B1 blogcsalád



Orbán megégetheti magát a metró üggyel

2017. február 04. - deluxe info

Nyilvánosságra hozták az OLAF jelentését a metróügyről. Beindult a nagy propaganda gépezet, kire lehet kenni mindazt, ami ott áll. Medgyessyt már megnevezték, de többen állítják, Orbánék sem feltétlenül tudnak jól kijönni az ügyből.

Lehet elmélkedni azon, hogy miként van az, hogy tulajdonképpen eddig alig-alig akadtak szabálytalanságokra az EU hatóságok Orbánékkal kapcsolatban, és punkt az elmúltnyolcév bukott most be.

Illetve, mintha csak ezek a részek lennének érdekesek. Medgyessy, a Demszky vezette önkormányzat stb.

orban_tarlos_jo.JPG

Pedig az ügy ennél nyilvánvalóan bonyolultabb.

 

Orbán Viktor múlt héten Brüsszelben járt. Látogatása egybeesett az Európai Bizottság OLAF jelentésének értékelésével, amit december 6-án adott ki az EU csalás elleni bizottsága, s amiről mostanig csak beszéltek, amúgy dugdosták. Az ember a jó lapjaival kivár, nem vágja egyből az asztalra. A jelentés megállapította, hogy az EU által is finanszírozott négyes metróra adott támogatásból 78 milliárd forintot (228 millió Euro) az európai regionális hatóságának, további 17 milliárd (55 millió euro) forintot pedig az Európai Fejlesztési Banknak kell visszatérítenie a magyar államnak. Egy EU-s forrás megerősítette a neweurope.eu-nak, hogy az OLAF által vezetett nyomozás, azt javasolta, hogy a teljes 78 milliárd forintos összeget téríttessék meg. A forrás szerint a Bizottság most osztja meg és elemzi az információkat a magyar hatóságokkal. Azaz, Polt Péter és csapata adja az infókat alapvetően a vizsgálatokhoz. A többit mindenki fantáziájára bízzuk.

 

Míg a támogatás visszafizetése nem lenne szokatlan az EU által támogatott projekteknél, azoknak az érintetteknek a köre akik hivatallal való visszaéléssel érintettek lehetnek, külön pikantériát adnak az ügynek és kihegyezhetik a konfliktust. Hiszen a magyar ügyészség által folytatott nyomozás politikai érintetteket tételez fel az M4-es metró-kocsi beszerzésével kapcsolatos korrupciós ügyben.

 

Ám, akik bennfentes hírekkel rendelkeznek, állítják, hogy az ügy következményei és politikai hatásai erősen érinthetik akár a Orbán Viktort illetve tettestársit  is.

 

A neweurope.eu egy forrása szerint, az érintettek között Orbán szűk körébe tartozó személyeik is lehetnek. A forrás, aki pontos rálátással rendelkezik az ügyre, azt is hozzátette, hogy az összeg amelyet szabálytalanul használtak fel meghaladhatja a 93 milliárd forintot (300 millió Eurót).

 

Orbán brüsszeli tartózkodása alatt beszédet mondott a Konrad Adenauer Stiftungban és résztvett a CDI végrehajtó bizottságának ülésén. A CDI-nek Orbán az egyik alelnöke. A végrehajtó bizottsági ülés előtt Orbán találkozott Joseph Daullal az Európai Néppárt elnökével. Arra a kérdésre, hogy Orbánnak volt-e egyéb hivatalos találkozója Brüsszelben a metróüggyel kapcsolatban, a miniszterelnök sajtóirodája nemleges választ adott.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8012180706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mei Ling 2017.02.05. 12:45:27

@dugonics titusz: Jó nagy matekzseni lehetsz. Megyó azért a 180 millió jutalékért a hármas metró ürügyén átjátszott külföldnek 169 milliárdot. Ezért nem tudják most a szocik még a székházuk rezsijét sem kifizetni. A Fidesz ellopott volna magának húsz százalékot, ami 34 milliárd, és mindenki sokkal jobban járt volna.

nu pagagyí 2017.02.05. 12:46:34

@EU zászlót mindenhova!: Szomorú. Ez egy leszedált ország, ahogy Kispálék mondták és akkor a jövőt még nem is látták. Ma már nem nincs szó, ami hűen visszaadná az ország állapotát: hajléktalan-kaszinó.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 12:48:21

@EU zászlót mindenhova!: "A szoci lopások nagyobb tételei a km-enként 3 milliárdért épülő autópályák, és a 4-es metró 170 milliárdos lenyúlása volt.'

Mit kisebbíted?

Először is mai árfolyamon 199 milliárd, nem 167. Másodzor is eleve kivettek loptt pénzeket az EU finanszírozásból:

"2009 májusában kiderült, hogy a metróépítés 50 szerződése közül tizenegyet a nyílt pályázat mellőzésével kötöttek, ezért az Európai Bizottság (EB) azt javasolta, hogy e 11 szerződés értékét, 170 millió eurót vegyék ki a magyar pályázatból"

magyarnarancs.hu/belpol/a-multat-eltorolne-89057

Az mai árfolyamon 55 milliárd Ft. Ebből nemtom, mennyi az ellopott, legyen mondjuk a fele. Azt simán hozzáadhatod a 199 milliárdhoz.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.02.05. 12:48:44

@Kunhallmi Agnes: Valóban, Zorbány irányította Gyurcsányt és Megyót is, sőt mostanra már Trump és Putyin is az ő csicskája, és a Fidessmaffia irányítja őket is. Ezeknek a geciknek semmi sem szent, világszintre terjesztik ki korrupciós hálójukat, blokkolva a (bal)fékek és ellesúlyok rendszerét az egész glóbuszon.:DD
Zorbány terve egy giganikus megastadion több milliós befogadóképességgel, ahol galaktikus focimeccseket lehet játszani, de persze azt is lenyúlják majd.

EU zászlót mindenhova! 22 2017.02.05. 12:51:21

@EU zászlót mindenhova!: Előre siettem. Ballib ceruzázó rémként is hamar elérted a 22-t. Nem szeretnéd, hogy csalódjak benned, ugye?

nu pagagyí 2017.02.05. 12:52:00

@EU zászlót mindenhova!: A kerítés elvitte azt a pénzt, amiből fejleszteni lehetett volna az országot? Erre gondoltál? Hülye vagy te, az is maradsz.

a nagy hohoohooo 2017.02.05. 12:52:02

@monddazigazatmar: Aztakurva mérmindig a leghülyébb takonynáci trollokat vezénylik ki ?.....
"2016. 10. 27.
A kormány eltörölte a letelepedési kötvényeket. Bár a hivatalos magyarázat az, hogy most vizsgálták felül, hogy a magyar polgárok számára valóban megéri-e a kötvény a hasznot, ez nevetséges indok. Ugyanis csak egy számot kell megnézni. A kamatot.
Valószínűbb, hogy a kötvény megszüntetése mögött az állt, a termék végtelenül ciki. Külföldi állampolgárok telepedhetnek le vele Magyarországon, miközben a kormány a menekültek ellen uszít. És bár eddig csupán egy olyan orosz állampolgár került elő, aki hamis erkölcsi bizonyítvánnyal, büntett előéletűként léphet be az országba, a kötvények körüli titkolózás még hozhatott volna meglepetéseket. Ahogy az is, kiknek a tulajdonában vannak azok a gyanús offshore cégek, amelyekhez az irdatlan haszon ment az állam helyett.

Mert a haszon irdatlan volt, az állam pedig bukott a kötvényeken.

A letelepedési kötvényért cserébe ugyanis fix hozamú állampapírokat kellett vásárolniuk a „bevándorlóknak”, amit 2,46 százalékos kamattal fizet vissza az állam az állampapír lejártakor. És míg a piaci alapú kötvények kamata ennél nagyobb volt 2014-ben, addig 2015-ben már kicsit kisebb, azóta pedig egyre kisebb kamattal tud az állam rendes piaci viszonyok között államkötvényeket eladni, tehát már jóval kevesebbe kerül a piacról finanszírozni az államadósságot, mint letelepedési kötvénnyel.

A kormány eddig mégsem változtatott a kamaton, a letelepedési kötvények így pedig a Népszabadság számításai szerint 5-6 milliárdos veszteséget hoztak a közös kasszának.
Ennél az MNO is jobban írt:

"A vállalkozások amellett hogy olcsóbban jutnak a kötvényhez, de – a papír diszkont jellege miatt – drágábban adják azt tovább, ráadásul még 45 ezer euró, 14 millió forintnyi közvetítői díjat is kérnek az ügyfelektől. Tavaly a Kajmán-szigeteken, Máltán, Cipruson, Szingapúrban és Schaanban (Liechtenstein) bejegyzett cégeknek – a 19,2 milliárd forintos hasznon túl – további közel 31 milliárd forintos bevételt jelenthetett a kötvényekkel való kereskedés. Igaz, hogy a cégeknek költségeik is vannak.

