B1 blogcsalád



A szélsőjobbal közösen avat Horthy-szobrot a Fidesz Perkátán

2017. május 10. - nickgrabowszki

Orbán Viktor másfél éve még azt mondta, nem támogatja szobor állítását Horthynak.horthy.jpg

A perkátai önkormányzat fideszes polgármestere május 20-án avatja fel Magyarország második közterületi Horthy-szobrát a szintén Fejér megyei csókakői (a fenti képen) után, amelyik a szélsőjobboldal zarándokhelye lett.

A Fehérvár@ beszámolója szerint a Dunaújváros melletti Perkáta fideszes többségű önkormányzata három magánszemély kezdeményezésére döntött úgy, hogy

településszépítő

céllal engedélyezi a szobor fölállítását, az amúgy háborús bűnösként elmarasztalt volt kormányzónak.

Az önkormányzat azzal védekezik, hogy

  • a szoborállításnak jogszabályi akadálya nincs,
  • Perkátának pénzébe nem kerül, minden költséget az adományozók állnak.

Eddig sem a kezdeményezők, sem az adományozók kilétére nem derült fényt, de a május 20-ai szoborállító rendezvény résztvevőinek névsora sokatmondó:perk.jpg

  • Somogyi Balázs, a helyi fideszes polgármester,
  • Murányi Levente, a Jobbik volt alelnöke, képviselője,
  • Mészáros István, az "Új Magyar Gárda főkapitánya",
  • Ifj. Hegedűs Lóránt református lelkész, a MIÉP volt képviselője.

Azaz a Jobbik (valamikori) szélsőjobboldala, a már Vona-párt által is megtagadott szélsőséges szárny prominensei. Ez egészen összecseng korábbi cikkünk megszólalóinak állításával, miszerint

a Fidesz szavazókat cserél a Jobbikkal.

Azt nem lehet tudni persze, hogy a Horthy-szobor állítás, a szélsőjobbal való perkátai összeborulás a Fidesz felső vezetésének kezdeményezésére, engedélyével vagy egyáltalán a tudtával történik-e, de nem is fontos.

Orbán miniszterelnök a Hóman-szobor ügyében megmutatta, ha akarja, meg tudja akadályozni az ilyesmit. Akkor - amerikai nyomásra - akarta. Most nem látszik akarni. Pedig másfél éve tagadta, hogy amerikai nyomásra akadályozta volna meg, mint mondta, az inkább hátráltatta az ügyet.

2015 decemberében a parlamentben azt mondta

nem támogatok olyan szoborállítást, ezért

nem fogok támogatni személy szerint egyébként Horthy Miklósnak történő szoborállítást sem,

aki egyébként a magyar alkotmány szerint egy olyan időszakban volt politikai vezető, amit a magyar alkotmány világosan úgy határoz meg, hogy Magyarország elvesztette a nemzeti szuverenitását. 1944. március 19-én elvesztettük a szuverenitásunkat, 1990. május 2-án pedig visszanyertük. A két időszak között megszállt ország voltunk; persze a megszállt hatalmakkal való kollaborálásnak különböző okai, minősége, mélysége és egyebek lehetnek, ezekbe nem kívánok belemenni, csak azt a tényt rögzítem, hogy olyan politikusnak nem támogathatja a kormány a szoborállítását, aki elnyomókkal működött együtt, és kollaborált Magyarország elnyomóival, akármilyen egyéb érdemei is vannak.

Horthy márpedig kétségtelenül olyan politikus volt, aki együttműködött a megszállókkal: a háború alatti  német megszállás első hét hónapjában 1944. március 19. és október 15. között (is) betöltette Magyarország legfőbb közjogi méltóságának pozícióját, a kormányzói posztot, mielőtt lemondott volna Szálasi javára.

De ez már régen volt. Meg az is, amit Orbán mondott az ilyen politikusok elutasításáról. Azóta kellenek azok a szavazók is, akik betöltik a valamikori, de már kijózanodott Fidesz-szavazók helyét.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9412495837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sinus67 2017.05.10. 16:47:23

Majd jön a Szálasi-, Rákosi-, és Kádár szobor is? Haynau esetleg?
A Heinekent meg nyomjuk le!
:D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.10. 17:16:38

@Veridicus76: "Horthyt senki nem marasztalta el semmiféle háborús bűnért"

Persze, Sztálin megkegyelmezett a vén tömeggyilkosnak, valamilyen rejtélyes okból rokonszenvezett vele, és futni hagyta.

Na jó, horti nem tömeggyilkos. De a tevékenysége erősen kérdéses, a vidéki zsidó lakosság elgázosításában kollaborált, de a budapestiekében nem. Ha nagyon megengedő vagyok, akkor nullára kihozom a tevékenységének egyenlegét. Szobort annyira érdemel, mint bármelyik hajléktalan alkesz.

Ha orvos vagy, és megmentesz egy embert, de egy másikat lelősz, akkor egálban vagy a társadalommal szemben?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.10. 17:19:00

@sinus67: "Haynau esetleg?"

gyurcsányit kihagytad. Mindkettőt megverték magyarok külföldön. :))

A csúti gecinek is kéne szobor mellé. Belőlük. Ilyen szénbefagyasztott, csillagokháborújaszerű.

nickgrabowszki 2017.05.10. 18:57:11

@Veridicus76: Nyilván, hiszen vádat sem emeltek ellene. És miért nem? Mert Sztálin et. úgy döntött. Pedig lett volna ellene miért vádat emelni. Csak néhány példa: a Délvidék megszállása (Teleki megölte magát emiatt), az újvidéki hideg napok (Titóék ki is kérték Magyarországtól), a belépés a háborúba (Bárdossyt ítélték halálra helyette), Kamenyec-Podolszkij, a vidéki zsidóság deportálása.
Szóval ki is a tudatlan barom?
Horthy egyetlen érdeme az volt, hogy megpróbált fegyverszünetet kötni az oroszokkal (de sikerült?). Erre hivatkozott Sztálin is.
De bárkinek, aki Krausz Tamástól kicsit is jobbra áll, elég álságos arra hivatkozni, hogy nem háborús bűnös. Pláne arra, hogy nem követett el semmit. Dehogynem követett. Pusztán azért nem vádolták meg - és valószínűleg ítélték el -, mert Koba nagy kegyesen úgy döntött.

