B1 blogcsalád



A fideszes Bánki Erik nagyot akart rúgni Botkába, de nagyon mellétalált

2017. március 21. - Mr Flynn Rider

2012-ben, tehát már öt éve hangzott el Matolcsy György szájából, hogy meg lehet élni havi 47 ezer forintból. Ezt aztán Zsiga Marcell fideszes politikus fokozta tovább. Most egy másik fideszes, Bánki Erik szólalt meg a témában, aki azt állította: az egymilliós havi fizetés nem számít kirívónak ma Magyarországon. Ezek valahogy nagyon nem tudják, hanyadikán van elseje.

banki_erik.jpg

 

Bánki Erik nagyot akart rúgni Botkába, de nagyon mellétalált. Az szocialista miniszterelnök-jelölt, Botka László múlt héten beszélt arról, hogy különadóval sújtaná azokat a gazdagokat, akiknek 1 millió forintnál nagyobb a havi jövedelme, akiknek 100 millió forintnál több a vagyona és 100 hektárnál több földje van.

A parlament gazdasági bizottságának fideszes elnöke erre reagálva kijelentette: az MSZP „újabb adóemelésen gondolkodik”.

Bánki Erik figyelmébe ajánljuk, hogy a Fidesz a hatalomra kerülése óta számtalan adót, különadókat is bevezetett és a szocialisták több, mint hat éve vannak ellenzékben. A Fidesz pedig folyamatosan a gazdagok felé irányítja az ország erőforrásait, az "adócsökkentéstől" a "rezsicsökkentésig": minden intézkedés azoknak kedvez, akiknek van miből adót csökkenteni, vagy rezsit csökkenteni. A szegényeknek meg marad a közmunka és a megalázás. 

Bánki Erik az ATV-nek azt mondta, hogy

nem tartja kirívónak a havi egymilliós jövedelmet ma Magyarországon.

A fideszes politikus egyébként 1998 óta parlamenti képviselő, az önéletrajza szerint előtte négy évig egy külkereskedelmi kft igazgatója volt. Semmilyen más „civil” állása nem volt. Ergo, fogalma sincs, mennyit keres egy átlagos magyar. 

Bánki kijelentette, hogy

„az a helyzet, hogy ha ma megnéz egy multinacionális éget, vagy egy nagyvállalatot, akkor annak a vezetői azok ebben a fizetési kategóriában vannak.”

 

Valóban, annak vezetői esetében nem kirívó, de hány ember vezet Magyarországon multinacionális céget? A KSH szerint ma Magyarországon a 2014-es adatok szerint a gyerekes családok egy főre jutó nettó jövedelme egész évre kivetítve 844 ezer forint, ami havi 70 300 forintnak felel meg.

A képviselő úr nyilván nem tudja, de segítünk: 2016 októberében a bruttó átlagkereset 262 200 forint volt Magyarországon, azaz az ötöde annak, amire gondolt. Ez az az összeg, ami nem számít kirívónak.

A fideszes politikus szerint Botkáék a különadóval csak feszültséget akarnak generálni a gazdagok és a szegények között.

Kíváncsiak lennénk, vajon Bánki Erik tisztában van-e azzal, hogy a pártja éppen különadót tervez bevezetni a nagy élelmiszerláncokkal szemben?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7112359149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ludwigvan 2017.03.22. 17:07:21

@conchita wurst: Nem értem, mi bajod a prolikkal. Nincs szükség szerinted ácsra, esztergályosra, fagyiárusra, gátőrre, fodrászra stb.? Szerinted az ő ingyenes képzésük nem az ország érdeke? Az egészségügyi ellátásuk nem az ország érdeke? Persze lehetne ezen változtatni: fizessen az iskoláért, az orvosi ellátásért, stb., csak akkor hirtelen nem ők lennének a "prolik", hanem te, mert nem tudnád kifizetni a szobafestést, a gázkonvektor-szerelést meg a hamburgert. Azok a szegény fiatalok, akiknek pedig nem lenne pénze (meg hitelt se kapna, mert nincs semmilye) az asztalosképzésre, elmenne bűnözni, és egykettőre elvennék azt a kevés értékedet is, ami maradna a horribilis árú kenyér kifizetése után.
Persze, hogy kurvanagy szükség van a jogászokra meg a kockázatelemzőkre meg szakértőkre, igen - de ezekre a nem proli szakmákra csak azután van szükség, miután valaki megszerelte az autódat, meg kicserélte az üveget az ablakodon, stb.

Tulajdonképpen neked mi a foglalkozásod, hogy így lenézed a prolikat? Szociológus vagy könyvtáros?

nemecsekerno_007 2017.03.22. 17:07:56

@Bobby Newmark: "Ja, csak ebben például meg sem jelennek az olyan elvileg állami, gyakorlatban jóelvtársnak kiszervezett dolgok, mint a letelepedési kötvény...."

Azt nem tudom, hogy a letelepedési kötvény megjelenik-e v. hogy jelenik meg, de biztos nem 1500 Mrd évente. Az ötszörösen túlárazott dolgoknak benne kell lenniük, kivéve az EU-s pénzeknél, de azért amúgy se a magyar melós körme kopott, így ez irreleváns és egyébként az EU-s pénzekből azért csak jut valami a magyar gazdaságba is. De szerintem te kevered a kiadást/bevételt, meg az EU-s pénzeket a költségvetési pénzekkel. Ez az ábra azt mutatja, hogy minden évben mire, mennyit költ az állam, az nekem konkrét számok nélkül nagyon ködös amit írsz. Jó lenne számszerűsíteni.

"És ezen felül ott vannak a konkrét bűncselekmények, amikre nyilván csak következtetni lehet, például egészen tutibiztos..."

Én inkább a rendszerváltás után kimenekített privatizációs vagyonokra lennék kíváncsi, mert már egy-két mérvadóbb sajtóorgánum is írt erről, szóval nem bulvártéma. Számokkal, adatokkal, offshore számlákkal. Ennek mondjuk jó lenne utána járni, mert az már számottevő összeg lehet, persze nem oldja meg minden gondunk, de mondjuk adósságcsökkentésre lehetne használni például.

Bobby Newmark 2017.03.22. 17:08:41

@conchita wurst: Azokra a szakértőkre gondolsz, akik kiszámolták, mennyibe fog kerülni a Puskás stadion meg a Dagály uszoda?

Hát baszdmeg, anyád orvosa értsen ennyire a szakmájához, mint ezek!

eßemfaßom meg áll 2017.03.22. 17:10:09

@paragrafus: "Ráadásul a közheterviselés jóval arányosabb "

keress rá a szótárban az "arányos" szó jelentésére.

sírjatok 2017.03.22. 17:10:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Én nyertem rajta, de a szegények sokat vesztettek. Pont nem tesz boldogabbá, eddig se rágtuk a küszöböt. "

Hát akkor itt a megoldás, ami pluszpénzhez hozzájutottál, add a szegényeknek. Így a pénzed is, a boldogságérzeted is olyan lesz, mintha magasabb adókulccsal fizetnél.

conchita wurst 2017.03.22. 17:10:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Minden hely tuti, ha van lé.

A tengerparti rész nagyon kikupálódott az utsó 15 évben, előtte gettó volt. A többi most is gettó, de kit érdekel? Amúgy persze ott is ez a mindent leszarok ez a balkán lazulás van, kedvesek és majdnemm mindenki beszél vmi nyelvet: olasz, görög, német, angol mert mindenki vendégmunkás, vagy az volt, vagy az lesz.

sírjatok 2017.03.22. 17:13:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Én 10-20 év gyűlölködést nem aszisztálok végig. "

Basszus, hát te csinálod, te nem asszisztálsz, hanem aktívan kreálod az ellenségeskedést...

Bobby Newmark 2017.03.22. 17:14:06

@nemecsekerno_007: A költségvetést nyilván befolyásolja a kiadás és a bevétel is. Nem mindegy, hogy a bevételből mennyi fölöződik le, mielőtt a költségvetésben elkölthető adóforint lesz belőle, ugyanígy a kiadásnál sem mindegy, hogy az összeg mekkora része vándorol aztán zsebbe ahelyett, amire tényleg szánva van.

