B1 blogcsalád



Az LMP elmegy a falig – és nagyot fog koppanni a népszavazással

2017. március 02. - Mr Flynn Rider

Pedig a párt népszavazási kérdése hatalmas bukótól menthetné meg az országot.

szel_bernadett.jpg

 

Jávor Bendek és Szigetvári Viktor a múlt évben már megpróbálták a népszavazás eszközével elgáncsolni a Paksi Atomerőmű bővítését - sikertelenül. Az LMP most úgy gondolja, ki tudja cselezni Orbán rendszerét:

népszavazást kezdeményeznek Paks2-vel kapcsolatban, mindjárt egyszerre öt kérdést adtak be a Választási Bizottsághoz.

Szél Bernadett társelnök múlt héten azt mondta, a paksi atomerőmű bővítése, rövidebb nevén a Paks 2 még az olimpiarendezésnél is kockázatosabb vállalkozás. A baloldal pártjai szépen felsorakoztak a dolog mögé, az MSZP, a DK, az Együtt, sőt a Liberálisok is támogatják és segítik majd az aláírásgyűjtést, ha elindul.

Az Index is azt találgatta:

sikerült-e olyan kérdést megfogalmazni (legalább egyet az ötből), amelyet hitelesít a Nemzeti Választási Bizottság?

Jávor Benedek beadványát korábban azért dobták vissza, mert nemzetközi szerződéssel kapcsolatban nem lehet népszavazást kiírni. 

Az LMP maga sem tudott egyértelmű választ adni a kérdésre. Ungár Péter elnökségi tag szerint a nemzetközi szerződésből származó kötelezettségről ugyan nem lehet referendumot tartani, de ez nem jelenti azt, hogy magáról a szerződésről ne lehetne kiírni a népszavazást.

Az LMP kérdései a következők:

  1. "Egyetért-e Ön azzal, hogy a jelenleg üzemelő atomerőművi blokkok kapacitásánál nagyobb összesített áramtermelő kapacitással Magyarországon atomerőművek ne legyenek üzembe helyezhetőek?"
  2. "Egyetért-e Ön azzal, hogy a jelenleg üzemelő paksi atomerőművi blokkok leállását követően Magyarországon atomerőműben ne termeljenek áramot?"
  3. "Egyetért-e Ön azzal, hogy az Országgyűlés alkosson törvényt, amely 2035. január 1-jétől előírja az atomerőművi áramtermelő kapacitások teljes egészének megújuló energiaforrásokkal történő kiváltását?"
  4. "Egyetért-e Ön azzal, hogy a Országgyűlés kötelezze a Kormányt a Magyarország Kormánya és az Oroszországi Föderáció Kormánya közötti nukleáris energia békés célú felhasználása terén folytatandó együttműködésről szóló Egyezmény megszüntetésének kezdeményezésére?"
  5. "Egyetért-e Ön azzal, hogy az Országgyűlés alkosson törvényt, amely 2035. január 1-jétől megtiltja az atomerőműben történő áramtermelést?"

Akárhogy is nézzük a kérdéseket, mindegyik érinti a nemzetközi szerződést és annak következményeit is, tehát ránézésre vissza fogja dobni (az amúgy Fideszhez húzó) Nemzeti Választási Bizottság.

- Látva a kormány népszavazáshoz való viszonyát, az LMP mindent elkövet, hogy ne tudjanak belekötni a kérdésükbe – hangsúlyozta Szél Bernadett arra a felvetésre, hogy Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője korábban megpróbálkozott egy népszavazási kérdéssel, de az nem sikerült.

A társelnök hozzátette, a mostani kérdés csak az első lépés, ha elutasítják, akkor addig folytatják a munkájukat, amíg olyan kérdést nem találnak, amit átengednek a döntéshozók. Ungár Péter szerint a nemzetközi szerződésből származó kötelezettségről nem lehet referendumot tartani, de ez nem jelenti azt, hogy magáról a szerződésről ne lehetne kiírni a népszavazást. 

Ennek alapján az LMP akciója egy újabb hamvába holt ötlet lehet – bár csodák még történhetnek.

Szél Bernadett a Választási Iroda előtt arról beszélt: a céljuk az, hogy a nép dönthessen a kérdésben, és ennek érdekében elmennek a falig, de ha kell, annál tovább is. Szerinte meg kell változtatni az alaptörvényt, ha az nem engedi, hogy referendumot írjanak ki ebben a kérdésben, emlékeztetve, az ország NATO- és EU-tagságáról döntő népszavazás előtt is változtattak a jogszabályokon.

Tudjuk jól, hogy hány alaptörvény-módosítást fog elfogadni a Fidesz, ami az ellenzéktől érkezik. Természetesen tisztában vagyunk azzal is, hogy az ellenzéknek végeznie kell a dolgát, időről-időre szerepelnie kell a sajtóban. Amikor pedig valaki a politikai sci-fi területére merészkedik (az alaptörvény megváltoztatása az ellenzék kezdeményezésére), mindig felmerül bennünk a kérdés: vajon mit tud Szél Bernadett, amit mi, egyszerű választók nem?

 

Két forgatókönyvet látunk elképzelhetőnek: 

  1. Ha az LMP-nél valami extra megállapodást kötöttek a háttérben a Fidesszel, akkor a népszavazás még át is mehet. Bár ilyenkor is számos jogi lehetőség kínálkozik, hogy elkaszálják, vagy érdektelenségbe is fulladhat. 
  2. Ha Orbánék, ahogy már mi is megírtuk, nagyon ácsingóznak az orosz hitel után és egyáltalán nem érdekli őket az ország rombadöntése (ahogy azt eddig is láttuk), akkor a népszavazási kérdések simán megbuknak. 

Egyszerű dolog belátni, hogy mennyire nem működik a demokrácia Orbán alatt: a nép nem szavazhat az országot érintő egyik legsúlyosabb  gazdasági-politikai és energetikai kérdésben.

Egyébként pont ma jelent meg a HVG összefoglalója atomerőmű-témában: tavaly mindösszesen három nukleáris reaktorblokk építésébe kezdtek bele a világon, ami nem csak ahhoz képest szinte semmi, hogy az iparág aranykorának csúcspontján ez a szám 234 volt. Böngésszen szemléltető ábrákon annak bizonyságáért, hogy a kormány paksi beruházási elképzelései nem csak az orosz hitel miatt kockázatosak.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr412307461

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Paksi atomerőmű egy elavult gőzgép 2017.03.03. 19:19:51

  Paksi atomerőmű azért alapjaiban véve egy nagyon elavult technológia. Nem is lehet már ésszerű, csak kamu érvekkel lobbizni a bővítéséért. Gondolj csak bele! Gyakorlatilag egy gőzgép. Nem ártana fejlődni. Jobb és okosabb lenne az arra szánt pénzt és...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$pi$ 2017.03.03. 21:50:52

@Zolika0111: "Ha idő előtt felépítünk egy atomerőművet, pont a másik elé, három lehetőség vetődik fel:"

4. Hűtőtornyokat építünk.
5. Hűtőtavakat építünk.
6. Megoldható a probléma mederkotrással.

Nagy szakértő vagy. :( Gondoltad, hogy öt perc webezéssel, nulla szakmai végzettséggel, nulla szaktudással most jól megszorongatod azt a sok mérnököt, mi? Évekig méregettek, számolgattak, vizsgálódtak, de te *nyilván* jobban tudod.

