B1 blogcsalád



Orbán fegyverkezik – hadsereget építene, hogy komolyabban vegyék

2017. január 02. - B1blog

Magyarország középhatalmi státuszának megszerzése érdekében Orbán Viktor eddig húzott merészeket – finoman szólva. Minthogy sem a gazdasági teljesítmény, sem a Brüsszel elleni közös fellépés nem vezetett eredményre, Putyin barátságával háta mögött most hadsereget toboroz, hogy „komolyan vehető” legyen.ovhonvedek.jpg

A miniszterelnök november 30-án, a Magyar Diaszpóra Tanács ülésén tette világossá a célt: noha azt elismerte, hogy a NATO-tagság a ma elérhető legmagasabb szinten garantálja az ország biztonságát,

de ez nem jelenti azt, hogy Magyarországnak ne lenne szüksége saját hadseregre. A szomszédságunkban zajló haderő-fejlesztési programokból is látható ugyanis: a következő néhány év egyik fontos feladata, hogy Magyarország ne maradjon le a térség többi hadseregének ütőerejétől, és itt is legyen egy olyan biztonsági fejlesztés, amely a magyar hadsereget komolyan vehetővé és tényleges erőkifejtésre alkalmassá teszi.

Ugyan nem ez volt az első alkalom, hogy az ország katonai erejének növeléséről beszélt Orbán – most tette egyértelművé, mi is a következő évek legfőbb prioritása.

Hogy pontosan mit is ért Orbán „szomszédság” alatt, nehéz lenne megmondani. Látványos fegyverkezésbe ugyanis egyetlen, környező ország sem kezdett. Fegyverkezésbe Európában kizárólag elvbarátja, Putyin elnök vágott bele – amire válaszul a NATO minimális létszámú csapatáthelyezést tervez végrehajtani a következő fél évben.

A katonásdi, egy erős, akár fenyegető magyar hadsereg képe/lehetősége eluralta Orbán gondolkodását,

a következők utalnak erre:

  • az inkább nőügyeivel, mint a hadsereggel foglalkozó, puha Hende Csabát egy militáns, a nemzetőrség vagy magyar Nemzeti Gárda felállításáért évtizedek óta lobbizó Simicskó István váltotta a honvédelmi tárca élén,
  • egy olyan, tisztán rendvédelmi, a hatályos törvények betartása feletti őrködés feladatának elvégzése során, felfegyverzett, harcjárművekkel ellátott katonai erőt vezényelt a határra,
  • utóbbi ürügyén újabb és újabb tízmilliárdokat költ új fegyverek, felszerelések beszerzésére – természetesen teljes titokban,
  • egyre gyakrabban hangoztatják miniszterei, hogy a jó oktatás alapvető feladata a hazaszeretetre nevelés, amelynek része az alapvető katonai ismeretek elsajátítása,
  • Rétvári Bence erőforrás-államtitkár egyenesen kijelentette: a kormány célja, hogy a tananyag részévé tegyék a katonai alapismereteket és a lövészetet,
  • nem sokkal később a kormány bejelentette, hogy közel kétszáz új lőteret építenek az országban adóforintokból.

Mondanunk sem kell: az egyetlen értelmes indoka a lépésnek, ha Mészáros Lőrinc épp lőtérépítő céget vásárolt. Az országban ugyanis bőséggel van lehetősége annak a néhány tízezer embernek, akik legálisan birtokolnak fegyvert, hogy kigyakorolják magukat. Sőt, nemzetközi versenyek megrendezésére alkalmas pályával is büszkélkedhetünk – igaz, amikor trap Európa bajnokságot rendeztek idehaza két éve, a kormány még nem rohant támogatni az eseményt.

NATO-tagállamként Magyarországnak érdemben nincs mitől tartania,

főként úgy, hogy a minket körülvevő államok vagy hozzánk hasonlóan az EU tagjai, vagy épp igyekeznek bekerülni a klubba. Az EU-török megállapodás lényegében a menekültválságot is kezeli mindaddig, amíg az egyezséget sikerül – Oroszország nyílt szándékai ellenére – fenntartani.

Ilyen helyzetben csupán két magyarázat maradt arra, miért akar magának hadsereget Orbán:

  • úgy érzi, csak akkor vennék komolyabban az európai porondon, ha erőszakkal tudja fenyegetni a környező országokat,
  • a katonai beszerzések évezredek óta a legnagyobb korrupciós forrásai a politikusoknak.

ashwood

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3712089077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mannlicher 2017.01.03. 17:31:50

@élhetetlen:
Fegyvertartás, szerintem a szlovák, vagy cseh szabályozást kéne alapul vennünk.

élhetetlen 2017.01.03. 17:35:32

@ogli dzsí: Ja, barom vagyok, de csak azt mondtam, hogy pszichopaták ne kaphassanak fegyvert. Erre te „te itt azon rettegsz nehogy nálunk kapjanak pszichopaták fegyvert ahogy nyugaton+keleten+délen (ahol 10x ennyi ilyen büncselekmény van) nem kapnak, szerinted”. Nem azt mondtam, hogy ott nem kapnak, azt próbáltam érzékeltetni, hogy kapnak, azért van ott baj ezzel. Szerinted normális, hogy ha afférom van a szomszéddal, akkor lelövöm? Ezt nem szeretném itthon. Nem érted, hát nem érted. Írni tudok, észt nem tudok adni.
Mannlicher

ogli dzsí 2017.01.03. 17:35:36

@camilló: A 2.vh után a vesztes hatalmak (németek, osztrákok, magyarok stb.) népeit le kellett fegyverezni, így máig ezekben az országokban nehezebb mordályhoz jutni.