A gyakorlatban mindez annyit tesz, hogy az állam 172 milliárd forint névértékű államkötvény-értékesítéséhez 50 milliárd forintos marketing- és egyéb költség társul. A konstrukciót éppen e miatt a 29 százalékos haszonkulcs miatt kritizálják, mivel a korábbi dollárkötvény-kibocsátások alkalmával a globális szereplők – a Goldman Sachs vagy a Deutsche Bank – mindezt például 0,2–0,3 százalékos haszonkulcs mellett bonyolították le. Az már csak hab a tortán, hogy a vállalkozások által kibocsátott értékpapírokkal kapcsolatban az ÁKK-nak nincs információja. Sőt, a vállalkozások az értékesítési folyamataikkal, stratégiájukkal, kibocsátási terveikkel kapcsolatban az engedélyre való jelentkezésük keretében a parlament gazdasági bizottságát tájékoztatják." (mno.hu/.../otvenmilliardos-uzlet-a-letelepedes...)

Bónusz:
Luxuskamatot fizet az állam a letelepedési kötvények tulajdonosainak.
Két éve égetjük el a milliárdokat

A letelepedési kötvényprogram 2013 júniusában kezdődött, eleinte valóban megérte az államnak ez a konstrukció, hiszen az indulás helyett a piaci 4 százalék helyett mindössze 2,5 százalékért, 2014-ben pedig 3,7 helyett 2,2 százalékért kapott pénzt a kötvényeket megvásárló befektetőktól. Az elmúlt két évben azonban drasztikusan csökkentek a kamatok, így ma már olcsóbb lenne a piacról finanszírozni, mint a letelepedési kötvények luxuskamatait kifizetni. Tavaly pedig életbe lépett a már említett két százalékos hozamgarancia.

A Bloomberg adatatai szerint tavaly az átlagos hozamszint 1,35 százalékra csökkent, idén októberig pedig az átlagos kamatszint 0,58 százalékra olvadt – az állam viszont a hozamgarancia miatt két százalékos kamatot fizet a letelepedési kötvények után. A Magyar Nemzet úgy kalkulált, hogy

ez a konstrukció 2015-ben 4,6 milliárd, idén október végéig már 4.1 milliárd forinttal több adófizetői foprintot emésztett fel, mint kellett volna. A letelepedési kötvény kamatait az ötéves futamidő lejártakor kell kifizetnie az államnak.
24.hu/belfold/2016/11/23/luxuskamatot-fizet-az-allam-a-letelepedesi-kotvenyek-tulajdonosainak/

Az nem baj, ha valaki buta, legfeljebb közröhejjé teszi magát,csak legalább ne reklámozza...

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.02.05. 12:53:51

@nu pagagyí: Nem haragszol, ha szerintem meg Kispálék leszedáltak..?

nu pagagyí 2017.02.05. 12:59:07

@EU zászlót mindenhova!: Kis Columbo! Helyedben én a megmagyarázhatatlan forrású vagyonok felbukkanására koncentrálnék. Kik azok a kizárólag politikából élő politikusok, akik látványosan meggazdagodtak az utóbbi 10-20 évben? A igazán korruptakat azt hiszem, köztük kellene keresgélni.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.02.05. 12:59:15

@nu pagagyí: A kerítés megakadályozta hogy migri átjáróház legyen az országból, ezenkívül kiváltotta, hogy több balkáni ország is hasonló védvonalat építsen, csökkentve ezzel az illegális migrációs nyomást Nyugat-Európán..
Számold már ki te nagyon ostoba, hogy mennyibe került volna az országnak csak az utóbbi másfél évben, ha napi több ezer illegális migránst kellet volna ellátni szállítmányozni .

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 13:00:24

@Dániel Galsai: "nyomja tovább a DK-s plakátokról ismert szlogeneket"

Azokat nem imerem. Mondanál párat?

Az egész ember olyan, mint a nick-neve: "a gyűlölködő uszítás eredménye.egy rendőr meghalt"

Nem, ez a fideSS. Érzékenyen érint, mikor szembe jön az igazság? Ezt a javadra írom.

"keresztényként"

Muhaha. Rasszista fasz vagy, nem keresztény. A keretény az a Pápa, aki a menekültek befogadására buzdított.

"polgári demokrataként"

Muhaha. Kádári diktatúrát építetetek, mikor van kis időtök a Putyin fasszopása mellett.

a nagy hohoohooo 2017.02.05. 13:00:51

@EU zászlót mindenhova!: Te vagy álnéven az a R(rezsi) Szilárd szellemi rokkantnyugdíjas?Utóbb valami óriás plakáton láttunk bohócnak öltözve reklámoztad ,hogy a mihígmélymagyarok rovásírásban is nagyobb a farkuk,messzebb tudnak PISAlni......
Az EU sokallja, hogy Magyarország kilométerenként 4 milliárdért építene autópályát
444.hu/2015/03/25/az-eu-sokallja-hogy-magyarorszag-kilometerenkent-4-milliardert-epitene-autopalyat/

2016-11-10

15 milliárd forintért épül az M4-es autópálya utolsó szakasza
4,7 milliárd forinttal drágábban építhet a Duna Aszfalt
blog.atlatszo.hu/2016/11/15-milliard-forintert-epul-az-m4-es-autopalya-utolso-szakasza/
18 milliárdért nem a teljes 30 km-es szakasz építik meg, hanem a 2+550 és a 5+500 kilométerszelvények közötti 3 kilométert.
Csak vigyázz nehogy meglepödj!!Azt még a végén elkell ismerd a saját baromságod! ostobának lenni elemi jog, de nem kötelező élni vele.

nu pagagyí 2017.02.05. 13:01:04

@EU zászlót mindenhova!: Azt rögtön gondoltam, hogy te bunyós Pityu rajongó lehetsz, felesleges volt válaszolnod.

nemecsekerno_007 2017.02.05. 13:06:00

Az elég praktikus ha az ember tudja mikor kell háttérbe vonulnia.

A "balliberális" oldal ezt nem tudja. Immár kb. 10 éve.

6.Lenin 2017.02.05. 13:07:09

@a nagy hohoohooo:

Figyelj öregem!

Most nagyvonalú leszek, mind igaz, amit írsz. Ez a kormány már 7. éve rabolja ki az országot, kb 20 millió már a mélyszegény, milliószám menetelnek az éhező gyerekek az autópályákon Bécs felé. 1001 talicskával tolja Orbán meg Mészáros a lóvét Felcsútra a fészer mögé, vagy a disznóól mögé. Mind1.

Nos, ezt teszik már 7. éve, és semmi, népszerűek, támogatottságuk a fellegekben.

Akkor a jelenlegi ellenzék 1 oltári nagy marhák gyülekezete lehet csak, ha ezt a sok gazemberséget nem képesek a kormány nyakába varrni. Valami nincs stimmelésben.

Na, erre varrjál gombot. Vagy magyarázd meg a miért is van ez?

nemecsekerno_007 2017.02.05. 13:08:59

@nu pagagyí: Ja persze, Mo. mingyá összeomlik. Úgy mint a kapitalizmus. :)

MACISAJT 2017.02.05. 13:09:00

És akkor a mostani OLAF jelentés után vegyük elő a korábbi, hagyó ügyeket:

valasz.hu/itthon/a-fejetol-buzlik-42598/

A fejétől bűzlik?-Heti Válasz
Bódis András / 2011.10.27., csütörtök 09:11 /

Hová folyhattak a pénzek az előző ciklus legnagyobb korrupciógyárából? Egy biztos: a BKV-nyomozás során Hagyó Miklós egyik bizalmasa terhelő vallomást tett a volt MSZP-pénztárnok - ma pártigazgató - Puch Lászlóra.