És nyilván, az összes hasonló témát fel kéne göngyölíteni, csak két példát mondtam. A privatizáció lenyúlása egyébként nem a "konkrét bűncselekmény" kategória egyébként, mert az ugye teljesen törvényes volt nagyrészt. Más kérdés, hogy etikátlan, és az "ország kirablása" 1Ft-ért eladni egy komplett gyárat, de nem konkrétan törvénytelen.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 17:14:42

@sírjatok: "add a szegényeknek"

Röhögni fox. Adok.

A mondanivalómat persze nem látod át, pedig csak pár mondat.

@conchita wurst: Igen, ilyeneket hallottam.

A hatvanas évek elején többször montenegróban nyaraltunk. Szép emlékek.

conchita wurst 2017.03.22. 17:15:27

@ludwigvan: bajom nincs a prolikkal csak tanulják meg hogy az élet pénzbe kerül, amit - nem ők - valaki kifizet.

Mert különben csak proli újratermelésre lesznek alkalmasak, meg nyivákolásra.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 17:15:49

@sírjatok: "aktívan kreálod az ellenségeskedést... "

Nem vagyok fideSSfasszopó.

ludwigvan 2017.03.22. 17:19:10

@nemecsekerno_007: Rendben, értem: tehát azért kell áfát fizetni, hogy a kifizetett nyugdíjak húsz százaléka visszakerüljön az államhoz. Érdekes, hogy Amerikában van nyugdíj, de nincs áfa. Arrafelé biztosan nem ilyen rafináltak a közgazdászok.

conchita wurst 2017.03.22. 17:19:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Montenegró is nagyon jó hely most is, csak már nem kifejezetten olcsó, ahogy Horvátország se.

Albánia még olcsó, és gyönyörü hegyek meg tenger meg sok kecske meg szamár van. És az emberek rendesek, bár mindenhol azok az Alföldön is amíg ki nem derül hogy gyurcsány-csicskka vagy. Csak sok a szemét de ez az olasz partról is elmondható.

Tulajdonképpen a déli olaszok semmivel sem kisebb cigányok mint az átlag albán.

paragrafus 2017.03.22. 17:20:19

@$pi$: Az "arányos" kifejezés alkalmazásakor nem ártana különbséget tenned a matematika és a közgazdaságtan között. Bár vannak átfedések, a kettő mégsem ugyanaz.
Éppen ezért az "arányos" kifejezés terminológiai jelentlése sem azonos a két területen.

conchita wurst 2017.03.22. 17:23:17

@ludwigvan: 'Érdekes, hogy Amerikában van nyugdíj, de nincs áfa. '

Állami nyugdíj sokkal kevesebb van ott, mint Magyarországon, a megélhetési ktggel kompenzálva, mindenkinek a cége fizeti a magánkasszába. Rendes állami nyugdíja csak az állami alkalmazottaknak van.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 17:23:33

@conchita wurst: "Minden hely tuti, ha van lé."

Németország? Süttettem már a hasam az északi tengernél. Háááááát... És közben a német humor ezer éve c. vaskos kötetet olvastam. :))

Skandinávia gyönyörű, ha kiegyezel 7 hónap kemény téllel. Mondjuk Dániában csak a szél fúj, az eső esik folyton.

Délafrika, Közép- és Észak-Amerika, bármikor lelőnek.

Peru. Ott mindenki büdös.

Afrikában EKKORA rovarok vannak.

Szóval nem a pénzen múlik.

Bobby Newmark 2017.03.22. 17:27:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Közép-Amerika karib-tengeri részén nem lőnek le, viszont ha jön az aktuális kishölgy, akkor leradíroz a térképről.

nemecsekerno_007 2017.03.22. 17:27:31

@ludwigvan: "Rendben, értem: tehát azért kell áfát fizetni, hogy a kifizetett nyugdíjak húsz százaléka visszakerüljön az államhoz..."

Nem kell, csak ha nincs akkor államcsőd v. nincs nyugdíj/közszféra fizetés etc...

USA:
- van ÁFA csak sokkal alacsonyabb és államonként változik.
- állami nyugdíj csak az állami alkalmazottaknak van, mindenki más egyénileg intéz magának nyugdíjat
- az eü. nagyjából ugyanez, ha van biztosításod akkor ellátnak valamilyen szinten, de kitolnak a korház folyosójára ha elfogy a pénz. ezért vesznek fel jelzálogot a házra ha valami komolyabb bajuk van és nincs komolyabb biztosításuk.
- nálunk ez úgy működik mint a becsületkassza, többnyire üres is. mások fizetnek, mások veszik igénybe és nem társadalmi megállapodás alapján jött létre hanem csak így alakult. nyílván olyan is.

conchita wurst 2017.03.22. 17:31:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nekem tetszett az északi-tengeri part is, skandináviában nem voltam de biztos az is tetszene, 1-2 hétig.

Az USÁban és közép-amerikában meg attól függ hova mész, vidéken hótt nyugi van általában és nem is nagyon drága.
Albánia azért jó mert relatíve közel van, de ha van sok pénzed akkor szerintem mindenhol jó, pl. Szlovénia se rossz hely csak drága.

mizrolist 2017.03.22. 17:37:54

@conchita wurst: ja, jut mindenre, csak oktatásra és egészségügyre nem.

$pi$ 2017.03.22. 17:39:58

@paragrafus: "Éppen ezért az "arányos" kifejezés terminológiai jelentlése sem azonos a két területen. "

Persze! Az "arányos" szó a közgazdaságtanban azt jelenti, hogy "aránytalan". Elmégy te a fenébe!*

* A köznapi értelemben vett "fenébe" itt az jelenti, hogy nem a fenébe, hanem a p.csába. :D

2017.03.22. 17:44:01

bruttó 3e euró? az csak felsőközéposztály még nálunk is.

$pi$ 2017.03.22. 17:47:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Én nyertem rajta, de a szegények sokat vesztettek. "

Közismert ballib elmetrükk, nem dőlök be neki. A helyzet az, hogy a szegények többet vesznek ki a rendszerből, mint amit betesznek. Most is többet vesznek ki belőle, Gyurcsány alatt is többet vettek ki belőle. Most is nyertek, Gyurcsány alatt is nyertek. Csak most kisebbet.

Azon sírni, hogy most is segítenek, most is jól jár, most is mások tartják el, de régebben jobban eltartották elég gusztustalan dolog. Bizony!

ludwigvan 2017.03.22. 17:47:35

@nemecsekerno_007: Jajjajjajj. Nagy a homály. Az áfa azért szar, mert mindenki befizeti, és mindenki visszaigényli - mire eljut a kisfogyasztóhoz, addigra hússzor megfordult mindenkinél. Ezzel az okosok vissza is élnek. Ez egy olyan adónem, amit szinte úgy találtak ki, hogy csaljanak vele. Az amerikai állami adó, csak a végfelhasználót érinti. Szóval, a "proli" szempontjából valóban mindegy (persze nem mindegy, hogy 5 vagy 27 százalék, de mindegy), hogy áfa vagy state tax, de a vállalkozásokra és az adóhatóságra olyan temérdek fölösleges terhet tesz, amire senkinek semmi szüksége. És mondom: nincs is semmi értelme, azon kívül, hogy ha elég bonyolult utat jár be az árú, akkor milliárdokat lehet vele elcsalni. Mert egyszerűen nincs kapacitás ellenőrizni minden céget, akinél megfordul.
Az "állami nyugdíj csak az állami alkalmazottaknak van, mindenki más egyénileg intéz magának nyugdíjat" állításod pedig nem igaz. Van vállalati nyugdíj, de mellette van állami nyugdíj is. Amit kolbászpuncika mond, hogy a megélhetési költséggel kompenzálva ez kevesebb, mint az itthoni nyugdíj, lehet, hogy igaz, lehet, hogy nem. Nem tudom. Nem vagyok amerikai nyugdíjas, de mondjuk tudom, hogy öreganyámnak mennyi a nyugdíja, és annál lehet, hogy nem lenne kevesebb, az amerikai állami sem - megélhetési költséggel kompenzálva.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.03.22. 17:49:20

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az örökélet problémás a nyugdíj szempontjából, halni kell. Az ingyensör oké, de vigyázni kell az ügyeskedőkkel, akik tartálykocsiban exportálják majd!

conchita wurst 2017.03.22. 17:52:11

@ludwigvan: Ja, az amerikai ÁFA csak a végfelhasználót terheli pont mint a magyar vagy bármelyik. Amúgy közismerten a legnehezebben elcsalható adónem. És a legigazságosabbb is.