A szlovákoknál, cseheknél jóval eccerübb, a szlovákoknál vették a terroristák a brüsszelben, párizsban használt AK-kat is. Bárki, személyivel vehet hatástalanított AK 47-et, VZ-58at, amit gyerekjáték élessé visszaalakítani (a terrormerényletekhez is ilyen visszaalakított cuccot használtak). Mo-n meg 9 cmnél nagyobb a bicskád pengéje bevisznek a sünök! Az életveszélyes tótok románok meg azt vesznek amit akarnak! Mindezt a háború utáni maszopos kommunista befosi politikának köszönhetően!

NAGY PUSKÁKAT MINDEN MAGYARNAK!

monddazigazatmar 2017.01.03. 17:36:35

@Buchhalter: Kevés hitelesebb dolog van mint a párod munkatársának az öccse

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.03. 17:36:40

@Buchhalter:

"Bem szerint okos felőrlő taktikával mind az osztrák mind a cári csapatok kivéreztethetők lettek volna,na mindegy ez a hagyjuk kategória."

Valóban a hagyjuk kategória, mert ehhez legalább egy biztonságos hátország kellett volna. Ami nem volt meg akkor, amikor nyugatról az osztrák, keletről az orosz támadott.

Aztán meg érdemes megfordítani is Bem véleményét: okos felőrlő taktikával minket is ki lehetett volna véreztetni.

ogli dzsí 2017.01.03. 17:38:22

@Mannlicher: románoknál is vehetsz géppisztolyt, meg a tótoknál is

a nyugati arabok is onnan szerzik (szerezték) amivel eddig pufogtattak, csak kár hogy sima adófizető honpolgár nem vehet bézbólütőt se

ogli dzsí 2017.01.03. 17:39:58

ja 300 euró a darabár használtan hatástalanítva, nagy tételben olcsóbb

nem is sok, ügye. külföldre viszont nem postázunk tótiából, jönnöd kell érte

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.03. 17:40:47

@camilló:

"még ha akkor úgy is gondoltam, hogy határozottan nem tesz jót az egészségemnek, hogy mínusz 10 fokban félmeztelenül rohangáljak."

Férjuram (és parancsolóm) azt mesélte, hogy a katonaruhának valami mágikus védeőereje volt. Akár egy szál gatyában is rohangálhattak reggel, attól nem fázott meg senki, de mihelyt eltávra ment és otthon civilbe öltözött, azonnal tüsszögött és köhögött, ágynak esett.

monddazigazatmar 2017.01.03. 17:41:31

@Buchhalter: "A szomszédaink többsége nem lenne szintúgy képes arra, hogy tartósan megszállva megverjen minket!"
Jaaaa, akkor minden oké. Végül is azzal semmi gond, ha a románok 2 hónap alatt lecsupaszítják Budapestet, meg attól keletre mindent.

VaradiJanos 2017.01.03. 17:42:13

@kopasz barmok mindenhol: Megszervezzek neked egy randevút basescu barátoddal? Pippantás közben majd paskolgatja a kopasz buksidat.

VaradiJanos 2017.01.03. 17:43:28

@rasztaszív: A pc nekem? Óh, az a liberálbuzernyák fajtátok játéka.

camilló 2017.01.03. 17:44:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez sajnos nem igaz! Én egy nagygyakorlat alkalmával kétoldali tüdőgyulladást és hangszálgyulladást szedtem össze:) Persze ez annak köszönhető, hogy reggel mínusz 30 fok körül volt és a sátor végében aludtam:) No de ami nem öl meg, az megedz!:))

rasztaszív 2017.01.03. 17:49:31

@VaradiJanos: akkor meg mi a faszt akarsz?

ogli dzsí 2017.01.03. 17:50:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szoktatás kérdése

katona nem voltam - egyházi gimnazista a 90es évek végén igen

mi is futottunk téli reggeleken töksötétben minusz fokokban Pápán a városban, ha nem volt elég rend a kolesz-szobában. Szóval sokszor. Ezt utána egy laza fekvőtámaszozással zártuk ököllel a fagyott betonon.....és annyira szar volt h élveztük

előtte se, azóta se voltam beteg...még náthás se, és a mai napig rendszeresen sportolok

ogli dzsí 2017.01.03. 17:52:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: persze rövid pólóban rövidgatyában, ezt mondanom sem kell...

élhetetlen 2017.01.03. 17:53:58

@camilló: Más a véleményünk. Végrehajtani a parancsot. Egy normális munkahelyen, ha a parancs hülye, akkor elmagyarázhatod, hogy miért nem kéne úgy csinálni, és szerintem ez a normális. „már 5. éve foglalkoztam harcművészettel!” És, a katonaság kellett ahhoz, hogy reggelente lemenjél akármilyen viszonyok között tornászni? Ehhez fel kellett áldoznod egy-két évet az életedből, karrieredből? Az életre szóló barátságok meg úgy is kialakulhatnak, hogy két évig, egymást segítve sikerre visztek egy projectet, kemény munkával, ami ér is valamit. De ennél jobb a sorkatonaság? Ne röhögtess már!

Mannlicher 2017.01.03. 17:56:08

@élhetetlen:
Én meg azt mondtam, hogy a tiltás csak arra vonatkozik, aki be is tartja, talán nem a törvénytisztelő emberek szívatására kellene kihegyezni a törvényeket. Az általad felvetett problémára, meg sajnos nem is megoldás, - lásd a berlini vásár esete a lopott kamionnal - sőt pont, hogy ellentétes hatást érsz el vele, mert csak a te lehetőségeidet szűkíted le.

