B1 blogcsalád



Csak a Jobbikkal tudja a baloldal leváltani Orbánt. Vagy még úgy se

2016. október 11. - B1blog

vg.jpg

Orbán ellenében még Vona Gáborra is lehet szavazni. Mert e pillanatban semmi sem előrébb való, mint Orbánt kirobbantani a székéből.

Így Kőszeg Ferenc, az egykori SZDSZ egykori fenegyereke, a liberális jogvédő, a Magyar Helsinki Bizottság alapítója, úgyis mint sorosbérenc-migráncssimogató. Hát itt tartunk.

Igen, itt. 2016-ot írunk.

Ma Magyarországon a Fidesz a koncepcionális szélsőjobboldal.

Még véletlenül sem elvi. Ha a tolvajtempó fenntartásához épp a náci stíl a legkifizetődőbb, hát olyan xenofób kampányt indítanak, amilyet a világ nem látott. Settenkedő háttérhatalmak karvalycsőre tépi ki szűz magyar anyákból a meg nem született csecsemőket – bármikor ontja ezt magából a lakájmédia. (Csak hogy Rogánról vagy a jógamatrac-akrobatáról véletlenül se ejtsenek említést.) Ehhez képest a Jobbik maga a liberális nihil, a brüsszelita centrizmus.

A jobboldali politikai örvény egyre jobban szélre tolja a Fideszt. Új szavazónak nyoma sincs, a kedves vezető célja a törzsközönség fanatizálása, hogy fel se merüljön a gyorsnaszád elhagyásának gondolata.

A mindennapi korrupciós botrányok, a vállalhatatlan urizálás, a non-stop hazudozás rendesen forgácsolja a valódi konzervatívokat a narancsligetről. Őket próbálja felcsipegetni a Jobbik. Vona megértette: a szélsőjobbon erős a plafon, 10 százalék fölé (a teljes népességben) akkor sem tudna menni, ha Szálasi maszkban imitálná Hitlert. Úgy pedig végképp nincs esélye, ha a Fidesz épp az ő vizein kezd kalózkodni, elszedve szlogenjeit, alpári indulatát és szavazóit.

A Jobbik számára az egyetlen út a centrum felé vezet - ha tetszik, hát cukiságkampánnyal, rengeteg lábmunkával, aktív falusi jelenléttel. Igény az lenne az antiszemitizmusra, de a köldöknéző hőbörgéstől nemhogy nem jutunk előrébb, de a bőgatya is lerohad rólunk egy idő után kínai cérna nélkül.

Egyre fakuló emlék hát a cigánybűnözést emlegető, antiszemita, EU-ellenes, kilépéspárti Jobbik. Vona lassan helyet cserél egykori polgári körös társával. Csak míg utóbbi, a kedves vezető egyre kevésbé tudja eladni világmegváltó szűz kezek politikáját, addig kormányzati szempontból a Jobbik valóban intakt. Elvégre valóban nem kormányoztak még.kuvasz_1.jpeg

Remélem azért, hogy ez így is marad.

Akkor mégsincs igaza Kőszegnek?

Lépjünk eggyel hátrébb. Az elmúlt évek időközi országgyűlési és polgármester választásai megmutatták: a Fidesz és Orbán Viktor legyőzhető. Nem is egyszer. Sorozatban. Ehhez azonban egy peremfeltételnek kell teljesülnie: a kormánypárt jelöltjével szemben egyetlen egy jelölt állhat csupán. Mindegy a színe, hisz képes becsatornázni a Fidesszel szembeni indulatokat - azokból pedig bőven akad.

De könnyebb mondani, mint megcsinálni. Egy-egy esetleges, különleges alkalommal még el lehet játszani, hogy a Jobbik nem találja az ideális jelöltet, vagy a baloldal vonul ki teljesen a kampányból, de az országgyűlési választásokon számtalan érdek és indulat zavarja a realitást. (Utóbbira kiváló példa a baloldal szereplése 2008 óta minden voksoláson.) Ha az MSZP és szatellitszervezetei egymással sem tudnak dűlőre jutni, hogy koordinálnák a Jobbikkal az akárcsak hallgatólagos közös indulást?

Az eredmény pedig ugyan az, mint 2010-ben és 2014-ben: Orbán leválthatatlan.