Persze meg lehet szabadulni az ÁFÁtól elméletileg, de akkkor vagy beszedik más adóban vagy kevesebb lesz az ingyen állami szolgáltatás, mint az USA-ban.

conchita wurst 2017.03.22. 17:55:45

@ludwigvan: Most itt olyan finomságokról ne is beszéljünk, hogy Mo. a külkereskedelmi többletén tud lassan-lassan felzárkózni nyugat-európához, ahol mindenhol hasonló ÁFA-tv-ek vannak.

Ha itthon minden ÁFA-mentes lesz az pedig az importot segíti, míg az exportált magyar árura külföldön ugyanúgy rákerül az ottani ÁFA.

Úgyhogy nagy 5let volt, köszönjük, Emese!

ludwigvan 2017.03.22. 17:57:51

@conchita wurst: Te figyelj már! Neked mi bajod van? Ha egyszer nincs amerikai áfa, akkor mért mondod, hogy van? Így olyan nehéz vitatkozni. Amúgy sem vagy szimpatikus a prolizásoddal, de ez a hozzáértés nélküli okoskodás teljesen hülye irányba tolja el a beszélgetést.

conchita wurst 2017.03.22. 18:03:25

@ludwigvan: A VAT=value added tax=ÁFA akkor miért mondod hogy nincs? Nem egységes, minden államban más %, ha ezen kötekedel.

ludwigvan 2017.03.22. 18:03:40

@conchita wurst: Nem nagyon érted, mi? Nem a végfelhasználó adóztatása a bajom, hanem az áfa működése. Attól, hogy emesézel, baszod, nem leszel okosabb. Nem is tűnsz okosabbnak.

mizrolist 2017.03.22. 18:10:16

@conchita wurst: mondjuk mert GDP arányosan 2011-12 óta egyre kevesebbet költenek mindkettőre.

conchita wurst 2017.03.22. 18:10:49

@ludwigvan: Az ÁFA törvény betüre ugyanaz mint az összes többi EU tagállamban, menj panaszkodni Junckerhez.

Egyébként a fent már írt apró probléma miatt:'Ha itthon minden ÁFA-mentes lesz az pedig az importot segíti, míg az exportált magyar árura külföldön ugyanúgy rákerül az ottani ÁFA.' kifejezetten ártana a munka és exportalapú magyar gazdaságnak ha alacsonyabb ÁFA lenne mint a szomszédoknál.

ludwigvan 2017.03.22. 18:11:22

@conchita wurst: "Nem egységes, minden államban más %, ha ezen kötekedel." Nem azon kötekedek, te (bíííp), hanem azon, hogy a cégek egymás közötti kereskedelmében nem jelenik meg. Amikor megveszed a mosógépet Amerikában, akkor te odaadod a mosógép utáni állami adót a boltosnak, ő meg befizeti. Itt nálunk az összes alkatrészgyártó, összeszerelőműhely, nagykereskedő, szállító, stb. kifizeti egymásnak az áfát, és minél hosszabb a láncolat, annál kevésbé ellenőrizhető. Totálisan fölösleges teher és egyben kiskapu a csalásokhoz.

conchita wurst 2017.03.22. 18:11:30

@mizrolist: Mert egyre nagyobb a GDP. Mondjuk ez lenne a normális de a cuci szavazók mindig meglepődnek ezen.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 18:22:31

@conchita wurst: "egyre nagyobb a GDP"

2016 +2%?
Kurvára.
Mondjuk magunkhoz képet nem rossz, de régiós öszehasonlításban?

Zsíros Bödön 2017.03.22. 19:17:06

Kozel se vagyok vezeto, szimpla alkalmazott, 7 eve munkaban, es majdnem ennyi a bruttom. Gondolom arra gondoltak, brutto 1 milla. Meg kicsit emelni kene, hogy elerjem, de abban valahol igaza van a kedves fideszes gecinek, hogy nem elszallt fizetesrol van szo. Netto 1 milla, na az mar esetleg valami.

inebhedj - szerintem 2017.03.22. 19:38:39

@roli101:

A multik nem "gonoszok", a protecionizmus hiánya (nézz csak szét a példaként emlegetett Svájcban) folytán viszont a hatásuk már "gonosz" a nemzetgazdaságra nézve. Nyilvánvalóan több "magyar" multira lenne szükség.

Ami a multik, Általad leírt GDP nővelő hatását illeti, ez már nem igazán reális elmélet.

Példaként, tegyük fel, hogy a Óperencia-beli OMA-konszern, amely a híres és drága OMA gépkocsikat gyártja, Simagöröngyösön létesít üzemet (kellemes helyi / állami támogatásnak és közteher csökkentésnek hála). A simagöröngyösi OMA-gyár gyártja innentől a OMA-autókat amit az Óperencia-béli központ vesz át, darabját 1 000 Euroért. Ez utóbbi lesz a hazai GDP-gyarapítás alapja. Az átvett kocsik kiskereskedelmi célú értékesítését már a OMA-központ végzi, tehát bárki vásárolhat a simagöröngyösön előállított autóból, mindössze 100 000 Eurós darabáron. Ez utóbbi (illetve a különbség: 99 000 Euro) már Óperencia GDP-gyarapításának alapja lesz.

Természetesen a simagöröngyösi OMA az 1 000 Euro-s bevételből fedezi például a béreket is, a járművön dolgozó 100 ember (ugyanúgy, ahogy az óperenciai központnál) fejenként fél százalékot kap átlagosan minden autó után, azaz esetünkben 5-5 Eurót. Óperenciában szintén fél százalékot kapnak (ugyanezen) autók után a dolgozók átlagban, vagyis 500-500 Eurót.

Tehát a multikkal nincs önmagukban baj, csak érdemes lenne Simagöröngyös helyett Óperenciává válni.

mizrolist 2017.03.22. 20:01:39

@conchita wurst: ez nem indokolja, hogy GDP-arányban miért csökkentik az ezekre fordított összeget. (oktatásnál talán még nominálisan is)
Pláne, mert EU-s összevetésben így is az utolsók között van Magyarország a GDP-arányos költésben mindkét területen. Ne mondd, hogy minden más fontosabb és azokra többet kell költeni, mert körberöhöglek. Ha valaki a jövőre gondol és azt akarja építeni, akkor az oktatásnak kell az elsődlegesnek lennie, és nem Mészáros Lőrincnek.

inebhedj - szerintem 2017.03.22. 20:16:33

@mizrolist:

Szvsz az egészségügyből nem a pénz hiányzik elsősorban, de legalábbis érdemben megállapíthatatlan, hogy hiányzik-e több pénz.

Menedzsment viszont teljes mértékben. Ennek hiányában fogalmunk sincs, hogy mi a helyzet az egészségügy költségeivel, bár kétségkívül jól használható panel politikai vitákban a több pénzt fordulat.

Fura módon az elmúlt 27 évben nem kapott médiafigyelmet az egészségügyi szakma által kidolgozott általános és részletes program az egészségügy átalakítására nézve, emiatt hajlamos az ember azt gondolni, hogy nem is született ilyen, ami egybevág azzal az összeesküvés elmélettel, miszerint egyes körök az egészségügyben komoly haszonélvezői a regnáló helyzetnek. Határtalan szerencse, hogy ezeknek a gondolatoknak semmi alapja nincs.

conchita wurst 2017.03.22. 20:19:20

@mizrolist: Magyarországon kiemelkedő az oktatás és az eü. színvonala az EU más országaihoz, különösen pedig a magyar szociopata libsi korszakhoz viszonyítva,

Kb. ilyen hülyeségeket mint te én is össze tudok hordani, nem kerül semmibe. Másképp is meg tudom figalmazni, ha akarod.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 20:35:43

@Eltévelyedés: "Az örökélet problémás a nyugdíj szempontjából, halni kell."