Mannlicher 2017.01.03. 18:00:15

@ogli dzsí:
A románokat nem tudom, viszont legendás a szlovákoknál engedély nélkül vásárolható vaktöltényes fegyverek visszaalakíthatósága.

ogli dzsí 2017.01.03. 18:03:41

@Mannlicher: Igen, erre írtam h mind a charlie hebdós mind a brüsszeli fegyvereket szlovákiában vették....de pár fedett újságíró ugyanúgy tudott venni a románoknál+bulgáriában is, de a szlovákoknál ez ráadásul legális

élhetetlen 2017.01.03. 18:12:41

@Mannlicher: Én meg csak azt írtam, hogy nem tudom, mire írtad azt, hogy nem lenne olyan rossz. Ezért vettem fel azt a szokást, hogy bevágok egy fél mondatot a válaszba, hogy a címzett tudja, hogy miről beszélek. Az már magánvélemény részemről, hogy az illegális fegyvertartás kiszűrése hasznosabb lenne, mint legálissá tenni a fegyvertartást, de ez már mindegy.

camilló 2017.01.03. 18:17:38

@élhetetlen: Egy munkahelyen sem lehet megmagyarázni a főnök utasítását! ha igen, ott komoly baj van! Nem írtam, olyat, hogy a katonaság kellett hozzá, hogy lemenjek futni! de a többség nem úgy volt vele. Elképesztő fizikai állapotban voltak egyesek, amin bizony segített a sereg! Milyen karrier?? Kit érdekel a karrier? Szerencsés ember vagyok, mert mindig azt csinálta (most is) amit szeretek. Nem vezéreltek olyan ambíciók, ami a mai társadalmat jellemzi! Olyan nehéz elhinni, hogy nem pénz, meg karrier kell ahhoz, hogy az ember normális életet tudjon élni?? Project, meeting, meg kemény munka! Az országban ha közlekedsz sok helyen láthatod a munkám eredményét. Az teljesen más történet, mint akár egy gyakorlatot végigcsinálni, vagy keresztül vonatozni teherszállító vagonban az országot, de a fenének beszélek, úgy sem érted meg. Ettől a kemény munka, meg csapatépítéstől fel áll a szőr a hátamon!

VaradiJanos 2017.01.03. 18:30:58

@rasztaszív: Csak idegesíteni a magyargyűlölő agyadat .... már ami maradt belőle a szipkák utàn.

rasztaszív 2017.01.03. 18:39:40

@VaradiJanos: ennyit lehetetlen szívni,hogy te ellenfél lehess...:)

Mannlicher 2017.01.03. 18:43:14

@ogli dzsí:
Ha van kereslet, akkor van kínálat, ha az állam tiltja akkor pedig belép a képbe a fekete piac.

Mannlicher 2017.01.03. 18:48:55

@camilló:
Ez valahogy sehol sem megy, mert ha nincs gyári akkor jön a házibarkács, az emberi kreativitás határtalan, mindent lehet fegyvernek használni és mindenből lehet hatékony fegyvert eszkábálni. Hatékony a teljes társadalomra kiterjedő agymosás és/vagy lobotómia lenne, de akkor meg pont az emberi lét lényegét veszíted el.

ogli dzsí 2017.01.03. 18:50:49

@rasztaszív: @Mannlicher: nem szentírás ez se.

Mo-n tilos füvezni, a cseheknél szabad. Mo.-ban fogy a legkevesebb kábszer az EUban, a cseheknél a legtöbb.

élhetetlen 2017.01.03. 19:01:11

@camilló: Hát ez egy felesleges szóváltás már, de legyen. „Egy munkahelyen sem lehet megmagyarázni a főnök utasítását! ha igen, ott komoly baj van”. Ott van komoly baj, ahol az épeszű módosítást nem veszi a főnök. „Az országban ha közlekedsz sok helyen láthatod a munkám eredményét.”. Ha betonozol, akkor egy-két év kihagyás biztosan nem sokat számít a technológia szempontjából. Viszont vannak szakmák, ahol egy-két év kihagyás bizony súlyos, főleg, ha nem önszántadból hagytad ki. „Project, meeting, meg kemény munka!” Hát igen, összehozni egy országos ügyfélszolgálati, műszaki nyilvántartással rendelkező számlázási rendszert, az biztosan semmi, a te teljesítményedhez képest. És nem karrierről beszéltem, hanem csapatmunkáról, amihez szerintem nem kell sem a katonaság, sem a „katonaság csak végrehajtom, amit mondanak” szelleme. Te meg ezt nem érted.

ogli dzsí 2017.01.03. 19:04:03

@élhetetlen: a munkahelyeken sehol sincs demokrácia, ahol igen ott szar a management

Mannlicher 2017.01.03. 19:09:25

@ogli dzsí:
Papíron? :) Mondjuk azért meglepne, ha a csehek többet füstölnének a hollandusoknál...