Ha mégis létrejönne minden választási körzetben az egy kormánypárti kontra egy ellenzéki jelölt versengése, amelyet - a közvélemény-kutatások kormánnyal szembeni elégedettségi mutatói alapján - jó eséllyel

106-ból legalább 90-ben az ellenzéki nyerne meg.

De még akkor is marad egynéhány komoly gond.

Itt van mindjárt a kormányalakítás. Kétségtelen, hogy soha nem tudtuk volna elképzelni, hogy „Mészáros Lőrinc” felszámolja a Népszabadságot, de egy bal-Jobbik koalíció már a tündérmesék és lázálmok kategóriáját is kenterbe veri. Egy ilyen helyzetben sajnos sokkal reálisabb egy Fidesz-Jobbik koalíció. Lásd még: kisgazdák.

A helyzet csak akkor kerülhető el, vagy oldható föl, ha a baltól jobbig tartó koalíciós kormány - ha meglesz a kétharmada - mindössze 100 napra kér bizalmat a parlamenttől, ez idő alatt preparál annyit az alkotmányon, választójogi törvényen, amennyit lehet és tud, majd lemondva - immár egyenlő pályák, egyenlő esélyek mentén – új választást ír ki.

Bármennyire kockázatosnak hangzik, még ez a leginkább járható út: a választók ilyen nyolc év után hálásak lesznek, ha nem verik át őket, sőt, olyan kormánnyal találkoznak, amely akár saját kárára is, de betartja adott szavát.

Ilyen helyzetben egyetértenénk Kőszeggel. Igen,

inkább demokrácia-orvosló szivárványkoalíció, mint egy újabb viktoriánus ciklus.

Ha azonban az a kérdés, hogy a hibahatáron belül a Fidesznél népszerűbbnek látszó Jobbikot kell-e támogatni bármely baloldali párttal szemben, a válaszunk: egyértelmű nem. Mert:

  • a Jobbik még erős baloldali átszavazás mellett sem képes megverni a Fideszt, így az eredmény a baloldal még nagyobb veresége,
  • ha a Jobbik valami csoda folytán önmagában képes lenne kormányozni, az még Orbánnál is nagyobb katasztrófa lenne.

Utóbbi kijelentésünk magyarázata: kétségtelen, hogy a Vona-féle fősodor befelé húz, ahhoz azonban, hogy az országot saját szája-íze szerint tudja kormányozni 2000-2500 saját, bizalmi emberre van szüksége. (Minisztériumokba, állami vállalatok felügyelőbizottságaiba, nemzeti bankos alapítványokba, hatóságok és háttérintézmények élére, stb.).

A Jobbik nem rendelkezik ekkora holdudvarral, vagyis nagyon gyorsan ott tartanánk, hogy a KLIK élén egy sámánhitű ősszittya vezényel, a Nemzeti Bankból kiszorul a jóga és átveszi helyét a baranta, egyszóval: jönnének a mélyhunok, jönnének a szarból. A Jobbik fizikailag képtelen a kormányzásra, hiszen Vona mögött közvetlenül már a hivatásos hőbörgők állnak.

ashwood

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8711790351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geo_ 2016.10.11. 14:51:38

A választási törvény módosítását talán ki lehetne préselni:

geo1.blog.hu/2016/10/10/jobbikkal_mukodik

bonfred 2016.10.11. 21:28:24

"A helyzet csak akkor kerülhető el, vagy oldható föl, ha a baltól jobbig tartó koalíciós kormány - ha meglesz a kétharmada - mindössze 100 napra kér bizalmat a parlamenttől, ez idő alatt preparál annyit az alkotmányon, választójogi törvényen, amennyit lehet és tud, majd lemondva - immár egyenlő pályák, egyenlő esélyek mentén – új választást ír ki."
Milyen cuccot szedsz, ki a dílered?

Emília Röszkei 2016.10.11. 21:51:20

@Geo_: És a 100 nap után visszajön Orbán és az összes leadott szavazat 2/3-ával visszacsinál mindent. Mivelhogy mind a jobbik, mind a ballik szavazóinak egy számottevő része ráébred, hogy pártjuk átvágta őket és számukra vállalhatatlan megegyezéseket kötött. Továbbá abban a 100 napban úgy összevesznek az állami pozíciók (annak a 2000 helynek) az elosztásán (hisz a fidesz kinevezetteket mégsem hagyhatják ott), hogy mindenki rájön, inkább a patás ...

