!)

CSOKKI MÁLNA 2018.08.02. 19:40:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Gyurcsányod járt úgy hatszor Moszkvában.. Aztán át akarta játszani a Mol-t az oroszoknak.Akkor miért nem csaholtál? Ő egy igazi csatlós volt, aki egy adott ponton gazdit cserélt. Orbán partner, ami nagy különbség.
( Látom hamar túltetted magad a pofáraesésen: egyik nap még arról értekeztél, hogy nem jön a külföldi tőke Magyarországra, aztán másnap bejelentik, hogy a BMW gyárat létesít az országban. Az évtized szopását mutattad be.. Azóta rajtad röhögök..:))))))) )

taga20 2018.08.02. 20:03:44

@pina noir: "Gyurcsányod járt úgy hatszor Moszkvában.."

szerintem te kevered a ferit a gazdáddal, a csúti gecivel!

bazd telibe anyádat te muzsik, a geci és a kágébésputin úgy csinálnak évek óta, mintha dugnának. persze szerintem csak az istened pippantja le a másik pincsit minden évben kéccer!:)))

CSOKKI MÁLNA 2018.08.02. 20:17:52

@taga20: Rossz a memóriád eettárs .Csótány úr 6-szor volt Vladimir Vladimirovicsnál, ,itthon pedig a saját villájában ebédeltette a nagy embert..;)Anyád szarral etetett, hogy ilyen mocskos lett a pofád, szarházi??

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 20:22:23

@pina noir: "Gyurcsányod"

A tied. Jobboldaliak sose szavaztak az emeszpére. A gyúrcsányfasszopók viszont 2006-ban átálltak fideSSfasszopókká, te is jöttél valahonnan.

"egyik nap még arról értekeztél, hogy nem jön a külföldi tőke Magyarországra, aztán másnap bejelentik, hogy a BMW gyárat létesít az országban."

Hát pofára estél, mert 8 év alatt nem jött működőtőke M.o.-ra, ez azon nem változtat. Vagy időgéppel jönnek, nagyeszű? A BMW-ből még előbb le kell vonnod, ami az idén elhagyja az országot. Ha azt nem vonod le belőle, ez akkor is csak annyi, amit az orb... mészaros 10 hónap alatt lop el.

taga20 2018.08.02. 20:24:50

@pina noir: hogy gyerek koromban ki mivel etetett, arról nem tehetek.

de, hogy te zombi korodra kétpofára zabálod a gecit, az azé kicsit gáz!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.08.02. 20:31:19

A végkövetkeztetés helyes, miszerint a csodát nem kívülről kell várni. A hozzávezető út viszont marhaság.
Aki kicsit is tisztában van azzal, hogy hogy működnek a nagyvállalatok, az tudja, hogy nem állami alkuk eredményeként választanak helyet. Egy nagyvállalatot ugyanis egyetlen ember érdekel: a részvényes. Nem érdekli sem a vevő, sem az alkalmazott, sem a kormány, csak a részvényes.
Valóban évekig tart egy ilyen döntés, de azt nem az alapján fogják meghozni, Merkelnek jó-e vagy sem (egyáltalán kit érdekel egy politikus. Jönnek-mennek, de a cég marad). A magyar kormány már sokkal érdekesebb, de ott sem maga a kormány, hanem hogy mit ígér neki, hogy odajöjjön. Olyanokat szokás egy cégnek ígérni, mint adókedvezmény, infrastruktúra fejlesztés, néha célirányos képzés stb. Ezek mind-mind azt eredményezik, hogy egy terület vonzóbb célpont lehet a befektetésre.
Ezért aztán a BMW-t nem csak Merkel nem érdekli, de Orbán Viktor se. Az érdekli, hogy mennyi pénzt tud keresni és pont.

Abban is tévedsz, hogy összeszerelő üzem és összeszerelő üzem közt is komoly különbségek vannak. Egy magasfokon gépesített prémiumtermékeket gyártó gyártósor igenis magas hozzáadott értéket képvisel. A baj inkább az ilyesmivel, hogy igazából lepkefing a tornádóban. A BMW ugyanis nem az irdatlan darabszámáról híres, tehát nem nagyon váltja meg a világot.