Nem probléma. Fel kell emelni a nyugdíjkorhatárt. Akkor mehet el nyugdíjba a legöregebb dolgozó, ha valaki meghal balesetben, mondjuk atomjaira robban. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 20:36:15

@conchita wurst: "Magyarországon kiemelkedő az oktatás és az eü. színvonala az EU más országaihoz"

:)) Sajátos a humorod.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 20:39:10

@conchita wurst: "@ludwigvan: A VAT=value added tax=ÁFA akkor miért mondod hogy nincs?"

Nincs ÁFA a Zusában. Sales TAX van. Kicsi az értéke, de nem lehet visszaigényelni, sok eladás után egymáshoz adódik. (Szorzódik.)

mizrolist 2017.03.22. 21:17:03

@conchita wurst: van gyereked, aki magyar iskolába jár, hogy ennyire biztos vagy az oktatás színvonalában? Mert minden felmérés pont azt mutatja, hogy a béka segge alá tart éppen az egész.
Az egészségügyre inkább nem reagálok. Ha egy kórházban napokig nem tűnik fel senkinek egy halott beteg a vécében, az minden, csak nem színvonalas.

conchita wurst 2017.03.22. 21:31:55

@mizrolist: Azok a felmérések amiket én olvastam, meg az én ismerőseim azt mondják hogy a magyar oktatás sosem volt ilyen magas szinten.

Mondtam h át tudom fogalmazni a bullshitjeidet simán.

1ghost 2017.03.22. 21:32:51

@conchita wurst:

" kifejezetten ártana a munka és exportalapú magyar gazdaságnak ha alacsonyabb ÁFA lenne mint a szomszédoknál. "

Hát ez haláli! Betegre röhögtem magam a közgazdasági tudásodon! Ekkora barommá önerőből váltál, vagy segítenek?

Behajtó70 2017.03.22. 22:20:52

Informatika szakmában, bankban, energetikában bizony 800+ a fizetés plusz a juttatások, jutalmak, amivel együtt bőven kijön a havi egy milka. Kétkezi víz-gáz-központifűtés szerelő vállalkozóknak, villanyszerelőnek messze több. Ácsnak is. Lassan a takarítók is br 300-at keresnek.

Egyáltalán nem ritka az 1 MFt feletti kereset. Populista lószar ezt összehasonlítani a kisebb keresetűekkel. Csupán az irígységre apellál. Aljas és nemzetrontó, eladósodás útjára terelő ostoba politikai gondolatok botka elvtárs idiómái.

2017.03.22. 22:30:16

@Ballib cenzúrázók réme 25: "Viszont a megkeresett pénz nagyrészét mindenki elkölti. Így aki többet keres, az több ÁFA-t fizet."

Ugye tudod, hogy az istenített pártod az arányossággal kampányolt az egykulcsos esetén. Nos magyarázd már el hol arányos az, hogy a csóró a kevés fizetését teljes egészében elköltve annak 27%-ból nem tud venni semmit, mert ÁFA-ként fizeti be. Míg br. 1 milliónál a nettó jövedelem 10-15%-a vagyis nagyjából a csóróénak a fele megy ÁFA-ra. Arról nem is beszélve, hogy marad neki befektetésre, aminek a hozama tovább csökkenti az általa megfizetett ÁFA arányát. Tehát az ÁFA-ra kihegyezett adórendszer nem csak nem arányos, de kifejezetten a csórót szivatja.
Alcsonyabb ÁFA és magasabb SZJA kulcs esetén sokkal arányosabb lenne az adórendszer. (Érted töki, egyetlen szja kulcs.)
Arról nem is beszélve, hogy a cégek adókulcsa nem szabadna, hogy alacsonyabb legyen az SZJA-énál és nem csak a hasznot, de az árbevételt is kalkulálni kellene, hogy ne lehessen játszani az ilyen-olyan adócsökkentő kiskapukkal. Ezzel a különadók kivezethetőek lennének, egységes adózás lenne minden cégre, mégis normálisan meg lennének adóztatva a multik és a kamucégek.
De leginkább sittre kellene baszni az összes korrupt politikust és mindazokat, akik bármilyen formában haszonélvezői a százmilliárdokat eltüntető korrupciónak, hogy olcsóbb lehessen az állam, mert akkor kevesebb adóbevételre lenne szüksége.

conchita wurst 2017.03.22. 22:35:36

@Ylim: a csórók örüljenek hogy van nekik ingyen suli meg doki

a 'gazdagok' fizetik, jöhetnek kezet csókolni

Infomaniac 2017.03.22. 22:40:31

Sávos adózást csak olyan képlettel tudok elkepzelni, hogy vesszük az EU 15-1 vagy Németország átlag nettó keresetét és annak minimum 80%-t magyar tehekkel felbruttósítva szabad bejöjjön a sáv határ. Ezt minden évben validálni. Aki ennél alacsonyabban akarja meghúzni a határt, nem fog választást nyerni, bármennyire is kedvesebb ideológiailag.

Infomaniac 2017.03.22. 22:44:14

Egyébként ha tehetném, a nyugdíjasok szavazata csak felét érné a fiatalabbaknak a választásokon. Nem ők kellene megmondják, merre tovább.
Ezzel sztem nem lenne baj, hiszen mindenkinek van szülője, nagyszülője és nem akar nekik rosszat. (Hacsak valamit nem rontottak el nagyon)

Infomaniac 2017.03.22. 22:54:32

@Ylim: Szerintem jó a magas ÁFA, egyelőre. Ha veszek egy üveg piát, egészségtelen édességet, 20. pár cipőt, vagy import új kocsit, igenis érezzem a súlyát, hogy ez luxus és adózni kell utána mondjuk 25%-ot. Az alacsonyabb áfa kulcs körét kellene nagyon kiterjeszteni.
A cégek adókulcsában egyetértünk, túl alacsony, a fizetések terhéhez kellene közelíteni.

Infomaniac 2017.03.22. 22:55:33

@conchita wurst: a csórók nem egy homogén csoport, ezért gáz, amit írsz.

conchita wurst 2017.03.22. 22:57:20

@Infomaniac: abban közösek hogy mind többet vesz ki az államból, mint amit belead

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.03.22. 23:38:15

az mszp adózzanak a gazdagok szöveggel haknizik, a jobbik meg készíti már a kuláklistákat.
szánalmas vircsaft...

mizrolist 2017.03.22. 23:49:56

@conchita wurst: linkeld már azokat a felméréseket. A PISA eléggé egységes módon van kezelve a világ minden részén, és egyre súlyosabb lemaradás látszik benne. Ráadásul már az én időmben sem tanították meg azt a diákoknak, hogy kapcsoljanak össze két dolgot, amit különböző órákon tanultak (és akkor derült ki, hogy amit valaki használ matekórán, azt nem tudja bevetni fizikán).

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.03.22. 23:59:43

@mizrolist: Aham. Gondolom helyesen írni csak magyarórán ment, biológián már iksszel írtad a tyúxart... Meg gondolom a szorzás sem ment fizikán.
Mert lehet, hogy másnak ez ment magától.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.03.23. 00:02:22

@Ylim: "Alcsonyabb ÁFA és magasabb SZJA kulcs esetén sokkal arányosabb lenne az adórendszer. "
Ühüm. Aztán valahogy megszaporodnának ismét a minimálbérre bejelentettek, nem gondolod? Meg a fele fizetést zsebbe kapók.

conchita wurst 2017.03.23. 00:12:58

@mizrolist: de itt van neked egészségügy:

1 - a cucialisták legnagyobb üzenete a korupció volt, amíg ki nem derült hogy a cuci miniszterelnök személyesen érintett az EU eddigi legnagyobb korrupciós ügyében, a 4es metró ellopásában.

A második legnagyobb üzenet - orbán lerohasztotta az egészségügyet:

Ehhez képest a cucik több pénzt vontak ki a rendszerből mint Orbán:

www.napi.hu/magyar_gazdasag/ezt_tette_az_orban-kormany_az_egeszseguggyel_het_ev_alatt_grafikonon_a_meghokkento_eredmenyek.631920.html

A tények makacs dolgok.