Miként kerülhet a BKV-ügy nyomozati iratai közé egy olyan vallomás, amelyből bizonyossá válik: 2009-ben az MSZP kampánystábja csírájában próbálta blokkolni a jobboldal elszámoltatási hadjáratát? Ennek részeként hiteltelenítő botrányt építtetett volna Vitézy Dávid (a közlekedési vállalat felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja) köré. E nemtelen tettre a szocialista pártközpont Horváth Évát, Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettes szóvivőjét - nem mellékesen: a Stop.hu hírportál kiadóigazgatóját - kísérelte meg rábírni. Ő időközben gyanúsított lett (mivel fiktív állás után vett fel bért a BKV-tól), és úgy tervezte menteni a menthetetlent, hogy minden felsőbaloldali kapcsolatát "beterhelte" az ügyészség előtt. SMS-ekkel igazolta például, hogy Lendvai Ildikó pártelnök kampánymunkatársa (Gyurkovics Tamás) 2009. december 8-án azzal a kérdéssel hozakodott elő: "Megépítitek? Vitézy Dávidot gyöngéd szálak fűzik a körözés alatt álló BKV-s informatikai igazgatóhoz." Vagyis a Stop.hu feladata annyi lett volna, hogy közölje e fals hírt, és erre hivatkozva az MSZP sajtótájékoztatón készült bejelenteni: a Fidesznek van magyarázkodnivalója BKV-ügyben.

Ez az akció végül elhalt, ám a Budapest-visszaélés-MSZP-tematika két év után is tovább pörög. A közeljövőben vádat emelnek majd Hagyó Miklós és társai ellen, amit onnan lehet sejteni, hogy a több mint 44 ezer oldalnyi nyomozati iratot már ismertették a korrupciósorozat eddigi 21 gyanúsítottjával. Ez azonban csak a szűken vett BKV-sztori. A Központi Nyomozó Főügyészségtől és a Budapesti Rendőr-főkapitányságtól származó adataink szerint az előző ciklus Főpolgármesteri Hivatalához, illetve az önkormányzati vállalatokhoz köthető gyanúsítottak száma meghaladja a nyolcvanat (lásd táblázatunkat a 22. oldalon). Mi több, Hagyó lapzártánk után már bíróság előtt kezdett felelni egy, a hűtlen kezeléses balhékhoz képest pimf okirat-hamisítási ügyben is (mivel előzetes letartóztatása idején olyan dokumentumot kreáltatott, hogy élettársa jogi képviselőket megillető kötetlenséggel érintkezhessen vele).

A BKV-eset tökéletes felderítését azonban több "mellékkörülmény" akadályozza - derül ki a Heti Válaszhoz eljutott nyomozati anyagokból. A Demszky Gábor ex-főpolgármesternek gazdasági, politikai hátországot teremtő főtanácsadó, Mesterházy Ernő aktájában ez áll: letartóztatása után egy férfi jelent meg szigligeti luxusingatlanánál, "és onnan egy fehér színű kis furgonnal iratokat szállított el". (Az ügyészség információi szerint a nyomtakarítót Bojár Iván Andrásnak hívják, aki egyebek mellett arról híres, hogy bár az előző periódusban SZDSZ-es budapesti képviselő volt, Tarlós István főpolgármester máig városarculati tanácsnokként alkalmazza.)

Az iratkimentés mellett az egybehangzó gyanúsítotti vagy tanúvallomások hiánya is képes hátráltatni a tényfeltárást. Hiába illette például Horváth Éva terhelő szavakkal a teljes MSZP-élcsapatot - beleértve a kincstárnokból lett pártigazgató Puch Lászlót -, a volt szóvivőn kívül más nem tudta vagy nem akarta bemártani a Hagyónál nagyobb kutyákat. Pedig Horváth érdekes kísérlettel állt elő az ügyészségen: leleplezte Puch "pénzgyártó" strómanjait (a családtagoktól a barátokon át a titkárnőkig), beszámolt arról, mely irodafalakban vannak rejtett páncélszekrények, sőt még a Media Magnet Médiaügynökséget is megnevezte, mivel "a pártfinanszírozás ezen a cégen keresztül történik". Az Atlatszo.hu oldal a múlt héten nyilvánosságra hozta, hogy a főváros vállalatainál eljáró Hagyó-háziügyvéd, Horváth Iván határidőnaplójában ugyancsak egymást érik a "Puch" bejegyzések - s Mesterházy Ernő szintén elismerte, hogy bőven akadt tárgyalnivalója az MSZP pénztárnokával. Ezeket az információfoszlányokat azonban nem találta elég konkrétnak az ügyészség ahhoz, hogy Puchot közelíteni lehessen a gyanúsítotti státuszhoz. Önmagában az sem bizonyíték az illegális pártfinanszírozásra, hogy a BKV munkaóránként 80-90 ezer forintot fizetett a fent említett Media Magnetnek (kommunikációs tanácsadás címén), vagy hogy Puch "strómanjai" négy éve beszálltak a főváros közlekedésfejlesztését régóta segítő Metróber Kft.- be (Heti Válasz, 2008. május 1.)."

És most azt írja az OLAF hogy Puch elvtárs Media Magnetjéről azt írtja hogy az Alstom oda kellett fizesse a dohányt...
Mire Puch elvtárs közölte hogy ő nem tulajdonosa a Media Magnetben...

Ezért aztán olvassuk vissza egy kicsit a 2011-es cikket és a nyomozati anyagot....Érdekes...

nu pagagyí 2017.02.05. 13:10:28

@EU zászlót mindenhova!: "Kellet" - két t. Na szóval! Észak-Koreának, de Kádáréknak is rendkívül rentábilis volt a határmenti védművek és a vasfüggöny kiépítése, fenntartása. Megérte kizárni a világot, így két tekeccsel több WC-paír jutott minden családnak! És a mentális fejlődés is tiszta haszon, lám, te is milyen prímán szocializálódtál.

EU zászlót mindenhova! 22 2017.02.05. 13:17:16

Hazug libbantak. Őfelsége I. Orbán Viktor akkor se tudna ennyit lopni, ha naponta elsajátítana egymilliót. Erre van a több mint 100 államtitkár és helyettes államtitkár, és az egész Fidesz szakapparátus, még a barátok, haverok, családtagok is besegítenek a nagy munkába. Annyi kamu szerződést írnak alá, hogy ínhüvely gyulladást kapnak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 13:19:43

@MACISAJT: "vegyük elő a korábbi, hagyó ügyeket"

Helyes! Miért nincs a fasz Hagyó 20 évre lesittelve???

nu pagagyí 2017.02.05. 13:19:59

@MACISAJT: Jaj Istenem! Akkor is mindent pontosan lehetett tudni. A Strabag-Közgép/Hídépítő duó építgetett minden komolyabb objektumot. A Strabag az MSZP-nek, a Közgép/Hídépítő a Fidesznek tejelt a pártkasszába. Erről szólt a "pártfinanszírozás" szükséges, de mindig hol ez- hol amaz által megfúrt rendbetételének igénye. Minden állami pénzből közösen zsebre tettek a pártok 10-20%-ot. Puch és Simicska kiválóan együtt tudott működni, mindegy ki volt hatalmon. Most minden hatalom a Fideszé és "örök időkre" terveznek. A lopási ráta az egekbe szökött, a pofátlanság az eget ostromolja, a nép kifosztása turbófokozatba váltott.

a nagy hohoohooo 2017.02.05. 13:20:40

@EU zászlót mindenhova!: Azért nem szabad összekeverni a tenisz pályát a pénisz tájával.
A kerítés semmit nem akadályozott meg,Orbán csak rátolta a migránsproblémát ,regisztráció nélkül átvonatoztatott,BKV buszoztatott 400 ezer menekültet a németekre és a sógorokra ahelyett ,hogy együttműködött volna az EU-val.Orbán nem a kútba csak a kávájára.....Nagyon visszataszító lépés Orbántól a szomszéd országokkal szemben.... a migráció nincs megoldva csak a szomszédokra terelve..... egyszerű nem készült fel a kormány és maradt a drasztikus , embertelen lépés....a kerítés....
Vajon mennyire okolható azon politikai magatartás a kialakult helyzetért, mely a menekültek befogadása helyett (tisztességes eljárásban elbírálva!) nyíltan uszítókampányokkal kívánta leplezni alkalmatlanságát a helyzet megoldására? A válasz szerintem kézenfekvő. Nagymértékben. Nem uszítani kellet volna, hanem a menekültek befogadását, beilleszkedését segítő eljárásokat intézkedéseket kellett volna tenni.
Annak az országnak, amelyik mégis ellenőrizetlenül engedett be személyeket - ezzel a magatartással veszélyeztetve más országok biztonságát - minden kétséget kizáróan megállapítható felelőssége, mely nem maradhat jogkövetkezmények nélkül.

vakapad 2017.02.05. 13:21:15

Azért eléggé meglepő, hogy itt katonaviselt (horribile dictu: érettségizett), komoly emberek beszélnek arról, hogy "167 milliárdot elloptak". Namostan én azt hittem, hogy még az eccerieknek is nyilvánvaló, hogy ha ennyit ellopnak, akkor ma nincs 4-es metró. Nem ennyit loptak el tisztelt dilettáns hozzászóló társak, hanem összesen egy ekkora értékű szerződéscsomagot érintenek a szabálytalanságok, amelyekből kb. 1 milliárd a direkt veszteség. Természetesen két forint is sok az ilyesmikből, de azért nem mindegy.