Meg abban is tévedsz, hogy egy kicsi országnak nincs más választása, mint bekapcsolódni a nemzetközi kereskedelembe. Az más kérdés, hogy tényleg nem lenne rossz, ha kicsit diverzifikált módon tenné.

teéjesenmindegy 2018.08.02. 20:58:45

@Attilajukkaja:
"a mi szakembereink már elmentek az országból, újakat pedig csak a Mercedes gyár képzett Kecskeméten saját célra. Vagyis szlovákok, ukránok és románok fognak itt is dolgozni, "
Attila sötét jukkája, te! A románoktól 20% ment nyugatra dolgozni, a szlovákoktól is többen mint tőlünk (5-7%). Akkor most ez hogy is van?

teéjesenmindegy 2018.08.02. 21:01:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"A bruttót kapod kézhez vagy a nettót?

Melyikből fizetsz még 27% (!!!!!!!4!!!44!!!4!4) ÁFÁt?"

NA, okoska, a béredből, ha vásárolsz valamit, akkor annak hány százaléka az áfa, mesélj. 27%?

papaAndy 2018.08.02. 21:06:35

Erről a blog bejegyzésről a régi "van kalapja, nincs kalapja" vicc jut az eszembe.

taga20 2018.08.02. 21:09:23

@teéjesenmindegy: 21,26. de te mi a faszt akartál evvel mondani?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.02. 21:34:56

@teéjesenmindegy: "A románoktól 20% ment nyugatra dolgozni, a szlovákoktól is többen mint tőlünk (5-7%)."

És még így is sikerült a gecinek lecsúsztatni a magyar gazdaságot a szlovák és a román alá. Akkor most ez hogy is van?

teéjesenmindegy 2018.08.02. 22:14:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Attól mert ezt mindenhol leírod, még nem lesz igaz.
Ha 21,26 akkor miért ugatsz 27-ről?

Arcade Macho 2018.08.02. 22:21:12

@taga20: azt hogy enni nem szokott... ugyanis az 5%

CSOKKI MÁLNA 2018.08.02. 23:14:51

@taga20: Szegény kis szarral etetett, valagba kúrt szerencsétlen..Látom a BMW, és a Vidi sok volt így egyszerre, és elgurult a gyógyszer. .:)

Attilajukkaja 2018.08.03. 08:50:04

@teéjesenmindegy:
"Akkor most ez hogy is van?"
Úgy van, ahogy azt leírtam. Mi nem volt számodra világos néhány egyszerű mondatban????
Amúgy meg mosd ki a szádat szappannal, mert ha tovább mocskolódsz, nem állok veled szóba. Remélem, legalább EZT megértetted elsőre!

teéjesenmindegy 2018.08.03. 10:27:15

@Attilajukkaja:
Minden együttérzésem Attiláé. TE valami borzasztó sötét és korlátolt lény vagy.
Az nem világos, hogy a néhány mondatod is ellentmond egymásnak.
Tehát leírod, hogy mivel a képzett magyar munkaerő már rég kint dolgozik ezért majd a románok fognak Debrecenben. Az apró tény, hogy tőlünk 5% a románoktól 20% az aki külföldön dolgozik, az egy cseppet sem zavar ugye? Mesélj, a románoktól a képzetlenek dolgoznak Angliában, és a mérnökök otthon éheznek, vagy mégis hogy van ez a te kis elképzeléseidben?

Attilajukkaja 2018.08.03. 10:40:28

@teéjesenmindegy:
"TE valami borzasztó sötét és korlátolt lény vagy."
Felesleges személyeskedned csak azért, mert nem érted, amit mondok.

"tőlünk 5% a románoktól 20% az aki külföldön dolgozik"
És mind az autóiparban? Valóban?
A lényeg, hogy Magyarországon súlyos problémát jelent a szakképzett munkaerő hiánya, és ezen még az sem segít, hogy Romániában is. Ezért kezdett a Mercedes gyár Kecskeméten saját képzést. Az hogy Debrecenben főleg nem magyarok fognak dolgozni, nem az én kitalációm.

Attilajukkaja 2018.08.03. 10:42:13

@teéjesenmindegy:
"ÁM MIVEL VALÓSZÍNŰ, HOGY A MUNKAERŐ EGY JELENTŐS RÉSZE KÜLFÖLDRŐL ÉRKEZIK, A DOLGOZÓK KÖZÜL SOKAN INKÁBB A BÉRLAKÁSPIACON FOGNAK MEGJELENNI."
index.hu/gazdasag/ingatlan/2018/08/01/harmadaval_dragulhatnak_az_ingatlanok_debrecenben_a_bmw_beruhazasa_miatt/

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.03. 10:56:13

@teéjesenmindegy: "Ha 21,26 akkor miért ugatsz 27-ről?"

Hát te egy nagyon egyszerű ember vagy. Hozzád képest a faék atomreaktor.