Macskond 2017.03.23. 00:19:28

Hát én hirtelen felindulásból legalább 10 olyan ember ismerek aki havi 1M bruttó felett keres, és egyik sem "multi vezető" , egyik sem adócsaló, sőt kínosan ügyel rá hogy minden adóféléje rendben legyen. Garantáltan egyikről sem mondanád meg hogy ennyi a keresete. Persze valamivel jobban él a plebs átlagánál, 1évben 2x siel, 1x nyaral és 2x megy wellnes hétvégére az asszonnyal. 3-10 éves autókkal járnak. Bármelyik megvehető a használtautón 5MFt alatt, tehát bár jobb fajták de nem luxus autók. Átlag családi házban laknak. Nem forog egyik sem kacsalábon.
Egy _szerintem_ normálisnak mondható polgári szinvonalon élnek.
Ez alapján teljes nyugalommal ki tudom jelenteni hogy igen az 1 milla nagyon sok ember számára elérhetetlen álom, de akkor is túl alacsonyra lőnének ha itt húznák meg a "luxus adó" határát.
Ebből a fizuból még senki nem tud luxusban élni, max jól.
Amire ők gondolnak ahhoz saccra minimum 3 millás havi jövedelem kéne.
Az 1 millával csak megint a normál rendesen dolgozó emberkéket állítanák pellengérre. és leszalámizzák az amúgy is nehezen létrejövő középosztályt.
A luxus emberek nem a legális adozott jövedelmükből élnek úgy ahogy. Ezért aztán az adórendszer ide-oda faragása őket pont nem is érintené.

mizrolist 2017.03.23. 00:47:50

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: galambom, én speciel gimnázium végéig folyamatosan versenyeztem több természettudományos tantárgyból is - elhiheted, hogy nem volt semmi gondom azzal, hogy máshol kell emlékeznem és használnom a tananyagot... különben nem vettek volna fel csont nélkül az ELTE TTK-ra.

@conchita wurst: az a Napi.hu-s cikk is azt igazolja, hogy 2010 óta csökken a GDP-arányos állami költés az egészségügyre. Igen, előtte is folyamatos csökkenés volt 2003-tól 2008-ig, de utána megfordult a trend. (ugyanezt kerestem, de grafikonnal, de sehogy sem találom, pedig ma olvastam)
A PISA-eredményeket szerintem te is megtalálod az összes magyar hírsite-on. Az oktatásra költött összegekről holnap keresek neked linket, ha el nem felejtem ezt az egész értelmetlen szócséplést.

Infomaniac 2017.03.23. 00:53:11

@Macskond: Így van.
Bár én még elfogadnam, hogy a német atlagjovedelem feletti részre fizessek egy pár %-al magasabb adót. Csak ne hivjuk már luxusadonak.

conchita wurst 2017.03.23. 01:10:24

@mizrolist: 2008ban a válság előtt ugyanannyi volt a GDP arányos költés, mint most.

Közötte a 'növekedés' minimális, oka hogy beszakadt a GDP, azért nőtt a GDP arányos pár tized százalékkal, mert a kórháznak akkor is ki kellett fizetni a villanyszámlát.

Az idei PISA teszteseket is a ballib kormány tanította olvasni, gondolom egyedül is ki tudod számolni az éveket.

Callixtus 2017.03.23. 02:55:10

"Hát én hirtelen felindulásból legalább 10 olyan ember ismerek aki havi 1M bruttó felett keres, "

Nem ismersz te olyat egyet sem, nem hogy tizet.
Én az ötödét keresen nettóban a millának, de egyszerűen nem tudom elkölteni. Ha bruttó 1 millát keresnék, akkor már saját úszómedencés házban laknák, zöldövezetben, és évente 3-4 alkalommal utaznék, az meg természetes, hogy nem 5 millás szarral mászkálnék, hanem valami normális járgánnyal.

Callixtus 2017.03.23. 03:19:16

"A progresszív adózás nem arányos, a hányados nem állandó, nincs arányossági tényező, nincs egyenes arányosság. "

Nyughass már bubóka.
A progresszív adózásra senki nem mondja, hogy arányos. A progresszív adózás és más adónemek egyfajta arányosságot teremtenek. Tehát aki többet keres, az arányában többet is adózik, aki meg kevesebbet, az arányában kevesebbet, mindkettő a saját jövedelméhez képest. Teccik érteni?
Ha a jól kereső is 15 %-ot adózik, de ugyanannyit vesz ki, akkor meglopja a többi adózót, mert az ő jövedelme eleve magasabb, de ezt egy kulcs nem kompenzálja, hiába fizet abszolút értéken többet mint a kis jövedelmű.
Arra nálad okosabb emberek rájöttek, hogy a gazdag jellemzően azért gazdag, mert meglopja a szegényt, aki nála dolgozik, vásárol, igényel szolgáltatást. Ebből a lopáűsból szerzett pénzből szeretne látni valamit az állam, ezért a progresszív adózás.
Orbán gecmó viszont dzsentri világot akar, geci-gazdag mészárosokat, lázárokat, rogánokat és cselédsorba taszított expolgárokat.
Ezért menekül innen mindenki aki csak teheti és jól is teszi.
Emiatt emelkednek a bérek, mert már nincs elég melós, nem pedig orbán meg a kuszaszemű faszkalap hozzáértése okán.
Orbánnak sok pozitívuma van, de egy diktátor hajlamú köcsög hosszútávon semmiképpen nem jó, olyan meg pláne nem, aki még biztatja is lopásra a sleppjét.

ogli dzsí 2017.03.23. 04:55:54

@Callixtus: Szerencére semmiféle szoclib adózásra nincs semmi esély 2050ig.

Infomaniac 2017.03.23. 06:45:01

@Callixtus: pedig van egy ilyen szelete a tarsadalomnak, hidd el. Mondjuk akiknek a szülei nem tudtak semmit adni indulásnak és maguk építgették fel az életüket, mert jó eszük volt. Most a hitelt fizetik, az a luxusuk, max.
Ügyes vagy, ha neked 200-bol kijön minden, ami egy normál kényelmes polgári élethez kell.

Infomaniac 2017.03.23. 06:52:27

@Callixtus: Csak a gazdag nem az, aki 1m-t keres fizetésből, hanem, aki tulajdonosa egy cégnek vagy cégvezető és él az alacsony adó kulcs, az adó elkerülés, a korrupció vagy valamilyen illegális tevékenység lehetőségével. Vagy sokat örökölt. Ez van ma az országban.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.03.23. 07:25:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: érdekes felvetés, de ekkor meg a gyilkosságok indulnának be, menne a számláló, hogy épp ki a legöregebb a földön, én nem kötnék vele életbiztosítást :)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.03.23. 07:41:39

@Callixtus:

Nem értem az érvelésedet. Ezt írod:
" Ha a jól kereső is 15 %-ot adózik, de ugyanannyit vesz ki, akkor meglopja a többi adózót, mert az ő jövedelme eleve magasabb, de ezt egy kulcs nem kompenzálja, hiába fizet abszolút értéken többet mint a kis jövedelmű. "

A jól kereső miért lopja meg a többit? Tegyük fel, mindenki 15%-ot fizet be.

Tehát Portás Peti keres 200-at, akkor befizet 30 ezer forintot.
Mindeközben Közgazdász Karcsi keres 1 misit, ebből befizet 150 ezer forintot.

Namost Egy szülés, törött kéz, veseátültetés pont ugyanannyiba kerül Karesznak is meg Petinek is. Csak Karesz 5x annyit fizetett be, 5x akkora fizetése után. Szóval Karesz hol károsítja meg a társadalmat? Ideális esetben Karesznak azért 1 misi a fizetése, mert olyasmit tud, amit a cégek ennyire értékelnek. Tanult, szorgos volt, sokat ért el.

Ha Közgazdász Karcsira kivetnénk valami elmebeteg 50%-os luxusadót, akkor fél misit fizetne be, ami eléggé demotiváló, hiszen bőven lenne helye a másik 350 ezernek, mert Kareszunk vágyhat egy új astrára, az még nem a burzsujság netovábbja. Karesz felteszi a kérdést: Minek törem magam, amikor úgyis agyonvernek a magas adóval? És karesz csinál valami képességéhez mérten alacsonyabb beosztásu munkát, zéró stresszel, mondjuk bruttó 500-ért, és abból vidáman adózza a 15%-ot, és nem visz haza sokkal kevesebbet. Rosszabb esetben tele lesz a töke és valahogy sumákolni fog, vagy megpattan az országból, aztán nemhogy 150 ezer, de nulla forint adóbevétele lesz az államnak.

