B1 blogcsalád



A Fidesznek létfontosságú, hogy megakadályozza az ellenzék összefogását

2017. május 25. - nickgrabowszki

Erről beszélt a 168 órának Kolosi Tamás.kt.jpg

A szociológus és milliárdos könyvkiadó- és -kereskedő üzletember interjújában sok minden szóba került, az államosított korrupció, a közbeszéd eldurvulása, a tények utáni világ, a gyűlöletkampány; és hogy bár az első Orbán-kormány alatt még tagja volt a miniszterelnök tanácsadó testületének, úgy tűnik,

régen kiábrándult Orbánból,

és ellenzéki pártot csak azért nem támogat, mert az a Tárki elnökeként számára megengedhetetlen volna.

Az online nem elérhető interjú legérdekesebb része azonban az a politikai-stratégiai elemzés, amit magyar közállapotokról nyújt.

Kolosi szerint Orbán cselekedetei mögött fölösleges ideológiát vagy távlati terveket keresni (ez messze nem magától értetődő), mert a 2002-es kudarc óta mindent a választási győzelemnek rendel alá.

A szociológus ennek tudja be a CEU-ügyet is: itt nem a (Fidesz szerinti) Soros-érdekeltség kiszorításáról, vagy egy Trump-találkozó kicsikarásáról volt szó, hanem a közbeszéd alakításáról. De Kolosi szerint ez is a politikai stratégiai célokkal függ össze:

A Fidesznek létfontosságú, hogy a közbeszéd tematizálásával megakadályozza az ellenzék összefogását.

A CEU-ügy eszerint arról szólt, hogy a baloldalt és a liberálisokat eltávolítsák a Jobbiktól. Mert azt hitték, Vonáék a Fidesz mellé állnak Soros és a CEU ellenében.

De tévedtek. A dolog ott bukott meg, hogy - Kolosi szerint -

a Jobbik belátta,

csak úgy tud hatalomra kerülni, ha kiegyezik az Orbán-kormány minden ellenfelével és megpróbál koalícióra lépni velük.

Persze nem a listákon, hanem úgy, hogy az egyéni választókerületekben mindenhol egy jelölt legyen, aki képes legyőzni a fideszest.

Kolosi szerint ezek után már csak az a kérdés, hogy az MSZP és a baloldal le tudja-e győzni a Jobbikkal szembeni 

zsigeri ellenállását.

Egy ellenzéki - egy kormánypárti (plusz a kamupártok). Kizárólag ebben az esetben van esély arra, hogy a választás meglepő eredményt hozzon.molbot.jpg

A kérdésre a választ félig-meddig meg is adta Molnár Gyula ugyanannak a lapnak ugyanabban a számában: nem, nem tudja. A szocialista kongresszus előtt adott interjújában (egyelőre szintén csak papíron) a pártelnök azt mondta:

Az átlagszavazó miért szavazzon a Fidesz lightra, ha ott az eredeti? Amúgy a nacionalista, kirekesztő politikát Orbánék mintha jobban csinálnák, mint a Jobbik. Az ártatlanságuknak is oda, hiszen nem cáfolták hitelesen, hogy Simicska Lajos pénzén kampányolnak.

Ugyanígy nyilatkozott a miniszterelnök-jelölt is. Botka László a Reuters beruházási konferenciáján azt mondta, az MSZP az új baloldali programmal szeretné feltornászni saját népszerűségét, és csak utána kíván bármilyen szövetséget kötni Orbán Viktor megbuktatására.

De a majdani szövetségkötés csak a baloldalra vonatkozik: Botka megismételte, hogy

hallani sem akar semmiféle együttműködésről a Jobbikkal.

Az MSZP két legfontosabb vezetője tehát előre elhárítja magától nemcsak a győzelem lehetőségét, hanem az egyetlen esélyét is.

  • Most lehet az, hogy csak taktikáznak.
  • Meg az, hogy tényleg nem értik.
  • A harmadik lehetőség az, hogy nem akarnak győzni.