Mannlicher 2017.01.03. 19:14:59

@ogli dzsí:
Akkor viszont fordítva is igaznak kellene lennie, ilyen szar "management" mellett Magyarországnak kellene Európa egyik legnagyobb demokráciájának lennie. Amúgy éha belegondolsz az alkalmatlan kontra szelektált felsővezető, egy központosított rendszerben is alkalmatlan marad csak több kárt tud okozni, míg megfelelően felépített struktúra mellett egy demokratikusabb rendszer is működhet kiválóan.

ogli dzsí 2017.01.03. 19:17:55

@Mannlicher: pedig többet füstölnek a csehek a hollandoknál, 2-3 napja volt egy chart (nemtomanevét chartosblog-index) a hollandok már limitálják a füfogyasztást az utsó években

én is prágában nyomom akkor is be lennék állva ha nem akarnám, mert az utcán is füszag van

ogli dzsí 2017.01.03. 19:19:26

@Mannlicher: a felsővezetőt a tulajdonos nevezi ki a saját kockázatára, és az ő pénze a cél, nem a demokrácia v. az h a munkásember jól érezze ott magát

élhetetlen 2017.01.03. 19:22:10

@ogli dzsí: Igazad van, ahol meghallgatják egy beosztott véleményét, esetleg figyelembe is veszik, az a cég biztosan befuccsol. Mi is lenne ebből az országból, túllépve egy cégen, ha meghallgatnák az érintetteket is egy-egy döntés előtt! Botrány! A management mindig jó döntést hoz, legfeljebb nem.

camilló 2017.01.03. 19:23:03

@élhetetlen: Ha főnök vagy, akkor Neked kell a legjobbnak lenni! Nincs vita ha döntöttem. Én rettenetesen belefáradtam már abba, hogy mindig mindent elmagyarázzak, mit és miért, miért pont úgy és akkor kell csinálni. Ezért nem igazán szeretem, ha beleszólnak a munkámba! A parancsot kiadják, de a végrehajtásba nem szólnak bele a seregbe, Hogy érzékeltessem: Ha azt a parancsot kapod, hogy fesd be az eget, akkor nem azt kell kérdezni, hogy hogyan, hanem azt, hogy milyen színűre! Ne mond nekem, hogy ez kisebb kreativitást kíván, mint bármely más civil munka! Egy civil munkahelyen, azt is elmondják, hogyan. Nos, mi tetszik jobban? A betonozásnál is számít egy év is. Én 19 éves voltam amikor bevonultam. Kérdezem én nagy tisztelettel, egy 19 évesnek mi esik ki a karrierjéből? Sokan ott gyakorolták be a szakmát, vagy esetleg kaptak szakmát. De a sorozásnál igyekeztek mindig figyelembe venni a civil képesítést. A seregnek is az a jó, ha nem egy teljesen "null kilométeres" katonát kap. A műszerészek így lettek rádiósok és bizony gyakorolhattak, mindenféle áramkörökkel, stb. Traktorosok, gépészek lettek harcjárművezetők, nehézgépkezelők, és nem is folytatom. Szóval mi esik ki a karrieredből?? Pont nem érdekelt soha a papír munka, és csak mint szükséges rosszat viselem el, de pl. az ISO rendszert úgy nem nézem semmibe, ahogy van. ha olyan rendszert összeraktál, akkor hidd el a seregben is megtalálták volna a helyed a hadtápnál, vagy mai divatos szóval a logisztikán. nem vált volna a hátrányodra! nagyon sok gépkocsi vezető ott szerzett gyakorlatot. Ma pl. az van, hogy semmi gyakorlattal kerülnek a fiatalok a forgalomba!
Karrierről beszéltél olvass vissza! Jobban a csapatmunkát sehol nem tudod megtanulni mint a seregben! Mint mondtam a parancsot kiadják, de nem rágják a szádba hogyan csináld. A végeredmény a lényeg! Te nem érted, hogy a sereg nem azt jelenti, mint amire Te gondolsz!

camilló 2017.01.03. 19:24:44

@Mannlicher: Anarchiában valóban működhetne a dolog, de ahhoz olyan emberek is kellenének!

VaradiJanos 2017.01.03. 19:28:34

@rasztaszív: Látom, az önbizalmadat legalább meghozta a cucc.

ogli dzsí 2017.01.03. 19:28:50

@élhetetlen: meghallgatni meg szokták a zembereket, ha olyanok, meg ha olyan az adott cég, ágazat, konkrét főnök

csak a döntésekbe nincs belepofa

Mannlicher 2017.01.03. 19:32:11

@ogli dzsí:
Ez új nekem Prágáról mindig a sör ugrik be. :)
Ez mondjuk egy kicsit árnyaltabb, mondjuk egy multinacionális vállaltnál, minél nagyobb annál inkább emlékeztet az állam működésére.

2017.01.03. 19:33:38

@VaradiJanos: "Megszervezzek neked egy randevút basescu barátoddal? Pippantás közben majd paskolgatja a kopasz buksidat. "

Mit akarsz szervezni, te szerencsétlen? Nem én vagyok az anyád.

VaradiJanos 2017.01.03. 19:35:21

@rasztaszív: Ne haragudj, kispöcök, de nem beszélem a fajtád nyelvét! Írd inkább magyarul!

Mannlicher 2017.01.03. 19:35:57

@camilló: Igazából mindkét felépítés esetén "olyan" emberek kellenek, különben nem működik.

VaradiJanos 2017.01.03. 19:36:28

@kopasz barmok mindenhol: Felizgultál a gondolatra, langyimangyi?

élhetetlen 2017.01.03. 19:37:11

@ogli dzsí: Aztán, mikor az történik, hogy kineveznek valakit (a kapcsolati rendszer), egy szint alatt a felsővezetésnél, és csak fél év múlva derül ki, hogy képes olyat mondani az adott területen dolgozó két diplomás probléma megoldóra, hogy ezen a területen nem kell kódoló, akkor kap egy kevésbé veszélyes területet, nem pusztul bele a cég, csak helyettem, mert ezen szöveg után leléptem, három külsőst szerződtettek a munkámra.

ogli dzsí 2017.01.03. 19:39:04

@Mannlicher: legjobb dolgom nekem van

gonoszmultinál dolgozom (ami azér jó mert nulla felelősségem van 15 másik departmentre tudom lendületből rákenni a kakát)

mindenhol finom sör van olcsón, az algériai emberemnek a füve is is occsóosztjaó
+ karácsony után hoztam 5 kiló csípős füstölt kolbit, meg fater házias jellegü szilvája se eldobni való

totál dzsanki leszek ettől a várostól

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 19:40:47

@camilló: "egy 19 évesnek mi esik ki a karrierjéből?"