FCUK 2017.05.10. 19:19:57

@nickgrabowszki: háborús bűnös az, akiről ezt bíróság kimondta. jogilag így néz ki a képlet, elég egyszerű.

adódik a kérdés, melyiket vegyük szándékos hazugságnak:
"az amúgy háborús bűnösként elmarasztalt volt kormányzónak." vagy
"Nyilván, hiszen vádat sem emeltek ellene."

a kettő ugye egyidőben nem lehet igaz. téged tényleg nem zavar, hogy oldalon belül meghazudtolod saját magad?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.10. 22:32:45

@FCUK: "háborús bűnös az, akiről ezt bíróság kimondta."

Uh, megkönnyebbültem. Akkor gyűjtésbe kezdek egy Hitler szoborra. :))

Egyébként Sok gyalázatot művelt Horti is, Hitler is. Sok jót is Horti is, Hitler is. De végül is Hitler több jót Hortinál.

Bambano 2017.05.11. 04:47:16

@Veridicus76: ha csak annyit tudnánk hortiról, hogy az az állítása, miszerint ő nem tudott arról, hogy a zsidókat kivégzik a koncentrációs táborokban, igaz, ez önmagában megérdemelné a legnegatívabb kritikákat. értsd: ha ez igaz lenne, akkor valójában ostoba lett volna, mint egy pár rendőrcsizma. egy normális országban pedig nem állítunk ostobáknak szobrot.

sokkal életszerűbb azt feltételezni, hogy tudta, milyen céllal pakolják vagonokba a zsidókat. ezt hogy is hívja a btk? bűnsegéd? tettestárs? háborús bűn?

erősen reménykedem benne, hogy az, hogy utolsó gazember fasisztáknak szobrot állítanak ebben az országban az az a pont, ahonnan már lejjebb nincs tovább, csak felfelé.

2017.05.11. 06:40:10

@Veridicus76: Na figyuzz , te 1 bites agyhalott ! Annak aki egy országot nyomoritott meg, aki 580 ezer embert küldött a halálba, aki passzióból, mert vadászni akart a területen--falvat üritett ki --Derenk--és tett nincstelenné emberek százait, az patkány. És az is aki védi .

Csak hogy tudd, ha "Sztalinjóska"--mint ahogyan az öregek mondták--azon a reggelen nem jobb lábbal kel el az ágyból, akkor a kedvenc vezetőd, lógott volna , kötéllel a nyakában--mint tömeggyilkos. Mert az volt, egy háborús bűnös ! Szégyen mindaz amit tett és az is hogy buta, tudatlan agyhalottak , hőst csinálnak belőle.

Elmond mindent a Teleki Pál levele. Olvasgasd nyugodtan.

"Főméltóságú Úr!

Szószegők lettünk – gyávaságból – a mohácsi beszéden (*) alapuló örökbéke szerződéssel szemben. A nemzet érzi, és mi odadobtuk becsületét.

A gazemberek oldalára álltunk – mert a mondvacsinált atrocitásokból egy szó sem igaz! Sem a magyarok ellen, de még a németek ellen sem! Hullarablók leszünk! a legpocsékabb nemzet.

Nem tartottalak vissza. Bűnös vagyok." irta egy magyar főnemes.

Végül csak egy gondolat.. Remélem minden elpusztított , hősi halált katona családjához elmész és elmagyarázod nekik, hogy milyen nagy, dicső politikus volt Horthy . Elmondod, hogy a Musz-osok, miért haltak meg, hogy miért fagytak meg, haltak éhen a katonák a Don kanyarban és a visszavonuláskor .

Meg azoknak is mondd el a dicsérő ódádat, akiknek a hozzátartozóit kivitték a málenkij robotra, mert nekik kellett szenvedniük, a hülye, ostoba és buta politikusok miatt. A bűnösök pedig mosták kezeiket .

Aztán várd meg hogy mit mondanak, a gyerekek vagy az unokák !! Mert hogy elküldenek a búsba, azt elhiheted .

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.11. 17:30:28

Nem pontosan értem.

A blog írója szerint ma Magyarországon csak olyan szobrokat kéne magánpénzből állítani, amiket Orbán Viktor személyesen támogat ?

Mert ha nem, akkor hagy állítson már szobrot az, aki akar akkor is ha azt Orbán Viktor, vagy éppen a blogíró azt nem támogatja.

Szélmalomharcos 2017.05.11. 17:38:07

Fura hogy azok akik diktatúrát kiáltanak éjjel-nappal az év minden napján, amikor valami nem tetszik akkor rögtön diktátori beavatkozást követelnek Orbántól.

Például egyfolytában nyüszítenek hogy mi történik a szegény migrincsekkel, néha még vissza is ütnek a határvédők, de amikor itt van a csecsen Magomed nevű migrincs akkor a fejét követelik, jóllehet egyelőre nincs rá bizonyíték hogy bármi törvénysértőt tett volna

Hisztériás idétlen libsik

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.11. 17:38:16

Kár hogy a balliberális véleményterror nem túr meg semmilyen Horthy érdemeit elismerő hozzászólást.
Hisz látjuk @Veridicus76-ot törölték.