Az ilyenek miatt nem lehet népszavazni. :(

morph on deer 2017.03.03. 21:51:23

@felső határ nincs:
"Magyarországnak lesznek a legelső napelemes tankjai!"

Lendkerekes talán, ha annyira jól megy, talán még felhúzhatós is, de kb. ez a csúcs :)

$pi$ 2017.03.03. 21:55:59

@anyadmajma: "Aki szerint jópofa dolog az atomerőmű, az esetleg beszélgethetne néhány emberrel Fukusimából. "

Igen, nagy a veszélye, hogy magyarországon is cunami lesz és megöl vagy 20 000 embert. Merthogy az atomerőmű miatt ott senki sem halt meg.

És miért nem beszélgetsz el pár emberrel Paksról? Lehet, hogy ők szeretnének új munkahelyeket, nem?

anyadmajma 2017.03.03. 21:58:25

@Zolika0111: Na, látom másnak is feltűnt a dolog.

Amúgy lehet, hogy ebből sem lesz semmi, de ha igaz, akkor már nem is nagyon van szükség PAks2-re, de még az 1 re sem.
index.hu/tech/2017/03/03/feltalaltak_a_-20_fokban_is_mukodo_akkut/

Amint megfizethető áron lehet kapni olyan akkut, amiben el lehet tárolni egy háztartás havi áramszükségletét (kb 150-200 kWh) legalább egy hónapig, már nem is lesz szükség központi erőműre. Elég a megfelelő napelem(esetleg +szélkerék), ami már most megvan, meg az akku. Csak hát ugye akkor jó sok ember nem tud sok pénzt lopnia villanyból, úgyhogy majd ezt is betiltják, mint a szélerőműveket.

morph on deer 2017.03.03. 21:59:18

@elemes:
""nemzetközi szerződésből eredő kötelezettségről" nem lehet népszavazni."

Érted, ugye?

Ez ugyanis azt jelenti, hogy amit a szerződés 'tartalmaz' arról nem lehet.

A "szerződésről" magáról, mint olyanról ennek a törvénynek alapján nyugodtan lehetne!

anyadmajma 2017.03.03. 22:03:05

@$pi$: nem, nem halt meg hivatalosan, csak éppen pár száz évre lakhatatlan lett a környék. de 50 évre tuti.
Amúgy az is igaz, hogy Mo-on nem túl gyakori a földrengés. Addig tök jó dolog az atomerőmű, amíg nincs baj. Mondjuk Csernobilban sem volt földrengés, oszt mégis elszállt.
Meg hát ugye a felvett hitel miatt sem lesz majd több az államadósságunk, és az összes számítás hibás, ami az első, tervezett összeggel számolva is vastagon veszteségesre hozta ki a Paks2 áramtermelését.

$pi$ 2017.03.03. 22:03:23

@anyadmajma: "már nem is lesz szükség központi erőműre."

Tényleg nem. A tiszai vegyikombinátot és a mávot meg majd elhajtjuk laposelemről.

anyadmajma 2017.03.03. 22:05:30

@$pi$: Szóval olyan ez, akárhonnan nézem, mint a 600-as Merci. Kurva jó, nagyon szeretném, de nincs rá pénzem. ez van.

anyadmajma 2017.03.03. 22:08:13

@$pi$: a MÁV-ot most is az utasok tolják.
Bár érdekes, hogy a kínaiak olyan szénerőműveket építettek, hogy 0, azaz nulla a környezetszennyezése. Nem jön ki belőle füst. A rossebb tudja hogy csinálták, de valami olyasmi van benne, hogy a füstből egyből gipsz lesz.

$pi$ 2017.03.03. 22:11:11

@anyadmajma: "nem, nem halt meg hivatalosan,"

Nem "hivatalosan", sehogyan sem. Nem is kapott sugárfertőzést senki. Sem hivazalosan, sem sehogyan sem.

"csak éppen pár száz évre lakhatatlan lett a környék. de 50 évre tuti."

A föld nagy része lakhatatlan. Sajnálatos, de összevetve, hogy a víz miatt húszezren haltak meg ez bizony nem túl súlyos.

"Amúgy az is igaz, hogy Mo-on nem túl gyakori a földrengés."

A földrengés sem okozna gondot.

"Addig tök jó dolog az atomerőmű, amíg nincs baj. Mondjuk Csernobilban sem volt földrengés, oszt mégis elszállt."

Nem, nem szállt el. Emberek kemény munkával, nagy erőkkel és nem kis ügyességgel magukra robbantották.

Ha már emiatt akarsz aggódni, akkor aggódj a rengeteg atombimbától, azt könnyebb felrobbantani mint ahogyan csernobilban csinálták.

"Meg hát ugye a felvett hitel miatt sem lesz majd több az államadósságunk, és az összes számítás hibás, ami az első, tervezett összeggel számolva is vastagon veszteségesre hozta ki a Paks2 áramtermelését. "

A demokratikus ellenzék az elmúlt hét évben igen sok mindent állított, gyakorlatilag semmi sem volt igaz belőle. Én csak erős bizonyítékoknak hiszem el, hogy veszteséges lesz. Extraordinary claims require extraordinary evidence.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:11:44

@Zolika0111: "A probléma az, hogy egy gát és párhuzamosan kiépített villamos hálózat nem fér bele a keretbe"

A probléma az, hogy orbán nem akar 5-10 évet várni a kezdéssel, hogy az ezermilliárdokat ellophassa belőle.

$pi$ 2017.03.03. 22:11:52

@anyadmajma: "Bár érdekes, hogy a kínaiak olyan szénerőműveket építettek, hogy 0, azaz nulla a környezetszennyezése."

Az tényleg érdekes. :D

$pi$ 2017.03.03. 22:13:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "ezermilliárdokat ellophassa"

Ezermilliárdokat mi?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:15:15

@$pi$: "Én csak erős bizonyítékoknak hiszem el, hogy veszteséges lesz."

Inkább arra keress erős bizonyítékot, hogy nyereséges lesz. Én leszek az első, aki támogatom. 10% el is lophat az orbánod belőle.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:18:00

@$pi$: "Ezermilliárdokat mi? "

Akkor legyen neked igazad, tízezermilliárdokat. Csak gondoltam, egy kicsit visszafogott lesz. Hülyeség volt tőlem feltételezni..