100 forint árú áru ÁFÁ-ja 27 forint, ezért 127 forintért tudod megvenni a boltban. Ha 100 forintért veszel valamit a boltban, akkor 21,26 forint ÁFÁ-t fizettél. Ne szégyenkezz, a százalék számítás nagyon nehéz feladat, sok alsótagozatost is megzavar. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.03. 10:58:33

@pina noir: Mikor?

Míg volt MDF, rájuk szavaztam. A gecire sose szavaztam, amikor ultraliberális volt, akkor se, amikor szélsőjobb, akkor se. Gondolom, te következetesen követted a fideszt pálfordulásai során. 2009-ig harcos oroszellenes, 2010-től meleg oroszbarát vagy. :))

teéjesenmindegy 2018.08.03. 14:06:07

@Attilajukkaja: Nem, tényleg nem a te kitalációd, attól mert más is faszságokat ír te még sötét vagy. Szépen mutatja a kis világodat, hogy minimális gondolkodás nélkül veszed át az index baromságait.
""tőlünk 5% a románoktól 20% az aki külföldön dolgozik"
És mind az autóiparban? Valóban?"
Ezt ki és hol írta? Ha tőlünk 5, a románoktól 20% megy ki dolgozni, akkor szerinted tényleg annak van nagyobb esélye, hogy román képzett munkaerő ott téblábol Debrecen környékén?

"A lényeg, hogy Magyarországon súlyos problémát jelent a szakképzett munkaerő hiánya, és ezen még az sem segít, hogy Romániában is." De nyilván akkor a még nagyobb hiánnyal szenvedő románok fognak ott dolgozni ugye? Logika.

" Ezért kezdett a Mercedes gyár Kecskeméten saját képzést." ÉÉÉÉS? Te nyomorult, mégis ki képezzen ki a mercedes technológiájára? A gimnázium? Egyébként sokszoros túljelentkezés van náluk.
Az pedig valahol a kis agyadban kőbe van vésve, hogy a BMW nem fog képzéseket indítani? Te ostoba barom, szerinted Nagyváradon meg Munkácson BMW technológiai képzéseket adó iskolák tucatjai vannak? (Akik utána nyilvánvalóan otthon ülnek, és várják, hogy nyisson már ki egy BMW gyár?)
Legalább felfogod, hogy mennyire vagy hülye?

teéjesenmindegy 2018.08.03. 14:07:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Én nem szégyenkezek. Te voltál aki marha okosan közölted, hogy a fizetésed 27%át áfába fizeted.

teéjesenmindegy 2018.08.03. 14:14:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Jajj, egy MDF szavazó puffog, hogy bárki bármit elbaszott az országban :D::D:D:D

Tudod, az a kurva nagy helyzet, hogy az MDF-nél jobban senki nem kúrt el semmit. Se a szocik, se a fidesz. Az MDF volt az, aki kiárulta az országot, majdnem csődbevitte és betámogatta a szervezett bűnözést. Az MDF-nél korlátoltabb banda még nem volt a világon, remek példája, hogy mi történik, ha világtól távol élő szobatudósok kezdenek el országot vezetni.
Lásd: Schamschula György a vájárok előtt kijelentette, hogy ne parázzanak, mert bezárják a bányákat, megtanulnak majd 2-3 nyelvet és el is tudnak helyezkedni....

Jajj, cicus de hülye vagy te

Attilajukkaja 2018.08.03. 15:48:56

@teéjesenmindegy:
"attól mert más is faszságokat ír te még sötét vagy."
Te meg maga vagy a megvilágosodás, ... kár, hogy a tényeket nem veszed figyelembe. :o)))))

"minimális gondolkodás nélkül veszed át az index baromságait."
Hú, de nagy valakinek a mellénye! Csak ki ne pottyanj belőle!
Amit belinkeltem, amúgy nem az Index írta. Csaxólok.

"Ha tőlünk 5, a románoktól 20% megy ki dolgozni, akkor szerinted tényleg annak van nagyobb esélye, hogy román képzett munkaerő ott téblábol Debrecen környékén?"
Attól függ, Románia melyik részéről jönnek, milyen képzettséggel, milyen nyelvtudással. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ki felel meg a németeknek.

"De nyilván akkor a még nagyobb hiánnyal szenvedő románok fognak ott dolgozni ugye? Logika."
Miért? Romániában hány autógyártással foglalkozó német vállalkozás van?

"Te nyomorult, mégis ki képezzen ki a mercedes technológiájára? A gimnázium?"
Nyomorult az anyád!!!!!!!
Az alaptechnológiára pedig bármelyik magyar főiskola is indíthatna tanfolyamokat, ha nem lenne annyira csökött agyú a felsőbb vezetés.