De a wikipédiából azért idéznék a ballib Horthy fikázóknak:

Horthy az egyik legnagyobb államférfi lett volna, ha nincs az a barom Hitler, aki háborúba sodorja és megszállja az országunkat, illetve a komcsik akik ma is módszeresen lejáratják.

hu.wikipedia.org/wiki/Horthy_Mikl%C3%B3s_(korm%C3%A1nyz%C3%B3)

"Azt várta a magyar féltől, hogy játssza el az agresszor szerepét, aminek fejében Szlovákia teljes területét felajánlotta Magyarország részére. Ezt Horthyék egyhangúlag elutasították.[62] Az ott tartózkodó Kánya Kálmán szerint Horthy figyelmeztette Hitlert, hogy újabb világháborút fog kirobbantani, amit el fog veszíteni, mivel nem rendelkezik tengeri hatalommal. Hitler ezt követően kiabálni kezdett vele. Horthy figyelmeztette, hogy távozni fog, mivel ez a hangnem megengedhetetlen egy önálló, ezeréves állam képviselőjével szemben. Hitler nyugodt, tiszteletteljes hangnemre váltott, azonban ettől kezdve gyűlölettel viseltetett Horthy irányában.[63]"
....
Horthy parancsára Kállay titkos tárgyalásokat szervezett a britekkel Isztambulban. A tárgyalásokkal Szent-Györgyi Albertet bízták meg, aki 1943. február 7-én érkezett meg Törökországba. A németek jóval professzionálisabb hírszerzése előtt jól ismert volt a tárgyalások ténye, azonban jelentős szerepe volt ebben Edvard Benešnek is, aki a londoni rádióban nyíltan beszélt a magyar béketapogatózási kísérletről.[80] Hitler követelte is a többször Klessheimbe látogató Horthytól, hogy váltsa le miniszterelnökét és szigorítson a zsidókkal szemben alkalmazott bánásmódon. A kormányzó azonban kiállt Kállay mellett. A zsidóságot érintve antiszemitizmusát bizonygatva próbálta kikerülni Hitler kérését a deportálásukra vonatkozóan. Mivel Hitler hajthatatlan maradt ebben a kérdésben, így Horthy saját meggyőződésének megfelelően kénytelen volt kérését megtagadni.[81]
...
Stein állítása szerint Kasztner a fenti egyezségre való tekintettel nem volt hajlandó továbbítani a jegyzőkönyvet.[98][99] Egyes források szerint a zsidótanács szintén elhallgatta a birtokában lévő információkat és csak június közepe után juttatták el a jegyzőkönyvet a kormánynak, az egyházi vezetőknek és Horthynak is.[
..
az Auschwitz-jegyzőkönyv hatására Horthy június végén le akarta váltani a deportálásokat szervező Baky László és Endre László belügyi államtitkárokat és a koronatanácson június 26-án javasolta a transzportok leállítását. Ezek azonban folytatódtak, amíg a kormányzó parancsára a hozzá lojális katonai erők – Koszorús Ferenc vezérkari ezredes[104] vezetésével [3] – 1944. július 6-án meg nem akadályozták Baky úgynevezett „csendőrpuccs”-át; Horthy ekkor tiltotta meg a budapesti zsidóság deportálását. A kormányzó és a magyar katonák akciója volt az egyetlen eset a Hitler által megszállt Európában, ahol egy Németországgal szövetséges ország reguláris hadseregét arra használták fel, hogy megmentsék a zsidókat.[105][106][107][108]

Tristee 2017.05.11. 17:48:53

"illetve a komcsik akik ma is módszeresen lejáratják."

Elég buta ember az, aki azt hiszi, hogy Horthy rossz híre csakis a "komcsik" műve.

Egy hithű keresztény is éppen elég kivetnivalót talál Horthy tetteiben.

Avagy mindenki "komcsi", akinek nem tetszik Horthy?

Namir 2017.05.11. 17:51:38

"háborús bűnösként elmarasztalt"

Apa! Kezdődiiiik!!!

Na, ha már megint kezditek a hazugságot és a bérretegést, csak annyit áruljatok el, jól fizet? Mert jó pénzért beszállnék, és rettegnék naphosszat.

Az uszítás sajna nem megy, úgyhogy az tisztán megmaradna továbbra is nektek kedves ballibek.
Mert én képtelen lennék olyanokat mondani, hogy akasszuk fel az összes keresztényt.
És még csak megvédeni sem tudnám azt, aki ilyet mond, mert nem tudnám azt hazudni, hogy ez nem uszítás, csak egy szerencsétlen mondat.
Én ehhez túl becsületes vagyok.

De jó pénzért tudnék rettegni...

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.11. 18:12:59

'18 után el kell hajtanotok az elkurvult Vonát, és vissza kell térítenetek a pártotokat a magyar útra.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.11. 18:18:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ostobaság a zsidótörvényeket kapcsolatba hozni a későbbi deportálásokkal. Aki ezt teszi, nem ismeri a történelmet.
A németek a megszállás után olyan országokból is deportálták a zsidókat, mint Hollandia vagy Franciaország, a helyi belügyi szervek és a rendőrség szolgálatainak igénybevételével.
Pedig ezekben az országokban nem voltak zsidótörvények a háború előtt, és kifejezetten jó volt a zsidóság helyzete.