$pi$ 2017.03.03. 22:19:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Inkább arra keress erős bizonyítékot, hogy nyereséges lesz."

A világon rengeteg atomerőmű van, gondolod, hogy azok mind veszteségesek? Nem, mind nyereségesek. Ez ráadásul új, tehát hatékony lesz. Tapasztalt építő, regeteg ilyet épít a világ minden pontján. Ráadásul a mai erőmű is nyereséges.

Ezek a dolgok miatt ésszerűnek tartom feltételezni, hogy nyereséges lesz. Elég erős állítás azt mondani, hogy a 21. században felépítenek egy atomerőművet, ami veszteséges lesz hosszútávon, úgyhogy elég erős bizonyítékokkal kell alátámasztani.

Ilyen erős bizonyítékokat még nem láttam!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:20:15

@$pi$: "4. Hűtőtornyokat építünk.
5. Hűtőtavakat építünk.
6. Megoldható a probléma mederkotrással."

Nincs valami más ötleted, amire elbaszhatnánk ezermilliárdokat, és az általa generált problémákat további ezermilliárdokért megoldhatnánk?

Persze szigorúan orosz nyereséggel és hitelből, hogy az unokáink is nyögjék a russzki rabigát.

$pi$ 2017.03.03. 22:21:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Akkor legyen neked igazad, tízezermilliárdokat."

És az északi sarki titkos bázisán tartja, ugye? :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:22:54

@anyadmajma: Nem kell akku. A magyar megújuló energiatermelés sokszorosát fel tudjuk azonnal használni, nincs szükség tárolásra.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:23:50

@$pi$: Ofsór cágekben külföldön, mert az ellopott pénz nem dolgozik magyarországon, láthatóan nem növeli a GDP-t.

morph on deer 2017.03.03. 22:24:24

@anyadmajma:
"(kb 150-200 kWh) legalább egy hónapig"

Miért kellene egy hónapig?
Hogy ne 'fogyjon' a napelemed, vagy ne kopjon a drót, vagy miért?
Mert ha csak buffer kell, akkor bőven elég egy hétre való, ugynis a mai cuccok már direkt napfény nélkül is termelnek, világos meg (majdnem) naponta van!

A gyakorlatban a Tesla Powerwall már működik is, és mire háromig számolsz az egész rendszer már meg is fogja érni.
Az a 6-8 év ami még kényelmesen benne van a projektben messze elég lenne egy megalapozott döntéshozatalhoz - mivel épp most változik az egész iparág, az alapjaitól.
Magyarországon a 3Kwh-nál nagyobb teljesítményű kétirányú rendszerek adóztatását tervezik bevezetni, kezdetben nulla forint (0.00 Ft) per Kwh lesz az adó..! A csehovi fegyvert most akasztják a falra...

$pi$ 2017.03.03. 22:25:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nincs valami más ötleted, amire elbaszhatnánk ezermilliárdokat"

Azt mondtad három lehetőségünk van. Nem, nem három. Én olvastam az egyik tervezési dokumentumban, hogy ezeket a lehetőségeket vizsgáltak. Úgy emlékszem, hogy találtak olcsó és hatékony megoldást. Szakemberek. Nem te.

$pi$ 2017.03.03. 22:26:15

@morph on deer: "direkt napfény nélkül is termelnek, világos meg (majdnem) naponta van!"

Valóban. Kb. 5-10%-ot.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:27:02

@$pi$: "Ezek a dolgok miatt ésszerűnek tartom feltételezni, hogy nyereséges lesz."

Ez se nem ésszerű, se nem bizonyíték.

Bizonyítékot mondjál a nyereségességre.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:28:55

@anyadmajma: "pár száz évre lakhatatlan lett a környék."

Az semmi. Pár száz évig mi is kibírjuk, ha Paks 250 km-es körzetébe nem mehet ember.

morph on deer 2017.03.03. 22:31:00

@$pi$:
"... regeteg ilyet épít a világ minden pontján."

A paksi lesz a második pontosan ebből a típusból, csak a régebbiekből építettek sokat.
Attól még persze sikerülhet! ;)

Miért, a Moszkva téri óra is járt már!
Gondolom úgy ment át a Széll Kálmán térre, saját pici lábán, csak elfáradt.
Van ilyen, na.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:31:36

Egyetért-e Ön azzal, hogy a megújulót engedélyezzük, a Paks2 árát meg adjuk oda orbánnak, és húzzon el a redves faszba a bandájval örökre?

morph on deer 2017.03.03. 22:32:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Pár száz évig mi is kibírjuk, ha Paks 250 km-es körzetébe nem mehet ember."

Na látod!
Egyúttal az "etnikai homogenitás" is megoldva..!

$pi$ 2017.03.03. 22:33:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Ez se nem ésszerű, se nem bizonyíték. Bizonyítékot mondjál a nyereségességre. "

De igen, ésszerű, és bizonyíték. A paksi erőmű minden évben faszán beszámol a nyereségéről közokiratban. Pont bizonyíték!

Amúgy nem én tettem az állítást. Ti állítotok dolgokat, hihetetlen dolgokat, megdöbbentő dolgokat. Te személyesen például olyan baromságokat állítasz, hogy orbán viktor tízezer milliárdokat lopott el úgy, hogy közben senkinek sincs róla bizonyítéka.

Hol a francba vannak a bizonyítékaid?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:35:54

@Tisztességes Természettudomány: "A nép mindig olyan, ahogyan pillanatnyi érdekeink megkívánják."

A csuti geci nem ilyen. Az leszarja, mi a nép pillanatnyi érdeke,. Meg azt is, mi a nép hosszútávú érdeke. A lényeg hogy most lophasson minél többet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:37:29

@$pi$: "A paksi erőmű minden évben faszán beszámol a nyereségéről közokiratban."

Paks1-et már rég kifizettük, nem tud veszteséges lenni.

Paks2-ről adjál bizonytékot!

$pi$ 2017.03.03. 22:38:09

@morph on deer: "A paksi lesz a második pontosan ebből a típusból, csak a régebbiekből építettek sokat. "

Nyilván nem halálpontosan ugyanolyan, fejlesztenek.

"Attól még persze sikerülhet! ;)"

A többi sikerült? Igen. Hol vannak a veszteséges erőművek?

morph on deer 2017.03.03. 22:38:42

@$pi$:
"Valóban. Kb. 5-10%-ot."

Kicsivel többet, de a nagyságrend stimmel. Ma. Öt éve ez nulla volt.
Ezért sem vennék mérget arra, hogy PaksKettő a jövő megoldása, holott a jövőben kéne működnie.

$pi$ 2017.03.03. 22:39:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Paks1-et már rég kifizettük, nem tud veszteséges lenni.
Paks2-ről adjál bizonytékot!"