Szóval... Karcsi hogyan lopja meg a többieket?

Void Bunkoid 2017.03.23. 08:23:50

@Ballib cenzúrázók réme 25: "Viszont a megkeresett pénz nagyrészét mindenki elkölti"

Nem tanultok. Attól, hogy valaki gazdagabb lesz, vagy adózatlanul keres többet, még nem fog fogyasztani többet.

Ha én hirtelen most - persze nem bejelentve - keresnék 3 millióval többet, attól még, hogy lenne rá keretem, eszembe sem jutna minden reggel eredeti orosz kaviárt reggelizni (amit persze áfásan veszek a culinarisból), meg ebédre egy tál babfőzelék helyett ötöt enni, és guccsitáskát sem vennék, mert egyszerűen - hiába keresek sokat - irreálisan magas összegnek tartok bármilyen tizenpár ezer forint fölötti összeget egy táskáért.

Ellenben a többletet szépen eltenném/beektetném valami adóparadicsomban.

Tehát igazából az áfával is CSAK a csórókat lehet megvámolni, akik ettől még csóróbbak lesznek.

De alapvetően - ebben nem is ellenkezek sem a libsikkel, sem a jobboldallal, ez csak az én véleményem - teljesen hülyeség a világ egyenlőtlenségén siránkozni, mindig is egyenlőtlen volt, az is lesz. A teljes egyenlőtlenség meg vagyonelosztás egy kib*szott utópia, tudományos fantasztikum. Az ember NEM akar egyenlő lenni, pont az vitte mindig a világot előre, hogy valaki jobb, több akart lenni, mint mások, legyen ez Nagy Sándor, Galilei, Hajós Alfréd, Lenin vagy akár Donald Trump.

Void Bunkoid 2017.03.23. 08:24:21

@Void Bunkoid: jaj bocsi javítom magam, "teljes egyenlőtlenség" helyett "teljes egyenlőség". Elnézést.

Infomaniac 2017.03.23. 08:45:25

@Void Bunkoid: túl nagyban gondolkodsz. Ha valakinek szűkös a kerete, lehet, hogy csak 3 pár cipője van, kevesebb ruhája, nem vesz teliszalamit, biotej helyett szlovák tejet vesz, lejjebb van tekerve a fűtés télen es nem megy wellneselni soha. Tehát, aki többet keres, elkölt ezekre évi 1-2 milliót. Az már min. 300 ezer plusz afabevetel az államnak és sok kicsi sokra megy.

Nzoltan 2017.03.23. 08:56:17

@nemecsekerno_007: Egy nagy szart. A baloldalnak nevezett szarkupac szerint egy nyugati minimálbért kereső polgár is gazdag.
De az belefér, ha a fletó félmilliárdot adózik.

Nzoltan 2017.03.23. 09:05:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Polgárként mit érdekel a külföldi nagy cégék különadója? Valahogy majd kigazdálkodják a harmad vagy ötöd fizetéseken.
Tudom ki lesznek "véreztetve", de a komplett ellenzék az alsóközéposztállyal tervezi ugyanezt.(amivel persze megfolytják a teljes szolgáltató szektort...)
Ez aztán a nagy stratégia!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.03.23. 09:08:03

@Void Bunkoid: Igazi szánalmas kis lúzer vagy, az az igazság.
Ha 3 millával többet keresel, és mondjuk ez holnaptól így van, akkor mégis mi az anyádra akarod költeni az adóparadicsomban? Mondjuk azon túl, hogy ott jól ki is röhögnek a 10.000 dollároddal, de ettól tekintsünk el.
Szóval, ha holnaptól nagyobb a fizetésed, akkor te egy fillérrel sem költesz többet állításod szerint, ugye? Akkor ez nyilván mindenkire igaz ebben az országban. Akkor minek is neked magasabb fizetés?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.03.23. 09:14:55

@Callixtus:
Na, húzz anyádba te sötét kommunista balfasz.
"Ha a jól kereső is 15 %-ot adózik, de ugyanannyit vesz ki, akkor meglopja a többi adózót, mert az ő jövedelme eleve magasabb, de ezt egy kulcs nem kompenzálja, hiába fizet abszolút értéken többet mint a kis jövedelmű. "
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a százezer nettód után fizetsz 15 ezer szja-t, én az egymillió után 150ezret. Ugyanazt az orvost, BKV-t, rendőrt, iskolát, utat és egyéb szolgáltatásokat használom mint te. Ami per főre leosztva kerül 40ezerbe. Akkor mégis ki lop meg kit, és ki él ingyen?

"Arra nálad okosabb emberek rájöttek, hogy a gazdag jellemzően azért gazdag, mert meglopja a szegényt, aki nála dolgozik, vásárol, igényel szolgáltatást. "
Ezt a baromságot! Bazmeg egyszer már ezzel a gondolkodással hazavágtátok az országot 40 évre, a francért nem tűntök el? Hajrá, felkötni a sok gazdag programozót, meg magánorvost, ügyvédet meg mérnököt! Idióta

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.23. 09:18:17

@Nzoltan: "a külföldi nagy cégék különadója? Valahogy majd kigazdálkodják"

Persze, hogy kigazdálkodják, veled fizettetik ki.

Void Bunkoid 2017.03.23. 09:20:28

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: értelmező olvasásból egyes. Nem ELKÖLTÖM az adóparadicsomban. És ők ott örülnek a tízezer dollárnak is, amíg nekik adom kölcsön, és ők csinálnak belőle még nagyobb bizniszt (amiből egy kicsit visszacsorgatnak nekem is), és nem másnak.

Arra akartam reflektálni, hogy pl az egykulcsos adó bevezetésével a gzadagabbak ugye hirtelen többet kerestek (tekintve, hogy nekik jóval kevesebb lett az szja-juk hirtelen), de valahogy nem kezdtek el irdatlanul költekezni, hanem szépen félrerakták, meg amikor valamennyi összegyűlt, akkor befektették, szal a kormány fogyasztástöbbletre alapozott prognózisa bukott egyből.

Valamint a többletbevétel egybőli elverése tipikusan amúgy a szegényekre jellemző. A legtöbb szegény ugyanis nem(csak) azért szegény, mert keveset keres, hanem leginkább azért, mert nem képes beosztani, takarékoskodni. A pénzt nem megkeresni, megtartani vagy fialtatni a nehezebb dolog.

Szegényék általában ha többletjövedelemhez jutnak, na ők azonnal tényleg elverik. Régebben, vagy három éve mondtam, hogy ha kiosztottak volna a mittomén, felmérés alapján havi 47 ezer forint alatt élők között egy egyszeri 300 ezer forintos támogatást per kopf, garantáltan másnapra fél Borsod- és Szabolcsmordor kezében ötös ájfón virított volna. Egész egyszerűen azért, mert ezek az "evilági hívságok" jellemzik a szegények számára a gazdagságot, nem az, hogy mindennap van otthon főtt kaja, vagy mindenkinek van nem hivalkodó, de tisztességes, tiszta ruhája.

A szegény ember sajnos ilyen. Nem arról álmodik, hogy becses középosztálybeli proli lesz vasárnap húslevessel, rántotthússal, és opellel, hanem hogy libasültet eszik, jó ruhákban jár-kel és öt forintért kuglert vesz, hogy idézzem József Attilát, és igen, nekik bármilyen hülyén hangzik, a jelenlegi állapotukhoz képest sokkal vonzóbb két napig királynak lenni, és utána visszasüppedni a csóróságba, de akkor is két napig királynak lenni, mint harminc napig prolinak.