gmihaly621 2017.05.11. 18:41:27

@Legeslegalja: És ott volt a Sztálin miatt meghiúsult balkáni partraszállás, amelyhez kapcsolódva Kállay felajánlotta, hogy mihelyt a Szövetséges - nem szovjet - csapatok elérik a magyar határt, átállnak. A London és Moszkva között pendliző Benes ezerrel fúrta ezt a megoldást, Churchillék neki hittek, lett helyette a jugó partizánmozgalom. Sztálin pedig eleve szemet vetett térségünkre. A leghíresebb klessheimi látogatás 1944. március 18-án, egy nappal Magyarország német megszállása előtt esett meg. Csak nem erre a bizonyosra hivatkozol? Az is eredmény, hogy a megszállást, ami az Anschluss óta ki nem mondott, de létező veszély volt, eddig sikerült "elodázni". Na, persze, akiket Adolf már a kezdetektől megszállt, ezt is felrótták nekünk a háború után - és mit nem ? És még azt is találták mondani, hogy nem kellett volna Hitler mellé állni, mert volt alternatíva. De mi lett volna az? A háború előtt a Kisantant országai tettek keresztbe, ahol csak tudtak, Hitler volt az, aki tett valamit azért, hogy ezek ne döngöljék a föld alá hazánkat. A háború utáni jobb megítéléshez pedig a szovjetek felé kellett volna közeledni ? Na ne! Ez az egész "koncepció" is csak addig lehetett "hegemón" - ahogy azt "fénykorukban" az elvtársak mondogatták -, amíg a szovjet csapatok is ideiglenesen hazánkban állomásoztak és még nagyon maradni akartak, nem pedig "cukiskodni" a közutálat miatt, majd hazahúzni. És még sok más "apróság" akadna - hosszú... A Horthy-ellenes baloldali véleményterror az exelvtársak elkeseredett utóvédharcának egyik megjelenési formája.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.11. 18:45:20

@jános515: Amely búcsúlevél hamisítvány.. Az elmúlt években volt egy nagyon érdekes cikk a Rubicon nevű történelmi folyóiratban, amelyben forráskritika alá vonta egy a korszakkal foglalkozó történész a levelet, és rengeteg ellentmondást talált.
Kezdve onnan, hogy a híresen bőbeszédű , mindent túl magyarázó, hosszan érvelő Telekitől eleve különös volt egy ilyen lakonikus tömörségű levél. Folytatva azzal, hogy a feleségét imádó Teleki épp a felesége gyógykezelése alatt követte el tettét, és még búcsúlevelet sem hagyott sem neki sem a gyermekeiknek.( Valszeg a hamisító nem vállalkozott egy ilyen családnak szóló írásra, hisz ők hamar rájöttek volna a turpisságra..)
Egy hívő vallásos katolikustól pedig eleve idegen az öngyilkosság gondolata is.
De a történelmi kronológia szempontjából is vannak ellentmondások. Érdemes elolvasni, könyvtárakban még biztos fellelhető a Rubicon ezen példánya.
Ja, azt tudtad, hogy nem az íróasztalfiókjában lévő revolverrel lett "öngyilkos"? Azt ugyanis megtalálták a detektívek, teli tárral..

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.11. 19:13:29

@EU zászlót mindenhova!: "A NÉMETEK a megszállás után olyan országokból is deportálták a zsidókat ... ezekben az országokban nem voltak zsidótörvények "

Ez a lényeg!

A gyűlölködő magyarok örömböfögve szedték össze és adták át a németeknek a zsidókat.

Nálunk már akkor zsidótörvények voltak, mikor még semmi a németeknél.

Ugyanaz a gyűlöletkeltés folyt, mint most a mocskos fidesz alatt.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.11. 19:20:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Franciaországban éppúgy asszisztált a helyi rendőrség és a belügy mint nálunk. Egyetlen nap leforgása alatt pl.10000 zsidót gyűjtött össze a párizsi rendőrség a Velodorme stadionban..
Teljesen mindegy volt, hogy egy adott országban voltak e korábban zsidótörvények vagy sem, a németek mindenképpen deportálták a zsidókat. A tények makacs dolgok..

FCUK 2017.05.11. 19:29:31

@ogli dzsí: ha a b1-re jössz kommentelni, ne keress se igazságot, se kultúrát. A bejegyzések között még soha nem volt olyan, hogy 100%-ig igaz legyen, a kommentelők színvonala meg magáért beszél. Ja, és ha felhívod a figyelmet a hazugságokra, tiltanak.

nu pagagyí 2017.05.11. 19:56:05

A szobor hűen kifejezi Horthy és rajongói kisszerűségét. A művész, a szovjet veteránokat megszégyenítő kitüntetéshalmazzal jól ragadja meg az ábrázolt személy hiúságát, bár nem ez lehetett a szándéka. A pöcsöt védelmező kéztartással pedig Horthy önző mivoltát sikerült megszoborni, aki a fia életéért simán elárulta a hazáját. Az arany használata, a hős pompaszeretére utalhat. A mű gyakorlatilag vizuális környezetszennyezés, egy gagyi.

nu pagagyí 2017.05.11. 20:00:05

@FCUK: Ogli dzsi már rutinos troll a B1-en, hozzád viszont még nem volt szerencsénk. Mi történt, hogy ide osztottak be?

Béláim! Rátoltuk! 2017.05.11. 20:34:03

Fideszes vagy? Nem vagy normális!

Jakab.gipsz 2017.05.11. 20:35:49

Mártír mítoszokhoz bűnös is kell, mit várunk a betegesen hazudozóktól.

2017.05.11. 20:50:13

@FCUK: "háborús bűnös az, akiről ezt bíróság kimondta."

Akkor az "elmúltnyolcév" felelősei sem bűnösök, mert az összeset felmentette a bíróság?
Akkor miért is kellett őket leváltani? Miért is ül a nyakunkon ez a náci bagázs a még nácibb szavazóival?

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.11. 20:57:28

Édes mikor a komcsi ÁVH-s brigád maradvány nácizik, mint a régi 90-es években minden másként gondolkodót..

Megjegyzem Hunvaldot, és Hagyót is számos pontban bűnösnek találták.
Persze egy rendszeresen nácizó ex munkásőr ballib számára, ezek apró botlások.

FCUK 2017.05.11. 21:00:14

@nu pagagyí: szórakozni jöttem, baj?

