B1 blogcsalád



A kicsik és az összefogás - avagy kinek van itt még szavazója

2017. szeptember 27. - jdesi

A szocialisták javaslatáról kellene beszélni, hogy az összefogásért cserébe – már amennyire ilyen létezik – tuti listás helyeket ajánlottak fel a potenciális szövetségeseknek,

A potenciális szövetségesek pedig elsőként fintorognak és fanyalognak – ami nyilván nem erősíti a szavazói elszántságot, hogy igen, van remény, érdemes elmenni szavazni.

Fanyalognak, mert ők önállóan, meg nekik ne diktáljanak meg különben is és akkor sem.

botka.jpg

Valóban, Orbán elváltása még akkor is kemény dió lenne, ha összefognának, finoman szólva is kétesélyes. Összefogás nélkül pedig reménytelen. Mert azzal azért nehéz szavazót fogni, hogy elveszem a lapátodat, meghúzom a  copfodat és különbben is én is miniszterelnök jelölt vagyok a három négy százalékommal, nemcsak te és beee.

Lehetne mondjuk érthető tervvel, hogy mit lehet kezdeni az egészségüggyel vagy az oktatással, vagy, hogy vissza lehet e a rablott vagyonok legalább egy részét szerezni és így tovább.

Persze, még ez sem biztos, hogy akkor győzne a demokrata ellenzék, de hogy adna egy esélyt az egészen biztos. Amivel aztán vagy sikerülne élni vagy nem.

De úgy tűnik az egyébként okos és elszánt ellenzéki politikusok egy részre úgy kalkulál, jobb tuti ellenzékben lenni, mint kockáztatni közösen esetleg egy vereséget.

Úgyhogy megy tovább a nagy vita, amiben mindenkinek rettentő igaza van, csak közben bebiztosítja Orbán Viktor tuti helyét.

Jó, négy év nem a világ, lehet erre mondani, majd akkor.

Csakhogy a kockázat most egy demokratikus országénál nagyobb.

Négy év alatt szépen és hosszú időre be lehet betonozni egy diktatúrát, ki ehet lépni az európai unióból véresen össze lehet veszni az összes szomszéddal, s a lőtereken edzett fiatalokat tovább hergelni, nagyobb bajokat is okozva. Aki azért marad ki az oktatásból, mert a Fidesz azt szétnyírta, aki azért hal meg a kórházban, mert a magyar orvosokat nem sikerül itthon tartani – annak nehéz négy év múlva azt mondani, hogy bocs, tévedtünk.

Nem, nincsenek illúzióim már régen.

Nincsenek illúzióim, hogy kitűnő barátaink majd nagyszerűen megmagyarázzák, hogy miért a körkörös támadás és mikor kivel és miért nem.

Mondjuk, ha ilyen elánnal menne az új szavazók meggyőzése, akkor azzal talán többre mennénk.

Mert ma fájdalom, de az akadékoskodó kis pártok többségének sok mindene van, csak éppen szavazója kevés.

Ha ezen a szinten folytatódik a  a vita (lásd a Medián legutóbbi felmérését), akkor ez még csak nem is a mélypont.

Kis pártok - szavazók nélkül -de  a vita nagy.

Hát lehet ennél Orbán Viktor szívének kellemesebb koktél?

Nyilván a Fidesz négyötödét is meg lehet majd magyarázni.

Innen is gratulálunk hozzá.

Mondhatni az utolsó utáni esélynél tartunk.

De illúzióim tényleg nincsenek, csak szólok – amíg még van hol.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5712904106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

idestova 2017.09.27. 21:54:35

A stílus és a felület volt ocsmány, ahogy Botkát kitolta a fidesz háttértábora. Gratulálok a kormány támogatásához! Mármint a fideszéhez.

Lévai András 2017.09.28. 07:31:29

Jó összefoglaló. A Jobbikkal együtt lenne esélye az ellenzéknek, ez a rész kimaradt. És nem kell semmiféle összeesküvést sejteni, a kis pártok megoldják szépen egymàs közt.

2017.09.28. 11:06:56

Ninááá... miket nem olvas az ember itt a B1-en... kétszer átolvastam, kerestem az próbetűket... de nincsenek és így, ami le van írva az egészen jól jellemzi a helyzetet és egészen jól látja a jövőt. Nem csak a kormány olyan, mint amilyet az ország érdemel, hanem az ellenzék is.

rasztaszív 2017.09.28. 15:58:27

botka nem tűnik alkalmasnak.szükséges a korrekció.