A katonaságnál eltöltött egy év. (11 hónap, de a 12-kel nem lehet már sokat kezdeni.)

A seregben ami négyszögű volt, azt gurítottuk, ami kerek volt, azt vittük. Csak rémes értelmetlenségeket lehetett megtanulni. Néhány cigánygyerek ott tanult meg írni, meg néhány nagyon elmaradott szegény gyerek az alaphigiéniát. De aki rendes környezetből jött, azoknak ez nem adott pluszt. Inni, cigizni is sokan ott tanultak meg, mert mást nem lehetett csinálni. A százados nagykegyesen megengedte, hogy közösen vegyünk egy fekete-fehér nagyképernyős tévét, szóval legalább a kimittudot nézhettük esténként.

"Jobban a csapatmunkát sehol nem tudod megtanulni mint a seregben"

:)) Álmodban.

élhetetlen 2017.01.03. 19:42:19

@ogli dzsí: A döntésekbe nincs, a döntés befolyásolásába lehet. Na pá!

ogli dzsí 2017.01.03. 19:42:34

@élhetetlen: Na és? A multiknál nem a saját pézüket költik a vezetők, elmentél, nagy kaland, lefossák magasról. Azt is lefosnák ha vmi zsenialitásod folytán fele annyiba került a projekt. Okos ember nem dolgozik multinál max. 10 évet azt helló.

rasztaszív 2017.01.03. 19:47:08

@VaradiJanos: ok.takarodj a kurva anyádba.

rasztaszív 2017.01.03. 19:48:25

@VaradiJanos: cigány létedre nem tudsz cigányul?:)

camilló 2017.01.03. 19:57:10

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Szegeden voltam katona! Műszaki dandár települt ott. Sokan szereztek nehézképkezelői jogosítványt, és a kellő gyakorlatot is megkapták, így a civilben nem volt gond elhelyezkedni. A műhelyben autószerelők dolgoztak. Szerinted egy 19-20 éves hol szerezhet jobb gyakorlatot mint a seregben? Engem gépkocsivezetőnek vittek be. Én si szereztem gyakorlatot és leszerelés után nem a szakmámban helyezkedtem el, hanem sofőrködtem. Ezt a sereg nélkül kicsit nehezebben tehettem volna meg (Volt persze más mód is az olcsó jogsi megszerzésére.) Volt osztálytársam a szomszéd laktanyában volt mint századtechnikus. Utász gyakorlatot szerzett és nem hiszem, hogy a hátrányára vált később amikor elhelyezkedett egy útépítő vállalatnál. Nekünk a kantinban volt színes tv a folyosón fekete-fehér. Ne feledd, hogy akkor még a színes tv a civilben is nagy szó volt. Szerveztek szabadidős programot, de mi nyilván jobban szerettünk volna saját szervezésben a városban a szoknyák alatt kutakodni, de azt hiszem ez természetes minden fiatal férfinál.:) Soha nem felejtem el, az a szeretetet, amit a lakosságtól kaptunk. legyen ez egy rendezvénybiztosítás, vagy hóeltakarítás, de egy sima kimenő alakalmával is számtalan formában megnyilvánult! Voltak senkiházi tisztek? Voltak! De hol nincsenek semmirekellő emberek! megjegyzem erősen sértő az a megjegyzésed, hogy aki rendes környezetből jött. Én munkáscsaládban nőttem fel! Apám és anyám is 4 műszakban dolgozott! Nyilván én egy senkiházi proli vagyok, aki nem rendes környezetből jött!

rasztaszív 2017.01.03. 19:59:28

@camilló: no,én meg "egér" voltam ott.tudod,a szürkeállomány.kicsit máshogy láttam,mint te...

VaradiJanos 2017.01.03. 20:01:19

@rasztaszív: Ideges lettél, kispöcök? Múlik a fű hatása? Szólj a marokkói hulladék-barátaidnak, hogy vészhelyzet van, nem tetszik a való világ!

élhetetlen 2017.01.03. 20:02:39

@ogli dzsí: Na, most akkor mit mondtál? Tudod? A management mindig jó döntést hoz, azért van. És mindig igaza van. Szerinted. „elmentél, nagy kaland, lefossák magasról”. Ez igaz, ezért fért bele, hogy én jobban jártam, mint a cég. De hogy jön ez ahhoz, hogy a vezetésnek mindig igaza van?

VaradiJanos 2017.01.03. 20:02:45

@rasztaszív: Nem vagyok cigány, de fura ez a rasszizmus egy ilyen öleljükmagunkhozazegyesültnépeket-féle gnómtól.

rasztaszív 2017.01.03. 20:04:14

@VaradiJanos: kevés vagy te ahhoz,hogy felidegesíts:)de a cigánykodást felismerem.

rasztaszív 2017.01.03. 20:05:50

@rasztaszív: nincs ebben semmi rasszizmus,a cigányokkal általában semmi bajom,most is itt röhög rajtad egy mellettem:)csak a cigánykodást utálom.