Gondolkodj mielőtt írkálsz marhaságokat!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:41:45

@nick papagiorgo: "Tudod, az atomerőmű nagy hátránya pl. a megújuló energiával, hogy nem lehet szabályozni a kapacitását. Ha kell, ha nem, termel."

Ezért se kell. Meg azért se, mert feleslegesen drága.

"Továbbá ugye általában soha nem készül el semmi időre"

Továbbá ugye általában négyszeres lesz a végső árcédula is, ami minden gazdaságossági számítást semmissé tesz.

$pi$ 2017.03.03. 22:44:07

@morph on deer: "Kicsivel többet, de a nagyságrend stimmel."

Nem, nem többet, nyugodtan nézz utána.

"Ma. Öt éve ez nulla volt."

Úgy van, de ez már nem fog nőni. Nem azért 10% borús időben, mert valamit rosszul csinálunk, hanem azért, mert a fény 90-95%-át nem engedi át a felhő.

"Ezért sem vennék mérget arra, hogy PaksKettő a jövő megoldása, holott a jövőben kéne működnie. "

A kérdést is rosszul teszed fel. Azt kell eldöntened, hogy melyik a jobb, megépíteni vagy nem megépíteni.

$pi$ 2017.03.03. 22:44:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Paks2-ről adjál bizonytékot! "

A tízezer milliárdokról adj bizonyítékot!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:46:08

@$pi$: "Nyilván nem halálpontosan ugyanolyan, fejlesztenek."

Akkor jó, vágjunk bele! Az oroszok egyébként is a technológiájuk megbízhatóságáról híresek. Pl. Tu-144. Win-win situation. Vagy sikerül, és akkor 100 évig fizetjük, vagy eldurran, és akkor úgyis annyi a magyarságnak.

$pi$ 2017.03.03. 22:49:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Pl. Tu-144."

Hahh, az egy repülőgép, b+.

"Az oroszok egyébként is a technológiájuk megbízhatóságáról híresek."

A gyurcsány a franciákkal akart erőművetépíttetni. Az nyilván megbízhatóbb, ugye? Jó, akkor ha bebizonyítod, hogy a francia erőmű megbízhatóbb mint az orosz, akkor tőlem csináltathatjuk velük is.

"Akkor jó, vágjunk bele!"
Ne negyon, már kezdesz untatni. Nagyon görcsös vagy. Lazíts, akkor sokkal viccesebb dolgokat szoktál mondani. :D

morph on deer 2017.03.03. 22:50:02

@$pi$:
"Hol vannak a veszteséges erőművek?"

Mit tudom én! Meg nem is érdekel.
A "sikerülhet" az építésre vonatkozott, nem a nyereségességre.

Ez kb olyan, mint mikor egy milláért megvetted a plazmatévéd, aztán rá három évre a másfélszer akkora LCD negyed áron, ötöd olyan vastagon már jobb volt, aztán újabb három év múlva 4K Oled...

Szóval Orbán épp rendelt egy qrva jó orosz plazmatévét, öt év múlva majd szállítják, és tíz év múlva már akár nézheti is... Na, kb. itt tartunk.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:50:34

@$pi$: "A tízezer milliárdokról adj bizonyítékot! "

Most azt mondják, 12 milliárd Euró.
Számoljunk 310 HUF/EUR árfolyammal.
Számoljunk egy négyszeres költségtúllépéssel alsó hangon.
12 * 310 *4 milliárd Ft
14880 milliárd Ft.

Most te jössz. Paks2-ről adjál bizonytékot!

$pi$ 2017.03.03. 22:52:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Most azt mondják, 12 milliárd Euró."

Azt állítottad, hogy orbán ezermilliárdokat lopott el. Arról adj bizonyítékot. Amit állítottál, einstein!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:52:46

@$pi$: "100 évig fizetjük"
Hazudol!"

Bevallom, igen, mert valójában 1000 év.

orbán 7 év alatt egy fillért nem fizetett visza az államadósságból, csak 4%-kal növelte. Akkor a plusz 44%-ot mennyi idő alatt fizeti vissza?

$pi$ 2017.03.03. 22:53:55

@morph on deer: "Ez kb olyan, mint mikor egy milláért megvetted a plazmatévéd,"

Nem, nem olyan. Miért lenne olyan? Azért mert a legdrágább dolog amit vettél a tévé volt, aztán gondolod az erőmű is olyan? Mi a csodáért lenne olyan?

$pi$ 2017.03.03. 22:54:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "orbán 7 év alatt egy fillért nem fizetett visza az államadósságból"

Jah, jah, a matekot szerintem hagyd, a számok nem a te barátaid! :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 22:57:35

@$pi$: "Azt állítottad, hogy orbán ezermilliárdokat lopott el. Arról adj bizonyítékot."

Akkor beszélj érthetően!

A GDP orbán alatt az EU-s pénzek nélkül 0,2%-ot nőtt éves átlagban. EZ NULLA!!! Az EU segély nincs Magyarországon, NEM TERMEL GDP-T. Annyit loptak a közpénzből, mint az ŐSSZES EU segély. Az nem is tudom, mennyi volt. 30000 milliárd?

Most te jössz. Paks2-ről adjál bizonytékot!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:01:51

@nick papagiorgo: "Majd 2035-ben, ha kialszik a villany"

Sose "égett a villany". Sose voltunk önellátók. Nem is kell. 38% áramot most is külföldről veszünk. Annál csak drágábban tudnánk előállítani.

morph on deer 2017.03.03. 23:03:33

@$pi$:
"90-95%-át nem engedi át a felhő."

Ami már nem szempont, a (franctudjafejből) sugárzás hullámhosszára számítanak, az abba a tartományba esik, ami átjön, vagy sokkal több jön át.
Ez már van, azt hiszem, már idén kezdik is gyártani, de nem igérem, hogy ma még előásom a részleteket.

Egyébként én magát a döntést tartom korainak, a módját meg kifejezetten ellenszenvesnek.
Én legfeljebb a szándéknyilatkozat megújításáig mentem volna el, (pl újabb 5 évra) egy beépített egérúttal, hogy legyen mód a nem folytatásra, ha úgy hozná a sors.

Ez lett volna az aktuális feladata ezügyben Orbánnak, ha az ország érdekét tartotta volna fontosnak.
De nincs olyan szerencsénk.

$pi$ 2017.03.03. 23:04:04

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A GDP orbán alatt az EU-s pénzek nélkül 0,2%-ot nőtt éves átlagban."

Hibásan számolsz. A gdp 3-4%-okat nőtt, levonod belőle az eu-s támogatásokat mintha azok is 3-4%-okat nőtt volna. De persze az eu támogatások nem nőttek évente 3-4%-ot.

"Az EU segély nincs Magyarországon, NEM TERMEL GDP-T."
Abszurd.

