B1 blogcsalád



Kirúgják a Népszabadság újságíróit

2016. október 28. - B1blog

A Népszabadságot eddig kiadó Mediaworks a napokban csoportosan tárgyal a lap dolgozóival, és megállapodik velük a felmondás feltételeiben - értesült a B1 blog.nsz_1.jpg

Információink szerint a szerződésben szerepel, hogy

év végéig az elbocsátott dolgozók semmit sem mondhatnak a szerződés tartalmáról, valamint nem beszélhetnek a kiadóról sem, különben elveszítik a végkielégítésüket.

A hírek szerint kifizetik a dolgozóknak a nekik szerződés szerint járó pénzt – ez az eljárás ritkaság a magyar sajtóban, ilyenkor általában zsarolással vagy jogi csűrés-csavarással át szokták ejteni a szolidaritás eszméjét régen elfelejtő újságírókat.

Vagyis a Népszabadság újságírói két hónap felmondási időre kapnak pénzt és végkielégítés is jár nekik.

Kétségtelen, ez igen komoly összeg a kiadónak, de megfigyelők szerint – nem akarnak újabb botrányt.

gjz.jpgUgyanakkor, értesülések szerint, elképzelhető, hogy több volt népszabadságos újságírónak rövidesen lesz munkája. Ha a Népszavát átveszi az új tulajdonos (aki a Marquard-csoport szerint nem Marquard, ki tudja), akkor többen mehetnek a minden valószínűség szerint Gál J. Zoltán vezette új laphoz, amely egyesíti a Népszavát és a Vasárnapi Híreket.

Gál 2002 előtt volt a Népszava főszerkesztő-helyettese és tulajdoni része is lehetett a lapban. Emellett

komoly szerepet játszott a Népszavának az MSZP-nek való átadásában.

A Népszava mostani főszerkesztőjét, Németh Pétert Marquard egyszer már kitette egy újságtól, a Magyar Hírlaptól a kilencvenes évek közepén.

Németh eddig foggal-körömmel ragaszkodott a főszerkesztői tisztséghez.

  • Javára írják, hogy a Népszava megmaradt.
  • Ugyanakkor az is tény, hogy nagyon súlyos áldozatok, s a lap teljes eljelentéktelenedése árán.

np.jpgA Németh-főszerkesztette lapnál tucatnyi újságírótól szabadultak meg, felrúgva a szerződéseket, végkielégítés, felmondási díjak kifizetése nélkül.

Korábban több a Népszavának kedvező vételi ajánlat is érkezett, ám

a főszerkesztő ezeket idáig rendre megfúrta, mert vele általában nem számoltak volna tovább.

Most nagy valószínűséggel „minőségi cserék” következnek. Vagyis elképzelhető forgatókönyv, hogy kirúgnak jópár embert a Népszavától, aki eddig reménytelen helyzetben, késő és alacsony fizetésekért dolgozott és odavesznek volt népszabadságosokat.

sl.jpgUgyanakkor ezzel nincs vége a várható médiapiaci változásoknak. Ahogy mondani szokás „iparági források szerint” a

küszöbön áll Orbán Viktor és Simicska Lajos kibékülése.

Ennek várhatóan egyik következménye lesz, hogy mind a magyar Nemzetnek, mid a Hír tévének ismét 180 fokos fordulatot kell tennie.

Ez – az eddigi tapasztalatok szerint – az ott dolgozóknak talán nem okoz lelkiismereti válságot. De elvesznek újabb kritikus médiafelületek.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4411848109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boross Bence 2016.10.29. 11:01:31

Helyes. Szépen felveszik a végkielégítésüket az újságíró urak és hölgyek, azután a csapat harmada Soros György pénzén új lapot indít, a másik harmada átmegy az Népszavához, és ugyanott folytatja, ahol abbahagyta, a maradék pedig szétszóródik a piacon, és nagyrészt a Mediaworks/Optimus valamelyik lapjánál kap munkát.

Sexual Harassment Panda 2016.10.29. 14:19:48

"küszöbön áll Orbán Viktor és Simicska Lajos kibékülése."
No persze.
Én meg láttam Elvist.

DFK 2016.10.29. 15:57:44

Ez gyakran megesik a munkavállalókkal: új tulaj jön, te meg repülsz. Mittől lenne más egy ujságíró?

morpho 2016.10.29. 16:07:41

@DFK:

Attól baszod, hogy egy vasesztergályos nem nyomozza ki, hogy a jegybankelnök közpénzen tartja el a szeretőjét. Attól!