VaradiJanos 2017.01.03. 20:07:00

@rasztaszív: Már hogy a fenébe ne ismernéd fel? Már az anyatejjel magadba szívtad. Mostanában pedig a migráncssimogatás jutalmául szán meg hasonló tejjel ali baba és csapata.

rasztaszív 2017.01.03. 20:12:22

@VaradiJanos: mit akarsz,fideszcigány?felidegesíteni nem tudsz:)hiába cigánykodsz.

camilló 2017.01.03. 20:18:25

@rasztaszív: Megfelelőképpen utáltuk is az egereket:) Mikor voltál, és melyik zászlóaljnál?

dunántúli gyerek 2017.01.03. 20:18:56

Óriási sikere van az újra kiadott Mein Kampfnak - de csak holokorrekt "magyarázatokkal" szabad az út
Forrás: kuruc.info/r/4/167907/

camilló 2017.01.03. 20:26:53

@rasztaszív: Akár ismerhetjük is egymást!:)) Veletek voltam 87 januárjában Sanyifalván:) Mondjuk engem csak vezényeltek egy Csepellel! Utána tavasszal jöttek át hozzánk egy páran abból a zászlóaljból.

rasztaszív 2017.01.03. 20:32:47

@camilló: mi maradtunk ott a tábort őrizni.azóta nem bírok ránézni a cseresznyepálinkára...

camilló 2017.01.03. 20:34:26

@rasztaszív: Én tüdőgyulladással mentem eü szabira:) A saját zászlóaljammal már nem is mentem ki.

camilló 2017.01.03. 20:37:59

@rasztaszív: Szóval export egér voltál!:)) Talán egy éve, volt a Népszabadságban egy cikk ami egy katonatársunkról szólt. Ő Kínába ment. Azért emlékszem rá mert 87 tavaszán hozzánk került és voltunk pár őrségben együtt, de sajna a nevére nem emlékszem. nagy Kína szakértő lett!:)

camilló 2017.01.03. 20:40:02

@rasztaszív: Az egyik cimborám is Veletek volt, Ő sokat járt VÁP szolgálatba Verebélyi Tibi. Edelényi srác. Tornatanárnak készült.

camilló 2017.01.03. 20:40:58

@rasztaszív: Milyen kicsi a világ!!:))

dunántúli gyerek 2017.01.03. 20:43:27

na álljatok le ezzel a szopkodással v. menjetek szobára

élhetetlen 2017.01.03. 20:44:36

@camilló: Na, ezzel sem megyek semmire, de megpróbálom. Nem mindig lesz az a főnök, aki legjobban tudja, A legdurvább az volt, mikor olyan főnököt kaptam, (jó nevű cégtől vették meg), akinek fogalma sem volt arról, hogy mi az a relációs adatbázis. PC-n ott volt kulccsal megjelölve valami, amit ezen kulcs alapján át lehetett volna rakni az új rendszerbe. Ő kitalálta, hogy max öt rekordot fűzzenek össze, (a többi veszik, mint adat), mi meg bontsuk szét a sort, megint használható rekordokra. Öten próbáltuk megmagyarázni neki, hogy hülyeséget beszél, de nem értette. a kedvenc kollégám ekkor lépett ki. Nem igazán díjaznék olyan főnököt, akitől csak azt kell megkérdezni, hogy milyen színűre az eget, a kreativitásomat nem erre fecsérelném. „Jobban a csapatmunkát sehol nem tudod megtanulni mint a seregben!”. Ezt vitatnám. Hasznos munkában is kialakulhat csapatmunka, de te ezt nem érted.

camilló 2017.01.03. 20:47:56

@dunántúli gyerek: Mi a gondod?? Imádom az ilyen csethuszárokat, mint te vagy! Tudod átéltünk valamit, amit Te nem! Engedd már meg, hogy legalább egy kicsit örüljünk!

dunántúli gyerek 2017.01.03. 20:54:02

@camilló: Én meg bőrnyakú voltam a USMC-ben és mert elítéltek ott kis értékü lopás miatt, a francia idegenlégióban folytattam kürtösként.

Ma biztonsági tanácsokat adok a tongai rendőrfőparancsnoknak, ebből élek, ez a munkám.

camilló 2017.01.03. 20:56:41

@élhetetlen: Nem is állítottam, hogy mindig az lesz a főnök, aki a legjobb, ettől függetlenül én annak a híve vagyok, hogy a főnöknek kell a legjobbnak lenni. Amikor az edzőit végeztem, komoly vita volt arról, hogy mit kell tudni egy edzőnek. Én most is kitartok az akkori álláspontom mellett. nem tanítok ugró forgó rúgást, mert én sem tudom megcsinálni, ráadásul szerintem éles küzdelemben nem hatékony. Versenyen lehet hogy elmegy, de kint az utcán... Szóval a seregben kiadják, hogy pl. vigye ki a rönkszállítókat az X őrségbe (megtörtént eset). Mondtam, hogy akkor tudom végrehajtani, ha vagy kocsiparancsnokit kapok, vagy kocsiparancsnokot. kell még más? nem! Adtak egy katonatársam, akinek volt kocsi parancsnokija! Azt hogy hogyan viszem ki (nyilván a Csepellel), meg a többi részlet nem érdekelte. mikor kész lettünk akkor jelenettük, hogy végrehajtva. nem érdekelte, hogy mennyit kínlódtunk, csak a végeredmény. A Te példádnál ez úgy történt volna, hogy kiadja a feladatot, aztán, hogy Te mit csinálsz (semmit nem értettem a szakszavaidból:)) nem szól bele! Akkor jelentkezel, ha kész a program. Működik? Igen! rendben lehet a kasszához fáradni, vagy mint a mi9 esetünkben, mehettünk haza egy eltávozásra!
Csapatmunka. van amikor 300 ember munkáját irányítom, de általánosabb az, hogy olyan 40-50. Csúnya lenne, ha nem tudnám mi az a csapatmunka!