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.11. 22:17:50

A felcsúti diktátort az tudja leváltani, akiről elhiszik, hogy börtönbe fogja vágni az egész fideszt. Akkor orbán csőcseléke két kézzel fog szavazni az új erős emberre, mert ennél jobb programot senki se tud adni. A rezsicsökkentés, meg hogy megüzentük Brüsszelnek hogy nalunk 3.3 millió barom futkos szabadon az utcákon csak kutyafüle ehhez képest.

Larry Silverstein 2016.10.11. 22:17:55

hehe....már csak az a kérdés rátok kinek van szüksége a győzelemhez

Geo_ 2016.10.11. 22:22:50

@Emília Röszkei: vegyük sorra az elvi alternatívákat, s nézzük meg, minek mekkora az esélye, mik az előnyei, mik a hátrányai. (Ezt most nem fogom :-)

Pl van, aki azt mondja, hogy ha a választási koalíció alkotmányozásra kér felhatalmazást, akkor 50 %-os többséggel is lehet új alkotmányt készíteni...

van, aki azt mondja, hogy az arányos választási törvény kierőszakolható - de ekkor is a Fidesz és a Jobbik valószínűleg megszerzi az 50 %-ot...

Viszont ha eleve korlátos időre vállalják a mandátumot - ez lehet 1-2 szer száz nap, akármi - akkor nincs min összeveszniük, s ennyi idő alatt ki lehet takarítani a legfontosabb kinevezetteket is...

Van véleményem - Személyes meggyőződésem, hogy egy választási mozgalom (ex-fideszesektől az "újbaloldalig", LMP és "civilek", stb) képes lenne győzni, s egy előválasztással normálisan ki is lehetne választani a jelölteket - de ez csak nekem érdekes :-) Ugyanakkor abban biztos vagyok, hogy ki lehet sakkozni az esélyeket, előnyöket/hátrányokat, a várható támogatottságot.

sírjatok 2016.10.11. 22:39:27

"Csak a Jobbikkal tudja a baloldal leváltani Orbánt"

kisegér, elefánt, "hallod hogy dübörgünk?" szindróma...

Maradjunk abban, hogy a Jobbik tudja egyszer majd (Orbán után) leváltani a Fideszt, de azt a visítást, ami akkor kezdődik az ilyen balos blogokon, már előre élvezem :D

conchita wurst 2016.10.11. 22:42:07

@Geo_: jelen helyzetben jó ha a 2014es szintet éri el az ellenzék, ami ugye fidesz 2/3ot jelent. És a ktgvetés tele van lével, jövőre kezdődik az osztogatás.

+vona előttt jövő áll, nem fogja bepiszkítani a nevét ballibsikkel, vona simicskát vinné a házasságba a ballibsik meg a csupasz seggüket és a nagy eszüket LoL
+vonának soha nem volt baja az alaptv-el, sem a választási rendszerrel

Az teljesen kizárt, hogy a jövőmentes ballibsik kedvéért majd olyat tesz vona ami neki nem érdeke..:), a B1 nevü MSZP blog szerint viszont jó 5let lenne

A valóság ez - a ballibre lassú halál vár, 2018ban is bekerülnek az országgyülésbe páran, de kevesebben mint 2010ben és 2014ben. Senkinek nincs rájuk szüksége a kormányzáshoz, ennyi.

conchita wurst 2016.10.11. 23:02:25

Az MSZP alelnöke bemutatja: itt a bizonyíték arra, hogy Orbán áll a Népszabadság kinyírása mögött Műsorvezető: - Mi mutatja azt, hogy Orbán Viktor áll a Népszabadság felfüggesztése mögött? Gőgös Zoltán: - Hát az, hogy minden mögött ő áll.
Forrás: kuruc.info/r/6/164868/