élveteg 2016.10.29. 16:29:25

"Ennek várhatóan egyik következménye lesz, hogy mind a magyar Nemzetnek, mid a Hír tévének ismét 180 fokos fordulatot kell tennie.

Ez – az eddigi tapasztalatok szerint – az ott dolgozóknak talán nem okoz lelkiismereti válságot."

Ugyan már miért is okozna ? Az ujságíró ugyanúgy alkalmazott mint bárki más akinek a tulajdonos dirigál Ha tulajdonos érdekei úgy kívánják hogy 180 fokos fordulatot vegyenek akkor kettőt tehetnek Betartják amire utasítják őket Vagy mennek a fenébe

Alick 2016.10.29. 16:52:13

@élveteg: A szólásszabadság úgy értendő, hogy "de nem az én házamban". :)

élveteg 2016.10.29. 17:03:26

@Alick:

Pontosan A szólásszabadságot adminisztratív intézkedéseivel csak az állam fenyegetheti .korlátozhatja Egy tulajdonos nem mert ő határoz a saját házában történtekről Egy csomó blog vagy ujság kommentjei moderálva vannak ( NOL-on is működött moderáció ) Ha modertátor töröl egy megjegyzést az a szólásszabadság ellen van? A fenét Vagy egy gyárban egy dolgozó szidhatja feketítheti a céget vagy a vezetést ? Hamar az utcán találná magát bárhol a világon

nemecsekerno_007 2016.10.29. 17:36:44

@morpho: "Attól baszod, hogy egy vasesztergályos nem nyomozza ki...."

Muhahaha. A vasesztergályos csak megtermeli a "közpénzt" amiből a jegybankelnök eltarthatja a szeretőjét, az újságíró megírja, te meg háboroghatsz.

Illetve ez a vasesztergályos pénze, amit miután az állam lenyúl, átnevezik "közpénzzé" :) Aztán megy az országos nyálverés az elköltésén. Egyszerűen nem kéne elvennie az államnak, oszt akkor az ilyen értelmetelen blogokkal se fogyasztanánk áramot.

nemecsekerno_007 2016.10.29. 17:40:05

A cikkhez: Lehet itt gyártani az elméleteket, ha valaki ennyire ráér.
Egyébként ilyenek a piaci viszonyok.
Vannak emberek akik már ilyen viszonyok közt élnek 15-20 éve. Nem is járnak tüntetésre és próbálják kerülni a folyamatos közéleti nyálverést amennyire tudják. Különben megbolondulnának. Elég sokan vannak, talán őket kéne megszólítani. Persze nem hülyeségekkel.

Scott Tenorman Must Die 2016.10.29. 18:03:31

én azért vagyok a legszomorúbb, és azért tartom a népszabadság megszűnését nagyon szomorú dolognak (nem a sajtószabadság meg ilyenek miatt), mert tgm úr nem tudja megvásárolni hétfőnként az ábécében. és ez szerintem botrányosabb mindenféle sajtószabadság me más kérdésénél.

Jolka40 2016.10.29. 18:22:22

Fidesz-seggnyaló lap van már elég a piacon. Ha egy új tulajdonos jó üzletet akar csinálni, ellenzéki lapot csinál. Legalább on-line.

morpho 2016.10.29. 18:27:02

@nemecsekerno_007:

A közpénzt az újságíró is megtermeli, meg mindenki aki vásárol és áfát fizet, úgyhogy ezt nem értem, hogy mire vonatkozik? Nem kéne elvenni az államnak, de a vasesztergályos sosem nyomozza ki, hogy helikopterezést vesznek belőle, vagy naponta növekvő lakást? Viszont neki is joga van ezt megtudni. Az újságok bezárása és állami megszüntetése nem egyenértékű egy csavargyár bezárásával. Aki ezt akarja itt sugallni, az vagy nincs képben, vagy hazudik. Azok az emberek, akik "ilyen" viszonyok közt élnek 15-20 éve, és ezen nem háborodnak fel, akkor meg is érdemlik az "ilyen" viszonyokat.

morpho 2016.10.29. 18:28:04

@Scott Tenorman Must Die:

Ez nagyon jó poén volt!! Színpadon próbáltad már?

nemecsekerno_007 2016.10.29. 19:50:57

@morpho: "A közpénzt az újságíró is megtermeli, meg mindenki aki vásárol...."