Ha eddig világos, akkor mehetünk tovább. Amit eddig én tudok, az leginkább az úgynevezett összeférhetetlenség. Ilyenkor adva van egy cég, amelyik nyerni akar (pl. Siemens), és adva van egy másik cég, amelyik a döntéshozásra jogosult testület valamelyik altestületének valamelyik tótumfaktumáé. Ez esetben vagy az előbbi keresi meg az utóbbit, vagy az utóbbi az előbbit. Az első esetben a Siemens odamegy XY tótumfaktumhoz, és azt mondja, te, én megbízom a magáncégedet 30 millióért valami kamu akármivel, te viszont támogatod az én ajánlatomat a döntéshozáskor. Lehet persze fordítva is.

Na, ezeket a tótumfaktumokat kell összegyűjteni, és bíróság elé állítani. Nem az OLAF-nak, hanem az eddig nulla eredményt elérő Polt csapatnak. Kíváncsi vagyok, hogy kik ők.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 13:21:22

@nu pagagyí: ""Kellet" - két t."

Ne csináld! Ez a fasz erre azt fogja írni, hogy "kelett". :))

Netuddki. 2017.02.05. 13:22:26

@MACISAJT: A hagyót miafsznak engedte futni a fidesz? He?

Minden tolvajt börtönbe! A megélhetési politikusok büntetését csuklóból duplázni ha a rájuk bízott közvagyonba belenyaltak! Pártállástól függetlenül.

nu pagagyí 2017.02.05. 13:23:55

@nemecsekerno_007: Nem omlunk össze. Gambia is prímán elvegetál. A szegénység minden fokát meg lehet szokni, főleg ha profin adagolják. Ma még csak vágyaid nem lehetnek, de holnap már zsír nélkül is jó lesz a zsíros kenyér.

nu pagagyí 2017.02.05. 13:24:56

@Tibi !: Nem találták meg a Nokiás dobozt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 13:27:23

@vakapad: "összesen egy ekkora értékű szerződéscsomagot érintenek a szabálytalanságok"

Az a 273 milliárd Ft (mai árfolyamon 326 milliárd Ft).

A 167 milliárd (mai árfolyamon 199 milliárd), amit gyaníthatóan elloptak. Ebből 69 milliárd (mai árfolyamon 82 milliárd), amit az EU-tól kaptunk, és ezért visszakérik.

Az MSZP-SZDSZ a Fidesz tolvajlásának egy századát lopták, nem egy tízezredét.

vakapad 2017.02.05. 13:27:41

@MACISAJT:

Hehe. Szóval semmi. Poltnak tehát vagy nem volt elég pénze, vagy nem volt elég munkatársa, vagy azok nem voltak elég okosak, vagy Polt a világ hülyéje.
Lehet választani.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 13:29:08

@Tibi !: Ha hatalmi pozícióból lop, akkor eleve a "bűnszervezetben elkövetett" súlyosbítást kellene alkalmazni.

vakapad 2017.02.05. 13:29:22

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Na. Mondtam én, hogy nem erősség itten az appercipiálás.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 13:32:43

@EU zászlót mindenhova!: "A beruházás aktiválása kori árfolyamot kell figyelembe venni.."

Most kell visszafizetni, mostani árfolyamon. Az ellopott pénz is mostani értékén hiányzik.

vakapad 2017.02.05. 13:33:01

@Tibi !:

Különösen ez az "engedte futni" tetszik. Hehe.

Sajnos Pintér és Polt urak igen rosszul dolgoztak, ugyanis egyetlen bizonyíték volt Hagyó ellen, mégpedig az, hogy "sürgette" a HÉV utastájékoztató rendszerére vonatkozó szerződés lezárását. Ezért ítélték kemény pénzbüntetésre. Ha meg nem sürgeti, akkor a Demszky rúgta volna seggbe. Peches ember ez a Hagyó.

nu pagagyí 2017.02.05. 13:34:39

@vakapad: Az "igazságszolgáltatás" látványos kudarcának oka az lehet, hogy ha a fideszes érintetteket kioperálják az ügyből, akkor nem áll elő a hézagmentesen kapcsolódó logikai láncolat. Lásd Quaestor-ügy, ahol a több tízezer oldalnyi vádiratból még a vád sem derül ki, pedig repkednek a tízmilliárdok benne és vannak valódi áldozatok is.

a nagy hohoohooo 2017.02.05. 13:35:09

@MACISAJT: Szevasz Szabó Márk alias Mundzuk,Aripeit,ekeke...Segítenél nekem Mundzuk? ... kocsobur, ekeke, Aripeit, ahojpoplacsek, Emese álma, agmánd, ekekeke ... mundzuk, dizavul (nem validált) ..
Így ítélt az MTI tudósítása szerint a Kecskeméti Törvényszék:
Hagyó Miklós, elsőrendű vádlott

Hivatali visszaélés bűntette, valamint hűtlen kezelés bűntette miatt mint felbujtót két év, négy évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték, Budapest egykori szocialista főpolgármester-helyettesét. A hivatali vesztegetés vádja alól ugyanakkor felmentette a bíróság. A kétszer 15 millió forint átadásának vádja alól bizonyítottság hiányában mentették fel Hagyó Miklóst. A bíróság álláspontja szerint az ügyészi indítványok egyes eseteiben nem lehetett a hűtlen kezelést megállapítani, még akkor sem, ha "baráti" segítséggel történt egy-egy pályázat elnyerése.

Egyre több - szocialista politikus ellen indított eljárásban bizonyosodik be, ha volt is a gyanúsítottak számlájára írható bűncselekmény, vagy szabálysértés, olyan cselekményeket a bírósági eljárásban nem lehetett rájuk bizonyítani, melyek indokolták volna a velük szemben eljáró ügyészség magatartását.
Történt ez annak ellenére, hogy a bírósági eljárást sorozatosan vittek olyan helyszínekre, ahol a hatalom által "megbízhatónak tartott" bíróságok jártak el az ügyekben.
Ez felvetheti annak gyanúját, hogy a "nagy ügyeket" az ügyészségek kreálták a Fidesz politikai ellenfeleinek lejáratására.
Senkit sem felmentve az ügyben, de itt pár tízmillió miatt embereket vittek el bilincsben kamerák kereszttüzében, majd leültették őket, miközben a sajtóban folyamatosan hangoztatták, hogy micsoda csalásokat lepleztek le.

Aztán erről is és arról is kiderült, hogy nem teljesen igaz mindaz, amit állítottak.

S közben naponta milliárdok tűnnek el, Mészáros egymaga több pénzt talált otthon, mint az összes szocialista botrányban felmerült pénzek végösszege, de senki sem kért elnézést vagy mondott le.

Mi pedig napról-napra jobban hozzá lettünk szoktatva, hogy módszeresen kirabolnak minket.

Jakab.gipsz 2017.02.05. 13:35:19

Hány kilométer metrót loptak el a budapestiektől és a néptől, az urbánus értelmiségiek? Ez itt a kérdés, ti pedig csak locsogtok és fecsegtek, nyilván azért mert a nép bunkó és büntetlenül meglehet lopni. Így aztán se metró se pénz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 13:36:44

@vakapad: Ne szomorkodj, ha nem appercipiáltad az OLAF jelentést, elég bikkfanyelven van írva. Inkább fuss neki mégegyszer.

Netuddki. 2017.02.05. 13:36:55

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "Az MSZP-SZDSZ a Fidesz tolvajlásának egy századát lopták, nem egy tízezredét."

Hát, hogy valójában mennyit loptak a maszoposok, azt pont a fidesz deríthette volna ki a zelmúlt8évben, meg amíg ellenzéken volt. Nem tették, mert cinkosak velük.

Az ostoba maszoposok azt hitték, hogy ha a fideszeseket cinkosaikká teszik, akkor ez örökre úgy is fog maradni. E helyett azt érték el, hogy amikor a fidesz hatalomra jutott, ugyan nem csukta börtönbe őket, hanem csak szépen elvette a bevételi forrásaikat, csesztek "viszonozni" a maszop "jótékonyságát". Ami ellen a maszoposok semmit sem tudtak csinálni, mert saját magukat is fel kellett volna dobni.
Ez az eredménye ha az egyik tolvaj megbízik a másik tolvajban. A becsületes magyaroknak meg minderre egyetlen választásuk lehet, eltakarítani az ország éléről minden szemetet!

nu pagagyí 2017.02.05. 13:36:57

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Kár volt leértékelni a forintot. Mindegy, majd az MNB visszakéri az alapítványaitól az árfolyamnyereséget, talán még nem lett teljesen magánpénz a közpénz.

vakapad 2017.02.05. 13:41:47

A továbbra is értetlenkedőkeknek:
index.hu/belfold/2017/02/03/puch_cege_es_mav-vezerek_is_a_4-es_metros_olaf-jelentesben

"A Siemens az áramellátást és vonatvezérlő rendszerek kiépítését nyerte el, 31,7 milliárd forintért. Ennél a szerződésnél visszakérné az EU a teljes támogatási összeget.