teleorman 2016.10.11. 23:28:30

Ha nem Magyarországon lennénk, lenne harmadik megoldás is. A csendes többség egyetért abban, hogy a ballibhez képest mégiscsak valamilyen kormányzóképességet felmutató Fidesz (NER, Orbán-rendszer stb.) 6 év után már nagyon elszemtelenedett. Leváltása időszerű, ám csakis a két szélsőoldal (ballib+Jobbik) együttműködésével nem esélytelen. Tehát választási koalíció, az összes NER-en kívüli párt által támogatott, nem alibi szakértői kormány beigérésével, a NER legirritálóbb szélsőségeinek (van belőlük bőven) lebontása érdekében. Lehetne ilyen, minden szakterületnek vannak tisztelhetö, pártpolitikától nem fertőzött kiválóságai. Csakhát a konc közelébe kerülő pártok prominensei nem fognak önmérsekletet tanusítva visszalépni, a "nemzet üdvéért". (Ma már az ilyen megfogalmazás is röhejes.en hangzik.) Marad tehát a NER, s a kábult kétmillió támogatásával a zsákutcában döngő léptekkel masírozó, a maradék nyolcat is szegénységbe és lemaradásba taszigáló Vezér.

morph on deer 2016.10.11. 23:57:13

A vicc az, hogy meg lehetne csinálni, ráadásul anélkül, hogy bárkinek 'arcvesztéssel' járna!

Ha nem pártokra, hanem 'ügyekre' szavaznánk, mégpedig úgy, hogy (párt)színtől függetlenül a legesélyesebb személyt támogatná minden 'elleenzéki' szavazó!
Természetesen az előbb már említett meghatározott idejű mandátumra fókuszálva.

Példa:
"Az ideiglenes választási koalíció vállalja, hogy győzelem esetén megteremti a jogi hátteret és gazdasági feltételeit az egészségügy (oktatás, szociális rendszer, stb) felzárkóztatásának, így és így!
Aki ezzel egyetért, az szavazzon közös jelöltünkre, Zember Z. Zalánra!

A vezetők közötti rivalizálást jórészt ki lehetne védeni, ha sikerülne egy 'szakértői', technokrata kormányt összeállítani valódi szakemberekből, a politikát pedig a demokrácián alapuló 'nemzeti minimumra' próbálnák leszorítani.
Nem lenne lehetetlen, ha adott időtartamról van szó.

A pártszimpatizánsok pedig a jelenlegi trágyadomb kitakarítása és a demokratikus jogállam helyreállítása idején felmutatott tényleges teljesítmények után pontos(abba)n tudnák, hogy ki érdemel bizalmat és ki nem a következő, akkor már hagyományos párt alapú választásokon.

Meg lehetne tenni?
Elvben természetesen!
Baromi sok melóval, minden érdekelt részéről!

Gyakorlatilag viszont Magyarorszáhon élünk, és sajnos illuzórikus racionális megoldást elvárni akkor, amikor mindenki tisztán érzelmi alapon dönt...

Kár, mert akár működhetne is.

laci_52 2016.10.12. 00:45:27

Álmodozni és spekulálni lehet. A valóság azonban az, hogy a Jobbik Orbán tartalékserege, potenciális szövetségese, a Vona-féle irányváltás is ezt mutatja. Ők ketten akkor is biztos többség, ha a Fidesz nagyon meggyengül.

Nem rúg itt labdába a baloldal, '18-tól is Orbán lesz a kormányfő, ez most a realitás. Abban már nem vagyok biztos, jó lesz-e ez nekünk...

Spiritmonger 2016.10.12. 00:58:25

Orbán a libbantkommer bloggerek szerint naponta megbukik...
igaz, ő erről nem tud :-)

Geo_ 2016.10.12. 01:16:46

@conchita wurst: olvasd el @morph on deer: beírását

Nem nagyon érted a felvetést. Az egyik kérdés az, hogy hogyan lehet szívatni - az általad kissé bunkó módon ballibsinek nevezett - oldalt. Ehhez tényleg nem sok kell - pl. Fidesz + Jobbik összefogással bármi megtehető ma Mo-on.

A másik kérdés az, hogy a Jobbik demokratikus párt-e vagy sem.

@laci_52: ha a Fidesz és a Jobbik vetélkednek egymással, az növeli a demokratikus ellenzék esélyét a jelenlegi rendszerben. Abban igazad van, hogy ma így néznek ki az esélyek - de a 2/3 megakadályozásáért u.azt kell tenni, mint a 2/3 megszerzéséért: közös min.e. jelölt, közös egyéni jelöltek.