Hehehehehe, ezen jót röhögtem :) A sok urban legend egyike, ami a szocializmusunk öröksége :)

Oszt szerinted az aki közpénzből kapja a fizetését, oszt vásárol, az az ÁFA nem közpénz ami az államkasszába megy a vásárlás után??? Ember, hát az onnan jött és oda megy vissza. Az attól nem lett több, csak rárakódik egy csomó adminisztrációs költség.
Na ezeket a dolgokat kéne végre tisztázni, mert addig marad az operett-kapitalizmus. A többségnek fogalma sincs róla, hogy mi hoz bevételt az országnak és ez elég nagy baj. Mert ebből fizetünk mindent ami nem a versenyszféra. És ha a közszféra nem azon van, hogy ezt segítse akkor marad a lerohadás vagy az államadósság növelése.

nemecsekerno_007 2016.10.29. 20:05:02

@morpho: "a vasesztergályos sosem nyomozza ki, hogy helikopterezést vesznek belőle, vagy naponta növekvő lakást? Viszont neki is joga van ezt megtudni...."

Fordítva ülünk a lovon. Valóban van joga megtudni, de nem úgy, hogy drágán üzemeltetünk különféle médiumokat amelyek szintén elég operett jelleggel működnek. Ha az állam nem venné el a pénzt, akkor az államnak kevesebb lenne és nem futná helikopterezésre. Ebben az esetben az újságírók, nem a helikopterezéshez hasonló faszságokkal tömnék tele a közéletet, hanem komolyabb témákkal.
Ha az állam több pénzt akarna, hogy mégis legyen miből helikopterezni, akkor meg adókat kéne emelni. Na ekkor baszná fel magát az adófizető vasesztergályos, a nem közpénzből fizetett egyetemi tanár, a piacról megélni képes gazdálkodó vagy a szintén piacról élő újságíró. Mert az állam el akar kezdeni a zsebükben turkálni és mivel ezt a pénzt kemény munkával, a piacról keresték meg símán érthető ha felkapják a vizet. Ilyen a normálisan működő kapitalizmus és demokrácia. Amíg sokan vannak akik érdekeltek a túlméretezett állami újraelosztó rendszerek fenntartásában mert közvetlenül v. közvetve ebből tartják fenn az egzisztenciájukat, addig a demokráciáról, sajtószabadságról, egyetemi autonómiáról szóló szöveg szimpla bullshit.
Olyan is csak az ehhez hasonló rendszerben fordulhat elő, hogy a közpénzből fizetett egyetemi tanár/szakértő kioktatja a kkv-kat, hogy hát igen növelni kéne a hatékonyságot, fejleszteni kéne az IT infrastruktúrát és a többi.... Ez így elég vicces.
A Népszabi-nál is valami hasonló történt. Egy darabig osztották az észt, mert volt pénz, aztán amikor elfogyott, akkor bedőlt a sz*r. Csak nem a sajtószabadságot kéne itt emlegetni, mert ez nem erről szól. Ha van rá igény, akkor a piacról el tudja magát tartani, ha meg nem tudja, akkor meg igazából nincs rá igény. Amíg ingyen van addig az emberek fel vannak háborodva, de amint a zsebükbe kéne nyúlni, hogy fennmaradjon, akkor már nem annyira lelkesek. Az emberek kb. 99.8%-a ilyen :)

nick papagiorgo 2016.10.29. 20:23:54

Egy marhaság ez az egész.
Van jó újságíró meg rossz újságíró, ugyanúgy, ahogy rossz meg jó lap is.
Ugyanakkor tény, hogy vannak baloldali meg jobboldali lapok.
Ha van jó (baloldali) újságíró és van jó (baloldali) lap, akkor az fenn fog maradni ,mert van igény rá, és veszik. Pecina is pl. azt mondta, hogy látott fantáziát a Népszabiban, mert van Orbán-ellenes elégedetlenség, de valami mégse ment, mert a lapot nem vették.
A rossz baloldali lapokat tehát nem veszik, és a rossz baloldali újságírók nem élnek meg. Kb ennyi a titka az ún. "sajtószabadságnak". Mert ha olyan jó lenne, akkor tömegek vennék, mert hiszen "ez mondja meg az igazat", ésatöbbi, a tulaj meg nem adja el az aranytojást tojó tyúkot, ugye.
A titok nyitja amúgy legalább annyira keresendő a baloldal és a baloldali újságírók hitvány minőségében, mint a "sátán-Orbánban". Pl. rengetegen kárognak, hogy "vége a Népszabinak, oda a sajtószabadság", de magát az újságot sose eszükbe se jutott megvenni, amíg meg nem szűnt, hehe. Aztán meg persze késő.