Összeférhetetlenség gyanújáról is ír a jelentés a Siemens kapcsán. Azt írják,
a cégtől 25 millió forintnyi eurót kapott egy Szemi-Soft Bt. nevű vállalkozás, amelynek a tulajdonosa Sz. László. Ám Sz. eközben az Eurometrónak, a beruházás ellenőrző mérnökcégének is tanácsadója volt, és részt vett a közbeszerzési eljárás elbírálásában, valamint a szerződés betartásának vizsgálatában is.
kapott pénzt, 16 millió forintot a Siemenstől egy Gantan Kft. nevű cég is, ami formálisan nem összeférhetetlen, de ugyanarra a számlára kérték a pénzt, mint a Szemi-Soft Bt., vagyis kapcsolat mutatható ki Sz. és a Gantannak adott pénz között is.
37 milliót kapott a Merito Consulting, amelynek a tulajdonosa T. István, a MÁV-Start akkori vezérigazgató-helyettese volt, és ilyen minőségében tanácsadóként beleszólása lehetett a 4-es metró ügyébe. A MÁV akkor az Eurometro egyik tulajdonosa volt.
14 milliót kapott a Budapest Investment Zrt., amelynek igazgatója J. Pál. Ő a MÁV Zrt. stratégiai igazgatóhelyettese volt akkoriban."

Szerződéses összeg: 31 700 millió
Vélelmezett vesztegetési összegek összesen: 92 millió

Netuddki. 2017.02.05. 13:46:21

@MACISAJT: De miért is az elsőfokú ítéletet linkelted be? He?

vakapad 2017.02.05. 13:46:25

@Tibi !:

"Hát, hogy valójában mennyit loptak a maszoposok, azt pont a fidesz deríthette volna ki a zelmúlt8évben, meg amíg ellenzéken volt. Nem tették, mert cinkosak velük."

Vagy nem volt mit kideríteni. Az utóbbi esélye jóval nagyobb. Szomorú, mi?

nu pagagyí 2017.02.05. 13:46:46

@Jakab.gipsz: A metró ugyebár megvalósult. Ami megépült, azt a részt nem lopták el. A szabálytalanságok miatt visszafizetendő támogatási összegeket pedig újra kiosztja az EU, így ismét lehet majd lopni belőle. Valószínűleg utóbbi is indokolja, hogy a Fidesz nem védte foggal-körömmel az ország renoméját, ahogy a nyilvánvalóan csalásra berendezett Lázár-féle centralizált támogatáselbírálási rendszer esetében tette, ami miatt a teljes támogatási összeg folyósítását felfüggesztette az EU.

nu pagagyí 2017.02.05. 13:53:03

A mostani habverés egy hasonlattal úgy írható le, hogy nyakig ülve a szarban kritizálgatjuk a felszínen úszkáló fekáliát. Az egész rendszer rohadt.

a nagy hohoohooo 2017.02.05. 14:03:47

Apropó, lehet lemaradtatok valamiről: "Az OLAF érintettként a fővárost, az Alstomot és Medgyessy Pétert nevezte meg. A volt miniszterelnök cége összesen csaknem 600 ezer eurót kapott a 4-es metró kocsijait gyártó Alstomtól tanácsadási és képviseleti munkáért. Medgyessy szerint a szerződésekben semmi kivetnivaló nincs.

Medgyessy Pétert az OLAF is megkereste a vádakkal kapcsolatban. Ő úgy reagált: tulajdonosként nem az ő felelőssége lett volna, hogy ennyire részletekbe menően ismerje a cégek tevékenységét, különösen az olyan szerződéseknél, amelyeket még az előtt írtak alá, mint hogy ő tulajdonos lett."

Hopp..hopp....az OLAF nem lehet ilyen felületes ,mert ezzel Megyó bizony kiesett.2010-14 között a fidesz vezényelte a metro építkezést. Semmit nem vettek észre, az évszázad korrupciós ügyéből?
:)))))))Plusz ugye az elszámoltatásért felelős biztos, meg volt már 2 db 4-es metró bizottság is...
Szerintem még nincsen vége a kalandnak! Mert ilyen vizsgálatoknál meg szokták kérdezni a másik felet is. Itt most a maffiát kérdezték csak a konkurenciáról! Szóval lesz még egy-két menet!
Marad az én verzióm az eredeti teljes jelentést hozzák nyilvánosságra ,szkennelés nélkül.
Vicces, hogy soha, amikor róluk lett volna szó, egyetlen esetben sem akart a fidesz vizsgálóbizottságot, pedig volt a közelmúltban néhány olyan eset, ami megért volna egy vizsgálatot. Most, amikor tele lehet a világot kiabálni a "baloldali bűnözéssel", egyszerre csak milyen sietős lett a bizottság felállítása. Félreértés ne legyen, bármelyik oldal műveli, a lopás súlyos bűn, azonban az gusztustalan, hogy a fidesz kizárólag politikai bunkósbotként használja a parlamenti demokrácia ezen eszközét.
Ez szép felhívás keringőre, remélem valaki összerak egy teljes listát jövőhétre a fidesz összes olyan ügyéről, ami nagyobb. Kezdjük a 3000 milliárd nyugdíjjal, a dohánypiaccal, stb...
Azért ne felejtsük el a letelepedési kötvényeket sem. Annak a nyeresége is folydogál valahova. Mi van a kaszinókkal? Simicska, Mészáros, stadionok, vadásztanyák, kastélyok.......Jó, jó, mondhatják Fideszes honfitársaim, hogy ezek nem korrupciók, csak egyszerű lopások. De akkor meséljenek a Gripen üzletről! Az is nagyon büdös volt, csak az osztrákok nem vakarták nagyon. Poltnak meg valahogy sem tudása, sem szándéka, sem becsülete nem volt vizsgálni.

monddazigazatmar 2017.02.05. 14:30:35

@a nagy hohoohooo: Te hülye valag! Te beszéltél 8% kamatról :D
hihetetlen, hogy mekkora ostoba fasz ballibek vannak itt.

jágör68 2017.02.05. 14:38:51

D209- essy és a korrupciós ügyekkel tele lévő WC-n lehúzott SZDSZ nyakig sáros az egészben.
Ahogyan Degesz, Kuncemaczi, Atkáry, Lopcsány és Libajnai is.

@vakapad:
Na, ezt még a legelvakultabb, legfogatlanabb panelproli szoci szavazó se hinné el, hogy Pufajkástól, Suchmannostul, D209- es szt tisztestül, Lopcsányostul, Libajnaistól a maszop a tisztességes emberek gyűjtőpártja lenne :D

pamut 2017.02.05. 14:49:43

@EU zászlót mindenhova!:
igen, ugyanis országszerte az orbánmaffia emberei szüretelték le a magyaroktól a trafikokat! ja, és a szekszárdi bizonyított rablásnak sem lett SEMMI következménye, Polt bevédte a maffiáját!

ismét kérdem: anyád nevelt úgy hogy ne ember legyél hanem egy darab szar, vagy már ő is szégyell téged kollaboráns?

pamut 2017.02.05. 14:51:00

@EU zászlót mindenhova!:
nyüszítesz kicsit troll, nyüszítesz ? :)
hány tucat kamunikken trollkodtál már, te darab szar?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 14:59:26

@MACISAJT: "Kérdezd a bíróságot:"

Ha az ügyészség nemderíti fel, a bíróság már csak hozott anyagból dolgozik.

Olaszoknál az ügyészek megoldották a bűnbánó maffiózük vallomásaival.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 16:16:07

Viccesek ezek a fideSSfasszopók.

Ha nem tetszik, hogy a szocik lopnak, akkor keblükre akarnak ölelni, de ha kiderül, hogy a fideSS lopásai se tetszenek, akkor ballibsi leszek.

Én először azért jöttem ide erre a blogra, hogy a különböző emberek nézeteivel találkozzam. (A barátaimmal egyetértünk, nincs kilátásom más nézetekre.) Először azt hittem, hogy értelmes vitát lehet folytatni. Vitáztam a Birkával, meg a $pi$-vel, de sehova nem értünk, az érveim leperegtek, az én mondandómtól függetlenül csak az előre betanult panelket puffogtatták.