FCUK 2017.05.11. 21:01:10

@Ylim: mert a választók így döntöttek.

vizesnyolcas 2017.05.11. 21:10:40

@Legeslegalja:
Hát igen, a kommunista történetírásban nem jelenhettek meg olyan tények, amelyek Horthy pozitív tetteire utaltak. Például nem csak Budapesten volt zsidómentő akció. Lásd hu.wikipedia.org/wiki/Reviczky_Imre
Reviczky Imre 40 ezer(!) fős munkaszolgálatos zászlóalja elég érdekes menedék volt, amely nem csak behívó parancsok hatására szaporodott, hanem akik tudtak róla, a deportálások elől önként mentek oda. Életkortól függetlenül bárkit felvettek, ha oda jelentkezett. Aki meg úgy látta jónak, elmehetett. Ha nem lehetett megygőzni, hogy máshol sokkal nagyobb veszélyben lesz, igazolásul egy kamu paranccsal útjára engedték. Egy alezredes aligha tudott volna a saját szakálára fenntartani és eldugni a magasabb parancsnokok elől egy ilyen létszámú "zászlóaljat", csakhogy Reviczky személyesen Horthytól kapta a megbízását.

morph on deer 2017.05.11. 21:12:56

@Bambano:
"... ebben az országban az az a pont, ahonnan már lejjebb nincs tovább, csak felfelé."

Dehogy nincs.
Eddig még mindig sikerült megtalálni a lefelé vezető utat, semmi okat 'aggodalomra'...

Ennyi retardált barmot..!

(De legalább a dilettáns "művész" hobbi-festékkel 'berezelt' alkotása hűen tükrözi a színvonalat. Meg úgy az egész idétlenség a fenti képen..!)

nu pagagyí 2017.05.11. 21:21:09

A mai társadalmat megosztó személyekről nem kéne szobrot baszarintani közterületre, közpénzből. Primitív arrogancia.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.11. 21:26:09

vilagbiztonsag.hu/keptar/displayimage.php?pid=21410
Horthy Miklós sírja, rajta a zsidóság háláját kifejező koszorú
Kapcsolódó:
Tom Lantos Horthyról és arról, milyen nagy szerepe volt a budapesti zsidóság nagy részének megmenekülésében.

“Ideje szó szerint idézni Tom Lantost és Montgomery nagykövetet Horthyról és arról, milyen szerepe volt a budapesti zsidók nagy részének megmenekülésében.

Lantos képviselő oly mértékben érzett hálát a magyar zsidóság egy részének megmentéséért, hogy Horthy Miklós parancsnokát – és így rajta keresztül a kormányzót – külön méltatta az Egyesült Államok törvényhozásában.

Erre 1994. május 26-án került sor, amikor a demokratapárti képviselő ezzel kezdte méltató beszédét:

„Elnök úr, az idén van a magyar holokauszt 50-ik évfordulója. Azért emelkedek ma szólásra, hogy a magyar holokauszt egyik nagy hősének adózzak. Koszorús Ferencnek, aki saját életét is súlyosan veszélyeztetve több ezer magyar zsidót mentett meg a náci haláltáborokba történő deportálástól. 1944 nyarának viharos idején a szövetséges erők Berlinhez közelítettek, míg Hitler felgyorsította a végső megoldás, a zsidó faj...

morph on deer 2017.05.11. 21:26:11

@ogli dzsí:
"Nos, nem tudom ki írta, de teljesen egyetértek vele!"

Azt ugye azért fogod, hogy ez a színtiszta "vallási fanatizmus"?
Tudod, amikor már semmilyen racionális indok nem áll meg, csak az érzelmek meg a vakhit vezérel.
Az összes szekta ilyen alapokon működik, kivétel nélkül. Csakúgy, mint a muszlim fundamentalisták, hogy közismertebb példát említsek.

Nem mintha különösebben zavarna, csak gondoltam tájékoztatlak, hogy ez bizony pontosan így fest - kívülről nézve.

ember100 2017.05.11. 21:26:25

@Legeslegalja:
Helló !

Jó a neved gondolom tükrözi az "egyéniséged".
Mekkora egy fütyülő vagy .
Ezek szerint semmi kifogásod egy rákosi , sztálin , soós lajosnak , mengelének , pinochetnek....?????

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.11. 21:26:56

@Legeslegalja:

hu.wikipedia.org/wiki/Horthy_Mikl%C3%B3s_(korm%C3%A1nyz%C3%B3)

Horthy megítélésében azonban a zsidóság sem egységes. Blumgrund János Horthy kenderesi újratemetése után a következő feliratú koszorút helyezte el a síron: ,,Megemlékezésül egy hálás magyar zsidó a sok közül.”[148] Dr. Eliezer Rabinovich, az egykori moszkvai főrabbi unokája, a holokauszt kutatása során arra a következtetésre jutott, hogy nem ért egyet a Horthyt bírálókkal.[149][150] Tény, hogy kortársai Horthyt a holokausztért nem ítélték el, illetve ilyen irányú felelőssége fel sem merült.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.11. 21:30:03

Horthyt a kommunista diktatúrában sároztaák be Rákosiék.

A komcsik utódai, az MSZP és DK-s agyatlan banda ma is követik őseik elemi önvédelmi reflexből fakadó nácizást, és sötétben bújkáló ellenforradalmárok kergetését.

Horthy régen megérdemelt rehabilitációja jelenti az MSZP és DK végérvenyes pusztulását.
Ettől fosnak Rákosi örökösei.

ember100 2017.05.11. 21:40:21

Helló !

Elolvastam a kommenteket , nem annyira értem szinte mindegyik horthy és a zsidók viszonyáról szól.
DE a rohadt életbe mi van azokkal a MAGYAR EMBEREKKEL akiket a halálba küldött ?????
Katonák az orosz fronton , Don 2.000 km Magyarországtól , munkaszolgálatosok !!!!!
Ők MIND MAGYAROK voltak NEM ZSIDÓK értük nem kár nem felelős a kormányzó ( lovastengerész ) mi a fene van ?????
Az hogy a családomból többen is az orosz fronton haltak meg emiatt a patkány miatt , ezért kell ennek szobor ?
ESZETEKNÉL VAGYTOK ????????????

ember100 2017.05.11. 21:51:02

@ogli dzsí:
Helló !