Quentin vagyok Montargisból 2016.10.12. 02:17:36

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
3,3 millió barom?
Azokra gondolsz, akik nem mentek el szavazni? Van az majdnem 5 millió.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.12. 05:55:52

A magát baloldalnak hazudó liberóknak semmi esélyük leváltani a Fideszt.

andrásúr 2016.10.12. 05:57:47

Kedves kommentelők ! Álmodozni lehet, de ha ébren vagytok az csak ábrándozás !
Amit a cikkíró felvázol az egy olyan elméleti fikció, amit egy normális szavazó nem fogad el ! Jó, megértem, hogy vannak hülyék, de azért egy kormányzati lehetőséget biztosító választáson kevesen lesznek !
Én el tudnék fogadni egy Fidesz- Jobbik kormányt, de csak kb tíz év múlva ! Addig kikopnak a közéletből a kommunista és balliberális erők és helyükbe új pártok kerülnek !
Bízzuk az emberekre, hogy kiket bíznak meg az ország kormányzására !
Én a jelenlegi kormányt javasolom támogatni !

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.12. 06:02:42

@Geo_:

"Pl van, aki azt mondja, hogy ha a választási koalíció alkotmányozásra kér felhatalmazást, akkor 50 %-os többséggel is lehet új alkotmányt készíteni..."

Ezen az alapon kijelentem, hogy ha a szomszédaid szerint hülye vagy, akkor megölhetlek, s ez nem fog emberölésnek számítani.

Te teljesen hülye vagy, Geo, ha ezt komoltyan elhiszed.

Természetesen nem lehet törvényellenesen alkotmányozni.

William Kidd 2016.10.12. 07:09:51

Elvi szinten, ami homokvarat felepitettel a poszt elejen, azt a vegen duzzogva felrugod. Igy ertelmetlenne valik az egesz eszmefuttatasod, kedves blogger.

Alapveto kerdes:
1. A teljes ellenzek mire kepes a Fidesz kormanyzat levaltasaert?
2. Mit tehet meg ezugyben, hogy no kopje szembe az elveit es a szavazoit?
3. A Jobbik akar a Fidesszel is koaliciora lephet komolyabb arculatvesztes nelkul, ez torpe partokbol allo ballib oldalrol nem mondhato el. Azok meg egymassal se birnak megegyezni, meg mindig egymas faszat mericskelik, kinek van nagyobb.

torró 2016.10.12. 07:10:55

Akkor képzelje el bárki azt a helyzetet,képletesen, hogy beültetnek egy olyan autóba ami különféle típusokból van összedrótozva, nem csavarozva, hanem tényleg drótozva. Kormány, fék, kerekek, és versenyezz egy normális, mindegy milyen típusra gondolsz, autóval. Mennyi az esélyed , hogy győzni fogsz? Ja! És beszéld rá az embereket, hogy rád fogadjanak. Menni fog? Orbán évtizedekig dolgozott azon, hogy ő legyen a góré. Nos ha valaki ugyan ezt az utat megcsinálja, akkor van esélye arra, hogy leváltsa. Csak gondoljátok végig mennyi minden kell ahhoz, hogy az emberek lássanak egy komplex, egész országra kiterjedő vezető csapatot. Akik persze szintén elkurvulnak egy idő után. Én speciel ezt utálom mindegyiknél, hogy képtelenek a hatalmat tisztességesen gyakorolni. De sajnos nálunk ez a módi. Így ebből a szemszögből nézve, szinte mindegy melyik kerül pozícióba, előbb utóbb, nem tudnak ellenállni a harácsolásnak.

Lajos Csánó 2016.10.12. 07:25:39

Véleményem szerint,elég lenne csak 2 évre kérni a felhatalmazást!Helyre lehetne állítani a demokráciát,utána kiírni a 2 fordulós választást,ahol mindenki külön indul,vagy összefog! Az emberek meg dönthetnek kinek adnak 4 évre bizalmat!

torró 2016.10.12. 07:43:13

Had írjam már le azt is, hogy tessék már figyelembe venni a külföldi befektetők szemszögét. Ők leszarják hogy te demokráciát érzel vagy nem, nekik a kiszámítható kormányzású ország a lényeg. Ha itt össze vissza cserélgetjük a kormányokat, az felfordulás gyanús, akkor viszont fogják a kalapjukat, és agyő kis lovag. Na akkor mihez kezdesz a demokráciáddal, vagy a diktatúráddal akár? Véged lesz mint a botnak. Egy rakás megalkuvással kell elboldogulnunk, hogy enni tudjunk. Nem olyan egyszerű ez ahogy itt sokan gondolják. Lehet hőzöngeni, de abba bele is lehet bukni!