6.Lenin 2017.09.28. 16:04:17

"Mondjuk, ha ilyen elánnal menne az új szavazók meggyőzése, akkor azzal talán többre mennénk.

Mert ma fájdalom, de az akadékoskodó kis pártok többségének sok mindene van, csak éppen szavazója kevés."

Nincs mit mondani, hatalomvágyon kívül. Mitől lenne akkor több szavazó?

Kit érdekel már-rajtuk kívül-, hogy miről is hablatyolnak?
A szavazó elolvassa, vagy megnézi ezt a cirkuszt, aztán köp egyet (vagy többet), jogosan.
Szerintem.

Ad Dio 2017.09.28. 16:08:52

A következő 4 év minden bizonnyal elment. Botka stratégiája, hogy győzelem helyett a baloldali hegemóniára törjön elvileg akár működhetett volna is, de utána többször "korrigált", pávatáncolt, így a vége most már minden bizonnyal bukta... és utána? Tovább folyik ez az ész nélküli torzsalkodás? Esetleg üzenet a választóknak? Mármint azon kívült, hogy hatalmat AKAROK...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.28. 16:17:58

"szépen és hosszú időre be lehet betonozni egy diktatúrát"

Melyiket, a nemlétezőt?

6.Lenin 2017.09.28. 16:35:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Amennyiben nem a ballib van hatalmon, akkor csak diktatúra lehet, nácikkal, antiszemitákkal. Korrupt tolvajokkal.

Ezt nem kell bizonyítani. Ezek tények, szerintük.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.28. 16:42:15

"Jó a Fideeeesz, neeeem keeell más a
Hatalombaaaa!" - bég egy birka,
S IQ-jánál vérnyomása
Másfél-kétszer nagyobb cirka.

6.Lenin 2017.09.28. 17:00:53

Még egy tény, szerintük...

Ha nem őket választják,

akkor hülyék a választók ( pl a Fradysta szerint is)
Csaltak a választáson.
Az olyan választás semmiképpen se lehet demokratikus.

2017.09.28. 17:40:14

@6.Lenin: Minden ember számít, még a legbutább is, persze csak addig amíg ránk szavaz!

atomic power 1986DucaDuca 2017.09.28. 17:46:31

Magyarországon az egy főre jutó GDP volumen egy százalékpontos növelése 0, 6 százalékpontos GDP arányos államadósság növeledéssel járt 2003 és 2009 között.

Magyarországon az egy főre jutó GDP volumen egy százalékpontos növelése 0, 54 százalékpontos GDP arányos államadósság csökkenéssel járt 2011 és 2016 között.

Ez elég kontrasztos, nem? Szignifikáns a különbség az utóbbi javára!

Akkor ki az agyhalott? Az aki a 2010 előtti politikai erőket szeretné ismét hatalomban látni, akik vagy az, aki a jelenlegi kormányt?

Az a jó a jelenlegi választási rendszerben, hogy lehetővé teszi a "természetes kiválasztódást". Nem engedi a hatalomba a konszenzusra képtelen pártokat. Még időben, a választás előtt kiderül a kormanyzóképesség, illetve kormanyzóképtelenség. Ez jó az országnak, mert csak olyan pártformáció juthat hatalomra, amely cselekvőképes.
Egyfajta szelekciós mechanizmust működtet, amely a dinoszauruszokhoz hasonlóan kihalásra ítéli a hatalomra érdemtelen pártokat.

6.Lenin 2017.09.28. 17:53:40

@Dorottya Veres RLDD:

A szavazat számít , nem az ember (a körön kívüliek közül).

Miért szeretnének kétfordulós szavazást? Lehessen mutyizni a szavazók felett. Mit számít a szavazó, mint ember? A szavazata a lényeg, és majd ők megmondják, hogyan kell szavaznia (amúgy is hülye, hogy ezt egyedül eldöntse)

2017.09.28. 18:04:39

@atomic power 1986DucaDuca: Na, ez egy tök jó kis mutató!! Szépen jellemzi az elmúlt 16 évet :)

Egyébként meg emlékeztetném a szocikat és támogatóikat Göncz Kinga örökbecsű tanácsára: Merjünk kicsik lenni! ;)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.09.28. 20:45:15

@Ad Dio: "Botka stratégiája, ... elvileg akár működhetett volna is"