"Annyit loptak a közpénzből, mint az ŐSSZES EU segély. "
Mondtam, hogy a számok nem a te barátod, ne erőltesd. Ha minden évben kapunk mondjuk 4% eu támogatást és a gazdaság 4%-ot növekszik, akkor honnan jött a növekedés? Az eu támogatás nem növekedett, akkor a gazdaságnak kellett.

"Most te jössz. Paks2-ről adjál bizonytékot!"
Milyen bizonyítékot, amikor megint belekeveredtél az általános iskolás matekba? :)

$pi$ 2017.03.03. 23:06:03

@morph on deer: "Ez lett volna az aktuális feladata ezügyben Orbánnak, ha az ország érdekét tartotta volna fontosnak. "

Az mszp kormány alatt a parlament úgy döntött, hogy el kell kezdeni az előkészületet. Nem úgy döntöttek, hogy jó öt éven keresztül majd nem kell csinálni semmit. Rosszul számolsz szerintem.

$pi$ 2017.03.03. 23:08:28

@morph on deer: "Ez már van, azt hiszem, már idén kezdik is gyártani"

Na, én ezekben nem hiszek. Aksikból is, napelemekből is, kondenzátorokból is állandóan mennek a hírek már jópár év óta, hogy tízszeres, százszoros. Nem nagyon hiszek ezeknek.

morph on deer 2017.03.03. 23:11:36

@$pi$:
"Azért mert a legdrágább dolog amit vettél a tévé volt, aztán gondolod az erőmű is olyan? "

Nem az ára miatt, hanem a technológia fejlődése miatt mondtam, valamint az ár-érték arány drasztikus változása miatt!

Ez pedig nagyon benne van a pakliban, még akkor is, ha netán valóban csak annyiba kerülne, amennyit kalkuláltak.
Ha pedig legalább a "valóság közeli" kalkulációkat nézzük, akkor meg már nagyon.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:13:21

@$pi$: "ha bebizonyítod, hogy a francia erőmű megbízhatóbb mint az orosz, akkor tőlem csináltathatjuk velük is."

Ma ez az első értelme megszólalásod. Ha a NÉP atomerőművet akar mindenáron, akkor azzal csináltassuk, aki a legjobb ár-érték arányt adja a szükséges biztonságot feltételezve. Ha az oroszok, akkor az oroszokkal, ha a franciák, akkor a franciákkal. És transzparens legyen, az a korrupció halála.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:14:14

@$pi$: ""Az EU segély nincs Magyarországon, NEM TERMEL GDP-T."
Abszurd. "

Hát pont ezt mondom!

morph on deer 2017.03.03. 23:16:21

@$pi$:
"hogy tízszeres, százszoros. Nem nagyon hiszek ezeknek."

Ebben egyetértünk. Mindenesetre ez a műfaj nagyon pörög, és a tévés példához hasonlóan gyakorlatilag pár év alatt megváltozhat a helyzet.
Mondom: változHAT - bár eléggé úgy néz ki, meg is fog.
Én legalább is remélem :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:16:58

@$pi$: "Aksikból is, napelemekből"

Akkumulátor nem kell, most sincs. Minden megtermelt áramot felhasználunk, és még importra is szorulunk.

A napelemek ára évtizedek óta megállíthatatlanul, exponenciálisan csökken.

$pi$ 2017.03.03. 23:17:04

@morph on deer: "valamint az ár-érték arány drasztikus változása miatt!"

Be akartad bizonyítani, hogy az atomerőmű ára drasztikusan változik és ezért példaképpen a tévét hoztad fel, mert ott az ár drasztikusan változik?

"ha netán valóban csak annyiba kerülne, amennyit kalkuláltak"

Közismert hiszti a laikusok körében, hogy biztos jól elcseszték a tervezést, mert többe került. Merthogy mindenki abból indul ki, amit ismer és azt hiszik a nagyberuházás is olyan. Csakhogy a tervezés és a megvalósítás közt 8-10 év simán eltelik, változik az infláció, az árfolyamok, a reálbérek, minden.

$pi$ 2017.03.03. 23:20:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A napelemek ára évtizedek óta megállíthatatlanul, exponenciálisan csökken. "

Exponenciálisan csökken?! :D Már megint az a fránya matematika. :D Az azt jelenti, hogy régebben gyorsan csökkent, de most már csak lassan és a csökkenés rohamosan lassul. :D

$pi$ 2017.03.03. 23:21:50

@morph on deer: "Mondom: változHAT - bár eléggé úgy néz ki, meg is fog.
Én legalább is remélem :) "

Ó, remélni én is remélem! :) Csak országos energetikát nem lehet reményekre építeni. Felelőtlenség lenne.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:21:56

@$pi$: "az atomerőmű ára drasztikusan változik"

Igen. Általában a beruházás során nő. Nálunk ehhez még atomerőmű sem kell, egy kurva vizes VB staion vagy egy Népstadion ára is a négyszeresére nő, pedig az nem agysebészet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:23:59

@$pi$: Azért fussad át mégegyszer az exponenciális és logaritmikus függvényeket, mert megint beégtél, "mérnök" úr. :))

$pi$ 2017.03.03. 23:24:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Igen. Általában a beruházás során nő."

Nem a beruházási költségről beszéltünk, hanem az elkészült erőmű értékéről!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:27:55

@$pi$: "Nem a beruházási költségről beszéltünk, hanem az elkészült erőmű értékéről!"

Ja értem.

Akkor mégiscsak @morph on deer:-nek van igaza.

$pi$ 2017.03.03. 23:31:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Azért fussad át mégegyszer az exponenciális és logaritmikus függvényeket, mert megint beégtél, "mérnök" úr. :)) "

Azt mondtad, hogy "exponenciálisan csökken". Az exponenciális függvény egyre gyarsulva nő. Nem csökken, nő! Érted? Jó!

Amikor azt mondod, hogy exponenciálisan csökken. A csökkenő exponenciális függvény így néz ki:

www.emathhelp.net/images/calc/1_2_exponential_function.png

Először gyorsan csökken, utána lassan.

$pi$ 2017.03.03. 23:32:34

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "mert megint beégtél, "mérnök" úr. :))"

És tudom, hoyg miket fogsz mondani, de matematikus diplomám is van. :D Nem vagyok jó benne, de azért a középiskolás anyag még megy. :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:36:29

@$pi$: "Először gyorsan csökken, utána lassan."

Hol van az a pont, ahol a gyors csökkenésből átvált lassú csökkenésre?
*** ártatlan boci szemekkel néz ***

:))

$pi$ 2017.03.03. 23:38:35

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Hol van az a pont, ahol a gyors csökkenésből átvált lassú csökkenésre?
*** ártatlan boci szemekkel néz ***"

Mikor volt az a nap, amikor a 75 éves bácsi fiatalemberből idős emberré vált? :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:39:17

@$pi$: "a középiskolás anyag még megy."