VaradiJanos 2017.01.03. 21:00:30

@rasztaszív: Dehogynem, kispöcök. De nem kell félned, időben leállok, nem akarom, hogy agyvérzést kapj és anyád itt maradjon mínusz egy purgyéval. Mondjuk marad a fajtádból így is elég. Meg aztán másztok be elegen a nyamvadt kerítésen is.

rasztaszív 2017.01.03. 21:03:26

@VaradiJanos: te sosem fogsz tudni leállni a cigánykodással.ilyen a természeted.mást talán nem is tudsz.értelmes hozzászólásod itt még nem volt...:)

VaradiJanos 2017.01.03. 21:12:35

@rasztaszív: Próbáld ki egyszer a shift gombot, kispöcök! Ne félj, nem fogsz magyarnak látszani nyelvünk helyes használata miatt! Máshol is használnak mondat elején nagy betűt, nem fognak kiközösíteni a multikulti haverjaid.

rasztaszív 2017.01.03. 21:14:33

@VaradiJanos: na mi van fideszcigány,maradt a nyelvtannáciság?:)))

VaradiJanos 2017.01.03. 21:19:00

@rasztaszív: Ha apád nem tanított meg magyarul, nekünk kell. Ez a "nyelvtannácizás" jól bevált terelés a sok műveletlen tahótól.

rasztaszív 2017.01.03. 21:24:43

@VaradiJanos: terelés?miről?:)))egyelőre semmi értelmes dolgot nem sikerült elővezetned...:)

VaradiJanos 2017.01.03. 21:28:17

@rasztaszív: Terelés a primitívségedről.

rasztaszív 2017.01.03. 21:30:06

@VaradiJanos: csak a cigánykodás,már megint...:)

rasztaszív 2017.01.03. 21:48:14

@Tiszteltetem Brüsszelet: tartsanak is össze a fideszcigányok...:)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 21:50:46

@camilló: Kurvára leszarom, hogy pár szerencsés ember hasznosítani tudta, amit a seregben tanult. Ugyanezt megtanulhatta volna a seregen kívül is, sokkal gyorsabban.

A honvédségnél olyan szarok voltak az általános állapotok, hogy nem hiszem, hogy volt olyan laktanya, ahol akármennyitre is rendben mentek volna a dolgok. Sajnálom, ez képtelenség.

"erősen sértő az a megjegyzésed"

Nem neked szántam, felesleges volt magadra venned. Általános igazság volt.

camilló 2017.01.03. 22:26:19

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Nyilván Te 19 évesen már kész szakember voltál! Ez sajnos a többség nem mondhatta, és ma sem mondhatja el (ma különösen, látva a szánalmas oktatási rendszert) magáról. Én arról írtam, hogy gyakorlatot szereztek, nem páran, ha csak azt a zászlóaljat nézem ahol én voltam, szinte nem is volt olyan katonatársam aki ne kapott volna kiképzést civilben is használható szakmára, vagy begyakorolhatta az eredeti szakmáját! Még egyszer kihangsúlyozom ez a Magyar Néphadsereg idején volt! A rendszerváltás után a Gerecse program keretében rengeteg forrást vontak el a honvédségtől és elkezdődött a rohamos leépülés! Nekem is mesélték, hogy szabályosan éheztek a laktanyában. Ilyen akkor amikor én voltam katona nem fordulhatott elő! Olyan sem, hogy rongyosak lettünk volna, ami ugyancsak általános volt a 90-es években. Jellemző, hogy inkurrenciában a mai napig tudsz venni vadi új honvédségi cuccokat, de akkor nem adták ki a katonáknak. ne általánosíts, mert elrugaszkodsz a valóságtól. Te talán más ember vagy? Jó ha tudod, hogy pont mindegy kinek a fia. lánya az ember, meg honnan jött! Ha valaki másként gondolja, azt úgy hívják, hogy nácizmus! Engem soha nem érdekelt, kinek mi volt az apja, vagy az anyukája. Az inkább, hogy Ő maga, milyen ember! Ha gyengébb képességű akkor kötelességem segíteni neki, ha gyenge és megtámadják, akkor kötelességem megvédeni! Bizony én közbe lépek akkor ha azt látom az utcán, hogy egy szemlátomást gyengébbet bántani akarnak. Én soha nem gondoltam magamról, hogy több lennék, mint bármelyik embertársam!

Void Bunkoid 2017.01.04. 00:27:54

@Buchhalter: én inkább csak reálisan nézem. Az USA egy meglehetősen diverz gazdaságot alakított ki, ami végtermékeivel telef*ssa az egész világot, és egy rakás pénzt keres rajta.

Az oroszoknak összesen három terméke van, amit a világ megvesz tőlük: a földgáz, a kaviár, meg az igénytelen (nem rosszindulatúan mondom, hanem valóban az), ezért bármilyen körülmények között megbízhatóan működő fegyvereik.

Ha bármelyikre találnak alternatívát, a ruszkik meg vannak lőve.

A hadseregük meg háááát...van rengeteg tüzérségi lövegük, a Földön a legnagyobb harckocsiállományuk, és nukleáris robbanófejjel is ők rendelkeznek a legtöbbel.

A baj mindössze az ezekkel, hogy ezzel a felállással ők valamikor a hetvenes évek végén tudtak volna utoljára háborút nyerni. Azóta pl a világ legtöbb részén irdatlan összeget költöttek rakétavédelmi rendszerekre, ami kb azt jelenti, hogy ha az oroszok elpukkantgatnák az összes ICBM-jüket, azoknak max egy számjegyű százaléka találna célba.

Viszont ők normális rakétavédelem híján nagyon ráfáznának az érkező válaszcsapással.