Azt azért vágod hogy kevésbé érint , érdekel hogy észak valahol is meghalnak emberek .
Akiket Churchill küldött halálba azt rendezzék le egymás között.
Rám a horthy nevű patkány tartozik és NE legyen szobra mert irritáló egy féreg volt 200.000 MAGYAR a Donnál .......
Sajnálom a fiát , és a horthy sajnálta a több százezer MAGYART ?????

morph on deer 2017.05.11. 22:00:36

@ogli dzsí:
"Teljesen racionálisak az indokaim"

Nem is erre utaltam!
Viszont ha valóban el is olvastad a bemásolt levelet, akkor látnod kellett, hogy abban fikarcnyi jele sincs annak, hogy az íróját észérvek befolyásolnák.

Ez a szint már rendesen a vakbuzgó hívők szintje, mert itt már politikáról vagy ideológiáról sincs szó, csak egy személyhez kötött feltétel nélküli hitről szól..! Ez már azért eléggé gáz, valljuk be..
OK- én bevallom, neked már nem kell :)

ősbölény 2017.05.11. 22:07:24

Horthy a francia szuronyok hegyén érkezett Budapestre, kormányzóként pedig nemzet egy részének, mondhatnám egy törpe minoritásnak, a birtokos osztálynak az érdekeit képviselte, ezért támogatott egy elavult "agrárius" gazdaságpolitikát, ennek érdekében korlátozta a választójogot és tartotta fenn a politikai váltógazdaság látszat-jellegét. Háborús bűnökkel nem a második világháború időszakában elkövetett tettei miatt vádolható, hanem a "nemzeti hadsereg" 1919 nyarán és őszén bemutatott "hadműveletei" miatt, amely kizárólag azon fegyvertelen lakosság ellen irányult, amelyet már a vörösterror is alaposan meggyötört. A románok és a csehek ellen speciel a vörös hadsereg harcolt, amellyel Horthy egyáltalán nem kereste a harcérintkezést, hadserege oda vonult be, amit előzőleg a franciák vagy a románok már megszálltak. Ha ezt nézzük, akkor talán Kun Béla (vagy pláne Landler Jenő) nagyobb hazafi volt nála, bár nagyobb demokratának természetesen ő sem nevezhető. Hogy Sztálin miért nem állíttatta bíróság elé, arra van néhány teória a történészek körében, forrás sajnos nincs. (Azt feltételezik, hogy nem akarta a kommunisták pozícióját veszélyeztetni a „nemzetgyarapító” elítéltetésével.)
A fehérterror során kb. 800 embert végeztek ki a különítményesek ítélet és mindenféle jogalap nélkül (Gyurgyák János: A zsidókérdés Magyarországon [2001] 112 p. 8. lábjegyzet). Ez volt a "nemzeti hadsereg", melynek főparancsnoka volt Horthy. Keitelt a nürnbergi perben pont ilyen tények alapján (sonderkommandók gyilkosságai a keleti fronton) ítélték kötélre, a genfi háborús konvenciók megsértése miatt.
Az antant nyomására aztán kénytelen volt feloszlatni a különítményeket, amikor azok már Budapesten (az egész világsajtó szeme előtt) embereket raboltak el és öltek meg, továbbá robbantásos merényleteket hajtottak végre civilek ellen, Somogyi Béla esete a saját személyéig ért el, és az angolok már a közbelépést mérlegelték. A feloszlatás pedig azt jelentette, hogy a legénységet beolvasztották az állami fegyveres testületekbe. Gömbös pedig 10 év múlva egyenesen miniszterelnök lett. Szóval Horthy 19-21 közötti tevékenysége háborús bűnökkel volt terhelt, a kormányzóválasztás pedig puccs volt, a parlament épületét a különítményesek megszállták és kontrollálták a szavazást. Olvastam már olyan történészi véleményt, hogy e nélkül nem is lett volna többsége. Ez persze nem jelenti azt, hogy a rendszere fasiszta lett volna, a szónak még az olasz értelmében sem, gúnyosan azt mondhatnám, hogy nem volt annyira demokrata. De megágyazott a nácizmusnak, 1944 október 15-én tisztjei többsége Hitlert választotta.
Aki ezek ismeretében a szobrában akar gyönyörködni, az magára vessen.

ember100 2017.05.11. 22:11:21

@ogli dzsí:
Helló !

NEM érdekel !
horthy vitte bele az országot a háborúba és inkább haltak volna meg a hazájukat védve mint a ruszkiknál feleslegesen !
Ráadásul nem jöttek volna be az oroszok 40 évre , nem lett volna alku tárgy Magyarország Churchill és Roosevelt , sztálin megbeszélésein.
Mint pl. ausztria

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.11. 22:15:28

@ogli dzsí: Tudod, a győztesnek minden meg van bocsátva, és ő írhatja a történelmet is.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.11. 22:23:58

@ember100: Ennyi erővel Kossuthot is elítélheted. Ő vajon hány embert küldött a halálba?Horthy szemszögéből nézve ez egy bolsevizmus elleni megelőző háború volt. Ezenkívül nem akart lemaradni a rivális románoktól a németeknél.
Utólag fotölyből könnyű okosnak lenni.
Ferenc Jóskát nem gyűlölik az osztrákok pedig hány embert küldött vágóhídra az első világháborúban..Biztos szobra is van..;)

(Én egyébként a szovjet elleni háború német ötletét egyáltalán nem tartom jónak. Meg kellett volna egyezni velük, és az erőforrásokat a britek elleni háborúra fordítani. Megszállni a Gibraltárt, és Máltát. Ez esetben az angolok meg lettek volna lőve a Földközi-tengeren)

laci_52 2017.05.11. 22:39:08

Nagyon eldurvult ez a vita, próbáljuk tárgyilagosak maradni. Horthy nem volt ügyes politikus, de mindvégig országa volt a legfontosabb számára és - sokak véleményével ellentétben - sohasem volt hazaáruló. Voltak hibás döntései, de nem volt háborús bűnös sem. Utóbbi tényt több nagyhatalom vezetői állapították meg, fogadjuk ezt el.