Arra jöttem rá, hogy az itteni fidesz hívők egységesek, gyűlölnek itt lenni, fújnak a posztokra, mert nincsenek tele fideszes hazugságokkal. Egyetlen céljuk, hogy a habonymédiát terjesszék, és mindenre és mindenkire köpködjenek, aki nem fideSSfasszopó. Ez csak úgy lehetséges, ha a Kubatov fizetett bérkommentelői. Aztán, mikor a trollkodásukkal szembesítem őket, akkor látszólag megsértődnek. Lehet, hogy ez csak egy-két ember sok nickkel, mert nem tudom őket megkülönböztetni.

Aztán még arra jöttem rá, hogy aki nem fideSSfasszopó, az ellenkezőleg, nagyon heterogén, van egypár hozzám hasonló jobboldali, van pár elvakult gyurcsány hívő, vannak naívak, tudósak, a legtöbbről nem is tudom az elköteleződést. Az a közös bennük, hogy megyőzőek és meggyőzhetők. Kár, hogy a fideSSfasszopók minden témát széttrollkodnak.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.02.05. 16:24:17

@pamut: Te ócska hazug kis soros csicska, már Brüsszel is elengedte e kezeteket? Maradt számodra Gyuri bácsi ánuszának a nyalogatása (pfejj).
Jövőre végleg el lesztek takarítva, ezzel a 4-es metró üggyel meg lett ásva a sírotok. :DD

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.02.05. 16:25:34

@pamut: Te ugatsz , te bűzlő, rothadó fehérjehalmaz, amikor köztudott, hogy rendszeresen önmagaddal beszélgetsz a kommentekben..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.02.05. 16:27:25

@nu pagagyí: Kizárni a világot?? Te szerencsétlen hülye! Tisztában vagy azzal, hogy Spanyolország is kerítéssel védekezik az észak-afrikai illegális bevándorlással szemben?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 16:53:34

@EU zászlót mindenhova!: "Gyuri bácsi"

Ki az a Gyuri bácsi? Eltolcsy Gyuri? (Tudod, akinek közpénzből kitartott kurvája van.) Vagy Feri bácsit, alias Fletót akartál mondani?

$pi$ 2017.02.05. 17:33:38

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "Aztán, mikor a trollkodásukkal szembesítem őket, akkor látszólag megsértődnek. Lehet, hogy ez csak egy-két ember sok nickkel, mert nem tudom őket megkülönböztetni."

Sok mindent nem tudsz te megkülönböztetni öregem. Ne vonj le belőle messzemenő következtetéseket, mert a végén odáig jutsz, hogy a lóf.sz meg furulya. Azért jársz ide, hogy másokat gyalázhass, mert a való életben senki sem tűri el tőled.

a nagy hohoohooo 2017.02.05. 17:56:23

@monddazigazatmar:

Mi nem világos szellemi CÖFösnyugger?az állam minden kötvény eladásával veszteséget szenved el,így mire visszafizetik több is lesz az a 8-nál,de a 10-nél is ..vannak ám nagyon egyszerű, hétköznapi dolgok is, amiket még Pista bácsi a faluvégen is könnyedén el tud dönteni...például, ha valaki hülyének látszik, hülyeségeket beszél és hülyeségeket csinál, akkor nagyon nagyon nagy a valószínűsége, hogy az illető nem megjátssza magát.

a nagy hohoohooo 2017.02.05. 18:24:46

@6.Lenin: Ez az egyetlen dolog, ami Orbánt hatalmon tartja: az ügyészség eljáráskezdeményezési joga a közvádas ügyekben.
- Az elkövetők elkövetnek,
- a Fidesz legfőbb politikája megvalósul,
- a sajtó feltár,
- az ellenzék tiltakozik,
- a bíróság szétteszi a kezét, hozzájuk el se jutott az ügy,
- a választó meg 3 nap (vagy néhány hét) alatt el is felejti, hogy már megint meglopták.
Voltak manipulációk: a választási körzetek megváltoztatása, a határon túli trianon-magyaroknak állampolgárság osztogatás, levélszavazás lehetősége ezek számára, a külföldön dolgozó magyarok számára a szavazás megnehezítése, többnyire lehetetlenné tevése. Igen, ezek egyenlők a választási csalásokkal .
A csalással elbitorolt kétharmados parlamenti többséggel rendelkezve Orbán elsőként “megfélemlítette a médiát”, majd alázatos szolgájáva tette az alkotmánybíráskodást, és azt is tudják, hogy miként gyűrte maga alá a politikai intézményeket az új alaptörvénnyel és jogszabályok százaival, és hogyan töltötte be embereivel “az összes, valóban az összes stratégiailag fontos állami pozíciót”.
Tudják azt is, hogy “ezek az emberek gyakorlatilag elmozdíthatatlanok”, és hogy a kormánypárt “az állam és a közigazgatás valamennyi szintjére befészkelte magát”, és azt is tudják, hogy a választási szabályok megváltoztatásával a FideSS “kiváló esélyt” szerzett arra, hogy akkor is megszerezze az alkotmánymódosításhoz szükséges többséget, ha választási eredménye romlik.
Hogy ez mit jelent Magyarország számára: “lényegében” azt jelenti, hogy egyre kevésbé valószínű a demokratikus hatalomváltás – Orbán Viktor “az alkotmányosság leple alatt, alkotmányjogi eszközökkel alkotmányjogi puccsot” hajtott végre.
De előbb utóbb vége lesz az orbántatárjárásnak ,amikor nem jön az EU pénze,nem lesz miből etetni,a zsebüket tömni az alattvalóknak,a gazdaság egy az"érdi lejtőn száguldó lerobbant trabant".
" Semmi ereje nincs, de azért erős hátszélben az érdi lejtőn ez is gyorsan robog, lobog a szél, fújja a hajunk, maxira tekerve a Sláger Rádió, látszólag minden oké.

„A baj az, hogy Magyarországon valóban van egy ciklikus fellendülés (»hét bő esztendő« – erről már 2013 elején írtam), de ez egy strukturálisan egyre romló háttérben következik be. Kedvenc hasonlatom a lerohadt Trabant a magyar gazdaságra: semmi ereje nincs, de azért erős hátszélben az érdi lejtőn ez is gyorsan robog, lobog a szél, fújja a hajunk, maxira tekerve a Sláger Rádió, látszólag minden oké. Az NGM arra hivatkozik, hogy lám-lám mindenki jól érzi magát. A baj azonban az, hogy szép lassan a Trabantot Velorexre cseréljük, és a versenyképességi rangsor pont ezt mutatja.

Nincs azonnal következménye, hiszen amíg jön az EU-s pénzeső, és tart a globális gazdasági stabilitás, addig minden rendben van. Azonban a külső, európai támogatás nélkül a hazai gazdaság azonnal lefulladna. Szétzüllesztett intézményrendszerrel, a független intézmények felszámolásával, a kiszámíthatóság hiányával, gyengülő oktatással nehéz lesz versenyezni a jövőben. Ha nincs hátszél, nem fogunk haladni.

A hazai gazdaság benne van a hét bő esztendőben, de a mutyiszféra térnyerése azt mutatja, hogy a versenyképességi lecsúszás valós, és a hátszél elmúltával komoly következményei lesznek. Van 2-3 évünk, hogy fordítsunk ezeken a folyamatokon, különben ismét olyat csattanunk majd, mint 2009-ben vagy 1994-95-ben. Addig is élvezzük ki a menetszelet…”

Normális ember persze ennek nem örül, mert az, hogy az országra "gallyra" megy, a kevéske kivételezetten kívül az orbánistáknak sem jó - csak nem tudnak róla. Hiába: a hit felülírja a józan eszet.
Miért miért tüntettek a tanárok? Azért hogy a jövő fiataljainak ne olyan egybites agya legyen mint neked, Vityának és a megmaradt birkatábornak! Mert ha a ti agyi teljesítményeteken múlik az ország jövője akkor jajj a gondolkodó , tisztességes magyarnak!Kevés ekkora, ordítóan nyilvánvaló katasztrófa van a mai Magyarországon, mint az oktatási rendszer FideSS féle legfrisebb megreformálása.
Az orbánrezsim velejárója a tehetségtelen, semmihez nem értő haverok pozícióhoz, és a vele járó átlagon felüli életszínvonalhoz juttatása.
Az én városomban már a munkaképes emberek fele kint dolgozik nyugaton,egyre többen viszik ki a családot,és egyre többen nem is akarnak visszajönni,rátok fog dőlni a NER kóceráj.
A méltósággal bölcsességgel nem lehet a rezsimet megállitani elsöpörni......csak az ő eszközeikkel lehet legyőzni....
Az új ország megteremtése után lehet glasszé kesztyűt húzni.

metax 2017.02.05. 18:39:15

@aleksz róz: "loptatok, elvtársak, ez tény.
és akárhogy is görcsöltök, nem rázzátok le magatokról, nincs olyan elvakult hülye ballib, aki elhiszi nektek, amikor azt hazudjátok, hogy nem ti loptátok szét a metrót..."