Bafana 2016.10.12. 08:38:19

Hogy egy kormányt vagy egy egész rendszert leváltson akárki, ahhoz az kell, hogy egy jobb, szebb, vállalhatóbb alternatívát kínáljon fel az, aki le akar váltani. Mindezt hiteles arcokkal és stílussal. Melyik balfasz pártban vannak meg ezek a személyek és tulajdonságok?
Na ugye!
A Jobbik legalább valamit felmutat. Van programja, nem beszél mellé, nem gondolkodik IZMUS-okban. Nem véletlenül mondja Vona, hogy csak ők (és az LMP) a XXI. századi párt.

Je suis Petra 2016.10.12. 08:56:02

Két tévedés:
1. A jobbiknak nincs holdudvara. Igenis van, sokan rejtőzködünk, s várunk az alkalomra. A minisztériumokban lévő "fideszes" technokraták valójában nem fideszesek, elég sokan vannak, akik egy Jobbik kormányt is kiszolgálnának.
2. A cikkíró nem érti a választók lélektanát. Semmit nem hálának meg, nekik show kell, politikai bulvár. Ezt ismerte fel a jobbik, s igyekszik a választói rétegét szélesíteni, ez látszik úgy mint ha középre húzna. Pedig - hál Istennek - nem.
+ Grátisz: mindig öröm, mikor az alig 60ezres politikai kisebbség álmodozik, s ezt írásban is kifejti :)

Emília Röszkei 2016.10.12. 09:14:43

@Geo_:
1. 50%-kal nincs alkotmányozás, soha nem is volt, soha nem is lehet. Az maga a diktatúra.
2."Viszont ha eleve korlátos időre vállalják a mandátumot - ez lehet 1-2 szer száz nap, akármi - akkor nincs min összeveszniük, s ennyi idő alatt ki lehet takarítani a legfontosabb kinevezetteket is..."
Épp ezen fognak összeveszni mert a "kitakarítás" egyben új kinevezés. Ezen a koncon fognak úgy összeveszni, ami látványra undorítóbb lesz mindennél. (Elhiszed, hogy Gyurcsány, Vona, Molnár, Szigetvári, stb. és főleg támogatóik majd könnyen megegyeznek a pozíciók elosztásán ?)

élveteg 2016.10.12. 09:26:48

"A helyzet csak akkor kerülhető el, vagy oldható föl, ha a baltól jobbig tartó koalíciós kormány - ha meglesz a kétharmada - mindössze 100 napra kér bizalmat a parlamenttől, ez idő alatt preparál annyit az alkotmányon, választójogi törvényen, amennyit lehet és tud, majd lemondva - immár egyenlő pályák, egyenlő esélyek mentén – új választást ír ki."

Na ne röhögtesse már ki magát A Vonától a Gyurcsányig tartó koalició száz nap alatt az ülésrendről nem tudna megegyezni

Geo_ 2016.10.12. 09:44:08

@Emília Röszkei:
ad.1. a világban számos olyan hely van, ahol 50 %-kal lehet alkotmányt módosítani. E változat népszavazásnak, alkotmányozó nemzetgyűlésnek minősíti előre a szavazást, s erre hivatkozva hozna létre egy új alkotmányt.
ad.2. Ezt előre le lehet játszani.

conchita wurst 2016.10.12. 09:48:52

@élveteg: A ballibek természetesen úgy akarnak majd koalára lépni a Jobbikkal, hogy ők mondják meg mi legyen. Gyuriferi már 1 éve is találkozott ez ügyben Vonával, de több nem történt....vona a jövő (lehet), feri a múlt a ballibek azonban nem szoktak hozzá hogy nem ők diktálnak.

A népszerüségük alapján viszont nekik van nagyobb szükségük vonára, tehát nem diktálhatnak.