Jól vagy rosszul, de 25 évig vezette az országot kormányzóként, ezalatt mégiscsak fejlődtünk, gyarapodtunk. Megérdemel egy szobrot: sokkal többet tett az országért, mint jó néhányan, akiknek már áll szobra valahol.

2017.05.11. 22:47:20

Kicsit visszás megnyilvánulásnak tartom, amikor a magukat hazaszerető embernek valló jobboldali egyének az egyik legaljasabb, legsunyibb hitlerbérenc hazaárulónak emelnek szobrot...
A Don kanyarban elesett katonák emléke "csak" a családjuknak fontos? Ezt az utolsó gyáva rohadékot képesek voltak magyar földbe temetni, míg a tevékenysége folytán elpusztítottak idegen földben nyugszanak.
Szégyen.

Willkommenskultur 2017.05.11. 22:56:18

@Dr. Trejo: Miért lenne Hitlerbérenc? Portugáliában nem egy zsidó házában élt? A zsidók a hitlerbérenceknek szoktak segíteni?

A kádárista történelemszemléletből már jeles vagy, mindössze 30 éve avult el.

Egyébként magyarország relatíve fejlettebb volt a 2 vh. között, Görögország és Portugália előtt voltunk, ez ugyan nem Horthy érdeme, de az ő idején érte el az ország.

ember100 2017.05.11. 23:36:52

@ogli dzsí:
Helló !

Te most TÉNYLEG ilyen hülye vagy ?????
Mert ugye Amerika támadta meg japánt és az oroszok támadták meg Magyarországot ?????
Melyik csehek ? A Benes kormányra gondolsz ?

ember100 2017.05.11. 23:45:40

@Willkommenskultur:
Helló !

Te is .
Azért mert esetleg pár zsidót megmentett akik hálásak voltak érte azért még több százezer Magyar küldött a halálba Don .... és több százezer zsidót is.
Végül is igazad van a Weisz Manfréd , Goldberger... családok örülhettek hogy szinte minden vagyonuk oda lett DE éltek . Jó fej vagy :) csak vicceltem.

- Jean, szerezzen örömet a macskámnak!
- Igenis, Uram!
- DE JEAN!! Miért pörgeti a farkánál fogva szegény párát, nem hallja hogy visít?! Azt mondtam szerezzen neki örömet, nem azt hogy kínozza meg!
- De Uram! Tudja, hogy fog örülni ez a macska, ha leteszem?

REMÉLEM ÉRTED !!!!!

ember100 2017.05.11. 23:53:12

@laci_52:
Helló !

NEM az ország , mert ugye nem volt az övé , volt a legfontosabb neki hanem a hatalom , meg a főúri osztály.
Egy egy hibás döntés Don ... pár százezer Magyar katona életébe került - felháborító hogy ezt a patkányt véded.
De hazaáruló volt nyalta hitler seggét .
Fehérterror mond neked valamit , szabadkai vérengzés , a Magyar hadsereg ukrajnai oroszországi vérengzése ...
"25 évig jól vagy rosszul vezetni egy országot ...+ ez több százezer Magyar életébe került !
25 embert megműteni jól vagy rosszul , "csak " 5-en haltak meg , állítsunk szobrot neki !
Tiszta agyrém !

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.12. 00:39:50

@Dr. Trejo: Tehát akkor Ferenc Jóskának se legen szobra Bécsben, hisz ő is a frontra küldött egy csomó osztrákot, és elég komoly veszteségek voltak..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.12. 00:43:33

@ember100: Az újratemetésen volt egy nagy koszorú. Rajta a felirat:"Köszönjük kormányzó úr! (A new-yorki magyar zsidók)".
Tudsz róla, hogy Horthy és családja megélhetését az emigrációban gazdag magyar zsidó családok finanszírozták?

Bambano 2017.05.12. 03:27:59

@ogli dzsí: "Azért, mert mi a nemzeti értékeket felvállaló politikusokra szavazunk.": akkor miért a fidesz nyer?

ember100 2017.05.12. 08:25:38

@EU zászlót mindenhova!:
Helló !

Tudsz róla hogy több tízezer zsidó NEM tudott koszorút küldeni mert halott volt .
Akiket a Horthy rezsim alatt öltek meg . Mondjuk Ők nem is akartak volna .
Ráadásul kattanjatok le erről a zsidózásról MERT több százezer MAGYAR is meghalt a patkány miatt a háborúban.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.12. 11:08:25

@ember100: Voltak akik mégis küldtek.. Vajon miért?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.12. 11:09:56

@ember100: " MERT több százezer MAGYAR is meghalt a patkány miatt a háborúban." Ahogy az I világháborúban is. Mégse Gyűlölik Ferenc Józsefet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.12. 11:32:29

@EU zászlót mindenhova!: "Mégse Gyűlölik Ferenc Józsefet."

Én nem gyűlölöm Ferenc Józsefet. Utálom, mint a szart, ahogy hortit, rákosit, kádárt, gyurcsányt, orbánt. Szobrot ezek nem érdemelnek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.12. 11:40:57

@EU zászlót mindenhova!: valasz.hu/itthon/meg-fog-lepodni-hanyan-allitananak-szobrot-ferenc-jozsefnek-120764

hányan állítanának szobrot Ferenc Józsefnek
A
677 nemmel szavazó
azonban így is meggyőző fölénnyel nyert a
527 igennel voksolóval
szemben.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.12. 11:43:12

@EU zászlót mindenhova!: Szobrot azok érdemelnek, akik sokat tettek a magyar nemzetért, és soha ellene, Széchenyi, Deák, Soros...