(Képek: Népszabadság, Magyar Nemzet)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7812539901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK1 2017.05.25. 17:32:40

A jobbik a baloldalnak pont olyan, mint Fletó: ha összefognak vele, egy csomó szavazót vesztenek, ha nem, akkor meg azért nem mennek el sokan rájuk szavazni. Szívás.

sinus67 2017.05.25. 17:45:30

@Mikhail Ignatyev: Igen érdekes don Fülig di Ignatyev, hogy számodra és elvtársaid számára mindig vicces, amikor egy kiábrándult fideszes mond valamit a Vezéretekről.
Szép lassan azért elfogytok a fidesz mellől. Aki marad, az majd lepippanthatja, akarom mondani lepipálhatja Viktort! :)))))

Nem barátilag! Csak úgy! Meggyőződésből!

sinus67 2017.05.25. 17:47:31

@FCUK1: Kivételesen egyet értek veled! Bár árnyaltabb a kép, de sokaknak a Jobbik ugyanolyan vállalhatalan, mint Hazudós Feri!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.25. 19:07:31

Ellenzéki összefogás? Azért azt megnézném, hogy mikor indul együtt a Jobbik az MSZP-vel, az LMP-vel és a törpepártokkal... Vajon Gabika egyszemélyes, Fidesz-pénzelte pártjával is össze kell fogniuk?

tireless treehugger 2017.05.25. 19:59:27

A fideszt jobbról is balról is leszalámizzák. Próbálnak ők mindent de a társadalom már polarizálódott, na nem jobb és bal között hanem progresszív vs regresszív valamint független vs államtól függők közötti árok van. Az már elég ciki egy "zseniális politikustól" hogy nem ismerte fel hogyan fogja a hatalmát aláásni a tisza-horthy időszak restaurációja, az meg végképp butaság hogy gyűlölködésre alapozza a hatalmát. Ez a választás már pénzzel sem nyerhető meg, mára minden reklámjuk visszafelé sül el, a tv-ik pedig tényleg csak a legalját tudják megszólítani. Többek között azért is van a sok fidesz troll ráuszítva a közösségi életre hogy legalább a vereséget csökkentsék, pontosan ahogy a fenti úr mondja, akármi áron éket verni a progresszív&versenyképes összefogás közé.

Szvsz: A lúzerek ideje már 14-ben lejárt, nem sok jót hozott a demagógia, de az mindenképpen javára írható hogy tömegeket ébresztett rá arra hogy itt bizony az ő bőrükre megy ki a játék.

14-ben az oroszok besegítettek, most ez nem fog menni, a nyugat résen lesz. Montenegróban és szerbiában látható volt milyen könnyedén semlegesíthető az orosz diverzió.

BiG74 Bodri 2017.05.26. 00:07:54

Hát, maszop, jobbik egykutya. Csináljanak amit akarnak. A fityiszt ez a két levitézlett szereplő nem fogja megszorítani sem, nemhogy megverni!

Szélmalomharcos 2017.05.26. 00:11:50

Kolosi Tamásnak úgy látszik a szájába nőtt az orra oszt leherapta a végét. Most már ilyen fazonokat is előásnak, szükség van mindenkire a gáton. Fogjon össze fű fa és zuzmó, abból lesz a koszmó

zenitó 2017.05.26. 01:30:25

@sinus67: Látod,ez a gond veled.....csak egyet értesz....kettőt sosem....még az egyetértek szót sem vagy képes hibátlanul leírni.

Nzoltan 2017.05.26. 04:10:03

Mondjuk csak a libsik olyan elvtelenek, hogy azon morfondírozzanak, miként lehetne összefogni az ősellenséggel.

Persze arról is a fidesz tehet, hogy az elvbarátok között sem jön létre semmilyen megállapodás.