Philip F. Queeg 2016.10.29. 20:30:43

@Jolka40:

Hogy meggazdagodtak a Nébszabi eddigi tulajdonosai is.
Meg hát most jó üzlet ellenzéki lapot működtetni.
Ja, nem is...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.10.29. 20:36:20

@Boross Bence: A sorosfóbiás hülye fideszes fejeteket, hogy minden blogbejegyzés alatt a fasságaitokat kell olvasnom. Hülye rettegők.

holdlányka 2016.10.29. 20:40:09

@nick papagiorgo: Tévedésben élsz. A Népszabi jól fogyott, sokkal jobban, mint az összes kormánypárti propagandalap együttvéve, nem ezzel volt baj.
A baj az, hogyha tönkre akarnak tenni egy lapot ma Magyarországon,azt meg is tehetik. A Népszabi egy alku áldozata lett. Egyetlen politikai lap sem kaszál milliárdokat itt, de ez a lap úgy tudott nyereséget felmutatni, hogy nem tömték ki kormányzati hirdetésekkel.

Egyébként meg:
tldr.444.hu/2016/10/28/mar-evekkel-ezelott-behalozta-a-nepszabadsagot-a-fidesz

DFK 2016.10.29. 20:46:41

@morpho: a vasesztergályos valami hasznosat is letesz az asztalra, nem úgy, mint a síró-rívó újságíró.

morpho 2016.10.29. 21:29:13

@nemecsekerno_007:

Ezt most valaki nem érti. Én azt írtam, hogy mindenki fizet adót, tehát termel közpénzt, ha máshogy nem áfával.

morpho 2016.10.29. 21:39:10

@nemecsekerno_007:

"Ha az állam több pénzt akarna, hogy mégis legyen miből helikopterezni, akkor meg adókat kéne emelni. Na ekkor baszná fel magát az adófizető vasesztergályos, a nem közpénzből fizetett egyetemi tanár, a piacról megélni képes gazdálkodó vagy a szintén piacról élő újságíró. Mert az állam el akar kezdeni a zsebükben turkálni és mivel ezt a pénzt kemény munkával, a piacról keresték meg símán érthető ha felkapják a vizet."

Ez most is így van. Az állam turkáll a zsebekben, aztán helikopterezni megy. Viszont neked azt mondja, hogy nyugdíjra kell. Ha valaki megírja, hogy ő helikopterezett, akkor lebukott, a vasesztergályos meg felbassza az agyát. A vicc az, hogy ez Magyarországon valamiért nem igazán zavar senkit. Talán azért, mert mindenki lop, a vasesztergályos is. Viszont újság ügyben teljes tévedésben vagy. Abba kéne hagyni ezt a piacról tartsa el magát hülyeséget. Alig van olyan sajtóorgánum, ami eltartja magát a piacról. Ilyen logika alapján a médiumok 90!!!%-ÁT BE KÉNE ZÁRNI. PÉLDÁUL A FIDESZ MÉDIÁBÓL SEMMI NEM MARADNA. Itt nem az a lényeg, hogy sokan olvassák, hanem hogy van-e mögötte annyi pénz, infrastruktúra, alkalmas ember, kapcsolatok, stb, hogy ellensúlyt képezzen a kormánnyal szemben. kKevés ilyen orgánum van, de a Népszabi ilyen volt. Tőlük tudott meg az ország egy csomó mindent, amit a fideszes lakájmédiából, vagy a köztévéből sosem tudott volna meg!! Ez egy ellenőrző rendszer, amit sajtónak hívnak. Kormánypárti sajtó nem létezik. Ezzel, hogy a Népszabit kinyírták, gyakorlatilag maradt két olyan sajtóorgánum, ami sajátból is dolgozik, mert megteheti. A többi a többiek hírei után megy.

morpho 2016.10.29. 21:39:49

@DFK:
Ez egyre jobb lesz! Persze aki egy kő alatt él, az így látja.