Nem, sosem működött volna, mert egyszemélyes "pártból" egy hónap alatt is létrejöhet vagy 25; és azok meg is erősödhetnek, ha segít nekik a média. (A Momentum is így ugrott fel három százalékra alig egy év alatt.) És egy '18-as vereség újabb "megváltókat" hozott volna elő a baloldalon.

api99 2017.09.29. 01:00:26

Ti nem érzitek, hogy ez az egész mennyire nevetséges? És mindezzel komolynak gondolt emberek időt töltenek ..... pffff
A tényeket kellene figyelembe venni és azokon elgondolkodni mindenféle vágyálmok helyett. Szerintem ezek a tények:
1. 2018-ban kb. 5millióan fognak szavazni +/- egy kevés
2. a fidesznek van 2millió szavazója (+/- egy kevés)
3. a jobbik szavazóiból olyan 1millió semmilyen körülmények közt nem fog magát demokratikusnak mondott balosliberálglobalista pártokra szavazni
4. ebből a matekból két eredmény lehetséges:
A/ Győz a fidesz és újra kormányt alapít
B/ a jobbik leváltja a fideszt
5. Csak ennyi van, nincs több variáció/lehetőség. Minden más a vágyak birodalmába tartozik és nem a valóságba.
6. B/ -re is csak akkor van esély, ha a szavazók felismerik, hogy csak a jobbik lehet váltópárt, ugyanis a pártocskák és szatelitjeik (pl. blog.hu) önérdekek miatt ezt elhallgatják, illetve nagy komolyan mindenféle hülyeségeket beszélnek.

api99 2017.09.29. 01:05:06

7. a fenti matekból következő tény, hogy minden balliberálglobalista.. pártra leadott szavazat elveszett azok számára, akiknek mindenek fölött álló cél ov leváltása

2017.09.29. 06:01:18

@api99: Azzal együtt, hogy jól értékeled a helyzetet(az arányokat..) még ne légy abban biztos, hogy cél a kormányváltás részükről. Ennyire nem lehetnek hülyék, ez a helyzet belülről is pontosan így fest. Egyszerűen a parlamenti helyekért megy a tülekedés, csak egy kicsit is közelebb kerülni a tűzhöz... meg talán a húsosfazékhoz is. Mindezt lényegi felelősség nélkül. Meg nyilván a választási pénzeket is jó lenne felmarkolni és a támogatókkal is el kell hitetni (ha még vannak...) hogy érdemes egy kicsit invesztálni a gittegyletekbe..
Ha valóban komolyan akarnák a támogatottság mérhető, értékelhető növekedését és ezzel együtt a változtatás esélyének emelkedését is, nem erőltetnének olyan témákat, amikről bebizonyosodott, hogy a többség nézeteivel szöges ellentétben áll... (prsze lehet ez valami agyafúrt taktika is...de az már nekem túl magas..)

6.Lenin 2017.09.29. 09:32:24

@api99:

"A tényeket kellene figyelembe venni és azokon elgondolkodni mindenféle vágyálmok helyett. "

Nincsenek tények. Amiket utána leírsz pontokban, csak spekuláció.

Azért van még néhány hónap a választásokig. az utolsó 1-2 hónap eseményei fogják eldönteni az eredményt.

Addig pl. a Jobbik is simán széteshet, vagy lecsökken a támogatottsága olyan mértékben, hogy nagyobb mértékben lesz esélytelen, mint most, mert most sincs sok esélye.
Még arra is van esély, hogy a Fidesz se ér el olyan eredményt, hogy stabilan tudna kormányozni, és néhány évig csak szavazgatni fogunk a sorozatos kormányválság miatt. A mai ellenzék stabil kormányt alakítani képtelen.

Egy komoly, kormányzóképes erő kialakulásának, elfogadásának pedig az idő rövidsége, meg a megfelelő emberek hiányában, esélye sincs, esetleg elméletben.

Röviden, nincsenek tények, te is csak spekulálsz, ahogy mindenki más is.

2017.09.29. 09:56:36

@6.Lenin: "Röviden, nincsenek tények, te is csak spekulálsz, ahogy mindenki más is."

Reméljük tényleg mindenki csak találgat és nincsen eleve eldöntött kiemetele a választásnak...
Amúgy meg igen, sokféle szcenáriót lehet felvázolni, na, de melyiknek mekkora a valószínűsége?