LOL! B+

Nzoltan 2017.05.26. 04:11:25

@Nzoltan: Ja, hülyeséget írtam a második mondatba. Elvtelen barátok azok. :-D

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.26. 05:05:06

Az ellenzék 3 egymástól eltérő irányzatból áll, minek kellene összefogniuk?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.26. 05:19:26

@Online Távmunkás:

Jelenleg egyetlen ellenzéki párt van, mely komolyan gondolja Orbán leváltását és ehhez még valamilyen terve is van: ez az MSZP. Persze semmi esélyük jövőre, de később esetleg igen. Viszont a jövő évi vereség után szinte biztosan le lesz váltva a jelenlegi MSZP-vezetés, s újra lesz ott a hagyományos agyatlan ballib hülyeség.

Csak az MSZP vette észre ugyanis, hogy európázással, nátózással, homokosok "jogaival", ceuzással, uberezéssel, a nagytőke éljenzésével, a versenyképesség hangoztatásával nem lehet választást nyerni, mert akit mindez érdekli, az már úgyis liberális szavazó, viszont másokat mindez taszít.

Támogatom Botka merészségét, hogy szembe mert fordulni a ballib megmondóemberekkel. De szinte biztos, hogy jövőre a fejét veszik.

DFK 2017.05.26. 05:23:46

Az a baj veletek, hogy kettőig sem tudtok számolni. Azt hiszitek, hogy a szavazótábork additívek; hát nem. Ugye a leendő frakciók méretét előre meghatározná a jelöltekbelőzetes elosztása. Mi alapján döntenék el, kinek hány körzet jár? Aztán ha mégis sikerülne nagykoalícióban kormányt váltani, az új kormány hogy működne? Mennyi idő alatt omlana össze az ország? Gondolom válasz egyre sincs...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.26. 07:04:23

@Nzoltan: Őőőőő... ki is mondta az hogy Torgyán Józseffel sosem lép koalícióra?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.26. 07:06:21

@MaxVal BircaMan HJCD: Ááááá... megint a homok téma ugrik be neked! Miért is? Sokat zaklattak éjszakánként a fiúk abban a szovjet bentlakásos suliban?
Mondjuk a nicked is freudi elszólás, hiszen a juhászok szokták a birkáikkal. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.26. 07:07:22

@DFK: "Aztán ha mégis sikerülne nagykoalícióban kormányt váltani, az új kormány hogy működne?"

De van válasz. Sehogy. A jelenlegi ellenzéki felállásban sehogy.

1ghost 2017.05.26. 07:21:01

Az a politikai párt, amely ennek a mocskos,korrupt fideszmaffia megbuktatása érdekében nem működik együtt a rendszerváltó erőkkel - mert itt barátaim, bizony már rendszert kell váltanunk, mint 1990-ben -, nos az cinkos kollaboránsa az orbáni elnyomásnak, és soha többet nem méltó a magyarok bizalmára.

A fidesz elzavarása, a jogállam visszaállítása, a fideszes gazemberek elszámoltatása, bíróság elé állítása, Magyarország jövőjével és gyermekeinkkel szembeni hazafias kötelességünk.

Ad Dio 2017.05.26. 07:27:05

2018-ban ilyen koalíció nem lesz. Botka épp ellenkező irányba indult el.

apro_marosan_petergabor 2017.05.26. 07:54:00

Fura dolgok ezek. A ballib csapatnak programja, gerince nincs, összeállna az ördöggel is(Jobbik) nincs, semmi sem számít - csak hatalomra kerüljön(leváltsa a FIDESZ-KDNP-t).

stim 2017.05.26. 08:08:44

Ma reggel olvasom a hirado.hu-n, hogy Botka szétszerelné a kerítést. Mindezt Manchester után 2 nappal. Akinek ennyire nincsen érzéke a realitásokhoz azzal se összeállni nem lehet és az ország irányítását sem lehet rábíni.

Volt egy idealista elképzelésem amikor láttam Orbánt és Botkát ugyanakkor ugyanott, amikor átadták a Lézerközpontot Szegeden. Jó lenne azt hinni, hogy a szocik között is vannak értelmesek és az eddigi hülyeségeik ellenére képesek jó irányba változni.