Jolka40 2016.10.29. 21:45:32

@Philip F. Queeg: Kormánypárti lapot se egy nagy üzlet. Ja, hogy ott nem számít...

von Putri 2016.10.29. 21:51:17

@holdlányka:

A Népszabadság " úgy tudott nyereséget felmutatni, hogy nem tömték ki kormányzati hirdetésekkel."

Ezek a nyereségek az általad hivatkozott link szerint valókjában:
A Népszabadság "2009-ben 1,2 milliárd, 2010-ben 600 millió, aztán 700, és 900 milliós mínuszt hozott össze -"

A 2015-ös év is veszteséges volt, úgy hogy az egyszeri 400 milliós befizetésből eltapsoltak 300-at

Egyébként 2009-ben még dugig vot tömve vonalas körökből való hirdetésekkel. A nagy példányszám meg csak a pártállami arany idők lekopott maradványa

Hol itt nyereség? Ki fizesse a csődtömeget? A szocik is már rég ki akartak szállni

von Putri 2016.10.29. 21:57:35

@morpho:
Magyarország nem engedheti meg magának, hogy egyszerre két rablóbandát eltartson. Vagy a Fityisz, vagy a balfék kollekció, de az utóbbiak annyira faxok hogy még saját magukat is csődbe viszik folyton

Azért van választás, hogy a nép eldönthesse, kinek lesz előjoga a következő 4 évben a szerzéshez. A másik ha bejut a parlamentbe persze hőböröghet, de kimarad a kaszálásból. Ezt hívják nálunk parlamenti demokráciának

Mit nem lehet ezen érteni?

morpho 2016.10.29. 22:15:30

@von Putri:
Egyrészt Magyarország eltartja mind a két rablóbandát, ne izgulj! Másrészt a Népszabadság külföldi tulajdonban volt, harmadrészt pedig a parlamentbe kizárólag a fidesz nevű konglomerátum juttathat be annyi embert, hogy kormányt tudjon alakítani és amíg Orbán él ez így is lesz. A többi stimmel.

nemecsekerno_007 2016.10.29. 22:32:38

@morpho: "Én azt írtam, hogy mindenki fizet adót, tehát termel közpénzt, ha máshogy nem áfával..."

Én meg azt írtam, hogy aki az államtól kap pénzt, az nem termel közpénzt, csak visszadja annak akitől kapta (áttételesen persze, mert az állam is elvette valakitől.)

Hogy nem lehet ezt érteni. Persze meg lehet úgy bonyolítani az újraelosztást, hogy már nem látszik, hogy ki kivel van.

nemecsekerno_007 2016.10.29. 22:36:06

@morpho: Amiről te írsz, azt nagyon hamar ki lehetne deríteni egy elég drasztikus módszerrel. Az összes adót, járulékot és ÁFÁ-t egyik napról a másikra lecsökkentjük mondjuk 40%-al. Azonnal kiderül, hogy ki termeli a pénzt és ki költi azt "közpénz" felíratú címkével. Érdekes kísérlet lenne, de zavargások törnének ki.

von Putri 2016.10.29. 22:43:55

@morpho:
Már az első mondat bukik, mert ha a lúzert is eltartanák, akkor most gond nélkül megjelenne a Népszafaládé, és akkor ez a blog meg se jelent volna

morpho 2016.10.29. 23:25:16

@nemecsekerno_007:
Őszintén szólva az zavarhatott meg, hogy nem látom az összefüggést a között, hogy az újságíró is termel közpénzt és a között, hogy a közalkalmazottak, vagy avnyugdíjasok tulajdonképpen közpénzből adóznak. Akkor ez igaz egy vasesztergályosra is, ha állami cégnél dolgozik, kvázi háttal ülsz a moziban amikor ezt írod: "A vasesztergályos csak megtermeli a "közpénzt" amiből a jegybankelnök eltarthatja a szeretőjét, az újságíró megírja, te meg háboroghatsz."

A dolog egyébként azért hülyeség mert a tanár meg a nyugger sem akarja, hogy az állam mondja meg neki, hogy mire költse a pénze egy részét, de szerintem ez a történet szempontjából fingfűrészelés. Azt hittem, hogy én nem értek valamit és próbáltam logikát keresni a kommentjeidben, de csak az ellentmondást látom.