Ahhoz képest belefutottál abba, hogy egy logaritmikus grafikokon egy hosszú vonal mentén negatívba akartál menni. :))

Nekem is van matematikából diplomám, úgyhogy talán ugorhatnánk ezt a témát. :))

$pi$ 2017.03.03. 23:46:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Ahhoz képest belefutottál abba, hogy egy logaritmikus grafikokon egy hosszú vonal mentén negatívba akartál menni. :))"

Nem, nem akartam. A logaritmikus grafikonon egy egyenes volt berajzolva, de amikor te érveltél, akkor állandó csökkenésről beszéltél. Nem emlékszem már, hogy milyen szavakat használtál, de én úgy értelmeztem, hogy az ábrával szemben te lineáris változásról beszélsz. Egyáltalán nem voltam meggyőződve, hogy érted a logaritmikus skálát, inkább a szavaidból próbáltam meg kitalálni, hogy mit gondolsz.

"Nekem is van matematikából diplomám, úgyhogy talán ugorhatnánk ezt a témát. :)) "

Ahhoz képest igencsak fura dolgokat beszélsz az egyszer biztos. Azt már fogod, hogy az állandó 4%-is EU támogatás miért nem okoz rendszeres 4%-os GDP növekedést?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:48:18

Naszóval, az exponenciális csökkenés azt jelenti, hogy minden megadott "kicsi" érték alá "kurvagyorsan" lecsökken.

Tehát ha ma még nem éri meg napellemmel áramot termelni, várható, hogy belátható időn belül meg fogja érni.

Ha meg nem, mert semmit nem lehet kizárni, akkor is van még 823 módja a napenergia hasznosításának.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 23:53:15

@$pi$: "az ábrával szemben te lineáris változásról"

Az ábrán lineárisról. Nem lehetett félreérteni.

"az állandó 4%-is EU támogatás miért nem okoz rendszeres 4%-os GDP növekedést? "

Egységnyi (EU) támogatás 1,3 egységnyi GDP növekedést kéne okozzon. Most lehet szőrszálat hasogatni, hogy 1,2 vagy 1,4, de a lényeg ugyanaz.

De ha a közgazdaságtanhoz kanyit nem értünk, akkor megkérdezünk egy járókelőt, akár egy megrögzött fideszest is, és töredelmesen be fogja vallani, hogy hát igen, a fidesz kurvasokat lop.

$pi$ 2017.03.03. 23:56:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Naszóval, az exponenciális csökkenés azt jelenti, hogy minden megadott "kicsi" érték alá "kurvagyorsan" lecsökken."

Nem, nem azt jelenti. Azt jelenti, hogy ab^x+m függvény alapján csökken. Ezeknek a függvényeknek mind közös tulajsonságuk, hogy a csökkenés sebessége csökken, azaz az első deriváltjuk szigorúan monoton csökken.

Vagyis az állításod alapján már soha nem fog olyan ütemben javulni az ár mint tavaly, tavaly nem javult olyan ütemben mint tavalyelőt és így tovább. Persze csak akkor, ha az "olyan ütemben" kifejezést úgy értelmezed mint én.

De mindez akadémikos, nem csökken az ára exponenciálisan.

$pi$ 2017.03.03. 23:58:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Egységnyi (EU) támogatás 1,3 egységnyi GDP növekedést kéne okozzon. Most lehet szőrszálat hasogatni, hogy 1,2 vagy 1,4, de a lényeg ugyanaz."

Nem egészen. Egységnyi EU támogatás *növekedés* 1,3-1,4 szeres GDP növekedést produkál. Ha nem nő a támogatás, akkor miért nőne a GDP?

$pi$ 2017.03.04. 00:12:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Okés, az megvan, hogy eddig a szélerőművekről beszéltünk ez meg a napelemekről szól, ugye? :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.04. 00:45:10

@$pi$: "Ha nem nő a támogatás, akkor miért nőne a GDP? "

De nőtt a támogatás, nem nőtt megfelelően a GDP, megin bejött a támogatás, és még mindig nem nőtt a GDP.

"Kis módszertan" alatt megtalálod a számítási módot.
www.portfolio.hu/gazdasag/igy_festenenk_az_eu-tamogatasok_nelkul.230247.html

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.04. 00:46:50

@$pi$: "eddig a szélerőművekről beszéltünk ez meg a napelemekről szól"

Én most itt a napelemről beszéltem, nézd visza. De tőlem beszélhetünk a szélturbináról is, a számok mások, de az elv ugyanaz.

Zolika0111 2017.03.04. 01:12:22

@$pi$:

"4. Hűtőtornyokat építünk.
5. Hűtőtavakat építünk.
6. Megoldható a probléma mederkotrással."

Láttad valaha a Dunát? Vízhozama? Egy atomerőműnek elég az a baszott mennyiségű víz. Hova építesz hűtőtavakat? Mederkotrás? Igazad van! 200 méter elég is lesz, nem?

És még engem szólsz le? Én egyértelműen megmondtam a választ, hogy egy dusszasztómű kell a Dunára. Ide nem elég pár lavorba felfogott esővíz.

Lefordítsam a gyengébbeknek: Az atomerőmű építés mellett olyan beruházások is szükségesek, amiről mindenki kussol. Nem hiába titkosították 30 évre. Mert ha belekezdünk, onnantól kezdve nincs visszaút. Ezért ebben a kérdésben nagyon jó lenne TISZTÁN látni.

Ja, egyébként a hűtőtornyok olvasásánál a könnyem is kicsordult, műszaki zsenikém.

elemes 2017.03.04. 06:30:46

@Zolika0111:

Azér a Duna nem ilyen egyszerű. Kellhet az a torony.

$pi$ 2017.03.04. 08:18:52

@Zolika0111: "Az atomerőmű építés mellett olyan beruházások is szükségesek, amiről mindenki kussol. Nem hiába titkosították 30 évre."

Én ezeket az előkészítő bizottság döntéselőkészítő jelentéséből olvastam, ami egy PDF, amit az internetről töltöttem le. Namost biztos mindenki kussol, vagy te egyszerűen nem kerestél rá? Felmerül az a kérdés is, hogy hogyan lehetsz akkora zseni, hogy a dokumentumot ugyan nem találtad, te mégis jobban tudod az egészet mint az a bizottság, ami szakemberekből áll és ami éveken keresztük vizsgálta ezeket a kérdéseket.