Jegyezzük meg, hogy sajnos ez nem így van. Manchesterben gyerekek haltak meg, ahogy a migráció miatt komoly feszültségek vannak szerte Európában amire Brüsszel válasza, hogy Magyarországot basztatja ahelyett, hogy a probléma kiváltó okát megoldaná. És Botka a kerítés elbontásával ezekhez a Magyarországnak kárt okozni akaró hangokhoz csatlakozik. Aki a hazája és az emberek biztonságát veszélyeztetné a hatalomra kerülése esetén az valóban hazaáruló. És veszélyes az ismerőseim, nőismerőseim, családjai és gyerekei és önmagam biztonságára.

Jegyezzük meg, hogy kutyából nem lesz szalonna. Nem tanulnak, nem változnak, nem alkalmasak. Alkalmatlanokhoz nem lehet csatlakozni és nem lehet rájuk szavazni. Mert az önsorsrontás.

Más. Külpolitika de ugyanúgy migráció. Jelenleg az EU indít eljárást Magyarország ellen aki minden gazdasági és biztonsági szerződést betart. Én ezt már unom.
Mikor indítanak a brüsszeli bürokraták ellen eljárást munkakörükben elkövetett halált okozó súlyos gondatlanság miatt amiért erőltetik a migrációt?
Ott vannak nyilvántartva, hogy ki szavaz a bevándorlásra. Név szerint perelhetők lennének. A személyes biztonságom számomra előbbre való mint az ő jólétük és ideológiai elképzelésük amivel eddig 300 európai ember halálában bűnrészesek. A vérük a fejükre száll.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.26. 08:10:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Egyetlen egy homokos élményem volt életemben: 6 évesen egy 7 éves osztálytársam meg akart erőszakolni.

Az még a Kádár-rendszer volt azonban, amikor a homokosok egyetlen joga a kussolás volt, így a gyereket azonnal kirúgták az iskolából, majd egy évre javítóintézetbe helyezték.

1ghost 2017.05.26. 08:24:46

@MaxVal BircaMan HJCD:

A tolvaj, velejéig korrupt, orbános, mészáros lőrinces, tiborczos gazemberek megbuktatása a magyarok becsületbéli ügye.
A hozzád hasonló ócska orbánista fidesztrollok, bércsicskák véleménye nem mérvadó.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.26. 08:34:46

@1ghost:

Véleményedet a nagy többség nem osztja, azaz nem mérvadó.

Bafana 2017.05.26. 08:34:58

Ekkora baromságokat utoljára Szalacsi Sándortól hallottam. A Fidesznek pont az a jól felfogott érdeke, hogy a balfasz pártokat összemossák a Jobbikkal. Nem tudom, hogy balfaszéknál mekkora szavazat lemorzsolódás lenne egy ilyen összebútorozás után, de hogy a Jobbik szavazóinak 2/3-a okádva fordulna el Vonáéktól, abban biztos lehet lenni.

nick papagiorgo 2017.05.26. 08:39:54

"Kolosi szerint Orbán cselekedetei mögött fölösleges ideológiát vagy távlati terveket keresni (ez messze nem magától értetődő), mert a 2002-es kudarc óta mindent a választási győzelemnek rendel alá."

Itt szerintem erősen téved, igen is erős ideológiája és távlati tervei vannak. Az MSZP-Jobbik összefogással kapcsolatban is téved. Igazából nagyon egyszerű a Fidesz álláspontja:
- ha nem fognak össze, akkor legalább 3 jelölt lesz (fideszes, baloldali, jobbikos) ez nekik jó
- ha összefognak és csak 1 jelölt lesz, akkor erős az esély, hogy a szavazópolgárok jó része el se megy szavazni, mert (a legfanatikusabbakat kivéve) egy baloldali nem szavaz jobbikosra, és fordítva. Hiába próbálják ezt nekik "megmondani", hogy tegye meg. Akkor inkább lesz***rja és el se megy. Ez is a Fidesznek jó. Simán mondhatják, hogy lám, semmi különbség nincs a baloldal és a Jobbik között, stb.