Ami a 40%-os kísérletet illeti, abban viszont igazad lehet, de a nemzetközi konszernek kezében lévő médiák túlélnék ezt. (a Népszava, vagy a Magyar Nemzet már kevésbé)

morpho 2016.10.29. 23:29:31

@von Putri:
Szerinted hová fognak menni a kirúgott újságírók? Burgenlandba pincérnek?
Neked van valami lövésed arról, hogy mennyi állami hirdetést helyeznek ki a médiához egy évben? (nem csak a lakájmédiához) És arról van valami elképzelésed, hogy ebből mennyit lopnak el? Na és szerinted csak kormánypárti politikusok lopnak jelenleg közpénzt a hirdetéseken keresztül? Ha kijössz a kő alól, kapcsold fel a villanyt és nézz körül!

andrásúr 2016.10.30. 03:57:00

Remélem hogy menesztik Németh P. -t a pitiáner bértollnokot !

na4 2016.10.30. 06:26:06

Végre megszűnik egy őskomcsi szennylap.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.10.30. 06:28:43

S mi a gond ezzel? Munkájukra nem tart igényt a vállalkozó, így végkielégetéssel elbocsátják őket. Minden nagyszerű, nem?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.30. 06:55:45

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "@Jolka40:
Ha van, aki finanszírozza a veszteséget, nincs gond."

Nem gond, a közpénzből önzetlenül adakozik a fideSS.

luis5 2016.10.30. 07:09:20

Hagyjuk mar ezt nepszabadsag=sajtoszabadsag dumat. Meg kellett volna szunnie 1990--ben. Mellesleg meg az osszes ujsagiro politikai prostitualt. Aki fizeti azt a véleményt nyomja.

luis5 2016.10.30. 07:09:55

Hagyjuk mar ezt nepszabadsag=sajtoszabadsag dumat. Meg kellett volna szunnie 1990--ben. Mellesleg meg az osszes ujsagiro politikai prostitualt. Aki fizeti azt a véleményt nyomja.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.30. 07:21:37

@luis5: "Meg kellett volna szunnie 1990--ben."

Bármikor megszűnhetett volan, nem sokan hullajtottak vona könnyet. Az ki a biztosítékot, hogy a hazaáruló tolvaj orbán gazdád eltaposta.

"Mellesleg meg az osszes ujsagiro politikai prostitualt."

Igen, ez pontosan igaz az általad olvasott, hallgatott médiumok "újsáíróira", a 888-ra, M1-re, Kossuth rádióra.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.10.30. 07:31:07

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

A politika alapja egyszerű dolog, csak a politikusok bonyolítják direkt, hogy az egyszerű nép ne értse.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.10.30. 07:35:39

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

Minden - szinte - újságíróra igaz ez.

Gondold csak át, az átlag újságíró számára a havi bér alapvető szükséglet, s jól tudja, ha nem úgy ír, ahogy az adott média gazdája ír, akkor hamarosan új munka után kell néznie. Azaz nem is kell ezt neki mondani nyíltan, tudja, hogy mit szabad és mit nem. Hiába nem tetszik mondjuk a ballib irány, azt nem kritizálhatja egy ballib médiánál, s tök ugyanez fideszes média esetében.

Nagyon nagy névnek kell lenni ahhoz a szakmában, hogy az újságíró teljesne szabadúszó lehessen vagy szabad kezet kapjon, s meg tudjon így élni.

Alapvetően az átlag újságíró ugyanúgy nem szabad, mint az irodai dolgozó - meg van mondva neki, mik aszabályok, s vagy betartja vagy kirúgják.

nemecsekerno_007 2016.10.30. 09:25:42

@morpho: "Akkor ez igaz egy vasesztergályosra is, ha állami cégnél dolgozik..."

Akkor valóban igaz, ezért nem az számít, hogy vasesztergályos v. újságíró. Azért működhet nálunk ez a rendszer mert ezt örököltük a szocializmusból, ezért van még mindig 50%-on az elvonási szint. Finanszírozni kell a nyugdíjakat, az államigazgatást, a pártokat, a közalkalmazottakat, az egészségügyet. Megy minden a nagy közös kalapba, abból meg mindenki úgy vesz ki ahogy okosba meg tudja oldani, de véletlenül se úgy ahogy befizetett. És itt nem csak a helikopterezésre vesznek ki, hanem nyugdíjra, eü ellátásra is. Nagyjából az van mint a Kádár rendszerben: Ti loptok ott fent nagyban, mi meg itt lent kicsiben. Annyi a különbség, hogy most már sokan vannak akik ezt nem tudják megtenni.