Egyébként ezért is próbálkoznak nagyon nyomulni a kiberháborús fejlesztéssel, mert ha azzal sikerülne taccsra tenni az ellenfél kommunikációs rendszereit, akkor megint az élőerő meg a nyers izom döntene egy háborúban, mint a második világháború esetén, viszont problémát vet fel, hogy nyers izom terén is a NATO még a levegőből lenyomná őket.

Persze a mi tizenpár gripenes légierőnkhöz meg picsafüst hadseregünkhöz képest valóban félelmetesek :)

...de egyszer mondtam még régebben, hogy Magyarország térdre kényszerítéséhez igazából nem is kellene akkora hadsereg. Bárminemű polgári fegyvertartás és viselés szigorúan tiltott, és ráadásul Budapest ugye nagyon szeret a "nálunk minden itt van" szerepében tetszelegeni, ami szinte minden téren egy akkora vízfej, hogy talán sehol máshol nincs az egész világon ennyire brutálisan egyetlen városba terelve MINDEN.

Igazából nem is kellene akkora nagy szervezett hadmozdulatosdi, sajnálatos kimondani, de minket egy combosabb drogbáró is órák alatt megadásra kényszeríthetne azzal, hogy a kis privát légierejével lebombázza a g*cibe a fővárost (lehetőleg stratégiailag fontos pontokon), aztán bevonul a párezer fős, de a mienknél jóval jobban felszerelt magánhadseregével. Ha holnap reggel elkezdené a támadást, délután ötre már ki is lenne kiáltva az új-bolíviai katonai junta.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.04. 00:59:37

@camilló: "Nyilván Te 19 évesen már kész szakember voltál!"

18 évesen. Számítógépkezelésből volt oklevelem. :))

Vicces ezt leírni most egy PC-n.

Nem, mintha egyszer is használtam volna.

"tudsz venni vadi új honvédségi cuccokat"

A környéken az összes parasztnak volt zöld gyakorlóruhája. :)) Ez persze egy örömkatonát mélységesen felháborít.

camilló 2017.01.04. 16:07:31

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Az. hogy van okleveled, nem jelent semmit! Tudod van egy olyan mondás, hogy a nemtudás tudása a tudás kezdete! Nos 19 évesen de még 30 évesen is azt gondoltam, hogy tudok mindent! ma már tudom, hogy nem tudok semmit!:))
Nincs azzal semmi baj, ha valaki zöld gyakorlót vesz fel. Ez még abból az időből származik, amikor jó minőségű volt a ruha és civilben is előszeretettel hordta aki fizikai munkát végzett! Én azért hoztam fel , mert a rendszerváltás utáni honvédségnél éheztek a katonák, és rongyokban jártak, miközben a raktárakban hegyekben álltak a ruhák! Ilyen nem fordulhatott elő a MN idején. Nyilván más annak a tapasztalata, aki nem a MN-ben szolgált, hanem a MH-ban.

camilló 2017.01.04. 16:08:32

@Void Bunkoid: Nagyon el vagy maradva, ami az orosz hadsereg állapotát illeti! Ajánlom figyelmedbe a Haditechnika című lapot!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.04. 16:26:41

@camilló: "Az. hogy van okleveled, nem jelent semmit!"

De. Pontosan azt jelenti, hogy elvégezetem a szükséges 3 éves képzést, és sikeresen levizsgáztam.

"Nincs azzal semmi baj, ha valaki zöld gyakorlót vesz fel."

Talán nem esett le a tantusz, hogy ezeket a hadseregtől lopták a raktárosok, és jó áron eladták a környékbeli gazdáknak munkaruhának. Persze ezek zsír új ruhák voltak, a katonák meg jártak az ezerszer mosott, összement, kifakult ruhákban. Persze tiszta, rendes ruhák voltak így is, nem volt senki rongyos, az elképzelhetetlen lett volna.

A kaja nem volt fényes, de elég kalóriát tatalmazott. Volt a laktanyának saját mini sertéstelepe, a katonák gondozták, oda ment a moslék, és jött onnan hús.

camilló 2017.01.04. 18:15:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Igen, pont annyit jelent, hogy elvégeztél valamilyen képzést, és ezt oklevéllel bizonyítják! nem többet!!:))

Buchhalter 2017.01.04. 18:54:18

@Void Bunkoid: köszi a véleményed,nagyon tetszett. Frapáns ,egyszerű és sajnos sok igazsággal.Látom Camilo okostojás téged is megtalált.Vigasztalj meg: az összes szomszédunk többségét ugye szintén le lehetne rohanni ennyi katonai erővel mint amit felsoroltál?Camilo Ukrajnáról zeng odákat,de szerintem színtiszta okoskodás az is részéről.Szerintem a srác túl sokat nyomta a stratégiai játékokat és félig a cyber síkban maradt.

Chris Lamb 2017.01.04. 18:58:54

Miért az ördögtől való elképzelés a kötelező sorkatonaság újbóli bevezetése? Üres frázis puffogtatásnak tűnik de sok fiatalra rá férne a sorozás. És mondom úgy hogy én is voltam katona. És a nyifi-nyafi bambulából igen hamar embert faragtak belőlem. :D

nagybátyád 2017.01.05. 09:46:11

@rasztaszív: ez a büdös cigány rám is olyanokat mond, ami náluk a putriban lehet, hogy mindennapos, de nálunk teljesen ismeretlen fogalom.

nagybátyád 2017.01.05. 09:48:22

@Chris Lamb: speciel ha én Birka Kristóf volnék, aki egy bambula, biztosan használt volna nekem is a sereg. Így, hogy normális ember voltam, csak időpocsékolás volt. Ja, amúgy szaksziként szereltem, tehát nem is én voltam a legsilányabb harcos...
süti beállítások módosítása