Úgyhogy igazából a Fidesznek tökmindegy, hogy összefognak-e vagy se.

Kivlov 2017.05.26. 08:49:46

@nick papagiorgo:
Pontosan erről van szó. Lásd Debrecen.
Nem volt jobbikos jelölt, simán nyert a fityisz. Ha a jobbik 10-20% nyi szavazóját kivesszük a körből, az még inkább a fidesznek fog kedvezni, mert egy alacsony részvétel mellett még többet fog érni az ő stabil szavazó rétege. Jobbikos meg nem szavaz maszopra. Ha mindenképp viszket a tenyere hogy szavazzon, akkor inkább behúzza a fideszre.

nick papagiorgo 2017.05.26. 09:23:12

@Kivlov:
hát igen.
A klasszikus hibát követte el Kolosi is meg a blogíró is, jelesül a százalékokat simán összeadta. Tehát MSZP mondjuk 20 %, DK 5%, Jobbik 15%, ez már 40%, tehát ekkora esélye van egy közös jelöltnek.
Pedig marhára nem, mert ha a jelöltet pl. a Jobbik adja, akkor az MSZP-sek, DK-sok jó része el se megy. Ugyanez fordítva, csak a jobbik-szimpatizánsoknál még tényleg előfordulhat az is (ahogy Te is írod), hogy elmegy, de annyira utálja a "komcsikat", hogy inkább leszavaz a Fideszre.

És ezt a pártok is tudják jól.
Nem véletlenül nem erőltetik ezek ezt az összefogást :)

Ad Dio 2017.05.26. 09:24:29

Régóta mondogatom, de a véleményem egyre csak erősödik: a baloldalnak az egyetlen esélye az, ha mérsékelten JOBBRA húzódik. A bal-szélejobb technikai koala halott ügy. Egész egyszerűen a Fideszt csak saját terepén lehet megszorítani: migráció elutasítása, nemzetben (+nemzetek Európájában) és nem európai birodalomban gondolkozás stb. Ezek NEM balos, hanem sokkal inkább (bal)liberális témák. Simán el lehet őket engedni , ettől még lehet(ne) becsületes baloldali politikát folytatni. Hajrá nemzeti baloldal!

1ghost 2017.05.26. 09:35:16

@nick papagiorgo:

"egy baloldali nem szavaz jobbikosra, és fordítva. Hiába próbálják ezt nekik "megmondani", hogy tegye meg. Akkor inkább lesz***rja és el se megy."

Heheheh... hülye habony troll. Ott a példa, hogy hazudsz: Veszprém... hehehe... meg Tapolca... hehe.. meg Salgótarján... hehehe hülyébb vagy mint egy fidelitasos.. de téged ezért tart a velejéig korrupt, tolvaj orbángazdád, ... , hogy hülyébb légy mint rezsiszilárd .... + a kósa...+..hogy hazuggy két gyével.... hehehe.... de már baszhatod, hiába kollaborálsz...hehehe... mert a sitten végzed... rühellenek titeket a magyarok jobbikos, maszopos, lmp-s .... hehehe....mindenki.... mind-mind.... heheh.,...átlát már a szitán a magyar.... hehehe.,...., hiába véded a lopott szajrét.... persze érthető....hehehehe. ....mocskos, tolvaj, korrupt fideszbanda vagytok.... hehehe... felelni fogtok a gaztettekért... hehehe

Bafana 2017.05.26. 09:39:03

@Ad Dio: + visszavehetné a régi nevét és akkor lehetne Nemzetiszocialista Munkáspárt :))

Kivlov 2017.05.26. 09:40:10

@nick papagiorgo:
És akkor még a momentum kaliberű gittegyletek hívei tovább szalámizzák a kínálatot.
A fityisz meg szépen behúzza ezt is, egyszerű többséggel. "oszt jónapot..."