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.12. 12:23:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: IQ teszten a negatív tartományban sikerült teljesítened?? Értelemszerűen az osztrákok Ferenc Józsefhez való viszonyáról beszéltem. . Százezreket küldött a halálba, mégis kultusza van Ausztriában..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.12. 12:28:27

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Soros persze. Gondolom azért, mert betámadta a forintot meg az OTP-t, más államok valutáit, rengeteg embert megkárosítva. Nagy-Britanniában elfogató parancs volt (van?) érvényben ellene. Több országból kitiltották a vén gazembert.
Most éppen egymillió aluliskolázott muzulmánt szeretne betelepíteni Európába évente. De a csicskásai meglehetősen alulteljesítik a tervet..:))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.12. 13:09:43

@EU zászlót mindenhova!: "egymillió aluliskolázott muzulmánt szeretne betelepíteni Európába évente. De a csicskásai meglehetősen alulteljesítik a tervet.."

orbán párszázezer migránst beengedett az EU-ba, de azt mondja magáról, hogy már nem Soros csicskása. Elmúlt neki, vagy valami.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.12. 13:11:02

@EU zászlót mindenhova!: "Százezreket küldött a halálba, mégis kultusza van Ausztriában."

Sztálin meg milliókat, oszt neki is sok híve van.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.05.12. 13:30:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Orbán védvonalat épített, és alaposan keresztbe tett Soros terveinek. Nem véletlenül támadták be a Soros csicskák Brüsszelben. A CEU csak ürügy volt..

2017.05.13. 09:29:00

@Legeslegalja: Horthyt a kommunista diktatúrában sároztaák be Rákosiék--irod.
.
Nos ezzel csak 2 baj van. Egy--tanulj meg írni, mert amint látom analfabéta vagy, nem kicsit nagyon.
Kettő: Horthy lovastengerész és kormányzó, aljasabb volt, mint bármelyik eddigi magyar politikus. Ha tudod, hogy mi az a " rongyos gárda "--nem az ifjú gárda, aminek tagja voltál--akkor azt is tudnod kell, hogy aljas módon bánt el velük.
És azóta mondják a magyar történelemben, hogy a " fehérek által létrehozott és az akkori Magyarországért harcoló rongyos gárdának " nagyobb volt a becsületük és több volt a tisztességük és tiszteletük , mint a háborús bűnös lovastengerésznek !

Mert egykor a Héjas -Prónai különitményként harcoltak, ám amikor kellett, akkor szembeszálltak a románokkal--az I. világháborút megjárt tisztek, katonák és a székely hadosztály megmaradt tagjaivak közösen .

Nos lehet imádni a nagyorrú, lovastengerészt, akinek akkora orra volt, mint egy balkezes kozákpisztoly. És mindemellett háborús bűnös is volt, hiába védik itt egyesek.

Ezt meg lehet tekinteni az orosz sztyeppén, a Don kanyarban és szinte egész Európában, és vannak helyek, ahol bár a földben nyugszanak a hős katonák, akiket a vágóhidra vittek--de hogy hol és merre rejti testüket a föld--azt senki nem tudja !

Na lehet tovább védeni a védhetetlent !

Veszéjben a lyogállamiság ! 2017.05.13. 14:06:15

@jános515: Héjjas Iván és Prónay Pál.. Biztosan örülnének, ha helyesen írnád le a nevüket..
Héjjas a Horthy-rendszerben országgyűlés képviselő volt, a Kereskedelem- és Közlekedésügyi Minisztérium közlekedéspolitikai szakosztályának munkatársa, 1940-től a közforgalmi repülési ügyek szakosztályvezetője, a Magyar Szőlősgazdák Országos Egyesületének társelnöke (1941–44) volt. 1938–1939-ben a kárpátaljai gerillaakciókat végrehajtó Rongyos Gárda egyik vezetője és osztagparancsnoka.
Prónayt valóban félreállíották ,de azért, mert megtagadta a legitimista (királypárti ) erők elleni fellépést.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2017.05.13. 19:00:49

@jános515: "Ezt meg lehet tekinteni az orosz sztyeppén, a Don kanyarban és szinte egész Európában, és vannak helyek, ahol bár a földben nyugszanak a hős katonák, akiket a vágóhidra vittek"

Ennyi erővel a franciáknak is utálniuk kellene Napóleont..

2017.05.14. 07:25:43

@.csentecsa.: Jogos a 2 pont, valóban kapkodtam és hibáztam. Igaz nem wikiztem hanem irtam és sietve. Bocs, ebben igazad van.

De ha már Napóleont megemlitetted, akkor most ő hogyan is kerül ide ? És hogy a frankoknak utálniuk kellene az egykori császárt ?
Hát tudod, a két név--Horthy és Napóleon között van egy kis különbség. Napóleon sikeres hadvezér volt, szinte a fél Európát meghóditotta--többek között.
Ellenben Horthyval, aki nem hogy sikeres hadvezér nem volt, de emberileg is lezüllött.

És csak hogy tudd, a frankok ma is hősként emlegetik Bonaparte-t , aki a kor az egyik, ha nem a legjelentősebb katonai stratégája volt. Ellentétben Horthyval, aki csak urizálni szeretett és azt várta hogy majd mások emelik fel a hatalom csúcsára.

Ám ha tudni szeretnéd hogy kire és kikre haragszanak a frankok, akkor élj ott vagy dolgozz ott vagy 2 évet, bizonyára megtudod, és megérted hogy mi a gyülöletük alapja és mozgatórúgója ezen érzéseknek a Francia történelemben.
süti beállítások módosítása