"Az pedig valahol a kis agyadban kőbe van vésve, hogy a BMW nem fog képzéseket indítani?"
A kisagy nem a tudatos gondolkodás központja, hanem a mozgásé, ha nem tudnád. Szóval ne keverd a dolgokat!

"Te ostoba barom, szerinted "
Na itt leállunk, mert elegem van ebből a stílusból. Szaladj haza és a jó édesanyáddal beszélj ebben a hangnemben, mert úgy látszik, ő megengedi neked. Én nem! Tanulj meg normálisan kommunikálni, addig meg ne írogass be sehova, mert csak égeted magad!

teéjesenmindegy 2018.08.03. 19:27:59

@Attilajukkaja:
A tényeket? Bazmeg.
Amit belinkeltél az nem az index? Akkor mi? index.hu-n Stubnya Bence cikke. Idézetek nélkül. Tényleeg ennyire hülye vagy?

Ugye még mindig nem fogtad fel, hogy romániából négyszer annyian mentek külföldre? Ergo ott kevesebb a képzett munkaerő.
Ez azért tényleg harmadikos matek.
Milyen hülye ez a BMW, hiszen romániában ott a sok képzett munkaerő, ezek meg ide nyitják a gyárat. A fasz bajorok. Bezzeg te, Attila sötétsége, te jobban tudod.

"Az alaptechnológiára pedig bármelyik magyar főiskola is indíthatna tanfolyamokat"
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ. Hallod, Attila nem ad faszt, hogy idejársz szopni? Hihetetlen.

A kisagy a mozgás központja. Nem keverem. Én nem azt írtam, hogy a kisagyadban mi van, hanem hogy a kis agyadban. Ami meg kicsi. Ezt is kb. harmadikban már illik tudni. Mármint olvasni. Meg érteni a kisagy meg a kis agy közti különbséget. Kisagya mindenkinek vagy, neked meg kis agyad van.
Mondjuk ezzel aztán nagyon ügyesen kibújtál a kérdés elől, hogy az hol is van leírva, hogy a BMW nem fog képzéseket indítani?

És utána a menetrendszerű megsértődés. Tudod, ha valaki égeti magát, az te vagy. Komolyan mondom, ha van még egy jukka nálatok, vagy egy fikusz, az is értelmesebb mint te.
Egyszerűen buta vagy. De nagyon.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.03. 20:52:07

@teéjesenmindegy: "Ugye még mindig nem fogtad fel, hogy romániából négyszer annyian mentek külföldre? Ergo ott kevesebb a képzett munkaerő."

Hát lehet. Mindenesetre a magyarok nem a képzettségük okán járnak Romániába dolgozni, hanem mert több fizetést kapnak, mint Magyarországon. A geci még sokáig uralkodik rajtunk, Banglades is elénk kerül.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.04. 00:19:22

@teéjesenmindegy: "közölted, hogy a fizetésed 27%át áfába fizeted. "

Olvasni tudsz, trollgeci? Ezt írtam:

"Melyikből fizetsz még 27% (!!!!!!!4!!!44!!!4!4) ÁFÁt? "

A nettó fizetésedet kapod kézhez, és még 27% ÁFÁt is fizetsz belőle. ÉRTED IDIÓTA? Megveszel egy százforintos bizbaszt, és még 27% ÁFÁ-t is ki kell fizetned. Senki nem mondta, hogy a fizetésed 27%át ÁFÁra költöd. ÁFÁt fizetsz belőle. Nem semmi ÁFÁt, hanem világbajnok ÁFÁt. Az Univerzumban a legmagasabb ÁFÁt. Nem hiszem el, hogy valaki ilyen korlátolt legyen.

Minden fideSSfasszopó idióta vagy mi van?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.04. 00:23:32

@teéjesenmindegy: Nem voltam itthon az első MDF kormány alatt, nem követtem a működésüket. A második MDF kormány meg a gecivel együtt volt. Ha szart csináltak, a geci gazdáddal együtt csinálták.

Az biztos, hogy az MDF nem bontotta le a demokráciát, és nem lopta szét az országot. És nem csúsztunk le alatta Románia szintjére.

taga20 2018.08.04. 06:20:43

@pina noir: helga, hogy rohadnál meg! te bazmeg akkora fasz vagy, hogy a magyar focival
vagánykocc??!!

édesfaszom, te komplett hülye vagy! remélem nem osztódtál még, és nem is foksz!:)))
süti beállítások módosítása