"azért hülyeség mert a tanár meg a nyugger sem akarja, hogy az állam mondja meg neki, hogy mire költse a pénze egy részét"

A nyugger pénzének kb. 60%-át a mostani aktívak fizetik. Ugyanez igaz a közpénzből fizetettekre is (ide tartoznak az egytemek is) Kicsit álszent dolog azt mondani, hogy szabadságjogai sérülnek valakinek ha nem költheti bármire a más pénzét.

de let e ... 2016.10.30. 09:25:57

De most komolyan , van képe itt bárkinek is piacról beszélni , amikor a fideszes lakájmédiába milliárdokat önt a kormány állami megbízások formájában nulla nézettségű tv-khez , nulla olvasottságú újságokhoz ? Amikor a korrupciós és egyéb ügyek leleplezésekor egyedül az újságírónak van félni valója az igazságszolgáltatástól ? A fideszes logika egyszerű , elhallgattatni mindenkit , aki nem azt mondja amit mi akarunk ... no ez ugye szintén a diktatúrák jellemzője ...

Stohl András 2016.10.30. 09:54:27

Tetszettek volna nepszabit venni, akkor nem szunik meg. Ha a libsiknek ez ilyen fontos, miert nem vett mindegyik 10-et, hogy tamogassa oket ?? Ja nem mert a penzbe kerul, de az Orbantol elvarnatok, hogy kozpenzbol mukodtesse a kommunista diktatura partlapjat.

$pi$ 2016.10.30. 10:18:38

@de let e ...: "A fideszes logika egyszerű , elhallgattatni mindenkit , aki nem azt mondja amit mi akarunk ..."

Ja, látom téged meg gyíkká változtattak, de már elmúlt. Viszont marhaságokat tudsz beszélni mindenféle elhalgattatásról... folyamatosan azt övöltözöd, hogy, milyen csend van. :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.30. 10:50:57

@$pi$: "marhaságokat tudsz beszélni mindenféle elhalgattatásról"

Pedig okosat beszélt, te vagy a marha. Te is csak a habonymédiát bújod. Így nem ért el hozzád pár hete a hír, hogy az orbán eltaposta a Népszbadságot.

1ghost 2016.10.30. 11:39:33

A fideszganék kinyírnak mindenkit, aki szót emel a gazemberségeik ellen! Rákosiék óta nem volt ilyen gané kormánya az országnak., A fideszes soha nem dolgozó és semmihez sem értő paraziták az utolsó csepp vérünket is kiszívnák, ha hagynánk. De nem hagyjuk.

A fideszmaffia eltakarítása ezért hazafias a kötelesség! Aki ezt a velejéig korrupt, tolvaj, gerinctelen, országkifosztó orbán bandát védi, az Magyarország ellensége!

$pi$ 2016.10.30. 11:58:41

@1ghost: "A fideszganék kinyírnak mindenkit,"

Te például már egy éve gyalázkodsz meg gyűlölködsz büntetlenül ezeken a blogokon. Már tök jogos lenne, ha valaki megetetné veled a golyóigat, de még senki sem nyírt ki. Mivel magyarázod ezt?

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.10.30. 12:19:22

@morpho:
"... hogy egy vasesztergályos nem nyomozza ki,................."
Tudod, te, hogy például a "Tanár úrnál" hány esztergályos képeztette ki magát újságírónak?
Tehát, tud az esztergályos nyomozni, vagy nem?
Na, de!
Tudod te, hogy hány esztergályos hiányzik ma az iparból?
A kétszakmás újságíró leteszi a pennát, oszt beáll az NCN mögé, a vállalti újságíró meg megírja az Eszterga c. vállalati lapban: " A NER, az Ember minisztérium meg a Lázár tanács sikeresen hajtja végre az esztergályost az iparba programot."

Netuddki. 2016.10.30. 12:21:06

@$pi$: A tolvaj fideszes férgeket még nem taposta el senki. Mivel magyarázod ezt?