Te kis cuncimókus, figyuzzad ezt:

hvg.hu/itthon/20170203_Hadhazy_polt_kerdes_hangfelvetel_elios

OLAF-tól hangelvétel érkezett a rendőrséghez közbeszerzési csalás gyanújával, melyben Tiborcz István cége érintett. Hiába az OLAF érdeklődése, a rendőrség és az ügyészség megtagadta a nyomozást.

6.Lenin 2017.02.05. 18:43:39

@a nagy hohoohooo:

Hosszan leírtál egy kisebbségben lévő és erősen elfogult véleményt, ami talán a sajátod is lehet. Jogod van hozzá, de nem sok embert tudnál vele meggyőzni, pláne akik átéltek már néhány "csodálatos" rendszert Mo-on.
Nem állítom, hogy ma minden tökéletes, vagy nem lehetne jobban (talán) csinálni néhány dolgot, de olyanokat, akik ennél sokkal jobbat, hosszabb távon is működőt tudnának, én nem látok. A jelenleg ismert ellenzékiek közül biztosan nem. A valós helyzet engem igazol inkább.

"hiszen amíg jön az EU-s pénzeső,"...utána a jelenleg hatalomra éhes ellenzék se nagyon fogja törni magát a kormányzásért. Az őket jelenleg támogatók se nagyon, és , ha Orbán rendszere valóban működőképes lesz utána is, kedvesebb lehet majd nekik is. Kádár is kedvence volt nyugatnak, mert bármit megtehettek, mi fizettünk, mint a katonatiszt. Természetesen jelenleg ellenérdekeltek a rendszer fennmaradásában.

Maradjunk annyiban, hogy jelenleg nincs olyan erő, aki képes lenne átvenni a hatalmat, pedig kintről lenne rá igény, de itthon sehogy se akar összejönni.

Dániel Galsai 2017.02.05. 18:48:46

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
A Fidesz lőtte le azt a szegény rendőrt???? Nem véletlenül egy néhány tucatnyi idiótát vezető vén fő-idióta???? És ki göngyölítette fel néhány hét alatt ezt a zavaros, szélsőséges szervezet???? Ja, hogy a Fidesz kormány és annak belügyminisztériuma, titkosszolgálata, rendőrsége...aha, értem...muhaha!
Miközben a balliberális kormányok alatt, a VALÓSI neonácik szabadon felvonultak a Hősök terén...most már évek óta ilyen sincs...muhaha bácsi!.......

Nagyjából minden érved olyan szilárd alapokon áll, mint ez a hamis, tényszerűtlen és hisztérikus nick-név...!

2017.02.05. 19:45:06

@metax: igen, és? hol szerepel az benne, hogy nem a ballib haverjaid lopták szét a metrót? ja, sehol.
szóval akkor most, hogy papírotok van róla, hogy loptatok, nem csinálsz mást, mint mutogatsz, hogy "né má, há lop a fidesz"
az erkölcsös ballibek... csak akkor fáj nekik a korrupció, ha kimaradnak belőle

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 19:45:26

@Dániel Galsai: "A Fidesz lőtte le azt a szegény rendőrt?"

Nem. Remélem, ilyet senki nem állított.

A Fidesz engedte ki a szellemet a palackból, több éves gyűlölködő uszítókampányt folytatott, amivel felbátorította az ilyen patkányokat. Az egyik felrobbantott két rendőrt, a másik agyonlőtt egyet, lesz még ilyen.

Magyarország a kádárrendszerben híres volt a vendégszeretetéről. Aztán ez a kilencvenes években egyre romlott. A Fidesz végül elérte, hogy az idegengyűlölet az 1992-es 15%-ról 2016 végére 98%-ra nőjön. A gyerekek ezt tanulják otthon. Évtizedek kellenek majd, hogy a rombolást visszafordítsuk.

mandiner.hu/cikk/20150505_tarki_soha_nem_utaltuk_meg_ennyire_az_idegeneket

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 19:49:20

@aleksz róz: "né má, há lop a fidesz"

Evvan. Lop a fidesz, lop az mszp és az szdsz. Az hogy a fidesz a százszorosát, az az mszp és szdsz lopását nem menti, nem kisebbíti.

6.Lenin 2017.02.05. 19:54:43

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

"Magyarország a kádárrendszerben híres volt a vendégszeretetéről. "

Még a ruszkikat is behívták, a mocsok Orbán meg kizavarta őket. Azóta nyivákolsz, mint akinek a farkára léptek.

Tudsz még ilyeneket? Sokkal jobb mint amiket eddig írtál.

and/or 2017.02.05. 19:58:19

@a nagy hohoohooo: ellenpélda: Portugália, a szegfük forradalma 1974.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 19:59:43

@6.Lenin: "Még a ruszkikat is behívták"

Delirálsz, nem kéne annyit innod. 56-ban nem hívtuk be az oroszokat, de nem is kellett, sajnos jöttek maguktól.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 20:03:24

@EU zászlót mindenhova!: "Fő támogatótok"

Áááá, kitaláltam, a Soros Györgyre gondolsz. Főleg a fideszt támogatta Mondjuk engem is támogatott, de nem azért mert fideszes voltam. Soros György a legnagyobb patrióta Széchenyi óta.

6.Lenin 2017.02.05. 20:04:07

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Tévedsz, mint mindig, "meghívó" mindig kell, már csak a látszat kedvéért is, hogy legyen mire hivatkozni. Kádár még eléjük is ment, nehogy eltévedjenek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 20:07:38

@6.Lenin: "leírtál egy kisebbségben lévő és erősen elfogult véleményt"

Ez nem vélemény, hanem tény:
"Ez az egyetlen dolog, ami Orbánt hatalmon tartja: az ügyészség eljáráskezdeményezési joga a közvádas ügyekben."

Köszönd meg, hogy leírta neked, sokat okosodtál.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 20:09:47

@6.Lenin: "már csak a látszat kedvéért is"

A látszat kedvéért aláiratták Kádárral. De nem emiatt foglaltak el minket.

Szánalmas, hogy a legegyszerűbb dolgokat is magyarázni kell neked.

6.Lenin 2017.02.05. 20:17:39

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

"De nem emiatt foglaltak el minket."

Tudom. Szuezt keresték, legalább is amikor hozzánk bejöttek tankkal, nov 4-én. Mondtam nekik az még 1 kicsit odább van, akkor meg bort kértek, és volt náluk 1 csomó cucc a tankban cserébe. Láttam személyesen. Azt a bányát is láttam, ahol előtte Kádárt őrizték, mikor még rossz fiú volt (igaz, csak a drótkerítésen kívülről)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 20:27:49

@6.Lenin: Ehem. A haverjaim meg farmereket vittek Moszkvába. Még azt is eladták, ami rajtuk volt. Szegény orosz nép meg van verve ezzel a nagyhatalmi amícióval. Vagy inkább szerencsések, nyomorognak ugyan, de egy "nagyhatalom" polgáraiként. :))

6.Lenin 2017.02.05. 20:31:37

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Tudod, vannak akik a hazájukat szeretik nem a politikusokat, de ezt te úgysem érted.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.05. 20:38:56

@6.Lenin: "vannak akik a hazájukat szeretik nem a politikusokat"

Igen. Én a hazámat szerem, te orbánt. Evvan. Mondhatnám, hogy ne szégyeld, de nem mondom.