2017.03.23. 09:27:16

@conchita wurst: "a libsik gazdasági zsenijei elmehetnek a picsába"

Jah. Egy aranyfogást ismernek csak: Szorítunk a nadrágszíjon + kurvasok hitelt felveszünk, ezzel a kombóval meg lehet menteni a gazdaságot a ciklus végéig.

lobaszopiatej 2017.03.23. 09:29:09

Itt az alapvető tévedés az az hogy ki a gazdag.
Ma 1 misi BP-en bruttóban nem olyan sok, sima egyszerű alkalmazottként megkeresik a húzóágazatokban (mint pl . informatika) ha nem kezdő. Tényleg nem kirívó.
Az hatalmas tévedés hogy csak a lusta, kevés pártkáder igazgató keresi meg ezt teljesítményhez nem kötött juttatásként, ahogy írták már középvezetők is elérik ezt de kemény stresszes munkáról van szó folyamatos tanulással én önképzéssel, és hamar elküldik ha nem elég nyereséges a részlege!

Persze sok vidéki összeörökölt nagy házban élőnek elég ha lemegy "dolgozni" a sarki bolti eladónak, nyelvet nem beszél, szülei megveszik neki a jóautót, meg nem erölteti magát. Na, ezek csak ne mondják meg hogy ki a szegény!!! fogják csak be a pofájukat!

Természetesen a korrupt Fidesz elhúzhatna a gecibe stróman Pénztáros elvtársukkal. Sajna több baloldali párt kiesik (MSZP, LMP, Együtt, ...) amelyek a többkulcsos halott ügyét erőltetik szavazatvásárló meggyőződéssel, már bizonyított elkúrással...

$pi$ 2017.03.23. 10:43:26

@Void Bunkoid: "Ellenben a többletet szépen eltenném/beektetném valami adóparadicsomban."

Legalábbis most így gondolod. Aztán ha lenne ötször annyi a fizetésed, akkor rájönnél, hogy de jó lenne ez, de jó lenne az, abból a jobbat, ezt megérdemli a feleséged, azt kimondottan megéri lecserélni... így megy ez.

Void Bunkoid 2017.03.23. 11:13:25

@$pi$: egyáltalán nem olyan biztos. Most sem a legaljábbat, legsárgacímkésebbet veszem semmiből, sőt pont hogy minőségi kaját-ruhákat, ilyesmi. Annyi, hogy nekem _rongyrázásra_ tutira nem menne el pénz (amikor valamit már nem azért veszel meg, mert de facto jobb, hanem azért, hogy mindenki láthassa, hogy nesze, én megtehetem hogy ennyit kiadok egy akármiért, legyen az cipő, táska, autó, vagy jégkrém).

$pi$ 2017.03.23. 11:21:07

@Void Bunkoid: "sőt pont hogy minőségi kaját-ruhákat, ilyesmi"

Eleve az, hogy az élelmiszerről meg a ruházatról beszélsz jelzi, hogy ha több pénzed lenne, akkor alapjában változnának meg a fogyasztási szokásaid.

"Annyi, hogy nekem _rongyrázásra_ tutira nem menne el pénz"

Rongyrázás? Ugyan már!

room_101 2017.03.23. 11:27:13

25 éve dolgozom - nem vezetőként - nagy informatikai multinál. Anno csupasz seggel albérletbe jöttem Pestre, most budai hegyvidéki házam van hitel nélkül, a bruttóm 15 éve lett hétjegyű. És van annyi vagyonom, hogy már megélnék belőle 90 éves korig szolidan, ha holnaptól nem dolgoznék (pedig a nyögdíj még egy évtized, igaz, a mostani számítási szabály szerint az is 300k felett lesz.)

Szelid sunmalac 2017.03.23. 11:30:48

@lobaszopiatej: Ez most komoly? Tehat ott vannak a budapesti kemenyen dolgoz es tanulo, emberfeletti munkat vegzo es a orszag teljesitmenyet huzo felistenek, meg ott vannak az hazat osszeorokolt, semmire nem jo, lusta, bolti elado videkiek?
Tudod, a blog.hu mindig is a nat magyar szeletenek a legmocskosabb szemettelepe volt, de te meg itt is az alja vagy.

G_Akos 2017.03.23. 12:50:12

Nem rég jelent meg egy cikk a magyar autógyárak fizetéséről. Átlagban a szellemi indirekt dolgozók bruttó 720 ezer Ft-ot keresnek. Ettől azért nincs messze az egymilliós fizetés. Forrás: www.vezess.hu/hirek/2016/06/16/ennyi-penzt-lehet-keresni-a-magyar-autogyarakban/

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.03.23. 23:06:28

@Void Bunkoid:
Na, továbbra is egy szánnivaló fantáziátlan proli vagy.
Kezdjük ott, hogy a nagy adóparadicsomban kiröhögnek a 10.000 euróddal.
Aztán, ha találsz valami bankot ami foglalkozik veled, beteszed a pénzed, és megkapod azt a 2-3 % kamatot - hatalmas buli. Aztán azzal, hogy játszod a Dagobert bácsit, és zsugoriskodsz tényleg nem teszel jót senkinek. A hozzád hasonló panelprolinak tényleg nem való semmi - teljesen felesleges magasabb fizetést elérned. Mondjuk ennyi ésszel, ami neked van, ez a veszély nem fenyeget.

"az egykulcsos adó bevezetésével a gzadagabbak" értsd a 200 körül keresők
"ugye hirtelen többet kerestek (tekintve, hogy nekik jóval kevesebb lett az szja-juk hirtelen)" értsd 40 ezerrel kb több lett
"de valahogy nem kezdtek el irdatlanul költekezni," abból azért nem is lehet annyira
"hanem szépen félrerakták, meg amikor valamennyi összegyűlt, akkor befektették, "

Olyan sötét vagy mint az ezeregy éjszaka. Mégis mibe fektették szerinted? Mondjuk ingatlanba? AZ szerinted nem növeli az ingatlanpiacot, nem számít a GDP-be?
Egyébként pedig igenis sokan jobban élnek, többet fogyasztanak.

2017.03.24. 00:30:56

@lobaszopiatej: "Ma 1 misi BP-en bruttóban nem olyan sok, sima egyszerű alkalmazottként megkeresik a húzóágazatokban (mint pl . informatika) ha nem kezdő."

Nem mondom hogy elérhetetlen összeg az 1 milla, de azért távolról sem nevezném általánosnak, főleg ha nem vagy középvezető, vagy bedolgozó vállalkozó. (csak sima alkalmazott). Az a helyzet, hogy ami jól fizet, azt elég sokan akarják csinálni, és ha elég sokan csinálják, az lenyomja az árakat. Ez van az informatikában is. Feldobsz egy követ, és leesik 10 programozó/rendszergazda. Így egy középszerű mezei informatikusnak még a bruttó 5 kiló is álom. Nagyobb, speciálisabb tudással, és felelősségteljes munkakörrel exponenciálisan nő a fizu is, de azért mezei alkalmazottként ritka az aki eléri a 7 számjegyet.

Callixtus 2017.03.26. 05:24:26

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

1. Nem vok kommunista, ahogy azon, jellemzően nyugati országok sem, ahol bizony erősen progresszív az adózás. Belgiumban, Norvégiában, Hollandiában még sosem jártál ugye, kancsóvári? Elhiszem. Ott ugyanis a masszívabban keresők a jövedelmük laza 50 %-át beadózzák, sőt, olykor többet is, mégsem menekülnek onnan sehová. Innen viszont megy mindenki, mert nem kiváncsi rá, hogy kihasználják, éhbérért dolgoztassák és még a piti kis 100, vagy 80 rugójából is adóznia kelljen.
Kevés kivételtől eltekintve a tehetősebb réteg nem megdolgozik a pénzéért, hanem összelopja azt. És na vajon kitől lop, majomfejű? Hát attól, akitől csak tud, így az alkalmazottaitól, a vevőkörétől, a beszállítóitól, stb. Ez magyarországon az alapállás. És még ezek a büdös, hozzád hasonló köcsögök ne adózzanak többet? A faszt betolnám a pofádba, de nem az enyémet, hanem egy elefántét. Ki is szaratnám veled. Megérdemelnéd.
Azt még érdemes megvizsgálnod, hogy lehet, hogy a jóléti, skandináv államokban az alsó és a felső jövedelmek közötti szorzó sokkal alacsonyabb mint az exkommancs országokban? Azok is kommunista országok lennének? NEM, csak te vagy önző, mohó geci. A büdös kurva anyádat, te féreg.
Az igazságosságot ne téveszd össze a kommancs ideológiával büdös buzi, mert csak magadat járatod le!