Netuddki. 2016.10.30. 12:23:59

@Stohl András: "de az Orbantol elvarnatok, hogy kozpenzbol mukodtesse a kommunista diktatura partlapjat."

Hát bazmeg, pedig az orbán közpénzből működteti (sikkasztja) a komunista diktatúrójának a fideszes pártlapjait. Nem is egyet, csak egyiket se Népszabadságnak hívják.

$pi$ 2016.10.30. 12:31:47

@Tibi !: "A tolvaj fideszes férgeket még nem taposta el senki. Mivel magyarázod ezt? "

Gyűlölködsz. de nem figyel rád senki...

Netuddki. 2016.10.30. 12:32:25

@$pi$: Gyűlölködsz. de nem figyel rád senki...

$pi$ 2016.10.30. 13:57:55

@Tibi !: Nem neveztem senkit féregnek és nem akartam senkit eltaposni. Eltakarítani sem akartam soha senkit.

Ha elgondolkodnál rajta, akkor megérthetnéd, hogy altaposása, eltakarítása, kiírtása maga a gyűlölködés, pont az a gyűlölködés, ami bűncselekmény és ami veszélyes a társadalomra nézve. Ha ezt a fidesz megakadályozná tök joggal tenné.

Amúgy klassikusan nácikat szoktak ezekkel a tettekkel vádolni, de ezen sem lepődünk meg, tudjuk kik vagytok.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.30. 15:01:58

@$pi$:

pszichopata aranyvirág, mindig elérzékenyülök, amkor ti Európa szégyene fajgyűlölő fidesznácijai amiatt siránkoztok, hogy mások a gyűlölködés esetét valósítják meg veletek szemben.

Jaj drága bogár, de sajnálom azt az érzékeny kis náci lelkedet. Majd küldünk vigasztalásnak Mein Kampfot, hogy megnyugodjál. Aztán majd felteszed a könyvespolcodra Marx mellé. Legalább akkor lesz majd két könyved.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.30. 15:17:37

@Boross Bence:

gondolod te fideszbirka, hogy Sorosnak jobb dolga sincs mit hogy a New Yorki penthouseaiból ezt a mindent elbaszni képes lúzer hangyafasz méretü magyar proli társadalmat figyelje?

$pi$ 2016.10.30. 15:55:35

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: "az érzékeny kis náci lelkedet."

Pont te nácizol? Alig bírod ki lincselés meg akasztgatás nélkül, a nyálad kicsordul a gondolatra is, hogy valami jó kis tisztogatást rendezhessetek a haverjaiddal. Van abba valami perverz, ahol az ilyen aljemberek mint te csőcselékeznek, mintha nem lennél ott a csőcselékben, mégpedig az első sorokban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.30. 16:36:07

@$pi$: "altaposása, eltakarítása, kiírtása maga a gyűlölködés, pont az a gyűlölködés, ami bűncselekmény és ami veszélyes a társadalomra nézve."

Ez így van. Pont ezt csinálják orbánék másfél éve, teljse sikerrel.

$pi$ 2016.10.30. 17:41:49

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: "Ez így van. Pont ezt csinálják orbánék másfél éve, teljse sikerrel. "

Mivel te gyűlölködsz nem hiszek el neked semmit. Főleg amikor másokat gyűlölködéssel vádolsz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.30. 17:58:53

@$pi$: Valakivel keversz. Te gyűlölködsz, aranyom.

A logikád meg penge éles, meg ne vágd vele magad a nagy igyekezetben!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.30. 18:01:06

@morpho: "a jegybankelnök közpénzen tartja el a szeretőjét."

A jegybankelnök közpénzen tartja ki a szeretőjét.

Boross Bence 2016.11.09. 09:51:40

@Narancsseggű Mandrill:

Friss hír: A Népszabadság újságírói új lapot indítanának

index.hu/kultur/media/2016/11/08/a_nepszabadsag_ujsagiroi_uj_lapot_inditananak/

Tippelhetsz, hogy ki az egyelőre ismeretlen "külföldi befektető".

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.11.09. 22:08:28

@Boross Bence: Ó be kár. Lehet, hogy mégsem kizárólag kormánypropagandát lehet olvasni a jövőben? Úgy sajnálom, pedig már majdnem előfizettem a Magyar Időkre. Én lettem volna a 128. előfizető. Szerencsére ők piaci alapon élnek meg, tudod. :-)
süti beállítások módosítása