Persze ez csak elméleti fejtegetés hisz legfeljebb durva gazdasági válság/háború esetén képzelhető el, hogy 1,5 év múlva nem Orbán fog, egyedül, kényelmesen kormányt alakítani.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 09:56:15

"2000-2500 saját, bizalmi emberre van szüksége. (Minisztériumokba, állami vállalatok felügyelőbizottságaiba, nemzeti bankos alapítványokba, hatóságok és háttérintézmények élére, stb.)."

Nah, ez egetverő baromság. Tízszer ennyi becsületes hozzáértő embert is le tudnak bármikor könnyedén akasztani, nem kell mindenhova pártkatona.

Zsoltbacsi 2016.10.12. 10:03:26

@Geo_:

"ad.2. Ezt előre le lehet játszani. "

Ezt technikailag hogy kepzeled el?
Letrehoznak egy 500 (a legfontosabb)-5000(kevesbe fontos,de meg boven bizalmi) soros excel tablat, ami kb igy nez ki:

Mol felugyelobizottsag: Mszp 3fo, Jobbik 1 fo
X kutatointezet: DK
Y bank: Egyutt
Z alapitvany kuratorium elnoke: PM
.
.
.
?

Szerintem ez lenne a halalos iteletuk, a 2014es fopolgarmester castingon mar bebizonyosodott, hogy az emberek nem vevok arra az alkudozasra, ami szinvonalaban a piaci kofanal meg elmegy, de feljebb nem

metal · http://electric.blog.hu 2016.10.12. 10:33:17

Aha! És a jobbiknak mi érdeke lenne abban, hogy 100 nap koalíció után olyan helyzetet teremt, amiben a bal oldal nélküle tud kormányozni?

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.10.12. 10:35:06

Van még baloldal? A DK nem az, az már egy pragmatikus párt, köze nincs a baloldalisághoz. A régi emeszpé klientúra pedig Viktor zsebében van. csak azért léteznek még, hogy egy választásnál az ellenzéki erőktől elvigyenek 5-8 százalékot.

Paczalpörkölt 2016.10.12. 10:35:43

Az utolsó bekezdésig ez egy egész elgondolkodtató cikknek tűnt, de végül csak kibújt a szög a zsákból, és muszáj volt néhány gyűlölködő rágalmat betolni. Gratulálok!

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.10.12. 10:37:19

@torró: "az emberek lássanak egy komplex, egész országra kiterjedő vezető csapatot. Akik persze szintén elkurvulnak egy idő után. Én speciel ezt utálom mindegyiknél, hogy képtelenek a hatalmat tisztességesen gyakorolni. "

Ebben bizony egyetértünk.

Revizionista 2016.10.12. 11:08:41

"nagyon gyorsan ott tartanánk, hogy a KLIK élén egy sámánhitű ősszittya vezényel, a Nemzeti Bankból kiszorul a jóga és átveszi helyét a baranta, egyszóval: jönnének a mélyhunok, jönnének a szarból. A Jobbik fizikailag képtelen a kormányzásra, hiszen Vona mögött közvetlenül már a hivatásos hőbörgők állnak."

>>> sikerült komolytalanná tenni a cikket és a posztolót az utolsó versszakkal, Karoljon fel titeket a rosseb. Mert ezek után már az rajzolódik ki, hogy szükségetek van valakire aki felkarol, s akit amúgy nyugodtan köpködhettek majd, mert csak.

Geo_ 2016.10.12. 11:14:41

@Zsoltbacsi: Nem azt mondtam, hogy könnyű - vagy hogy meg is csinálnák :-)

Pl. a bizottsági helyekben is sikerült eddig megegyezni. Ha pedig van eszük, s tanultak valamit, akkor fontosabbnak tartják az egyes intézmények átláthatóságát, függetlenségét, mint koncként való kezelését.

De az excel se rossz megoldás :-)

6.Lenin 2016.10.12. 11:16:19

A ballib oldal bármire képes a hatalom megszerzéséért.

Koalíció a Jobbikkal, aztán úgy rúgnák ki őket a hatalomból, hogy a lábuk se érné a földet.
Mondjuk én se gondolom, hogy a Jobbik a zsenik gyülekezete, de ennyire hülyének nézni őket túlzásnak vélem.

Egy ilyen formában végrehajtott hatalomátvétel teljes káoszba döntené az országot.