1ghost 2017.02.05. 22:21:39

@6.Lenin:

Leninke nyald ki az oroszok seggét Putyintól Orbán gazdádig. :))))))

dugonics titusz 2017.02.05. 22:49:47

@Mei Ling: "A neweurope.eu egy forrása szerint, az érintettek között Orbán szűk körébe tartozó személyeik is lehetnek. A forrás, aki pontos rálátással rendelkezik az ügyre, azt is hozzátette, hogy az összeg amelyet szabálytalanul használtak fel meghaladhatja a 93 milliárd forintot (300 millió Eurót)."
Drága Barátom! Ha a SZÖVEGÉRTÉSSEL nincs leküzdhetetlen nehézséged felfoghatod
--az idézetben--NEM 93 MILLIÁRD ELLOPÁSÁRÓL van szó, HANEM 'szabálytalan
FELHASZNÁLÁSÁRÓL' !!! Mint minden inkriminált esetében a jelentésnek!
Az OLAF felfedte, hogy Megyó (cége) a szabálytalanul tendert nyert ALSTOMtól
szerződéses partnerként, ÁTTÉTELLEL kapott 180 MILLIÓT--a SZERLVÉNYEK LEGYÁRTVA, futnak--Polt nyomozhatja, hogy KENŐPÉNZ v. mi más egyéb címen ?????

dugonics titusz 2017.02.05. 23:16:05

@Mei Ling: Az OLAF a megszámlálhatatlan számú szerződésből SZABÁLYTALAN
FELHASZNÁLÁSÚNAK minősített (vélelmezett) 166 milliárdot KITEVŐ halmazt !!!
AMELYEKBŐL, részben v. egészében VISSZAVONATNÁ az uniós támogatást!

pamut 2017.02.05. 23:45:45

@EU zászlót mindenhova!:
köszi hogy egy gusztustalan féreg szintjét hozod a kommentjeidben, gyönyörűen minősíted magad :))

dugonics titusz 2017.02.06. 10:32:01

@Dániel Galsai: Drága Barátom!
Látod a Te buksidba sikeresen verték bele, hogy a világtörténelem legnagyobb,
166 milliárdos lopása történt meg!
SŐT!!! Te még tovább is tódítod, önként és dalolva !!!

2017.02.06. 15:54:04

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: hát ja, attól nem lesz becsületes valaki, hogy kevesebbet lop a másiknál.
de amúgy honnan veszed, hogy százszorosát lopta a fidesz? ne csak a metrót meg egyéb "aprópénzeket" nézd, a rendszerváltáskor meg az ún. privatizáció során amit elloptak, elkótyavetyéltek, átjátszottak, tönkretettek a régi kommunisták meg új szdsz-esek, azt felbecsülni is szinte lehetetlen... (az mdf meg hagyta/támogatta)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 16:01:28

@aleksz róz: "attól nem lesz becsületes valaki, hogy kevesebbet lop a másiknál."

Pont ezt írtam. Légy már kicsit figyelmesebb!

"amúgy honnan veszed, hogy százszorosát lopta a fidesz?"

Az MSZP-nek van párévente egy ilyen botránya, a fideSSnek naponta.

A mészaros tavaly 140 milliárdot vitt haza közbeszerzésből, és ő csak egy a sok stróman közül, az eltolcsi a kurváját tartatja ki közpénzen az Öveges program 90%-át ellopták, stb. stb. Számold össze! Ha az jön ki, hgy afideSS csak tízszer annyit lopott, hamut szórok a fejemre.

"a rendszerváltáskor"

Pff, oké, számold azt is ösze.

Zsoltbacsi 2017.02.06. 18:14:06

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Nagyon durva szamitas inkabb becsles kovetkezik:

Az APV Rt 1992 es 2005 kozott (errol talaltam adatot) 1300 milliard forint ertekben privatizalt. Ha feltetelezzuk hogy ennek a tobbsege az elejen tortent, akkor ez mai arfolyamon kb 40 ezer milliard forint. Ezt szorozzuk be atlagosan 40 szazalekos szoci korrupcioval (ennyi volt a metros lenyulas is), akkor kijon hogy 16 ezer milliard forintot tettek zsebre.

Tehat 114 evig kene Meszarosnak minden kozbeszerzest megkapni ahhoz, hogy kvittek legyenek.

Persze 1992 elott is volt privatizacio meg 2005 utan is, ezek meg hozzajonnek.
Mondjuk 1998 es 2002 kozott meg Orban volt, de o nagysagrendekkel kevesebbet privatizalt.

Mondjuk nem tudom, miert irtam ezt, ugyis csak szemelyeskedesre futja toled.

Zsoltbacsi 2017.02.06. 18:15:55

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Es akkor olyanokat meg nem vettem bele a kepletbe, hogy Gyurcsanynak 1 forintert lett Motimja, meg hasonlok, szoval a fenti szamitas inkabb csak minimum

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 21:18:26

@Zsoltbacsi: Először még reménykedtem, hogy valami hasznosat mondasz. Ez így teljesen hiteltelen.

2017.02.06. 23:31:29

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: pont azt írtam, hogy egyetértek, az egész mondatot el kell olvasni, légy figyelmes.
hát nem tudom, szerinted hány milliárdot ér az ország vagyonának 90%-a?

2017.02.06. 23:34:47

@Zsoltbacsi: hát ja, mindig meglepődik az ember, milyen alja színvonalat képvisel manapság a Vágó úr...

a nagy hohoohooo 2018.02.13. 16:44:52

Apropó, lehet lemaradtatok valamiről...Hopp..hopp....az OLAF nem lehet ilyen felületes ,mert Megyó bizony kiesett.2010-14 között a FideSS vezényelte a metro építkezést. Semmit nem vettek észre, az évszázad korrupciós ügyéből?
Plusz ugye az elszámoltatásért felelős biztos, meg volt már 2 db 4-es metró Demszky bizottság is...
Azt van olyan ,hogy ÁTADÁS-ÁTVÉTELI JEGYZŐKÖNYV TARLÓS és DEMSZKY között ...ménincs benne eccó sem?
Szerintem még nincsen vége a kalandnak! Mert ilyen vizsgálatoknál meg szokták kérdezni a másik felet is. Itt most a maffiát kérdezték csak a konkurenciáról! Szóval lesz még egy-két menet!
Marad az én verzióm az eredeti teljes jelentést hozzák nyilvánosságra ,szkennelés nélkül.
Vicces, hogy soha, amikor róluk lett volna szó, egyetlen esetben sem akart a FideSS vizsgálóbizottságot, pedig volt a közelmúltban néhány olyan eset, ami megért volna egy vizsgálatot. Most, amikor tele lehet a világot kiabálni a "baloldali bűnözéssel", egyszerre csak milyen sietős lett a bizottság felállítása. Félreértés ne legyen, bármelyik oldal műveli, a lopás súlyos bűn, azonban az gusztustalan, hogy a FideSS kizárólag politikai bunkósbotként használja a parlamenti demokrácia ezen eszközét.
Hoppá!
Az OLAF-jelentés ugyanis felvázolta a tényleges tulajdonosok és a valódi befolyással rendelkező, cégjegyzésre jogosult magánszemélyek hálóját, így Tiborcz István neve vastagon szedett betűkkel került a jelentésbe: Orbán veje 2009 augusztusa és 2014 januárja között (bőven a vizsgált közbeszerzések alatt) az igazgatóság tagja volt.
Nincs olyan EU-s ország, ahol ezek után nem mondana le a miniszterelnök. Mi vagyunk az üdítő kivétel.
Mondjuk ritka is, hogy egy EU ország vezetőjének hivatalos papírja lenne róla, hogy szervezett bűnözésben vesz részt.
Ez szép felhívás keringőre, remélem valaki összerak egy teljes listát jövőhétre a FideSS összes olyan ügyéről, ami nagyobb. Kezdjük a 3000 milliárd nyugdíjjal, a dohánypiaccal, stb...
Azért ne felejtsük el a letelepedési kötvényeket sem. Annak a nyeresége is folydogál valahova. Mi van a kaszinókkal? Simicska, Mészáros, stadionok, vadásztanyák, kastélyok.......Jó, jó, mondhatják FideSSes honfitársaim, hogy ezek nem korrupciók, csak egyszerű lopások. De akkor meséljenek a Gripen üzletről! Az is nagyon büdös volt, csak az osztrákok nem vakarták nagyon. Poltnak meg valahogy sem tudása, sem szándéka, sem becsülete nem volt vizsgálni. Mindenki Tiborczról beszél, de azt azért ugye senki sem gondolja komolyan, hogy ezt a tízmilliárdos ügyletet ez a szarfaszú, tajparaszt fatolvaj találta és vitelezte ki? Ő ugyanúgy a Miniszterelnök Úr strómanja, mint más ügyekben Mészáros, Garancsi, Vajna és társaik.
Ez teljesen egyértelmű, de valahol el kéne kapni a tökét ennek a rendszernek, ha már Polt Péternél nem lehet. Utána menne már az egész, mint a kötött pulóvernél a felfejtés.
Korrupciós kormányzást kell levédetni, mint hungarikum
Még a végén igaza lesz Sorosnak hogy ez egy maffiaállam?
Ne már! Erre nem számítottam. hehee...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 08:34:22

@a nagy hohoohooo: "Fidesz-közelben landoltak a 4-es metró korrupciós ügyének főszereplői"

Most már értem, hogy MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN.
süti beállítások módosítása