Callixtus 2017.03.26. 05:39:09

@Eltévelyedés:

"Namost Egy szülés, törött kéz, veseátültetés pont ugyanannyiba kerül Karesznak is meg Petinek is. Csak Karesz 5x annyit fizetett be, 5x akkora fizetése után. Szóval Karesz hol károsítja meg a társadalmat? Ideális esetben Karesznak azért 1 misi a fizetése, mert olyasmit tud, amit a cégek ennyire értékelnek. "

Nem. Karesznak egész egyszerűen csak jobb az érdekérvényesítő képessége. Mert zömében erről van szó, nem másról, nem szuper kvalitásról, extra skillekről. Láttam eleget, a diplomások kétharmada olyasmit csinál, amit egy betanított munkás is el tudna végezni. Van kivétel is persze, de az ilyenek vannak kevesebben.
Viszont: Ha belegondolsz, a tehetősebb többet használja az utakat, a hidakat, többet jár operába, színházba, egyéb, államilag dotált helyekre, a tehetősebbek infrastrukturális ellátottsága sokkal jobb, mint a szegényebbeké, hiszen nézz meg egy játszóteret budán, a rózsadombon vagy a remetehegyen és nézz meg egyet a pesti oldalon, vagy lásd, az elektromos buszokat budára telepítették, holott a margitszigeten lenne a helyük. De a közegészségügyben és másutt is, elég egy gazdagnak megjelenni adott helyen és a kapcsolatai által már jobb ellátást kap, de nem kell kapcsolat se hozzá, ha látják rajta, hogy van pénze, akkor a kisemberek már kiszolgálják maximálisan, mert tartanak tőle.
Szó ami szó, a gazdagok, amellett, hogy a pénzükért természetesen mások dolgoznak meg, még a közjóból is vastagabban részesülnek.

Callixtus 2017.03.26. 05:47:30

@Behajtó70:

"Egyáltalán nem ritka az 1 MFt feletti kereset. Populista lószar ezt összehasonlítani a kisebb keresetűekkel. "

Te se láttál még 1 millát egy összegben a saját asztalodon, abban biztos vagyok.
Ha a havi egy milla olyan gyakori lenne, akkor nem öregedne el folyamatosan a magyar gépjárműpark. Tizenéves vén szarokkal közlekedik a magyarok többsége, sőt, akad aki 15-20 éves kocsival vállalkozik. Menjetek már a vérbe ezzel a kamu dumával, hogy magyarországon nem ritka az egy millás fizetés. De, ritka bizony, vidéken meg aztán pláne!

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.03.26. 06:30:05

@Callixtus:
Nem tudom, te honnan nézed a dolgokat, én a nagyon vastag fizetési oldalról, bőven millió felett. Egyrészt, picit sem érzem magam "gazdagnak" vagy felsőtízezernek. Érdekérvényesítő képesség? Nem értem ez hogy jönne ide, háttérre gondolsz? Ugyanmár, egy tök átlagos fősulira jártam, viszont elég sokat tettem azért, hogy ide jussak. Tudatos karriertervezés, mellékállások, satöbbi.

És tudod mit látok barátaim között? Ugyanezt. Elenyésző hányaduknak van vastag családi háttere, ellenben hasonlóan sokat melóztak, illetve több olyan van, akinek sztárügyvédek/földesurak a szülei, de ő maga egyáltanán nem sikeres. Nem látok egyenes összefüggést.

Szüleim nem gyárosok, középiskolai tanár és szociális munkás.
Sokkal többet autózom? Mondjuk nem, de tudod mennyi adót fizetnek be a sokat autózók a benzinnel és az autót( különösen a nagy értékűeket) sújtó adóval? Sokan a kocsijukkal több adót fizetnek, mint egy átlagbéres adója egész évben.

Operaház - Ezt nem is értem, ez annyira kis tétel, meg baromira nem vagyoni helyzet alapján járnak oda az emberek (igazából fogalmam sincs ki jár, szerintem 1x voltam életemben), de ha igényed van rá, akkor 100%, hogy van baromi olcsó, szupertámogatott jegy mindenkinek. Aki a páholyba vesz jegyet, szerintem nagyon vastagon fizet. Amúgy 8-10 milliárd körül van a költségvetésük, ebből az Erkel színházat is üzemeltetik. Ebben benne van épületkarbantartás, rezsi, több száz fős személyzet, satöbbi. Sok pénz, de ennyi egy lassú héten tűnik el Viktor haverjainál.

A budai játszótér jobbára helyi adóból épül, de megintcsak: ez jelenti a jólétet? Ez a picike?

Egészségügy: Nincs az arcomra írva a fizetésem, sosem éreztem, hogy jobban, vagy rosszabbul bánnak velem. De megintcsak, átlag józsi vagyok, nem az, akinek a nevétől is összefossa magát a főorvosúr. Ennélfogva nem is kapok jobb ellátást, semennyivel sem.

Tényleg nem bántásból, de szerintem nem látod át, hova mennek az adóforintok, itt megtekinthetsz egy költségvetést,

www.amipenzunk.hu/#/~/koltsegvetesi-kiadasok

rögtön látszik, hogy a legtöbb pénz nyugdíjra megy el

Az ebből sajnos nem látszik, de a legtöbb adó az ÁFA nevű dologból jön be. Mint a neve is mutatja, FOGYASZTÁSI adó. Tehát amikor a gazdag csávó medencét épít, akkor 27% már röppent is a költségvetésbe. Amikor megvette az 50 ezer forintos whiskyt, akkor is. És amikor 30 millióért megvette az A6-ost, abból bizony nyolcmillióegyszázezer megint állambácsinál köt ki. Ez biztosítja, hogy aki sokat fogyaszt, sokat is adózik. Te elköltesz havi 150 ezer forintot, abból durván 40 ezer megy a költségvetésbe. Ami igazán felháborító, hogy a 150 ezer az már nettó, tehát az adózott pénzből fizetet de az újabb adót, de ez már egy másik történet, mindenki egyformán szív vele.

És tudod hány játszótér meg operabérlet jönne ki, ha a tisztelt házban nem lopnának? Ott nem pármilliót lopnak el tőled, meg tőlem is, hanem több száz milliárdot.

A másik fontos üzenet pedig: A milliós fizetéssel még nem "gazdag" valaki, max nem szűkölködik. Te azokra gondolsz, akik milliárdokon csücsülnek, és kapcsolataik révén bárhova "odatelefonálhatnak", hogy elintézzenek valamit, ami nekünk földi halandóknak elérhetetlen. Tehát továbbra sem értem, hol fogyasztok én aránytalanul többet a közjavakból, amiért progresszív adót kellene kivetni rám. Több fizu, több adó, abból lehet a vélt többletszolgáltatást finanszírozni. De nincs többletszolgáltatás.
Ha a másik oldalról nézed, akkor egyszerűen ki kéne számolni, hogy egy emberre mennyit költ az állam, iskola, egészségügy, honvédelem satöbbi, kijönne egy havi 200-300 ezer forintos összeg (tippeltem), és annyit kéne mindenkitől beszedni, az az "igazságos". Persze, látom én, hogy ennyit nem termel ki mindenki, ezért van egy fizetésarányos adózás.

Callixtus 2017.03.27. 05:49:46

"Mint a neve is mutatja, FOGYASZTÁSI adó. Tehát amikor a gazdag csávó medencét épít, akkor 27% már röppent is a költségvetésbe. Amikor megvette az 50 ezer forintos whiskyt, akkor is. És amikor 30 millióért megvette az A6-ost, abból bizony nyolcmillióegyszázezer megint állambácsinál köt ki. "

Rá kell döbbenjekl, hogy ezeket az embereket te nem ismered. Kijárnak vásárolni, luxuscikket, ruhát, műszaki cikket is, hát még autót. Jellemzően ők a szlovák rendszámosok, nem a kényszervállalkozó a 20 éves szarával. Menj fel a Szabó Ilonka utcába, ott szinte minden gépkocsi ablakában ott lesz a roki parkolási engedély.
süti beállítások módosítása