Vicces az a szint, amikor valaki már ott tart, hogy mindentudónak képzeli magát. :) Mi, atomerőmű, hát kérlek szépen ez a helyzet a duna vízhozamával meg az erőmű hűtésével meg az a helyzet, így lehet meg úgy lehet... hogy honnan tudom? Hát tudom! Én tudok ilyeneket. :D

$pi$ 2017.03.04. 08:28:58

@Zolika0111: "Én egyértelműen megmondtam a választ, hogy egy dusszasztómű kell a Dunára. Ide nem elég pár lavorba felfogott esővíz. "

Okés, itt van az erre vonatkozó dokumentum: www.mvmpaks2.hu/hu/Dokumentumtarolo/K%C3%B6rnyezeti%20Hat%C3%A1stanulm%C3%A1ny%20-%20A%20Duna%20medermorfol%C3%B3gi%C3%A1j%C3%A1nak%20%C3%A9s%20h%C5%91terhel%C3%A9s%C3%A9nek%20modellez%C3%A9se.pdf

Ez kizárólag a dunával foglalkozik csakis a paksi bővítés kapcsán. 227 oldal. Nyilván olvastad. Mutasd meg 1. hogy fel kell duzzasztani a dunát vagy 2. te jobban tudod mint akik ezt írták.

$pi$ 2017.03.04. 08:36:16

@Zolika0111: "Ja, egyébként a hűtőtornyok olvasásánál a könnyem is kicsordult, műszaki zsenikém. "

Vicces, hogy ezen nevetsz, egy csomó atomerőmű működik hűtőtornyokkal. Nem feltétlenül van mindenhol nagy vízhozamu folyó. Nézd csak ezt!

"Hűtőtoronnyal működik majd a Roszatom által épített Novo voronyezsi két blokk is, amelyik bizonyos tekintetben Paks 2 tükörképének is tekinthetők, hiszen ugyanolyan reaktorokat szerelnek be, szintén kettőt."

Érthetetlen, hogy ezt miért tartottad olyan viccesnek.

Ja, és ezt egy olyan cikkből ollóztam, ahol azt állítják, hogy a duna vízhozama nem lesz elég. Én magam persze nem tudom, hogy elég -e, én csak azt tudom neked leírni, hogy mit olvastam ebben a témában, azért is írtam, hogy több lehetőség van. Az egyik lehetőség az, hogy elég a vízhozam, a másik lehetőség az, hogy elég a vízhozam, csak a bevezetést meg kell változtatni (erről az egyik tanulmány írt) ergo mederkotrásra van szükség, a harmadik lehetőség az, hogy hűtőtornyokat kell építeni.

Ezeket írták a szakemberek. A greenpeace meg te mást mondotok.

ludwigvan 2017.03.04. 10:31:33

@$pi$: Keményen érvelsz az atomerőmű mellett, mintha neked is csurranna a jattból, de ez a hozzászólásod megmutatja, hogy igazából egy surmóbunkó paraszt vagy: "Emberek kemény munkával, nagy erőkkel és nem kis ügyességgel magukra robbantották." Mekkora köcsögnek kell lenni már ahhoz, hogy egy ilyen tragédiát így adj elő?

Janossz 2017.03.04. 10:45:26

@ludwigvan: És nem érti a sehonnani trollja, hogy egész napos agitációját tapossa a sárba ezzel a mondatával.
Mert ugye, nem kell természeti csapás a katasztrófához, elég az emberi mulasztás is, mondja.
Arra meg nekünk ezeréves biztosításunk van, hogy nem fordulhat elő? Mária országában, ugyan!
Ekkora eszük van ezeknek.

$pi$ 2017.03.04. 10:45:44

@ludwigvan: "Mekkora köcsögnek kell lenni már ahhoz, hogy egy ilyen tragédiát így adj elő? "

Pontosan ez történt. Órákon keresztül tartott amíg kikapcsolták és kijátszották az összes védelmet, ami megvédte volna őket.

Az igazság kimondása miért lenne parasztság?

$pi$ 2017.03.04. 10:47:46

@Janossz: "Mert ugye, nem kell természeti csapás a katasztrófához, elég az emberi mulasztás is, mondja."

Nem mondtam. Szó sem volt mulasztásról, ez köztudott. Ha mulasztás lett volna, akkor valamit elmulasztottak volna megtenni. Nem ez történt, nem azért robbant fel, mert valamit *nem* tettek meg. Kísérleteztek, tervszerűen katasztrófába hajszolták az erőművet.

Vicces, hogy ezt sem tudod. :(

$pi$ 2017.03.04. 10:55:24

@ludwigvan: "Keményen érvelsz az atomerőmű mellett, mintha neked is csurranna a jattból"

Mások meg keményen érvelnek a napelemek mellett meg az elektromos autók mellett. Mindenki amellett érvel, amit jó ötletnek tart. Ez így megy az orbán diktatúrába... :)

Janossz 2017.03.04. 11:47:56

@$pi$: Kis zavart érzek az erőben. Mármint a tiédben.
Ha úgynevezett szakemberek kísérleteznek egy nagyon veszélyes üzemű technológián, kikapcsolják a védelmi rendszereket, akkor az szerinted miért nem emberi mulasztás?
Természeti csapás, mi, vagy a Teremtés hibája, hogy ilyen hülyére sikeredtek?

Janossz 2017.03.04. 11:50:01

@$pi$: "... valamit elmulasztottak volna megtenni."
Igen. Gondolkodni. Megesik. Veled is. :-)

Zolika0111 2017.03.04. 13:02:04

@$pi$:
Az általad bemásolt hatástanulmányokban szerepel két érték, egyik a Paksi atomerőmű vízkivétele (100 köbméter/s) és Paks II. vízkivétele (132 köbméter/s)
A probléma ezzel, amiről én írtam, hogy a Duna alacsony szintje és a víz magas hőmérséklete miatt most üzemelő 4 reaktornak 120 köbméter/s volt a kritikus időszakban a vízkivétele.
Ezt a Bács-Kiskun Megyei Katasztrófa Igazgatóság szóvá is tette és hiánypótlásra visszadobta.

Noha a Duna legalacsonyabb eddig mért vízhozam 586 m3
/s (1947. november 4.) Hiánypótlás után a kisvízi problémák modellezésénél ÉRDEKES MÓDON 950 m3/s vízhozammal és 232 m3/s vízkivéttel számolnak (252m3/s kellene)

A hatástanulmányban írtakban szereplő vízhozamot 100%-nak vesszük, akkor már volt 61,68% is. A valós vízkivétel meg 108%. És még meg sem említettem a 20.000 évenkénti kritikus alacsony és magas vízállást.

A hiánypótlásban még csak véletlenül sem szerepel hűtőtorony. Tudom miről van szó, most mentem el kettő mellett Franciországban. Noha nem atomlétesítmény, de Gyöngyösvisontaiban, a kénlepáró telepítésén részt vettem. A szerződésben egyértelműen vízhűtés szerepel, ha hűtőtornyot kéne építeni, az már a mi zsebünkből menne.

Mészáros Csaba, a Budapesti Műszaki Egyetem Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszékének címzetes egyetemi docense nyilatkozta, ha "Paks II megépül, akkor mindenképpen szükség lesz Fajszon építeni egy vízlépcsőt."

Milyen érdekes egybeesés, ezzel a Fajsz mellé épített vízlépcsővel lehetne biztosítani, hogy a tanulmányban szereplő 950 m3/s alá ne csökkenjen a Duna vízhozama.