6.Lenin 2017.09.29. 10:39:10

@Dorottya Veres RLDD:

Még azt sem tudjuk, hogy mi lesz Németországban, miként alakulnak Ausztriában a választások, a makroni európa jövőkép. Ezek mind befolyásolhatják a magyar választások kimenetelét is, akár a Fidesz javára, akár az ellenzéknek (bár ezt kétlem).

Nagyon instabil ma a környezetünk is. Ezek a szerencsétlenek meg csak tökölnek (látszólag?), vagy tényleg csak erre képesek.
Majd a német események sokat megmutathatnak a "színes koaliciók" eredményességéből, vagy a káoszból, ami utánuk jön.
Lehetséges -é Mo-on is , hogy működőképes legyen egy sokszereplős "együttműködés"?
Ezek mind a kérdéseket szaporítják csupán, válaszok meg nem igen vannak.

2017.09.29. 10:54:58

@6.Lenin: A jövő nem végleges... ahogyan a múlt sem :)

Magyarországon csak izomból, kétharmaddal lehet valamerre haladva kormányozni. A többi csak alibizés, ahogyan a két hosszú kormányzati ciklus esetében láthatjuk. Az egyik nyolc év alatt semerre nem haladt a gazdaság (és akkor nagyon pozitívan fogalmaztam) a másik alatt, ha nem is üstökösként, de érezhetően emelkedő pályára állt. Valamelyik nap volt az egyik hozzászólásban egy érdekes megközelítés, amiben az államadósság változását összekapcsolta a GDP változással.. szemléletes.

6.Lenin 2017.09.29. 11:25:35

@Dorottya Veres RLDD:

A vt biztosítaná, hogy aki nyer annak erős felhatalmazása legyen. Néhány apróságra van csupán szükség ehhez.
Hiteles emberek,
Hiteles, elfogadható program, jövőkép
Szavazó tábor az lenne

Az ellenzék tévedése, vagy nem is a hatalmat szeretnék-mert az felelősség is egyben-hanem csak a Parlamentbe jutást.

Lottyadt Mária Lumbágóját kezelő Demokratikus Magyarok Párt-jára kevésbé fogékonyak a magyar választók (bár néhányan biztos lennének erre is)

Vagy a lóbetegségeket európai módon kezelő Kibaszott Demokrata Magyarok Koaliciós Párt-jára.

Szerintem.

api99 2017.10.04. 00:41:37

@6.Lenin:
"..Azért van még néhány hónap a választásokig. az utolsó 1-2 hónap eseményei fogják eldönteni az eredményt.."
Ember, tudod micsoda % különbségekről van szó?
Az 5 millió TÉNY - nincs olyan erő, mozgás (a csodákat hagyjuk ki a képletből), ami képes lenne ennél többet megmozgatni.
A 2 millió a fityisznek TÉNY - mennyi minden történt 2010 óta, mennyi gazemberség, mégsem tudott 2 milla alá kerülni. Látsz bármi olyan erőt, mozgást (itt is csodák nélkül), ami ezt képes lenne radikálisan levinni?
A többi pontra mondhatod, hogy spekuláció. De szerintem meg tényekre alapozott következtetés.

api99 2017.10.04. 00:46:53

@Dorottya Veres RLDD:
"...melyiknek mekkora az esélye.."
ez a helyes kérdés.
Az én spekulációm /a felvázolt tényekből/, hogy a fidesznek van 75% esélye nyerni és a jobbiknak van 25%. Mindenki másnak 0,000%
A jobbik nyerésének az a feltétele, hogy a választók felismerjék, hogy ők az egyetlen lehetséges váltópárt. Nem a ballibantifatöki pártocskák /ők önérdek által vezéreltek/, hanem a választók.
Ami nagyban hazavághatja még ezt a 25%-ot is az pl. az ilyen blogokban finglyuggató tevékenységet folytató írástudók értetlensége, szemellenzős gondolkodása és az elemi matekhoz sem értése.

2017.10.04. 06:42:39

@api99: Igen, ez egyre inkább így néz ki. Remélem kívülről senki nem fog ebbe belenyúlni, nem lesz nyomásgyakorlás... bár azt nem tudom, valóban jobb-e a kétpártos vetésforgó... de az ország méreteiből adódóan nem feltétlenül működhetne a német minta szerinti sokpártos rendszer. (Az egészen nyilvánvaló, hogy 1-2%-os támogatással pártnak nincs helye a Parlamentben. Az egyéni jelöltként induló és nyertes képviselő más történet, evidens, hogy ott a helye.)
süti beállítások módosítása