Szerencsére a választók (közvélemény-kutatások alapján)még nem hülyültek el ennyire, mint néhány itt álmodozó.
Ritka agyament ötleteket lehet olvasni az utóbbi időben.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 11:21:34

@6.Lenin: "úgy rúgnák ki őket a hatalomból"

Van vesztenivalójuk? Az emeszempé le van nullára amortizálva, a déká eleve negatívből indult, és ott is maradt.

Felszántani, és bevetni sóval! Így orbán marad az emberi kor legvégső határáig.

6.Lenin 2016.10.12. 11:40:43

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Majd a választók eldöntik, ahogy eddig is mindig. Néha kell hozzá egy kicsit hosszabb idő, de a változás elkerülhetetlen, ha a választói akarat is meglesz hozzá.

Vannak történelmi folyamatok, amik megállíthatatlanok, kitermelik maguknak hozzá a végrehajtó személyeket is.
Néhány hangoskodó kevés ehhez.

Ma Mo-on még nincs változást akaró tömeg. Ha lesz, meglesznek hozzá az alkalmas személyek is.Talán most járnak óvodába.

Lehet agyalni marhaságokon, időtöltésnek remek, főleg ilyen pocsék időben.

Ma még nincs olyan változást is kikényszerítő erő, esem önállóan, se koalicióban, akiket tömegek is támogatnának.

Néhány perc múlva 2018. Tökölni hülyeségeken már nincs sok értelme. Majd egyszer, talán annak is eljön az ideje, de nem ezzel az ellenzékkel. első lépésként Gyurcsányt kéne eltiltani a közügyektől néhány évtizedre.
szerintem.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.12. 12:04:48

magyarhirlap.hu/cikk/68420/Aprosagok

...

Ugye-ugye, milyen csudálatos az élet! A szemöldökét szedő jobbikos pártelnök és csapata siratja leghangosabban a Népszabadságot. Hja kérem, a ma már a Népszavát is pénzelő S. Lajos kiadta a parancsot. Ez ám a cukiság a javából! Vonáék a Népszabadságért aggódnak, az Élet és Irodalomban meg Kőszeg Ferenc a Jobbikra szavazásra buzdít Orbán ellen. Lumpenproli a lumpenprolinak nem vájja ki a szemét. De legalább végre tényleg tudjuk, hányadán állunk…

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 12:26:04

@6.Lenin: "a választók eldöntik,"

Igen, rémálmaimban nekem is mindig ez jön elő.

"Gyurcsányt kéne eltiltani a közügyektől néhány évtizedre."

Na ez egy okos ötlet!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 12:33:24

@Ballib cenzúrázók réme 18: "A szemöldökét szedő jobbikos pártelnök"

Óh! Áh! Óh! Tán még fogat is mos? És képzeld, még KONDITEREMBE is jár! Ó mongyő!

A teltkarcsú gazdádra is ráférne. :))

Kivlov 2016.10.12. 12:37:23

muhahahahah, emeszpé :D

Szalay Miklós 2016.10.12. 13:03:15

Akit kicsit közelebbről érdekelne a politikai (és gazdasági) bal- és jobboldal mibenléte, az ezt nézze meg:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid073

(A legfelső sor a kép tetején, "Bal oldal - Jobb oldal". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Érdekes lehet továbbá a Demokráciáról és diktatúráról, a demokrácia visszásságairól szóló rész is.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.10.12. 13:16:58

Orbánt sehogyan sem lehet leváltani. Országgyűlési - pláne a rezsim által rendezett - választásokon semmiképpen sem.

Orbán bukni fog. Egyszer. Mint Milosevics.

Netuddki. 2016.10.12. 13:55:03

Hányszor kell még elmondani, hogy az orbánt nem leváltani hanem LECSUKNI kell...

Netuddki. 2016.10.12. 13:56:19

Képaláírás: Minden családban van egy vak komondor. Vagy egy vak kuvasz...

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.10.12. 20:13:00

A fidesz-bűnszervezetet demokratikusan nem lehet leváltani. De nem is kell úgy. Népfelkeléssel kell megbuktatni őket, végigkergetni az utcákon, és amelyik gazember megússza a népharagot, azt bíróság elé állítani.

6.Lenin 2016.10.12. 20:34:28

@ipartelep:

Rozsdás bökő már lenne amint látom, már csak a felkelő nép a kérdés, hol lehetne ilyesmit beszerezni.
süti beállítások módosítása