A párhuzamos üzemeltetés költségeit nekünk kell fizetni. Ha jártál Paks környékén, akkor láthattad, hogy mennyi a nagyfeszültségű oszlop. Ezek csak a mostani áramot képesek elveztni. Csak öt évre kiépíteni egy átviteli hálózatot, hogy egyszerre működhessen Paks I és II.? Ezek a tételekkel senki sem számol.

Kettő utolsó megjegyzés:
A Paks II.-nek még a mai napig nem fogadták el a környezetvédelmi hatástanulmányát, nem véletlenül

A vízlépcső építést egy nemzetközi egyezmény is kikényszerítheti, a Duna-Majna-Rajna egyezmény. De ha a két atomerőmű párhuzamos üzemeltetése miatt kell nekiállni, mégiscsak hozzá kell számolni az építési költségekhez.

$pi$ 2017.03.04. 14:07:14

@Janossz: "kikapcsolják a védelmi rendszereket, akkor az szerinted miért nem emberi mulasztás?"

Mert a mulasztás azt jelenti, hogy valamit *nem* tesznek meg, amit meg kellene tenniük. Lásd: elmulasztott azt meg azt tenni. Azért ez elég egyszerű magyar szó szerintem.

$pi$ 2017.03.04. 14:10:59

@Zolika0111: "A hiánypótlásban még csak véletlenül sem szerepel hűtőtorony. "

Teljesen belekevertél, egyszerűen nem érted azt, amiket leírtam. Én például soha nem írtam sem azt, hogy eledendő a vízhozam sem azt, hogy a hatástanulmány hűtőtoronyról beszélne. Sőt, én azt írtam, hogy nem tudom elegendő -e a vízhozam és idéztem egy másik forrást, ami hűtőtoronyról beszél. Egy másik erőmű kapcsán.

Szerintem te egyszerűen elvtelenül ellenkezel, nem is nagyon figyelsz arra, hogy én mit írok. Egyszerűen szalmabáb érvelést nyomsz.

Ennek így nincs értelme, csá!

$pi$ 2017.03.04. 14:14:47

@Janossz: "Természeti csapás, mi, vagy a Teremtés hibája, hogy ilyen hülyére sikeredtek? "

Az érvelésed abból indul ki, hogy a csernobili események 1. mulasztás vagy 2. természeti csapás következményei lehetnek. Ez természesen tévedés.

Természeti csapás nyilvánvalóan nem történt.

Az események nem azért következtek be, mert az üzemeltetők elmulasztottak valamit megtenni.

Janossz 2017.03.04. 14:28:49

@$pi$: Csak most, csak neked:
"Meg kell azonban jegyezni, hogy mulasztani nem annyit jelent, mint «semmit sem tenni», hanem «valamit nem tenni», jelesül nem tenni azt, amit megtenni kötelességünk."

Ha nem ismered nyelvünk, nem a te hibád, fejleszthető.
Tehát nem csak az a mulasztás, ha elalszik az éjjeliőr (ahogy te ezt gondolod), ganem például az is, ha egy katasztrófát a tőle elvárható ismeretek, tudás alapján nem akadályoz meg. Pláne, ha előidéz.
Amúgy fentebb már írtam: Az üzemeltetők elmulasztottak valamit: gondolkodni.

Ezen a színvonalon már ne válaszolgass, pls!

Janossz 2017.03.04. 14:39:13

@Janossz: Mielőtt még ebbe is belekötnél, természetesen nem az éjjeliőr fogja megakadályozni a tragédiát, hanem, akinek ez dolga lenne. A történtek után kiderül: az se.
De valahogy ti mindig szeretitek kiforgatni a dolgokat...Ugye?
És ugye, ilyen kísérletező kedvű "szakemberek" se lesznek sose nálunk?
Megnyugtattál piszkosul.

Zolika0111 2017.03.04. 15:54:51

@$pi$: De, sajnos odafigyeltem miket írtál nekem.

", hogy öt perc webezéssel, nulla szakmai végzettséggel, nulla szaktudással most jól megszorongatod azt a sok mérnököt, mi?"

Tisztázzunk valamit: Én KIZÁLÓLAG PAKS II.-ről beszélek.

Te vagy az az ember, aki Paks II.-vel kapcsolatban felhozol olyan erőműi példákat, mint:
-Hűtőtornyokat építünk.
-Hűtőtavakat építünk.
-Megoldható a probléma mederkotrással.

légyszíves próbálj meg fókuszálni Paksra és ne Voronyezzsel példálózzál. A szakértői véleményt letöltötted és elovastad, majd leszóltál engem. Értelmezni is kéne tudni az elolvasottakat. Egyértelműen leírtam Neked, noha szakértők írták de hibás számokkal/paraméterekkel dolgoztak. Nem írom le még egyszer: (2017.03.04. 13:02:04)
Tanult-hozzáértő emberek dobták vissza a hatástanulmányt. Tehát egy olyan tanulmányra hivatkozol, amit az állam szervek nem fogadnak el.

És én ellenkezek elvtelenül? Hidd el nekem, hogy a 30 évre titosított iratokban van a kutya elásva. Nem mindegy, hogy 4200 miliárdból vagy 6000 miliárdból épül majd meg Paks II.
Már a legalacsonyabb ár is felveti más megoldás lehetőségét, de minden piaci alapon, állami támogatás nélkül megvalósítható megoldást törvényekkel ellehetetlenítenek.
Noha Magyarország minden hónapban importra szorul, a legtöbb 37% és a legkevesebb 23%, a havi bontást nézve, mégsem lehet lepakolni pl. szélerőműveket.
Napelemekre meg büntetőadót vetnek ki, ja párdon, termékdíjat. Többet, mint az akumulátorokra. Az egész egy nagy vicc.

Úgy látszik, Te optimistán állsz Paks II.-höz, tartani fogják a határidőket és a költségeket. Szerintem viszont ennyi pénzből lehetetlenség kihozni ezt a beruházást. Én is búcsúzok Tőled, Csá!

De megígérem, ha nem volt igazam, csak vészmadárkodtam, bocsánatot fogok kérni.

Janossz 2017.03.04. 16:08:32

@Zolika0111: Igazán tiszteletre méltó volt erőfeszítésed, amivel ezeket a kurzuslovagokat próbáltad győzködni, de hát be kell látni, ezeknél észérvekkel az ember semmire se jut. Falra hányt borsó, amit rájuk hintesz.
Mit lehet kezdeni azzal, ha valaki nem tekinti emberi mulasztásnak egy atomerőmű (tudatos) felrobbantását, sőt poénkodik egy sort rajta??!!
Ezek ilyen harmadosztályú macskajancsik, tudásuk a központból jött brosúrákban lapul, így is kell kezelni őket.
süti beállítások módosítása