2017.05.26. 10:10:32

@nick papagiorgo: "egy baloldali nem szavaz jobbikosra, és fordítva" - hát ezt így nem merném kijelenteni, tekintve, hogy a jobbik vidéki szavazótáborának nagy része mszp-szavazó volt

nick papagiorgo 2017.05.26. 10:16:00

@1ghost:
szamárköhögésed van? :)
Nagyon szép, tartalmas és kulturált hozzászólás volt, főleg hogy a sitten végzem (én). A többinek is annyi a valóságtartalma, mint ennek a megjegyzésednek :)

nick papagiorgo 2017.05.26. 10:19:39

@aleksz róz:
nézd, nem azt mondom, hogy minden szavazónál így van.

De pl. a betyársereg-szerű turbóarcoknak pl. a Vona-féle cukiskodás már így is túl sok. Továbbá, lehet, hogy úgy vélik, hogy Orbán vitte csődbe az országot, de azt (is) tudják, hogy a baloldal (ahol nincsenek új arcok) korábban ugyanúgy csődbe vitte az országot, tehát miért szavazzanak megint rájuk, akikben egyszer már csalódtak.

2017.05.26. 11:50:23

@nick papagiorgo: ezt nem lehet vitatni, valóban nem lehet egyszerűen összeadni az ellenzéki szavazatokat, és "igazi" jobbikos nem szavaz a "baloldalra", akkor már inkább a fidesz.

de ettől még igaz, hogy a jobbik vidéki szavazótáborának jelentős része (még azt is meg merném kockáztatni, hogy a fele) mszp szavazó volt, akiknek nem jelenthet túl nagy problémát visszaszavazni
a "baloldal" szavazói meg simán rászavazhatnak a jobbikra. a 20 éve tartó gyűlöletkampány hatására úgy utáják orbánt, hogy bárkire szavaznának ellene, árokásás ide vagy oda... pláne, hogy a sziklaszilárd elvű nácivadász és antifa ballib véleményvezérek is a "nácipárttal" való összefogásra buzdítanak
és a vidéki időközi választások eredményei alapján simán összejöhet sok helyen, hogy legyőzik a fideszes jelöltet
főleg ha aktivizálódnak azok a szavazók, akik eddig szégyelltek volna újra az mszp-re szavazni és passzívak maradtak, de mostanra már annyira idegesíti őket a pofátlan fideszes lopás vagy mondjuk a szarban hagyott egészségügy, hogy elfelejtik a baloldal bűneit és elmennek szavazni, főleg ha némi esély is látszik a győzelemre

a közvéleménykutatásokra meg nincs mit adni, sokan szégyellik (és joggal XD) kvázi nyilvánosan bevallani, hogy az mszp-re vagy gyurcsányra fognak szavazni

sinus67 2017.05.26. 13:41:39

@zenitó: Felháborító! Ez is példa rá, hogy nem vagyok igaz hazafi! Igaz? Az meg csak hab a tortán, hogy rühellem Orbánt és tolvaj, ganaj csapatát.
Sebaj, ha nincs más, amibe beleköss, akkor vedd elő a szabálykönyvet. Van még, ahol elírtam pár dolgot! Kutakodj!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.26. 20:00:55

@MaxVal BircaMan HJCD: Miért vennék Botka fejét egy tuti vereség után? Mesterházy is asszisztált két megsemmisítő, kétharmados vereséghez. És a másik oldalon Orbán is elbukott már négy választást...

indeksz isis al kaida mind CIA projekt 2017.05.27. 13:53:05

Nekem úgy tűnik, az ellenzék saját magának érdeke, hogy ne fogjanak össze.
A 4%- os Momentum, a 4%- os elempé, a 4%- os dékával és a 10% - os maszoppal.
Így az első 3 szerencsére, a Parlamentbe se fog tudni bekerülni.
süti beállítások módosítása